Kusikatu

Kysytään tätäkin

Mitä tarkoittaa sana kusikatu? Oli kyltissä tekstit kusikatu ja ichijiku.

3

850

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • - - -

      Kusikatu tarkoittanee samaa kuin Kushikatsu (串カツ
      ). Eli kyseessä on ruokalaji (possua ja kevätsipulia (ruohosipuli?)yms, mahdollisesti jonkinlaisessa vaartaassa tai tikussa).

      Jos sanat esiintyivät samassa kyltissä, ichijiku voisi viitata edellä mainitun annoksen hintaan per tikku (ichi=yksi, jiku=varsi, varras, yms. (一
      軸)).

      Tuo japanilaisten käyttämä translitteraatio poikkeaa hieman ulkomaalaisten useimmin käyttämästä Hepburnin siirtokirjoitusjärjestelmästä.

      Tietty nuo käännökset ovat hieman arvauksen puolelle meneviä, kun en ole itse kyseistä kylttiä nähnyt.

      • sasae

        Jos kirjoitat japanilaisella tekstinkäsittelyohjelmalla, voit kirjoittaa tsu painamalla pelkästään t ja u. Japanissa siis tsu ja tu ovat yksi ja sama. Samaten shi-äännettä ei äännetä kuten englannin shi, vaan suomalaisen si ja englantilaisen shi -äänteen puolivälistä. Vaikka toisin usein väitetään, suomalaiset ääntävät japania väärin. Itsekin kamppailen asian kanssa parhaillaan kielikoulussa.

        Tokiossa on tosin paikka, jota joskus humoristiseksi kutsutaan kusiikaduksi tai kännikaduksi. Se on Shinjukussa pieni kortteli vanhoja taloja, jotka ilmeisesti säästyivät amerikkalaisten pommituksilta. Siellä on halpoja juoma- ja ruokapaikkoja ja ympärikännisiä salarimaneja.


      • ei Tokiossa
        sasae kirjoitti:

        Jos kirjoitat japanilaisella tekstinkäsittelyohjelmalla, voit kirjoittaa tsu painamalla pelkästään t ja u. Japanissa siis tsu ja tu ovat yksi ja sama. Samaten shi-äännettä ei äännetä kuten englannin shi, vaan suomalaisen si ja englantilaisen shi -äänteen puolivälistä. Vaikka toisin usein väitetään, suomalaiset ääntävät japania väärin. Itsekin kamppailen asian kanssa parhaillaan kielikoulussa.

        Tokiossa on tosin paikka, jota joskus humoristiseksi kutsutaan kusiikaduksi tai kännikaduksi. Se on Shinjukussa pieni kortteli vanhoja taloja, jotka ilmeisesti säästyivät amerikkalaisten pommituksilta. Siellä on halpoja juoma- ja ruokapaikkoja ja ympärikännisiä salarimaneja.

        vaan Yamaguchi-nimisessä kaupungissa ja teksti kyltissä tarkalleen Kusikatu ja ichijiku, taisi olla jonkilainen ravintola.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      162
      1398
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      323
      1008
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      865
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      148
      665
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      34
      663
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      607
    7. 52
      561
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      548
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      511
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      508
    Aihe