Mistä Muuttolintusen tien sanat?

Repe

Moi!

Tarttisin hautajaisiin Ilmari Hannikaisen / Hilja Haahden "Niin kuin muuttolintusen tie kotoa matka kauas vie", mutta Googlettamalla ei löydy sanoja... Olisko kellään tiedossa/jemmassa sanoja?

10

34035

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miina

      koululaulukirjoissa. Saattaa olla esim Ahti Sonnisen Laulan ja soitan-kirjassa. Se saattaa löytyä myös Toivelaulu-kirjoista. Laulukirjoja voi kysellä kirjastoista. Esim täällä Helsingissä Töölön kirjastolla on paljon tämän tyyppistä aineistoa. Muistelen, että ensimmäisen säkeistön sanat kuuluisivat jotensakin näin:

      Niin kuin muuttolintusen tie
      kotoa kauas matka vie.
      Jää turvaksi, Herrani,
      rakkaiden luo,
      haltuhus kaikkeni uskoa saan.

      Kuka muistaisi loput sanat?

    • r-peltsi

      Niinkuin muuttolintusen tie
      kotoa kauas matka vie.
      Jää turvaksi,Herrani,rakkaiden luo,haltuhus kaikkeni uskoa saan.
      Käy kanssani,mulle sä siunaus suo,auttaos määräni saavuttamaan.
      2.Niinkuin muuttolintusen tie
      taivasta kohti kulku vie.Kuin unelma kiitävi elämä pois
      kirkkausrantahan kodista maan.
      Suo,että mun sieluni valmisna ois,
      auttaos onneni saavuttamaan.
      Hilja Haahti,

      • r-peltsi

        Se löytyi siis vanhasta patinoituneesta koulukirjasta 1951.Kirjan nimi on Laulukirja ja sen on tehnyt Olavi Pesonen.
        Laulun nimi on Matkamiehen virsi ja sen on siis säveltänyt Ilmari Hannikainen.
        Sama virsi löytyi myös uudemmasta kirjasta Suomen Lähetysseuran julkaisemasta kirjasta Laula kaikki maa ,1992 , mutta sanat olivat ajan saatossa vähän muuttuneet.Eivät tuntuneet minulle niin kotoisilta kuin lapsena opitut.
        Esim "käy kanssani ,siunaus minulle suo " ja toisen säkeistön lopussa oli uusi versio:Oi suo,että sieluni valmiina ois.Autathan onneni saavuttamaan.
        Jos haluat tuon uudemman version niin voin kirjoittaa sen sinulle.


      • tatti
        r-peltsi kirjoitti:

        Se löytyi siis vanhasta patinoituneesta koulukirjasta 1951.Kirjan nimi on Laulukirja ja sen on tehnyt Olavi Pesonen.
        Laulun nimi on Matkamiehen virsi ja sen on siis säveltänyt Ilmari Hannikainen.
        Sama virsi löytyi myös uudemmasta kirjasta Suomen Lähetysseuran julkaisemasta kirjasta Laula kaikki maa ,1992 , mutta sanat olivat ajan saatossa vähän muuttuneet.Eivät tuntuneet minulle niin kotoisilta kuin lapsena opitut.
        Esim "käy kanssani ,siunaus minulle suo " ja toisen säkeistön lopussa oli uusi versio:Oi suo,että sieluni valmiina ois.Autathan onneni saavuttamaan.
        Jos haluat tuon uudemman version niin voin kirjoittaa sen sinulle.

        Laula kaikki maa-kirjassa on.Nuotitkin on.


      • Tuulikas
        r-peltsi kirjoitti:

        Se löytyi siis vanhasta patinoituneesta koulukirjasta 1951.Kirjan nimi on Laulukirja ja sen on tehnyt Olavi Pesonen.
        Laulun nimi on Matkamiehen virsi ja sen on siis säveltänyt Ilmari Hannikainen.
        Sama virsi löytyi myös uudemmasta kirjasta Suomen Lähetysseuran julkaisemasta kirjasta Laula kaikki maa ,1992 , mutta sanat olivat ajan saatossa vähän muuttuneet.Eivät tuntuneet minulle niin kotoisilta kuin lapsena opitut.
        Esim "käy kanssani ,siunaus minulle suo " ja toisen säkeistön lopussa oli uusi versio:Oi suo,että sieluni valmiina ois.Autathan onneni saavuttamaan.
        Jos haluat tuon uudemman version niin voin kirjoittaa sen sinulle.

        Kiitos kirjoittajille! Minäkin kaipailin sanoja.


      • Keijo2

        Kiitos . vaivastasi kun etsit virren sanat. Laulan virren shakkikaverin haudalla.


      • Keijo2
        r-peltsi kirjoitti:

        Se löytyi siis vanhasta patinoituneesta koulukirjasta 1951.Kirjan nimi on Laulukirja ja sen on tehnyt Olavi Pesonen.
        Laulun nimi on Matkamiehen virsi ja sen on siis säveltänyt Ilmari Hannikainen.
        Sama virsi löytyi myös uudemmasta kirjasta Suomen Lähetysseuran julkaisemasta kirjasta Laula kaikki maa ,1992 , mutta sanat olivat ajan saatossa vähän muuttuneet.Eivät tuntuneet minulle niin kotoisilta kuin lapsena opitut.
        Esim "käy kanssani ,siunaus minulle suo " ja toisen säkeistön lopussa oli uusi versio:Oi suo,että sieluni valmiina ois.Autathan onneni saavuttamaan.
        Jos haluat tuon uudemman version niin voin kirjoittaa sen sinulle.

        Olen kanssasi samaa mieltä. Lapsena opitut ovat luontevammat laulun säveleen.


    • marras22222

      Kaunis virsi

      • Anonyymi

        Isän muistolle, kuuntelen usein.


    • Anonyymi

      Google löytää sanat melkein mihin vaan,jos muistat edes muutaman sanan hakuun.ainakin minä olen saanut vastauksen aina🤔😀

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1412
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1193
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe