Siviilipalvelus järkevä vaihtoehto

Nimetön

Suoritin juuri itse siviilipalveluksen. Olin lykännyt sitä ja nyt rupesi tulemaan vuodet täyteen, joten piti tarttua itseään niskasta kiinni. Sain paikan oman alan (olen siis opiskelija) paikasta, johon jäin hyvällä palkalla töihin sivarin jälkeen. Sain hyvää työkokemusta ja paljon vastuuta (mm. vedin projektin läpi projektin johtajana). Siis jos sinusta tuntuu, ettei armeija ole oma paikka etsi itsellesi hyödyllinen sivari ja unohda vanhanaikaiset "Miehet käyvät armeijan!"-jutut.

ps. Sivarituloilla ja ilmaisilla junalipuilla on hyvä jopa matkustella.

71

8700

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kessu...

Täytyy ihmisen olla tyhmä, kun luulee elämän loppuvan inttiin... Sä pentu et näköjään tajuu, että tolla sivariudella suljit monta tietä tulevaisuudessa. Esim valtion hommiin sä oot hakiessa aina se B-tyyppi, jota ei kaivata. Samoin moni yksityinen firma katsoo kieroon tyyppiä, jota ei kiinnostaa vastuunkantaminen, vaan pelkästään oma mukavuus. Sä vaan olet säälittävä ressukka.

• ei pidä

paikkaansa, että esim. valtion hommiin ei pääsis jos on ollut sivarissa. Aina ministeriöistä lähtien pääset töihin/virkaan, vaikka olet sivari. Lisäksi sivaria voi suorittaa myös aina ministeriöistä lähtien..tosi kuin vesi. Ei kovin oikeudenmukaista, mutta kyllä se kruunu pojistaan huolta pitää - sivaripojista nimittäin;)

Itse en ole havainnut omasta vuoden varusmiespalveluksesta olleen hyötyä...tai ainakaan en ole siitä tietoinen, en tiedä. Kyllä olisi kaiketi jotenkin "normaalia", että 362:et saisivat hyötyä, hakiessaan valtion putiikkeihin(opiskelu julkisissa oppilaitoksissa, työpaikat ja virat valtiohallinnossa). Jos vuoden "antaa" tälle yhteiskunnalle, niin luulisi, että siitä saisi jotain konkreettista hyötyä, mutta vähissä on...:), vaikka pärjätään tässä ilmankin - ...kele!

Toki ei ole järkevää luoda mitään kiintiöitä/tukiais-systeemeitä - kuten ei muillakaan sektoreilla;) - , joiden kautta kiilataan osaavimpien eteen.

• yritäs uudelleen----
        ei pidä kirjoitti:

paikkaansa, että esim. valtion hommiin ei pääsis jos on ollut sivarissa. Aina ministeriöistä lähtien pääset töihin/virkaan, vaikka olet sivari. Lisäksi sivaria voi suorittaa myös aina ministeriöistä lähtien..tosi kuin vesi. Ei kovin oikeudenmukaista, mutta kyllä se kruunu pojistaan huolta pitää - sivaripojista nimittäin;)

Itse en ole havainnut omasta vuoden varusmiespalveluksesta olleen hyötyä...tai ainakaan en ole siitä tietoinen, en tiedä. Kyllä olisi kaiketi jotenkin "normaalia", että 362:et saisivat hyötyä, hakiessaan valtion putiikkeihin(opiskelu julkisissa oppilaitoksissa, työpaikat ja virat valtiohallinnossa). Jos vuoden "antaa" tälle yhteiskunnalle, niin luulisi, että siitä saisi jotain konkreettista hyötyä, mutta vähissä on...:), vaikka pärjätään tässä ilmankin - ...kele!

Toki ei ole järkevää luoda mitään kiintiöitä/tukiais-systeemeitä - kuten ei muillakaan sektoreilla;) - , joiden kautta kiilataan osaavimpien eteen.

Siis kirjoitin, että sivarit ovat ns. B-porukkaa, eli valinnoissa hävivät samalla tasolla olevalle varusmiespalveluksen suorittaneelle....

• ???
        yritäs uudelleen---- kirjoitti:

Siis kirjoitin, että sivarit ovat ns. B-porukkaa, eli valinnoissa hävivät samalla tasolla olevalle varusmiespalveluksen suorittaneelle....

Kirjoitit:

"Sä pentu et näköjään tajuu, että tolla sivariudella suljit monta tietä tulevaisuudessa. Esim valtion hommiin sä oot hakiessa aina se B-tyyppi, jota ei kaivata."

...joten en nyt oikein ymmärrä aiempaa kommenttiasi suhteessa omaani, mutta eipä tuo haitanne. Omalla kommentillani pyrin vain osoittamaan, ettei väitteesi sivareiden valtiolle kelpaamattomuudesta pidä paikkaansa. Tämä taas tarkoittaa, ettei valintatilanteessa reserviläinen ole automaattisesti "a-porukkaa" tai sivari "b-porukkaa".

Että näin...loppupäiväksi suosittelisin höllentämään krakaa tai vaihtoehtoisesti pipoa

• Bixby

ja työhaastatteluissa kysytään sotilasarvoa tai kuinka on suorittanut valtion palveluksen (armeija, siviilipalvelus, vapautus), voidaan asia tulkita yhdenvertaisuus lain rikkomukseksi. Yhdevertaisuuslaki kieltää syrjinnän terveydentilan ja vakaumuksen vuoksi. Armeijalla on enää hyvin minimaalinen merkitys työelämän kanssa. Vain harvat uppiniskaiset pomot kysyvät enää sotilasarvoa.

• ABCDE
        Bixby kirjoitti:

ja työhaastatteluissa kysytään sotilasarvoa tai kuinka on suorittanut valtion palveluksen (armeija, siviilipalvelus, vapautus), voidaan asia tulkita yhdenvertaisuus lain rikkomukseksi. Yhdevertaisuuslaki kieltää syrjinnän terveydentilan ja vakaumuksen vuoksi. Armeijalla on enää hyvin minimaalinen merkitys työelämän kanssa. Vain harvat uppiniskaiset pomot kysyvät enää sotilasarvoa.

Niinpä. Minä en edes haluaisi sellaiseen paikkaan töihin, jossa vaatimuksena SA-leikkikoulun käynti, vaikka olen armeijan suorittanutkin.

Olen itse yrittäjä, ja minulla ei tulisi mieleenikään valita työntekijöitä sen perusteella miten on asevelvollisuutensa suorittanut, tai onko saanut siitä vapautuksen.

Jos pitäisi valita, niin ottaisi mieluummin sivarin kuin armeijan suorittaneen kaverin. Armeijan käyneitä pitää melkein poikkeuksetta olla koko ajan komentamassa vieressä ja vahtimassa, että he kykenevät edes jonkinlaiseen työntekoon. Heti kun silmä välttää, alkaa laiskottelu. Sivarit taas pystyvät omien kokemusteni perusteella paljon paremmin oma-alotteiseen työntekoon ja vetämään projekteja läpi jopa ilman avustamista.

Useimmiten sivarit ovat muutenkin yrittäjän kannalta miellyttävämpiä ihmisiä, koska heillä tuntuu olevan luonnetta ja selkärankaa enemmän. Sellaista yrittäjähenkistä asennetta.

Mututuntumalla sanoisin, että sivari on työnantajan kannalta noin puolet tuottavampi sijoitus kuin armeijan käynyt kaveri. Keskimäärin siis, poikkeuksia toki löytyy molemmista ryhmistä.

• Reservin kessu

Tuo on täysin totta,mitä sanoit työnsaantimahdollisuuksista sivarina tai armeijan käyneenä.Jos työnantajalla on valittavanaan sivari tai intin suorittanut kaveri,niin veikkaan,että intin käynnyt saa paikan.Ja sekin pitää muistaa,että palveluajasta saa kokemuspisteitä monelle alalle,riippuen koulutushaaroista.Eli armejan suorittamisella avaa itselleen monia ovia tulevaisuuteen.Sivareilta jää moni ovi avaamatta.Elämähän vasta alkaa intin jälkeen :)

• saa...
        Reservin kessu kirjoitti:

Tuo on täysin totta,mitä sanoit työnsaantimahdollisuuksista sivarina tai armeijan käyneenä.Jos työnantajalla on valittavanaan sivari tai intin suorittanut kaveri,niin veikkaan,että intin käynnyt saa paikan.Ja sekin pitää muistaa,että palveluajasta saa kokemuspisteitä monelle alalle,riippuen koulutushaaroista.Eli armejan suorittamisella avaa itselleen monia ovia tulevaisuuteen.Sivareilta jää moni ovi avaamatta.Elämähän vasta alkaa intin jälkeen :)

...suorittaa sivarinsa oman alansa paikassa, josta saa kerättyä vuoden oikeaa työkokemusta. Myönnän toki jos aikoo esim. turvallisuus- tai kuljetusalalle että armeija on oikea valinta.

Itse sain hyvää työkokemusta omalta alalta ja olenkin nyt työllistynyt sivarin kautta löytämääni paikkaan. Oma syyni lähteä sivariin oli puhtaasti ammatillinen.

• Reservin kessu
        saa... kirjoitti:

...suorittaa sivarinsa oman alansa paikassa, josta saa kerättyä vuoden oikeaa työkokemusta. Myönnän toki jos aikoo esim. turvallisuus- tai kuljetusalalle että armeija on oikea valinta.

Itse sain hyvää työkokemusta omalta alalta ja olenkin nyt työllistynyt sivarin kautta löytämääni paikkaan. Oma syyni lähteä sivariin oli puhtaasti ammatillinen.

Jokainen tekee varmasti itse oikeita päätöksiä,toivottavasti :) Itse olen kuljetusalalla töissä.Sinne ei olisi,ainakaan helposti,päässyt ilman intin suorittamista.

• res. alik.-76
        ABCDE kirjoitti:

Niinpä. Minä en edes haluaisi sellaiseen paikkaan töihin, jossa vaatimuksena SA-leikkikoulun käynti, vaikka olen armeijan suorittanutkin.

Olen itse yrittäjä, ja minulla ei tulisi mieleenikään valita työntekijöitä sen perusteella miten on asevelvollisuutensa suorittanut, tai onko saanut siitä vapautuksen.

