on tullut elämänsä iltaan.Ikää labbiksellani on lähes 15v ja se on korkea ikä.Viimeiset puoli vuotta ovat vieneet sitä alaspäin ja tiedän että se ei nauti enää elämästä.Kuulo on mennyt se kompastelee kävellessään syö rahmallään pissa ja kakka tulee aivan mihin vaan. Hauta on kaivettuna,mutta lopettamaan en ole vielä pystynyt. Nytkin se katsoo mustilla silmillää harmaa kuno minua kohti ja minä kirjoita lopettamisesta.Tuntuu pahalta antaa kuoleman rangaitus lemmikille joka on ollut uskollisin ystävä joka minulla on koskaan ollut.
En voi enää pitkittää päätöstä pitää päästää koira lepoon ja kärsiä itse kaipuuta ja ystävää
jota ei korvaa mikään.Annan itselleni luvan itkeä.
Musta noutajani
11
1064
Vastaukset
- Pystykorva itse
Hei!
Ikävää, että rakkaan ystäväsi elontie lähenee loppuaan!
Muistathan, että joskus luopuminen on sitä suurinta rakkautta (ja vaikeinta.)
On toki vaikeaa päästää irti jostakusta, silloin, kun hän olisi jo valmis lähtemään, mutta sinä et olisi valmis häntä vielä hyvästelemään.
Jos elämä on koirallesi nykyään silkkaa tuskaa, on hänen paras antaa lähteä nyt, ennen kuin hänen tilansa menee pahemmaksi.
Itselläni on suomenpystykorva, joka tosin on vasta 8-vuotias ja terve, kuin pukki, mutta jos olisimme tilanteessa, jossa sinä ja labbiksesi olette nyt, tekisin sen, minkä näkisin koiran puolesta parhaimmaksi.
Lopettaminen tuntuu julmalta, "ystävän surmaamiselta", mutta sitä se ei todellakaan ole. Jos hän ei enää tule parantumaan,
miksi pitkittää hänen kärsimystään?
Ennen vanhaan vanhat koirat hirtettiin, jos en nyt vallan väärin kuulemaani muista.
Se oli kunnianosoitus hyvin palvelleelle, uskolliselle ystävälle.
Nopea loppu on teille molemmille parempi, kuin se hidas ja kivulias.
Hyvästele koirasi kunnolla, varaa siihen aikaa ja pidä ystävällesi hautajaiset.
Itkeä saa, mutta vanhankansan mukaan kyyneleet, jotka vainajan omaiset itkevät, kastelevat vainajaa.
Hän on varmasti korvaamaton, mutta kaunis muisto hänestä jää, eikö totta?- nyyperi
Kiitos neuvoista vietin koko illan ja melkein yönkin ystäväni kanssa. Olimme tutussa paikassa järvenranalla missä olemme niin monet kerrat yhdessä iloinneet. Nyt et eää juossut koska et jaksa ja minä jopa kannoin sinua.
Nuotion loisteessaa istumme ja minä rapsuttelin sinua.
Muistelin menneitä päiviä ja puhuin sinulle ja taisit ymmärtää puheeni.
Tänään kuitenkin on edessä se raskas päivä kannan sinut nukutettavaksi ja hautaan kauniiseen paikkaan kotipihan läheisyyteen.
Pian poissa on ystävä kallehin - various artist
nyyperi kirjoitti:
Kiitos neuvoista vietin koko illan ja melkein yönkin ystäväni kanssa. Olimme tutussa paikassa järvenranalla missä olemme niin monet kerrat yhdessä iloinneet. Nyt et eää juossut koska et jaksa ja minä jopa kannoin sinua.
Tänään kuitenkin on edessä se raskas päivä kannan sinut nukutettavaksi ja hautaan kauniiseen paikkaan kotipihan läheisyyteen.
Pian poissa on ystävä kallehinvoi koira-parka. sillä on ollut onneksi hyvä elämä ja kaunis viimmeinen päivä.
"jos on oikea eläinrakas,niin sse haluaa myös koirallensa ansaitun levon."
onko sulla kuvii sillä netis?
haluaisin nähdä sun ihanan koiran.
:`( - pystykorva itse
nyyperi kirjoitti:
Pian poissa on ystävä kallehinEn kykene edes kuvittelemaan sitä, miten pahalta sinusta nyt tuntuu, kun joudut luopumaan rakkaimmasta ystävästäsi tänään!
Voimia sinulle, että jaksat tämän kaiken yli!
- Perhonen^))
Ajattele sillä tavalla,että teet koiralles palveluksen kun annat hänelle ikuisen unen..
Se on hankalaa,mutta kyl sä selviit..voimia - no mä vaan.,
itseltäni kuoli 5 vuotta sitten yksi koira vieläkin suren hänen kohtaloaan! ja menetin vuosi sitten marsuni.. annan itselleni luvan vieläkin itkeä heidän kohtaloaan!
Ihan itku tuli kun näitä luki :'( Jaksamisia sinulle. Itse olen menettänyt kaksi koiraani ja tiedän miten kova paikka se on menettää rakas ystävänsä! Otan todella osaa.
- mtpmep
jos et päästä koiraasi pois. Koira kyllä ymmärtää ja häpeää raihnaisuuttaan. Päästä irti ja tee päätös. Heti.
Vai aiotko odottaa niin kauan että kannat hänet ulos ja sisään. Tai ehkä niin kauan että koirasi onnekkaasti kuolisi nukkuessaan, eipähän tarvitsisi itse tehdä tuskallista päätöstä.- Mullakin kaksi labbaria
Tuli itku lukiessani sinun ja koirasi tarinaa.Olen itse ollut nukuttamassa kolmea koiraani,se on ollut pakon edessä vain tehtävä.Ne muistot tulivat elävinä mieleen.Se on meidän omistajien vain tehtävä sekin vaikea päätös ,"se on sitä rakkautta."Mutta hyvät muistot ja se että on tehnyt oikean päätöksen lohduttavat.Voimia vaan sulle!
- Himmu79
...koirallesi viimeinen palvelus, ystävän teko ja vie piikille.
- toveri
Jollakin tapaa lohdullista lukea, että joku toinenkin on yhtä vaikeassa tilanteessa.
Meillä tuo päivä oli eilen. Itkusta ei loppua meinaa tulla ja ikävä on ihan hirveä. Suursnautserimme oli vähän yli 14 vuotias ja niin rakas, melkein kuin oma lapsi olisi nukkunut pois.
Pikkuisemme kunto kuitenkin meni niin nopeasti alaspäin, ettemme voineet lykätä päätöstä enää hetkeäkään.
Karmea kokemus oli, vaikkei pikkuisemme kärsinyt yhtään, lääkäri tuli kotiin ja hän sai nukahtaa omaan petiinsä.
Rakensimme pikkuisellemme arkun, annoimme lempihanskat tassujen väliin (rakasti pihistää työhanskojamme) ja hautasimme hänet lempitähystyspaikalleen ison vaahteran juurelle.
Paljon, paljon hyviä muistoja jäi, mutta muös hirvittävä ikävä.
Lapsemme ovat parikymppisiä, eivätkä he edes muista aikaa ennen pikkuistamme. Heille tämä on vieläkin vaikeampaa....
Otan osaa, rakkaasta on vaikea luopua.
Muista kuitenkin, että tosi eläinystävä tietää koska on aika päästää irti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663005
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252103Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671688Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t241540- 281291
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161287Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61206Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281160Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101117Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621001