Ranskalaista R&B:tä

TV5Monde

Sattuiko kukaan katsomaan tätä ranskankielistä TV5Monde-kanavaa eilen(su 12.3)? Siellä oli illalla joku ranskankielinen mustista muusikoista koostuva bändi soittamassa ja lauloivat englanniksi. Ohjelma oli jonkun tyyppinen musiikkishow jossa esiintyjät vaihtuivat. Bändi kuulosti älyttömän hyvältä ja olisi todella mukavaa saada selville mikä bändi on kyseessä. Bändissä oli jäseniä ainakin 5-6 ja tais siellä olla bongo rummutkin jossain. Kiitos etukäteen kaikesta mahdollisesta avusta!

14

1156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Whitfan

      Oletko käytyt katsomassa TV5 sivuilta? Sieltä voisi löytyä.

    • Sebo17

      Mitä mieltä ootte ranskalais R&B laulajasta K'Marosta? Mun mielestä aivan älyttömän hyvää musaa ja tosi söötti poika kaiken lisäks! Ranskalainen musa puree muhun kyllä ainakin, mut miten on teillä muilla? Ootteko jo kuullu K'Maron uutta albumia "Million Dollar Boy"? Kannattaa tsekata nettisivut www.kmaro.com ja sieltä musat ja videot...

      • Whitfan

        K'maro ei ole ranskalainen, laulaja eikä musiikki ole R&B:tä. Ennemminkin poppia.

        On niitä parempiakin ranskankielisiä artisteja.

        Vuoden päästä kukaan ei muista K marosta mitään.


      • Sebo17
        Whitfan kirjoitti:

        K'maro ei ole ranskalainen, laulaja eikä musiikki ole R&B:tä. Ennemminkin poppia.

        On niitä parempiakin ranskankielisiä artisteja.

        Vuoden päästä kukaan ei muista K marosta mitään.

        Aivan, K'Maro ei ole ranskalainen vaan ennemminkin kanadan-ranskalainen, koska asustaa Montrealissa. On kuitenkin paljon myös Pariisissa esim.levytyshommissa yms. joten suhteellisen ranskalainen joka tapauksessa. Ei nyt ale hiuksia halkomaan. Kyllä mun mielestä uudella levyllä yhdistellään paljonkin R&B:tä, räpäytystä ja tietenkin poppia, mutta eikö just se ole tän jutun hienous että uskalletana vapaasti kokeilla erilaisia asioita...ennen kaikkea ton kielen takia juttu ei niin helposti uppoo täällä, ranskassa uus levy on myyny jo 200 000 kpl. Luulen kuitenkin, että ei tyyppiä ihan heti unohdeta, varsinkin jos julkasee kokonaan englanninkielisen levyn. Ja on sitäpaitsi paljon pahempikin kura myynyt suomessa kymmeniä tuhansia...ei näistä ikinä tiedä katsos ;)


      • Whitfan
        Sebo17 kirjoitti:

        Aivan, K'Maro ei ole ranskalainen vaan ennemminkin kanadan-ranskalainen, koska asustaa Montrealissa. On kuitenkin paljon myös Pariisissa esim.levytyshommissa yms. joten suhteellisen ranskalainen joka tapauksessa. Ei nyt ale hiuksia halkomaan. Kyllä mun mielestä uudella levyllä yhdistellään paljonkin R&B:tä, räpäytystä ja tietenkin poppia, mutta eikö just se ole tän jutun hienous että uskalletana vapaasti kokeilla erilaisia asioita...ennen kaikkea ton kielen takia juttu ei niin helposti uppoo täällä, ranskassa uus levy on myyny jo 200 000 kpl. Luulen kuitenkin, että ei tyyppiä ihan heti unohdeta, varsinkin jos julkasee kokonaan englanninkielisen levyn. Ja on sitäpaitsi paljon pahempikin kura myynyt suomessa kymmeniä tuhansia...ei näistä ikinä tiedä katsos ;)

        K' maro ei ole syntyperältään ranskalainen, eikä tietääkseni ole Ranskan kansalainen ja vaikka hän puhuukin ranskaa, ei tarkoita sitä, että hän olisi ranskalainen. Ranskaa puhutaan myös muualla kuin Ranskassa.

        Minä en laittaisi K'maroa R&B genreen, vaan hänen musiikkinsa on ennemminkin sekoitus poppia ja hip hoppia eli eikös musiikki silloin ole hippoppia.
        Eikä K'maron musiikki tarjoa mitään uutta: lapselliset ja ylimieliset lyriikat ja moneen kertaan kierrätetyt kappaleet.

        "Ja on sitäpaitsi paljon pahempikin kura myynyt suomessa kymmeniä tuhansia"
        Niin... sinäpä sen sanoit. Ennustan K'marolle yhtä mahtavaa uraa kuin Las Ketsupille.


      • Sebo17
        Whitfan kirjoitti:

        K' maro ei ole syntyperältään ranskalainen, eikä tietääkseni ole Ranskan kansalainen ja vaikka hän puhuukin ranskaa, ei tarkoita sitä, että hän olisi ranskalainen. Ranskaa puhutaan myös muualla kuin Ranskassa.

        Minä en laittaisi K'maroa R&B genreen, vaan hänen musiikkinsa on ennemminkin sekoitus poppia ja hip hoppia eli eikös musiikki silloin ole hippoppia.
        Eikä K'maron musiikki tarjoa mitään uutta: lapselliset ja ylimieliset lyriikat ja moneen kertaan kierrätetyt kappaleet.

        "Ja on sitäpaitsi paljon pahempikin kura myynyt suomessa kymmeniä tuhansia"
        Niin... sinäpä sen sanoit. Ennustan K'marolle yhtä mahtavaa uraa kuin Las Ketsupille.

        Turha tässä nyt on alkaa syntyperästä taistelemaan, olkoon mikä on. Joka tapauksessa Libanonista kotoisin,muutti Kanadaan 13-vuotiaana ja reissaa Ranskan ja Kanadan väliä ahkerasti. SO may it be.

        Las Ketchupilla oli vaan yks hitti,K'Marolla ainakin jo kolme ;)

        Meillä on ilmiselviä näkemyseroja, mutta onneks ihmiset pitää eri asioista...


      • Dude
        Sebo17 kirjoitti:

        Turha tässä nyt on alkaa syntyperästä taistelemaan, olkoon mikä on. Joka tapauksessa Libanonista kotoisin,muutti Kanadaan 13-vuotiaana ja reissaa Ranskan ja Kanadan väliä ahkerasti. SO may it be.

        Las Ketchupilla oli vaan yks hitti,K'Marolla ainakin jo kolme ;)

        Meillä on ilmiselviä näkemyseroja, mutta onneks ihmiset pitää eri asioista...

        histoire de luv-kappaleessa mitä on suomeksi seuraava pätkä:

        Si tu l'dis que tu m'aimes, sans problème boy, your my man, boy
        On parle des belles histoire de luv'
        Ta vie est la mienne, boy ( so nice)
        Au paradis des fous et t'es le seul, qu' t'es mon homme, boy (get up )

        Itse dikkaan myös K-Marosta, varsinkin tästä biisitä ja kun ranskaa en lue, niin en tajua tästä mitään, elikkä tiedättekö Te mitä toi on suomeksi?


      • lyhyt ranska
        Dude kirjoitti:

        histoire de luv-kappaleessa mitä on suomeksi seuraava pätkä:

        Si tu l'dis que tu m'aimes, sans problème boy, your my man, boy
        On parle des belles histoire de luv'
        Ta vie est la mienne, boy ( so nice)
        Au paradis des fous et t'es le seul, qu' t'es mon homme, boy (get up )

        Itse dikkaan myös K-Marosta, varsinkin tästä biisitä ja kun ranskaa en lue, niin en tajua tästä mitään, elikkä tiedättekö Te mitä toi on suomeksi?

        En ole ihan varma menikö ihan oikein...

        Si tu l'dis que tu m'aimes, sans problème = jos sanot sen, että rakastat minua, ilman ongelmaa...

        On parle des belles histoire de luv' = puhumme kauniista rakkaustarinoista...

        Ta vie est la mienne = elämäsi on minun (elämäni)


      • Dude
        lyhyt ranska kirjoitti:

        En ole ihan varma menikö ihan oikein...

        Si tu l'dis que tu m'aimes, sans problème = jos sanot sen, että rakastat minua, ilman ongelmaa...

        On parle des belles histoire de luv' = puhumme kauniista rakkaustarinoista...

        Ta vie est la mienne = elämäsi on minun (elämäni)

        auttoi jo jonkin verran, oikeestaan aika paljon!


      • Whitfan
        Sebo17 kirjoitti:

        Turha tässä nyt on alkaa syntyperästä taistelemaan, olkoon mikä on. Joka tapauksessa Libanonista kotoisin,muutti Kanadaan 13-vuotiaana ja reissaa Ranskan ja Kanadan väliä ahkerasti. SO may it be.

        Las Ketchupilla oli vaan yks hitti,K'Marolla ainakin jo kolme ;)

        Meillä on ilmiselviä näkemyseroja, mutta onneks ihmiset pitää eri asioista...

        En minä kovinkaan paljon K'maroa inhoa. Hän on vain artistina täysin turha.

        Kolme hittiä... ja niistäkin kolme liikaa...


      • Sebo17
        Whitfan kirjoitti:

        En minä kovinkaan paljon K'maroa inhoa. Hän on vain artistina täysin turha.

        Kolme hittiä... ja niistäkin kolme liikaa...

        Se viettää läpi elämän kestäviä nenänvalkasuviikkoja..hahahahahahaha!!!


      • Whitfan
        Sebo17 kirjoitti:

        Se viettää läpi elämän kestäviä nenänvalkasuviikkoja..hahahahahahaha!!!

        nenänvalkasuviikkoja??


      • Sebo17
        Whitfan kirjoitti:

        nenänvalkasuviikkoja??

        niin siis vetää niin sanotusti kokkelia nokkaan. Äläkä nyt sano et "Ei se mitään sellasta, hyi sua". Ihan täys nitku se eukko on nykyään. Toisaalta olen hyvin pahoillani sen puolesta..


    • on hyvä

      myös.Tosin en tiedä aivan viimeaikaisia julkaisuja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1183
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe