Kusikatu

Kysytään tätäkin

Mitä tarkoittaa sana kusikatu? Oli kyltissä tekstit kusikatu ja ichijiku.

3

850

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • - - -

      Kusikatu tarkoittanee samaa kuin Kushikatsu (串カツ
      ). Eli kyseessä on ruokalaji (possua ja kevätsipulia (ruohosipuli?)yms, mahdollisesti jonkinlaisessa vaartaassa tai tikussa).

      Jos sanat esiintyivät samassa kyltissä, ichijiku voisi viitata edellä mainitun annoksen hintaan per tikku (ichi=yksi, jiku=varsi, varras, yms. (一
      軸)).

      Tuo japanilaisten käyttämä translitteraatio poikkeaa hieman ulkomaalaisten useimmin käyttämästä Hepburnin siirtokirjoitusjärjestelmästä.

      Tietty nuo käännökset ovat hieman arvauksen puolelle meneviä, kun en ole itse kyseistä kylttiä nähnyt.

      • sasae

        Jos kirjoitat japanilaisella tekstinkäsittelyohjelmalla, voit kirjoittaa tsu painamalla pelkästään t ja u. Japanissa siis tsu ja tu ovat yksi ja sama. Samaten shi-äännettä ei äännetä kuten englannin shi, vaan suomalaisen si ja englantilaisen shi -äänteen puolivälistä. Vaikka toisin usein väitetään, suomalaiset ääntävät japania väärin. Itsekin kamppailen asian kanssa parhaillaan kielikoulussa.

        Tokiossa on tosin paikka, jota joskus humoristiseksi kutsutaan kusiikaduksi tai kännikaduksi. Se on Shinjukussa pieni kortteli vanhoja taloja, jotka ilmeisesti säästyivät amerikkalaisten pommituksilta. Siellä on halpoja juoma- ja ruokapaikkoja ja ympärikännisiä salarimaneja.


      • ei Tokiossa
        sasae kirjoitti:

        Jos kirjoitat japanilaisella tekstinkäsittelyohjelmalla, voit kirjoittaa tsu painamalla pelkästään t ja u. Japanissa siis tsu ja tu ovat yksi ja sama. Samaten shi-äännettä ei äännetä kuten englannin shi, vaan suomalaisen si ja englantilaisen shi -äänteen puolivälistä. Vaikka toisin usein väitetään, suomalaiset ääntävät japania väärin. Itsekin kamppailen asian kanssa parhaillaan kielikoulussa.

        Tokiossa on tosin paikka, jota joskus humoristiseksi kutsutaan kusiikaduksi tai kännikaduksi. Se on Shinjukussa pieni kortteli vanhoja taloja, jotka ilmeisesti säästyivät amerikkalaisten pommituksilta. Siellä on halpoja juoma- ja ruokapaikkoja ja ympärikännisiä salarimaneja.

        vaan Yamaguchi-nimisessä kaupungissa ja teksti kyltissä tarkalleen Kusikatu ja ichijiku, taisi olla jonkilainen ravintola.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1044
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      918
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      703
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      580
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      495
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      45
      472
    Aihe