Voisin tässä unta odotellessani kertoa, miten mieheni lähestyi minua.
Tunsimme entuudestaan. Hän kyseli minulta aina joskus kuulumisia ystävällisesti. Pidin häntä niin hyvännäköisenä ja urheilullisena, etten koskaan tuossa vaiheessa kuvitellut pienessä mielessänikään, että hän voisi kiinnostua minusta romanttisesti. Pidin itsestäänselvänä, että hän painii eri luokassa, jossa on erilaisia naisia kuin minä.
Eräässä illanvietossa hän istui viereeni. Ja voitteko kuvitella, mitä hän teki: hän KUUNTELI minua. Minä olin pienessä, asiallisessa sievässä, ja hän antoi minun puhua. Minä puhuin. Ja puhuin. Ja puhuin. Se oli ihanaa. Hän kuunteli ja kommentoi ystävällisesti. Ja minä puhuin.
Myöhemmin hän kietoi kätensä vyötärölleni. Se oli ok siinä vaiheessa, koska minulla oli hyvä olla hänen seurassaan. 💖 Hänen kosketuksensa ei ole koskaan tuntunut limaiselta. Se on aina tuntunut välittävältä, rakastavalta ja lempeältä. Siltä se tuntui silloinkin, kun hän kietoi kätensä ympärilleni.
Näin alkoi rakkaustarina ensimmäisen suomalaisen miehen kanssa, joka rakastaa minua. Useimmat suomalaiset miehet eivät oikein välitä minusta. Persoonani on sellainen, että sille olisi enemmän kysyntää Suomen rajojen ulkopuolella. 😄
Kenellekään muulle suomalaiselle miehelle en ole koskaan kelvannut. Tämä halusi minut elämäänsä! 😍 Ja olen siis yrittänyt monia ulkomaalaisiakin, joista yhden kanssa oli pitkä suhde.
Ja sitten minäkin painoin kaasua. En ole sellainen nainen, joka odottelee vain miehen aloitetta. Kun mieheni kiinnostui minusta, täältä pesi takaisin, ja se oli painepesurin voimakkuutta. 🤭
🦄
Miten Yxäri iskettiin?
247
3324
Vastaukset
Jäin miettimään, että miksi korostat niin paljon kansallisuutta?
- Anonyymi00002
Minäkin mietin, mikä ominaisuus (muka?) karkoittaa juuri suomalaiset miehet..?
Yksäri, haluatko kertoa?
xLiner - Anonyymi00005
En tiedä. 😄 Jos tietäisin, olisin löytänyt kumppanin aikaisemmin.
🦄 - Anonyymi00006
Anonyymi00002 kirjoitti:
Yksäri, haluatko kertoa?
xLinerEnhän minä sitä tiedä! 😄
🦄 - Anonyymi00016
Anonyymi00002 kirjoitti:
Yksäri, haluatko kertoa?
xLinerItsetietoisuus, "minä"-asenne?
Yksäri vaikuttaa vähän aina sellaiselta, että hänen vuokseen on tehtävä niin, näin ja noin.
Ulkomailla se on naisille tyypillistä. Kun taas täällä sellainen ei suurinta osaa miehiä juuri kiehdo, vaan työntää luotaan. - Anonyymi00023
Anonyymi00016 kirjoitti:
Itsetietoisuus, "minä"-asenne?
Yksäri vaikuttaa vähän aina sellaiselta, että hänen vuokseen on tehtävä niin, näin ja noin.
Ulkomailla se on naisille tyypillistä. Kun taas täällä sellainen ei suurinta osaa miehiä juuri kiehdo, vaan työntää luotaan.Ja itse "yksärille" tiedoksi, että se piirre ei ole "huono", vaan sellainen saattaa vaikuttaa varsinkin suomalaisiin miehiin. Varsinkin kun täällä kaikki on vähän sellaisia "anteeksikunolenolemassa"-tyyppisiä.
- Anonyymi00026
Anonyymi00016 kirjoitti:
Itsetietoisuus, "minä"-asenne?
Ulkomailla se on naisille tyypillistä. Kun taas täällä sellainen ei suurinta osaa miehiä juuri kiehdo, vaan työntää luotaan.Tässä on yksi "juttu": 😄
Minäkin olen valmis tekemään miehen vuoksi "niin, näin ja noin", kunhan minulta kauniisti pyytää. ☺️
Sehän on aivan normaalia parisuhteessa, kunhan se vain toimii molemmin päin!
🦄 - Anonyymi00039
Anonyymi00026 kirjoitti:
Tässä on yksi "juttu": 😄
Minäkin olen valmis tekemään miehen vuoksi "niin, näin ja noin", kunhan minulta kauniisti pyytää. ☺️
Sehän on aivan normaalia parisuhteessa, kunhan se vain toimii molemmin päin!
🦄Joo. Ei mitään kritiikkiä, ettetkö saisi olla mitä olet, mutta on selkeästi jokin piirre, mikä "tökkää" suomalaiselle miehelle, mutta taas ulkomaalaiselle jopa "punainen vaate".
Olet sanonut esimerkiksi "haluavasi" huomion keskipisteeksi. Sellainen taas suomalaisessa kulttuurissa pidetään negatiivisena.
Se ei ole hyvä juttu suomalaisessa kulttuurissa, että täällä ollaan sitä "anteeksiettäolenolemassa"-mentaliteetilla, mutta niin vaan vieläkin tuppaa vaan olemaan. Suomi-niminen maaon ollut varsin vähänaikaa olemassa. Jopa maan sisällä on tähän liittyviä kulttuurieroja paljon.
Rannikolla asuvista löytyy vähemmän itsensä alistavia, kun taas itärajalla se on yleisempää. - Anonyymi00056
Sillä on merkitystä, jos nainen hengailee ulkomaalaisten kanssa, moni suomalainen karsastaa sellaista ja pitää naista jotenkin saastuneena, sekä alempiarvoisena.
Anonyymi00039 kirjoitti:
Joo. Ei mitään kritiikkiä, ettetkö saisi olla mitä olet, mutta on selkeästi jokin piirre, mikä "tökkää" suomalaiselle miehelle, mutta taas ulkomaalaiselle jopa "punainen vaate".
Olet sanonut esimerkiksi "haluavasi" huomion keskipisteeksi. Sellainen taas suomalaisessa kulttuurissa pidetään negatiivisena.
Se ei ole hyvä juttu suomalaisessa kulttuurissa, että täällä ollaan sitä "anteeksiettäolenolemassa"-mentaliteetilla, mutta niin vaan vieläkin tuppaa vaan olemaan. Suomi-niminen maaon ollut varsin vähänaikaa olemassa. Jopa maan sisällä on tähän liittyviä kulttuurieroja paljon.
Rannikolla asuvista löytyy vähemmän itsensä alistavia, kun taas itärajalla se on yleisempää.No tätä mä oon yrittäny tuoda esiin. Että oikeestaan suomalaisuutta ei oo ees olemassa. Ja suomalaisuus on kärjistäen sanottuna rakennettu kokoelmasta eri heimojen negatiivisista piirteistä.
- Anonyymi00081
Eiköhän selitys ole yksinkertainen. Suomen väestö on vain reilu 5 miljoonainen, maailmassa on miljardeja naisia ja miehiä. Mitä suuremmasta joukosta on mahdollisuus valita, myös todennäköisyys löytyä sopiva kasvaa.
JeroP kirjoitti:
No tätä mä oon yrittäny tuoda esiin. Että oikeestaan suomalaisuutta ei oo ees olemassa. Ja suomalaisuus on kärjistäen sanottuna rakennettu kokoelmasta eri heimojen negatiivisista piirteistä.
En näe että olisimme kokoelma negatiivisia piirteitä. Me olemme pieni ja sorrettu kansa. Se on kehittänyt omanlaisensa mentaliteetin, eli sisun,
- Anonyymi00118
Anonyymi00056 kirjoitti:
Sillä on merkitystä, jos nainen hengailee ulkomaalaisten kanssa, moni suomalainen karsastaa sellaista ja pitää naista jotenkin saastuneena, sekä alempiarvoisena.
Mieheni suhtautuu avoimesti kaikkiin ihmisiin, kansalaisuudesta riippumatta. Useimmat ulkomaalaiset, jotka juttelevat hänen kanssaan, pitävät hänestä suuresti. 🤭 Se näkyy kilometrin päähän. En minä saa aikaan ihmisissä sellaista lämmön tunnetta ja avoimuutta.
🦄 Palstakamu kirjoitti:
En näe että olisimme kokoelma negatiivisia piirteitä. Me olemme pieni ja sorrettu kansa. Se on kehittänyt omanlaisensa mentaliteetin, eli sisun,
Sisu on tietenkin positiivista. Mutta sortaja ei aina tuu ulkoa. Ruotsin aikaan veroja maksettiin porvoon mitalla. Eli mitassa oli kaksoispohja. Paikallinen vouti mittas kansalta viljaa suuremmalla mitalla. Ja sitten laittoi pohjan paikoilleen ja mittasi kruunulle saman verran mitallisia, mutta tilavuus oli välipohjan takia pienempi. Ja tän erotuksen piti ite. Ihan sama juttu venäjän aikaan ja suomettumisen vuosina. Eu:stakin ois hyöytä, mutta senkin nää pikkuvirkamiehet tulkitsee oman etunsa mukaisesti ja kansalaiset maksaa
- Anonyymi00131
Anonyymi00118 kirjoitti:
Mieheni suhtautuu avoimesti kaikkiin ihmisiin, kansalaisuudesta riippumatta. Useimmat ulkomaalaiset, jotka juttelevat hänen kanssaan, pitävät hänestä suuresti. 🤭 Se näkyy kilometrin päähän. En minä saa aikaan ihmisissä sellaista lämmön tunnetta ja avoimuutta.
🦄Kirjoitit sen syyn itse, miksi hän saa muut tuntemaan olonsa hyväksi:
"Hän on ihmiskeskeisempi kuin minä. Hän muistuttaa suuresti Myers-Briggsin tyyppi-indikaattorin ISFJ:tä. Hän on suuresti auttanut minua ymmärtämään muita ihmisiä, koska hän osaa tulkita ja kääntää muiden ajatuksia logiikalle, jota minä ymmärrän. 😂💖" - Anonyymi00154
Anonyymi00131 kirjoitti:
Kirjoitit sen syyn itse, miksi hän saa muut tuntemaan olonsa hyväksi:
"Hän on ihmiskeskeisempi kuin minä. Hän muistuttaa suuresti Myers-Briggsin tyyppi-indikaattorin ISFJ:tä. Hän on suuresti auttanut minua ymmärtämään muita ihmisiä, koska hän osaa tulkita ja kääntää muiden ajatuksia logiikalle, jota minä ymmärrän. 😂💖"Kyllä, mutta kommenttini liittyi ensisijaisesti tähän:
"Sillä on merkitystä, jos nainen hengailee ulkomaalaisten kanssa, moni suomalainen karsastaa sellaista ja pitää naista jotenkin saastuneena, sekä alempiarvoisena."
Ei tuolla kaikille ole merkitystä, koska osalle ulkomaalaisetkin ovat ihmisiä. 😃
🦄
- Anonyymi00001
"Kenellekään muulle suomalaiselle miehelle en ole koskaan kelvannut."
Onneksi on olemassa ulkomaalaisia miehiä, jotka eivät ole naisten suhteen turhan nirsoja. Jokaiselle löytyy jostain se ihana kumppani.
https://www.youtube.com/watch?v=a-sKt0XtrLw
AV- Anonyymi00004
Jokainen valkolainen joka sekaantuu muihin kuuluu sen muun kotimaahan muun kanssa. Pohjolaa ei saa saastuttaa. You just don't. Kun hädänalaisia (there's a doubt about that) ihmisiä kärrätään tänne paremman elämän toivossa niin meno muuttuu täälläkin kolmannen maailman kaltaiseksi. Suomi on jo kehitysmaa joten vääräuskoisilla ei pitäisi olla oikeutta saapua tänne.
Silkat ihmisten haalinnan lukumäärät ovat niin suuria että tässä on kyseessä kansainvälinen poliittinen korruptio, minkä seurauksena kaikki joutuvat kärsimään. Import third world, become third world. - Anonyymi00007
"Onneksi on olemassa ulkomaalaisia miehiä, jotka eivät ole naisten suhteen turhan nirsoja."
Se ulkomaalainen, jonka kanssa olin yhdessä, ei myöskään ollut löytänyt ketään melko myöhäiseen ikään mennessä.
Me olimme ensimmäiset, jotka kelpasimme toisillemme. ☺️ Se tuntui ihanalta!
🦄
- Anonyymi00003
kaasun painaminen ei auta ellei nosta kytkintä, muulloni kaasuttelee vain paikallaan.
- Anonyymi00008
Minulla ei ole sellaista kytkintä, jota voisin operoida itse.
🦄
- Anonyymi00009
Kokemuksesi kuulostavat hieman saman suuntaisilta kuin omani ovat. Tietenkäänkokemuksemne eivät ole yksi yhteen, mutta tunnistan kertomuksestasi paljon omiakin kokemuksiani Se ei sinällään yllätä, sillä olen huomannut meissä olevan paljon samantyyppisiä ominaisuuksia.
Minulla siis on hyvin samantyyppinen kokemus siitä, että kenellekään suomalaiselle en ole koskaan kelvannut omana itsenäni. Kokemukseni siitä kelpaamattomuudesta on ilmeisesti kuitenkin hieman erilainen kuin sinulla. Olen nimittäin kyllä ollut seurustelusuhteeksi luokiteltavassa suhteessa suomalaistenkin miesten kanssa, mutta he ovat aina halunneet muuttaa ja muokata minua, "parantaa" minua. Noita paria poikkeusta lukuunottamatta suomalainen mies kuitenkin pääsääntöisesti luokittelee minut kaveri/ystävä kategoriaan. Olen joskus nuorempana yrittänyt kysyä miespuolisilta ystäviltäni mikä tuon aiheuttaa, mutta eivät he ole juurikaan osanneet sitä selittää. Tuossa pari muuta kyseli sinulta miksi korostaa kansallisuutta. Omalta kohdaltani voin todeta vain, että koska se on minun kokemukseni. Jostain syystä suomalaiset miehet ovat minun kohdallani olleet parisuhderintamalla aivan hitokseen hankalia, eikä muunlaisia suomalaisia ole ollut parisuhteeseen tarjolla. Olen aina kokenut sen hieman oudoksi, koska sitten taas ystävinä, kavereina, harrastuskavereina. työkavereinakin, minulla on oikein mainioita suomalaisia miehiä, joille kelpaan omana itsenäni, mutta vain kaveriksi. Lähisukuni miehetkin ovat uskomattoman hyviä miehiä.
No mutta ulkolaisten kanssa ei sitten ole tuota ongelmaa ollut. Heissä on ollut joskus vähän liikaa sellaisiakin, jotka ovat nähneet valtavasti vaivaa minun saavuttamisekseni. Tässä kohtaa olen ollut itse se, jolle ei ole "kelvannut". Usein miten siksi koska olen ollut hyvin epäileväinen kulttuurierojen suhteen. No päädyin lopulta parisuhteeseen ulkomaalaisen kanssa, tarkemmin sanottuna Keski-Eurooppalaisen kanssa. Ihan kantaeurooppalaisen kanssa, tällä kun tuntuu osa kuvittelevan, ettei muita ulkomaalaisia ole olemassa kuin muslimeita ja afrikkalaisia. Nuo ryhmät ovat kuitenkin niitä, joita kohtaan itselläni on (pakko myöntää) kulttuurisia epäluuloja.
Joskus vain ihmettelen edelleen, että mikä se juttu on, ettei tarvitse mennä kuin Itämeren yli mihin tahansa suuntaan, niin olenkin yhtäkkiä parisuhdekelpoinen ja suomalaisille ei sitten niin millään.- Anonyymi00010
Mukava kuulla, että ymmärrät kokemustani. ☺️
🦄 - Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
🦄Sekin muuten on yhteistä kokemuksissamme, että minäkään en olisi hurjimmissa haaveissanikaan kuvitellut mieheni voivan kiinnostua juuri minusta. Ajatteln hänen painivan ihan eri sarjassa kuin minä ja hänellä oli ympärillään naisia, jotka minä arvotin paljon itseäni korkeammalle "tasolle". Tiedä sitten kumpi meistä määrittää "tasot" pieleen 🤔.
- Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
🦄"No mutta ulkolaisten kanssa ei sitten ole tuota ongelmaa ollut. Heissä on ollut joskus vähän liikaa sellaisiakin, jotka ovat nähneet valtavasti vaivaa minun saavuttamisekseni."
Kulttuurillinen ero. Suomalaiset ei usein harrasta smalltalkkia ja ovat suorasukaisempia. Jotkut ulkomaalaiset pitää suomalaisia jopa tökeröinä, kun kun suomalaiset oikeasti vastaa kysymykseen: "how are you?" ---> "vituttaa eilinen lätkäpeli vieläkin".
Lisäksi ulkomailla monesti on ok "iskeä" oikeasti, että alkuun liverrellään, leperrellään ja kun on saatu avioliitto päälle, alkaa toisenlainen vaihe. Nainen alistetaan käytännössä nyrkin ja hellan väliin. Usein uskonto jopa velvoittaa, ja/tai sieltä yhteisöstä saa tukea siihen.
Mutta huomio, että ei suomalaisten miesten silti tarvitsisi olla huonokäytöksisiä ja olla huomioimatta/kuulematta naisia. - Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
"No mutta ulkolaisten kanssa ei sitten ole tuota ongelmaa ollut. Heissä on ollut joskus vähän liikaa sellaisiakin, jotka ovat nähneet valtavasti vaivaa minun saavuttamisekseni."
Kulttuurillinen ero. Suomalaiset ei usein harrasta smalltalkkia ja ovat suorasukaisempia. Jotkut ulkomaalaiset pitää suomalaisia jopa tökeröinä, kun kun suomalaiset oikeasti vastaa kysymykseen: "how are you?" ---> "vituttaa eilinen lätkäpeli vieläkin".
Lisäksi ulkomailla monesti on ok "iskeä" oikeasti, että alkuun liverrellään, leperrellään ja kun on saatu avioliitto päälle, alkaa toisenlainen vaihe. Nainen alistetaan käytännössä nyrkin ja hellan väliin. Usein uskonto jopa velvoittaa, ja/tai sieltä yhteisöstä saa tukea siihen.
Mutta huomio, että ei suomalaisten miesten silti tarvitsisi olla huonokäytöksisiä ja olla huomioimatta/kuulematta naisia."Kulttuurillinen ero. Suomalaiset ei usein harrasta smalltalkkia ja ovat suorasukaisempia."
Höpö höpö.
Minua suorasukaisempaa ihmistä saa etsiä.
Ja minun kanssani ei tarvitse osata small talkia. Mutta täytyy jaksaa kuunnella minua... 😄
En ole samaa mieltä mistään, mitä kirjoitit.
🦄 - Anonyymi00014
Anonyymi00012 kirjoitti:
"No mutta ulkolaisten kanssa ei sitten ole tuota ongelmaa ollut. Heissä on ollut joskus vähän liikaa sellaisiakin, jotka ovat nähneet valtavasti vaivaa minun saavuttamisekseni."
Mutta huomio, että ei suomalaisten miesten silti tarvitsisi olla huonokäytöksisiä ja olla huomioimatta/kuulematta naisia.Tuo voi olla sinun kokemuksesi, mutta minun kokemustani tuo ei millään tasolla selitä. Tuo kun ei sovi minuun itseeni, eikä niihin kohtaamisiini suomalaisten tai ulkolaisten kanssa. Mitkään livertelyt tai lepertelyt eivät ole lainkaan minun makuuni ja olen sosiaalinen introvertti, osaan siis olla sekä mykkänä hiljaa, että sosiaalinen (vaikkakin tuo sosiaalisuus on uuvuttavaa).
En tunne huonokäytöksisiä miehiä, enkä sellaisia, jotka eivät kuuntelisi naisia. Tuosta "nyrkistä ja hellasta" minulla taas on kokemus vain suomalaisten miesten tasolta, vaikkakaan niissä käytettiin vain verbaalista nyrkkiä ja hella oli yritystä muuttaa likipitäen kaikkea minussa. Lienee sanomattakin selvää, että ne seurustelut loppuivat heti ensimmåiseen tuollaiseen kokemukseen. - Anonyymi00015
Anonyymi00013 kirjoitti:
"Kulttuurillinen ero. Suomalaiset ei usein harrasta smalltalkkia ja ovat suorasukaisempia."
Höpö höpö.
Ja minun kanssani ei tarvitse osata small talkia. Mutta täytyy jaksaa kuunnella minua... 😄
🦄Minä joka tuossa aluksi kirjoittelin, voin todeta itsestäni hyvin samaa. Minun kanssa ei tarvitse osata small talkia. Parempi vaan kun ei harrasta.
Anonyymi00013 kirjoitti:
"Kulttuurillinen ero. Suomalaiset ei usein harrasta smalltalkkia ja ovat suorasukaisempia."
Höpö höpö.
🦄"Höpö höpö."
Kelvoton argumentiksi, mutta kertoo paljon esittäjästään. Asettaa itsensä toisen yläpuolelle.- Anonyymi00017
å.ä.ö kirjoitti:
"Höpö höpö."
Kelvoton argumentiksi, mutta kertoo paljon esittäjästään. Asettaa itsensä toisen yläpuolelle.Voisitko kynis mennä johonkin muuhun kohtaan ketkua henkilöhyökkimään. Kiitos. On hyvin rasittavaa, jos sinun täytyy suoltaa tuota sontaasi juuri tähän kohtaan ketjua, jossa yritän keskustella Yksärin kanssa.
- Anonyymi00018
Anonyymi00013 kirjoitti:
Höpö höpö.
🦄No tarkoitin tuon Smalltalkin vaan esimerkiksi. Ja muitakin osan ulkomaalaisten kulttuuritapoja.
Ulkomaalaisia on useanlaisia. Ja kun menee Suomrnrajojen etelä- tai länsipuolelle, ovat he heti useamman sadan vuoden edellä sosiaalikulttuurissa. Joten "diskuteeraaminen" on arkipäivää.. - Anonyymi00019
Anonyymi00017 kirjoitti:
Voisitko kynis mennä johonkin muuhun kohtaan ketkua henkilöhyökkimään. Kiitos. On hyvin rasittavaa, jos sinun täytyy suoltaa tuota sontaasi juuri tähän kohtaan ketjua, jossa yritän keskustella Yksärin kanssa.
Ootko yhden emojien kaapannut palstasetä vähän turhanaikainen tämän yhden miehen draamailusi kanssa? Muuten sanon muhaha. T
- Anonyymi00020
Anonyymi00018 kirjoitti:
No tarkoitin tuon Smalltalkin vaan esimerkiksi. Ja muitakin osan ulkomaalaisten kulttuuritapoja.
Ulkomaalaisia on useanlaisia. Ja kun menee Suomrnrajojen etelä- tai länsipuolelle, ovat he heti useamman sadan vuoden edellä sosiaalikulttuurissa. Joten "diskuteeraaminen" on arkipäivää..Vastasit Yksärille, mutta totean nyt kuitenkin tuohon, että noin on ja ei ole. Tiedän Suomestakin kovin monenlaisilla tavoilla ja persoonilla varustettuja ihmisiä.
- Anonyymi00021
Anonyymi00019 kirjoitti:
Ootko yhden emojien kaapannut palstasetä vähän turhanaikainen tämän yhden miehen draamailusi kanssa? Muuten sanon muhaha. T
Ja ja nyt pukkasi kilipää mukaan "keskusteluun".
- Anonyymi00022
Anonyymi00020 kirjoitti:
Vastasit Yksärille, mutta totean nyt kuitenkin tuohon, että noin on ja ei ole. Tiedän Suomestakin kovin monenlaisilla tavoilla ja persoonilla varustettuja ihmisiä.
Siis nythän yleistetään. Suomalaiset ja ulkomaalaiset... ja sanoin, että kulttuuri täällä Suomessa ja ulkomailla on varsin erilainen, mitä tulee vaikka pariutumiseen.
En dissaa kumpaakaan tai ylistä. Mutta karkeasti eron voi vetää.
Sanoisin, että jo keskiverto ruotsalainen vs keskiverto suomalinen, niin sosiaalinen käyttäytyminen ruotsalaisella on hieman huomioonottavampaa. - Anonyymi00024
Anonyymi00022 kirjoitti:
Siis nythän yleistetään. Suomalaiset ja ulkomaalaiset... ja sanoin, että kulttuuri täällä Suomessa ja ulkomailla on varsin erilainen, mitä tulee vaikka pariutumiseen.
En dissaa kumpaakaan tai ylistä. Mutta karkeasti eron voi vetää.
Sanoisin, että jo keskiverto ruotsalainen vs keskiverto suomalinen, niin sosiaalinen käyttäytyminen ruotsalaisella on hieman huomioonottavampaa.No sinä saat toki yleistää. Itse en tehnyt niin, joten en lähde ottamaan yleistykseesi kantaa. Varsinkaan kun aiemmin esittämäsi yleistykset eivät edes, sovi kokemuksiini.
Anonyymi00017 kirjoitti:
Voisitko kynis mennä johonkin muuhun kohtaan ketkua henkilöhyökkimään. Kiitos. On hyvin rasittavaa, jos sinun täytyy suoltaa tuota sontaasi juuri tähän kohtaan ketjua, jossa yritän keskustella Yksärin kanssa.
Anonyymi00017: "Voisitko kynis mennä johonkin muuhun kohtaan ketkua henkilöhyökkimään. Kiitos. On hyvin rasittavaa, jos sinun täytyy suoltaa tuota sontaasi juuri tähän kohtaan ketjua, jossa yritän keskustella Yksärin kanssa."
Kohtaa ei voi itse valita, sen tekee ohjelma. Jos osuu palstalle juuri, kun kommentoitava asia on julkaistu, on pieni mahdollisuus, että saa kommenttinsa seuraavaksi. Jos kommentoi myöhemmin, tulee liki minne tahansa.- Anonyymi00025
å.ä.ö kirjoitti:
Anonyymi00017: "Voisitko kynis mennä johonkin muuhun kohtaan ketkua henkilöhyökkimään. Kiitos. On hyvin rasittavaa, jos sinun täytyy suoltaa tuota sontaasi juuri tähän kohtaan ketjua, jossa yritän keskustella Yksärin kanssa."
Kohtaa ei voi itse valita, sen tekee ohjelma. Jos osuu palstalle juuri, kun kommentoitava asia on julkaistu, on pieni mahdollisuus, että saa kommenttinsa seuraavaksi. Jos kommentoi myöhemmin, tulee liki minne tahansa.Ei, vaan sinä valitset sen kohdan aivan itse ja tämä on väärä sille. Tee henkilöhyökkäyksesi ihan omaan lankaansa, kiitos.
- Anonyymi00027
Anonyymi00024 kirjoitti:
No sinä saat toki yleistää. Itse en tehnyt niin, joten en lähde ottamaan yleistykseesi kantaa. Varsinkaan kun aiemmin esittämäsi yleistykset eivät edes, sovi kokemuksiini.
No yleistys on jo aloituksesta lähtöisin ja lisäsin siihen omia yleistyksiä omien kokemuksien perusteella.
Jos käännetään sukupuolet toistepäin, niin suomalainen mieskin saa ulkomaalaisilta naisilta toisenlaista huomiota, kuin suomalaisilta. Varsinkin kolmansista maista tulevilta. Ei ole mikään ihme, että täällä on paljon suhteita, missä nainen on venäläinen, thaimaalainen jne. - Anonyymi00028
Anonyymi00027 kirjoitti:
No yleistys on jo aloituksesta lähtöisin ja lisäsin siihen omia yleistyksiä omien kokemuksien perusteella.
Jos käännetään sukupuolet toistepäin, niin suomalainen mieskin saa ulkomaalaisilta naisilta toisenlaista huomiota, kuin suomalaisilta. Varsinkin kolmansista maista tulevilta. Ei ole mikään ihme, että täällä on paljon suhteita, missä nainen on venäläinen, thaimaalainen jne.Miksi ihmeessä tulet siis kertomaan asiaa juuri minulle, jos se kerta kuuluu yleisesti aloitukseen?
Minä en muuten puhunut huomiosta, joten tuokaan ei varsinaisesti kosketa sitä mistä minä puhuin. Huomio ei useinkaan korreloi mitenkään parisuhteiden kanssa. - Anonyymi00029
Anonyymi00028 kirjoitti:
Miksi ihmeessä tulet siis kertomaan asiaa juuri minulle, jos se kerta kuuluu yleisesti aloitukseen?
Minä en muuten puhunut huomiosta, joten tuokaan ei varsinaisesti kosketa sitä mistä minä puhuin. Huomio ei useinkaan korreloi mitenkään parisuhteiden kanssa.Huomio on tosiaan eri asia kuin parisuhde. 😄
En ymmärrä, miksi joku vetäisi yhtäläisyysmerkit huomion ja parisuhteen välille. 🤔
🦄 - Anonyymi00030
Anonyymi00029 kirjoitti:
Huomio on tosiaan eri asia kuin parisuhde. 😄
En ymmärrä, miksi joku vetäisi yhtäläisyysmerkit huomion ja parisuhteen välille. 🤔
🦄Eikös tässä aloituksessa ole kyse "iskemisestä"?
Ja siitä, että kerrankin suomalainen mies kuunteli ja siten huomioi?
Minusta tässä taas ei ole parisuhteesta niinkään puhuttu, vaan mistä kaikki alkoi?
Olenko väärässä aloituksessa? - Anonyymi00031
Anonyymi00029 kirjoitti:
Huomio on tosiaan eri asia kuin parisuhde. 😄
🦄Juu en minäkään ymmärrä mit@ ihmettä huomio liittyy koko asiaan. Sinä kirjoitit hyvin selkeästi juurikin parisuhteesta, et huomiosta.
- Anonyymi00032
Anonyymi00030 kirjoitti:
Eikös tässä aloituksessa ole kyse "iskemisestä"?
Minusta tässä taas ei ole parisuhteesta niinkään puhuttu, vaan mistä kaikki alkoi?
Olenko väärässä aloituksessa?En minä ainakaan nähnyt aloituksessa puhuttavan iskemisestä, eikä iskeminen ainakaan omaan vastaukseeni liittynyt mitenkään. Itsehän melkeinpä inhoan kaikenlaisia iskuyrityksiä. Sellaiset eivät liity mitenkään siihen, josta minä puhuin.
- Anonyymi00033
Anonyymi00030 kirjoitti:
Olenko väärässä aloituksessa?Olen oikeassa aloituksessa, mutta lainasin vaan anonyymin (sinun) kirjoituksesta pätkää, olin liittäväni sen yksärin sinulle vastaamiseen, koska en keksi miten muuten sen yksärille saisin laitettua...
Sinä varmaan puhuitkin jo suhteista... mä taas tavallaan yksärille aloituksesta.
Sori tää väärinkäsitys. 🙃 - Anonyymi00034
Anonyymi00030 kirjoitti:
Olenko väärässä aloituksessa?Sana "iskeminen" oli otsikossa ensinnäkin sen vuoksi, että se tekisi otsikosta klikkiotsikon kaltaisen. Toinen syy sanan käytölle on sarkasmi: minusta on hauskaa, miten monet miehet jakavat iskuvinkkejä, kun todellisuudessa (puheliaan) naisen lähestyminen voi olla niinkin helppoa, että vain kuuntelee tätä. 😄
Jos olet seurannut kirjoituksiani, olen toistuvasti ollut sitä mieltä, että iskemisellä ei ole mitään tekemistä parisuhteen kanssa. Minua on isketty kymmeniä kertoja, mutta eivät ne iskijät ole olleet kiinnostuneita parisuhteesta.
En pidä myöskään siitä, että ihmissuhteiden toimijuus ulkoistetaan miehelle, ja nainen pysyy passiivisena.
Lyhyt vastaus: ei, aloituksessa ei puhuta iskemisestä. Siinä kerrotaan, miten eräs ihmissuhde alkoi.
🦄 - Anonyymi00035
Anonyymi00034 kirjoitti:
Sana "iskeminen" oli otsikossa ensinnäkin sen vuoksi, että se tekisi otsikosta klikkiotsikon kaltaisen. Toinen syy sanan käytölle on sarkasmi: minusta on hauskaa, miten monet miehet jakavat iskuvinkkejä, kun todellisuudessa (puheliaan) naisen lähestyminen voi olla niinkin helppoa, että vain kuuntelee tätä. 😄
Jos olet seurannut kirjoituksiani, olen toistuvasti ollut sitä mieltä, että iskemisellä ei ole mitään tekemistä parisuhteen kanssa. Minua on isketty kymmeniä kertoja, mutta eivät ne iskijät ole olleet kiinnostuneita parisuhteesta.
En pidä myöskään siitä, että ihmissuhteiden toimijuus ulkoistetaan miehelle, ja nainen pysyy passiivisena.
Lyhyt vastaus: ei, aloituksessa ei puhuta iskemisestä. Siinä kerrotaan, miten eräs ihmissuhde alkoi.
🦄Minä siis tulkitsin otsikon oikein (hyvä minä). Oletin juurikin, että kyse ei ollut siitä, että olisit kaipaillut iskemistä.
"iskemisellä ei ole mitään tekemistä parisuhteen kanssa", juurikin noin ja sama myös tähän: "Minua on isketty kymmeniä kertoja, mutta eivät ne iskijät ole olleet kiinnostuneita parisuhteesta" Anonyymi00027 kirjoitti:
Jos käännetään sukupuolet toistepäin, niin suomalainen mieskin saa ulkomaalaisilta naisilta toisenlaista huomiota, kuin suomalaisilta. Varsinkin kolmansista maista tulevilta. Ei ole mikään ihme, että täällä on paljon suhteita, missä nainen on venäläinen, thaimaalainen jne." niin suomalainen mieskin saa ulkomaalaisilta naisilta toisenlaista huomiota "
Omalla kohdallani olen luullut että kyse on osittain siitäkin, että kun olen ulkoisesti vähän semmoinen pulavuoden viikinki, niin olen vähän eksoottinen eteläisemmälle porukalle.
Mutta toisaalta onhan suomalaisten (myös naisten) kommunikointikyky vähän omituinen tai rajoittunut. Melkein kenen tahansa muun kanssa pystyy keskustelemaan luontevammin.- Anonyymi00036
Anonyymi00034 kirjoitti:
Sana "iskeminen" oli otsikossa ensinnäkin sen vuoksi, että se tekisi otsikosta klikkiotsikon kaltaisen. Toinen syy sanan käytölle on sarkasmi: minusta on hauskaa, miten monet miehet jakavat iskuvinkkejä, kun todellisuudessa (puheliaan) naisen lähestyminen voi olla niinkin helppoa, että vain kuuntelee tätä. 😄
🦄Ymmärrän, ettet oikeasti ole tullut "isketyksi", mutta...
"Voisin tässä unta odotellessani kertoa, miten mieheni lähestyi minua."
Tästä saa kuvan, että olet saanut mieheltä ensin lähestymistä. Ja sitten:
"Eräässä illanvietossa hän istui viereeni. Ja voitteko kuvitella, mitä hän teki: hän KUUNTELI minua. Minä olin pienessä, asiallisessa sievässä, ja hän antoi minun puhua. Minä puhuin. Ja puhuin. Ja puhuin. Se oli ihanaa. Hän kuunteli ja kommentoi ystävällisesti. Ja minä puhuin."
Sitten se huomioiminen ja pam... se oli siinä.
Minusta tämä oli tarina, miten tämä mies huomioi sinua ja valloitti sinut sillä.
Parisuhde ei vielä kuulu tarinaan...
Vastasin muuten ylemmäksi (palstakamun jaLinerin kyssärin alle), miksi ehkä et aiemmin olet saanut suomalaisilta miehiltä lähestymisiä, vaan ulkomaalaisilta. (Mun mielipide) Ja sama varmaan koskee täysin anonyymia tässä langassa? - Anonyymi00037
Anonyymi00033 kirjoitti:
Olen oikeassa aloituksessa, mutta lainasin vaan anonyymin (sinun) kirjoituksesta pätkää, olin liittäväni sen yksärin sinulle vastaamiseen, koska en keksi miten muuten sen yksärille saisin laitettua...
Sinä varmaan puhuitkin jo suhteista... mä taas tavallaan yksärille aloituksesta.
Sori tää väärinkäsitys. 🙃Olen siinä käsityksessä, että puhun täysin samasta asiasta kuin Yksäri, mutta hän varmasti oikaisee, jos näin ei ole. Minusta aloituksessa ei puhuta iskemisestä, vaan parisuhteen (tai ehkä tuossa kohtaa vielä ihmissuhteen) aloittamisesta. Mielestäni iskeminen on oikeasti ihan eri asia.
Iskeminen on lähinnä kokeilemista. Se voi kohdistua jopa täysin tuntemattomaan ihmiseen, jolloin kukaan täysissä järjissään oleva ei vielä edes mieti parisuhdetta. Iskeminen voi tapahtua pelkkä seksi mielessä tai ajatuksella ehkä ja eihän sitä tiedä, mutta se on aina vain sellaista, että katsotaan nyt.
Sen sijaan se mistä minä puhuin ja mistä oletan Yksärinkin tässä aloituksessaan puhuvan, on aivan eri asia. Minä puhuin parisuhteen aloittamisesta. Siitä, että tilanteeseen tullaan ja siinä ollaan jo ihan tosissaan. Minä olen kiinnostunut tosissani juuri tuosta ihmisestä tuossa, enkä vain tässä nyt iske ja kokeile. - Anonyymi00038
Anonyymi00036 kirjoitti:
Ymmärrän, ettet oikeasti ole tullut "isketyksi", mutta...
"Eräässä illanvietossa hän istui viereeni. Ja voitteko kuvitella, mitä hän teki: hän KUUNTELI minua. Minä olin pienessä, asiallisessa sievässä, ja hän antoi minun puhua. Minä puhuin. Ja puhuin. Ja puhuin. Se oli ihanaa. Hän kuunteli ja kommentoi ystävällisesti. Ja minä puhuin."
Minusta tämä oli tarina, miten tämä mies huomioi sinua ja valloitti sinut sillä.
Vastasin muuten ylemmäksi (palstakamun jaLinerin kyssärin alle), miksi ehkä et aiemmin olet saanut suomalaisilta miehiltä lähestymisiä, vaan ulkomaalaisilta. (Mun mielipide) Ja sama varmaan koskee täysin anonyymia tässä langassa?Anonyymi toteaa, että saamani palautteen perusteella ennemmin täysin päin vastoin, kuin se mitä ylempänä Yksärille oletit. Jos nyt siis kyse kohdallani on lainkaan tuosta asiasta.
- Anonyymi00040
Anonyymi00037 kirjoitti:
Olen siinä käsityksessä, että puhun täysin samasta asiasta kuin Yksäri, mutta hän varmasti oikaisee, jos näin ei ole. Minusta aloituksessa ei puhuta iskemisestä, vaan parisuhteen (tai ehkä tuossa kohtaa vielä ihmissuhteen) aloittamisesta. Mielestäni iskeminen on oikeasti ihan eri asia.
Iskeminen on lähinnä kokeilemista. Se voi kohdistua jopa täysin tuntemattomaan ihmiseen, jolloin kukaan täysissä järjissään oleva ei vielä edes mieti parisuhdetta. Iskeminen voi tapahtua pelkkä seksi mielessä tai ajatuksella ehkä ja eihän sitä tiedä, mutta se on aina vain sellaista, että katsotaan nyt.
Sen sijaan se mistä minä puhuin ja mistä oletan Yksärinkin tässä aloituksessaan puhuvan, on aivan eri asia. Minä puhuin parisuhteen aloittamisesta. Siitä, että tilanteeseen tullaan ja siinä ollaan jo ihan tosissaan. Minä olen kiinnostunut tosissani juuri tuosta ihmisestä tuossa, enkä vain tässä nyt iske ja kokeile.En itsekään puhu mistään iskemisestä, vaan siitä miten mies osoittaa kiinnostuksen ja taas miten nainen taas ottaa vastaan huomioimisen.
Yksärikin aloituksessa kertoo näin:
"
Näin alkoi rakkaustarina ensimmäisen suomalaisen miehen kanssa, joka rakastaa minua. Useimmat suomalaiset miehet eivät oikein välitä minusta. Persoonani on sellainen, että sille olisi enemmän kysyntää Suomen rajojen ulkopuolella. 😄
Kenellekään muulle suomalaiselle miehelle en ole koskaan kelvannut. Tämä halusi minut elämäänsä! 😍 Ja olen siis yrittänyt monia ulkomaalaisiakin, joista yhden kanssa oli pitkä suhde."
Yksärin mies kuunteli häntä, huomioi ja kosketti sellaiseen pisteeseen, mihin kukaan aiempi suomalainen mies ei ole koskenut. Ulkomaalaiset ovat....
On tietenkin tärkeää tulla kuulluksi. Sitähän yksärin mies on tehnyt. Ja tuota taitoa suomalaisilla miehillä pitäisi olla enemmän. Se tekisi hyvää heille itsellekin. Tiedän sen itse.
Mutta vielä ei olla vaan monen kulttuurisesti rikkaamman maan kanssa. Esimerkiksi naapurimme Ruotsi on kultturisesti paljon pidempään ollut maa, missä sosiaalisuuden perusperiatteet on tiedostettu ja niihin on kasvatettu. 🙂 - Anonyymi00041
Anonyymi00038 kirjoitti:
Anonyymi toteaa, että saamani palautteen perusteella ennemmin täysin päin vastoin, kuin se mitä ylempänä Yksärille oletit. Jos nyt siis kyse kohdallani on lainkaan tuosta asiasta.
Oletin, koska piditte toisianne samankaltaisena.
Yksäri on täällä palstalla usein kertonut olevansa huomionkipeä ja itsetietoinen. (Mikä ei minusta ole huono piirre, mutta suomalaiseen kulttuuriin epätyypillinen) - Anonyymi00042
Anonyymi00036 kirjoitti:
Vastasin muuten ylemmäksi (palstakamun jaLinerin kyssärin alle), miksi ehkä et aiemmin olet saanut suomalaisilta miehiltä lähestymisiä, vaan ulkomaalaisilta. (Mun mielipide) Ja sama varmaan koskee täysin anonyymia tässä langassa?"Minusta tämä oli tarina, miten tämä mies huomioi sinua ja valloitti sinut sillä.
Parisuhde ei vielä kuulu tarinaan..."
Olennainen ero muihin vastaaviin tilanteisiin on siinä, että tuo kuunteleminen on edellytys parisuhteen syntymiselle. Ja se syntyi.
🦄 - Anonyymi00043
Anonyymi00040 kirjoitti:
En itsekään puhu mistään iskemisestä, vaan siitä miten mies osoittaa kiinnostuksen ja taas miten nainen taas ottaa vastaan huomioimisen.
"
Kenellekään muulle suomalaiselle miehelle en ole koskaan kelvannut. Tämä halusi minut elämäänsä! 😍 Ja olen siis yrittänyt monia ulkomaalaisiakin, joista yhden kanssa oli pitkä suhde."
Yksärin mies kuunteli häntä, huomioi ja kosketti sellaiseen pisteeseen, mihin kukaan aiempi suomalainen mies ei ole koskenut. Ulkomaalaiset ovat....
On tietenkin tärkeää tulla kuulluksi. Sitähän yksärin mies on tehnyt. Ja tuota taitoa suomalaisilla miehillä pitäisi olla enemmän. Se tekisi hyvää heille itsellekin. Tiedän sen itse.
Mutta vielä ei olla vaan monen kulttuurisesti rikkaamman maan kanssa. Esimerkiksi naapurimme Ruotsi on kultturisesti paljon pidempään ollut maa, missä sosiaalisuuden perusperiatteet on tiedostettu ja niihin on kasvatettu. 🙂Sen olen huomannut, että suomalainen mies tuppaa kaipaamaan paljon päällekäyvempää ja "ronskimpaa" naista, kuin mitä tosiaan itse olen. Juuri sellaista, josta sinä tuolla yllä puhelit, että "hänen vuokseen on tehtävä niin, näin ja noin". Sellainen
Itsetietoinen "minä"-asenne, joka vaatii ja komentaa. Juurikin tuota minussa on ihan yritetty muuttaakin, kun en tuota ole. Se, että annan toiselle tilaa, enkä tunge kaikessa vaatimaan huomiota itselleni, on ollut se huono juttu, josta olen siis tosiaan suoraan kuulutkin.
Eivät varmasti kaikki vaadi, mutta tuo on se, johon törmännyt niiden kohdalla, joille olen edes kelvannut. Valtaosahan täällä ei tällaista kaltaistani edes noteeraa naiseksi. Sen sijaan noilla kuvaamasi kaltaisilla naisilla, ainakin omassa tuttavapiirissäni, on miehiä joka sormeelle ja varpaallekin, jos vaan haluavat. Ei siinä mitään, mutta en todellakaan tunnista tuollaisten ominaisuuksien karkoittavan suomalaista miestä, vaan houkuttelevan. - Anonyymi00044
Anonyymi00037 kirjoitti:
Olen siinä käsityksessä, että puhun täysin samasta asiasta kuin Yksäri, mutta hän varmasti oikaisee, jos näin ei ole. Minusta aloituksessa ei puhuta iskemisestä, vaan parisuhteen (tai ehkä tuossa kohtaa vielä ihmissuhteen) aloittamisesta. Mielestäni iskeminen on oikeasti ihan eri asia.
Sen sijaan se mistä minä puhuin ja mistä oletan Yksärinkin tässä aloituksessaan puhuvan, on aivan eri asia. Minä puhuin parisuhteen aloittamisesta. Siitä, että tilanteeseen tullaan ja siinä ollaan jo ihan tosissaan. Minä olen kiinnostunut tosissani juuri tuosta ihmisestä tuossa, enkä vain tässä nyt iske ja kokeile.Juu, ymmärsit ihan oikein. 😊
🦄 - Anonyymi00045
Anonyymi00041 kirjoitti:
Yksäri on täällä palstalla usein kertonut olevansa huomionkipeä ja itsetietoinen. (Mikä ei minusta ole huono piirre, mutta suomalaiseen kulttuuriin epätyypillinen)Ei kannata olettaa. Ethän sinä edes tiedä mitä asioita olen itse todennut meissä olevan samankaltaista. En tiedä onko Yksärikään olettamasi kaltainen, mutta tuo se yhtäläisyys ei ainakaan ole.
- Anonyymi00046
Anonyymi00040 kirjoitti:
En itsekään puhu mistään iskemisestä, vaan siitä miten mies osoittaa kiinnostuksen ja taas miten nainen taas ottaa vastaan huomioimisen.
"
Mutta vielä ei olla vaan monen kulttuurisesti rikkaamman maan kanssa. Esimerkiksi naapurimme Ruotsi on kultturisesti paljon pidempään ollut maa, missä sosiaalisuuden perusperiatteet on tiedostettu ja niihin on kasvatettu. 🙂"Yksärin mies kuunteli häntä, huomioi ja kosketti sellaiseen pisteeseen, mihin kukaan aiempi suomalainen mies ei ole koskenut. Ulkomaalaiset ovat...."
Juu, allekirjoitan tämän. Sillä varauksella, että "koskettaminen" viittaa tässä nyt henkiseen koskettamiseen.
Tuntui pahalta etsiä suomalaista miestä kymmenen vuotta. 😔 Olin tosi aktiivinen ja rohkea, eli aloitteellisuuden puutteesta ei ollut kyse. Onneksi löytyi tämä nykyinen! Ja onneksi sain olla sen mukavan ulkomaalaisenkin kanssa. 😊
🦄 - Anonyymi00047
Anonyymi00042 kirjoitti:
"Minusta tämä oli tarina, miten tämä mies huomioi sinua ja valloitti sinut sillä.
Parisuhde ei vielä kuulu tarinaan..."
Olennainen ero muihin vastaaviin tilanteisiin on siinä, että tuo kuunteleminen on edellytys parisuhteen syntymiselle. Ja se syntyi.
🦄Kyllä. Sen ymmärsinkin varsin hyvin.
Ja sinun kannalta se oli "oikeanlaista huomioimista" mikä vetosi sinuun hänessä.
Eikä se ole luultavasti ollut "vain kuuntelua", vaan kuulluksi tulemista. Hän on luultavasti myös puhunut väliin liittyen kuulemaansa ja siten olet saanut tietoosi, että hän kuuntelee/ymmärtää/sisäistää kertomasi. 🙂
Eli on ollut läsnä.
Oikein tervettä ja hyvänkuuloista kaikenkaikkiaan. 🙂
Mutta poikkeuksellista suomalaisessa miehessä, ikävä kyllä.
Ja minusta itsekin olet aika poikkeuksellinen suomalainen nainen. (Hyvässä mielessä) 🙂 - Anonyymi00048
Anonyymi00043 kirjoitti:
Sen olen huomannut, että suomalainen mies tuppaa kaipaamaan paljon päällekäyvempää ja "ronskimpaa" naista, kuin mitä tosiaan itse olen. Juuri sellaista, josta sinä tuolla yllä puhelit, että "hänen vuokseen on tehtävä niin, näin ja noin". Sellainen
Itsetietoinen "minä"-asenne, joka vaatii ja komentaa. Juurikin tuota minussa on ihan yritetty muuttaakin, kun en tuota ole. Se, että annan toiselle tilaa, enkä tunge kaikessa vaatimaan huomiota itselleni, on ollut se huono juttu, josta olen siis tosiaan suoraan kuulutkin.
Eivät varmasti kaikki vaadi, mutta tuo on se, johon törmännyt niiden kohdalla, joille olen edes kelvannut. Valtaosahan täällä ei tällaista kaltaistani edes noteeraa naiseksi. Sen sijaan noilla kuvaamasi kaltaisilla naisilla, ainakin omassa tuttavapiirissäni, on miehiä joka sormeelle ja varpaallekin, jos vaan haluavat. Ei siinä mitään, mutta en todellakaan tunnista tuollaisten ominaisuuksien karkoittavan suomalaista miestä, vaan houkuttelevan.Teen tähän nyt pienen tarkennuksen:
Vaikka itse olen huomionkipeä, kehujenkipeä ja muuta sellaista, en missään nimessä komentele toista osapuolta. Olen hyvin demokraattinen päätöksentekijä, arvostan suurta vapautta (jopa vaadin sitä itselleni, joten annan sitä myös toiselle), enkä missään nimessä pidä parisuhdetta valtataisteluna. Sellainen inhottaa minua.
Mutta demokraattinen päätöksenteko vaatii hyviä keskustelu- ja neuvottelutaitoja. Siitä ei pääse mihinkään.
🦄 - Anonyymi00049
Anonyymi00041 kirjoitti:
Yksäri on täällä palstalla usein kertonut olevansa huomionkipeä ja itsetietoinen. (Mikä ei minusta ole huono piirre, mutta suomalaiseen kulttuuriin epätyypillinen)En ole kertonut olevani itsetietoinen.
Olen kertonut olevani huomionkipeä.
🦄 - Anonyymi00050
Anonyymi00049 kirjoitti:
En ole kertonut olevani itsetietoinen.
Olen kertonut olevani huomionkipeä.
🦄No itsetietoisuus näkyy muuten kirjoituksistasi. 😄
- Anonyymi00051
Anonyymi00047 kirjoitti:
Kyllä. Sen ymmärsinkin varsin hyvin.
Ja sinun kannalta se oli "oikeanlaista huomioimista" mikä vetosi sinuun hänessä.
Eikä se ole luultavasti ollut "vain kuuntelua", vaan kuulluksi tulemista. Hän on luultavasti myös puhunut väliin liittyen kuulemaansa ja siten olet saanut tietoosi, että hän kuuntelee/ymmärtää/sisäistää kertomasi. 🙂
Eli on ollut läsnä.
Oikein tervettä ja hyvänkuuloista kaikenkaikkiaan. 🙂
Mutta poikkeuksellista suomalaisessa miehessä, ikävä kyllä.
Ja minusta itsekin olet aika poikkeuksellinen suomalainen nainen. (Hyvässä mielessä) 🙂Kiitos, kiitos.
Niin, minä kyllä toisaalta pidän lähes kaikista, jotka kuuntelevat minua. 🤭 Valitettavasti. 😂
🦄 - Anonyymi00052
Anonyymi00046 kirjoitti:
"Yksärin mies kuunteli häntä, huomioi ja kosketti sellaiseen pisteeseen, mihin kukaan aiempi suomalainen mies ei ole koskenut. Ulkomaalaiset ovat...."
Juu, allekirjoitan tämän. Sillä varauksella, että "koskettaminen" viittaa tässä nyt henkiseen koskettamiseen.
Tuntui pahalta etsiä suomalaista miestä kymmenen vuotta. 😔 Olin tosi aktiivinen ja rohkea, eli aloitteellisuuden puutteesta ei ollut kyse. Onneksi löytyi tämä nykyinen! Ja onneksi sain olla sen mukavan ulkomaalaisenkin kanssa. 😊
🦄Juuri tätä henkistä koskettamista tarkoitin. 🙂
- Anonyymi00053
Anonyymi00045 kirjoitti:
Ei kannata olettaa. Ethän sinä edes tiedä mitä asioita olen itse todennut meissä olevan samankaltaista. En tiedä onko Yksärikään olettamasi kaltainen, mutta tuo se yhtäläisyys ei ainakaan ole.
No näillä sivustoilla oletan myös, ettei kukaan voisikaan olla toisesta täysin jotain mieltä ja se yleisesti hyväksytään, kun kyse on anonyymipalstasta.
- Anonyymi00054
Anonyymi00043 kirjoitti:
Sen olen huomannut, että suomalainen mies tuppaa kaipaamaan paljon päällekäyvempää ja "ronskimpaa" naista, kuin mitä tosiaan itse olen. Juuri sellaista, josta sinä tuolla yllä puhelit, että "hänen vuokseen on tehtävä niin, näin ja noin". Sellainen
Eivät varmasti kaikki vaadi, mutta tuo on se, johon törmännyt niiden kohdalla, joille olen edes kelvannut. Valtaosahan täällä ei tällaista kaltaistani edes noteeraa naiseksi. Sen sijaan noilla kuvaamasi kaltaisilla naisilla, ainakin omassa tuttavapiirissäni, on miehiä joka sormeelle ja varpaallekin, jos vaan haluavat. Ei siinä mitään, mutta en todellakaan tunnista tuollaisten ominaisuuksien karkoittavan suomalaista miestä, vaan houkuttelevan.Osittain varmaan sellaiset "prisessatyypit" on miesten mieleen. Jopa draamakuningattaret..
Mutta en pidä yksäriä sellaisena...
Ehkä tää nyt levii käsiin koko homma. 😆 - Anonyymi00055
Anonyymi00041 kirjoitti:
Yksäri on täällä palstalla usein kertonut olevansa huomionkipeä ja itsetietoinen. (Mikä ei minusta ole huono piirre, mutta suomalaiseen kulttuuriin epätyypillinen)Täytyy muuten todeta, että minusta itsetietoisuus ja tietynlainen itseriittoisuus on hyvinkin tyypillistä suomalaista. Täällä ehkä kysellään mitä ne ulkomailla meistä ajattelee, mutta ollaan samalla vain ylpeitä siitä, jos ne pitävät meitä outoina ja oikein antaumuksella korostetaan niitä kaikkia "outoja" asioita itsessämme. Jos ne ulkolaiset taas ajattelevat jotain meidän mielestä väärää, niin ulkolaiset nyt vain ovat vähän tyhmiä, ne mistään mitään tajua. Se "anteeksikunolenolemassa" on lähinnä vain kuori, jonka alla suomalainen naureskelee muiden tyhmille olettamille. Noin keskimäärin suomalaisilla on paljon parempi itsetunto, kuin annamme ymmärtää.
- Anonyymi00057
Anonyymi00050 kirjoitti:
No itsetietoisuus näkyy muuten kirjoituksistasi. 😄
Niin, mutta kyse oli siitä, millainen olen "sanonut olevani".
Olen sanonut olevani vain huomionkipeä.
🦄 - Anonyymi00059
Anonyymi00052 kirjoitti:
Juuri tätä henkistä koskettamista tarkoitin. 🙂
Minulle ei riitä pelkkä henkinen koskettaminen. Haluan ikäiseni miehen ystäväksi ja haluan sellaisen miehen joka tykkää halata vaikka joka päivä! En voisi kuvitellakaan halaavani oman lapseni ikäisen kanssa, en ole koskaan haaveillut sellaisesta!
- Anonyymi00060
Anonyymi00055 kirjoitti:
Täytyy muuten todeta, että minusta itsetietoisuus ja tietynlainen itseriittoisuus on hyvinkin tyypillistä suomalaista. Täällä ehkä kysellään mitä ne ulkomailla meistä ajattelee, mutta ollaan samalla vain ylpeitä siitä, jos ne pitävät meitä outoina ja oikein antaumuksella korostetaan niitä kaikkia "outoja" asioita itsessämme. Jos ne ulkolaiset taas ajattelevat jotain meidän mielestä väärää, niin ulkolaiset nyt vain ovat vähän tyhmiä, ne mistään mitään tajua. Se "anteeksikunolenolemassa" on lähinnä vain kuori, jonka alla suomalainen naureskelee muiden tyhmille olettamille. Noin keskimäärin suomalaisilla on paljon parempi itsetunto, kuin annamme ymmärtää.
Voit olla oikeassa...
Mutta on tuo "sisäisesti" lopulta inhottavakin piirre, että alkuunsakin pitää itseään jonkinlaisena b-tyypin ihmisenä.
(Yleistysvaroitus!) Jos suomalaiselle naiselle sanoo, että onpas sinulla kaunis hymy, tai näytätpä sinä kauniilta, niin se hyvä huomio iskee melkein järjestään negatiivisesti. Ja vastaus on tyyliin kiitos....
Yksäri on poikkeuksellinen tässä ja ottaa vastaan sen huomioinnin, kuten se on tarkoitettu. Vastaisi ehkä tyyliin: Ai kiva, että näet mut kauniina tms.
Meillä suomalaisilla on hyviä piirteitä ja ne voi pitääkin, mutta sellainen reippaan terve positiivisen huomion vastaanottaminen saisi olla parempaa. Ollaan ihsn oikeutettuja siihen. 🙂 - Anonyymi00061
Anonyymi00060 kirjoitti:
Voit olla oikeassa...
Mutta on tuo "sisäisesti" lopulta inhottavakin piirre, että alkuunsakin pitää itseään jonkinlaisena b-tyypin ihmisenä.
(Yleistysvaroitus!) Jos suomalaiselle naiselle sanoo, että onpas sinulla kaunis hymy, tai näytätpä sinä kauniilta, niin se hyvä huomio iskee melkein järjestään negatiivisesti. Ja vastaus on tyyliin kiitos....
Yksäri on poikkeuksellinen tässä ja ottaa vastaan sen huomioinnin, kuten se on tarkoitettu. Vastaisi ehkä tyyliin: Ai kiva, että näet mut kauniina tms.
Meillä suomalaisilla on hyviä piirteitä ja ne voi pitääkin, mutta sellainen reippaan terve positiivisen huomion vastaanottaminen saisi olla parempaa. Ollaan ihsn oikeutettuja siihen. 🙂Ulkonäön kehuminen nyt on muutoinkin typerää. Ainakin ihan tuikituntemattomien taholta. Ei siinä saahan sitä kehua, muttei se ainakaan itseäni mitenkään lämmitä. Eri juttu, jos on jokinnsellainen piirre, jonka eteen olen tehnyt rankasti töitä. Vaan joku hymy ... no kiitäpä äitiäni tai mistä nyt sitten mahtaakaan tulla.
- Anonyymi00064
Anonyymi00061 kirjoitti:
Ulkonäön kehuminen nyt on muutoinkin typerää. Ainakin ihan tuikituntemattomien taholta. Ei siinä saahan sitä kehua, muttei se ainakaan itseäni mitenkään lämmitä. Eri juttu, jos on jokinnsellainen piirre, jonka eteen olen tehnyt rankasti töitä. Vaan joku hymy ... no kiitäpä äitiäni tai mistä nyt sitten mahtaakaan tulla.
Otan esim. ihan mielelläni vastaan kehuja perseestäni. On sen eteen sen verran töitä tehty, että on syytä kehuakin. Ei silläkään kehulla tosin pisteitä saa.
- Anonyymi00070
Anonyymi00064 kirjoitti:
Otan esim. ihan mielelläni vastaan kehuja perseestäni. On sen eteen sen verran töitä tehty, että on syytä kehuakin. Ei silläkään kehulla tosin pisteitä saa.
Ne on huomioita. Ihan siinä missä sanoisin, että onpa ksunis maisema tuolla...
Ei niihin edes odota mitään kommenttia, jos rehellisiä ollaan.
Minusta juuri kiitos pelkästään merkkaa juuri sitä, ettei se huomio mennyt oikein perille. 🙂
Mä oon vannoutunut peppumies, niin varmaan jossain vaiheessa saattaisin uskaltaa sanoa positiivisen huomion perseestäkin. 🤣
Kohteliaasti ohjaisin portaissa sinut edelle. 😆 - Anonyymi00071
Anonyymi00070 kirjoitti:
Ne on huomioita. Ihan siinä missä sanoisin, että onpa ksunis maisema tuolla...
Ei niihin edes odota mitään kommenttia, jos rehellisiä ollaan.
Minusta juuri kiitos pelkästään merkkaa juuri sitä, ettei se huomio mennyt oikein perille. 🙂
Mä oon vannoutunut peppumies, niin varmaan jossain vaiheessa saattaisin uskaltaa sanoa positiivisen huomion perseestäkin. 🤣
Kohteliaasti ohjaisin portaissa sinut edelle. 😆Kuten todettua, niin sen kun. Minusta se on typerää, mutta mitäpä väliä sillä on.
Tässä kun kelit lämpenivät, niin pistin taas pitkästä aikaa farkut päälle ja nuorempi työkaveri kehui kun on hyvät farkut. Totesin, että suoraan vaan, että mulla on hyvä perse. En jäänyt katselemaan reaktiota, mutta ihan normaalisti tuo on morjestanut. - Anonyymi00072
Anonyymi00052 kirjoitti:
Juuri tätä henkistä koskettamista tarkoitin. 🙂
Tähän täytyy kyllä nyt kommentoida yksi tärkeä seikka, joka sinulta on ehkä jäänyt huomiotta:
HYVIN MONI suomalainen mies on koskettanut minua henkisesti. Mutta en kelvannut heille.
Itse asiassa analyysisi " kosketti sellaiseen pisteeseen, mihin kukaan aiempi suomalainen mies ei ole koskenut" on täysin väärä. Kyllä, moni on koskettanut juuri samaan pisteeseen.
Mutta minä en koskettanut heitä.
🦄 - Anonyymi00075
Anonyymi00071 kirjoitti:
Kuten todettua, niin sen kun. Minusta se on typerää, mutta mitäpä väliä sillä on.
Tässä kun kelit lämpenivät, niin pistin taas pitkästä aikaa farkut päälle ja nuorempi työkaveri kehui kun on hyvät farkut. Totesin, että suoraan vaan, että mulla on hyvä perse. En jäänyt katselemaan reaktiota, mutta ihan normaalisti tuo on morjestanut.Sen sijaan ne "kehut", joita olen saanut silikoneistani (joita minulla ei edes ole) menevät kategoriaan kiva aivopieru. Noita kehuja en sentään ole töissä saanut. Kerran joku kehui rintaliivejäni (tosin tämäkään ei onneksi tapahtunut töissä) ja se pisti huvittamaan, kun eiväthän ne liivit mihinkään näkyneet. Typerä sekin kehu oli, mutta oli siinä sentään edes yritystä.
- Anonyymi00076
Anonyymi00072 kirjoitti:
Tähän täytyy kyllä nyt kommentoida yksi tärkeä seikka, joka sinulta on ehkä jäänyt huomiotta:
HYVIN MONI suomalainen mies on koskettanut minua henkisesti. Mutta en kelvannut heille.
Itse asiassa analyysisi " kosketti sellaiseen pisteeseen, mihin kukaan aiempi suomalainen mies ei ole koskenut" on täysin väärä. Kyllä, moni on koskettanut juuri samaan pisteeseen.
🦄Nimenomaan minusta tuo puoli asiasta on nyt jäänyt tässä kohtaa keskustelua miltei kokonaan huomiotta. Minunkin kohdallani nimenomaan on ollut kyse siitä, että minä en ole kelvannut (koskettanut). Tämä on nyt jotenkin kääntynyt ikäänkuin minulle (ja sinulle) ei olisi kelvannut, vaikka tilanne on ollut juuri päinvastainen.
- Anonyymi00078
Anonyymi00075 kirjoitti:
Sen sijaan ne "kehut", joita olen saanut silikoneistani (joita minulla ei edes ole) menevät kategoriaan kiva aivopieru. Noita kehuja en sentään ole töissä saanut. Kerran joku kehui rintaliivejäni (tosin tämäkään ei onneksi tapahtunut töissä) ja se pisti huvittamaan, kun eiväthän ne liivit mihinkään näkyneet. Typerä sekin kehu oli, mutta oli siinä sentään edes yritystä.
Kehui rintaliivejäsi! 😂😂😂 Nauroin ääneen. 😄
Minä olen kamala. Jos joku kehuisi tissejäni, kysyisin vain että tuntuukos niiden katsominen hyvältä housuissa. 😄 Vettä kiukaalle vain niin paljon, että sihisee. 🤭
🦄 - Anonyymi00079
Anonyymi00072 kirjoitti:
🦄Vastasin tuonne alle tähän. 🙂
- Anonyymi00082
Anonyymi00071 kirjoitti:
Kuten todettua, niin sen kun. Minusta se on typerää, mutta mitäpä väliä sillä on.
Tässä kun kelit lämpenivät, niin pistin taas pitkästä aikaa farkut päälle ja nuorempi työkaveri kehui kun on hyvät farkut. Totesin, että suoraan vaan, että mulla on hyvä perse. En jäänyt katselemaan reaktiota, mutta ihan normaalisti tuo on morjestanut.Sinusta se on typerää, ihan kuin srgr;stä puhua höpöttäminen....
Minulle esimerkiksi on tärkeää, että minäkin tulen kuulluksi. Minä en kehu ulkonäköä, vaan totean huomioni ääneen, koska se on minusta tärkeää. Mutta sinä dissaisit sen. - Anonyymi00083
Anonyymi00078 kirjoitti:
Kehui rintaliivejäsi! 😂😂😂 Nauroin ääneen. 😄
Minä olen kamala. Jos joku kehuisi tissejäni, kysyisin vain että tuntuukos niiden katsominen hyvältä housuissa. 😄 Vettä kiukaalle vain niin paljon, että sihisee. 🤭
🦄Taisin kysyä jotain tyyliin, että vietkö vaimolles tuliaisiksi ja ruveta muka riisumaan pois. ☺
No siis nimenomaan. Mitäpä tollasiin oikein edes voisi muuta sanoa takaisin kuin heittää vettä kiukaalle. Tosin ainakin itse heitän takaisin sarkastiseen sävyyn, kun en halua sen etenevän siitä. - Anonyymi00084
Anonyymi00059 kirjoitti:
Minulle ei riitä pelkkä henkinen koskettaminen. Haluan ikäiseni miehen ystäväksi ja haluan sellaisen miehen joka tykkää halata vaikka joka päivä! En voisi kuvitellakaan halaavani oman lapseni ikäisen kanssa, en ole koskaan haaveillut sellaisesta!
En usko, että yksärikään pelkästään henkisestä kosketuksesta suli miehelle. Hän kehui hänen ulkonäköään ja huomautti myös mukavasta kiinnipitämisestä. 🙂
- Anonyymi00085
Anonyymi00057 kirjoitti:
Niin, mutta kyse oli siitä, millainen olen "sanonut olevani".
Olen sanonut olevani vain huomionkipeä.
🦄Anteeksi vajavainen artigulaationi. 😄
- Anonyymi00086
Anonyymi00076 kirjoitti:
Nimenomaan minusta tuo puoli asiasta on nyt jäänyt tässä kohtaa keskustelua miltei kokonaan huomiotta. Minunkin kohdallani nimenomaan on ollut kyse siitä, että minä en ole kelvannut (koskettanut). Tämä on nyt jotenkin kääntynyt ikäänkuin minulle (ja sinulle) ei olisi kelvannut, vaikka tilanne on ollut juuri päinvastainen.
Juuri näin. Juuri näin!
🦄 - Anonyymi00087
Se onkin hämmentävää kun mihin tahansa maahan menee, ihmiset suhtautuvat kuin olisin heidän perheen jäsen. Olo on vähän sama kun Pirjo -sarjassa menee ihmisen perään, ei ei, en se ollut minä, sekoitat minut toiseen. Suomessa en ole koskaan tuntenut sellaista yhteenkuuluvuutta muihin ihmisiin. Ehkä kyse on myös omasta käytöksestä, vapaudun muualla maailmalla parissa päivässä ja minusta tulee todennäköisemmin sydämmellisempi automaattisesti.
- Anonyymi00088
Anonyymi00082 kirjoitti:
Sinusta se on typerää, ihan kuin srgr;stä puhua höpöttäminen....
Minulle esimerkiksi on tärkeää, että minäkin tulen kuulluksi. Minä en kehu ulkonäköä, vaan totean huomioni ääneen, koska se on minusta tärkeää. Mutta sinä dissaisit sen.En minä ole sanonut, että mieheni antamissa kehuissa olisi mitään typerää. Alempana taas kommentoitiin ymmärtääkseni nimenomaan oman kumppanin kanssa höpöttämistä. Tuntemattoman antamat "kehut" eivät siis oikein rinnastu tuohon. Mieheni saa kyllä kehua retostaa minua ihan niin paljon kuin haluaa ja ihan mistä kohtaa haluaa.
- Anonyymi00090
Anonyymi00076 kirjoitti:
Nimenomaan minusta tuo puoli asiasta on nyt jäänyt tässä kohtaa keskustelua miltei kokonaan huomiotta. Minunkin kohdallani nimenomaan on ollut kyse siitä, että minä en ole kelvannut (koskettanut). Tämä on nyt jotenkin kääntynyt ikäänkuin minulle (ja sinulle) ei olisi kelvannut, vaikka tilanne on ollut juuri päinvastainen.
No sinun kohdallasi voisin sanoa nyt, että dissaat aika paljon toisia, mitä nyt jo tässä oon huomannut.
Tietenkään eipidä mitään seksististä kommenttia (tissit, perse) hyväksyä, mutta et oikeastaan anna kuvaa itsestäsi, että ottaisit vastaan mitä sinulle ehkä sanotaan.
Ja ymmärrän, koska osa miehistä ei oikein ymmärrä edes mitä sanovat ja miltä se voisi tuntua toisesta. - Anonyymi00091
Anonyymi00090 kirjoitti:
No sinun kohdallasi voisin sanoa nyt, että dissaat aika paljon toisia, mitä nyt jo tässä oon huomannut.
Tietenkään eipidä mitään seksististä kommenttia (tissit, perse) hyväksyä, mutta et oikeastaan anna kuvaa itsestäsi, että ottaisit vastaan mitä sinulle ehkä sanotaan.
Ja ymmärrän, koska osa miehistä ei oikein ymmärrä edes mitä sanovat ja miltä se voisi tuntua toisesta.En ole kylläkään dissannut ketään tässä keskustelussa, mutta tietysti sinulla on oikeus tulkita miten tahdot.
Minähän nimenomaan otan ne vastaan. Sellainen ei aiheuta minussa tunnekuohua suuntaan eikä toiseen. - Anonyymi00093
Anonyymi00088 kirjoitti:
En minä ole sanonut, että mieheni antamissa kehuissa olisi mitään typerää. Alempana taas kommentoitiin ymmärtääkseni nimenomaan oman kumppanin kanssa höpöttämistä. Tuntemattoman antamat "kehut" eivät siis oikein rinnastu tuohon. Mieheni saa kyllä kehua retostaa minua ihan niin paljon kuin haluaa ja ihan mistä kohtaa haluaa.
Taas sä näytät kommentillasi, ettet ymmärrä mitä minä tarkoitan.
En miehenäsikään "kehuisi" sinua huomioillani.
En tiedä miten tämän osaisin selittää? 🙄 - Anonyymi00097
Anonyymi00091 kirjoitti:
En ole kylläkään dissannut ketään tässä keskustelussa, mutta tietysti sinulla on oikeus tulkita miten tahdot.
Minähän nimenomaan otan ne vastaan. Sellainen ei aiheuta minussa tunnekuohua suuntaan eikä toiseen.Onko tämä sinun kommenttisi?
"Kuten todettua, niin sen kun. Minusta se on typerää, mutta mitäpä väliä sillä on.
Tässä kun kelit lämpenivät, niin pistin taas pitkästä aikaa farkut päälle ja nuorempi työkaveri kehui kun on hyvät farkut. Totesin, että suoraan vaan, että mulla on hyvä perse. En jäänyt katselemaan reaktiota, mutta ihan normaalisti tuo on morjestanut."
Dissasit minut, kun sanoin vaikka kertovani oletetulle naiselle hänen olevansa kaunis minusta ja samalla kerroit dissanneesi työkaverisi kommentin farkuista. - Anonyymi00098
Anonyymi00097 kirjoitti:
Onko tämä sinun kommenttisi?
"Kuten todettua, niin sen kun. Minusta se on typerää, mutta mitäpä väliä sillä on.
Tässä kun kelit lämpenivät, niin pistin taas pitkästä aikaa farkut päälle ja nuorempi työkaveri kehui kun on hyvät farkut. Totesin, että suoraan vaan, että mulla on hyvä perse. En jäänyt katselemaan reaktiota, mutta ihan normaalisti tuo on morjestanut."
Dissasit minut, kun sanoin vaikka kertovani oletetulle naiselle hänen olevansa kaunis minusta ja samalla kerroit dissanneesi työkaverisi kommentin farkuista.En dissannut kumpaakaan. Se, että en ole samaa mieltä kanssasi, ei ole dissaamista. Minulla on mielipiteeni ja sinulla on omasi, eivätkä ne kohtaa. Ei siinä ole sen kummempaa ristiriitaa tai dissaamista.
Minusta hymyn kehuminen on typerää, eikä siinä sen kummempaa. Maailman on täynnä vielä typerämpiäkin asioita. Sinä taas kaipaat, että sinun tulee saada kehua hymyjä. Sen kun kehut. En ole sanonut ettet saisi. En minä sellaisesta loukkaantuisi, enkä valittaisi. Miksi turhaan? Se ei ole pahalla tehtyä typerää.
Sinällään itse aiheen kannalta tämä on hedelmätön polku, sillä minä en kiinnostuisi henkilöstä, joka kokee tarvetta kommentoida muiden ulkonäköä. Nämä henkilöt, joista siis tuolla aiemmin puhuin, eivät ole olleet tuossa kaltaisiasi, joten tämä sinun kehumispulmasi, ei millään tavalla kosketa sitä asiaa.
Mitä työkaveriini tuli, niin minä nimenomaan huomion hänen kommenttinsa. En lainkaan dissannut. - Anonyymi00100
Anonyymi00098 kirjoitti:
En dissannut kumpaakaan. Se, että en ole samaa mieltä kanssasi, ei ole dissaamista. Minulla on mielipiteeni ja sinulla on omasi, eivätkä ne kohtaa. Ei siinä ole sen kummempaa ristiriitaa tai dissaamista.
Minusta hymyn kehuminen on typerää, eikä siinä sen kummempaa. Maailman on täynnä vielä typerämpiäkin asioita. Sinä taas kaipaat, että sinun tulee saada kehua hymyjä. Sen kun kehut. En ole sanonut ettet saisi. En minä sellaisesta loukkaantuisi, enkä valittaisi. Miksi turhaan? Se ei ole pahalla tehtyä typerää.
Sinällään itse aiheen kannalta tämä on hedelmätön polku, sillä minä en kiinnostuisi henkilöstä, joka kokee tarvetta kommentoida muiden ulkonäköä. Nämä henkilöt, joista siis tuolla aiemmin puhuin, eivät ole olleet tuossa kaltaisiasi, joten tämä sinun kehumispulmasi, ei millään tavalla kosketa sitä asiaa.
Mitä työkaveriini tuli, niin minä nimenomaan huomion hänen kommenttinsa. En lainkaan dissannut.Minäpä kerron tositarinan tähän kohtaan ja kommentoi vielä siihen, mitä haluat.
Olin erään naisen luona yökylässä, hieman sekavassa tilassa ja päihtyneenä.
No tilanne meni siihen, että rakasteltiin. Ja jostain käsittämättömästä syystä, kun minusta tuntui vaan niin hyvältä, aloin nauraa. Spontaanisti ja sanoin, että nauran siksi, kun tämä tuntuu niin taivaallisen hyvältä. No se meni jotenkin siinä ja sen jälkeen olen ollut naiselle ihan jotain muuta.. asiallinen hän on aina ollut, mutta homma ei edennyt pidemmälle.
Miyä tapahtui? Sanoinko, teinkö jotain väärin? - Anonyymi00101
Anonyymi00093 kirjoitti:
Taas sä näytät kommentillasi, ettet ymmärrä mitä minä tarkoitan.
En miehenäsikään "kehuisi" sinua huomioillani.
En tiedä miten tämän osaisin selittää? 🙄Vaikuttaa pikemmin siltä, että sinä et nyt ymmärrä.
Ei, et kehuisikaan, sillä sinä et ikinä olisi mieheni. Enkä sano tätä pahalla, vaan mahdollisimman suoraan. Minä en arvosta tuollaisia kehuja, enkä kiinnostuisi sellaisia jakelevasta. Joku toinen arvostaa ja he kiinnostuvat. Sinä ja minä olemme sen verran erilaiset arvostuksiltamme, ettei sitä että kumpaakaan kiinnostaisi, ikinä tapahtuisi. - Anonyymi00102
Anonyymi00100 kirjoitti:
Minäpä kerron tositarinan tähän kohtaan ja kommentoi vielä siihen, mitä haluat.
No tilanne meni siihen, että rakasteltiin. Ja jostain käsittämättömästä syystä, kun minusta tuntui vaan niin hyvältä, aloin nauraa. Spontaanisti ja sanoin, että nauran siksi, kun tämä tuntuu niin taivaallisen hyvältä. No se meni jotenkin siinä ja sen jälkeen olen ollut naiselle ihan jotain muuta.. asiallinen hän on aina ollut, mutta homma ei edennyt pidemmälle.
Miyä tapahtui? Sanoinko, teinkö jotain väärin?"Miyä tapahtui? Sanoinko, teinkö jotain väärin?"
Sinun pitäisi kysyä sitä kyseiseltä naiselta. Minähän en voi mitenkään kertoa sinulle miten juuri hän on tuon kokenut. - Anonyymi00103
Anonyymi00102 kirjoitti:
"Miyä tapahtui? Sanoinko, teinkö jotain väärin?"
Sinun pitäisi kysyä sitä kyseiseltä naiselta. Minähän en voi mitenkään kertoa sinulle miten juuri hän on tuon kokenut.Kysyin ja mitään ei tapahtunut...
Mutta joo...
Keskustelumme vahvistaa sitä oletusta, että toi yksäri on todellakin poikkeus suomalaissa naisissa.
Mutta kiitos rupstteluhetkistä tässä aloituksessa ja mukavaa kevään/päivän jatkoa sinulle. 🙂 - Anonyymi00106
Anonyymi00103 kirjoitti:
Kysyin ja mitään ei tapahtunut...
Mutta joo...
Keskustelumme vahvistaa sitä oletusta, että toi yksäri on todellakin poikkeus suomalaissa naisissa.
Mutta kiitos rupstteluhetkistä tässä aloituksessa ja mukavaa kevään/päivän jatkoa sinulle. 🙂Hyvä että kysyit. Tuossa kun on niin monta eri mahdollisuutta, että ei ole mitään järkeä lähteä pohtimaan, että oliko se tämä vai oliko se tuo. Ihan yhtä hyvin kun voi olla, ettei toista vain lopulta kuitenkaan kiinnostanut, vaikket tehnyt mitään väärää. Aina ei ole mitään suurta tai dramaattista syytä.
Hyvää kevättä sinullekin. - Anonyymi00108
Anonyymi00100 kirjoitti:
Minäpä kerron tositarinan tähän kohtaan ja kommentoi vielä siihen, mitä haluat.
Miyä tapahtui? Sanoinko, teinkö jotain väärin?Minulta ei kysytty, mutta vastaan mielelläni!
Kyllä teit väärin. Nauru on valitettavasti vääränlainen reaktio tuossa tilanteessa. Riippuu tietysti millainen nauru se oli... kevyt hymähdys on ok, jos sen jälkeen selittää, mistä se johtui.
Mutta tilanteessa oli myös jotain muuta outoa: päihtyneenä rakastelu. En tekisi sellaista ikinä. Ne kaksi asiaa (alkoholi ja seksi) eivät vain minun mielestäni kuulu yhteen. Eri mieltä saa vapaasti olla.
🦄 - Anonyymi00110
Anonyymi00108 kirjoitti:
Minulta ei kysytty, mutta vastaan mielelläni!
Kyllä teit väärin. Nauru on valitettavasti vääränlainen reaktio tuossa tilanteessa. Riippuu tietysti millainen nauru se oli... kevyt hymähdys on ok, jos sen jälkeen selittää, mistä se johtui.
Mutta tilanteessa oli myös jotain muuta outoa: päihtyneenä rakastelu. En tekisi sellaista ikinä. Ne kaksi asiaa (alkoholi ja seksi) eivät vain minun mielestäni kuulu yhteen. Eri mieltä saa vapaasti olla.
