Luin aiemman viestin viestin, jossa kyseltiin uudesta laihdutuslääkkeestä. Tästä oli Akuutti-ohjelmassa pari viikkoa sitten pieni juttu. Tarkempaa tietoa, nimeä tms. ei kerrottu, vain se, että se on tarkoitettu keskivartalolihavuuteen ja tulee myyntiin loppuvuodesta.
Kaksi muuta laihdutuslääkettä on jo myynnissä. Xenical ja Reductil. Tietoa niistä saa myös netistä tai lääkäriltä. Itse olen viisikymppinen nainen ja koko ikäni kärsinyt ylipainosta ja ehkä myös BED-syömishäiriöstä. Kuukausi sitten otin yhteyttä terveyskeskuslääkäriin. Minulla on painoindeksi yli 38 ja suuri riski sairastua 2-tyypin diabetekseen. Laihdutuslääkkeet ovat erittäin kalliita ja oletin saavani KELA:n korvausta niihin riskitekijöiden vuoksi. Sokerit ja rasvat tarkistettiin verikokeessa ja sydänfilmi otettiin. Minun piti kolmen kuukauden aikana osoittaa pystyväni laihtumaan 5 % painostani ja sen jälkeen aloittaisin lääkityksen. Omalla kohdallani oli kyse Reductilista.
Pari päivää sitten kävin seurantakäynnillä ja lääkäri kertoikin, että MINULLA PITÄISI JO OLLA DIABETES saadakseni korvauksen?? Odottaisinko pari vuotta kun se puhkeaa? Kuinka paljon se sitten tulisi yhteiskunnalle maksamaan? Ratkaisin asian niin, että pyysin ja sain reseptin ja aloitin heti lääkkeen ottamisen. Ne maksoivat yli 75 euroa, kuukauden hoito.
Laihdutuslääkkeillä on aina melkoisesti sivu- ja haittavaikutuksia, joten niitä on syytä käyttää vain lääkärin valvonnassa. Itsekin menen taas kuukauden kuluttua seurantakäynnille. Mikään lääke ei tietenkään poista sitä tosiasiaa, että ruokailussa on tapahduttava muutoksia oikeaan suuntaan, sekä liikuntaa on yritettävä lisätä. Itse olen lisäksi menossa psykologin vastaanotolle ahmimistaipumusteni vuoksi.
Toivotan onnea ja hyviä tuloksia jokaiselle painonsa kanssa kamppailevalle. Muista myös, että helpompi on laihtua 3 kuin 30 kiloa. Älä päästä itseäsi lihomaan.
Laihdutuslääkkeet
80
40200
Vastaukset
- Ajoittainen ahmija..
Rakas viestinkirjoittaja, voisitko kertoa minulle ahmimishäiriöstäsi tarkemmin?Olen itse viittäkymmentä lähestyvä nainen ja en ole törmännyt ikätoveriini lainkaan joilla olisi sama ongelma siksi olisi ihan hyvä jakaa ongelmaa toisen saman ikäluokan ihmisen kanssa.Olen potenut ahmimishäiriötä kauan, kauan, ja nuorempana kaikki muutkin syömishäiriöt enkä ole vieläkään tasapainossa vaan ahmimiskohtaukset koettelee jopa parisuhdettani:( Olen saanut painoni putoamaan 114kg:sta n.80kg, olen 169 cm pitkä,mutta siihen se tökkäsi!Olisinpa iloinen jos pystyisit vastaamaan,voit tehdä sen myös s.postiini: [email protected]
- leijonana
Varmaan paljonkin on kohtalotovereita . Itse olen 50 täyttänyt jo . Koko ikäni olen ollut ylipainoinen ja nyt vanhempana kiinnittänyt huomiota tähän ahmimiseen . Voin olla syömättä koko päivän mutta illalla ei pidättele mikään . Sama tulos on vaikka söisin aamulla ja aamupäivällä , illalla syömisellä ei ole mitään rajaa . Vaikka ei ole nälkä on vain pakko ahtaa . Sain parissa vuodessa pudotettua painoa yli 40 kg . Nyt se on tullut takaisin kaikki reilussa vuodessa . Tuntuu että syömistäni voisin hallita vain lopettamalla kokonaan syömisen . Yöllä nousen myös usein syömään, melkein unessa ahmin jotain mahdollisimman makeaa . Aamulla on sitten suu tahmea ja paha olo kuin krapulassa . Jos en osta mitään makeaa voin silti hyvällä mielikuvituksella löytää jotain yösyömistä...kerran heräsin aamulla sänky tahmeana marmelaadista : / Olin unissani löytänyt marmelaadipurkin ja mättänyt sitä suuhuni sängyssä....sairasta tämä on mutta en ole osannutlähteä apua etsimään . Minulla ei ole diabetesta eikä muutakaan sairautta mut painoindeksi on 47 . Tuskin sen perusteella kela korvaa lääkettä .
- Ajoittainen ahmija..
leijonana kirjoitti:
Varmaan paljonkin on kohtalotovereita . Itse olen 50 täyttänyt jo . Koko ikäni olen ollut ylipainoinen ja nyt vanhempana kiinnittänyt huomiota tähän ahmimiseen . Voin olla syömättä koko päivän mutta illalla ei pidättele mikään . Sama tulos on vaikka söisin aamulla ja aamupäivällä , illalla syömisellä ei ole mitään rajaa . Vaikka ei ole nälkä on vain pakko ahtaa . Sain parissa vuodessa pudotettua painoa yli 40 kg . Nyt se on tullut takaisin kaikki reilussa vuodessa . Tuntuu että syömistäni voisin hallita vain lopettamalla kokonaan syömisen . Yöllä nousen myös usein syömään, melkein unessa ahmin jotain mahdollisimman makeaa . Aamulla on sitten suu tahmea ja paha olo kuin krapulassa . Jos en osta mitään makeaa voin silti hyvällä mielikuvituksella löytää jotain yösyömistä...kerran heräsin aamulla sänky tahmeana marmelaadista : / Olin unissani löytänyt marmelaadipurkin ja mättänyt sitä suuhuni sängyssä....sairasta tämä on mutta en ole osannutlähteä apua etsimään . Minulla ei ole diabetesta eikä muutakaan sairautta mut painoindeksi on 47 . Tuskin sen perusteella kela korvaa lääkettä .
Noin se mullakin menee, paitsi yöt on onneksi rauhoitettuja.Mutta illat ovat juuri tuollaisia että vaikka olen päivän syönyt keveästi niin illalla,varsinkin yksin ollessa mopo karkaa käsistä ja syön mitä vaan löydän ja aamu on kauhea, aivan krapulaa vastaava todellakin..Mä olen vaan ajatellut että kyllähän se jo nyt ns.aikuisena täytyisi pystyä käsittelemään,hallitsemaan,mutta ei se onnistu.Mutta onhan sinullakin ns.vapaita iltoja tuosta ahmimisesta,minulla on niin että se tapahtuu suunnilleen kerran,kaksi, viikossa.Sitä on vaan niin raskasta kantaa mukanaan..
- Ann@
Ajoittainen ahmija.. kirjoitti:
Noin se mullakin menee, paitsi yöt on onneksi rauhoitettuja.Mutta illat ovat juuri tuollaisia että vaikka olen päivän syönyt keveästi niin illalla,varsinkin yksin ollessa mopo karkaa käsistä ja syön mitä vaan löydän ja aamu on kauhea, aivan krapulaa vastaava todellakin..Mä olen vaan ajatellut että kyllähän se jo nyt ns.aikuisena täytyisi pystyä käsittelemään,hallitsemaan,mutta ei se onnistu.Mutta onhan sinullakin ns.vapaita iltoja tuosta ahmimisesta,minulla on niin että se tapahtuu suunnilleen kerran,kaksi, viikossa.Sitä on vaan niin raskasta kantaa mukanaan..
Aloitin Reductilin käytön viime viikolla, olen ottanut nyt 8 tablettia. Paino on pudonnut 2,5 kg, jota en kuitenkaan laske pudotukseksi vielä, koska painoni vaihtelee 2-4 kg/vk.
Reductil on vienyt ainakin minulta mieliteot. Enää en haahuile iltaisin jääkaapin ja ruokakaapin väliä ja mieti, mitä seuraavaksi söisin.
Kunhan olen syönyt kuukauden satsin, niin sitten voin kertoa parempaa tietoa painon putoamisesta tai nousemisesta. Kallistahan lääke on, koska en saa siihen Kelan korvausta siksi, että olen terve suurta ylipainoa lukuunottamatta. - leijonana
Ajoittainen ahmija.. kirjoitti:
Ei se jokailtaista ole minullakaan . Joskus oikein havahdun huomaamaan että olen muutaman päivän saanut elettyä normaalisti . Yösyöntikin on jotenkin kausittaista . Nyt on aika huono vaihe menossa kun olin rannekanavaleikkauksessa ja sairaslomalla nyt muutaman viikon . Päivät olen yksin kotona ilman mitään tiettyä työrutiinia . Tuntuu että koko ajan jotain olis syötävä . Olen hiilihydraattejakin miettinyt , että huonot hiilarit saattaa kiihdyttää syömishimoa . Olen aina ollut perunansyöjä , niihin on aina ollut himo .Nykyään perunaa kai pidetään huonona ravintona . Tilasin eilen yhden Heikkilän kirjan että saisin jotain tietoa hiilareista . Kaikki muut dietit onkin melkein jo kokeiltu . Reductilista olen kuullut että sitä ei voisi käyttää jos on korkea verenpaine ? En ole lääkityksellä mutta paine on aina ollut jonkin verran koholla .
- onkelmia
leijonana kirjoitti:
Ei se jokailtaista ole minullakaan . Joskus oikein havahdun huomaamaan että olen muutaman päivän saanut elettyä normaalisti . Yösyöntikin on jotenkin kausittaista . Nyt on aika huono vaihe menossa kun olin rannekanavaleikkauksessa ja sairaslomalla nyt muutaman viikon . Päivät olen yksin kotona ilman mitään tiettyä työrutiinia . Tuntuu että koko ajan jotain olis syötävä . Olen hiilihydraattejakin miettinyt , että huonot hiilarit saattaa kiihdyttää syömishimoa . Olen aina ollut perunansyöjä , niihin on aina ollut himo .Nykyään perunaa kai pidetään huonona ravintona . Tilasin eilen yhden Heikkilän kirjan että saisin jotain tietoa hiilareista . Kaikki muut dietit onkin melkein jo kokeiltu . Reductilista olen kuullut että sitä ei voisi käyttää jos on korkea verenpaine ? En ole lääkityksellä mutta paine on aina ollut jonkin verran koholla .
on minunkin ongelma numero 1. Indeksiä en uskalla edes laskea.
Nousun olen nyt saanut poikki ja lievää laskua aikaan. Konstit on olleet monet.
Kokeilin joskus kauan sitten Reductiliä, mutta se ei oikein toiminut. Se on psyyken lääke ja soti muiden lääkkeitteni kanssa. Vei tehon verenpainelääkkeeltä tms.
Olen huomannut että syömisen vähentämisen on oltava kokonaisvaltaista toimintaa. Ratkaisua siitä mitä illalla syö ei kuulu tehdä jääkaapin ovella vaan se on opeteltava tekemään kaupassa. Ei siis kotiin tuoda sellaista ruokaa, joka kutsuu illalla jääkaapille. Mieluummin jotakin muuta!
Käytän silloin tällöon Xenicalia, ei sitä kukaan Kela mullekaan korvaa. Siinä on se hyvä puoli, että liika rasvan syönti "rankaisee" heti fyysisesti juoksuttamalla,kuitenkin hallitusti, vessassa ja pesettämällä vessanpyttyä. Se imeytymätön rasva tuntuu liukastuttavan suolta aika lailla.
Ei sen Xenicalin laihduttava vaikutus mitään ylipainoa pudota, se korkeintaan tehostaa kuuria.Sen vaikutuksen myös helposti tuohoaa ottamalla "kolmannen voileivän", kun se läpimenevä rasva on 30 %; niin kolmas voileipä nollaa koko jutun. Sama kevyttuotteissa: kolmas pala lisää kevytjuustoa leivälle ja koko homma on -nolla(paitsi että maku meni):
Mitä ajattelette sellaisesta ajatuksesta, että ihminen on niin iso kun mitä ravintomäärä edellyttää? Aina sanotaan, että nainen 60 kg tarvitsee ravintoa 1800 Kcal. Siis: syökää 1800 Kcal, ja jonkun ajan päästä painatte 60 kg. Tässä on tietty yksilöllisiä, elämänvireestä ja liikunnasta riipuvia eroja, mutta ne ovat luokkaa -10 prosenttia.
Ei siis kuureja, vaan samanlaiset ateriat kuin ihannekokoinen sisar tai veli syö nyt!
Ihannekokoinen syö yleensä aamulla jotakin vähän; puuroa tai voileivän ja kahvia tai teetä ja hedelmän. Tuoremehut hittoon,ne on melkein puhdasta sokeria ja kaloripommeja!
Lounaalla vähän lihaa (kolme lihapullaa), yhden perunan(voi jättää pois)ja vihanneksia. Iltapäivällä karjalanpiirakan. Illansuussa lounaan kokoisen päivällisen ja illalla teetä ja jotakin pientä.
Jos voit itse valita mitä syöt (ei ole perherasitteita tms) niin syö samaa ruokaa joka päivä kunnes se tympii. Silloin se ei huuda sinua jääkaapille ja opit oikeat annoskoot, kun et halua lisää.
Näitä niksejä on tietty paljon. Oleellista on oikea ostaminen kaupassa, ostoslistan kanssa tai ilman, saman kaupan käyttäminen (ei tule herätteitä niin paljon) ja monta kertaa päivässä syöminen esim 5 kertaa). Sitten turhat rasvat ja sokerit (hiillihydraatit) pois. Ne tuo nopean nälän ne "huonot" hiilarit.
Ajatuksia ja kommentteja toivon! - viime vklla
Ann@ kirjoitti:
Aloitin Reductilin käytön viime viikolla, olen ottanut nyt 8 tablettia. Paino on pudonnut 2,5 kg, jota en kuitenkaan laske pudotukseksi vielä, koska painoni vaihtelee 2-4 kg/vk.
Reductil on vienyt ainakin minulta mieliteot. Enää en haahuile iltaisin jääkaapin ja ruokakaapin väliä ja mieti, mitä seuraavaksi söisin.
Kunhan olen syönyt kuukauden satsin, niin sitten voin kertoa parempaa tietoa painon putoamisesta tai nousemisesta. Kallistahan lääke on, koska en saa siihen Kelan korvausta siksi, että olen terve suurta ylipainoa lukuunottamatta.Aloitin meinaan ton Reductilin ja huomen on viikko täys ja punnitus. Mul ei kotona vaakaa, joten äitini luona käydessä punnitsen:)
Jännittää huominen. Kyl ainakin tuntuu, että jotain on täytyn lähtee, ku vessassa yli 10 x pv:ssä juoksuttaa!! Nesteitä siis lähtee..
Mul ylipainoa n. 35 kg ja oisin tyytyväinen, jos kesäksi saisin 10 kg pudotettua.
Kerrohan kuulumisia välillä, olen meinaan samal tasol sun kaa (ton alotuksen suhteen, meinaan)
Hyvin on jäänyt makupalat pois, ei oo tullu edes näläntunnetta ja karkkeja en oo syönyt viikkoon. (se on jo saavutus meikäläiselle!) - koin valaistumisen!
onkelmia kirjoitti:
Kokeilin joskus kauan sitten Reductiliä, mutta se ei oikein toiminut. Se on psyyken lääke ja soti muiden lääkkeitteni kanssa. Vei tehon verenpainelääkkeeltä tms.
Olen huomannut että syömisen vähentämisen on oltava kokonaisvaltaista toimintaa. Ratkaisua siitä mitä illalla syö ei kuulu tehdä jääkaapin ovella vaan se on opeteltava tekemään kaupassa. Ei siis kotiin tuoda sellaista ruokaa, joka kutsuu illalla jääkaapille. Mieluummin jotakin muuta!
Käytän silloin tällöon Xenicalia, ei sitä kukaan Kela mullekaan korvaa. Siinä on se hyvä puoli, että liika rasvan syönti "rankaisee" heti fyysisesti juoksuttamalla,kuitenkin hallitusti, vessassa ja pesettämällä vessanpyttyä. Se imeytymätön rasva tuntuu liukastuttavan suolta aika lailla.
Ei sen Xenicalin laihduttava vaikutus mitään ylipainoa pudota, se korkeintaan tehostaa kuuria.Sen vaikutuksen myös helposti tuohoaa ottamalla "kolmannen voileivän", kun se läpimenevä rasva on 30 %; niin kolmas voileipä nollaa koko jutun. Sama kevyttuotteissa: kolmas pala lisää kevytjuustoa leivälle ja koko homma on -nolla(paitsi että maku meni):
Mitä ajattelette sellaisesta ajatuksesta, että ihminen on niin iso kun mitä ravintomäärä edellyttää? Aina sanotaan, että nainen 60 kg tarvitsee ravintoa 1800 Kcal. Siis: syökää 1800 Kcal, ja jonkun ajan päästä painatte 60 kg. Tässä on tietty yksilöllisiä, elämänvireestä ja liikunnasta riipuvia eroja, mutta ne ovat luokkaa -10 prosenttia.
Ei siis kuureja, vaan samanlaiset ateriat kuin ihannekokoinen sisar tai veli syö nyt!
Ihannekokoinen syö yleensä aamulla jotakin vähän; puuroa tai voileivän ja kahvia tai teetä ja hedelmän. Tuoremehut hittoon,ne on melkein puhdasta sokeria ja kaloripommeja!
Lounaalla vähän lihaa (kolme lihapullaa), yhden perunan(voi jättää pois)ja vihanneksia. Iltapäivällä karjalanpiirakan. Illansuussa lounaan kokoisen päivällisen ja illalla teetä ja jotakin pientä.
Jos voit itse valita mitä syöt (ei ole perherasitteita tms) niin syö samaa ruokaa joka päivä kunnes se tympii. Silloin se ei huuda sinua jääkaapille ja opit oikeat annoskoot, kun et halua lisää.
Näitä niksejä on tietty paljon. Oleellista on oikea ostaminen kaupassa, ostoslistan kanssa tai ilman, saman kaupan käyttäminen (ei tule herätteitä niin paljon) ja monta kertaa päivässä syöminen esim 5 kertaa). Sitten turhat rasvat ja sokerit (hiillihydraatit) pois. Ne tuo nopean nälän ne "huonot" hiilarit.
Ajatuksia ja kommentteja toivon!"sanotaan, että nainen 60 kg tarvitsee ravintoa 1800 Kcal. Siis: syökää 1800 Kcal, ja jonkun ajan päästä painatte 60 kg"
MIETI!!! Koin todellakin valaistumisen!! Ei se tuon vaikeampaa ole. Kävin heti ravinnon tarpeen laskemassa painoindeksi.fi-sivuilla. Ihannepainoni on 56 kiloa. Sen painoinen voi ilman liikuntaa syödä 1715 kilocaloria päivässä.
Jos nyt alan syömään 1715 kcal päivässä, ja silloin kun harrastan liikuntaa, saa syödä pari sataa enemmän. Mulla on kymmenen kiloa pudotettavaa tavoitepainooni. (lihoin siis sen 10 kiloa raskauden vuoksi, ja haluan mahtua vanhoihin vaatteisiini. Köyhällä ei oo vara ostaa uusia...)
tätä uutta "metodia" kokeilemalla minun pitäisi siis ennemmin tai myöhemmin olla tavoitepainossani, ilman stressiä. Ei mulla oikeestaan oo kiire, koska oon melkein normaalipainoinen. (joku varmaan haluaa väittää, että oon jo normaalipainoinen, mutta olen melkoisen lyhyt, joten 63 kiloa on mun mittaisella normaalipainon yläraja. Näytän siis aika tanakalta nyt, ja kaksoisleuka häiritsee myös, vaikkei uskois tästä painosta, 66 kg.) - karl
onkelmia kirjoitti:
Ajatuksia ja kommentteja toivon!Hyviä ajatuksia. Noin kun me pystyisimme toteuttamaan käytännössä, ei ylipainosta olisi murheita.
Helpompi tietenkin toteuttaa jos ja kun on asian sisäistänyt teoriassa.
Kertomallasi tavalla juuri se menee eli aloittaa nyt syömään niin kuin sen painoinen syö mihin tavoittelee. Jonkin ajan päästä on vääjäämättä ”ihannepainossaan” ja ehkä on jo silloin oppinut syömään oikean määrän. Tosin mallia ei kannata katsoa siitä ystävästään, sillä juuri hän saattaa kuulua siihen 20 prosenttiin, jotka saavat syödä aika vapaasti lihomatta. - Karl
koin valaistumisen! kirjoitti:
"sanotaan, että nainen 60 kg tarvitsee ravintoa 1800 Kcal. Siis: syökää 1800 Kcal, ja jonkun ajan päästä painatte 60 kg"
MIETI!!! Koin todellakin valaistumisen!! Ei se tuon vaikeampaa ole. Kävin heti ravinnon tarpeen laskemassa painoindeksi.fi-sivuilla. Ihannepainoni on 56 kiloa. Sen painoinen voi ilman liikuntaa syödä 1715 kilocaloria päivässä.
Jos nyt alan syömään 1715 kcal päivässä, ja silloin kun harrastan liikuntaa, saa syödä pari sataa enemmän. Mulla on kymmenen kiloa pudotettavaa tavoitepainooni. (lihoin siis sen 10 kiloa raskauden vuoksi, ja haluan mahtua vanhoihin vaatteisiini. Köyhällä ei oo vara ostaa uusia...)
tätä uutta "metodia" kokeilemalla minun pitäisi siis ennemmin tai myöhemmin olla tavoitepainossani, ilman stressiä. Ei mulla oikeestaan oo kiire, koska oon melkein normaalipainoinen. (joku varmaan haluaa väittää, että oon jo normaalipainoinen, mutta olen melkoisen lyhyt, joten 63 kiloa on mun mittaisella normaalipainon yläraja. Näytän siis aika tanakalta nyt, ja kaksoisleuka häiritsee myös, vaikkei uskois tästä painosta, 66 kg.)Senkin kannattaa huomioida, että paljon ylipainoa omaavat laihtuvat aluksi nopeasti ja loppua kohden vauhti hidastuu. Ja sekin on vain hyvä asia.
- se sama valaistunut
karl kirjoitti:
Hyviä ajatuksia. Noin kun me pystyisimme toteuttamaan käytännössä, ei ylipainosta olisi murheita.
Kertomallasi tavalla juuri se menee eli aloittaa nyt syömään niin kuin sen painoinen syö mihin tavoittelee. Jonkin ajan päästä on vääjäämättä ”ihannepainossaan” ja ehkä on jo silloin oppinut syömään oikean määrän. Tosin mallia ei kannata katsoa siitä ystävästään, sillä juuri hän saattaa kuulua siihen 20 prosenttiin, jotka saavat syödä aika vapaasti lihomatta."Jonkin ajan päästä on vääjäämättä ”ihannepainossaan” ja ehkä on jo silloin oppinut syömään oikean määrän."
Toi on just niin totta! Kun on vähän aikaan syöny liian vähäkalorista (esim 1200 kcal/päivä) siihen kyllästyy, ja taas mässäilee kilot takaisin.
Mutta kun ottaa heti "sen oikean" tavoitepainon mukaisen kalorimäärän, oppii syömään jus oikean määrän, jota ei tartte koskaan muuttaa! Valaistuin vielä lisää, karl!
Dieeteissä ärsyttää se, että ne on dieettejä, eli ensin kituutetaan, sitten jos päästään tavoitepainoon, pitäisi osata taas löytää eri "tyyli", eli se normaali, jossa pysyis samassa painossa. Mutta sen normaalitason löytäminen on vaikeaa, jos ei ole sitä harjoitellut.
Jos nyt hitaasti, mutta varmasti aloittaa oman ihannepainon mukaisella kalorimäärällä, se on se oikea koko elämäksi. Piste. Siihen tottuu varmaan elimistökin, niinku tulee rytmi siihen. Sitten ei tartte enää laskee myöhemmin kaloreita, jos oppii ne oikeat ruokailutavat!
Mulla on nyt kova tsemppi päällä!!! - onkelmia
koin valaistumisen! kirjoitti:
"sanotaan, että nainen 60 kg tarvitsee ravintoa 1800 Kcal. Siis: syökää 1800 Kcal, ja jonkun ajan päästä painatte 60 kg"
tätä uutta "metodia" kokeilemalla minun pitäisi siis ennemmin tai myöhemmin olla tavoitepainossani, ilman stressiä. Ei mulla oikeestaan oo kiire, koska oon melkein normaalipainoinen. (joku varmaan haluaa väittää, että oon jo normaalipainoinen, mutta olen melkoisen lyhyt, joten 63 kiloa on mun mittaisella normaalipainon yläraja. Näytän siis aika tanakalta nyt, ja kaksoisleuka häiritsee myös, vaikkei uskois tästä painosta, 66 kg.)siitä että kun lenkkeilet, voit syödä hieman enemmän on vielä karsittava pois. Siinä on se kuurin, jaksollisen laiharin idea sisällä, joka on saatava pois. On kysymys koko loppuelämän ruokailutapojen muutoksesta, ei päättyvästä kuurista.
Kyllä se taulukon mukainen henkilö liikkuu normaalisti. Riippuu tietysti siitä miten liikut muuten. Kai joku taso voisi olla se 5000 - 8000 askelta päivässä hyöty ym liikuntaa- se tulee helposti.
Mutta, jos menet naisten kympille, voit tankata kuten muutkin lähtijät, nopeita hiilihydraatteja jne tavaraa, joka antaa nopeasti energiaa.
Urheilijat syö aamulla pastaa!
Se nopea painon pudotus alussa runsaspainoisille on ihan hyvä. Itse aion sitä tehdä kun painonhallinta on muuten kunnossa. Jos esim saisin 40 kg pois, on varmaan niin monta hallittava muuttujaa etten jaksa silloin alkaa koota kasaan jotakin 2000 Kcal normaaliruokavaliota vaan se on oltava rutiinina jo silloin, minun mielestäni. JOkainen on tietty oman onnensa seppä.
Paras ja toimivin nopean painonpudotuksen ohjelma on mielstäni kaalisoppa - vihannessoppa dieetti, josta on eri versioita. Itse myös kehittelen siitä aina eri versioita, muuten se on liian ryppyotsainen. Dieetit on mielestäni aina liian ryppyotsaisia, kun me luetaan ne ehdottomina. Esim: kaalikeittodieettiin liittyy (jos muistan oikein) lihan syöntiä kolmantena päivänä. Ostan silloin lammasta ja laitan sen sopan joukkoon, tai paistijauhelihaa, jonka käristän ja teen jauhelihakeittoa jne - onkelmia
karl kirjoitti:
Hyviä ajatuksia. Noin kun me pystyisimme toteuttamaan käytännössä, ei ylipainosta olisi murheita.
Kertomallasi tavalla juuri se menee eli aloittaa nyt syömään niin kuin sen painoinen syö mihin tavoittelee. Jonkin ajan päästä on vääjäämättä ”ihannepainossaan” ja ehkä on jo silloin oppinut syömään oikean määrän. Tosin mallia ei kannata katsoa siitä ystävästään, sillä juuri hän saattaa kuulua siihen 20 prosenttiin, jotka saavat syödä aika vapaasti lihomatta.tämä tässä kuulostaa mutta sitä se ei ole. Karl tuossa kirjoitti ettei pidäkatsoa esimerkkiä siitä "läpiluikkurista" joka syö mitä lystää. Me ollaan eriolaisia ja elimistö toimii eri aikoina weri tavoilla. Myös kuureilla kiusattu elimistö "osaa" temput ja pistää vastaan. Ei se siis pelkkää alamäkeä ol, vaan taistelua näinkin tehtynä. Se vaan minusta ainakin tuntuu järkevältä, ja niin kai joistakin muistakin. Hyvä oivallus tuossa oli myös, ettei tarvitse kaahta kerta opetella ruokailutapoja, ensin esim 1200 kalorin dieettiin ja sitten siihen "oikeaan" vaan mennään heti perille. Jos sitten haluaa lisää vauhia, kun kokonaisuus on jo hallinnassa, toki sitä voi tehdä.
Suosittelen esim. kaalisoppaa, jälkiruoaksi Dietta Mini tai Nutrilett mansikka/vaniljajuoma/kisseli, niin on alhaiset kalorit (100 - 200 per ateria) ja kaikki vitamiinit ym hoidossa. Ulkona syödyille aterioille ja valmisruoille (jotka sisältää rasvaa! Xenical kyytipojaksi.
Jokaisen on se oikea oma kalorimäärä löydettävä ja ruokailutavat jotka siihen johtaa. Taulukot j laskurit ovat apuna suuntaa antavina.
Itse olen mennyt harhaan monta kertaa jättämällä aterioita pois ja käyttämällä kovia kuureja, lähes paastoja. Ne ei ole auttaneet, siksi nyt näin. - Haluun hoikaks
Hei onko kellään tietoa tosta Xenadrine EFX valmisteesta ? Tilasin niitä muutaman ja satuin vain miettimään et ei kait sitä luokitella lääkeaineeksi ? Selailin vähän netistä lähinnä ja ainakin yleinen Jenkeissä mut miten on täällä. Tuolta ainakin löytyy lisää tuotteesta. http://www.sport24.fi
- Jepde
Haluun hoikaks kirjoitti:
Hei onko kellään tietoa tosta Xenadrine EFX valmisteesta ? Tilasin niitä muutaman ja satuin vain miettimään et ei kait sitä luokitella lääkeaineeksi ? Selailin vähän netistä lähinnä ja ainakin yleinen Jenkeissä mut miten on täällä. Tuolta ainakin löytyy lisää tuotteesta. http://www.sport24.fi
Ettet vaan ole tilannut jotain efedriinijohdannaista valmistetta..? Ne kyllä piristää ja laihduttaa, sekä USAssa niitä voi vapaasti ostaa, mutta täällä Suomessa ovat laittomia.
- Tri Outolempi
Käytännössä laihdutuslääkkeitä on kahdenlaisia; niitä joiden toiminta perustuu placebo-vaikutukseen, eli eivät oikeasti vaikuta laihdutusprosessiin ja niitä, jotka kiihdyttävät aineenvaihduntaa, vievät näläntunteen sekä piristävät, eli laihduttavat. On kuitenkin syytä pitää mielessä, että tällä jälkimmäisellä lääkeryhmällä vaikuttavana aineena on pieni osuus huumausaineeksi luokiteltavaa ainetta ja ovat näin ollen laittomia Suomessa.
- tohelona
Tri Outolempi kirjoitti:
Käytännössä laihdutuslääkkeitä on kahdenlaisia; niitä joiden toiminta perustuu placebo-vaikutukseen, eli eivät oikeasti vaikuta laihdutusprosessiin ja niitä, jotka kiihdyttävät aineenvaihduntaa, vievät näläntunteen sekä piristävät, eli laihduttavat. On kuitenkin syytä pitää mielessä, että tällä jälkimmäisellä lääkeryhmällä vaikuttavana aineena on pieni osuus huumausaineeksi luokiteltavaa ainetta ja ovat näin ollen laittomia Suomessa.
voi myös jäädä koukkuun, siksi kai ne on laittomia.
- Sopivasti laihtunut
tohelona kirjoitti:
voi myös jäädä koukkuun, siksi kai ne on laittomia.
..voihan niihin, kuten moneen muuhunkin asiaan. Monissa maissa kuitenkin lääkärin valvonnan alaisuudessa tehokkaita laihdutuslääkkeitä, joista ei välttämättä tule ongelmaa. Eivät kuitenkaan sovi kaikille.
- läsämouses
onkelmia kirjoitti:
Ajatuksia ja kommentteja toivon!ja veljet. Paino-indeksi jotain 47!
Olen yrittänyt nyt sellaista, että:
En syö perunaa lainkaan (läpipasko sen suhteen)
ei muroja yms
en ole herkkupehva ollutkaan, siis sitä ongelmaa ei tarvi poistaa
ei vehnäjauhovirityksiä mitään (kastikkeet, pastat, spagetit)
valmiskastikkeet, ei, sokeria sairaasti
Puolet lautasesta salaattia, neljännes riisiä/tai vihreetä lisää, loput kanaa tai kalaa, ei kastiketta
tummaa leipää, päälle beceliä 35%, ei mitään makkaroita tms
ei jätskiä, ei karkkia
maustamattomat jugurtit (maustetuissa sokeria ihan sairaasti)lisään marjoja itse
hedelmiä
ja vettävettävettä
Dr Philin ohje: 5-6kertaa päivässä se, mikä kouraan mahtuu, ei muuta! Sitä kokeilen seuraavaksi.
Kuntosalilla käyn ja kävelen niin usein työmatkat kuin huvittaa, 4-5 kertaa vko.
Ja jotain on jo tapahtunut, ainakin kiinteytymistä, ja naama näyttää vähän paremmalta kuin se taikinamössö viime marraskuussa kun aloitin.
Tutut ei vielä huomaa mitään, mutta kengännauhat on jo helpompi solmia, kun sitä hillitöntä pötsiä on vähän vähemmän.
Palaillaanko täällä taas kertomassa kuulumisia? - onkelmia
läsämouses kirjoitti:
ja veljet. Paino-indeksi jotain 47!
Olen yrittänyt nyt sellaista, että:
En syö perunaa lainkaan (läpipasko sen suhteen)
ei muroja yms
en ole herkkupehva ollutkaan, siis sitä ongelmaa ei tarvi poistaa
ei vehnäjauhovirityksiä mitään (kastikkeet, pastat, spagetit)
valmiskastikkeet, ei, sokeria sairaasti
Puolet lautasesta salaattia, neljännes riisiä/tai vihreetä lisää, loput kanaa tai kalaa, ei kastiketta
tummaa leipää, päälle beceliä 35%, ei mitään makkaroita tms
ei jätskiä, ei karkkia
maustamattomat jugurtit (maustetuissa sokeria ihan sairaasti)lisään marjoja itse
hedelmiä
ja vettävettävettä
Dr Philin ohje: 5-6kertaa päivässä se, mikä kouraan mahtuu, ei muuta! Sitä kokeilen seuraavaksi.
Kuntosalilla käyn ja kävelen niin usein työmatkat kuin huvittaa, 4-5 kertaa vko.
Ja jotain on jo tapahtunut, ainakin kiinteytymistä, ja naama näyttää vähän paremmalta kuin se taikinamössö viime marraskuussa kun aloitin.
Tutut ei vielä huomaa mitään, mutta kengännauhat on jo helpompi solmia, kun sitä hillitöntä pötsiä on vähän vähemmän.
Palaillaanko täällä taas kertomassa kuulumisia?Se on se vika näissä hyvissä keskusteluissa että ne loppuu ja ei tiedä miten kunkin on käynyt sen jälkeen. Toivottavasti tuo Hanna ilmaantuu palstalle joku päivä, sen 20 kilon jälkeen tai oikeastaan ennenkin. Silloin tovottavasti siskojen joukkoon sopii taas yksi hullu velikin, yli 50 v ja Itä-Suomesta.
- onkelmia
onkelmia kirjoitti:
Se on se vika näissä hyvissä keskusteluissa että ne loppuu ja ei tiedä miten kunkin on käynyt sen jälkeen. Toivottavasti tuo Hanna ilmaantuu palstalle joku päivä, sen 20 kilon jälkeen tai oikeastaan ennenkin. Silloin tovottavasti siskojen joukkoon sopii taas yksi hullu velikin, yli 50 v ja Itä-Suomesta.
Siksi onnimimerkki "onkelmia" kun on näitä oikeinkirotusonkelmia enkä muistanu Hannen nimmee
- Hanne
onkelmia kirjoitti:
Siksi onnimimerkki "onkelmia" kun on näitä oikeinkirotusonkelmia enkä muistanu Hannen nimmee
Luen kyllä viestejä lähes joka päivä, koska aloitin tämän keskustelun. Aion kyllä kertoa muillekin kokemuksia ja tietysti tuloksiakin. Nyt olen vielä niin alussa, ettei ole juurikaan kerrottavaa. Ainoastaan Reductilin sivuvaikutuksista minulla: suun kuivumista, " muurahaisia " iholla. Verenpaine ja syke aivan entisissä hyvissä lukemissa. Ja mikä parasta, ei ole näläntunnetta, eikä mielitekoja.
- ultsi
Olen vasta ekaa kertaa täällä kirjoittamasssa netti keskusteluun,joten haluaisin myös kertoa oman nökemukseni tästä syömishäiriöistä.Olen itse 46v nainen ja runsaasti ylipainoinen,olen painoni kanssa tapellut jo yli 20vuotta,Olin nuorena todella alipainoinen 21vuotiaaksi asti ennenkuin rupesin lihottamaan itseäni ihan sen takia kun olin liian laiha olin silloin 168cm 46kg joten olin luuta ja nahkaa.Nyt olen pelkkää läskiä jota on helkutin vaikea saada pysymään tasapainossa.Laihdun todella nopeasti kun on nes´tettä liian paljon mutta itse rasva palaa paljon hitaammin.Minulle kanssa tulee näitäå ahmimis kausia jolloin jopa keskeööä yötä herään syömään yleensäkkin makeata tekee mieli,viime yönäkin heräsin syömään jäätelöä.En ole nyt aikoihin taas suönyt makeata mutta nyt tekee taas mieli en tiedä mistä se johtuu?Monesti ennen mensuja on mtä ihmeellisempiä tuntemuksia niin syömisessä kuin mielialanvaihtelussakin,ja uni rytmi menee helposti aivan sekaisin,ja silloin ahdistuksissani tulee syötyä jotta tulisi uni paremmin,ihan typeräähän se on mutten varmastikkaan ole ainoa.terv.ultsi
- Kooper
viime vklla kirjoitti:
Aloitin meinaan ton Reductilin ja huomen on viikko täys ja punnitus. Mul ei kotona vaakaa, joten äitini luona käydessä punnitsen:)
Jännittää huominen. Kyl ainakin tuntuu, että jotain on täytyn lähtee, ku vessassa yli 10 x pv:ssä juoksuttaa!! Nesteitä siis lähtee..
Mul ylipainoa n. 35 kg ja oisin tyytyväinen, jos kesäksi saisin 10 kg pudotettua.
Kerrohan kuulumisia välillä, olen meinaan samal tasol sun kaa (ton alotuksen suhteen, meinaan)
Hyvin on jäänyt makupalat pois, ei oo tullu edes näläntunnetta ja karkkeja en oo syönyt viikkoon. (se on jo saavutus meikäläiselle!)Miten R lääke vaikuttaa? Onko rasvasieppari niin kuin useat muut?
- Verenluovuttaja
Tri Outolempi kirjoitti:
Olen terve nainen,syön terveellisesti myös esim:tavallista sipulia valkosipulia raakana leivän päälle,etikkapunajuuria j n e.NUO PITÄVÄT VERENKIN HYVÄNÄ .Olen verenluovuttaja Hemoglobiinipitoisuus on 150-160 se vaihtelee * *luovutuksia on yli 100:ta kertaa jo.En käytä mitään lääkkeitä.Kävin lääkärissä kun maha on iso kuin oottavan äidin,vyötärönympärys on 105* * lääkäri olis väkisin määrännyt,mahan laihduttamiseen Reductil lääkettä en ottanut koska haluan vielä luovuttaa puhdasta verta ja pitää oman elimistöni puhtaana lääkemyrkyistä ,tämä on minun mielipiteeni.PS VAIKKA OLEN JO VANHA YLI 60v HEISULIVEI. AI NIIN TUOTA LÄÄKETTÄ SAA APTEEKEISTA LÄÄKÄRIN MÄÄRÄYKSELLÄ,,,joten miten se voi olla LAITON KUN APTEEKIT MYY!.?
- Tri Outolempi
Verenluovuttaja kirjoitti:
Olen terve nainen,syön terveellisesti myös esim:tavallista sipulia valkosipulia raakana leivän päälle,etikkapunajuuria j n e.NUO PITÄVÄT VERENKIN HYVÄNÄ .Olen verenluovuttaja Hemoglobiinipitoisuus on 150-160 se vaihtelee * *luovutuksia on yli 100:ta kertaa jo.En käytä mitään lääkkeitä.Kävin lääkärissä kun maha on iso kuin oottavan äidin,vyötärönympärys on 105* * lääkäri olis väkisin määrännyt,mahan laihduttamiseen Reductil lääkettä en ottanut koska haluan vielä luovuttaa puhdasta verta ja pitää oman elimistöni puhtaana lääkemyrkyistä ,tämä on minun mielipiteeni.PS VAIKKA OLEN JO VANHA YLI 60v HEISULIVEI. AI NIIN TUOTA LÄÄKETTÄ SAA APTEEKEISTA LÄÄKÄRIN MÄÄRÄYKSELLÄ,,,joten miten se voi olla LAITON KUN APTEEKIT MYY!.?
En tarkoittanutkaan juuri tuota kyseistä lääkettä, vaan viestini oli lähinnä niille, jotka tilailevat netin kautta laihdutuslääkkeitä ulkomailta.
100 cm ylittävä vyötärö lisää merkittävästi kakkostyypin diabeteksen riskiä..
Onko verenluovutus tärkeämpää kuin oma terveys, siihenkin kun voi jäädä koukkuun.. - Hanne
Kooper kirjoitti:
Miten R lääke vaikuttaa? Onko rasvasieppari niin kuin useat muut?
Reductil ei ole rasvasieppari. Kaksi markkinoilla olevaa laihdutuslääkettä eivät kuulu postissa myytäviin " humpuuki-lääkkeisiin, " vaan ovat lääkärin määräämiä reseptilääkkeitä. Ne on tarkoitettu sairauden hoitoon, jonka nimi on lihavuus. Se on osana ja tukena kokonaisvaltaista painonhallinta-ohjelmaa.
Reductil on psyykelääke, joka hillitsee ruokahalua ja antaa kylläisyyden tunteen. Omalla kohdallani lääke toimii, kuten on luvattukin. En pysty syömään, kuin murto-osan entisistä määristä. Lisäksi lääke hillitsee energiankulutuksen vähenemistä, jota yleensä jossain vaiheessa laihduttamista alkaa ilmetä. Kaikki laihduttajat ovat kokeneet sen vaiheen, kun paino ei putoa millään.
Minulla 11 Reductil-päivää takana ja paino on pudonnut 4,1 kg. Liikuntaa en ole ehtinyt harrastaa ollenkaan, vain normaalia hyötyliikkumista. Parin viikon päästä on taas lääkärin luona seurantakäynti. Tätäkin sairauttani hoidetaan terveyskeskuksessa hyvin ja osaavasti. Suosittelen. - Hanne
Tri Outolempi kirjoitti:
En tarkoittanutkaan juuri tuota kyseistä lääkettä, vaan viestini oli lähinnä niille, jotka tilailevat netin kautta laihdutuslääkkeitä ulkomailta.
100 cm ylittävä vyötärö lisää merkittävästi kakkostyypin diabeteksen riskiä..
Onko verenluovutus tärkeämpää kuin oma terveys, siihenkin kun voi jäädä koukkuun..Olen kanssasi samaa mieltä. Olisimme kuolleet jo sukupuuttoon, jos kaikkien sairauksien hoitoon käytetyt kemialliset lääkkeet olisivat ihmisille haitaksi. Minulle ainakin oma, ainutkertainen elämäni ja sen laatu on tullut yhä tärkeämmäksi. Olen jo viisikymmentä täyttänyt ja toivon, että loppuelämäni edes olisin normaalipainoinen. Eläkevuodet olisi paljon helpompia.
