Kuukautiset myöhässä

stressin syy??

Mulla on nyt menkat jo kaksi viikkoa myöhässä ja alkaa jo hieman pelottaa! Mulla ne ei koskaan meinaan ole myöhässä!! Olen 21 v ja tunnen kiertoni erittäin hyvin. Olen ollut viime viikkoina aika stressaantunut, on ollut monta aihetta siihen. Voiko stressi myöhästyttää kuukautisia näin paljon?? En ymmärrä mistä muusta voisi johtua. En voi olla raskaana (vai voinko..?) viime yhdynnästä on jo yli kaksi kuukautta ja menkat ovat kuitenkin sen jälkeen kerran tulleet. Onko kenelläkään kokemuksia? Kohta varmaan pitää jo mennä lääkäriin..

128

73916

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vielä....

      voi varmaankin johtua stressistä mulla itellä kans(mulla kyl ei oo ees tressiä) on menkat alkanu nyt heittää näemmä häränpyllyä vaikka aina ennen ne tuli kello tarkasti. Mut jos kovasti huolestuttaa nii varminta ois varmaan ostaa apteekista raskaus testi ja sillä varmmistaa...

      • aurinko3456

        minulla oli kuukautiset myöhässä viikon ja tein testin ja negatiivista näytti. Sen jälkeen kuukautiset alkoivat..=) Kuukautisrt voivat jäädä pois juuri tressin/tain muun seikan takia pois eikä syynä aina ole raskaus, mutta jos asia huolestuttaa voit tehdä testin. En usko sinun olevana raskaana jos edellisestä yhdynnästä pari kuukautta ja välissä nomaalit kuukautiset. Tiedän kokemuksesta kun kuukautisia odottaa tulevan silloin jokainen päivä voi olla tuskaista. Minullakin kuukautiset tulivat ekaa kertaa noin myöhässä ja vaan yhden kerran jäänyt pois kokonaan. Mutta tsemppiä..


      • Stressinaiheuttaja
        aurinko3456 kirjoitti:

        minulla oli kuukautiset myöhässä viikon ja tein testin ja negatiivista näytti. Sen jälkeen kuukautiset alkoivat..=) Kuukautisrt voivat jäädä pois juuri tressin/tain muun seikan takia pois eikä syynä aina ole raskaus, mutta jos asia huolestuttaa voit tehdä testin. En usko sinun olevana raskaana jos edellisestä yhdynnästä pari kuukautta ja välissä nomaalit kuukautiset. Tiedän kokemuksesta kun kuukautisia odottaa tulevan silloin jokainen päivä voi olla tuskaista. Minullakin kuukautiset tulivat ekaa kertaa noin myöhässä ja vaan yhden kerran jäänyt pois kokonaan. Mutta tsemppiä..

        Mutta eihän siitä voi tulla raskaaksi?? Mua rupee jo pikkusen jännittämään:(


      • Anonyymi

        Ei hätiä, kyllä Mehmetti tulee noutamaan lapsilisät!


    • nanina87

      Mulla oli menkat 10kk myöhäs. Kävin lääkärieissä ja sain terolut nimisen kuurin. En kuitenkaan aloittanut sitä vielä, vaan ajattelin odottaa, kunnes koulut loppuu. (Valmistuin tänä keväänä) Minulla on ollut hirvittävää stressiä koulun käynnistä ja muusta viimeisen vuoden aikana, jopa alitajunnassakin. En kuitenkaan epäillyt sen olevan syynä kuukautisteni pitkään viivästymiseen. Kas kummaa, kuukautiseni alkoivat valmistujaispäivänä! Eli lienee kai se stressi sitten syynä. 2 viikkoa on kuitenkin melko lyhyt aika. Odottele vielä, jos vaikka stressisi menee ohitse. :)

    • josu.87

      no sinä olet raskaana minulla kin oli saman lailla kysyin lääkäriltä apua se sano että se voi oolla että olet raskaana kokeile osataa raskaustestin

    • -92

      Mullakin oli noin 4 viikkoa menkat myöhässä mutta ne alko tänää onneks..olin ihan varma että oon raskaana ja alettii jo kihlattuni kanssa ajattelee et jos nyt sit tuleeki pikkunen mut viel tuli lisä aikaa valmistautuu "oikeesee" hetkee. Voin sanoo et stressi on aika iso syy menkkojen myöhästymisee.

    • asdfghjklöä'

      harrastin seksiä kaksi viikkoa sitten lauantaina ensimmäisen kerrran.
      sen jälkeen menkkojen olisi pitänyt tulla heti silloin jälkeisenä torstaina.
      vieläkään ei kuulu mitään.
      voiko eka kerta myöhästyttää niitä. ja sitten kun ne on myöhässä niin
      stressaan vaan entistä enemmän :s

      • Maríaaaaaaaaa

        Voi olla ihan hyvin et tavallaan alitajuntaisesti jännitit tai stressasit sitä niin paljon, että se tavallaan sitä kautta vaikutti. Muistan että itsellänikin oli ihan sama tilanne;
        eka kerran jälkeen myöhästyivät vieläpä ensimmäistä kertaa ikinä. Siinä sit oltiin kuitenkin pienes paniikissa kunnes menkat alkoi pitkän odotuksen jälkeen.
        Mulla ainakin vaikutti se, että jännäsin sitä eka kertaa ja vielä sen jälkeenkin et "tapahtukohan mitään, menikö kumi rikki, tehtiinkö jotain väärin".
        Stressi on se piru paholainen näis asioissa :)
        Tosin jos et oo varma ehkäisyn tehosta niin mielenrauhan saa testin tekemällä.


      • damnnnnn
        Maríaaaaaaaaa kirjoitti:

        Voi olla ihan hyvin et tavallaan alitajuntaisesti jännitit tai stressasit sitä niin paljon, että se tavallaan sitä kautta vaikutti. Muistan että itsellänikin oli ihan sama tilanne;
        eka kerran jälkeen myöhästyivät vieläpä ensimmäistä kertaa ikinä. Siinä sit oltiin kuitenkin pienes paniikissa kunnes menkat alkoi pitkän odotuksen jälkeen.
        Mulla ainakin vaikutti se, että jännäsin sitä eka kertaa ja vielä sen jälkeenkin et "tapahtukohan mitään, menikö kumi rikki, tehtiinkö jotain väärin".
        Stressi on se piru paholainen näis asioissa :)
        Tosin jos et oo varma ehkäisyn tehosta niin mielenrauhan saa testin tekemällä.

        mulla on menkat yli viikon myöhässä, olin yhdynnässä viimeks kuukaus sitten, heti seuraavana päivänä alko menkat, mutta käytettiin kyllä kumia, mutta en sitte tiiä pettikö se ;o vähä pelottaa , nyt ei nimittäi oo sopiva aika olla raskaana !


      • gjgldjgdkl

        Varmaaan johtuu siitä jos sulla on liikaa stressiä niin siks ne voi olla myöhässä


      • oona444
        gjgldjgdkl kirjoitti:

        Varmaaan johtuu siitä jos sulla on liikaa stressiä niin siks ne voi olla myöhässä

        Mull on ollu menkat nyt 1vuoden poissa mitä teem??
        en ole kuiteskaan raskaana.


      • Pelokas teini

        Mulla aivan sama juttu, menkkojen pitäis alkaa tänää, eipä ole näkynyt :/ pelottaa


      • Anonyymi
        Maríaaaaaaaaa kirjoitti:

        Voi olla ihan hyvin et tavallaan alitajuntaisesti jännitit tai stressasit sitä niin paljon, että se tavallaan sitä kautta vaikutti. Muistan että itsellänikin oli ihan sama tilanne;
        eka kerran jälkeen myöhästyivät vieläpä ensimmäistä kertaa ikinä. Siinä sit oltiin kuitenkin pienes paniikissa kunnes menkat alkoi pitkän odotuksen jälkeen.
        Mulla ainakin vaikutti se, että jännäsin sitä eka kertaa ja vielä sen jälkeenkin et "tapahtukohan mitään, menikö kumi rikki, tehtiinkö jotain väärin".
        Stressi on se piru paholainen näis asioissa :)
        Tosin jos et oo varma ehkäisyn tehosta niin mielenrauhan saa testin tekemällä.

        Ookko miäs vai naine?


      • Anonyymi
        Pelokas teini kirjoitti:

        Mulla aivan sama juttu, menkkojen pitäis alkaa tänää, eipä ole näkynyt :/ pelottaa

        Muakin pelottaa mun menkat on 2 viikkoo myöhässä....


    • Nippelinami

      pelottaa ihan hirveesti muaki, ku mun menkat on yli viikon myöhässä.. ei olla harrastettu seksiä, mut poikaystäväni laukes mun päälle vaikka sillä oli bokserit ja mulla pikkarit, mut se niinku makas mun päällä. Nii onko mahdollista et oon raskaana? Oon kyl stressannu yli kovaa tätä asiaa nii voiko siitä johtuu menkkojen myöhästyminen? Yleensä menkat on säännölliset... APUA!

    • --NINNU--

      Mullakin on jo viikon myöhässä menkat.. alkaa huolestuttaa.. mulla on kerran aikasemminkin ollu viikon myöhässä, mut se johtu sillon ainaki stressistä.. toivotaan et nytki.. mut toisaalta en voi olla raskaana kun en oo kenenkään kanssa harrastanu seksiä.. jos ne ei kohta ala alkamaan nii pitää lääkäriin mennä..
      on 17v ja tunnen mun kierron tosi hyvin.. joskus se vaihtelee kahela päivällä mutta se on ihan normaalia..
      toivotaan et pian alkais...

      • py-h

        Älä höpötä. Jos kerran jää vaikka kuukautiset kokonaan välistä ei siinä ole mitään ihmeellistä, eikä siinä tarvita lääkäriä asiaa toteamaan. Lääkäri ei asialle mitään tee. Sitten kun menkat on useita kuukausia olleet kadoksissa, voidaan asiaa lähteä tutkimaankin. Viikon myöhästyminen ei ole yhtään mitään.

        Aivan ihmeellisiä juttuja näkee tällä palstalla. Porukka tekee jo kuolemaa, kun menkat on päivän myöhässä. Ihmiset ei tunnu tajuavan, että keho ei ole mikään kone, joka toimii kuukaudesta ja vuodesta toiseen täsmälleen samalla tavalla. Se vasta erikoista olisikin, jos koskaan ei tulisi mitään muutoksia kuukautiskiertoon.


      • ...
        py-h kirjoitti:

        Älä höpötä. Jos kerran jää vaikka kuukautiset kokonaan välistä ei siinä ole mitään ihmeellistä, eikä siinä tarvita lääkäriä asiaa toteamaan. Lääkäri ei asialle mitään tee. Sitten kun menkat on useita kuukausia olleet kadoksissa, voidaan asiaa lähteä tutkimaankin. Viikon myöhästyminen ei ole yhtään mitään.

        Aivan ihmeellisiä juttuja näkee tällä palstalla. Porukka tekee jo kuolemaa, kun menkat on päivän myöhässä. Ihmiset ei tunnu tajuavan, että keho ei ole mikään kone, joka toimii kuukaudesta ja vuodesta toiseen täsmälleen samalla tavalla. Se vasta erikoista olisikin, jos koskaan ei tulisi mitään muutoksia kuukautiskiertoon.

        harrastin seksiä noin kuukausi sitten ja meillä meni poikaystäväni kanssa kumi rikki ja aloimme miettimään että toivottavasti en nyt tule raskaaksi. tein testin 2 päivää ennen kun kuukautisten piti alkaa, silloin se oli negatiivinen, mutta sitten menkat olivat myöhässä ja tein testin uudestaan ja olin aivan paniikissa. Toinenkin testi oli negatiivinen, ja seuraavana päivänä alkoivat kuukautiset. Ajattelin että ne myöhästyivät stressin takia. Mutta onko kukaan kuullut valekuukautisista ? Toivottavasti nämä ovat oikeat kuukautiset eivätkä valekuukautiset. On kyllä aivan samanlainen olo kuin tavallisesti kuukautisten aikana. Mutta tietääkö joku minkälaiset valekuukautiset ovat ? Enkai voi olla raskaana ?


      • aaaeerrgghh
        ... kirjoitti:

        harrastin seksiä noin kuukausi sitten ja meillä meni poikaystäväni kanssa kumi rikki ja aloimme miettimään että toivottavasti en nyt tule raskaaksi. tein testin 2 päivää ennen kun kuukautisten piti alkaa, silloin se oli negatiivinen, mutta sitten menkat olivat myöhässä ja tein testin uudestaan ja olin aivan paniikissa. Toinenkin testi oli negatiivinen, ja seuraavana päivänä alkoivat kuukautiset. Ajattelin että ne myöhästyivät stressin takia. Mutta onko kukaan kuullut valekuukautisista ? Toivottavasti nämä ovat oikeat kuukautiset eivätkä valekuukautiset. On kyllä aivan samanlainen olo kuin tavallisesti kuukautisten aikana. Mutta tietääkö joku minkälaiset valekuukautiset ovat ? Enkai voi olla raskaana ?

        menin tyhmänä harrastamaan exän kanssa seksiä n.kuukausi sitten. nyt menakt vasta pari päivää myöhässä ja silti pelottaa ihan sairaasti! mä en jaksa enkä halua uutta raskautta.
        kokoajan odotan että menkat alkaa, "koen" menkkaoireita.
        nyt ei ole ylim. rahaa testiinkään :/


      • niinjanäinn
        aaaeerrgghh kirjoitti:

        menin tyhmänä harrastamaan exän kanssa seksiä n.kuukausi sitten. nyt menakt vasta pari päivää myöhässä ja silti pelottaa ihan sairaasti! mä en jaksa enkä halua uutta raskautta.
        kokoajan odotan että menkat alkaa, "koen" menkkaoireita.
        nyt ei ole ylim. rahaa testiinkään :/

        näin aiheen vierestä tuli mieleen tuosta kumin rikkoutumisesta yms. muista vahingoista: kai te hyvät naiset muistitte et olemassa on myös jälkiehkäisy joka on tarkoitettu kyseisiä tilanteita varten. Ei kannata jäädä odottelemaan ja stressailemaan jos raskaus ei tosiaan ole toivottu.


    • pmsoireinen?

      Itelläki alko pelottaa että oonko raskaana ku menkat piti jo alkaa pari päivää sit ja ei oo ollu pms-oireita viel tässä kuussa vaikka yleensä on tosi voimakkaita joku viikko ennen menkkoja. onko muilla samanlaisia kokemuksia?

    • Pelästynyt

      Mulla kävi niin että olin yhdynnässä n. 1kk sitten lauantaina eikä käytetty kumia ja mulla piti alkaa seuraavana maanantaina menkat ja ne alkoiki ja sillon samalla aloitin e-pillereiden käytön joten voinko olla raskaana? itse epäilen etten voi mutta silti pelottaa :/

    • sressaaja..

      Pelästynyt: No en kyllä usko että voit olla raskaana jos kuukautisesi kerran alkoivat mutta jos asia vaivaa tee varuilta raskaustesti. Ei tarvii sit miettiä ainakaan tyrhaan.

      Stressin syy: Itselläni on kuukautiset kaksi viikkoa myöhässä ja tiedän että minulla ainakin stressi siirtää kuukautisia useinkin. Tein kumminkin varalta rakaustestin ja se oli negatiivinen ei auta kun odotella että kuukautiset alkaisivat..tuskaista on kyllä kun pienikin stressi vaikuttaa heti kuukautisten alkamiseen...

    • N88_

      Mulla myös menkat muutaman viikon myöhässä. Ennen on ollut säännölliset. Pelottaa. Edellisestä yhdynnästä kyllä on jo jonkun aikaa ja kumia käytettiin.
      Nyt ei todellakaan ole hyvä aika tulla raskaaksi. Toivottavasti johtuu stressistä tai jostain muusta, kun raskaudesta. o.O
      Apua. Pitää varmaan tällä viikolla käydä ostamassa raskaustesti, ja teidänkin kannattaa, jos vähäänkään epäilyttää. Tai sitten terveyskeskukseen, siellähän testin tekeminen on ilmaista.
      Täytyy nyt vain toivoa parasta ja pelätä pahinta..

      • se muutti elämäni

        Vastaus kaikille jotka kysyy !!!!
        Oon nyt 16 vuotias ja miulla ei ollu tullu kahteen viikkoon menkkoja joten huolestuin...
        Oltiin aina käytetty kumia mutta viimeisimmällä kerralla se jäi .. ja se kertahan oli se kohtalokas ...
        Mie eka luulin et se johtu stressistä tai muista häiriöntekijöistä .
        Tein varmuuden vuoksi raskaustestin joka näytti negatiivista .
        Seuraavan viikon kuluttua tein raskaustestin uudelleen jolloin se oli positiivinen .
        Olin shokissa kun katsoin mittaria.
        Miten sanoisin poikaystävälleni?
        Tai äidille ?
        Päätin käydä vielä sairaalalla ottamassa verikokeen joka olisi varma .
        Ja tietenkin se oli varma , siinä mietimme äitini kanssa vaihtoehtoja . Olin vasta 15 silloin ja koko ajatus pelotti minua .
        Kaikki äitinä oleminen oli pelottava ajatus , mutta siitä olin varma etten tekisi aborttia .
        Pidin elämääni sillä hetkellä kamalana ja ajatukset pyörivät päässäni .
        Sain kerrottua poikaystävälleni asiasta äitini tuella ja siitä asti hän on ollut tukenani


    • hankala olla nainen.

      Mulla ei oo viime kuussa ollu kuukautisii ollenkaan ja nytkään niitä ei kuulu sillo en ainakaa ollu raskaana. Mulla oli koulussa stressiä ja aattelin et se johtuu siitä mutta nyt vähä aikaa sitte harrastin seksiä vähän juoneena ja kumin kanssa. Mutta kun koulu on nyt loppu ja kuukautisia ei kuulu pelottaa kamalasti..

      Ja jos stressin takia kuukautisia ei tule alkaako ne taas normaalisti itsekseen?

    • Kuukautiset myöhässä

      Mulla on kuukautiset myöhässä 2 viikkoa ja eikä niitä ole vieläkään ollu.
      Oon 13.

      • viisitoista vuotias

        Mulla menkat on jo 2 kertaa jääny pois ja olen vielä neitsyt. Mitä voin tehdä kun tekee koko ajan mieli panna jota kuta ??


      • viisitoista vuotias

        Mulla menkat on jo 2 kertaa jääny pois ja olen vielä neitsyt. Mitä voin tehdä kun tekee koko ajan mieli panna jota kuta ??


      • viisitoista vuotias

        Mulla menkat on jo 2 kertaa jääny pois ja olen vielä neitsyt. Mitä voin tehdä kun tekee koko ajan mieli panna jota kuta ??


    • Minävain11233

      Auttakaa oikeesti! Mul on yleensä kuun lopus,heti alus menkat mut nyt on ollu myöhäs eikä vielkää oo tullu. Sattu viimeviikol mahaa sillee et luulin et seuraavaan aamuun ois jo alkanu taas.En oo ollu yhdynnäs ku oon aika nuori vieloireit menkkojen alkamisee on tullu mut mitää ei oo tapahtunu vielkää! On ollu välikuukausikii jo,mut ei. Voisko olla et on ns. valeraskaana? Oireit on tullu,väsymys,mahan pömpötys,ruoan pakkosyöminen ja sit viel se et tissit on kasvanu yht'äkkii !

    • joo O

      Mulla on menkat noin. 2 päivää myöhässä ja harrastimme seksiä e-pillereiden 21. päivän jälkeen 22. päivänä ja meni kortsu rikki. Päätimme että otan uudesta paketista heti varoiksi pillerin. Nyt menkat pari päivää myöhässä, voiko olla mahdollista että olisin raskaana? Vai johtuuko myöhästyminen että otin pillerin heti vaikka piti olla tauko?

      • r

        Pistää miettimään kyllä, että miten sinä kuvittelet niiden pillereiden toimivan? :o Ei se yksi pilleri mitenkään "enemmän" estä raskautumista. Pillereiden teho on koko ajan yhtä hyvä, jos niitä käyttää oikein - teho säilyy myös taukoviikon ajan, jos pillereissä sellainen on.

        Jos teet muutoksia syöntirytmiin, on iha mahdollista, että keho ei tätä ymmärrä ja reagoi tyhjennysvuodon myöhästymisellä.

        Kondomin käyttö ei olennaisesti lisää ehkäisytehoa, joten sinänsä on ihan se ja sama onko kondomi ollut ehkä vai ei. Pillerit yksistään ovat tarpeeksi vahva ehkäisykeino, jos niitä tosiaan vaan käyttää ohjeiden mukaan.


    • AUTTAKKAA

      moro, niin että olen 21 vuotta vanha, mul on aina menkat kestänyt enintään 4 päivää. mutta tällä kertaa se on jo kuudes päivä ja se ei meina loppua!! mitä teen?? siis ei oo yhtään kipuja mutta pelkään et se on joku sairaus tai jotain muuta?? onko se normaalia?? kun se on aina kestänyt vain 4 päivää mutta nyt jo kuudes eikä se lopu!!!! auttakaa pliis!! pelottaa ihan hirveesti! ensimmäisen kerran kun oli kuukautiset se kesti 7 päivää koska oli ensimmäinen päivä mutta nyt ? en tajua miks se kestää näin paljon? kannataako mennä lääkäriin??

      • xzdre5yt6m6uu6hy

        Nyt jotain rajaa hei. 21-vuotias ja et muka tiedä, ettei ihmiskeho ole mikään kone, joka toimisi täsmälleen samalla tavalla aina. Pyh! 2 päivää lisää ei ole yhtään mitään. Se ei kerro yhtään mistään. Siinä ei ole yhtään mitään syytä mennä lääkäriin.


    • Ei siinä varmasti muuten olisikaan,ihan tavallasti että menkat saattaa joskus jäädä välistä esim.stressin takia...mutta kun syö e-pillereitä se on aika eri juttu. ainakaan itelläni ei ole koko sinä aikana kun olen e-pillereitä syöny,aika monta vuotta,nii jääny menkat pois kokonaan kuin ehkä pari kertaa..stressin takia tai laihtunu nopeasti.(tai kerran pidemmäksi aikaa mutta se johtu siitä että olin niin laiha....ja sairas.bmi joku17.)

      mutta nyt mulla on jääny menkat pois tässä kuussa..eli kyllä vähän pistää miettimään.toivottavasti se on vaan stressin takia...ja tosiaan,kun e-pillerietä syön mulla on ainakin niin säännöllisesti tullu että olen tasan tarkkaan tiennyt.aina saman päivänä,ja vuorokaudenaikakin on melkein sama...

      en kyllä varmaan ole raskaana......mutta kyllä menkkojen poisjääminen pistää miettimään....varsinkin niillä jotka syö e-pillereitä ja on säännölliset.jos ei ole ennen ollut ongelmia..

    • Ztiitur

      Ite syön kans e- pillereitä ja syöny jo 2,5v ja nyt on kohta viikon myöhässä menkat, eikä ole koskaan aikaisemmin ollut niin suurta väliä. Korkeintaan on 2pv heittänyt eteenpäin ja sitten taas palannut takaisin, mutta nyt huolestuttaa.. ajattelin katsoa viikon loppuun (kun tulee viikko kun menkkojen olisi pitänyt alkaa) ja jos ei ole alkanut niin haen raskaustestin, jos ei näyttää miinusta eikä silti ala niin lääkäriin vain

    • mikä neuvoksi

      Hei, olen 17-vuotias terve nainen, kuukautiseni ovat ennen olleet aivan normaalit mutta nyt ne ovat n. viikon myöhässä, Ala vatsaani nipistelee melkein kokoajan , ja paha olo jyllää usein, nälkä vaivaa myös jatkuvasti ja tekee mieli koko ajan napostella jotain pientä, erityisesti suklaasta on tullut intohimoni, myös vatsani on hieman turvoksissa ollut,vessassa täytyy käydä jatkuvasti, myös yöllä herään vessahätään ennen en ikinä herännyt yöllä siihen. en tietääkseni stressaa mistään , joten sen takia kuukautiset eikvät ole myöhässä. Viittaako tämä raskauteen ? Ajattelin odottaa pari päivää jos kuukautisia ei kuulu niin teen testin.

    • minä

      hei kyllä olet ehkä raskaana vai oletko nyt testanny

      • fe

        No ei ny varmaan tarvi enää testata, kun viesti johon vastasit on vuodelta 2006.


      • mikä neuvoksi

        joo testin tein ja raskaanahan olen , tätä jotenkin osasin jo odottaakkin joten asia ei tullut niin yllätyksenä. vasta alkuraskaudessa ollaan , mutta päivä kerrallaan eteenpäin.


    • minä

      ei ole se on kirjoitettu 3.11.2011
      silät auki ja esin katso sitten kirjoita jotain

      • minä

        silmät auki


      • fe

        Katsopa itse tarkemmin, mihin olet vastannut. Taidat kärsiä lukihäiriöstä?


    • minä

      mä vastasin mikä neuvoksi:lle eikä mulla oon mitään lukihäiriö sorri

      varmaan sulla on sekä lukihäiriö että näköhäiriö

      • fe

        Näetkö eron? Alla viestini, joka on nyt vastauksena aloitusviestiin. Tämä viesti taas vastauksena sinulle edelliseen viestiisi.


    • fe

      Nytkään et vastannut minulle, vaan aloitusviestiin jälleen. Opettele käyttämään tätä keskustelufoorumia.

      Päättelin vaan kyvyttömyydestäsi tuottaa virheetöntä tekstiä, että lukihäiriö voisi selittää paljon. Samalla se selittäisi, miksi vastaat aloitusviestiin ja vaan oletat, että kaikki ovat selvänäkijöitä ja tietävät kenelle viestisi tarkoitat. Netiketti haltuun!

    • minä

      turpakiini nyt ja oo hiljaaaaaaaaaaa

    • JJ

      Hei!
      Olen 15.v tyttö ja toivosin saavani jonkunlaista opastusta kokeneilta.
      Mulla on siis menkat nyt 5 päivää myöhässä ja raskaus on käynyt mielessä...
      Olen ollut poikaysätväni kanssa useasti yhdynnässä, mutta kumia on aina käytetty!
      Tein raskaustestin 2 päivää menkkojen myöhästymisestä ja vahvaa negaa näytti, mutta silti menkoista ei kuulu mitään. Kuukautiset ovat yleensä olleet säännölliset. Vaikuttaako stressi tai muuttunut ruokavalio voimakkaasti kuukautisiin??

    • minä

      hei kyllä raskautta on mahdollista kannatta aina mietiä etukäteen ja käyttää kumia kun sä oot vielä liian nuori nyt kannatta tehdä testi uudestaan huomenna tai se voi ehkä olla stressesista kin
      stressikin on yksi syy menkojen myöhästymisestä

    • pelokas..

      Mulla myös vähän samoja ongelmia kuin muutamilla muillakin..
      Yleensä tosi säännölliset menkat on nyt 5 päivää myöhässä ja pelottaa, että oon raskaana! Tosin oon harrastanu seksiä viimeksi vajaa 3 kuukautta sitten ja sen jälkeen on ollu kahdet menkat ihan normaalisti, ja kortsua on käytetty kyllä.
      Voiskohan myöhästyminen johtua nyt vaan stressistä ja kiireestä, on ollu monenlaista meneillään elämässä just nyt? Ja nyt tietysti stressaan tätäkin asiaa..
      Auttakaa, paniikki..pitäskö tehä testi jo nyt vai odotella vielä muutama päivä?

      • mikä neuvoksi

        kyllä stressi vaikuttaa asiaan tosi paljon , mutta jos menkkoja ei kuulu niin kannattaa kääntyä terveydenhoitajan/lääkärin puoleen , ihan vaan sen takia että tulee asia hoidettua.


    • huolestunut..

      Auttakaa! Olen 15-vuotias ja menkat on jo 2kk myöhässä, mikä avuksi? Raskaus ei ole mahdollinen...

    • Mikä mättää..

      ..kun kuukautiset ovat kaks viikkoa myöhässä. 18-v, Pillereitä en ole syönyt, satunnaista seksiä ex-poikakaverin kanssa ilman ehkäisyä.. Testi näyttää negaa, kaks varmaa negaa tullu. Neúvoa? Ei koskaan ollut näin myöhässä, eikä mitään muita oireita ole. Voiko kaupan testit näyttää raskauden alkuvaiheessa negaa vaikkei todellisuudessa ole?

    • .

      Voi olla että HCG-hormonia ei erity vielä tarpeeksi. Mene veritestiin.

      Lasta kaiketi toivotte kun ette ehkäisyä käytä?

    • mikä mättää..

      reilu kaksi viikkoa myöhässä, neljä testiä tehty, neljä negatiivista tulosta. Lääkäriin seuraavaksi.. toivotaan parasta, pelätään pahinta

    • hmh

      Hei. Olen 17-vuotias tyttö ja mulla on ollut kohta 7-vuotta kuukautiset. Mulla on nyt kaksi viikkoa jo myöhässä kuukautiset, enkä muista että koskan olisi ollut näin paljoa myöhässä. Raskaustestin tein viikko sitten, negaa näytti ja jos raskaana olisin, se olisi pitänyt testissä kyllä näkyä.

      Olen kuitenkin stressannut paljon, joten voisikohan johtua siitä?

      Noh, huomenna menen gynekologille, joten ehkä saan asiaan selvyyttä sitä kautta.

    • Pulassa(ko)?

      Moi, mulla on pieni ongelma, täytin just pari päivää sitte 18 ja mulla ei oo menkkoja kuulunut aikoihin. viimeksi mulla oli menkat 26. lokakuuta ja kesti viikon kuten aina minulla. sen jälkeen menkoista ei ole kuulunut mitään, eli nyt siitä olisi noin 8viikkoa, aikasemmin et ajatellut mitään vakavaa, koska minulla jää välillä menkat väliin syystä tai toisesta tai alkavat viikon myöhässä yms. nyt kuitenkin 8viikkoa kulunut ja mitään ei ole kuulunut.. Kannattais varmaan tehdä testi? Yleensä jos 1kk menkat jaa kokonaan pois se on usein normaalia minulla, mut nyt tää vaikuttaa silt et tää ei enää olis normaalii..? mutta jos pahin tapahtuu eli se ei toivottu asia niin miten saan tehtyä abortin kun ei ole rahaa? olenko huolestunut turhasta vai kannattaisiko se testi oikesti tehdä? auttakaa pliis ;s

    • A P U A

      kuukautiset myöhässä viikon mutta raskaustesti negatiivinen.... pillerit kuitenkin käytössä. Voiko johtua että siirsin kuukautisia koska olin ulkomailla ja nyt kun niiden pitäisi alkaa niin eipä tule mitä tässä nyt sitten tehdään?!?

    • blaah.

      mulla on jo pitkään ollut menkat myöhässä, ja testi näyttää kokoajan negaa.
      Mullakin ollut paljon stressiä, jnejne. Juuri esim. noiden menkkojen takia(:
      Että kyllä voi johtua stressistä.

    • A P U A

      Soitin terveyskeskukseen sanoivat että jollei ensi kuussa ala niin sitten uusi soitto, joten on normaalia mennä kerran ohi stressin takia. HUH!

    • menkat taas reistaa

      naiset ,meidän elämään kuuluu vuotohäiriöitä ja menkat eivät ole kellon tarkkaa aikataulutettua.

    • -S

      Heippa! Olen tavaillut eri ketjuja ja nyt tekee mieli kertoa omasta tilanteestani. Olen 23 vuotias naikkonen ja päätimme kihlattuni kanssa kokeilla vauvaonnea ennen kuin lähdin reissuun. No. Tilanne on aika mutkikas. Lähdin siis vajaa kaksi viikkoa sitten kotoa eli viimeisestä yhdynnästä on suunnilleen kolmisen viikkoa. Ehkäisyä ei käytetty, koska tietoisesti lopetin laastereiden käytön. Kuukautiset on nyt 8 päivää myöhässä (normaali kierto prikulleen 28 päivää) ja eilen aamulla tein testin, joka näytti haamuplussaa. Mulla on ollut menkkamaista kipua mahassa tän viikon ja eilen kipu on muuttunut vihlovaksi, tykyttäväkai ja toispuoleiseksi. Tänään on ollut "kuumotusta" alavatsassa muiden oireiden lisäksi. Pahoinvointia ei ole ollut, mutta väsymystä kylläkin. Mielialat vaihtelevat laidasta laitaan päivän mittaan. Mielestäni ravaan pissalla myös tiheämmin kuin ennen, mutta kuitenkin pelottaa, että oireet ovat vain korvieni välissä. Mietityttää hurjasti ja kovasti tekis mieli tehdä uusi testi nyt heti. Järki kuitenkin sanoo, että pitäisi odottaa pidempään (esim. viikko). Olisko kellään mitään ideaa, jolla joko palauttaa minut maan pinnalle tai jotain järkevää miten tilanteeseen saisi selvyyden? Kiitoksia jo etukäteen! :)

    • epävarma

      Moi oon 12-v tyttö mun menkat alko syyskuussa ja sen jälkee tuli pari kuukautta epäsäännöllisesti, mut sit ne meni säännölisiks ja nykyää tiiän mun kierron. Mut nyt tammikuus mun menkat jäi kokonaa välii ?? voiko joku tietää syytä?

      P.S En todellakaa ole ollut yhdynnässä !

    • eXtremejuliaaah

      jes, ens tiistaina lähetään canarialle ja edellisistä on 36 päivää, eli aika varmaan sitte siellä just alkaa, TAI lentokoneessa );

    • Whatcanido?

      Fuum mitä teen, oon 13w, ja menkat on sen 2kk myöhässä. (se ei johdu siitä että ne ois mitenkää epäsäännnölliset, ne alko ku olin 8vuotias) Ja en ole tehnyt ''mitään tyhmää' you know. mitä teen?vanhemmat/Vanhempi epäilee et oisin tehny jotain, mutta kun en ole. oisko jotain hyvää syytä tälle myöhästymiselle. sterristä se tuskin johtuu, kun ei sitä ole

    • nainen38v.

      Mulla on aina ollu säännölliset menkat.Nyt on viikon myöhässä ja olen vähän ihmeissäni.Lääkäri epäili vaihdevuosien alkaneen,kun on ollut muitakin vaihdevuosioireita.Olen kuitenkin vasta 38v,ei pitäisi vielä alkaa.Minä epäilen olevani raskaana,vaikka siihen ei ole mitään mahdollisuutta.Se vain tulee väkisinkin mieleen,on tämä naisen ajatuksenjuoksu kummallista.Maha on kipeä mutta housuissa ei vaan näy tahran tahraa.Onko siitä ehkä jotain haittaa,jos menkat yhtäkkiä jäävät tulematta ilman että on raskaana?Esim voiko se olla merkki jostain vakavammasta?

      • mr

        Vaikea sanoa, voi olla merkki jostain vakavammasta tai sitten ei. Vaihdevuodetkin voivat tulla suht nuorena vaikka yleensä toki alkavat hiukan vanhempana. Kuukautisesi ovat kuitenkin myöhässä vasta viikon joten kannattaa odotella jonkin aikaa josko ne sittenkin tulisivat. Yritä vaan olla stressaamatta asiaa koska stressihän voi myös aiheuttaa häiriöitä kuukautisiin.


    • pelokas

      hei!
      Olen 17 v ja harrastin seksiä poikaystäväni kanssa ilman kortsua noin kuukausi sitten mutta, hän ei lauennut sisääni. En muista tarkkaa päivämäärää milloin edellisen kerran alkoi mutta loppui joskus 12.2 ja nyt on jo 20.3... stressaan kamalasti koko ajan että olenko raskaana, sillä lapsi ei oikein ole toivottu tässä tilanteessa. Voiko olla että olen raskaana? :O

      • sgedhrg

        Tietysti voit, kun ette ole mitään ehkäisyä käyttäneet.

        Ihanko meinaat, että kantapään kautta (tai ehkä raskauden kautta) pitää oppia käyttämään sitä ehkäisyä? Onko tuossa nyt mitään järkeä?


    • ...

      HELP! Oon 15v tyttö, mulla on menkat myöhässä nyt jo kuukauden ja pelkään tosi paljon, että oon raskaana. Syön e-pillereitä säännöllisesti. Olin yhdynnässä viimeks vähän yli viikko sitte mun oman poikaystävän kanssa. Mulla ei oo kertaakaan jääny menkat pois sinä aikana ku oon syöny e-pillereitä.
      Voiko joku kertoa mikä voisi olla syynä tähän että mulla ei tullut menkkoja?
      Vai onko mahdollista että oon raskaana...

    • ?

      joku pari kuukaut sit olin yhdynnässä ja kortsu meni rikki.. otin varmuuden vuoksi jälkiehkäsyn.. sit mul tuli muutaman päivän kuluttua tyhjennysvuoto joka kesti about 5 päivää.. mul oli pientä alavatsakipua ni ajattelin et se johtuu siitä ehkäsypilleristä.. menkat oli sit ainaki yli 4 viikkoo myöhässä mut ei mitää ihmeellisiä oireita.. no valkovuotoa kyl tuli aika reippaasti ja rinnat oli vähä arat.. no sit ne menkat alko ja kesti iha normaalisti sen 5 päivää niinku ennenkin.. veri oli ehkä jonki verran kirkkaampaa ku yleensä ni se vähä ihmetytti.. sit ku menkat loppu ni rinnatkaan ei ollu enää arat.. no nyt mua on ruvennu ihmetyttää ku on flunssaa, hikoilua ja rinnat pikkase arat et oisinko sittenkin raskaana.. mulla kyl pitäs koht alkaa menkat et periaattees rinnat voi olla senki takii arat.. yleensä ainaki ollu.. mitä mieltä ootte? oon kyl ajatellu tehä sen testin ku en jaksais enää stressaa tota

    • Mietinpävaan..

      Mulla ei ole ollut vielä tämän vuoden puolella kertaakaan menkkoja.. Joulukuussa siis oli viiimeksi sitä ennen oli neljä vuotta täysin säännölliset, millon pitäs huolestua ja mennä lääkäriin? Ja raskaus ei ole mahdollinen .. (:

    • mikävikana

      Moi olen 15-vuotias ja mulla on ollut menkat melko säännölliset jo muutaman vuoden. Olin noin viikko sitten yhdynnässä poikaystäväni kanssa ja käytimme kumia mutta se meni rikki, mutta hän ei lauennut sisääni. Nyt kumminkin menkat vasta muutaman päivän myöhässä mutta silti paniikki iskee! aloitin myös antibiotti kuurin 4pv sitten pissatulehdukseen. Voiko se vaikuttaa menkkojen myöhästymiseen vai onko se kun stressaan niin paljon että olen raskaana?

      • Näin se on...

        Ette siis käyttänyt mitään muuta ehkäisyä kuin kortsua ja se meni rikki? Vaikka hän ei lauennut sisääsi, niin pojilta tullee ns. touhutippoja ja niistäkin voi tulla raskaaksi. Kannattaa tehdä testi.. saa ainakin mielenrauhan...


    • APUA!!!!!!!!!

      Moi! Oon 14- vuotias ja mun menkat alko 3 kk sitten. Ekat oli runsaat ja seuraavana kuukautena ku menkat piti alkaa niin ne oli viikon myöhäs ja tosi niukat ja menkkoja ennen 2pv kesti sellasta mahakipua mahasekasin kylmä. Pelkään että oon raskaana kun ei nyt 3 kuukautena ole ollut menkkoja ja on jo 1vk-2vk myöhäs... oon ollu yhdynnässä ekoista menkoista lähtien mutta kortsua on käytetty eikä oo meijän milestä menny rikki. Nyt on tää 3 kuukausi ja ei oo tullu normi aikaan menkat vieläkään.... ja maha on sekasin ja huono olo raskaus testiä en oo tehny... mut pelottaaa mitä teen??

      • mäwa

        Osta raskaustesti.


    • Pirpana<

      Hei, Miul on jo 4viikkoa myöhässä kuukautiset ja en oo olly yhtää peloissaa paitsi nyt viimeset kaksi päivää joten tein raskaustestin ja se näytti negatiivista, mut nyt en enään tiedä miten pitäisi toimia? pitäisikö vain odotella? Käytän e-pillereitä mutta toiset lääkkeet heikentää sen "kykyä", pitäisikö käydä lääkärissä? voiko raskaustesti näyttää väärää?

    • tiedättekö

      en uskalla käyttää tampoonia koska pelkään että se sattuu käyttääkö joku? haluasin tietää kannattaako tampoonia käyttää

    • 13w.5

      Todellakin kannattaa! Itse käytän ja on paaaljon parempi ku jotkut siteet. Ei se satu. Rohkeesti vaa yrittämään. (Kannattaa kokeilla ob. ta ja aluksi pienintä kokoa niin saa helpommin sisään. :)

    • Onko normaalia?

      Mooi! Olen 13 vuotias ja EKAT menkkani alkoi viimekuun alussa. Eli siis menkkani on jo n.3 viikkoa myöhässä! En myöskään voi olla raskaana sillä olen neitsyt... Mitä teen? Onko tämä normaalia? Alkaa jo pelottaa ;<
      Kiitos jo etukäteen niille ketkä vastaa! =)

    • Ohoops

      Heippa!
      Olen 13 vuotias ja ekat menkkani alkoa n. kuukausi sitten. Nyt menkkani on 2 ja puol viikkoa myöhässä! Onko tämä täysin normaalia? Voiko yhdet menkat jäädä kokonaan välistä? Minua alkaa jo pelottaa :< Haluaisin pikaisia vastauksia... kiitos jo etukäteen kaikille ketkä vastaa! =)

      • ei hätää

        On ihan normaalia että menkat on aluksi epäsäännölliset tai jäävät välistä, menkat säännöllistyvät yleensä parin ensimmäisen vuoden jälkeen


    • -

      Kuukautiseni ovat reilut 3 viikkoa myöhässä ja olen siis 16 vuotias joten raskaus ei ole vielä niin toivottua mutta ei se nyt pahemmin haittaakkaan. Pitäisikö minun tehdä raskaustesti vai odottaa vielä kuukautiseni alkua?

    • k34jcj12j12f3

      Olen 15v tyttö ja menkkani ovat kaksi viikkoa myöhässä. Söin Primolutia siirtääkseni menkkoja noin kuukausi sitten. En ole ollut vielä yhdynnässä, mutta minua on sormetettu, voinko olla raskaana?

    • stressiä

      Heipsan! Olen 23 vuotias nainen. Olen pohdiskellut kuukautisten myöhästymistä (10pv myöhässä).. niiden kuuluisi alkaa yleensä 13 pv. Vatsani tuntuu aikaisempaan verrattuna omituiselta (kipua ei ole). Ruokahaluni on muuttunut, ja tekee mieli erityisen paljon kaikkea makeaa. Olen myös ollut erittäin väsynyt, johtuen koulusta ja työpäivistä, Epäilen suuresti raskautta... voikohan se johtua vaan stressistä?
      (toiveena on myös raskaus, sekin luultavasti stressaa). :(

    • hmmm.....

      Moi!
      Itse mietin samoja juttuja kun tekin, joten päätin kirjoittaa tänne :)

      Mulla on sellanen homma että menkkojen piti alkaa 2 viikoa sitten, eikä niistä ole kuulunut mitään.. Epäilen kyllä raskautta, koska alavatsassa tuntuu menkkakipua, on turvotusta ja jonkun verran lämpöä..mutta mitään muita oireita ei ole..
      Apteekin testin olen tehnyt - näytti negatiivista (mutta niihin en oikein luota..)
      Ruokakaan ei maistu, mistä lie johtuu (varmaan stressistä joka johtuu raskauden ajattelemisesta) Ärsyttävää kun ei tiedä!! :(

      Ajattelin odottaa vielä viikon ja tehdä testi uudestaan..
      Mitäs mieltä te olette?
      Kiitos vastauksista etukäteen! :)

    • imscared1

      Joo eli mullakin on menkat myöhässä n. 2 viikkoa. Ne ovat aina tulleet säännöllisin väliajoin. Harrastin seksiä poikaystäväni kanssa ilman kumia 3vkoa sitten. Hän laukesi reisilleni. Eikö olekin mahdollista tulla raskaaksi tuossa tilanteessa? Minulla ei mielestäni ole stressiä, joten se ei siitäkään voi johtua. Pelottaa vähäsen, koska en ole todellakaan vielä valmis tulemaan äidiksi :s Käynkö ostamassa r-testin, vai odotanko ensi kuuhun, jos menkkani tulisivat? Olen siis 17-vuotias. TOivottavasti vastaatte !!!

      • uoinkmöl

        Jos teillä ei kerran mitään ehkäisyä ole ollut käytössä, niin tietysti voit olla raskaana. Miksi ihmeessä, että käyttäneet ehkäisyä, jos kerran se raskaus on niin hirveä asia?

        Tietyst haet raskaustestin ja teet sen.


    • imnotscaredanymore

      Noniiin alkohan ne! :) Emme muistaneet käyttää ehkäisyä, koska olimme huppelissa molemmat.

    • not a mother

      Mulla on aina ollu vähän epämääräiset kuukautiset, mutta kierto kuitenkin aina alle kuukauden. Sen takia olinkin suuresti ahdistunut kun vastikään menkat oli 3 viikkoa myöhässä. Siis ilman mitään erityisempää syytä. Kuukautisoireita oli mutta vuoto pysyi poissa. Edellisestä (suojatusta) yhdynnästä oli melkein 2kk ja takana kahdet menkat, toiset tosin hyvin lyhyet. Googletin paniikissa foorumeita, kuvittelin olevana raskaana ja tein raskaustestejä, lopulta kävin myös lääkärissä otattamassa virtsanäytetestin. Negatiivista kuitenkin näytti joten ei auttanut muuta kuin odotella, ja sittenhän ne lopulta alkoivat, ja seuraavat kierrot olivat 2-3 viikon pituisia muutaman kuukauden ajan. Että jos joku täällä tuskailee, niin näin voi käydä kelle tahansa, eikä välttämättä tarvi olla raskaana.

    • ikävä kuukautisia

      Minulla on ollut nyt viisi vuotta kuukautiset ja ne ovat aina olleet suht. säännölliset. Nyt kuitenkin minulla on ollut koko vuoden aikana ehkä kolmet kuukautiset, viimeisimmät elokuussa.. Olen neitsyt, joten raskaudesta ei voi olla kyse. Mitä minun pitäisi tehdä, alan olla todella huolestunut..

      • Apuaaa!

        Ihmiset! Älkää säikkykö tollasia pieniä menkkojen myöhästymiä, ellette oo harrastanu seksiä :) mul oli puol vuotta sitte kuukautiset ja myöhästy aika paljon, sillä ne alko vasta tänää uudestaa. Koulun terkalla kävin ja sano, et ainakin ekana vuotena ku kuukautiset on nii ne voi heittää jopa puol vuotta myöhemmäks! Joten peace xd


    • laihduttaminen

      Hei! Oon 15v ja olen neitsyt. Olen laihtunut elokuun jälkeen 11kg. Kiloja ei ole enään lähtenyt, mutta menkat on myöhässä 2kk. Voiko syynä olla tuollainen painon pudotus? Myös alavatsassa on ollut lähiaikoina pientä kipua. Voiko syy olla myös joku tulehdus/sairaus? Kuten vaikka hiivatulehdus. Pitäisikö mennä lääkäriin? :(

    • emmu1994

      Mulla on menkat jo 5päivää myöhässä. Mitä mnun pitäisi tässä tilanteessa tehdä??
      Neuvoja ja vinkkejä kiitos

    • Apua!

      Oon 13 v tyttö ja mun menkat alko suurinpirtein 1 vuos sitten. Menkat olleet välillä säännölliset ja välillä ei .. Mutta nyt kuitenkin rupee jo pelottaa, koska menkat olleet jo yli kuukauden myöhässä. Yhdynnässä en ole ollut. Mitä pitäisi tehdä ? Toivottavasti täällä on joku joka osaa auttaa koska minua on pelottanut jo kauan .. Valkovuotoa on tullut kauan !

    • jkopöl

      Käy nyt vaikka ensin kouluterkkarin juttusilla.

    • ljhhhhyt5

      Voiko menkat olla myöhässä parikin viikkoa tulehduksen takia?

      • serj89

        Voi.


    • pelokas4

      Oon 13 vee ja mun menkat on 8viikkoo myöhäs harrastin seksii 2 kuukautta sitte mut jos oon raskaana niin miten kerron mutsille

      • lapsilapsi

        Kannattaiskohan sitä miettii jo etukäteen ennenkun hyppää sänkyyn??? Jos on tarpeeksi kypsä sänkyyn pitää olla tarpeeksi aikuinen huolehtiakseen ehkäisystä.


    • tyttö

      Heii, Itse olen 15v tyttö ja ja menkat ollu kohta 4vuotta eli ei voi olla epäsäännölliset.
      Olin yhdynnässä noin kuukausi sitten ja menkat olis pitäny alkaa heti seuraavalla viikolla mutta kuten on vaikea arvata ei alkanu... Nytten ala mahaan kipsistelee,tissit arat ja olen voinut erittäin huonosti oksennellut ilman syytä epäilen vahvasti että olen raskaana ja tein testin negaa näytti ja tein uudestaan positiivista näytti en uskonut silmiäni joten tein yhteensä 6tesyiä joista 4positiivista ja 2negaa lääkärissä verikokeet eli paksuna olen ja en ole vielä valmis saamaan/kasvattamaan lasta myönnän sen ja pelottaa mutta abottia en tee se on varma. Siskoni on myös teini äiti sai 16v elän lapsen ja nyt 17v odottaa jo uutta lasta :) olisi kiva jos saisin jotain vinkkejä miten toimisin ja mitä tehdä?

    • Wklwmwne

      Mulla on 2 kk myöhässä menkat onko se vaarallista ? En yhdynnässä todellakaan ole ollut ! Olen vasta 12.v . Menkkani alkoivat noin vuosi sitten . Kiitti jos osaatte auttaaa

      • kiitos etukäteen avu

        sama. haluaisin apua!


