Luetelkaapa tai ilmoittakaapa linkki jonnekkin, jossa on luettelo englannin kielisistä loistuista ja taikasanoista ja sitä mitä se on suomeksi.
Tarvitsisin niitä, kun ajattelin ruveta lukemaan Potterit myös englanninkielisenä. Lisäksi olisi kiva tietää myös muunlaista erikoissanastoa. Esimerkiksi mitä on "huispaus", "poimittaislinja", "kalmakoira" jne. Myös opettajien enkunkieliset nimet olisi hyvä osata.
Jos joku ystävällinen luettelisi hiukkasen tai laittaisi linkkejä paikkoihin, joista on apua.
PS. En tiedä onko tästä keskustelua vähän alempana, sillä en uskalla lukea tätä keskustelua ennen kuin olen lukenut Puoliverisen prinssin. =)
Siitä tulikin mieleen, että Puoliverisestä prinssistä ei mitään sanastoa joita muissa kirjoissa ei ole, kiitos.
Enkunkieliset loitsut
8
726
Vastaukset
- agent-almeida
http://koti.mbnet.fi/jiipee1/?sivu=sanasto
Tuolla on jonkinverran sanoja, mutta ei loitsuja. Yhden sivun osotetta en muista...siellä on kaikki loitsut, luvut, sanat jne. Yritän etsiä osoitteen jostain. No ainakin huispaus=Quiddish. Poimittaislinja=Knithbuss Kalmakoira=The Grim.
Opettajíen nimet tässä on muutamia
McGarmiwa=McGamigoll
Kalkaros=Snape
Verso=Sprout
Vauhkomieli=Moody
Lipetit=Flick
Mo nuo ainakin muistan. Annan pienin vinkin,
jos omistat Potter leffat DVD:nä.
Lait tekstitys englanniksi. Minä oon poiminu silleen joitakin sanoja.- orion
Huispaus= quidditch
Poimittaislijna= knight bus
McGarmiwa= McGonagall
Lipetit= Flitwick
- ...........
Englanninkielinen loitsu on harvinaisuus Pottereissa. Suurin osa on latinaa ja "hoonoa latinaa".
http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_loitsuista_(Harry_Potter)Oletko tosissasi niin hidas, ettet tajunnut tyypin tarkoittavan loitsuja, jotka esiintyvät alkuperäisversioissa?
http://www.geocities.com/batemannroone
Paitsi etten ole päivittänyt tuota listaa kolmannen leffa ja kuudennen kirjan jälkeen, eli ihan uusimpia loitsuja siellä ei ole.- Minä
voi tulla ongelmia, sua on varoitettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.35315029- 2575953
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny113448- 1912556
- 1372189
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il142072Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos1101590Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon481369Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411196- 891170