Onneksi

nainen 20

nämä palstat ovat olemassa. Olen niin yksinäinen, etten tiedä ketään, jolle puhua. Siksi kirjoitan tänne...

Olen kadottanut itseni. Olen esittänyt niin kauan aikaa erilaista, kunnes olen unohtanut minkälainen olen oikeasti. Asiaa hankaloittaa vielä se, että vaikka hetkittäin tajuaisinkin pilkahduksen oikeasta itsestäni, en pysty kuitenkaan hyväksymään sitä. Olen ujo ja herkkä, mutta uskon välillä -tosissani- olevani kova ja itsenäinen. Toiveajattelu menee joskus niin pitkälle, että sekoitan sitä todellisuuteen. Lisäksi pelkään epäonnistumista yli kaiken. Se on harmi, sillä olen kuullut että "luovuus vaatii pelottoman tilan". Toisin sanoen, missään ei voi ikinä onnistua, jos ei anna itselleen kunnon mahdollisuutta epäonnistua. Mutta minä olen ihmisenä suoriutuja ja mittaan suorituksillani arvoani. Olen kadottanut kokonaan yhteyden omaan itseeni. En tunne itseäni arvokkaaksi enkä myöskään tiedä, millainen olen ihmisenä. Vähän sinne päin tiedän, mutta se tieto on todella hataraa. Välillä ihanne-minäni sekoittuu minäkuvaani (käsitykseeni itsestäni). On älytöntä, että olen niin herkkä, että unelmoin itsestäni täysin erilaisena ihmisenä. Asia on vain niin, että kun ei ole saanut muilta hyväksyntää, on sitä vaikea antaa itselleen. Hyvä jos jaksan edes yrittää antaa.

4

412

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikös se hyväksyminen ala siitä että hyväksyy itsensä sellaisena kuin oikeasti on? Sanot olevasi oikeasti ujo ja herkkä, miksi sinun pitäisi olla muuta?

• aloittaja.

tästäedes sanoa itselleni entistä lujemmin. Helppoa se ei ole, mutta pitää yrittää! Muuten olen ikuisessa umpikujassa. Kiitos viestistäsi.

• nimetön_

Viestisi oli täsmälleen kuin omasta kynästäni n. 3-4 vuotta sitten. Olen myös erittäin herkkä ja toisaalta toivoin ja uskoinkin välillä olevani juuri päinvastainen, eli kova ja itsenäinen kuten sinäkin sanoit. Olen kuitenkin käsitellyt mielessäni hirveästi asioita ja on mennyt monta vuotta siihen, että olen myöntänyt itselleni että perusluonteeni on herkkä ja pelkään myös epäonnistumisia kovasti. Olen pikku hiljaa oppinut siihen, että en mittaa omaa arvoani pelkästään sillä mitä saan aikaan opiskeluissa tai nyttemmin työelämässä. Nykyään pidän herkkyyttäni vahvuutena enkä ota sitä niin vakavasti. Kohdallani tämä omaan itseen tutustuminen siis on kulkenut pääpiirteittäin sitä rataa, että olen pakottanut itseni tutustumaan itseeni :) Siis suomeksi: olen pohdiskellut millainen olen ja myöntänyt olevani herkkä ja välillä ujokin. Sen sisäistäminen ei ole aina ollut helppoa, sillä minäkin toivoin olevani täysin päinvastainen ihminen! Mutta nyt koen kaiken tuon itseeni tutustumisen jälkeen olevani entistä vahvempi ja osaan arvostaa itseäni. Tiedän myös omat rajani, en esimerkiksi yritä väkisellä olla jotain mitä en pysty tai en yritä tehdä jotain mistä en pidä/ei tunnu hyvältä.

En tiedä oliko tästä apua, kirjoitin nopeasti tajunnanvirran mukana työpäivän ohessa...:)

• aloittaja.

Viestisi oli hyvin kirjoitettu ja ehkä siitä oli myös hiukan apuakin. Muutoksethan tapahtuvat oikeastaan hyvin hitaasti. Sinun kolmen, neljän vuoden ajan kestänyt itsesi etsintä on oiva esimerkki siitä. Kiitos viestistäsi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      23
      2346
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      112
      1967
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      113
      1617
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      42
      1483
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1407
    6. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1045
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      118
      932
    8. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      919
    9. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      917
    10. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      81
      865
    Aihe