Renault 19 RN 1.8i Biarritz -95:ni kierroslukumittari on rikki. Se toimii vain silloin tällöin. Ilmeisesti se on aika yleinen vika Renault 19:llä. Onko joku korjannut tai korjauttanut viallisen kierroslukumittarinsa, vai kannattaako tuon vain olla?
Renault 19:n kierroslukumittari rikki
9
1934
Vastaukset
varmasti kierroslukumittaria?
Aivan varmasti?
Et siis esimerkiksi pyörimisnopeusmittaria?
Jos, niin valitettavasti en voi auttaa.- 25k
Eivätkö nuo tarkoita samaa asiaa? Siis kuinka monta kierrosta minuutissa moottori pyörii.
- Minuutissa
Se on joku kontaktihäiriö. Kokeile ensimmäisenä puhdistaa ja rasvailla ECU:n liittimet, se kiekkamittarin johto on muistaakseni apparin puoleinen. Mikäli ei auta, niin sitten mittaristoa irti ja puhisteleen pintoja sekä liittimiä. Voi siinä olla joku tyyppivikakin, mut sitä en sitten tiedä.
- 25k
ECU on ilmeisesti moottorin autosta katsoen moottorin oikealla puolella oleva kumilenkilla kiinnitetty musta muovinen laatikko, johon menee johtonippu, vai? Mitä tuo apparin puoli tarkoittaa? Minkälaista rasvaa niihin liittimiin kannattaisi laittaa? Kiitos neuvosta.
- Minuutissa
25k kirjoitti:
ECU on ilmeisesti moottorin autosta katsoen moottorin oikealla puolella oleva kumilenkilla kiinnitetty musta muovinen laatikko, johon menee johtonippu, vai? Mitä tuo apparin puoli tarkoittaa? Minkälaista rasvaa niihin liittimiin kannattaisi laittaa? Kiitos neuvosta.
ECU on se puolan alla oleva alumiininen klöntti, sijaitsee kuskin puolella rintapellissä. Apparin puoli on apukuskin puoli. Rasvana voi käytellä ihan CRC:tä tai jos haluaa hyvää tehdä, niin kuparitahnaa liittimiin.
- j t h
Minuutissa kirjoitti:
ECU on se puolan alla oleva alumiininen klöntti, sijaitsee kuskin puolella rintapellissä. Apparin puoli on apukuskin puoli. Rasvana voi käytellä ihan CRC:tä tai jos haluaa hyvää tehdä, niin kuparitahnaa liittimiin.
Pinemmässä koneessa sytytyspuolan päällä on yksi musta boksi ja sen liittimen "rasvasin" kuparitahnalla. Ei vielä loppunut kierroslukumittarin pätkiminen. Katkos nyt kai voi olla johdoissakin, autolla ajettu 240tkm.
Oliko tuolla boksilla tässä pienemmässä koneessa edes tekemistä kierrosten kanssa -- sytytyspuolalla kumminkin on ;) - 25k
Minuutissa kirjoitti:
ECU on se puolan alla oleva alumiininen klöntti, sijaitsee kuskin puolella rintapellissä. Apparin puoli on apukuskin puoli. Rasvana voi käytellä ihan CRC:tä tai jos haluaa hyvää tehdä, niin kuparitahnaa liittimiin.
Ei toiminut mittari sen jälkeen, kun ruiskutin liittimeen jotain Bilteman elektroniikan puhdistusainetta. Tosin en ollut täysin varma oliko se oikea liitin. Ruiskutin kyllä ainetta varmuuden vuoksi jokaiseen siihen alumiiniklönttiin menevään liittimeen. Onko se tarkoittamasi liitin valkoinen ja alumiiniklöntin alapuolella? Voi kyllä olla, että minulla oli väärä klöntti.
- Puheet
25k kirjoitti:
Ei toiminut mittari sen jälkeen, kun ruiskutin liittimeen jotain Bilteman elektroniikan puhdistusainetta. Tosin en ollut täysin varma oliko se oikea liitin. Ruiskutin kyllä ainetta varmuuden vuoksi jokaiseen siihen alumiiniklönttiin menevään liittimeen. Onko se tarkoittamasi liitin valkoinen ja alumiiniklöntin alapuolella? Voi kyllä olla, että minulla oli väärä klöntti.
Vedetään takaisin, en kiinnittänyt huomiota siihen, että se on -95 ja ruisku, eihän se ole samanlainen ku kaasarivehkees.
Mut juu, Autodata sanoo että puolalta lähtee johto väriltään rs rt, eli pinkki punainen kiekkamittarille.
Ellei sen käpistely auta, niin mittaristo irti ja käpisteleen sitä kiekkamittaria ja sielä olevia liittimiä ja kosketuspintoja. Sielä on luultavasti semmoset riviliittimet, jotka painavat siihen ns. piirilevyyn, ne tuppaa yhdistää sillon ku huvittaa. - 25k
Puheet kirjoitti:
Vedetään takaisin, en kiinnittänyt huomiota siihen, että se on -95 ja ruisku, eihän se ole samanlainen ku kaasarivehkees.
Mut juu, Autodata sanoo että puolalta lähtee johto väriltään rs rt, eli pinkki punainen kiekkamittarille.
Ellei sen käpistely auta, niin mittaristo irti ja käpisteleen sitä kiekkamittaria ja sielä olevia liittimiä ja kosketuspintoja. Sielä on luultavasti semmoset riviliittimet, jotka painavat siihen ns. piirilevyyn, ne tuppaa yhdistää sillon ku huvittaa.Löytyisikö jostain ohjeita mittariston irroittamiseen minun Relluuni? http://www.student.oulu.fi/~laapotti/autot/korjaus/mittaristo.html
Tuolla oli vanhempaan R19-malliin mittariston irroitusohjeet, mutta oman autoni mittariston kiinnitys on sen verran erilainen, ettei irroitus onnistunut noilla ohjeilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 561338
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1601270Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu581222Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle601135Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1041101Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä58907Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä56883KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin81832- 51817
Miten aiot saada kaivattusi?
1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?54795