Kusikatu

Kysytään tätäkin

Mitä tarkoittaa sana kusikatu? Oli kyltissä tekstit kusikatu ja ichijiku.

3

850

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • - - -

      Kusikatu tarkoittanee samaa kuin Kushikatsu (串カツ
      ). Eli kyseessä on ruokalaji (possua ja kevätsipulia (ruohosipuli?)yms, mahdollisesti jonkinlaisessa vaartaassa tai tikussa).

      Jos sanat esiintyivät samassa kyltissä, ichijiku voisi viitata edellä mainitun annoksen hintaan per tikku (ichi=yksi, jiku=varsi, varras, yms. (一
      軸)).

      Tuo japanilaisten käyttämä translitteraatio poikkeaa hieman ulkomaalaisten useimmin käyttämästä Hepburnin siirtokirjoitusjärjestelmästä.

      Tietty nuo käännökset ovat hieman arvauksen puolelle meneviä, kun en ole itse kyseistä kylttiä nähnyt.

      • sasae

        Jos kirjoitat japanilaisella tekstinkäsittelyohjelmalla, voit kirjoittaa tsu painamalla pelkästään t ja u. Japanissa siis tsu ja tu ovat yksi ja sama. Samaten shi-äännettä ei äännetä kuten englannin shi, vaan suomalaisen si ja englantilaisen shi -äänteen puolivälistä. Vaikka toisin usein väitetään, suomalaiset ääntävät japania väärin. Itsekin kamppailen asian kanssa parhaillaan kielikoulussa.

        Tokiossa on tosin paikka, jota joskus humoristiseksi kutsutaan kusiikaduksi tai kännikaduksi. Se on Shinjukussa pieni kortteli vanhoja taloja, jotka ilmeisesti säästyivät amerikkalaisten pommituksilta. Siellä on halpoja juoma- ja ruokapaikkoja ja ympärikännisiä salarimaneja.


      • ei Tokiossa
        sasae kirjoitti:

        Jos kirjoitat japanilaisella tekstinkäsittelyohjelmalla, voit kirjoittaa tsu painamalla pelkästään t ja u. Japanissa siis tsu ja tu ovat yksi ja sama. Samaten shi-äännettä ei äännetä kuten englannin shi, vaan suomalaisen si ja englantilaisen shi -äänteen puolivälistä. Vaikka toisin usein väitetään, suomalaiset ääntävät japania väärin. Itsekin kamppailen asian kanssa parhaillaan kielikoulussa.

        Tokiossa on tosin paikka, jota joskus humoristiseksi kutsutaan kusiikaduksi tai kännikaduksi. Se on Shinjukussa pieni kortteli vanhoja taloja, jotka ilmeisesti säästyivät amerikkalaisten pommituksilta. Siellä on halpoja juoma- ja ruokapaikkoja ja ympärikännisiä salarimaneja.

        vaan Yamaguchi-nimisessä kaupungissa ja teksti kyltissä tarkalleen Kusikatu ja ichijiku, taisi olla jonkilainen ravintola.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      76
      969
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      724
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      715
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      697
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      42
      681
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      90
      608
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      563
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      41
      525
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      473
    Aihe