Mistä Muuttolintusen tien sanat?

Repe

Moi!

Tarttisin hautajaisiin Ilmari Hannikaisen / Hilja Haahden "Niin kuin muuttolintusen tie kotoa matka kauas vie", mutta Googlettamalla ei löydy sanoja... Olisko kellään tiedossa/jemmassa sanoja?

10

35710

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miina

koululaulukirjoissa. Saattaa olla esim Ahti Sonnisen Laulan ja soitan-kirjassa. Se saattaa löytyä myös Toivelaulu-kirjoista. Laulukirjoja voi kysellä kirjastoista. Esim täällä Helsingissä Töölön kirjastolla on paljon tämän tyyppistä aineistoa. Muistelen, että ensimmäisen säkeistön sanat kuuluisivat jotensakin näin:

Niin kuin muuttolintusen tie
      kotoa kauas matka vie.
      Jää turvaksi, Herrani,
      rakkaiden luo,
      haltuhus kaikkeni uskoa saan.

Kuka muistaisi loput sanat?

• r-peltsi

Niinkuin muuttolintusen tie
      kotoa kauas matka vie.
      Jää turvaksi,Herrani,rakkaiden luo,haltuhus kaikkeni uskoa saan.
      Käy kanssani,mulle sä siunaus suo,auttaos määräni saavuttamaan.
      2.Niinkuin muuttolintusen tie
      taivasta kohti kulku vie.Kuin unelma kiitävi elämä pois
      kirkkausrantahan kodista maan.
      Suo,että mun sieluni valmisna ois,
      auttaos onneni saavuttamaan.
      Hilja Haahti,

• r-peltsi

Se löytyi siis vanhasta patinoituneesta koulukirjasta 1951.Kirjan nimi on Laulukirja ja sen on tehnyt Olavi Pesonen.
        Laulun nimi on Matkamiehen virsi ja sen on siis säveltänyt Ilmari Hannikainen.
        Sama virsi löytyi myös uudemmasta kirjasta Suomen Lähetysseuran julkaisemasta kirjasta Laula kaikki maa ,1992 , mutta sanat olivat ajan saatossa vähän muuttuneet.Eivät tuntuneet minulle niin kotoisilta kuin lapsena opitut.
        Esim "käy kanssani ,siunaus minulle suo " ja toisen säkeistön lopussa oli uusi versio:Oi suo,että sieluni valmiina ois.Autathan onneni saavuttamaan.
        Jos haluat tuon uudemman version niin voin kirjoittaa sen sinulle.

• tatti
        r-peltsi kirjoitti:

Se löytyi siis vanhasta patinoituneesta koulukirjasta 1951.Kirjan nimi on Laulukirja ja sen on tehnyt Olavi Pesonen.
        Sama virsi löytyi myös uudemmasta kirjasta Suomen Lähetysseuran julkaisemasta kirjasta Laula kaikki maa ,1992 , mutta sanat olivat ajan saatossa vähän muuttuneet.Eivät tuntuneet minulle niin kotoisilta kuin lapsena opitut.
        Esim "käy kanssani ,siunaus minulle suo " ja toisen säkeistön lopussa oli uusi versio:Oi suo,että sieluni valmiina ois.Autathan onneni saavuttamaan.

Laula kaikki maa-kirjassa on.Nuotitkin on.

• Tuulikas
        r-peltsi kirjoitti:

Kiitos kirjoittajille! Minäkin kaipailin sanoja.

• Keijo2

Kiitos . vaivastasi kun etsit virren sanat. Laulan virren shakkikaverin haudalla.

• Keijo2
        r-peltsi kirjoitti:

Olen kanssasi samaa mieltä. Lapsena opitut ovat luontevammat laulun säveleen.

• marras22222

Kaunis virsi

• Anonyymi

Isän muistolle, kuuntelen usein.

• Anonyymi

Google löytää sanat melkein mihin vaan,jos muistat edes muutaman sanan hakuun.ainakin minä olen saanut vastauksen aina🤔😀

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      310
      7141
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2116
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1327
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1267
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1203
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1200
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1126
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1061
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      289
      1008
    Aihe