mies jäi kiinni suhteesta vajaa vuos sitten, ja jotenkin kaikelta mulle tärkeältä meni pohja.
(sorry kaikille, jotka ovat ennenkin joutuneet tätä mun valitusta lukemaan.
vaihtakaa seuraavaan aiheeseen, jos ette enää jaksa.)
nyt mä oon kuitenkin siinä jamassa, että mikään ei tunnu miltään. ei lapset, ei koti, ei mies.
jos olis mitenkään mahdollista, niin mä muuttaisin yksin johonkin "ihanaan" kaksioon ja tekisin siitä kodin vaan mulle itelleni, ja eläisin vaan itelleni.
"esteitä" vaan on aika paljon. 1)kaduttaako myöhemmin, jos se yksinasuminen ei ookkaan niin ihanaa kun kuvitteli? 2) miten lapset ottais sen, että äiti ei asuiskaan niiden kanssa? todennäköisesti aika raskaasti. en mä haluais tuottaa niille minkäänlaista pahaa oloa, mutta onko hyvä, jos äiti ei voi hyvin. vaikuttaahan sekin lapsiin? 3)huono omatunto/syyllisyys. tuntuu, et on hylännyt koko perheen. (tosin mieshän ehti jo ensin). 6) ite on senverran sekaisin, että ei oikein tiedä mitä haluaa ja mitä ei. toisaalta haluais jatkaa ja toisaalta taas ei.
kaikki olis ihan "sikahyvin" jos vaan pystyis "unohtamaan" tai lähinnä olemaan kuvittelematta miten mieheni ja heilansa suutelevat-, riisuvat-, nussivat- käyvät jälkeenpäin suihkussa ja lopuksi löhöilivät keskenään sängyssä ja puhuvat niitä näitä.
eihän sitä nyt heti voinut kotiin lähteä, ettei toinen ois pahoittanyt mieltään?? (tää selvis kun aikoinaan jankutin ja tivasin et mitä ne tekivät. tiedän, ei fiksua.)
samaan aikaan ite kotona tappelin muksujen kanssa nukkumaanmenemisestä, läksyistä,iltapesuista, hoidan pyykit, siivosin huushollin ja odotin kiltisti miestä kotiin töistä. paralla kun oli ollut "rankka iltavuoro".
joo, ihan takuulla oon katkera ja kympillä.
suhteen alkamisen syy oli kuulemma 1) ei sen pitänyt seksiin johtaa. se vaan tapahtui "vahingossa". no just joo. 2) mies oli stressaantunut. (oliskohan pitänyt jutella vaikka vaimon kanssa mikä painaa mieltä? 3)rakkaus oli kateissa/"jäähyllä". eli vaihtoehto oli tosi hyvä hänelle. ei kylläkään mulle. 4)seli seli
mä yritän hokea itelleni, et mä en hyödy mitään miettimällä ja pyörittelemällä näitä asioita päässäni, mut mä en vaan saa lopetettua.
juu juu, oon ittenikiduttaja.
kysymys kuuluu: tyytyäkö vanhaan ja tuttuun ja odottaa parempaa huomista, vai tehdä rohkea veto, ja lähteä etsimään (ehkä) jotain uutta ja parempaa.
p.s oon yrittänyt puhua, mutta miehen mielestä vanhaa asiaa ei pidä jauhaa, vaan mennä elämässä eteenpäin.
paha, paha nainen ja äiti
21
3646
Vastaukset
- LUETTAVAA!!!
Pettäjiltä pitäis leikata sukupuolielimet!
Että ne on säälittäviä! Ei ajatella nenänvartta pitemmälle! Luuleko ne todella alussa ettei ne jää kiinni eikä ajattele mitä jos niille tekis joku noin!!! Hitto että mua RAIVOSTUTTAA!! Mulla on kolme yksinhuoltaja kaveria. Kahdella miehet pettivät ja yhellä mies hakkas. Kaikki oat toipuneet! Eivätkä halua miehiään takas vaikka jokaisella on ukko vongannu takaisinpääsyä jossakinvaiheessa. Tsemppiä sulle!!! Tosta on vaikea päästä yli ja jatkaa! Sun pitäis pystyä unohtaa ja luottamaan ??!! - riittää
en o naimisis tms,mut pyörittelen myös tollasia asioita mielessäni erääseen läheiseen ihmiseen. on petetty ja jätetty,kaivan selityksiä lapiolla ja mietin..liikaa.asioiden pyörittely ei auta,lopputuloksen tietää kyllä.
itselläni on lapsi,joten voisin kuvitella,että onnellinen äiti on parempi äiti myös yksin,kuin ahdistavassa suhteessa oleva.
sun pitää punnita niitä plussia ja miinuksia ja omaa sietokykyä ja tottakai luottamusta miehees.ei se oo mitenkään epänormaalia olla antamatta anteeksi.vihkivalat vannottu,ni aika normaalia poikkasta kaikki tollases tilantees.
jos tarviit omaa aikaa,lykkää lapset isälle tai sukulaisiin.ei sun tarvi kaikkea kestää! - "paha,paha nainen ja ä...
pakkaat kimpsus ja kampsus ja otat ne LAPSET mukaan! Teette kodin vain teille. Arki alkaa rullata paremmin ja lapsetkin voivat yhtä hyvin kun heidän äitinsä. Minulla vastaavanlainen kokemus ja voin vannoa että miehesi tekee saman uudelleen kun tilaisuus koittaa!!! Älä jää siihen taloon olemaan vieläkin se sama kodinhoitaja/lasten nukuttaja/kokki/rakastaja kuin tähän asti. Miehesi huomaa hyvinkin pian mikä moka tuli tehtyä... Ja kun olette lasten kanssa päässeet uuden elämän alkuun, saat aikaa myös itsellesi. Mieshän tietenkin tapaa lapsiaan joka toinen viikonloppu ja se tarkoittaa sinulle vapaata aikaa!!!
- ihan
samoin, tunteet vaeltelee päivästä toiseen, nyt jo reilu vuosi tapahtumasta, minä olen vain mies jota petettiin!Ikuisesti kärsin!
- Kustaava
Mulla on vähän sama tilanne. Miehen kaksoiselämä paljastui runsas neljä kuukautta sitten. Hänellä oli ollut lähes vuoden seksisuhde työparinsa kanssa. Olemme olleet yhdessä 21 vuotta, meillä on kolme poikaa, 13 v, 9v ja 1,5v. Eli vauva oli vain 4,5 kuukauden ikäinen kun mieheni aloitti suhteen. Tuntuu todella pahalta.
Minäkin hoidin kotia, koululaiset kouluun ja vauvan imetystä päivät pitkät, silitin paidat ja ainut virheeni oli etten ollut kovin halukas seksiin 2x viikossa. (Mieheni sanoi että 2x viikossa on saatava, häntä rupeaa suututtamaan jos toisen kerran joutuu tumputtamaan vessassa...pussien on oltava tyhjät, jotta yläpää toimisi, olisi hyvä mieli).Nyt joulun aikaan hän yritti rakastella ja en suostunut ja tietysti mieheni suuttui.
En tiedä miten tässä käy vai odottaako ero. Salarakas on tietenkin työpaikalla vastassa joka päivä. - mars matkaan
Olet masentunut ja tarvitset pohdintaa, joka selkiyttäisi eläämäsi yhdessä miehen kanssa tai ilman. Isoja ratkaisuja ei kannata tehdä hätäisesti
- Maaria-64
Sä olet todella kärsivällinen ihminen.
Ja mua niin ottaa päähän, että sulla on tuollainen mies!
Ei arvosta sitä helmeä, joka hänellä on.
Oma kokemukseni on se, että jätin monen onnettoman aviovuoden jälkeen mieheni.
Vuokrasin asunnon ja otin lapset mukaani.
Lapset käyvät isänsä luona sovitusti.
Alku oli hankalaa kun piti ostaa uuteen kotiin kaikki tarvittava; mies ei antanut minulle kuin olohuoneen pöydän enkä jaksanut ruveta taistelemaan siinä tilanteessa.
Lisäksi piti suunnitella kaikki uudestaan, omat ja lasten harrastukset, koulukyydit, yms.
Työpaikallani oltiin onneksi hyvin ymmärtäväisiä ja minua tuettiin paljon.
Nyt kun erosta on kulunut kolme kuukautta, ja jouluhässäkästä on päästy, on kuin taakka olisi vierähtänyt harteiltani.
Minä ja lapset olemme iloisempia ja energisempiä.
Olen äärettömän onnellinen, että tein ratkaisuni ja lähdin pois.
Alku on hankalaa, mutta palkinto on suuri.
Minä ainakin sain itsetuntoni takaisin ja lapset iloisen äidin=)
Uskon, että ex-miehenikin on helpottunut kun kaikki vuosien jännite on lauennut . - terapiaa
ja mahdollisimman pian, oletko ollut yhteydessä mielenterveystoimistoon tai vastaavaan?
- että miks ihmeessä
pitäis saada terapiaa?
ootkos ite saanut, kun tunnut olevan niin hyvin perillä asiasta. siis siitä, että terapia auttaa ko. tilanteessa.
mennään vaikka yhdessä. mennäänhän? - jos vastaus ei kelvannut
että miks ihmeessä kirjoitti:
pitäis saada terapiaa?
ootkos ite saanut, kun tunnut olevan niin hyvin perillä asiasta. siis siitä, että terapia auttaa ko. tilanteessa.
mennään vaikka yhdessä. mennäänhän?mut itsehän täällä pyytelit mielipiteitä?? jos ajatusmaailmasi on tuo mitä vastauksesi antoi ymmärtää niin.. no antaa olla, koittakaa nyt kuitenkin mennä sinne terapiaan!
- Lyyli
että miks ihmeessä kirjoitti:
pitäis saada terapiaa?
mennään vaikka yhdessä. mennäänhän?En tuota terapiakommenttia itse kirjoittanut, mutta terapiasta saattaa olla "lukkotilanteessa" apua. Jos siis itse tai parina ei pääse mitenkään eteenpäin, hyvä terapautti voi auttaa. Ei terapia mikään ihmelääke ole, mutta parempi yrittää sitäkin, jos mikään muu ei auta.
- Tango
Itselleni kävi niin että vaimo jäi aikoinaan kiinni uskottomuudesta. sain tietää asiasta vahingossa, eikä hän meinannut millään myöntää asiaa. Valehteli, valehteli ja valehteli kunnes lopulta myönsi, tosin ei varmaan kaikkea. Nyt on juttu niin että minulla on "vahvat näytöt" että hän taas salaa minulta eräseen mieheen liittyvää yhteydenpitonsa. Valehtelee, valehtelee, valehtelee. Pahinta tässä on se kun valehdellaan, eikä ole rohkeutta ottaa vastuuta tekemisistään ja myöntää tekojaan. Enhän tosin voi varmasti tietää mitä ovat puuhailleet kun en ole nähnyt, mutta epäilyttää kovin kun pitää asioita valehdella.
- Lyyli
Oma kokemukseni pettämisestä meni lyhykäisyydessään näin: muutaman viikon alkushokki (unettomuutta, keskittymiskyvyttömyyttä jne.), muutaman kuukauden uudelleenyrittämishalua ja elämistä ikään kuin oman elämän ulkopuolella ja samalla silloin tällöin valtavia raivonpuuskia. Sitten tuli masennus ja halusin myös muuttaa pois kotoa ja antaa lapsilleni tasapainoisemman ympäristön kuin omasta mielestäni pystyin tarjoamaan. Mikään ei tosiaankaan tuntunut miltään ja mikään vaihtoehto ei houkutellut. Yksinolo kylä houkutteli ja ajatus siitä, että saisin olla esimerkiksi joka toinen viikonloppu yksin ja tehdä mitä itse haluaisin ilman kompromisseja miehen ja lasten kanssa. Jossain vaiheessa masennuskin helpotti ja nyt (reilu vuosi pettämisen paljastumisen jälkeen) elän kahden melko saman arvoisen vaihtoehdon välillä: yritämme löytää mieheni kanssa jonkinlaisen tavan jatkaa molempia tyydyttävää yhteiselämää tai muutamme erillemme ja alamme rakentaa elämäämme kohtuullisen sopuisan eron jälkeen.
Jos päädymme eroon, minua ei ainakaan kaduta tämä vuosi, jonka aikana olemme pettämisasiaa käsitelleet ja ratkaisun tekoa lykänneet. Jos olisimme eronneet heti pettämisen paljastuttua, olisin varmaan todella katkera, vaikka olisin itse mieheni jättänyt. Nyt olemme käsitelleet asian ja se auttaa tulevaisuudessa jatkamme yhdessä tai eroamme.
Turhaan odotat, että tulisi joku simsalabim ja unohtaisit asian. Niin ei tapahdu. Voit oppia elämään tapahtuneen kanssa ja siihen sinun pitäisi ainakin pyrkiä, koska eroatte tai ette, katkeroitumalla ja katkeruudessa pyörimällä et mitään voita. Miehellesi voit sanoa, että hänen pitää vain kestää, että haluat selvittää asian loppuun, koska mitään muuta tietä ei ole. Siihenhän menee asiantuntijoiden mukaan vuodesta kolmeen vuotta. Kun mieheni ei missään tapauksessa halunnut erota, tivastin häneltä, kestääkö hän asian selvittelyä vuosia ja hän sitoutui siihen ja on kyllä toiminutkin lupauksensa mukaisesti. Toisaalta sinunkin pitäisi aidosti kuunnella miestäsi ja yrittää ymmärtää hänenkin näkökantojaan. "ei sen pitänyt seksiin johtaa. se vaan tapahtui "vahingossa". no just joo. Miksi esimerkiksi kommentoit miehesi sanomaa "no just joo"? Etkö voisi ajatella, että miehesi yrittää selittää tapahtunutta ja et voi väheksyä hänen näkökantojaan, vaikket samaa mieltä olisikaan. Sehän on h...n vaikeaa myöntää, että toisen ajattelumaailma on niin erilainen kuin on uskonut. Tämä on siis kulunut toteamus, mutta teillä on kuitenkin mahdollisuus kohdata toisenne ihmisinä ja rakentaa suhteestanne uudenlainen (entiseen nimittäin ei ole enää paluuta) ja toimiva, mutta sinun pitää myös tulla miestäsi vastaan.varsinkin lyylille.
ajatusmaailma on samanlainen kuin mulla ja niin on tilannekkin.
ehkä mua koko jutussa ärsyttää just eniten se, kun mies ei halua puhua tapahtuneesta.
hän vaan sanoo et se oli iso ja paha moka, mut ei sille enää voi mitään.
= mun mielestä se on sama kuin :tänään tein jotain tosi tyhmää, mut onneks se on huomenna jo mennyttä, eikä sitä tarvii enää miettiä.
kaiken pitäis olla ilmeisesti hyvin, koska hän itse on pystynyt nollaamaan eli "unohtamaan" koko ihmisen ja tapahtuneen. hyvä sille?
mäkin haluun nollata itteni. paska nakki, kun en oo vielä keksinyt että miten?
kai se olis vaan se puhuminen, mut se on yksin vähän vaikeeta.
no, aika näyttää.- risteyksessä
anna2 kirjoitti:
varsinkin lyylille.
ajatusmaailma on samanlainen kuin mulla ja niin on tilannekkin.
ehkä mua koko jutussa ärsyttää just eniten se, kun mies ei halua puhua tapahtuneesta.
hän vaan sanoo et se oli iso ja paha moka, mut ei sille enää voi mitään.
= mun mielestä se on sama kuin :tänään tein jotain tosi tyhmää, mut onneks se on huomenna jo mennyttä, eikä sitä tarvii enää miettiä.
kaiken pitäis olla ilmeisesti hyvin, koska hän itse on pystynyt nollaamaan eli "unohtamaan" koko ihmisen ja tapahtuneen. hyvä sille?
mäkin haluun nollata itteni. paska nakki, kun en oo vielä keksinyt että miten?
kai se olis vaan se puhuminen, mut se on yksin vähän vaikeeta.
no, aika näyttää.Kyllä tuosta tilanteesta voi vielä parisuhde nousta. Jos molemmat sitä oikeasti, rehellisesti haluavat. Se tie ei kyllä ole yhtään sen helpompi, kuin se tie, joka pettämiseen toisella teistä kerran jo vei.
Toisaalta, kun lapsia täytyy kuitenkin suojella, voisivatko he ymmärtää jos ottaisit (jos voit) itseksesi vaikka hetken omaa lomaa jotta voit miettiä rauhassa omia tunteitasi? Ja ehkä todella jutella jonkun kanssa.
Jos teillä on suhde voinut miehesi petollisuudenkin ajan hyvin, sinun voi olla hyvin vaikea antaa anteeksi tai unohtaa. et ehkä tulevaisuudessakaan tunnista "merkkejä". Jos taas miehelläsi on jokin peruste, jokin asia on vaikka ollut huonosti (ainakin hänen mielestään) niin kuuntele ja mieti asiaa. jos hänvaikka nyt osaisi avautua sinulle ja ns. oikeaan osoitteeseen. Sinuun se tulee sattumaan. Jos hän katuu ja rakastaa sinua, niin häneenkin.
Kävi niin tai näin, jos te haluatte tämän kaiken yli, teillä on paljon puhuttavaa ja jatkossa voisitte keskittyä sitten myös toisiinne paremmin (lapsille hoitaja joskus, vaikka joku lukiolainen muutamiksi tunneiksi, kysyhän lähimmästä koulusta, esim 5e/h tai www.mll.fi)
Jos koitatte päästä yhdessä asioiden yli, se vie aikaa. Mutta edellyttää teiltä uudenlaista rehellisyytta ja avoimmuutta ja laajaa sydäntä. Mutta se saattaa olla vaivan väärti.
- aviomies 32
Maailmassa on paljon pahoja asioita.Olet siinä
mielessä hyvässä asemassa ,ettet elä valheessa.
Kuinka monikaan nainen on autuaan tietämätön
siippansa touhuista tälläkin hetkellä?Anna ajan
kulua ,jos vaikka joskus voisit unohtaa ,.- Tuulikki
samaa mieltä: parempi totuus kuin valheessa eläminen !
Me emme selvinneet miehen syrjähypystä, vaikka yritimme. perhe hajosi. Minulta katosi luottamus ja yhteenkuuluvaisuuden tunne. Molemmat uuusissa suhteissa onnettomina nyt...
- Filosohvi
Tarinaasi on tullut luettua. Enkä ole kyllästynyt ;), mutta sinä taidat olla itse kyllästynyt..
Siis siihen, että olet huolinesi ravannut itsellesi niin syvän uran lattiaan, ettet enää näe muuta kuin murheesi. Et näe tulevaisuuteen, koska et oikeastaan uskalla katsoa eteenpäin. Menneisyydessä on tuttu ja turvallinen, mutta se kipu myös.
Ajattelin kysyä, olisiko sinulla aähköpostiosoitetta - sellaista anonyymia - johon voisin sinulle kirjoittaa? Taidat vaan tarvita napakoita potkuja persuksille, jotta uskaltaisit nousta itse elämäsi pomoksi. Haluaisin hiukan tsempata sinua siinä, jos itse haluat. Käviskö? Täällä voi kyllä kannustaa ja tsempata myös, mutta vaaraana on aina se, että ketjuun tulee ikäväsanainen kommentti, joka latistaa mielen kuin kylmä pullataikinan..
Että miten olis? Otatko haasteen vastaan?! ;)moni ystäväkin kysyy postiosoitetta, mutta se on jo aikaa sitten mennyt "vanhaksi", eikä mulla oo hajuakaan miten uus tehdään. puhumattakaan jostain anonyymistä. mä oon pihalla kun lumiukko.
vanhin muksu aikoinaan sen edellisen mulle teki.
sä oot tosi hyvin jyvällä mun ajatuksista, joten olis tosi mukavaa jutustella ilman "välikäsiä".
mä en vaan tiedä miten se onnistuu?
jos keksit, niin ilmoittele?
vaikkapa aloitussivulla?
otsikkoon anna2:lle filosohvilta???- Filosohvi
anna2 kirjoitti:
moni ystäväkin kysyy postiosoitetta, mutta se on jo aikaa sitten mennyt "vanhaksi", eikä mulla oo hajuakaan miten uus tehdään. puhumattakaan jostain anonyymistä. mä oon pihalla kun lumiukko.
vanhin muksu aikoinaan sen edellisen mulle teki.
sä oot tosi hyvin jyvällä mun ajatuksista, joten olis tosi mukavaa jutustella ilman "välikäsiä".
mä en vaan tiedä miten se onnistuu?
jos keksit, niin ilmoittele?
vaikkapa aloitussivulla?
otsikkoon anna2:lle filosohvilta???Käyn hommaamassa itselleni anonyymi lootan ;) Laitan sinulle ALOITUSSIVULLE sitten viestin.
Ja käy sillä aikaa ulkona.. Pakkanen jo inhimillisissä lukemissa ja ihan selkeästi kevät tuoksuu jo =)
- arska
iske joku kundi ja paneta ittees kostoks, näät ettei se niin häävii oloo anna, opit ehkä hurmaamaan ja ottamaan kundis useemmin.älä pidä äijääs puutteessa, taatusti kostautuu.
näin hokaat jotta turha son tollasta iankaiken hautoo, ei se sillä parane.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 664241
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463999Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363512Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163013Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342749En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142542Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102224IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm131327Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1551230- 801026