Arvaus Galactican pääjuonesta

Kun kerran on joutilas päivä, niin aattelin esittää arvauksen Galactican pääjuonesta, eli Maan löytämisestä. Alkuperäisessä sarjassahan Galactica saapui 1980-luvun Maahan (josta on jäänyt mieleen oikeastaan vain mikroaaltouunien kumma vaikutus cyloneihin). Tässä uudessa sarjassa luulen aluksen saapuvan esihistorialliseen Maahan, jossa ei vielä ole ihmisiä. Näin Galactican porukat asuttaisivat Maan. Tähän viittaisi siirtokuntien "olympolaiset jumalat" ja cylonien taipumus yksijumalaisuuteen. Lisäksi on muita epäloogisuuksia, jotka selittyisivät lähinnä tällä teorialla (mikäli eivät vain ole epäloogisuuksia).

Tällaista tulee mieleen, kun ei ole parempaakaan tekemistä... =0)

9

1586

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • http://jasen.suomi24.fi/sisaan

      Spekulointia spekulointia. Minua sarjassa on viehättänyt "maanläheisyys" joka näkyy Galactican ihmisten teknologiassa/kulttuurissa. Jotenkin sellainen fiilis että koko ihmiskulttuuri on saanut alkunsa vuosituhansia sitten juuri Maapallon ihmisiltä (meiltä) joskus meidän tulevaisuudessa (esim joskus vuoden 2300 tienoilla tms). Se että Galactica löytäisi Maan kertoisi siitä että he saapuisivat tänne maapallolle joskus meidän vuotena 4000-5000 ja tottakai silloin planeettamme olisi "jotain ihan muuta" kuin nyt.

      Voin toki olla väärässä ja paljonkin, mutta näin olen Galactican aina tulkinnut. Ps olen nyt kakkoskauden 9-jaksossa asti eli en ole vielä nähnyt uusimpia jaksoja.

      • ...tai voipipa olla olemattakii noin... :)


    • Jeeper

      Näin siinä todennäköisesti tulee käymään, vaikkei minulla juuri joutilasta aikaa päätelmien tekoon olekaan...:D

    • ...lähtökohtahan oli, että muinaisten rikkaiden kulttuurien kuten egyptiläisten, kreikkalaisten ja atsteekkien esi-isät olisivat tulleet avaruudesta maahan ja jostain syystä taantuneet teknologisesti. Galactican väki oli viimeisiä tuon rodun edustajia.

      Mahtaako uusi versio seurata tarinaa saman suuntaisesti? Uusi versio on saanut minut koukkuunsa vaikka edelleen kaipaankin tiettyä fiilistä, mitä vanha versio huokui.

      Uuden version tarinat ja henkilöt ovat paremmin kirjoitettuja ja taustoitettuja kuin alkuperäisen sarjan. Esimerkiksi Baltar. Alkuperäisessä sarjassahan hän oli yksioikoisen paha, mutta uuden version Baltar on monisyisempi syyllisyydentunteiden riivaama psykoottinen hahmo.

      Uusi versio on realistisempi ja uskottavampi kuin alkuperäinen. Kaikenlaiset sädepyssytkin on näemmä heitetty romukoppaan, mutta onko kertaakaan selitetty sitä, kuinka avaruusalusten konetykit toimivat hapettomassa tilassa? Nehän ampuvat luoteja. Ja niinkuin avaruustarinoissa aina, tälläkin kertaa avaruus on täynnä ääntä. Alukset ujeltavat ja aseet rätisevät ja räjähdykset kumisevat...

      • Näin se vain on

        Itseasiassa Galactican avaruustaistelukohtauksissa on toki ääniä on mutta ne ovat huomattavasti vaimeampia kuin useissa muissa scifisarjoissa. Mutta ääniä silti, vaikkei tyhjiössä ääni kuljekaan kun siellä ei ole mitään mistä ääni voi kimmota.


      • taffel

        Miksi konetykki ei toimisi hapettomassa tilassa? Mitä se hapella tekee?


      • taffel kirjoitti:

        Miksi konetykki ei toimisi hapettomassa tilassa? Mitä se hapella tekee?

        ...että luoti ei lentäisi tyhjiössä kunnolla. Että ase laukeaisi, mutta luoti ei lentäisi.

        Hitostako minä tiedän, en ole tiedemies. Mutta muistelen vain jotain tuollaista.


      • melkein kuuro
        Näin se vain on kirjoitti:

        Itseasiassa Galactican avaruustaistelukohtauksissa on toki ääniä on mutta ne ovat huomattavasti vaimeampia kuin useissa muissa scifisarjoissa. Mutta ääniä silti, vaikkei tyhjiössä ääni kuljekaan kun siellä ei ole mitään mistä ääni voi kimmota.

        Muistelisin taistelukohtauksissa, kun kuvataan koneiden sisältä kuuluu ääniä mutta avaruudesta käsin kuvatessa on aivan (tai melkein) hiljaista.


      • Taffel
        j.ellroy kirjoitti:

        ...että luoti ei lentäisi tyhjiössä kunnolla. Että ase laukeaisi, mutta luoti ei lentäisi.

        Hitostako minä tiedän, en ole tiedemies. Mutta muistelen vain jotain tuollaista.

        Ammus lentää tyhjiössä paremmin kuin ilmassa, hidastumatta ollenkaan piipusta ulostulon jälkeen. Tyhjiössä ei tarvita edes rihlattua piippua, ammus lentää viivasuoraan ilman niitäkin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4613
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe