jälleensyntyminen ei ole mahdollista

kisu kaapissa

Tämä jälleensyntymisjuttu on jokseenkin ristiriitainen.
Missä ovat nyt ne jotka ovat jo kuolleet?
Minun mielestä ne on taivaassa tai kadotuksessa.Mutta kun väitetään,
että ihmiset syntyy uudelleen.Ja keitä on ne vainajat,jotka puhuu
meedioitten kautta?ei ne kuolleet voi sieltä tulla mitään viestittämään,
jos ne on syntyny uudelleen.

13

965

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puhurix

      Hyvinpä olet asiaan perehtynyt.

    • -Q-

      Tai jos olet tajuttomana, tai jos makaat koomassa? Oletko silloin taivaassa tai helvetissä...?

      Yhden teorian mukaan "sielu" on olemassa kvanttien tasolla, kun taas tämä fyysinen keho on atomien muodostama kokoonpano josta tämä kvanttitason sielu voisi irrota (ja silti säilyttää tietoisuutensa?)

      Helvetit ja taivaat ovat vain uskonnollista sanastoa joka ei merkitse juuri yhtään mitään nykyihmiselle. Eipä merkitse välttämättä joku "kvanttitasokaan", mutta on aivan yhtä mahdollista sanoa että olemassaolo ei katoa kuin on mahdollista sanoa ettei mikään sielu ikinä enää yhdy uuteen fyysiseen kehoon.

      • Tasolla oleva

        Sielun olemassaolo ei ole pierunkaan arvoinen teoria.
        Siitä näkee selvästi, kuinka sen teorian kannattajat ovat täysin tietämättömiä siitä, mitä sielulla ja hengellä tarkoitetaan.

        Tuskin tajuavat edes lihallisuutta, koska tekevät lihan himon mukaan, ja luulevat olevansa hengellisiä.
        Siis palvovat omaa lihaansa ja toisten, ja puhuvat samalla "hengellisesti". Ihan uskomaton sekasotkun paradoksi, eivätkä edes ymmärrä asioiden eroja.

        Tämän viestin lähetti yksi syntinen, Jeesusta apuun huutava, ja itsensä raatomaisuuden tajuava, mutta mitään parannusta tekemään kelvoton kutale.


      • -Q-
        Tasolla oleva kirjoitti:

        Sielun olemassaolo ei ole pierunkaan arvoinen teoria.
        Siitä näkee selvästi, kuinka sen teorian kannattajat ovat täysin tietämättömiä siitä, mitä sielulla ja hengellä tarkoitetaan.

        Tuskin tajuavat edes lihallisuutta, koska tekevät lihan himon mukaan, ja luulevat olevansa hengellisiä.
        Siis palvovat omaa lihaansa ja toisten, ja puhuvat samalla "hengellisesti". Ihan uskomaton sekasotkun paradoksi, eivätkä edes ymmärrä asioiden eroja.

        Tämän viestin lähetti yksi syntinen, Jeesusta apuun huutava, ja itsensä raatomaisuuden tajuava, mutta mitään parannusta tekemään kelvoton kutale.

        VT:ssahan on semmoinen kohtaus että joku profeetta kisailee näidenhäntä Baalin palvelijoiden kanssa. Ensin baalistit huutavat jumalaansa apuun, ja kun ei mitään tapahdu, räkättää profeetta että huutakaapas vähän kovempaa.

        Jos siis kaikesta rääkymisestäsi huolimatta Jesse ei vaan vastaa, niin johtuuko se siitä että Jeesus on EPÄJUMALA?

        Ei toki ole mr. Jeesuksen syy että hänestä on semmoinen tehty.


      • H.H.
        -Q- kirjoitti:

        VT:ssahan on semmoinen kohtaus että joku profeetta kisailee näidenhäntä Baalin palvelijoiden kanssa. Ensin baalistit huutavat jumalaansa apuun, ja kun ei mitään tapahdu, räkättää profeetta että huutakaapas vähän kovempaa.

        Jos siis kaikesta rääkymisestäsi huolimatta Jesse ei vaan vastaa, niin johtuuko se siitä että Jeesus on EPÄJUMALA?

        Ei toki ole mr. Jeesuksen syy että hänestä on semmoinen tehty.

        "VT:ssahan on semmoinen kohtaus että joku profeetta kisailee näidenhäntä Baalin palvelijoiden kanssa. Ensin baalistit huutavat jumalaansa apuun, ja kun ei mitään tapahdu, räkättää profeetta että huutakaapas vähän kovempaa."

        Näinhän se taisi mennä. Erona tähän toiseen tapahtumaan eli tämän, joka kipuili ettei parannusta pysty tekemään, on kuinka Jumala käski profeetan sanoa, profeetta sanoi ja Jumala teki sitten mitä oli aikonut, kun ihminen ei voi käskeä Jumalaa tekemään oman mielensä mukaisesti.

        Tuo ihminen, jolle vastasit, on syntinsä orja ja tunnustaa itsensä sellaiseksi, kun nuo Baalin palvelijat viiltelivät itseään itse itseään riivaten.


        Sydämen katumus on Herralle rukous.


      • Anonyymi

        Swami Avadhut | Erikoishaastattelu
        Karma -> peruutus
        Vuonna 2013 | Allahabad, Intia | Kumbh Mela
         
        ITV USA:n kirjeenvaihtaja: Voitteko sanoa jotain erityisesti ITV USA:lle?
        Shrila Avadhut Maharaj: Tietenkin! Historia ja uskonto eivät rajoita Intiaa. Se on rajaton, koska se on ikuinen. Ja jumalat ovat olleet läsnä täällä aina.
        Tätä pyhää paikkaa, Allahabadia, joka alun perin tunnettiin nimellä Prayag, kutsutaan ”Jumalan kaupungiksi”. Keisari Akbar kutsui sitä näin. Hän oli hämmästynyt Jumalallisen läsnäolosta täällä. Sen takia valloittaessaan Intian hän antoi paikalle nimen Allahabad — ”Jumalan kaupunki”. Sitä ennen se tunnettiin nimellä Prayag — se on mainittu monissa kirjoituksissa, muun muassa ”Mahabharatassa” ja ”Ramayanassa”. Tämä todistaa jälleen kerran: Prayag on kautta historian tunnettu Jumalallisesta olemuksestaan. Siksi meillä ei ole edes oikeutta antaa sille mitään nimeä eurooppalaisesta näkökulmastamme, sillä mitä pari tuhatta vuotta on Intialle?
        ITV USA:n kirjeenvaihtaja: Kyllä.
        Shrila Avadhut Maharaj: Tämän tapahtuman aikana ihmiset kaikkialta maailmasta ja erityisesti kaikkialta Intiasta tulevat tänne suorittaakseen rituaalisen kylvyn ja puhdistautumisen. Tämän perinteen kannattajat uskovat, että rituaalikylpyjen avulla voi paitsi puhdistautua myös päästä eroon kaikesta karmasta, toisin sanoen ihmisen tekojen seurauksista tässä syyn ja seurauksen maailmassa — ikimuistoisista ajoista lähtien.
        Mutta pyhät, sadhut, tulevat tänne puhdistaakseen läsnäolollaan nämä pyhät joet — Gangesin ja Yamunan — jotka keräävät karmaa. Uskotaan, että joillakin pyhillä on tämä voima — puhdistaa pyhät joet.
        On hyvin vähän pyhiä ihmisiä, jotka palvovat Jumalaa tällä tasolla. Pyhissä kirjoituksissa sanotaan: sa mahātmā sudurlabhaḥ — ”itsensä oivaltanut sielu on hyvin harvinainen”. Kaikki riippuu tietoisuudesta. Jos joku on täysin tietoinen itsestään nykyhetkessä, [tietoinen] Jumalallisesta, korkeimmasta Absoluutista — tällaisella henkilöllä on riittävästi voimaa puhdistaa ympäristöään. Se on ymmärrettävää ja loogista — henkilö, jolla on puhdas tietoisuus, voi puhdistaa kaiken ympärillään.



        98u7


    • arhat

      ...jos sieluja syntyykin koko ajan lisää? ja jotkuthan sielut voi kiertää vuosisatoja ja monia monituisia jälleensyntymiä täällä. Totisesti tutkimattomia ovat Jumalan, tai miksi sitä sitten haluaakin nimittää, tiet.

      • kisukaappi

        Emmä halua,että mun sielu on käytetty.Jos mulla olis ollu monta elämää,niin mikä niistä kehoista kirkastettais kun Jeesus tulee takasin?Siis ku me saadaan sillon kirkastusruumis.Mua nyt vaa mietityttää


      • -Q-
        kisukaappi kirjoitti:

        Emmä halua,että mun sielu on käytetty.Jos mulla olis ollu monta elämää,niin mikä niistä kehoista kirkastettais kun Jeesus tulee takasin?Siis ku me saadaan sillon kirkastusruumis.Mua nyt vaa mietityttää

        Miten niin käytetty sielu. Jos sinulla on sama sielu 5-vuotiaana ja 30-vuotiaana, niin ajatteletko sinä 30-vuotiaana että sinulla on 5-vuotiaan KÄYTETTY sielu?

        Sinä itsehän se koko ajan olet, sama sielu. Persoona vaan vähän vaihtelee, ja ruumis otetaan aina uusi.

        Mitään kirkastusruumista eli ruumiiden ylösnousemusta ei välttämättä tapahdu, se on vain zoroastrianismista k-uskoon omittu taikausko.

        http://www.near-death.com/experiences/origen03.html

        Katso sieltä lisää.


      • kysynkin vaan

        Tota noin, minkä opin mukaan täällä vaeltelee jotain ihmeen sieluja ympäriinsä?


    • turnipsi

      Joidenkin esoteeristen oppien mukaan, ihminen kuollessaan menee ns. välitilaan, jossa hän ikään kuin 'valmistelee' seuraavaa jälleensyntymäänsä ihmisen hahmoon taas maanpäälle. Jotkut new age-piirit väittävät, että sielu on tuossa tilassa paljon vapaampi ja ymmärtäväisempi huomaamaan aikaisemman elämänsä ehkä virheitä ja käyttäytymisiä ja on valmis tekemään parannuksia suuntaan jos toiseen. Puhutaan myös, että hän voisi ehkä jollain tavalla tuossa tilassa saada opastusta muilta sieluilta, ja saada suunnitelmaa taas uudelle alkavalle elämälle ihmiskehossa.

      New age-piirit puhuvat myös, että tuossa 'välitilassa' ollessaan sielu olisi kapasetiitiltaan laajempi ja esteittä vapaa. Juuri tuolloin myös ns. kuolleet sukulaiset saattavat tuoda meediolle viestejä 'rajan takaa' - sanoin, että heillä ei ole mitään hätää tai rajan takana olevat saattavat tuoda sureville omaisille lohdustusta tai jonkinlaisia yleisiä elämänohjeita.

      Puhutaan myös, että sielut voisivat itse päättää, kuinka kauan aikaa he ovat ja oleskelevat ennen seuraavaa jälleen- syntymäänsä 'välitilassa'

      (Lähde Ritva Fagerström Portti elämän jälkeen - viestejä automaattikirjoituksella)

      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe