La camisa negra

Dominikaanisessa tasavallassa

Luin netistä jostakin espanjankieliseltä sivulta, että tuo biisi oli/on kielletty kyseisessä maassa. Osaako joku kertoa miksi? Jos löydätte juttua, niin laittakaa linkkiä, jooko.

13

1578

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juanecita

      Jos ymmärrät espanjaa, haulla camisa negra Republica Dominicana löydät lisää tietoa tähän aiheeseen liittyen.

      Artikkelissa, jonka mä luin sanotaan että "Comité de Republica Dominicana censuró canción de Juanes.Comisión Nacional de Espectáculos Públicos y Radiofonía prohibió el tema "La camisa negra" porque -a su juicio- atenta "contra la moral y las buenas costumbres de los dominicanos".

      -Eli Camisa negra on kielletty Dominikaanisessa tasavallassa, koska sillä katsotaan olevan negatiivista vaikutusta dominikaanien moraaliin ja hyviin tapoihin. Pitävät Juanesin lauluja kaksimielisinä...

      • *hahhah*

        No kyllähän se vähän kaksimielinen onkin...
        Ihan mun henk.koht.mielipide.
        Ei kyllä mitään, mitä kieltää pitäis. :)


      • myös_

        Italiassa (?)oli jotain vastaavaa. (en ole ihan varma oliko Italia..) ainakin meinattiin kieltää tuo biisi. kuulemma laulu oli yhdistetty fasisteihin, jotka pukeutuivat silloin aikoinaan mustaan.


      • lisää*
        myös_ kirjoitti:

        Italiassa (?)oli jotain vastaavaa. (en ole ihan varma oliko Italia..) ainakin meinattiin kieltää tuo biisi. kuulemma laulu oli yhdistetty fasisteihin, jotka pukeutuivat silloin aikoinaan mustaan.

        Ei ole kielletty Italiassa, mutta siellä uusfasistit ottivat sen "tunnuslaulukseen". *kiukkua* Mussolinin kannattajathan aikoinaan kutsuivat itseään mustapaidoiksi.


    • joo, elikkäs kyllähän sitä on muutamissa maissa kielletty soittamasta.. yks syy oli mm. se, että biisissä kiroillaan.. yritän ettiä tänne vielä jotain lehtijuttua..

      • ei varsinaisesti

        kiroilla, mutta "mumistaan" tai yhdistetään muutamia sanoja niin, että sen saattaa kuulla kiroiluna.
        Biisissähän on myös selkeitä vihjauksia seksiin.


      • lolle.
        ei varsinaisesti kirjoitti:

        kiroilla, mutta "mumistaan" tai yhdistetään muutamia sanoja niin, että sen saattaa kuulla kiroiluna.
        Biisissähän on myös selkeitä vihjauksia seksiin.

        Joo, siis eihän siinä nyt ihan kirjaimellisesti kiroilla.. mutta se "miércoles por la tarde y tú que no llegas...." miércoles on kyllä keskiviikko, mutta siitä se kiroilu on vedetty.. Juanes tauottaa siinä mier- kohdassa siten, että kuuntelija luulis sen sanovan mierda.. elikkä siinä yritetään kuuntelija saada ymmärtämään että siinä tarkoituksena olis sanoa "paskaa".. shit things for the evening you don't arrive.. elikkäs siinä käytetään vain sanaleikkiä, josta muutamat päättäjät ovat vetäneet herneen nenäänsä..


      • juuri tätähän
        lolle. kirjoitti:

        Joo, siis eihän siinä nyt ihan kirjaimellisesti kiroilla.. mutta se "miércoles por la tarde y tú que no llegas...." miércoles on kyllä keskiviikko, mutta siitä se kiroilu on vedetty.. Juanes tauottaa siinä mier- kohdassa siten, että kuuntelija luulis sen sanovan mierda.. elikkä siinä yritetään kuuntelija saada ymmärtämään että siinä tarkoituksena olis sanoa "paskaa".. shit things for the evening you don't arrive.. elikkäs siinä käytetään vain sanaleikkiä, josta muutamat päättäjät ovat vetäneet herneen nenäänsä..

        minäkin tarkoitin - tulkitsemme vain hiukan eri tavoin! Eli jos katsot vaikkapa levynkannen sanoituksia, niin ei siellä kirosanoja näy, ei.
        Mutta hän laulaa sanat yhteen tai tauottaa ne niin, että ne kuulostavat kiroilulta, eli juuri noin kun selität.
        Onhan siellä myös kohdat, jossa pura ja puta sanat voivat sekoittua, sekä se 'debajo tengo un difunto' -kohta, jotka on saanneet päättäjät vetämään palkokasvin nenuun. :)


      • juuri tätähän kirjoitti:

        minäkin tarkoitin - tulkitsemme vain hiukan eri tavoin! Eli jos katsot vaikkapa levynkannen sanoituksia, niin ei siellä kirosanoja näy, ei.
        Mutta hän laulaa sanat yhteen tai tauottaa ne niin, että ne kuulostavat kiroilulta, eli juuri noin kun selität.
        Onhan siellä myös kohdat, jossa pura ja puta sanat voivat sekoittua, sekä se 'debajo tengo un difunto' -kohta, jotka on saanneet päättäjät vetämään palkokasvin nenuun. :)

        oli vaan ymmärryshäiriö meijän välillä... :D
        mutta on se mahtava biisi ja vielä mahtavampi esiintyjä...


      • enempää
        lolle kirjoitti:

        oli vaan ymmärryshäiriö meijän välillä... :D
        mutta on se mahtava biisi ja vielä mahtavampi esiintyjä...

        OIKEASSA! :D
        Uus levy tulee syyskuussa, lukee tänään www.juanes.net -sivuilla Helsinki -uutisen lopussa!


      • 'muuten'
        lolle kirjoitti:

        oli vaan ymmärryshäiriö meijän välillä... :D
        mutta on se mahtava biisi ja vielä mahtavampi esiintyjä...

        tonne www.juanes.net -sivujen forolle?
        Jostain käsittämättömästä syystä mä pääsen lukemaan, mutta en kirjottamaan :(
        Harmittaa.


      • 'muuten' kirjoitti:

        tonne www.juanes.net -sivujen forolle?
        Jostain käsittämättömästä syystä mä pääsen lukemaan, mutta en kirjottamaan :(
        Harmittaa.

        juups.. kyllähän nyt olen alkanut sinnekkin kirjotella ja tuo sama ongelma oli mulla... jostain kumman syystä kun menee englannin kielisiltä sivuilta sinne niin ei postitus mene läpi, mutta kun ottaa ihan kielenä espanjan (siis jo juanes.net sivulle saavuttaessa) niin viestit voi lähettää.. Tuossa täytyy olla joku virhe vain siinä englannin kielisellä puolella.. sehän oli yhdessä vaiheessa ettei koko sivuille edes päässyt, niin en yhtään epäile näitä pikku vikoja.. :D


      • sopivastipuhuva
        lolle kirjoitti:

        juups.. kyllähän nyt olen alkanut sinnekkin kirjotella ja tuo sama ongelma oli mulla... jostain kumman syystä kun menee englannin kielisiltä sivuilta sinne niin ei postitus mene läpi, mutta kun ottaa ihan kielenä espanjan (siis jo juanes.net sivulle saavuttaessa) niin viestit voi lähettää.. Tuossa täytyy olla joku virhe vain siinä englannin kielisellä puolella.. sehän oli yhdessä vaiheessa ettei koko sivuille edes päässyt, niin en yhtään epäile näitä pikku vikoja.. :D

        ...oon yrittänyt vaan espanjan kautta, en enkun. Täytyy varmaan otta palomuuri hetkeks pois päältä ja kokeilla uudestaan... :/


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      235
      2028
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1044
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1041
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      840
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      98
      794
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      706
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe