maksaa. Eikös maatalousyrittäminen olekaan elämäntapa?
Miksi maajussille pitää
43
3362
Vastaukset
Konsti lopettaa maajussille maksaminen on lopettaa syöminen.Aivansama söitkö kotimaista,vai ulkoatuotua ruokaa.Kannattaa kokeilla,sitä syömättömyyttä,loppuu maajussille maksaminen aika pian.
- toisen palveluksessa
olevalle pitää maksaa? Eikö olisi romanttisempaa ,jos kaikki työ tehtäisiin vanhanajan mukaan talkoilla?
- tehdastyöläinen
toisen palveluksessa kirjoitti:
olevalle pitää maksaa? Eikö olisi romanttisempaa ,jos kaikki työ tehtäisiin vanhanajan mukaan talkoilla?
Sain tuossa juuri "työtukea EU:lta" (palkan lisäksi) noin 480000€ ja menin ostamaan nissanin (ei bemaria, maajussit ovat varanneet kaikki).
Saan tukea koska minulla on 37 km yhteen suuntaan töihin. Pitäähän sitä päästä töihin, aivan samoin kuin maajussikin tulee päästä pellolle, neliveto päällä.
Lisäksi saan vähentää verotuksessa polttoainekulut, mutta ongelma on nääs se kun en maksa edes veroja (eihän tehdastyömies veroja joudukaan maksaa) niin polttoainekuluja ei voi vähentää mistään.
Kävin juttelemaan työtukiaiskeskuksen johdon sihteerin kanssa ja hän antoi yhden EU-tukilomakkeen lisää (tämä tapahtui päivää ennen minun kylpylälomaani), siihen piti laittaa ruksi haluanko tontilleni teboil:in tai nesteen tankin, josta saan ilmatteeksi tankata.
Saatuani tankin soitin sukulaisilleni ja tuttavilleni, joutaisivat nyt tulla kylään kun ilmasta 95€:tä on parikymmentä kuutiota.
Edelliseen viitaten en tarvitse työnantajalta palkkaa, pärjään tuella kohtalaisesti. Mutta jos työnantaja irtisanoo minut, en saa tukeakaan. joten olen valmis tekemän työtä ilmatteeksi, kunhan tuet rullaa ja tankkiauto käy pihassa.
Terveisin lauri lipeväkieli, puolueeton ja työläisien totuudentorvi toisen palveluksessa kirjoitti:
Ensimmäiseen miksi kysymykseen en viitsi edes vaivautua ottamaan kantaan.Toiseen vastaukseni on ei,koska romanttisuus on siitä todella kaukana,omat talkoot Suomen valtiolle loppuvat 8 päivän päästä.Solidaarisuus on mennyt niin pitkälle,että mun kakunpäältä kermansyönti loppuu vuodenvaihteessa.
- Misi
Voi kun olisikin niin... mutta kun ei ole!
Vaikka olisinkin syömättä, mutta sen kaksi viikkoisen vielä työssä (ennen nälkään kuolemistani), niin siitäkin palkasta perittäisiin ennakkovero ja osa siitä menisi maatalouden tukemiseen!
Osa EU:n maataloustukea (49%) ja osa Suomalaiskansallista tukea (51%).
Eli ei auta. Misi kirjoitti:
Vaikka olisinkin syömättä, mutta sen kaksi viikkoisen vielä työssä (ennen nälkään kuolemistani), niin siitäkin palkasta perittäisiin ennakkovero ja osa siitä menisi maatalouden tukemiseen!
Eli ei auta.Verottajan ymmärtävän,jos omaiset lähettävät kuolintodistuksen(nälkäkuolema),maatalouden tukemiseen menevä veroosuus palautettaisiin.Elämmehän kuitenkin oikeusvaltiossa,ainakin luulen niin.
- kerro mistä niitä ilmaisia
tehdastyöläinen kirjoitti:
Sain tuossa juuri "työtukea EU:lta" (palkan lisäksi) noin 480000€ ja menin ostamaan nissanin (ei bemaria, maajussit ovat varanneet kaikki).
Saan tukea koska minulla on 37 km yhteen suuntaan töihin. Pitäähän sitä päästä töihin, aivan samoin kuin maajussikin tulee päästä pellolle, neliveto päällä.
Lisäksi saan vähentää verotuksessa polttoainekulut, mutta ongelma on nääs se kun en maksa edes veroja (eihän tehdastyömies veroja joudukaan maksaa) niin polttoainekuluja ei voi vähentää mistään.
Kävin juttelemaan työtukiaiskeskuksen johdon sihteerin kanssa ja hän antoi yhden EU-tukilomakkeen lisää (tämä tapahtui päivää ennen minun kylpylälomaani), siihen piti laittaa ruksi haluanko tontilleni teboil:in tai nesteen tankin, josta saan ilmatteeksi tankata.
Saatuani tankin soitin sukulaisilleni ja tuttavilleni, joutaisivat nyt tulla kylään kun ilmasta 95€:tä on parikymmentä kuutiota.
Edelliseen viitaten en tarvitse työnantajalta palkkaa, pärjään tuella kohtalaisesti. Mutta jos työnantaja irtisanoo minut, en saa tukeakaan. joten olen valmis tekemän työtä ilmatteeksi, kunhan tuet rullaa ja tankkiauto käy pihassa.
Terveisin lauri lipeväkieli, puolueeton ja työläisien totuudentorvipolttoainesäiliöitä saa?.
varaisin heti kolme yhden kesä polttoöljylle toisen talvilaadulle ja pitäähän hummerini tankata säännöllisesti tottakai omasta öljylähteestä eli säiliödtä.
Kun tuo vanha säiliö on jo pari vuotta vanha ja vaatimattomat 1500l.
Kaiken lisäksi ikävästi ollut polttoölju käytössä.
Pahus säiliöt täytyykin tankata, tilataanpa Joulun jälkeen taas sitä ilmAISTA 3000l riittänee tammikuuksi.
Todella harmillista kun täytyy käyttää sitä nelivetoa itse peltotöissä.
et tulisi ensi keväänä ajelemaan.
Saisit niinku työsuhde-etuna ajella uutuutta kiiltävää (tilaus laitettu 2007 mallille) 280 hevosvoimaista runko-ohjattavaa traktoriani.
vanha onkin vielä perus nelivetomalli ja heppoja vaivaiset 220. - myöskin
kerbiili62 kirjoitti:
Verottajan ymmärtävän,jos omaiset lähettävät kuolintodistuksen(nälkäkuolema),maatalouden tukemiseen menevä veroosuus palautettaisiin.Elämmehän kuitenkin oikeusvaltiossa,ainakin luulen niin.
ja kyllä varmasti palautettaisiin ja todistus nälkään kuolemisesta.
- tahdastöölänen
kerro mistä niitä ilmaisia kirjoitti:
polttoainesäiliöitä saa?.
varaisin heti kolme yhden kesä polttoöljylle toisen talvilaadulle ja pitäähän hummerini tankata säännöllisesti tottakai omasta öljylähteestä eli säiliödtä.
Kun tuo vanha säiliö on jo pari vuotta vanha ja vaatimattomat 1500l.
Kaiken lisäksi ikävästi ollut polttoölju käytössä.
Pahus säiliöt täytyykin tankata, tilataanpa Joulun jälkeen taas sitä ilmAISTA 3000l riittänee tammikuuksi.
Todella harmillista kun täytyy käyttää sitä nelivetoa itse peltotöissä.
et tulisi ensi keväänä ajelemaan.
Saisit niinku työsuhde-etuna ajella uutuutta kiiltävää (tilaus laitettu 2007 mallille) 280 hevosvoimaista runko-ohjattavaa traktoriani.
vanha onkin vielä perus nelivetomalli ja heppoja vaivaiset 220.Kyllä mä voisin tulla pellolle pöristelee sen yhden päivän homman keväällä. Voin myös syksyllä tulla korjaamaan pois, päivän homma sekin. En kuitenkaan ymmärrä miksi tilaatte joka vuosi uudet traktorit? työtunteja niissä ei ole kuin 2-3 vuodessa!
Pekkasia kun työnantaja käski käyttää pois, niitähän kertyy vuodessa 125 päivää. Mitä minä täällä kotona tekisinkää, selailen kuitenkin vain ensi vuoden autoesitteitä, josko varaisin sen bemarin vuodelle 2008 (Bemarit kortilla, nääs maalle tilanneet kaikki X5:toset), kesälomani kun on tosi pitkä, melkein 300 pv vuodessa.
Muuten niitä säiliöitä saa rautakaupasta, mene vain sinne, ne myyvät sulle aivan varmasti ja ylihintaa, kun sanot ammatisi. He tietävät rahan tulevan saletisti, ainakin seuraavalla tuenmaksupäivänä. - koneliikkeestä
tahdastöölänen kirjoitti:
Kyllä mä voisin tulla pellolle pöristelee sen yhden päivän homman keväällä. Voin myös syksyllä tulla korjaamaan pois, päivän homma sekin. En kuitenkaan ymmärrä miksi tilaatte joka vuosi uudet traktorit? työtunteja niissä ei ole kuin 2-3 vuodessa!
Pekkasia kun työnantaja käski käyttää pois, niitähän kertyy vuodessa 125 päivää. Mitä minä täällä kotona tekisinkää, selailen kuitenkin vain ensi vuoden autoesitteitä, josko varaisin sen bemarin vuodelle 2008 (Bemarit kortilla, nääs maalle tilanneet kaikki X5:toset), kesälomani kun on tosi pitkä, melkein 300 pv vuodessa.
Muuten niitä säiliöitä saa rautakaupasta, mene vain sinne, ne myyvät sulle aivan varmasti ja ylihintaa, kun sanot ammatisi. He tietävät rahan tulevan saletisti, ainakin seuraavalla tuenmaksupäivänä.Saa niitä 4 tuntia ajettuja. Tarvitsisin sellaisen lumitöihin
- mittarissa
Kyllä mä voisin tulla pellolle pöristelee sen yhden päivän homman keväällä. Voin myös syksyllä tulla korjaamaan pois, päivän homma sekin. En kuitenkaan ymmärrä miksi tilaatte joka vuosi uudet traktorit? työtunteja niissä ei ole kuin 2-3 vuodessa!
Muuten niitä säiliöitä saa rautakaupasta, mene vain sinne, ne myyvät sulle aivan varmasti ja ylihintaa, kun sanot ammatisi. He tietävät rahan tulevan saletisti, ainakin seuraavalla tuenmaksupäivänä.Meillä ku on vaa 3 raktoria ni niihin tulee jokaisee vuodessa vaan 300h ja toho kaivurii sitte 200h paikkeille niissä on ilmeisesti jotain vikaa ko peltoa on vaa 30ha :O
- tukirahat
Misi kirjoitti:
Eli ei auta.kerätäänkin ruuan alv.sta. Voit hyvin kiusata viljelijää olemalla syömättä vaikka vuoden
- Misikin taas joulutuulella
Misi kirjoitti:
Eli ei auta.Syytä niitä ,jotka Suomen EU:n äänestivät.
- Lande vai ei
tukirahat kirjoitti:
kerätäänkin ruuan alv.sta. Voit hyvin kiusata viljelijää olemalla syömättä vaikka vuoden
Näitkö tämmöisen unen viimeyönä? Siis ihan yksinkertaisesti : 1) Palkansaajat maksaa veroja (oletko vielä kärryillä?) 2) näistä veroista maksetaam maataloustuki (oletko vielä kärryillä?)
3) ALV on myös veroa, jota kutsutaan arvonlisäveroksi (tai liikevaihtoveroksi) se on kyllä verokertymää , mutta sitäkin palkansaaja maksaa niskat nilellä (oletko vielä kärryillä?). Ps tuleeko teille aikamerkkikin postiautolla kun tuntuu nuo asiat hiukan hitaasti menevän sinne jakeluun - viime yönä
Lande vai ei kirjoitti:
Näitkö tämmöisen unen viimeyönä? Siis ihan yksinkertaisesti : 1) Palkansaajat maksaa veroja (oletko vielä kärryillä?) 2) näistä veroista maksetaam maataloustuki (oletko vielä kärryillä?)
3) ALV on myös veroa, jota kutsutaan arvonlisäveroksi (tai liikevaihtoveroksi) se on kyllä verokertymää , mutta sitäkin palkansaaja maksaa niskat nilellä (oletko vielä kärryillä?). Ps tuleeko teille aikamerkkikin postiautolla kun tuntuu nuo asiat hiukan hitaasti menevän sinne jakeluunmaanantaina söit ,tiistaina söit ,keskiviikkona söit,torstaina söit,eilen söit,tänäänkin söit ja sanoit ,että kun jääkaappi on tyhjä ostetaan kaupasta ruokaa.Ihmettelit,että mihin sitä maajussia tarvitaan.sitten heräsin.
- ajelijalle
Lande vai ei kirjoitti:
3) ALV on myös veroa, jota kutsutaan arvonlisäveroksi (tai liikevaihtoveroksi) se on kyllä verokertymää , mutta sitäkin palkansaaja maksaa niskat nilellä (oletko vielä kärryillä?). Ps tuleeko teille aikamerkkikin postiautolla kun tuntuu nuo asiat hiukan hitaasti menevän sinne jakeluunaja vaan ympyrää pitkin stadia...
linkki
http://www.vm.fi/vm/fi/10_verotus/03_elinkeinoverotus/03_maatalouden_verotus_ja_metsatalouden_verotus/index.jsp
voit pikkuaivoillesi tarkistaa ja päivittää omia tietojasi maatalouden verotuksesta. - vahata hummerini
Muuten niitä säiliöitä saa rautakaupasta, mene vain sinne, ne myyvät sulle aivan varmasti ja ylihintaa, kun sanot ammatisi. He tietävät rahan tulevan saletisti, ainakin seuraavalla tuenmaksupäivänä.sen tunnin jälkeen mitä peltotöissä menee.
Katsos juttu on niin että kuka nyt vanhalla traktorilla, yli vuoden peräti, viittii ajella?. - sen palkansaajan
Lande vai ei kirjoitti:
3) ALV on myös veroa, jota kutsutaan arvonlisäveroksi (tai liikevaihtoveroksi) se on kyllä verokertymää , mutta sitäkin palkansaaja maksaa niskat nilellä (oletko vielä kärryillä?). Ps tuleeko teille aikamerkkikin postiautolla kun tuntuu nuo asiat hiukan hitaasti menevän sinne jakeluunVeron maksaa. Ei verottaja voi siihen luottaa että duunari sen ennakkolapulla tekisi. Varsinkaan nyt kun sitä vapaaehtoista verotusta kevennettiin
- töhdästäällänön
mittarissa kirjoitti:
Meillä ku on vaa 3 raktoria ni niihin tulee jokaisee vuodessa vaan 300h ja toho kaivurii sitte 200h paikkeille niissä on ilmeisesti jotain vikaa ko peltoa on vaa 30ha :O
Jaa että tukirahoja käytelty väärin, ja terveisiä ajeltu. Miten 30ha peltoon tarvitaan 3 raktoria ja kaivuri?. Jonkinlaista kustannustehokkuutta sinnekin. Ettei olis ostettu väärää merkkiä ja jatkuvasti remppaa?
Jos itse olisin maanviljelijä tekisin pimeitä hommia esim. kaivelisin perustuksia ja tekisin lumitöitä, kun laiteparkki on noin hyvä.
Hyvää joulua, tuettu kinkku maistuu minullekin. - tehdastöööläinen
sen palkansaajan kirjoitti:
Veron maksaa. Ei verottaja voi siihen luottaa että duunari sen ennakkolapulla tekisi. Varsinkaan nyt kun sitä vapaaehtoista verotusta kevennettiin
palkka 37000€ josta jää käteen x .636 = 23532€
Veroa siis 13468€, jonka olen maksanut itse eikä työnantaja.
Työtä tehty 2297 tuntia käsittäen yli 250 h ylityötä.
Siinä on mukana kaikki maksut mikä ikinä maksetaan, eli työnantaja maksuja, eläkemaksuja ihan varmasti.
Tarvitsen työmatkoihini autoa, työmatkasta korvaus 21c/km, vähennetty verotuksesta, siinäkin maksimisumma 2500€/a
Tuolla palkalla ei uutta autoa osteta ikinä, en tiedä kuka niitä autoja saa ostettua suomessa, kun niitä paljon myydäänkin.
Pitäis varmaan olla 200000€ bruttotulot vuodessa jos uuden corollan haluaa vaihdettua vuodessa.
Sitäkään en ymmärrä miten maajusseilla on varaa ostella uusia traktoreita vähän väliä, nehän maksaa 50000 € ainakin.
Eli siis tavallinen työläinen maksaa veroja enemmän kuin kukaan maanviljelijä - keskiarvo
tehdastöööläinen kirjoitti:
palkka 37000€ josta jää käteen x .636 = 23532€
Veroa siis 13468€, jonka olen maksanut itse eikä työnantaja.
Työtä tehty 2297 tuntia käsittäen yli 250 h ylityötä.
Siinä on mukana kaikki maksut mikä ikinä maksetaan, eli työnantaja maksuja, eläkemaksuja ihan varmasti.
Tarvitsen työmatkoihini autoa, työmatkasta korvaus 21c/km, vähennetty verotuksesta, siinäkin maksimisumma 2500€/a
Tuolla palkalla ei uutta autoa osteta ikinä, en tiedä kuka niitä autoja saa ostettua suomessa, kun niitä paljon myydäänkin.
Pitäis varmaan olla 200000€ bruttotulot vuodessa jos uuden corollan haluaa vaihdettua vuodessa.
Sitäkään en ymmärrä miten maajusseilla on varaa ostella uusia traktoreita vähän väliä, nehän maksaa 50000 € ainakin.
Eli siis tavallinen työläinen maksaa veroja enemmän kuin kukaan maanviljelijäsikala tai suuri maitotila. Tuottaja hinnathan on Euroopan alhaisimmat .
No jos niitä vähän parempia autoja haluat katsella niin pareritehtaan parkkipaikka on aika hyvä paikka.
Jäähän sinulle verotuksen ja ruuan jälkeen vielä n.19000€, joka on hieman enemmäm kuin maatalouden keskimääräinen verotettava (18700E) - tähdastöölö
keskiarvo kirjoitti:
sikala tai suuri maitotila. Tuottaja hinnathan on Euroopan alhaisimmat .
No jos niitä vähän parempia autoja haluat katsella niin pareritehtaan parkkipaikka on aika hyvä paikka.
Jäähän sinulle verotuksen ja ruuan jälkeen vielä n.19000€, joka on hieman enemmäm kuin maatalouden keskimääräinen verotettava (18700E)ei jää mitään joka kuukausi tili menee melkein kokonaan asuntoon ja auton osamaksuun, kesämökkejä ja trakstoreita ja ajettaavia ruoholeikkureita ei ostella. Kaikki menee, Lapsilisät ei tunnu missään ja ne ei edes tule minun tilille. Kaikki maksaa aivan älyttömästi euroaikana.
- Maalle
tähdastöölö kirjoitti:
ei jää mitään joka kuukausi tili menee melkein kokonaan asuntoon ja auton osamaksuun, kesämökkejä ja trakstoreita ja ajettaavia ruoholeikkureita ei ostella. Kaikki menee, Lapsilisät ei tunnu missään ja ne ei edes tule minun tilille. Kaikki maksaa aivan älyttömästi euroaikana.
Täällä on asunnot halpoja. Minä ja nelihenkinen perheeni eletään noin tonnilla kuussa miltei maksetussa navetasta peruskorjatussa asunnossa
- tehdsastöläällöänen
Maalle kirjoitti:
Täällä on asunnot halpoja. Minä ja nelihenkinen perheeni eletään noin tonnilla kuussa miltei maksetussa navetasta peruskorjatussa asunnossa
Asutaan maalla, siksi ilman tukia, omilla rahoilla ostetulla autolla ajetaan 37km sivu töihin... et tällee.
Sä et missään kylmässä eristämättömässä navetassa asu, miksi sen tekisit? - on puhunut
tehdsastöläällöänen kirjoitti:
Asutaan maalla, siksi ilman tukia, omilla rahoilla ostetulla autolla ajetaan 37km sivu töihin... et tällee.
Sä et missään kylmässä eristämättömässä navetassa asu, miksi sen tekisit?Että se kylmä ja eristämätön on. Itte sen olen rakentanut ja kun elukat läks niin peruskorjasin asunnoks.
- ajellut
mittarissa kirjoitti:
Meillä ku on vaa 3 raktoria ni niihin tulee jokaisee vuodessa vaan 300h ja toho kaivurii sitte 200h paikkeille niissä on ilmeisesti jotain vikaa ko peltoa on vaa 30ha :O
No tuleehan niihin tunteja ku
mukulanne niillä yätä myäten kylillä
rallattellee ja kaiken lisäksi polttoöljyllä
verottomalla polttoöljyllä - aikanani ei vielä
ajellut kirjoitti:
No tuleehan niihin tunteja ku
mukulanne niillä yätä myäten kylillä
rallattellee ja kaiken lisäksi polttoöljyllä
verottomalla polttoöljylläainakaan siinä kylillä missä kasvoin ajeltu traktoreilla riiuureissuja.
Mitä nyt mietin niin oamt lapseni kyllä takuulla saisivat traktorilla ajella iltasella ja tansseissa. kiitoksena opetellusta työstä ja samalla oppisivat vastuuta ja huomioimaan muita liikenteessä. - Tuleva Maajussi
Muuten niitä säiliöitä saa rautakaupasta, mene vain sinne, ne myyvät sulle aivan varmasti ja ylihintaa, kun sanot ammatisi. He tietävät rahan tulevan saletisti, ainakin seuraavalla tuenmaksupäivänä.Voisit rajottaa hiukan tota juttuas!! Ei maajussit niitä bemareita, ainakaan kaikkia oo tilannu!! Maajussit ajelee mersuilla, bemari on mulkun jatke. Niin ja tuli tossa mieleen et kyl meillekkin voit tulla töihin ni ei tarttis itte tehdä sit enää oikeesti mitään ja tua samalla sellanen 3 tuntia ajettu raktori mulle!!!
- tehdasstelija
Tuleva Maajussi kirjoitti:
Voisit rajottaa hiukan tota juttuas!! Ei maajussit niitä bemareita, ainakaan kaikkia oo tilannu!! Maajussit ajelee mersuilla, bemari on mulkun jatke. Niin ja tuli tossa mieleen et kyl meillekkin voit tulla töihin ni ei tarttis itte tehdä sit enää oikeesti mitään ja tua samalla sellanen 3 tuntia ajettu raktori mulle!!!
Jaahas vai että haluat sellaisen 3 tuntia ajetun viime vuoden mallin?
Eikö uusi kelpaa?
Mitenkäs sitä nyt näin loppuvuodesta pitäis niin paljon törsätä, onko käyttämättömiä tuki€uroja jäljellä?
Kyllä mä voin tulla ajelee, mutta:
- Miten pekkaset, kesälomat, palveluvuosirahat, saunalisät, likaisen työn lisät, hanskakorvaus, haalarikorvaus, työkenkäkorvaus, ylityölisät, viikonloppukorvaukset, viikkolepokorvaukset, tehdyn ylityön saaminen vapaaksi, kilometrikorvaukset, vähennykset oman auton käytöstä työmatkoihin, kylmän työn lisät, kuuman työn lisät, ihan hyvän paäivän lisät, aurinkolasikorvaus, kuutamotyötaskulampunpatterikorvaus, kuootamotyötaskulampun polttimon ajotunti korvaus, kuutamotyötaskulampun polttimon vaihtotyön korvaus, kuutamotyötaskulampun uuden polttimon hakukorvaus, piereskelykorvaus, piereskelemättä jättämiskorvaus, tyhmän naamataulun katsomis korvaus.............
- EUuu
Täällä meirän pitäjäs tunnen ainakin kaksi viljelijää, jotka ei ole nostanut minkäälaista tukia. Heitä vitutti niin raskaasti koko eu. Nyt heidän elintapaansa on rankaistu todella suuresti. Eläkeikään saavuttua alettiin myidä toisen isännän tilaa, kun jatkajaa ei luonnollisesti löytynyt. Mutta, yllätys yllätys pelto ei ollut tuki kelpoista. Mikä tarkoitti käytännössä, ettei ostaja saisi minkäänlaista tukea peltoalasta, koska omistaja ei ollut täyttänyt tukilappuja. Lopputulos, kukaan ei ollut halukas vuokraamaan peltoja ja tarjotut ha.hinnat oli niin surkeita, jotta isäntä päätti mettittää pellot. Joten hyvin hoidetut pellot, joissa hän kasvatti siemenviljaksi käypää jyvää, kasvaa nyt iloisesti kuusen taimella. Eli, mitä opimme. Jos isäntä olis täyttänyt nöyrästi laput, niin hän olisi saanut pelloistaan näillä leveyspiireillä olevan käyvän hinnan ja olisi miljönääri: Loppu kysymys. Kumpi oli tyhmä, isäntä vai yhteiskunta ?
- tällä menolla
suomelle käy surkusti.
Ikävästi pisti itselle juuri tuo siemenviljely, juuri kun se ei onnistukaan kaikilta, vaan parhaimmilta.
Kasvaapa hällä nyt sitten hyvä metkikkö entisten peltojen tilalle.
Kohti itämaan meininkiä.... ei mahda mitään. - Voe voe
tällä menolla kirjoitti:
suomelle käy surkusti.
Ikävästi pisti itselle juuri tuo siemenviljely, juuri kun se ei onnistukaan kaikilta, vaan parhaimmilta.
Kasvaapa hällä nyt sitten hyvä metkikkö entisten peltojen tilalle.
Kohti itämaan meininkiä.... ei mahda mitään.Ennen oli voeki palajo keltasempaa ko nykyvää....
- lääkärille
Pitää maksaa. Eikö se olekaan kutsumusammatti
- töhdästäölänen
Siksi kun lääkäri ei ole perinyt ammattia.
- Ammatti
töhdästäölänen kirjoitti:
Siksi kun lääkäri ei ole perinyt ammattia.
Peritään. Meneekö siitä suurikin perintövero?
- tehdastöllöttäjä
Ammatti kirjoitti:
Peritään. Meneekö siitä suurikin perintövero?
Sä perit isovanhemmilta tai isältäsi keskimäärin 500ha peltoa ja metsää.
Täytyyhän perintöä vaalia ja hoitaa. Alat sitten maanviljelijäksi.
Perintöveroa halutaan poistettavaksi, odota vain. - perijää
tehdastöllöttäjä kirjoitti:
Sä perit isovanhemmilta tai isältäsi keskimäärin 500ha peltoa ja metsää.
Täytyyhän perintöä vaalia ja hoitaa. Alat sitten maanviljelijäksi.
Perintöveroa halutaan poistettavaksi, odota vain.tunnet, jotka ovat perineet 500 hehtaaria, sillä minä en tunne yhtään.
Rahastoinnin avulla perintöveroa voi jo nyt kiertää, siten toimitaan jo pk-yritysmaailmassa. Tarvittaessa konsultit vielä neuvovat miten toimitaan oikein. - perinnöstä
perijää kirjoitti:
tunnet, jotka ovat perineet 500 hehtaaria, sillä minä en tunne yhtään.
Rahastoinnin avulla perintöveroa voi jo nyt kiertää, siten toimitaan jo pk-yritysmaailmassa. Tarvittaessa konsultit vielä neuvovat miten toimitaan oikein.Puhutaan niin toiset saa rahaa ja viljelijäksi jäävä saa velkaa
- myydä
perinnöstä kirjoitti:
Puhutaan niin toiset saa rahaa ja viljelijäksi jäävä saa velkaa
Kaupunkilaisille tonttimaata hyvään hintaan, ja kuitata velat pois. Niinhän siinä tehdään. Ja sitten myydä pois loputkin ja elämän aikana ei tarvi tehdä enää yhtään mit''n, kuin istuskella essolla ja urputtaa työläisten palkoista
Kyllä on hyvää kinkkua, harmittaa kun maksoin siitä 5,95€ kg, paljonko maajussi siitä tienas, ei varmaan montaa prosenttia mikä on vääryys. olen valmis maksamaan suoraan maajussille ilman kaikkia välikäsiä.
Kauppiaat viettävät nyt kunnon joulun massit pullollaan mikä proletaarille on vääryys! - Taas vaihteeksi
myydä kirjoitti:
Kaupunkilaisille tonttimaata hyvään hintaan, ja kuitata velat pois. Niinhän siinä tehdään. Ja sitten myydä pois loputkin ja elämän aikana ei tarvi tehdä enää yhtään mit''n, kuin istuskella essolla ja urputtaa työläisten palkoista
Kyllä on hyvää kinkkua, harmittaa kun maksoin siitä 5,95€ kg, paljonko maajussi siitä tienas, ei varmaan montaa prosenttia mikä on vääryys. olen valmis maksamaan suoraan maajussille ilman kaikkia välikäsiä.
Kauppiaat viettävät nyt kunnon joulun massit pullollaan mikä proletaarille on vääryys!Harvinaisen nerokkaita ehdotuksia. Pitäskö talouden Nobelia ehdottaa
- tähdöstööölllööäö
Taas vaihteeksi kirjoitti:
Harvinaisen nerokkaita ehdotuksia. Pitäskö talouden Nobelia ehdottaa
nooppeloa tarvi, mutta soopelinnahkalakki , sellanen ku karpolla, olis kiva
- se tyhjän
tähdöstööölllööäö kirjoitti:
nooppeloa tarvi, mutta soopelinnahkalakki , sellanen ku karpolla, olis kiva
Päällä menee. Pipokin piisaa kunhan ei liikaa kiristä
- voihan.
tietysti olla maksamattakin, tällöin ei vai saa ruokaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.961260Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata371255Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2861105- 1071025
- 71982
- 18946
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva13918- 51900
Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju16801Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f162798