6 kirja englanniksi

¤Mooney¤

en ole itse lukenut 6 kirjaa englanniks, mut te jotka ootte, nii oliks se teiän mielest parempi ku suomenkieline? ja entä jotku nimi suomennokset? kuulin et jotku oli tosi tyhmästi käännetty. pitääkö paikkansa?

10

1005

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en ole

      lukenut sitä suomeksi! ;)

    • animagus

      Minusta kirja on ihan hyvin käännetty enkä löydä valittamista nimistäkään, vaikka hirnyrkki, Kuhnusarvio ja Kuhnukerho tuntuivat aluksi oudoilta. Kaipa niille piti joku käännös keksiä.

      • Velma

        Samat nimet munkin mielestä tuntui oudoilta, se Rymistyir oli kans vähän outo nimi.

        Hyvin Kapari on kummiskin kääntänyt, esim. ruotsalainen kääntäjä on jättänyt hirveesti juttuja alkuperäisasuun mut käännettyinä niistä on enemmän iloa.


      • Velma kirjoitti:

        Samat nimet munkin mielestä tuntui oudoilta, se Rymistyir oli kans vähän outo nimi.

        Hyvin Kapari on kummiskin kääntänyt, esim. ruotsalainen kääntäjä on jättänyt hirveesti juttuja alkuperäisasuun mut käännettyinä niistä on enemmän iloa.

        on suomeksi käännetty kirja ja käännökset on ihan kivoja.


      • ..........
        Velma kirjoitti:

        Samat nimet munkin mielestä tuntui oudoilta, se Rymistyir oli kans vähän outo nimi.

        Hyvin Kapari on kummiskin kääntänyt, esim. ruotsalainen kääntäjä on jättänyt hirveesti juttuja alkuperäisasuun mut käännettyinä niistä on enemmän iloa.

        Rymistyir mainittiin jo yhdellä lauseella FK:ssa joten sitä ei voitu enää muuttaa.


      • ....

        Mikä hirnyrkki on englanniksi?


      • tuleee....
        .... kirjoitti:

        Mikä hirnyrkki on englanniksi?

        hirnyrkki on englanniksi horcrux tai jotain sinnepäin


    • LordF

      Jos ymmärtää englantia hyvin, niin tottakai ne kannattaa lukea alkukielellä (kuten kaikki muutkin kirjat). Mutta on ne silti aika hyvin käännetty mielestäni. Joitain kompia tai kielisolmuja ja vitsejä ei VOI kääntää kielestä toiseen. Mutta jotkut nimistä jne on aika hyviä, kääntäjä on keksinyt oman vitsin sen tilalle jota ei ole voinut kääntää. SNAPE : KALKAROS on suorastaan nerokas väännös.

      • Winky-

        on minun mielestäni tosi hyvä käännös.. :l
        Paljon parempi kun jos se olis Snapena, siis alkuperäisenä muotona. :D
        Ja Kalkaros.. Se kuulostaa luihulta. :D


      • höpsö
        Winky- kirjoitti:

        on minun mielestäni tosi hyvä käännös.. :l
        Paljon parempi kun jos se olis Snapena, siis alkuperäisenä muotona. :D
        Ja Kalkaros.. Se kuulostaa luihulta. :D

        Mun mielestä Snape kuulostaa paremmalta, siitä tulee heti mieleen käärme, mutta Kalkaroksen vinkkauksen tajusin vasta kultuani alkuperäisen nimen, eli siis Snapen. En silti valita, hyvä se on sekin. Hyvin on Kapari hommistaan selvinny.:D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      119
      1170
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      77
      697
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      88
      653
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      107
      477
    Aihe