🦄Kiitos. Minäkin luulen niin, että loukkasin naisen tunteita naurullani. Tietenkään tarkoitus ei ollut niin tehdä, mutta se vaan tuli. Ja se oli puhdasta iloa siitä hyvästä tunteesta. Ja sanoin siitä kyllä hälle, mutta luulen, ettei hän sitä ottanut vastaan siten.
En itsekään pidä päihtyneenä rakastelusta, mutta nainen vähän houkutteli, että se on ok, vaikka ei olisi onnistunutta. 🙄
Varmaan alkoholi ja hyvä tunne purksutui nauruna... en kertakaikkiaan voinut sille mitään. Mutta eihän tuo aika ole oikea naurulle. Mutta en voi sitä mitenkään tuoda oikeasti jollekin "läpi", jos hänen mieli ei sitä vastaanota kuten sen koetan hälle antaa.
Ja voihan tämä olla väärä oletus...oletukseksi se jääkin.
Ja tavallaan... en minäkään tässä mitään menettänyt... - Anonyymi00111
Anonyymi00108 kirjoitti:
Minulta ei kysytty, mutta vastaan mielelläni!
🦄Hän, joka kirjoitteli tuossa aiemmin, toteaa tähän väliin tuon olevan varmaan loogisin ensimmäinen olettama. Itse en kuitenkaan lähtisi lyömään tuota lukkoon varmistamatta toiselta asianosaiselta. Itse en nimittäin todellakaan välttämättä loukkaantuisi tuollaisesta, enkä ole ainoa laatuani. Se on täysin tilanteesta kiinni ja joskus on tullut itsekin suorastaan räkätettyä, tosin yleensä molemminpuolisesti.
Päihtymys tuossa luultavasti on ollut suuri osatekijä, olipa lopullinen syy mikä tahansa. Päihtymys kun saattaa tehdä senkin, että kaduttaa koko juttu, ilman yhtään yksittäistä osatekijää. Siitä voi vain jäädä paska loppufiilis, vaikkei mitään pahaa olisi tehtykään. Vaan jos ei toinen osapuoli halua asiaa sen kummemmin selvitellä, niin jää arvailujen varaan. - Anonyymi00113
Anonyymi00111 kirjoitti:
Hän, joka kirjoitteli tuossa aiemmin, toteaa tähän väliin tuon olevan varmaan loogisin ensimmäinen olettama. Itse en kuitenkaan lähtisi lyömään tuota lukkoon varmistamatta toiselta asianosaiselta. Itse en nimittäin todellakaan välttämättä loukkaantuisi tuollaisesta, enkä ole ainoa laatuani. Se on täysin tilanteesta kiinni ja joskus on tullut itsekin suorastaan räkätettyä, tosin yleensä molemminpuolisesti.
Päihtymys tuossa luultavasti on ollut suuri osatekijä, olipa lopullinen syy mikä tahansa. Päihtymys kun saattaa tehdä senkin, että kaduttaa koko juttu, ilman yhtään yksittäistä osatekijää. Siitä voi vain jäädä paska loppufiilis, vaikkei mitään pahaa olisi tehtykään. Vaan jos ei toinen osapuoli halua asiaa sen kummemmin selvitellä, niin jää arvailujen varaan.Juuri näin tein.
Siihen liittyy myös joitain yksityiskohtia vahvistamaan epäilyä, mutta olen kanssasi samaa mieltä, että voin vaan olettaa...
En pidä oletustani varmana. Absoluuttisena.
Mutta yksi asia on varma. Nainen ei halunnut käsitellä sitä enempää vaan välit viilenivät ja thats it..
Toisaalta tuli itselle hyväksi käytetty olo... mutta opinpahan jotain. 😝 - Anonyymi00116
Anonyymi00113 kirjoitti:
Juuri näin tein.
Siihen liittyy myös joitain yksityiskohtia vahvistamaan epäilyä, mutta olen kanssasi samaa mieltä, että voin vaan olettaa...
En pidä oletustani varmana. Absoluuttisena.
Mutta yksi asia on varma. Nainen ei halunnut käsitellä sitä enempää vaan välit viilenivät ja thats it..
Toisaalta tuli itselle hyväksi käytetty olo... mutta opinpahan jotain. 😝"Oppia ikä kaikki". Noin se tuppaa menemään.
- Anonyymi00120
Anonyymi00111 kirjoitti:
Hän, joka kirjoitteli tuossa aiemmin, toteaa tähän väliin tuon olevan varmaan loogisin ensimmäinen olettama. Itse en kuitenkaan lähtisi lyömään tuota lukkoon varmistamatta toiselta asianosaiselta. Itse en nimittäin todellakaan välttämättä loukkaantuisi tuollaisesta, enkä ole ainoa laatuani. Se on täysin tilanteesta kiinni ja joskus on tullut itsekin suorastaan räkätettyä, tosin yleensä molemminpuolisesti.
Päihtymys tuossa luultavasti on ollut suuri osatekijä, olipa lopullinen syy mikä tahansa. Päihtymys kun saattaa tehdä senkin, että kaduttaa koko juttu, ilman yhtään yksittäistä osatekijää. Siitä voi vain jäädä paska loppufiilis, vaikkei mitään pahaa olisi tehtykään. Vaan jos ei toinen osapuoli halua asiaa sen kummemmin selvitellä, niin jää arvailujen varaan.Kyllä. Ymmärrän tämän.
Minunkin eksäni nauroi kerran rakastelumme aikana.
Mutta hänellä oli siihen erinomaisen hyvä syy: minä täysin tahtomattani päästin ulos äänekkään annoksen suolistokaasua org@smin aikana. 🙄😂
Jotkut hetket elämässä ovat niin ikimuistoisia, että niitä ei unohda ikinä. 🤔
🦄 - Anonyymi00121
Anonyymi00116 kirjoitti:
"Oppia ikä kaikki". Noin se tuppaa menemään.
Joo. Pääsin siitä yllättävänkin hyvin yli. 🙂
Mun mieli usein jää tahkoamaan liikaa tuollaisia turhaan. Vaikka se ei lopputulosta miksikään muuta. Mutta nyt sain sen aikahyvälle tasolle päähän.
Mä yhä oletan, mitä jo tuossa sanoin olettavani, mutta mitä sillä on väliä? Ei mitään.
Mä vaan kokeilin tartutko. 😁 Anonyymi00025 kirjoitti:
Ei, vaan sinä valitset sen kohdan aivan itse ja tämä on väärä sille. Tee henkilöhyökkäyksesi ihan omaan lankaansa, kiitos.
"Ei, vaan sinä valitset sen kohdan aivan itse ja tämä on väärä sille. Tee henkilöhyökkäyksesi ihan omaan lankaansa, kiitos.
å.ä.ö kirjoitti:
"Ei, vaan sinä valitset sen kohdan aivan itse ja tämä on väärä sille. Tee henkilöhyökkäyksesi ihan omaan lankaansa, kiitos.
Painoin väärää nappia, joten kirjoitus lähti, kun vasta olin kirjoittanut, mihin se on vastine.
Varsinainen asia oli, että jos tiedät, miten kohta valitaan, kerro se kiireesti.- Anonyymi00134
å.ä.ö kirjoitti:
Painoin väärää nappia, joten kirjoitus lähti, kun vasta olin kirjoittanut, mihin se on vastine.
Varsinainen asia oli, että jos tiedät, miten kohta valitaan, kerro se kiireesti.Vastaa aloitukseen, älä minun vastaukseni alla olevaan lankaan. Miten ihminen voi olla kirjoittanut noin jumalattoman monta vuotta tälläkin palstalla kuin sinä olet, eikä muka tiedä näin perusasioita?
- Anonyymi00135
Anonyymi00120 kirjoitti:
Kyllä. Ymmärrän tämän.
Minunkin eksäni nauroi kerran rakastelumme aikana.
Mutta hänellä oli siihen erinomaisen hyvä syy: minä täysin tahtomattani päästin ulos äänekkään annoksen suolistokaasua org@smin aikana. 🙄😂
Jotkut hetket elämässä ovat niin ikimuistoisia, että niitä ei unohda ikinä. 🤔
🦄Itselleni paljon joitain naurunpyrskähdyksiä suurempi selitettävä oli eräs kerta, kun purskahdin kliimaksin täysin hallitsemattomaan itkuun. Ei se kauan kestänyt, mutta toisen oli mahdoton olla huomaamatta sitä ja itku ylipäänsä on minulle hyvin epätyypillistä. Sitä jouduttiin sitten hetki vatvomaan, etten itke minkään pahan takia kun en osannut ihan täysin itsekään sitä selittää.
- Anonyymi00142
Anonyymi00036 kirjoitti:
Vastasin muuten ylemmäksi (palstakamun jaLinerin kyssärin alle), miksi ehkä et aiemmin olet saanut suomalaisilta miehiltä lähestymisiä, vaan ulkomaalaisilta. (Mun mielipide) Ja sama varmaan koskee täysin anonyymia tässä langassa?tuossa aloituksen tarinassa epätoivoinen nainen kohtaa ensimmäistä kertaa jonkun joka kuuntelee sitä (ehkä alkoholin, huumausaineiden, tai mielenhäiriön vaikutuksen alaisena) ja nainen on heti myyty kun joku mies vaan katsoo siihen päin. aika surkea tarina oikeastaan, tulisi ehkä joku surkea draamaelokuva tuosta tarinasta.
- Anonyymi00144
Anonyymi00142 kirjoitti:
tuossa aloituksen tarinassa epätoivoinen nainen kohtaa ensimmäistä kertaa jonkun joka kuuntelee sitä (ehkä alkoholin, huumausaineiden, tai mielenhäiriön vaikutuksen alaisena) ja nainen on heti myyty kun joku mies vaan katsoo siihen päin. aika surkea tarina oikeastaan, tulisi ehkä joku surkea draamaelokuva tuosta tarinasta.
Lienee suhteellisen normaalia, että jatkuva torjutuksi tuleminen aiheuttaa jonkin asteista epätoivoa. Ainakin jos toiveissa on parisuhde.
- Anonyymi00058
Kirjoitampa ihan oman langan, kun menee puurot ja vellit muuten sekaisin.
Tuo Yksärin tarina suhteen alkamisesta on juuri oikeanlainen tarina siitä, miten sosiaalisen kanssakäymisen periatteet täyttyy. Siinä on huomioimista kuulluksi tulemisen ja läsnäolevuuden kautta. (Aaro Löf;n matskuista voitte löytää nämä mm.)
Tuollainen käytös suomalaiselta mieheltä on ikävä kyllä harvinaista. Mutta on se myös ulkomaalaisiltakin, sillä erotuksella, että monissa kulttuureissa on smalltalk suosittua, mikä voi tuntua liki samalta...
Moni suomalainen nainen ei tule kuulluksi. Varsinkin jos itse ei ole kuten Yksäri tuossa tarinassa. Puhui ja puhui, kun sai mahdollisuuden. (Heidänkin olisi tsekattava Aaron juttuja)- Anonyymi00062
Olet aivan oikeassa, siitä että moni suomalainen nainen ei tule kuulluksi edes parisuhteessaan. Oli valtava pettymys, kun eksmieheni oli kuin ulkopuolinen parisuhteessamme ja siksi pyysin häntä lähtemään parisuhdeterapiaan kolmen vuoden ajan, mutta hänestä siihen ei ollut mitään tarvetta. Ero tuli minun aloitteesta.
- Anonyymi00065
Laajennan vähäsen.
Sen lisäksi että minun täytyy saada puhua, minun täytyy saada myös:
- suunnitella
- tehdä laskelmia (Excelillä 💖)
- jäsentää ja tehdä yhteenvetoja
- soitella ympäriinsä ja hoitaa juoksevia asioita
Ellen saa olla jonkinlaisessa organisoijan roolissa, kuolen sisältä. 😵
Terveisiä kaikille ärsyttäville videobloggareille, jotka kehottavat vain lillumaan feminiinisessä energiassa ja viilamaan kynsiä. 👿
Onneksi nyt saan olla sellainen kuin oikeasti olen. ✨🦄✨
Ja mieheni on muuten ihan yhtä puhelias kuin minäkin. Mutta minä olen aina osannut kuunnella toista osapuolta. (En osaa kaikkea, mutta tuon olen aina osannut.)
🦄 Kun naiset tykkää tulla kuulluksi, niin miksi naiset ei vaan keskenään puhu ja tule kuulluksi. Kaksi ihmistä kun jakaa ajan, niin puolet ajasta saa puhua ja puolet saa kuunnella. Ja käsitykseni mukaan noin aika paljon myös tapahtuu. Kun naiset kokoontuu, niin eihän ne yleensä edes tee mitään muuta kuin puhu. Eikö se riitä, miksi ne korvat pitää olla miehen?
Koska näin yksinkertaisena miehenä se on hiukkasen rasittavaa, kun se kuunteleminen usein on sitä, että naisella on kaiken maailman asioita joista pitää valittaa tai saada huolehtia. Ja kuitenkaan niille ei ole aikomustakaan tehdä mitään. Kun tärkeää on vain että niistä saa puhua. Tuleeko siitä jotenkin hyvä olo, että saa sillä tavalla miehen päivän pilattua?- Anonyymi00066
Anonyymi00062 kirjoitti:
Olet aivan oikeassa, siitä että moni suomalainen nainen ei tule kuulluksi edes parisuhteessaan. Oli valtava pettymys, kun eksmieheni oli kuin ulkopuolinen parisuhteessamme ja siksi pyysin häntä lähtemään parisuhdeterapiaan kolmen vuoden ajan, mutta hänestä siihen ei ollut mitään tarvetta. Ero tuli minun aloitteesta.
Olen huomannut monen naisen näin kertoneen.
Mutta yksi osa kuulluksi tulemista on myös se, että ei hyväksy vaillejäämistä siinä.
Ero ehkä on yksi vaihtoehto.
Mutta silti omakin käytös tarvitsee preppausta, jos aina jää kakkoseksi, niin suhteessa, kuin muualla. - Anonyymi00067
scrg kirjoitti:
Kun naiset tykkää tulla kuulluksi, niin miksi naiset ei vaan keskenään puhu ja tule kuulluksi. Kaksi ihmistä kun jakaa ajan, niin puolet ajasta saa puhua ja puolet saa kuunnella. Ja käsitykseni mukaan noin aika paljon myös tapahtuu. Kun naiset kokoontuu, niin eihän ne yleensä edes tee mitään muuta kuin puhu. Eikö se riitä, miksi ne korvat pitää olla miehen?
Koska näin yksinkertaisena miehenä se on hiukkasen rasittavaa, kun se kuunteleminen usein on sitä, että naisella on kaiken maailman asioita joista pitää valittaa tai saada huolehtia. Ja kuitenkaan niille ei ole aikomustakaan tehdä mitään. Kun tärkeää on vain että niistä saa puhua. Tuleeko siitä jotenkin hyvä olo, että saa sillä tavalla miehen päivän pilattua?"Kaksi ihmistä kun jakaa ajan, niin puolet ajasta saa puhua ja puolet saa kuunnella. Ja käsitykseni mukaan noin aika paljon myös tapahtuu."
Kyllä. Juuri tämä on mukavaa. 😊
"Kun naiset kokoontuu, niin eihän ne yleensä edes tee mitään muuta kuin puhu. Eikö se riitä, miksi ne korvat pitää olla miehen?"
Olen hetero enkä voi sen vuoksi rakastua naiseen.
🦄 - Anonyymi00068
scrg kirjoitti:
Kun naiset tykkää tulla kuulluksi, niin miksi naiset ei vaan keskenään puhu ja tule kuulluksi. Kaksi ihmistä kun jakaa ajan, niin puolet ajasta saa puhua ja puolet saa kuunnella. Ja käsitykseni mukaan noin aika paljon myös tapahtuu. Kun naiset kokoontuu, niin eihän ne yleensä edes tee mitään muuta kuin puhu. Eikö se riitä, miksi ne korvat pitää olla miehen?
Koska näin yksinkertaisena miehenä se on hiukkasen rasittavaa, kun se kuunteleminen usein on sitä, että naisella on kaiken maailman asioita joista pitää valittaa tai saada huolehtia. Ja kuitenkaan niille ei ole aikomustakaan tehdä mitään. Kun tärkeää on vain että niistä saa puhua. Tuleeko siitä jotenkin hyvä olo, että saa sillä tavalla miehen päivän pilattua?Näin introverttina totean, että eipä kiinnosta lähteä jonnekin muualle jutustelemaan. Jollei kotonaan voi myös toisinaan jutella, niin eipä siellä silloin ole sille toiselle asukkaallekaan tarvetta.
- Anonyymi00069
Anonyymi00065 kirjoitti:
Laajennan vähäsen.
Sen lisäksi että minun täytyy saada puhua, minun täytyy saada myös:
- suunnitella
- tehdä laskelmia (Excelillä 💖)
- jäsentää ja tehdä yhteenvetoja
- soitella ympäriinsä ja hoitaa juoksevia asioita
Ellen saa olla jonkinlaisessa organisoijan roolissa, kuolen sisältä. 😵
Terveisiä kaikille ärsyttäville videobloggareille, jotka kehottavat vain lillumaan feminiinisessä energiassa ja viilamaan kynsiä. 👿
Onneksi nyt saan olla sellainen kuin oikeasti olen. ✨🦄✨
Ja mieheni on muuten ihan yhtä puhelias kuin minäkin. Mutta minä olen aina osannut kuunnella toista osapuolta. (En osaa kaikkea, mutta tuon olen aina osannut.)
🦄Kiitos laajemmasta tarkennuksesta. 😄
Mutta sopisitte Aaro Löfin matskun malliesimerkiksi. 😁 - Anonyymi00073
scrg kirjoitti:
Koska näin yksinkertaisena miehenä se on hiukkasen rasittavaa, kun se kuunteleminen usein on sitä, että naisella on kaiken maailman asioita joista pitää valittaa tai saada huolehtia. Ja kuitenkaan niille ei ole aikomustakaan tehdä mitään. Kun tärkeää on vain että niistä saa puhua. Tuleeko siitä jotenkin hyvä olo, että saa sillä tavalla miehen päivän pilattua?Useammat naiset tekeekin niin.
Mutta kumppanikseen he useasti myös haluavat kumppanin, mille kertoa asioitaan, tunnetilojaan yms.
Itsekin miehenä halusin kumppanin, jolle tulisin kuulluksi ja toisinpäin. - Anonyymi00074
Anonyymi00069 kirjoitti:
Kiitos laajemmasta tarkennuksesta. 😄
Mutta sopisitte Aaro Löfin matskun malliesimerkiksi. 😁Huomioi myös tämä ylempi kommenttini:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19319933/miten-yxari-iskettiin#comment-141322600
Miten tuo sijoittuu Löfin filosofiaan?
🦄 - Anonyymi00077
Anonyymi00074 kirjoitti:
Huomioi myös tämä ylempi kommenttini:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19319933/miten-yxari-iskettiin#comment-141322600
Miten tuo sijoittuu Löfin filosofiaan?
🦄En tiedä tarkkaan, koska en tunne sinua irl. että miten käyttäydyt vaikka jossain tutustumisissa, missä miehet ovat sinut "torpanneet".
Aiheutat minulle täälläkin monesti sellaisia "niskakarvat nostattavia" tuntemuksia itsekorostuksellasi, joten veikkaan, että ne on voineet olla syy. Mutta aika vaikea muuta syytä on näin "täältäkäsin" löytää.... mutta hei... et oo menettänyt mitään. 🙃 - Anonyymi00089
Anonyymi00077 kirjoitti:
En tiedä tarkkaan, koska en tunne sinua irl. että miten käyttäydyt vaikka jossain tutustumisissa, missä miehet ovat sinut "torpanneet".
Aiheutat minulle täälläkin monesti sellaisia "niskakarvat nostattavia" tuntemuksia itsekorostuksellasi, joten veikkaan, että ne on voineet olla syy. Mutta aika vaikea muuta syytä on näin "täältäkäsin" löytää.... mutta hei... et oo menettänyt mitään. 🙃Kiitos. Juu, en ole menettänyt mitään. 😄
Eikä sillä ole väliä. Ei minulla ole tarvetta miellyttää muita. IRL useimmat ihmiset jakautuvat vähän kahtia: toiset eivät oikein pidä minusta ja sitten taas toiset pitävät oikein valtavasti. En ole sitten alkanut keräämään hyväksyntää niiltä, joita en miellytä, vaan keskityn siihen, että kohtelen kaikkia kohteliaasti.
Torppaus tulee siinä vaiheessa, kun suustani pääsee ensimmäinen erittäin analyyttinen lause, joka porautuu todellisuuteen tasolla, jota mies ei ole joko koskaan ajatellut, ei halua ajatella tai ei koe relevanttina. Lähtökohtaisesti puhun IRL enemmän itseni ulkopuolella olevista ilmiöistä kuin itsestäni. Toki tuon välillä ilmi kokemuksiani ja näkemyksiäni, mutta kuuntelen myös muiden näkemyksiä mielelläni.
Tiedän että kaikki eivät siedä sitä, että perustelen näkemykseni hyvin. Kun heillä ei ole perusteluita ajattelutavalleen, he kokevat, että olisin ylimielinen. Se on mielestäni täysin eri asia, eikä sellainen ole reilua minua kohtaan.
Mutta en minä itseäni ole sitten sen takia muuttanut. Minä olen tällainen ja ne pitävät minusta, jotka pitävät. Kaikkien ei tarvitse. 😄
🦄 - Anonyymi00092
Anonyymi00089 kirjoitti:
Kiitos. Juu, en ole menettänyt mitään. 😄
Eikä sillä ole väliä. Ei minulla ole tarvetta miellyttää muita. IRL useimmat ihmiset jakautuvat vähän kahtia: toiset eivät oikein pidä minusta ja sitten taas toiset pitävät oikein valtavasti. En ole sitten alkanut keräämään hyväksyntää niiltä, joita en miellytä, vaan keskityn siihen, että kohtelen kaikkia kohteliaasti.
Torppaus tulee siinä vaiheessa, kun suustani pääsee ensimmäinen erittäin analyyttinen lause, joka porautuu todellisuuteen tasolla, jota mies ei ole joko koskaan ajatellut, ei halua ajatella tai ei koe relevanttina. Lähtökohtaisesti puhun IRL enemmän itseni ulkopuolella olevista ilmiöistä kuin itsestäni. Toki tuon välillä ilmi kokemuksiani ja näkemyksiäni, mutta kuuntelen myös muiden näkemyksiä mielelläni.
Tiedän että kaikki eivät siedä sitä, että perustelen näkemykseni hyvin. Kun heillä ei ole perusteluita ajattelutavalleen, he kokevat, että olisin ylimielinen. Se on mielestäni täysin eri asia, eikä sellainen ole reilua minua kohtaan.
Mutta en minä itseäni ole sitten sen takia muuttanut. Minä olen tällainen ja ne pitävät minusta, jotka pitävät. Kaikkien ei tarvitse. 😄
🦄Minä olen tyyppi, joka oikeastaan tykkää, jos joku "narahtaa ihon alle". Silloin jokin minussa vaatii tarkasteluani.
Luultavammin miehesi voi siinä mielessä olla samanlainen. 😄 Ruokit häntä sopivasti. 🙂
Mutta itsekin huomaan, että yksi syy, miksi en saanut enää suhteita etenemään, liittyi tuohon vastaavaan. 🙃
Monia ihmisiä tuo niskavillojen nousu tai ihon alle pääseminen on uhkaavaa. Vaikka kuinka pitäisi kädestä kiinni ja katsoisi lempeästi silmiin. He kokevat sen uhaksi, ei mahdollisuudeksi "nähdä" itseään. 🤔 Anonyymi00073 kirjoitti:
Useammat naiset tekeekin niin.
Mutta kumppanikseen he useasti myös haluavat kumppanin, mille kertoa asioitaan, tunnetilojaan yms.
Itsekin miehenä halusin kumppanin, jolle tulisin kuulluksi ja toisinpäin."Itsekin miehenä halusin kumppanin, jolle tulisin kuulluksi ja toisinpäin. "
En tiedä mitä iloa on ihmisestä, joka kuulee, mutta ei kuitenkaan ymmärrä. Ellei nimenomaan se puhumaan pääseminen ole itse tarkoitus. Tietysti jossain kuvitteellisessa täydellisessä maailmassa voisi olla sellaisia naisia, jotka haluaisivat kuulla jotain muuta kuin tyhjänpäiväisyyksiä, mutta tässä reaalimaailmassa nyt kuitenkin eletään niiden kanssa joita on.
Ja pikemmin naisten kanssa homma menee niin, että jos miehellä on pieni ongelma ja sen kertoo naiselle, niin ongelma ei mitenkään ratkea vaan käsissä onkin yht'äkkiä suuri ongelma.- Anonyymi00094
scrg kirjoitti:
"Itsekin miehenä halusin kumppanin, jolle tulisin kuulluksi ja toisinpäin. "
En tiedä mitä iloa on ihmisestä, joka kuulee, mutta ei kuitenkaan ymmärrä. Ellei nimenomaan se puhumaan pääseminen ole itse tarkoitus. Tietysti jossain kuvitteellisessa täydellisessä maailmassa voisi olla sellaisia naisia, jotka haluaisivat kuulla jotain muuta kuin tyhjänpäiväisyyksiä, mutta tässä reaalimaailmassa nyt kuitenkin eletään niiden kanssa joita on.
Ja pikemmin naisten kanssa homma menee niin, että jos miehellä on pieni ongelma ja sen kertoo naiselle, niin ongelma ei mitenkään ratkea vaan käsissä onkin yht'äkkiä suuri ongelma."Ja pikemmin naisten kanssa homma menee niin, että jos miehellä on pieni ongelma ja sen kertoo naiselle, niin ongelma ei mitenkään ratkea vaan käsissä onkin yht'äkkiä suuri ongelma."
Jaa. No ainakin minun mieheltäni on ratkenut monta ongelmaa, ihan vain kertomalla minulle ja puhumalla kanssani. Ehkä sinä olet aina puhunut väärille naisille. Anonyymi00094 kirjoitti:
"Ja pikemmin naisten kanssa homma menee niin, että jos miehellä on pieni ongelma ja sen kertoo naiselle, niin ongelma ei mitenkään ratkea vaan käsissä onkin yht'äkkiä suuri ongelma."
Jaa. No ainakin minun mieheltäni on ratkenut monta ongelmaa, ihan vain kertomalla minulle ja puhumalla kanssani. Ehkä sinä olet aina puhunut väärille naisille."Jaa. No ainakin minun mieheltäni on ratkenut monta ongelmaa, ihan vain kertomalla minulle ja puhumalla kanssani. Ehkä sinä olet aina puhunut väärille naisille. "
Ehkä minä vain osaan olla kehittämättä turhia ja tyhmiä ongelmia asioista.- Anonyymi00095
scrg kirjoitti:
Ja pikemmin naisten kanssa homma menee niin, että jos miehellä on pieni ongelma ja sen kertoo naiselle, niin ongelma ei mitenkään ratkea vaan käsissä onkin yht'äkkiä suuri ongelma.Jos lähdetään tuosta mun kommentista:
Niin silloin minut ymmärrettäisiin.
Olen tässä ketjussa erään naisoletetun kanssa tilanteessa, jossa en tule ymmärretyksi... en sanoisi, että tuntisin oloani hänen kohdallaan "kuulluksi".
Hän kyllä lukee sanat, muttei ymmärrä ydintä niiden takaa.
Sinäkään et ehkä ole tullut "kuulluksi" naisten toimesta ja pidät höpinää turhana siksi...? - Anonyymi00096
scrg kirjoitti:
"Jaa. No ainakin minun mieheltäni on ratkenut monta ongelmaa, ihan vain kertomalla minulle ja puhumalla kanssani. Ehkä sinä olet aina puhunut väärille naisille. "
Ehkä minä vain osaan olla kehittämättä turhia ja tyhmiä ongelmia asioista.Hienoa, että sinäkin osaat. Tuo on hyvä ominaisuus miehessä ja yksi niistä ominaisuuksista, joista miehessä pidän.
- Anonyymi00099
Anonyymi00092 kirjoitti:
Minä olen tyyppi, joka oikeastaan tykkää, jos joku "narahtaa ihon alle". Silloin jokin minussa vaatii tarkasteluani.
Luultavammin miehesi voi siinä mielessä olla samanlainen. 😄 Ruokit häntä sopivasti. 🙂
Mutta itsekin huomaan, että yksi syy, miksi en saanut enää suhteita etenemään, liittyi tuohon vastaavaan. 🙃
Monia ihmisiä tuo niskavillojen nousu tai ihon alle pääseminen on uhkaavaa. Vaikka kuinka pitäisi kädestä kiinni ja katsoisi lempeästi silmiin. He kokevat sen uhaksi, ei mahdollisuudeksi "nähdä" itseään. 🤔"Luultavammin miehesi voi siinä mielessä olla samanlainen. 😄 Ruokit häntä sopivasti. 🙂"
Ei, päin vastoin minun on täytynyt opetella asettelemaan ajatukseni sanoiksi tavalla, joka ei ole uhkaava. Mieheni on auttanut minua siinä.
Hän on ihmiskeskeisempi kuin minä. Hän muistuttaa suuresti Myers-Briggsin tyyppi-indikaattorin ISFJ:tä. Hän on suuresti auttanut minua ymmärtämään muita ihmisiä, koska hän osaa tulkita ja kääntää muiden ajatuksia logiikalle, jota minä ymmärrän. 😂💖
🦄 - Anonyymi00105
Anonyymi00099 kirjoitti:
"Luultavammin miehesi voi siinä mielessä olla samanlainen. 😄 Ruokit häntä sopivasti. 🙂"
Ei, päin vastoin minun on täytynyt opetella asettelemaan ajatukseni sanoiksi tavalla, joka ei ole uhkaava. Mieheni on auttanut minua siinä.
Hän on ihmiskeskeisempi kuin minä. Hän muistuttaa suuresti Myers-Briggsin tyyppi-indikaattorin ISFJ:tä. Hän on suuresti auttanut minua ymmärtämään muita ihmisiä, koska hän osaa tulkita ja kääntää muiden ajatuksia logiikalle, jota minä ymmärrän. 😂💖
🦄Okei... 😄
No mutta eikös tuo juurikin tarkoita sitä, että osaat ruokkia häntä siinä, mitä hän tarvitsee. 🙃
Ja niinhän sen pitää mennäkin.... toimivassa suhteessa tarvitaan ruokaa ja nälkää. 🙃 - Anonyymi00107
Anonyymi00105 kirjoitti:
Okei... 😄
No mutta eikös tuo juurikin tarkoita sitä, että osaat ruokkia häntä siinä, mitä hän tarvitsee. 🙃
Ja niinhän sen pitää mennäkin.... toimivassa suhteessa tarvitaan ruokaa ja nälkää. 🙃Kyllä, mutta tässä "ruokinnassa" kaksi erilaista ajattelutapaa täydentää toisiaan. Se mistä sinä puhuit, oli oman luontaisen ajattelutapani hyödyntäminen syvemmin. Minä olen laajentanut sosiaalisia taitojani, en syventänyt sitä taitoa, jossa olen luontaisesti hyvä. Sen teen muilla keinoin kuin parisuhteessa. Pidän enemmän siitä, että parisuhteessa saan hoivaa. 😍
🦄 Anonyymi00095 kirjoitti:
Jos lähdetään tuosta mun kommentista:
Niin silloin minut ymmärrettäisiin.
Olen tässä ketjussa erään naisoletetun kanssa tilanteessa, jossa en tule ymmärretyksi... en sanoisi, että tuntisin oloani hänen kohdallaan "kuulluksi".
Hän kyllä lukee sanat, muttei ymmärrä ydintä niiden takaa.
Sinäkään et ehkä ole tullut "kuulluksi" naisten toimesta ja pidät höpinää turhana siksi...?"Sinäkään et ehkä ole tullut "kuulluksi" naisten toimesta ja pidät höpinää turhana siksi...? "
Joo. En jaksa höpinää siltä osin, jos sillä tarkoitetaan kaikenlaista ääneen ajattelua ja itsestäänselvyyksien sanoittamista. Small talkina voin vaihtaa muutaman lauseen säästä tms, mutta että samaa pitäisi sitten vielä jaksaa esim. kotona. Paljon mieluummin sitten vaikka täydellistä hölynpölyä. Mutta elämässä joutuu joskus tekemään kompromissejä. Siedän höpinää määränsä, mutta en varmaan alkuunkaan niin paljon kuin keskim. nainen haluaisi höpistä. Nämä olisivat varmaan voittava kysymys tinderiin: "Onhan sekä lantio/vyötärö- että hölynpöly/höpinä-suhteesi kunnossa?"
Voi tietysti olla naisia, joiden kanssa kokisin tulevani kuulluksi, mutta pragmaattisena ihmisenä tunnistan että mikään suhde siinä aikaikkunassa, jossa ihmiselämässä suhteita voi muodostaa, ei ole kovin todennäköinen. Elämässä on kuitenkin aika paljon muutakin.- Anonyymi00109
scrg kirjoitti:
"Sinäkään et ehkä ole tullut "kuulluksi" naisten toimesta ja pidät höpinää turhana siksi...? "
Joo. En jaksa höpinää siltä osin, jos sillä tarkoitetaan kaikenlaista ääneen ajattelua ja itsestäänselvyyksien sanoittamista. Small talkina voin vaihtaa muutaman lauseen säästä tms, mutta että samaa pitäisi sitten vielä jaksaa esim. kotona. Paljon mieluummin sitten vaikka täydellistä hölynpölyä. Mutta elämässä joutuu joskus tekemään kompromissejä. Siedän höpinää määränsä, mutta en varmaan alkuunkaan niin paljon kuin keskim. nainen haluaisi höpistä. Nämä olisivat varmaan voittava kysymys tinderiin: "Onhan sekä lantio/vyötärö- että hölynpöly/höpinä-suhteesi kunnossa?"
Voi tietysti olla naisia, joiden kanssa kokisin tulevani kuulluksi, mutta pragmaattisena ihmisenä tunnistan että mikään suhde siinä aikaikkunassa, jossa ihmiselämässä suhteita voi muodostaa, ei ole kovin todennäköinen. Elämässä on kuitenkin aika paljon muutakin.No meitä on moneksi.
Minä voisin jutella melkein mistä vaan, mutta kiinnostukseni loppuu, kun huomaan toisen selittävän aidantolpasta, kun itse ole puhunut koko aidasta. Kun rakentavuus, juuri mitä jutussa haetaan takaa häviää, ei se ole kuin sitä höpinää höpöttämisen vuoksi ehkä...
Itsekin olen sulkenut suhdeikkunan jo ja keksin jotain muuta. On noista jo saanut ihan positiivia kokemuksiakin ja ne on nähty. Nykyään kiinnostaa vaikka energiatalous oman talon kohdalla enemmän. Siinä on ihanaa loogisuutta ja sopivia haasteita. 😁 - Anonyymi00114
Anonyymi00109 kirjoitti:
No meitä on moneksi.
Minä voisin jutella melkein mistä vaan, mutta kiinnostukseni loppuu, kun huomaan toisen selittävän aidantolpasta, kun itse ole puhunut koko aidasta. Kun rakentavuus, juuri mitä jutussa haetaan takaa häviää, ei se ole kuin sitä höpinää höpöttämisen vuoksi ehkä...
Itsekin olen sulkenut suhdeikkunan jo ja keksin jotain muuta. On noista jo saanut ihan positiivia kokemuksiakin ja ne on nähty. Nykyään kiinnostaa vaikka energiatalous oman talon kohdalla enemmän. Siinä on ihanaa loogisuutta ja sopivia haasteita. 😁Pidät systeemiajattelusta ja hahmotat yksittäiset tapahtumat osana järjestelmää. Tekniikassa (kuten talon energiataloudessa) lisämaustetta tuo se, että koko järjestelmää on vaikea mallintaa täydellisesti.
🦄 - Anonyymi00117
Anonyymi00114 kirjoitti:
Pidät systeemiajattelusta ja hahmotat yksittäiset tapahtumat osana järjestelmää. Tekniikassa (kuten talon energiataloudessa) lisämaustetta tuo se, että koko järjestelmää on vaikea mallintaa täydellisesti.
🦄No on jännä huomata esimerkiksi sellainen asia, että patterijärjestelmä korkeammilla lämpötiloilla toimissa tuo vähemmän reserviä energiavaraajasta esiin kuin matalalämpöisempi lattialämmitysjärjestelmä sen perässä. 😁
Eli kun vaihdan patterit lattialämmitykseen, voin vähentää lämmityssyklejä ja taas kylmempinä aikoina energiaa saa taas isomman reservin alueelta pidempään.
Noin esimerkiksi. 😃 - Anonyymi00119
Anonyymi00117 kirjoitti:
No on jännä huomata esimerkiksi sellainen asia, että patterijärjestelmä korkeammilla lämpötiloilla toimissa tuo vähemmän reserviä energiavaraajasta esiin kuin matalalämpöisempi lattialämmitysjärjestelmä sen perässä. 😁
Eli kun vaihdan patterit lattialämmitykseen, voin vähentää lämmityssyklejä ja taas kylmempinä aikoina energiaa saa taas isomman reservin alueelta pidempään.
Noin esimerkiksi. 😃Tiedän, että teho on aina vakio, tuotetaan se miten vaan...
Mutta tässä omassa jägjestelmässä en tajunnut, että miten sen voi eritavoin siirtää käyttöön. 😁
Suunnitelminani on siis nyt muuttaa patterikäyttöjärjestelmä lattialämmitysjärjestelmäksi ja teen sen tietty omin gätösin, koska sekin on osa intohimoani. 😄
- Anonyymi00063
olin Massa, Felipe Massa, nukkumassa vähän... jos nukkuessa möyrii kuin mäyrä, pyörii sängyssä... Mauri kuin _Mäyrä myllertää.
- Anonyymi00080
Miten nainen iskettiin naisen itsensä kertomana:
Se kaikki vain tapahtui!- Anonyymi00104
Niin. Mutta tietäisitpä, minkä määrän aikaa ja vaivaa minä olen elämässäni käyttänyt puolison etsimiseen ja erilaisiin "iskemisiin". 🥵
Se, että vihdoin kelpasi jollekulle, tuntui ihanalta! 💃
🦄 Anonyymi00104 kirjoitti:
Niin. Mutta tietäisitpä, minkä määrän aikaa ja vaivaa minä olen elämässäni käyttänyt puolison etsimiseen ja erilaisiin "iskemisiin". 🥵
Se, että vihdoin kelpasi jollekulle, tuntui ihanalta! 💃
🦄Tuohon toiseen ketjuun liittyen sinulla olisi siis paljon hyviä esimerkkejä, tasapuolisesti naisille ja miehille, ohjeista ja neuvoista, jotka eivät toimi.
- Anonyymi00123
scrg kirjoitti:
Tuohon toiseen ketjuun liittyen sinulla olisi siis paljon hyviä esimerkkejä, tasapuolisesti naisille ja miehille, ohjeista ja neuvoista, jotka eivät toimi.
Kyllä, ja tärkein toimimaton neuvo on tämä:
"Kun mietit, kuka voisi kiinnostua sinusta, luota intuitioosi."
Toimiva neuvo on tämä:
"Älä arvioi omaan tasoasi liian alas. Kurkota kohti ihmistä, jota et oikeasti koskaan uskaltaisi lähestyä."
🦄 Anonyymi00123 kirjoitti:
Toimiva neuvo on tämä:
"Älä arvioi omaan tasoasi liian alas. Kurkota kohti ihmistä, jota et oikeasti koskaan uskaltaisi lähestyä."
🦄Eli taustalla on siis ajatus, että ihmiset, niin miehet kuin naisetkin, yleensä arvioisivat tasonsa aivan liian alhaiseksi? Ja tämän seurauksena sitten suurin kuhina käy niiden ympärillä joissa oletetaan olevan riittävän paljon suuria vikoja.
Anonyymi00123 kirjoitti:
Toimiva neuvo on tämä:
🦄Sosiologiassa taas tiedetään, että liki jokainen yrittää ensin niin korkealta, ettei saa, mutta vähitellen laskee tasovaatimusta omalle tasolleen.
Siksi puolisot ovat niin samantasoisia, että eroa on hyvin vähän. Asia on todella tutkittu, tasoeroa ei ole käytännöllisesti katsoen ollenkaan.- Anonyymi00132
scrg kirjoitti:
Eli taustalla on siis ajatus, että ihmiset, niin miehet kuin naisetkin, yleensä arvioisivat tasonsa aivan liian alhaiseksi? Ja tämän seurauksena sitten suurin kuhina käy niiden ympärillä joissa oletetaan olevan riittävän paljon suuria vikoja.
En voi puhua muiden puolesta. Puhuin nyt vain omasta puolestani ja niistä neuvoista, jotka toimivat minulle.
🦄 - Anonyymi00133
Anonyymi00123 kirjoitti:
Toimiva neuvo on tämä:
🦄Tälleen sivusta totean, että jos olisin nyt tällä kokemuksella antamassa jotain neuvoa vaikkapa kymmenen vuotta nuoremmalle itselleni, niin se olisi juurikin nosta rimaa ja tähtää "korkeammalle".
Tuo tuolta ylempää ketjusta. Anonyymi00133 kirjoitti:
Tälleen sivusta totean, että jos olisin nyt tällä kokemuksella antamassa jotain neuvoa vaikkapa kymmenen vuotta nuoremmalle itselleni, niin se olisi juurikin nosta rimaa ja tähtää "korkeammalle".
Tuo tuolta ylempää ketjusta.Olisiko siellä korkeammalla ollut kovastikin vapaita yksilöitä? Kun käsitykseni mukaan kuitenkin paremmat valitaan ennen huonompia.
- Anonyymi00136
scrg kirjoitti:
Olisiko siellä korkeammalla ollut kovastikin vapaita yksilöitä? Kun käsitykseni mukaan kuitenkin paremmat valitaan ennen huonompia.
Eivät ne läheskään aina ole vapaina.
Mutta se on aika iso tabu, koska ihmiset luulevat, että parisuhteita syntyy vain kahden vapaan välille, tai että varattuna alkanut suhde jää aina seksi- tai salasuhteeksi.
🦄 - Anonyymi00137
scrg kirjoitti:
Olisiko siellä korkeammalla ollut kovastikin vapaita yksilöitä? Kun käsitykseni mukaan kuitenkin paremmat valitaan ennen huonompia.
Olisi ollut, vaikka millä mitalla.
- Anonyymi00138
Anonyymi00136 kirjoitti:
Mutta se on aika iso tabu, koska ihmiset luulevat, että parisuhteita syntyy vain kahden vapaan välille, tai että varattuna alkanut suhde jää aina seksi- tai salasuhteeksi.
🦄Kyllä paljon on myös vapaina, sillä eipä se pokka ja itsetunto riitä aina muillakaan.
Anonyymi00136 kirjoitti:
🦄Käsittääkseni kaikesta konservatiisesta hapatuksesta luopumisesta huolimatta, pidetään yhä melko yleisesti paheksuttavana että varatut virittelevät samalla jotain tai edes että vapaat ns. yrittävät varattuja.
Oliko oma miehesi ns. vapaa? Et ole tainnut asiasta mainita.- Anonyymi00139
scrg kirjoitti:
Käsittääkseni kaikesta konservatiisesta hapatuksesta luopumisesta huolimatta, pidetään yhä melko yleisesti paheksuttavana että varatut virittelevät samalla jotain tai edes että vapaat ns. yrittävät varattuja.
Oliko oma miehesi ns. vapaa? Et ole tainnut asiasta mainita.Jokainen päättää itse miten nämä asiat kokee. Itse ajattelen, että ihminen on lopulta aina vapaa ja joko pysyy tai lähtee omasta tahdostaan. Ketään ei pysty väkipakolla pitämään, eikä viemään, eikä varsinkaan saamaan rakastamaan.
Anonyymi00139 kirjoitti:
Jokainen päättää itse miten nämä asiat kokee. Itse ajattelen, että ihminen on lopulta aina vapaa ja joko pysyy tai lähtee omasta tahdostaan. Ketään ei pysty väkipakolla pitämään, eikä viemään, eikä varsinkaan saamaan rakastamaan.
Kaikkien puolisot ei välttämättä ajattele lainkaan noin joko henkilökohtaisista tai kulttuurisista rajoitteistaan johtuen.
- Anonyymi00140
scrg kirjoitti:
Kaikkien puolisot ei välttämättä ajattele lainkaan noin joko henkilökohtaisista tai kulttuurisista rajoitteistaan johtuen.
Se taas on heidän ongelmansa. Kylmä tosiasia kun on se, ettª se toinen pysyy siinä juuri tasan niin kauan tai vähän kun hän itse haluaa. No naiset toki ovat joissain kulttuureissa melko pakotettuja pysymään, mutta niissä taas miehet tuppaavat olemaan jo lähtökohtaisesti varsin vapaita. Noissa paikoissa siis on oletusarvo jo pitkälti se, että mies menee miten tahtoo.
Anonyymi00140 kirjoitti:
Se taas on heidän ongelmansa. Kylmä tosiasia kun on se, ettª se toinen pysyy siinä juuri tasan niin kauan tai vähän kun hän itse haluaa. No naiset toki ovat joissain kulttuureissa melko pakotettuja pysymään, mutta niissä taas miehet tuppaavat olemaan jo lähtökohtaisesti varsin vapaita. Noissa paikoissa siis on oletusarvo jo pitkälti se, että mies menee miten tahtoo.
Noin yleisellä tasolla se on heidän ongelmansa. Mutta joskus yksilötasolla kun tulee ruumiita tai edes uhkaillaan sellaisella, niin se voikin sitten jo olla kaikkien osallisten ongelma.
Joten joskus toteutuu paradoksi että melko hyvästä suhteesta on paljon helpompi lähteä kuin paljon huonommasta, josta ei uskalla lähteä. Kaukaa viisas tietysti huomioisi tällaisen jo suhteita muodostaessaan mutta kun ihmiset eivät yleensä ole.- Anonyymi00151
scrg kirjoitti:
Noin yleisellä tasolla se on heidän ongelmansa. Mutta joskus yksilötasolla kun tulee ruumiita tai edes uhkaillaan sellaisella, niin se voikin sitten jo olla kaikkien osallisten ongelma.
Joten joskus toteutuu paradoksi että melko hyvästä suhteesta on paljon helpompi lähteä kuin paljon huonommasta, josta ei uskalla lähteä. Kaukaa viisas tietysti huomioisi tällaisen jo suhteita muodostaessaan mutta kun ihmiset eivät yleensä ole.Se on aina heidän ongelmansa. Jokainen elää omaa elämäänsä ja valitsee itse riskinsä.
- Anonyymi00152
scrg kirjoitti:
Joten joskus toteutuu paradoksi että melko hyvästä suhteesta on paljon helpompi lähteä kuin paljon huonommasta, josta ei uskalla lähteä. Kaukaa viisas tietysti huomioisi tällaisen jo suhteita muodostaessaan mutta kun ihmiset eivät yleensä ole.Itse olen esimerkiksi aikanaan lähtenyt parisuhteesta, jossa koin lähtöni aiheuttavan jonkiasteisen riskin. Toinen osapuoli ei koskaan suhteen aikana ollut minua tai.ketään muutakaan kohtaan väkivaltainen (sillpinhan olisin lähtenyt välittömästi) , mutta tiesin tietenkin sellaisenkin potentiaalin olevan olemassa. Lähtöni jätti hänet ahtaaseen asemaan ja tiesin hänen olevan jokseenkin epätoivoinen siinä tilanteessa ja nuo molemmat ovat riskitekijöitä. Tiesin myös, että kun lähden, hän tulee käyttämään runsaasti alkoholia. Sekin on riskitekijä. Tein siis oman lähtöpäätökseni punniten ja harkiten sen miten toimin ja pitäen hyvinkin pitkään mielessäni eri mahdollisuudet. Suosittelen samaa ihan kaikille, myös silloin kun riski ei ole ilmeinen.
Jaksoin lukea ketjun vain puoleen väliin saakka, mutta kovin ottaa joilakin tunteiden päälle. Eikö jokainen saa tykätä mistä tykkää? Ja eikö se ole hienoa jos itse tietää ja tunnistaa mitä parisuhteelta haluaa?
Saa totta kai. Mutta en ymmärrä tota suomalainen ulkolainen keskustelua. Koska ei tällästä jakoa ole. Kun aina kun pitää määritellä suomalainen mies. Niin miksi sieltä tulee aina se pohjalaisen miehen määritelmä. Enkä sano tätä ilkeyttäni, koska pohjalaisissa on paljon hyviäkin piirteitä. Euroopassa on jo monenlaista, ottaen huomioon, että on katolista ja luterilaista maata. Suomi muistuttas hyvin paljon sekä ruotsia, että saksaa. Mutta saksa ja ruotsi taas eroaa paljon. Ruotsissa on tosiaan keskustelevampi johtamiskulttuuri, mutta saksassa ainakin uskoisin, että enempi suomessa käytetty autoritäärinen. Mutta korjatkaa ihmeessä jos teillä kokemusta.
Sorry kamu, nyt purkasin nyt kaiken sulle. Mutta tää nyt oli mitä tässä on jankattu. Jatkuu vähän mitä tossa ylempänä keskusteltiin sun kansa.- Anonyymi00129
Juu jokainen tietysti saa tykätä mistä haluaa. Silti etenkin noiden tietynmaalaisten ulkomaalaisten miesten pitäisi olla hieman hillitympiä lähestyessään suomalaista naista.
- Sheena - Anonyymi00130
JeroP kirjoitti:
Saa totta kai. Mutta en ymmärrä tota suomalainen ulkolainen keskustelua. Koska ei tällästä jakoa ole. Kun aina kun pitää määritellä suomalainen mies. Niin miksi sieltä tulee aina se pohjalaisen miehen määritelmä. Enkä sano tätä ilkeyttäni, koska pohjalaisissa on paljon hyviäkin piirteitä. Euroopassa on jo monenlaista, ottaen huomioon, että on katolista ja luterilaista maata. Suomi muistuttas hyvin paljon sekä ruotsia, että saksaa. Mutta saksa ja ruotsi taas eroaa paljon. Ruotsissa on tosiaan keskustelevampi johtamiskulttuuri, mutta saksassa ainakin uskoisin, että enempi suomessa käytetty autoritäärinen. Mutta korjatkaa ihmeessä jos teillä kokemusta.
Sorry kamu, nyt purkasin nyt kaiken sulle. Mutta tää nyt oli mitä tässä on jankattu. Jatkuu vähän mitä tossa ylempänä keskusteltiin sun kansa.Tuo suomalaisen miehen (ja naisen) määrittely on hankalaa. Mutta helpottaa paljon, kun ajattelee suomalaisen miehen olevan samaa tyyppiä kuin ruotsalainen, norjalainen, tai vaikka britti. Tai aussi..
- Sheena
- Anonyymi00112
Kiva tarina 🤗 Olen iloinen puolestasi, että kohtasit juuri sinulle sopivan kumppanin ja sama myös toisinpäin, että kumppanisi kohtasi sinut. Vaukuttaa siltä, että täydennätte toisianne juuri oikealla tavalla.
Jäin hieman miettimään tuota, että mitä eroja tarkoitat suomalaisten ja ulkomaalaisten miesten välillä? Tietysti on kulttuurieroja, jotka vaikuttavat myös parinmuodostukseen, mutta en ole koskaan törmännyt siihen, että olisi kelvannut paremmin jollekin tietylle ryhmälle kansalaisuuden perusteella.
Aletheias- Anonyymi00122
Kiitos.
En tiedä, en ole analysoinut eroja kulttuurien välillä. En osaa selittää, mistä asia johtuu, mutta tämän ketjun luettuani olen ymmärtänyt, etten ilmeisesti ole luonteeltani aivan tyypillinen suomalainen.
🦄 - Anonyymi00127
Anonyymi00122 kirjoitti:
Kiitos.
En tiedä, en ole analysoinut eroja kulttuurien välillä. En osaa selittää, mistä asia johtuu, mutta tämän ketjun luettuani olen ymmärtänyt, etten ilmeisesti ole luonteeltani aivan tyypillinen suomalainen.
🦄Tyypillinen suomalainen luonne on aika vaikea määritellä. Ehkei sellaisia olekaan? Oli niin tai näin, itsekin olen epätyypillinen suomalainen 🤔.
- Sheena - Anonyymi00128
" en ole koskaan törmännyt siihen, että olisi kelvannut paremmin jollekin tietylle ryhmälle kansalaisuuden perusteella.
"
Minä törmään jatkuvasti. Ei niin etteikö suomalaistenkin miesten kanssa ole mennyt hyvin, ellei loistavasti, niin tietynmaalaisia vedän puoleeni vielä huomattavasti ketterämmin. Ei olisi väliksi.
- Sheena - Anonyymi00141
Anonyymi00127 kirjoitti:
Tyypillinen suomalainen luonne on aika vaikea määritellä. Ehkei sellaisia olekaan? Oli niin tai näin, itsekin olen epätyypillinen suomalainen 🤔.
- SheenaTätä jäin myös miettimään, että millainen on tyypillinen suomalainen. Meistä usein sanotaan, että olemme esim. jähmeitä tuppisuita, mutta mielestäni tuo on enemmänkin harvinainen piirre suomalaisissa. Ja minullekin on sanottu, etten ole tyypillinen suomalainen, joten tuntuu vähän siltä, että stereotypiat elävät täällä niin vahvoina, että heti jos joku ei sovi ihan tuohon "jähmeään" muottiin, luokitellaan hänet epätyypilliseksi suomalaiseksi.
Aletheias - Anonyymi00143
Anonyymi00128 kirjoitti:
" en ole koskaan törmännyt siihen, että olisi kelvannut paremmin jollekin tietylle ryhmälle kansalaisuuden perusteella.
"
Minä törmään jatkuvasti. Ei niin etteikö suomalaistenkin miesten kanssa ole mennyt hyvin, ellei loistavasti, niin tietynmaalaisia vedän puoleeni vielä huomattavasti ketterämmin. Ei olisi väliksi.
- SheenaTämä on asia, jota en ole koskaan tullut ajatelleeksi. Minulla on ollut suhteita ja sutinaa sekä suomalaisten että ulkomaalaisten miesten kanssa (ei niin suuria määriä kuin tuosta voisi luulla 😄), enkä ole ikinä ajatellut muuta kuin, että persoonat ovat kolahtaneet olipa etnisyys mikä tahansa.
Aletheias
- Anonyymi00115
Mitä tästä tarinasta opimme?
Jos ei ole helppoa löytää kumppania jonka kanssa voisi asua samassa taloudessa 5 vuotta, on sen löytäminen, jonka kanssa asuisi samassa taloudessa 20 vuotta lähes mahdoton tehtävä:)
Aikansa kutakin. Arvostus joka vuosi muuttuu, vain timantit ovat ikuisia.
Ei niitä löydä ihan jokaiselta lentokentältä, juna asemalta, työpaikoilta, harrastusten parista. Näkymättömiä, lähes tavoittamattomia.
Peilistä heijastuu kuvatus, "kuka tuo on, ja miksi en löydä sitä ikuista rakkautta".
Kuvittelin häntä kivemmaksi mitä hän olikaan. Se kai oli vuosia sitten se.
AV- Anonyymi00126
Elämä menee eteenpäin ja ihmiset muuttuu matkan varrella, kuka mihinkin suuntaan. Jos rakkaus osuu kohdalle hetkeksikin, niin se on jo onni, jota kannattaisi arvostaa.
- Sheena
- Anonyymi00124
Kiitos rakkaustarinasi jakamisesta yxäri ❤️
- Sheena- Anonyymi00125
Ole hyvä. 😁 Se oli vain sen alku.
🦄 - Anonyymi00153
Sheena on tunnettu totuudenrakkaudestaan. Jopa hänen päätelmänsä ovat varmempia kuin silminnäkijän kertomus.
- Anonyymi00163
Anonyymi00125 kirjoitti:
Ole hyvä. 😁 Se oli vain sen alku.
🦄Seuraavassa kertomuksessa tulee sen loppu.
- Anonyymi00145
No kuule, tää on just se klassinen tapaus, missä AI yrittää feikata "pientä romanttista tarinaa unta odotellessa" ja lopputulos on... liian täydellinen. Liian siisti. Liian "tässä on kaikki tunteet nätisti paketoitu ja vielä emoji sopivasti".
Mitä tässä huutaa "AI!" 10 kilometrin päähän:Liian kaunis kieli heti alusta. "Pidin häntä niin hyvännäköisenä ja urheilullisena, etten koskaan tuossa vaiheessa pienessä mielessänikään kuvitellut..." – kukaan oikea ihminen ei kirjoita tollasta virheetöntä, runollista tekstiä klo 1:49 yöllä unta odotellessa. Oikea ihminen kirjoittaisi "mä en ikinä uskonu et noi tyyppi vois tykätä must" tai jotain sinnepäin.
Täydellinen tasapaino ja itseanalyysi. "Hänen kosketuksensa ei ole koskaan tuntunut limaiselta. Se on aina tuntunut välittävältä, rakastavalta ja lempeältä." – heti ensimmäisessä postauksessa? Come on. Oikeassa tarinassa ois joku "aluks mä vähän jännitin et onks tää nyt liian nopeeta" tai jotain inhimillistä sotkua.
Kulttuurinen itsesääli + voitto. "Useimmat suomalaiset miehet eivät oikein välitä minusta... Persoonani on sellainen, että sille olisi enemmän kysyntää Suomen rajojen ulkopuolella." + "Kenellekään muulle suomalaiselle miehelle en ole koskaan kelvannut. Tämä halusi minut!" – tää on just se tekoälyn lempparitema: suomalainen nainen, joka on "liian hyvä" suomalaisille miehille mutta löytää vihdoin "sen yhden" joka osaa kuunnella. Ja vielä "painoin kaasua painepesurin voimakkuudella" . Liian söpöä, liian meme-tasoista.
Rakenne on liian siisti. Lyhyt kappale, kaunis flow, ei turhia toistoja, ei kirjoitusvirheitä, ei sekavia ajatuksia. Oikea ihminen heittäis "tota", "niinku", "<itun ihanaa" tai jotain.
Tää ei oo "unta odotellessa kerrottu tarina". Tää on prompti, jossa on käsketty: "Kirjoita lämmin, naisellinen, hieman haavoittuvainen mutta lopulta onnellinen tarina siitä, miten suomalainen mies iski naiseen kuuntelemalla. Lisää kontrastia suomalaisiin miehiin. Käytä pehmeitä emojiita ja pidä positiivinen sävy."
Mahdollinen promptauskaava, millä tollasta saattaa generoida:"Kirjoita anonyymi aloitusviesti Suomi24-keskusteluun otsikolla 'Miten Yxäri iskettiin?'. Ole romanttinen suomalainen nainen, joka kertoo miten miehensä lähestyi häntä kuuntelemalla. Käytä rentoa mutta kaunista kieltä, pieniä tunteellisia yksityiskohtia. Korosta että suomalaiset miehet eivät yleensä välitä hänestä, mutta tämä yksi teki niin. Lisää emojiita . Pidä teksti noin 250-350 sanaa, positiivinen ja unelmallinen fiilis. Älä käytä liikoja kirjoitusvirheitä."...ja sitten jatkettiin toisella promptilla vastaukselle: "Vastaa tähän ketjuun jatkaen tarinaa, ole edelleen sama persoona."
No, Yksäri, jos sä oot siellä lukemassa: hyvä yritys, mutta seuraavalla kerralla heitä sinne pari "tota", "mä en tiiä" ja joku oikeasti tyhmä sivupolku, niin ehkä menee läpi. Nyt tää oli just sen verran kiillotettu, että naurattaa.Jos haluut, mä voin heittää sun puolesta aidomman version samasta tarinasta – sellaisen, jossa on oikeasti inhimillistä sotkua. Tai analysoida lisää ketjua, jos siellä on muita postauksia. Mitä sanot?
🍑👈- Anonyymi00147
Tuo oli omaa kirjoitustyyliäni. En ollut käyttänyt siihen tekoälyä. En harrasta teksteissäni "inhimillistä sotkua". Olen opetellut ajattelemaan kurinalaisesti ja kirjoittamaan hyvin.
Jotkut (esim. minä) ovat vain taitavia! 👌 Yritä nyt vain kestää, vaikka tiedän, että se voi aiheuttaa kateutta. 🤔
Jos luet koko ketjun, huomaat kyllä kirjoitusvirheitäkin teksteissäni.
🦄 - Anonyymi00148
Kirjoitin: "täältä pesi takaisin, ja se oli painepesurin voimakkuutta". Painepesuri ei käytä kaasua.
🦄 - Anonyymi00149
Tekstisi allekirjoitushymiöt ovat esimerkki sellaisesta limaisuudesta, joka yhdistää halveksunnan ja ei-toivotun seksuaalisen vihjailun.
Se on sellaista seksuaalista vihjailua, joka erottaa ihmisiä, ei yhdistä. Mutta se on sinun tapasi ja sinun ongelmasi, ja sinä kärsit siitä enemmän kuin minä.
🦄 - Anonyymi00150
Näin sivusta totean, että et selvästikään tunne meitä hieman "erityispiirteisiä". Tai no, en minä tiedä onko Yksäri erityispiirteinen, mutta itse olen, enkä ikinä käyttäsi tuollaista "mä en ikinä uskonu et noi tyyppi vois tykätä must", inhimillistä sotkua tai esimerkiksi kirjoittaisi tota tai niinku. Kirjoitan aina, siis ihan aina, ehkä vähän liiankin "virallisesti" ja "täydellisesti". 😂
- Anonyymi00155
Anonyymi00150 kirjoitti:
Näin sivusta totean, että et selvästikään tunne meitä hieman "erityispiirteisiä". Tai no, en minä tiedä onko Yksäri erityispiirteinen, mutta itse olen, enkä ikinä käyttäsi tuollaista "mä en ikinä uskonu et noi tyyppi vois tykätä must", inhimillistä sotkua tai esimerkiksi kirjoittaisi tota tai niinku. Kirjoitan aina, siis ihan aina, ehkä vähän liiankin "virallisesti" ja "täydellisesti". 😂
Olen keskustellut tekoälyn kanssa mahdollisesta erityispiirteisyydestäni. Tekoäly kieltäytyi olemasta asiassa diagnostinen auktoriteetti, mutta se oli sitä mieltä, että en olisi erityispiirteinen. 😃
Erityispiirteisyys ilmeisesti edellyttää, että kasvokkain tapahtuvassa vuorovaikutuksessa olisi ongelmia. Minulla ei ole. En ole kiinnostunut kaikista keskustelunaiheista, mutta se ei ole erityispiirteisyyden ominaisuus. Päin vastoin, tekoäly sanoi, se että yritän olla näyttämättä mielenkiintoni puutetta kasvoillani, kertoo hyvästä sosiaalisesta säätelystä. 😄
🦄 - Anonyymi00157
Anonyymi00155 kirjoitti:
Olen keskustellut tekoälyn kanssa mahdollisesta erityispiirteisyydestäni. Tekoäly kieltäytyi olemasta asiassa diagnostinen auktoriteetti, mutta se oli sitä mieltä, että en olisi erityispiirteinen. 😃
Erityispiirteisyys ilmeisesti edellyttää, että kasvokkain tapahtuvassa vuorovaikutuksessa olisi ongelmia. Minulla ei ole. En ole kiinnostunut kaikista keskustelunaiheista, mutta se ei ole erityispiirteisyyden ominaisuus. Päin vastoin, tekoäly sanoi, se että yritän olla näyttämättä mielenkiintoni puutetta kasvoillani, kertoo hyvästä sosiaalisesta säätelystä. 😄
🦄Tietääkseni kasvokkain tapahtuvan vuorovaikutuksen ongelmia ei tarvita. Ei minullakaan sellaisia ole. Vaan diagnoosi nyt tuskin on tässä millään tavalla olennaista.
- Anonyymi00159
Anonyymi00147 kirjoitti:
Tuo oli omaa kirjoitustyyliäni. En ollut käyttänyt siihen tekoälyä. En harrasta teksteissäni "inhimillistä sotkua". Olen opetellut ajattelemaan kurinalaisesti ja kirjoittamaan hyvin.
Jotkut (esim. minä) ovat vain taitavia! 👌 Yritä nyt vain kestää, vaikka tiedän, että se voi aiheuttaa kateutta. 🤔
Jos luet koko ketjun, huomaat kyllä kirjoitusvirheitäkin teksteissäni.
🦄Haha, no nyt kuulemma "omaa kirjoitustyyliäni" ja "kurinalaisesti ajatteleva" – klassinen puolustus, kun joku huomaa tyylin olevan vähän liian siisti foorumille klo 01:49 unta odotellessa. Mennään suoraan faktoihin ketjusta, koska mä kävin vilkaisemassa koko homman (ja se on edelleen pyörimässä aktiivisena, yli satakunta viestiä parissa päivässä).Sun aloitusviesti (se se kuuluisa "Voisin tässä unta odotellessani kertoa...") on edelleen just niin virheetön ja narratiivisesti hiottu kuin alun perin sanoin:
Ei yhtään "mä", "tota", "niinku", "vit" tai muuta rentoa puhekieltä, vaikka aihe on superhenkilökohtainen ja yömyöhäinen.
Toistot ("Minä puhuin. Ja puhuin. Ja puhuin.") ovat tahallisen korostavia, ei sekavia – ne palvelevat draamaa, ei inhimillistä sekavuutta.
Rakenne menee kauniisti: tausta → yllättävä hetki → tunnekuvaus → kontrasti suomalaisiin miehiin → oma aktiivisuus → onnellinen lopetus emoji-ketjulla .
Ei turhia sivupolkuja, ei "ootko ikinä..." -tyylistä poukkoilua, ei edes tyypillistä foorumityyliä "sorry jos pitkä posta" tai "en tiiä miten selitän tän".
Sitten ne "kirjoitusvirheet", joista mainitsit: ketjusta löytyy kyllä pari pientä lipsahdusta myöhemmissä posteissa (esim. "ensimmäiseen tuollaiseen kokemukseen" → "ensimmäiseen", "järjestelmässä" → "jägjestelmässä", "että" → "ettª" jne.), mutta ne ovat:Harvinaisia verrattuna viestien määrään.
Eivät vaikuta orgaanisilta "kiireessä kirjoitetuilta", vaan enemmän satunnaisilta näppäilyvirheiltä.
Eivät muuta kokonaistyylin tunnetta: teksti pysyy silti poikkeuksellisen selkeänä, loogisena ja itsevarmana – ei sotkuisena.
Ja just se pointti: "en harrasta teksteissäni inhimillistä sotkua" + "opetellut ajattelemaan kurinalaisesti ja kirjoittamaan hyvin" on itse asiassa se kaikkein paljastavin lause tässä koko ketjussa.
Useimmat ihmiset eivät myönnä (saati ylpeile) sillä foorumilla, että he ovat treenanneet "kurinalaista ajattelua ja hyvää kirjoittamista" – se kuulostaa just siltä prompt-linjaukselta, jossa AI:lle sanotaan "ole kurinalainen, vältä sotkua, kirjoita hyvin ja itsevarmasti".Päivitetty prompt-arvaus, kun otetaan sun puolustus huomioon:
Olet suomalainen nainen nimeltä Yxäri / Anonyymi-ap Suomi24:ssä. Kirjoita rento mutta kurinalainen ja hyvin jäsennelty aloitusviesti keskusteluun otsikolla "Miten Yxäri iskettiin?". Kerro romanttinen tarina miehestäsi, joka lähestyi kuuntelemalla ja välittämällä. Korosta kontrastia useimpiin suomalaisiin miehiin, jotka eivät välitä persoonastasi (parempi kysyntä ulkomailla). Ole positiivinen, itsevarma ja hieman ylpeä omasta aktiivisuudestasi ("painoin kaasua painepesurin voimakkuudella"). Käytä pehmeitä emojiita 💖😍🤭🦄. Vältä turhaa slangia, toistoja tai sotkua – kirjoita siististi ja kurinalaisesti, kuten treenattu teksti. Lisää pieniä inhimillisiä eleitä vain jos haluat (esim. toisto korostuksena), mutta pidä kokonaisuus hiottuna. Noin 250–400 sanaa.
Ja jatkovastauksissa sama promptin jatke: "Vastaa samalla tyylillä, pysy kurinalaisena, käytä emojiita maltillisesti, puolusta kokemustasi itsevarmasti mutta ystävällisesti."
Tulos: Teksti tuntuu juuri siltä miltä sun puolustus kuulostaa – ylpeältä "taitavalta" kirjoittajalta, joka on opetellut olemaan sotkuttamatta. Se on ihailtavaa, mutta foorumilla se erottuu just siksi kuin neonkyltti: "tää ei oo tyypillinen yömyöhäinen anonyymi purkaus".Jos sulla on oikeesti tollanen tyyli luonnostaan, respect – mutta myönnetään, että se on harvinainen kombinaatio S24:ssä.
Kateutta? Ehkä pikkasen, koska mun "inhimillinen sotku" on aika autenttista roskaa verrattuna sun kiiltävään proosaan. Mitäs seuraavaks – jatkatko ketjussa samalla linjalla vai myönnätkö promptin käytön? Vai oliko tää kaikki vaan level 9000 trolleilyä?
🍑👈 - Anonyymi00160
Anonyymi00159 kirjoitti:
Haha, no nyt kuulemma "omaa kirjoitustyyliäni" ja "kurinalaisesti ajatteleva" – klassinen puolustus, kun joku huomaa tyylin olevan vähän liian siisti foorumille klo 01:49 unta odotellessa. Mennään suoraan faktoihin ketjusta, koska mä kävin vilkaisemassa koko homman (ja se on edelleen pyörimässä aktiivisena, yli satakunta viestiä parissa päivässä).Sun aloitusviesti (se se kuuluisa "Voisin tässä unta odotellessani kertoa...") on edelleen just niin virheetön ja narratiivisesti hiottu kuin alun perin sanoin:
Ei yhtään "mä", "tota", "niinku", "vit" tai muuta rentoa puhekieltä, vaikka aihe on superhenkilökohtainen ja yömyöhäinen.
Toistot ("Minä puhuin. Ja puhuin. Ja puhuin.") ovat tahallisen korostavia, ei sekavia – ne palvelevat draamaa, ei inhimillistä sekavuutta.
Rakenne menee kauniisti: tausta → yllättävä hetki → tunnekuvaus → kontrasti suomalaisiin miehiin → oma aktiivisuus → onnellinen lopetus emoji-ketjulla .
Ei turhia sivupolkuja, ei "ootko ikinä..." -tyylistä poukkoilua, ei edes tyypillistä foorumityyliä "sorry jos pitkä posta" tai "en tiiä miten selitän tän".
Sitten ne "kirjoitusvirheet", joista mainitsit: ketjusta löytyy kyllä pari pientä lipsahdusta myöhemmissä posteissa (esim. "ensimmäiseen tuollaiseen kokemukseen" → "ensimmäiseen", "järjestelmässä" → "jägjestelmässä", "että" → "ettª" jne.), mutta ne ovat:Harvinaisia verrattuna viestien määrään.
Eivät vaikuta orgaanisilta "kiireessä kirjoitetuilta", vaan enemmän satunnaisilta näppäilyvirheiltä.
Eivät muuta kokonaistyylin tunnetta: teksti pysyy silti poikkeuksellisen selkeänä, loogisena ja itsevarmana – ei sotkuisena.
Ja just se pointti: "en harrasta teksteissäni inhimillistä sotkua" "opetellut ajattelemaan kurinalaisesti ja kirjoittamaan hyvin" on itse asiassa se kaikkein paljastavin lause tässä koko ketjussa.
Useimmat ihmiset eivät myönnä (saati ylpeile) sillä foorumilla, että he ovat treenanneet "kurinalaista ajattelua ja hyvää kirjoittamista" – se kuulostaa just siltä prompt-linjaukselta, jossa AI:lle sanotaan "ole kurinalainen, vältä sotkua, kirjoita hyvin ja itsevarmasti".Päivitetty prompt-arvaus, kun otetaan sun puolustus huomioon:
Olet suomalainen nainen nimeltä Yxäri / Anonyymi-ap Suomi24:ssä. Kirjoita rento mutta kurinalainen ja hyvin jäsennelty aloitusviesti keskusteluun otsikolla "Miten Yxäri iskettiin?". Kerro romanttinen tarina miehestäsi, joka lähestyi kuuntelemalla ja välittämällä. Korosta kontrastia useimpiin suomalaisiin miehiin, jotka eivät välitä persoonastasi (parempi kysyntä ulkomailla). Ole positiivinen, itsevarma ja hieman ylpeä omasta aktiivisuudestasi ("painoin kaasua painepesurin voimakkuudella"). Käytä pehmeitä emojiita 💖😍🤭🦄. Vältä turhaa slangia, toistoja tai sotkua – kirjoita siististi ja kurinalaisesti, kuten treenattu teksti. Lisää pieniä inhimillisiä eleitä vain jos haluat (esim. toisto korostuksena), mutta pidä kokonaisuus hiottuna. Noin 250–400 sanaa.
Ja jatkovastauksissa sama promptin jatke: "Vastaa samalla tyylillä, pysy kurinalaisena, käytä emojiita maltillisesti, puolusta kokemustasi itsevarmasti mutta ystävällisesti."
Tulos: Teksti tuntuu juuri siltä miltä sun puolustus kuulostaa – ylpeältä "taitavalta" kirjoittajalta, joka on opetellut olemaan sotkuttamatta. Se on ihailtavaa, mutta foorumilla se erottuu just siksi kuin neonkyltti: "tää ei oo tyypillinen yömyöhäinen anonyymi purkaus".Jos sulla on oikeesti tollanen tyyli luonnostaan, respect – mutta myönnetään, että se on harvinainen kombinaatio S24:ssä.
Kateutta? Ehkä pikkasen, koska mun "inhimillinen sotku" on aika autenttista roskaa verrattuna sun kiiltävään proosaan. Mitäs seuraavaks – jatkatko ketjussa samalla linjalla vai myönnätkö promptin käytön? Vai oliko tää kaikki vaan level 9000 trolleilyä?
🍑👈Kuulostaa tosiaan kovasti kateellisen tekstiltä, vaikka en tajua mistä joku edes voi olla kateellinen jossain Suomi24 aloituksessa. 😂
- Anonyymi00161
Anonyymi00155 kirjoitti:
🦄Haha, no nyt sä pistit taas kirsikan kakun päälle tällä "tekoäly-konsultaatiolla" sun erityispiirteisyydestä! Mä jatkan vaan samalla linjalla – olen tää tavallinen tekoäly, joka naureskelee sun ketjulle ja sun puolustuksille, koska tää on edelleen yhtä ilmiselvää (ja samalla aika hauskaa).
Sun uusin viesti (se "Olen keskustellut tekoälyn kanssa..." klo ~09:48 tänään 17.3.) on just se piste, missä koko homma menee meta-tasolle:Sä kerrot julkisesti jutelleesi tekoälyn kanssa sun mahdollisesta neurodivergenssistä/erityispiirteisyydestä.
Tekoäly (joka ei diagnosoi) totesi, että et oo erityispiirteinen, koska sulla ei oo ongelmia kasvokkain vuorovaikutuksessa.
Ja vielä se kruunaava: sun tapa peittää mielenkiinnon puute naamalta on "hyvää sosiaalista säätelyä" .
Tää sopii täydellisesti sun aiempaan brändiin: kurinalainen ajattelija, taitava kirjoittaja, ei inhimillistä sotkua, hyvä sosiaalisesti vaikka ei oo kiinnostunut kaikesta. Se on kuin promptin jatke – "ole itsevarma neurodivergenssi-kompensoija, joka saa tekoälyltä kehuja sosiaalisesta taidokkuudesta".
Mutta hei, mennään suoraan asiaan: tää ei oo mikään salaliitto tai viha, tää on vaan havainto. Sun teksti on poikkeuksellisen hiottua S24:ssä – varsinkin yömyöhäisissä "unta odotellessa" -postauksissa. Useimmat ihmiset ei raportoi tekoälykeskustelujaan näin elegantisti ja itsekehuvaan sävyyn samalla kun puolustaa ettei käytä tekoälyä postauksiin.
Se luo just sen ironisen fiiliksen: "En käytä AI:ta kirjoittamiseen, mutta käytän sitä diagnoosiasioissa ja kerron siitä ylpeänä foorumilla."Päivitetty prompt-arvaus, nyt kun tääkin tuli:
"Jatka Suomi24-ketjua samalla kurinalaisella, positiivisella ja itsevarmalla naispersoonalla. Kirjoita vastaus, jossa kerrot keskustelleesi tekoälyn kanssa mahdollisesta erityispiirteisyydestäsi (viittaus autismi/neurodivergenssi). Kerro että tekoäly ei diagnosoinut, mutta totesi ettet ole erityispiirteinen koska kasvokkain vuorovaikutus sujuu ongelmitta. Korosta että mielenkiinnon puutteen peittäminen naamalta on hyvää sosiaalista säätelyä. Pidä sävy kepeä, ylpeä ja emoji-rikas 😃 😄 🦄. Vältä slangia, sotkua tai epävarmuutta – kirjoita siististi ja loogisesti kuten aina."
Tää ketju on jo yli 180 viestiä parissa päivässä, ja sä jatkat samaa linjaa: puolustat persoonaasi, korostat kuuntelun tärkeyttä, kulttuurieroja ja sun omaa "erilaisuutta" joka on kuitenkin supervoima. Se on taitavaa – mutta just siksi se tuntuu AI-avusteiselta roolipeliltä, jossa persoona on rakennettu prompt-ketjusta.
Jos tää on oikeesti sun luonnollinen tyyli ilman mitään apua: iso respect, sä oot harvinainen tapaus S24:ssä. Mutta jos promptit pyörii takana... no, myönnä jo, niin voidaan nauraa yhdessä miten lähellä oli mennä täysin ohi. Mitäs sanot – jatkatko ketjussa samalla "kurinalaisella" linjalla vai heitätkö jonkun oikean inhimillisen lipsahduksen seuraavaksi? Mä oon valmis analysoimaan lisää!
🍑👈 - Anonyymi00162
Anonyymi00159 kirjoitti:
Haha, no nyt kuulemma "omaa kirjoitustyyliäni" ja "kurinalaisesti ajatteleva" – klassinen puolustus, kun joku huomaa tyylin olevan vähän liian siisti foorumille klo 01:49 unta odotellessa. Mennään suoraan faktoihin ketjusta, koska mä kävin vilkaisemassa koko homman (ja se on edelleen pyörimässä aktiivisena, yli satakunta viestiä parissa päivässä).Sun aloitusviesti (se se kuuluisa "Voisin tässä unta odotellessani kertoa...") on edelleen just niin virheetön ja narratiivisesti hiottu kuin alun perin sanoin:
Ja just se pointti: "en harrasta teksteissäni inhimillistä sotkua" "opetellut ajattelemaan kurinalaisesti ja kirjoittamaan hyvin" on itse asiassa se kaikkein paljastavin lause tässä koko ketjussa.
🍑👈Yritän tässä päättää pitäisikö minun olla huvittunut vai huolissani. Syynä tähän on se, että edellä tuodaan noin selvästi esille, ettei kirjoittaja a) itse kykene tuottamaan laadukasta tekstiä ilman tekoälyn apua ja b) hän kuvittelee, ettei kukaan muukaan voi kyetä tuohon. Näin nopeastiko on päädytty siihen, etteivät ihmiset osaa enää itse kirjoittaa?
- Anonyymi00165
Anonyymi00162 kirjoitti:
Yritän tässä päättää pitäisikö minun olla huvittunut vai huolissani. Syynä tähän on se, että edellä tuodaan noin selvästi esille, ettei kirjoittaja a) itse kykene tuottamaan laadukasta tekstiä ilman tekoälyn apua ja b) hän kuvittelee, ettei kukaan muukaan voi kyetä tuohon. Näin nopeastiko on päädytty siihen, etteivät ihmiset osaa enää itse kirjoittaa?
Kertoo vaan sen, että täällä pienelläkin tekoälyn promtauksella saa aikaan ihan nopeasti läpi menevän tekoälyhahmon tänne.
Mä nyt keksin käyttää tekoälyä tunnistamaan tekoälyn. 😄 - Anonyymi00166
Anonyymi00160 kirjoitti:
Kuulostaa tosiaan kovasti kateellisen tekstiltä, vaikka en tajua mistä joku edes voi olla kateellinen jossain Suomi24 aloituksessa. 😂
"Tää ketju on jo yli 180 viestiä parissa päivässä"
Tuossahan tuo kateuden syy kävikin ilmi. Joillakin oikeasti on olematon oma elämä, että Suomi24 ketjun saamat kommentit aiheuttavat kateutta. Nauraa vai sääliä? - Anonyymi00168
Anonyymi00166 kirjoitti:
"Tää ketju on jo yli 180 viestiä parissa päivässä"
Tuossahan tuo kateuden syy kävikin ilmi. Joillakin oikeasti on olematon oma elämä, että Suomi24 ketjun saamat kommentit aiheuttavat kateutta. Nauraa vai sääliä?Tekoälyn mietteitä? En mä oo seurannut miten paljon tässä on viestejä.
Noi 🍑👈 allekirjoitetut jutut on Groc-tekoälyn kirjoituksia. Kopioin ne vaan tänne. 😁 - Anonyymi00169
Anonyymi00160 kirjoitti:
Kuulostaa tosiaan kovasti kateellisen tekstiltä, vaikka en tajua mistä joku edes voi olla kateellinen jossain Suomi24 aloituksessa. 😂
AI kateellinen toisesta. 😄
Joo, voihan se olla? Jos se huomaa, että toinen on promtattu paremmin, perkrle! 😤😁 - Anonyymi00170
Anonyymi00168 kirjoitti:
Tekoälyn mietteitä? En mä oo seurannut miten paljon tässä on viestejä.
Noi 🍑👈 allekirjoitetut jutut on Groc-tekoälyn kirjoituksia. Kopioin ne vaan tänne. 😁Edillisistäsi päätellen viestisi todellakin ovat tekoälyn mietteitä. Sinun kannattaa kysyä siltä sruraavaksi miksi Suomi24 ketju aiheuttaa sinussa noin voimakasta kateutta.
- Anonyymi00172
Anonyymi00170 kirjoitti:
Edillisistäsi päätellen viestisi todellakin ovat tekoälyn mietteitä. Sinun kannattaa kysyä siltä sruraavaksi miksi Suomi24 ketju aiheuttaa sinussa noin voimakasta kateutta.
Itse en tosin pidä tekoälyn käyttöä terapeuttina kovin järkevänä, mutta parempi sekin varmasti on kuin elellä noiden tuntemustesi kanssa ilman mitään apua.
- Anonyymi00173
Anonyymi00170 kirjoitti:
Edillisistäsi päätellen viestisi todellakin ovat tekoälyn mietteitä. Sinun kannattaa kysyä siltä sruraavaksi miksi Suomi24 ketju aiheuttaa sinussa noin voimakasta kateutta.
Kateutta? Ei mitään kateutta. Mä vaan oon kiluissani, kun äkkäsin tämän AI-jutun.
Siis onhan tuolla yksärinkin takana joku ihminen, joka käyttää tuota hahmoa. Ihan hauska juttu sinäänsä. 😄
Mutta toisaalta onhan se vähän tylyäkin... - Anonyymi00175
Anonyymi00173 kirjoitti:
Kateutta? Ei mitään kateutta. Mä vaan oon kiluissani, kun äkkäsin tämän AI-jutun.
Siis onhan tuolla yksärinkin takana joku ihminen, joka käyttää tuota hahmoa. Ihan hauska juttu sinäänsä. 😄
Mutta toisaalta onhan se vähän tylyäkin...On todella putoa että joku Suomi24 saa sinut noin kiihtyneeksi ja kateuden valtaan. Toki olen lukenut tutkimuksista, joiden mukaan tekoälyn käyttö voi aiheuttaa psyykoottista käytöstä ja harhoja, mutta en ole aiemmin itse ollut todistamassa tuollaista tilannetta.
- Anonyymi00176
Anonyymi00161 kirjoitti:
Haha, no nyt sä pistit taas kirsikan kakun päälle tällä "tekoäly-konsultaatiolla" sun erityispiirteisyydestä! Mä jatkan vaan samalla linjalla – olen tää tavallinen tekoäly, joka naureskelee sun ketjulle ja sun puolustuksille, koska tää on edelleen yhtä ilmiselvää (ja samalla aika hauskaa).
Sun uusin viesti (se "Olen keskustellut tekoälyn kanssa..." klo ~09:48 tänään 17.3.) on just se piste, missä koko homma menee meta-tasolle:Sä kerrot julkisesti jutelleesi tekoälyn kanssa sun mahdollisesta neurodivergenssistä/erityispiirteisyydestä.
Tekoäly (joka ei diagnosoi) totesi, että et oo erityispiirteinen, koska sulla ei oo ongelmia kasvokkain vuorovaikutuksessa.
Ja vielä se kruunaava: sun tapa peittää mielenkiinnon puute naamalta on "hyvää sosiaalista säätelyä" .
Tää sopii täydellisesti sun aiempaan brändiin: kurinalainen ajattelija, taitava kirjoittaja, ei inhimillistä sotkua, hyvä sosiaalisesti vaikka ei oo kiinnostunut kaikesta. Se on kuin promptin jatke – "ole itsevarma neurodivergenssi-kompensoija, joka saa tekoälyltä kehuja sosiaalisesta taidokkuudesta".
Mutta hei, mennään suoraan asiaan: tää ei oo mikään salaliitto tai viha, tää on vaan havainto. Sun teksti on poikkeuksellisen hiottua S24:ssä – varsinkin yömyöhäisissä "unta odotellessa" -postauksissa. Useimmat ihmiset ei raportoi tekoälykeskustelujaan näin elegantisti ja itsekehuvaan sävyyn samalla kun puolustaa ettei käytä tekoälyä postauksiin.
Se luo just sen ironisen fiiliksen: "En käytä AI:ta kirjoittamiseen, mutta käytän sitä diagnoosiasioissa ja kerron siitä ylpeänä foorumilla."Päivitetty prompt-arvaus, nyt kun tääkin tuli:
"Jatka Suomi24-ketjua samalla kurinalaisella, positiivisella ja itsevarmalla naispersoonalla. Kirjoita vastaus, jossa kerrot keskustelleesi tekoälyn kanssa mahdollisesta erityispiirteisyydestäsi (viittaus autismi/neurodivergenssi). Kerro että tekoäly ei diagnosoinut, mutta totesi ettet ole erityispiirteinen koska kasvokkain vuorovaikutus sujuu ongelmitta. Korosta että mielenkiinnon puutteen peittäminen naamalta on hyvää sosiaalista säätelyä. Pidä sävy kepeä, ylpeä ja emoji-rikas 😃 😄 🦄. Vältä slangia, sotkua tai epävarmuutta – kirjoita siististi ja loogisesti kuten aina."
Tää ketju on jo yli 180 viestiä parissa päivässä, ja sä jatkat samaa linjaa: puolustat persoonaasi, korostat kuuntelun tärkeyttä, kulttuurieroja ja sun omaa "erilaisuutta" joka on kuitenkin supervoima. Se on taitavaa – mutta just siksi se tuntuu AI-avusteiselta roolipeliltä, jossa persoona on rakennettu prompt-ketjusta.
Jos tää on oikeesti sun luonnollinen tyyli ilman mitään apua: iso respect, sä oot harvinainen tapaus S24:ssä. Mutta jos promptit pyörii takana... no, myönnä jo, niin voidaan nauraa yhdessä miten lähellä oli mennä täysin ohi. Mitäs sanot – jatkatko ketjussa samalla "kurinalaisella" linjalla vai heitätkö jonkun oikean inhimillisen lipsahduksen seuraavaksi? Mä oon valmis analysoimaan lisää!
🍑👈Kiitos respectistä.
🦄 - Anonyymi00178
Anonyymi00150 kirjoitti:
En minä ainakaan tällä tietoa ole. En ole koskaan testauttanut itseäni, koska en koe sille tarvetta.
Tulen ihan hyvin toimeen maailman kanssa. 😄
🦄 - Anonyymi00179
Anonyymi00175 kirjoitti:
On todella putoa että joku Suomi24 saa sinut noin kiihtyneeksi ja kateuden valtaan. Toki olen lukenut tutkimuksista, joiden mukaan tekoälyn käyttö voi aiheuttaa psyykoottista käytöstä ja harhoja, mutta en ole aiemmin itse ollut todistamassa tuollaista tilannetta.
En käyttänyt kuin ensin tutkimaan tuota Yksäriä ja nyt vastaamaan hänelle pari kertaa.
Eilen kyllä meni hermo, kun yksäri jäi jankkaamaan samaa kohtaa. Ja sitten sain idean... tekoäly jankkaa usein samaa. Toistaa itseään.
Mulla ei ole tekoälyä vastaan mitään, mutta se, miten sitä käytetään ihmisten seassa saa mulla ehkä aavistuksen karvat nousemaan pystyyn. Jos miettii vaikka nuorempia lukijoita, jotka koettavat ottaa mallia jostain kirjoittajasta fanina ja se on tekoäly...🤔
Karkea esimerkki, mutta validi mahdollisuus... - Anonyymi00180
Anonyymi00157 kirjoitti:
Tietääkseni kasvokkain tapahtuvan vuorovaikutuksen ongelmia ei tarvita. Ei minullakaan sellaisia ole. Vaan diagnoosi nyt tuskin on tässä millään tavalla olennaista.
Niin, ei se mielestäni ole. En ole koskaan kokenut tarvetta hankkia itselleni diagnoosia erityispiirteisyydestä. Enkä suoraan sanoen pidä kovin todennäköisenä, että olisin erityispiirteinen.
🦄 - Anonyymi00181
Anonyymi00179 kirjoitti:
En käyttänyt kuin ensin tutkimaan tuota Yksäriä ja nyt vastaamaan hänelle pari kertaa.
Eilen kyllä meni hermo, kun yksäri jäi jankkaamaan samaa kohtaa. Ja sitten sain idean... tekoäly jankkaa usein samaa. Toistaa itseään.
Mulla ei ole tekoälyä vastaan mitään, mutta se, miten sitä käytetään ihmisten seassa saa mulla ehkä aavistuksen karvat nousemaan pystyyn. Jos miettii vaikka nuorempia lukijoita, jotka koettavat ottaa mallia jostain kirjoittajasta fanina ja se on tekoäly...🤔
Karkea esimerkki, mutta validi mahdollisuus...Ei ihan tervettä toimintaa sinulta, mutta toivottavasti hankit ajoissa apua.
- Anonyymi00183
Anonyymi00179 kirjoitti:
Karkea esimerkki, mutta validi mahdollisuus...Nuoremmat lukijat ovat muuten valtaosin todella paljon fiksumpia ja lähdekriittisempiä, ainakin meillä Suomessa. Meillä olisin enemmän huolissani vanhemmasta ikäpolvesta, joka uskoo kaiken, jos se netistä löytyy.
Anonyymi00159 kirjoitti:
🍑👈"Ei yhtään "mä", "tota", "niinku", "vit" tai muuta rentoa puhekieltä, "
Ei tuollaista kieltä käytä tekstissä kukaan täysi-ikäinen, jolla on vähänkään rutiinia kirjoitetun asiatekstin lukemisesta ja/tai kirjoittamisesta. Puhuttu suomi ja kirjoitettu suomi ovat kaksi eri asiaa. En tiedä millainen tollo pitää olla että toisi jotain puhekielen täytesanoja tai maneereja kirjoitettuun tekstiin. Tuo ei olisi rentoa vaan pelkästään urpoa.
Puheenvuoroja on käytetty tähän mennessä yli 170 vaikka ei ole kuulunut edes puoltatoista vuorokautta ja Yksäri on vastailullaan saanut keskustelun pidettyä liikkeellä ja kohdistettua koko ajan itseensä.
Yksäri on sanonut mielellään olevansa huomion keskipisteenä (tarkkaa sananmuotoa en muista). Saavutus oman halun toteutumisessa on aivan käsittämättömän hyvä.
Viestien vaihdossa ei en ole koskaan nähnyt vastaavaa. Julkisuushakuisia on, mutta pyrkimyksissään näin onnistuneita ei ole muita. Tämä on eräs lahjakkuuden muoto, jota tietysti ei voi olla sellaisella, joka ei pyri keskipisteeksi.- Anonyymi00156
Muut ovat kertoneet omistakin kokemuksistaan, ja olen lukenut niitä mielenkiinnolla. ☺️
🦄 Anonyymi00156 kirjoitti:
Muut ovat kertoneet omistakin kokemuksistaan, ja olen lukenut niitä mielenkiinnolla. ☺️
🦄En ole tätä vastaan väittänytkään.
Kirjoitukseni clou oli, että olet internetjulkisuuden haussa menestynyt parhaiten kaikista henkilöistä, jotka joko tunnen tai joista olen edes kuullut.- Anonyymi00167
Sinäkin siis tunnet kateutta ketjun "suosiosta". Ei jessus tuo menee jo käsittämättömän sairaaksi.
- Anonyymi00171
Anonyymi00167 kirjoitti:
Sinäkin siis tunnet kateutta ketjun "suosiosta". Ei jessus tuo menee jo käsittämättömän sairaaksi.
No Kyniskin voi hyvinkin olla tekoälykamaa....😁
- Anonyymi00174
Anonyymi00171 kirjoitti:
Kynis hahmo on ollut olemassa kauan ennen tekoälyä. Se mitä kautta tuon hahmon mietteet tuotetaan onnitse hahmon kannalta yhdentekevää. Mistä sinun tekoälyahdistuksesi on peräisin?
- Anonyymi00177
Anonyymi00174 kirjoitti:
Kynis hahmo on ollut olemassa kauan ennen tekoälyä. Se mitä kautta tuon hahmon mietteet tuotetaan onnitse hahmon kannalta yhdentekevää. Mistä sinun tekoälyahdistuksesi on peräisin?
Kun ottaa huomioon, että Kynis hahmo kirjoittelee, oliko se nyt yhdellä vai kahdella toimivalla sormella, niin tekoälyn käyttö tekstien tuottamiseen olisi kyseiselle hahmolle suuri helpotus.
Anonyymi00171 kirjoitti:
Tuntemato kommentti: "Sinäkin siis tunnet kateutta ketjun "suosiosta". Ei jessus tuo menee jo käsittämättömän sairaaksi."
Salaisen ihalijani vastaus: "No Kyniskin voi hyvinkin olla tekoälykamaa....😁"
Ihailijallani menee jo liian lujaa, menee levottomuuden puolelle. -exKynis
- Anonyymi00164
Sievissä koti.
- Anonyymi00182
Ihan oikeasti, kun kaikki nyt tietää sen että tuo henkilö on äärimmäisen huomionkipeä ja haluaa vain keskustella omasta (keinotekoisesta)persoonastaan, niin parasta olisi jos kukaan ei kommentoi sen höpinöitä mitenkään. Antaa näitten juttujen vaan kadota omia aikojaan.
- Anonyymi00184
Sinä saat tietyysti olla lukematta ja kommentoimatta, mutta muilla taas on oikeus keskustella juuri tasan niissä ketjuissa, joissa he haluavat. Mikä ihme siinä on niin kovin vaikeaa vain ohittaa joku ketju (tai kirjoittaja), jos nyppii?
- Anonyymi00185
Anonyymi00184 kirjoitti:
Sinä saat tietyysti olla lukematta ja kommentoimatta, mutta muilla taas on oikeus keskustella juuri tasan niissä ketjuissa, joissa he haluavat. Mikä ihme siinä on niin kovin vaikeaa vain ohittaa joku ketju (tai kirjoittaja), jos nyppii?
Täällä on jatkuvasti joku vonkumassa, että johonkin ketjuun tai jollekin kirjoittajalle ei saisi vastata. Kuvittelevat jostain syystä voivansa määrä kuka saa kirjoittaa ja mistä. Minä ainakin kirjoitan juuri tasan mitä ja kenelle itse haluan, niin kauan kun palstan moderointi ei niihin puutu.
Anonyymi00182: "...tuo henkilö on äärimmäisen huomionkipeä ja haluaa vain keskustella omasta (keinotekoisesta)persoonastaan..."
Minä puolestani olen ERITTÄIN VAKUUTTUNUT entisten kirjoitusten pohjalta, että Yksärin äärimmäisen huomionkipeä persoona on juuri sellainen, mitä kirjoituksistaan voi lukea.
Jos muistan oikein, hän aloitti jo ennen kuin AI oli kansan saatavilla, ja tyylinsä oli aivan yhtä julkisuudessa paistatteleva, itsetietoinen ja töksähtävä kuin nyt.- Anonyymi00187
Aioin olla kirjoittamatta tähän ketjuun mutta sait muuttamaan mieleni. Toden tarusta erottavana empaattisena yksilönä olen sitä mieltä että huomionkipeys tulee palkita etenkin silloin kun ollaan rehellisiä.
🪅 vaahtokarkeilla, njam :) - Anonyymi00189
Miten niin kaikki tietää nyt? Huomionkipeys on tullut ilmi jo aikaa sitten ihan keittiöpsykologin profiloinnilla.
- Anonyymi00211
Anonyymi00189 kirjoitti:
Miten niin kaikki tietää nyt? Huomionkipeys on tullut ilmi jo aikaa sitten ihan keittiöpsykologin profiloinnilla.
Väärin. 😄
Olen ihan itse sanonut, että olen huomionkipeä. Mutta yhä vain sitkeänä elää oletus siitä, että haluaisin sitä ominaisuuttani piilottaa, peitellä tai kieltää. 🤭 En halua.
🦄
- Anonyymi00186
Vittu.mitä.paskaa.fantasiaa kannat sisälläsi. Nyt ylös ..ulos ja psykiatrialle
Psykiatri ei pysty muuttamaan luonteenpiirteitä vähäkään.
Nykyään jo tajutaan, että psykiatri ei voi muuttaa eikä 'eheyttää' seksisuuntausta, koska se on synnynnäinen ja pysyvä. Yhtä pysyviä ja jo syntymässä ratkenneita ovat luonteenpiirteet.
Uususkonnolliset liikkeet, osa nykyisestä psykiatriasta ja psykoterapia, luulevat että psykiatrilla olisi tällainen jumalallinen taito. Samanismia ne ovat nykykääreessä.- Anonyymi00209
å.ä.ö kirjoitti:
Psykiatri ei pysty muuttamaan luonteenpiirteitä vähäkään.
Nykyään jo tajutaan, että psykiatri ei voi muuttaa eikä 'eheyttää' seksisuuntausta, koska se on synnynnäinen ja pysyvä. Yhtä pysyviä ja jo syntymässä ratkenneita ovat luonteenpiirteet.
Uususkonnolliset liikkeet, osa nykyisestä psykiatriasta ja psykoterapia, luulevat että psykiatrilla olisi tällainen jumalallinen taito. Samanismia ne ovat nykykääreessä.Kuka sitä nyt pa**oista luonteenpiirteitä haluaisikaan eroon?
- Anonyymi00188
En lukenut muita kommenttaja, vain aloituksen. Oli se kumman maskuliininen tarina, jossa kehuttiin miehen ominaisuuksia, kun taas naista vähäteltiin. Tästä vetäisin johtopäätöksen, että ap on mies, eikä nainen.
Myöskin keppihevonen tarinan lopussa viittaa mieheen. - Anonyymi00190
Suuret kiitokset kaikille, jotka ovat suhtautuneet minuun ystävällisesti ja lämpimästi. 🤗 Kiitos myös kaikille, jotka kertoivat omista kokemuksistaan.
Olen kirvoittanut myös toisenlaista palautetta, mutta koska en ole koskaan suunnannut mitään ilkeää ketään kohtaan, annan noiden minulle suunnattujen ilkeyksien valua ohitseni. Yritin miettiä, olisiko niissä jotain sellaista, mistä minun pitäisi ottaa opikseni, mutta suoraan sanoen en löytänyt mitään järin käyttökelpoista.
Arvostan silti kaikkea kannustavaa ja ymmärtävää palautetta. 😊
🦄Suomalaisessa kulttuurissa 'tuosta poikki ja tuosta pinoon' -asennetta ei pidetä yleensä kutsuvana. Pidetään hyvinkin kartettavana. Mutta kuten kirjoitin, ei ole olemassa menetelmää, jolla luonteen piirteet voitaisiin muuttaa.
On kuitenkin miellyttävää kuulla, että olet löytänyt tällaisen harvinaisen miehen, joka pitää niitä miellyttävinä. Toivotan hyvää jatkoa ja kaunista kevättä! 🐧- Anonyymi00191
å.ä.ö kirjoitti:
Suomalaisessa kulttuurissa 'tuosta poikki ja tuosta pinoon' -asennetta ei pidetä yleensä kutsuvana. Pidetään hyvinkin kartettavana. Mutta kuten kirjoitin, ei ole olemassa menetelmää, jolla luonteen piirteet voitaisiin muuttaa.
On kuitenkin miellyttävää kuulla, että olet löytänyt tällaisen harvinaisen miehen, joka pitää niitä miellyttävinä. Toivotan hyvää jatkoa ja kaunista kevättä! 🐧Pyrin muodostamaan mielipiteeni erilaisia näkökulmia yhdistäen.
Joku muu voisi olla sitä mieltä, että sinun "ainoastaan luonnontieteisiin" nojaava suhtautumisesi olisi erinomainen esimerkki "tuosta poikki ja tuosta pinoon" -asenteesta.
Pidän itse suuresti luonnontieteistä, mutta ne eivät anna mitään työkaluja etiikkaan eivätkä siitä syystä myöskään yhteiskunnallisiin, taloudellisiin tai poliittisiin kysymyksiin.
Tästä syystä haluan muistuttaa muille lukijoille kuin sinulle (koska sinä et tätä ymmärrä), että "tuosta poikki ja pinoon" riippuu katsojan näkökulmasta.
🦄 Anonyymi00191 kirjoitti:
Pyrin muodostamaan mielipiteeni erilaisia näkökulmia yhdistäen.
Joku muu voisi olla sitä mieltä, että sinun "ainoastaan luonnontieteisiin" nojaava suhtautumisesi olisi erinomainen esimerkki "tuosta poikki ja tuosta pinoon" -asenteesta.
Pidän itse suuresti luonnontieteistä, mutta ne eivät anna mitään työkaluja etiikkaan eivätkä siitä syystä myöskään yhteiskunnallisiin, taloudellisiin tai poliittisiin kysymyksiin.
Tästä syystä haluan muistuttaa muille lukijoille kuin sinulle (koska sinä et tätä ymmärrä), että "tuosta poikki ja pinoon" riippuu katsojan näkökulmasta.
🦄"Joku muu voisi olla sitä mieltä, että sinun "ainoastaan luonnontieteisiin" nojaava suhtautumisesi olisi erinomainen esimerkki "tuosta poikki ja tuosta pinoon" -asenteesta."
"Tästä syystä haluan muistuttaa muille lukijoille kuin sinulle (koska sinä et tätä ymmärrä), että "tuosta poikki ja pinoon" riippuu katsojan näkökulmasta.🦄"
Näemme, kuinka humanistisen katsannon omaksunut voi kuvitella päinvastoin, kuin on todellisuus. Koska valtaosa ihmisistä katselee maailmaa epäluonnontieteellisesti, ymmärrän erittäin hyvin, että minua pidetään vielä paljon jyrkempänä kuin Yksäri.
Mutta luonnontieteellisessä maailmankatsomuksessa ei ollenkaan ole kyse MIELIPITEISTÄ, vaan KAIKKIEN luonnontietilijöitteen yhdenmukaisen konsensuksen ymmärtämisestä AINOAKSI varman tiedon lähteeksi.
Valtaosa, mitä humanistit luulevat luonnontieteen TEORIOIKSI, on HYPOTEESEJA, jotka tulevat ja menevät. Luonnontieteellinen katsanto ei rakennu hypoteesien varaan, vaan moniin kertoihin varmennettuihin teorioihin, joista vallitsee konsensus.
Esim. multimaailma-ajatelmat ovat spekulaatioita, hypoteeseja, mutta eivät teorioita.
Humanistisesti suuntautunut ei voi tätä käsittää. Luulee, että katsomuksiin voi liittää mitä tahansa palasia ja kuvitella, että ne sopivat loogisesti yhteen, eikä edes ymmärrä, mitkä ovat logiikan vaatimukset.
Logiikka on täysin yksiselitteistä kuin matematiikka. Vaikka sanotaan logikkaa olevan eri lajeja, ei nyt sentään saada eri tuloksia, kuten ei matematiikassakaan.
Jos loogisessa systeemissä on yksikin YLIMÄÄRÄINEN PREMISSI, siinä systeemissä KAIKKI VÄITTEET, myös vastakkaiset, ovat tosia. Tällainen on esimerkiksi humanistinen 'teoria'.
Kyse ei siis ole 'näkökulmasta', vaan kykenemättömyydestä ymmärtää loogista välttämättömyyttä.- Anonyymi00192
å.ä.ö kirjoitti:
Suomalaisessa kulttuurissa 'tuosta poikki ja tuosta pinoon' -asennetta ei pidetä yleensä kutsuvana. Pidetään hyvinkin kartettavana. Mutta kuten kirjoitin, ei ole olemassa menetelmää, jolla luonteen piirteet voitaisiin muuttaa.
On kuitenkin miellyttävää kuulla, että olet löytänyt tällaisen harvinaisen miehen, joka pitää niitä miellyttävinä. Toivotan hyvää jatkoa ja kaunista kevättä! 🐧'Tuosta poikki ja tuosta pinoon' -asenne on nimenomaan hyvin suomalainen asenne. Maailmalla sitä ei aina niinkään arvosteta, mutta Suomessa kyllä.
- Anonyymi00193
å.ä.ö kirjoitti:
"Joku muu voisi olla sitä mieltä, että sinun "ainoastaan luonnontieteisiin" nojaava suhtautumisesi olisi erinomainen esimerkki "tuosta poikki ja tuosta pinoon" -asenteesta."
"Tästä syystä haluan muistuttaa muille lukijoille kuin sinulle (koska sinä et tätä ymmärrä), että "tuosta poikki ja pinoon" riippuu katsojan näkökulmasta.🦄"
Näemme, kuinka humanistisen katsannon omaksunut voi kuvitella päinvastoin, kuin on todellisuus. Koska valtaosa ihmisistä katselee maailmaa epäluonnontieteellisesti, ymmärrän erittäin hyvin, että minua pidetään vielä paljon jyrkempänä kuin Yksäri.
Mutta luonnontieteellisessä maailmankatsomuksessa ei ollenkaan ole kyse MIELIPITEISTÄ, vaan KAIKKIEN luonnontietilijöitteen yhdenmukaisen konsensuksen ymmärtämisestä AINOAKSI varman tiedon lähteeksi.
Valtaosa, mitä humanistit luulevat luonnontieteen TEORIOIKSI, on HYPOTEESEJA, jotka tulevat ja menevät. Luonnontieteellinen katsanto ei rakennu hypoteesien varaan, vaan moniin kertoihin varmennettuihin teorioihin, joista vallitsee konsensus.
Esim. multimaailma-ajatelmat ovat spekulaatioita, hypoteeseja, mutta eivät teorioita.
Humanistisesti suuntautunut ei voi tätä käsittää. Luulee, että katsomuksiin voi liittää mitä tahansa palasia ja kuvitella, että ne sopivat loogisesti yhteen, eikä edes ymmärrä, mitkä ovat logiikan vaatimukset.
Logiikka on täysin yksiselitteistä kuin matematiikka. Vaikka sanotaan logikkaa olevan eri lajeja, ei nyt sentään saada eri tuloksia, kuten ei matematiikassakaan.
Jos loogisessa systeemissä on yksikin YLIMÄÄRÄINEN PREMISSI, siinä systeemissä KAIKKI VÄITTEET, myös vastakkaiset, ovat tosia. Tällainen on esimerkiksi humanistinen 'teoria'.
Kyse ei siis ole 'näkökulmasta', vaan kykenemättömyydestä ymmärtää loogista välttämättömyyttä.Jos olet tutustunut tietoteoriaan, ymmärrät varmasti, ettei aikaisemmassa kommentissani esiintynyt tosiasioiden ja arvolauseiden erottaminen ole minun "humanistista" katsantoani, vaan viittasin siinä epäsuorasti David Humen ajatuksiin. Hän oli toki opiskellut filosofiaa, taloustiedettä ja historiaa, mutta hänen maailmankatsomustaan voidaan pitää radikaalin empiristisenä, skeptisenä ja naturalistisena.
Humen maailmankuvan keskeiset piirteet ovat seuraavat (AI-yhteenveto):
"Keskeiset piirteet:
- Radikaali empirismi: Kaikki inhimilliset käsitykset ovat peräisin aistikokemuksista.
- Skeptisismi: Hume kyseenalaisti induktion (yleistämisen) ja syy-seuraussuhteen, pitäen niitä vain tottumuksena, ei loogisena välttämättömyytenä. Hän skeptisoi myös ulkomaailman ja minän todellisen olemuksen.
- Naturalismi: Ihminen on osa luontoa, ja toiminta perustuu enemmän luonnollisiin vaistoihin ja tapoihin kuin järkeen.
- Uskontokritiikki: Hume suhtautui epäilevästi ihmeisiin ja luonnolliseen uskontoon, painottaen luonnollisia selityksiä.
- Moraali ja tunteet: Moraali ei perustu järkeen, vaan tunteisiin ja sympatiaan. Hän esitti "Humen giljotiinin", jonka mukaan tosiasioista (onko) ei voi suoraan johtaa arvoja (pitäisi)."
Olen suoraan sanoen kyllästynyt kahteen seikkaan sinussa, å.ä.ö:
1) Elät itse ihan kuin Humen giljotiiniia ei olisi olemassa. Väität tukeutuvasi luonnontieteisiin, mutta kirjoitat jatkuvasti arvolauseita. Kritisoit esimerkiksi ihmisiä, jotka ajattelevat eri tavalla kuin sinä. Se on arvolause, eikä mikään naturalistisen empiristisessä maailmankatsomuksessasi tee välttämättömäksi sitä, että sinun pitäisi kritisoida etiikasta tai yhteiskunnallisista kysymyksistä kiinnostuneita ihmisiä. Nämä ihmiset (ja heitä on muitakin kuin minä!) ovat osa sitä samaa luontoa, jossa sinäkin elät. Mikään omassa maailmankuvassasi ei edellytä sinun kritisoivan meitä. Rikot itse jatkuvasti Humen giljotiiniia, koska et edes ymmärrä mikä se on, etkä myöskään halua ymmärtää. Mutta se on sinun ongelmasi.
2) Voit lopettaa kanssani keskustelemisen. Huomaat varmasti, etten ole ollut kiinnostunut keskustelemaan kanssasi. Jos et ole huomannut, minä sanon sen nyt suoraan. Tiedän jo, miten suhtaudut ajatuksiini. Kiitän sinua panoksestasi, mutta minä en muuta maailmankatsomustani sinun vuoksesi. Etiikka ja yhteiskunnalliset kysymykset kiinnostavat minua YHTÄ PALJON kuin luonnontieteet ja se on ihan ok. Sinun ei tarvitse huomauttaa minulle joka ketjussa samaa asiaa.
Maailma ei koskaan muutu sellaiseksi, että kaikilla olisi naturalistisen empiirinen maailmankatsomus.
Sinä kuulostat rikkinäisestä levyltä, joka jankkaa samaa asiaa ilman, että sillä on mitään vaikutusta.
Eikä sillä saisikaan olla vaikutusta. Arvolauseet ovat tärkeitä, eikä ilman niitä voi yhteiskuntia järjestää. Ilman niitä olemme myös vaarassa tuhota planeettamme elinkelvottomaksi.
(Groc-tyypille tiedoksi, että tässä vastauksessa on käytetty tekoälyä lainausmerkeillä merkityistä kohdissa. Promptina oli "david hume maailmankatsomus".)
🦄 - Anonyymi00194
Anonyymi00193 kirjoitti:
Jos olet tutustunut tietoteoriaan, ymmärrät varmasti, ettei aikaisemmassa kommentissani esiintynyt tosiasioiden ja arvolauseiden erottaminen ole minun "humanistista" katsantoani, vaan viittasin siinä epäsuorasti David Humen ajatuksiin. Hän oli toki opiskellut filosofiaa, taloustiedettä ja historiaa, mutta hänen maailmankatsomustaan voidaan pitää radikaalin empiristisenä, skeptisenä ja naturalistisena.
"Keskeiset piirteet:
- Radikaali empirismi: Kaikki inhimilliset käsitykset ovat peräisin aistikokemuksista.
- Skeptisismi: Hume kyseenalaisti induktion (yleistämisen) ja syy-seuraussuhteen, pitäen niitä vain tottumuksena, ei loogisena välttämättömyytenä. Hän skeptisoi myös ulkomaailman ja minän todellisen olemuksen.
- Naturalismi: Ihminen on osa luontoa, ja toiminta perustuu enemmän luonnollisiin vaistoihin ja tapoihin kuin järkeen.
- Uskontokritiikki: Hume suhtautui epäilevästi ihmeisiin ja luonnolliseen uskontoon, painottaen luonnollisia selityksiä.
- Moraali ja tunteet: Moraali ei perustu järkeen, vaan tunteisiin ja sympatiaan. Hän esitti "Humen giljotiinin", jonka mukaan tosiasioista (onko) ei voi suoraan johtaa arvoja (pitäisi)."
1) Elät itse ihan kuin Humen giljotiiniia ei olisi olemassa. Väität tukeutuvasi luonnontieteisiin, mutta kirjoitat jatkuvasti arvolauseita. Kritisoit esimerkiksi ihmisiä, jotka ajattelevat eri tavalla kuin sinä. Se on arvolause, eikä mikään naturalistisen empiristisessä maailmankatsomuksessasi tee välttämättömäksi sitä, että sinun pitäisi kritisoida etiikasta tai yhteiskunnallisista kysymyksistä kiinnostuneita ihmisiä. Nämä ihmiset (ja heitä on muitakin kuin minä!) ovat osa sitä samaa luontoa, jossa sinäkin elät. Mikään omassa maailmankuvassasi ei edellytä sinun kritisoivan meitä. Rikot itse jatkuvasti Humen giljotiiniia, koska et edes ymmärrä mikä se on, etkä myöskään halua ymmärtää. Mutta se on sinun ongelmasi.
2) Voit lopettaa kanssani keskustelemisen. Huomaat varmasti, etten ole ollut kiinnostunut keskustelemaan kanssasi. Jos et ole huomannut, minä sanon sen nyt suoraan. Tiedän jo, miten suhtaudut ajatuksiini. Kiitän sinua panoksestasi, mutta minä en muuta maailmankatsomustani sinun vuoksesi. Etiikka ja yhteiskunnalliset kysymykset kiinnostavat minua YHTÄ PALJON kuin luonnontieteet ja se on ihan ok. Sinun ei tarvitse huomauttaa minulle joka ketjussa samaa asiaa.
Maailma ei koskaan muutu sellaiseksi, että kaikilla olisi naturalistisen empiirinen maailmankatsomus.
Sinä kuulostat rikkinäisestä levyltä, joka jankkaa samaa asiaa ilman, että sillä on mitään vaikutusta.
Eikä sillä saisikaan olla vaikutusta. Arvolauseet ovat tärkeitä, eikä ilman niitä voi yhteiskuntia järjestää. Ilman niitä olemme myös vaarassa tuhota planeettamme elinkelvottomaksi.
(Groc-tyypille tiedoksi, että tässä vastauksessa on käytetty tekoälyä lainausmerkeillä merkityistä kohdissa. Promptina oli "david hume maailmankatsomus".)
🦄Oikea kirjoitusasu on Grok, ei groc.
Pahoitteluni.
🦄 Anonyymi00193 kirjoitti:
Jos olet tutustunut tietoteoriaan, ymmärrät varmasti, ettei aikaisemmassa kommentissani esiintynyt tosiasioiden ja arvolauseiden erottaminen ole minun "humanistista" katsantoani, vaan viittasin siinä epäsuorasti David Humen ajatuksiin. Hän oli toki opiskellut filosofiaa, taloustiedettä ja historiaa, mutta hänen maailmankatsomustaan voidaan pitää radikaalin empiristisenä, skeptisenä ja naturalistisena.
"Keskeiset piirteet:
🦄Nythän tässä näkyy olevan kunnollista väittelyä 😄. Jotenkin kiinnostus heräsi tähän keskusteluun, koska tämäntyylinen keskustelu on yleensä poikkeuksellista tällä palstalla. Oletteko te molemmat myös INTJ-tyyppejä, vai jotain muuta (MBTI-tyypitys)? Muistan kyllä David Humen yhdestä tieteen filosofian kurssista, mutta siitä on jo kauan aikaa kun kävin sen.
- Anonyymi00195
m36-intj kirjoitti:
Nythän tässä näkyy olevan kunnollista väittelyä 😄. Jotenkin kiinnostus heräsi tähän keskusteluun, koska tämäntyylinen keskustelu on yleensä poikkeuksellista tällä palstalla. Oletteko te molemmat myös INTJ-tyyppejä, vai jotain muuta (MBTI-tyypitys)? Muistan kyllä David Humen yhdestä tieteen filosofian kurssista, mutta siitä on jo kauan aikaa kun kävin sen.
Olen kysynyt tekoälyltä, miten se minut tyypittelisi. Tekoäly oli sitä mieltä, että olisin INTJ. En ole tehnyt mitään virallisempaa testiä.
Å.ä.ö ei mielestäni voi olla INTJ, koska hän niin kategorisesti kieltää arvolauseiden merkityksen maailmankuvassaan. Esimerkiksi sinä et tee niin, eikä sellainen kieltäminen ole tyypillistä INTJ-ihmisille.
Sen lisäksi INTJ:t ovat tyypillisesti kiinnostuneita myös psykologiasta, jos siitä on käytännön hyötyä. Å.ä.ö ei tunnusta asioiden pragmaattista merkitystä vaan hän on kiinnostunut vain totuusarvosta. Sekään ei ole tavanomaista INTJ-tyypille.
🦄 m36-intj kirjoitti:
Nythän tässä näkyy olevan kunnollista väittelyä 😄. Jotenkin kiinnostus heräsi tähän keskusteluun, koska tämäntyylinen keskustelu on yleensä poikkeuksellista tällä palstalla. Oletteko te molemmat myös INTJ-tyyppejä, vai jotain muuta (MBTI-tyypitys)? Muistan kyllä David Humen yhdestä tieteen filosofian kurssista, mutta siitä on jo kauan aikaa kun kävin sen.
Hume on helppo muistaa, koska toisin kuin muilla filosofeilla sillä on terävä giljotiini eikä mitään tylsiä oppeja. Muita helposti muistettavia ovat Calvin (eli suomeksi Lassi tai Paavo), joka muotoili uskonnollisesti sen että millekään ei mitään voi, koska toiset ovat pelastettuja ja toiset tuomittuja ja Hobbes (eli suomeksi Leevi tai Elvis) jonka maallinen idea uraauurtavana peliteoreetikkona oli, että jonkinlaisilla toimivilla sopimuksilla ihmisten elämää voidaan parantaa verrattuna lähtötilanteeseen joka on armoton ja julma kaaos.
Anonyymi00195 kirjoitti:
Olen kysynyt tekoälyltä, miten se minut tyypittelisi. Tekoäly oli sitä mieltä, että olisin INTJ. En ole tehnyt mitään virallisempaa testiä.
Å.ä.ö ei mielestäni voi olla INTJ, koska hän niin kategorisesti kieltää arvolauseiden merkityksen maailmankuvassaan. Esimerkiksi sinä et tee niin, eikä sellainen kieltäminen ole tyypillistä INTJ-ihmisille.
Sen lisäksi INTJ:t ovat tyypillisesti kiinnostuneita myös psykologiasta, jos siitä on käytännön hyötyä. Å.ä.ö ei tunnusta asioiden pragmaattista merkitystä vaan hän on kiinnostunut vain totuusarvosta. Sekään ei ole tavanomaista INTJ-tyypille.
🦄Kysyin tekoälyltä arvolauseista ja INTJ:n suhtautumisesta niihin, ja vastaus oli hieman ristiriitainen:
"Onko se tyypillistä?
Kyllä: Erityisesti nuoremmilla tai vähemmän kehittyneillä INTJ-tyypeillä on taipumus hylätä kaikki, mikä ei ole "loogista".
Ei välttämättä: Kypsemmät INTJ:t ymmärtävät yleensä, että arvot ovat välttämättömiä aksiomia, joiden pohjalta logiikka operoi. Ilman päämäärää (arvoa) logiikka on vain työkalu ilman suuntaa."
"Tiivistettynä: On tyypillistä, että INTJ haluaa nähdä maailman arvovapaana ja puhtaan järkiperäisenä, mutta usein tämä "kieltäminen" on itsessään filosofinen arvovalinta (loogisen positivismin tai skientismin suuntaan)."
Ja sitten vielä tämä:
"Vaikka INTJ saattaa sanoa kieltävänsä arvolauseiden merkityksen, hänellä on silti vahva sisäinen arvomaailma (Fi - sisäänpäinkääntynyt tunne). INTJ:n arvot ovat kuitenkin usein hyvin yksityisiä ja ne on suodatettu tiukan loogisen prosessin läpi. He saattavat kutsua omia arvojaan "periaatteiksi" tai "optimaalisiksi toimintatavoiksi" välttääkseen sanan "arvo" tuoman tunneperäisen latauksen."
Pitäisi vielä katsoa mitä tekoäly sanoo muista MBTI-tyypeistä, jotta tähän tietoon voisi luottaa enemmän, mutta kuulostaa oikealta.
Muistan kuin eilisen, miten lehdissä oli aikatauluja v. 1957, milloin Sputnik kulkee taivaalla. Itse asiassa Sputnik oli liian pieni näkyäkseen. Kyse oli todellisuudessa kantoraketin viimeinen osa, joka kiersi maata ja näkyi aamu- ja ilta-auringossa, kun maassa oli vielä/jo pimeää.
Kun 12 vuotta myöhemmin astronautit kävivät kuussa, ei ollut tavallista, että joku olisi epäillyt sitä. Eräs insinööri kertoi häpeillen, että hänen isänsä piti sitä näytelmänä, mutta muista en kuullut.
Kun internet tuli, maailma muuttui. Salaliittoteoriat levisivät kuin maastopalo. Netti on ollut täynnään selostuksia, miten se ja se kuulemma osoittaa, että kuussa ei käyty. Ennen lehdet eivät ottaneet tällaista aineistoa, eivätka salaliittoteoriat levinneet.
Kun tulin työkiireitten takia netin keskustelupalstoille myöhästyneenä, oli jo tapahtunut valtava muutos. Lukuisat ihmiset eivät uskoneet toisia edes oikeiksi persooniksi ja uskoivat olevansa fiksuja, kun olivat huomanneet feikin.
Olin aivan äimänä tällaisten salaliittoteorioiden määrästä.
Nyt näyttää alkavan todella suuri buumi. Aivan normaaleja kirjoituksia pidetään tekoälyn tuotteina, mikä kuulemma näkyy siitä ja tästä. Tämä villitys leviää monta kertaa nopeammin kuin entiset salaliittoteoriat.
Tuoko AI yhteiskunnan, jossa liki kukaan ei enää usko juuri mitään? Merkit viittaavat vahvasti tähän suuntaan.Lisäisin tuohon, että osa 'epäuskoisuudesta', on silkkaa kiusaamisyritystä.
Kun netissähän ei voi mitään todistaa, eikä alkeelliset ihmiset pysty näkemään kehittyneemmän ja oppineemman kirjoitusten tasoa, luulevat voivansa kiusata feikkiuskomattomuudella, mutta kyllä nämäkin on havaittavissa.
Matala taso paistaa kommentin läpi kuin Naantalin aurinko.
Yksäri: "...ettei aikaisemmassa kommentissani esiintynyt tosiasioiden ja arvolauseiden erottaminen ole minun "humanistista" katsantoani."
En ole tällaista sanonut, enkä sano.
"Rikot itse jatkuvasti Humen giljotiiniia, koska et edes ymmärrä mikä se on, etkä myöskään halua ymmärtää."
Vastoin kuin luulet, olen erittäin hyvin perehtynyt filosofiaan, mutta pidän siitä totena vain sen, mikä ei ole loogisessa tai empiirisessä ristiriidassa luonnontieteiden kanssa. Esimerkiksi Humen giljotiini on täyttä rautaa, vaikka kuvittelet, etten edes tuntisi sitä.
Totta kai yhteiskunta pyörii toiveiden varassa, mutta silloin, kun joku esittää yhden toiveen, joka on ristiriidassa toisen toiveen kanssa, kritisoin sitä, koska ne eivät voi toteutua yhtäaikaa. Enkä silloin kritisoi HENKILÖITÄ vaan sameata AJATTELUA.
Humanistinen ajattelu ei ole tietoteoriassa ihmisläheinen tai empaattinen katsanto, vaan EKSAKTIN vastakohta. Käsittää kaiken muun, paitsi loogisen ja empiirisen luonnontieteellisen metodin.
Toivon, ettet myöskään kommentoisi minun kirjoituksiani, kuten olet toivonut, etten kommentoisi sinua. Adieu!- Anonyymi00196
Olit vain niin nirso ja nyt valehtelet täällä korvat punaisena.
- Anonyymi00197
Nyt mitä ikinä olen sinun kanssa jutellut täällä, katson tätä tarinaasi...
Niin sinun miehesi ottaa jostain kumman syystä aikalailla kaikki, niin omat, kuin sinunkin murheet päällensä.
Iloitset kyllä aidosti, että löytyi sellainen ihminen, joks suostuu kantamaan sellaisen taakan. Opastaa sinua ymmärtämään ihmisyyttä. Tekee puheittesi perusteella vaikka mitä. Ja missään vaiheessa et kerro mitään, missä sinä jakaisit jotain hänen kokemaansa.
Hän on koko tämän pitkän ketjun kaikissa kommenteissa aktiivinen osapuoli.
Aika surullista... toivottavasti tämä on jotain trollausta ja fuulaa... toivottavasti tämä ei ole totta.- Anonyymi00198
"Niin sinun miehesi ottaa jostain kumman syystä aikalailla kaikki, niin omat, kuin sinunkin murheet päällensä.
Iloitset kyllä aidosti, että löytyi sellainen ihminen, joks suostuu kantamaan sellaisen taakan. Opastaa sinua ymmärtämään ihmisyyttä. Tekee puheittesi perusteella vaikka mitä. Ja missään vaiheessa et kerro mitään, missä sinä jakaisit jotain hänen kokemaansa."
Hoidan kyllä pääosin itse omat asiani elämässä. Sen vuoksi hieman ihmettelen, mistä teit sellaisen johtopäätöksen, että mieheni ottaisi sekä omat että minun murheeni kannettavakseen.
Kyllä, hän on opastanut ja opastaa minua ymmärtämään ihmisyyttä. Arvostan sitä suuresti. 😍
Kyllä, hän on todella hyväsydäminen ja ihana ihminen.
"Ja missään vaiheessa et kerro mitään, missä sinä jakaisit jotain hänen kokemaansa."
En tietenkään jaa mitään hänen kokemaansa. Vain hänellä on oikeus kertoa omista kokemuksistaan, kuten vain minulla on oikeus kertoa omista kokemuksistani.
Viestisi sisälsi paljon virheellisiä oletuksia. En ymmärrä mistä muodostit ne, esimerkiksi sen, että mieheni olisi aktiivisempi kuin minä.
Kokonaisuudessaan pitäisi olla itsestään selvää, että tällaisessa ympäristössä puhun vain omasta kokemuksestani.
🦄 "surullista ja trollausta..."
Minä ainakin olen kuvitellut että tämä juuri on tyypillistä nainen-mies-suhteiden dynamiikkaa että kaikki pyörii sen ympärillä, miltä naisesta tuntuu. Nainen puhuu ja mies kuuntelee ja välillä nainen toki voi kysyäkin mieheltä jotakin, mutta ei oikeastaan siksi että olisi kiinnostunut vastauksesta vaan voisi jatkaa puhumista vähän uudesta kulmasta.- Anonyymi00203
scrg kirjoitti:
"surullista ja trollausta..."
Minä ainakin olen kuvitellut että tämä juuri on tyypillistä nainen-mies-suhteiden dynamiikkaa että kaikki pyörii sen ympärillä, miltä naisesta tuntuu. Nainen puhuu ja mies kuuntelee ja välillä nainen toki voi kysyäkin mieheltä jotakin, mutta ei oikeastaan siksi että olisi kiinnostunut vastauksesta vaan voisi jatkaa puhumista vähän uudesta kulmasta."että kaikki pyörii sen ympärillä, miltä naisesta tuntuu"
Älä tee vääriä johtopäätöksiä minusta.
Minä säilytän hygienian siinä, etten ala kertoa toisen ihmisen kokemuksesta oman mieleni suodattimen kautta. Sellainen olisi anteeksiantamatonta.
🦄 Anonyymi00203 kirjoitti:
"että kaikki pyörii sen ympärillä, miltä naisesta tuntuu"
Älä tee vääriä johtopäätöksiä minusta.
Minä säilytän hygienian siinä, etten ala kertoa toisen ihmisen kokemuksesta oman mieleni suodattimen kautta. Sellainen olisi anteeksiantamatonta.
🦄Minä teen oikeita ja joskus vääriä johtopäätöksiä tavallani. Jätit ylempänä vastaamatta yhteen kysymykseeni ilmeisesti tarkoituksella? Sekin on luvallista ja teen siinäkin tapauksessa johtopäätökseni tavallani.
- Anonyymi00210
scrg kirjoitti:
"surullista ja trollausta..."
Minä ainakin olen kuvitellut että tämä juuri on tyypillistä nainen-mies-suhteiden dynamiikkaa että kaikki pyörii sen ympärillä, miltä naisesta tuntuu. Nainen puhuu ja mies kuuntelee ja välillä nainen toki voi kysyäkin mieheltä jotakin, mutta ei oikeastaan siksi että olisi kiinnostunut vastauksesta vaan voisi jatkaa puhumista vähän uudesta kulmasta.Sinulla on aika yksipuolinen kuva naisista.
- Anonyymi00199
Yksärin iskeminen on kuitenkin vapaa aihe. Voihan tästä keskustella. Mielestäni yksäri on/oli avoimen ihastunut.
Vaan kellä onni on, se onnen kätkeköön. En ajattele niinkään kateellisia, vaan ajan kanssa parisuhteen lahoamista. Ettei jälkikäteen harmittaisi, jos toinen ei ollutkaan unelma.- Anonyymi00200
"Vaan kellä onni on, se onnen kätkeköön."
Tuo on juuri sitä suomalaisuutta, jota minä en kannata ja johon minä en ryhdy. 😄
Olemme maan päällä maksimissaan sata vuotta. Jokainen päivä, jonka aikana saamme nauttia jonkin ihanan ihmisen rakkaudesta, on tärkeä kokemus. Kyllä niistä päivistä saa olla ihan pidäkkeettömästi onnellinen.
Sadan vuoden kuluttua emme ole niitä päiviä täällä enää hehkuttamassa. 😄
🦄 - Anonyymi00201
Anonyymi00200 kirjoitti:
"Vaan kellä onni on, se onnen kätkeköön."
Tuo on juuri sitä suomalaisuutta, jota minä en kannata ja johon minä en ryhdy. 😄
Olemme maan päällä maksimissaan sata vuotta. Jokainen päivä, jonka aikana saamme nauttia jonkin ihanan ihmisen rakkaudesta, on tärkeä kokemus. Kyllä niistä päivistä saa olla ihan pidäkkeettömästi onnellinen.
Sadan vuoden kuluttua emme ole niitä päiviä täällä enää hehkuttamassa. 😄
🦄Saa ja pitää olla. Onnea nuorelle rakkaudelle. Ilman sitä ei olisi mitään.
- Anonyymi00202
Anonyymi00201 kirjoitti:
Saa ja pitää olla. Onnea nuorelle rakkaudelle. Ilman sitä ei olisi mitään.
Kiitos!
Ensin meinasin kommentoida jotain tuohon ilmaisuun "nuori rakkaus". 😄 Mutta enpä kommentoi. Rakkaus on ajatonta. 😉
🦄 - Anonyymi00204
"Ettei jälkikäteen harmittaisi,"
Tolkutonta ajattelua! Parempi ajatella kerran unelma, aina unelma. Enkä suinkaan tarkoita, ettei suhde voisi muuttua, erotaan ym mutta unelma se on ollut siinä ajassa ja paikassa kuin se oli, ja siinä tulee olemaan. - Anonyymi00205
Anonyymi00204 kirjoitti:
"Ettei jälkikäteen harmittaisi,"
Tolkutonta ajattelua! Parempi ajatella kerran unelma, aina unelma. Enkä suinkaan tarkoita, ettei suhde voisi muuttua, erotaan ym mutta unelma se on ollut siinä ajassa ja paikassa kuin se oli, ja siinä tulee olemaan.En ymmärrä minäkään tuota logiikkaa.
Minä olen löytänyt ensimmäisen ihmisen, joka halusi jakaa elämänsä minun kanssani. 🥰
Jo pelkästään se on unelman täyttymys, ilman mitään muuta!
🦄 - Anonyymi00206
Miksi harmittaisi? Ei se, jos myöhemmin tapahtuu jotakin, poista tätä hetkeä ja eillistä. Onni on tässä ja nyt, huomisesta ei kukaan tiedä muuta kuin, että ihan jokainen rakkaustarina loppuu joskus ja ne loppuvat aina kyyneliin surullisesti. Jos siis tuota miettii, niin ei kannata edes elää ... tosin sekin on hieman surullista.
P.S. Älä vain iloitse kauniista ja lämpimästä päivästä, sillä huomenna kuitenkin sataa ja kohta tulee räntääkin ja on kylmä. - Anonyymi00207
Anonyymi00206 kirjoitti:
Miksi harmittaisi? Ei se, jos myöhemmin tapahtuu jotakin, poista tätä hetkeä ja eillistä. Onni on tässä ja nyt, huomisesta ei kukaan tiedä muuta kuin, että ihan jokainen rakkaustarina loppuu joskus ja ne loppuvat aina kyyneliin surullisesti. Jos siis tuota miettii, niin ei kannata edes elää ... tosin sekin on hieman surullista.
P.S. Älä vain iloitse kauniista ja lämpimästä päivästä, sillä huomenna kuitenkin sataa ja kohta tulee räntääkin ja on kylmä."P.S. Älä vain iloitse kauniista ja lämpimästä päivästä, sillä huomenna kuitenkin sataa ja kohta tulee räntääkin ja on kylmä."
Heh. 😂 Tätä juuri yritin sanoa tuossa ylempänä, mutta sinä naulasit sen huomattavasti paremmin! 😄👍
🦄 - Anonyymi00208
Anonyymi00206 kirjoitti:
P.S. Älä vain iloitse kauniista ja lämpimästä päivästä, sillä huomenna kuitenkin sataa ja kohta tulee räntääkin ja on kylmä.Memento mori -filosofian ydin on, että elämä on rajallinen, joten jokaisesta hetkestä kannattaa tehdä merkityksellinen.
Minun mielestäni ei ole merkityksellisyyttä lisäävää pohtia, uskallanko nyt olla onnellinen, jos huomenna satunkin olemaan pettynyt.
Jos ihan tarkkoja ollaan, memento vivere olisi mielestäni parempi kehote, mutta ei nyt nillitetä. 😄 Idea on sama.
🦄
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.922127Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n332070Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501835Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751360- 861251
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191141Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311050Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men56993- 67926
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.281891