valehtelijan kynsissä

uskonsa menettänyt

Olen menossa oikeuteen patologista valehtelijaa vastaan. Hän on koko prosessin ajan valehellut sumeilematta asioita, myös niistä jotka voidaan vääräksi todistaa. Mitä tapahtuu valomisteluistunnossa, pitääkö minulla olla todisteet kaikkea hänen väittämäänsä vastaan? Jos kiistän hänen valeensa, eikö hänellä pitäisi olla todisteita? Jos hän esim. sanoo, että olen hullu, pitääkö minun todistaa, etten ole vai hänen, että olen? Voiko ihan mitä tahansa syyttää ja valehdella, josta sitten syyttömän pitää todistella ettei asia ole niin? On järkyttävää, kun yksi ihminen voi näin pyörittää oikeuslaitosta ihan miten mielii, keksii mitä kummallisimpia väitteitä.

Mitä sitten, kun kumoan hänen väitteensä todisteilla, joutuuko hän mitenkään vastuuseen? Vai kuitataanko vale vain, että "ei vaiskaan".

11

1275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mätämuna

Tämähän on täysin normaalia suomalaista oikeudenkäyntiä, siis jokapäiväistä.
      Molemmat osapuolet esittävät oman näkemyksensä ja oikeus antaa sitten oman ratkaisunsa.

Jos oikeudessa annetaan väärä vala, joka vielä pytytään todistamaan vääräksi, niin se on rangaistavaa. Siitä kannattaa kuitenkin neuvotella jutun syyttäjän kanssa ennen mitään jatkotoimia.

• asiantuntija

miksi siitä syyttäjän kanssa pitää neuvotella? Ilmoitus rikoksesta perustuen siihen ja siihen. Ei siinä syyttäjän suojelu- tai vaikenemisselityksiä tarvitse. Ilmoitus ei ole väärä jos se perustuu syytä epäillä harkintaan.

• mätämuna
        asiantuntija kirjoitti:

miksi siitä syyttäjän kanssa pitää neuvotella? Ilmoitus rikoksesta perustuen siihen ja siihen. Ei siinä syyttäjän suojelu- tai vaikenemisselityksiä tarvitse. Ilmoitus ei ole väärä jos se perustuu syytä epäillä harkintaan.

Jospa syyttäjä onkin eri mieltä vaikka näytöstä.
        Hullut ja muut bimbothan tekevät poliisille lukuisia rikosilmoituksia, missä ei ole päätä eikä häntää tai sitten yksinkertaisesti näyttö ei ole riittävä.
        Suomessa kun ilmoituksen tekijä ei arvioi sitä näytön riittävyyttä, vaan syyttäjä ja sen jälkeen oikeus, jos syytekynnys ylittyy.

Hullu ei saa juttuaan syyttäjän ohi käräjille, kuin ajamalla kannetta itse ja omaa lompakkoaan keventäen.

• jenna38

oikeudessa kaikki perustuu todisteisiin ja todistajiin,ota hyvä asianajaja.minulla myös sama tilanne.

• uskonsa menettänyt

..asianajaja ja käsittääkseni ihan hyvä. Hän on myös jo hiukan tuskastunut tähän juttuun, kun älyttömiä syytöksiä satelee. Juttu mutkistuu ja pitkittyy. Jos todisteet ratkaisevat, minulla ei pitäisi olla mitään hätää. Jotenkin en vaan enää jaksa uskoa tähän oieuslaitokseen. Vastapuolihan voi tekaista todisteita tai hänen toidstajansa voivat myös valehdella.

• helppis

siitä jalkansa poistattaneesta psykopaatista?

• Aina samat mukana

Minun tapauksessani valehtelijalla on aina samat opetetut todistajat mukana. Metodi on aina sama-perusslooganit: "asianomainen on hullu-hyväntahtoinen-käyttöön annettu nimikirjoitus jne." Läpi menee jotta kolisee.

• Koettu on, mutta myös voitettu

Olin vastaamassa syytöksiin, jotka jo alunperin olivat aika hepposia. Valitettavasti vastapuolella oli ammattiliiton rahat, kun itse puolustin omilla rahoillani kunniaani. Oli todella härskiä istua salissa, kun käräjätuomari kysyi eräältä todistajalta mitä papereita hänellä on todistajanpöntössä mukana. Todistaja tokaisi, että nämä kysymykset jotka olen saanut, samalla katsoen ammattiliiton palkkaamaa juristia kohden, ja sitten nämä vastaukset. Voi v...u ajattelin. Millään muulla ei ollut näköjään väliä ammattiliitolla ja näiden palkkaamalla juristilla, kuin se, että voittavat jutun. Hovissa näiden todistajat alkoivat sekoilemaan, kun heiltä evättiin muitilapuilta suoraan vastauksien lukeminen. Kovinta oli se, että osa todistajista muutti hovissa kertomustaan sopimaan käräjäoikeudessa tosien kertomiin lausuntoihin.

• tilanne...

hullu vastassa oikeudessa.kaikki tietävät että puhuu paskaa minkä kerkeää ja todistajat myös...käräjä oikeudessa jo käyty mutta hoviin mennään...
      kyse siis raukasta ex ukosta joka nyt olisi joutunut vastuuseen pahoinpitelyistä ym ym...
      todistajat pelkäävät kyseistä tyyppiä niin paljon että ottavat mieluummin väärästä valasta tuomion kuin puhuvat totta.jotenkin tuntuu uskomattomalta mutta tuntuu olevan tää oikeus ihan hampaaton oikeiden rikollisten kanssa.
      ja milläpä sitä pystyy toteen näyttämään että myös todistajat valehtelee...
      ainut toivo lääkärintodistuksessa...

• jepulis

oikeudessa voittaa usein se jolla on parempi asianajaja tai sitten todistajat, ei niinkään se joka valehtelee vähiten. Valitettavasti totuudella ei nykyään pärjää oikeudessa.

• pieni ja turvaton

Itsellä sama tilanne, ex-ukkoni hommasi nykyisen naisystävänsä puhumaan paskaa. Tämä ihminen ei ole koskaan ennen tavannut minua. Käväistiin käräjäoikeudessa ja hävisin. Nyt mennään hoviin. Suomi ei ole oikeusvaltio, täällä tuomiot tehdään arpaa heittämällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      111
      2722
    2. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      62
      1724
    3. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      17
      1720
    4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      267
      1608
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      11
      1564
    6. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      27
      1268
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      27
      1139
    8. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1062
    9. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      83
      1031
    10. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1022
    Aihe