kommentteja HP ja liekehtivä pikari (DVD vs. kirja)

Kinuski

Eli mua kiinnostais kuulla, että mitä mieltä ootte nyt juuri ilmestyneestä dvd:stä Harry Potter ja liekehtivä pikari..?

Itse en voi olla vertaamatta dvd:tä kirjaan ja siihen nähden olen tulokseen hieman pettynyt :(
Niin paljon oli jätetty pois. Tokihan kirja oli liki 800 sivua, mutta miksi siitä ei tehty vaikka kolmen tunnin elokuvaa taikka kaksikin elokuvaa (kuten matrixin toinen ja kolmas) ?!?

Kommentoikaa ihmeessä asiaa ja kertokaa mielipiteitänne!

6

548

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeps

      ...oli sopimus yhdestä elokuvasta. Pituuskaan ei saisi olla yli 3h. (useissa elokuvissa).

      • Kinuski

        Ovathan taru sormusten herrasta dvd:tkin kolmetuntisia; hieman ylikin. Niissä ei kuitenkaan karsinta häirinnyt liikaa. No ehkä loppu vähän häiritsi kun siellä ei näkynyt sota käyneen ollenkaan...


    • ----

      Leffasta tulisi todella tylsä jos sitä venytettäisiin liikaa. Ei ole mitään järkeä ottaa koko kirjaa mukaan leffaan. Onkohan se jotain mielikuvituksen puutetta kun pitäis nähdä se koko kirja leffana?

      • Kinuski

        .. kohdan mitä olisin toivonut elokuvassa olevan niin kotitontut taisi olla aika olennainen osa kirjaa; esim. heti alussa olevassa huispauksen maailmanmestaruuskisassa ja eikös se kidusruoho ollut kotitontulta peräisin (korjatkaa jos muistan väärin). Lisäksi olis ollut mukava nähdä vähän Harryn harjoittelua kolmivelhoturnajaisiin (muutenkin taikoja oli liian vähän) ja labyrinttikohtauksessa Harry ei muka saanut mitään vastaansa toisin kuin kirjassa.
        Ehkä Hermionen ja Krumin suhde ei ollut tärkeä mutta se oli aika lattea elokuvassa..


      • -----
        Kinuski kirjoitti:

        .. kohdan mitä olisin toivonut elokuvassa olevan niin kotitontut taisi olla aika olennainen osa kirjaa; esim. heti alussa olevassa huispauksen maailmanmestaruuskisassa ja eikös se kidusruoho ollut kotitontulta peräisin (korjatkaa jos muistan väärin). Lisäksi olis ollut mukava nähdä vähän Harryn harjoittelua kolmivelhoturnajaisiin (muutenkin taikoja oli liian vähän) ja labyrinttikohtauksessa Harry ei muka saanut mitään vastaansa toisin kuin kirjassa.
        Ehkä Hermionen ja Krumin suhde ei ollut tärkeä mutta se oli aika lattea elokuvassa..

        Mutta kun kaikkea ei voi saada vaikka kuinka toivoisi. Elokuvan tekijöilläkin on rajansa ja esim. ei ole mitään halpaa hommaa luoda kotitonttuja ympäriinsä. Ja kun ne ei mitänkään oleellisia olleet. Kidusruohon antoi leffassa Neville ja niin se sopi hyvin. Sama lopputulos kuitenkin vaikka Harry ois hankkinut sen itse.


      • ----- kirjoitti:

        Mutta kun kaikkea ei voi saada vaikka kuinka toivoisi. Elokuvan tekijöilläkin on rajansa ja esim. ei ole mitään halpaa hommaa luoda kotitonttuja ympäriinsä. Ja kun ne ei mitänkään oleellisia olleet. Kidusruohon antoi leffassa Neville ja niin se sopi hyvin. Sama lopputulos kuitenkin vaikka Harry ois hankkinut sen itse.

        Leffa oli hyvä. Ja Harry sai kidusruohoa Nevilleltä. Ja sitä paitsi kirja ja elokuva ovat
        kaks eri teosta. Mua ei haittaa, vaikka joitakin kohtia oli karsittu pois. Ja onhan siihe lisätty muutamia kohtia, niitä leffassa ei oo. Esim.. se,
        kun Harry lentää leffassa linnan "ympärillä" ekassa koetoksessa. Ja kirjassa ne pysyvät siinä areenalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe