Kusikatu

Kysytään tätäkin

Mitä tarkoittaa sana kusikatu? Oli kyltissä tekstit kusikatu ja ichijiku.

3

850

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • - - -

      Kusikatu tarkoittanee samaa kuin Kushikatsu (串カツ
      ). Eli kyseessä on ruokalaji (possua ja kevätsipulia (ruohosipuli?)yms, mahdollisesti jonkinlaisessa vaartaassa tai tikussa).

      Jos sanat esiintyivät samassa kyltissä, ichijiku voisi viitata edellä mainitun annoksen hintaan per tikku (ichi=yksi, jiku=varsi, varras, yms. (一
      軸)).

      Tuo japanilaisten käyttämä translitteraatio poikkeaa hieman ulkomaalaisten useimmin käyttämästä Hepburnin siirtokirjoitusjärjestelmästä.

      Tietty nuo käännökset ovat hieman arvauksen puolelle meneviä, kun en ole itse kyseistä kylttiä nähnyt.

      • sasae

        Jos kirjoitat japanilaisella tekstinkäsittelyohjelmalla, voit kirjoittaa tsu painamalla pelkästään t ja u. Japanissa siis tsu ja tu ovat yksi ja sama. Samaten shi-äännettä ei äännetä kuten englannin shi, vaan suomalaisen si ja englantilaisen shi -äänteen puolivälistä. Vaikka toisin usein väitetään, suomalaiset ääntävät japania väärin. Itsekin kamppailen asian kanssa parhaillaan kielikoulussa.

        Tokiossa on tosin paikka, jota joskus humoristiseksi kutsutaan kusiikaduksi tai kännikaduksi. Se on Shinjukussa pieni kortteli vanhoja taloja, jotka ilmeisesti säästyivät amerikkalaisten pommituksilta. Siellä on halpoja juoma- ja ruokapaikkoja ja ympärikännisiä salarimaneja.


      • ei Tokiossa
        sasae kirjoitti:

        Jos kirjoitat japanilaisella tekstinkäsittelyohjelmalla, voit kirjoittaa tsu painamalla pelkästään t ja u. Japanissa siis tsu ja tu ovat yksi ja sama. Samaten shi-äännettä ei äännetä kuten englannin shi, vaan suomalaisen si ja englantilaisen shi -äänteen puolivälistä. Vaikka toisin usein väitetään, suomalaiset ääntävät japania väärin. Itsekin kamppailen asian kanssa parhaillaan kielikoulussa.

        Tokiossa on tosin paikka, jota joskus humoristiseksi kutsutaan kusiikaduksi tai kännikaduksi. Se on Shinjukussa pieni kortteli vanhoja taloja, jotka ilmeisesti säästyivät amerikkalaisten pommituksilta. Siellä on halpoja juoma- ja ruokapaikkoja ja ympärikännisiä salarimaneja.

        vaan Yamaguchi-nimisessä kaupungissa ja teksti kyltissä tarkalleen Kusikatu ja ichijiku, taisi olla jonkilainen ravintola.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      118
      1157
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      74
      674
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      655
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      88
      653
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      532
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      102
      473
    Aihe