I walk the line?

bad english

Mitä toi Johnny Cashin I walk the line, tarkottaa? Onks sillä joku syvempi merkitys? Hieno biisi ja sanat muuten ymmärrän, mutta mitä tolla nimellä yritetään sanoa? Pyydän jo anteeksi ehkä tyhmää kysymystäni, mutta olkaa kilttejä ja kertokaa mulle.

7

3476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta viittaisko

      ns. kaidalla tiellä pysymiseen. Cashan oli vaimoinensa vakaumuksellinen kristitty.

    • LeonardF

      Se varmaan tarkoittaa suunnilleen, että "pidän itseni kurissa"

      • vahvoilla

        tunteilla ja libidolla varustetut ihmiset yleensä tarvitsevat jonkin tai jonkun pitääkseen elämänsä kurissa, kun muutoin kaikki lentää valon nopeudella, niin ajatus kuin tunteetkin.


      • vahvoilla kirjoitti:

        tunteilla ja libidolla varustetut ihmiset yleensä tarvitsevat jonkin tai jonkun pitääkseen elämänsä kurissa, kun muutoin kaikki lentää valon nopeudella, niin ajatus kuin tunteetkin.

        on kappale jonka cash muistaakseni kirjoitti silloin hulluinpina vuosina, jolloin oli vielä naimisissa edellisen vaimonsa kanssa. Laulun idea syntyi kun treeni päivänä June Carter ilmoitti cashille että ei hän voi olla bändin lapsen vahti ja miksi te että voi pysyä kaidalla polulla. Samana päivänä carter jätti kiertue elämän hetkeksi jo poistui lapsiensa luo. Tästä joku aika cashin oma elämä meni alamäkeen kaikkineen huume sotkuineen.

        Eli kappale on kirjoitettu jo ennen kuin Cash palasi uskoon ja ennen avioliittoa June carterin kanssa.


      • jokumikälie
        vahvoilla kirjoitti:

        tunteilla ja libidolla varustetut ihmiset yleensä tarvitsevat jonkin tai jonkun pitääkseen elämänsä kurissa, kun muutoin kaikki lentää valon nopeudella, niin ajatus kuin tunteetkin.

        kaikkea paskaa sitä on täältä lukenut, mutta toi oli hienoin analyysi, jonka olen lukenut a i k o i h i n. upeaa, kerta kaikkiaan.


      • romani1
        Spederik kirjoitti:

        on kappale jonka cash muistaakseni kirjoitti silloin hulluinpina vuosina, jolloin oli vielä naimisissa edellisen vaimonsa kanssa. Laulun idea syntyi kun treeni päivänä June Carter ilmoitti cashille että ei hän voi olla bändin lapsen vahti ja miksi te että voi pysyä kaidalla polulla. Samana päivänä carter jätti kiertue elämän hetkeksi jo poistui lapsiensa luo. Tästä joku aika cashin oma elämä meni alamäkeen kaikkineen huume sotkuineen.

        Eli kappale on kirjoitettu jo ennen kuin Cash palasi uskoon ja ennen avioliittoa June carterin kanssa.

        I walk the line tehtiin vuonna 1956, luultavasti. Pidän itse siitä, mutta consert in Sant Quin oli huippu. Boy named Sue ym.
        Kyllä oltiin vihaisia, kun Tapio Rautavaara omi kappaleen, nimellä Yölinjallain, valehteli että, oli säveltänyt sen
        Hengellisellä puolella, valkosista Elvis jättituotantosa kanssa, on mielestä parempi
        Good Luk


    • Setä1957

      Eräs kaveri (joka tietääkseni EI osannut englantia), kertoi minulle 1978 että I walk the line tarkoittaisi kujaa kahden vankilarakennuksen välissä, ja että kyseistä kujaa kuljetaan teloituspaikalle. Vielä kun se onneton joka walks the line näkee edessään teloituspaikan lähenevän kävellessään sitä kohti. Kyseessä olisi paalu, johon tuomittu sidotaan ennen ampumista. Tämä siis yhtenä mielipiteenä. (Oikein?)

      Itse olen eri mieltä. Ainakaan "Because you're mine, I walk the line" tai "And happiness I've known proves that it's right" ei mielestäni vakuuta minua edellä olevasta ...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      149
      1461
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      563
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe