Toyota Celica 2.0 GTi -92

Tietämätön

Alan kyseisen auton asiantuntijat, antakaas
kuulua kommenttia ja kokemuksia kysisestä
autosta; ajettavuus (alusta), kestävyys,
toimintavarmuus, osien hinta/saatavuus,
suorituskyky, kulutus ynnä muuta asiallista
kommenttia, kannattaako edes harkita...

4

2154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • S13

      Koklaas nissan 200sx:sää kulkee meinaan vähän toista tahtia mulla oli 1.6 celica jaoin gtitä mut ei säväyttänyt mut 200sx säväytti lähtee ja on melkein yhtä nätti sellanen on alla ja vaikka on takaveto ni handlaa paremmin talvel ku 1.6 celica

      • 3S-GE

        Vai kulkee 170 heppainen 1.8 l turbokone eri
        tahtia kuin 110 heppainen 1.6 l peruskone.
        Onneksi olkoon. Olet läpäissyt testin tekniikan
        maailman testiryhmään.
        Itselleäni on vm -89 2.0 gti celica. Kone on
        vaihdettu ja se on sama kuin esim. -92 mallisessa.
        Tehoa löytyy 156 hv. Perustekniikka on sama, vain
        keulan muotoja on hieman muutettu. 0-100 km/h
        taittuu muistaakseni 8.3 sekunnissa. Huippunopeus
        on n. 220 km/h.
        Celican alusta on paljon urheilullisempi kuin 200
        sx:ssä (eli kovempi). Nissan alkaa kulkemaan vasta
        3000 r/min paikkeilla johtuen turboviiveestä.
        Siihen asti nissan on aivan tavallinen 1.8 l auto.
        Celicalla ajo vaatii totuttelua kaupunkiajossa.
        1-vaihde on pitkä ja kone vääntää jo hyvin
        alakierroksilla. Kun kytkintä ei viitsi
        luistattaa, niin alussa lähdöt ovat aika
        töksähtäviä. Celican koneessa (3S-GE)on kaksi
        imukanavaa sylinteriä kohden. Toista imukanavaa
        kuristetaan läpällä kuormituksen ja
        kierrosnopeuden mukaan. Näin on saatu tasainen
        vääntökäyrä. Itse pidän siitä, että kone vastaa
        heti kaasuun.
        Varaosat ehkä hieman kalliimpia merkkiliikkeessä.
        Halpahaleissa osat paljon halvempia. Esim.
        takimmainen äänenvaimentaja merkkiliikkeessä
        1200:- ja halpiksessa 650:-
        Hyvä peli se on. Osta pois.
        Itse haaveilisin carlos sainz -evolutionia, mutta
        hinta onkin sitten jo 150 000:-


      • S13
        3S-GE kirjoitti:

        Vai kulkee 170 heppainen 1.8 l turbokone eri
        tahtia kuin 110 heppainen 1.6 l peruskone.
        Onneksi olkoon. Olet läpäissyt testin tekniikan
        maailman testiryhmään.
        Itselleäni on vm -89 2.0 gti celica. Kone on
        vaihdettu ja se on sama kuin esim. -92 mallisessa.
        Tehoa löytyy 156 hv. Perustekniikka on sama, vain
        keulan muotoja on hieman muutettu. 0-100 km/h
        taittuu muistaakseni 8.3 sekunnissa. Huippunopeus
        on n. 220 km/h.
        Celican alusta on paljon urheilullisempi kuin 200
        sx:ssä (eli kovempi). Nissan alkaa kulkemaan vasta
        3000 r/min paikkeilla johtuen turboviiveestä.
        Siihen asti nissan on aivan tavallinen 1.8 l auto.
        Celicalla ajo vaatii totuttelua kaupunkiajossa.
        1-vaihde on pitkä ja kone vääntää jo hyvin
        alakierroksilla. Kun kytkintä ei viitsi
        luistattaa, niin alussa lähdöt ovat aika
        töksähtäviä. Celican koneessa (3S-GE)on kaksi
        imukanavaa sylinteriä kohden. Toista imukanavaa
        kuristetaan läpällä kuormituksen ja
        kierrosnopeuden mukaan. Näin on saatu tasainen
        vääntökäyrä. Itse pidän siitä, että kone vastaa
        heti kaasuun.
        Varaosat ehkä hieman kalliimpia merkkiliikkeessä.
        Halpahaleissa osat paljon halvempia. Esim.
        takimmainen äänenvaimentaja merkkiliikkeessä
        1200:- ja halpiksessa 650:-
        Hyvä peli se on. Osta pois.
        Itse haaveilisin carlos sainz -evolutionia, mutta
        hinta onkin sitten jo 150 000:-

        Mulla oli 1½ vuotta 91 gsi celica ja ajattelin
        vaihtaa kovempaan peliin vaihtoehtoja oli
        celica gti, supra, 200sx, 89-91 camaro, 88-92
        Mustang gt
        musse oli vehän veltto alustainen
        supra kallis ylläpitää (oma arvio)
        camaro kömpelö lotja
        celica ei tuntunu kulkevan tarpeeks räväkästi
        jotta vaihtais lähes samallaiseen autoon
        200sx liikku mukavasti ja kyllä siinä on parempi
        alusta ku celicassa tietty se riippuu kans
        rengastuksesta ja jousin kunnosta sitä paitti
        turbosta saa helposti lisää potkua
        ja talvirenkailla sekaajossa mukana reipasta
        moottoritie ajoa kulutus alle 8l eikä mitenkään
        pihistely ajolla ja webastolla viellä lämmittää
        ni on aika pihi laite.
        jos joku antaa mitään arvoa Tuulilasin
        vertailuille niin numerossa 8/90 on sportti
        vertailu jossa on Calibra Firebird
        200 sx Celica mr2 480 turbo volvo
        siinä moitittiin celican alustaa liian veltoksi
        urheiluautoon tosin ku vaihtaa ne säälittävät 14"
        pyörät voi tulla parannusta huomattavasti
        vertailun tulokset
        1 Calibra
        2 volvo
        3 200 sx
        4 mr2
        5 celica
        6 firebird
        kannattas kaivaa kyseinen lehti esille vaikka
        makuasioitahan ne on


      • Celica
        S13 kirjoitti:

        Mulla oli 1½ vuotta 91 gsi celica ja ajattelin
        vaihtaa kovempaan peliin vaihtoehtoja oli
        celica gti, supra, 200sx, 89-91 camaro, 88-92
        Mustang gt
        musse oli vehän veltto alustainen
        supra kallis ylläpitää (oma arvio)
        camaro kömpelö lotja
        celica ei tuntunu kulkevan tarpeeks räväkästi
        jotta vaihtais lähes samallaiseen autoon
        200sx liikku mukavasti ja kyllä siinä on parempi
        alusta ku celicassa tietty se riippuu kans
        rengastuksesta ja jousin kunnosta sitä paitti
        turbosta saa helposti lisää potkua
        ja talvirenkailla sekaajossa mukana reipasta
        moottoritie ajoa kulutus alle 8l eikä mitenkään
        pihistely ajolla ja webastolla viellä lämmittää
        ni on aika pihi laite.
        jos joku antaa mitään arvoa Tuulilasin
        vertailuille niin numerossa 8/90 on sportti
        vertailu jossa on Calibra Firebird
        200 sx Celica mr2 480 turbo volvo
        siinä moitittiin celican alustaa liian veltoksi
        urheiluautoon tosin ku vaihtaa ne säälittävät 14"
        pyörät voi tulla parannusta huomattavasti
        vertailun tulokset
        1 Calibra
        2 volvo
        3 200 sx
        4 mr2
        5 celica
        6 firebird
        kannattas kaivaa kyseinen lehti esille vaikka
        makuasioitahan ne on

        Kaverilla on se pyöree lamppuinen.2.0GTI 175hp. Tuntuu kulkevan ihan mut häviää 325ix E30 :lle ainankin kakkosella 2000rpm:stä alettaessa polettamaan. Ohjaus 94 tulleessa ainankin yksi parhaimmista koskaan ajamistani. alusta on kyllä tosi jäykkä. 200 sx pätkii kyllä jo vakiona kiihtyvyydessä ja siinä on vielä takavetokin. Saman hemmon ukol oli se -91 turbo 4x4 (204 hv) 100km ajettu peli. Se on kyl ihan toinen peli ja eikä oo niin hirveen kallis suhteessa. tää oli muistaakseni 110 000mk hinnaltaan. 1.6 celicasta saa maksaa sen 80 000 ainankin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

      Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      468
      8412
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

      jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      119
      5790
    3. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

      Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      252
      4736
    4. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

      SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      50
      4580
    5. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

      Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      61
      4085
    6. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

      ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      160
      3910
    7. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

      Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      167
      3712
    8. Sinun ja kaivatun nimikirjaimet

      Mitkä ne on ? Meillä H❤️M 👩‍❤️‍👩
      Ikävä
      90
      1678
    9. Onko sinulla ja kaivatulla

      joku yhteinen tärkeä paikka?
      Ikävä
      90
      1138
    10. Mikä on viimeisin asia

      mitä olen sinulle kertonut?
      Ikävä
      42
      827
    Aihe