I walk the line?

bad english

Mitä toi Johnny Cashin I walk the line, tarkottaa? Onks sillä joku syvempi merkitys? Hieno biisi ja sanat muuten ymmärrän, mutta mitä tolla nimellä yritetään sanoa? Pyydän jo anteeksi ehkä tyhmää kysymystäni, mutta olkaa kilttejä ja kertokaa mulle.

7

3476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta viittaisko

      ns. kaidalla tiellä pysymiseen. Cashan oli vaimoinensa vakaumuksellinen kristitty.

    • LeonardF

      Se varmaan tarkoittaa suunnilleen, että "pidän itseni kurissa"

      • vahvoilla

        tunteilla ja libidolla varustetut ihmiset yleensä tarvitsevat jonkin tai jonkun pitääkseen elämänsä kurissa, kun muutoin kaikki lentää valon nopeudella, niin ajatus kuin tunteetkin.


      • vahvoilla kirjoitti:

        tunteilla ja libidolla varustetut ihmiset yleensä tarvitsevat jonkin tai jonkun pitääkseen elämänsä kurissa, kun muutoin kaikki lentää valon nopeudella, niin ajatus kuin tunteetkin.

        on kappale jonka cash muistaakseni kirjoitti silloin hulluinpina vuosina, jolloin oli vielä naimisissa edellisen vaimonsa kanssa. Laulun idea syntyi kun treeni päivänä June Carter ilmoitti cashille että ei hän voi olla bändin lapsen vahti ja miksi te että voi pysyä kaidalla polulla. Samana päivänä carter jätti kiertue elämän hetkeksi jo poistui lapsiensa luo. Tästä joku aika cashin oma elämä meni alamäkeen kaikkineen huume sotkuineen.

        Eli kappale on kirjoitettu jo ennen kuin Cash palasi uskoon ja ennen avioliittoa June carterin kanssa.


      • jokumikälie
        vahvoilla kirjoitti:

        tunteilla ja libidolla varustetut ihmiset yleensä tarvitsevat jonkin tai jonkun pitääkseen elämänsä kurissa, kun muutoin kaikki lentää valon nopeudella, niin ajatus kuin tunteetkin.

        kaikkea paskaa sitä on täältä lukenut, mutta toi oli hienoin analyysi, jonka olen lukenut a i k o i h i n. upeaa, kerta kaikkiaan.


      • romani1
        Spederik kirjoitti:

        on kappale jonka cash muistaakseni kirjoitti silloin hulluinpina vuosina, jolloin oli vielä naimisissa edellisen vaimonsa kanssa. Laulun idea syntyi kun treeni päivänä June Carter ilmoitti cashille että ei hän voi olla bändin lapsen vahti ja miksi te että voi pysyä kaidalla polulla. Samana päivänä carter jätti kiertue elämän hetkeksi jo poistui lapsiensa luo. Tästä joku aika cashin oma elämä meni alamäkeen kaikkineen huume sotkuineen.

        Eli kappale on kirjoitettu jo ennen kuin Cash palasi uskoon ja ennen avioliittoa June carterin kanssa.

        I walk the line tehtiin vuonna 1956, luultavasti. Pidän itse siitä, mutta consert in Sant Quin oli huippu. Boy named Sue ym.
        Kyllä oltiin vihaisia, kun Tapio Rautavaara omi kappaleen, nimellä Yölinjallain, valehteli että, oli säveltänyt sen
        Hengellisellä puolella, valkosista Elvis jättituotantosa kanssa, on mielestä parempi
        Good Luk


    • Setä1957

      Eräs kaveri (joka tietääkseni EI osannut englantia), kertoi minulle 1978 että I walk the line tarkoittaisi kujaa kahden vankilarakennuksen välissä, ja että kyseistä kujaa kuljetaan teloituspaikalle. Vielä kun se onneton joka walks the line näkee edessään teloituspaikan lähenevän kävellessään sitä kohti. Kyseessä olisi paalu, johon tuomittu sidotaan ennen ampumista. Tämä siis yhtenä mielipiteenä. (Oikein?)

      Itse olen eri mieltä. Ainakaan "Because you're mine, I walk the line" tai "And happiness I've known proves that it's right" ei mielestäni vakuuta minua edellä olevasta ...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      108
      867
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe