Gabrion 300mg

Gabapentiini

Onko kukaan syönyt lääkettä nimeltä Gabrion 300mg ja jos omakohtaisia kokemuksia löytyy niin millaisia?

Tai muuta tietoa lääkkeestä?

Olen syönyt Tramal 200mg ja nyt määrättiin tällaista hermosärkyyn, voimakkaaseen ja krooniseen.

Niinpä kaipaisinkin hieman enemmän tietoa, kuin mitä Pharmacia Fennicasta tai tuoteselosteesta tai Lääkelaitoksen sivuilta löytyy.

Kaikki mahdollinen mitä vain mieleen tulee.

174

129808

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • chiari 1

      Käytin gabrion 300mg noin vuosiaikaa 3 annosta päivässä.Siitä tuli erinäisiä oireita ja lopetin sen pikkuhiljaa pois.Oloki koheni mut säryt voimistu samalla.
      Nyt olen aloittanut uudestaan kun ei tunnu olevan muuta vaihtoehtoa.
      Oireina oli väsymys tosi rankka,vetelä olo,vatsa kipuja,virtsarakon tulehduksia,painon nousua,huimausta,itkuisuutta,masennusta.....
      Ei kuulosta hyvältä ,mut jos sinua yhtään lohduttaa niin rohkaisen sinua kokeilemaan mikäli sinun kivut on sietämättömiä.
      Kärsin kovista ja rajuista kivuista päästä lähtien ja laskeutuu harteille ja siitä selkään ja jalkaan.Nyt olen 2:na päivänä ottanut 300mg aamulla ja olo on rennompi"huppelimainen"....
      Ilmoittele kuinka sulla menee.....Vertaillaan oireita yhdessä....jatkoja

      • vaihdettiin

        takaisin Tramal 200mg.

        Niistä Gabrioneista tuli huono olo, henkisestikin...

        Mutta nyt onneksi kaikki taas OK!


      • chiari 1
        vaihdettiin kirjoitti:

        takaisin Tramal 200mg.

        Niistä Gabrioneista tuli huono olo, henkisestikin...

        Mutta nyt onneksi kaikki taas OK!

        Taidan kokeilla myös vaihtaa jos tramal sopisi minullekkin paremmin,olen joskus saanut sitä 100 mg kun on ollut kovia selkäkipuja.Minusta ne vaikutti takaraivoon huumaavan kauheen olon silloin. ONKO SULLA TULLU MITÄÄN OUTOJA TUNTEMUKSIA? Montako annosta joudut käyttämään päivässä?Missä kehon osassa sinulla ne krooniset kivut on?Minulla on selkärangassa 5 vikapaikkaa ja leikattu ylin niskanikama osaksi pois,koska on ahtauma pikkuaivojen työntyminen kaularankaan muutaman millin.


      • vierailija11
        chiari 1 kirjoitti:

        Taidan kokeilla myös vaihtaa jos tramal sopisi minullekkin paremmin,olen joskus saanut sitä 100 mg kun on ollut kovia selkäkipuja.Minusta ne vaikutti takaraivoon huumaavan kauheen olon silloin. ONKO SULLA TULLU MITÄÄN OUTOJA TUNTEMUKSIA? Montako annosta joudut käyttämään päivässä?Missä kehon osassa sinulla ne krooniset kivut on?Minulla on selkärangassa 5 vikapaikkaa ja leikattu ylin niskanikama osaksi pois,koska on ahtauma pikkuaivojen työntyminen kaularankaan muutaman millin.

        Tradolan retar 150 on hyvä kipuihin, otan yhden aamulla ja toisen illalla. Alussa vähän huimasi, pilkoin pieniin osiin alussa se meni ohi ja toimii. Minulla on krooninen selkäkipu. Fysiatri määräsi.


      • addisson

        gabrion 300 toiminut erittäin hyvin.ei mitään sivuvaikutuksia. suosittelen kokeileen,ei sovi kaikille


      • Anonyymi

        Gabrionia olen syönyt vuosia krooniseen kovaan selkäkipuun.Toimii.Aluksi oli heitehuimausta,mutta muutaman viikon jälkeen antoi periksi.Hyvä lääke hermosärkyihin.


      • Anonyymi
        chiari 1 kirjoitti:

        Taidan kokeilla myös vaihtaa jos tramal sopisi minullekkin paremmin,olen joskus saanut sitä 100 mg kun on ollut kovia selkäkipuja.Minusta ne vaikutti takaraivoon huumaavan kauheen olon silloin. ONKO SULLA TULLU MITÄÄN OUTOJA TUNTEMUKSIA? Montako annosta joudut käyttämään päivässä?Missä kehon osassa sinulla ne krooniset kivut on?Minulla on selkärangassa 5 vikapaikkaa ja leikattu ylin niskanikama osaksi pois,koska on ahtauma pikkuaivojen työntyminen kaularankaan muutaman millin.

        Tramal on opioidi, sanovat , "mieto" ! Kokemusta pitkältä ajalta. Voimakkaasti mieleen vaikuttava, passivoiva, riippuvuus pirullinen..

        Caprion aiheuttaa voimakkaita iho oireita, mutta vain kaulasta ylöspäin, eli pää hilseilee, ja kasvot rupeilee/ laikukasta punoitusta.

        Tramalista pääsin reilu vuosi takaperin, ja nyt tuo pirun kaatumatautilääke, taidasn lopettaa senkin..


      • Anonyymi
        addisson kirjoitti:

        gabrion 300 toiminut erittäin hyvin.ei mitään sivuvaikutuksia. suosittelen kokeileen,ei sovi kaikille

        On hyvä mutta ongelmat alkaa lopetettaessa. Minulla alasajo menossa ja on kyllä karmeet vierotusoireet :(


      • Anonyymi
        chiari 1 kirjoitti:

        Taidan kokeilla myös vaihtaa jos tramal sopisi minullekkin paremmin,olen joskus saanut sitä 100 mg kun on ollut kovia selkäkipuja.Minusta ne vaikutti takaraivoon huumaavan kauheen olon silloin. ONKO SULLA TULLU MITÄÄN OUTOJA TUNTEMUKSIA? Montako annosta joudut käyttämään päivässä?Missä kehon osassa sinulla ne krooniset kivut on?Minulla on selkärangassa 5 vikapaikkaa ja leikattu ylin niskanikama osaksi pois,koska on ahtauma pikkuaivojen työntyminen kaularankaan muutaman millin.

        no kai kun se on puhas opiodi. Voi päässä joo "huumata" :) Olkaahan varovaisia koukusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On hyvä mutta ongelmat alkaa lopetettaessa. Minulla alasajo menossa ja on kyllä karmeet vierotusoireet :(

        Sama tilanne täällä.Mulla 3×600 vuorokadessa.Nyt yritin lopettaa liian nopeasti,helvetin moinen olo pahoinvoiti jatkuvaa,autolla ajo piti lopettaa.Nyt menossa kysyyn ohjeita apteekista miten lopetus tehdään oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama tilanne täällä.Mulla 3×600 vuorokadessa.Nyt yritin lopettaa liian nopeasti,helvetin moinen olo pahoinvoiti jatkuvaa,autolla ajo piti lopettaa.Nyt menossa kysyyn ohjeita apteekista miten lopetus tehdään oikein.

        600.käyttäjä,lisään kommenttiin Lyrica tulossa tilalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        600.käyttäjä,lisään kommenttiin Lyrica tulossa tilalle.

        Mulla Lyrica ihan kamala.Kun meni nukkumaan ,kahdentunnin päästä heräsi. Ei saanut syvää unta, Kun nukahti ,näki koko ajan unia,onneksi ei kauhu sellaisia.Silmät kirveli ja aamulla ei päässyt väsyneenä ylös. Otin illalla ja aamulla. Aamu oton jälkeen parintunnin paikkeilla päässä humisi .Piti auttaa jalkasärkyyn, kyllä auttoikin mutta tuli selkä kipeäksi vuorostaan. Lopetin koko lääkkeen ottamisen.
        En tiedä oliko liian suuri annos 60 kiloiselle vanhalle 76v


      • Anonyymi

        Tekevät riippuvaiseksi pitkäaikaiskäytössä. Kannattaa lopettaa hitaasti vähentämällä kuten tuoreselosteetkin opastavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tramal on opioidi, sanovat , "mieto" ! Kokemusta pitkältä ajalta. Voimakkaasti mieleen vaikuttava, passivoiva, riippuvuus pirullinen..

        Caprion aiheuttaa voimakkaita iho oireita, mutta vain kaulasta ylöspäin, eli pää hilseilee, ja kasvot rupeilee/ laikukasta punoitusta.

        Tramalista pääsin reilu vuosi takaperin, ja nyt tuo pirun kaatumatautilääke, taidasn lopettaa senkin..

        Hyvä kun pääsit tramalista eroon, mulle tuli aikoinaan kauheita sivuvaikutuksia siitä, jo viiden päivän käytön jälkeen. Painajaiset oli myös kauheat. Selässä ollut kaikki mahdolliset vaivat, v. 2014 putosin 8 metristä alas ja olin sairaalassa lähes 5 kuukautta. Jouduin opettelemaan kävelemään uudelleen, Titaania laitettiin myös rintarangaan ja ristiselkään. Selkäydin vamma tuli ja hermosärkyyn on neurotin 300mg, joka on sopinut hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tramal on opioidi, sanovat , "mieto" ! Kokemusta pitkältä ajalta. Voimakkaasti mieleen vaikuttava, passivoiva, riippuvuus pirullinen..

        Caprion aiheuttaa voimakkaita iho oireita, mutta vain kaulasta ylöspäin, eli pää hilseilee, ja kasvot rupeilee/ laikukasta punoitusta.

        Tramalista pääsin reilu vuosi takaperin, ja nyt tuo pirun kaatumatautilääke, taidasn lopettaa senkin..

        Minulla tuli tramalista niin kauhee krapula ettei ikinä viinasta, autto kyllä kipuun, kolmesti oon ottanut...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla Lyrica ihan kamala.Kun meni nukkumaan ,kahdentunnin päästä heräsi. Ei saanut syvää unta, Kun nukahti ,näki koko ajan unia,onneksi ei kauhu sellaisia.Silmät kirveli ja aamulla ei päässyt väsyneenä ylös. Otin illalla ja aamulla. Aamu oton jälkeen parintunnin paikkeilla päässä humisi .Piti auttaa jalkasärkyyn, kyllä auttoikin mutta tuli selkä kipeäksi vuorostaan. Lopetin koko lääkkeen ottamisen.
        En tiedä oliko liian suuri annos 60 kiloiselle vanhalle 76v

        Lyrica ei ole hyväksi. Se tekee pään sekaisin ja verenpaine laskee, ei ihme että huippaa. Täyttä huumetta. Vieroitusoireet kovat kuten myös Tramalissa.
        Tramalin vieroituksessa parhaat nestemäisenä tramal tipat. Voi säädellä annostusta joka päivä ottaa tipan vähemmän, pääset ilman kipuja eroon siitä myrkystä.
        Opiaattien vieroitusoireet ovat aivosairaus, keskushermostossa.


      • Anonyymi

        Olen syöny tuota cabrio. Lääkettä 10 vrk särky ei oo kadonnut mihinkään meneekö monta viikkoa ennen kunn vaikutus alkaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Gabrionia olen syönyt vuosia krooniseen kovaan selkäkipuun.Toimii.Aluksi oli heitehuimausta,mutta muutaman viikon jälkeen antoi periksi.Hyvä lääke hermosärkyihin.

        Olen syöny tuota cabrion lääkettä 2. Viikkoa särkyä onn ollu milloin vaikutus alkaa toimia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla tuli tramalista niin kauhee krapula ettei ikinä viinasta, autto kyllä kipuun, kolmesti oon ottanut...

        Noin 15 vuotta tramalia takana, ei voi muuhun vaihtaa 😫


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla tuli tramalista niin kauhee krapula ettei ikinä viinasta, autto kyllä kipuun, kolmesti oon ottanut...

        Noin 15 vuotta käyttänyt. Välillä 50 mg noin 4 kertaa vrk. Nyt 2 kertaa 100 mg. Välillä auttaa ja välillä ei. 6 kertaa selkä leikelty, ja on titaania 😫nyt 52 v, eläkeläinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen syöny tuota cabrio. Lääkettä 10 vrk särky ei oo kadonnut mihinkään meneekö monta viikkoa ennen kunn vaikutus alkaa

        Itse aloitin viikko sitten selkäsärkyihin.Otan myös banadolia lisäksi 300mg/3krt.On hyvin suttaneet.Pientä huimausta ja väsymystä ollut.


