Hei
Äkkierosta tällä viikolla 5 kk, mies jätti yllättäen toisen naisen vuoksi.
Nyt olen kuukauden päivät tapaillut miestä, tunnen ihastumista...Ihastumista, mutta mihin? Olenko ihastunut ihastumisen huumaavaan tunteeseen, etsinkö vain epätoivoisesti huomiota ja parantelen loukattua itsetuntoani, vai voisinko olla oikeasti ihastunut juuri tähän ihmiseen...Mistä sen tietää? Tietoisesti en ainakaan etsi mitään laastarisuhdetta, enkä ajattele tästä niin. Onko niin, että koska en varmasti tiedä ihastuneeni juuri mieheen itseensä, ei tämä voi olla muuta kuin korviketta, hetken huumaa, vai miten?
Ainakin olen avoin ja rehellisen epätietoinen itsestäni ja tunteistani myös tätä miestä kohtaan. Hän sanoo, että ajattelen liikaa asioita, voihan se olla niinkin :)
Kun osaisi antaa ajan kulua ihan rauhassa ja näyttää...
suhde - korvaavaa laastaria vai ihastumista ihmiseen
13
2453
Vastaukset
- yritä edes
Elä omaa itseäsi varten äläkä vain juokse miesten perässä. Etsimättä paras, kyllä kaikki ajan myötä järjestyy, ehkä "se oikeakin" jos niin on tarkoitus.
- Yk-sin
Jaa...miksei miesten perässä saa juosta ;) ? Kai mullakin oikeus iloon, hauskuuteen, läheisyyteen, piristykseen, ystävyyteen, hyvään oloon ja haluun?
En tiedä tuosta oikeasta, eiköhän niitä oikeita ja sopivia ole meille kaikille montakin tässä suuressa maailmassa jos niikseen tulee.
Mutta oma itse täytyy myös kriisin jälkeen löytää taas, se on totta. Miksei se voisi löytyä myös osaksi sitten tutustumalla toiseen? Eikä tässä nyt tosissaan siis olla tapailuastetta pidemmällä, ei edes seurustella ;)
Meillä on samanaikaisesti tapahtunut tämä erohomma, itsekkin sain "monoa" tasan 5kk, sitten..tällä hetkellä tapailen ihan mukavaa naista johon olin alussa ihastunut mutta nyt taasen tuntuu että se tunne katosi :( alussa olin itse se aktiivisempi puoli ja kumppani varovaisempi..nyt tilanne on luisunut vähän toiseen suuntaan, tuskin itse ainakaan olen valmis mihinkään vakavampaan, itse olen huomannut että ihastun melkein jokaiseen sopivaan naikkoseen mutta fiilis katoaa aikas pian.. tammi- helmikuun vaihteessa (hyvin aikaisin)yritin ekaa kertaa vähän "vakavammin" mutta seksin jälkeen tunteet katosivat "avaruuteen" exä- kummittelee vieläkin taustalla, vaikka en sitä todellakaan haluaisi mutta en vain voi tunteilleni mitään.. 16- vuotta yhteiselämää ei katoa tostavaan, olen yrittänyt miettiä mkä oli se piirre että exän piti "paeta" ja huomaan itsessäni myös vikoja joka alussa oli mahdotonta.. paranemista sekin, itse en tiedä milloin voin ja uskallan antautua kokonaan, sielussani virtaavat kuitenkin ne syvemmät veet ja sinne ei tosta vaan pääse..noh pidän naisista ja seksistä ja vaikka joku on sanonut että ole yksin ja mietiskele..niin kohdallani se ei kyllä onnistu, niin en sinulle osaa oikein mitään neuvoa antaa mutta mietippä tarkkaan ja tutkiskele itseäsi, helvetillistä on olla yksin ja kumppania kaipaa, hellyyttä ja läheisyyttä todella paljon..kyllähän sinä funtsailet selvästi jo itsekkin.. tsemppiä teet ratkaisuja suuntaan tai toiseen..
- Yk-sin
Niin...mä luulen, että alun epätoivo oli niin totaalista, että sen kautta työstin itseni aika pitkälle eroon exästäni. Nyt en takaisin ottais, kuvittelisin eläväni onnellisena hänen kanssaan ilman, että toinen nainen olisi ikinä tullut kuvioihin, mutta tällaisen tapahtuman jälkeen meillä ei ole enää muuta yhteistä kuin lapset ja muistot, jotka ovat kyllä yhteisiä ja hyviä. Nyt kun katson miestä, tuntuu aika oudolta ja välinpitämättömältäkin jo. Minulla ei ex siten siis kummittele.
Seksistä minäkin pidän, totta. Nyt vaan jo haluaisi suhteelta selkeästi muutakin, aika jännä huomata se itsessään. Etukäteen kuvittelin, että tämä vuosi menee "hauskaa pitäessä" ja mitään suhdetta ei tulisi...
Ja miettimistä tunnun jatkavan aina vaan, vaikka nykyinen ystävä kehottaa jo hieman ottamaan rennomminkin sen ajattelutyön suhteen :)
Tsemppiä ja voimia sullekin!
- aikamies
5 kk on mitättömän vähän. siitä se epävarmuus.
- laastareita
Itselläni oli kulunut noin puoli vuotta erosta, kun tapasin ihmisen, joka pisti kaiken sekaisin. Olin ajatellut elää sinkkuna, mutta niin siinä vain kävi, että rakastuin tulisesti!
Ystävät ja sukulaiset yrittivät toppuutella, hän oli kuulemma vain laastarisuhde. Tunsin kuitenkin tavanneeni sielunkumppanin, josta en halunnut luopua.
Suhteemme on nyt kestänyt toista vuotta, ja olen erittäin onnellinen! Exä on enää muisto vain ja nykyiseen kumppaniini olen edelleen silmittömän rakastunut! - kokenut..
Itse löysin uuden miehen 7kk eron jälkeen. En edes rakastunut tulisesti, huomasin vaan viihtyvän hänen kanssaan, ja vaikutti sekin kyllä että oli ollut 7kk ilman seksiä...halut olivat aika katossa. Ajan myötä kuitenkin kiinnyimme toisiimme, mies oikein kunnolla rakastui. Suhde tuntui tasapainoiselta, eikä luojan kiitos ollut mitään edellisen liiton ongelmia (esim. alkoholi, mustasukkaisuus jne).
No niinhän siinä kuitenkin kävi, että vuoden jälkeen alkoi tulla takautumia menneestä suhteesta. Tuli niin sanoin kuvaamattomia ahdistustiloja, etten tiennyt miten päin olisin ollut. Öisin heräsin kesken painajaisten, saatoin purskahtaa itkuun pienestäkin vastoinkäymisestä. Vaikka tiesin, ettei vika ollut toisessa, etsin kuitenkin myös hänestä vikoja omaan huonoon olooni.
Tietysti edellisen liiton syvillä tunteilla ja suurilla vaikeuksilla (pakotin itseni lähtemään, oman hyvinvointini takia) on ollut osansa tässä paranemisprosessissa. Aluksi tunsin vain suurta helpotusta, eikä ex tullut edes kovin usein mieleen. Kun aloitin suhdetta uuden miehen kanssa, tuntui kuin uusi elämä olisi alkanut.
Mulle tämä eron jälkipuinti tuli vasta myöhemmässä vaiheessa, ei heti eron jälkeen. Aikaa on nyt jo vuosia, mutta jollain tasolla en ole vieläkään päässyt täysin yli ex-miehestäni. En tiedä pääsenkö koskaan. Kun ero ei johdu tunteiden katoamisesta, on toista vaikea unohtaa. Mutta nykyään ajattelen, ettei minun edes tarvitse unohtaa. Ei minun pidä tuntea syyllisyyttä siitä, että joskus muistelen lämmöllä hyviä hetkiä.
Olen edelleen tämän uuden miehen kanssa. Ollaan puhuttu avoimesti tunteistani, ja hän ymmärtää uskomattoman hyvin minua, vaikka voisi ottaa itseensä nämä asiat. Hän pitää minua elämänsä naisena, rakastaa yli kaiken. Koska tiedän, että hän on tukenani, uskallan olla myös heikko...näyttää salaisimmatkin tunteeni. Ei ole aina helppoa, mutta vastapainona on ihanaa yhdessäoloa, turvallinen ja lämmin parisuhde.
On hyvä, että pystytte keskustelemaan asioista avoimesti. Jatkakaa samaa linjaa. Varaudu siihen, että yli pääseminen entisestä voi vaikeutua kun aikaa kuluu tovi. Mutta kaikesta selviää jos haluaa. Riippuu suhteenne vakavuudesta, säilyykö myös suhteenne. Itse ajattelin jossain kohtaa, että minun täytyy olla yksin. Mutta mies ei päästänyt minua lähtemään elämästään. Kyllä tässä on pitkälti menty miehen tahdonvoiman mukana, vaikeina aikoina. Mutta katunut en ole, en todellakaan näin jälkikäteen ajateltuna. Onnea teille! - aikuinen nainen
Ehkä se on laastari, ehkä se on pysyvää, ehkä se on seikkailu. Varmaan viisasta olla sitoutumatta tai ajattelematta liian pitkälle ja valmiiksi asioita, mutta nauti tunteesta niin kauan kuin sitä kestää.
"Rakastuin" - mitä se kaikkea sitten onkaan - tulisesti ja totaalisesti kun erostani oli kulunut juuri 5 kuukautta. Myös minun eroni tuli aika lailla yllätyksenä, kun rehelliseksi luulemani eksä olikin viettänyt kaksoiselämää jo neljän vuoden ajan - ja minä vain ihmettelin minne hän saa kaiken palkkani kulumaan. Eron aiheuttama pettymys ja järkytys oli suuri, mutta tie oli ihan selvä ja lopputulos väistämätön. 5 kuukautta tämän jälkeen alkanut suhde tuli elämääni täysin tilaamatta - en ollut mitään sellaista hakenut enkä suunnitellut, olin tietoinen omasta riekaleisuudestani ja rikkinäisyydestäni, mutta toisaalta valtavasta seksin ja läheisyyden nälästäni. Ensi kauhistelin tunteitani mutta sitten (kävin terapiassa samoihin aikoihin) terapeuttini kannusti minua nauttimaan siitä hetkestä ja siitä tunteesta, oli se sitten mitä oli. En ole katunut. Asioita katseltiin ja tunteesta nautittiin päivä kerrallaan, ja sama ihmettely jatkuu edelleen. Tosin olen tietenkin työstänyt samalla avioeroani ja sitä edeltävää pitkää liittoa ja näihin liittyviä vaikeita tunteita. Myös miesystäväni on käynyt erokivut läpi, ja osaa antaa minulle tilaa myös niille. Olen tietoinen siitä että suhde olisi saattanut loppua ja kuolla siinä vaiheessa kun ensimmäinen jatkuva panetus helpottaa. Siinäkin tosin meni vuosi. Katselemme elämäämme edelleen, rennosti ja rauhassa. Yhdessä olemme olleet nyt lähes kaksi vuotta - enkä vieläkään menisi luokittelemaan tätä miksikään muuksi kuin hyväksi elämäksi juuri nyt.- Yk-sin
Niin, hyvä elämä - siinä on mahtava tavoite kyllä! Kiitos sanoistasi :)
- Yk-sin
Katsoin toiseen liian luottavaisesti, otin puheet tosissani, otin koko tarinan liian vakavasti. Ei tämäkään mies tarkoittanut mitä sanoi, olen varmaan todella tyhmä, kun tulen haavoitetuksi näin. :(
Ei kannata uskoa toisen sanaa siitä, että yritetään hoitaa homma niin, ettei kummallekaan tule paha mieli. Miksi miehet sanovat minulle asioita, joita eivät tarkoitakaan... Ihmetyttää tämä elämä.
Tuuli taisi viedä laastarin ennenkuin se ehti lainkaan parantaa haavaani. Ja minä kun olisin halunnut muutakin kuin laastarin.- santral
olen minäkin oppinut. Mitä enemmän suuria puheita ja lupauksia, sitä enemmän varuillani olen.
Ehkä sitä itsesuojeluvaistoa, ei halua antaa kenenkään satuttaa. Exä näet piti siitä huolen.
Vain varovaista tutustumista kahden, yhdessäoloa, ei kauaskantoisia suunnitelmia, vain jotain pientä "sitten seuraavalla kerralla". Tuntuu silti hyvältä, ei liian sidoksissa, hiljaa edeten, tunnustellen, jutellen... Usko pois vielä löytyy se sielunkumppani johon voit luottaa, koita jaksaa..itse hävitin tänään exän numeron kännykästä (helvetillinen riita)revin itseäni irti hänestä pikkuhiljaa, pakko. En pysty rakastamaan ennenkuin saan hänet pois mielestä, helpompaa olisi kun ei olisi lapsia joiden takia joutuu olemaan exän kanssa kuitenkin tekemisissä, toisaalta muksut ovat pitäneet minut pinnalla kun on ollut vaikeinta ja rakastan lapsiani enemmän kuin koskaan.
- santral
reiluhemmo kirjoitti:
Usko pois vielä löytyy se sielunkumppani johon voit luottaa, koita jaksaa..itse hävitin tänään exän numeron kännykästä (helvetillinen riita)revin itseäni irti hänestä pikkuhiljaa, pakko. En pysty rakastamaan ennenkuin saan hänet pois mielestä, helpompaa olisi kun ei olisi lapsia joiden takia joutuu olemaan exän kanssa kuitenkin tekemisissä, toisaalta muksut ovat pitäneet minut pinnalla kun on ollut vaikeinta ja rakastan lapsiani enemmän kuin koskaan.
-rakastan lapsiani enemmän kuin koskaan-
Mulla ei tee vaikeeta nähdä exää, vois näkyä enemmänkin, lasten tapaamisen merkeissä siis.
Uus rakkaus menee lasten edelle, karseeta!
Murkkuikäinen poika ei edes pahemmin välitä tavata isäänsä, on niin pettynyt ja vihoissaan isän äkkilähdöstä. Onneksi meillä on ollut aina hyvät ja läheiset välit, olen yrittänyt tukea ja jutella. Puhuttiin just tunteiden myllerryksestä, niitä on hänellä jo iänkin puolesta ihan tarpeeksi. Tukea tarvitsisi isältäkin, mutta ei.
Kyllä ne lapset pitää elämän syrjässä kiinni, niin hyvinä kuin huonoina hetkinä. Ovat ne maailman kalleimmat aarteet.
Eipä ole onneksi paineita perheen perustamisesta!
Voi rauhassa ihmetellä, josko se sielunkumppani joskus jostain tulla tupsahtaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1115237Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493392Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle913224Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku402926- 811847
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411580450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1271555Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt311436Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1301234- 161149