Mikä turkkilaisessa miehessä

viehättää?

Mitä on tämä turkkilaisen miehen viehätys? Tällä palstalla on vähän väliä aloituksia turkkilaisista miehistä.

Miksi itse olen lukenut tätä palstaa? No, minä olen myös ihastunut turkkilaiseen mieheen ja olen aika järkyttynyt.

Pelkään todella paljon ennakkoluuloja. Ehkä minulla on niitä itselläkin. Joka tapauksessa olen marraskuussa häneen tutustunut ja vieläkään en ole kertonut kenellekään! En kehtaa.

Itse olen todella ihastunut, mutta en tiedä pitäisikö minun jatkaa kirjoitteluaan hänen kanssaan. Jos kaikki päättyykin onnettomasti...
Olen tutustunut häneen yliopistovaihdossa, en ole koskaan edes käynyt Turkissa.

104

12716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei mikään

      Valtaosaa suomalaisia naisia eivät turkkilaiset miehet viehätä. Tietenkin joku vaatimattomammannäköinen saattaa olla imarreltu, kun turkkilainen kalastaja kiinnittää huomiota ja haluaa tulla hänen siivellään Suomeen elätettäväksi. Se hänelle suotakoon. Kyllä se taitaa ikävä kyllä olla niin, että suomalaiset naiset, jotka raahaavat tänne miehiä Turkista, Marokosta jne. ovat samanlaisia reppanoita kuin ne miehet, jotka avioituvat venäläisten ja thaimaalaisten naisten kanssa postimyyntikuvaston perusteella.

      • hee he hee

        Ei thaimaalaisten naisten miehet ole sen enempää reppanoita kuin suomalaisten naisten miehet. Moni thaikku-tyttö saa suomalaisessa kodissaan kovaa kyytiä ja on tyytyväinen.


      • Praat

        Näin! Juuri näin. Meissä kaikissa on reppanoita, niin miehissä kuin naisissakin. Miten sitten nämä miehet ja naiset eroavat toisistaan? No, Naiset ovat sinisilmäisiä ja naiveja ja miehet haluavat nöyrän piian. Venäläiset naiset saattavat tässä suhteessa tuottaa pettymyksen. Kun venäläinen nainen on saanut Fyysisillä avuillaan suomipojan pään sekaisin ja jalkansa yhteiskuntaan muuttuu ääni kellossa. Suomalainen nainen on maailman paras nainen! Kaikesta huolimatta. Tämähän on tietenkin minun subjektiivinen kannanottoni. Hakekoot muut kumppaninsa vaikka pimeimmästä Afrikasta. Minä tyydyn ehtaan suomalaiseen persjalkaiseen naiseen :-)


    • sputnik

      Kirjoittele pois, eihän siinä ole väärää? Sitä paitsi se on sinun elämäsi..ihmiset ovat varsinkin täällä suomessa hyvin ennakkoluuloisia, joten heidän puheet voit jättää omaan arvoonsa.
      Mä uskon että sun lähipiiristä löytyy varmasti joku luotettava. Turkki on kaunis maa kannattaa tutustua, ja ihmiset ovat aivan mahtavia!!!! Anna palaa kun kerta olet ihastunut! :)

    • Turgut Özturk

      se, kun ne on niin miehekkäitä(=sovinisteja/naisten alistajia) miehiä. Lisäksi karvaiset kädet ja kitukasvuinen (n. 168 cm) kroppa kiihottaa rehevää suomiblondia.

      • Güzel

        Eipä ole alistajaa/sovinistä meidän perheessä näkynyt vaikka turkkilainen mies onkin.
        Kädet ei ole karvaiset ja pituutta on 187cm joten..


      • Benim koca türk!

        viehättää naisia, kun turkkilaiset miehet ovat todella miehekkäitä. Yhtään kitukasvuista en ole vielä nähnyt ja omakin turkkilainen mieheni on 185cm pitkä, karvaiset kädet ja todella hyvä kroppa. Mikäs mulla on ollessa! Ja turha tulla sanomaan, että olen joku epätoivoinen suominainen,en todellakaan. Silloin, kun rakkaus tulee elämään, ei ole väliä mistä maasta tai minkä värinen se rakastettu on. Vain ihmisellä on väliä!


      • Turgut Özturk
        Benim koca türk! kirjoitti:

        viehättää naisia, kun turkkilaiset miehet ovat todella miehekkäitä. Yhtään kitukasvuista en ole vielä nähnyt ja omakin turkkilainen mieheni on 185cm pitkä, karvaiset kädet ja todella hyvä kroppa. Mikäs mulla on ollessa! Ja turha tulla sanomaan, että olen joku epätoivoinen suominainen,en todellakaan. Silloin, kun rakkaus tulee elämään, ei ole väliä mistä maasta tai minkä värinen se rakastettu on. Vain ihmisellä on väliä!

        Nyt kaikki lähiöblondit väittävät yhteen ääneen, että minun turkkilainen mieheni on ainakin 190 cm ja täysin karvaton. :D

        Aika outoa sikäli, että turkkilaisten kebabin vääntäjien keskipituus on jotain 170 cm korkeintaan. :D


      • Güzel
        Turgut Özturk kirjoitti:

        Nyt kaikki lähiöblondit väittävät yhteen ääneen, että minun turkkilainen mieheni on ainakin 190 cm ja täysin karvaton. :D

        Aika outoa sikäli, että turkkilaisten kebabin vääntäjien keskipituus on jotain 170 cm korkeintaan. :D

        Kuka niin on sanonut että 190cm ja täysin karvaton?Ei suinkaan, mieheni on 187cm ja toki karvoja löytyy.Lähiöblondi.. En asu lähiössä enkä ole blondi:D

        Ahaa, siis olet laskenut kebabin vääntäjien keskipituuden..Mielenkiintoinen harrastus:Dja sinulla pituutta löytyy sitten reippaasti yli 170cm? hah hah haa


      • OK...
        Güzel kirjoitti:

        Eipä ole alistajaa/sovinistä meidän perheessä näkynyt vaikka turkkilainen mies onkin.
        Kädet ei ole karvaiset ja pituutta on 187cm joten..

        Täältäkö löytyy salskea turkinuroosi?

        http://www.etikebab.com/

        :-D


      • juu...
        Güzel kirjoitti:

        Kuka niin on sanonut että 190cm ja täysin karvaton?Ei suinkaan, mieheni on 187cm ja toki karvoja löytyy.Lähiöblondi.. En asu lähiössä enkä ole blondi:D

        Ahaa, siis olet laskenut kebabin vääntäjien keskipituuden..Mielenkiintoinen harrastus:Dja sinulla pituutta löytyy sitten reippaasti yli 170cm? hah hah haa

        No kuule ihan tilastoitu fakta on, että Turkissa miesten keskipituus on juuri tuo 170 cm ja Suomessa 179 cm. Anteeksi nyt vaan.


      • ja-miksei
        juu... kirjoitti:

        No kuule ihan tilastoitu fakta on, että Turkissa miesten keskipituus on juuri tuo 170 cm ja Suomessa 179 cm. Anteeksi nyt vaan.

        ja yksilöt yksilöitä. 170 keskimitta koostuu niistä puolitoistametrisistä ja sitten paljon pitemmistä. Useimmat Turkissa käyneet ovat havainneet, että siellä on todella lyhyitä miehiä runsaasti, huomattavasti lyhyempiä kuin Suomessa keskimäärin. Ja vastaavasti osa porukasta huomattavan pitkiä. Tuollainen 180 - 190 pituus ei ole mikään harvinaisuus. Pituudet vaihtelevat paljon enemmän kuin täällä. Johtuneeko sitten osan väestön huonosta ravitsemustilanteesta tai vain geeneistä, mutta tältä se on siellä paikan päällä näyttänyt.


      • Benim koca türk!
        Turgut Özturk kirjoitti:

        Nyt kaikki lähiöblondit väittävät yhteen ääneen, että minun turkkilainen mieheni on ainakin 190 cm ja täysin karvaton. :D

        Aika outoa sikäli, että turkkilaisten kebabin vääntäjien keskipituus on jotain 170 cm korkeintaan. :D

        Sitä en tiedä mitä lähiöblondit väittävät, jos jotain väittävät, mutta lisäsit kertomaani pituuteen 5cm ja karvattomia turkkilaisia on tosi harvassa, se sinulle kerrottakoon ja karvaisia suomimiehiä harvassa. :D
        Ja ihan sinulle tiedoksi, etten itse ole lähiöblondi vaan brunette ruskeilla silmillä!

        Kerroit somalaisen miehen keskipituudeksi 179cm, joten eipä kannata paljon pituudella retostella.

        Oletko ollut eri pizzerioissa tutkimassa siellä työskentelevien turkkilaisten pituuksia, kun olet noin selvillä keskipituudesta?
        Siihen sinun aikasi on varmasti kulunut hyvin ja kyniä mennyt useita kappaleita. Jos käytät lyijäreitä muista, että teroitin on kova sana, jos sattuu terä menemään poikki, kun vimmoissasi lukuja kirjaat!


      • No juu...
        ja-miksei kirjoitti:

        ja yksilöt yksilöitä. 170 keskimitta koostuu niistä puolitoistametrisistä ja sitten paljon pitemmistä. Useimmat Turkissa käyneet ovat havainneet, että siellä on todella lyhyitä miehiä runsaasti, huomattavasti lyhyempiä kuin Suomessa keskimäärin. Ja vastaavasti osa porukasta huomattavan pitkiä. Tuollainen 180 - 190 pituus ei ole mikään harvinaisuus. Pituudet vaihtelevat paljon enemmän kuin täällä. Johtuneeko sitten osan väestön huonosta ravitsemustilanteesta tai vain geeneistä, mutta tältä se on siellä paikan päällä näyttänyt.

        Kun nyt katsoin männä vuonna Saksa-Turkki ystävyysottelua (futis) niin kyllä jokainen turkkilainen oli melkein pään mitan lyhempi. Ja saksalaisten keskimitta on about pari senttiä suomalaisia pidempi.

        Se on myös tilasto, jonka mukaan turkkilaisen miehen ja suomalaisen naisen välinen avioliitto on kaikkein herkin purkautumaan.


      • jamiksei
        No juu... kirjoitti:

        Kun nyt katsoin männä vuonna Saksa-Turkki ystävyysottelua (futis) niin kyllä jokainen turkkilainen oli melkein pään mitan lyhempi. Ja saksalaisten keskimitta on about pari senttiä suomalaisia pidempi.

        Se on myös tilasto, jonka mukaan turkkilaisen miehen ja suomalaisen naisen välinen avioliitto on kaikkein herkin purkautumaan.

        En ole urheilua seurannut. ..jaksa kattoo aikuisia miehiä pallon perässä pomppimassa. Mahtaakohan fudiksessa pituudella olla suurta merkitystä?

        Jaa, jos jokus ihan avioliittoon asti innostuisi, niin sittenhän tuo selviäisi. Pitempi entisistä avioliitoistani kesti 10 vuotta ja lyhempi 6. Jotta saapa sitten nähdä mihin väliin tuo turkkilainen asettuisi.

        Ja tilastolla tai ilman, ei supisuomalaisen liiton purkamiseen tarvittu kuin kaks nimee paperilla ja 65 euroa. Vieläkö helpommin se turkkilaisliitto purkautuu?


      • your point?
        jamiksei kirjoitti:

        En ole urheilua seurannut. ..jaksa kattoo aikuisia miehiä pallon perässä pomppimassa. Mahtaakohan fudiksessa pituudella olla suurta merkitystä?

        Jaa, jos jokus ihan avioliittoon asti innostuisi, niin sittenhän tuo selviäisi. Pitempi entisistä avioliitoistani kesti 10 vuotta ja lyhempi 6. Jotta saapa sitten nähdä mihin väliin tuo turkkilainen asettuisi.

        Ja tilastolla tai ilman, ei supisuomalaisen liiton purkamiseen tarvittu kuin kaks nimee paperilla ja 65 euroa. Vieläkö helpommin se turkkilaisliitto purkautuu?

        Mitä koitat sanoa? Ensin te täällä mesotte, miten turkkilaiset miehet ovat pitkiä ja loistavaa aviomiesmateriaalia, sitten kun pöytään pistetään faktoja päinvastaisesta niin alkaa tää "no hei who cares" -osio. Säälittävää.


      • bidral
        your point? kirjoitti:

        Mitä koitat sanoa? Ensin te täällä mesotte, miten turkkilaiset miehet ovat pitkiä ja loistavaa aviomiesmateriaalia, sitten kun pöytään pistetään faktoja päinvastaisesta niin alkaa tää "no hei who cares" -osio. Säälittävää.

        Eihän täällä kaikki turkkilaistenkaan vaimot ole samasta puusta veistetty, vaikka nämä puskahuutajat ja provoajat tuntuvat olevankin:D
        Minulle on ihan sama mistä löytyvät pitkät miehet Bangladeshissa minä olin jopa naisia pitempi, niin että sieltä ei ainakaan ja minulle eie des pituus ole ollut koskaan mikään ystävyyden tms. kriteeri ei edes haittaa, vaikka joku olisi leveys suunnassa itseäni pitempi;D
        Provoajia on nuo ketkä mesoavat... tai ehkä huomio on vain kiinnittynyt pitkiin miehiin (sattunut olemaan vaikka tarjoilija pitkä tai joku muu niin heti kaikki on)
        Samalla tavalla täällä miehet väittävät suomalaisia naisia persjalkaisiksi ja sitten suuntaavat jonnekkin aasiaan, missä tytöt ovat tunnetusti olleet lyhyitä (en tiedä, mikä on kasvu suunta nyt mutta yleensä eivät ole pituudella pilattuja täällä olevat intialaiset tai tahimaalaiset tms.)


      • pälä...
        bidral kirjoitti:

        Eihän täällä kaikki turkkilaistenkaan vaimot ole samasta puusta veistetty, vaikka nämä puskahuutajat ja provoajat tuntuvat olevankin:D
        Minulle on ihan sama mistä löytyvät pitkät miehet Bangladeshissa minä olin jopa naisia pitempi, niin että sieltä ei ainakaan ja minulle eie des pituus ole ollut koskaan mikään ystävyyden tms. kriteeri ei edes haittaa, vaikka joku olisi leveys suunnassa itseäni pitempi;D
        Provoajia on nuo ketkä mesoavat... tai ehkä huomio on vain kiinnittynyt pitkiin miehiin (sattunut olemaan vaikka tarjoilija pitkä tai joku muu niin heti kaikki on)
        Samalla tavalla täällä miehet väittävät suomalaisia naisia persjalkaisiksi ja sitten suuntaavat jonnekkin aasiaan, missä tytöt ovat tunnetusti olleet lyhyitä (en tiedä, mikä on kasvu suunta nyt mutta yleensä eivät ole pituudella pilattuja täällä olevat intialaiset tai tahimaalaiset tms.)

        jäk jäk, vittu miten sä jaksat...

        Persjalkaisuus muuten tarkoittaa sitä että jalat ovat lyhyet ja selkä pitkä. Suomalaisten naisten perusominaisuus. Miehilläkin esiintyy, mutta ei yhtä pahana.


      • bidral
        pälä... kirjoitti:

        jäk jäk, vittu miten sä jaksat...

        Persjalkaisuus muuten tarkoittaa sitä että jalat ovat lyhyet ja selkä pitkä. Suomalaisten naisten perusominaisuus. Miehilläkin esiintyy, mutta ei yhtä pahana.

        Minä jaksan ihan hyvin olosuhteisiin nähden. Entä sinä?

        Ei sitten taida kaikki palstan miehetkään tuota asiaa tietää... Mitä itse olen nähnyt niin selkä on ihan ollut monella sopusoinnussa jalkojen kanssa, että turhaan vain kitkuutetaan asiasta.


      • jamiksei
        pälä... kirjoitti:

        jäk jäk, vittu miten sä jaksat...

        Persjalkaisuus muuten tarkoittaa sitä että jalat ovat lyhyet ja selkä pitkä. Suomalaisten naisten perusominaisuus. Miehilläkin esiintyy, mutta ei yhtä pahana.

        Joo, jalat on lyhyet, mutta niin on selkäkin, mikäs minä sitten olen. Persjalkainen tappi?

        Säälittävällä on 185 pitkä turkkilainen, mutta kädet on karvaiset. On turkkilainen siis, ei kurdi ja läntisestä Keski-Turkista. Ja sitten on kavereina pari Itä-Turkin kurdia, joden pituudet keikkuvat tuolla 160 molemmin puolin. Sellasia normaalin rantavahdin mallisia. Ja Ankarasta kotoisin oleva naispuolinen kaverini on inhottavan hoikka ja ikävän pitkä. Ja vielä pirun nuoren näköinen ikäisekseen... nakuttaa tietokonetta työkseen... kiinnostaako!

        Eli tarkoitan just sitä, että on siellä vaan kaikenlaisia ja pirustako sitä tietää mitä mistään suhteesta tulee ennenkuin on kokeillut.


    • viehätystä on

      vaikea kuvailla, se täytyy kokea! Minulla on turkkilainen mies ja hyvä sellainen onkin. Miksi salaat ihastuksesi, eihän siinä ole mitään hävettävää! Älä anna ihmisten ennakkoluulojen pilata ihastumistasi, vaan elä täysillä ja katso mihin elä vie. Elämä on elämistä varten, sitä ei kannata pelätä ja jos suhteesta ei tule mitään, olet ainakin yhtä kokemusta rikkaampi.
      Jatka sinä vain kirjoittelua ja ole onnellinen.
      Jos sinulla on mahdollisuus käydä Turkissa, niin luulen, ettet pety. Turkki on kaunis maa ja ihmiset ovat ihania. Toivottavasti kaikki menee kohdallasi hyvin.

      • aloittaja

        Pelkään hiukan sitä uskontoa. Olen seurustellut aina suomalaisen kanssa, joten tämä ihastuminen on tullut minulle vähän yllätyksenä. Kuten sanoin, tämän miehen olen tavannut opiskelijavaihdossa, enkä koskaan ole Turkissa käynyt.

        En oikein tiedä millaisessa roolissa tämä uskonto yleensä on siellä. Tyyppi ei ole mikään rantapoika tai tarjoilija, vaan yliopistomies.

        Opiskelen itsekin yliopistossa ja kyseessä minua 7 v. vanhempi mies.


      • Benim koca türk!
        aloittaja kirjoitti:

        Pelkään hiukan sitä uskontoa. Olen seurustellut aina suomalaisen kanssa, joten tämä ihastuminen on tullut minulle vähän yllätyksenä. Kuten sanoin, tämän miehen olen tavannut opiskelijavaihdossa, enkä koskaan ole Turkissa käynyt.

        En oikein tiedä millaisessa roolissa tämä uskonto yleensä on siellä. Tyyppi ei ole mikään rantapoika tai tarjoilija, vaan yliopistomies.

        Opiskelen itsekin yliopistossa ja kyseessä minua 7 v. vanhempi mies.

        sitä uskontoa. Näilläkin palstoilla on peloteltu muslimimiehilla kuinka kauheita he ovat, mutta itselläni on ainoastaan hyvää sanottavaa heistä.

        Oletko kirjeissäsi kysellyt ihastuksesi suhdetta islamin uskontoon? Se sinun kannattaisi tehdä ja voisit kysellä häneltä asioista, jotka sinua askarruttaa. Kerroit, että hän on yliopistomies ja siitä ajattelen, että hänen suhtautuminen uskontoon on hyvin maltillista, niinkuin se yleensä siellä on.

        Isalmin uskontoa ei tarvitse pelätä, vaikka muuta väitetään. Puhu ihastuksesi kanssa ja koeta päästä sen myötä pelostasi. Uskon, että hän kertoo mielellään sinulle uskonnostaan ja suhteestaan siihen.


      • hetki...
        Benim koca türk! kirjoitti:

        sitä uskontoa. Näilläkin palstoilla on peloteltu muslimimiehilla kuinka kauheita he ovat, mutta itselläni on ainoastaan hyvää sanottavaa heistä.

        Oletko kirjeissäsi kysellyt ihastuksesi suhdetta islamin uskontoon? Se sinun kannattaisi tehdä ja voisit kysellä häneltä asioista, jotka sinua askarruttaa. Kerroit, että hän on yliopistomies ja siitä ajattelen, että hänen suhtautuminen uskontoon on hyvin maltillista, niinkuin se yleensä siellä on.

        Isalmin uskontoa ei tarvitse pelätä, vaikka muuta väitetään. Puhu ihastuksesi kanssa ja koeta päästä sen myötä pelostasi. Uskon, että hän kertoo mielellään sinulle uskonnostaan ja suhteestaan siihen.

        Kysyjälle sanoisin, että älä ihan kaikkea usko tämän palstan naisilta. He ovat hieman, sanoisinko "aivopestyjä." On ihan paikallaan olla hieman varovainen muslimimiehen suhteen, ja koittaa ottaa selville onko hän kuinka "kiihkouskovainen." Monelle on tullut yllätyksenä se elämänmuutos mikä parisuhteeseen tulee sen jälkeen kun on mennyt naimisiin muslimimiehen kanssa... Siksi näistä liitoista hyvin suuri osa päätyykin eroon.


      • Benim koca türk!
        hetki... kirjoitti:

        Kysyjälle sanoisin, että älä ihan kaikkea usko tämän palstan naisilta. He ovat hieman, sanoisinko "aivopestyjä." On ihan paikallaan olla hieman varovainen muslimimiehen suhteen, ja koittaa ottaa selville onko hän kuinka "kiihkouskovainen." Monelle on tullut yllätyksenä se elämänmuutos mikä parisuhteeseen tulee sen jälkeen kun on mennyt naimisiin muslimimiehen kanssa... Siksi näistä liitoista hyvin suuri osa päätyykin eroon.

        vastaan, että omalla kohdallani ei elämä suuremmin muuttunut avioiduttuani mieheni kanssa. Ihan tavallista suomalaista arkea vietetään iloineen ja suruineen.
        Mihin perustat tietosi, että suurin osa näistä liitoista päättyy eroon?


      • Tähän
        Benim koca türk! kirjoitti:

        vastaan, että omalla kohdallani ei elämä suuremmin muuttunut avioiduttuani mieheni kanssa. Ihan tavallista suomalaista arkea vietetään iloineen ja suruineen.
        Mihin perustat tietosi, että suurin osa näistä liitoista päättyy eroon?

        Tutkimukseen nimeltään "Monikulttuuriset avioliitot sillanrakentajina." (löytyy myös verkosta). Siinä mm. kerrotaan, että kaikista suomalaisten naisten solmimista avioliitoista liitot turkkilaisten miesten kanssa päätyvät kaikkein todennäköisimmin eroon.

        On kiva, että sinulla menee hyvin, mutta on vähän varomatonta tehdä tuosta yleistystä. Kulttuurien välisissä avioliitoissa, varsinkin kristityn länsimaisen naisen ja muslimimiehen välillä, on huomioitava monta asiaa ja mahdollista kompastuskiveä. Turha lakaista ongelmia maton alle, Turkistakin löytyy vielä todella kivikautista miesporukkaa, varsinkin kurdien joukosta.


      • Benim koca türk!
        Tähän kirjoitti:

        Tutkimukseen nimeltään "Monikulttuuriset avioliitot sillanrakentajina." (löytyy myös verkosta). Siinä mm. kerrotaan, että kaikista suomalaisten naisten solmimista avioliitoista liitot turkkilaisten miesten kanssa päätyvät kaikkein todennäköisimmin eroon.

        On kiva, että sinulla menee hyvin, mutta on vähän varomatonta tehdä tuosta yleistystä. Kulttuurien välisissä avioliitoissa, varsinkin kristityn länsimaisen naisen ja muslimimiehen välillä, on huomioitava monta asiaa ja mahdollista kompastuskiveä. Turha lakaista ongelmia maton alle, Turkistakin löytyy vielä todella kivikautista miesporukkaa, varsinkin kurdien joukosta.

        kertoa mitä tarkoitat, kun sanot, että kulttuurien välisissä avioliitoissa, varsinkin länsimaisen naisen ja muslimimiehen välillä, on huomioitava monta seikkaa ja mahdollista kompastuskiveä? Minulla ei ole tapana lakaista ongelmia maton alle.
        Joka maasta löytyy todella kivikautista miesporukkaa, ihan sitä löytyy täältä suomestakin
        ja taas tuli se yleistys; varsinkin kurdien joukosta!


      • jaksa...
        Benim koca türk! kirjoitti:

        kertoa mitä tarkoitat, kun sanot, että kulttuurien välisissä avioliitoissa, varsinkin länsimaisen naisen ja muslimimiehen välillä, on huomioitava monta seikkaa ja mahdollista kompastuskiveä? Minulla ei ole tapana lakaista ongelmia maton alle.
        Joka maasta löytyy todella kivikautista miesporukkaa, ihan sitä löytyy täältä suomestakin
        ja taas tuli se yleistys; varsinkin kurdien joukosta!

        En jaksa lähteä päivänselvää asiaa sinulle selvittämään. Jos sinun mielestäsi monikulttuurinen suhde muslimin ja kristityn välillä ei vaadi mitään kompromisseja tai eteen ei tule mahdollisia pulmakysymyksiä, niin ole ihan rauhassa sitä mieltä. Toivottavasti kukaan ei vaan usko sinua.

        Suhteellisuudentajusi osoitit taas vertaamalla suomalaista mieskulttuuria kurdien vastaavaan. Googlaa sanoilla "kunniamurha" ja "kurdi" jos haluat lisätietoja, ja äläkä sano että kyllä se suomalainenkin mies tappaa koska se on tässä yhteydessä irrelevanttia.


      • Benim koca türk!
        jaksa... kirjoitti:

        En jaksa lähteä päivänselvää asiaa sinulle selvittämään. Jos sinun mielestäsi monikulttuurinen suhde muslimin ja kristityn välillä ei vaadi mitään kompromisseja tai eteen ei tule mahdollisia pulmakysymyksiä, niin ole ihan rauhassa sitä mieltä. Toivottavasti kukaan ei vaan usko sinua.

        Suhteellisuudentajusi osoitit taas vertaamalla suomalaista mieskulttuuria kurdien vastaavaan. Googlaa sanoilla "kunniamurha" ja "kurdi" jos haluat lisätietoja, ja äläkä sano että kyllä se suomalainenkin mies tappaa koska se on tässä yhteydessä irrelevanttia.

        koska et pysty siihen! En ole sanonut, ettei vaadi kompromisseja tai eteen ei tule pulmakysymyksiä. Kysyinkin sinulta mitä ne voisivat olla, en saanut vastausta.
        Älä yleistä sitä "kunniamurhaa" kaikkiin maailman kurdeihin. Lisätietoja en tarvitse, tietoa turkin kurdien suhtautumisesta niihin, on tarpeeksi. Eikä aikomuksenani ollut sanoa, että suomalainenkin mies tappaa. Mistähän tuo mahtoi mieleesi tulla?


      • jaksa...
        Benim koca türk! kirjoitti:

        koska et pysty siihen! En ole sanonut, ettei vaadi kompromisseja tai eteen ei tule pulmakysymyksiä. Kysyinkin sinulta mitä ne voisivat olla, en saanut vastausta.
        Älä yleistä sitä "kunniamurhaa" kaikkiin maailman kurdeihin. Lisätietoja en tarvitse, tietoa turkin kurdien suhtautumisesta niihin, on tarpeeksi. Eikä aikomuksenani ollut sanoa, että suomalainenkin mies tappaa. Mistähän tuo mahtoi mieleesi tulla?

        Kanssasi keskustelu on raskasta, koska olet kuin kiihkouskovainen. Totta kai pystyisin (kuka tahansa pystyisi) luettelemaan asioita joita kannattaa pitää mielessä mokusuhteissa muslimin kanssa, naisen asemasta aina suvun tärkeyteen. Mutta en lähde niitä sinun kanssasi läpi käymään koska siitä ei ole mitään hyötyä.

        "Suomalainenkin mies tappaa" tuli mieleen siitä, että te palstan aivopestyt naisparat kirjoitatte sen palstalle joka kerta, kun Amnesty, YK tai EU paljastaa raakuuksia naisia kohtaan muslimimaissa.


      • Benim koca türk!
        Benim koca türk! kirjoitti:

        koska et pysty siihen! En ole sanonut, ettei vaadi kompromisseja tai eteen ei tule pulmakysymyksiä. Kysyinkin sinulta mitä ne voisivat olla, en saanut vastausta.
        Älä yleistä sitä "kunniamurhaa" kaikkiin maailman kurdeihin. Lisätietoja en tarvitse, tietoa turkin kurdien suhtautumisesta niihin, on tarpeeksi. Eikä aikomuksenani ollut sanoa, että suomalainenkin mies tappaa. Mistähän tuo mahtoi mieleesi tulla?

        Päätän tämän illan keskustelun sanoihin:

        Voima on suhteellista, väkivalta suhteetonta: se on kostoa.
        Teillä on monia muita keinoja, älyn, tiedon ja kärsivällisyyden aseet: teroittakaa niitä.
        Väkivalta on osoitus heikkoudesta.

        Eeva-Liisa Manner: Varokaa voittoja


      • Tuota noin?
        Benim koca türk! kirjoitti:

        Päätän tämän illan keskustelun sanoihin:

        Voima on suhteellista, väkivalta suhteetonta: se on kostoa.
        Teillä on monia muita keinoja, älyn, tiedon ja kärsivällisyyden aseet: teroittakaa niitä.
        Väkivalta on osoitus heikkoudesta.

        Eeva-Liisa Manner: Varokaa voittoja

        "Väkivalta on osoitus heikkoudesta."

        Ja tämä viesti varmaankin meni tyttäriään tappaville kurdimiehille ja länsimaisilta panttivangeilta kurkkuja katkoville arabiterroristeille?


      • Benim koca türk!
        jaksa... kirjoitti:

        Kanssasi keskustelu on raskasta, koska olet kuin kiihkouskovainen. Totta kai pystyisin (kuka tahansa pystyisi) luettelemaan asioita joita kannattaa pitää mielessä mokusuhteissa muslimin kanssa, naisen asemasta aina suvun tärkeyteen. Mutta en lähde niitä sinun kanssasi läpi käymään koska siitä ei ole mitään hyötyä.

        "Suomalainenkin mies tappaa" tuli mieleen siitä, että te palstan aivopestyt naisparat kirjoitatte sen palstalle joka kerta, kun Amnesty, YK tai EU paljastaa raakuuksia naisia kohtaan muslimimaissa.

        Keskustelu kanssasi oli hedelmätöntä.
        Sinulla ei ole joko omia ajatuksia tai sitten et keksi yhtään näin äkkipäätä. Mietippä yön yli, saatat keksiä muutaman.
        Ihan tiedoksi sinulle, en ole uskovainen!
        Taisi tulla yllätyksenä, vai luulitko kenties jopa tietäväsi? Älä yleistä meitä naisparkoja, emme me kaikki ole aivopestyjä vaikka otammekin kantaa asioihin.


      • Benim koca türk!
        Tuota noin? kirjoitti:

        "Väkivalta on osoitus heikkoudesta."

        Ja tämä viesti varmaankin meni tyttäriään tappaville kurdimiehille ja länsimaisilta panttivangeilta kurkkuja katkoville arabiterroristeille?

        Lue alku myös, olennainen osa ei ole aina se loppuosa.
        Aika typerä oli kommenttisi, jätän sen omaan arvoonsa.


      • arvot kunniaan

        Mietipä vielä uudestaan onko siinä mitään hävettävää jos hankkii itselleen turkkilaisen miehen? Jos ei itse ymmärrä hävetä niin vanhemmat saavat ainakin hävetä jos kehtaavat vielä tyttärekseen tunnustaa.


      • on.....
        arvot kunniaan kirjoitti:

        Mietipä vielä uudestaan onko siinä mitään hävettävää jos hankkii itselleen turkkilaisen miehen? Jos ei itse ymmärrä hävetä niin vanhemmat saavat ainakin hävetä jos kehtaavat vielä tyttärekseen tunnustaa.

        Älä nyt viitsi jauhaa p*****


      • arvokas sinäkö?
        arvot kunniaan kirjoitti:

        Mietipä vielä uudestaan onko siinä mitään hävettävää jos hankkii itselleen turkkilaisen miehen? Jos ei itse ymmärrä hävetä niin vanhemmat saavat ainakin hävetä jos kehtaavat vielä tyttärekseen tunnustaa.

        Minua hävettää..sinun puolestasi ja sinun vanhempien puolesta kun ovat tuollaisen otuksen saaneet.


      • aloittaja
        arvot kunniaan kirjoitti:

        Mietipä vielä uudestaan onko siinä mitään hävettävää jos hankkii itselleen turkkilaisen miehen? Jos ei itse ymmärrä hävetä niin vanhemmat saavat ainakin hävetä jos kehtaavat vielä tyttärekseen tunnustaa.

        Olet kyllä siinä mielessä oikeassa, että vanhempien reaktiot todella pelottavat. En ole heille mitään kertonut, äiti varmaan hyväksyisi, isä ehkä ei. Samoin isovanhemmat saisi varmaan sydärin.


      • hävettävää
        arvot kunniaan kirjoitti:

        Mietipä vielä uudestaan onko siinä mitään hävettävää jos hankkii itselleen turkkilaisen miehen? Jos ei itse ymmärrä hävetä niin vanhemmat saavat ainakin hävetä jos kehtaavat vielä tyttärekseen tunnustaa.

        oletko niin typerä, että kansallisuuden perusteella teet päätelmiä ihmisistä tuntematta heitä? Hyi, häpeä!


    • ellyah

      Olen myös tutustunut turkkilaiseen mieheen
      ja hän vaikuttaa tosi fiksulta, siistiltä
      ja kohteliaalta.


      Enemmänkin mietityttää se
      että hän on muslimi ja itse olen kristitty
      eli tunnustan Jeesuksen Jumalan ainoaksi Pojaksi
      ja maailman Vapahtajaksi
      mutta islam-usko ei niin tee
      he pitävät Jeesusta vain yhtenä profeettana

      mutta voihan tämä mukava ja komea mies
      tulla uskoon :)

      • mielenkiinnosta...

        Kun kerran te kaikki korostatte näiden turkkilaisten miestenne fiksuutta, niin miksi he eivät pärjää kotimaassaan omalla työllään vaan pyrkivät EU-alueelle asumaan naisen/yhteiskunnan siivellä tai sitten johonkin kebab-kuppilaan vääntämään jauhelihalörtsyjä kännikaloille? Meinaan vaan, että olisiko joskus mahdollista tehdä vaikka uraa siellä Turkissa kun kerran niin on yliopistokoulutusta ja älyä? Mikä niissä on vialla kun eivät pysty toimivaa yhteiskuntaan itse luomaan vaan pitää tulla Pohjoismaihin valmiiseen pöytään syömään turistityttöjen vokottelun kautta?


      • aloittaja
        mielenkiinnosta... kirjoitti:

        Kun kerran te kaikki korostatte näiden turkkilaisten miestenne fiksuutta, niin miksi he eivät pärjää kotimaassaan omalla työllään vaan pyrkivät EU-alueelle asumaan naisen/yhteiskunnan siivellä tai sitten johonkin kebab-kuppilaan vääntämään jauhelihalörtsyjä kännikaloille? Meinaan vaan, että olisiko joskus mahdollista tehdä vaikka uraa siellä Turkissa kun kerran niin on yliopistokoulutusta ja älyä? Mikä niissä on vialla kun eivät pysty toimivaa yhteiskuntaan itse luomaan vaan pitää tulla Pohjoismaihin valmiiseen pöytään syömään turistityttöjen vokottelun kautta?

        No itse en kyllä noin aloituksessani sanonut.
        Tällä miehellä on kyllä oma ura Turkissa ja hyvin menee. Ei tule Suomeen Kebabia tekemään.

        Mutta jos haluaa yhdessä olla niin jonkunhan on muutettava.


      • totta...
        aloittaja kirjoitti:

        No itse en kyllä noin aloituksessani sanonut.
        Tällä miehellä on kyllä oma ura Turkissa ja hyvin menee. Ei tule Suomeen Kebabia tekemään.

        Mutta jos haluaa yhdessä olla niin jonkunhan on muutettava.

        "Mutta jos haluaa yhdessä olla niin jonkunhan on muutettava."

        Juu ihan relana tässä ollaan, mutta tuokin ihmetyttää kun te samat tapaukset jaksatte korostaa miten sille ja sille turkkilaiselle miehelle on "kunnia-asia" elättää nainen, niin eikö se yleensä mene niin että nainen muuttaa miehen luo (varsinkin jos tällä on hyvä ura) eikä mies hylkää parempia tienestejään vain muuttaakseen loisimaan EU-alueelle?


      • Benim koca türk!
        mielenkiinnosta... kirjoitti:

        Kun kerran te kaikki korostatte näiden turkkilaisten miestenne fiksuutta, niin miksi he eivät pärjää kotimaassaan omalla työllään vaan pyrkivät EU-alueelle asumaan naisen/yhteiskunnan siivellä tai sitten johonkin kebab-kuppilaan vääntämään jauhelihalörtsyjä kännikaloille? Meinaan vaan, että olisiko joskus mahdollista tehdä vaikka uraa siellä Turkissa kun kerran niin on yliopistokoulutusta ja älyä? Mikä niissä on vialla kun eivät pysty toimivaa yhteiskuntaan itse luomaan vaan pitää tulla Pohjoismaihin valmiiseen pöytään syömään turistityttöjen vokottelun kautta?

        luettavaa tuo tekstisi. Osa heistä ei todellakaan
        pärjää kotimaassaan taloudellisesti, koska turkin työtilanne on huono. Silloin on pakko etsiä töitä sieltä, missä niitä on. Muuttavathan suomalaisetkin muualle työn perässä eikä heitä sormella liiemmin osoitella, vai onko mielestäsi suomalainen erinomaisempi kuin esim.turkkilainen?
        Minun mielestäni ei ole, kaikki ihmiset maapallolla ovat aivan saman arvoisia.
        Turkkilaiset eivät täällä istu valmiiseen pöytään syömään suomineidon sapuskoita, vaan kyllä he itse ruokansa hankkivat työnteolla ja vääntävät sitä kebabbia suomalaisille kaljankittaajille. Hyvin on tuntunut maistuvan ja maistuu varmaan sinullekkin. Mainittakoon, että ne jauhelihalörtsyt tekee ihan joku muu kuin turkkilainen.


      • pointtia...
        Benim koca türk! kirjoitti:

        luettavaa tuo tekstisi. Osa heistä ei todellakaan
        pärjää kotimaassaan taloudellisesti, koska turkin työtilanne on huono. Silloin on pakko etsiä töitä sieltä, missä niitä on. Muuttavathan suomalaisetkin muualle työn perässä eikä heitä sormella liiemmin osoitella, vai onko mielestäsi suomalainen erinomaisempi kuin esim.turkkilainen?
        Minun mielestäni ei ole, kaikki ihmiset maapallolla ovat aivan saman arvoisia.
        Turkkilaiset eivät täällä istu valmiiseen pöytään syömään suomineidon sapuskoita, vaan kyllä he itse ruokansa hankkivat työnteolla ja vääntävät sitä kebabbia suomalaisille kaljankittaajille. Hyvin on tuntunut maistuvan ja maistuu varmaan sinullekkin. Mainittakoon, että ne jauhelihalörtsyt tekee ihan joku muu kuin turkkilainen.

        "on pakko etsiä töitä sieltä, missä niitä on."

        Ja Suomessako niitä töitä on? No miksi sitten yli puolet Suomeen muuttaneista turkkilaisista on vailla työtä? Vihje: on tosiaan vähän eri asia muuttaa muualle töiden perässä kuin iskeä yksinäinen turistinainen ja siirtyä tämän maahan sosiaaliviraston rahoilla elämään...

        "Mainittakoon, että ne jauhelihalörtsyt tekee ihan joku muu kuin turkkilainen."

        Samaa einestä ne nykyään kaikki on. Ja joka tapauksessa, yli puolet Suomessa asuvista turkkilaisista on vailla työtä ja ehdoton valtaosa heistä on tullut maahan nimenomaan jonkun kaltaisesi naisen siivellä.


      • Benim koca türk!
        pointtia... kirjoitti:

        "on pakko etsiä töitä sieltä, missä niitä on."

        Ja Suomessako niitä töitä on? No miksi sitten yli puolet Suomeen muuttaneista turkkilaisista on vailla työtä? Vihje: on tosiaan vähän eri asia muuttaa muualle töiden perässä kuin iskeä yksinäinen turistinainen ja siirtyä tämän maahan sosiaaliviraston rahoilla elämään...

        "Mainittakoon, että ne jauhelihalörtsyt tekee ihan joku muu kuin turkkilainen."

        Samaa einestä ne nykyään kaikki on. Ja joka tapauksessa, yli puolet Suomessa asuvista turkkilaisista on vailla työtä ja ehdoton valtaosa heistä on tullut maahan nimenomaan jonkun kaltaisesi naisen siivellä.

        Aivan, on pakko etsiä töitä sieltä missä niitä on ja suomessa on töitä kyllä jos työ kiinnostaa.
        Mihin perustat väitämäsi, että yli puolet Suomeen muuttaneista turkkilaisista on vaille töitä tai liian laiskoja tekemään sitä?
        Harvat tulevat sen yksinäisen turistinaisen perässä elämään sossun rahoilla.

        Jauhelihalörtsyistä et näytä tietävän, kun samaksi einekseksi väität.

        Ja ilmoitan sinulle nyt tässä, että mieheni ei ole tullut suomeen minun perässäni, vaan ihan täällä suomessa olemme tavanneet, avioituneet ja täällä työmme teemme, mutta emme "väännä kebabia" vaan teemme jotain ihan muuta, mutta mitä, se jääköön sanomatta.


      • aloittaja
        totta... kirjoitti:

        "Mutta jos haluaa yhdessä olla niin jonkunhan on muutettava."

        Juu ihan relana tässä ollaan, mutta tuokin ihmetyttää kun te samat tapaukset jaksatte korostaa miten sille ja sille turkkilaiselle miehelle on "kunnia-asia" elättää nainen, niin eikö se yleensä mene niin että nainen muuttaa miehen luo (varsinkin jos tällä on hyvä ura) eikä mies hylkää parempia tienestejään vain muuttaakseen loisimaan EU-alueelle?

        Ekaa kertaa kirjoitan tälle palstalle.
        Mutta homman nimi on se, että myös minulla on uran suhteen haaveita. Olenhan opiskellut ammattiini viitisen vuotta. Kun en osaa turkin kieltä, sieltä tuskin saisin töitä.

        huomaan että olen mahdollisesti väärällä palstalla, kun täällä liikkuu ihmeellisiä punaniskoja, jotka eivät tuo keskusteluun mitään uutta. Ja minun kohdalla ei ole kyse lomaromanssista. kaikki samat repliikit on kuultu kymmeniä kertoja.

        Suomessa olevat turkkilaiset ovat enimmäkseen kai kurdeja ja kurdialue poikkeaa suurilta osin muusta Turkista.


      • tilastot
        Benim koca türk! kirjoitti:

        Aivan, on pakko etsiä töitä sieltä missä niitä on ja suomessa on töitä kyllä jos työ kiinnostaa.
        Mihin perustat väitämäsi, että yli puolet Suomeen muuttaneista turkkilaisista on vaille töitä tai liian laiskoja tekemään sitä?
        Harvat tulevat sen yksinäisen turistinaisen perässä elämään sossun rahoilla.

        Jauhelihalörtsyistä et näytä tietävän, kun samaksi einekseksi väität.

        Ja ilmoitan sinulle nyt tässä, että mieheni ei ole tullut suomeen minun perässäni, vaan ihan täällä suomessa olemme tavanneet, avioituneet ja täällä työmme teemme, mutta emme "väännä kebabia" vaan teemme jotain ihan muuta, mutta mitä, se jääköön sanomatta.

        Työvoimaministeriön ihan Hesarin palstoillakin julkistamien tietojen mukaan Suomessa asuvista turkkilaisista työttöminä on vähän päälle 50 % (oliko 52 pilkku jotain). Irakilaisista on työttöminä melkein 70 prosenttia.

        "Harvat tulevat sen yksinäisen turistinaisen perässä elämään sossun rahoilla."

        Kyllä suurin osa turkkilaisista miehistä tekee juuri tuon. Valitettavasti.

        Tiedän kebabeista hyvinkin, ja harmikseni olen havainnut että samaa valmistavaraa (joka ei ole juuri lammasta nähnytkään) myydään melkein jokaisessa kebab-paikassa. Aidot turkkilaiset ravintolat erikseen, mutta niitä ei Suomesta paljoa löydy.


      • Punaniska?
        aloittaja kirjoitti:

        Ekaa kertaa kirjoitan tälle palstalle.
        Mutta homman nimi on se, että myös minulla on uran suhteen haaveita. Olenhan opiskellut ammattiini viitisen vuotta. Kun en osaa turkin kieltä, sieltä tuskin saisin töitä.

        huomaan että olen mahdollisesti väärällä palstalla, kun täällä liikkuu ihmeellisiä punaniskoja, jotka eivät tuo keskusteluun mitään uutta. Ja minun kohdalla ei ole kyse lomaromanssista. kaikki samat repliikit on kuultu kymmeniä kertoja.

        Suomessa olevat turkkilaiset ovat enimmäkseen kai kurdeja ja kurdialue poikkeaa suurilta osin muusta Turkista.

        Onko se punaniskaa, jos ihmettelee ihan aidosti että miksi turkkilaisten miesten ja suomalaisten naisten välisissä suhteissa tehdään juuri päinvastoin kuin yleensä, eli mies "uhraa" kaiken muuttaakseen naisen maahan (jos siis EU-maa)? Minusta on hassua, ettet näe tuossa mitään epäilyttävää. Vihje: ihan samasta syystä ne thaimaalaisetkin naiset ovat Suomeen tulossa.


      • vielä...
        tilastot kirjoitti:

        Työvoimaministeriön ihan Hesarin palstoillakin julkistamien tietojen mukaan Suomessa asuvista turkkilaisista työttöminä on vähän päälle 50 % (oliko 52 pilkku jotain). Irakilaisista on työttöminä melkein 70 prosenttia.

        "Harvat tulevat sen yksinäisen turistinaisen perässä elämään sossun rahoilla."

        Kyllä suurin osa turkkilaisista miehistä tekee juuri tuon. Valitettavasti.

        Tiedän kebabeista hyvinkin, ja harmikseni olen havainnut että samaa valmistavaraa (joka ei ole juuri lammasta nähnytkään) myydään melkein jokaisessa kebab-paikassa. Aidot turkkilaiset ravintolat erikseen, mutta niitä ei Suomesta paljoa löydy.

        Somalien työttömyysprosentti oli päälle 90...


      • benim koca türk!
        aloittaja kirjoitti:

        Ekaa kertaa kirjoitan tälle palstalle.
        Mutta homman nimi on se, että myös minulla on uran suhteen haaveita. Olenhan opiskellut ammattiini viitisen vuotta. Kun en osaa turkin kieltä, sieltä tuskin saisin töitä.

        huomaan että olen mahdollisesti väärällä palstalla, kun täällä liikkuu ihmeellisiä punaniskoja, jotka eivät tuo keskusteluun mitään uutta. Ja minun kohdalla ei ole kyse lomaromanssista. kaikki samat repliikit on kuultu kymmeniä kertoja.

        Suomessa olevat turkkilaiset ovat enimmäkseen kai kurdeja ja kurdialue poikkeaa suurilta osin muusta Turkista.

        lippu korkealla äläkä välitä noista punaniskojen viesteistä. Jokainen on oman onnensa seppä ja elää itse omaa elämäänsä juuri niinkuin hyvältä tuntuu. Sillä ei ole väliä kuka muuttaa ja minne, pääasia on, että ihminen on onnellinen.
        Turkissa asuu kurdeja ympäri maata, eivät he asu ainoastaan kurdialueilla.
        Oma mieheni on kurdi ja kotoisin keskiturkista.


      • väliä...
        benim koca türk! kirjoitti:

        lippu korkealla äläkä välitä noista punaniskojen viesteistä. Jokainen on oman onnensa seppä ja elää itse omaa elämäänsä juuri niinkuin hyvältä tuntuu. Sillä ei ole väliä kuka muuttaa ja minne, pääasia on, että ihminen on onnellinen.
        Turkissa asuu kurdeja ympäri maata, eivät he asu ainoastaan kurdialueilla.
        Oma mieheni on kurdi ja kotoisin keskiturkista.

        No on sillä paikalla vähän väliä jos se tarkoittaa elämistä muiden siivellä... Ei suomalaista hyvinvointiyhteiskuntaa rakennettu sitä silmällä pitäen, että elättäisimme kaikki mahdollisesti maahan onnellisuutta etsimään tulevat...


      • Benim koca türk!
        tilastot kirjoitti:

        Työvoimaministeriön ihan Hesarin palstoillakin julkistamien tietojen mukaan Suomessa asuvista turkkilaisista työttöminä on vähän päälle 50 % (oliko 52 pilkku jotain). Irakilaisista on työttöminä melkein 70 prosenttia.

        "Harvat tulevat sen yksinäisen turistinaisen perässä elämään sossun rahoilla."

        Kyllä suurin osa turkkilaisista miehistä tekee juuri tuon. Valitettavasti.

        Tiedän kebabeista hyvinkin, ja harmikseni olen havainnut että samaa valmistavaraa (joka ei ole juuri lammasta nähnytkään) myydään melkein jokaisessa kebab-paikassa. Aidot turkkilaiset ravintolat erikseen, mutta niitä ei Suomesta paljoa löydy.

        ovat tilastoja ja selvitän tuon asian kyllä itselleni pitääkö se paikkaansa.

        Valitettavasti väittämäsi siitä, että suurin osa turkkilaisista miehistä tulee turistinaisen perässä, ei pidä paikkaansa, vai onko siitä tehty tutkimus?

        Minäkin tiedän kebabeista jotakin ja on totta, etä ne eivät täällä suomessa ole lammasta nähnytkään, mutta se johtuu siitä, ettei suomalaiset ole tottuneet syömään sitä ihka aitoa kebabia. Jauhelihasta valmistettu on sitä, mitä suomalainen suomessa syö. Siitä en tiedä kuinka moni suomalainen turkissa syö sitä aitoa, mutta uskon ettei monikaan.


      • aloittaja
        Punaniska? kirjoitti:

        Onko se punaniskaa, jos ihmettelee ihan aidosti että miksi turkkilaisten miesten ja suomalaisten naisten välisissä suhteissa tehdään juuri päinvastoin kuin yleensä, eli mies "uhraa" kaiken muuttaakseen naisen maahan (jos siis EU-maa)? Minusta on hassua, ettet näe tuossa mitään epäilyttävää. Vihje: ihan samasta syystä ne thaimaalaisetkin naiset ovat Suomeen tulossa.

        "päinvastoin kuin yleensä"

        Mitä se tarkoittaa? Onko se jotenkin kunniallisempaa että nainen muuttaa miehen perässä?

        Kyllä ajattelussasi on selkeitä punaniskan piirteitä. Ensinnäkään en ole hätäisesti heittäytymässä kenenkään turkkilaisen miehen syliin, vaan teen erittäin harkittuja päätöksiä ja harkitsen sitoutumista vasta sitten, kun olen seurustellut useita vuosia. Sen takia tällekin palstalle oikeastaan kirjoitin, että saisin lisätietoa. No joitakin näkökulmia olenkin saanut.

        Niinkuin sanoin, ei kyseessä ole lomaromanssi. Lisäksi voisin aivan hyvin muuttaa Turkkiin, jos saisin sieltä koulutustani vastaavaa työtä. Mielelläni muuttaisinkin ilmaston takia.


      • Benim koca türk!
        väliä... kirjoitti:

        No on sillä paikalla vähän väliä jos se tarkoittaa elämistä muiden siivellä... Ei suomalaista hyvinvointiyhteiskuntaa rakennettu sitä silmällä pitäen, että elättäisimme kaikki mahdollisesti maahan onnellisuutta etsimään tulevat...

        lukisit ap viestin ja siltä pohjalta kommentoisit uudestaan. On se sitten kumma, kun aina puhutaan siivestämisestä kun kuullaan sana turkkilainen! Ihme yleistystä! Ja onnen ja elämän jokainen rakentaa juuri sinne minne haluaa, sitä ei tarvitse keneltäkään kysellä, että sopiiko vaiko eikö!
        Sen verran sanon tuosta elättämisestä, että eiköhän kuitenkin ole niin, että siellä sossun luukulla suurin osa on näitä suomalaisia työtä vieroksuvia yksilöitä.


      • huh...
        Benim koca türk! kirjoitti:

        lukisit ap viestin ja siltä pohjalta kommentoisit uudestaan. On se sitten kumma, kun aina puhutaan siivestämisestä kun kuullaan sana turkkilainen! Ihme yleistystä! Ja onnen ja elämän jokainen rakentaa juuri sinne minne haluaa, sitä ei tarvitse keneltäkään kysellä, että sopiiko vaiko eikö!
        Sen verran sanon tuosta elättämisestä, että eiköhän kuitenkin ole niin, että siellä sossun luukulla suurin osa on näitä suomalaisia työtä vieroksuvia yksilöitä.

        "Sen verran sanon tuosta elättämisestä, että eiköhän kuitenkin ole niin, että siellä sossun luukulla suurin osa on näitä suomalaisia työtä vieroksuvia yksilöitä."

        Ihanko tosi?!?! Aika jännää, varsinkin kun suomalaisia on maassa 5 miljoonaa ja turkkilaisia 5 tuhatta. :-/ Saa käyttää aivojaan... Eiköhän se olennainen pointti ole se, että siinä missä suomalaisista n. 5 % elää yhteiskunnan rahoilla, turkkilaisista tähän ryhmään kuuluu 50 %.

        Ja kyllähän sitä periaatteessa saa Suomeen tulla onneaan rakentamaan, jos sen vaan tekee omin voimin eikä yhteiskunnan rahoilla.


      • näin...
        aloittaja kirjoitti:

        "päinvastoin kuin yleensä"

        Mitä se tarkoittaa? Onko se jotenkin kunniallisempaa että nainen muuttaa miehen perässä?

        Kyllä ajattelussasi on selkeitä punaniskan piirteitä. Ensinnäkään en ole hätäisesti heittäytymässä kenenkään turkkilaisen miehen syliin, vaan teen erittäin harkittuja päätöksiä ja harkitsen sitoutumista vasta sitten, kun olen seurustellut useita vuosia. Sen takia tällekin palstalle oikeastaan kirjoitin, että saisin lisätietoa. No joitakin näkökulmia olenkin saanut.

        Niinkuin sanoin, ei kyseessä ole lomaromanssi. Lisäksi voisin aivan hyvin muuttaa Turkkiin, jos saisin sieltä koulutustani vastaavaa työtä. Mielelläni muuttaisinkin ilmaston takia.

        Mutta, jos kaksi länsimaalaista ihmistä, about samoissa koulutus- ja tulohaarukoissa, päättää maata missä asuvat, se on hieman eri asia jos rikkaan länsimaisen valtion asukki ja köyhän kehitysmaan (tai puolikehitysmaan) asukki miettivät samaa... Kunniasta en tiedä, mutta yleensä miehille on tärkeää osoittaa naiselle että on hyvä ura ja pystyy itse tuomaan pöytään leivän. Näköjään tämä niille turkkilaisille ei ole niin tärkeää...


      • Kierrät kehää
        Benim koca türk! kirjoitti:

        ovat tilastoja ja selvitän tuon asian kyllä itselleni pitääkö se paikkaansa.

        Valitettavasti väittämäsi siitä, että suurin osa turkkilaisista miehistä tulee turistinaisen perässä, ei pidä paikkaansa, vai onko siitä tehty tutkimus?

        Minäkin tiedän kebabeista jotakin ja on totta, etä ne eivät täällä suomessa ole lammasta nähnytkään, mutta se johtuu siitä, ettei suomalaiset ole tottuneet syömään sitä ihka aitoa kebabia. Jauhelihasta valmistettu on sitä, mitä suomalainen suomessa syö. Siitä en tiedä kuinka moni suomalainen turkissa syö sitä aitoa, mutta uskon ettei monikaan.

        "Valitettavasti väittämäsi siitä, että suurin osa turkkilaisista miehistä tulee turistinaisen perässä, ei pidä paikkaansa, vai onko siitä tehty tutkimus? "

        On tehty, ja kyllä se vaan pitää paikkansa että lähes kaikki Suomeen muuttaneet turkkilaiset ovat tänne avo/aviopuolison perässä muuttaneet. Luulitko, että töihin ovat tänne alunperin hakeutuneet? Pari vuotta sitten _kaikkien_ ulkomaalaisten työttömyysprosentti oli 34,5, ja tähän on laskettu mukaan eurooppalaiset maahanmuuttajat, joiden työllisyys on samaa luokkaa suomalaisten kanssa. Eritoten arabeille ja afrikkalaisille on työllistyminen vaikeaa.

        "on totta, etä ne eivät täällä suomessa ole lammasta nähnytkään, mutta se johtuu siitä, ettei suomalaiset ole tottuneet syömään sitä ihka aitoa kebabia."

        Hmh, no mitä sitten vänkäsit? Ihan sama mistä syystä ovat paskaa, mutta paskaa ne yleensä täällä ovat.


      • Benim koca türk!
        Kierrät kehää kirjoitti:

        "Valitettavasti väittämäsi siitä, että suurin osa turkkilaisista miehistä tulee turistinaisen perässä, ei pidä paikkaansa, vai onko siitä tehty tutkimus? "

        On tehty, ja kyllä se vaan pitää paikkansa että lähes kaikki Suomeen muuttaneet turkkilaiset ovat tänne avo/aviopuolison perässä muuttaneet. Luulitko, että töihin ovat tänne alunperin hakeutuneet? Pari vuotta sitten _kaikkien_ ulkomaalaisten työttömyysprosentti oli 34,5, ja tähän on laskettu mukaan eurooppalaiset maahanmuuttajat, joiden työllisyys on samaa luokkaa suomalaisten kanssa. Eritoten arabeille ja afrikkalaisille on työllistyminen vaikeaa.

        "on totta, etä ne eivät täällä suomessa ole lammasta nähnytkään, mutta se johtuu siitä, ettei suomalaiset ole tottuneet syömään sitä ihka aitoa kebabia."

        Hmh, no mitä sitten vänkäsit? Ihan sama mistä syystä ovat paskaa, mutta paskaa ne yleensä täällä ovat.

        Hyvä kun on tehty ja tänne ovat puolisot tulleet.
        Ja toivottavasti tulevat jatkossakin, elävät elämäänsä, kenties eroavat ja avioituvat uudelleen. Niin tekevät suomalaisetkin avioparit. Ja tämä tästä aiheesta.
        Minä en vängännyt kebabista vaan sinä se puhuit lörtsyt ja kebabit samaan syssyyn ja tämä tästä aiheesta. Kiitos sujuvasta keskustelusta!


      • Hmmmmm....
        Benim koca türk! kirjoitti:

        lukisit ap viestin ja siltä pohjalta kommentoisit uudestaan. On se sitten kumma, kun aina puhutaan siivestämisestä kun kuullaan sana turkkilainen! Ihme yleistystä! Ja onnen ja elämän jokainen rakentaa juuri sinne minne haluaa, sitä ei tarvitse keneltäkään kysellä, että sopiiko vaiko eikö!
        Sen verran sanon tuosta elättämisestä, että eiköhän kuitenkin ole niin, että siellä sossun luukulla suurin osa on näitä suomalaisia työtä vieroksuvia yksilöitä.

        Mitäs jos teille tulee tytär ja se haluu jossain vaiheessa seurustella suomalaisen kundin kaa, tai siis olis onnellinen suomalaisen kundin kaa, niin mitäs tää sun miehes sitten sanois. Olisko se vieläkin kaikkien oikeus tavotella onnea? :-D


      • Argh...
        Benim koca türk! kirjoitti:

        Hyvä kun on tehty ja tänne ovat puolisot tulleet.
        Ja toivottavasti tulevat jatkossakin, elävät elämäänsä, kenties eroavat ja avioituvat uudelleen. Niin tekevät suomalaisetkin avioparit. Ja tämä tästä aiheesta.
        Minä en vängännyt kebabista vaan sinä se puhuit lörtsyt ja kebabit samaan syssyyn ja tämä tästä aiheesta. Kiitos sujuvasta keskustelusta!

        Sinä rupesit vänkäämään etten tiedä kebabeista mitään, sattumalta tiedän. Ja edelleen olet todella väärässä jos olet sitä mieltä että kuka tahansa saa tulla Suomeen loisimaan naisen siivellä jos vaan siltä tuntuu. Se, että suomalaisetkin avioparit eroavat ja pariutuvat uudelleen on VÄHÄN eri juttu! Ja uutisisku: yksikään suomalainen virkamies tai poliitikko ei ole kanssasi samaa mieltä, eikä kansastakaan muut kuin jotkut tämän palstan hullut.


      • :-D
        aloittaja kirjoitti:

        "päinvastoin kuin yleensä"

        Mitä se tarkoittaa? Onko se jotenkin kunniallisempaa että nainen muuttaa miehen perässä?

        Kyllä ajattelussasi on selkeitä punaniskan piirteitä. Ensinnäkään en ole hätäisesti heittäytymässä kenenkään turkkilaisen miehen syliin, vaan teen erittäin harkittuja päätöksiä ja harkitsen sitoutumista vasta sitten, kun olen seurustellut useita vuosia. Sen takia tällekin palstalle oikeastaan kirjoitin, että saisin lisätietoa. No joitakin näkökulmia olenkin saanut.

        Niinkuin sanoin, ei kyseessä ole lomaromanssi. Lisäksi voisin aivan hyvin muuttaa Turkkiin, jos saisin sieltä koulutustani vastaavaa työtä. Mielelläni muuttaisinkin ilmaston takia.

        "Niinkuin sanoin, ei kyseessä ole lomaromanssi."

        Muuten vaan lomaromanssipalstalla kirjoittelet... ;) Itse asiassa taidat olla provo.


      • voi veljet!
        huh... kirjoitti:

        "Sen verran sanon tuosta elättämisestä, että eiköhän kuitenkin ole niin, että siellä sossun luukulla suurin osa on näitä suomalaisia työtä vieroksuvia yksilöitä."

        Ihanko tosi?!?! Aika jännää, varsinkin kun suomalaisia on maassa 5 miljoonaa ja turkkilaisia 5 tuhatta. :-/ Saa käyttää aivojaan... Eiköhän se olennainen pointti ole se, että siinä missä suomalaisista n. 5 % elää yhteiskunnan rahoilla, turkkilaisista tähän ryhmään kuuluu 50 %.

        Ja kyllähän sitä periaatteessa saa Suomeen tulla onneaan rakentamaan, jos sen vaan tekee omin voimin eikä yhteiskunnan rahoilla.

        Ai periatteessa saa suomeen tulla onneaan rakentamaan? Totta tosiaan, suomesta alkaa työvoima loppua, sen jo myöntävät kansanedustajatkin ja jo on kiire saada sitä ulkomailta. Onneksi maailmalta työvoimaa tulee suomeen ja toivottavasti sitä tulee tarpeeksi.
        Luulenpa, että suomalaisten täytyy muuttaa suhtautumistaan niin turkkilaisiin kuin muihinkin
        ulkomaalaisiin.


      • aliottaja
        näin... kirjoitti:

        Mutta, jos kaksi länsimaalaista ihmistä, about samoissa koulutus- ja tulohaarukoissa, päättää maata missä asuvat, se on hieman eri asia jos rikkaan länsimaisen valtion asukki ja köyhän kehitysmaan (tai puolikehitysmaan) asukki miettivät samaa... Kunniasta en tiedä, mutta yleensä miehille on tärkeää osoittaa naiselle että on hyvä ura ja pystyy itse tuomaan pöytään leivän. Näköjään tämä niille turkkilaisille ei ole niin tärkeää...

        Näköjään ei, kun sinä niin ajattelet. Raha ei ole tärkeää, onni on.

        Jokatapauksessa ei olla maistraattia varaamassa, vaan tutustumassa kaikessa rauhassa. Aika näyttää mihin mennään, minä kun en huonoa miestä ota. Tähän asti on vaikuttanut lupaavalta.


      • Benim koca türk!
        Argh... kirjoitti:

        Sinä rupesit vänkäämään etten tiedä kebabeista mitään, sattumalta tiedän. Ja edelleen olet todella väärässä jos olet sitä mieltä että kuka tahansa saa tulla Suomeen loisimaan naisen siivellä jos vaan siltä tuntuu. Se, että suomalaisetkin avioparit eroavat ja pariutuvat uudelleen on VÄHÄN eri juttu! Ja uutisisku: yksikään suomalainen virkamies tai poliitikko ei ole kanssasi samaa mieltä, eikä kansastakaan muut kuin jotkut tämän palstan hullut.

        Edelleenkään en ole väärässä, kun olen sitä mieltä, että suomeen saa tulla. Kertaakaan en ole käyttänyt ilmaisua "loisimaan naisen siivellä" ja se, että suomalaiset avioparit eroavat ja pariutuvat uudelleen, ei ole ollenkaan eri juttu. Ja uutisisku sinulle: tasavaltamme presidentti on kanssani samaa mieltä ja kansastakin moni muu kuin hullu.
        Nyt alat jo tämän palstan kirjoittajia hulluiksi nimitellä! Kiehuuko sappi?


      • Benim koca türk!
        Hmmmmm.... kirjoitti:

        Mitäs jos teille tulee tytär ja se haluu jossain vaiheessa seurustella suomalaisen kundin kaa, tai siis olis onnellinen suomalaisen kundin kaa, niin mitäs tää sun miehes sitten sanois. Olisko se vieläkin kaikkien oikeus tavotella onnea? :-D

        Kyllä olisi, ilman muuta!


      • aloittaja
        :-D kirjoitti:

        "Niinkuin sanoin, ei kyseessä ole lomaromanssi."

        Muuten vaan lomaromanssipalstalla kirjoittelet... ;) Itse asiassa taidat olla provo.

        No tavallaan on lomaromanssi joo :) Tapasin tämän turkkilaisen nimittäin ollessani vaihdossa eräässä Euroopan maassa. Tämä tyyppi oli samaisessa yliopistossa tutkijana. Kuitenkin vaihtovuoteni meni lähes loman merkeissä kun yliopistolla lakkoiltiin koko kevään, että sikäli se oli lähes lomaa;)

        Mutta en ole provo. Ihan huvikseni kirjoitin aloituksen, koska olen huomannut, että täällä paljo turkkilaisista miehistä kirjoitetaan. Että joku kait niissä kiinnostaa.


      • palsta......
        aloittaja kirjoitti:

        No tavallaan on lomaromanssi joo :) Tapasin tämän turkkilaisen nimittäin ollessani vaihdossa eräässä Euroopan maassa. Tämä tyyppi oli samaisessa yliopistossa tutkijana. Kuitenkin vaihtovuoteni meni lähes loman merkeissä kun yliopistolla lakkoiltiin koko kevään, että sikäli se oli lähes lomaa;)

        Mutta en ole provo. Ihan huvikseni kirjoitin aloituksen, koska olen huomannut, että täällä paljo turkkilaisista miehistä kirjoitetaan. Että joku kait niissä kiinnostaa.

        Monikulttuuriset suhteet olisi sinulle sopivampi palsta. Siellä uskotaan provoihinkin paljon helpommin.


      • olla...
        voi veljet! kirjoitti:

        Ai periatteessa saa suomeen tulla onneaan rakentamaan? Totta tosiaan, suomesta alkaa työvoima loppua, sen jo myöntävät kansanedustajatkin ja jo on kiire saada sitä ulkomailta. Onneksi maailmalta työvoimaa tulee suomeen ja toivottavasti sitä tulee tarpeeksi.
        Luulenpa, että suomalaisten täytyy muuttaa suhtautumistaan niin turkkilaisiin kuin muihinkin
        ulkomaalaisiin.

        Itse uskon kyseessä olevan lähinnä huuhaan, samoin kuin moni muukin. Suomesta on lähinnä työpaikat katoamassa maailmalle. Työttömiä riittää tänäkin päivänä sadoin tuhansin ihan omin voimin, ei tänne lisää niitä tarvita.

        JOS turkkilaiset tulisivat Suomeen duuniin, sen voisi vielä hyväksyä, mutta kun suurin osa tulee elämään entisestäänkin ongelmissa olevan hyvinvointivaltion kassan rahoilla... :(


      • aloittaja
        palsta...... kirjoitti:

        Monikulttuuriset suhteet olisi sinulle sopivampi palsta. Siellä uskotaan provoihinkin paljon helpommin.

        Jaa kiitos tiedosta. En ole tiennyt että sellainenkin on. Täytyypä vierailla.

        Huvittaa vain se, että väität valehtelijaksi. Mutta sanoin jo tuossa aikaisemmin, että huomasin itsekin olevani ehkä väärällä palstalla.


      • kiehu...
        Benim koca türk! kirjoitti:

        Edelleenkään en ole väärässä, kun olen sitä mieltä, että suomeen saa tulla. Kertaakaan en ole käyttänyt ilmaisua "loisimaan naisen siivellä" ja se, että suomalaiset avioparit eroavat ja pariutuvat uudelleen, ei ole ollenkaan eri juttu. Ja uutisisku sinulle: tasavaltamme presidentti on kanssani samaa mieltä ja kansastakin moni muu kuin hullu.
        Nyt alat jo tämän palstan kirjoittajia hulluiksi nimitellä! Kiehuuko sappi?

        Väsynyt vaan olen... Fanaatikkojen kanssa on hankala keskustella.

        Kanssasi ei ole samaa mieltä tasavallan presidenttikään, jonka nyt viimeiseksi luulisi poistavan maahantulorajoitukset Suomen rajoilta. Poliittinen itsemurhahan tuo olisi. Suomi ei ole järin varakas maa, kuitenkaan, ja ei meillä ole varaa elättää puolta maailmaa. Hyvinvointivaltio on rakennettu suomalaisia varten, vanhuksia, lapsia, hädässä olevia, ei laiskoja nuoria arabimiehiä varten.


      • sinä luulet
        Benim koca türk! kirjoitti:

        Kyllä olisi, ilman muuta!

        Voipi olla turkin pojalla vähän toiset aatokset...


      • noh...
        aloittaja kirjoitti:

        Jaa kiitos tiedosta. En ole tiennyt että sellainenkin on. Täytyypä vierailla.

        Huvittaa vain se, että väität valehtelijaksi. Mutta sanoin jo tuossa aikaisemmin, että huomasin itsekin olevani ehkä väärällä palstalla.

        Aika usein tälläiset klassiset suomiblondiesitykset ovat provoja... Harvempi yliopistotason suomalainen nainen oikeasti turkkilaisiin sekoaa.


      • Benim koca türk!
        kiehu... kirjoitti:

        Väsynyt vaan olen... Fanaatikkojen kanssa on hankala keskustella.

        Kanssasi ei ole samaa mieltä tasavallan presidenttikään, jonka nyt viimeiseksi luulisi poistavan maahantulorajoitukset Suomen rajoilta. Poliittinen itsemurhahan tuo olisi. Suomi ei ole järin varakas maa, kuitenkaan, ja ei meillä ole varaa elättää puolta maailmaa. Hyvinvointivaltio on rakennettu suomalaisia varten, vanhuksia, lapsia, hädässä olevia, ei laiskoja nuoria arabimiehiä varten.

        päätit sitten siirtyä arabimiehiin.
        Kuka on fanaatikko? Ei sinunkaan kanssasi ole helppo keskustella, poukkoilet aiheesta toiseen!
        Lue haastatteluja, hyvä mies, sillä mieshän sinä olet, vai mitä?
        Suomi on rakennettu suomalaisia varten, vaan kuinka se hoitaa vanhuksia, lapsia, hädässä olevia?
        Sitä kannattaa miettiä, jopa sinunkin.


      • that's it
        Benim koca türk! kirjoitti:

        päätit sitten siirtyä arabimiehiin.
        Kuka on fanaatikko? Ei sinunkaan kanssasi ole helppo keskustella, poukkoilet aiheesta toiseen!
        Lue haastatteluja, hyvä mies, sillä mieshän sinä olet, vai mitä?
        Suomi on rakennettu suomalaisia varten, vaan kuinka se hoitaa vanhuksia, lapsia, hädässä olevia?
        Sitä kannattaa miettiä, jopa sinunkin.

        Kuten sanottua, en enää jaksa kanssasi. Hauskat loppuelot.


      • Benim koca türk!
        that's it kirjoitti:

        Kuten sanottua, en enää jaksa kanssasi. Hauskat loppuelot.

        Samoin sinulle samoin sanoin!


      • aloittaja
        noh... kirjoitti:

        Aika usein tälläiset klassiset suomiblondiesitykset ovat provoja... Harvempi yliopistotason suomalainen nainen oikeasti turkkilaisiin sekoaa.

        Voi olla näin. Tai sitten ei. Kuinka oletat että olen blondi?

        Itse en erottele ihmisiä mihinkään "tasoihin", vaan lähdin vähän kyselemään että millaisia kokemuksia on ja mikä turkkilaisissa viehättää?

        Haluan nimittäin tietoa ja kokemuksia muilta ihmisiltä tämän asian suhteen.


      • kebab paikan
        Benim koca türk! kirjoitti:

        päätit sitten siirtyä arabimiehiin.
        Kuka on fanaatikko? Ei sinunkaan kanssasi ole helppo keskustella, poukkoilet aiheesta toiseen!
        Lue haastatteluja, hyvä mies, sillä mieshän sinä olet, vai mitä?
        Suomi on rakennettu suomalaisia varten, vaan kuinka se hoitaa vanhuksia, lapsia, hädässä olevia?
        Sitä kannattaa miettiä, jopa sinunkin.

        pitäjät ja kaikki serkun kummin kaimat jotka niihin ravintoloihin värvätään kokeiksi, jostain Nusaibinista tai Elbistanista. Ei ne tule vanhuksia tai lapsia hoitamaan, herää jo!


      • mutta ne
        kebab paikan kirjoitti:

        pitäjät ja kaikki serkun kummin kaimat jotka niihin ravintoloihin värvätään kokeiksi, jostain Nusaibinista tai Elbistanista. Ei ne tule vanhuksia tai lapsia hoitamaan, herää jo!

        pitävätkin huolta omista vanhuksistaan ja lapsistaan. Voiko samaa sanoa suomalaisista? Kenen vanhuksista kirjoitetaan jatkuvasti lehdissä, että ovat huonossa hoidossa joko vanhainkodeissa tai omissaan. Mahtaisiko tämä tapahtua suomessa, tässä sivistysvaltiossa. Joten herätys sinullekin!


      • ulkomaalaiset
        väliä... kirjoitti:

        No on sillä paikalla vähän väliä jos se tarkoittaa elämistä muiden siivellä... Ei suomalaista hyvinvointiyhteiskuntaa rakennettu sitä silmällä pitäen, että elättäisimme kaikki mahdollisesti maahan onnellisuutta etsimään tulevat...

        pois Suomesta,niinkö??
        Sellaisen käsityksen sain sun kirjotuksesta.
        No,ei muuta kun raja auki Vaalimaalta;venakot himaan,kone valmiiks;thaikkutytöt ja turkkipojat koneeseen,Filippiinien kautta Turkkiin,somalit laivaan ja kotia,eihän vaan enää jäänyt ulkomaalaisia tänne koto-Suomeen...
        Joo,tää viesti on ihan pilkkaamista teille joilla on pieni maailma ja ahtaat ympyrät.
        Suvaitsevaisuutta!!!!!!


      • Juupa juu
        ulkomaalaiset kirjoitti:

        pois Suomesta,niinkö??
        Sellaisen käsityksen sain sun kirjotuksesta.
        No,ei muuta kun raja auki Vaalimaalta;venakot himaan,kone valmiiks;thaikkutytöt ja turkkipojat koneeseen,Filippiinien kautta Turkkiin,somalit laivaan ja kotia,eihän vaan enää jäänyt ulkomaalaisia tänne koto-Suomeen...
        Joo,tää viesti on ihan pilkkaamista teille joilla on pieni maailma ja ahtaat ympyrät.
        Suvaitsevaisuutta!!!!!!

        Pieni vihje: elintasopakolaiset ja sossunluukulle pyrkijät eivät ole suinkaan sama asia kuin "kaikki ulkomaalaiset."


      • asiaa......

        uskovana kristittynä sisarena kehotan, että älä kihlaudu/avioidu ennen kuin miehesi on kastettu kristitty. On kuitenkin hyvin epätodennäköistä, että turkkilainen ystäväsi kääntyy. Turkkilaisten parissa tehtävä lähetystyö edistyy hyyyyyviiiiin hiiitaaasti ja turkkilaisia tulee uskoon vain muutamia vuosittain - monikulttuurisista suhteista huolimatta :)


      • bidrali
        aloittaja kirjoitti:

        Jaa kiitos tiedosta. En ole tiennyt että sellainenkin on. Täytyypä vierailla.

        Huvittaa vain se, että väität valehtelijaksi. Mutta sanoin jo tuossa aikaisemmin, että huomasin itsekin olevani ehkä väärällä palstalla.

        Ehdottomasti tulet sinne kyselemään turkkilaisista;D
        Paras palsta koko suomi24:ssä (naapurit on myös hyvä mutta ei tule usein käytyä). Suosittelen.

        (ja provoilijoille tiedoksi, että vaikka teidän tyhmiin kirjoituksiin tulee vastattua se ei tarkoita että kaikkea uskottaisiin)


      • puhuttiin
        mutta ne kirjoitti:

        pitävätkin huolta omista vanhuksistaan ja lapsistaan. Voiko samaa sanoa suomalaisista? Kenen vanhuksista kirjoitetaan jatkuvasti lehdissä, että ovat huonossa hoidossa joko vanhainkodeissa tai omissaan. Mahtaisiko tämä tapahtua suomessa, tässä sivistysvaltiossa. Joten herätys sinullekin!

        Suomen työvoimapulasta ja siitä kuinka tarvitaan vanhusten hoitajia Suomessa, mitä se meitä auttaa jos turkkilaiset huolehtivat vanhuksistaan.

        Ihmettelen vain että kuinka niiden kaikkien kebab kokkien vanhemmat jäävät yksin sinne köyhään kylään, missä ei ole vettä eikä sähköjä, omin nokkinensa ja joutuvat vielä huolehtimaan niiden kokkien edellisistä liitoista syntyneistä lapsista, kun lasten äiti ei pysty niistä huolehtimaan ja palaa isänsä luokse tai menee uusiin naimisiin, eikö uusi puoliso suostu ottamaan toisen miehen lapsia elätettäväksi. Tiedätkö että Turkissa juuri niissä kurdien asuttamissa tuppukylissä asuu vaan lapsia ja vanhuksia kun kaikki työikäinen väki on jossain päin eurooppaa. Siinä on mummot ja vaarit heitteillä, kyllä on paremmat oltavat suomessa kun jossain Konyan peräkylässä, mihin ei ole edes teitä eikä puhelin- tai sähkölinjoja. Vähän paikallistuntemusta kiitos.


      • vaiva....
        puhuttiin kirjoitti:

        Suomen työvoimapulasta ja siitä kuinka tarvitaan vanhusten hoitajia Suomessa, mitä se meitä auttaa jos turkkilaiset huolehtivat vanhuksistaan.

        Ihmettelen vain että kuinka niiden kaikkien kebab kokkien vanhemmat jäävät yksin sinne köyhään kylään, missä ei ole vettä eikä sähköjä, omin nokkinensa ja joutuvat vielä huolehtimaan niiden kokkien edellisistä liitoista syntyneistä lapsista, kun lasten äiti ei pysty niistä huolehtimaan ja palaa isänsä luokse tai menee uusiin naimisiin, eikö uusi puoliso suostu ottamaan toisen miehen lapsia elätettäväksi. Tiedätkö että Turkissa juuri niissä kurdien asuttamissa tuppukylissä asuu vaan lapsia ja vanhuksia kun kaikki työikäinen väki on jossain päin eurooppaa. Siinä on mummot ja vaarit heitteillä, kyllä on paremmat oltavat suomessa kun jossain Konyan peräkylässä, mihin ei ole edes teitä eikä puhelin- tai sähkölinjoja. Vähän paikallistuntemusta kiitos.

        Odotan vähän liikaa palstan blondeilta.


      • tuntemus
        puhuttiin kirjoitti:

        Suomen työvoimapulasta ja siitä kuinka tarvitaan vanhusten hoitajia Suomessa, mitä se meitä auttaa jos turkkilaiset huolehtivat vanhuksistaan.

        Ihmettelen vain että kuinka niiden kaikkien kebab kokkien vanhemmat jäävät yksin sinne köyhään kylään, missä ei ole vettä eikä sähköjä, omin nokkinensa ja joutuvat vielä huolehtimaan niiden kokkien edellisistä liitoista syntyneistä lapsista, kun lasten äiti ei pysty niistä huolehtimaan ja palaa isänsä luokse tai menee uusiin naimisiin, eikö uusi puoliso suostu ottamaan toisen miehen lapsia elätettäväksi. Tiedätkö että Turkissa juuri niissä kurdien asuttamissa tuppukylissä asuu vaan lapsia ja vanhuksia kun kaikki työikäinen väki on jossain päin eurooppaa. Siinä on mummot ja vaarit heitteillä, kyllä on paremmat oltavat suomessa kun jossain Konyan peräkylässä, mihin ei ole edes teitä eikä puhelin- tai sähkölinjoja. Vähän paikallistuntemusta kiitos.

        taitaa sinulla olla vähän heikoissa kantimissa sanoisin.Oletkohan koskaan edes käynyt siellä?
        Kaikki tuo kirjoituksesi kurdeista ja niistä "tuppukylistä" on sinulta vain olettamusta. Tietoa sinulla ei siitä liiemmin
        tunnut olevan. Minä en ole kertaakaan käynyt ainoassakaan Konyan "peräkylässä" jonne ei olisi
        tietä ja sähkötkin löytyvät. Reissattua on tullut siellä päin, se näin sinulle tiedoksi.
        Paikallistuntemusta siltä suunnalta löytyy kyllä
        ja vähän muualtakin Turkista.
        Se työikäinen väki ympäri Eurooppaa huolehtii
        kyllä taloudellisesti vanhuksistaan ja lapsistaan
        jotka asuvat Turkissa.
        Mummot ja vaarit ovat siellä sukujensa hoivissa,
        samaa ei voi sanoa täällä. Sitä et voi kieltää, etteikö Suomen vanhustenhuollossa olisi paljon
        parannettavaa, mutta se onkin jo toinen juttu.


      • jos luulet
        vaiva.... kirjoitti:

        Odotan vähän liikaa palstan blondeilta.

        kaikkien kirjoittajien olevan blondeja!
        Teille suomalaisille fanaatikoille ei juuri
        kannattaisi mitään vastata, koska kaikki sanottu
        mitätöidään ja vedetään mitä ihmeellisimpiä juttuja mukaan.


      • Anonyymi
        voi veljet! kirjoitti:

        Ai periatteessa saa suomeen tulla onneaan rakentamaan? Totta tosiaan, suomesta alkaa työvoima loppua, sen jo myöntävät kansanedustajatkin ja jo on kiire saada sitä ulkomailta. Onneksi maailmalta työvoimaa tulee suomeen ja toivottavasti sitä tulee tarpeeksi.
        Luulenpa, että suomalaisten täytyy muuttaa suhtautumistaan niin turkkilaisiin kuin muihinkin
        ulkomaalaisiin.

        No tuleekohan sieltä Turkista/Egyptistä/Albaniasta... päiväkoteihin koulutettua työvoimaa? Sellaisista kun on pulaa.
        Ja tulekohan sieltä koulutettuja lähihoitajia? Vanhustenhoitoon sopivia avustajaia? Niistäkin on pulaa.
        Suomen kielikin olisi aihellista jossakin määrin osata.
        Pitsanpyörittäjiä on kyllä tarpeeksi. Joidenkin muiden alojen työntekijöitä kyllä tarvittaisiin.


    • on sitten näin

      Palstan miehillä on vähän huonoa tämä luetun ymmärtäminen. Kukaan ei ole sanonut että KAIKKI turkkilaiset ovat PIDEMPIÄ kuin suomalaiset vaan että myös turkkilaisissa on PIDEMPIÄ miehiä kuin suomalaisissa ja myös lyhyempiä, mutta suomipojan mielestä KAIKKI turkkilaiset ovat 170cm tai alle:D ja KAIKKI suomalaiset ovat sitten 180cm -->.Jos tätä ketjua uskoo niin sittenhän meillä suomessa on KAIKKI miehet todella pitkiä ja KAIKKI turkkilaiset ovat lyhyitä:D
      Kun joku nainen sanoo että oma mies on yli 180cm ja turkkilainen , niin eihän se VOI OLLA TOTTA koska tilastollisesti turkkilaiset ovat lyhyempiä kuin suomalaiset:-DDD ja logiikka tässä on ?

      • ei pointti

        Pointti on se, että palstan naikkoset ovat useaan otteeseen väittäneet että melkeinpä kaikkialla ulkomailla miehet ovat yleisesti ottaen pidempiä kuin Suomessa. Ei pidä paikkaansa.


      • idsijsadl

        möhömaha ja kaljuus geenit näyttävät vaikuttavan turkkilaismiehiin kymmenen vuotta aikaisemmin kuin suomalaisiin ellei jopa aikaisemminkin.


      • ei geenit
        idsijsadl kirjoitti:

        möhömaha ja kaljuus geenit näyttävät vaikuttavan turkkilaismiehiin kymmenen vuotta aikaisemmin kuin suomalaisiin ellei jopa aikaisemminkin.

        vaan naisten tekemät hyvät ruuat ne mahaa kasvattaa;)


      • bidrali
        ei geenit kirjoitti:

        vaan naisten tekemät hyvät ruuat ne mahaa kasvattaa;)

        Eli Suomessa tehdään sitten oikein hyvää ruokaa;D
        Taitaa kuitenkin moni lihoa täälläpäin ihan valmisruoka mössöistä (niin miehet kuin naiset) Ei ole enää monellakaan aikaa tehdä ruokaa oikeista aineksista. Itsekin turvaudun usein valmispihveihin ja kalapuikkoihin (hillon kanssa ovat oikein hyviä;D), koska syön vähän en myöskään liho valmismössöistä ja kuntoilenkin ihan välttävästi. Tavan kotiruokaa osaan kylä valmistaa ja joskus keksin uutta iltapala tarjoiluun mutta muuten en juurikaan laita erikoisruokaa.


    • Kendine iyi bak

      Suhde kuin suhde voi mennä karille kenen kanssa tahansa tai onnistua. Olet hyvin nuori, et ole ollut Turkissa jne. Kulttuurieroilla on hyvin paljon merkitystä. Se mikä eurooppalaisille on luontevaa, ei välttämättä ole muslimeille. Olen asunut suomalaisen mieheni kanssa Turkissa 10 v. Siellä, kuten täälläkin on onnenonkijoita ihan riittämiin. Turistikohteissa on joukottain turkkilaisia, jotka haluavat naimisiin eurooppalaisten naisten kanssa ja muuttaa maastaan pois paremman elämän ja rahan toivossa. Paljon enemmän on niitä, jotka ovat kaikin puolin kunnollisia, jotka arvostavat perheenjäseniään yli kaiken. Ota vastaan mitä elämä tuo, mutta joskus tulet ehkä hämmästymään siitä, että järki ja tunteet kulkevat kuin autot liikenteessä: aika usein eri kaistoilla. ;)Vilpittömät onnittelut heille, jotka ovat löytäneet hyvän puolison, olipa kumppani sitten idästä tai lännestä!

    • sellain

      Seurustelen turkkilaisen pojan kanssa ja olemme puhuneet avioliitosta. Itse olen luterilainen ja mies tietenkin muslimi. Jos olisimme Turkissa elämässä avioliitossa, discoihin tai yökerhoihin en saisi kuulemma mennä ilman häntä. Sitten pukeutumista pitäisi vähän katsoa. Ei liian paljastavia asuja...

    • ahpo

      Jaa-a, sita en voi sanoa mika viehattaa, koska olen aika pitkalle kiertanyt heidat kaukaa.Hurumykke monta kertaa olen turkissa kaynyt. Matkaan on kylla yksi miestuttavuus jaanyt, mutta ei lahellekkaan perinteinen turkkilainen.

      Tutustu kaikessa rauhassa. Ei siita tarvitse kenellekkaan kertoa ennen kuin on jotain kerrottavaa. Kaikki eivat pida turkkilaisista ja kuuluttavat kylla mielipiteensa.Ala anna sen kuitenkaan hairita. On sinun elamastasi kyse ja paaasia on etta itse olet onnellinen.
      Anna ajan kulua ja pida haneen yhteytta. Ainoastaan aika nayttaa mita tuleman pitaa.

      • sputnik

        Täytyy sanoa että hyvin sanottu! Itse olen samaa mieltä kanssasi..


      • yenge

        joka puhuu asiasta eikä asian vierestä!
        Todella hyvä kirjoitus!


      • tarkoitat?

        Millainen on mielestäsi perinteinen turkkilainen mies? Ihan uteliaisuuttani kysyn kun minusta nää määritelmät on aina niin mielenkiintoisia. Jos viitsisit vastata ja hiukan perustellakin. Kiitoksia etukäteen.


    • kansallisuus

      Kansallisuus ei ratkaise yhtään mitään. Jos noin yleistät, sanoisin, ettei turkkilaisissa ole mitään sen viehättävämpää kuin on suomalaisissa tai kenessäkään muussa pelkän kansallisuuden perusteella. Ota selvää siitä yksilöstä.

      Ihmettelen kovasti miksi edes harkitset seurustelua, jos kerran häpeät ystävääsi. Jos pelkäät ennakkoluuloja, unohda koko juttu. Niitä riittää ja paskaa sataa niskaan, jos et opi puolustautumaan ja antamaan takaisin. Voit olla varma, että täällä kirjoittelevilta ääliöiltä et voi välttyä oikeassakaan elämässä. Mokusuhde on aina vaativa, se ei sovi typeryksille eikä heikoille. Se vaatii vahvaa luonnetta onnistuakseen. Päätäpä tyttö hyvä ihan itse mitä teet. Minä en ole katunut päivääkään turkkilaisen kanssa elämästäni elämästä hänen kansallisuutensa vuoksi, mutta kun on mies niin eihän se aina helppoa ole ollut;)

      • samaa mieltä

        Muakin ärsyttää kauheesti se, että ihmiset tuomitsee heti kansalaisuuden perusteella. Voin kertoo ystävilleni kaikkea ihanaa uudesta miesystävästäni ja miten kauheen rakastuneita ollaan, ja ystävät on ilosia mun puolesta. Sitten, kun kerronkin, että tämä mies on sattunut syntymään Turkissa, niin asia muuttuu yhtäkkiä ihan kauheeks ja niiden on vaikea hyväksyä sitä. Outoa...Ihan kun ne kaikki 35 miljoonaa turkkilaista miestä ois semmosia pettäviä roistoja, jos ne Alanyassa on. Ei se ihan niin mene. Kyllä niitä helmiä sieltä rihkaman seasta löytyy.


      • ..--..
        samaa mieltä kirjoitti:

        Muakin ärsyttää kauheesti se, että ihmiset tuomitsee heti kansalaisuuden perusteella. Voin kertoo ystävilleni kaikkea ihanaa uudesta miesystävästäni ja miten kauheen rakastuneita ollaan, ja ystävät on ilosia mun puolesta. Sitten, kun kerronkin, että tämä mies on sattunut syntymään Turkissa, niin asia muuttuu yhtäkkiä ihan kauheeks ja niiden on vaikea hyväksyä sitä. Outoa...Ihan kun ne kaikki 35 miljoonaa turkkilaista miestä ois semmosia pettäviä roistoja, jos ne Alanyassa on. Ei se ihan niin mene. Kyllä niitä helmiä sieltä rihkaman seasta löytyy.

        "sattunut syntymään Turkissa"

        ai pidät sattumana sitä, että kaikista maailman maista suomalaisnaisten ulkomaalaissiipat ovat yleensä Suomea alemman kehitystason maista ja pariskunnat muuttavat lähes aina naisen kotimaahan? :) Heh.


        "Kyllä niitä helmiä sieltä rihkaman seasta löytyy."

        kyllä, mutta harvemmin on varmaan kohdalle osunut. jos vuosittain 1000 suomessa asuvaa turkkilaista kohden on yli 300 rikosepäilyä, niin kyllä ne helmet ovat muualle menneet. niillä on varmasti ottajia kotimaassakin.


      • opettele
        ..--.. kirjoitti:

        "sattunut syntymään Turkissa"

        ai pidät sattumana sitä, että kaikista maailman maista suomalaisnaisten ulkomaalaissiipat ovat yleensä Suomea alemman kehitystason maista ja pariskunnat muuttavat lähes aina naisen kotimaahan? :) Heh.


        "Kyllä niitä helmiä sieltä rihkaman seasta löytyy."

        kyllä, mutta harvemmin on varmaan kohdalle osunut. jos vuosittain 1000 suomessa asuvaa turkkilaista kohden on yli 300 rikosepäilyä, niin kyllä ne helmet ovat muualle menneet. niillä on varmasti ottajia kotimaassakin.

        lukemaan niitä tilastoja ja lue myös ne tekstiosat sieltä tilastojen välistä. Saattaisit muutaman lukemisen jälkeen havaita sellaisen oikeusministeriön sivuilla mainitun seikan, että on syytä muistaa, että jos henkilö syyllistyy usein rikoksiin, se nostaa prosenttilukua, mutta ei tarkoita, että tekijöitä kuitenkaan olisi 300 sataa. Eli koko porukkaa ei pidä leimata. Joukossa siis voi olla vaikkapa 299 helmeä;)


    • Anonyymi

      Turkkilaisissa miehissä viehättää se lepertely mitä ne heittää. Yleensä naiskohteita ovat lihavat, hiukan herkkäuskoiset naiset jolle turkin tumma lupaa kuun taivaalta.
      Kun on lapset pyöräytetty ja naimisiin menty ja pysyvä oleskelulupa taattu voidaan ottaa ero ja jättää mamma yksinhuoltajaksi.
      Tällä verukkeella saadaan tuotua oma vaimo ja lapset turkista nauttimaan yhteiskunta eduista :)

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      139
      4051
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      121
      1581
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1402
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1396
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1254
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1131
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      47
      1128
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1086
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1071
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      60
      1028
    Aihe