      • Anonyymi

        Pitää muistaa että jokainen reagoi eri tavalla lääkkeisiin, se joka sopii yhdelle ei aina sovi toiselle , niin ettei näistä oikeastaan voi edes keskustella, sillä helposti lähtee juttu kiertämään että lääke on sopimaton kun ne jotka valittaa tarvitsisivat ehkä toisen lääkkeen.
        Joten monelle on tämäkin lääke ollut apuna, toisille ehkä mennyt vaihtoon johonkin toiseen lääkkeeseen jos on tuntenut että juuri tämä lääke ei hänelle satu sopimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lyrica ei ole hyväksi. Se tekee pään sekaisin ja verenpaine laskee, ei ihme että huippaa. Täyttä huumetta. Vieroitusoireet kovat kuten myös Tramalissa.
        Tramalin vieroituksessa parhaat nestemäisenä tramal tipat. Voi säädellä annostusta joka päivä ottaa tipan vähemmän, pääset ilman kipuja eroon siitä myrkystä.
        Opiaattien vieroitusoireet ovat aivosairaus, keskushermostossa.

        Niin nehän ovat ainoastaan sinun kokemuksiasi , et siis voi sanoa että jokin lääke ei ole hyväksi vain sillä perusteella ettei se ehkä juuri sinulle satu sopimaan . Jollekkin toiselle taas sopii erinomaisesti


      • Anonyymi

        Sama juttu,pilvessä ollaan. Vaikka en ota kun tarvittaessa .Huimaa ja kelpuuttaa, pääseekö tästä koskaan eroon. Löytääkö lääkäri syyn miksi särkee jalkoja ,en saa nukuttua, toivottavasti saan avun ja pääsen näistä eroon, enkä jää koukkuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        600.käyttäjä,lisään kommenttiin Lyrica tulossa tilalle.

        Hei. Mitään lääkettä ei saa lopettaa, kuin seinään. Itse kokenut kaikenmoista.
        Itse nyt pikkuhiljaa lopetan gabrionin 300mg 6xpvässä.
        Olen käyttänyt puolisen vuotta ja nyt allergia oireet pahentuneet kehossa.
        On myös flunssan oireita kuuma ja vilu vuorotellen.
        Henkinen tila outo. Korvat soi sädehoidon seurauksena.
        Minulta leikattiin agressiivinen maitorauhassyöpä, jonka jälkeen sytostaatit, sädehoidot ja 14 krt herceptiini piikki, joka kolmas viikko.
        Ihme, että vielä hengissä heilutaan, mutta kaikki luukivut, tinnitus ovat vieneet työkunnon. Huomenna soitan terkkariin ja aloitan gabrionin alasajon pikku hiljaa, mutta tilalle on saatava, jotain vastaavaa????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kun pääsit tramalista eroon, mulle tuli aikoinaan kauheita sivuvaikutuksia siitä, jo viiden päivän käytön jälkeen. Painajaiset oli myös kauheat. Selässä ollut kaikki mahdolliset vaivat, v. 2014 putosin 8 metristä alas ja olin sairaalassa lähes 5 kuukautta. Jouduin opettelemaan kävelemään uudelleen, Titaania laitettiin myös rintarangaan ja ristiselkään. Selkäydin vamma tuli ja hermosärkyyn on neurotin 300mg, joka on sopinut hyvin.

        Moikka. Tsemppiä vaan kaikille kipujen kanssa oleville. Yksi auttaa toiselle ja toinen kolmannelle.
        Kaikista ns. hyvistä lääkkeistä tulee jotain sivuvaikutuksia, jos ei sit uusia oireita.
        On se niin kummallista ja kauheeta kipujen kanssa oleminen.
        Sisäkalutkaan ei kaikkea kestä. Miksi lääkärit vieroksuu lääkekannabista?
        Siinä voisi olla monelle hyvä apu.
        Toivon kaikille edes hetken kivutonta elämää.
        Yksi itä-Helsinkiläinen (kipujen kourissa myös)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen syöny tuota cabrion lääkettä 2. Viikkoa särkyä onn ollu milloin vaikutus alkaa toimia

        Minulla tehosi muutamassa viikossa, kun lääkitystä lisättiin asteittain.
        Nyt on pakko gabrion 300mg x6 tabl/päivässä. Pikku hiljaa lopetettava sivuvaikutuksien vuoksi.
        Kaikki me ihmiset ollaan erinlaisia myös lääkityksen ja sen tehon kanssa.
        Kysäse omalta lääkäriltä voitko nostaa annostusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää muistaa että jokainen reagoi eri tavalla lääkkeisiin, se joka sopii yhdelle ei aina sovi toiselle , niin ettei näistä oikeastaan voi edes keskustella, sillä helposti lähtee juttu kiertämään että lääke on sopimaton kun ne jotka valittaa tarvitsisivat ehkä toisen lääkkeen.
        Joten monelle on tämäkin lääke ollut apuna, toisille ehkä mennyt vaihtoon johonkin toiseen lääkkeeseen jos on tuntenut että juuri tämä lääke ei hänelle satu sopimaan.

        Joo olen samaa mieltä. Itse olen 59 vuotta ja syönyt kipuihin, vaikka mitä.
        Kannatta kuitenkin olla yhteydessä lääkäriin, koska omat sekoitukset, voivat olla viimeinen coctail.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama juttu,pilvessä ollaan. Vaikka en ota kun tarvittaessa .Huimaa ja kelpuuttaa, pääseekö tästä koskaan eroon. Löytääkö lääkäri syyn miksi särkee jalkoja ,en saa nukuttua, toivottavasti saan avun ja pääsen näistä eroon, enkä jää koukkuun.

        Moikka. Itse olen juossut lääkäristä toiseen ja vaihtanutkin jo neljättä kertaa, kohta loppuu jo lääkäritkin.
        Kävi hyvä tuuri pääsin kipuklinikalle Helsingissä, joka sijaitsee Tenholantiellä.Se paikka on kipua kärsiville hyvä paikka. Siellä voi korkeintaan käydä puolisen vuotta, mutta sinne pitää olla lähete, jotta sinne pääsee.
        Todella hyvää hoitoa, eikä henkilökunnalla ole minkäälaista kiirettä, siellä tunnet olevasi Ihminen.
        Minäkin vahingossa kuulin omalta syöpälääkäriltä ja laittoi sinne lähetteen.
        Itse olen jatkoajalla tässä elämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin 15 vuotta käyttänyt. Välillä 50 mg noin 4 kertaa vrk. Nyt 2 kertaa 100 mg. Välillä auttaa ja välillä ei. 6 kertaa selkä leikelty, ja on titaania 😫nyt 52 v, eläkeläinen.

        Sama paitsi 7 kertaa ja 53 v.


      • Anonyymi

        Minä joudun myös käyttämään .
        Kokemus on ihan sama.
        Mutta minkäs teet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama tilanne täällä.Mulla 3×600 vuorokadessa.Nyt yritin lopettaa liian nopeasti,helvetin moinen olo pahoinvoiti jatkuvaa,autolla ajo piti lopettaa.Nyt menossa kysyyn ohjeita apteekista miten lopetus tehdään oikein.

        Vaikka vanha kirjoitus niin vastaan jotta muutkin saavat ohjeita.
        Mulla lääkäri piirsi oikein paperille kuinka cabrionia lisätään / ajetaan alas.
        Eli pilleri/vrk ja lisäys aloitetaan iltaerästä.
        Eli kun 1x3 aletaan lisätä niin seuraavana päivänä 1x2 + 2x1 ja sitä seuraavana päivänä 2x1 + 2x3 jne.
        Alasajo samoin kuin lisääminen.
        Itse en reagoi opiaatteihin voimakkaasti ja alasajokin helppoa kuten caprionista.


      • Anonyymi

        Olen itse käyttänyt samaa lääkettä Gabrion 300 , ja kivut tuli takaisin kun vähennän .
        OLEN pettynyt lääkehoitoon , mutta minkäs teet.
        Nyt löytyi jotain sydämestä .


    • monivaivainen

      Kokeilin gapapentiiniä hermosärkyihin, aiemmin oli syöty panagod, tramal,kaikki mahdolliset tulehduskipulääkkeet jne. Lääke ei auttanut tuli vain väsyttävä ja paha olo. Lääkäri vaihtoi sen Lyricaan ja tuntui kuin uusi elämä olisi alkanut, tarviten muuta kipulääkettä enää satunnaisesti rasituksen jälkeen. Tuntuu tämä lääke auttavan myös mielialaan, ei niin V:tuta tämä puolirampana oleminen.

      • ikuinen kipuilijako

        Minulla on jo kokeiltu vaikka mitä lääkkeitä. Lyricasta ei mitään vastetta, paitsi sellainen tunnoton olo kaikkiaan. Nyt aloitin pari viikkoa sitten Gabrionin, mutta tuntuu ettei sekään sen kummemmin vaikuta. Yksi tuttu entinen lääke-edustaja ehdotti, että kokeilisin Miranaxia. sitä aion seuraavaksi lääkärilleni ehdottaa.


      • Hermokimppu

        Jos on hermosärkyä ei miranax oikeen auta. Minulla menee se migreeniin. Gabrionista olen saanut avun hermosärkyyn. Vaste voi tulla viikkojen päästä. Tsemppiä.


      • HooAK

        Mulla tuli hypomania lyricasta. Nyt gabrion ja koko ajan tekis mieli syödä. Mut tää kai pienempi paha.


      • Hämmästynyt
        ikuinen kipuilijako kirjoitti:

        Minulla on jo kokeiltu vaikka mitä lääkkeitä. Lyricasta ei mitään vastetta, paitsi sellainen tunnoton olo kaikkiaan. Nyt aloitin pari viikkoa sitten Gabrionin, mutta tuntuu ettei sekään sen kummemmin vaikuta. Yksi tuttu entinen lääke-edustaja ehdotti, että kokeilisin Miranaxia. sitä aion seuraavaksi lääkärilleni ehdottaa.

        Mulla miranax määrätty aikoinaan kuukautis kipuihin?


      • Anonyymi
        ikuinen kipuilijako kirjoitti:

        Minulla on jo kokeiltu vaikka mitä lääkkeitä. Lyricasta ei mitään vastetta, paitsi sellainen tunnoton olo kaikkiaan. Nyt aloitin pari viikkoa sitten Gabrionin, mutta tuntuu ettei sekään sen kummemmin vaikuta. Yksi tuttu entinen lääke-edustaja ehdotti, että kokeilisin Miranaxia. sitä aion seuraavaksi lääkärilleni ehdottaa.

        Miranaxissa sama vaikuttava aine kuin pronaxenissa, tulehduskipulääkke. Käytän panadolin kanssa pääkipuun, koviin kipuihin (hermokipuja) ei auta. Niihin muut lääkkeet.


    • Nimetön

      ...minulla esiintyy hieman vapinaa ja kaksoiskuvia. Väsynyt olen todella paljon, mieli tekisi vaan nukkua..vaan ei voi. Sain lääkettä myös kolmoishermosärkyyn ja sen kroonistumiseen. En osaa muuta sinulle kertoa, kuin omasta kokemuksestani. Lääkemäärä on 1800 mg tällä hetkellä ja 800 mg neurotol slowta lisäksi. Kolmoishermosärky kuitenkin edelleen päällä, tosin ihan kuin kipu ja tuikkaukset tuntuisivat olevan jossain "verhon takana", ollen edelleen kuitenkin läsnä. Auttaako sinua tramal?

      • nuorirouva 20v

        Paha välilevyn pullistuma sekä hermon puristuminen, olen nuori joten eivät leikkaa kun halvaantumisen riski suuri! Aiemmin lääkkeinä olleet tramal, panagod ja sirdalud. Olen hoitoalalla itsekkin, joten moiset lääkkeet eivät vieneet kipua kun hetkittäin pois, mutta riippuvuus riski todella suuri ja ne piti purkaa pitkällä aikavälillä pois. Nyt käytössä gaprion 300mg x 4, kivut lievittyivät, olo ehkä hiukan hutera mutta riippuvuus riskiä ei ole olemassa. Olen hyvin onnellinen jos näillä pystyisin työskentelemään.


      • kuntoonvaan
        nuorirouva 20v kirjoitti:

        Paha välilevyn pullistuma sekä hermon puristuminen, olen nuori joten eivät leikkaa kun halvaantumisen riski suuri! Aiemmin lääkkeinä olleet tramal, panagod ja sirdalud. Olen hoitoalalla itsekkin, joten moiset lääkkeet eivät vieneet kipua kun hetkittäin pois, mutta riippuvuus riski todella suuri ja ne piti purkaa pitkällä aikavälillä pois. Nyt käytössä gaprion 300mg x 4, kivut lievittyivät, olo ehkä hiukan hutera mutta riippuvuus riskiä ei ole olemassa. Olen hyvin onnellinen jos näillä pystyisin työskentelemään.

        mielipide tuon ja yleensä tuollasiten lääkkeitten käyttöön, jos ne hermosäryt ja kivut johtuvatkin manipulatiivisesti laukaistavasta pinnetilasta esim dmr hoito: antti.heikkilä.com käy ja älä unohda kertoa täällä saitko apua-


      • Tarkkuutta
        nuorirouva 20v kirjoitti:

        Paha välilevyn pullistuma sekä hermon puristuminen, olen nuori joten eivät leikkaa kun halvaantumisen riski suuri! Aiemmin lääkkeinä olleet tramal, panagod ja sirdalud. Olen hoitoalalla itsekkin, joten moiset lääkkeet eivät vieneet kipua kun hetkittäin pois, mutta riippuvuus riski todella suuri ja ne piti purkaa pitkällä aikavälillä pois. Nyt käytössä gaprion 300mg x 4, kivut lievittyivät, olo ehkä hiukan hutera mutta riippuvuus riskiä ei ole olemassa. Olen hyvin onnellinen jos näillä pystyisin työskentelemään.

        Gabrion, ei Gaprion. Kannattaa hoitoalan ihmisenä olla huolellinen lääkkeiden nimissä!


      • Epäilys herää...
        Tarkkuutta kirjoitti:

        Gabrion, ei Gaprion. Kannattaa hoitoalan ihmisenä olla huolellinen lääkkeiden nimissä!

        Samoin Panacod! Ei "panagod"! Toivottavasti et ole lääkkeenjakelussa mukana...Tarkkuutta!


      • Pocahonttas

        Tätä nämä lääkkeet aiheuttaa. Keskittymiskyky ja tarkkuus heikentyy. Oma kontrolli huono ;(


      • Anonyymi
        nuorirouva 20v kirjoitti:

        Paha välilevyn pullistuma sekä hermon puristuminen, olen nuori joten eivät leikkaa kun halvaantumisen riski suuri! Aiemmin lääkkeinä olleet tramal, panagod ja sirdalud. Olen hoitoalalla itsekkin, joten moiset lääkkeet eivät vieneet kipua kun hetkittäin pois, mutta riippuvuus riski todella suuri ja ne piti purkaa pitkällä aikavälillä pois. Nyt käytössä gaprion 300mg x 4, kivut lievittyivät, olo ehkä hiukan hutera mutta riippuvuus riskiä ei ole olemassa. Olen hyvin onnellinen jos näillä pystyisin työskentelemään.

        Joopajoo. Millähän "hoitoalalla", kun lääkkeiden nimet eivät ole hallussa, eikä tiedossa gabapentiinin riippuvuusriski
        (jos siis myös tämä "gaprion" pitää sitä sisällään kuten Gabrion)? Toki hoitoalallahan ne thaihierojatkin taitavat olla, joten ei kaikkien alalla olevien taida tarvita lääketuntemusta.

        Tämä "panagod" on jokin jumalten lääke nimensä mukaisesti? Luulisi auttavan :D
        Panacod taasen onkin sellainen kalkkitabletti, ettei siitä ole edes korvatulpaksi.


      • Anonyymi
        nuorirouva 20v kirjoitti:

        Paha välilevyn pullistuma sekä hermon puristuminen, olen nuori joten eivät leikkaa kun halvaantumisen riski suuri! Aiemmin lääkkeinä olleet tramal, panagod ja sirdalud. Olen hoitoalalla itsekkin, joten moiset lääkkeet eivät vieneet kipua kun hetkittäin pois, mutta riippuvuus riski todella suuri ja ne piti purkaa pitkällä aikavälillä pois. Nyt käytössä gaprion 300mg x 4, kivut lievittyivät, olo ehkä hiukan hutera mutta riippuvuus riskiä ei ole olemassa. Olen hyvin onnellinen jos näillä pystyisin työskentelemään.

        Panacod, Gabrion


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joopajoo. Millähän "hoitoalalla", kun lääkkeiden nimet eivät ole hallussa, eikä tiedossa gabapentiinin riippuvuusriski
        (jos siis myös tämä "gaprion" pitää sitä sisällään kuten Gabrion)? Toki hoitoalallahan ne thaihierojatkin taitavat olla, joten ei kaikkien alalla olevien taida tarvita lääketuntemusta.

        Tämä "panagod" on jokin jumalten lääke nimensä mukaisesti? Luulisi auttavan :D
        Panacod taasen onkin sellainen kalkkitabletti, ettei siitä ole edes korvatulpaksi.

        Hei, onneksi reseptistä voi itse varmistaa.
        Thai hieronnassa ovat eteeriset öljyt hyviä ulkoisesti nautittuna.
        No kyllä nämä lääkkeiden nimet saattaa mennä sekaisin itse kullakin, no onneksi ei tarvitse lääkitä, kuin itseään.


    • sanna 82

      itsellä hyviä kokemuksia gabrionista.en ole neljään vuoteen nukkunut näin öitä hyvin,kun lääkkeen avulla.lisänä myös tramal 100mg 4 päivässä,mutta ei auta enää.hermo kipu jalassa niin voimakas!!!!olen syönyt lyricaa joka saa tosiaan asioiden olevan hyvin,,,jopa liian hyvin.päätin itse lopettaa tämän hullun lääkkeen ja makasin 2 viikkoa sohvalla ja oksensin.mies sanoi jo,että olen kuin haudasta noussut.sanoin lääkärille tämän,niin hän torui minut maan alle.tuota lääkettä ei voi edes ite tiputtaa 75mg kun se pitää tiputtaa lääkärin 25mg.olisin saattanut lääkärin mukaan mennäkkin maan alle,jos elimistö olisi pettänyt.että nyt tiedoksi kaikille,tiputus 25mg lääkärissä....taas olen täs umpikujassa.mikään ei auta,mutta tietää itsekkin mikä auttaa lyrica.vaan en tiedä aloittaisinko sen TAAS vai purisko hampaita ja raivoaisi kivuissaan muille...

    • kokeilee gabriolia

      katsotaan mitä tapahtuu olen syönyt 11kk tramal 400mg lyrica 300mg päivässä.nyt tänään aloitin gapriolin lyrican tilalla ja tramal jatkuu.mutta yritän ainakin laskea opiaatteja. kun otin ensimmäiset 600mg gabriolia niin kauhea pääkipu ja oksetus. mutta 2 tunnin päästä selkäkipu väheni ja aika onnellinen olo. kipu mulla tosiaan selässä, välilevy vauriota.

      • jp

        mitä eroa nuilla kolmella lääkkeellä on


    • jp

      ei auta issias hermoon

    • Villamaria

      Mä oon kärsiny toistakymmentä vuotta pahasta hermosärystä. Kokeiltu on kaikkia mahollisia lääkkeitä. Nyt kokeilussa yhdistelmä Triptyl ja Gabrion. Saa nähä miten näitten lääkkeitten kanssa. Edelliset lääkkeet mitä kokeiltu niin jysähti niin päähän että lopetin sen takia niitten käytön, ei ole kiva olla 24/7 sekasi ku seinäkello. Odotan jännityksellä miten tässä käy :)

    • gabrion helvetti

      Mä alotin gabrion 300mg noin viikko sitten.Nyt on pakko lopettaa.Tän migreenin,vapinan, takaraivo/niska kivun kanssa ei pysty enää elämään.Lisäks vielä on jalat niin vetelät,että likipitäen mahdoton kävellä.Käytän ja olen käyttänyt tosi vahvoja lääkkeitä ja kolme vuotta,mutta mikään ei ole saanu tämmöstä kurjaa oloa aikaseks.Hirvee lääke ja enää en aio koskaan kokeilla!

      • gabrionin kauhut

        Mulla tuli kans gabrionista mieletön migreeni,niska ja takaraivokivut,kuume,veltot ja kipeet jalat.Soitin lääkärille ja sanoin,että nyt lopetan! Sen mielestä lääkkeestä ei tule tollasia oireita ja johtuu jostain muusta.Kyllä mä tiedän ihan varmasti,että johtu gabrionista.
        Noh,jouduin sen alottamaan uudelleen,kun lääkäri vaati.Ei tullu enää samat kivut,kun alottaessa ekaa kertaa.Nyt vaan en huomaa kipuihini minkäänlaista vaikutusta.Vittumaisena plussana sain painonnousun.Nousee sellasen kilon viikossa.Kun olen nälissäni ni paino pysyy samassa,mutta normaalisti syödessä nousee kokoajan.Nyt lopetan sano lääkäri mitä tahtoo.Tai ehkäpä en kerro ollenkaan....


      • Zombi
        gabrionin kauhut kirjoitti:

        Mulla tuli kans gabrionista mieletön migreeni,niska ja takaraivokivut,kuume,veltot ja kipeet jalat.Soitin lääkärille ja sanoin,että nyt lopetan! Sen mielestä lääkkeestä ei tule tollasia oireita ja johtuu jostain muusta.Kyllä mä tiedän ihan varmasti,että johtu gabrionista.
        Noh,jouduin sen alottamaan uudelleen,kun lääkäri vaati.Ei tullu enää samat kivut,kun alottaessa ekaa kertaa.Nyt vaan en huomaa kipuihini minkäänlaista vaikutusta.Vittumaisena plussana sain painonnousun.Nousee sellasen kilon viikossa.Kun olen nälissäni ni paino pysyy samassa,mutta normaalisti syödessä nousee kokoajan.Nyt lopetan sano lääkäri mitä tahtoo.Tai ehkäpä en kerro ollenkaan....

        Gabrionista jalat hyytelöksi , ei muista mitään 2700 Mg/vrk.


      • ronja
        gabrionin kauhut kirjoitti:

        Mulla tuli kans gabrionista mieletön migreeni,niska ja takaraivokivut,kuume,veltot ja kipeet jalat.Soitin lääkärille ja sanoin,että nyt lopetan! Sen mielestä lääkkeestä ei tule tollasia oireita ja johtuu jostain muusta.Kyllä mä tiedän ihan varmasti,että johtu gabrionista.
        Noh,jouduin sen alottamaan uudelleen,kun lääkäri vaati.Ei tullu enää samat kivut,kun alottaessa ekaa kertaa.Nyt vaan en huomaa kipuihini minkäänlaista vaikutusta.Vittumaisena plussana sain painonnousun.Nousee sellasen kilon viikossa.Kun olen nälissäni ni paino pysyy samassa,mutta normaalisti syödessä nousee kokoajan.Nyt lopetan sano lääkäri mitä tahtoo.Tai ehkäpä en kerro ollenkaan....

        miksi pitäisi kertoa lääkärille kaikki. gabrion on epilepsialääke ihan kuin lyrika. itse otan mielummin burana 800mg ja pandol 1 g, 3 kert.pv. ovat pelkkiä särkylääkkeitä. itsellä kovat kivut 24/7, selkärangan vaurion 12 murtuman takia. ei lääkärille kaikkea kannata kertoa. ne uhkailee, jos ei tee heidän vaatimusten mukaan. jos uhkaa, niin itse uhkaan tehdä heistä valituksen valviraan, menee lääkärinoikeudet. itseäni uhkailtu monta kertaa, mutta uhkailu loppunut kun pidän puoleni, enkä salli lääkärin määrätä mitä lääkettä syön. itseäni uhkailtiin lääkkeiden viennillä, vaihdoin lääkäriä niin yksinkertaista. pitäkää puolenne, kukaan muu ei pidä puiolestanne.


      • Anonyymi
        ronja kirjoitti:

        miksi pitäisi kertoa lääkärille kaikki. gabrion on epilepsialääke ihan kuin lyrika. itse otan mielummin burana 800mg ja pandol 1 g, 3 kert.pv. ovat pelkkiä särkylääkkeitä. itsellä kovat kivut 24/7, selkärangan vaurion 12 murtuman takia. ei lääkärille kaikkea kannata kertoa. ne uhkailee, jos ei tee heidän vaatimusten mukaan. jos uhkaa, niin itse uhkaan tehdä heistä valituksen valviraan, menee lääkärinoikeudet. itseäni uhkailtu monta kertaa, mutta uhkailu loppunut kun pidän puoleni, enkä salli lääkärin määrätä mitä lääkettä syön. itseäni uhkailtiin lääkkeiden viennillä, vaihdoin lääkäriä niin yksinkertaista. pitäkää puolenne, kukaan muu ei pidä puiolestanne.

        Höpö höpö suakukaan uhkaile, syöt vaan lääkkeitä kuin leipää ja pilaat maksat aivot munuaiset ja kun joku VIITSII sua oikeesti opastaa niin karkaat muualle järsimään tabujasi. Kipuja voi lievittää monella tavalla ja kaikkea kannattaa kokeilla ,ja yrittää liikkua ja vahvistaa kroppaansa ihan pieninkin keinoin.itsellä nyt koossa 3 vuotta leppoisaa jumppaa 2-4 kertaa päivässä ja ihan pikkiu kävelyä,kepin kanssa tosin mutta vaikutus on ollut hyvä ja elämä parrmpaa. Nyt pois pelko ja paranoija,kaikkee hyvää sulle ja rohkeutta! Toivoo entinen tabujen orja


      • Anonyymi
        ronja kirjoitti:

        miksi pitäisi kertoa lääkärille kaikki. gabrion on epilepsialääke ihan kuin lyrika. itse otan mielummin burana 800mg ja pandol 1 g, 3 kert.pv. ovat pelkkiä särkylääkkeitä. itsellä kovat kivut 24/7, selkärangan vaurion 12 murtuman takia. ei lääkärille kaikkea kannata kertoa. ne uhkailee, jos ei tee heidän vaatimusten mukaan. jos uhkaa, niin itse uhkaan tehdä heistä valituksen valviraan, menee lääkärinoikeudet. itseäni uhkailtu monta kertaa, mutta uhkailu loppunut kun pidän puoleni, enkä salli lääkärin määrätä mitä lääkettä syön. itseäni uhkailtiin lääkkeiden viennillä, vaihdoin lääkäriä niin yksinkertaista. pitäkää puolenne, kukaan muu ei pidä puiolestanne.

        Olet täysin oikeassa. Lääkärit kohtelevat potilaita kuin kaikki olisivat narkkeja, ei uskota kun ikäihminenkin tulee kipuja valittamaan. Magneettikuvauksia, joissa näkyisi viat, ei suvaita määrätä. Uhkaillaan lääkkeiden poisotolla ja ollaan valmiita jättämään potilas vaille hoitoa ja lääkitystä.


      • Anonyymi

        Toivon, että löydät avun jostain muusta lääkkeestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet täysin oikeassa. Lääkärit kohtelevat potilaita kuin kaikki olisivat narkkeja, ei uskota kun ikäihminenkin tulee kipuja valittamaan. Magneettikuvauksia, joissa näkyisi viat, ei suvaita määrätä. Uhkaillaan lääkkeiden poisotolla ja ollaan valmiita jättämään potilas vaille hoitoa ja lääkitystä.

        Hei, olet oikeassa. Magneettikuvassa näkyy kaikki selvemmin, kuin ultrassa tai normaali rtg ssä. Katsos hinta se on mikä ratkaisee, mutta turhat ultrat ja muut tulevat pitkässä juoksussa monasti kalliimmaksi. Otettaisi heti magneettikuva, niin saisi potilas heti oikean diagnoosin ja siihen myös oikean hoidon. Amen.


      • Anonyymi
        ronja kirjoitti:

        miksi pitäisi kertoa lääkärille kaikki. gabrion on epilepsialääke ihan kuin lyrika. itse otan mielummin burana 800mg ja pandol 1 g, 3 kert.pv. ovat pelkkiä särkylääkkeitä. itsellä kovat kivut 24/7, selkärangan vaurion 12 murtuman takia. ei lääkärille kaikkea kannata kertoa. ne uhkailee, jos ei tee heidän vaatimusten mukaan. jos uhkaa, niin itse uhkaan tehdä heistä valituksen valviraan, menee lääkärinoikeudet. itseäni uhkailtu monta kertaa, mutta uhkailu loppunut kun pidän puoleni, enkä salli lääkärin määrätä mitä lääkettä syön. itseäni uhkailtiin lääkkeiden viennillä, vaihdoin lääkäriä niin yksinkertaista. pitäkää puolenne, kukaan muu ei pidä puiolestanne.

        Itse en voi buranaa syödä, minulla oli sydänkohtaus n. 6-7 v sitten, sanoivat sen jälkeen etten voi syödä, gooklettamalla selvisi syy, voi altistaa uudelle sydärille 🤔


    • tietämätön

      Saako gabrionin kanssa käyttää alkoholia lainkaan?

      • traappo

        Itselleni ei Gabrionista ollut mitään hyötyä kipuun.Annos oli 600-900mg/vrk.
        Ja aivan älyttömän hintainenkin.Tramalista on ollut apua,annos 150mg/vrk olen ottanut tuon määrän kerralla kovaan selkäkipuun ja on auttanut.Alkoholi ja lääkkeet,?! Olen käyttänyt alkoholia tuon Gabrion kuurin aikana eikä siitä mitään haittaa tai "hyötyä" ole ollut.Lue se pakkausseloste,tai kysy apteekista haittavaikutuksista,vaikka ei ne sielläkään kaikkea tiedä.


      • Anonyymi

        Ei saa, lähtee jalat alta 🙄🥺


      • Anonyymi

        Ei todellakaa gaprion sovi alkoholin kanssa, voi niin käydä että et herää. Ei kantsi kokeilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saa, lähtee jalat alta 🙄🥺

        Joo ja huonossa lykyssä pää.


    • diibadaaba

      Mulla tää on uusin resepti joka lykättiin kouraan ja vituttaa jo valmiiksi. Vajaan vuoden verran olen kärsinyt kivusta ranteessa ja syönyt varmaan 10 tulehduskipulääkekuuria, kipu senkuin pahentunut. Tulehduskipulääkkeistä sain mahahaavan ja elämä on ollut helvetillistä. Olen ravannut eri lääkäreillä, mutta eivät määrää panacodia eikä tramalia, koska "olen aivan liian nuori käyttämään sellaisia huumelääkkeitä". Tuntuu kamalalta, koska näitä helvetin neurolepteja tyrkytetään joka välissä ja niistä ei ole ollut mitään muuta seurausta kuin tokkurainen olo, sammaltaminen ja vastenmielinen ajatuksen hitaus. Alan tosissani harkitsemaan että lähdenkö ostamaan tehokkaampaa troppia kadulta kun lääkärit eivät ota tosissaan.

      • Anonyymi

        Poikkea ortonissa, siellä tutkivat MRI ym eikä ole pshan kallista,maksuaikaakin saa. Hermopinne ei oo iso leikkaus mutta apu suuri.


    • vääryyttä!

      täysin samanlainen tapaus kun edellisellä kirjottajalla...kyllä nyt on asiat väärin ja ihmetellään miksi "jotain tapahtuu" ....-.- ja muka ei apua haeta ja p.marjat,

    • Meripatrinen hujoppi

      Kuten kaksi edellistä, myös täällä..

      On kuin kone kävis kolmella pytyllä jatkuvasti. Puhe ei sentään sammalla, kuten Lyrican aikana, aivan myrkkyä. Muisti on mitä on, kaikki on pakko kirjoittaa paperille jne.

      Potilasasiamiehelle oon tässä seuraavaks itse menossa vähän selvittämään mikäpä on tämä lopullinen idea. Mistään ei tule kipuun juurikaan vastetta ja joka paikkaan on jäätävät jonot. V**** ihan riittävästi päivästä toiseen muutenkin..
      M27

      • Anonyymi

        Minulla sama tunne v.......sta, joka päivä.
        Ensiksi meni selkä välilevy ongelma, sen jälkeen agressiivinen syöpä ja leikkaus ja kaikki hoidot putkeen ja niistä syöpämyrkyistä luukivut, tinnitus, rintaranka muutos ja maksaarvot nousseet, anemia.
        siihen päälle vielä uniapnea, reflux-tauti, verenpainetauti, vakava masennus,johon olen hakenut jo 6kk lähetettä terkkarista.
        Kyllä sote laittaa ihmiset kyykkyyn, vaikka nivelet ei salli. Ihmiset laitetaan juoksemaan luukusta toiselle, niin kauan, että uupuu lopulta ja nostaa kädet pystyyn.
        TÄMÄ TARINA ON TOSI.


    • Yh-äiti -79

      HEI=)

      Kärsin kovista kivuista selkärankareuman, nivelpsorin, crohnin taudin ja nyt uusimman tulokkaa CRPS takia. Vuoden syönyt aamuin illoin oxycontinia 10mg sekä oxynormeja 10mg tarvittaessa . Ocucontin vaihdettiin kesän alussa durogesic laastariin ( 50mg ja oxynorm on nyt sitten lopetettu tämän syksyn aikana. Sain viikko sitten Gabrionin ja siitä helevetti alko. Kivut vain lisääntyneet ja olo kamala. Huippaa koko ajan ja oksettaa. En pystynyt tänään töihin, sillä olo on ku laskuhumalassa (viime humalasta on yli vuosi ;) )... Mutta täällä käpykylässä ei saa lääkäriä millään... ainut keino mennä essiapuun ja aina ne laittais osastolle. oon yrittänyt selittää että olen yh-äiti ja en mä voi aina maata sairaalassa ku kipeä, sillä silloinhan mä voisin muuttaa sinne kokonaan =( En ole ollut kivuton kohta 2 vuoteen ja koko ajan pahenee... Nyt lääkärit haluaisi multa pois kaikki opiaatit, mutta en kyllä siihen suostu. Ne pelkää että olen riippuvainen... suoraan sanottuna olenkin omalla tavalla eli olen riippuvainen siihen tunteeseen kun kivut vähenee... Kipu on jo aiheuttanut vasemman käden surkastumista (mä olen vasuri) eli mun kipu on vasemmalla puolella ->niska/olkapää/lapaluu/rinta/kokokäsi/kasvot/pää ja välillä kipu säteilee vasempaan jalkaan =( että näin... mielelläni kuulisin millä olette saaneet kivun pois???edes vähäsen

      • Tietämätön

        mikä on CRPS?


      • Anonyymi

        Otan osaa sinun tarinaan, todella kauheeta.
        Toivon ja rukoilen sinulle parempaa huomista.


    • Tyytyväinen

      Olen syönyt nyt 2 vkoa Gabrion 600 i aamulla , 300 päivällä ja 600 illalla ja tarpeen mukaan 600 myös päivällä. ekan päivän outo olo päässä sen jälkeen ei mitään, olen pirteä ja pääsin töihin ja voin suht hyvin. oikein hyvä lääke.

      • Anonyymi

        Ihanaa kuulla, että olet saanut lääkkeestä apua. Itse sain myös aluksi, mutta nyt puolen vuoden käytön jälkeen tullut allergisia oireita ja joudun lopettamaan lääkkeen pikkuhiljaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihanaa kuulla, että olet saanut lääkkeestä apua. Itse sain myös aluksi, mutta nyt puolen vuoden käytön jälkeen tullut allergisia oireita ja joudun lopettamaan lääkkeen pikkuhiljaa.

        Minä olen saanut Gabrionin jatkuvaa n kutinaan, jonka syytä ei ole saatu selville. Kaikki mahdolliset kokeet tehty. Viimeksi olin Ct-kuvauksessa syövän poissulkemiseksi. Odotan vielä vastausta. Kiinnostaisi tietää, mitä allergisia oireita sait Gabrionista. Itselläni kurkku ihan tukossa. Ääni käheä jo monta kuukautta. Ääntä ei saa avattua. Gabrion voi kuivattaa kurkkua, kertoo lääkeinfo. Ja välillä tuntuu että tukehdun. Kurkku ilmeisesti jotenkin turvonnut. Ensi viikolla Tk-lääkäri, pitäisi saada lähete jatkotutkimuksiin. Onko kellään tullut vastaavia kurkkuoireita ja millaisia allergisia oireita olette saaneet? Se vaan huonompi homma minulla, kun tähän kutinaan ei oikein mikään muu lääke auta. Kaikkea jo kokeiltu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen saanut Gabrionin jatkuvaa n kutinaan, jonka syytä ei ole saatu selville. Kaikki mahdolliset kokeet tehty. Viimeksi olin Ct-kuvauksessa syövän poissulkemiseksi. Odotan vielä vastausta. Kiinnostaisi tietää, mitä allergisia oireita sait Gabrionista. Itselläni kurkku ihan tukossa. Ääni käheä jo monta kuukautta. Ääntä ei saa avattua. Gabrion voi kuivattaa kurkkua, kertoo lääkeinfo. Ja välillä tuntuu että tukehdun. Kurkku ilmeisesti jotenkin turvonnut. Ensi viikolla Tk-lääkäri, pitäisi saada lähete jatkotutkimuksiin. Onko kellään tullut vastaavia kurkkuoireita ja millaisia allergisia oireita olette saaneet? Se vaan huonompi homma minulla, kun tähän kutinaan ei oikein mikään muu lääke auta. Kaikkea jo kokeiltu.

        Minulle tuli yskä, joka lopulta muuttui veriyskäksi. Sitten turposi alaraajat niin ettei mitkään kengät menneet jalkaan. Olin isot puutarha lipokkaat jalassa, kun vietiin ambulanssilla sairaalaan.


    • lennu18

      minulle aloitettiin eilen garbion 300 mg kolme kertaa päivässä.olo on tokkurainen. meinasin viime yönä kaatua kun heitti niin päästä vessaan mennessä.koira katsoi kummissaan menoani toilettiin.minulla on välilevyn rappeuma ja siitä tullut hermosärky.panacodia meni liian paljon.lääkäri päätti vieroittaa minut panacodista ja tenoxsista.tilalle antoi melatoniini reseptin.ihmeen tehokas lääke on melatooni vaikka on vain pimeä hormoonia minulla on siradin 2 mg 1-2 tabl yöksi.

    • Jartsa60

      Itsellä Gabrion auttoi kyllä hermökipuihin hyvinkin,olo oli vähän sitä sun tätä.Olen kuitenkin pystynyt lopettamaan sen käytön,mutta lääkkeestä jäi epämiellyttävä sivuvaikutus,sillä korvat soivat/jatkuva vinkuminen kokoajan...pirullinen vaiva.Ei ollut ko.vaivaa ennen lääkkeen käyttöä.
      Onko muilla käynyt näin?? Onko kenelläkään tietoa voiko korvien soimista saada mitenkään pois?? jatkunut jo 1,5vuotta lääkkeen käytön lopettamisesta.Alkaa pikkuuhiljaa ottaa hermoon tuo vinkuminen.

      • Polla sekaisin

        Vanha ketju mutta kerron kuitenkin... Minulla korvien soiminen minkä tahansa kolmiolääkkeen seurauksena menee ohi nukkumalla. Nukkua voi päivät ja yöt. Parissa päivässä tuo vaiva on minulla kadonnut.

        Mutta tämä Gabrion - juurikin tänään sain tämän lääkkeen jonka piti korvata Lyrican. Nyt keskellä yötä en voi laittaa silmiä kiinni tai "pää hajoaa". Todella ikäviä tuntemuksia, kädet ja pää tuntuu ohuilta, ihan kuin koko keho olisi vaan joku kone jota ohjaan mutta en ole siinnä sisällä. Jne.

        Aion lopettaa tämän lääkkeen tähän. En ole mistään muusta lääkkeestä saanut lähimainkaan tällaista oloa. Varmaan on yksilöllistä kenelle lääke sopii ja kenelle ei. Minulla Lyrica Tramal (todella isona annoksena, 1500mg/vrk) toimii kivun lievitykseen ja ilman mitään sivuvaikutuksia. Tämä Gabrion sen sijaan ei vähennä issias hermon särkyä lainkaan. Kamala aine!


      • Anonyymi

        Itsellä samanlaisia korvien soimis ongelmia..jatkunut myös.n.1,5,v.Oletko löytänyt siihen mitään apua..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä samanlaisia korvien soimis ongelmia..jatkunut myös.n.1,5,v.Oletko löytänyt siihen mitään apua..

        Minulla on korvat soinu jo kymmenen vuotta, minä olen oppinut elämään soimisen kanssa, vinkuu minkä vinkuu kyllä siihen tottuu, se kulkee mukana ei voi mitään


      • Anonyymi
        Polla sekaisin kirjoitti:

        Vanha ketju mutta kerron kuitenkin... Minulla korvien soiminen minkä tahansa kolmiolääkkeen seurauksena menee ohi nukkumalla. Nukkua voi päivät ja yöt. Parissa päivässä tuo vaiva on minulla kadonnut.

        Mutta tämä Gabrion - juurikin tänään sain tämän lääkkeen jonka piti korvata Lyrican. Nyt keskellä yötä en voi laittaa silmiä kiinni tai "pää hajoaa". Todella ikäviä tuntemuksia, kädet ja pää tuntuu ohuilta, ihan kuin koko keho olisi vaan joku kone jota ohjaan mutta en ole siinnä sisällä. Jne.

        Aion lopettaa tämän lääkkeen tähän. En ole mistään muusta lääkkeestä saanut lähimainkaan tällaista oloa. Varmaan on yksilöllistä kenelle lääke sopii ja kenelle ei. Minulla Lyrica Tramal (todella isona annoksena, 1500mg/vrk) toimii kivun lievitykseen ja ilman mitään sivuvaikutuksia. Tämä Gabrion sen sijaan ei vähennä issias hermon särkyä lainkaan. Kamala aine!

        Kaikki ei sovi kaikille, hyvä että lopetit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on korvat soinu jo kymmenen vuotta, minä olen oppinut elämään soimisen kanssa, vinkuu minkä vinkuu kyllä siihen tottuu, se kulkee mukana ei voi mitään

        Moikka. Minulla alkoi soimaan korvat sädehoidon jälkeen. Eikä siihen ole mitään lääkettä. Se kulkee tosiaan mukana yötä päivää.


    • thomas1

      Minulle aiheutti cabrioni lääkitys vatsakipuja sai lääkkeen selkäsairauteen.

    • Minä aloitin eilen 300 mg Garrion lääkityksen kantapöön hermokipuun. Se ei vaivaa päivällä vaan yöllä, voi taivas kuin jalka olisi hiilisangossa tai kantapää. En osaa sanoa vielä mitään mutaa seurataan tilannetta. Päivällä ei mitään. mutta anaas olla yö.
      Onko minulla muita yökipuisia .Vaihdetaan kivusta kokemuksia.

    • pim

      Söin gabrionia n.puoli vuotta Lyrican tilalla. Vei hermokivun todella hyvin pois, mutta vei myös muistin ja olin muutenkin kuin tollo. Vaihdon takaisin Lyricaan, nostaa myös mielialaa. Aikamoisia myrkkyjä, mutta mitäpä sitä ei tekisi oman elämän ilonsa ja olonsa eteen.

    • susa2

      hei.onko muita kolmoishermosärystä kärsiviä.Minulla nyt kuukauden päivät ollut kipu.Gabrionin aloitin tähän muutama päivä sitten, ei ainakaan tällä annoksella auta 300mg otan aamulla ja toisen illalla...tämä kipu hajottaa pään..kirjottakaa kokemuksia kolmoishermosärystä kärsivät!!!

      • Anonyymi

        Epätyypillisenä oireena jäätävä kipu oikealla puolella leukaa. Ei puhettakaan syömisestä, puhumisesta pienikin liike tekee kipuaallon jossa kuumat neulat ja salamat lyö. Oireet johtuu hyvän laatuisesta kasvaimesta kallonpohjassa. Lääkityksenä mennyt Neurotol jota joutunut nostaan maximiin, Lamictal 100 mg päivä ja uutena Cabrion 900 mg päivä. Saikulla oon ollut 2 vk näköhäiriöitten ja humalaolotilan vuoksi. Ajokielto ja ajan työkseni autoa. Tänään ehdotan lääkärille tuon lääkkeen lopetusta koska haluan jo töihin. Kipu enään satunnaisia sähköiskuja lääkityksestä huolimatta.


    • !975

      3000 MG Gabrion ... 600mg Tramal..... Lyrica 600mg....20 okseja per pv Olo on ku jukkapalmulla :D

      • paumar63

        Minun piti juuri kysyä, että onko jollakin kokemusta, Gabrionin ja Lyrigan yhtäaikaisesta käytöstä, mutta sinulla näkyy olevan ne molemmat käytössä samanaikaisesti. Minulle Lyriga ois täydellinen lääke, lievittää kipuja huomattavasti ja vie jännitteneisyyttä, josta oon kärsiny vuosikymmenet. Tramadol minulla on ollut noin kymmenen vuotta, kipujen puolesta pärjäisin, mutta lyriga aiheuttaa niin uskomattomattomalta, ku se tuntuukin, toiseen jalkaan voimakasta nesteen kertymää, ei kestä ko kaksi 150mg päivässä, niin vasen jalka on ko elehfantilla ja ei kestä sukan eikä minkään muunkaan kiristää lainkaan, ku tulee kauhiat makkarat. Onko kellään samankaltaista kokemusta Lyrigasta?.


      • Anonyymi
        paumar63 kirjoitti:

        Minun piti juuri kysyä, että onko jollakin kokemusta, Gabrionin ja Lyrigan yhtäaikaisesta käytöstä, mutta sinulla näkyy olevan ne molemmat käytössä samanaikaisesti. Minulle Lyriga ois täydellinen lääke, lievittää kipuja huomattavasti ja vie jännitteneisyyttä, josta oon kärsiny vuosikymmenet. Tramadol minulla on ollut noin kymmenen vuotta, kipujen puolesta pärjäisin, mutta lyriga aiheuttaa niin uskomattomattomalta, ku se tuntuukin, toiseen jalkaan voimakasta nesteen kertymää, ei kestä ko kaksi 150mg päivässä, niin vasen jalka on ko elehfantilla ja ei kestä sukan eikä minkään muunkaan kiristää lainkaan, ku tulee kauhiat makkarat. Onko kellään samankaltaista kokemusta Lyrigasta?.

        Käytin Lyrica kantapään kipuun joka tuli iskiaksesta.
        Tuloksena tosiaan elefantti jalat. Se lopetettiin koska aiheutti sydämen vajaatoimintaa. Sen koommin en ole ottanut mitään helmoihin vaikuttavaa.
        Nyt alkaa hermot pettää öisistä sähköiskuista ja ruhjeen tapaisesta kivusta. Minulla on tahdistin. Sairaan siinuksen oireryhmä. Aika rajallinen lääkkeiden käyttö noilla markkinoilla. Kuitenkin lääkäri ehdotti, että kokeilisin Gabrionia 300 Mg. Tässä pohdin , uskaltaako sitä aloittaa, jos paino alkaa nousta ja nuo muut sivuvaikutukset. Huh!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytin Lyrica kantapään kipuun joka tuli iskiaksesta.
        Tuloksena tosiaan elefantti jalat. Se lopetettiin koska aiheutti sydämen vajaatoimintaa. Sen koommin en ole ottanut mitään helmoihin vaikuttavaa.
        Nyt alkaa hermot pettää öisistä sähköiskuista ja ruhjeen tapaisesta kivusta. Minulla on tahdistin. Sairaan siinuksen oireryhmä. Aika rajallinen lääkkeiden käyttö noilla markkinoilla. Kuitenkin lääkäri ehdotti, että kokeilisin Gabrionia 300 Mg. Tässä pohdin , uskaltaako sitä aloittaa, jos paino alkaa nousta ja nuo muut sivuvaikutukset. Huh!

        Älä aloita, jos sinulla sydämen vajaatoimintaa! Itselläni Gabrion turvotti molemmat alaraajat. Jaloissa ja kehossa 15 kg ylimääräistä nestettä, kun jouduin sairaalaan. Nesteenpoisto ja sydämen vajaatoimintalääkitys ja osastohoitoa 3 viikkoa.


    • "Yucca-palmu"

      Jukkapalmu seisoo ruukussaan päivät yksin liikkumatta, tuijottaen ulos ikkunasta... Ihan jees-olo... ;)

    • pöllömuori

      18.Pitkään jatkunut öinen,ns. leposärky selässä.Lanneranka kuvattu ja 2-5 nikamissa kulumat.Tällä hetkellä nukkuminen onnistuu pätkissä selällään.Kyljelleen kääntyminen aiheuttaa repivää kipua joka tuntuu pakarassa ja herättää kyllä öiseen kiroiluun.Panacodit ja tramalit on syöty ja nyt lääkäri ehdotti Gabrionia.Kannattako kokeilla?

      • Anonyymi

        ei kannata,kolmen tabun jälkeen loppui käyttö.hirveät sivuoireet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei kannata,kolmen tabun jälkeen loppui käyttö.hirveät sivuoireet

        Äihmisiä on herkemiä sekä taas vahvempia olen käyttänyt garionia kohta vuoden, ei sivuvaikutuksia, minulle ne auttaa tosi hyvin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äihmisiä on herkemiä sekä taas vahvempia olen käyttänyt garionia kohta vuoden, ei sivuvaikutuksia, minulle ne auttaa tosi hyvin

        Gabrion on ainoa lääke joka auttaa hermosärkyyn jotenkin. On kokeiltu monenlaisia lääkkeitä, mutta mikään ei tunnu sopivan. Minulla on välilevyongelmia ja hankala hermojuurioireisto. Kivut välillä sietämättömiä. Ei silloin muu auta kun lähteä tk: sta hakeen kipupiikkiä. Lääkäri sanoi vaan että leikkaus ja hermopinteen operointi eivät auta tilannetta. Tällaista tämä on, selkäongelmat kestäneet jo lähes 10 vuotta...


      • Anonyymi

        Moro.mulla samaa kun sulla miten sulla on auttanut gabrion lääke ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moro.mulla samaa kun sulla miten sulla on auttanut gabrion lääke ?

        Hei! Aloitin Gabrion 300 mg muutama viikko sitten hampaanpoiston jälkeiseen hermokipuun. Tällä hetkellä otan 2,1 ja 2 noin 8h välein. Joskus joudun ottamaan vielä yhden. Minulle sopii hyvin.


      • Anonyymi

        Hei, eipä auta muuta, kun kokeilla. Me ihmiset ollaan kaikki, niin erilaisia. Jolekkin sopii, joku lääke paremmin, kuin toiselle. Ei myöskään kipujen kanssa jaksa pitkään taistella ilman apua.
        Panacodia myös itse syönyt, kuin leipää välillä.
        Nykyään nukun olohuoneen tuolissa, jonka saa makuuasentoon. Välillä sähkösängyssä tai sohvalla. Jos nään unta, niin sekin on vaan painajaista, joten tuntuu välillä, että voisin vaihtaa jonkun kanssa osia, vaikka edes yhdeksi vuorokaudeksi. Itse kokeilin ja sain avun, mutta nyt puolen vuoden jälkeen on tullut allergisia oireita, joten varmasti joudun lopettamaan lääkkeen.
        En tiedä kyllä mitä tilalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Gabrion on ainoa lääke joka auttaa hermosärkyyn jotenkin. On kokeiltu monenlaisia lääkkeitä, mutta mikään ei tunnu sopivan. Minulla on välilevyongelmia ja hankala hermojuurioireisto. Kivut välillä sietämättömiä. Ei silloin muu auta kun lähteä tk: sta hakeen kipupiikkiä. Lääkäri sanoi vaan että leikkaus ja hermopinteen operointi eivät auta tilannetta. Tällaista tämä on, selkäongelmat kestäneet jo lähes 10 vuotta...

        Voi ei, ymmärrän.


    • GapaPanadol

      Mulle Gabrion taas taitaa sopia, vähiten sivuvaikutuksia, Lyrican lopettaminen on myös hirveetä vaikka olisi vain viikon käyttänyt, kuin huumekoukusta yrittäisi irti tai viikon juoppoputki. Vie myös muistin ja puhe sommertaa sekä juoppomainen olo, aina kun otti oli kuin olis 6 ploo olutta vetänyt.

      Tällä hetkellä Gabrion 3-4 kpl 300 mg päivässä Panadol Forte 1 mg. 1-3 kpl päivässä.

      Kaularankakipuja Gabrion helpottaa ja vaikuttaa vähemmän selkärankakipuihin.

      Tramalin vaikutukset oli heikot vaikka reilumminkin otti jolloin tuli huono olo, vaikka pari vuotta tramalilla kitkuttelin ja yritin Lyricaa ja Gabrionia.

      Gabrion ei vie kaikkia kipuja mutta vähiten sivuvaikutuksia ja omalla kohdalla helppo lopettaa ilman suurempia sivuvaikutuksia.

      • Kari-Titan

        Minulla Oxycontin 40 mg x 8-10/vrk eikä enää auttanut eli se tie oli kuljettu loppuun ja sairastan diagnosoimatonta lihasssairautta , joka erittäin kivulias. Nyt Triptyyliä ja aloitettiin Gabrion 300 mg aloitusannos 1 x iltaisin ja nostos 3-5 päivän välein x 1 kunnes saavutetaan 6 x 300 mg / vrk. Lääke tuntuu aika hurjalta ja on kuin kokovartalopuudutus, mutta luotan sen tehoon. Keinot ovat vähissä.


      • metsätyömies
        Kari-Titan kirjoitti:

        Minulla Oxycontin 40 mg x 8-10/vrk eikä enää auttanut eli se tie oli kuljettu loppuun ja sairastan diagnosoimatonta lihasssairautta , joka erittäin kivulias. Nyt Triptyyliä ja aloitettiin Gabrion 300 mg aloitusannos 1 x iltaisin ja nostos 3-5 päivän välein x 1 kunnes saavutetaan 6 x 300 mg / vrk. Lääke tuntuu aika hurjalta ja on kuin kokovartalopuudutus, mutta luotan sen tehoon. Keinot ovat vähissä.

        Minulla selkäleikkaus onnistui mutta jäljelle jäi hermovauriokipu. Kipupolilla lääkkeeksi tramal 100mg 3kert/päivä ja Gabrion 300 mg 600mg 3kert/päivässä. Kivut nyt jotenkin kurissa kunhan muistaa olla nostelematta mitään raskaampaa ja 0,5km pystyy kävelemään hissukseen. Näillä koitetaan mennä eteenpäin ja suuri apu ollut kun ilman noita lääkkeitä pystyi seisomaan minuutin ja 50m kävely tuotti jo vaikeuksia. Hyvä lääke, sopii ainakin minulle.


    • Sietämätönkutina

      Hei. Sairastan vyöruusua, se on kasvoissa ja silmässä. Sain viiruslääkettä viikon kuurin, myös silmään Zovirax voidetta viikon kuuri. Nyt minulla on jatkunut tuikkiva kutina kasvoissa( toisella puolella) ja päänahassa jo kolme viikkoa. Kutina on aivan sietämätöntä. Lääkkeeksi sain Gabrion 300 mg , 2x2tbl, lisäksi Atarax kutinaan 1-4kert/vrk. Panadolia ja Buranaa lääkäri lupasi ottaa myös tarvittaessa.
      Nämä lääkkeet eivät auta pätkääkään. Eivät edes nukuta. Kutina on lähes jatkuvaa. Yhden aamupäivän ja päivän se oli poissa. Olo oli silloin taivaallinen.
      Onko kenelläkään kokemusta tästä taudista? Jos on, mikä ja millainen lääkitys sinua on auttanut?

      • VoiKestääVuosia

        Mulla oli vaikka minkälaisia tuntohäiriöitä vasemmassa jalassa, pakarassa sekä nivusissa vasemmalla puolen. Ne kesti useita vuosia, noin 10 vuotta tais mennä, mutta sitten viimein hellitti. Nykyäänkin vielä tulee, jos vuotäröllä olevat rakkulat uusiutuu... tuolloin pahimpina ongelma-aikoina niitä tuli pahimmillaan kaksi kertaa kuukaudessa, edelliset ei olleet edes vielä kunnolla parantuneet. Apuna tuohon oli Zovirax -voide, ei muuta.


      • Anonyymi

        Hei, minulla ollut viime syksystä lähtien kova kutina vähän vaihdellen joka puolella, eniten hiuspohjassa. Lääkitys aloitettiin erilaisten kokeilujen jälkeen vasta nyt keväällä Gabrionilla, aluksi 300 mg 3 tbl /vrk. Nyt annos nostettiin 600 mg 3 tbl/vrk. Lisäksi Desloratadin Sandoz 2 tbl aamuin illoin! Nyt näillä lääkkeillä ollut jo muutamia täysin kutinattomia päiviä. Joten kutinan kannalta näyttää hyvältä. Mutta nyt kurkku ollut helmikuusta lähtien ihan tukossa ja ääni maassa. Gabrionin haittavaikutuksia lääkeinfon mukaan kurkun kuivuminen. Se kutina oli jtkn ihan kamalaa, ja kun sitä kesti kk:sta toiseen ilman mitään apuja. Nyt sitten huolettaa tuo kurkun tilanne. Lääkäri parin viikon päästä tk:ssa. Toivon lähetettä tarkempiin tutkimuksiin. Ihotautilääkäri sanoi, että voi tosiaan johtua Gabrionista tuo kurkun tilanne. Voi olla myös pahentunut refluxitauti. Mutta jos syy Gabrionissa, niin sitten olen pulassa. Onko kukaan muu saanut Gabrionia kutinaan? Ja onko Gabrion aiheuttanut kenellekään muulle kurkku oireita


    • Vesipää

      Onko tässä ketjussa käsitelty myös rinnakkaisvalmisteita, kun kaikki tällaiset on mainittu?
      Gabrion
      Gaprion
      Gabriol
      Garbion
      Cabrioni
      Garrion

      • 15_vuotta_kipujen_kanssa

        Turha "vittuilla" ja halkoa hiuksia.. jostakin lääkkeen nimestä. Ei kai niiden käyttäjät mitään ammattilaisia ole.. Ei edes lääkärit osaa kirjoittaa oikein puolienkaan lääkkeiden nimiä? Ei oikein jaksaisi kipeänä enää tuota.. Jos ei ole kunnon asiaa niin jättäisitkö kirjoittamatta? Kiitos!
        Itsellä ainakin lähinäkö meinaa himmata ja esim. tietokoneen käyttö ei ole oikein mukavaa, kun ei oikein tahdo nähdä mitä tekee ja mitä on saanut kirjoiteltua? Joten sori kaikki kirotusvirheet.


      • opiaatiteitoimi

        Tiedoksi niille jotka jaksaa avautua oikeinkirjoituksesta, minulle juurikin Lyrica aiheutti lukihäiriöitä ja kirjoittaminenkin oli hyvin hankalaa. Annostus oli 2x150mg/vrk. Lisätään tohon viellä lähimuistin ongelmat. Tietysti haittavaikutuksia saattoi buustata muut lääkkeet joita otin; tradolanin kanssa 2x150mg/vrk, 2400mg buranaa, 3000mg panadolia, 12mg sirdaludia sekä tenoxit univaikeuksiin. Vuosi näiden lääkkeiden vieroittamisesta jouduin uudestaan tradolankoukkuun, nyt on 400mg vuorokaudessa ja täytyy sanoa että paska lääke. Ei auta hermokipuihin yhtään. Nyt alotetaan opiaattien lääkepurku, tilalle juuri toi Gabrion, nostetaan vähitellen 3600mg/vrk


    • Gabrion

      Gabrion 600 mg 6 kpl/vrk, Oxycontin 10 mg 3 kpl/vrk sekä Panadol Extend 665 mg 3 kpl/vrk. Näillä mennään nykyisin hermosäryn kivunlievitykseen. Kivutonta päivää ei ole ollut 15 vuoteen, mutta ilman lääkitystä kivut olisivat ajaneet minut itsemurhaan. Gabrionista ei ole tullut minkäänlaisia haittavaikutuksia, ainut lääke tähän mennessä, mikä lievittää kipuja.

      • pillereitäpopsimaan

        Nyt Gabrion tulee jatkossa 3 x 600mg(1800mg) päivässä, lisäksi Temgesic 0,4mg 4 x 2tab annoksina/päivässä...( 8 x 0,4mg)

        Toivottavasti tulee edes yöhön apua hermosärkyyn...Lyrican 225mg tupla-annokset "Teemujen" kanssa teki alaselän uskomattoman kipeäksi, voitti jopa hermosäryn, mutta valvominen ja kivun kanssa eläminen vain jatkui...tosin eri nimikkeen takia!

        Tramalit ja Panacodit ihan kastematojen lääkettä, ei mitään apua mistään milligramma määrästä.

        Onneksi kipupolin henkilökunta osaa työnsä,ovat kärsivällisiä ja etsivät ammattitaitoisesti oikeaa kipuhoitoa. Kiitos heille!

        Apteekin porukka joiltakin osin katselee siihen suuntaan, että pitikö niihin piikkihuumeisiin sortua, nyt syöt korvikkeita...onneton!

        Vaan kohta tulee katto vastaan lääkkeiden kovuudessa ja määrässä....mitä sitten?

        Ja miten työelämän kanssa?


      • pillereitäpopsimaan
        pillereitäpopsimaan kirjoitti:

        Nyt Gabrion tulee jatkossa 3 x 600mg(1800mg) päivässä, lisäksi Temgesic 0,4mg 4 x 2tab annoksina/päivässä...( 8 x 0,4mg)

        Toivottavasti tulee edes yöhön apua hermosärkyyn...Lyrican 225mg tupla-annokset "Teemujen" kanssa teki alaselän uskomattoman kipeäksi, voitti jopa hermosäryn, mutta valvominen ja kivun kanssa eläminen vain jatkui...tosin eri nimikkeen takia!

        Tramalit ja Panacodit ihan kastematojen lääkettä, ei mitään apua mistään milligramma määrästä.

        Onneksi kipupolin henkilökunta osaa työnsä,ovat kärsivällisiä ja etsivät ammattitaitoisesti oikeaa kipuhoitoa. Kiitos heille!

        Apteekin porukka joiltakin osin katselee siihen suuntaan, että pitikö niihin piikkihuumeisiin sortua, nyt syöt korvikkeita...onneton!

        Vaan kohta tulee katto vastaan lääkkeiden kovuudessa ja määrässä....mitä sitten?

        Ja miten työelämän kanssa?

        Huom...En siis ole käyttänyt aineita...ennen lääkäreitä, eikä kyse ole korvauslääkkeistä....paitsi tietty jos ne korvaisi kivuntunteen :)


      • Anonyymi
        pillereitäpopsimaan kirjoitti:

        Nyt Gabrion tulee jatkossa 3 x 600mg(1800mg) päivässä, lisäksi Temgesic 0,4mg 4 x 2tab annoksina/päivässä...( 8 x 0,4mg)

        Toivottavasti tulee edes yöhön apua hermosärkyyn...Lyrican 225mg tupla-annokset "Teemujen" kanssa teki alaselän uskomattoman kipeäksi, voitti jopa hermosäryn, mutta valvominen ja kivun kanssa eläminen vain jatkui...tosin eri nimikkeen takia!

        Tramalit ja Panacodit ihan kastematojen lääkettä, ei mitään apua mistään milligramma määrästä.

        Onneksi kipupolin henkilökunta osaa työnsä,ovat kärsivällisiä ja etsivät ammattitaitoisesti oikeaa kipuhoitoa. Kiitos heille!

        Apteekin porukka joiltakin osin katselee siihen suuntaan, että pitikö niihin piikkihuumeisiin sortua, nyt syöt korvikkeita...onneton!

        Vaan kohta tulee katto vastaan lääkkeiden kovuudessa ja määrässä....mitä sitten?

        Ja miten työelämän kanssa?

