Mitäs harrastat kun ei muutakaan huvita..

angi

..tehdä? Maalaatko tauluja vai? Nikkaroitko jotain tavaroita vai? Lauleletko vaan vai? Luetko kirjoja vai? Oletko esimerkisi siivoushullu? Kertoilkaa minulle ja muille mitä kaikkee kivaa puuhailette silloin kun ei muu huvita?

69

2354

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olosuhteet

Harrastuksia minulla kyllä on,vaikka ne ovat muuttuneet yhä vähäisemmiksi.Olen etsinyt musiikkia ja siirtänyt tälle koneelleni.Sitten laulan ja musiikki säilyy taustalla.Lähetän laulamiani lasten lauluja kahdelle lapsenlapselleni.Olen yrittänyt tehdä cd-levynkin
      lauluistani.Käyn jonkin verran laulamassa karaokea ja kohta taas konserteissa kuuntelemassa
      erilaista musiikkia.Aikaisemmin piirsin ja maalasin,mutta se on jäänyt taka-alalle.Sitten tietysti juttelen puhelimessa tai skypessä ystävieni kanssa.

• Angi *

Sinulla on sitten tuo laulaminen lähempänä sydäntä, kun muut jutut ovat jääneet taka-alalle?

• Angi *
        Angi * kirjoitti:

Sinulla on sitten tuo laulaminen lähempänä sydäntä, kun muut jutut ovat jääneet taka-alalle?

...kuorossa ja saimme laulaa LP:llekkin pari laulua... Joista tuli ajattomat kipaleet ne oli lasten lauluja Mikkihiiri ja Suojelusenkeli ainiin olihan siinä vielä Äitini pieni.. muistaakseni se oli sen niminenkin..

• Utittotukki
        Angi * kirjoitti:

...kuorossa ja saimme laulaa LP:llekkin pari laulua... Joista tuli ajattomat kipaleet ne oli lasten lauluja Mikkihiiri ja Suojelusenkeli ainiin olihan siinä vielä Äitini pieni.. muistaakseni se oli sen niminenkin..

Niin no olkoon et kuiteskaan sano, vai sanotko?

• Olosuhteet
        Angi * kirjoitti:

Kiitos kysymästä!Tuo musiikki on ollut oikeastaan
        aina lähellä sydäntäni.Olen ollut kuoroissa ja saanut laulaa myös yksin,viimeksi eräässä suomalaiskirkossa ulkomailla.Myös musiikki on ollut aika keskeisenä ammatissani.
        Sinulle myös innostusta soittoharrastukseen!

• Angi *
        Olosuhteet kirjoitti:

Kiitos kysymästä!Tuo musiikki on ollut oikeastaan
        aina lähellä sydäntäni.Olen ollut kuoroissa ja saanut laulaa myös yksin,viimeksi eräässä suomalaiskirkossa ulkomailla.Myös musiikki on ollut aika keskeisenä ammatissani.
        Sinulle myös innostusta soittoharrastukseen!

Olen pitänyt tätä minun pikku ajanvietettäni aika lapsellisena touhuna, mutta nyt kun saan tuon Kangasala laulun soitettua oikein niin olen innostunut oppimaan toisenkin kappaleen. Saampa siinä säestellä itseäni.

• kuorolainen
        Angi * kirjoitti:

niin missä koulusa sinä lauloit ois kiva tietää

• Angi *
        Utittotukki kirjoitti:

Niin no olkoon et kuiteskaan sano, vai sanotko?

Vaikkei siinä tietysti mitään pahaa olisi, mutten siksi viitsi ettei minua aivan helpolla tunnistettaisi. Olen nimittäin aivan varma että täällä on mukana kirjoittelemassa sellisia henkilöitä jotka tunnen noilta lapsuuden ajoilta.

• Angi *

Minulla on paljon syntynyt tekemistä näiden tietokone vapaiden yhteydessä. Ensimmäinen mitä rupesin harrastamaan on tuon soittimen jälleen opettelu ollut listalla. Soitin on tuollainen moni ääninen miksikähän sitä sanotaan onko se urkusoitin vai mikä? Olen sen laittanut pienon kohdalle ja soittelen yksikätisesti sitä osaan nuotit yhdelle kädelle. En osaa ollenkaan kaksikätisesti.. No olen nyt oppinut Kesäpäivä kangasalla soittamaan alusta loppuun. Nyt täytyis löytää toinen sävelmä.. Toinen intohimoni on kirjat.. Luen nyt Tsunami onnettomuutta, olen aivan alussa vielä. Mutta, olen lukenut pienellä aikaa jo ison kasan kirjoja. On mulla muitakin juttuja mutta ensin haluan kuulla teidän tekemiset?

• huvittaja?

Siis pääasiallisen huvittajan ulkopuolella?
      Mitähän tarkoitat?

Jospa ei olemitään huvittajaa joka täyttäisi suurimman osan ajasta!
      Jospa päivät täyttyvät näistä muista huvittavista asioista!

• Angi *

kauppaan ja tehdä ruokaa, tai pestä pyykkiä, tai tiskata tiskejä, tai korjailla vaatteita tai muita esineitä. Tai ei huvita mennä lenkille?

• huvittaja?
        Angi * kirjoitti:

kauppaan ja tehdä ruokaa, tai pestä pyykkiä, tai tiskata tiskejä, tai korjailla vaatteita tai muita esineitä. Tai ei huvita mennä lenkille?

Sorry ahdasmielisyyteni!

Ruuanlaitto sitä edeltävine ostoksineen on harrastukseni.
        Vaimo panostaa välttämättömyytenä tiskikoneen.
        Muita harrastuksia ovat kuntosali 5krt/viikko kotona ollessa.
        Ristikot, romaanit, elämänkerrat, muistelmat.
        Vaimon mukana oopperassa ja teatterissa. (En aina)

Yhteisiä harrastuksia ovat penkkiurheilu, melkein kaikki lajit.
        Ulkoilu. Toiminta urheiluseurassa. Kunnallispolitiikka, minulla kauempaa katsoen.
        Matkailu ja loma-asunnolla löhöily. Sielläkin minä hoidan ruokatalouden alusta loppuun, tiskausta lukuunottamatta.
        Siinä ne tärkeimmät tulivatkin!

• Angi *
        huvittaja? kirjoitti:

Sorry ahdasmielisyyteni!

Ulkoilu. Toiminta urheiluseurassa. Kunnallispolitiikka, minulla kauempaa katsoen.
        Matkailu ja loma-asunnolla löhöily. Sielläkin minä hoidan ruokatalouden alusta loppuun, tiskausta lukuunottamatta.

Olet oikea harrastelija kuten täällä kaikki. Harrastat penkkiurheilua laidasta laitaan, saa siinä ainakin aivot työskennellä manatessa. Ristikot ovat minunkin intohimo mutta nykyisin surokot.. tulikohan se nyt oikein kirjoitettua? Ymmärrät mitä meinaan niitä numeroita tietty. Sanaristikot ovat jääneet kun täytyis osata suomea niin älyttömän hyvin ja tuntea myös kuuluisuudet. Oopperasta en pidä mutta teatteri on ihanaa. Minä tykkään että sulla on oikein hyvät harrastukset. Huvituksella meinasin sitä jos ei huvita tiskata niin mitäs sitten teette? Tässähän se sitten tuli selväksi mitä sinä teet :-)

• juuri äsken
        huvittaja? kirjoitti:

Sorry ahdasmielisyyteni!

uuniin tulemaan uunijuustoa, kun on näin sateinen päiväkin. Aivan ihanaa sadepäivän ruokaa. Pengoin myös lankakoppaa, sillä tyttärenpoika reilu 2-vuotias tarvitsee uudet villasukat, taas. Mielelläni niitä kudon.
        Keskiviikkona laivalle tanssimaan ja syömään ja ostoksia tekemään.
        Olen aika lailla extempore-ihminen, teen aina jotain.
        Nyt tämä netti saa jäädä tältä päivältä, sillä uunista tulee ihana tuoksu, juuston kimppuun siis.

• Reino

...pikkukännissä.

• hyppinyt sängystä ylös näin varhain ja ei ku kirjoittelemaan.
        Harrastuksista piti sanoa että tämä kirjoittelu vähentää aikaa harrastaa muuta.Luen aina kun on hyvä kirja eessä.

Käsityöt on huvia,Laulaminen kuorossa on huvia.Loputtomiin olisi harrastuksia pitäisi mennä kansalaisopiston tietokone kurssille ja opetella skypen puhelimen käyttö ja kuvien käsittely.
        Juomista en harrasta muuten kun kylässä tajoavat sanon ettei saa olla 12pr.enempää mitä tarjotaan ja sitä puoli lasia.

• etsivivä-amadeus

Minäkin vähän irrottelin,tai paremminkin kesänlopettajaisia vietin.
        Karaokevehkeet on minulla vaunussa.Lauantaiyö oli tosi lämmin.Seuraa minulla oli pari koiraa ja kissa.Tyytyväisiä tuntuivat olevan musiikki antiin.
        Naapureilla(mökki)kuului olevan myös kesänlopettajaiset melusta päätellen.Ei haitannut.

• Angi *

sekin on vaikkei kaikkien mielestä.

• Angi *
        pääsky kirjoitti:

hyppinyt sängystä ylös näin varhain ja ei ku kirjoittelemaan.
        Harrastuksista piti sanoa että tämä kirjoittelu vähentää aikaa harrastaa muuta.Luen aina kun on hyvä kirja eessä.

Käsityöt on huvia,Laulaminen kuorossa on huvia.Loputtomiin olisi harrastuksia pitäisi mennä kansalaisopiston tietokone kurssille ja opetella skypen puhelimen käyttö ja kuvien käsittely.
        Juomista en harrasta muuten kun kylässä tajoavat sanon ettei saa olla 12pr.enempää mitä tarjotaan ja sitä puoli lasia.

tämä tietokone on se mukavin ajankulu. Mutta harrastaessa tätä saat istua aamusta iltaan niskat, selkä ja hartiat lysässä. Kaikki tärkeätkin työt jäävät tekemättä. Nyt olen minäkin ruvennut elämään kun päätin pakolliset vapaapäivät itselleni. Eli olen täällä ainoastaan tiistaisin ja torstaisin sekä viikonloppuisin saan tulla jos haluttaa.

• Angi *
        etsivivä-amadeus kirjoitti:

Minäkin vähän irrottelin,tai paremminkin kesänlopettajaisia vietin.
        Karaokevehkeet on minulla vaunussa.Lauantaiyö oli tosi lämmin.Seuraa minulla oli pari koiraa ja kissa.Tyytyväisiä tuntuivat olevan musiikki antiin.
        Naapureilla(mökki)kuului olevan myös kesänlopettajaiset melusta päätellen.Ei haitannut.

Taisi kaikki kesämökin omistajat pitää railakkaat kesänpäättäjäis seremoniat. Me asutaan kiinteesti, ei tartte juhlia kaiken maailman alkajaisia ja loppuaikoja.

• inkeri39

En ole erikoisemmin käsityöihminen mutta tänä syksynä taas aloitin ryijyn teon,ompelemalla.
      Olen jo kaksi ryijyä siten tehnyt,on tosi mukavaa hommaa.

• mitä maksoi

Varmaan hauskaa puuhaa? Minkä kokoista on vielä helppo tehdä? Onko tuo joku paketti,jossa langat mukana? Paljonko maksaa,noin sinnepäin?

• Angi *

Onko ryijysi sellainen jossa on näitä lankanpätkiä ja tulee kamalan vahvaksi? Jos on niin oon joskus aatellut että, miten mukavaa jos osaisi tehdä tuollaista.
        Meillä on olohuoneessa luonnonvaalea ryijymatto, tämä on jo vanha ja kulunut olen harkinnut että ostaisin uuden jälleen.
        Viimeksi kun näin sellaisen kaupassa niin meinasin pyörtyä miten kallis se olikaan, huh" Huomasin että kaikista kauniista saa maksaa itsensä kipeeksi. Voin vain ajatella miten mukavaa olisi itse suunnitella kuva ryijyyn ja nähdä kättensä tuloksen.

• inkeri39
        mitä maksoi kirjoitti:

Varmaan hauskaa puuhaa? Minkä kokoista on vielä helppo tehdä? Onko tuo joku paketti,jossa langat mukana? Paljonko maksaa,noin sinnepäin?

Netissä on malleja vaikka kuinka paljon,on suuria ja pieniä.Onhan niissä hintaa,mutta saapihan siinä samassa puuhaa itselleen.
        Viimeksi tein Gallen-Kallelan suunnitteleman ryijyn:Sininen liekki. Se oli tosi iso enkä enää varmaan jaksaisi tehdä niin isoa.Siinä puutuu hartiat.Ja hyvä valaistus on oltava.

• inkeri39
        Angi * kirjoitti:

Onko ryijysi sellainen jossa on näitä lankanpätkiä ja tulee kamalan vahvaksi? Jos on niin oon joskus aatellut että, miten mukavaa jos osaisi tehdä tuollaista.
        Meillä on olohuoneessa luonnonvaalea ryijymatto, tämä on jo vanha ja kulunut olen harkinnut että ostaisin uuden jälleen.
        Viimeksi kun näin sellaisen kaupassa niin meinasin pyörtyä miten kallis se olikaan, huh" Huomasin että kaikista kauniista saa maksaa itsensä kipeeksi. Voin vain ajatella miten mukavaa olisi itse suunnitella kuva ryijyyn ja nähdä kättensä tuloksen.

mulle riittää ihan toisten suunnittelemat.Langanpätkiä siinä ommellaan pohjakankaaseen,se on kuin palapelin tekoa.

• Angi *
        inkeri39 kirjoitti:

mulle riittää ihan toisten suunnittelemat.Langanpätkiä siinä ommellaan pohjakankaaseen,se on kuin palapelin tekoa.

Jolla mittaat että saat yhtä pitkiä näistä lankoista? Teetkö sillai että ompelet parsinneulalla lenkkejä jotka katkaset kun kerros on valmis? Vai miten teet? Minä vain yritän keksiä kuinka teet että voisin itse kokeilla samaa..?

• inkeri39 kirjoitti:

Netissä on malleja vaikka kuinka paljon,on suuria ja pieniä.Onhan niissä hintaa,mutta saapihan siinä samassa puuhaa itselleen.
        Viimeksi tein Gallen-Kallelan suunnitteleman ryijyn:Sininen liekki. Se oli tosi iso enkä enää varmaan jaksaisi tehdä niin isoa.Siinä puutuu hartiat.Ja hyvä valaistus on oltava.

on toisi iso minäkin haluaisin tehdä jonkun ryijyn.Ehkä se on käsin varmempi alkaa tehdä, kutomossa pitää tehdä niin nopeaan kun on pävämaksu.

• Angi *
        pääsky kirjoitti:

on toisi iso minäkin haluaisin tehdä jonkun ryijyn.Ehkä se on käsin varmempi alkaa tehdä, kutomossa pitää tehdä niin nopeaan kun on pävämaksu.

Nythän se ilonpäivä syntyy kun rupean minäkin katselemaan miten ryijyä tehdään. Kerran 30 vuotta sitten tein tytölle takin virkkaamalla johon tuli näitä lenkkejä siitä tuli tosi söpönnäköinen. Tätä ryijyä tehdään siis neulalla?

• Angi * kirjoitti:

Nythän se ilonpäivä syntyy kun rupean minäkin katselemaan miten ryijyä tehdään. Kerran 30 vuotta sitten tein tytölle takin virkkaamalla johon tuli näitä lenkkejä siitä tuli tosi söpönnäköinen. Tätä ryijyä tehdään siis neulalla?

helppo tehdä.Minun eno tekee sellaisia.Käsityön ystävien osoite oli minulla mutta on näköjään hävinnyt.Niillä on muutakin yhteistä kutsuivat retkelle kesällä.

Kaikissa käsityölehdissä myydään ryijytarvikkeita ja siinä sanotaan että neuloen tai kangaspuissa.Pohja tulee ja langat ohjeet myös.

Samoin käsiyöliikkeissä ne tilaa sellaisen kun haluat.Ensin katsot lehdestä mallin.Kotiliedestäkin voi varmaan tilata siellä on mainoksia ryijymalleista.

Minulla on kyllä helppo kun menen käsiyö nuvontaasemalle sieltä saa tilata tai tehdä kangaspuissa.
        Lähetä sinä joka olet käsityön ystävien kanssa lähetä osoite.

• Angi * kirjoitti:

Jolla mittaat että saat yhtä pitkiä näistä lankoista? Teetkö sillai että ompelet parsinneulalla lenkkejä jotka katkaset kun kerros on valmis? Vai miten teet? Minä vain yritän keksiä kuinka teet että voisin itse kokeilla samaa..?

tulee pätkittynä mutta itsellä on helppoa pätkiä.Kiertää puukalikan ympärille lanka ja katkaisee miten pitkiä haluaa.Sen pujottelukoukun saa käsiyöliikkeistä ostaa sillä on helppoaa ja mukavaa koukkia.

• Angi *
        pääsky kirjoitti:

helppo tehdä.Minun eno tekee sellaisia.Käsityön ystävien osoite oli minulla mutta on näköjään hävinnyt.Niillä on muutakin yhteistä kutsuivat retkelle kesällä.

Kaikissa käsityölehdissä myydään ryijytarvikkeita ja siinä sanotaan että neuloen tai kangaspuissa.Pohja tulee ja langat ohjeet myös.

Samoin käsiyöliikkeissä ne tilaa sellaisen kun haluat.Ensin katsot lehdestä mallin.Kotiliedestäkin voi varmaan tilata siellä on mainoksia ryijymalleista.

Minulla on kyllä helppo kun menen käsiyö nuvontaasemalle sieltä saa tilata tai tehdä kangaspuissa.
        Lähetä sinä joka olet käsityön ystävien kanssa lähetä osoite.

Olen kysellyt eräistä tahoista näistä ryijyn valmistuksista joten minun hommat loppuu tähän. Sanoivat että ryijyn tekoon useimmiten tarvitaan villaista pölyävää lankaa. Minä olen allerginen villalle tai pölyäville langoille. Kiitos kuitenkin oikein paljon sinulle kun jaksoit neuvoa ja vastailla, meille utelijaille..

• Angi *
        pääsky kirjoitti:

tulee pätkittynä mutta itsellä on helppoa pätkiä.Kiertää puukalikan ympärille lanka ja katkaisee miten pitkiä haluaa.Sen pujottelukoukun saa käsiyöliikkeistä ostaa sillä on helppoaa ja mukavaa koukkia.

Sai sinulta hyviä neuvoja, mahdolliseen innostukseen ruveta tekemään ryijyä.

• Yykaakoo

Minä ku oon semmoinen introvertti paitsi myös kovasti ekstrovertti, niin harrastukset pakkaavat olemaan sen mukaisia:

Miettiminen. Lukeminen. Kirjoittaminen. Piirtäminen ja maalaaminen. Miettiminen. Sukututkimus. Kutominen. Miettiminen. Uinti, sauvakävely ja normaalikävely, hiihto. Miettiminen. Laulelen ja soittelen harmoonia.
      Miettiminen.

Kun nyt vanhana saa vapaasti olla tuulella käyvää sorttiaan, niin on ihanata, kun voi valita aina sitä puuhaa, joka kulloinkin mieltä ylentää ja elämää rikastuttaa. Tai olla valitsematta.

• Angi *

Sinä teet aivan oikein minun mielestäni, on ihanaa tehdä sitä mitä kulloinkin mieli tekee tehdä. Eilen illalala minä sain aivan mahtavan halun ommella ompelukoneella, se on mulla tuossa pöydällä seisomassa aina ja suoja päällä. Ei tartte kaivella konetta jostain nurkasta ja laitella ompelukuntoon voi heti käyttää. Siispä eilen korjasin meidän kolme muovista kauppakassia kun reunoista rupesivat hajoamaan. Sitten miehen housujen taskuja ompelin kun hänellä tahtoo taskut hajota. Muutaman napin neuloin myös koneella häneen pariin paitaansa. Lopuksi keittiöpyyhkeisiin laitoin uudet raksit.

Jos olisin eilen saanut istua tässä niin kaikki työt olisi edelleenkin tekemättä. Nyt voin nauttia siitä kun koko kasa töitäni häipyi kerralla koneen päältä. Minusta se on myös harrastus.

• Tanttaralla

Sain eläkkeelle lähtiessäni öljyvärit,siveltimet,maalauspohjia ja paletin.Niinpä olen tuolla maalauspiirissä opetellut maalaamista parina talvella.Seinät alkaa olla erilaisia tauluja täynnä.
      Sauvakävelenkin ja hiihdän ja mökillä olokin on mieluista,luen ja ratkaisen sudokuja-sukkiakin kudon.

• Angi *

Minä jouduin öljyt vaihtamaan Acrylleihin.. Olen oppinut maalaamaan niillä vaikka alkuun näytti ettei tule mitään. Kutoa en voi se käy liiaksi ranteisiin ja pöly nousee langasta nenään ja saa verinenän aikaa. Kaikki kuitenkin aika kivoja harrastuksia joita olen itsekkin nuoruudessani harrastellut paljon.

• Tanttaralla
        Angi * kirjoitti:

Minä jouduin öljyt vaihtamaan Acrylleihin.. Olen oppinut maalaamaan niillä vaikka alkuun näytti ettei tule mitään. Kutoa en voi se käy liiaksi ranteisiin ja pöly nousee langasta nenään ja saa verinenän aikaa. Kaikki kuitenkin aika kivoja harrastuksia joita olen itsekkin nuoruudessani harrastellut paljon.

En vielä ole tullut.Tosin joskus maalausluokassa on aikamoinen tärpätinkatku ja parin tunnin jälkeen on hyvä lähteä kävelylle raittiiseen ilmaan.Ostin tänään acryylivärit ja kokeilen niillä täällä kotona.Eivät haise eikä tule tärpättirättejä tuonne roskikseen.Kesällä mökillä on hyvä ulkoilmassa maalailla.

• Angi *
        Tanttaralla kirjoitti:

En vielä ole tullut.Tosin joskus maalausluokassa on aikamoinen tärpätinkatku ja parin tunnin jälkeen on hyvä lähteä kävelylle raittiiseen ilmaan.Ostin tänään acryylivärit ja kokeilen niillä täällä kotona.Eivät haise eikä tule tärpättirättejä tuonne roskikseen.Kesällä mökillä on hyvä ulkoilmassa maalailla.

hyvät kuin öljyvärit. Esimerkiksi näillä acrylli väreillä ei voi maalata niin että se syyntää läpi. Esimerkiksi kuin oisi sumua. Olen koittanyt vaikka mitä metooria että saisin tuon sumuisen sään aikaan. En millään ole onnistunut. Oikeastaan maisematkaan eivät tule luonnollisen oloisiksi. Olen kuitenkin maalannut. Joitakin pikkutauluja olen onnistunut saamaan kauniiksi ja salaperäisiksi. Ainoastaan kukka asetelmat onnistuvat täydellisesti minulta.

• Iltamyöhä

laulua, niin kai voi sanoa, kun on useita kuoroja. Kahta niistä johdan itse. En osaa soittaa noin kaksikätisesti, mutta osaan sen verran, että pystyn äänen opettamaan laulajille.
      Nuottien aika-arvojakaan en täysin hallitse, mutta laulamme enimmäkseen tuttuja lauluja, joten rytmi on jo minulla päässä. Eläkeläisyhdityksessä olen mukana. Vesijuoksussa käyn 2-3 kertaa viikossa. Virkkaamista ja neulomista ei hartiat ja sydän enää sulata. Sukututkimus kiinnostaa, se on vain niin aikaa vievää.
      Tämä tietokone kiinnostaa enemmänkin. Jospa saisi tuota elinaikaa vielä, että kerkiäisi mahdollisimman paljon kaikkea oppia.

• Angi *

ole mikään kuorojen vetäjä ollut koskaan. Itse lauloin eräässä laulukuorossa lapsena joka tuli hiukan kuuluisaksi päästessämme levylle laulamaan kolme lastenlaulua. Olimmehan vielä itsekkin lapsia.
        Sinulla on sama taito tuossa soitossa kuin minullakin. En välitä edes oppia mukavaa harrastaa soittamista omaksi ilokseen ja ajanvietteekseen..

• a-woman1

Laiskottelun lisäksi: luen, kokoan palapelejä, luen, kuuntelen jazzia ja Mozartia ja muutakin mukavaa musiikkia, luen, kirjoitan runoja ja suorasanaistakin, luen, teen hyvää ruokaa ja lihon, luen, laihdutan, luen, pelaan canastaa ystäväni kanssa, kuulun sukuseuran hallitukseen ja valtuuskuntaan, Punaisen Ristin ensihuoltoryhmään ja osastoni hallitukseen, vierailen pojan perheessä aina kun mahdollista leikkimässä kolmen suloisen pikkuneidin kanssa, sienestän ja luen melkein joka välissä kuten huomasitte varmaan!

• Angi *

Vai meinasitko että aloitat laiskottelun? Minä voin sinulle sanoa että se on väärä sana. Se on nekatiivinen muoto sellaiselle ihmiselle joka halveksii toisen osaamista kun toinen tekee sen hitaasti ja varmasti ja sinä olet jo tehnyt kymmenen asiaa sillä välin kun tuo yksi on saanut vaivalla sen ensimmäisen valmiiksi.

Me emme laiskottele vaan me keräämme voimia uusiin harrastuksiin tai oppeihin. Me huilaamme siksi että saamme sisäistä energiaa joka tulee toisesta tasosta jota emme näe. Sellainen ihminen joka ei koskaan pysähdy sairastuu ennemmin tai myöhemmin ja sairauksia on paljon erillaisia että toinen sairastuu toisenlaiseen vaivaan kuin toinen. Ihminene ei laiskottele et sinäkään. Sinulla on kylliksi puuhaa ja hyvä kun osaat pysähtyä välillä.

• Angi *

tehdä sen. Miksi pelätä sanoa ajatuksiaan julki kirjoittamalla? Niin kuin näette vastaan kaikille jotka minun ketjuuni kirjeensä laittaa. ;-)

• Anu.1

Voisko sairastamista sanoa harrastukseksi,
        jos ei niin sitten ehkä lorvitauti.

Ei huvita mikään ei jaksa mitään,
        ei halua mitään, ei tahdo mitään.

Jos menee kävelylle, jalat väsyvät.
        Jos menee istualleen, niin selkä kipeytyy.

Jos olet kumarassa, polvet niljahtelevat,
        Jos menet nukkumaan, uni kaikkoaa.

Jokohan olisi lorvitaudin aiheita,
        ei jaksa mitään.

Mutta harrastus mikä harrastus,
        minä katselen harsopilviä poutaisina
        seesteisinä päivinä, muodostaen niistä satuhahmoja, kuten enkeleitä ja lampaita.

Kun on pilvinen päivä ja aurinko kurkistaa
        synkän pilven takaa, voit nähdä jumalan sormet,
        oletko koskaan huomannut ja miten iso kämmen
        jumalalla on.
        Tämä on muuten aivan totta,koeta seurata,
        mitä kuvioita pilvistä saat.

Jumalan sormet kuulin kun olimme matkoilla,
        ja yksi matkustaja sanoi, katsokaa taivaalle,siellä on jumalan sormet.
        Ja niin siellä oli kuvioituna aurinko pilven takana joka muodosti tämän kuvan.

• Angi *
        Anu.1 kirjoitti:

Voisko sairastamista sanoa harrastukseksi,
        jos ei niin sitten ehkä lorvitauti.

Ei huvita mikään ei jaksa mitään,
        ei halua mitään, ei tahdo mitään.

Jos menee kävelylle, jalat väsyvät.
        Jos menee istualleen, niin selkä kipeytyy.

Jos olet kumarassa, polvet niljahtelevat,
        Jos menet nukkumaan, uni kaikkoaa.

Jokohan olisi lorvitaudin aiheita,
        ei jaksa mitään.

Mutta harrastus mikä harrastus,
        minä katselen harsopilviä poutaisina
        seesteisinä päivinä, muodostaen niistä satuhahmoja, kuten enkeleitä ja lampaita.

Kun on pilvinen päivä ja aurinko kurkistaa
        synkän pilven takaa, voit nähdä jumalan sormet,
        oletko koskaan huomannut ja miten iso kämmen
        jumalalla on.
        Tämä on muuten aivan totta,koeta seurata,
        mitä kuvioita pilvistä saat.

Jumalan sormet kuulin kun olimme matkoilla,
        ja yksi matkustaja sanoi, katsokaa taivaalle,siellä on jumalan sormet.
        Ja niin siellä oli kuvioituna aurinko pilven takana joka muodosti tämän kuvan.

Pilvistä näet tulevaisuutesi, ketjun. Silloin ei ollut vielä tätä seriffiä joka olis poistanut sieltä ne ilkeimmät kirjoitukset joita sain hirveästi.

Myönnän käsi sydämmellä sinulle, että pilvitä katselu on myös harrastus jota on tosi kiva harrastaa. Sieltä minäkin näin Irakin sodan. Näin Konnunsuon onnettomuuden jossa oli paljon nuoria kuolemassa.Näin onnettomuuden joka sattui Norjassa tunnelissa. Olen nähnyt aivan valtavasti asiaa, näin pilvistä myös Estonian uppoamisen... Olen nähnyt enkeleitä heitä joilla on siivet ja heitä joilla ei vielä ole. Olen nähnyt uuden ystäväni jolta oli läheinen poistunut toiseen tasoon. Näin hänet tämän ystävän ja hänen takanaan toisen nuoremman jolla oli siivet. Minun rakkain harrastukseni on pilvistä katsominen.

• Mukana auttamassa ollut
        Angi * kirjoitti:

Pilvistä näet tulevaisuutesi, ketjun. Silloin ei ollut vielä tätä seriffiä joka olis poistanut sieltä ne ilkeimmät kirjoitukset joita sain hirveästi.

Myönnän käsi sydämmellä sinulle, että pilvitä katselu on myös harrastus jota on tosi kiva harrastaa. Sieltä minäkin näin Irakin sodan. Näin Konnunsuon onnettomuuden jossa oli paljon nuoria kuolemassa.Näin onnettomuuden joka sattui Norjassa tunnelissa. Olen nähnyt aivan valtavasti asiaa, näin pilvistä myös Estonian uppoamisen... Olen nähnyt enkeleitä heitä joilla on siivet ja heitä joilla ei vielä ole. Olen nähnyt uuden ystäväni jolta oli läheinen poistunut toiseen tasoon. Näin hänet tämän ystävän ja hänen takanaan toisen nuoremman jolla oli siivet. Minun rakkain harrastukseni on pilvistä katsominen.

Tarkoitit varmaankin Konginkankaan onnettomuutta?

• Angi *
        Mukana auttamassa ollut kirjoitti:

Tarkoitit varmaankin Konginkankaan onnettomuutta?

Kiitos kun korjasit..

• Angi *

Potkukelkkaa minulla on ollut ikävä vuositolkulla. Sitä ei voi oikeastaan hankkia kun kaikki tiet sannotetaan niin hyvin ettei voi kelkkailua harrastaa.. Mitä muuta voi talvella harrastaa, kuin edellä mainitsemiani asioita?

• kukkelikuu.

voi tehdä muuta kuin syöttää pikkulintuja. Ja kolata lunta.

• Angi *
        kukkelikuu. kirjoitti:

voi tehdä muuta kuin syöttää pikkulintuja. Ja kolata lunta.

kävelylenkkejä kovalla pakkasella ja ottaa sauvat mukaan.

• Angi * kirjoitti:

kävelylenkkejä kovalla pakkasella ja ottaa sauvat mukaan.

lumitöitten ja takan lämmityksen lisäksi tutkin sukuani. Aikaa menee mielettömästi, tuloksia tulee hitaasti. Siinäpä tuo nuoruus hupenee...
        Ulkoilla pitäisi enemmän, mutta liian harvoin tulee yksin viitsittyä lähteä...

• etsivivä-amadeus

Minä olen pilkkihullu,jos niin voisi sanoa.
        Pilkin kesälläkin veneestä.Omalääkärini kyllä kielsi moisen harrastuksen.Minulla nimittäin on kolmannenasteen nivelrikko.
        Viimetalvena minulta leikattiin rannekanava ahtauma.Olin jo viikon päästä pilkillä,en uskaltanut tohtorisedälle kertoa.
        Kun lapset oli pieniä,konttasimme lumihangessa kilpaa.Nyt ei onnistuisi edes kontalleen meno.
        Täällä onnistuu potkurilla kulku,kun on sivutie.
        Järvenjäällä on mukava mennä kelkalla,jos on lumeton.
        Minä ostin nykyaikaisen vesikelkan.Se on minun talvirollikseni.Siinä tosin on muovijalakset.
        Hyvä sillä liikkua on.

• Otontytär

Pilkin kesälläkin veneestä.Omalääkärini kyllä kielsi moisen harrastuksen.Minulla nimittäin on kolmannenasteen nivelrikko.
        Viimetalvena minulta leikattiin rannekanava ahtauma.Olin jo viikon päästä pilkillä,en uskaltanut tohtorisedälle kertoa.
        Kun lapset oli pieniä,konttasimme lumihangessa kilpaa.Nyt ei onnistuisi edes kontalleen meno.
        Minä ostin nykyaikaisen vesikelkan.Se on minun talvirollikseni.Siinä tosin on muovijalakset.
        Hyvä sillä liikkua on.

Miksi lääkärisi kielsi pilkkimisen? Kylmyyskö vai rasitus kiusaisi nivelrikkoasi? -Minullakin paha nivelrikko...

• Angi *

Hyvä sillä liikkua on.

Se on ikävää kun on sellainen vaiva ettei saisi harrastaa sitä mistä tykkäisi eniten elämässään.Eikös se vesikelkka ole aika iso? Vai olenko väärässä? Minä muistan lapsuudesta mummolasta kun hakivat vesikelkalla vettä avannosta saunaan?

• Angi *
        sitroen kirjoitti:

lumitöitten ja takan lämmityksen lisäksi tutkin sukuani. Aikaa menee mielettömästi, tuloksia tulee hitaasti. Siinäpä tuo nuoruus hupenee...
        Ulkoilla pitäisi enemmän, mutta liian harvoin tulee yksin viitsittyä lähteä...

harrastus. Liikunta raittiissa ilmassa olisi ihmiselle A ja O.. Siinä olisi harrastus ja terveys samassa paketissa. Minä aloin tänä syksynä säännöllisen liikunnan heti huomasin tulokset. Entinen 110cm ympärys mitta putosi parissa päivässä 105cm ja viikossa olin saanut sen putoamaan 100cm nyt on jo paljon helpompi kumarrella ja kävellä reippaasti. Suosittelen lämpimästi kaikille.

• etsivivä-amadeus
        Otontytär kirjoitti:

Miksi lääkärisi kielsi pilkkimisen? Kylmyyskö vai rasitus kiusaisi nivelrikkoasi? -Minullakin paha nivelrikko...

Seriffi poistaa kohta tämän viestin,kuuluu terveyssivuille.Vastaan kuitenkin.Minulla oli jatkuvaa tulehdusta,se kai oli syy.
        En lopeta harrastustani,sanoinkin lekurille,vasta haudassa lopetan pilkkimisen.
        Minähän aikoinaan kävin kaikki Suomenmestaruuskisat sekä piirin mestaruudet,Valmetinkisoista puhumattakaan.
        On niin upea harrastus.Voi nollata täysin ajatukset,kun odottaa sitä kunnollista "täppiä"
        Raikas ulkoilma,kävely pehmeässä lumessa.Voi että odotan taas jäitä.
        On minulla jos tunnustan,usein punaviiniä pieni tujaus povitaskussa.Se saa veret kiertämään ja luomistyön:tarkoittaa suuria ahvenia,vauhtiinsa.

• Angi *

Seriffi poistaa kohta tämän viestin,kuuluu terveyssivuille.Vastaan kuitenkin.Minulla oli jatkuvaa tulehdusta,se kai oli syy.
        En lopeta harrastustani,sanoinkin lekurille,vasta haudassa lopetan pilkkimisen.
        Minähän aikoinaan kävin kaikki Suomenmestaruuskisat sekä piirin mestaruudet,Valmetinkisoista puhumattakaan.
        On niin upea harrastus.Voi nollata täysin ajatukset,kun odottaa sitä kunnollista "täppiä"
        Raikas ulkoilma,kävely pehmeässä lumessa.Voi että odotan taas jäitä.
        On minulla jos tunnustan,usein punaviiniä pieni tujaus povitaskussa.Se saa veret kiertämään ja luomistyön:tarkoittaa suuria ahvenia,vauhtiinsa.

On se vaan ihanaa kun on jotain mistä tykkää ylitse kaiken muun. Ei välitä vaikka kuolis pilkki-paikalle.. Tästä voi jo sanoa että on täydellinen Intohimo..

• etsivivä-amadeus
        Angi * kirjoitti:

Se on ikävää kun on sellainen vaiva ettei saisi harrastaa sitä mistä tykkäisi eniten elämässään.Eikös se vesikelkka ole aika iso? Vai olenko väärässä? Minä muistan lapsuudesta mummolasta kun hakivat vesikelkalla vettä avannosta saunaan?

Se on tosi kevyt käsitellä,muovijalakset.Jalakset tosin saisi olla pidenmät,että voisi potkutella niinkuin potkurilla.

• Angi *

Se on tosi kevyt käsitellä,muovijalakset.Jalakset tosin saisi olla pidenmät,että voisi potkutella niinkuin potkurilla.

Jospa voisit teettää siihen rinnalle toiset jalakset jotka tulisivat pidemmät? Nikkari kyllä osaa äkkiä rakentaa sellaiset..

• Angi *

Minä olen aina tykännyt pyöräillä...

• liikkumismuoto

Näin minä sen koen!

• Angi *
        liikkumismuoto kirjoitti:

Näin minä sen koen!

Sitä voi päättää jokapäivä ajavansa määrätyn matkan, voi kattoa kellosta aikaa. Se on jännittävä harrastus koska saa itseään vastaan kilpailla.

• 60+
        Angi * kirjoitti:

Sitä voi päättää jokapäivä ajavansa määrätyn matkan, voi kattoa kellosta aikaa. Se on jännittävä harrastus koska saa itseään vastaan kilpailla.

moottori kelkkailijoita?

• Angi *
        60+ kirjoitti:

moottori kelkkailijoita?

moista vehjettä ees ajaa..

• Liinus"

Tavallinen polkupyörä, kolmipyörä, tammeri, mopo, skooteri, krossipyörä ja moottoripyörä. Näitä kaikkia voi harrastaa. heh.

• eevakaarina
        Liinus" kirjoitti:

Tavallinen polkupyörä, kolmipyörä, tammeri, mopo, skooteri, krossipyörä ja moottoripyörä. Näitä kaikkia voi harrastaa. heh.

Olen alkanut pelkäämään pyöräilyä, kun toiset sujahtelevat edestä ja takaa hurjalla vauhdilla ohitse.
        Sen sijaan harrastan sauvakävelyä, joogaa ja voimistelua. Silloin tällöin käyn teatterissa, elokuvissa tai oopperassa ja kirjat on intohimoni.

• 60+
        Angi * kirjoitti:

moista vehjettä ees ajaa..

ajettavaa olekaan kuin moottorikelkka,istuu kyytiin ja painaa peukalolla kaasua,mentiin....

• Angi *
        60+ kirjoitti:

ajettavaa olekaan kuin moottorikelkka,istuu kyytiin ja painaa peukalolla kaasua,mentiin....

eikä ole muuta liikennettä. Huh kyllä minulta jää kokeilematta.

• Angi *
        eevakaarina kirjoitti:

Olen alkanut pelkäämään pyöräilyä, kun toiset sujahtelevat edestä ja takaa hurjalla vauhdilla ohitse.
        Sen sijaan harrastan sauvakävelyä, joogaa ja voimistelua. Silloin tällöin käyn teatterissa, elokuvissa tai oopperassa ja kirjat on intohimoni.

Pyöräily on siksi mukavaa kun siinä on harrastus, liikunta ja huvi samassa paketissa. Meidän ei tarvitse pyörällä ajaessa vahtia kuin edustaamme. Ajelemme pyörällä suoraan emmekä vemputa ohjaustankoa. Katomme risteyksessä ettemme aja kenenkään eteen, tai ettei kukaan tule meidän eteen. He jotka ohittavat saavat itse katsoa eteensä myös.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      83
      2032
    2. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      394
      1811
    3. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1808
    4. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      169
      1475
    5. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      68
      1354
    6. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1350
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      75
      1317
    8. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      67
      1253
    9. Kuljettajasi oy konkurssi?!

Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?
      Iisalmi
      14
      1123
    10. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      101
      1107
    Aihe