    • apuva2

      Jos harrastaa yhdentää päivää ennen kun menkkojen pitäisi tulla voiko se vaikuttaa menkkoihin (tulevat myöhemmin, jäävät pois tai jotain muuta)?

    • enkerro1

      hei helppikää mua , oon vähä huolissani , oon 20 vuotias , mitä tehdä jos kuukautiset on myöhässä 5 kuukautta
      voinko olla raskaana ? tein kyllä testin mutta oli negatiivinen !
      pitäisikö mennä käymää lääkärillä?

      • Anonyymi

        Lopetappa mies tuo tyttönä leikkiminen!? 🤣


    • Daddie

      Kusettaako naisystävä? Ehkäisyä ei käytetä koska lapsi olisi toivottu. Tai ainakin olen käsittänyt niin. Lokakuussa ei menkkoja ilmestynyt. Naisystävä sanoi, että "välillä menkat saattavat jäädä väliin." Eipä niitä tullut nyt marraskuussakaan.

      Epäilen, että nainen on hankkinut jotain ehkäisypillereitä salaa ja muuttanut mielensä yhteisestä lapsesta ja tulevaisuudesta minun kanssani. Siksi menkat jääneet pois ja toisaalta raskaudestakaan ei minulle puhu. Aika julmaa jos näin on tehty. Jättäisi minut reilusti jos en kelpaa isäksi.
      Puhuin hänelle hellästi miten pieniä pienen lapsen varpaat ovat. Hän selvästi vaihtoi puheenaihetta. Ei näytä hyvältä.

    • bella<3

      Hei olen 15v tyttö mulla oli elokuussa kuukautiset ja nyt on lokakuu onko mulla kuukautiset myöhässä ja mulla on aamuisin heikko olo, on nälkä koko ajan ja vatsassa sykettä. Voinko olla raskaana vaikka en oo ollu yhdynässä

      • 451

        Olivatko elokuun kuukautiset ihan ensimmäiset? Alussa epäsäännöllisyys on nimittäin aivan normaalia eikä kuukautiset kaikilla alunkaan jälkeen asetu. Jos sinulla itselläsi ei ole mitään tietoa omasta kuukautiskierrostasi, ei kukaan muukaan voi sanoa, ovatko kuukautisesi myöhässä vai onko sinulla vain vähän pidempi kierto.

        Jos sisääsi ei ole päässyt spermaa, et ole raskaana.


    • bella<3

      Siis mulla alko ekakerta 5 luokalla kuukautiset.

      • Holaa

        Oon 15v tyttö ja mul on epäsäännölliset menkat mut nyt edellisistä jo laskee nii on reilu 2viikkoo myöhässä. Harrastetaan siis seksiä poikaystävän kans viikottain mut aina on ollu kortsu eikä oo menny rikkikää koskaa. Oon tehny 2 testii ja negatiivistähän ne näytti mut mitä nyt pitäis tehä, oottaa vaa vai ottaa yhteyttä johonki? Voiko johtuu ihan vaa stressistä?


      • mlhugy
        Holaa kirjoitti:

        Oon 15v tyttö ja mul on epäsäännölliset menkat mut nyt edellisistä jo laskee nii on reilu 2viikkoo myöhässä. Harrastetaan siis seksiä poikaystävän kans viikottain mut aina on ollu kortsu eikä oo menny rikkikää koskaa. Oon tehny 2 testii ja negatiivistähän ne näytti mut mitä nyt pitäis tehä, oottaa vaa vai ottaa yhteyttä johonki? Voiko johtuu ihan vaa stressistä?

        Odottaa. Voi johtua stressistä.


    • dfgkkfkf

      Moi oon 15v tyttö. Mulla on ollu menkat 2 kuukautta myöhässä. Yritin yhden tyypin kaa seksiä sillon en muista millon. Ja meillä meni pieleen se koska se sattu. Mulla on rinnat arat on koko ajan nälkä juon aika paljon sit on ollu pahoinvointia. Ja vatsa vähän turvonnu.

    • Huolestu

      Onko normaalia että valkovuotoja tullu jo 2 vuoden ajan mutta menkat ei oo alkanu

      • Anonyymi

        Mul oli melkein koko ikä


    • Anonyymi

      Mitä teen kun mulla on aina ollut menkat ajoissa ja nyt on jo 10päivää myöhässä

    • Anonyymi

      mulla on viikon myöhässä ja ei oo mitenkään mahdollista että oisin raskaana. vähän kyl pelotta et mistä vois johtua?

    • Anonyymi

      Menkat on myöhässä melkein kaks viikkoa???!!! Oonko raskaana? Mulla on kyllä ollu vain yhden kerran elämässä menkat mutta sen jälkee ei oo ollu!!! Onko normaalia että ei oo vielä tullu toista kertaa jos ne on vasta alkanu???!!!😫😫😫

      • Anonyymi

        jos oot ollut yhdynnässä ilman kondomia niin voit olla raskaana.Mä en ymmärrä miksi kaikki laittaa noita emojia viesteihin? Kannattaa kokeilla kirjoittaa tunnetila eikä laittaa noita naurettavia emojia joka viestiin ja vielä monta kappaletta.Kyllä ilman niitäkin tulee selville ettei olo ole mukava.Ei noita keltasia naamoja tartteta.


    • Anonyymi

      Mun menkut on olleet poissa 6 vuotta, eikä haittaa pätkääkään. Oon vaan iloinen että ovat poissa 😊 Olivat mulla vuosikymmeniä IHAN TURHAAN, KUN OON ASEKSUAALI. MITÄ MINÄ NIILLÄ TEEN ? EN YHTÄÄN MITÄÄN . MULLA ON SELKÄVAIVOJA JA MUUTA SELLAISTA. TUSKAA ON IHAN TARPEEKSI MUUTENKIN. VÄHÄN LIIKAAKIN. NE OLI MULLA YHTÄ HYÖDYTTÖMÄT KUIN PÄIVÄNVALO (VIHAAN PÄIVÄNVALOA) VIHASIN NIITÄ. KUIN OLISIN NARTTUKOIRA JOLLA ON JUOKSU.. 😠

      • Anonyymi

        Miten aseksuaalisuus liittyy kehon hormonitoimintaan?haluisin kovasti tietää.


    • Anonyymi

      Onko normaalia jos 15v on menkat 21 päivä myöhässä

    • Anonyymi

      Mulla alko menkat yli kuukausi sitten ja olisi pitänyt alkaa tän viikon maanantaina nyt on lauantai et alkaa vähä mietityttää et mitä tapahtuu Mia ne o

    • Anonyymi

      Mee käymään kynegologilll@

    • Anonyymi

      minun kaverillani alkoi menkat tammikuussa ja ei ole vieläkään näkynyt mitä hänen pitäisi tehdä

      • Anonyymi

        Kuukautiset voi olla alussa epäsäännölliset. Sano sille jos ei näy puoleen vuoteen niin sitten menee lääkäriin. Jos kaverisin menee nyt lääkäriin niin lääkäri ei tee muuta kuin sanoo että kuukautiset voi olla epäsäännölliset. Ja se on ihan normaalia kun ekat kuukautiset vasta alkaneet. Kaverisi voi pitää kuukautissuojia mukana . Kukaan ei osaa sanoa koska kaverillasi alkaa menkat. Menkat voi aiheuttaa oireita joista voi aavistaa että kuukautiset on alkamassa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1671
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1297
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      6
      1277
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe