KRISTUKSEN PALVELUS TAIVAALLISESSA PYHÄKÖSSÄ
Taivaassa on pyhäkkö, todellinen pyhäkköteltta, jota ei ole pystyttänyt ihminen vaan Herra itse. Siinä Kristus suorittaa palvelusta meidän hyväksemme; hän tekee uskoville mahdolliseksi saada hyväkseen hänen sovitusuhrinsa, jonka hän uhrasi ristillä ainutkertaisesti kaikkien puolesta. Hänet asetettiin virkaansa meidän suureksi ylipapiksemme taivaaseenastumisensa yhteydessä, jolloin hän myös aloitti välitystyönsä. Profeetallisen 2300 päivää käsittävän ajanjakson lopussa vuonna 1844 hän ryhtyi suorittamaan sovittavan palvelutyönsä toista ja viimeistä vaihetta. Tämä työ liittyy taivaalliseen oikeudenkäyntiin, tutkivaan tuomioon, joka on osa kaiken synnin lopullisesta hävittämisestä, mistä muinaisen heprealaisen pyhäkön puhdistaminen suurena sovituspäivänä oli vertauskuva. Tuossa vertauskuvallisessa toimituksessa pyhäkkö puhdistettiin eläinuhrien verellä, mutta taivaalliset puhdistetaan Jeesuksen veren täydellisellä uhrilla. Tutkiva tuomio paljastaa taivaallisille olennoille, ketkä kuolleista ovat kuolleet Kristukseen uskovina ja sen vuoksi on hänessä katsottava arvollisiksi saamaan osan ensimmäisessä ylösnousemuksessa. Se myös osoittaa, ketkä elävistä pysyvät Kristuksessa, noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen ja ovat sen vuoksi hänessä valmiit muutettaviksi hänen iankaikkiseen valtakuntaansa. Tällä tuomiolla osoitetaan Jumalan toimineen oikeudenmukaisesti pelastaessaan ne, jotka uskovat Jeesukseen. Sen perusteella julistetaan, että ne, jotka ovat pysyneet uskollisina Jumalalle, saavat ottaa vastaan valtakunnan. Tämä Kristuksen palvelustyön päätökseen saattaminen merkitsee ihmiskunnan armonajan loppumista ennen toista tulemusta.
http://www.adventtikirkko.great.fi/opetus/pyhakko.htm
Kristus suorittaa pyhäkköpalvelusta
3
172
Vastaukset
Täydellinen fiktiotarina, jolle ei löydy sen paremmin Raamatusta kuin historiastakaan todisteita.
Mitään ei oltu ennustettu tapahtumaan 22.10.1844. Se oli tavallinen päivä niin maassa kuin taivaassa. Mitään erikoista ei tapahtunut. Jeesus istui sinäkin päivänä Isänsä vieressä taivaan valtaistuimella niinkuin oli istunut taivaaseen nousemisestaan lähtien ja siellä Hän yhä istuu.
Tutkivan tuomion opit ym. hurlumheit ovat satuja, joita ei kenenkään pidä uskoa, saati sitten että uskovat lankeasivat tuollaisiin epäraamatullisiin ihmisjärjen tai pitäisikö sanoa järjettömyyden luomuksiin.- etsin ja löysin
Raamatusta minäkin löysin tutkivan tuomion opin. Sen kun ymmärtää niin pelko tuomiosta poistuu. Jeesus on asianajajanamme!
- extracullicular
Eräille ei kelpaa se, mitä Raamattuun on kirjoitettu.
Tällaiset kirkkokunnat sepittävät omat kirjoituksensa (adventtikirkko, mormoonit ja jehovantodistajat) ja harhauttavat monia .
Vaikuttaa siltä, että he kaikki uskovat itse noihin salaperäisiin oppeihinsa.
Näin on totta, että eksytys oon väkevää.
Eksytettyjä ei voi valistaa, koska he ovat luoneet oman käsityksensä asioista, ja aina on esillä niin pieni osadän harhaopistaan, että se usko joka heillä on , ei voi tulla kiistetyksi juuriaan myöten yhdessä esityksessä.Ilmestyskirja:
2:9 Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi - sinä olet kuitenkin rikas - ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga.
3:9 Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.
He sanovat uskovansa Raamattuun mutta eivät kuitenkaan usko.Heille on tyypillistä, että heidän oppinsa ominaiset piirteet tulevat noista omista Raamatun ulkopuolisista kirjoista eikä Raamatusta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t947733- 374087
- 483650
- 2473206
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402752Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as402715Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna212684- 462623
- 1402588
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292549