        Me olemme Jokainen Yksilöitä 😎


      • Anonyymi

        Minulla on välilevyrappeuma ja hermojuurioireisto. Kivut ovat jatkuneet jo 9 vuotta. Välillä jotain helpompia aikoja, lyhyitä. Sitten taas alkaa se ankara särky selässä ja vasen jalka oireilee tosi hankalasti. Joka askeleessa kipu tuntuu ilkeästi. Selässä on ollut välilevyn pullistumia, jotka itsekseen "kuivuneet". Ei ole leikattu. Alaselän kipua kuvailisin, että tuntuu kuin siellä olisi "riivinrauta" puristamassa. On kokeiltu vaikka mitä lääkkeitä. Nyt Gabrion 300 mg ja Triptyl,
        Panadol ja Burana. jne. Fysioterapia säännöllisesti. On vähän hutera olo lääkkeistä, mutta saapa nähdä miten jatkuu..


    • alitupa2

      aloitin gabrion 300 iltaisin------katsotaan löytyykö apua vai vain sivuoireita !!!!!

    • Nytpärähtää

      Vedin just 4 listaa naamaan näitä 300mh katapenttiiineitä...katotaan toimiiko?!?!!

    • PärSaukko

      Vaste nousee ainakin itsellä tosi nopeasti.
      Alkuun riitti 300mg, nyt menee 1500mg/vrk.
      Aion pyytää Lyricaa, jota söin joskus aikaisemminkin.
      Aivot on kyllä narikassa tällä määrällä, mutta kivut ei.
      Olen syönyt Gabrionia noin 3 kk.

    • Kipuilija

      Olen nyt syönyt Gabrion 300mg reilun viikon.Otan lääkettä vain illalla ja toisen tabletin yöllä.Tuntui ihmeelliseltä olotilalta kun heti ensimmäisenä yönä sain nukuttua ilman hermokipuja.Toistaiseksi on edelleenkin kivuttomat yöt.Kipu johtuu lannerangan ahtaumasta.Olen vuosia kärsinyt kivuista varsinkin yöllisistä.Lääkkeestä en ole huomannut haittavaikutuksia koska otan sen ennen nukkumaanmenoa. Elämä tuntuu jälleen elämisen arvoiselta.

      • Selkäsairas

        Olen syönyt gabrionia lähes kaksi vuotta selkävaivoihin. Annostus ollut enimmillään 7x300mg ja kivun mukaan olen annostusta olen saanut hieman säädeltyä. Tällä hetkellä menee 4-5x300mg. Annostuksen ylös-ja alasajo vaatii kyllä useita vuorokausia aikaa. Aloittaessani kuurin otin ensimmäisen tabletin lääkärin ohjeen mukaan illalla ja muistan sen seuraavan aamun;olin kuin usvassa ja unessa. Niin pehmeä olo oli mutta lääkemäärät kun rauhassa nostin niin kivut pikkuhiljaa hävisivät ja olo tuli siedettäväksi. Mutta sivuvaikutuksia alkoi ilmaantua n.puolenvuoden jälkeen;olo oli kuin "toisen asialla ja muisti alkoi pätkimään. Keskustelin lääkärin kanssa ja päätimme yrittää laskea lääkemäärää ja lisätä "normi" särkylääkkeitä tarvittaessa tilalle. Nyt näillä menty ja olo suht'hyvä muttei terve. Minulle gabrion on ollut aika hyvin sopiva lääke mutta kaikkihan olemme yksilöitä. Tsemppiä kaikille kipupotilaille. Ei terve ihminen voi tietää mitä kipu on!


    • Zairas

      mikä se on se moniammatillinen työryhmä kipupolilla? minua hoiti vain erikoistuva tytönhupakko ja siinä se!

    • Tituski

      Hei! Minä olen ollut oikein tyytyväinen Gabrion-lääkkeeseen. Syön sitä lapaluun alueen hermosärkyyn. Olen syönyt sitä jo 8 vuotta ja se oli siihen mennessä ainoa kokeilemani lääke, joka auttoi ja ei tuonut ikäviä sivuvaikutuksia. Voin sanoa vilpittömästi, että sen avulla sain kuin uuden elämän. On päiviä, että olo on vähän humalainen ja ikäänkuin olisi "toisen asialla",'kuten yksi kirjoittaja kuvasi ja muisti välillä hieman pätkii. Piemeällä autolla ajoa välttelen, koska luultavasti tämän lääkkeen vuoksi ajo tuntuu vähän epätodelliselta. Vaikea hahmottaa auton paikkaa ja tien ja ojan rajoja. Äh, vaikea kuvailla tuntemusta. Nämä pienet sivuvaikutukset siedän paljon mieluummin kuin jatkuvat krooniset kivut. Olen itse etsinyt pienimmän mahdollisen annoksen joka poistaa hermosäryn ja se on 300 mg x 2. Myös avantouinti tekee hyvää. Suosittelen kokeilemaan Gagrionia, jos muut lääkkeet eivät auta/sovi.

    • Hartiakipu

      Hei
      Olen vuoden ja kaksi kuukautta kärsinyt olkapää- ja hartia kivuista. Kipujen vuoksi yö uni jää 2-4 tuntiin ja nekin useana lyhyenä pätkänä. Tuntuu että muumit pikku hiljaa yksitellen jättää laakson, surkeintahan on kipujen ja väsymyksen vaikutus kaikkien läheisten elämään.
      Itsellä menee nyt Tramal Retart 100mg 1kpl 2 kertaa vuorokaudessa, Panacod 2 kpl 3 kertaa vuorokaudessa ja Gaprion 300 mg 3 kpl 4 kertaa vuorokaudessa.
      Tramalista ja Panacodista ei ollut mitään hyötyä kipuun kun Gaprion oli tauolla. Nyt kun Gaprion aloitettiin viikko sitten uudelleen niin kipu hieman hellittää, kun kivun terävin kärki taittui. Olo on kuitenkin sekava ja huimaa todella paljon. Toiveissa on että pääsen kivunhoidon spesialistille asiakkaaksi. Sain soittoajan hänelle, jonka perusteella hän päättää ottaako minut hoiviinsa.

    • tkha

      Minäkin syönyt tuota Gabrionia viimeisenä lääkkeenä. Kohta vuosi tulee täyteen, kun joutunut syömään erinäiset määrät, erinäisiä lääkkeitä.
      600 kpl 300 mg kohta syönyt, eikä oleellista paranemista sormieni kipuun. Tituski, olet pärjännyt kahdella kapselilla, oletko itse vähentänyt? Minä kerran sanoin lopettavani ja tiedän ettei kovin äkkiä voi lopettaa. Viikon päästä tuli, 1kapseli/viikko. Sehän on 41, jos nyt ollut 42, menisi iäisyys.

      Olen myös vähentänyt itse jo aikaisemmin, nyt ostan viimeiset 50 mitä reseptissä jäljellä. Olin ajatellut vähentää jo, enkä ostanut sataa. Voim. 30.05.19. en pyydä ainakaan uusimaan. Autoilunkin takia en mielelläni käytä, kun punaainen kolmio. Rappujenkin nousu tuntuu paremmalta, kun vähentänyt.
      Siis viikon päästä tuli kirjallisena tuo yhden kapselin vähennys. Ehkä huomaa, että olisi pitänyt jo loppua, katsotaan mitä apteekissaa sanovat.
      Tituski, kirjoittele vielä kuulumisiasi, samoin mitä Hartiakivun kanssa. Lämmintä syksyä!

    • Selkämuistuttaa

      Itselläni ollut selkä kipeä enemmän/vähemmän 40 vuotta. Nyt syönyt Cabrion 300mg 3 kertaa päivässä vuoden. Paras lääke, joka paransi elämäntilateeni aivan toiseksi. Ainoa sivuvaikutus pieni huimaus. Suosittelen kaikille kroonisesta selkäkivusta kärsiville ainakin kokeilemaan sitä. Vaikutus minulla alkoi vasta viikon parin popsimisen jälkeen.

    • Ensuosittele

      Itselläni Gabrionista tulee metallinen maku suuhun ja ajantaju hidastuu, autolla ajaessa tuntuu että menee välillä valonnopeutta. Samoin ärsyttää tuo korvissa vinkuminen tai oikeastaan kihinä. Maha oli ekan viikon sekaisin ja pieretti. Lisänä pieni määrä panacodia 2-4 tbl päivässä. Olen syönyt nyt 3 viikkoa nostolla 900mg x 2 pvä ja täytyy sanoa että melkosta paskaa ja plaseboa. Olo kuin krapulassa ja jotenkin tunkkainen. Aion lopettaa nämä kapselit tähän viikkoon ja kärsiä mielummin ensi fysiatrin tapaamiseen kuin pöhnäillä turhilla lääkkeillä. Vaivanani on selkä ja siitä johtuva hermosärky oikeaan käteen joka puuduttaa nimettömän ja pikkurillin. Kipu on kuin silitysraudalla painettaisiin lapaluiden väliin.

      • Anonyymi

        Jes. Ny luin ekasta tyypistä, jol kans puuduttelee nimetön sekä pikkurilli. Ain vasen käsi. Jostaa yläseläst, ilm. Lapojen kohalt lähtevää tuo puuduttelu. Ilmaantuu etenki puuduttelu tosi ilkeenä, ku makaan selälläni esim. sohval. Sekä niskanikamis että lanneseläs kulumaa. Lanneseläs myös si-nivelis fasettinivelrikko, lisäks spinaalistenoosi ja joku hemmeti cervikaalisydrooma?


    • Tsemppiä

      Mulla on kaularangassa kak välilevyn pullistumaa, jotka aiemmin jo hoidettiin "kuntoon" fysioterapilla. Silloin söin triptyliä kipuun, muistaakseni 2-3x10mg. Ei vienyt kipua kokonaan pois, mutta helpotti kuitenkin.

      Nyt vaivat ovat palanneet ja voimistuvat koko ajan. Odotan keskussairaalan fysiatrille pääsyä ja aloitin eilen Cabrion 300mgx1. Ei auta mitään ja kivut vaan pahenee. Annosta pitäis nostaa hiljalleen kunnes 300mgx3. Huomenna meen fysioterapeutille, jos se sais mitään apua tähän kipuun edes hetkeksi.. Koitan jaksaa uskoa, että tämä lääke vielä jossain vaiheessa auttais.

      Mut "kiva" kuulla etten oo yksin. Tsemppiä kaikille!

    • Fordcabrion

      Auttaa 2400mg/vrk

    • Hnpp

      Mulla aloitettiin Gabrion 300mg 3 viikkoa sitten, ensin 1 tabl. päivässä ja 3 päivän välein annostusta nostettiin 1 tabletilla. Nyt viikon mennyt 2 tabl. kolmasti päivässä eli 1800mg/pv. Hermosärky (HNPP vuoksi) on alkanut helpottaa, yöt nukun selkeästi paremmin. Ainoana sivuoireena tähän mennessä on tullut huimaus joka välillä on siedettävä ja välillä todella kova jolloin kävellessä on pidettävä tukea seinästä tms. Lisäksi menee iltaisin Klotriptyl mite. Huimauksen toivon loppuvan kun elimistö tottuu lääkkeeseen.
      Vaihtoehtoina olisi ollut Tramal jota en voi sen aiheuttaman järkyttävän kokovartalokutinan vuoksi syödä tai Lyrica. Tarvittaessa menee Celecoxib.

    • Selkäpaska

      Voisko parantaa ihmisen niin, ettei tarvii ottaa kaikenmaailman mömmöjä!!!

      • 1311

        Tätä minäkin haluan!!! Ettei tommossia kauheita lääkkeitä tarvii kenenkään käyttää!!!


      • 1311

        Noin kolme vuootta koitettu monenlaisii lääkkeit !!! Kaikist menee pää sekasin. divertikuloosin 6/15 takia leikattu sigmasuoli pois9/16 Kaularankaleikkaus 9/17. lannerankaleikkaus 12/17...kivut vaan koko ajan. Minusta pitäis pyrkii siihen, et ihminen pystyy toimimaan normaalisti esim autolla ajo ei onnistu tollasilla hurjilla lääkkeillä!!!


    • 1311

      Noin kolme vuootta koitettu monenlaisii lääkkeit !!! Kaikist menee pää sekasin. divertikuloosin 6/15 takia leikattu sigmasuoli pois9/16 Kaularankaleikkaus 9/17. lannerankaleikkaus 12/17...kivut vaan koko ajan. Minusta pitäis pyrkii siihen, et ihminen pystyy toimimaan normaalisti esim autolla ajo ei onnistu tollasilla hurjilla lääkkeillä!!!

    • Yökipuinen

      Minulle vaihdettiin 5kk sitten keinonivel oik.polveen. Nyt minulla on ollut epämääräistä kipua jaloissa öisin. Herään kipuihin tunnin-parin välein. Sain lääkäriltä reseptin Caprion 3oomg 1-2x vrk.ssa,ilta-yöpainotteisesti. Caprion auttaa,yksikin kapseli,mutta ei tarpeeksi,heräilen edelleen kipuihin. Sivuvaikutuksena lähinnä heitehuimaus ja aamuisin tokkurainen olo. Nyt sain kunnon unilääkkeen rinnalle,vain lyhyenä kuurina otettavaksi. Kydeessä Stella-niminen unilääke,10mg. Puoli tbl.on riittänyt antamaan rauhallisen unen,ainakin n.kuudeksi tunniksi yhtäjaksoisesti.

    • Tyyppi2

      Onko kukaan kokeillut kannabista kipuun?

      • Olmo

        Paras kipulääke. Ei vaan voi aina käyttää kun välillä pitää ajaa autoa. Mutta ekojen pössäyttelyjen jälkeen olivat hermokivut poissa puoli vuotta eikä tarvinnut enempää poltella. Lääkkeet sain jättää rauhaan.


      • Anonyymi

        Itsellä monesti voimistaa kipuja, etenkin pää- ja hartiaseudun särkyjä. Aiheutti myös pahan ahdistuneisuus- ja paniikkihäiriön, josta vielä toivutaan pari vuotta lopettamisen jälkeen. Ei jatkoon, vaikka miellyttävä olikin muilta osin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä monesti voimistaa kipuja, etenkin pää- ja hartiaseudun särkyjä. Aiheutti myös pahan ahdistuneisuus- ja paniikkihäiriön, josta vielä toivutaan pari vuotta lopettamisen jälkeen. Ei jatkoon, vaikka miellyttävä olikin muilta osin.

        Minäkin olen kokeillut nuo hermokipulääkkeet, Gabapentin, Gabrion, Lyrica.
        Neurontiniin en enää suostunut.

        Eihän noista ollut kun haittoja, pää sekä pankkitili tyhjenivät vain tosi nopeasti.
        Pään tyhjenemisellä tarkoitan sitä, että lääkkeet vaikuttivat negatiivisesti ajatustoimintaan ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olen kokeillut nuo hermokipulääkkeet, Gabapentin, Gabrion, Lyrica.
        Neurontiniin en enää suostunut.

        Eihän noista ollut kun haittoja, pää sekä pankkitili tyhjenivät vain tosi nopeasti.
        Pään tyhjenemisellä tarkoitan sitä, että lääkkeet vaikuttivat negatiivisesti ajatustoimintaan ym.

        Gababentiini on Gabrionin vaikuttava aine

        Missä teidän joidenkin tarkkuus on kirjoittamisen suhtee?!


    • Suunjakielenkirvely

      Onko kenellekään määrätty Gabrionia suun ja kielen kirvelyyn ja kipuun? Ja päänsärkyyn? Lääkäri epäilee, että kirvely olisi neuropaattista. Kirvely on ihan hirveää ja kroonista. Onko auttanut? Pitäisi ottaa 3x300mg/pv. Pelottaa aloittaa, kun pitää autolla ajaa ruuhkassa pimeällä töihin. Sama iltapäivällä, autolla pimeällä kotiin.

      • Anonyymi

        Hei, huuli/suukipuun mulle määrätty Gabrionia, annostus nyt 3x300mg/vrk. Ei hirveästi apua. Mutta noin muuten, olisi kiva tietää mitä nimimerkille"suunjakielenkirvely" nykyisin kuuluu, onko helpottanut, tai jopa mennyt ohi? Itse kärsinyt tästä 10 kk, ja kipu alkoi huuliherpeksen jälkeen, ja lääkärit sanovat sen olevan hermokipua.


    • Anonyymi

      HYvä lääke pitää vaan löytää sopiva annos !

    • Anonyymi

      Huonoja

    • Anonyymi

      Vittu kolisee ku keilahallissa. Pilaa sisäelimet haistakaa vittu mun maksa on iha paskana..

    • Anonyymi

      Luin kommentteja, mutta en löytänyt sitä, mitä hain. Itselleni määrättiin Gabrion 600 mg x2/vrk. Ensin kaikki meni hyvin, kunnes vasemman käden sormet alkoivat kramppaamaan kivuliaasti. Annos puolitettiin ja pitkään meni hyvin, kunnes vastaava kivulias kramppi ilmestyi oikean käden sormiin, varsinkin aamuisin. Jätin ilta-annoksen pois (jälleen puolitus) ja krampit ovat kadonneet lähes tyystin. Muilla näitä kramppausoireita?

      • Anonyymi

        Hei!

        Voiko tabletin puolittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei!

        Voiko tabletin puolittaa?

        Hei, ainoastaan 600 mg tabletin voi puolittaa. 300 mg ja 400 mg ovat kapseleita, joita ei voi puolittaa.


    • Anonyymi

      Gabrion 4x300 päivässä neuropaattiseen kipuun. Minulla on 4 eri diagnoosia ja kourallinen lääkkeitä. Gabrion toimii hyvin, ei kipuja. En vaihtaisi .

      • Anonyymi

        Minä vedän myös mutta annos on 4x300 kolmesti päivässä eikä tehoa ollenkaan. tuohon vielä Panacod 500/30 kolmesti vrk. Niskakivut jatkuvat.


    • Anonyymi

      Gabrion vei hermosäryn, mutta toi hajamielisyyden, jatkuvan unohtelun ja ”aivosumun”. Onko kenellekään käynyt niin, että lääkkeen lopettamisen jälkeen ikävät sivuoireet vain jatkuvat? Muutama viikko lopettamisesta ja olo on edelleen outo ja muistiongelmat tuntuvat jääneen päälle... Mitenhän pitkään tätä jatkuu?

      • Anonyymi

        Itse meinaan lopettaa, käyttäminen tehnyt elämän entistä vaikeammaksi. Vapinaa piti ja kipuun auttaa, mutta vapina kin lisääntynyt ja kivut ja muut oireet lisääntyneet. Meinaan päästä täsdtä lääkkeestä irti. Joka aamu myös oksettava olo ja päänsärkyä.


    • Anonyymi

      Sain Gabrionia vapinaan yhdeltä lääkäriltä ja käsi kipuun toiselta lääkäriltä.
      Olen ollut hyvin , hyvin väsynyt ja jalkoja turvottaa ja jalkapohjat tunnottomat, mut polvia särkee, johtunee osa kovasta turvotuksesta. Käsi kipu lisääntynyt etenkin yön aikana, että nukuttua en saa.
      Mietinkin että pakko varmaa lopettaa pikkuhiljaa. Vaikeuttaa enemmin elämää. Lisäksi ruokahalua lisännyt ja sitä en halua, kun muutenkin olen pienikokoinen ja olen yrittänyt saada painoa alas..
      Päänsärky myös tullut päivittäiseksi.

    • Anonyymi

      Olen ottanut ja se on auttanut kovaan sänkyyn. Parempi, jos pärjää niin, että ottaa sen vain yöksi. Minä jouduin ottamaan sen päivällä ja on kyllä aika huojuva olo useita tunteja..

    • Anonyymi

      Kolme tablettia ottanut ja siihen loppui.ihan hirveät sivuaikutukset,ei auttanut kipuun.Ihan hirveä lääke,en ikinä ota!!!

    • Anonyymi

      Sopinut hyvin yhteen. Tramalia en käytä illalla. Se vie yöunet. Gabrion oli aluksi väsyttävä, mutta vuosien kuluessa tottui elimistö.
      Nyt on 3x600mg gabrionia. Otan iltapainotteisesti, kun ei tarvitse enää mitään suorittaa.

    • Anonyymi

      Gaprion on minuulle sopinut hyvin ei mitää tuntemuksia, jotkut vain on herkempiä kuin toiset,

    • Anonyymi

      Olen syönyt gabrion 300mg,1/pvä yöksi ja nukun sillä tosi hyvin suht.kivuttomana.Alkuun paljon heitehuimausta,mutta antoi periksi.Olen syönyt ko.lääkettä n.15vuotta selkäleikkauksen jälkeen hermosärkyyn.

    • Anonyymi

      Otan gabrion 300mg joka toinen päivä kipu pois.kai sen kans voi pari kaljaa ottaa onkos jollain tietoa?

      • Anonyymi

        Ei suositella Gabrionin kanssa alkoholin käyttöä!


    • Anonyymi

      Ei kai kaks kaljaa mitää vaikuta onkos joku koittanut?

    • Anonyymi

      Kannabis vois olla hyvä pitäs kysyy mikä mieltä Pekuri on!

    • Anonyymi

      Ensimmäinen ytö Gabrion 300 otettu. Minulla on hermojuuritulehdus tms. kaulassa ja se säteilee vasempaa käteen joka lähes jatkuvasti oireilee. Kivut on välillä saatanalliset. Yö meni suht hyvin ja nyt aamulla on pientä huippausta ei muuta. Jos näin jatkuu uskallan ehkä jatkossakin ottaa iltaisin. Päivät aioin selvitä Pandolilla. Sääli ettei ruohoa ole edelleenkään saatavilla uskon, että kivuttomin olo sillä tulisi.

    • Anonyymi

      Vuoden päivät käytös..ei haittavaikutuksia...alkkista voi kohtuudella käyttää...ei lopettamisongelmaa. Toki parempi, ku ei tarviis lääkkeitä ottaa lainkaan.toiveajattelua

    • Anonyymi

      Hei, itse olen saanut syöpähoitojen jälkeen oleviin luukipuihin gabrion 300mg 6x2 tab/pvässä. Olen syönyt nyt lääkkeitä vähän yli puoli vuotta.
      Olen huomannut aikaisemmin vähäisen ultikarea, elikä pieniä näppylöitä kyynervarsien alueella ja myös, jonkin verran kutinaa.
      Tänään huomasin, että olkapäät ovat nyt näppylöitä täynnä ja on flunssanen olotila ja kutiaa olkapäät aika lailla. Flunssanen olo myös kurkussa, voi johtua myös allergiasta ja astmasta jota myös sairastan. Huomenna soitan terveysasemalle ja meinaan pikkuhiljaa lopettaa lääkityksen. yt. A.T

    • Anonyymi

      Hei, syön gabrionia hermokipuun 4+4+4 x 300 mg per päivä. Vasta nosto tähän annokseen rupesi auttamaan. Lisäksi on Arcoxia 90 mg ja panadol 1 g x 3 per päivä. Aamulla ennen lääkkeen alkamista vaikuttamaan on helvetilliset kivut, ei mihinkään voi keskittyä, lehden luvustakaan ei tule mitään. Ihan kaikkea kipua ei tuo lääkemäärä vie pois, esimerkiksi kävely provosoi edelleen kipua. Onneksi on kuntopyörä joka ei provosoi kipua. Gabrion on sopinut hyvin, vie ahdistuksenkin pois. Joitain sivuvaikutuksia on, mutta kyllä ne kestää kun kivut vain pysyisi kontrollissa. Jotkut sivuvaikutukset menevät ohi aina tietyn ajan päästä lääkkeen noston jälkeen, esimerkiksi tokkurainen olo, mutta jotkut ovat pysyviä. Unen saamiseenkin gabrion on auttanut.

    • Anonyymi

      Syön 1 aamuisin. Selvästi lieventää jalkapohjieni kipuja: Gabrion 300 mg

      • Anonyymi

        Syön Gabrionia 2+2+2 (1800 mg) vuorokaudessa kestämättömiin säärikipuihin. Lisäksi Targiniq 10/5 mg, aamuin illoin. Ei tahdo tulla nukkumisesta mitään. Yöt yhtä tuskaa. Pätkäunta ja ylös. En muista minä vuonna olisin nukkunut yöni kunnolla.

        Nyt kun nostin annostuksen tuohon edellämainittuun, on alkanut vasen käsi vapista. Alkaa ykskaks ja loppuu ykskaks ,ja kohta taas sama vapina uudelleen. Myös puhuminen vaikeaa, Aivan kuin oikea puoli kasvoista suun kohdalta ei toimisi.

        Yhtä helkuttia tämä on. Eikä vaan löydetä kivuille syytä eikä kunnon apua lääkityksestäkään.


    • Anonyymi

      Hirveet vieroitusoireet tästä, lopetin aikanaan 600mg:sta seinään. Ahdistusta, paniikkikojtauksia, jäätävä masennus, unettomuutta, sitten kun nukahdin, heräsin kohta hikilammikossa, kauheaa hikoilua oli myös päivisin, ripuli, pahoinvointia, lihasjännitystä, pää totaalisen jumissa, kummia tuntemuksia jaloissa ja käsissä ja ihon kutinaa, sähköiskuja päässä, ym.ym.ym. Ensimmäisen viikon jälkeen hieman helpotti, mutta oireet jatkuivat lievempinä noin 2 kuukautta! Älkää lopettako seinään! Pahinta on että lääkärit edelleen väittää ettei tästä tule vieroitusoireita paitsi jos on käyttänyt liikaa. Kyllä tulee, ihan määrätyillä annoksilla!

      • Anonyymi

        Lopetin viime viikolla 300mg:sta, ai helevetti tätä hikoilua ja pöhnäoloa, mutta inhottavinta on ihon tuntemukset, kutina, sellaiset terävät tuikkaukset, puutuminen ja muutenkin omituiset tunteet.


    • Anonyymi

      Kenelle tullut painajaisia, kun yrittänyt lopettaa gaprionin käytön?

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1843
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1406
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1307
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe