Onneksi en ole

Mirka ...*

Jos olisin uskis niin istuisin todennäköisesti vankilassa, mutta onneksi en ole uskis.

Suhteutettuna vankiloissa istuu noin 40x määrä uskovaisia kuin ateisteja.

23

885

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pöhh

      ovatko nuo kaikki uskikset olleet uskossa jo vankilaan tullessaan??

    • Yks vaan

      "Jos olisin uskis niin istuisin todennäköisesti vankilassa, mutta onneksi en ole uskis."

      Sinun kannattaakin pysyä ateistina, jos noin pahoin on asiat. Tosin en ymmärrä logiikkaasi, mutta eihän minun tarvitsekaan.

      Vankien määrä Suomessa esim. vuonna 2003 oli 3578. Tilastokeskuksen tiedoissa ei mainittu, paljonko vangeista oli teisteja ja paljonko ateisteja. Millä perusteella sinä luulet tietäväsi tuon asian?

    • seven

      Jos vanki on todennäköisesti uskis, niin siitä ei vielä seuraa, että uskis on todennäköisesti vanki. Tiedätkö mitä todennäköisyys tarkoittaa? Tiedätkö, miten todennäköisyyksiä lasketaan? Ja toinen asia on se, että posistiivinen korrelaatio ei tarkoita välttämättä syyn ja seurauksen suhdetta kahden ilmiön välillä. Eikä se ainakaan kerro sitä, kumpi on syy ja kumpi seuraus.

      Mirka, Mirka, tämä oli huono avaus jopa sun mittapuullasi. Mutta ei hätää, ainahan on PUAHHEHHEH...

      • olet oikeassa,

        vankilaan joutuminen ei ole seurausta uskosta, mutta sekä usko että rikollisuus ovat usein seurausta vähäjärkisyydestä.


      • Mirka ...*

        Vankilastatistiikkaa

        Suhteutettuna yhdysvaltojen väestöön, uskonnollisten ihmisten lukumäärä vankilassa on yli 40-kertainen, verrattuna ateistien määrään. Yksi mahdollinen selitys saattaa olla koulutuksella, mutta se vain vahvistaisi sen, ettei usko ole todellinen vastaus. G-7 maiden (eli maailman kehittyneimpien valtioiden) keskeisessä vertailussa on todettu että usko korreloi positiivisesti rikollisuuden määrään kanssa. Toisen maailmansodan jälkeen niissä maissa rikollisuus on vähentynyt eniten, missä uskon rooli on laskenut vahvimmin.

        http://www.stabu.net/uskojaao.html


      • kaatis
        Mirka ...* kirjoitti:

        Vankilastatistiikkaa

        Suhteutettuna yhdysvaltojen väestöön, uskonnollisten ihmisten lukumäärä vankilassa on yli 40-kertainen, verrattuna ateistien määrään. Yksi mahdollinen selitys saattaa olla koulutuksella, mutta se vain vahvistaisi sen, ettei usko ole todellinen vastaus. G-7 maiden (eli maailman kehittyneimpien valtioiden) keskeisessä vertailussa on todettu että usko korreloi positiivisesti rikollisuuden määrään kanssa. Toisen maailmansodan jälkeen niissä maissa rikollisuus on vähentynyt eniten, missä uskon rooli on laskenut vahvimmin.

        http://www.stabu.net/uskojaao.html

        kaikki on uskiksia!hehe!
        Näinollen kaikki jotka ovat "talossa" ovat uskiksia.


      • Mirka ...
        kaatis kirjoitti:

        kaikki on uskiksia!hehe!
        Näinollen kaikki jotka ovat "talossa" ovat uskiksia.

        ""Jenkeissä kaikki on uskiksia!hehe!""

        NAURETTAVA VÄITE ... HEH HEH HEH ... Onneksi en ole uskis ...


      • Yks vaan
        Mirka ...* kirjoitti:

        Vankilastatistiikkaa

        Suhteutettuna yhdysvaltojen väestöön, uskonnollisten ihmisten lukumäärä vankilassa on yli 40-kertainen, verrattuna ateistien määrään. Yksi mahdollinen selitys saattaa olla koulutuksella, mutta se vain vahvistaisi sen, ettei usko ole todellinen vastaus. G-7 maiden (eli maailman kehittyneimpien valtioiden) keskeisessä vertailussa on todettu että usko korreloi positiivisesti rikollisuuden määrään kanssa. Toisen maailmansodan jälkeen niissä maissa rikollisuus on vähentynyt eniten, missä uskon rooli on laskenut vahvimmin.

        http://www.stabu.net/uskojaao.html

        Edelleenkään stabunetsivujen tekijä ei kerro lainkaan, mihin hänen kirjoittamansa kohta 6 "Vankilastatistiikka " perustuu. Uskotko siihen ilman mitään perusteluja ja pitäisikö kaikkien muidenkin uskoa?

        Noiden stabunetsivujen tekijä mainitsee itse, että joistain tutkimuksista puuttuvat tarkat tekijöiden nimet ja vuosiluvut ja että muutamissa artikkelin esiintuomissa tutkimuksissa on käytetty sekundalähteitä. Näin siis sanotaan stabu.net. sivustolla, joka kirjoittajan omien sanojen mukaan haisee sarvipäälle.

        Voisitko mitenkään ajatella sitä, että jättäisit keskusteluista hehettelyt pois?


      • Mikko ...
        Yks vaan kirjoitti:

        Edelleenkään stabunetsivujen tekijä ei kerro lainkaan, mihin hänen kirjoittamansa kohta 6 "Vankilastatistiikka " perustuu. Uskotko siihen ilman mitään perusteluja ja pitäisikö kaikkien muidenkin uskoa?

        Noiden stabunetsivujen tekijä mainitsee itse, että joistain tutkimuksista puuttuvat tarkat tekijöiden nimet ja vuosiluvut ja että muutamissa artikkelin esiintuomissa tutkimuksissa on käytetty sekundalähteitä. Näin siis sanotaan stabu.net. sivustolla, joka kirjoittajan omien sanojen mukaan haisee sarvipäälle.

        Voisitko mitenkään ajatella sitä, että jättäisit keskusteluista hehettelyt pois?

        Mitä sää uskovaisena perusteluja kaipaat. Perustelut eivät kuulu uskontoosi. Muista tää että kaikki sadut ja höpötykset on totista totta niin kauan kuin ne muuksi todistetaan, tai melkein aina. Todisteetkaan eivät aina kumoa satujen uskottavuutta.


      • Yks vaan
        Mikko ... kirjoitti:

        Mitä sää uskovaisena perusteluja kaipaat. Perustelut eivät kuulu uskontoosi. Muista tää että kaikki sadut ja höpötykset on totista totta niin kauan kuin ne muuksi todistetaan, tai melkein aina. Todisteetkaan eivät aina kumoa satujen uskottavuutta.

        "Sä oot hei uskis.. Mitä sää uskovaisena perusteluja kaipaat."

        Jos et sinä kaipaa perusteluja, niin minä kaipaan aina silloin, kun niiden saaminen on suinkin mahdollista.

        "Muista tää että kaikki sadut ja höpötykset on totista totta niin kauan kuin ne muuksi todistetaan, tai melkein aina. Todisteetkaan eivät aina kumoa satujen uskottavuutta."

        Olen huomannut sen, että sinulle lähinnä vain kaikki käsin kosketeltava, konkreettinen, on totta, muu on sinulle vain satua ja höpötystä. Siksi onkin vähän ihme, että kuitenkin yrität yhä uudelleen puhua asioista, jotka eivät ole konkreettisia ja jotka ovat sinulle täysin vieraita. No, mikäpä siinä, ehkäpä saat sellaisesta huvia tylsänä päivänä tai muulloinkin. Mutta se keskustelu ei vain johda yhtään mihinkään. Siksi sinä kai sitten hehetteletkin jatkuvasti.


      • Jami369
        Yks vaan kirjoitti:

        "Sä oot hei uskis.. Mitä sää uskovaisena perusteluja kaipaat."

        Jos et sinä kaipaa perusteluja, niin minä kaipaan aina silloin, kun niiden saaminen on suinkin mahdollista.

        "Muista tää että kaikki sadut ja höpötykset on totista totta niin kauan kuin ne muuksi todistetaan, tai melkein aina. Todisteetkaan eivät aina kumoa satujen uskottavuutta."

        Olen huomannut sen, että sinulle lähinnä vain kaikki käsin kosketeltava, konkreettinen, on totta, muu on sinulle vain satua ja höpötystä. Siksi onkin vähän ihme, että kuitenkin yrität yhä uudelleen puhua asioista, jotka eivät ole konkreettisia ja jotka ovat sinulle täysin vieraita. No, mikäpä siinä, ehkäpä saat sellaisesta huvia tylsänä päivänä tai muulloinkin. Mutta se keskustelu ei vain johda yhtään mihinkään. Siksi sinä kai sitten hehetteletkin jatkuvasti.

        perusteluiksi vaikka löytämäni kirja, jonka sanon olevan parisen tuhatta vuotta vanha ja erehtymätön


      • seven
        Mirka ...* kirjoitti:

        Vankilastatistiikkaa

        Suhteutettuna yhdysvaltojen väestöön, uskonnollisten ihmisten lukumäärä vankilassa on yli 40-kertainen, verrattuna ateistien määrään. Yksi mahdollinen selitys saattaa olla koulutuksella, mutta se vain vahvistaisi sen, ettei usko ole todellinen vastaus. G-7 maiden (eli maailman kehittyneimpien valtioiden) keskeisessä vertailussa on todettu että usko korreloi positiivisesti rikollisuuden määrään kanssa. Toisen maailmansodan jälkeen niissä maissa rikollisuus on vähentynyt eniten, missä uskon rooli on laskenut vahvimmin.

        http://www.stabu.net/uskojaao.html

        "Suhteutettuna yhdysvaltojen väestöön, uskonnollisten ihmisten lukumäärä vankilassa on yli 40-kertainen, verrattuna ateistien määrään."

        Mikä ei edelleenkään tarkoita sitä, että uskis on todennäköisesti vankilassa. Eikä syyn ja seurauksen suhde edelleenkään ole selvillä. Hyvin koulutettu ja menestyvä Wallstreetin pörssimeklari ei välttämättä kaipaa Jumalaa yhtä paljon kuin kuolemansellissä istuva vanki. Eli joutuuko ihminen vankilaan uskonsa takia, vai tuleeko ihmisestä uskovainen vasta vankilassa?

        "G-7 maiden (eli maailman kehittyneimpien valtioiden) keskeisessä vertailussa on todettu että usko korreloi positiivisesti rikollisuuden määrään kanssa."

        Kai ymmärrät, että otos on aivan liian pieni? No et tietenkään ymmärrä. Eli siis, vertailussa pitäisi olla mukana kaikki maailman maat, jotta mitään tilastollisesti merkittävää voisi sanoa. Mutta sinähän osaat vain copypasteta, joten tuskin tätäkään tajuat.

        PUAHHEHHEH...


      • Yks vaan kirjoitti:

        "Sä oot hei uskis.. Mitä sää uskovaisena perusteluja kaipaat."

        Jos et sinä kaipaa perusteluja, niin minä kaipaan aina silloin, kun niiden saaminen on suinkin mahdollista.

        "Muista tää että kaikki sadut ja höpötykset on totista totta niin kauan kuin ne muuksi todistetaan, tai melkein aina. Todisteetkaan eivät aina kumoa satujen uskottavuutta."

        Olen huomannut sen, että sinulle lähinnä vain kaikki käsin kosketeltava, konkreettinen, on totta, muu on sinulle vain satua ja höpötystä. Siksi onkin vähän ihme, että kuitenkin yrität yhä uudelleen puhua asioista, jotka eivät ole konkreettisia ja jotka ovat sinulle täysin vieraita. No, mikäpä siinä, ehkäpä saat sellaisesta huvia tylsänä päivänä tai muulloinkin. Mutta se keskustelu ei vain johda yhtään mihinkään. Siksi sinä kai sitten hehetteletkin jatkuvasti.

        eri lahkojen tai katolisen kirkon uskontunnustus.

        HEHEEEHHHEHE PUAHAHHA


      • kaatis
        Mirka ... kirjoitti:

        ""Jenkeissä kaikki on uskiksia!hehe!""

        NAURETTAVA VÄITE ... HEH HEH HEH ... Onneksi en ole uskis ...

        vaan facktumi.
        Jenkit ovat maailman uskovaisin kansa.
        Onneks!


      • seven
        Nas.se kirjoitti:

        eri lahkojen tai katolisen kirkon uskontunnustus.

        HEHEEEHHHEHE PUAHAHHA

        ateistien uskontunnustus. Mikähän se on? Siis miten se maailma onkaan syntynyt? Kerro ihan oma käsityksesi, vai oletko auktoriteettiuskoinen?


      • seven kirjoitti:

        ateistien uskontunnustus. Mikähän se on? Siis miten se maailma onkaan syntynyt? Kerro ihan oma käsityksesi, vai oletko auktoriteettiuskoinen?

        ei ole olemassa mitään ateistista uskontunnustusta.

        Jos itse uskot satuihin, yritä ymmärtää että on olemassa ihmisiä jotka eivät.


      • seven
        Nas.se kirjoitti:

        ei ole olemassa mitään ateistista uskontunnustusta.

        Jos itse uskot satuihin, yritä ymmärtää että on olemassa ihmisiä jotka eivät.

        Kastemadotkin ovat ateisteja, koska eivät koskaan mieti, mistä kaikki on saanut alkunsa.


      • uskisten
        Yks vaan kirjoitti:

        "Sä oot hei uskis.. Mitä sää uskovaisena perusteluja kaipaat."

        Jos et sinä kaipaa perusteluja, niin minä kaipaan aina silloin, kun niiden saaminen on suinkin mahdollista.

        "Muista tää että kaikki sadut ja höpötykset on totista totta niin kauan kuin ne muuksi todistetaan, tai melkein aina. Todisteetkaan eivät aina kumoa satujen uskottavuutta."

        Olen huomannut sen, että sinulle lähinnä vain kaikki käsin kosketeltava, konkreettinen, on totta, muu on sinulle vain satua ja höpötystä. Siksi onkin vähän ihme, että kuitenkin yrität yhä uudelleen puhua asioista, jotka eivät ole konkreettisia ja jotka ovat sinulle täysin vieraita. No, mikäpä siinä, ehkäpä saat sellaisesta huvia tylsänä päivänä tai muulloinkin. Mutta se keskustelu ei vain johda yhtään mihinkään. Siksi sinä kai sitten hehetteletkin jatkuvasti.

        tuleva elämä taivaassa olekaan konkreettista elämää? Mitä se sitten on?

        Taas meni uskiksella jauhot suuhun HEHHEHHEH...


      • ei pysty
        uskisten kirjoitti:

        tuleva elämä taivaassa olekaan konkreettista elämää? Mitä se sitten on?

        Taas meni uskiksella jauhot suuhun HEHHEHHEH...

        mitenkään selittämään sellaiselle, joka hyväksyy vain käsin kosketeltavan ja hehehehen.


      • Jami369
        seven kirjoitti:

        Kastemadotkin ovat ateisteja, koska eivät koskaan mieti, mistä kaikki on saanut alkunsa.

        eivät nimenomaan vaivaudu miettimään mistä kaikki on saanut alkunsa vaan toteavat jääräpäisesti jonkin jumalan poksauttaneen kaiken alle viikossa ilmoille


      • Nasse.
        ei pysty kirjoitti:

        mitenkään selittämään sellaiselle, joka hyväksyy vain käsin kosketeltavan ja hehehehen.

        voisit kertoa kuinka selität tuon itsellesi?

        Arvaan ettet sitä halua tehdä ja tiedänpä syynkin, et ole koskaan asiaa miettinyt koska miettiminen johtaisi ylipääsemättömiin ristiriitoihin ja uskosi horjumiseen.

        Kyllähän tuo saattaa hehettää ketä vain, eikö?


    • vapautua vankilasta keskellä yötä ja kävellä enkelin kanssa ysävien luo.

    • mie vain

      Ai että istuisit? Minä en onneksi istu, enkä toivon mukaan joudukkaan istumaan tässä elämässä. Miten niin joutuisit? oletko sinä sitten luonteeltasi sellainen kiihkoilija?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1412
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      109
      1150
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1013
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe