HP pelit

martza44

Tässä tuli nyt mieleen että pelejähän on tullut paljon pottereista. Joten pelien innoittamana päätin aloittaa tälläisen keskustelun. Voisinkin aloittaa tämän siten että mielestäni vapaa linnasa kuljeskelu tuo peleihin lisää vapautta ja mielenkiintoa. Mielestäni HP ja liekehtivä pikari peli oli floppi, koska vapaa kuljeskelu oli jätetty pois ja tilalle oli tuotu uusi ja tyhmä kenttäpohjainen toiminta. Joten toivoisin kaikkien pelien pelaajioiden mielipidettä kaikista HP peleistä ja missä ajassa on menny ne läpi.

6

455

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lartsi Magic

Joo olen mennyt HP 2 ja 3 läpi. 2 oli tosi helppo ja 3 tähän asti paras. Olen pelannut myös 1:stä, mutta se oli aivan säälittävä... Olen pelaamassa tällä hetkellä HP-peleistä 4:sta. Harmitti kun se on pelkkää tasohyppelyä... Pidän todella paljon linnassa seikkailusta ja 3:ssa sitä riitti. Olen 4:ssa Valvojaoppilaiden kylppärissä!!!

• hooh

Muistaakseni salaisuuksien kammiossa ja azkabanin vangissa sai kulkea vapaasti linnassa ja pihamaalla. Kaikki EA:n potteripelit ovat kuitenkin olleet aika huonoja(paitsi Quidditch world cup tai mikä nyt olikaan). Saa aikamoisen päänsäryn, jos pelaa vielä suomen kielellä ja kuuluu vaan kokoajan jotain ihmeloitsuja, joita kirjoissa ei edes mainita(kumoitus jne.) ja sitten vielä ne joka paikasta pursuavat joka maun rakeet. Potter-peleissä myös ärsyttää se, että ne on niin tasohyppelyitä ja putkimaisia. En tykkää kyseisestä peligenrestä, olen vain pelaillut kirjojen takia, mutta eipä niitä täydellä hinnalla kehtaa ostaa.

• Itse omistan konsoleille Salaisuuksien Kammion ja Azkabanin Vangin. Molemmissa voi seikkailla siellä sun täällä linnassa. Pelit olivat todella lyhyitä, mutta pinna oli mennyt 2:ssa kaikista eniten. Azkaban oli tehty liian helpoksi ja vakoilukohtia ei ollut paljon, kun taas Kammiossa niitä oli joka "yö". Itse hankkisin Kammion jo GC:n julkaisun aikoihin v. 2002 ja pääsin sen läpi vasta kuukausi sitten (syy johtui liian vaikeista ja ärsyttävistä vakoilukohdista ja siitä kun en tiennyt minne pitää mennä :S). Azkabanin menin läpi 6h:ssa/2 päivässä.

Yksi juttu Azkabanissa haittoi todella paljon, bugit. Minä olen yleensä peleissä sellainen henkilö, kuka pelaa pelin 100%:sti läpi, ja ei jätä mitään nurkkaan, vaan kerää sen taskuunsa. Eli, kun pääsin Azkabanin läpi, niin keräsin kaikki Famous Wizards & Witches Cardsit ja menin vielä tarkistamaan kaikki nurkat. Löysin nämä kauheat bugit, mikä teki pelille tuhoa paljon. Bugit olivat: (sen jälkeen kun pääsee pelin läpi)

1. Kukaan henkilö ei puhunut enää, tekstit vain pyörivät.
      2. Musiikkia ei ollut linnassa enää, ulkona oli.
      3. Muutamissa paikoissa kamera menee pelaajan "ylhäälle" ja sitä ei saa pois".
      4. Joskus mustia viivoja (niitä mitkä tulevat aina kun henkilöt puhuvat) ilmestyy ruutuun ja ne eivät lähde pois. Ne pysyvät siinä eivätkä lähde pois, peli kuvittelee olevansa Cut-Scenessä, missä joku puhuu, mikä tarkoittaa, että ei voi painaa Startia.

Eli se "tuho" oli se, kun olin Fredin ja Georgen vessakaupassa ja yhtäkkiä kuva ponkahti pelaajan ylhäälle (#3 bugi). En tajunut miten sen saa pois ja sitten meni ulos ja tapahtui kummia. Kuvaan tuli #4 bugi, enkä pystynyt tehdä mitään, ja siihen se tössähti. En voinut tehdä mitään, joten jouduin laittamaan virran pois. Plussana vielä se, että olin viimeeksi tallentanut pelin, kun pääsin sen läpi. Hohhoijaa...

Käsikonsoleilla minulla Viisasten Kivi (GBC:llä). Se oli yksi parhaimmista peleistä, mikä oli muista peleistä poikkeava, nimittäin roolipeli. Yksi hyvä juttu siinä oli se, että siinä oli suomen kieli. Kiva. En ole kuitenkaan vielä päässyt peliä läpi. :S

Tietokoneella on Liekehtivän Pikarin demo, kylläpä on outo verrattuna muihin peleihin.

• Mulla on Potter pelit pleikkarilla
        Huispauksen MM-kisat, Salaisuuksien kammio, Azkabanin vanki ja Liekehtivä pikari. Ja on, myös
        Colorilla Salaisuuksien kammio.
        Huispaus on ihan hyvä. SK ja AV ovat hyviä.
        LP oli pettymys, kun siinä ei voi kulkea vapaasti
        linnassa ja tilluksilla. Azkabanin vanki on peleistä paras.

• on tietokoneella VK, SK, AV, Huispauksen MM-kisat ja LP. Pleikalla on SK, AV ja Huispaukse MM-kisat.

• martza44

Toivoisin että HP 5 peli olisi vapaa linnassa kuljeskelu ja että saisi kerättyä kaikki velhokortit ja ei olisi kenttiä. Olisko kenelläkään tietoa koska 5 tulisi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut

– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti
      Maailman menoa
      308
      36704
    2. Särkynyt sydän

Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s
      Ikävä
      89
      5705
    3. Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..

Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos
      Ikävä
      29
      4884
    4. Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...

Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel
      Ikävä
      258
      4072
    5. Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?

Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori
      Tv-sarjat
      103
      3354
    6. Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta

Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös
      Ikävä
      19
      3179
    7. Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!

Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta
      Suomalaiset julkkikset
      63
      2768
    8. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      51
      2261
    9. En suuttunut missään vaiheessa

Oon vaan herkkä ja tuskastunut. Mies se ei ole henkilökohtaista sinulle. Ei mitenkään päin. Sinä herkkänä vaan satut näk
      Ikävä
      12
      2074
    10. Trump on jo ihan seonnut...

Nato maa uhkailee toista Natomaata....Amerikan tuho näyttää toteutuvan Trumpin kaudella 100 varmasti.
      Maailman menoa
      471
      1814
    Aihe