- Full of beans
Ann@ kirjoitti:
Kunhan olen syönyt kuukauden satsin, niin sitten voin kertoa parempaa tietoa painon putoamisesta tai nousemisesta. Kallistahan lääke on, koska en saa siihen Kelan korvausta siksi, että olen terve suurta ylipainoa lukuunottamatta.Tiesithän, että lääkäri ei saa määrätä Reductilia
kuukauden satsia kerrallaan? Seurannan pitää olla erittäin tiivistä ja tarkkaa. Sain itse kahden viikon kuurin alkuun ja kysellessäni jatkoa työterveyshoitajalta, hän sai melkoisen sätkyn kuultuaan, että seurantaa ei ole
määrätty. Vakavin sivuvaikutuksista lienee verenpaineen ja pulssin nousu. Totesin tosin, että aktiiviliikkujana sykemittari on kädessä joka päivä ja toki näen, jos syke nousee normaalilukemista johonkin muuhun. Äkkikuolemia on tapahtunut ja selvähän se, että pumppu pettää,jos painoa on varsinkin todella paljon. Verenpainetta ei saa lähtötilanteessa olla missään tapauksessa. - Minulla TOIMII
Minulla ollut nyt Reductil-laihdutuslääke käytössä 27.11.2006 alkaen, tosin joulun seutuun pidin 1,5 vko:n tauon noiden syönnissä. Painoa tippunut tähän messessä n. 7 kg. Painoindeksini oli 30, kun kävin marraskuussa lääkärillä. JIPPII
http://www.laihdutusvinkit.info/ - Tiedon haluinen
Mistä tilasit ton??
- Anonyymi
Laihdutuslääke - https://tonzes.com/slimfi.htm
Olen pudottanut yli 14 kiloa, enkä ole muuten joutunut paljoa muuttamaan ruokavaliotani tai liikunnan määrää.
- Josko nyt...
Olen syönnyt Xenicalia nyt 1.5 kk ja ainakin minun kohdalla se toimii tosi hyvin. Olen 42 v ja painoindeksini oli luokkaa 36-37 vähän riippuen koska laskettiin. Olen (tietty) kokeillut kaikki mahdolliset kuurit ja elämän hallinnat ja koska mistään ei ollut mitään apua niin itselleni viimeisenä vaihtoehtona pyysin lääkäriltäni Xenical-resptin. Onhan lääke kovin kallis 1 kk maksaan 86 euroa, mutta kalliimmaksi minulle tuli kuukauden mässäilyt ja poissaolot töistä kun nivelet tulehtui ja paukkui painoni rasittamina. Apteekissa kysyttiin onko Kela päätöstä, mutta sanoin tämän päätöksen olevan ihan omani. En koe tarvetta saada mitään korvausta lääkkeestä, jonka jouduin ostamaan, kun omaan kykenemättömyyttäni en onnistunut painonhallinnassa. Jokainen saa kohdallaan miettiä mikä hyvältä tuntuu, mutta minusta on oikein, että saan itse maksaa tekämästäni virheestä.
Xenical on toiminut hyvin. Paino putoaa tasaiseen tahtiin, ei nopeasti, mutta kokoajan. En haluakkaan mitään ihmelääkettä, joka tekee laihtumisen puolestani vaan haluan apuvälineen itseonnistumiseen. Kalliimaksi minulle on tullut kaiken maailman nutrikuurit kuukaudessa kuin tämä lääke. Lääke opettaa hyvin syömään vähemmän rasvaisia ruokia, rasvaripuli (ainoa sivuvaikutus tähän mennessä)on sen verran inhottava sekä tuottaa että korjata jäljet pöntöstä, kyllä siinä oppii nopeasti miettimään syökö suklaata ja viineriä.
Olen kiinteytynyt silminnähtävästi ja painon pudottua liikkuminen on helpottunut ja kun liikkuminen on helpottunut on se samalla lisäntynyt. Minulla on nyt 4 kk aikaa todistaa itselleni etten ole maksanut turhaan kalliista lääkkeestä, mutta loppupelissä itsestähän se on kiinni. En valinnut lääkettä ihan tosta noin vaan, en toki. Ennenkuin käännyin lääkärini puoleen olin hakenut netistä tietoa laihdutuslääkkeistä ja jutellut muutaman lääkkeitä käyttäneen kanssa ja myös apteekista sain paljon tietoa ihan paperilla kotiin luettavaksi.Uskon onnistuvani pysyvästi painonihallinnassa.- Hanne
Laihdutuslääkkeet kiinnostavat monia ja onneksi täältä netistä saa tietoa ja voi näin myös keskustella. Itse valitsin Reductil-lääkkeen, koska oma ongelmani on " korvien välissä " ei niinkään rasva, vaan hiilihydraatit. Tästä johtuu tuo aamulla mainitsemani ajoittainen ahmiminen. Ahmimisen osaan jo yhdistää tiettyihin tilanteisiin, suruun, ikävystymiseen, stressiin, mihin tahansa pieneenkiin epäonniseen tapahtumaan. Syöminen on silloin aivan kontrolloimatonta, kaikki menee kaapeista. Osittain pystyn estämään ahmimista, kun kaapeissa ei ole mitään, en osta sinne mitään. Minulle se on helppoa, kun asun yksin.
Onnea sinulle, joka olet laihtunut paljon, 114:stä 80:een kiloon. Keski-ikäisten naisten syömishäiriö on nimenomaan BED. Siitä ei kovin paljon puhuta sairautena, olemme vaan syöppöjä ja herkuttelijoita. Tiedän mitä ahmiminen ja ylipaino tekevät parisuhteelle. Jos suhteenne on vahva ja hyvä, niin kumppanisi kannustaa sinua ja muistaa kertoa myös rakastavansa sinua ihan omana itsenäsi. Se on parasta laihdutuslääkettä ja yksi onnistumisen tae.
Reductilia ei anneta jos verenpaineen kanssa on ongelmia. Ei myöskään jotain sydänongelmia potevalle. Siksi kaikki tarkat kokeet ja verenpaineen seuranta. Reductilin yleisiä haittavaikutuksia ovat ummetus, nukahtamisvaikeudet ja suun kuivuminen. Tavallisia ovat huimaus, pahoinvointi, päänsärky, levottomuus, hikoilu, makuaistin muutokset, pistely iholla, kuumat aallot, sydämen tykytys ja verenpaineen kohoaminen. Oireet häviävät muutamassa viikossa. Kaikki em. on tietysti yksilöllistä.
Laihdutuslääkettä voi käyttää korkeintaan vuoden, sinä aikana pitäisi olla terveet elämäntavat opittuna ja toivottavasti paljon hoikempana! Kirjoitelkaa lisää kokemuksianne, olemmehan kaikki ylipainoiset " samassa veneessä " ongelmamme kanssa.
- Karl
Kyllä lääkärisi oli oikeassa, sillä Kelan sivuilla kerrotaan että lääkkeet ovat peruskorvattavia seuraavilla ehdoilla:
Peruskorvattavuus edellyttää jokaisen kolmesta seuraavasta vaatimuksesta täyttymistä:
1. Luotettavalla vaa'alla osoitettu vähintään viiden prosentin laihtuminen kolmen kuukauden kestoisessa pelkkään ruokavalioon tai ruokavalioon ja lääkehoitoon perustuvassa laihdutuksessa.
2. Painoindeksi vähintään 32 kg/m2 ennen laihdutusta.
3. Vähintään yksi seuraavista sairauksista:
o diabetes: paastoverinäytteen glukoosipitoisuus (fB-gluk) toistetusti vähintään 6,1 mmol/l tai aiemmin myönnetty diabeteslääkkeiden erityiskorvausoikeus
o verenpainetauti: verenpaine kolmen kuukauden laihdutusjakson kuluessa toistetuissa mittauksissa diastolisesti vähintään 100 tai systolisesti vähintään 170 mmHg, tai aiemmin myönnetty verenpainelääkkeiden erityiskorvausoikeus
o uniapnea: vaikeusasteeltaan sellainen uniapnea, jonka katsotaan vallitsevan hyvän hoitokäytännön mukaan vaativan nenän kautta annettavaa ylipainehengitystä
o lonkka-, polvi- tai nilkkanivelen toiminnallisesti merkittävästi haittaava nivelrikko.
Korvausoikeuden myöntäminen edellyttää, että hoito on hyvän hoitokäytännön mukaista. Valmisteyhteenvedon mukaan epäadekvaatisti hoidettu hypertensio (>145/90 mmHg) on sibutramiinihoidon vasta-aihe eikä se näin ollen sovellu sibutramiinihoidon korvattavuuden perusteeksi.
Lähde: Kelan sivut
Siitä tietenkin riittää keskustelua, onko korvausasiat yleensäkin oikeudenmukaisia tai viisaita. Usein esitetty kysymys on esimerkiksi, miksi kuuloaisti ja näköaisti ovat Kelan korvauksien perusteella eriarvoisessa asemassa. Yleisesti korvausasiat ei tietenkään kuulu tämän palstan aiheeseen, eikä niistä tämän enempää.- Hanne
Kiitos Karl viestistäsi. Selvitin lääkkeiden korvattavuuden KELA:sta puhelimitse ja myös heidän nettisivuiltaan. Kuten mainitsit, on lukemattomia sairauksia, joissa yksittäiset potilaatkin ovat eriarvoisessa asemassa. Kaiken kaikkiaan olen jo aiemminkin perännyt terveydenhoitoa ja sen edistämistä myös lääkkeiden osalta. Tiedän sen olevan laajan asian, mikä vaatisi koko Suomen kansan taakseen.
Itse voin olla iloinen, että ylipainostani huolimatta olen muuten erinomaisessa kunnossa, jos ajattelee ikääni 51 v. Uskoni on luja, että rahallinen uhraukseni laihdutuslääkkeeseen tulee muuna hyötynä tulevaisuudessa moninkertaiseti korvattua. - onkelmia
Hanne kirjoitti:
Kiitos Karl viestistäsi. Selvitin lääkkeiden korvattavuuden KELA:sta puhelimitse ja myös heidän nettisivuiltaan. Kuten mainitsit, on lukemattomia sairauksia, joissa yksittäiset potilaatkin ovat eriarvoisessa asemassa. Kaiken kaikkiaan olen jo aiemminkin perännyt terveydenhoitoa ja sen edistämistä myös lääkkeiden osalta. Tiedän sen olevan laajan asian, mikä vaatisi koko Suomen kansan taakseen.
Itse voin olla iloinen, että ylipainostani huolimatta olen muuten erinomaisessa kunnossa, jos ajattelee ikääni 51 v. Uskoni on luja, että rahallinen uhraukseni laihdutuslääkkeeseen tulee muuna hyötynä tulevaisuudessa moninkertaiseti korvattua.on siinä mielessä oikein "puskuroitu" Kelassa, että se ei laihduta jos ei ole ruokavaliota menossa samalla. Olen kokeillut sitä huonolla menestyksellä parikin vuotta ja paino luultavasti sen ansiosta nousi hitaammin kuin ilman. Toinen ongelma on, että X:ia syömällä voi "peittää" väärää ravitsemusta, ja paino jopa laskea vähän, mutta kun ei ole opittuna niitä uusia elämäntapoja, niin pudotus tulee takaisin X:n käytön loputtua.
Purnasin siitä aikanaan kovin, etten korvausta saanut. Myöhemmin opin kyllä ymmärtämään Kelan kannan. Samoin huomata kannattaa, että sen päiväannoksen hinta voi tulla takaisin siinä terveemmässä ravinnossa. Naatit on halvempia kuin nakit ja suklaa.
Jos syö aamiaisen niin ettei siinä ole näkyvää rasvaa, voi jättää X:n pois siltä aterialta. Samoin iltapäivän ateria/välipala. Samalla nämä muutokset tukee kokonaislaihtumista ja parempaa ruokavaliota. - Josko nyt...
onkelmia kirjoitti:
on siinä mielessä oikein "puskuroitu" Kelassa, että se ei laihduta jos ei ole ruokavaliota menossa samalla. Olen kokeillut sitä huonolla menestyksellä parikin vuotta ja paino luultavasti sen ansiosta nousi hitaammin kuin ilman. Toinen ongelma on, että X:ia syömällä voi "peittää" väärää ravitsemusta, ja paino jopa laskea vähän, mutta kun ei ole opittuna niitä uusia elämäntapoja, niin pudotus tulee takaisin X:n käytön loputtua.
Purnasin siitä aikanaan kovin, etten korvausta saanut. Myöhemmin opin kyllä ymmärtämään Kelan kannan. Samoin huomata kannattaa, että sen päiväannoksen hinta voi tulla takaisin siinä terveemmässä ravinnossa. Naatit on halvempia kuin nakit ja suklaa.
Jos syö aamiaisen niin ettei siinä ole näkyvää rasvaa, voi jättää X:n pois siltä aterialta. Samoin iltapäivän ateria/välipala. Samalla nämä muutokset tukee kokonaislaihtumista ja parempaa ruokavaliota.Niinkuin jo aiemmin on monesti todettu ei yksin pilleri riitä laihtumiseen vaan siihen täytyy aina liittyä ruokailutottumusten muutos ja liikunta. Kun aloitin Xenicalin syömisen ja rasva suorastaan lensi kehostani niin vähän pelästyin ja ajattelin ettei helvetti, en mä tämmöstäkään haluu! Mutta sehän loppui alta viikon. Nyt kun olen jo usean viikon syönyt viisaammin ja ajatellut ennenkuin otan niin vessareissut ovat aika samanlaisia kuin ennen pilleriä. Ei ole tullut housuun, mutta onhan se mikä ulos tulee hieman voidemaisempaa. Alussa ns."homonpierut" pelästytti. Jos käyttää pilleriä ja kuitenkin syö mitä ennenkin niin en suosittele päästämään ilmaa julkisella paikalla (eipä se muutenkaan ole sopivaa).
Joku voi nyt ajatella, että mitä tuhlaan rahojani pillereihin jos olen muuttanut ruokavalioni ja liikun enemmän, tippuuhan se paino niinkin. Tippuu kyllä, mutta kontroloimaan kyllästyy. Ihan sama kuin on aikansa innostunut kuureista ja Painonvartijoista, mutta sitten kun painonpudotus hidastuu niin into laskee ja vanhat tavat palaa. Nyt kallis lääke motivoi ylläpitänään kiinnostusta. Helppoahan tämä ei ole, ei pillereillä eikä ilman.
Jos pilleriä syömällä "peittää" väärää ravitsemusta tekee vain itselleen karhunpalveluksen, mutta eihän mitään pillerireseptiä tulis edes pyytäneeksi jos ei jo aikaisemmin olisi itseään syömällä huijannut. Minä ainakin olen niin monet kuurit kokeillut ja ravitsemus-luennot kuunnellut, että en enää tarvinnut ravitsemusterapeutin apua kun kuurin aloitin.
Perheen tuki on tärkeä, mutta enpä paljon muille ole pilleritäni mainostanut. Aina kun ilmoitan aloittavani jonkun kuurin alkavat eräät huokailla ja nyt päätin, että tämä on minun henkilökohtainen juttuni ja kerron vasta kun tuloksia kysellään, miten ne on saatu. Muutama on jo kysellyt onko painoni pudonnut, mutta vielä on niin paljon jäljellä, että kestää ennen kuin ensimmäinen "sä olet laihtunut"-kommentti tulee. - pullukka
onkelmia kirjoitti:
on siinä mielessä oikein "puskuroitu" Kelassa, että se ei laihduta jos ei ole ruokavaliota menossa samalla. Olen kokeillut sitä huonolla menestyksellä parikin vuotta ja paino luultavasti sen ansiosta nousi hitaammin kuin ilman. Toinen ongelma on, että X:ia syömällä voi "peittää" väärää ravitsemusta, ja paino jopa laskea vähän, mutta kun ei ole opittuna niitä uusia elämäntapoja, niin pudotus tulee takaisin X:n käytön loputtua.
Jos syö aamiaisen niin ettei siinä ole näkyvää rasvaa, voi jättää X:n pois siltä aterialta. Samoin iltapäivän ateria/välipala. Samalla nämä muutokset tukee kokonaislaihtumista ja parempaa ruokavaliota.Painon nousu ei ole todellakaan aina kiinni syömisestä. Meikäläinen lihoi painonvartijoiden ohjeilla 2,5 kg kuukaudessa kun muut laihtuivat saman määrän tuplaten. Olisin todella kiinnostunut tuollaisista lääkeistä. Painon nousuuni on etsitty vikaa jokapaikasta mutta ei ole löytynyt vielä selitystä. Liikunkin ainakin kolme kertaa viikossa tunnin kerralla.
- Tuulinen
Olen 35-vuotias 171cm ja lähtöpaino 108kg 5vkoa redua takana ja niin jäi taakse myös 9kg siis 5:ssä viikossa!!!! Pientä haittavaikutusta on ollut mutta ei mitään niin kamalaa ettei olisi pärjännyt.
Kaikki dietit, paastot yms. kokeillut ja usein laihtunutkin ja lihonut taas hitaasti kilot takasisin.
Koskaan ei laihtuminen ole ollut näin helppoa koska ei ole nälkä ja jos tulee nälkä ehtii miettiä mitä söisi eikä toisinpäin että ensin syö ja sitten miettii mitä tulikaan syötyä. :)
Itselläni kohonnut verenpaine ollut koko aikuisiän. Olen ollut kaksi kertaa raskaana toisella kertaa sain raskausmyrkytyksen ja toisella raskaus kerralla oli jo verenpainelääkitys ja siitä saakka on verenpainettani tarkkailtu.
Redu ei ole mainittavasti nostanut verenpainettani ainoastaan sykettä.
Vaikka minulla on tuo verenpaine koholla ei lääkkeen saanti tuottanut mitään ongelmia ja kaiken huipuksi lääkäri itse redua ehdotti ja sain 2 kk satsin ja sitten takaisin hakemaan lisää ja 1 x vkossa käyn terkalla verenpainetta seuraamassa vaikka kotonani on myös mittari.
Ensimmäistä kertaa elämässäni voin rehellisesti sanoa että kiva kun tulee kesä ja PÄÄSEE rannalle ja toivon mukaan sen näköisenä ettei tarvi kroppaansa peitellä/hävetä.
Tiedän joo että itsetunnosta kiinni jos itseään häpeää.
Jokainen OIKEASTI lihava joka itselleen uskaltaa olla oikeasti rehellinen HALUAA varmaan olla edes vähän laihempi. Jos oikeesti TYKKÄÄ olla lihava on ehkä vain jo luovuttanut taistelun kiloja vastaan ja hyvä niin mitä sitä itseään jatkuvasti kiusaamaan...
Mutta teille kaikille jotka muutosta kroppaanne kaipaatte...kokeilkaa redua mitään ette menetä.. ai niin kilonne ne te menetätte, sorry!!
(ainahan on tietenkin niitä joille lääke EI sovi JA se on taas asia erikseen)
Tämän puheenvuoron oli vain tarkoitus kannustaa ei tuomita, provosoida tai sanoa että vain TÄMÄ om oikea tapa laihtua.
Keväinen tuulinen tervehdys :) kaikille niin isoille, pienille sekä muutoksen haluajille.- Ann@
Tuulinen, mulla on lähtöpaino sama kuin sullakin, joten matkaa on edessä 50 kiloa. Olisikin mieluummin 50 km kävellen!
Mulla ei ole toistaiseksi ollut muuta sivuvaikutusta kuin huono nukkuminen, jota aikaisemmin korjattiin lääkkeillä. Niitä ei saa syödä samaan aikaan Reductilin kanssa, mutta puhun huomenna lääkärilleni tuostakin.
Kuinka paljon liikut? Minä kävelen työmatkani eli 6km/pv ja käyn kuntosalilla kolmesti viikossa sekä keppijumpassa silloin kun työvuorot sallivat. Minulle tehtiin salilla uusi, rankka rasvanpoltto-ohjelma.
No,en minä ensi kesänä vielä aikonutkaan rannalle mennä, mutta ehkä jo seuraavana. - Kiloihin kyllästynyt
Hei mistä te oikeen saatte noita lääkereseptejä? Minulla on painoindeksi yli 37 ja verenpaastosokeri pysyvästi 7,5 sekä verenpainetauti, jota hoidetaan kahdella eri lääkkellä lisäksi minulla on astma. Olen pienikokoinen 158 cm ja painoa on noin 93kg. Lisäksi olen kärsinyt BED oireista vuosikymmeniä. Laihduttaminen on minut lihottanut. Kaikki on kokeiltu painonvartijat noin 10 - 15 kertaa, vanhanajan laihdutuslääke Mirapront (vuosikymmeniä sitten), akunastat korvissa, kaalikeittodieetti, vähähiilarinen ruokavalio, Atkinsin dieetti, painonhallintaryhmässäkin olen ollut noin 4 kertaa ja ennen aloitin kuurin joka maanantai monet luontaistuotteet (laihdutusvalmisteet) on myös kokeiltu. Nyt olen täydellisesti kyllästynyt painooni ja läskeihini, kävin työterveyslääkärillä kuullostelemassa verikokeiden tuloksia, verensokeri oli koholla 7,5 ja veren rasva-arvot myös. Paino on pari kolme vuotta pysynyt samassa parin kolmen kilon vaihtelu on. Viimeisin kokeilu oli Atkins/vähähiilarinen ruokavalio, se kyllä vähentää päiväväsymystä huomattavasti, mutta paino ei putoa. Pyysin lääkäriltä laihdutuslääkereseptiä ja hän tokaisi, että ne nostavat verenpainetta.!!!????
Jos yritän pitää Nutrifast päiviä niin kolmantena päivänä repeää ja syön panttaamieni päivien ruuat takaisin kroppaan muutamassa hetkessä ja taas ollaan aloituslukemassa.
Onko kellään ehdotuksia mitä pitäisi tehdä. En jaksa enää laihduttaa, laskea yhtään mitään tai syödä vähärasvaisia (täysin mauttomia tuotteita). Inhoan 2 litran veden juomista, vatsani ei kestä raakoja vihanneksia (enää) salaattikiintiö on syöty loppuun. Olen miettinyt yhden kirjoittajan suosittelemaa kulutuksen mukaan laskettavaa ruokavaliota. Se on kuitenkin varmaa, että olen pilannut aineenvaihduntani noilla jojoiluilla. Onko mielipiteitä tai neuvoja mitä kannataisi tehdä? Joskus tuntuu, että paras laihdutuskeino olisi "rasvata köysi". Kärsin myös siitä, miten meitä ylipainoisia kohdellaan. Meille ei valmisteta kauniita vaatteita, kaupoista ei isoja kokoja löydy, kohtelu on usein ylimielistä muuallakin kuin vaatekaupoissa. - onkelmia
Kiloihin kyllästynyt kirjoitti:
Hei mistä te oikeen saatte noita lääkereseptejä? Minulla on painoindeksi yli 37 ja verenpaastosokeri pysyvästi 7,5 sekä verenpainetauti, jota hoidetaan kahdella eri lääkkellä lisäksi minulla on astma. Olen pienikokoinen 158 cm ja painoa on noin 93kg. Lisäksi olen kärsinyt BED oireista vuosikymmeniä. Laihduttaminen on minut lihottanut. Kaikki on kokeiltu painonvartijat noin 10 - 15 kertaa, vanhanajan laihdutuslääke Mirapront (vuosikymmeniä sitten), akunastat korvissa, kaalikeittodieetti, vähähiilarinen ruokavalio, Atkinsin dieetti, painonhallintaryhmässäkin olen ollut noin 4 kertaa ja ennen aloitin kuurin joka maanantai monet luontaistuotteet (laihdutusvalmisteet) on myös kokeiltu. Nyt olen täydellisesti kyllästynyt painooni ja läskeihini, kävin työterveyslääkärillä kuullostelemassa verikokeiden tuloksia, verensokeri oli koholla 7,5 ja veren rasva-arvot myös. Paino on pari kolme vuotta pysynyt samassa parin kolmen kilon vaihtelu on. Viimeisin kokeilu oli Atkins/vähähiilarinen ruokavalio, se kyllä vähentää päiväväsymystä huomattavasti, mutta paino ei putoa. Pyysin lääkäriltä laihdutuslääkereseptiä ja hän tokaisi, että ne nostavat verenpainetta.!!!????
Jos yritän pitää Nutrifast päiviä niin kolmantena päivänä repeää ja syön panttaamieni päivien ruuat takaisin kroppaan muutamassa hetkessä ja taas ollaan aloituslukemassa.
Onko kellään ehdotuksia mitä pitäisi tehdä. En jaksa enää laihduttaa, laskea yhtään mitään tai syödä vähärasvaisia (täysin mauttomia tuotteita). Inhoan 2 litran veden juomista, vatsani ei kestä raakoja vihanneksia (enää) salaattikiintiö on syöty loppuun. Olen miettinyt yhden kirjoittajan suosittelemaa kulutuksen mukaan laskettavaa ruokavaliota. Se on kuitenkin varmaa, että olen pilannut aineenvaihduntani noilla jojoiluilla. Onko mielipiteitä tai neuvoja mitä kannataisi tehdä? Joskus tuntuu, että paras laihdutuskeino olisi "rasvata köysi". Kärsin myös siitä, miten meitä ylipainoisia kohdellaan. Meille ei valmisteta kauniita vaatteita, kaupoista ei isoja kokoja löydy, kohtelu on usein ylimielistä muuallakin kuin vaatekaupoissa.mene jollekin muulle lääkärille, joka osaa muutakin kuin kenkkuilla.
Olen huono neuvomaan, koska käyn kanssasi samaa sotaa. Olen kuitenkin taistellut niin kauan, että luulen jotakin asiasta tietäväni.
Se verenpaine olisi saatava järkevään tasoon, jos on esim yli 140/90 lääkkeillä, niin lääkkeitä o´n lisättävä tai vaihdettava. Jos on noissa rajoissa, voit aloittaa esimerkiksi Xenicalin. Ole tarkkana se Reductilin kanssa, koska mieliealasi taitaa olla sellainen ettei kannata taakkaa lisäillä. Älä siis sitä ota.
Xenical paljastaa ne liikarasvat ripulin kautta. Muuta silloin kun vatsa paukkuu ja "sekoaa", älä luovu Xenicalista. Pyri tekemään rasvattomia aterioita, jolloin ei Xenicaliakaan tarvitse ottaa. Huomaat myös, että rasvatonkin ateria on maukas.
Älä osta kotiim lihottavaa ruokaa tai aineita. Käytä aina sama kauppaa, jonka houkutukset tunnet ja opit hallitseman.
Huomaa se, että ei kannata mennä Nurtiletin tai Dietaaminin 400 kalorin dieettiin, vaan sinulla varmaan olisi joku 1600-1700 Kcal taso se oikea, ei dieettitaso vaan uusi energiataso, johon painosi sitten sopeutuu ajan kanssa. 1600 Lcal syövä kokosesi nainen painanee jonkun 65 kg, ja siihen pääset. Jos haluat pienmmäksi, alenna kaloriatasoa tavoiteesi mukan. Muuta ruokailutavat tuohon uuteen tasoon ajatellen että syöt sen verran koko loppuikäsi, koska niin sinun kokoisesti henkilöt tekevät. ota vaikka malliksi joku kaverisi, joka on suunnilleen samaa pituutta kuin sinä, kävele perässä tai pyydä sitä merkkaamaan ylös mitä syö tai...
Yksi tapa on syödä aluksi valmisruokaa, vaikka ne on muuten hirvitys. Syö aamiaisen lisäksi kalapaistosta (300 Kcal per annos) kaksi kertaa päivässä ja kaalilatikkoa (330 Kcal) kerran. Päivän viides ateria voisi olla ruisleipää ja vähän juustoa, mieluummin kurkkua ja tomaattia. Kevytlevitettä.
Mene diabeteshoitajalle jos sellainen on saatavilla esim terveyskeskuksessa. Saat ohjeita elämästä ja ruokailusta.
Palataan asiaan 20 kilon kuluttua - Hanne
Onko kellään ehdotuksia mitä pitäisi tehdä. En jaksa enää laihduttaa, laskea yhtään mitään tai syödä vähärasvaisia (täysin mauttomia tuotteita). Inhoan 2 litran veden juomista, vatsani ei kestä raakoja vihanneksia (enää) salaattikiintiö on syöty loppuun. Olen miettinyt yhden kirjoittajan suosittelemaa kulutuksen mukaan laskettavaa ruokavaliota. Se on kuitenkin varmaa, että olen pilannut aineenvaihduntani noilla jojoiluilla. Onko mielipiteitä tai neuvoja mitä kannataisi tehdä? Joskus tuntuu, että paras laihdutuskeino olisi "rasvata köysi". Kärsin myös siitä, miten meitä ylipainoisia kohdellaan. Meille ei valmisteta kauniita vaatteita, kaupoista ei isoja kokoja löydy, kohtelu on usein ylimielistä muuallakin kuin vaatekaupoissa.Kovin tutulta vaikuttaa, kun luin tekstiäsi. Minä tilasin ajan omasta terveyskeskuksesta. Oma lääkärini on nuori nainen, ja hän suhtautui ongelmaani todella hienosti. Ehkä nämä vasta valmistuneet lääkärit ovat koulutettu hoitamaan tätä uutta kansansairauttamme ihan vakavasti. Keskustelimme pitkään ravitsemuksesta ( itse olen alan ammattilainen ) ja liikunnasta, sekä elämäntapojen muutoksesta. Hän kirjoitti lähetteen seuraavaksi aamuksi laboratorioon, jossa otettiin verinäytteet ja sydänfilmi. Tulokset hän soitti minulle muutaman päivän kuluttua. Tilasin uuden ajan, jatkoimme keskustelua ja sain reseptin.
Verenpainetta todella täytyy tarkkailla, koska Reductilin sivuvaikutuksiin alussa kuuluu sen kohoaminen. Nyt alkuvaiheessa käyn lääkärin luona seurantakäynneillä muutaman viikon välein. Luulen, että jossain vaiheessa vereni sokeri- ja rasva-arvoja myös tarkistetaan. Sinulla on verenpainetauti, johon saat lääkitystä, ja se saattaa olla esteenä voimakasvaikutteisten laihdutuslääkkeiden saantiin. Lääkäri kyllä tietää voiko sinulle laihdutuslääkettä antaa. Sinulla on myös oikeus saada asiallisia vastauksia perusteluineen.
Toivon, että omalta kohdaltani tämän kuurin jälkeen olisivat ihmedieetit taakse jäänyttä elämää. Kaiki mahdolliset olen minäkin kokeillut. Osittain perunkin kirjoittamani, akunastoja minulla ei ole ollut. Tsemppiä ja sitkeyttä sinulle. - tuulinen
Ann@ kirjoitti:
Tuulinen, mulla on lähtöpaino sama kuin sullakin, joten matkaa on edessä 50 kiloa. Olisikin mieluummin 50 km kävellen!
Mulla ei ole toistaiseksi ollut muuta sivuvaikutusta kuin huono nukkuminen, jota aikaisemmin korjattiin lääkkeillä. Niitä ei saa syödä samaan aikaan Reductilin kanssa, mutta puhun huomenna lääkärilleni tuostakin.
Kuinka paljon liikut? Minä kävelen työmatkani eli 6km/pv ja käyn kuntosalilla kolmesti viikossa sekä keppijumpassa silloin kun työvuorot sallivat. Minulle tehtiin salilla uusi, rankka rasvanpoltto-ohjelma.
No,en minä ensi kesänä vielä aikonutkaan rannalle mennä, mutta ehkä jo seuraavana.Tottahan tuo on että luku 50 on mukavempi matkana kuin kiloina :)
Sivuvaikutuksia on ollut juuri tuo unettomuus mutta sen lääkärini hoisi antmalla unilääkkeen (tenokisia, keskivahva unilääke ei mikään nukahtamislääke) ja johan nukuttaa ja aamulla taas pirteänä töihin (ei tokkuraisuutta)
Siirsin tänään redun ottamisen klo 12:00 päivällä ja nyt on tosi hyvä olla (iltasyöppö kun olen) ei tee mieli syödä.
Liikunnasta sen verran että olen 8-vuotta nostellut painoja (siis ei mitään pikkupainoja) eli 3 x vko:ssa painotreeniä ja 2xvko:ssa sauvakävelyä. Sitten treenaan/opetan/katson 2 tyttöä että he nostelevat painoja oikein. Eli liikuntamäärä ok.
Lääkäri sanoikin että kun treenaa paljon niin ruokahalu kasvaa sekä myös ahmimiskohtaukset.
Nyt joku bodari ajattelee että joo ei tyttö osaa koota ruokavalioonsa oikein proteenien suhteen niille tiedoksi että OSAAN!!! :))
Mutta olen kaikin puolin nyt NIIIIIIIIIIN tyytyväinen tähän reduun ja sen apuun että tekisi mieli halata kaikkia laihduttajia (olen oikeesti näin positiivinen ilman reduakin, joten ei tarvi kommentoida että ylionnellinen olo johtuu onnellisuuspillereistä nimeltä reductil. - onkelmia
Hanne kirjoitti:
Kovin tutulta vaikuttaa, kun luin tekstiäsi. Minä tilasin ajan omasta terveyskeskuksesta. Oma lääkärini on nuori nainen, ja hän suhtautui ongelmaani todella hienosti. Ehkä nämä vasta valmistuneet lääkärit ovat koulutettu hoitamaan tätä uutta kansansairauttamme ihan vakavasti. Keskustelimme pitkään ravitsemuksesta ( itse olen alan ammattilainen ) ja liikunnasta, sekä elämäntapojen muutoksesta. Hän kirjoitti lähetteen seuraavaksi aamuksi laboratorioon, jossa otettiin verinäytteet ja sydänfilmi. Tulokset hän soitti minulle muutaman päivän kuluttua. Tilasin uuden ajan, jatkoimme keskustelua ja sain reseptin.
Verenpainetta todella täytyy tarkkailla, koska Reductilin sivuvaikutuksiin alussa kuuluu sen kohoaminen. Nyt alkuvaiheessa käyn lääkärin luona seurantakäynneillä muutaman viikon välein. Luulen, että jossain vaiheessa vereni sokeri- ja rasva-arvoja myös tarkistetaan. Sinulla on verenpainetauti, johon saat lääkitystä, ja se saattaa olla esteenä voimakasvaikutteisten laihdutuslääkkeiden saantiin. Lääkäri kyllä tietää voiko sinulle laihdutuslääkettä antaa. Sinulla on myös oikeus saada asiallisia vastauksia perusteluineen.
Toivon, että omalta kohdaltani tämän kuurin jälkeen olisivat ihmedieetit taakse jäänyttä elämää. Kaiki mahdolliset olen minäkin kokeillut. Osittain perunkin kirjoittamani, akunastoja minulla ei ole ollut. Tsemppiä ja sitkeyttä sinulle.jos minulle kohdistit nuo vimeiset kauniit sanat.
Sinulla on nyt tsemppiä ja olet hyvällä tiellä. Saat tuloksia, sen uskon. Positiivinen asenteesi auttaa.
Kirjoita taas 20 kilon päästä, muistan nimimerkkisi! - kiloihin kyllästynyt
onkelmia kirjoitti:
jos minulle kohdistit nuo vimeiset kauniit sanat.
Sinulla on nyt tsemppiä ja olet hyvällä tiellä. Saat tuloksia, sen uskon. Positiivinen asenteesi auttaa.
Kirjoita taas 20 kilon päästä, muistan nimimerkkisi!Kiitos teille,vinkeistä ja neuvoista. Ehkä hakeudun yksityislääkärin vastaanotolle, sillä meidän arvauskeskuksesta ei saa mitään lääkereseptejä. Ehkä yritän sinun ohjeellasi "onkelmia" sillä se vaikuttaa järkevimmältä. Eli tietty kalorimäärä (karkeasti arvioin) en rupea laskemaan, olen sille allerginen. Kun vointi paranee aloitan taas liikunnan, nyt aloitin "nytkyttelyn" jonkinlaisella vatsatrimmerillä siinä ei nivelet rasitu ja mahalihakset saavat kyytiä. En sittenkään aioi luovuttaa vaan yritän parantaa tapojani. En voi syödä jatkuvasti valmisruokia, sillä joudun työni puolesta valmistamaan aterioita hoitolapsille olen perhepäivähoitaja. Ruoka on terveellistä perusruokaa, mutta pyrin vältämään tärkkelyspitoisia ruokia sekä napostelua. Ehkä sittenkin vielä on mahdollisuus pudottaa edes vähän painoa.
Vielä kerran kiitos kannustuksesta, kiloihin kyllästynyt mummeli Itä-Suomesta. - yinyangparantaja_
Onko kellään ehdotuksia mitä pitäisi tehdä. En jaksa enää laihduttaa, laskea yhtään mitään tai syödä vähärasvaisia (täysin mauttomia tuotteita). Inhoan 2 litran veden juomista, vatsani ei kestä raakoja vihanneksia (enää) salaattikiintiö on syöty loppuun. Olen miettinyt yhden kirjoittajan suosittelemaa kulutuksen mukaan laskettavaa ruokavaliota. Se on kuitenkin varmaa, että olen pilannut aineenvaihduntani noilla jojoiluilla. Onko mielipiteitä tai neuvoja mitä kannataisi tehdä? Joskus tuntuu, että paras laihdutuskeino olisi "rasvata köysi". Kärsin myös siitä, miten meitä ylipainoisia kohdellaan. Meille ei valmisteta kauniita vaatteita, kaupoista ei isoja kokoja löydy, kohtelu on usein ylimielistä muuallakin kuin vaatekaupoissa."Inhoan 2 litran veden juomista, vatsani ei kestä raakoja vihanneksia (enää) salaattikiintiö on syöty loppuun."
1. Lopeta liiallisen veden juonti. Munuaisilla on vain tietty kapasiteetti kuinka paljon ne voivat filteröidä vettä ( max. 6 kuppia päivässä terveellä ihmisellä, mukaanlukien keitot ym. ). Ajan mittaan munuaiset joutuvat paiskimaan ylimääräisesti töitä ja niiden toiminta alkaa heikkenemään minkä seurauksena ylimääräistä nestettä alkaa kerääntymään elimistöön. Tiedän useita tapauksia, jotka ovat kitanneet kuukausia "terveellisiä" kasvisjuomiaan syöden vain yhden varsinaisen aterian päivässä ilman minkäänlaista aavistusta kuinka paljon sitä nestettä kertyy, ja omistavat tyypilliset ongelmat ( lihavuus, nesteen kerääntyminen elimistöön, hengenahdistus,...).
2. Lopeta raakojen kasvisten/juuresten/hedelmien syönti. Suurin osa niistä omistaa kylmän vaikutuksen elimistöön, ja kuluttaa virtaa ruoansulatusjärjestelmästä. Lopuksi, vatsa ei pysty imemään ravintoaineita ja perna ei kykene kuljettamaan ja muuntamaan ravintoaineita kehon nesteiksi/energioiksi. Kuten olet kokenut, elimistöä voi väärinkäyttää vain niin kauan kuin virtaa riittää järjestelmässä minkä jälkeen joudumme vastaamaan tuhoisten ruokien/kuurien vaikutuksesta ja energianhäviöstä. Ruoat tulee valmistaa huolella, syödä monipuolisesti !kypsiä! ruokia ja niiden tulee maistua hyvältä. Paskanmakuiset terveysruoat eivät ole oikeasti kovin terveysruokia. Liiallisten kuumien nesteiden nauttimista tulee myös välttää.
3. Syö silloin kun on nälkä, ja juo kun on jano. Ei liikaa eikä myöskään tietoista kidutusta.
4. Vältä haitallisia ruokia:
- maitotuotteet
- sokeri/alkoholi
- liialliset leivät/keksit
- kaikkea epäilyttävää - onkelmia
kiloihin kyllästynyt kirjoitti:
Kiitos teille,vinkeistä ja neuvoista. Ehkä hakeudun yksityislääkärin vastaanotolle, sillä meidän arvauskeskuksesta ei saa mitään lääkereseptejä. Ehkä yritän sinun ohjeellasi "onkelmia" sillä se vaikuttaa järkevimmältä. Eli tietty kalorimäärä (karkeasti arvioin) en rupea laskemaan, olen sille allerginen. Kun vointi paranee aloitan taas liikunnan, nyt aloitin "nytkyttelyn" jonkinlaisella vatsatrimmerillä siinä ei nivelet rasitu ja mahalihakset saavat kyytiä. En sittenkään aioi luovuttaa vaan yritän parantaa tapojani. En voi syödä jatkuvasti valmisruokia, sillä joudun työni puolesta valmistamaan aterioita hoitolapsille olen perhepäivähoitaja. Ruoka on terveellistä perusruokaa, mutta pyrin vältämään tärkkelyspitoisia ruokia sekä napostelua. Ehkä sittenkin vielä on mahdollisuus pudottaa edes vähän painoa.
Vielä kerran kiitos kannustuksesta, kiloihin kyllästynyt mummeli Itä-Suomesta.jota laitat lapsille, käy sinullekin. Mainitsin niitä eineksiä vain sen takia, että jos aloittaa vaikeassa tilanteessa "nollasta", esim poikamies tai sellainen jolla ei ole työpaikkaruokaa, niin ne on hyviä, koska annoskoko on kiinteä ja joissakin tuotteissa riittävän vähäkalorinen. Sitten taas on ruokia joita en ymmärrä: (miten maksalatikkoon saa niin paljon kaloreita kuin eineksissä on) tuntuu että ratkotaan lihatehtaan rasvavuorta koskevia ongelmia, ei asiakkaan ruokailuongelmia.
Kun itse kamppailen ruoan määrän hallinnan kanssa, niin olen kehittänyt tavan päästä halutessa helposti kylläiseksi. Se tapahtuu niin, että syötyäni kohtuullisesti ruokaa syön yhden sokeripalan. Sen ällö makeus kertoo aivoille heti sen, että nyt on syöminen loppu, ei kannata "nälkäillä" enää.
Tämän elimistö oppi alle kahdessa päivässä, ja sitten määrähallinta on tältä osin hanskassa. Itse "harjoitelin" sitä kalapaistoksella, mutta oikealla "tosiruoalla" se käy myös, jos on vaan sen verran luonnetta.Mulla ei ollut.
Toinen asia on opetella ne säännölliset ruoka- ajat. Aamiainen, lounas, välipala, päivällinen ja iltanen. Silloin pienet määrät riittää, sokerit on tasaisemmat ja kokonaisenergiamäärä joka tulee syötyä, on oikea. Se auttaa mm ylettömiin välipaloihin ja estää hyytävän nälän.. Jos joskus söin leipää 12 - 15 palaa päivässä (kauhea määrä!) niin nyt suositeltava 6 viipaletta on aivan oikea määrä, vähän ylikin. 6 ylimääräistä voileipää juustolla = 1000 Kcal. Kurjaa tämä matematiikka, aina liian isoja lukuja!
Kiitos siis kittämisestä. Olen lukemassa nettiä oppiakseni ja kysyäkseni, sorrun aina välillä opettaman. Niin nytkin. Onneksi joku piti siitä. - 1-2 palaa ruisleipää
onkelmia kirjoitti:
jota laitat lapsille, käy sinullekin. Mainitsin niitä eineksiä vain sen takia, että jos aloittaa vaikeassa tilanteessa "nollasta", esim poikamies tai sellainen jolla ei ole työpaikkaruokaa, niin ne on hyviä, koska annoskoko on kiinteä ja joissakin tuotteissa riittävän vähäkalorinen. Sitten taas on ruokia joita en ymmärrä: (miten maksalatikkoon saa niin paljon kaloreita kuin eineksissä on) tuntuu että ratkotaan lihatehtaan rasvavuorta koskevia ongelmia, ei asiakkaan ruokailuongelmia.
Kun itse kamppailen ruoan määrän hallinnan kanssa, niin olen kehittänyt tavan päästä halutessa helposti kylläiseksi. Se tapahtuu niin, että syötyäni kohtuullisesti ruokaa syön yhden sokeripalan. Sen ällö makeus kertoo aivoille heti sen, että nyt on syöminen loppu, ei kannata "nälkäillä" enää.
Tämän elimistö oppi alle kahdessa päivässä, ja sitten määrähallinta on tältä osin hanskassa. Itse "harjoitelin" sitä kalapaistoksella, mutta oikealla "tosiruoalla" se käy myös, jos on vaan sen verran luonnetta.Mulla ei ollut.
Toinen asia on opetella ne säännölliset ruoka- ajat. Aamiainen, lounas, välipala, päivällinen ja iltanen. Silloin pienet määrät riittää, sokerit on tasaisemmat ja kokonaisenergiamäärä joka tulee syötyä, on oikea. Se auttaa mm ylettömiin välipaloihin ja estää hyytävän nälän.. Jos joskus söin leipää 12 - 15 palaa päivässä (kauhea määrä!) niin nyt suositeltava 6 viipaletta on aivan oikea määrä, vähän ylikin. 6 ylimääräistä voileipää juustolla = 1000 Kcal. Kurjaa tämä matematiikka, aina liian isoja lukuja!
Kiitos siis kittämisestä. Olen lukemassa nettiä oppiakseni ja kysyäkseni, sorrun aina välillä opettaman. Niin nytkin. Onneksi joku piti siitä.ja juo ½L vettä. Vatsa on sopivasti täynnä, eikä tule syötyä niin paljon. Ja.. kun on kylläinen olo jo syödessä niin on syönyt liikaa. Sillai.
- onkelmia
1-2 palaa ruisleipää kirjoitti:
ja juo ½L vettä. Vatsa on sopivasti täynnä, eikä tule syötyä niin paljon. Ja.. kun on kylläinen olo jo syödessä niin on syönyt liikaa. Sillai.
kokeilen tuota. Tosin, se ruileipä tökkii ainakin aluksi, kun ei ole Beceliä ja juustoa... Hyvä neuvo!
- läsämouses
kiloihin kyllästynyt kirjoitti:
Kiitos teille,vinkeistä ja neuvoista. Ehkä hakeudun yksityislääkärin vastaanotolle, sillä meidän arvauskeskuksesta ei saa mitään lääkereseptejä. Ehkä yritän sinun ohjeellasi "onkelmia" sillä se vaikuttaa järkevimmältä. Eli tietty kalorimäärä (karkeasti arvioin) en rupea laskemaan, olen sille allerginen. Kun vointi paranee aloitan taas liikunnan, nyt aloitin "nytkyttelyn" jonkinlaisella vatsatrimmerillä siinä ei nivelet rasitu ja mahalihakset saavat kyytiä. En sittenkään aioi luovuttaa vaan yritän parantaa tapojani. En voi syödä jatkuvasti valmisruokia, sillä joudun työni puolesta valmistamaan aterioita hoitolapsille olen perhepäivähoitaja. Ruoka on terveellistä perusruokaa, mutta pyrin vältämään tärkkelyspitoisia ruokia sekä napostelua. Ehkä sittenkin vielä on mahdollisuus pudottaa edes vähän painoa.
Vielä kerran kiitos kannustuksesta, kiloihin kyllästynyt mummeli Itä-Suomesta.tillooppa netin kautta ihelles semmonen fitball-monella nimellä kulukoovat. Jos out pätkä, ota 65senttinen, jos pitkä, ota isomp. Suomen polkupyörätukku ainehhii myöp, viisyheksänkytä makso eilen.
Mukava peli, suap läsät kyytivä. Miula on jo! - vastausta odottava
Ann@ kirjoitti:
No,en minä ensi kesänä vielä aikonutkaan rannalle mennä, mutta ehkä jo seuraavana.Eikö unilääkettä saa ottaa Redu-kuurin aikana? Itse käytän viikottain puolikkaan muutoin en nuku koko yönä, oli kuurilla tai ei.
- bertta
Ann@ kirjoitti:
No,en minä ensi kesänä vielä aikonutkaan rannalle mennä, mutta ehkä jo seuraavana.Minulle vastahakoinen lääkäri kertoi Reductilin aiheuttavan bibolaarihäiriön, eli 2-suuntaisen mielialahäirön...
En ole koskaan kuullut vastaavaa.
Tosin niin oli lääkäri väinpitämätön, että toisenkin (Xenical)reseptin kirjoittaminen oli kuin olisin "muruja poiminut rikkaiden pöydän alta", koska hänen asenteensa ko. lääkkeisiin oli skeptinen.
Kelalta on kuulemma korvaushakemuksia tullut viime aikoina takaisin haetaessa niitä Xenicalin käyttöön.
Siitäkään en ole varma, koska monessa asiassa meni vähän "ojasta allikkoon"...
Riskitekijöitä oli juuri ne tarvittavat...
Sitten elämässäni tapahtui muutto toiselle paikkakunnalle ja asia jäi "ilmaan"...
Tosin nyt kaikki on alkanut sujua kitkatta...
Mitään ei tarvitse kerjätä - asiat käsitellään joustavasti ja edistystä tapahtuu...
Joskus lääkärin ja potilaan "kemiat" eivät vaan täsmää ja varsinkin jos lääkäri osoittaa välinpitämättömyyttä ja auktoriteettiasema nousee pällimmäiseksi.
Siis voikohan Redu aiheuttaa mielisairautta?
Onkohan kenelläkään tietoa tai kokemusta? - Hanne
bertta kirjoitti:
Minulle vastahakoinen lääkäri kertoi Reductilin aiheuttavan bibolaarihäiriön, eli 2-suuntaisen mielialahäirön...
En ole koskaan kuullut vastaavaa.
Tosin niin oli lääkäri väinpitämätön, että toisenkin (Xenical)reseptin kirjoittaminen oli kuin olisin "muruja poiminut rikkaiden pöydän alta", koska hänen asenteensa ko. lääkkeisiin oli skeptinen.
Kelalta on kuulemma korvaushakemuksia tullut viime aikoina takaisin haetaessa niitä Xenicalin käyttöön.
Siitäkään en ole varma, koska monessa asiassa meni vähän "ojasta allikkoon"...
Riskitekijöitä oli juuri ne tarvittavat...
Sitten elämässäni tapahtui muutto toiselle paikkakunnalle ja asia jäi "ilmaan"...
Tosin nyt kaikki on alkanut sujua kitkatta...
Mitään ei tarvitse kerjätä - asiat käsitellään joustavasti ja edistystä tapahtuu...
Joskus lääkärin ja potilaan "kemiat" eivät vaan täsmää ja varsinkin jos lääkäri osoittaa välinpitämättömyyttä ja auktoriteettiasema nousee pällimmäiseksi.
Siis voikohan Redu aiheuttaa mielisairautta?
Onkohan kenelläkään tietoa tai kokemusta?Reductilista saat tietoa omalta lääkäriltäsi. Myös netistä sitä löytyy, kun esimerkiksi Googleen laitat hakusanaksi Reductil. Itselläni ei ole edes käynyt mielessä mikään mielisairaus, enkä ole kuullut sen ns. terveellä ihmisellä sellaisia oireita edes ilmenneen. Psyyken sairautta sairastavalle ei edes anneta reseptiä tähän lääkkeeseen.
- pieni huikka
risiiniöljyä.. niin ei paljoa liho.. ja se on myös hyvä lääke yskään.. ;)
- onkelmia
tuota itse, on sullakin onkelmia. Varoita ainakin vierustovereita ennakoon, ja tee vessaan varaus istumapaikasta.
- leipä
on tuo josta puhuit? kerrotko lisää:)
- kesäkuntoon
Kävin yksityisellä lääkärillä, kun halusin kokeilla painonpudotukseen Reductilia. Menin siksi yksityiselle, etten kuvitellutkaan saavani reseptiä mistään muualta. Talvitamineet päälläni lääkäri sai painoindeksiksi minulle 27. Kotona seuraavana aamuna nakupaino antoi painoindeksiksi 25, josta lähdin liikkeelle. Tavoitteeni oli 21 ja numeron 36 vaatteet, joita kaappini on täynnä. Nyt 4 vk mennyt, ja tavoite saavutettu. Olen todella tyytyväinen. Yli 6% lähti ihan vaivattomasti.
Reductilin ainoa haittavaikutus oli suun kuivuminen. Väliin tuntui, että kieli kasvaa kitalakeen kiinni, vaikka kuinka join vettä. Väkevät pastillit (sokerittomat tietysti) auttoivat tähän ongelmaan. Ruokahalu oli aivan tipotiessään koko kuurin ajan. Yritin noudattaa 15 vuotta vanhoja painonvartijoiden ohjeita, mutta en vissiin saanut syötyä sitäkään, mitä niiden mukaan olisi ollut sallittua. Painonpudotukseen löysin vielä ihanan Extreme-leivän, jossa on todella alhainen energiamäärä.
Miksi huolehtia lääkkeen hinnasta. Minullakin kirpaisi tämä todella paljon. Tosin säästöä tuli, kun jäi herkut kauppaan ja nyt taas mahdun entisiin vaatteisiin, jotka ovat olleet jäähyllä jonkin aikaa. Jos olisin ostanut uuden vaatekerran kokoa 40, en olisi selvinnyt tällä summalla uusia farkkuja pidemmälle. Etenkin, jos toisessa vaakakupissa on terveys, ja toisessa kallis lääke. Eikö ole selvää kumman valitsee. Tosi ihana olo kaikin puolin. Suosittelen.- Sopivasti laihtunut
Siitä tunnistaa tehokkaan laihdutuslääkkeen, ne on noi sivuvaikutukset, kuten suun kuivuminen. Tämä on toisaalta hyväkin, tuleepa ainakin juotua paljon vettä, kuten pitääkin.
Lääkefirmat kyllä rahastavat melkoisesti noilla tehokkailla lääkkeillä, vaikuttava aine niissä yleensä on jo kohtalaisen kauan sitten keksitty, eikä niissä pitäisi enää olla hinnassa mukana lääkkeen (vaikuttavan aineen) tutkimus- ja kehityskuluja. Kysyntää kuitenkin on ja näin voidaan hyödyntää vanhoja kaavoja. - onkelmia
Hyvä huomata että joku onnistuu, tosin ei ollut kauhean iso tavoite, mutta silti!
Muista nyt sitten syödä energiaa 6 % vähemmän, koska olet sen verran pienempi. Muuten se tulee takaisin se paino. - Hanne
Oikeassa olet, terveyskeskuslääkäri ei olisi sinulle antanut laihdutuslääkettä, koska painoindeksisi oli normaali. Olen edelleen sitä mieltä, että helpompi laihduttaa 3 kuin 30 kiloa! Mielestäni teit oikein, kun heti laihdutit nuo muutamat kilot pois. Jos minä onnistun kesään mennessä laihtumaan vaikka 10-15 kiloa, on minun Reductil-kustannukseni säästetty vaatemenoissa. Vaaleanpunaiset farkut odottavat ainakin. :)
- rantakuntoon
Hanne kirjoitti:
Oikeassa olet, terveyskeskuslääkäri ei olisi sinulle antanut laihdutuslääkettä, koska painoindeksisi oli normaali. Olen edelleen sitä mieltä, että helpompi laihduttaa 3 kuin 30 kiloa! Mielestäni teit oikein, kun heti laihdutit nuo muutamat kilot pois. Jos minä onnistun kesään mennessä laihtumaan vaikka 10-15 kiloa, on minun Reductil-kustannukseni säästetty vaatemenoissa. Vaaleanpunaiset farkut odottavat ainakin. :)
Pidä vain lippu korkealla. Asenne on puoli työtä!
Minulla taisi tuo vaakakuppi-vertaus mennä vähän ristiin, mutta ajatus oli se, että mieluummin pitää terveys ja maksaa kalliit lääkkeet, kuin olla laihtumatta ja menettää terveys. Sen jälkeen lääkkeet sitten vasta maksavatkin paljon.
Itselläni tuli tuo muutama kilo lopetettuani tupakanpolton n. 3 vuotta sitten. Paino tuli hiljaa hiipien, etten itsekään huomannut heti. Strets-farkut antoivat sen verran periksi, että paino sai vapaasti nousta.
Niinkuin aikaisemmin kerroin, yritin Reductil-kuurin aikana syödä vanhojen painonvartija-ohjeiden mukaan. Olin n 15 vuotta sitten painonvartijoissa ja pudotin painoa 15 kiloa. Muutin elämäntavat tuon jälkeen. Tuon jälkeen olen käyttänyt kotona vain kevyt-tuotteita. Mahdollisimman vähärasvaisia ja sokerittomia. Kalorit seuraan myös tarkasti jo kaupassa ostoksilla ollessani. Tietysti joskus voi herkutella. Olen valitettavasti niitä ihmisiä, jotka tuntuu lihoavan pelkästä herkkujen katselusta.
Tsemppiä :>) - kesä/rantakuntoon
rantakuntoon kirjoitti:
Pidä vain lippu korkealla. Asenne on puoli työtä!
Minulla taisi tuo vaakakuppi-vertaus mennä vähän ristiin, mutta ajatus oli se, että mieluummin pitää terveys ja maksaa kalliit lääkkeet, kuin olla laihtumatta ja menettää terveys. Sen jälkeen lääkkeet sitten vasta maksavatkin paljon.
Itselläni tuli tuo muutama kilo lopetettuani tupakanpolton n. 3 vuotta sitten. Paino tuli hiljaa hiipien, etten itsekään huomannut heti. Strets-farkut antoivat sen verran periksi, että paino sai vapaasti nousta.
Niinkuin aikaisemmin kerroin, yritin Reductil-kuurin aikana syödä vanhojen painonvartija-ohjeiden mukaan. Olin n 15 vuotta sitten painonvartijoissa ja pudotin painoa 15 kiloa. Muutin elämäntavat tuon jälkeen. Tuon jälkeen olen käyttänyt kotona vain kevyt-tuotteita. Mahdollisimman vähärasvaisia ja sokerittomia. Kalorit seuraan myös tarkasti jo kaupassa ostoksilla ollessani. Tietysti joskus voi herkutella. Olen valitettavasti niitä ihmisiä, jotka tuntuu lihoavan pelkästä herkkujen katselusta.
Tsemppiä :>)Unohdin vielä mainita liikunnan tärkeydestä. En ole mikään kuntosali/jumppaihminen, mutta reipas kävely on ollut painontarkkailussani mukana koko ajan. Kävelylenkit eivät rasita kukkaroa onneksi.
- hopo
olen käyttänyt xenicaali merkkistä laihdutus lääkettä,painon pudotukseen.
- lääke
laihtumiseen on amfetamiini. Varovaisuutta ei tämän kanssa voi liikaa korostaa sillä koukku riski on olemassa. Teho on kuitenkin uskomaton. Viikonlopun jälkeen on nesteet lähteneet ja läski palaa pitkin päivää. Unen- ja ruuantarve katoaa täysin.
- Kiloja riittää..
Sitä käytetään kaikista tehokkaimmissa laihdutuslääkkeissä vaikuttavana aineena pieni määrä ja joissakin maissa sitä myös käytetään laihduttamiseen lääkärin valvonnassa.
Itse asiassa puhdas amfetamiini on siihen tarkoitukseen oikeastaan paras aine, mutta ymmärrettävistä syistä johtuen sitä ei täällä Suomessa siihen tarkoitukseen saa. Mopo voisi joillakin karata käsistä.. - kuulimpa vaan
Amfetamiinia on jopa käytetty 70 luvulla suomessa laihdutuslääkkeessä, mutta sitten huomattiin että porukka jää koukkuun ja jotenkin käyttömäärät lisääntyy. Sittemmin tuote tietysti poistettiin käytöstä ( tai se oli vasta koeryhmän käytössä). Ei ihme että kaikki popparit ja näyttelijät on niin jumalattoman hoikkia!
- pullukka
Kukaan ei maininnut sitä uutta lääkettä, oli vain nuo Xenical ja Reductil esillä. Onko kukaan kokeillut postimyynnissä tarjottavaa Trimbia-tabletteja joita otetaan vaan joka toinen päivä ja yksi tabletti pudottaa painoa 2 kg??? Kuulostaa toimivan samoin kuin Redu ja lisäksi poltaa jo kertyneitä rasvakudoksia. Uskaltaako kokeilla?
- Hanne
Älä tilaa mitään ihmepillereitä! Jos olet seurannut tiedotusvälineitä, niin luit juuri eräästä
" laihdutuspilleristä, " joka oli pelkkää leivinjauhetta.
Muutama viikko sitten oli Akuutti-ohjelmassa maininta, että loppuvuodesta on myyntiin tulossa uusi laihdutuslääke. Se on suunnattu keskivartalolihavuuden hoitoon. Tarkempaa tietoa ei siitä vielä kerrottu.
Jos tosissasi haluat laihtua pysyvin tuloksin, sinun on opeteltava oikeat ruokailutottumukset ja otettava liikunta tavaksi. Laihdutuslääkkeet lääkärin valvonnassa tukevat tätä pyrkimystä.
Mitään oikotietä ei ole, sinun on kulutettava enemmän, kuin syöt. Kaikki ihmedieetit ja ihmepillerit antavat vain hetkellisen " onnen ". Kymmenistä ja taas kymmenistä omista kokemuksistani tiedän, että kilot tulevat nopeammin takaisin, kuin ihmedieetit ovat kestäneet. Ja aina muutama lisäkilo enemmän. - pullukka
Hanne kirjoitti:
Älä tilaa mitään ihmepillereitä! Jos olet seurannut tiedotusvälineitä, niin luit juuri eräästä
Muutama viikko sitten oli Akuutti-ohjelmassa maininta, että loppuvuodesta on myyntiin tulossa uusi laihdutuslääke. Se on suunnattu keskivartalolihavuuden hoitoon. Tarkempaa tietoa ei siitä vielä kerrottu.
Jos tosissasi haluat laihtua pysyvin tuloksin, sinun on opeteltava oikeat ruokailutottumukset ja otettava liikunta tavaksi. Laihdutuslääkkeet lääkärin valvonnassa tukevat tätä pyrkimystä.
Mitään oikotietä ei ole, sinun on kulutettava enemmän, kuin syöt. Kaikki ihmedieetit ja ihmepillerit antavat vain hetkellisen " onnen ". Kymmenistä ja taas kymmenistä omista kokemuksistani tiedän, että kilot tulevat nopeammin takaisin, kuin ihmedieetit ovat kestäneet. Ja aina muutama lisäkilo enemmän.Ihan taas verenpaine nousi kun luki tuota viestiä. Ihan samaa mussutusta kun lääkäritkin aina aloittaa. Syön painonvartijoiden ohjeiden mukaisesti, liikun; 1h tanssia, 2h kuntosalia viikossa ja välillä joko vesijuoksua tai sauvakävelyä vielä pälle. JA SILTI PAINO EI PUTOA! Elämäntavoissani ei ole muuta korjattavaa kuin kaksi olutta saunapäivänä. Kilpirauhas arvoni ovat normaalin rajoissa ja erilaisia hormooni kuurejankin on kokeiltu mm testosteroni. Taistelua on ollut nyt viimeiset 6v ja painoa on tullut 61kg nykyiseen 85kg. ALKAA HUUMORI LOPPUA! Kaikki mahdollinen on kokeiltu Atkinssista kaalisoppadietteihin. ruokapäiväkirjaa pidän aina vähän väliä ja tarkistan siten että syönkö muka aivan väärin ja en syö! Kolesteroili arvonikin ovat alle 4. Ajattelin että jos nyt vaikka nämä uudet lääkkeet auttaisivat tässä loputtomassa suossa.
- lääkäristä ja VAADI redua
pullukka kirjoitti:
Ihan taas verenpaine nousi kun luki tuota viestiä. Ihan samaa mussutusta kun lääkäritkin aina aloittaa. Syön painonvartijoiden ohjeiden mukaisesti, liikun; 1h tanssia, 2h kuntosalia viikossa ja välillä joko vesijuoksua tai sauvakävelyä vielä pälle. JA SILTI PAINO EI PUTOA! Elämäntavoissani ei ole muuta korjattavaa kuin kaksi olutta saunapäivänä. Kilpirauhas arvoni ovat normaalin rajoissa ja erilaisia hormooni kuurejankin on kokeiltu mm testosteroni. Taistelua on ollut nyt viimeiset 6v ja painoa on tullut 61kg nykyiseen 85kg. ALKAA HUUMORI LOPPUA! Kaikki mahdollinen on kokeiltu Atkinssista kaalisoppadietteihin. ruokapäiväkirjaa pidän aina vähän väliä ja tarkistan siten että syönkö muka aivan väärin ja en syö! Kolesteroili arvonikin ovat alle 4. Ajattelin että jos nyt vaikka nämä uudet lääkkeet auttaisivat tässä loputtomassa suossa.
TIEDÄN TASAN PULLUKKA mistä puhut. Itsellä samat liikuntmäärät jopa ylittää sinun määrät/vko:ssa ja silti läski mikä laski ja sehän on IKUISTA ja höps!!!
Redua 6 vko:a takana ja 90kg.stä painoa pudonnut 7kg eli n1kg-viikko ja TIEDÄTKÖ ihan ILMAN nälkää.
Et oikeesti arvaa miten oudolta tuntuu MUISTAA syödä ettei tulisi liian pitkiä ruokailuvälejä.
että silleen ai niin mene lääkäriin ja puhu suoraan eikä KAARRELLLEN. - pullukka
lääkäristä ja VAADI redua kirjoitti:
TIEDÄN TASAN PULLUKKA mistä puhut. Itsellä samat liikuntmäärät jopa ylittää sinun määrät/vko:ssa ja silti läski mikä laski ja sehän on IKUISTA ja höps!!!
Redua 6 vko:a takana ja 90kg.stä painoa pudonnut 7kg eli n1kg-viikko ja TIEDÄTKÖ ihan ILMAN nälkää.
Et oikeesti arvaa miten oudolta tuntuu MUISTAA syödä ettei tulisi liian pitkiä ruokailuvälejä.
että silleen ai niin mene lääkäriin ja puhu suoraan eikä KAARRELLLEN.Olen menossa taas kerran kilpirauhas kokeisiin maanantaina ja sitten viikon päästä on lääkäri aika ja ajattelin suoraan ottaa pillerit puheeksi. En tiedä kirjoittaako työterveyslääkäri sellaisia mutta jos ei niin menen sitten vaikka yksityiselle. Kohta on veranpaine lääkkeet jos paino vielä kohoaa, ja 2tyypin diapetes on myös sukurasitteena, en millään haluaisi niitä.
- vast. pullukka
lääkäristä ja VAADI redua kirjoitti:
että silleen ai niin mene lääkäriin ja puhu suoraan eikä KAARRELLLEN.Olen menossa taas kerran kilpirauhas kokeisiin maanantaina ja sitten viikon päästä on lääkäri aika ja ajattelin suoraan ottaa pillerit puheeksi. En tiedä kirjoittaako työterveyslääkäri sellaisia mutta jos ei niin menen sitten vaikka yksityiselle. Kohta on veranpaine lääkkeet jos paino vielä kohoaa ja 2tyypin diapetes on myös sukurasitteena, en millään haluaisi niitä.
- Minua ei huijata
Hanne kirjoitti:
Mitään oikotietä ei ole, sinun on kulutettava enemmän, kuin syöt. Kaikki ihmedieetit ja ihmepillerit antavat vain hetkellisen " onnen ". Kymmenistä ja taas kymmenistä omista kokemuksistani tiedän, että kilot tulevat nopeammin takaisin, kuin ihmedieetit ovat kestäneet. Ja aina muutama lisäkilo enemmän.On se ihmeellistä, että niin yksinkertainen asia ei mene perille. On vain yksi keino laihtua; Kulutat enemmän kuin syöt. On aivan sama mitä syöt. Mitä enemmän kulutat, sitä enemmän saat syödä. Mitä vähemmän syöt , sitä nopeammin laihdut,
Mutta ei mene perille, mieluummin annetaan rahat huijareille. USKOKAA NYT: EI OLE OLEMASSA MITÄÄN LAIHDUTUSPILLEREITÄ TAI MUITA POPPAKONSTEJA. MIKSETTE USKO LÄÄKÄREITÄ, VAAN HUIJAREITA. SYYTTÄKÄÄ ITSEÄNNE, KUN PETYTTE. - Full of beans
Hanne kirjoitti:
Mitään oikotietä ei ole, sinun on kulutettava enemmän, kuin syöt. Kaikki ihmedieetit ja ihmepillerit antavat vain hetkellisen " onnen ". Kymmenistä ja taas kymmenistä omista kokemuksistani tiedän, että kilot tulevat nopeammin takaisin, kuin ihmedieetit ovat kestäneet. Ja aina muutama lisäkilo enemmän.Tähän voin suoraan sanoa, että asiat eivät ole
yksioikoisia, syö vähemmän, liiku enemmän.
Olen erittäin kova liikkuja, lihaksia ja aerobista kuntoa löytyy. Ruokavalio on ravitsemusterapeutinkin mukaan erittäin esimerkillinen ja "täydellinen".
Kalorimäärä per päivä tarkkaan laskettuna on
1000 - 1500. Liikuntaa viikoittain niin, että
kulutus on 2000 - 3000 kcal miinukselle. Tästä
huolimatta paino ei laske. Ei vaikka, olisin viikon syömättä. Palelen jatkuvasti, tukkoinen olo koko ajan. Kilpirauhasarvot rajojen sisäpuolella. Toivotonta, masentavaa, turhauttavaa.
Sain Reductilia ja kolmen viikon jälkeen on lämmin olo, hikoilen ja paino on pudonnut kaksi kiloa.
Ensimmäinen lääkäri, joka otti asian tosissaan.
Porukka vetoaa usein aineenvaihduntaan ja toinen käsi mättää safkaa suuhun. Minulla on oikeasti jotain vikaa jossain, joka on aiheuttanut sen, että useampi vuosi on mennyt jatkuvalla dieetillä ja rääkillä.
- ultsi
Olen itse kanssa kärsinyt ylipainostani jo vuosia.Olin nuorena hyvin hoikka kun aikuisikäisenä rupesin lihomaan.Olen pieniluinen ja siksi ylipainoni korostuu helpommin.Olen aloittanut zenizal lääkityksen n.2kk sitten.Aluksi elimistöni oli ihan sekaisin ja laihduin liian nopeasti kilo per pvä,maha oli ripulilla koko ajan ja se oli pelkkää rasva ripulia mitä tuli,jouduin pitämään öisinkin sidettä kun lakanat tarpeeksi usein jouduin vaihtamaan,keltaista rasvaa tuli niin etten huomannutkaan.Olen 46-vuotias nainen ja minulla myös on riski saada 2:s tyypin diapetes,kun kummallakin puolella suvusta sitä on.Kyllä se fakta on että täydellinen ruokavalion muutos ja lisätty liikunta ovat kaikista tehokaimpia keinoja täydelliseen ja pysyvään painonhallintaan.Nämä laihdutus lääkkeet antavat kyllä ylipainoisille motivaatiota laihduttamiseen ,mutta pysyvä ratkaisu se ei ole.Olen kokeillut niin momta laihdutus konstia,ja päätynyt siihen että joko jatkan samaa ruokavaliota ja pysyn lihavana,tai muutan täysin ruokavalioni ja lisään siinä ohessa liikuntaa,nyt on apunani tämä zenizal ja vatsani voi nyt paremmin kun en syö rasvaisia ruokia ja ripulikin on nyt hävinnyt,syökää paljon kuitua ja hedelmiä ja vihanneksia mutta muuten ihan normaalia ruokaa niin kyllä se paino rupeaa siittä laskemaan.terv.ultsi
- riisiä
kokeile Vogelin viiden päivän riisipaastoa. kysy ohje luontaistuotekaupasta. se kysyy kyllä luonnetta, mutta mä onnistuin -3,5 kg viidessä päivässä.
- Hanne
Kiitos vaan vinkistä, mutta olen lähes kaikki mahdolliset ja mahdottomat dieetit kokeillut. Oikotietä ei ole, varsinkaan kun painoa on pudotettavana 30 kg. Olen viimeinkin päättänyt opetella oikean elämäntavan ja lopettaa jojoilun. Nyt olen 10 päivän ajan syönyt Reductil-lääkettä ja laihtunut 3,5 kg. Syön nyt normaalia monipuolista ruokaa, kolme ateriaa päivässä, mutta annoskoot ovat vain murto-osa entisestä. Pääsiäisen jälkeen on seurantakäynti omalle lääkärille.
- minäkin minäkin
Hanne kirjoitti:
Kiitos vaan vinkistä, mutta olen lähes kaikki mahdolliset ja mahdottomat dieetit kokeillut. Oikotietä ei ole, varsinkaan kun painoa on pudotettavana 30 kg. Olen viimeinkin päättänyt opetella oikean elämäntavan ja lopettaa jojoilun. Nyt olen 10 päivän ajan syönyt Reductil-lääkettä ja laihtunut 3,5 kg. Syön nyt normaalia monipuolista ruokaa, kolme ateriaa päivässä, mutta annoskoot ovat vain murto-osa entisestä. Pääsiäisen jälkeen on seurantakäynti omalle lääkärille.
IHANAA!!! Siis se että löysin tän keskustelun!! Olen 170cm ja lähtöpaino 100 kg.
Olen kanssa redulla ja syönyt sitä nyt tasan 4 vkoa ja kiloja on lähtenyt 6kg. Kyllä pieniä sivuvaikutuksia on ollut, unettomuutta (johon lääkäri määräsi tenoxia) väliin vihloo päätä ja ja välillä pusertaa rintaa, on vaikea hengittää varsinkin jos vähänkin urheilee. Lääkärissä käyn kontrollissa ja lääkäri sanoo olevan normaaleja sivuvaikutuksia voi lopettaa syömisen jos nuo sivuvaikutkset ovat kovin häiritseviä MUTTA en varmaan lopeta kun todella laihtuminen voi olla näin helppoa ei tee mieli mitään. kevät saa nyt tulla ja laulan lintujen lailla. ONNEA KAIKILLE REDUILIJOILLE
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1363955- 871939
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151821Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541432Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi531420Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1321348VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu981292- 701176
- 691043
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1141033