KRISTITYN KILVOITELU JA ITSEKIELTÄYMYS
Elämässä ei tavallisesti saa mitään sattumalta hyvällä onnella? Tarvitaan päätöksiä ja määrätietoista tavoitteellisuutta ja itsekuria tavoitteiden saavuttamiseksi.
Jumala kuitenkin kutsuu jokaista ihmistä rakkaudellaan syntien anteeksiantoon, armoon, ja ikuiseen elämään. (Job 33:27-30, Apt 17:30, Ilm 2:21, 2 Piet 3:9, Room 2:4) Kääntymyksensä jälkeen Herran omilla on edessään uskon kilvoituksen ja itsensä kieltämisen tie. Jeesuksen seuraaja ottaa ristinsä ja seuraa Herraansa. (Luuk 9:23, Mark 8:34, 2 Kor 4:17)
Herran turvaavan tie on turvallinen, koska ihminen tietää mihin tie johtaa. Ihmisellä on toivo, luottamus ja varmuus, jota maailman arvoissa kulkevalla ei ole. (Apt 4:21, Room 8:38-39, 1 Joh 1:7, 5:13, Mark 16:16, 2 Tim 1:12, Vaikeuksitta uskovakaan ei tietään kuitenkaan kulje. (1 Piet 4:19, Gal 6:7-8, Ilm 2:22) Vaikeudet kuuluvat ihmiselämään. (Job 5:7) Kristuksen ja evankeliumin työn tähdenkin ihminen kohtaa vaikeuksia. (Ilm 12:17, Fil 1:27-30, 2 Tim 1:8, 1 Piet 3:14, 1 Piet 1:6-7, Hebr 12:7)
Kääntynyt uskova joutuu usein myös kärsimään armahdettujen syntiensä maallisista seurauksista.
Paavali vertasi kristityn elämää urheilukilpailuihin. (1 Kor 9:24-27)
Jeesus kehotti menemään ahtaasta ovesta. (Luuk 13:24) Uskon puolesta “taistellaan” (Juud 3, Kol 2:1-2) Kristityltä vaaditaan lujaa itsekuria (1 Kor 9:25) ja itsehillintää synnistä kieltäytymisessä. (Hebr 12:1) Alistumista yhteisiin sääntöihin. (2 Tim 2:5)
Kristityn tulee kilvoitella myös veljesrakkaudessa, ja toisten kunnioittamisessa. (Room 12:10, Joh 13:35, 15:8)
Kristityn taistelu ei ole verta ja lihaa (ihmisiä) vastaan, vaan pimeyden henkivaltoja vastaan. (Ef 6:12, 2 Kor 10:3-4) Perkele etsii saalistaan. (1 Piet 5:8, Jaak 4:7)
Kristitty taistelee maailman nautintoja ja himoja vastaan. (Joh 16:33, 1 Joh 5:4-5, Tiit 2:12, 1 Joh 4:3-6, 1 Joh 2:15-16)
Jumala vihaa syntiä, ja siksi Herraa rakastavat taistelevat Jumalan Hengen voimassa (Hes 36:26-27) lihan himoja (Room 7:22-25, 1 Piet 2:11) ja syntiä vastaan pyhittyen itse jatkuvasti. (Hebr 12:14, Ef 4:24, Luuk 1:75)
Herralle uskollinen taistelee uskonsa säilyttäen (1 Tim 1:18-19, 1 Kor 6:13) hengen voimassa uskossa lujana. (1 Kor 16:13) Vaivaakin kärsien, mutta itsensä hilliten. (2 Tim 2:3,9-10, 1 Kor 16:13) Jumala auttaa uskollisiaan kaikessa taistelussa. (2 Tim 4:17, 2 Kor 7:5-6, Ef 6:10-18, Matt 6:33) Uskonratkaisu tehdään uudelleen joka päivä. Pelastuksen päivä on joka päivä. (2 Kor 6:2) Jeesuksesta hetkeksikin irti päästäminen aiheuttaa synnin. (5 Moos 10:20, 13:4, Room 12:9)
Kristitty joutuu kieltäytymään monista maailman houkutuksista. Hänellä on turvana Jeesus ja Jumalan laki sydämessä mieluisana asiana. (Hebr 8:10, 10:16) Iloiten hän kieltäytyy tyydyttämästä itsekkäitä maailmallisia lihan halujaan. (Ps 40:8-9, Matt 6:10) Itsekieltäymys on Pyhän Hengen saamisen ehto. (Kol 2:9-10, Joh 5:30)
Jumalan 10 käskyn siveyslaki opettaa mikä on syntiä. (Room 3:20, 8:7, 7:7-8, 8:4, Matt 22:36-40) Usko kieltäymyksineen antaa elämään kuitenkin suuremman ilon Herrassa, tyydytyksen ja onnen. Synti tuo vain ahdistuksen, tyhjyyden, synnintuskan ja masennuksen. (Snl 13:21, Gal 5:22-25, Room 14:17, 1 Tess 2:19)
Kristitty uhraa kaikkia henkisiä, hengellisiä, taloudellisia ja teknisiä voimavarojaan evankeliumin työssä lähimmäistensä hyväksi Herran kunniaksi. (Tim 1:8, Fil 1:16,27, Mark 10:29, Mark 8:35, 1 Tess 2:8, Ef 3:9)
Herran oma suhtautuu ilolla koettelemuksiin evankeliumin ja Kristuksen tähden. (1 Piet 4:12-19) Iloinen asenne miellyttää Jumalaa, kun Hän antaa siihen voimankin. (Room 14:4, 2 Kor 9:8, 2 Tim 1:12)
Palkinto kilvoituksesta ja itsensä kieltämisestä on suuri. (Matt 25:34, Ilm 5:12-13)
“Käy jalo taistelu, ja voita omaksesi ikuinen elämä , johon sinut on kutsuttu, ja jonka olet tunnustanut päämääräksesi.” (1 Tim 6:12) (1 Tim 4:10, 1 Joh 4:4)
Jumalan siunausta
jari laurila
http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli
Itsekieltäymys ja kilvoittelu
32
677
Vastaukset
- Nasse
onhan se hyvä että uskosi saa vahvistusta raamatusta.
Pysy kovana :D - Viisas-Mies
Koetat sanoa että pelastus ansaitaan teoilla. Lisäksi se edellyttää alistumista adventismin alle ja EGW:n sokeaa palvomista
Höpöppöö höpö
siukkuja
jari laurila
PELASTUS. USKON JA ARMON, VAI TEKOJEN KAUTTA?
Ihminen on kautta ihmiskunnan historian usein lähtenyt ansaitsemaan pelastusta teoilla.
Monenlaista on yritetty, aina paalun päässä istuvasta erakosta itseään kiduttaviin munkkeihin, mutta myös hyvien tekojenkin kautta on pelastusta yritetty ansaita.
Raamattu kuitenkin opettaa, ettei pelastusta voi ansaita mitenkään. Hyvät teot kuuluvat uskovalle, (Jaak 2:14-17) mutta teot ovat uskon hedelmää eli uskon seurausta.
Jokainen ihminen on tehnyt syntiä ja tarvitsee siksi Jumalan armoa. (Room 3:23)
Jumala tahtoo että kaikki ihmiset pelastuvat. (1 Tim 2:4, 1 Tess 5:9)
"Jumalan armo on näet ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille" (Tiit 2:11) Kristus kuoli ihmiskunnan syntien anteeksi saamisen vuoksi. (Room 5:8, 1 Joh 4:9-10) Jumala pelasti meidät pelkästä armosta, ei tekojemme tähden. (Tiit 3:5, 2 Tim 1:9)
- "Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. Se ei perustu ihmisen tekoihin, ettei kukaan voisi ylpeillä." (Ef 2:8-9)
Olisimme rikkomustemme tähden kuolleita, mutta Jumalan rakkaudesta meidät voidaan armosta pelastaa. (Ef 4:4-6) Pelastus on mahdollista kaikille tahtoville (Room 11:26-27, Jes 45:22, 52:10) Jeesus pelastaa synnistä (Matt 1:21, 1 Joh 3:5)
Pelastus saadaan uskomalla Kristukseen. (Mark 16:16, 1 Piet 1:5, Joh 3:16, Apt 16:31, Room 10:9-10) Pelastus edellyttää totuuteen uskomisen (2 Tess 2:13, 1 Piet 1:5) Pelastus yksin Kristuksen verellä (1Piet 1:18-19) ja uudesti syntyminen Jumalan sanan kautta. (22-23)
Enkelit palvelevat autuuden saajia (Hepr 1:14) Pelastus on koko uskon päämäärä (1 Piet 1:9)
Evankeliumin palvelijat kehottavat, opettavat, julistavat ja toimivat sielujen pelastuksen tähden monin tavoin. (Apt 16:17, 2:40, 1 Kor 9:22, 2 Tim 2:10)
Luomakunta lankesi syntiin, mutta Jumala ei tuhonnut maata. Taivaassa laaditiin pelastussuunnitelma ja Jumala lähetti Poikansa pelastamaan maailman. (Joh 3:16)
Jumala ei ole ollut koskaan armoton, vaan on aina ilmaisuut rakkautensa ja osoittanut pitkämielisyytensä luotujaan kohtaan ihmisen pahuudesta huolimatta kautta ihmisen koko historian.
Milloin lopun ajan ihmisellä on pelastuksen hetki?
Pelastuksen päivä on nyt heti tänään! (2 Kor 6:2)
Jumala kutsuu jokaista ihmistä kääntymykseen ja armonsa piiriin useasti ihmisen elämän aikana Hengen puhuttelulla joka nuhtelee synnistä ja muistuttaa Jumalasta. Tämä on Jumalan pitkämielisyyttä. (Ilm 22:17)
Ihminen voi itse vapaan valintansa mukaan valita ikuisen kohtalonsa kääntyykö, vai pysyykö katumattomana ja kääntymättömänä. Jokaisen ihmisen tulisi ymmärtää että vain oikea ja vakaumuksellinen Raamatun Jeesuksen usko voi tehdä ihmisen onnelliseksi.
Vain uskon hedelmillä on siunausta ihmiskunnalle. Ihmisen opit ja filosofiat eivät voi ihmisen tarpeita tyydyttää ja ratkaista maailman ongelmia.
Syntimme voidaan antaa anteeksi vain Jeesuksen Kristuksen ansioiden perusteella.
Monet ajattelevat pystyvänsä teoillaan ansaitsemaan armon, eivätkä tunne tarvitsevansa Kristuksen uhriveren ansiota. He erehtyvät ja pysyvät tuomion alaisina.
Jumalan edessä me emme voi ansaita mitään, ja olemme siksi ihmisinä kaikki samanarvosia Jumalan edessä. Tämä on suurta Jumalan oikeudenmukaisuutta syntistä ihmistä kohtaan.
Ihminen on vapaa tekemään vapaan valintansa hylkääkö vai hyväksyykö Jumalan rakkauden armotarjouksen. Jumala odottaa vapaaehtoista rakkauttasi. (Ilm 7:10, 19:1)- sovittelija
jarlau kirjoitti:
Höpöppöö höpö
siukkuja
jari laurila
PELASTUS. USKON JA ARMON, VAI TEKOJEN KAUTTA?
Ihminen on kautta ihmiskunnan historian usein lähtenyt ansaitsemaan pelastusta teoilla.
Monenlaista on yritetty, aina paalun päässä istuvasta erakosta itseään kiduttaviin munkkeihin, mutta myös hyvien tekojenkin kautta on pelastusta yritetty ansaita.
Raamattu kuitenkin opettaa, ettei pelastusta voi ansaita mitenkään. Hyvät teot kuuluvat uskovalle, (Jaak 2:14-17) mutta teot ovat uskon hedelmää eli uskon seurausta.
Jokainen ihminen on tehnyt syntiä ja tarvitsee siksi Jumalan armoa. (Room 3:23)
Jumala tahtoo että kaikki ihmiset pelastuvat. (1 Tim 2:4, 1 Tess 5:9)
"Jumalan armo on näet ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille" (Tiit 2:11) Kristus kuoli ihmiskunnan syntien anteeksi saamisen vuoksi. (Room 5:8, 1 Joh 4:9-10) Jumala pelasti meidät pelkästä armosta, ei tekojemme tähden. (Tiit 3:5, 2 Tim 1:9)
- "Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. Se ei perustu ihmisen tekoihin, ettei kukaan voisi ylpeillä." (Ef 2:8-9)
Olisimme rikkomustemme tähden kuolleita, mutta Jumalan rakkaudesta meidät voidaan armosta pelastaa. (Ef 4:4-6) Pelastus on mahdollista kaikille tahtoville (Room 11:26-27, Jes 45:22, 52:10) Jeesus pelastaa synnistä (Matt 1:21, 1 Joh 3:5)
Pelastus saadaan uskomalla Kristukseen. (Mark 16:16, 1 Piet 1:5, Joh 3:16, Apt 16:31, Room 10:9-10) Pelastus edellyttää totuuteen uskomisen (2 Tess 2:13, 1 Piet 1:5) Pelastus yksin Kristuksen verellä (1Piet 1:18-19) ja uudesti syntyminen Jumalan sanan kautta. (22-23)
Enkelit palvelevat autuuden saajia (Hepr 1:14) Pelastus on koko uskon päämäärä (1 Piet 1:9)
Evankeliumin palvelijat kehottavat, opettavat, julistavat ja toimivat sielujen pelastuksen tähden monin tavoin. (Apt 16:17, 2:40, 1 Kor 9:22, 2 Tim 2:10)
Luomakunta lankesi syntiin, mutta Jumala ei tuhonnut maata. Taivaassa laaditiin pelastussuunnitelma ja Jumala lähetti Poikansa pelastamaan maailman. (Joh 3:16)
Jumala ei ole ollut koskaan armoton, vaan on aina ilmaisuut rakkautensa ja osoittanut pitkämielisyytensä luotujaan kohtaan ihmisen pahuudesta huolimatta kautta ihmisen koko historian.
Milloin lopun ajan ihmisellä on pelastuksen hetki?
Pelastuksen päivä on nyt heti tänään! (2 Kor 6:2)
Jumala kutsuu jokaista ihmistä kääntymykseen ja armonsa piiriin useasti ihmisen elämän aikana Hengen puhuttelulla joka nuhtelee synnistä ja muistuttaa Jumalasta. Tämä on Jumalan pitkämielisyyttä. (Ilm 22:17)
Ihminen voi itse vapaan valintansa mukaan valita ikuisen kohtalonsa kääntyykö, vai pysyykö katumattomana ja kääntymättömänä. Jokaisen ihmisen tulisi ymmärtää että vain oikea ja vakaumuksellinen Raamatun Jeesuksen usko voi tehdä ihmisen onnelliseksi.
Vain uskon hedelmillä on siunausta ihmiskunnalle. Ihmisen opit ja filosofiat eivät voi ihmisen tarpeita tyydyttää ja ratkaista maailman ongelmia.
Syntimme voidaan antaa anteeksi vain Jeesuksen Kristuksen ansioiden perusteella.
Monet ajattelevat pystyvänsä teoillaan ansaitsemaan armon, eivätkä tunne tarvitsevansa Kristuksen uhriveren ansiota. He erehtyvät ja pysyvät tuomion alaisina.
Jumalan edessä me emme voi ansaita mitään, ja olemme siksi ihmisinä kaikki samanarvosia Jumalan edessä. Tämä on suurta Jumalan oikeudenmukaisuutta syntistä ihmistä kohtaan.
Ihminen on vapaa tekemään vapaan valintansa hylkääkö vai hyväksyykö Jumalan rakkauden armotarjouksen. Jumala odottaa vapaaehtoista rakkauttasi. (Ilm 7:10, 19:1)Sinä muutat teoilla ansaitsemisen toiseksi kuin se Raamatussa on kerrottu.
Teillä kaikkien asioiden merkitys on toinen kuin muilla.
Siksi täälläkään teidän kanssanne ei synny yksimielisyyttä.
Sama on tullut ilmi keskustellessani työtoverini kanssa.
Tavallisessa merkityksessä juuri teidän lainkäsaitystänne sanotaan lain teoilla itselleen pelastusta hankkivaksi uskoksi.
Sinä et pyri ainoastaan itsellesi määrittelemään merkitystä , vaan komentelet muita teidän ajattelutapaanne.
Teillä on täysin oma tapanne ajatella asioita.-
Pieni prosentti suomalaisista on tuontyyppisiä ihmisiä. Niistäkin jotka eivät ole advareita. Yleensä heidän kanssaan ei ole helppo tulla toimeen. sovittelija kirjoitti:
Sinä muutat teoilla ansaitsemisen toiseksi kuin se Raamatussa on kerrottu.
Tavallisessa merkityksessä juuri teidän lainkäsaitystänne sanotaan lain teoilla itselleen pelastusta hankkivaksi uskoksi.
Sinä et pyri ainoastaan itsellesi määrittelemään merkitystä , vaan komentelet muita teidän ajattelutapaanne.
Pieni prosentti suomalaisista on tuontyyppisiä ihmisiä. Niistäkin jotka eivät ole advareita. Yleensä heidän kanssaan ei ole helppo tulla toimeen.Jumalan terve
Sinä ja Teillä.... ja Sinä... ja Teilllä... ja Te teette..... niin..... ja niin....jne, ..ne....
MUTU, MUTU, MUTU ja MUTU: tuntuu ?!
Missä perusteluita?
Ei tällaista kannata minulle kirjoittaa?
Minä opetan Raamattua, ja siksi pitää Raamatulla
perustella!
Raamatun kopioiminen ei riitä, olen sen kyllä lukenut hyvin.
Jumalan siunausta
jari laurilasovittelija kirjoitti:
Sinä muutat teoilla ansaitsemisen toiseksi kuin se Raamatussa on kerrottu.
Pieni prosentti suomalaisista on tuontyyppisiä ihmisiä. Niistäkin jotka eivät ole advareita. Yleensä heidän kanssaan ei ole helppo tulla toimeen.Autan Sinua hiukan
Jaak 2:14- eteenpäin luvun loppuun kertoo lain ja tekojen suhteesta.
Kyllä on asioita joiden merkitys on meillä eri kuin muilla.
Siksi minä muutinkin A-kirkkoon, koska se oli lähimpänä Raamattua kuin mikään muu kirkkokunta tai seurakunta.
Tutkin Raamattuni niin hyvin.
Yksmielisyys syntyisi jos olisi vilpittömyttä, ja halua ennakkoluulottomaan Raamatun tutkimiseen ilman ajattelua mitä minulle enen on opetettu.
Siis vain Raamattu yksin!
Laki on aina voimassa opettaen mikä on syntiä.
Jumala vihaa syntiä.
Synnin palkka on kuolema.
Teologia tässä on näin yksinkertainen.
Tässä on kyse tietenkin tahallisesta syntielämästä jota voi viettää uskomattomana tai uskovaisenakin.
Lain noudattaminen on kuuliaisuutta eli nk vanhurskautta.
Armo ja vanhurskaus on yksin Kristuksen uhrissa.
En ole komennellut.
Suora teksti on lyhyintä ja helpointa ilman runsaita korulauseita.
Tapa täällä, ja taidanpa oll ainoa joka tervehtii kirjeen alussa rauhalla, ja tarkoitan sitä.
Se tie on kaita, ja portti ahdas.
Kyllä me vähemmistöä ollaan. Ilm 14:12.
Matt 7:21-23.
Jumalan siunausta
jari laurila- sini-silmänen
jarlau kirjoitti:
Autan Sinua hiukan
Jaak 2:14- eteenpäin luvun loppuun kertoo lain ja tekojen suhteesta.
Kyllä on asioita joiden merkitys on meillä eri kuin muilla.
Siksi minä muutinkin A-kirkkoon, koska se oli lähimpänä Raamattua kuin mikään muu kirkkokunta tai seurakunta.
Tutkin Raamattuni niin hyvin.
Yksmielisyys syntyisi jos olisi vilpittömyttä, ja halua ennakkoluulottomaan Raamatun tutkimiseen ilman ajattelua mitä minulle enen on opetettu.
Siis vain Raamattu yksin!
Laki on aina voimassa opettaen mikä on syntiä.
Jumala vihaa syntiä.
Synnin palkka on kuolema.
Teologia tässä on näin yksinkertainen.
Tässä on kyse tietenkin tahallisesta syntielämästä jota voi viettää uskomattomana tai uskovaisenakin.
Lain noudattaminen on kuuliaisuutta eli nk vanhurskautta.
Armo ja vanhurskaus on yksin Kristuksen uhrissa.
En ole komennellut.
Suora teksti on lyhyintä ja helpointa ilman runsaita korulauseita.
Tapa täällä, ja taidanpa oll ainoa joka tervehtii kirjeen alussa rauhalla, ja tarkoitan sitä.
Se tie on kaita, ja portti ahdas.
Kyllä me vähemmistöä ollaan. Ilm 14:12.
Matt 7:21-23.
Jumalan siunausta
jari laurila====Lain noudattaminen on kuuliaisuutta eli nk vanhurskautta.====
Gal.2:16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.
2:18 Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja.
2:19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
2:21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.
3:2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
Paavali kertoo, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoilla.
Ei ihmistä ole luotu Sapattia varten, eikä sapatin viettoa ole tehty meille ansaksi .
Mitä muita lakeja sinä mahdat tarkoittaa?
Jos olert saanut anteeksi rikoksesi ja lain noudattamisestasi alat senjälkeen kerskumaan, tulevat anteeksisaamasi syntisi sinulle takaisin.
Missä on meidän lainkerskauksemme?
Sellaista me emme voi tehdä.
Miksi sitten te tuomitsette muiden teot huonommiksi kuin omanne?
Saattaaksenko takaisin ennen tehdyt syntinne?
Eihän kukaan voi toista nuhdella muusta kuin itselleen tehdystä teosta.
Emmehän ole tuomareina toisillemme muiden puolesta.
Emme varsinkaan Jumalan puolesta!
Keitä ovat siis adventistit meitä nuhtelemaan, tai meitä opettamaan? sini-silmänen kirjoitti:
====Lain noudattaminen on kuuliaisuutta eli nk vanhurskautta.====
Gal.2:16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.
2:18 Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja.
2:19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
2:21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.
3:2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
Ei ihmistä ole luotu Sapattia varten, eikä sapatin viettoa ole tehty meille ansaksi .
Jos olert saanut anteeksi rikoksesi ja lain noudattamisestasi alat senjälkeen kerskumaan, tulevat anteeksisaamasi syntisi sinulle takaisin.
Keitä ovat siis adventistit meitä nuhtelemaan, tai meitä opettamaan?Rauhanheippa
Ei tietenkään tule vanhurskaksi lain teoilla.
Ei kukaan sellaista opeta.
Ihminen ei voi tulla vanhurskaaksi Kristuksen teoilla, jos ei lakia noudata!
Ei ihmisen saa elää tahallisessa synnissä!
Sinun pitäisi lukea nyt Raamattuopetukseni laista.
Menes lakiosastolle hotelliin!
Ihmistä ei luotu sapattia varten, vaan sapati ihmistä varten tietenkin.
Eli levoksi ja virkistykseksi ihmiselle.
Fariseukset olivat tehneet lepopäivästä taakan ihmiskäskyineen, siksi Jeesuksen nämä sanat tässä yhteydessä.
Jeesushan sanoi olevansa "sapatin Herra" eli pätevä ja valtuutettu opettamaan oikeaa sapatin viettoa.
Erehdymme kaikki kristillisen vaelluksen aikana ja siksi 1 Joh 2:1
Tahallinen synnin teko ja lain kieltäminen ovat eri asia.
Niiden takia erotetaan jo seurakunnasta, jos ei kääntyä halua.
Täällä käytäädn yleistä keskustelua, vapaaehtoista ja avointa kaikille.
Kenenkään kirjoituksia ei ole pakko lukea.
Jumalan siunausta¨'
jarlau kirjoitti:
Rauhanheippa
Ei tietenkään tule vanhurskaksi lain teoilla.
Ei kukaan sellaista opeta.
Ihminen ei voi tulla vanhurskaaksi Kristuksen teoilla, jos ei lakia noudata!
Ei ihmisen saa elää tahallisessa synnissä!
Sinun pitäisi lukea nyt Raamattuopetukseni laista.
Menes lakiosastolle hotelliin!
Ihmistä ei luotu sapattia varten, vaan sapati ihmistä varten tietenkin.
Eli levoksi ja virkistykseksi ihmiselle.
Fariseukset olivat tehneet lepopäivästä taakan ihmiskäskyineen, siksi Jeesuksen nämä sanat tässä yhteydessä.
Jeesushan sanoi olevansa "sapatin Herra" eli pätevä ja valtuutettu opettamaan oikeaa sapatin viettoa.
Erehdymme kaikki kristillisen vaelluksen aikana ja siksi 1 Joh 2:1
Niiden takia erotetaan jo seurakunnasta, jos ei kääntyä halua.
Täällä käytäädn yleistä keskustelua, vapaaehtoista ja avointa kaikille.
Kenenkään kirjoituksia ei ole pakko lukea.
Jumalan siunausta¨'
jari laurila====Lain noudattaminen on kuuliaisuutta eli nk vanhurskautta.====
Sinä itse kirjoitat noin.
Sitten kiistät ettei kukaan tule vanhurskaaksi lain teoilla.
Tuo on juuri kaikessa se omituisuus jonka kohtaa adventistien puheissa.
Te tosiaankin tahdotte uudelleen antaa kaikelle merkitykset ja taistelette teidän kannanottonne hyväksi.Näyttää olevan asia kuin asia jota ei muuten ymmärrä kuin olemalla adventisti.
Koska te tulkette tulkiksi jokapäiväisessä puheessakin ihmisten välille. Eihän kukaan kohta voi keskustella ilman adventistitulkkia toistensa kanssa.
Olen seurannut ihmnetellen teidän keskusteluanne tuolla enkeli Miikaelista. Te yritätte osoittaa muille että vain te osaatte Suomea ja vain teidän kirkkonne jäsenet voivat sanoa sanoille oikeat merkitykset.
Lahkovika vai mistä on kyse?
=====Jeesushan sanoi olevansa "sapatin Herra" eli pätevä ja valtuutettu opettamaan oikeaa sapatin viettoa. ====
Jeesus voi opettaa mutta te ette ole Jeesus!
Jeesus osoitti kuinka Israelilaisen oli oikein noudattaa Sapattia.
Ei Jeesus tarkoittanut ,että meidän tulee tulla fariseusten opetuksen alaisiksi niinkuin se Jeesuksen aikaisessa synagoogassa tapahtui.
Mitä Jumalanpalvelusta oli Leeviläisen tai fariseuksen kuunteleminen ?
Sehän oli vain muodollisuuksien täyttämistä.
====Erehdymme kaikki kristillisen vaelluksen aikana ja siksi 1 Joh 2:1
Niiden takia erotetaan jo seurakunnasta, jos ei kääntyä halua.===== Teet väärin kun rinnastat teidän toimintanne apostolien toimintaan.
Te ette ole yhtäkuin he.
Se mitä he puhuivat oli sanaa Jumalalta.
Teidän opetuksenne ei ole sitä.
====Sinun pitäisi lukea nyt Raamattuopetukseni laista.
Menes lakiosastolle hotelliin! =====2.Korinttolaiskirje:
10:18 Sillä ei se ole koetuksen kestävä, joka itse itseään suosittelee, vaan se, jota Herra suosittelee.
Seurakuntalaiset valitsevat itse omat opettajansa.
Emme me ole teitä valinneet opettajiksemme.
Sinä suosittelet itseäsi vaikka itse kertomasi asiat itsestäsi eivät anna aihetta sinun opetustesi huomioimiseen.
Eihän sinun menneisyytesi ole apostolien suositusten mukainen.
1.Timoteuksen kirje:
3:1 Varma on tämä sana: jos joku pyrkii seurakunnan kaitsijan virkaan, niin hän haluaa jaloon toimeen.
3:2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,
Tiituksen kirje:
1:7 Sillä seurakunnan kaitsijan on, niinkuin Jumalan huoneenhaltijan tulee, oltava nuhteeton, ei itserakas, ei pikavihainen, ei juomari, ei tappelija, ei häpeällisen voiton pyytäjä,
Itse olet kertonut olleesi juuri sitä mitäö ei pidä edes valita seurakunnan opettajaksi.
Jeesuskin valitsi opetuslapsikseen rehellisiä ihmisiä .Johanneksen evankeliumi:
1:47 Jeesus näki Natanaelin tulevan tykönsä ja sanoi hänestä: "Katso, oikea israelilainen, jossa ei vilppiä ole!" sini-silmänen kirjoitti:
Sinä itse kirjoitat noin.
Sitten kiistät ettei kukaan tule vanhurskaaksi lain teoilla.
Tuo on juuri kaikessa se omituisuus jonka kohtaa adventistien puheissa.
Te tosiaankin tahdotte uudelleen antaa kaikelle merkitykset ja taistelette teidän kannanottonne hyväksi.Näyttää olevan asia kuin asia jota ei muuten ymmärrä kuin olemalla adventisti.
Koska te tulkette tulkiksi jokapäiväisessä puheessakin ihmisten välille. Eihän kukaan kohta voi keskustella ilman adventistitulkkia toistensa kanssa.
Olen seurannut ihmnetellen teidän keskusteluanne tuolla enkeli Miikaelista. Te yritätte osoittaa muille että vain te osaatte Suomea ja vain teidän kirkkonne jäsenet voivat sanoa sanoille oikeat merkitykset.
Lahkovika vai mistä on kyse?
=====Jeesushan sanoi olevansa "sapatin Herra" eli pätevä ja valtuutettu opettamaan oikeaa sapatin viettoa. ====
Jeesus voi opettaa mutta te ette ole Jeesus!
Jeesus osoitti kuinka Israelilaisen oli oikein noudattaa Sapattia.
Ei Jeesus tarkoittanut ,että meidän tulee tulla fariseusten opetuksen alaisiksi niinkuin se Jeesuksen aikaisessa synagoogassa tapahtui.
Mitä Jumalanpalvelusta oli Leeviläisen tai fariseuksen kuunteleminen ?
Sehän oli vain muodollisuuksien täyttämistä.
====Erehdymme kaikki kristillisen vaelluksen aikana ja siksi 1 Joh 2:1
Niiden takia erotetaan jo seurakunnasta, jos ei kääntyä halua.===== Teet väärin kun rinnastat teidän toimintanne apostolien toimintaan.
Te ette ole yhtäkuin he.
Se mitä he puhuivat oli sanaa Jumalalta.
Teidän opetuksenne ei ole sitä.
====Sinun pitäisi lukea nyt Raamattuopetukseni laista.
Menes lakiosastolle hotelliin! =====2.Korinttolaiskirje:
10:18 Sillä ei se ole koetuksen kestävä, joka itse itseään suosittelee, vaan se, jota Herra suosittelee.
Seurakuntalaiset valitsevat itse omat opettajansa.
Emme me ole teitä valinneet opettajiksemme.
Sinä suosittelet itseäsi vaikka itse kertomasi asiat itsestäsi eivät anna aihetta sinun opetustesi huomioimiseen.
Eihän sinun menneisyytesi ole apostolien suositusten mukainen.
1.Timoteuksen kirje:
3:1 Varma on tämä sana: jos joku pyrkii seurakunnan kaitsijan virkaan, niin hän haluaa jaloon toimeen.
3:2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,
Tiituksen kirje:
1:7 Sillä seurakunnan kaitsijan on, niinkuin Jumalan huoneenhaltijan tulee, oltava nuhteeton, ei itserakas, ei pikavihainen, ei juomari, ei tappelija, ei häpeällisen voiton pyytäjä,
Itse olet kertonut olleesi juuri sitä mitäö ei pidä edes valita seurakunnan opettajaksi.
Jeesuskin valitsi opetuslapsikseen rehellisiä ihmisiä .Johanneksen evankeliumi:
1:47 Jeesus näki Natanaelin tulevan tykönsä ja sanoi hänestä: "Katso, oikea israelilainen, jossa ei vilppiä ole!"Rauhanheippa Herrassa
Opetan Raamattua.
En osallistu väittelyihin. Jeesuskaan ei niin tehnyt.
Olen vastannut kysymyksiisi jo, ja ne ovat vain tutkimistasi vailla.
Jumalan siunausta
jari laurila
VÄITTELYT. - VIISAUTTA VAI TYHMYYTTÄ?
Jeesus rakasti kaikkia ihmisiä joka tilanteessa ja opetti rakastamaan vihamiehiäkin. (Gal 2:20, Joh 15:13, Ilm 1:5, Luuk 23:34) Säälivästi ja armahtavasti Hän kohteli erehtyneitä ja syntisiä, mutta ei koskaan jättänyt paljastamatta syntiä. Hän ei toiminut vihassa puhuessaan ankarimmistakaan synneistä, mutta kun Hän vakavasti teki asian selväksi, Hän ei jäänyt väittelemään ja aiheuttamaan kiivailla väittelyillä väärinkäsityksiä ja epäsopua. Uskovatkin karttavat väittelyitä Jeesuksen esimerkin mukaan näistä syistä.
Evankeliumin palvelijat toimivat Jeesuksen esimerkin mukaan näyttäen elämällään olevansa taivaan kansalaisia ja tekevät hyviä tekoja. He auttavat katastrofin uhreja, ruokkivat ja vaatettavat köyhiä, lohduttavat masentuneita. Lähimmäisrakkaudessaan he välittävät pelastussanomaa. Jumalanpalvelijat eivät yritä näyttää viisauttaan väittelyissä ja korostaakseen itseään. Ylpeys ja itsensä korotus eivät ole kristityn ominaisuuksia. Herran omat uhraavat itsensä lähimmäistensä hyväksi lähimmäisrakkaudessa palvelutyössä monin tavoin, jos ovat tosi kristittyjä ja Jeesuksen seuraajia. He eivät jää tuhlaamaan kallista aikaansa typeriin väittelyihin kun moni muu tärkeä asia tarvitsee hänen aikaansa. (2 Tim 2:16, 23, 1 Tim 1:4) Herran palvelijalta ei työ lopu koskaan.
Sielunvihollisen päätarkoitus on saada ihminen pois evankeliumin vaikutuspiiristä. Väittelyihin herättäminen on paholaisen yksi keino. Kiivastuessaan ihminen ei kykene ajattelemaan enää johdonmukaisesti, eikä ymmärtämään asioita jotka on ymmärrettävä hengellisesti ja totuudessa eli Jumalan Hengen avulla. Viha ja kiivaus torjuu aina Jumalan Hengen. Henki on vain siellä, missä on rakkautta. Väittelyissä huomio siirtyy pois suurista todellisista asioista ja keskittyy pikkuasioista riitelyihin ja saivarteluihin. Kun tehdään hyvää työtä, on aina viisastelijoita siirtämässä huomiota merkityksettömiin pikkuseikkoihin. Kiistat, riidat ja viha koituvat aina vahingoksi. Siksi jokainen järkevä kiertää väittelyt väittelyiden vuoksi, riidanhaluiset, ylpeät ja itsekorostuksen kaukaa. Jeesus Kristus joutui vilpillisen, ankaran ja vihamielisten syytöksien kohteeksi, mutta Hän ei koskaan jäänyt kiistelemään ja väittelemään.
Tärkeintä on miettiä onko minulla pelastava usko Jumalaan? (Joh 3:36, 20:31, 1 Joh 2:3-5) Kristittyjä on maailmassa eri kristillisissä piireissä jotka ovat uskollisia sille tiedolle minkä ovat saaneet. Jumala hyväksyy ihmisen vilpittömyytensä vuoksi. (Luuk 12:47-48) Rakkaudesta Jumalaan heille on kuitenkin aina tärkeätä hankkia lisää tietoa Raamatusta ja olla edelleen vilpitön. Joskus ihminen joutuu tekemään kipeitä ratkaisuja uudistaessaan käsityksiään vilpittömyyden tiellä. Kun ihminen rakastaa Jumalaa, on Jumalan tahto mieluinen sydämenasia ja iloiten hän muuttaa elämäänsä oppimiensa totuuksien mukaan. Vilpitön kuitenkin tahtoo aina hankkia oikeata pelastavaa tietoa, ja selvittää mikä on Jumalan tahto hänen suhteensa ja miten voisi täyttää paikkansa kristittynä. Typeryyttä on harrastaa väittelyitä väittelyiden vuoksi, ja syyttääkseen muita "harhaoppisuudesta" kun Jumalan tapa on kysyä ihmisen vilpittömyyttä ymmärrykselleen, ja Jumala tarvitsee jokaisen palvelijansa ajan työsään ihmisten hyväksi. (1 Tim 6:20)
Monet harha- ja henkimaailman (siritismin) oppeja harrastavat Jumalan vastustajat ryhtyvät väittelyihin Jumalan sanan opettajien kanssa. Totuuden opettajien tulee torjua heidän taistelukutsunsa. Nämä Jumalan vastustajat eivät tiedä ja ymmärrä että kristitty havaitsee heti Jumalan sanan avulla mistä pilkkaajan menettelyssä on kysymys. He tahtovat nauttia kiusaamisestaan ja mielipahan tuotamisestaan luullen ettei evankeliumin palvelija tiedä, havaitse ja ymmärrä heidän vaikuttimiaan. Nämä saatanalliset pyrkimykset joissa väittelijät ja pilkkaajat hekumoivat tulevat esiin heti välittömästi. Jumalan Hengen pilkka on anteeksiantamaton synti. Näin Hengen pilkka tultuaan määrätyyn rajaan asti johtaa lopulliseen paatumukseen, ja ihminen on kadotettu saatanan uhri, mutta pitää itseään viisaana. (Luuk 12:10, Matt 12:32, Gal 6:7, Hebr 10:29)
Maailman viisaat ylpeilevät viisaudestaan, (Room 1:22) mutta saavat häpeän (Jer 8:9, Jes 44:25) maailman viisaus on vain hullutusta: "Puhe rististä on hulluutta niille jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille jotka pelastumme, se on Jumalan voima." (1 Kor 1:18-19, 3:19) Tyhmät vihaavat pelastavaa tietoa, ovat huolettomia ja levittävät parjausta (Snl 1:22, 14:16, 10:18, 13:16) Tyhmät elävät petoksessa ja vaeltavat pimeässä (Snl 14:8, Saar 2:14) Harrastavat maailman huveja, tuottavat itselleen turmion ja joutuvat häpeään (Saar 7:5, Snl 18:7, 10:12, Snl 3:35) Tyhmyyttä on vastustaa Jumalaa ja hyvää. "Mieletön se joka ajattelee: Ei Jumalaa ole. Turmeltuneita ovat ne jotka näin ajattelevat. Kukaan heistä ei tee hyvää." (Ps 14:1, Luuk 12:20)
Väittelynhalu ei kuulu kristillisyyteen. (1 Tim 6:4, 2 Tim 2:14,23, Tit 3:9)
Väittelynhaluisten kannattaa aina laittaa käsi sydämelle ja miettiä ja tunnustaa itselleen rehellisesti minkälaisella asialla tahtovat olla? Onko asia oikea ja mihin se johtaa? Jumala on antanut ihmiselle omantunnon ja jokainen pystyy päättelemään ovatko tarkoituksensa hyvät ja rakentavat, vai pahat ja hajottavat? Onko hän rakastamassa, vai loukkaamassa ja vihaamassa?
Jeesus neuvoi jatkamaan matkaa, ei jäämään väittelyihin. (Matt 10:11-15) Kukaan ei voi rikkoa vaaratta omaatuntoaan vastaan, ja vain harvat ottavat Hänet vastaan synnistä vapauttajana, katuvat syntejään ja tekevät parannusta. (Joh 3:16) Jokainen on koko elämänsä ajan vapaa päättämään itse ikuisesta kohtalostaan. Jokainen voi valita itse elämänsä aikana, haluaako elää synnissä joka tuottaa lopullisen kuoleman, vai haluaako olla ikuisen elämän lahjan saaneiden joukossa? (Room 6:23, Ilm 20:11-15, Hebr 4:7)- Uskon kuuliainen
Kuuliaisuus on parempi kuin turhat päreiden poltot. Jotka vain palaessaan vain hetken ja sammuvat rätisevät. Siksi Uskon kuuliaiset perivät maan ja taivas osuudenkin,
Viisas palvelia on Herralleen mieliksi, mutta tyhmä joutuu vahinkoon
Maran ata - Lain puolesta
sini-silmänen kirjoitti:
Keitä ovat siis adventistit meitä nuhtelemaan, tai meitä opettamaan?menet sunnuntaina kirkoon. Onhan tämäkin tapa laki, Vaikei se olekaan Jumalan antama, Kuitenkin olet varmasti omalle Herrallesi kuuliainen. Laittomuuden noudattaminen ei ole mielestäsi syntiä
Maran ata jarlau kirjoitti:
Rauhanheippa Herrassa
Opetan Raamattua.
Jumalan siunausta
jari laurila
Jeesus rakasti kaikkia ihmisiä joka tilanteessa ja opetti rakastamaan vihamiehiäkin. (Gal 2:20, Joh 15:13, Ilm 1:5, Luuk 23:34) Säälivästi ja armahtavasti Hän kohteli erehtyneitä ja syntisiä, mutta ei koskaan jättänyt paljastamatta syntiä. Hän ei toiminut vihassa puhuessaan ankarimmistakaan synneistä, mutta kun Hän vakavasti teki asian selväksi, Hän ei jäänyt väittelemään ja aiheuttamaan kiivailla väittelyillä väärinkäsityksiä ja epäsopua. Uskovatkin karttavat väittelyitä Jeesuksen esimerkin mukaan näistä syistä.
Evankeliumin palvelijat toimivat Jeesuksen esimerkin mukaan näyttäen elämällään olevansa taivaan kansalaisia ja tekevät hyviä tekoja. He auttavat katastrofin uhreja, ruokkivat ja vaatettavat köyhiä, lohduttavat masentuneita. Lähimmäisrakkaudessaan he välittävät pelastussanomaa. Jumalanpalvelijat eivät yritä näyttää viisauttaan väittelyissä ja korostaakseen itseään. Ylpeys ja itsensä korotus eivät ole kristityn ominaisuuksia. Herran omat uhraavat itsensä lähimmäistensä hyväksi lähimmäisrakkaudessa palvelutyössä monin tavoin, jos ovat tosi kristittyjä ja Jeesuksen seuraajia. He eivät jää tuhlaamaan kallista aikaansa typeriin väittelyihin kun moni muu tärkeä asia tarvitsee hänen aikaansa. (2 Tim 2:16, 23, 1 Tim 1:4) Herran palvelijalta ei työ lopu koskaan.
Sielunvihollisen päätarkoitus on saada ihminen pois evankeliumin vaikutuspiiristä. Väittelyihin herättäminen on paholaisen yksi keino. Kiivastuessaan ihminen ei kykene ajattelemaan enää johdonmukaisesti, eikä ymmärtämään asioita jotka on ymmärrettävä hengellisesti ja totuudessa eli Jumalan Hengen avulla. Viha ja kiivaus torjuu aina Jumalan Hengen. Henki on vain siellä, missä on rakkautta. Väittelyissä huomio siirtyy pois suurista todellisista asioista ja keskittyy pikkuasioista riitelyihin ja saivarteluihin. Kun tehdään hyvää työtä, on aina viisastelijoita siirtämässä huomiota merkityksettömiin pikkuseikkoihin. Kiistat, riidat ja viha koituvat aina vahingoksi. Siksi jokainen järkevä kiertää väittelyt väittelyiden vuoksi, riidanhaluiset, ylpeät ja itsekorostuksen kaukaa. Jeesus Kristus joutui vilpillisen, ankaran ja vihamielisten syytöksien kohteeksi, mutta Hän ei koskaan jäänyt kiistelemään ja väittelemään.
Tärkeintä on miettiä onko minulla pelastava usko Jumalaan? (Joh 3:36, 20:31, 1 Joh 2:3-5) Kristittyjä on maailmassa eri kristillisissä piireissä jotka ovat uskollisia sille tiedolle minkä ovat saaneet. Jumala hyväksyy ihmisen vilpittömyytensä vuoksi. (Luuk 12:47-48) Rakkaudesta Jumalaan heille on kuitenkin aina tärkeätä hankkia lisää tietoa Raamatusta ja olla edelleen vilpitön. Joskus ihminen joutuu tekemään kipeitä ratkaisuja uudistaessaan käsityksiään vilpittömyyden tiellä. Kun ihminen rakastaa Jumalaa, on Jumalan tahto mieluinen sydämenasia ja iloiten hän muuttaa elämäänsä oppimiensa totuuksien mukaan. Vilpitön kuitenkin tahtoo aina hankkia oikeata pelastavaa tietoa, ja selvittää mikä on Jumalan tahto hänen suhteensa ja miten voisi täyttää paikkansa kristittynä. Typeryyttä on harrastaa väittelyitä väittelyiden vuoksi, ja syyttääkseen muita "harhaoppisuudesta" kun Jumalan tapa on kysyä ihmisen vilpittömyyttä ymmärrykselleen, ja Jumala tarvitsee jokaisen palvelijansa ajan työsään ihmisten hyväksi. (1 Tim 6:20)
Monet harha- ja henkimaailman (siritismin) oppeja harrastavat Jumalan vastustajat ryhtyvät väittelyihin Jumalan sanan opettajien kanssa. Totuuden opettajien tulee torjua heidän taistelukutsunsa. Nämä Jumalan vastustajat eivät tiedä ja ymmärrä että kristitty havaitsee heti Jumalan sanan avulla mistä pilkkaajan menettelyssä on kysymys. He tahtovat nauttia kiusaamisestaan ja mielipahan tuotamisestaan luullen ettei evankeliumin palvelija tiedä, havaitse ja ymmärrä heidän vaikuttimiaan. Nämä saatanalliset pyrkimykset joissa väittelijät ja pilkkaajat hekumoivat tulevat esiin heti välittömästi. Jumalan Hengen pilkka on anteeksiantamaton synti. Näin Hengen pilkka tultuaan määrätyyn rajaan asti johtaa lopulliseen paatumukseen, ja ihminen on kadotettu saatanan uhri, mutta pitää itseään viisaana. (Luuk 12:10, Matt 12:32, Gal 6:7, Hebr 10:29)
Maailman viisaat ylpeilevät viisaudestaan, (Room 1:22) mutta saavat häpeän (Jer 8:9, Jes 44:25) maailman viisaus on vain hullutusta: "Puhe rististä on hulluutta niille jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille jotka pelastumme, se on Jumalan voima." (1 Kor 1:18-19, 3:19) Tyhmät vihaavat pelastavaa tietoa, ovat huolettomia ja levittävät parjausta (Snl 1:22, 14:16, 10:18, 13:16) Tyhmät elävät petoksessa ja vaeltavat pimeässä (Snl 14:8, Saar 2:14) Harrastavat maailman huveja, tuottavat itselleen turmion ja joutuvat häpeään (Saar 7:5, Snl 18:7, 10:12, Snl 3:35) Tyhmyyttä on vastustaa Jumalaa ja hyvää. "Mieletön se joka ajattelee: Ei Jumalaa ole. Turmeltuneita ovat ne jotka näin ajattelevat. Kukaan heistä ei tee hyvää." (Ps 14:1, Luuk 12:20)
Väittelynhaluisten kannattaa aina laittaa käsi sydämelle ja miettiä ja tunnustaa itselleen rehellisesti minkälaisella asialla tahtovat olla? Onko asia oikea ja mihin se johtaa? Jumala on antanut ihmiselle omantunnon ja jokainen pystyy päättelemään ovatko tarkoituksensa hyvät ja rakentavat, vai pahat ja hajottavat? Onko hän rakastamassa, vai loukkaamassa ja vihaamassa?
Jeesus neuvoi jatkamaan matkaa, ei jäämään väittelyihin. (Matt 10:11-15) Kukaan ei voi rikkoa vaaratta omaatuntoaan vastaan, ja vain harvat ottavat Hänet vastaan synnistä vapauttajana, katuvat syntejään ja tekevät parannusta. (Joh 3:16) Jokainen on koko elämänsä ajan vapaa päättämään itse ikuisesta kohtalostaan. Jokainen voi valita itse elämänsä aikana, haluaako elää synnissä joka tuottaa lopullisen kuoleman, vai haluaako olla ikuisen elämän lahjan saaneiden joukossa? (Room 6:23, Ilm 20:11-15, Hebr 4:7)Sanot: "En osallistu väittelyihin. Jeesuskaan ei niin tehnyt."
Menettelysi onkin:
"Sanon uskovia hulluksi. Jeesuskin sanoi uskovia hulluksi"uskova_1 kirjoitti:
Sanot: "En osallistu väittelyihin. Jeesuskaan ei niin tehnyt."
Menettelysi onkin:
"Sanon uskovia hulluksi. Jeesuskin sanoi uskovia hulluksi"Rauhanheippa
En ole sanonut Sinua hulluksi.
Itse kärsin masennuksesta vuosikaudet.
Nykysin toipunut.
Asia ei ole niin kevyt että nimittelisin hulluksi ketään.
Kehotin Sinua solmimaan elävän suhteen Vapahtajaan, jolloin ihmisen sydän täyttyy rakkaudella, eikä näe pelkkiä vikoja muissa, ja itseään niin hyvänä.
Silloin ihminen muuttuu tuomitsijasta ja syyttäjästä rakentavaksi keskustelijaksi ja rakastavaksi ihmiseksi lähimmäsiään kohtaan.
Kerron että jos et tätä tee, olisi mielestäni seuraava osoite ammattiauttaja, eli psykiatri, että voisit luopua "käärmeen" kielenkäytöstäsi, joka on kaikkea muuta kuin kristityn tapojen mukainen.
Hän voisi ehkä purkaa katkeruuden tms patoutumia,
turhautuneisuutta, mitkä nyt kielenkäyttösi aiheuttaakin?
Ystävällinen neuvo oli. Ei haukku.
Ihmisen kielenkäytöstä näkee heti mikä hengellinen tila on.
Minä neuvoin Sinua ystävällisesti.
Ei muuta.
Jumalan siunausta rakkaudella
jari laurilauskova_1 kirjoitti:
Sanot: "En osallistu väittelyihin. Jeesuskaan ei niin tehnyt."
Menettelysi onkin:
"Sanon uskovia hulluksi. Jeesuskin sanoi uskovia hulluksi"Tarkista ettet ole masentunut?
Se ilmenee mm. juuri noin.
Tuskaisena pahana kielenkäyttönä.
Siunausta
jari laurila
MASENNUS JA MURHE
Masennus on yleinen kansantauti, jota ymmärretään aivan väärin. Ajatellaan että sairaus on jotakin henkistä puolta ja järjen vajavaisuutta. Masennus on koko kehon fysiologista perustaa koskeva sairaus. Depressio on biokemiallinen epätasapainotila. Kysymys on keskushermoston välittäjäaineen serotoniinin pitoisuuden häiriöstä. Serotoniini on aivojen hermosolujen välittäjäaine.Tauti hiipii vähitellen, ja sitä on vaikea aluksi itse havaita. Sairauteen liittyy hyvin epämiellytäviä asioita, kuten psykosomaattiset oireet, alakuloinen ja epätoivoinen mieliala, itkuisuus, haluttomuus, tuskaisuus ja ahdistustilat, kuoleman ajatukset, väsymys, uníhäiriöt, keskittymis- ja oppimisvaikeudet, sukupuolielämän hankaluudet, syömishäiriöt ja itsetuhoajatukset. Korkeat itsemurhatilastot lienevätkin tämän taudin syytä? Jos on itsetuhoajatuksia pitää mennä lääkäriin. Kun lääkehoito alkaa vaikuttaa, oireetkin poistuvat.
Serotoniini mahdollistaa mielihyvän tuntemukset, ja -puutostila aiheuttaa, ettei mikään tee ihmistä iloiseksi, ja aiheuta mielihyvää. Ihminen selviää yleensä elämän suruistaan suremalla, ja terveellä suru menee ajan mittaan itsestään ohitse. Masennus ei parane yleensä ilman lääkehoitoa. Nykyisellä lääkehoidolla voidaan keskushermoston biokemian tasapainoa hoitaa. Elämä jatkuu normaalina hoitokuurin jälkeen, ja ikävät oireet poistuvat. Hoito on hyvä aloittaa mahdollisimman pian. Hoitamattomana tauti kroonistuu, ja työkyky kärsii usein pitkäksi ajaksi. On välttämätöntä selvittää masennuksen syyt, ja poistaa taudin aiheuttajat kokonaan elämästään altistamasta. Mieltä häiritsevät ihmissuhteet on hoidettava ensin kuntoon. Monet ovatkin joutuneet vaihtamaan ammattiaan, työpaikkaa, muuttamaan toiseen kaupunkiin, jne. voidakseen toipua, ja välttääkseen samat ympyrät jotka myötävaikuttivat sairauden puhkeamiseen ja estävät toipumisen.
Pitkään eri syistä jatkunut stressi laukaisee sairauden. Tyypillinen sairastuja on usein viisas, ahkera, tunnollinen ja lahjakas ihminen joka vaatii aina paljon itseltään. Hoitokeinoina on ensin keskustelu lääkärin kanssa ja lääkitys. Hakeudu ihmisten seuraan. Harrasta mitä olet aina halunnut harrastaa vointisi mukaan. Kerro että kärsit masennuksesta, ja pyydä ymmärrystä. Alkoholi ja tupakka ovat pahimmat myrkyt sairastuneelle. Ne estävät paranemista aivan ratkaisevalla tavalla. Alkoholin ja lääkkeiden sekakäyttö voi aiheuttaa mitä vain. Liikunta on hyvin tärkeä. Liikunnan tulee rasittaa riittävästi ja mielellään paljon. Reipas sauvakävely esim. on hyvä ja rentouttava. Lenkkiä voi pidentää kunnon mukaan. Ravinnossa on hyvä suosia kasviksia ja kevyttä linjaa. Kiinnostu itsesi hoitamisesta. Lisäravinteita on hyvä ottaa reilusti. Omega 3 rasvahapot ovat ensimmäinen asia lisäravinteiden suhteen, (kalaöljyt) ja erityisen tärkeitä masennuksen ennalta ehkäisyssäkin. Myös soijapavuissa on aivoja hoitavia aineosia. Soijan voi nauttia vaikka soijamaitona. Kaikkien vitamiinien, kivennäis- ja hivenaineiden saanti on tärkeätä turvata suurehkoina annoksina. Myös L-karnosiini lienee hyvä. Kasviölyistä saa omega 6 ja 9 rasvahappoja. Liikunnan vuoksi kasviöljy toimii myös nivelien voiteluaineena. Älä ota D vitamiinia ja kalkkia yhtä aikaa paljon. Yhdessä runsaasti nautittuna ne kalkeuttavat sisäelimiä.
Masennus ei ole sen kummempi sairaus, kuin että sokeritautinen ottaa insuliinia, tai hankkisi silmälasit. Nämä neuvot pätevät masennuksen hoitoon ainakin tavallisissa tapauksissa. Ajan mittaan ihminen tulee sinuiksi sairautensa kanssa, ja oppii hoitamaan hyvin itsensä. Hyvin hoidettuna sairaus ei enää haittaa niin pahasti elämänviettoa. Kristittykin voi sairastua masennukseen, vaikka hänen suoja onkin hyvä, sillä hän lepää Herrassa ilman stressiä ja pitää lepopänsä. Hän ei myöskään ole kunnianhimoinen, ja viivy liikaa maallisissa huolissa ja paineissa.
Jeesuksenkin aikana tunnettiin työuupumus ja masennus. (Luuk 11:28, Luuk 21:34)
Hengellisessä mielessä parhaita lääkkeitä murheeseen ovat usko, rukous, ja työ. Usko ja toiminta antaa varmuutta ja työ tyydytystä. Jumala antaa ihmiselle kykyjä niin paljon kuin on tarpeen. Tarvitaan vain oma halu ja päätös ryhtyä työhön. Kukaan ei jää ilman mahdollisutta tehdä Herran työtä Jumalan kunniaksi lähimmäisten hyväksi. Muista että Paavalikin, ja monet muutkin kokivat elämässään myös heikkoja hetkiä. (2 Kor 12:9-10) Et voi olla onnellinen jos laiminlyöt Herran työn, jonka Hän tahtoo Sinun tekevän. Muista että Sinun täytyy tehdä onma päätös tyhtyä työhön, ja olla valmis ylittämään kynnyksiä. (Matt 28:18-20, Matt 25:31-45)
Herrassa on ihmisen koko elämä, toivo ja varmuus. Jumalan sanan tutkiminen, ja Jumalan rakkauden ajattelu tuo yksinäisellekin ihania hetkiä. Ajattele taivaallisia asioita, ajattele Jeesusta. (Room 8:35, 2 Kor 4:17-18) Ajattele että voit kerran tavata rakkaan Vapahtajasi, ja laulaa uudessa maassa ylistyslauluja Raamatun uskon suurmiesten ja -naisten kanssa enkelien säestyksellä. (Ilm 21-22) Älä jätä uskoasi epävarmuuteen, vaan hengellisen ja henkisen tyerveytesi kannalta poista heti kaikki esteet mitkä ovat Sinun ja Jumalan välillä. Ihminen ei voi kokea onnea ja varmuutta uskossa jos hän asettaa omia ehtojaan Jumalan edelle. (Ps 42 ja 43, 1 Joh 2:1-5)
Ihminen tulee murheelliseksi langetessaan pois Herran tahdosta. (Ilm 3:19, Val 1:5, 3:33, ) Pane toivosi Herraan. Herra on turva murheessa. (Room 12:12, Ps 116:3-5, 1 Sam 1:10-11) Murhe kuuluu vain jumalattomille. (Snl 14:11-13) Uskovaa murehduttaa jumalattomien elämä. (Matt 13:20-21, Mark 4:17) Lopun aikana uskovat joutuvat kokemaan ahdistusta. (Ilm 12:17, Matt 24:9, Apt 14:22, Ilm 1:9, 14:13) Kestä koetukset. (2 Kor 6:3-10, Kol 1:24) Jumalan mielen mukainen murhe tuo pelastuksen, ja maailman murhe -kuoleman.(2 Kor 7:10, Ilm 2:9, 7:14) Sure syntiä, mutta tee parannus kaikesta synnistäsi mistä koet huonoa omaatuntoa. Ihmisen omatunto on Jumalan Hengen puhuttelua ! Iloitse evankeliumista ja Jumalan rakkaudesta. (1 Joh 4:8,16, 2 Kor 13:11)
Kaikki tietävät ettei raha tee ihmistä onnelliseksi. Itsekäs elämä ei voi koskaan tyydyttää ihmistä. Mitkä ovat onnen avaimet? - Onnen avaimet ovat; - Työ lähimmäisten eteen Jumalan kunniaksi!jarlau kirjoitti:
Rauhanheippa
En ole sanonut Sinua hulluksi.
Itse kärsin masennuksesta vuosikaudet.
Nykysin toipunut.
Asia ei ole niin kevyt että nimittelisin hulluksi ketään.
Kehotin Sinua solmimaan elävän suhteen Vapahtajaan, jolloin ihmisen sydän täyttyy rakkaudella, eikä näe pelkkiä vikoja muissa, ja itseään niin hyvänä.
Silloin ihminen muuttuu tuomitsijasta ja syyttäjästä rakentavaksi keskustelijaksi ja rakastavaksi ihmiseksi lähimmäsiään kohtaan.
Kerron että jos et tätä tee, olisi mielestäni seuraava osoite ammattiauttaja, eli psykiatri, että voisit luopua "käärmeen" kielenkäytöstäsi, joka on kaikkea muuta kuin kristityn tapojen mukainen.
Hän voisi ehkä purkaa katkeruuden tms patoutumia,
turhautuneisuutta, mitkä nyt kielenkäyttösi aiheuttaakin?
Ystävällinen neuvo oli. Ei haukku.
Ihmisen kielenkäytöstä näkee heti mikä hengellinen tila on.
Minä neuvoin Sinua ystävällisesti.
Ei muuta.
Jumalan siunausta rakkaudella
jari laurilaSiis jaksat jankata, että olen hullu ja tarvitsen psykiatrin apua. Ja jaksat jankata, etten ole uskossa.
Ja kaikki tämä alkoi siitä, kun muutamia adventisteja alkoi irtaantua adventtikirkosta ja tuli jopa uskoon. Tätähän sinä et sietänyt, kun koko elämänpäämääräsi on eksyttää adventtikirkkoon uusia jäseniä.
Etsit kaikkia mahdollisia sanoja ja sanakäänteitä, millä vain voisit minua syvimmin loukata ja saada sanomani epäuskottavaksi, ettei kukaan adventisti enää pääsisi ulos verkosta. Käytöksesi on ala-arvoista jo normaalillekin ihmiselle, mutta kun sinä vielä yrität esiintyä hengellisenä opettajana ja auktoriteettina, niin se on vielä tyrmistyttävämpää. Olet täysin sokea omalla harhaoppisuudellesi, omalle törkeälle käytöksellesi ja epärehellisyydellesi.jarlau kirjoitti:
Tarkista ettet ole masentunut?
Se ilmenee mm. juuri noin.
Tuskaisena pahana kielenkäyttönä.
Siunausta
jari laurila
MASENNUS JA MURHE
Masennus on yleinen kansantauti, jota ymmärretään aivan väärin. Ajatellaan että sairaus on jotakin henkistä puolta ja järjen vajavaisuutta. Masennus on koko kehon fysiologista perustaa koskeva sairaus. Depressio on biokemiallinen epätasapainotila. Kysymys on keskushermoston välittäjäaineen serotoniinin pitoisuuden häiriöstä. Serotoniini on aivojen hermosolujen välittäjäaine.Tauti hiipii vähitellen, ja sitä on vaikea aluksi itse havaita. Sairauteen liittyy hyvin epämiellytäviä asioita, kuten psykosomaattiset oireet, alakuloinen ja epätoivoinen mieliala, itkuisuus, haluttomuus, tuskaisuus ja ahdistustilat, kuoleman ajatukset, väsymys, uníhäiriöt, keskittymis- ja oppimisvaikeudet, sukupuolielämän hankaluudet, syömishäiriöt ja itsetuhoajatukset. Korkeat itsemurhatilastot lienevätkin tämän taudin syytä? Jos on itsetuhoajatuksia pitää mennä lääkäriin. Kun lääkehoito alkaa vaikuttaa, oireetkin poistuvat.
Serotoniini mahdollistaa mielihyvän tuntemukset, ja -puutostila aiheuttaa, ettei mikään tee ihmistä iloiseksi, ja aiheuta mielihyvää. Ihminen selviää yleensä elämän suruistaan suremalla, ja terveellä suru menee ajan mittaan itsestään ohitse. Masennus ei parane yleensä ilman lääkehoitoa. Nykyisellä lääkehoidolla voidaan keskushermoston biokemian tasapainoa hoitaa. Elämä jatkuu normaalina hoitokuurin jälkeen, ja ikävät oireet poistuvat. Hoito on hyvä aloittaa mahdollisimman pian. Hoitamattomana tauti kroonistuu, ja työkyky kärsii usein pitkäksi ajaksi. On välttämätöntä selvittää masennuksen syyt, ja poistaa taudin aiheuttajat kokonaan elämästään altistamasta. Mieltä häiritsevät ihmissuhteet on hoidettava ensin kuntoon. Monet ovatkin joutuneet vaihtamaan ammattiaan, työpaikkaa, muuttamaan toiseen kaupunkiin, jne. voidakseen toipua, ja välttääkseen samat ympyrät jotka myötävaikuttivat sairauden puhkeamiseen ja estävät toipumisen.
Pitkään eri syistä jatkunut stressi laukaisee sairauden. Tyypillinen sairastuja on usein viisas, ahkera, tunnollinen ja lahjakas ihminen joka vaatii aina paljon itseltään. Hoitokeinoina on ensin keskustelu lääkärin kanssa ja lääkitys. Hakeudu ihmisten seuraan. Harrasta mitä olet aina halunnut harrastaa vointisi mukaan. Kerro että kärsit masennuksesta, ja pyydä ymmärrystä. Alkoholi ja tupakka ovat pahimmat myrkyt sairastuneelle. Ne estävät paranemista aivan ratkaisevalla tavalla. Alkoholin ja lääkkeiden sekakäyttö voi aiheuttaa mitä vain. Liikunta on hyvin tärkeä. Liikunnan tulee rasittaa riittävästi ja mielellään paljon. Reipas sauvakävely esim. on hyvä ja rentouttava. Lenkkiä voi pidentää kunnon mukaan. Ravinnossa on hyvä suosia kasviksia ja kevyttä linjaa. Kiinnostu itsesi hoitamisesta. Lisäravinteita on hyvä ottaa reilusti. Omega 3 rasvahapot ovat ensimmäinen asia lisäravinteiden suhteen, (kalaöljyt) ja erityisen tärkeitä masennuksen ennalta ehkäisyssäkin. Myös soijapavuissa on aivoja hoitavia aineosia. Soijan voi nauttia vaikka soijamaitona. Kaikkien vitamiinien, kivennäis- ja hivenaineiden saanti on tärkeätä turvata suurehkoina annoksina. Myös L-karnosiini lienee hyvä. Kasviölyistä saa omega 6 ja 9 rasvahappoja. Liikunnan vuoksi kasviöljy toimii myös nivelien voiteluaineena. Älä ota D vitamiinia ja kalkkia yhtä aikaa paljon. Yhdessä runsaasti nautittuna ne kalkeuttavat sisäelimiä.
Masennus ei ole sen kummempi sairaus, kuin että sokeritautinen ottaa insuliinia, tai hankkisi silmälasit. Nämä neuvot pätevät masennuksen hoitoon ainakin tavallisissa tapauksissa. Ajan mittaan ihminen tulee sinuiksi sairautensa kanssa, ja oppii hoitamaan hyvin itsensä. Hyvin hoidettuna sairaus ei enää haittaa niin pahasti elämänviettoa. Kristittykin voi sairastua masennukseen, vaikka hänen suoja onkin hyvä, sillä hän lepää Herrassa ilman stressiä ja pitää lepopänsä. Hän ei myöskään ole kunnianhimoinen, ja viivy liikaa maallisissa huolissa ja paineissa.
Jeesuksenkin aikana tunnettiin työuupumus ja masennus. (Luuk 11:28, Luuk 21:34)
Hengellisessä mielessä parhaita lääkkeitä murheeseen ovat usko, rukous, ja työ. Usko ja toiminta antaa varmuutta ja työ tyydytystä. Jumala antaa ihmiselle kykyjä niin paljon kuin on tarpeen. Tarvitaan vain oma halu ja päätös ryhtyä työhön. Kukaan ei jää ilman mahdollisutta tehdä Herran työtä Jumalan kunniaksi lähimmäisten hyväksi. Muista että Paavalikin, ja monet muutkin kokivat elämässään myös heikkoja hetkiä. (2 Kor 12:9-10) Et voi olla onnellinen jos laiminlyöt Herran työn, jonka Hän tahtoo Sinun tekevän. Muista että Sinun täytyy tehdä onma päätös tyhtyä työhön, ja olla valmis ylittämään kynnyksiä. (Matt 28:18-20, Matt 25:31-45)
Herrassa on ihmisen koko elämä, toivo ja varmuus. Jumalan sanan tutkiminen, ja Jumalan rakkauden ajattelu tuo yksinäisellekin ihania hetkiä. Ajattele taivaallisia asioita, ajattele Jeesusta. (Room 8:35, 2 Kor 4:17-18) Ajattele että voit kerran tavata rakkaan Vapahtajasi, ja laulaa uudessa maassa ylistyslauluja Raamatun uskon suurmiesten ja -naisten kanssa enkelien säestyksellä. (Ilm 21-22) Älä jätä uskoasi epävarmuuteen, vaan hengellisen ja henkisen tyerveytesi kannalta poista heti kaikki esteet mitkä ovat Sinun ja Jumalan välillä. Ihminen ei voi kokea onnea ja varmuutta uskossa jos hän asettaa omia ehtojaan Jumalan edelle. (Ps 42 ja 43, 1 Joh 2:1-5)
Ihminen tulee murheelliseksi langetessaan pois Herran tahdosta. (Ilm 3:19, Val 1:5, 3:33, ) Pane toivosi Herraan. Herra on turva murheessa. (Room 12:12, Ps 116:3-5, 1 Sam 1:10-11) Murhe kuuluu vain jumalattomille. (Snl 14:11-13) Uskovaa murehduttaa jumalattomien elämä. (Matt 13:20-21, Mark 4:17) Lopun aikana uskovat joutuvat kokemaan ahdistusta. (Ilm 12:17, Matt 24:9, Apt 14:22, Ilm 1:9, 14:13) Kestä koetukset. (2 Kor 6:3-10, Kol 1:24) Jumalan mielen mukainen murhe tuo pelastuksen, ja maailman murhe -kuoleman.(2 Kor 7:10, Ilm 2:9, 7:14) Sure syntiä, mutta tee parannus kaikesta synnistäsi mistä koet huonoa omaatuntoa. Ihmisen omatunto on Jumalan Hengen puhuttelua ! Iloitse evankeliumista ja Jumalan rakkaudesta. (1 Joh 4:8,16, 2 Kor 13:11)
Kaikki tietävät ettei raha tee ihmistä onnelliseksi. Itsekäs elämä ei voi koskaan tyydyttää ihmistä. Mitkä ovat onnen avaimet? - Onnen avaimet ovat; - Työ lähimmäisten eteen Jumalan kunniaksi!Yritätkö tartuttaa vaivojasi minuun?
- annu42
uskova_1 kirjoitti:
Siis jaksat jankata, että olen hullu ja tarvitsen psykiatrin apua. Ja jaksat jankata, etten ole uskossa.
Ja kaikki tämä alkoi siitä, kun muutamia adventisteja alkoi irtaantua adventtikirkosta ja tuli jopa uskoon. Tätähän sinä et sietänyt, kun koko elämänpäämääräsi on eksyttää adventtikirkkoon uusia jäseniä.
Etsit kaikkia mahdollisia sanoja ja sanakäänteitä, millä vain voisit minua syvimmin loukata ja saada sanomani epäuskottavaksi, ettei kukaan adventisti enää pääsisi ulos verkosta. Käytöksesi on ala-arvoista jo normaalillekin ihmiselle, mutta kun sinä vielä yrität esiintyä hengellisenä opettajana ja auktoriteettina, niin se on vielä tyrmistyttävämpää. Olet täysin sokea omalla harhaoppisuudellesi, omalle törkeälle käytöksellesi ja epärehellisyydellesi.Jumalan sana sanoo selvästi, että usko tulee Jumalan sanan kautta, joten en voi antaa sinulle kunniaa Jumalan teosta. Koko uskoon tuleminen on yksin ja ainoastaan Jumalan teko.
Ihminen ottaa vastaan, mutta vain välikätenä voit olla. Voit sanoa sanan oikeaan aikaan tai olla tukena, mutta anna Jumalalle kunnia tuosta työstä. Jumalan johdatukselle et voi asettaa rajoja etkä sitä ohjata. Ihminen päättää, mutta Jumala säätää.
Minä jopa häpeän otsikkoasi! Se ei ole kristityn tapa lähestyä toista, edes vihamiestään. (joita meillä ei saa olla ollenkaan) Muista Kristuksen tapaa lähestyä vainoojiaan ja "mene ja tee sinä samoin". - Tarmo
annu42 kirjoitti:
Jumalan sana sanoo selvästi, että usko tulee Jumalan sanan kautta, joten en voi antaa sinulle kunniaa Jumalan teosta. Koko uskoon tuleminen on yksin ja ainoastaan Jumalan teko.
Ihminen ottaa vastaan, mutta vain välikätenä voit olla. Voit sanoa sanan oikeaan aikaan tai olla tukena, mutta anna Jumalalle kunnia tuosta työstä. Jumalan johdatukselle et voi asettaa rajoja etkä sitä ohjata. Ihminen päättää, mutta Jumala säätää.
Minä jopa häpeän otsikkoasi! Se ei ole kristityn tapa lähestyä toista, edes vihamiestään. (joita meillä ei saa olla ollenkaan) Muista Kristuksen tapaa lähestyä vainoojiaan ja "mene ja tee sinä samoin".Adventisti tulee uskoon uskova1:n kirjoituksen kautta! Eikö saa tulla? Onko uskova1 vainooja kun kirjottaa niin hyvin, että adventistit tulee uskoon?
uskova_1 kirjoitti:
Siis jaksat jankata, että olen hullu ja tarvitsen psykiatrin apua. Ja jaksat jankata, etten ole uskossa.
Etsit kaikkia mahdollisia sanoja ja sanakäänteitä, millä vain voisit minua syvimmin loukata ja saada sanomani epäuskottavaksi, ettei kukaan adventisti enää pääsisi ulos verkosta. Käytöksesi on ala-arvoista jo normaalillekin ihmiselle, mutta kun sinä vielä yrität esiintyä hengellisenä opettajana ja auktoriteettina, niin se on vielä tyrmistyttävämpää. Olet täysin sokea omalla harhaoppisuudellesi, omalle törkeälle käytöksellesi ja epärehellisyydellesi.Rauhantervehdys
Sinä vaan jankkaat että minä väittäisin Sinua hulluksi?
Lue mitä kirjoitan. Niin en ole sanonut.
Usko nyt jo!'
Jos mietit kielenkäyttöäsi, niin toivon että joskus menet itseesi.
Minä en ole kirjoituksiasi lukenut pitkiin aikoihin.
Oli sen verran järkyttävää tekstisi joskus kun luin.
Monet ovat kauhistelleet kieltäsi täällä.
Etkö joskus ihan kysellyt palstalla että kuinka moni haluaa Sinun poistuvan huonon kielenkäyttösi vuoksi?
Että olin ihan hyvällä asialla kehottaessani Sinua hyvään suhteesen Vapahtajan kanssa, ja jos et sitä halua, hakemaan ammattiapua.
He voivat auttaa Sinua pois herjaamisen loukusta.
Toivon että nyt jatkat taas toisaalla ja jätä minut.
Tervetuloa keskusteluun sitten kanssani taas kun jos hallitset kielesi aikuisen ihmisen tapaan ainakin, mutta mielellään nk. kristityn tapaan.
Jumalan siunausta
jarlau kirjoitti:
Rauhanheippa Herrassa
Opetan Raamattua.
Jumalan siunausta
jari laurila
Jeesus neuvoi jatkamaan matkaa, ei jäämään väittelyihin. (Matt 10:11-15) Kukaan ei voi rikkoa vaaratta omaatuntoaan vastaan, ja vain harvat ottavat Hänet vastaan synnistä vapauttajana, katuvat syntejään ja tekevät parannusta. (Joh 3:16) Jokainen on koko elämänsä ajan vapaa päättämään itse ikuisesta kohtalostaan. Jokainen voi valita itse elämänsä aikana, haluaako elää synnissä joka tuottaa lopullisen kuoleman, vai haluaako olla ikuisen elämän lahjan saaneiden joukossa? (Room 6:23, Ilm 20:11-15, Hebr 4:7)Et milloinkaan erehdy keskustelemaan niistä yksityiskohdista joita muut esittävät.
Olen nähnyt täällä monen yrittävän saada teiltä vastauksen lauseeseen lauseella.
Vaadit perusteluita joihin et kuitenkaan osallistu keskustelemaan.
Julistat vain omaa opetustasi etkä pysähdy kun joku esittää perustelunsa joka on Raamatulla todistettu olevan vastoin sitä minkä sinä olet esittänyt.
Timo Flink sentään joskus käy myös oikeata keskustelua.
Jeesus kävi väittelyä monesti mutta sanoi aina niin viisaasti ,että muut jäivät sanattomiksi.
Ei väittelyn karttaminen tee sinusta oikeassaolijaa.
Vasta oikea asia saen tekee.
Sinä esiinnyt suhteessa muihin ikäänkuin olisit oikeassa ja kaikki muut kaikessa mitä he sanovat olisivat väärässä.
En ole nähnyt sinun missään asiassa myöntäneen että olisit ollut väärässä vaikka niin ovat monet useinkin osoittaneet.
Onko niin ,ettei adventisti koskaan myönnä tehneensä mitään asiaa väärin? sini-silmänen kirjoitti:
Et milloinkaan erehdy keskustelemaan niistä yksityiskohdista joita muut esittävät.
Olen nähnyt täällä monen yrittävän saada teiltä vastauksen lauseeseen lauseella.
Julistat vain omaa opetustasi etkä pysähdy kun joku esittää perustelunsa joka on Raamatulla todistettu olevan vastoin sitä minkä sinä olet esittänyt.
Jeesus kävi väittelyä monesti mutta sanoi aina niin viisaasti ,että muut jäivät sanattomiksi.
Sinä esiinnyt suhteessa muihin ikäänkuin olisit oikeassa ja kaikki muut kaikessa mitä he sanovat olisivat väärässä.
En ole nähnyt sinun missään asiassa myöntäneen että olisit ollut väärässä vaikka niin ovat monet useinkin osoittaneet.
Onko niin ,ettei adventisti koskaan myönnä tehneensä mitään asiaa väärin?Rauhaa
Emme suinkaan ole erehtymättömiä, vaan ihmisiä.
Ihan rehellisesti sanottuna luotan siihen opetukseen minkä olen saanut kun sen Raamatulla olen hyväksi havainnut, enkä ole nähnyt siinä erehtyneeni.
Minä en suinkaan voi ottaa kaikkea totena mitä minulle esitetään.
Onhan jokainen toki aina omasta mielestään oikeassa.
Parhaani yritän vastailla.
Nytkin tosin kahlasin aikamoisen määrän viestejä.
Siunausta
jari laurilasini-silmänen kirjoitti:
Et milloinkaan erehdy keskustelemaan niistä yksityiskohdista joita muut esittävät.
Onko niin ,ettei adventisti koskaan myönnä tehneensä mitään asiaa väärin?1 Joh 2:1.
jarijarlau kirjoitti:
Rauhantervehdys
Sinä vaan jankkaat että minä väittäisin Sinua hulluksi?
Lue mitä kirjoitan. Niin en ole sanonut.
Usko nyt jo!'
Jos mietit kielenkäyttöäsi, niin toivon että joskus menet itseesi.
Minä en ole kirjoituksiasi lukenut pitkiin aikoihin.
Oli sen verran järkyttävää tekstisi joskus kun luin.
Monet ovat kauhistelleet kieltäsi täällä.
Etkö joskus ihan kysellyt palstalla että kuinka moni haluaa Sinun poistuvan huonon kielenkäyttösi vuoksi?
Että olin ihan hyvällä asialla kehottaessani Sinua hyvään suhteesen Vapahtajan kanssa, ja jos et sitä halua, hakemaan ammattiapua.
He voivat auttaa Sinua pois herjaamisen loukusta.
Toivon että nyt jatkat taas toisaalla ja jätä minut.
Tervetuloa keskusteluun sitten kanssani taas kun jos hallitset kielesi aikuisen ihmisen tapaan ainakin, mutta mielellään nk. kristityn tapaan.
Jumalan siunausta
jari laurilaOlet harhaoppisena tullut kuokkimaan luterilaiselle herätysliikeiden palstalle ja nyt otat isännän paikan ja ajat herätysliikeläistä pois.
Tottakai jokainen eksyttäjä haluaa minut täältä pois. Se on hyvä, että eksyttäjät kauhistuvat puheitani, vielä parempi ja oikein toivottavaa, että kunnolla ahdistuvat, tulevat synnintuntoon ja alkavat huutaa Jeesusta avuksi ja pelastajakseen.
Sinun kielenkäytössäsi ei ole mitään kehumista. Haukut minua hulluksi ja luopioksi. Sekö on ihailtavaa kielenkäyttöä? Ja vielä perusteettomasti. Enkä suinkaan ole ainoa haukkumisesi kohde, vaan kaikki, jotka eivät syyllisty sinun eksytyksistäsi ja ala luulemaan sinua uskovaksi ja kaikki, jotka ojentavat sinua, sinä olet haukkunut.
Minun ja Jeesuksen suhteeseen sinulle ei ole mitään sanomista. Hengettömänä, lihallisena henkilönä et edes ymmärrä, mitä uskovan ihmisen ja Jeesuksen suhde on.annu42 kirjoitti:
Jumalan sana sanoo selvästi, että usko tulee Jumalan sanan kautta, joten en voi antaa sinulle kunniaa Jumalan teosta. Koko uskoon tuleminen on yksin ja ainoastaan Jumalan teko.
Minä jopa häpeän otsikkoasi! Se ei ole kristityn tapa lähestyä toista, edes vihamiestään. (joita meillä ei saa olla ollenkaan) Muista Kristuksen tapaa lähestyä vainoojiaan ja "mene ja tee sinä samoin".Jaha taidat tuntea noita ex-adventisteja, jotka ovat tehneet ratkaisun? Itsehän en sanonut itsestäsi mitään, siispä olet kuullut heiltä tai heidän kavereiltaan, että evankelioin heidät!
uskova_1 kirjoitti:
Olet harhaoppisena tullut kuokkimaan luterilaiselle herätysliikeiden palstalle ja nyt otat isännän paikan ja ajat herätysliikeläistä pois.
Tottakai jokainen eksyttäjä haluaa minut täältä pois. Se on hyvä, että eksyttäjät kauhistuvat puheitani, vielä parempi ja oikein toivottavaa, että kunnolla ahdistuvat, tulevat synnintuntoon ja alkavat huutaa Jeesusta avuksi ja pelastajakseen.
Sinun kielenkäytössäsi ei ole mitään kehumista. Haukut minua hulluksi ja luopioksi. Sekö on ihailtavaa kielenkäyttöä? Ja vielä perusteettomasti. Enkä suinkaan ole ainoa haukkumisesi kohde, vaan kaikki, jotka eivät syyllisty sinun eksytyksistäsi ja ala luulemaan sinua uskovaksi ja kaikki, jotka ojentavat sinua, sinä olet haukkunut.
Minun ja Jeesuksen suhteeseen sinulle ei ole mitään sanomista. Hengettömänä, lihallisena henkilönä et edes ymmärrä, mitä uskovan ihmisen ja Jeesuksen suhde on.Rauhaa
En ole haukkunut hulluksi, eikö mene perille jo?!
Ole palstalla, en ole pois kehottanut.
Olen kauhistunut kielenkäyttöäsi joka ei ole kristitylle sopivaa ollut, eikä kristillistä.
Siksi ihmettelen Sinun opettamistasi, ja kristittynä esiintymistäsi, ja tein siitä omat johtopäätökseni, että Sinun tulisi lähestyä Jeesusta ja solmia suhde Häneen.
Terveetkin tarvitsevat terapeuttia joskus jos Jeesus ei kelpaa.
Jotakin kielenkäytöllesi olisi syytä tehdä, että se muuttuisi kristilliseksi.
Teet omat päätöksesi asiassa, mutta toivon ettet minulle kirjoita, jos tyyli ei muutu.
Tiedät sen itsekin, että kristityn rakkaus estää ihmistä herjaamasta.
Lue Raamattua, ja edisty siinä, ja kerro vasta sitten mikä on sen opetus.
Jeesus antaa rakkautta. Ilman Jeesusta ei ole rakkautta, vaan pilkkaa ja herjaa, ja sen aina huomaan toki jokaisen kielenkäytöstä, jos niin on.
Toivon että valitset Jeesuksen.
Siunausta
jari laurila- Jartsa
jarlau kirjoitti:
Rauhaa
En ole haukkunut hulluksi, eikö mene perille jo?!
Ole palstalla, en ole pois kehottanut.
Olen kauhistunut kielenkäyttöäsi joka ei ole kristitylle sopivaa ollut, eikä kristillistä.
Siksi ihmettelen Sinun opettamistasi, ja kristittynä esiintymistäsi, ja tein siitä omat johtopäätökseni, että Sinun tulisi lähestyä Jeesusta ja solmia suhde Häneen.
Terveetkin tarvitsevat terapeuttia joskus jos Jeesus ei kelpaa.
Jotakin kielenkäytöllesi olisi syytä tehdä, että se muuttuisi kristilliseksi.
Teet omat päätöksesi asiassa, mutta toivon ettet minulle kirjoita, jos tyyli ei muutu.
Tiedät sen itsekin, että kristityn rakkaus estää ihmistä herjaamasta.
Lue Raamattua, ja edisty siinä, ja kerro vasta sitten mikä on sen opetus.
Jeesus antaa rakkautta. Ilman Jeesusta ei ole rakkautta, vaan pilkkaa ja herjaa, ja sen aina huomaan toki jokaisen kielenkäytöstä, jos niin on.
Toivon että valitset Jeesuksen.
Siunausta
jari laurilaÄlä vastaa tähän.
Jarlau on pilkkaaja.
Hän häpäisee itsensä ja kirkkonsa. - annu42
uskova_1 kirjoitti:
Jaha taidat tuntea noita ex-adventisteja, jotka ovat tehneet ratkaisun? Itsehän en sanonut itsestäsi mitään, siispä olet kuullut heiltä tai heidän kavereiltaan, että evankelioin heidät!
Arvailusi taisi valua hiekkaan, ainakin minä niin luulen. Ajattelin vain noin yleisesti asioita ja sitä, miten Jumala toimii. Tällä hetkellä en tunne ketään ex-adventistia henkilökohtaisesti. Yhden tunsin, mutta hän palasi seurakuntaan jo kauan sitten.
- annu42
Tarmo kirjoitti:
Adventisti tulee uskoon uskova1:n kirjoituksen kautta! Eikö saa tulla? Onko uskova1 vainooja kun kirjottaa niin hyvin, että adventistit tulee uskoon?
Painotan edelleen sitä, että olemme vain vaatimattomia välikappaleita Jumalan kädessä. Hän on se joka toimii Uskova1:kin kautta, jos niin haluaa.
Uskova1 on Jumalan edessä vastuullinen samoin kuin mekin, joten sanat, kirjoitukset, teot ja kaiken punnitsee Jumala, en minä. Jokainen tulee uskoon omalla tavallaan, omalla ajallaan ja siten kun Jumalan tahto on. Aivan kuin Jumala parhaaksi näkee, hän meitä kuljettaa. Amen.
- soul
ilmenee lähimmäisenrakkaudessa.Jeesus sanoi,armahtavaisuutta minä tahdon, en uhrimenoja.
Rauhanheippa
Kyllä.
Rakkaus on elämässä A ja O.
Kun rakastaa, on hyvä olo.
Rakkaus on koko elämän kestävä ja vaikuttava periaate.
Jumalan siunausta paljon
Rakkaudessa
jari laurila
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897179- 353801
- 453390
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402542- 412312
- 2082296
- 1222202
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292129Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241868- 401779