Moottori huutaa itsestään. Apua kaivataan!

Tietämätön.

Osaisikohan joku auttaa ja kertoa mikä on vialla ja mitä pitäisi tehdä ja onko vika kenties vaarallistakin.

Ajaessa joskus vaikka liikennevaloihin niin että pysähdyn, moottori alkaa pysähdyksissä tai todella pienessä vauhdissa huutaa pahasti. Samalla tavalla kuin painaisi kytkin pohjassa kaasua.

Muutamia kertoja on käynyt myös niin että kun ajelen hidasta vauhtia ja yritän ennen risteystä antaa moottorin jarruttaa, niin moottorijarrutus ei onnistu vaan vauhti nousee itsestään ja auto alkaa nykiä vaikken mitään poljinta paina. Nykimisen jälkeen moottori alkaa huutaa. Eikä huutamiseen auta se että painan kytkintä ja vaihdan vaihdetta/vapaalle, eikä se että painan jarrua. Välillä huutaminen kestää vain muutaman sekunnin ja menee ohi, mutta muutaman kerran olen joutunut sammuttamaan auton johonkin risteykseen että on loppunut.

Ei tätä siis joka kerta ilmene, mutta ehkä kerran parissa päivässä.

Olen myös miettinyt voiko tuo liittyä jotenkin kytkimeenkin, kun kytkin on ollut vähän ongelmallinen. Pysähdyksistä lähtiessä vaikka kuinka oikeaoppisesti yrittää kytkintä nostaa, niin auto yleensä jyristää.

Osaisiko joku auttaa tietämätöntä? Itse en tuota autoa omista enkä autoista mitään tiedä. Uskaltaako tuolla ajaa vai pitäisikö minun viedä se omistajalle jotta hän tekisi siihen jotain jos tarve vaatii?

En tiedä liittyykö asiaan mitenkään että käytin auton öljyn- ja suodattimenvaihdossa muutama viikko sitten. En muista tapahtuiko tuota moottorihuutamista ennen tuota öljynvaihtoakin, mutta sen jälkeen useammin.

Toivottavasti joku osaisi auttaa. Vähän jo pelottaa uskaltaako tuolla lähteä ajamaan pidempiä reissuja vai räjähtääkö koko masiina.
Auto on Fiat Punto vm01.

5

5228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öljynvaihtoon mitenkään.
      Kerro/näytä ihmeessä omistajalle tai käytä omaan laskuusi korjaamolla/tutulla korjaajalla. Näkemättä en osaa vikaa paikallistaa. Ei ole luultavasti kovin kallis remontti.
      Liian suuret kierrokset kyllä saattavat tuhota moottorin, mutta näkemättä en osaa sanoa onko kierroksia niin paljon.

• öljynvaihtoon

nimittäin jos vaijeri päässyt pidikkeistään, kun on siinä koneen päällä touhuttu

• dro

tarkasta ettei kaasuvaijeri jää välillä jumiin!

• äoufj

Mulla tekee honda samaa ja se on kaasuvaijeri tai kaasarin vivusto joka jumii...CRC:tä pesään ja toimii! Mut älä hyvä ihiminen ruiki lämpimään koneeseen tai pakosarjaan!

• tero

vika on melko varmasti ilmavuodosta jossakin kaasuttimen tai imusarjan letkuissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      20
      5323
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      50
      1381
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      11
      807
    4. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      58
      778
    5. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      47
      769
    6. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      46
      762
    7. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      52
      757
    8. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      49
      746
    9. Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!

JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille
      Maajussille morsian
      8
      734
    10. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      725
    Aihe