406 - facelift-eroja ?

mittarikulkija

Tässä olisi kaksi 2.0 -koneella olevaa bensafarkkua tarjolla, toinen vuosimallia 1998 ja toinen 2000. ajokilometrit samansuuntaiset ja molemmat huollettu merkkiliikkeessä. HIntaeroa on 3000€. Kumpaa suosittelette, auto tulee perheen kakkosautoksi lähinnä 2 lapsen ja koiran kuskausreissuille, arvioitu ajokilometrimäärä n15000 / vuosi. Niin, molemmat ovat ST-varustetasolla olevia.

28

3401

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja myös

      vanhempi XU10 kone 97kw on valurauta lohkoinen, kun EW kone 100kw on alumiini lohkolla, jonka tehonlisäys on saatu palotilojen uudelleenmuotoilulla "näin mainostettu tuota aikanaan" ja lisäksi tuossa uudemmassa on uudelleen muotoillut etupenkit joiden pitäisi antaa parempi reisituki, mutta ne on myös kovemmat istua! Molemmat ovat aivan kelpopelejä valinta jää sinulle

      • XU10j4

        Jos auto on 16-venttiilisellä xu10j4- koneella, ei tuo ero ole kovin suuri EW-moottoriin. Alumiinilohkoisia ne ovat molemmat. Ominaisuuksissa ei ole huomattavaa eroa. Itse päädyin samassa valintatilanteessa tuohon 98-malliseen. Facelift tehtiin vain elvyttämään pitkään markkinoilla olleen tuotteen myyntiä. Ennen Faceliftiä tehdyn auton voi ostaa rauhallisin mielin. Muutamaa lisähevosvoimaa ei huomaa mitenkään, etkä noilla ajomäärillä saa erotusta takaisin polttoaineissakaan. (EW-moottorin kulutuslukemat TEORIASSA pienemmät)

        Joku on tehnyt hyvän yhteenvedon ko. autosta:

        http://netti.nic.fi/~slaaksoh/406/esittely/st406/peugeot_406_st.htm


      • lohkoinen
        XU10j4 kirjoitti:

        Jos auto on 16-venttiilisellä xu10j4- koneella, ei tuo ero ole kovin suuri EW-moottoriin. Alumiinilohkoisia ne ovat molemmat. Ominaisuuksissa ei ole huomattavaa eroa. Itse päädyin samassa valintatilanteessa tuohon 98-malliseen. Facelift tehtiin vain elvyttämään pitkään markkinoilla olleen tuotteen myyntiä. Ennen Faceliftiä tehdyn auton voi ostaa rauhallisin mielin. Muutamaa lisähevosvoimaa ei huomaa mitenkään, etkä noilla ajomäärillä saa erotusta takaisin polttoaineissakaan. (EW-moottorin kulutuslukemat TEORIASSA pienemmät)

        Joku on tehnyt hyvän yhteenvedon ko. autosta:

        http://netti.nic.fi/~slaaksoh/406/esittely/st406/peugeot_406_st.htm

        xu10j4 ja jos josain niin väitetään se on virhe! Tuo on nimenomaan 2.0 litran kone ja1,8 litrainen on alumiinilohkoinen, mutta en muista mikä sen konetyyppi on


      • XU10
        lohkoinen kirjoitti:

        xu10j4 ja jos josain niin väitetään se on virhe! Tuo on nimenomaan 2.0 litran kone ja1,8 litrainen on alumiinilohkoinen, mutta en muista mikä sen konetyyppi on

        Mutta kun minulla on omassani XU- moottori. 2.0 st 16v ja siinä on alumiinilohko ja jopa öljypohjakin on alumiinia. Ja tiedän, ettei se ole EW-tyyppiä.


      • XU10j4
        XU10 kirjoitti:

        Mutta kun minulla on omassani XU- moottori. 2.0 st 16v ja siinä on alumiinilohko ja jopa öljypohjakin on alumiinia. Ja tiedän, ettei se ole EW-tyyppiä.

        No niin! Eihän se mitään alumiinia ollutkaan, tuo lohko. Auto on ollut minulla jo 4 vuotta ja olen LUULLUT, että lohko on alumiinia. Olisihan sen jo huomannut aikaisemmin, jos olisi jotain korjaamaan joutunut.


      • vielä`
        XU10j4 kirjoitti:

        No niin! Eihän se mitään alumiinia ollutkaan, tuo lohko. Auto on ollut minulla jo 4 vuotta ja olen LUULLUT, että lohko on alumiinia. Olisihan sen jo huomannut aikaisemmin, jos olisi jotain korjaamaan joutunut.

        onko se lohko alumiinia?


      • alumiinia
        vielä` kirjoitti:

        onko se lohko alumiinia?

        xu10j4:ssä lohko vaan valurautaa, mutta öljypohja on automaatissa kyllä alumiinia, kuten sylinterikansi tuossa koneessa


      • se lohko
        alumiinia kirjoitti:

        xu10j4:ssä lohko vaan valurautaa, mutta öljypohja on automaatissa kyllä alumiinia, kuten sylinterikansi tuossa koneessa

        alumiinia?


      • eieieieieieiei
        se lohko kirjoitti:

        alumiinia?

        ei ole!!!


      • epätietoinen`
        eieieieieieiei kirjoitti:

        ei ole!!!

        Entäpä se lohko, onko se alumiinia?


      • XU10
        epätietoinen` kirjoitti:

        Entäpä se lohko, onko se alumiinia?

        Lähetin palan lohkosta TM:lle ja vastaus tuli tänään. Haluatteko todella tietää, mistä se on tehty?


      • se sitten
        XU10 kirjoitti:

        Lähetin palan lohkosta TM:lle ja vastaus tuli tänään. Haluatteko todella tietää, mistä se on tehty?

        alumiinista, meinaan se lohko.


      • materiaalia
        se sitten kirjoitti:

        alumiinista, meinaan se lohko.

        xu.... lohko on


      • XU10
        se sitten kirjoitti:

        alumiinista, meinaan se lohko.

        Jep! Nyt se on selvitetty, ja on oikein mustaa valkoisella. Se, mitä luulin alumiiniksi onkin -ALUMIINIA. Ja moottorihan oli XU10J4


      • mitä..
        XU10 kirjoitti:

        Jep! Nyt se on selvitetty, ja on oikein mustaa valkoisella. Se, mitä luulin alumiiniksi onkin -ALUMIINIA. Ja moottorihan oli XU10J4

        mutta tuo lohko on valurautaa ja se on myös pösön yhdessä diesel koneessa käytössä!


      • XU10
        mitä.. kirjoitti:

        mutta tuo lohko on valurautaa ja se on myös pösön yhdessä diesel koneessa käytössä!

        En halua väittää mitään, totean vain. Otin kuskinpuolen renkaan irti ja kokeilin viilalla. Ja olen edelleen sitä mieltä, että alumiinia se oli. Teknisesti ottaen se ei ole kokonaan alumiinia, pääty näkyy olevan peltiä. Eihän täällä joku vain vääristele tarkoituksella asioita. Miten bensamoottori voi olla dieselautossa? Nuo hybridit ovat kait eri juttu, mutta tämä on ihan tavallinen auto.


      • kuskinpuolella
        XU10 kirjoitti:

        En halua väittää mitään, totean vain. Otin kuskinpuolen renkaan irti ja kokeilin viilalla. Ja olen edelleen sitä mieltä, että alumiinia se oli. Teknisesti ottaen se ei ole kokonaan alumiinia, pääty näkyy olevan peltiä. Eihän täällä joku vain vääristele tarkoituksella asioita. Miten bensamoottori voi olla dieselautossa? Nuo hybridit ovat kait eri juttu, mutta tämä on ihan tavallinen auto.

        on vaihdelaatikko ja tarkasti ottaen tuo kone on XU10J4R ja se lohko on valurautaa ja se myöskin on siinä mielessä merkittävä asia, että alumiinilohkoinen on putkikone, jos ymmärrät mitä se tarkoittaa putkikone! Alumiinilohkoisessa koneessa on sylinteriputket, jotka ovat valurautaa ja vaihdettavissa myöskin.


      • tuota
        XU10 kirjoitti:

        En halua väittää mitään, totean vain. Otin kuskinpuolen renkaan irti ja kokeilin viilalla. Ja olen edelleen sitä mieltä, että alumiinia se oli. Teknisesti ottaen se ei ole kokonaan alumiinia, pääty näkyy olevan peltiä. Eihän täällä joku vain vääristele tarkoituksella asioita. Miten bensamoottori voi olla dieselautossa? Nuo hybridit ovat kait eri juttu, mutta tämä on ihan tavallinen auto.

        lohkoa käytetään myöskin dieselkoneessa! Moni automerkki käyttää samoja perusmoottoreita juuri lohkon osalta samoja oli kyseessä bensa tai diesel, mutta sisuskalut on kuitenkin vahvemmat aina dieselissä


      • alumiinilohkoinen
        XU10 kirjoitti:

        En halua väittää mitään, totean vain. Otin kuskinpuolen renkaan irti ja kokeilin viilalla. Ja olen edelleen sitä mieltä, että alumiinia se oli. Teknisesti ottaen se ei ole kokonaan alumiinia, pääty näkyy olevan peltiä. Eihän täällä joku vain vääristele tarkoituksella asioita. Miten bensamoottori voi olla dieselautossa? Nuo hybridit ovat kait eri juttu, mutta tämä on ihan tavallinen auto.

        EW10J4 on aluminilohkoinen putkikone joka on noiden uudempien nokalla juuri 2litraisena!!


      • XU10
        alumiinilohkoinen kirjoitti:

        EW10J4 on aluminilohkoinen putkikone joka on noiden uudempien nokalla juuri 2litraisena!!

        Onhan ne sylinterinputket toki vaihdettavissa, mutta märkien sylinteriputkien edut löytyvät kenties muualta kuin vaihdettavuudesta. Valmistusteknillisesti alumiinilohkojen koneistus automatisoiduissa soluissa on helpommin hallittavissa, kuin valurautaisten. Moottoriteknillisesti märkä sylinterinputki on jossain määrin parempi. Sylinteriputken materiaali on mahdollista valita tarkoitukseen sopivammasta seoksesta, koska koko lohkoa ei tarvitse valmistaa tästä paremmasta ja näinollen kalliimmasta aineesta. Lämpölaajenemisen aiheuttamat geometriset muutokset (sylinterinputken lieriömäisyydessä) ovat myös vähäisempiä märillä sylinterinputkilla. Mutta ei kai lohkon valmistusmateriaali voi olla auton valintakriteerinä. Jos mielestäsi on, kuuntelen mielelläni perustelusi.


      • Jaska
        alumiinilohkoinen kirjoitti:

        EW10J4 on aluminilohkoinen putkikone joka on noiden uudempien nokalla juuri 2litraisena!!

        XU-sarjan moottoreita on sekä valuarauta- että alumiinilohkosina koosta riippuen. Vanha 405:n aikainen 1,9-litrainen XU9 on alumiinia, 406:ssa käytetty 1,8-litrainen XU7 niin ikään alumiinia, mutta 2,0-litrainen XU10 onkin valurautaa. Samaan lohkoon perustuvat dieselit ovat XUD7, XUD9 ja XUD11.

        Uudemmat EW-sarjan moottorit (EW7, EW10, EW12) ovat sen sijaan alumiinilohkoisia. Saman sarjan dieselit ovat DW8, DW10 ja DW12.

        Kurkatkaa tänne: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PSA_engines


      • kyse on
        Jaska kirjoitti:

        XU-sarjan moottoreita on sekä valuarauta- että alumiinilohkosina koosta riippuen. Vanha 405:n aikainen 1,9-litrainen XU9 on alumiinia, 406:ssa käytetty 1,8-litrainen XU7 niin ikään alumiinia, mutta 2,0-litrainen XU10 onkin valurautaa. Samaan lohkoon perustuvat dieselit ovat XUD7, XUD9 ja XUD11.

        Uudemmat EW-sarjan moottorit (EW7, EW10, EW12) ovat sen sijaan alumiinilohkoisia. Saman sarjan dieselit ovat DW8, DW10 ja DW12.

        Kurkatkaa tänne: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PSA_engines

        ollut kuitenkin koko ajan tuosta 2.0 bensa koneesta XU10j4R, jota sitkeästi väitetty alumiinilohkoiseksi


    • eroja

      2000 mallissa on jo vakiona automaatti-ilmastointi sekä se näyttää paremmalta kuin tuo vanhempi korimalli. Eli osta uudempi vaan...

      • nököero

        ja ilmastointikin tuo vain lisäkustannuksia auton pitoon! Jos todella kysessä kakkosauto niin tuo vanhempiversio on oikea valinta joka suhteessa


      • mutta
        nököero kirjoitti:

        ja ilmastointikin tuo vain lisäkustannuksia auton pitoon! Jos todella kysessä kakkosauto niin tuo vanhempiversio on oikea valinta joka suhteessa

        Turhaa ostaa tänä päivänä autoa jossa ei ole ilmastointia. Kyllä meillä on pelannu hyvin ilmastointi. Ei se kustannuksia lisää... Näköero on täysin selvä!


      • kuinka
        mutta kirjoitti:

        Turhaa ostaa tänä päivänä autoa jossa ei ole ilmastointia. Kyllä meillä on pelannu hyvin ilmastointi. Ei se kustannuksia lisää... Näköero on täysin selvä!

        ilmastointi tosiaan lisää kustannuksia oletko muuten huollattanut sen niin kuin kuuluu?

        Näköero on kyllä minimaalinen, jos maskia ja konepeltiä lokasuojia kärjestä vähän muotoiltu!! Tällä vain haettu pientä uudistusta, jotta saadaan myytyä autoja ei muuta merkitystä


      • XU10
        mutta kirjoitti:

        Turhaa ostaa tänä päivänä autoa jossa ei ole ilmastointia. Kyllä meillä on pelannu hyvin ilmastointi. Ei se kustannuksia lisää... Näköero on täysin selvä!

        Alkuperäinen kysyjä ei ole missään sanonut, ettei tuossa 98-mallisessa ole ilmastointia.


      • Noilla kilometreilla

        Ulkonäössä eroa ei huomaa kuin muut 406 pösöllä ajajat, on ne niin pieniä. Ilmastointia jos et tarvitse on 1998 ehdottomasti parempi valinta. Ajomukavuudessa ei mitään eroa...no okei, 2000 mallissa on penkit paremmat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      207
      7276
    2. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      52
      2804
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      188
      2271
    4. Mitä tämä on

      Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1633
    5. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

      gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      152
      1625
    6. Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.

      Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke
      Helsinki
      19
      1287
    7. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      74
      1210
    8. Nyt on konstit vähänä.

      Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      38
      1143
    9. Hyvää yötä kaivatulleni

      En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      26
      1121
    10. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

      Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      50
      1019
    Aihe