Jos pitäisi valita, niin ottaisi mieluummin sivarin kuin armeijan suorittaneen kaverin. Armeijan käyneitä pitää melkein poikkeuksetta olla koko ajan komentamassa vieressä ja vahtimassa, että he kykenevät edes jonkinlaiseen työntekoon. Heti kun silmä välttää, alkaa laiskottelu. Sivarit taas pystyvät omien kokemusteni perusteella paljon paremmin oma-alotteiseen työntekoon ja vetämään projekteja läpi jopa ilman avustamista.

Useimmiten sivarit ovat muutenkin yrittäjän kannalta miellyttävämpiä ihmisiä, koska heillä tuntuu olevan luonnetta ja selkärankaa enemmän. Sellaista yrittäjähenkistä asennetta.

Mututuntumalla sanoisin, että sivari on työnantajan kannalta noin puolet tuottavampi sijoitus kuin armeijan käynyt kaveri. Keskimäärin siis, poikkeuksia toki löytyy molemmista ryhmistä.

Kenenkähän yrittäjän selän takana tätäkin kirjoitat? IHMINEN, joka heti on valmis VÄLTTÄMÄÄN VASTUUTAAN pienimpienkin ponnistusten, vastenmielisiltä tuntuvien (= mielen lujuutta vaativien) harjoitusten, paineen, mukavuuden menettämisen pelon, ulkoisen uhan, asuinympäristönsä ihmisten suojelemisen yms. edessä, on LOINEN, toisten ponnistusten varassa elävä parasiitti, joita tämä yhteiskunta ei todellakaan kaipaa.

Mikäli yrityksesi todellakin voi niin hyvin kuin sanot, OLE SANASI MITTAINEN, ja ilmoita TYÖPAIKKAILMOITUKSIIN selkeästi SIVARIEN PAREMMUUS kuin myös yrityksen mainosilmoituksiin.

HÄPEÄN VANHEMPIESI PUOLESTA TUOLLAISTA SONTAA!

• sivari, niin et
        ??? kirjoitti:

Kirjoitit:

"Sä pentu et näköjään tajuu, että tolla sivariudella suljit monta tietä tulevaisuudessa. Esim valtion hommiin sä oot hakiessa aina se B-tyyppi, jota ei kaivata."

...joten en nyt oikein ymmärrä aiempaa kommenttiasi suhteessa omaani, mutta eipä tuo haitanne. Omalla kommentillani pyrin vain osoittamaan, ettei väitteesi sivareiden valtiolle kelpaamattomuudesta pidä paikkaansa. Tämä taas tarkoittaa, ettei valintatilanteessa reserviläinen ole automaattisesti "a-porukkaa" tai sivari "b-porukkaa".

Että näin...loppupäiväksi suosittelisin höllentämään krakaa tai vaihtoehtoisesti pipoa

ymmärtänyt tuota B-juttua...

Sun pitäs kiristää sitä kurennauhaa, kun tuntuu tulevan paskaa joka tuutista, vai onko Håkan hinannu sen niin väljäks ettei onnistu...

• Hemis3413
        sivari, niin et kirjoitti:

ymmärtänyt tuota B-juttua...

Sun pitäs kiristää sitä kurennauhaa, kun tuntuu tulevan paskaa joka tuutista, vai onko Håkan hinannu sen niin väljäks ettei onnistu...

Ainakin ton armeijan puolustajan kirjoitusasu todella lapsellisen oloinen, lisäksi hän menee henkilökohtaisuuksiin kun järkevät perustelut eivät riitä.

• Armejan käynyt

"Sain paikan oman alan (olen siis opiskelija) paikasta, johon jäin hyvällä palkalla töihin sivarin jälkeen. Sain hyvää työkokemusta ja paljon vastuuta "

Ja sivarit jaksavat valittaa palvelus-ajastaan ja eduista...

Maanpuolustus on mielestäni kansalaisvelvollisuus valtiossa asuville jolle annetaan esim. koulutus täysin ilmaiseksi...

• ompas siinäkin

velvollisuus... leikkiä sotaa metsikössä..... hu0h...

• voi rähmä

Ai koulutus annetaan täysin ilmaiseksi? Ja minä kun olen maksanut veroja vuosikausia kun väittivät, että sillä maksetaan mm. koulutusmenot.

• SOTURI_

Aluksi täytyy mainita, että viestiketjun aloittaja on todennäköisesti huonoryhtinen, finninaamainen ja moppitukkainen, pullossa kasvanut atk-nörtti, jonka jalat ovat kuin mehupillit ja kädet kuin lahjapaketin narut. Irccailun välissä hän on päättänyt tulla kertomaan meille kaikille, kuinka mukavaa oli johtaa liito-oravan paskanäytteitä keräävää idioottilaumaa siviilipalvelusaikana. "Johdin projektia ja siitä oli hyötyä työnsaannissa..." Vitut. henk.koht. en edes suostuisi työskentelemään paikassa, johon otetaan siviilipalveluslössyköitä.

Minäpä kerron nyt teille luusereille, että minä johdin aavistuksen verran suurempia projekteja armeija-aikanani, kuin te säälittävät luikerot lapinjärven koulutuskeskuksissanne ja muissa lässykkäpaikoissanne. En arvosta kovin korkealle niitäkään henkilöitä, jotka kaltaisenne saastat on vaivoikseen ottanut. Työharjoitteluun muka. Tosin teille taulapäille vuosi ei ole yhtään liian pitkä aika opetella työntekoa, sillä eihän teistä muuten olisi sitäkään mitätöntä apua, minkä jaksatte vastentahtoisesti, ituja suupielestä roikkuen, kädet taskussa vanhainkodin roskapönttöjä siviilipalvelusaikana tyhjennellä.

Luuletko sinä, typerä viestiketjun aloittaja, että tuommoiselle kapiselle koiralle annettaisi mitään oikeasti tärkeää touhuttavaa? Jos syvennyt ajattelemaan tärkeitä tehtäviä ja omia edellytyksiäsi, niin kai huomaat ristiriidan niiden välillä. Miehestä, joka ei saa asepalvelustaan kunnialla suoritettua, ei ole vastuun kantajaksi.

Johdit projektia sivarissa?? Syö pääsi! Mitä minä johdin? Johdin mm. seuraavanlaisia toimia: Pataljoonan, prikaatin ja armeijakunnan tiedustelu-ja suojelutoiminta, joukkueen puolustustaistelu, joukkueen hyökkäys, komppanian moottorimarssi, sulutteen rakentaminen, murrosteen rakentaminen, miinotteen raivaus, liikkeen edistäminen...jne. jne. Tajuatko sinä taulapää, että siinä sivaripersläpien pikku pikku kakkakökkäreenkeräysprojektit kalpenevat sinun ihosi väriseksi?

Sivarit saavat sota-aikana tulla paikantamaan johtamani osaston avuksi kävellen miinoitteen etureunaa. Siinä luonnonystävä olisi ainoan kerran elämässään sanojensa mittainen ja olisi luonnon kanssa yhtä, kun aivonriekaleet maatuisivat suomalaiseen korpimaisemaan.

• Sivarisoturi

Olet varmaan tosi ylpeä itsestäsi.

• SOTURI_
        Sivarisoturi kirjoitti:

Olet varmaan tosi ylpeä itsestäsi.

mutta näköjään kaltaisesikin taliaivo osuu joskus oikeaan. Olen todella ylpeä itsestäni ja pystyn katsomaan itseäni peiliin.

• antisoturi

"Aluksi täytyy mainita, että viestiketjun aloittaja on todennäköisesti huonoryhtinen, finninaamainen ja moppitukkainen, pullossa kasvanut atk-nörtti, jonka jalat ovat kuin mehupillit ja kädet kuin lahjapaketin narut."

No en ihan. Olen yli 185 pitkä painan 110 kg, rasvaprosenttini on alle 10. Ryhti on hyvä kun sattuu noi lihaksetkin olemaan kunnossa. ATK-hommista en tajua mitään, eikä kyllä kiinnostakkaan.

"Minäpä kerron nyt teille luusereille, että minä johdin aavistuksen verran suurempia projekteja armeija-aikanani, kuin te säälittävät luikerot lapinjärven koulutuskeskuksissanne ja muissa lässykkäpaikoissanne. ... Johdin mm. seuraavanlaisia toimia: Pataljoonan, prikaatin ja armeijakunnan tiedustelu-ja suojelutoiminta, joukkueen puolustustaistelu, joukkueen hyökkäys, komppanian moottorimarssi, sulutteen rakentaminen, murrosteen rakentaminen, miinotteen raivaus, liikkeen edistäminen...jne. jne."

Hyvä että pidät tuollaisia "projekteja" todella tärkeinä. Noh, oma projektini jonka aloitin sivari aikana on arvoltaan 1,5M€ ja toteutetaan seuraavan kolmen vuoden aikana. Akateemista hömpötystä tosin, mutta projektin kohteille (terveydenhuolto) tärkeää. Tulen siis työskelemään tässä porjektissa sen johtajana seuraavat kolme vuotta ja todennäköisesti vielä pitempään.

Kiitän sinua SOTURI_, että tunsit oman tärkeytesi uhatuksi kun valitsin sivarin. Olisin todennäköisesti pärjännyt armeijassa vähintään yhtä hyvin kuin sinä (tai sitten en kun tykkään ajatella omilla aivoillani), mutta päätin valita sivarin ettei tarvitse olla kaltaistesi kanssa tekemisissä.

Kunnioitan kyllä kaikkia niitä jotka käyvät armeijan, mutta pikkunatseja (SOTURI_) on vaikea arvostaa ajattelevina ihmisinä.

• Sivarisoturi
        SOTURI_ kirjoitti:

mutta näköjään kaltaisesikin taliaivo osuu joskus oikeaan. Olen todella ylpeä itsestäni ja pystyn katsomaan itseäni peiliin.

"Olen todella ylpeä itsestäni ja pystyn katsomaan itseäni peiliin."

Oletpa sinä taitava. Toivottavasti pystyt myös katsomaan itseäsi peilistä.

Armeijassako opit olemaan kunnioittamatta muita?

• Maibek

..noussut päähän? Ihmisiä me kaikki ollaan ja kaikki saavat tehdä oman päätöksensä. Muiden haukkumen ei auta mitään,muuta kuin ehkä itseäsi hetkellisen mielihyvän johdosta ja huomenna katsot itseäsi tyytyväisenä peiliin,että "sainpas sanottua sille sivaripaskalle,ettei siitä ole mihkään".

Vaikka kävisi intin,niin se ei takaa työpaikkaa ja rahaa on aina saatava jostain. Meinaatko väistellä miinoja kaupan kassalla myyjättärenä?

• Äiti vm61

hyvä ja totuudenmukainen kirjoitus!

Onneksi tässä maassa löytyy kunnon miehiä jotka ovat valmiit puolustamaan tätä maata!

Sinä soturi saat kunnioitukseni!

• Äiti vm61
        Äiti vm61 kirjoitti:

hyvä ja totuudenmukainen kirjoitus!

Onneksi tässä maassa löytyy kunnon miehiä jotka ovat valmiit puolustamaan tätä maata!

Sinä soturi saat kunnioitukseni!

Edellinen viesti oli tarkoitettu SOTURI nikille,ei suinkaan noille pelleille!!

• SOTURI_
        Äiti vm61 kirjoitti:

Edellinen viesti oli tarkoitettu SOTURI nikille,ei suinkaan noille pelleille!!

Kiitoksia Teille hyvä rouva asiallisesta kommentista. Näen sieluni silmin suomalaisen, työteliään naisen, joka pitää huolen omistaan. Syvä kunnioitus Sinulle ja kaikille teille Suomen äideille ja neidoille, jotka myös omalta osaltanne kannatte vastuun rakkaan maamme tulevaisuudesta. Kuulutte meidän oikeiden miesten rinnalla, niin työssä kuin vapaallakin, tasaväkisinä kumppaneina valtiomme tukipylväisiin.

"...siispä lapset ja vanhukset,
        sekä äidit ja morsiamet,
        niin kauan on teilläkin suojattu lies,
        kun on pystyssä ykskin mies...!"

• SOTURI_
        Sivarisoturi kirjoitti:

"Olen todella ylpeä itsestäni ja pystyn katsomaan itseäni peiliin."

Oletpa sinä taitava. Toivottavasti pystyt myös katsomaan itseäsi peilistä.

Armeijassako opit olemaan kunnioittamatta muita?

Pahoittelut sinulle sivarisoturi(en epäile hetkeäkään, ettetkö olisi nimimerkkisi veroinen, mikäli jätämme soturi-sanan lopusta pois) sen johdosta, että vastaan vasta nyt. Olet joutunut odottamaan, kaltaisesi lättäpään kärsivällisyydellä varustetun lössykän mielestä, melko pitkältä tuntuvan ajan. Mutta lohduttaakseni sinua kerron, että hyvää kannattaa odottaa. Nyt sinun on aika pitää pieni tauko koodaamisessa ja syventyä lukemaan Minun mielipiteitäni. Lue ja ota opipsesi, senkin haiseva, kapinen rakkikoira!

Näsäviisastelu on juuri kaltaistesi vastuunpakenija-nörttien leipälaji. Koska ette kykene kaltaisteni seurassa taistelemaan edes sanan säilällä, teidän taliaivojen on turvauduttava samankaltaiseen typeryyteen, jota lapset harrastavat esikoulussa. Normaalille lapselle se on yksi kehitysvaihe, teille tyhmyreille se on lietettä, jonka seassa jatkatte säälittävää räpiköintiänne hamaan ikuisuuteen.

Ehkä minun olisi viisainta vaieta tyhmyytenne edessä, eikä tuhlata aikaani tietämättömien lurjusten koulimiseen. Teille on aikanaan lusikalla annettu, joten en voi alkaa kauhalla vaatimaan. Toivottavasti te typerät kuikelot ymmärsitte vertaukseni.

Ilmoitan nyt joka tapauksessa, että en ole oppinut olemaan kunnioittamatta muita armeijassa. Täysijärkinen suomalainen ymmärtää valtansa ja vastuunsa. Todennäköisesti sinä tollo olet juoppo ja sosiaalitoimiston elätti jo kolmannessa polvessa, mutta Minun tilanteeni on toinen. Olen saanut äidinmaidossa arvot, jotka kantavat minua läpi elämän. Olen perinyt peräänantamattomuuteni, kunnian- ja velvollisuudentuntoni, rohkeuteni ja sitkeyteni esi-isiltäni, jotka aikanaan kantoivat myös vastuunsa, vieläpä kriisiolosuhteissa. Olen heille velkaa sen, että pidän huolta siitä hyvinvointivaltiosta, jonka He aikanaan taistelivat ja jälleenrakensivat. Oletko edelleen sitä mieltä, että en kunnioita muita?

Samalla tavalla kunnioitan niitä naisia, joiden ansiosta kotirintama piti. Nämä naiset pitivät huolen asioiden toimimisesta niin hyvin kuin oli mahdollista ja työskentelivät lisäksi teollisuuden palveluksessa.

Tässä pari esimerkkiä kunnioittamistani ihmisistä. Huomenna lisää. Toivottavasti opit jotain ja sinulla on erittäin huono omatunto siitä, että sinä ja kaltaisesi siat ryyppäätte sen, mitä esi-isämme rakensivat ja me kunnon kansalaiset pidämme yllä. Häpeä!!

• Vasemmiston on O'Gay
        SOTURI_ kirjoitti:

Pahoittelut sinulle sivarisoturi(en epäile hetkeäkään, ettetkö olisi nimimerkkisi veroinen, mikäli jätämme soturi-sanan lopusta pois) sen johdosta, että vastaan vasta nyt. Olet joutunut odottamaan, kaltaisesi lättäpään kärsivällisyydellä varustetun lössykän mielestä, melko pitkältä tuntuvan ajan. Mutta lohduttaakseni sinua kerron, että hyvää kannattaa odottaa. Nyt sinun on aika pitää pieni tauko koodaamisessa ja syventyä lukemaan Minun mielipiteitäni. Lue ja ota opipsesi, senkin haiseva, kapinen rakkikoira!

Näsäviisastelu on juuri kaltaistesi vastuunpakenija-nörttien leipälaji. Koska ette kykene kaltaisteni seurassa taistelemaan edes sanan säilällä, teidän taliaivojen on turvauduttava samankaltaiseen typeryyteen, jota lapset harrastavat esikoulussa. Normaalille lapselle se on yksi kehitysvaihe, teille tyhmyreille se on lietettä, jonka seassa jatkatte säälittävää räpiköintiänne hamaan ikuisuuteen.

Ehkä minun olisi viisainta vaieta tyhmyytenne edessä, eikä tuhlata aikaani tietämättömien lurjusten koulimiseen. Teille on aikanaan lusikalla annettu, joten en voi alkaa kauhalla vaatimaan. Toivottavasti te typerät kuikelot ymmärsitte vertaukseni.

Ilmoitan nyt joka tapauksessa, että en ole oppinut olemaan kunnioittamatta muita armeijassa. Täysijärkinen suomalainen ymmärtää valtansa ja vastuunsa. Todennäköisesti sinä tollo olet juoppo ja sosiaalitoimiston elätti jo kolmannessa polvessa, mutta Minun tilanteeni on toinen. Olen saanut äidinmaidossa arvot, jotka kantavat minua läpi elämän. Olen perinyt peräänantamattomuuteni, kunnian- ja velvollisuudentuntoni, rohkeuteni ja sitkeyteni esi-isiltäni, jotka aikanaan kantoivat myös vastuunsa, vieläpä kriisiolosuhteissa. Olen heille velkaa sen, että pidän huolta siitä hyvinvointivaltiosta, jonka He aikanaan taistelivat ja jälleenrakensivat. Oletko edelleen sitä mieltä, että en kunnioita muita?

Samalla tavalla kunnioitan niitä naisia, joiden ansiosta kotirintama piti. Nämä naiset pitivät huolen asioiden toimimisesta niin hyvin kuin oli mahdollista ja työskentelivät lisäksi teollisuuden palveluksessa.

Tässä pari esimerkkiä kunnioittamistani ihmisistä. Huomenna lisää. Toivottavasti opit jotain ja sinulla on erittäin huono omatunto siitä, että sinä ja kaltaisesi siat ryyppäätte sen, mitä esi-isämme rakensivat ja me kunnon kansalaiset pidämme yllä. Häpeä!!

Aika Fasistista tekstiä.
        Mutta en vieläkään oikein ymmärrä tota asepalvelusta.
        Et oikein perustellut kuinka ihminen hyötyy asepalveluksesta. Vaatteeni kyllä osaan viikata, pestä ja silittää. Sängynkin osaan pedata. Osaan leirityä metsässä, mutta tulta en saa tehtyä ilman tulitikkuja tai sytkäriä.
        Armeijan takia menetin hyvän työpaikan ja tyttöystävän. Mitään en saannut tilalle ainoastaan opin olemaan katkera tälle yhteiskunnalle.

• SOTURI_
        Vasemmiston on O'Gay kirjoitti:

Aika Fasistista tekstiä.
        Mutta en vieläkään oikein ymmärrä tota asepalvelusta.
        Et oikein perustellut kuinka ihminen hyötyy asepalveluksesta. Vaatteeni kyllä osaan viikata, pestä ja silittää. Sängynkin osaan pedata. Osaan leirityä metsässä, mutta tulta en saa tehtyä ilman tulitikkuja tai sytkäriä.
        Armeijan takia menetin hyvän työpaikan ja tyttöystävän. Mitään en saannut tilalle ainoastaan opin olemaan katkera tälle yhteiskunnalle.

Voi teitä palestiinalaishuivimiehiä, kun teille saa joka asian vääntää rautalangasta. Jos teillä selkärangattomilla olisi aivot ja pystyisitte vieläpä niitä käyttämään...no mutta olkoon. Viisas tuottakoon jälleen tollolle ahaa-elämyksen.

Fasistista tekstiä. Niinkö? En huomannutkaan, joten kai ystävällisesti teet selkoa niistä fasistisista elementeistä, joista tekstini rakentuu.

Et ymmärrä asepalvelusta? Se, että et ymmärrä oikeastaan mitään, ei yllätä minua mitenkään. Kiviä nakkelemalla ja minkkejä karkuun päästelemällä lienee harva viisastunut.

Että en perustellut, kuinka ihminen hyötyy asepalveluksesta. No nyt perustellaan. Ja aion todellakin vääntää rautalangasta, koska kanssasi on täysin turhaa harrastaa mitään älyllistä stimulointia.

Ymmärrätkö sinä typerys lainkaan, että hyvinvointivaltio ei tarjoa ainoastaan huolenpitoa, vaan se tarjoaa myös velvollisuuksia. Mitä sinä hyödyt rikosoikeudellisesta vastuusta?(se tarkoittaa sitä, että kun sotket tussilla ratikkaa, tai polttelet makasiineja, niin tuhma poliisi vie viikkorahoistasi korvauksen ja saattaapa tuo ilkimys laittaa vaikka ihan arestiin!) Vastuullinen ihminen EI elä elämäänsä niin, että tavoittelee jatkuvasti maksimaalista hyötyä itselleen.

Minä olen hyötynyt armeijan käymisestä niin, että nuorena miehenä ollessani pääsin hiomaan ryhmätyötaitoja täysin erilaisten, eri puolelta Suomea tulleiden varusmiestovereiden kanssa. Lisäksi mukavan puuhastelun lomassa sain rakennettua koko elämän läpi kestäviä ystävyyssuhteita. Lisäksi opin alokasaikana olemaan hyvä alainen. Kurinalainen ja säntillinen. Metsässä olen aina ollut kuin kotonani ja olen sinne osannut myös leiriytyä. Se ei siis tarjonnut minulle mitään uutta, mutta monelle palvelustoverilleni se oli varmasti tässäkin mielessä elämysrikasta aikaa. Minäkään en saa tehtyä tulta ilman sytytintä tai tulitikkuja, mutta epäilen että moni sivaritumpelo ei saa tehtyä tulia edes näillä apuvälineillä.

Suoritin siis palvelukseni asiallisesti ja täsmällisesti. En joutunut rehkimään lainkaan. Asekäsittely ja ryhmän suuruisen osaston taistelutoiminta oli minulle helppoa kuin turkiseläimen niskojen sijoiltaan runksauttaminen. Niinpä tulin valituksi aliupseerikurssille, jossa sain arvokasta lisäoppia partion ja ryhmän johtamisesta. Myöhemmin RUK:ssa joukot vain kasvoivat ja sain hyvän kokonaiskuvan niin omista puolustusvoimista kuin vihollisestakin.

Nyt tullaan siihen vaiheeseen, josta minulle on ollut ehkä eniten hyötyä. Olin jo loistava alainen, nyt minusta oli kasvava loistava johtaja. Alkoi varusmiespalveluksen johtajakausi! Se oli hienoa aikaa, kun sai huonotkin taistelijat oppimaan ja yrittämään. Oli palkitsevaa huomata, että omalla esimerkillään sai jonkun innostumaaan esim. liikunnasta! Sain parasta mahdollista oppia ja kokemusta johtajan tehtäviin. Olen hyötynyt silloin oppimistani taidoista erittäin monta kertaa, siviilipuolella johtaessani.

Olen siis saanut asepalvelukseni aikana oppia niin alaisena kuin johtajanakin olemisesta. Lisäksi olen saanut vuoden työkokemusta ja hyvin suoritettu palvelus korvataan opintopisteinä tietyissä oppilaitoksissa. Armeijasta sain vuosiksi hyvän työpaikan ja mielenkiintoisia tehtäviä niin kotimaassa kuin ulkomaillakin. Ja tietenkin vain ja ainoastaan varusmiespalveluksen ansiosta.

Tärkeinpänä hyötynä voisin mainita kuitenkin sen hyvän mielen jonka saan, kun tiedän että minä en jättänyt velvollisuuttani hoitamatta. Olen valmis puolustamaan KOTIA, USKONTOA ja ISÄNMAATA!

Se, että saat potkut töistä, tai emäntä jättää, ei todellakaan ole armeijan vika. Mikään työnantaja ei ole niin tyhmä, että sanoo irti HYVÄN työntekijän asepalveluksen vuoksi. Ja ehkäpä se tyttöystäväkin huomasi, että nahjus mikä nahjus. Älä syytä armeijaa, vaan katso peiliin. Katkera voit puolestani olla vaikka siitä, ettei aurinko paistanut tänään kovin lämpimästi. Ei kiinnosta pätkääkään!

• Soturi_ on (elämäänsä pett...
        SOTURI_ kirjoitti:

Voi teitä palestiinalaishuivimiehiä, kun teille saa joka asian vääntää rautalangasta. Jos teillä selkärangattomilla olisi aivot ja pystyisitte vieläpä niitä käyttämään...no mutta olkoon. Viisas tuottakoon jälleen tollolle ahaa-elämyksen.

Fasistista tekstiä. Niinkö? En huomannutkaan, joten kai ystävällisesti teet selkoa niistä fasistisista elementeistä, joista tekstini rakentuu.

Et ymmärrä asepalvelusta? Se, että et ymmärrä oikeastaan mitään, ei yllätä minua mitenkään. Kiviä nakkelemalla ja minkkejä karkuun päästelemällä lienee harva viisastunut.

Että en perustellut, kuinka ihminen hyötyy asepalveluksesta. No nyt perustellaan. Ja aion todellakin vääntää rautalangasta, koska kanssasi on täysin turhaa harrastaa mitään älyllistä stimulointia.

Ymmärrätkö sinä typerys lainkaan, että hyvinvointivaltio ei tarjoa ainoastaan huolenpitoa, vaan se tarjoaa myös velvollisuuksia. Mitä sinä hyödyt rikosoikeudellisesta vastuusta?(se tarkoittaa sitä, että kun sotket tussilla ratikkaa, tai polttelet makasiineja, niin tuhma poliisi vie viikkorahoistasi korvauksen ja saattaapa tuo ilkimys laittaa vaikka ihan arestiin!) Vastuullinen ihminen EI elä elämäänsä niin, että tavoittelee jatkuvasti maksimaalista hyötyä itselleen.

Minä olen hyötynyt armeijan käymisestä niin, että nuorena miehenä ollessani pääsin hiomaan ryhmätyötaitoja täysin erilaisten, eri puolelta Suomea tulleiden varusmiestovereiden kanssa. Lisäksi mukavan puuhastelun lomassa sain rakennettua koko elämän läpi kestäviä ystävyyssuhteita. Lisäksi opin alokasaikana olemaan hyvä alainen. Kurinalainen ja säntillinen. Metsässä olen aina ollut kuin kotonani ja olen sinne osannut myös leiriytyä. Se ei siis tarjonnut minulle mitään uutta, mutta monelle palvelustoverilleni se oli varmasti tässäkin mielessä elämysrikasta aikaa. Minäkään en saa tehtyä tulta ilman sytytintä tai tulitikkuja, mutta epäilen että moni sivaritumpelo ei saa tehtyä tulia edes näillä apuvälineillä.

Suoritin siis palvelukseni asiallisesti ja täsmällisesti. En joutunut rehkimään lainkaan. Asekäsittely ja ryhmän suuruisen osaston taistelutoiminta oli minulle helppoa kuin turkiseläimen niskojen sijoiltaan runksauttaminen. Niinpä tulin valituksi aliupseerikurssille, jossa sain arvokasta lisäoppia partion ja ryhmän johtamisesta. Myöhemmin RUK:ssa joukot vain kasvoivat ja sain hyvän kokonaiskuvan niin omista puolustusvoimista kuin vihollisestakin.

Nyt tullaan siihen vaiheeseen, josta minulle on ollut ehkä eniten hyötyä. Olin jo loistava alainen, nyt minusta oli kasvava loistava johtaja. Alkoi varusmiespalveluksen johtajakausi! Se oli hienoa aikaa, kun sai huonotkin taistelijat oppimaan ja yrittämään. Oli palkitsevaa huomata, että omalla esimerkillään sai jonkun innostumaaan esim. liikunnasta! Sain parasta mahdollista oppia ja kokemusta johtajan tehtäviin. Olen hyötynyt silloin oppimistani taidoista erittäin monta kertaa, siviilipuolella johtaessani.

Olen siis saanut asepalvelukseni aikana oppia niin alaisena kuin johtajanakin olemisesta. Lisäksi olen saanut vuoden työkokemusta ja hyvin suoritettu palvelus korvataan opintopisteinä tietyissä oppilaitoksissa. Armeijasta sain vuosiksi hyvän työpaikan ja mielenkiintoisia tehtäviä niin kotimaassa kuin ulkomaillakin. Ja tietenkin vain ja ainoastaan varusmiespalveluksen ansiosta.

Tärkeinpänä hyötynä voisin mainita kuitenkin sen hyvän mielen jonka saan, kun tiedän että minä en jättänyt velvollisuuttani hoitamatta. Olen valmis puolustamaan KOTIA, USKONTOA ja ISÄNMAATA!

Se, että saat potkut töistä, tai emäntä jättää, ei todellakaan ole armeijan vika. Mikään työnantaja ei ole niin tyhmä, että sanoo irti HYVÄN työntekijän asepalveluksen vuoksi. Ja ehkäpä se tyttöystäväkin huomasi, että nahjus mikä nahjus. Älä syytä armeijaa, vaan katso peiliin. Katkera voit puolestani olla vaikka siitä, ettei aurinko paistanut tänään kovin lämpimästi. Ei kiinnosta pätkääkään!

Älkää tuhlatko fiksusti kirjoittavat aikaanne SOTURI_n kanssa väittelyyn. Sieltä ei ole yhdessäkään kirjoituksessa tullut yhtään kunnollista keskustelua olevaa lausetta.

Antakaa pojan olla rauhassa (ja pitää itseään miesten miehenä).

• SOTURI_
        Soturi_ on (elämäänsä pett... kirjoitti:

Älkää tuhlatko fiksusti kirjoittavat aikaanne SOTURI_n kanssa väittelyyn. Sieltä ei ole yhdessäkään kirjoituksessa tullut yhtään kunnollista keskustelua olevaa lausetta.

Antakaa pojan olla rauhassa (ja pitää itseään miesten miehenä).

Kumpikohan meistä kahdesta nyt loppujen lopuksi pystyykään järkevämpään keskusteluun...hmm. Sinun ei tarvitse vaivautua vastaamaan tähän viestiin, sillä tämä on se on tarkoitettu herättelemään lähinnä itseäsi pieneen itsekritiikkiin. MINÄ pystyn asialliseen keskusteluun niin kauan kuin minulla on asiallinen keskustelukumppani. Se, että teilaan teistä sivaripelleistä jokaisen sanallisella moukarillani, ei tee minusta asiatonta kirjoittelijaa. Perustelen omia mielipiteitäni ja toivon teiltä samaa. Mutta eipä taida pitkätukkamiehistä olla tosimiehelle vastusta tässäkään asiassa.

Sen lisäksi, että pohdiskelet hiljaa mielessäsi em. asiaa, voisit myös alkaa harkitsemaan äidinkielen kertauskursseja. Oli tuo jo semmoinen lausehirviö.

• sivarikessu

Hahha! Tämä viestiketju on täydellinen malliesimerkki sivari vs. asepalvelu -keskusteluista. Aluksi sivari kirjoittaa hillityn ja jopa älykkään viestin ilman kiihkoa. Ja tottahan toki siihen vastaa joku kessu/alikessu, mikä lie nakkikioskitappelija ja taas saadaan nauraa säälittäville pullistelijoille. Totuus on, että jos et halua raksalle pikkufirmaan jonkun ex-kersantin komennettavaksi, sivarilla ei ole mitään vaikutusta työnsaantiin. Olen itse ollut jopa Securitaksella (en vartijana) töissä sivarin käyneenä. Poliisiksikin "pääsemiselle"(jos joku haluaa) tehtiin helpotuksia, koska huomattiin, että korkeasti koulutetut eivät usein ole armeijaihmisiä. Pulaa kun oli tuolla tutkimuspuolella.

• Näin se menee

Oikeassa olet. Näin se meneekin.

• 2/92

SOTURI_ on niin innoissaan palvelusajastaan, kun se on ainoo aika sen elämässä millon se on tuntenut itsensä tärkeeksi. Kerrankin pääsi komentamaan muita ja kaikki, jotka ei olleet mukana sen moottorimarssilla on tietenkin paskahousuja ja täysiä luusereita. Paluu intistä kuplamuovitehtaan apuvartijaksi on kullanut muistot.

Itse en arvosta omaa palvelusaikaani paskan vertaan. Täysin turha homma oli. Oli täynnä SOTURI_:n kaltaisia aliupseereita ja yliopistossakin meni koko vuosi pilalle. Kesti puoli vuotta intin jälkeen, että sai pään totuteltua aktiiviseen käyttöön. Päätä kun ei intissä tarvi, tai oikeastaan on parempi ettei sitä siellä käytä. Hommat tuntuu paljon mielekkäämmiltä sillai ja vituttaa vähemmän.

• SOTURI_
        2/92 kirjoitti:

SOTURI_ on niin innoissaan palvelusajastaan, kun se on ainoo aika sen elämässä millon se on tuntenut itsensä tärkeeksi. Kerrankin pääsi komentamaan muita ja kaikki, jotka ei olleet mukana sen moottorimarssilla on tietenkin paskahousuja ja täysiä luusereita. Paluu intistä kuplamuovitehtaan apuvartijaksi on kullanut muistot.

Itse en arvosta omaa palvelusaikaani paskan vertaan. Täysin turha homma oli. Oli täynnä SOTURI_:n kaltaisia aliupseereita ja yliopistossakin meni koko vuosi pilalle. Kesti puoli vuotta intin jälkeen, että sai pään totuteltua aktiiviseen käyttöön. Päätä kun ei intissä tarvi, tai oikeastaan on parempi ettei sitä siellä käytä. Hommat tuntuu paljon mielekkäämmiltä sillai ja vituttaa vähemmän.

SOTURI_ on sen sortin soturi, että on käynyt kovempaakin koulua kuin SA. En voi kuin naurahtaa halveksien teille paskakasoille, jotka ette kykene suoriutumaan yleisestä asevelvollisuudesta.

Ja koska 90-luvun alkupuolella vastuutaan pakoillut, edelleen älyllisesti ameeban tasolla luikerteleva sontiainen on noin kovasti huolissaan nykyisestä toimenkuvastani, niin voin kertoa ilokseni seuraavaa: Kaitsen edelleen, omalla kannustavalla esimerkilläni suuren laitoksen turvallisuusasioista vastaavaa työryhmää. Tämän n. joukkueen vahvuisen osaston lisäksi pidän edelleen huolen lähimmäisistäni. Se on se suomalaisen miehen kunnia, joka tähän velvoittaa.

En ole myöskään sotilasarvoltani alikersantti, sen enempää kuin kersanttikaan. Olen upseeri ja herrasmies. Herrasmiesmäisesti käyttäydyn aina, tosin kaltaistenne paskanaamojen kanssa se on erittäin hankalaa. Kuitenkin aina teidänkaltaisianne kohdatessani, puren hammasta ja hymyilen aivan kuin vertaiselleni (vaikka todellisuudessa haluaisin murskata kallonne). Tästä syystä sinäkään idiootti et edes tietäisi, milloin kanssani keskustelet. Se on tosin hypoteettinen mahdollisuus, sillä painimme täysin eri sarjassa.

Olet oikeassa siinä, että Minä olen todella innoissani palvelusajastani, niin varusmiehenä kuin kantahenkilökunnan jäsenenäkin. Toimin tehtävissä, joissa tarvitaan myös järkeä. Sinähän et päätäsi ajattelemiseen käytä ja epäilen muutenkin vahvasti, että isälläsi lirahti sperman sekaan reilusti kusta.

Katso peiliin ja pety jälleen kerran!

• niin..
        SOTURI_ kirjoitti:

SOTURI_ on sen sortin soturi, että on käynyt kovempaakin koulua kuin SA. En voi kuin naurahtaa halveksien teille paskakasoille, jotka ette kykene suoriutumaan yleisestä asevelvollisuudesta.

Ja koska 90-luvun alkupuolella vastuutaan pakoillut, edelleen älyllisesti ameeban tasolla luikerteleva sontiainen on noin kovasti huolissaan nykyisestä toimenkuvastani, niin voin kertoa ilokseni seuraavaa: Kaitsen edelleen, omalla kannustavalla esimerkilläni suuren laitoksen turvallisuusasioista vastaavaa työryhmää. Tämän n. joukkueen vahvuisen osaston lisäksi pidän edelleen huolen lähimmäisistäni. Se on se suomalaisen miehen kunnia, joka tähän velvoittaa.

En ole myöskään sotilasarvoltani alikersantti, sen enempää kuin kersanttikaan. Olen upseeri ja herrasmies. Herrasmiesmäisesti käyttäydyn aina, tosin kaltaistenne paskanaamojen kanssa se on erittäin hankalaa. Kuitenkin aina teidänkaltaisianne kohdatessani, puren hammasta ja hymyilen aivan kuin vertaiselleni (vaikka todellisuudessa haluaisin murskata kallonne). Tästä syystä sinäkään idiootti et edes tietäisi, milloin kanssani keskustelet. Se on tosin hypoteettinen mahdollisuus, sillä painimme täysin eri sarjassa.

Olet oikeassa siinä, että Minä olen todella innoissani palvelusajastani, niin varusmiehenä kuin kantahenkilökunnan jäsenenäkin. Toimin tehtävissä, joissa tarvitaan myös järkeä. Sinähän et päätäsi ajattelemiseen käytä ja epäilen muutenkin vahvasti, että isälläsi lirahti sperman sekaan reilusti kusta.

SOTURI_ oot tyypillinen suomalainen kusipää, ainakin oon sellasen vaikutteen saanut. Armeija ei edelleenkään ole kaikkien velvollisuus!!! ei muo ainakaan olis voinut vähempää kiinnostaa joku saatanan armeija, siispä suoritan nyt sivaria. Tyytyväinen olen duuniini. ja mun sivaripalvelus aika kestää vain 9kk!!! EAT SHIT armybiatches

• ei...
        SOTURI_ kirjoitti:

voi todeta mitään muuta, kuin katkeruutta ja syvää vihaa. En usko, että olet toiminut mainitsemissasi tehtävissä. Jos, olet niin puolustusvoimien tulisi harkita vakaasti psykologisia testejä kantahenkilökunnalleen. Vai toisaalta, ehkä se juuri onkin se millä olet päässyt tappajakoulutuksen esimieheksi: halu murskata kalloja. Kamalaa ajatella, että kaltaisia on olemassa.

Taidat oikeasti olla täysin päinvastainen mitä annat ymmärtää.

• sellaista se...

..on ikävä kyllä,ne liksat ja muut edut kun valtiomme johdossa on sotilaspassinsa polttaneita!

Lue nimimerkin Otan töihin (vast) kirjoitus.

• Maibek

Minä ainakin haluaisin,että poikaystäväni käy intin. En pakota enkä painosta,mutta kultani tietää,että se merkitsee minulle paljon.

Se osoittaa,että mies on todella mies,eikä mikään laiskiainen,jota vähät kiinnostaa. Minulle intti ei ole "sotaan treenaamista" vaan koettelemusta,kasvamista ja yleensäkin miehistymistä.

Ihan hyvä,että miehetkin saavat tilaisuuden näyttää,mistä heidät on veistetty.

ps. ei ole pakko "päästä läpi",mutta kunhan tosissaan yrittää!

• järkevää

mikä pointti yrittää jotain täysin turhaa josta ei ole mitään hyötyä yhtään missään ?

• Maibek
        järkevää kirjoitti:

mikä pointti yrittää jotain täysin turhaa josta ei ole mitään hyötyä yhtään missään ?

..että pystyy siihen? Ylittää itsensä. Se on aika palkitsevaa.

• Kokemusta on

Kerrohan mitä ne pojut siel intissä oppii?Miten näkyy miehistyminen sitten arjessa,kun ovat armeijan suorittaneet?
        Sen mä ainakin tiedän ettei siellä opeteta omien aivojen käyttöä,ja sellaisiahan ne on,jotka sinne menee!
        36 vuotta eläneenä tiedän kokemuksesta,että ei se armeija tee pojista miehiä,kyllä se elämä koulii mieheksi,jos sekään.
        Mutta jospa kultasi on poikkeus säännöstä :)

• pitää
        Maibek kirjoitti:

..että pystyy siihen? Ylittää itsensä. Se on aika palkitsevaa.

sellaseen pystyä? tuhlata aikaa sellaiseen mikä täysin on turhaa?

• Maibek
        pitää kirjoitti:

sellaseen pystyä? tuhlata aikaa sellaiseen mikä täysin on turhaa?

Mitä pidät turhana ja mitä et. Ihmisillä on eri arvoja.

• Maibek
        Kokemusta on kirjoitti:

Kerrohan mitä ne pojut siel intissä oppii?Miten näkyy miehistyminen sitten arjessa,kun ovat armeijan suorittaneet?
        Sen mä ainakin tiedän ettei siellä opeteta omien aivojen käyttöä,ja sellaisiahan ne on,jotka sinne menee!
        36 vuotta eläneenä tiedän kokemuksesta,että ei se armeija tee pojista miehiä,kyllä se elämä koulii mieheksi,jos sekään.

Joitakin asioita on vaikea selittää,koska niitä vain pitää tärkeänä. Ehkä juuri se,kun intti on monille niin iso kynnys ja jos kultani siihen pystyy,niin kunnioitan,arvostan ja olen ylpeä hänestä.:) En tarkoita etten olisi nytkin,mutta voin myöntää,että arvostan enemmän inttiä.(en silti tuomitse sivaria.:)

Jos p.ystäväni käy armeijan,niin voin hyvällä omalla tunnolla olla kotirouva. Mielestäni roolit menevät silloin tasan.:)

• Maibek
        Kokemusta on kirjoitti:

Oppivat ehkä vähän nöyryyttä ja kunnioittavat omaa kotia. Riippunee tietenkin onko tyttöystävän tossun alla jo muutenkin.

• Kokemusta on
        Maibek kirjoitti:

Oppivat ehkä vähän nöyryyttä ja kunnioittavat omaa kotia. Riippunee tietenkin onko tyttöystävän tossun alla jo muutenkin.

..armeija niitä ominaisuuksia opeta,ne tulevat äidinmaidossa,eli pitäisi olla nuo hommat hanskassa jo ennen armeijan menoa.
        Mistäs naiset oppivat sitten nöyryyttä ja kodin kunnioitusta?Vai eikö meidän tarvitse?
        Tossun alla olemisesta,siellä ei mulla ainakaan ollut hyvä olla,en soisi sitä kellekkään. :)
        Mut eiks armeijassa olla aika ison tossun alla?Luulis intin käyneiden sit nauttivan,kun elo jatkuu samanlaisena armeijan jälkeen =D

• Maibek
        Kokemusta on kirjoitti:

..armeija niitä ominaisuuksia opeta,ne tulevat äidinmaidossa,eli pitäisi olla nuo hommat hanskassa jo ennen armeijan menoa.
        Mistäs naiset oppivat sitten nöyryyttä ja kodin kunnioitusta?Vai eikö meidän tarvitse?
        Tossun alla olemisesta,siellä ei mulla ainakaan ollut hyvä olla,en soisi sitä kellekkään. :)
        Mut eiks armeijassa olla aika ison tossun alla?Luulis intin käyneiden sit nauttivan,kun elo jatkuu samanlaisena armeijan jälkeen =D

jos nyt kärjistetään asiaa,niin kyllä siitä nyrkin ja hellan välissä olemisesta puhutaan. Ja kyllä naiset vain tekevät miehiä enemmän kotitöitä... Osaamme siten arvostaa puhdasta kotia. Kai tuo nöyryyden oppiminen on sitten hieman henk.koht. asia,mutta itse olen oppinut sen kotona.

Tykkäätte tai ette,niin arvostan heitä(naisia ja miehiä),jotka armeijan käyvät. :)

• ...siinä...
        Maibek kirjoitti:

jos nyt kärjistetään asiaa,niin kyllä siitä nyrkin ja hellan välissä olemisesta puhutaan. Ja kyllä naiset vain tekevät miehiä enemmän kotitöitä... Osaamme siten arvostaa puhdasta kotia. Kai tuo nöyryyden oppiminen on sitten hieman henk.koht. asia,mutta itse olen oppinut sen kotona.

Tykkäätte tai ette,niin arvostan heitä(naisia ja miehiä),jotka armeijan käyvät. :)

...mitään onglemaa olekaan, että arvostat niitä henkilöitä, jotka käyvät armeijan. Mielestäni on vain hivenen naiivia ajatella, ettet voi arvostaa sellaisia henkilöitä jotka eivät armeijaa ole käyneet vaikka he myöhemmässä elämässä olisivat tehneet mitä vain.

Mietippä tilannetta jossa sinut leikkaa lääkäri, joka ei ole käynyt armeijaa, ja pelastaa henkesi. Voitko olla arvostamatta häntä? Eiköhän arvostuksen kuitenkin voi ansaita monella tavalla.

Ehkä sinäkin huomaat muutaman vuoden päästä sen.

• Maibek
        ...siinä... kirjoitti:

...mitään onglemaa olekaan, että arvostat niitä henkilöitä, jotka käyvät armeijan. Mielestäni on vain hivenen naiivia ajatella, ettet voi arvostaa sellaisia henkilöitä jotka eivät armeijaa ole käyneet vaikka he myöhemmässä elämässä olisivat tehneet mitä vain.

Mietippä tilannetta jossa sinut leikkaa lääkäri, joka ei ole käynyt armeijaa, ja pelastaa henkesi. Voitko olla arvostamatta häntä? Eiköhän arvostuksen kuitenkin voi ansaita monella tavalla.

Ehkä sinäkin huomaat muutaman vuoden päästä sen.

..aiemmin,että en vähättele niitä,jotka käyvät siviilipalveluksen. Isoveljeni oli kuukausia armeijassa,mutta päätti vaihtaa siviilipalvelukseen ja silti kunnioitan häntä sydämeni pohjasta.

Jos tapaisin pojan(tosin nyt olen siis varattu) joka käy siviilipalvelusta, en tuomitsisi häntä sen perusteella.
        Jos poikaystäväni sanoisi ettei käy inttiä,niin mielestäni riittävä syy ei ole,että "tulee ikävä tietokonetta" tai "ei huvita, miksi menisin?".

Oletat,että ajattelen "joko intti tai olet luuseri" no en todellakaan. Yritin vain kertoa,että miksi arvostan sitä,että käy/yrittää käydä intin.

Armeijaan menemättömyys tai meno on jokaisen oma päätös.Kerroin vain sen,mitä minä arvostan.

• mårtti

"unohda vanhanaikaiset "Miehet käyvät armeijan!"-jutut."

Hintti vai jänishousu?

• joopa

Armeijan käyminen nyt kuitenkin vieläkin tässä maassa on kunnioitus sotiemme veteraaneja kohtaa ja kiitoksen osoitus siitä ettei meidän tarvitse esim. puhua venäjää.

Kyllä siinä sotaveteraani isoisä ja lottana toiminut isoäiti ylpeinä puhuvat tuttavilleen ja sukulaisilleen, että meidän pojan/tyttären poika onkin siviilipalveluksessa kuorimassa perunoita..

Nooh jokaisen oma valinta, itse en perusta sivarista.

• jääkäri

Näin on. Ymmärrän kyllä jos on jotain ongelmia fysiikan puolella ettei kykene armeijaa suorittamaan. Mut kaikki muu on vaan asenteesta kii.

En mäkään rakastanut armeijaa, yrittivät väkisin tunkea aliupseerikouluunkin, ettei oos päässy puolella vuodella. Sain puhuttua itseni puolen vuoden mieheks, koska opiskelupaikka oli tiedossa jo armeijaan mennessä.

Mun mielestä jokainen suomalainen mies on isovanhemmilleen sen verran velkaa sota-ajoista, et suorittaa armeijan ollakseen valmis puolustamaan maamme rajoja samalla tavalla kriisitilanteen iskiessä. En kylläkään usko et sellaista tulee ikinä enää tapahtumaan, mut valmis on oltava kaikkeen...

On kouluvelvollisuus ja asevelvollisuus, kaikki on hyvinkin pitkälti henkilökohtaisesta asenteesta kii...

• naiset...
        jääkäri kirjoitti:

Näin on. Ymmärrän kyllä jos on jotain ongelmia fysiikan puolella ettei kykene armeijaa suorittamaan. Mut kaikki muu on vaan asenteesta kii.

En mäkään rakastanut armeijaa, yrittivät väkisin tunkea aliupseerikouluunkin, ettei oos päässy puolella vuodella. Sain puhuttua itseni puolen vuoden mieheks, koska opiskelupaikka oli tiedossa jo armeijaan mennessä.

Mun mielestä jokainen suomalainen mies on isovanhemmilleen sen verran velkaa sota-ajoista, et suorittaa armeijan ollakseen valmis puolustamaan maamme rajoja samalla tavalla kriisitilanteen iskiessä. En kylläkään usko et sellaista tulee ikinä enää tapahtumaan, mut valmis on oltava kaikkeen...

On kouluvelvollisuus ja asevelvollisuus, kaikki on hyvinkin pitkälti henkilökohtaisesta asenteesta kii...

ole velkaa isovanhemilleen sitten mistään?

Armeija käymisessä ei ollut fyysistä estettä, vaan se, että valitettavasti olen henkisesti ikäisiäni huomattavasi kehittyneempi, ja en yksinkertaisesti kestä sellaista toimintaa, jossa ei saa ajatella omilla aivoilla (sellaista sai sivarissa). Samoin ikätovereiden henkinenikä on niin alhainen, että olen tyytyväinen kun siitä jengistä pääsi eroon lukion jälkeen. Mutta, tätä tietysti on samalla tasolla olevan vaikea ymmärtää.

• jääkäri
        naiset... kirjoitti:

ole velkaa isovanhemilleen sitten mistään?

Armeija käymisessä ei ollut fyysistä estettä, vaan se, että valitettavasti olen henkisesti ikäisiäni huomattavasi kehittyneempi, ja en yksinkertaisesti kestä sellaista toimintaa, jossa ei saa ajatella omilla aivoilla (sellaista sai sivarissa). Samoin ikätovereiden henkinenikä on niin alhainen, että olen tyytyväinen kun siitä jengistä pääsi eroon lukion jälkeen. Mutta, tätä tietysti on samalla tasolla olevan vaikea ymmärtää.

Justiinsa... On aika varmasti aika hienoa kun on henkisiltä ominaisuuksiltaan muita ylempänä (kuka edes kehtaa sanoa noin). Olet varmaan hyppinyt peruskoulussakin aina syyslukukaudella vuotta ylempien luokalle, kun ei muitten henkinen ikä sun vastaavaa ole kohdannut:)

Pikkasen myös korjausta tohon omilla aivoilla ajattelemiseen. Armeijaan ei nimenojaan oteta sellaisia, jotka eivät kykene ajattelemaan omilla aivoillaan, karkeasti sanoen esim. kehitysvammaisia tai ns.normaali kehityksessä jälkeenjääneitä. Totta on, että ihan mitä vaan ei voi tehdä miten itse haluaa, mut sama juttuhan on normaali siviilielämässämmekin. Siitähän ei tositilanteessa tulisi yhtään mitään muuta kuin ruumiita jos jokainen sotilas hyppisi oman päänsä mukaan...

Todellisuus on se, että sä et ollut, etkä ole varmasti vieläkään niin henkisesti kehittynyt suorittaaksesi armeijan ylpeytesi välillä niellen kuten suurin osa asevelvollista tekee. Olet aina saanut tehdä elämässäsi miten ja mitä itse haluat etkä voinut kuvitellakaan, että lähdet muitten komennettavaksi.
        Olenko väärässä?

• ........
        jääkäri kirjoitti:

Justiinsa... On aika varmasti aika hienoa kun on henkisiltä ominaisuuksiltaan muita ylempänä (kuka edes kehtaa sanoa noin). Olet varmaan hyppinyt peruskoulussakin aina syyslukukaudella vuotta ylempien luokalle, kun ei muitten henkinen ikä sun vastaavaa ole kohdannut:)

Pikkasen myös korjausta tohon omilla aivoilla ajattelemiseen. Armeijaan ei nimenojaan oteta sellaisia, jotka eivät kykene ajattelemaan omilla aivoillaan, karkeasti sanoen esim. kehitysvammaisia tai ns.normaali kehityksessä jälkeenjääneitä. Totta on, että ihan mitä vaan ei voi tehdä miten itse haluaa, mut sama juttuhan on normaali siviilielämässämmekin. Siitähän ei tositilanteessa tulisi yhtään mitään muuta kuin ruumiita jos jokainen sotilas hyppisi oman päänsä mukaan...

Todellisuus on se, että sä et ollut, etkä ole varmasti vieläkään niin henkisesti kehittynyt suorittaaksesi armeijan ylpeytesi välillä niellen kuten suurin osa asevelvollista tekee. Olet aina saanut tehdä elämässäsi miten ja mitä itse haluat etkä voinut kuvitellakaan, että lähdet muitten komennettavaksi.
        Olenko väärässä?

???

Vastaatko vielä tuohon, että eivätkö naiset ole velkaa isovanhemmilleen? Mä en ainakaan ole omilleni mitään velkaa.

• muuten....
        jääkäri kirjoitti:

Se on muuten oppivelvollisuus eikä kouluvelvollisuus... Opiskella voi kotonakin jos joku on opettamassa...

• jääkäri
        muuten.... kirjoitti:

Se on muuten oppivelvollisuus eikä kouluvelvollisuus... Opiskella voi kotonakin jos joku on opettamassa...

Kiitos korjauksesta! Tiesit kuitenkin mitä tarkoitin...

• jääkäri
        ........ kirjoitti:

???

Vastaatko vielä tuohon, että eivätkö naiset ole velkaa isovanhemmilleen? Mä en ainakaan ole omilleni mitään velkaa.

Aletaan nyt saivartelemaan... Naisten tehtävä on ollut huolehtia kotirintaman kasassa pysymisestä sodan aikana. Siihen ei erikoiskoulutusta paljon tarvita. Riittää, että on elänyt elämää...

Tarkoitan "velkaa" sillä, että miehet ovat sen verran velkaa nähdäkseen hiukkasen vaivaa hommatakseen maanpuolustuksen tarvittavia tietoja ja taitoja. Erittäin yksinkertainen juttu. En ole mikään kiihkoilija, mielestäni ihan isänmaallinen vaan.Kumma kun et ymmärrä vaikka olet tasoltasi muita ylempänä...

• se...
        jääkäri kirjoitti:

Aletaan nyt saivartelemaan... Naisten tehtävä on ollut huolehtia kotirintaman kasassa pysymisestä sodan aikana. Siihen ei erikoiskoulutusta paljon tarvita. Riittää, että on elänyt elämää...

Tarkoitan "velkaa" sillä, että miehet ovat sen verran velkaa nähdäkseen hiukkasen vaivaa hommatakseen maanpuolustuksen tarvittavia tietoja ja taitoja. Erittäin yksinkertainen juttu. En ole mikään kiihkoilija, mielestäni ihan isänmaallinen vaan.Kumma kun et ymmärrä vaikka olet tasoltasi muita ylempänä...

ollut mitään saivartelua. Et vaan pysty vastaamaan ko. kysymykseen, muuten kuin toteamalla sen saivarteluksi. Miksei miehet vois olla kotirintamalla?

Ja edelleen, kukaan ei ole velkaa kenellekään. En minä ainakaa.

• esim. 80 kilon
        se... kirjoitti:

ollut mitään saivartelua. Et vaan pysty vastaamaan ko. kysymykseen, muuten kuin toteamalla sen saivarteluksi. Miksei miehet vois olla kotirintamalla?

Ja edelleen, kukaan ei ole velkaa kenellekään. En minä ainakaa.

teräspalkkia vai kannatko itse?

Musta tuntuu että olet hiukan vajaa ennemmin kuin ylempänä muita.

Eikä opit ole muutenkaan mennyt jakeluun...

Aikaisemmin tuo nim. jääkäräri mainitsi:

"Mun mielestä jokainen suomalainen mies on isovanhemmilleen sen verran velkaa sota-ajoista, et suorittaa armeijan ollakseen valmis puolustamaan maamme rajoja samalla tavalla kriisitilanteen iskiessä. En kylläkään usko et sellaista tulee ikinä enää tapahtumaan, mut valmis on oltava kaikkeen...

On kouluvelvollisuus ja asevelvollisuus, kaikki on hyvinkin pitkälti henkilökohtaisesta asenteesta kii..."

Niin tuo tekee selväksi jopa SINULLE JOKA OLET MUITA YLEMMÄLLÄ TASOLLA, että olemme Suomessa, maassa jota Isoisät puolusti ja Isoäidit hoiti tämän maan sisäiset toimet, huollot, vaatteet, terveydenhoito etc. Suomen laki on velvoittanut suomalaiset miehet suorittamaan asepalveluksen, johon on tullut lisäyksiä, esim. sivari.

"Ja edelleen, kukaan ei ole velkaa kenellekään. En minä ainakaa."

Jos sota syttyy, niin sun aivot ammutaan rk:lla maata kiertävälle radalle.

Mutta pistä sinä ylemmän tason mies nainen rintamalle, no toisaalta ennemmin nainen kuin tuollainen pelle, ei Suomen armeija sua tarviskaan.

Jääkäri on oikeilla linjoilla!

• lailla...
        esim. 80 kilon kirjoitti:

teräspalkkia vai kannatko itse?

Musta tuntuu että olet hiukan vajaa ennemmin kuin ylempänä muita.

Eikä opit ole muutenkaan mennyt jakeluun...

Aikaisemmin tuo nim. jääkäräri mainitsi:

"Mun mielestä jokainen suomalainen mies on isovanhemmilleen sen verran velkaa sota-ajoista, et suorittaa armeijan ollakseen valmis puolustamaan maamme rajoja samalla tavalla kriisitilanteen iskiessä. En kylläkään usko et sellaista tulee ikinä enää tapahtumaan, mut valmis on oltava kaikkeen...

On kouluvelvollisuus ja asevelvollisuus, kaikki on hyvinkin pitkälti henkilökohtaisesta asenteesta kii..."

Niin tuo tekee selväksi jopa SINULLE JOKA OLET MUITA YLEMMÄLLÄ TASOLLA, että olemme Suomessa, maassa jota Isoisät puolusti ja Isoäidit hoiti tämän maan sisäiset toimet, huollot, vaatteet, terveydenhoito etc. Suomen laki on velvoittanut suomalaiset miehet suorittamaan asepalveluksen, johon on tullut lisäyksiä, esim. sivari.

"Ja edelleen, kukaan ei ole velkaa kenellekään. En minä ainakaa."

Jos sota syttyy, niin sun aivot ammutaan rk:lla maata kiertävälle radalle.

Mutta pistä sinä ylemmän tason mies nainen rintamalle, no toisaalta ennemmin nainen kuin tuollainen pelle, ei Suomen armeija sua tarviskaan.

Jääkäri on oikeilla linjoilla!

nainen voi käsitellä asetta ja tapaa ihmisiä siellä sinun rintamallsi, kuin mies. Jos kerran on asevelvollisuus niin kaikille se sitten, sukupuoleen katsomatta.

Tekstisi taso osoittaa, että olet ihmistyyppiä joka ei pysty keskustelemaan normaalisia vaan tunteet kuohahtavat pintaa ja alkaa nimittely ja herjaaminen.

• aivoituksia, niin täytyy
        lailla... kirjoitti:

nainen voi käsitellä asetta ja tapaa ihmisiä siellä sinun rintamallsi, kuin mies. Jos kerran on asevelvollisuus niin kaikille se sitten, sukupuoleen katsomatta.

Tekstisi taso osoittaa, että olet ihmistyyppiä joka ei pysty keskustelemaan normaalisia vaan tunteet kuohahtavat pintaa ja alkaa nimittely ja herjaaminen.

sanoa ettei se järkevien puhuminen onnistu sultakaan.

"Tekstisi taso osoittaa, että olet ihmistyyppiä joka ei pysty keskustelemaan normaalisia vaan tunteet kuohahtavat pintaa ja alkaa nimittely ja herjaaminen."

Joo, ja uskotko kun tulisit naamatusten väittelemään tuollaist paskaa,
        niin vetäisin sua turpaan, sillä isoisäni oli yksi niistä jotka antoi meille mahdollisuuden itsenäisessä Suomessa asumiseen.

• lutikka77

Minulle siviilipalvelus ei tullut mieleenikään. Kun joku valitsee siviilipalveluksen aidosti vakaumuksen tms. vuoksi, arvostan heitä siinä kuin muitakin ihmisiä.

Itse olen maanpuolustusaktiivi ja käyn "leikkimässä sotaa" - kuten tässäkin threadissa on jo sanottu - säännöllisen epäsäännöllisesti. Nyt innokkaimmat ovat jo leimanneet minut sotahullutksi kusipääksi - siitä vain. Toimin sellaisen asian puolesta, jonka koen tärkeäksi: Suomen puolustaminen, vaikka aseellisesti. Olen isänmaallinen ja haluan kyetä toimimaan kriisiajan tilanteessa asemani mukaisesti (olen siis RUKin käynyt). En haluaisi koskaan joutua laukaisemaan asetta tosi tilanteessa, vielä vähemmän tappaa ketään.

En yhdy mielipiteeseen, jossa sanottiin, ettei armeijassa saa ajatella itse. Päin vastoin, armeijassa saa ja pitää ajatella itse kyetäkseen suoriutumaan annetuista tehtävistä. Tehtävien vaativuus tietysti vaihtelee - ja usein ne ovat epämielekkäitä monella tapaa. Määrittelisin asian mieluummin niin, että armeijassa ei saa toimia omapäisesti.

Sivarit tekevät arvokasta työtä omalla sarallaan, kunhan siviilipalvelus valitaan todellisin perustein eikä laiskuudesta tai asennevamman vuoksi.

Nimetön on tehnyt omista lähtökohdistaan oikean valinnan - kirjoituksen 'älä suotta kärsi intissä, ryhdy sen sijaan tienaamaan' -sävy toisaalta ärsytti. Onnea kuitenkin valitsemallasi tiellä. Taidan tästä lähteä "leikkimään sotaa".

• sivariin ja annetaan

Håkanien, Igoreiden ja Mohammadien vallata tämä maa.

Samassa ne raiskaa naiset, lapset, vielä meitinkin (lue miehet), polttaa talot, pilaa maan etc.

Teen kunniaa isoisillemme, jotka puolustivat maatamme ja sen johdosta täällä puhutaan suomen kieltä, ollaan suomalaisia ja voidaan nauttia elämästämme.

Itse palvelin 362 vrk intissä ja jos pakko on niin sotaan lähden, vaikkakin kyyneleen päästän.

Mutta sellainen kaveri jolla ei ole taistelukoulutusta, on taistelussa turvallisuusriski oikeille sotilaille.

Täten annan niskalaukauksen sivarille tositilanteessa suosiolla, ennenkuin annan tappaa taistelutovereita.

Tästäkin joku sivari vetää herneet nenään, mutta kun olis käynyt armeijan, niin tietäisi mistä on puhe.

Siviilipalvelus on häpeä Suomen itsenäisyyden puolesta. Meillä on jo lotat, vaipanvaihtajat voi taistella vastustajan puolella.

• alokkaan äiti

Vielä on miehiä Suomessa! Itsenäisesti ja rohkeasti ajattelevia, perinteitä ja isänmaata kunnioittavia, oikeita Uroksia!!!

Paras ja nasevin kirjoitus aikoihin tällä palstalla. Siihen ei ole mitään lisättävää eikä mitään muutettavaa.

Kiitos Sinulle siitä ja hyvää kesän jatkoa!

• Sivari@w0rk

Mikä vittua teitä vaivaa. Turpaan suo pitäis antaa kun tollasta paskaa jaksat jauhaa.
        Ja niin, siviilipalvelus ei suinkaan ole häpeä. Tuo sun ajattelutapas pistää veren kiehumaan, huomaa että olet tyypillinen suomalainen _paskapää_.
        Tänne ei kukaan ole hyökkäämässä koska ketään ei kiinnosta vallata suomea.

• res. alik. -76
        Sivari@w0rk kirjoitti:

Mikä vittua teitä vaivaa. Turpaan suo pitäis antaa kun tollasta paskaa jaksat jauhaa.
        Ja niin, siviilipalvelus ei suinkaan ole häpeä. Tuo sun ajattelutapas pistää veren kiehumaan, huomaa että olet tyypillinen suomalainen _paskapää_.

Jo otsikosta näkee mitä teidän sivareiden päässä liikkuu. Ymmärtäisin, jos suoraan sanottaisiin että ollaan pelkureita ja vastuunpakoilijoita, that's it. Mutta ei, kaikilla sama liturgia laillisuudesta ja maailmanparantamisesta, voi MITÄ PASKAA.

Otsikkoon viitaten lue edes tämä linkki,

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=4500000000001447&posting=22000000018165947

etenkin sen viimeinen kappale on tärkeä, mutta jätän sen vastauksen teidän itse oivallettavaksi, koska haluan edes nähdä, liikkuuko siellä harmaassa massassa enää muuta kuin kusi.

• res. alik. -76
        Sivari@w0rk kirjoitti:

Jos ei silti vielä säteile mitä ajattelin, niin tässä pieni tarkennus. Venäjä ei tosiaankaan halua vallata enää koko Suomea, sillä on maata enemmän kuin kylliksi. Sille riittää kun se saa joskus seuraavat kaupungit rajakaupungeikseen 10-20 km suojavyöhykkeineen sekä pohjoiseen että länteen.

Lappeenranta
        Kouvola
        Lahti
        Kerava
        Helsinki

Helsingin ottaminen on se kaikkein mieluisin hanke, koska sillä voidaan perustella kansalle se, että Venäjähän on oikeastaan rakentanut Helsingin kaupungin v.1809 jälkeen.

Japanilla on noin 13 % pienempi väestöpohja nyky Venäjään nähden, silti sillä ei ole mitään vaikeuksia viedä tuotteitaan maailmalle. Entä jos nyky Venäjän bruttokansantuote räjähtää nousuun nykyisen Hollannin tasolta edes puoleen tuosta Japanin tasosta, mitä se tarvitsee eniten ollakseen uskottava suurvalta ja millä luonnon rikkauksilla se ostaa USA:n hiljaiseksi?

Ajattele tätä äläkä ole naivi.

PS. Helsingin menettämisestä en enää tosin olisi niin huolissani, koska noin 80 % Suomen sivareista ja muusta kuonasta taitaa asua Helsingin metropolialueella, toivoisin että ne jäisivät myös sinne!

• alokkaan äiti....
        Sivari@w0rk kirjoitti:

nimimerkin älynhohtoista kirjoitusta:

"Paras ja nasevin kirjoitus aikoihin tällä palstalla. Siihen ei ole mitään lisättävää eikä mitään muutettavaa."

• Sivari@w0rk
        res. alik. -76 kirjoitti:

Jos ei silti vielä säteile mitä ajattelin, niin tässä pieni tarkennus. Venäjä ei tosiaankaan halua vallata enää koko Suomea, sillä on maata enemmän kuin kylliksi. Sille riittää kun se saa joskus seuraavat kaupungit rajakaupungeikseen 10-20 km suojavyöhykkeineen sekä pohjoiseen että länteen.

Lappeenranta
        Kouvola
        Lahti
        Kerava
        Helsinki

Helsingin ottaminen on se kaikkein mieluisin hanke, koska sillä voidaan perustella kansalle se, että Venäjähän on oikeastaan rakentanut Helsingin kaupungin v.1809 jälkeen.

Japanilla on noin 13 % pienempi väestöpohja nyky Venäjään nähden, silti sillä ei ole mitään vaikeuksia viedä tuotteitaan maailmalle. Entä jos nyky Venäjän bruttokansantuote räjähtää nousuun nykyisen Hollannin tasolta edes puoleen tuosta Japanin tasosta, mitä se tarvitsee eniten ollakseen uskottava suurvalta ja millä luonnon rikkauksilla se ostaa USA:n hiljaiseksi?

Ajattele tätä äläkä ole naivi.

PS. Helsingin menettämisestä en enää tosin olisi niin huolissani, koska noin 80 % Suomen sivareista ja muusta kuonasta taitaa asua Helsingin metropolialueella, toivoisin että ne jäisivät myös sinne!

teillä ei ole mitään pitäviä argumentteja. pelkkää jossittelua.

• Sivari_

Keskustelusta paistaa selvästi kaksi puolta. On älykkäät ja perustellut kommentit, sekä omiin mielipiteisiin ja usein rankasti ylimeneviin mielipiteisiin perustuvat. Molemmilla puolilla on kumpiakin.

Esim. Soturi_ heiluttaa omasta mielestään hienosti sanansäilää, kuitenkaan hänen viestinsä eivät sano mitään uutta. Samoin on toisinkin päin. Ei pitäisi suoraan leimata intin käyneitä sotahulluiksi ja sivareita homoiksi.

Toivoisin perusteltuja vastauksia: Onko mielestänne sivarin käyminen järkevää?

• Mä ainakin olen tosi kateellinen yhdelle hyvälle ystävälle jonka mies on armeijassa töissä. Ne on niin komea pari ku sillä miehellä on se puku päällä. Mä ainakin haluun kans aikanaan miehen joka on armeijassa töissä että saan kans olla ylpeä miehestäni.
      Lisäksi on ihan tyhmää väistää että armeijassa töissä olevat olisivat jotenkin erikoisia, toi minkä tunnen on ainakin näin töiden ulkopuolella tosi kiva mies.
      Tää oli taas "vaan" naisen mielipide...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      48
      3080
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2884
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2316
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1296
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1073
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      979
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe