Ihmettelyä

Ihmetteliä

Ennen kirjoitti ja keskusteli moni. Oli Maalaismies, MdK, reetta5, Ruuneperi ym. Nyt vain juorutaan, juodaan kahvia, kirjoitetaan murteille jne. Ons nyt hyvä tai edes parempi?

158

13972

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä jo aamulla kirjoitin samasta asiasta murreketjussa ja sinä avaat uuden ketjun siitä!
      Kyllä tällä meiningillä palstat hiljenee.

      • sovittelijan tapainen

        kuitenkin sanot tuossa. Eiväthän kaikki edes lue murrepalstaa. Sitäpaitsi hyvinhän tämäkin ketju tuottaa haittaamatta. Kaunista talvipäivää itsekullekin!


    • eikö ole hyvä, että edes nämä ketjut kulkevat.

      Voisithan Sinä kirjoittaa ja tehdä aloitteita, muustakin kuin mainitsemistasi aiheista.
      Toisaalta, sitähän se on elämä, juoruilua, kahvinjuomista, murteilla puhumista (kuka sen taidon osaa)lisätään sairaudet, politiikka, julkkikset, heidän yksityiselämä, mitäs muuta, kerropas;))

    • Hintriika1.

      Minä taas ihmettelen, ettei kukaan viitsi juoruta toisten salaisista hyveistä.

    • mirjamarja

      Osallistuin keskusteluun kommentillani. Samoin joku toinenkin.
      Mitä vikaa mahtoi olla teksteissämme, kun ne otettiin ketjusta pois?

      Ei ollut ensimmäinen kerta, ja tuntuu pahalta huomata, että olen poikotissa jostakin syystä.

      • au-A

        Tuskin pannassa olet, vaikka viestisi katosi, Mirjamarja. Kirjoitat asiallisesti. Minulta on viesti toisinaan kadonnut lähetysvaiheessa kuten se teki juuri tuon viestisi jälkeen.
        Osuin paikalle, ajattelin vastata tuoreeltaan. Kirjoitin kaiken mielessä liikkuvan iisisti ja lähetin.
        Tuli ainakin 5 kertaa teksti: "sivua ei voi näyttää".
        Meni ihan hukkaan koko viesti, harmitti vietävästi. Ennenkin on sama tapahtunut. Miksi ? Onko tunkua linjalla ? En ymmärrä.
        Sitten se tapaus, kun viesti otetaan ketjusta pois. Ei siinä kirjoitetussa tarvitse sääntöjen vastaista sisältöä olla.
        Mitä silloin tapahtuu, kun joku edellinen poistaa jo lähettämänsä viestin ? Imaiseeko se ketjun mennessään ?


      • au-A kirjoitti:

        Tuskin pannassa olet, vaikka viestisi katosi, Mirjamarja. Kirjoitat asiallisesti. Minulta on viesti toisinaan kadonnut lähetysvaiheessa kuten se teki juuri tuon viestisi jälkeen.
        Osuin paikalle, ajattelin vastata tuoreeltaan. Kirjoitin kaiken mielessä liikkuvan iisisti ja lähetin.
        Tuli ainakin 5 kertaa teksti: "sivua ei voi näyttää".
        Meni ihan hukkaan koko viesti, harmitti vietävästi. Ennenkin on sama tapahtunut. Miksi ? Onko tunkua linjalla ? En ymmärrä.
        Sitten se tapaus, kun viesti otetaan ketjusta pois. Ei siinä kirjoitetussa tarvitse sääntöjen vastaista sisältöä olla.
        Mitä silloin tapahtuu, kun joku edellinen poistaa jo lähettämänsä viestin ? Imaiseeko se ketjun mennessään ?

        Esititpä hyvän kysymyksen!
        Tuolla iltapäivälehtien sivuilla näytti olevan niin että kun jokin teksti poistettiin,lähtivät samoin tein siihen vastanneet tekstit.
        Mahtaakohan täällä olla sama juttu?


      • Nimetön

        Minä olen ihmetellyt viime aikoina keskustelua kotitöistä ja niiden jakaantumisesta eri perheenjäsenten kesken.

        Puhutaan äidin auttamisesta. Eihän se äiti yleensä apua tarvitse. Muu perhe usein tarvitsee äidin apua.

        Eikö voitaisi ruveta puhumaan koko perheen OSALLISTUMISESTA kodin töihin.

        Mari-mummo


      • mirjamarja
        Nimetön kirjoitti:

        Minä olen ihmetellyt viime aikoina keskustelua kotitöistä ja niiden jakaantumisesta eri perheenjäsenten kesken.

        Puhutaan äidin auttamisesta. Eihän se äiti yleensä apua tarvitse. Muu perhe usein tarvitsee äidin apua.

        Eikö voitaisi ruveta puhumaan koko perheen OSALLISTUMISESTA kodin töihin.

        Mari-mummo

        Elämme mukamas tasa-arvon maailmassa, mutta kuitenkin ajatus näkyy olevan, että perheenäiti on se taloudenhoitaja kotona. Muut vain AUTTAVAT äitiä töissä.
        Sehän merkitsee sitä, että jos muut eivät jouda, niin äiti tekee. Työhän on tehtävä, ja äiti saa ehkä muilta apua. On kuitenkin tärkeää, että koti on kunnossa. Jos ei ole, on vika äidissä.

        Töitä ei siis jaeta tasan edes isän ja äidin kesken, lapsista puhumattakaan.
        Jos äiti joutuu jonnekin vaikka kuukaudeksi, ei kukaan ulkopuolinen moiti epäsiistiä huushollia. Senhän tietysti ymmärtää, kun äiti on poissa.
        Ei ole mitään merkitystä sillä, että muut perheenjäsenet ovat täysjärkisiä ja terveitä ihmisiä.


      • kampaaminen,
        mirjamarja kirjoitti:

        Elämme mukamas tasa-arvon maailmassa, mutta kuitenkin ajatus näkyy olevan, että perheenäiti on se taloudenhoitaja kotona. Muut vain AUTTAVAT äitiä töissä.
        Sehän merkitsee sitä, että jos muut eivät jouda, niin äiti tekee. Työhän on tehtävä, ja äiti saa ehkä muilta apua. On kuitenkin tärkeää, että koti on kunnossa. Jos ei ole, on vika äidissä.

        Töitä ei siis jaeta tasan edes isän ja äidin kesken, lapsista puhumattakaan.
        Jos äiti joutuu jonnekin vaikka kuukaudeksi, ei kukaan ulkopuolinen moiti epäsiistiä huushollia. Senhän tietysti ymmärtää, kun äiti on poissa.
        Ei ole mitään merkitystä sillä, että muut perheenjäsenet ovat täysjärkisiä ja terveitä ihmisiä.

        kaulakorun kiinnittäminen takaa yms.

        Kodin hoito kuuluu koko perheelle.

        Kukaan ei saa kokea itseään sivulliseksi,

        kenellekään ei tule huonoa omaatuntoa.

        Se on siis kaikkien etu.


    • Ajat tällaiset

      Ajat tällaiset, ei kannata sanoa omaa ajatustaan julki täällä, kuten näkyy. Heti päällepäsmärit koivessas tiuskeana hampaineen ja äreät murinat, sanotaan mitä sylki suuhun tuo.
      Itsehillintää voisimme kehittää ja kääntää kismitykset huumoriksi.
      Ihmettelijät kanssasi kelaavat mainitsemiesi ketjujen ohi lukematta niitä. Kun toisinaan vilkaisee, ei riitä "niin minäkin"-, siis pelkkä edellisten mielipiteitä kanttaava ajatus. Aina olisi hyvä yrittää tuoda esille jotain omaa näkökulmaa. Siihen on oikeus.
      Kyllästynyt, aikansa ryhmätason kohennusta yrittänyt saattaa kyllästyä ja turhautuneena iskeä rukkaset pöytään.
      Mainitsemiesi lisäksi kaipaan monia muita esim. ii-li, Saara, Turisija, Australian mrs ja useita, joiden nimi ei juuri nyt muistu mieleen. He eivät koskaan lähimmäistä teilanneet vaan kirjoittivat asiallisesti, olipa arkista tai tunteella.
      Kuljemme kaiken aikaa kohti kehittyneempää kaverin käsittelyä, me loppusuoraa lähestyvät.

    • kun olen ollut vasta vähän aikaa mukana, mutta jos "Ihmetteliä" tarkottaa kahvipirttiä ja murrepalstaa, olen innoissani pyörinyt niissä, koska sinne näyttävät kirjoittelevan mielenkiintoiset ihmiset monenmoisista asioista ja asioitten vierestä.

      Saattaahan niitä hyviä aiheita muistakin aloituksista löytyä, joten kurkistelen varmasti muuallekin. Jos mielenkiintoista löytyy, menen varmasti mukaan kesksteluun.
      Hyvä aihe ja vilkkaat keskustelijathan sen ketjun pystyssä pitävät.

      • Hintriika1.

        Venlastiinan viimeisessä lauseessa piilee koko totuus! Ei mikään ketju veny ilman keskustelijoita, eikä keskustelijoita tule, jos aihe ei kiinnosta. Siis: Oli ennen Onnimanni...


      • Paljoa mistään, kun en niin kauaa ole vielä ollut!
        Sellainen on sattunut "korviin" useinkin, että niitä vanhoja kaipaillaan.
        Niitä, jotka osasivat oikealla tavalla kirjoittaa, olivat idearikkaita, ketään mollaamatta,kaikinpuolin kelpo kansalaisia!
        herääkin kysymys: minkä ihmeen takia he ovat
        poistuneet palstoilta ????????????


      • parissa
        meri-kukka98 kirjoitti:

        Paljoa mistään, kun en niin kauaa ole vielä ollut!
        Sellainen on sattunut "korviin" useinkin, että niitä vanhoja kaipaillaan.
        Niitä, jotka osasivat oikealla tavalla kirjoittaa, olivat idearikkaita, ketään mollaamatta,kaikinpuolin kelpo kansalaisia!
        herääkin kysymys: minkä ihmeen takia he ovat
        poistuneet palstoilta ????????????

        Varsinkin itsensäkehujat löyhkäävät.

        Ja tietenkin myös herjaajat, täällähän nimitellään

        sääntöjen mukaan kirjoittavia oikein porukalla.


      • fiiuliN
        meri-kukka98 kirjoitti:

        Paljoa mistään, kun en niin kauaa ole vielä ollut!
        Sellainen on sattunut "korviin" useinkin, että niitä vanhoja kaipaillaan.
        Niitä, jotka osasivat oikealla tavalla kirjoittaa, olivat idearikkaita, ketään mollaamatta,kaikinpuolin kelpo kansalaisia!
        herääkin kysymys: minkä ihmeen takia he ovat
        poistuneet palstoilta ????????????

        Minäkin muistan poistuneita aiemmin kirjoittaneita joista tuossa ylempänä mainittiin.
        Hajupoika, "oikea säväyttäjä" on luultavasti karkoitettu palstoilta, mutta ehkä nämä toiset mainitut, vakavampia aloituksia tehneet kirjoittajat ovat kyllästyneet aiheisiin ja sentakia poistuneet.

        Minä, joka en osaa tehdä yhtäkään kiinnostavaa aloitusta, roikun vielä "pikkusormestani" etsien jotain johon olisi vastattavaa.

        Avaan kahvipirtinkin oven, kurkkailen josko edes kiinnostavaa otsikkoa löytyisi, mutta lukeminen jää pelkkiin otsikkoihin ja kirjoittajien nikkeihin.

        Kaikkien näitten vuosien aikana jotka ovat minulta vierähtäneet palstalla ollessani , olen huomannut uusia nikkejä ilmestyvän, mutta vaikka kaikki ovat hyviä kirjoittajia, useimmat kuitenkin sortuvat vain ohimennen lausahtamaan pullan syönnistä.

        Paljon on varmaan vaikuttanut poistumisiin se kun erilaiset mielipiteet poistetaan, kaikkien on oltava yksimielisiä. Tämäkin viesti ei varmaan aamunkoittoa näe, tunnen jo talon tavat...


      • Juuri sellaisia
        fiiuliN kirjoitti:

        Minäkin muistan poistuneita aiemmin kirjoittaneita joista tuossa ylempänä mainittiin.
        Hajupoika, "oikea säväyttäjä" on luultavasti karkoitettu palstoilta, mutta ehkä nämä toiset mainitut, vakavampia aloituksia tehneet kirjoittajat ovat kyllästyneet aiheisiin ja sentakia poistuneet.

        Minä, joka en osaa tehdä yhtäkään kiinnostavaa aloitusta, roikun vielä "pikkusormestani" etsien jotain johon olisi vastattavaa.

        Avaan kahvipirtinkin oven, kurkkailen josko edes kiinnostavaa otsikkoa löytyisi, mutta lukeminen jää pelkkiin otsikkoihin ja kirjoittajien nikkeihin.

        Kaikkien näitten vuosien aikana jotka ovat minulta vierähtäneet palstalla ollessani , olen huomannut uusia nikkejä ilmestyvän, mutta vaikka kaikki ovat hyviä kirjoittajia, useimmat kuitenkin sortuvat vain ohimennen lausahtamaan pullan syönnistä.

        Paljon on varmaan vaikuttanut poistumisiin se kun erilaiset mielipiteet poistetaan, kaikkien on oltava yksimielisiä. Tämäkin viesti ei varmaan aamunkoittoa näe, tunnen jo talon tavat...

        tänne kaivataan. :))


      • Juuri sellaisia kirjoitti:

        tänne kaivataan. :))

        keskusteluissa,silti keskustelua on ettei ihan sammunut.On suomi 24,jässäkin syynsä se kun ei päästä aina kirjoittajia.
        Mielialasta se riippuu huvittaako laittaa viestiä vaan jääkö katselemisen asteelle.Minusta tämä suomi 24 on paras paikka kirjoittaa.

        Löytää omat kirjoitukset elleivät ole liian huonoja poistetaviksi.Vanhat merkit ovat väsyneet.Tulee lopahtamisen kausia.

        Kahvipirtti on siitä hyvä kun siellä saa keskustella mistä aiheesta vain.Muualla pitää pysyä otsikon aiheessa.
        Kun kerrotte tekemisistänne niin tulee aihetta.


      • fiiuliN
        pääsky kirjoitti:

        keskusteluissa,silti keskustelua on ettei ihan sammunut.On suomi 24,jässäkin syynsä se kun ei päästä aina kirjoittajia.
        Mielialasta se riippuu huvittaako laittaa viestiä vaan jääkö katselemisen asteelle.Minusta tämä suomi 24 on paras paikka kirjoittaa.

        Löytää omat kirjoitukset elleivät ole liian huonoja poistetaviksi.Vanhat merkit ovat väsyneet.Tulee lopahtamisen kausia.

        Kahvipirtti on siitä hyvä kun siellä saa keskustella mistä aiheesta vain.Muualla pitää pysyä otsikon aiheessa.
        Kun kerrotte tekemisistänne niin tulee aihetta.

        Kaikissa avatuissa ketjuissa on ollut ja tulee olemaan haarautumia, ei niitä ole kielletty syntymästä vain yhdessä paikassa.

        Minustakin tämä Suomen-sivusto on kaikkein helpoin jota jokainen osaa käyttää.
        Olen yrittänyt kotiutua muillekin foorumeille, mutta ei ole onnistunut.

        Kyllähän se niinkin on että lopahtamisen aikoja tulee itsekullekin, mutta se on harmi kun sellaiset nikit kaikkoavat jotka pystyvisivät kirjoittamaan aiheesta kuin aiheesta.
        Mielenkiinto syntyisi erilaisista mielipiteistä.


      • fiiuliN kirjoitti:

        Minäkin muistan poistuneita aiemmin kirjoittaneita joista tuossa ylempänä mainittiin.
        Hajupoika, "oikea säväyttäjä" on luultavasti karkoitettu palstoilta, mutta ehkä nämä toiset mainitut, vakavampia aloituksia tehneet kirjoittajat ovat kyllästyneet aiheisiin ja sentakia poistuneet.

        Minä, joka en osaa tehdä yhtäkään kiinnostavaa aloitusta, roikun vielä "pikkusormestani" etsien jotain johon olisi vastattavaa.

        Avaan kahvipirtinkin oven, kurkkailen josko edes kiinnostavaa otsikkoa löytyisi, mutta lukeminen jää pelkkiin otsikkoihin ja kirjoittajien nikkeihin.

        Kaikkien näitten vuosien aikana jotka ovat minulta vierähtäneet palstalla ollessani , olen huomannut uusia nikkejä ilmestyvän, mutta vaikka kaikki ovat hyviä kirjoittajia, useimmat kuitenkin sortuvat vain ohimennen lausahtamaan pullan syönnistä.

        Paljon on varmaan vaikuttanut poistumisiin se kun erilaiset mielipiteet poistetaan, kaikkien on oltava yksimielisiä. Tämäkin viesti ei varmaan aamunkoittoa näe, tunnen jo talon tavat...

        Tällainen tämä palsta nyt on. Ei paljon huvita kirjoittaa.

        Rohkenin esittää m.m. sen, minkälaisen kuvan Kahvipirtti keskusteluineen on minulle antanut.

        Minut haukuttiin mielipiteineni pataluhaksi, minä en taas haukkunut ketään.

        Hyväntahtoisia pirttiläiset kyllä ovat, etenkin toisiaan kohtaan, mutta samat toistot viesteissä vähintään ihmetyttävät.

        Älkää lukeko! sanotte. Ei ole muuta luettavaa!


      • fiiuliN
        Ruuneperi kirjoitti:

        Tällainen tämä palsta nyt on. Ei paljon huvita kirjoittaa.

        Rohkenin esittää m.m. sen, minkälaisen kuvan Kahvipirtti keskusteluineen on minulle antanut.

        Minut haukuttiin mielipiteineni pataluhaksi, minä en taas haukkunut ketään.

        Hyväntahtoisia pirttiläiset kyllä ovat, etenkin toisiaan kohtaan, mutta samat toistot viesteissä vähintään ihmetyttävät.

        Älkää lukeko! sanotte. Ei ole muuta luettavaa!

        Piti vastaamani siihen, mutta jotenkin jäi. Olin kanssasi samaa mieltä, joten tulkoon tässä ilmi.

        Minä olen melko tökerö kirjoittaja, mutta lukemisen aiheen haluaisin olla kiinnostava.

        Älä ole milläsikään haukuista, vaan jatka edelleenkin kuten ennekin.
        Mehän totuimme ottamaan haukkuja vastaan aiemminkin ja kestimme ne haukut.

        Aivan samoin ajattelen minäkin mitä intoa on jauhaa pullansyöntiä ja kahvinjuontia.

        Me emme varmaan osaa vain ymmärtää......


      • Ruuneperi kirjoitti:

        Tällainen tämä palsta nyt on. Ei paljon huvita kirjoittaa.

        Rohkenin esittää m.m. sen, minkälaisen kuvan Kahvipirtti keskusteluineen on minulle antanut.

        Minut haukuttiin mielipiteineni pataluhaksi, minä en taas haukkunut ketään.

        Hyväntahtoisia pirttiläiset kyllä ovat, etenkin toisiaan kohtaan, mutta samat toistot viesteissä vähintään ihmetyttävät.

        Älkää lukeko! sanotte. Ei ole muuta luettavaa!

        sanot että haukuttiin, mielestäni puolusteltiin.

        Olen jatkuvasti pyytänyt jättäkää väliin, jos ei ketju miellytä ja jos ei muuta luettavaa ei löydy, eihän se pirtissä kävijöiden vika ole, eihän?

        Sanot myös että toisiaan kohtaan ovat hyväntahtoisia, miksi ei olisi, koska harvemmin olen siellä huomannut mitään kielteistä pirtistä kirjoitettavan.

        Saman toistoa sanot myös, no aika yli-ihmisiä olisimme, jos yli kaksi vuotta olisimme keksineet jotakin ainutlaatuista kirjoituksiimme.
        Myös se että kirjoittajat vaihtuvat, voi hyvinkin toistella samojakin.
        Aina ei ole pakko pullaa mussuttaa;))DD
        Myönnän kyllä, että samaa juttua siellä vellotaan, mutta kyllä väliin tulee mielestäni asiaakin, mutta pääasia, että vapaalla mielellä voi kirjoitella, aina ei kyseenalaisteta viestiä.
        Se että kirjoittajat tuntevat pirtin omakseen, (siis ne jotka tuntevat) on mielestäni hyvin myönteinen asia, ilolla siellä kirjoitetaan.


        Vieläkin jatkan, eikös näitä samoja virsiä veisata myös näissä "asiaa ihmettelevissä" ketjuissa.
        Morkataan pirttiä ja haikailleen "keskustelua", keskustelkaa hyvät ystävät.
        Onko pakko aina vain etsiä sitä keskustelua, päiväillä niiden puutumista, pallo on itsekullakin.


      • SkillaN kirjoitti:

        sanot että haukuttiin, mielestäni puolusteltiin.

        Olen jatkuvasti pyytänyt jättäkää väliin, jos ei ketju miellytä ja jos ei muuta luettavaa ei löydy, eihän se pirtissä kävijöiden vika ole, eihän?

        Sanot myös että toisiaan kohtaan ovat hyväntahtoisia, miksi ei olisi, koska harvemmin olen siellä huomannut mitään kielteistä pirtistä kirjoitettavan.

        Saman toistoa sanot myös, no aika yli-ihmisiä olisimme, jos yli kaksi vuotta olisimme keksineet jotakin ainutlaatuista kirjoituksiimme.
        Myös se että kirjoittajat vaihtuvat, voi hyvinkin toistella samojakin.
        Aina ei ole pakko pullaa mussuttaa;))DD
        Myönnän kyllä, että samaa juttua siellä vellotaan, mutta kyllä väliin tulee mielestäni asiaakin, mutta pääasia, että vapaalla mielellä voi kirjoitella, aina ei kyseenalaisteta viestiä.
        Se että kirjoittajat tuntevat pirtin omakseen, (siis ne jotka tuntevat) on mielestäni hyvin myönteinen asia, ilolla siellä kirjoitetaan.


        Vieläkin jatkan, eikös näitä samoja virsiä veisata myös näissä "asiaa ihmettelevissä" ketjuissa.
        Morkataan pirttiä ja haikailleen "keskustelua", keskustelkaa hyvät ystävät.
        Onko pakko aina vain etsiä sitä keskustelua, päiväillä niiden puutumista, pallo on itsekullakin.

        En ole mielestäni loukannut. Toivoisin, että kaikki voimavarat keskitettäisiin keskusteluihin. Asiasisältöisissä keskusteluissa voi oppia uusia asioita ja kirjoittamistakin.

        Googlettamalla voi saada tietoja, joita keskusteluissa tarvitaan. Olette melkoinen voimavara, joka pitäisi saada keskustelukäyttöön.


      • fiiuliN kirjoitti:

        Piti vastaamani siihen, mutta jotenkin jäi. Olin kanssasi samaa mieltä, joten tulkoon tässä ilmi.

        Minä olen melko tökerö kirjoittaja, mutta lukemisen aiheen haluaisin olla kiinnostava.

        Älä ole milläsikään haukuista, vaan jatka edelleenkin kuten ennekin.
        Mehän totuimme ottamaan haukkuja vastaan aiemminkin ja kestimme ne haukut.

        Aivan samoin ajattelen minäkin mitä intoa on jauhaa pullansyöntiä ja kahvinjuontia.

        Me emme varmaan osaa vain ymmärtää......

        me vanhat kommarit


      • Tottapa turiset
        Juuri sellaisia kirjoitti:

        tänne kaivataan. :))

        Sellaisia rohkeita, jotka kirjoittavat rohkeasti omalla nimimerkillään, eikä niinkuin me, sinä ja minä.
        Terv. merimona


      • Ruuneperi kirjoitti:

        En ole mielestäni loukannut. Toivoisin, että kaikki voimavarat keskitettäisiin keskusteluihin. Asiasisältöisissä keskusteluissa voi oppia uusia asioita ja kirjoittamistakin.

        Googlettamalla voi saada tietoja, joita keskusteluissa tarvitaan. Olette melkoinen voimavara, joka pitäisi saada keskustelukäyttöön.

        intän, me "keskustelemme" pirtissä, ehkä emme niin kehittävää, mutta sitä arkea kumminkin.
        Kaikilla ei riitä halua keskustella aina asiallisista ja googlesta haemme apua niihin ongelma tilanteisiin mitä täällä livenä tarvitsemme.

        Jos googletamme keskusteluun tarvittavan tiedon, emme enää puhu omana itsenämme, mielipiteet on haettu hakemalla.
        Kumminkin jokaisen pitäisi voida olla oma ikioma itsensä, aito ja konstailematon, niinhän?


      • Ruuneperi kirjoitti:

        En ole mielestäni loukannut. Toivoisin, että kaikki voimavarat keskitettäisiin keskusteluihin. Asiasisältöisissä keskusteluissa voi oppia uusia asioita ja kirjoittamistakin.

        Googlettamalla voi saada tietoja, joita keskusteluissa tarvitaan. Olette melkoinen voimavara, joka pitäisi saada keskustelukäyttöön.

        Pistänpä lusikkani tähänkin soppaan ja muuntelen vapaasti suosikkiromaaniani, että asialliset asiat hoidetaan eli keskustellaan asiallisesti, mutta muuten ollaan pilke silmäkulmassa,kun sille päälle satutaan.

        Olen ollut rivien välistä lukevinani syytöksiä suvaitsemattomuudesta. Toivottavasti olen ymmärtänyt väärin, sillä mielestäni suvaitsevaisuuteen kuuluu, että sallitaan myös hauskanpito.

        Enemmistö meistä lienee sen ikäisiä, että olemme ehtineet elämässämme käydä monenlaiset kamppailut ja keskustelut. Vaikkei periaatteistaan tingikään, ei harmittoman huumorin pitäisi ketään pahentaa.

        Tulkaa mukaan, tehkää mielenkiintoisia aloitteita, vaihdetaan mielipiteitä ja ollaan sopuisasti erimielisiäkin.

        Minut on otettu täällä ystävällisesti vastaan. Ovat varmaan huomanneet, että olen siitä mukava ihminen, että jokaisella on oikeus olla SAMAA MIELTÄ kanssani! (Tuohon kuuluisi silmää iskevä hymiö)


      • Venlastiina kirjoitti:

        Pistänpä lusikkani tähänkin soppaan ja muuntelen vapaasti suosikkiromaaniani, että asialliset asiat hoidetaan eli keskustellaan asiallisesti, mutta muuten ollaan pilke silmäkulmassa,kun sille päälle satutaan.

        Olen ollut rivien välistä lukevinani syytöksiä suvaitsemattomuudesta. Toivottavasti olen ymmärtänyt väärin, sillä mielestäni suvaitsevaisuuteen kuuluu, että sallitaan myös hauskanpito.

        Enemmistö meistä lienee sen ikäisiä, että olemme ehtineet elämässämme käydä monenlaiset kamppailut ja keskustelut. Vaikkei periaatteistaan tingikään, ei harmittoman huumorin pitäisi ketään pahentaa.

        Tulkaa mukaan, tehkää mielenkiintoisia aloitteita, vaihdetaan mielipiteitä ja ollaan sopuisasti erimielisiäkin.

        Minut on otettu täällä ystävällisesti vastaan. Ovat varmaan huomanneet, että olen siitä mukava ihminen, että jokaisella on oikeus olla SAMAA MIELTÄ kanssani! (Tuohon kuuluisi silmää iskevä hymiö)

        Toivotan omalta osaltani Sinut tervetulleeksi keskustelemaan. Tunnut varsin huumorintajuiselta itseironioinesi. Kun osaat, minusta, hyvin kirjoittaakin, sovit tänne kuin, no jaa, valitse itse!

        Siitä vaan avauksia tekemään, niin minä kyllä osallistun - liikaakin.


      • Ruuneperi kirjoitti:

        En ole mielestäni loukannut. Toivoisin, että kaikki voimavarat keskitettäisiin keskusteluihin. Asiasisältöisissä keskusteluissa voi oppia uusia asioita ja kirjoittamistakin.

        Googlettamalla voi saada tietoja, joita keskusteluissa tarvitaan. Olette melkoinen voimavara, joka pitäisi saada keskustelukäyttöön.

        ....mitä se sitten kenenkin mielestä lienee, on kait itse keskustelijasta se oikea tapansa puuttua kuhunkin ketjuun. Joka minusta jokaiselle pitää suoda omana itsenään, eikä niin että siihen jokin toinen taho kehottaa. Mikä vika kahvipirtin keskusteluissa on?? Se juttelu sopii heille ja he ovat siellä onnellisia ja keskustelua syntyy. Arvot ovat niin erilaiset eri ihmisillä, niitä ei voi kukaan laittaa paremmuusjärjestykseen. Toinen tykkää googlettamisesta toinen taas "peikon ja keijun rakkauden seuraamisesta"! Elämä on meitä niin erilailla kohdellut, ja kuitenkin jokainen meistä on tarpeellinen ja tärkeä tässä yhteiskunnassa. Ja jos olemme jo elämän ehtoopuolella, sekin on sallittua vai kuinka? Kukin taaplaa tyylilleen uskollisena. Vai onko nyt kysymys siitä, etteivät kaikki halua olla koko ajan "päteviä" ja hehkuttaa tietämyksellään?? Toiset ketjut ovat suositumpia kuin toiset, sille emme voi mitään eikä ole mielestäni tarpeellistakaan. Laittaakaa vain viisaat päänne yhteen ja tehkää hyvä keskustelufoorumi kyllä sinne juttelijoita tulee, jos aihe itsekutakin kiinnostaa. Pakko oli minunkin mielipiteeni sanoa, sen verran olen ärhäkkä luonteeltani! Hyvää ja kaunista pakkaspäivää itselle kullekkin säädylle...:D


      • Ruuneperi kirjoitti:

        me vanhat kommarit

        kun olette kommareita.Täällä vain pitää sanoa se kuiuskaamalla.Minulle kommari tuo mieleen kansantahtoa lukevan ja vihasena päätään puistavan hikisen isäntämiehen pirtin penkillä.


      • Oppia ikä kaikki
        fiiuliN kirjoitti:

        Minäkin muistan poistuneita aiemmin kirjoittaneita joista tuossa ylempänä mainittiin.
        Hajupoika, "oikea säväyttäjä" on luultavasti karkoitettu palstoilta, mutta ehkä nämä toiset mainitut, vakavampia aloituksia tehneet kirjoittajat ovat kyllästyneet aiheisiin ja sentakia poistuneet.

        Minä, joka en osaa tehdä yhtäkään kiinnostavaa aloitusta, roikun vielä "pikkusormestani" etsien jotain johon olisi vastattavaa.

        Avaan kahvipirtinkin oven, kurkkailen josko edes kiinnostavaa otsikkoa löytyisi, mutta lukeminen jää pelkkiin otsikkoihin ja kirjoittajien nikkeihin.

        Kaikkien näitten vuosien aikana jotka ovat minulta vierähtäneet palstalla ollessani , olen huomannut uusia nikkejä ilmestyvän, mutta vaikka kaikki ovat hyviä kirjoittajia, useimmat kuitenkin sortuvat vain ohimennen lausahtamaan pullan syönnistä.

        Paljon on varmaan vaikuttanut poistumisiin se kun erilaiset mielipiteet poistetaan, kaikkien on oltava yksimielisiä. Tämäkin viesti ei varmaan aamunkoittoa näe, tunnen jo talon tavat...

        Tuossahan tuo vieläkin on.
        Miten niitten talon tapojen tuntemisen laita on?


    • Hintriika1.

      Asiallista keskustelua vaativia keskusteluttaa eniten se, ettei ole asiallisia keskusteluaiheita.

      Onko mielikuvituksen puute, kun ei kukaan keksi? Mehut väännetty niin, että jäljelle on jäänyt rutikuiva asia. Kuka sitä viitsii jauhaa!

      • fiiulin..

        Paljon löytyisi tapahtumia vaikka kulttuurista.
        kirjoista, erilaisia tapahtumia luontoretkistä, jopa sanomalehtien aiheista, ja vaikka menneistä muistoista.

        Otan vaikka esimerkiksi aiheen :Tämän päivän mietteitä, siinäkin ketjussa oli mitä hienoin aihe jatkettavaksi.

        Suurin osa on kuitenkin pelkkää sanahelinää ja juoruja, joita pitäisi välttää yleisellä palstalla.

        Olemmeko tosiaan jo niin lapsellisiksi tulleet vanhetessamme, ettemme keksi muuta kuin hiekkalaatikko leikkejä.
        Kysyn vain;))



        Kaikenlisäksi alkaa tuntuman siltä että ilmassa leijuu havina "sinä kuulut porukkaamme, ja sinä et".

        Kun yksi järjestää esim, ristelytapaamisen, ei koko porukka lähde mukaan, mutta kun toinen henkilö sen järjestää, ollaan menossa mukaan juoksujalkaa.


      • fiiulin.. kirjoitti:

        Paljon löytyisi tapahtumia vaikka kulttuurista.
        kirjoista, erilaisia tapahtumia luontoretkistä, jopa sanomalehtien aiheista, ja vaikka menneistä muistoista.

        Otan vaikka esimerkiksi aiheen :Tämän päivän mietteitä, siinäkin ketjussa oli mitä hienoin aihe jatkettavaksi.

        Suurin osa on kuitenkin pelkkää sanahelinää ja juoruja, joita pitäisi välttää yleisellä palstalla.

        Olemmeko tosiaan jo niin lapsellisiksi tulleet vanhetessamme, ettemme keksi muuta kuin hiekkalaatikko leikkejä.
        Kysyn vain;))



        Kaikenlisäksi alkaa tuntuman siltä että ilmassa leijuu havina "sinä kuulut porukkaamme, ja sinä et".

        Kun yksi järjestää esim, ristelytapaamisen, ei koko porukka lähde mukaan, mutta kun toinen henkilö sen järjestää, ollaan menossa mukaan juoksujalkaa.

        tuon tapaamisjutun, jos tarkoitat pirtissä puheeksi tullutta tapaamisjuttua.
        Se oli puheissa niin kuin kerroin jo ennen tuon "miitin" esille tuloa ja siitä on ollut vain puhetta, on vain ehdotus olemassa.
        Se toteutuuko on aivan avoin juttu, ei siis kukaan ole juoksujalkaa menossa,.

        Osasin ajatella jo tuollaista, mainitessani tuosta tapaamisesta, että tulee puhetta porukkaan kuulumisesta tai sitten ei.

        Tälläinen juttelu jos mikä Fiiulin on sitä hiekkalaatikko juttelemista, juttele toki kirjoista, luontoretkistä, sanomalehdistä, se on omassa vallassasi, ketään ei voi kieltää,ei liioin käskeä.

        Se mikä mielestäsi on sanahelinää, voi toisesta olla jopa hauskaa.


      • Keltasirkku
        SkillaN kirjoitti:

        tuon tapaamisjutun, jos tarkoitat pirtissä puheeksi tullutta tapaamisjuttua.
        Se oli puheissa niin kuin kerroin jo ennen tuon "miitin" esille tuloa ja siitä on ollut vain puhetta, on vain ehdotus olemassa.
        Se toteutuuko on aivan avoin juttu, ei siis kukaan ole juoksujalkaa menossa,.

        Osasin ajatella jo tuollaista, mainitessani tuosta tapaamisesta, että tulee puhetta porukkaan kuulumisesta tai sitten ei.

        Tälläinen juttelu jos mikä Fiiulin on sitä hiekkalaatikko juttelemista, juttele toki kirjoista, luontoretkistä, sanomalehdistä, se on omassa vallassasi, ketään ei voi kieltää,ei liioin käskeä.

        Se mikä mielestäsi on sanahelinää, voi toisesta olla jopa hauskaa.

        Puuttuuko ymmärrys joiltakin, että jotkut etsivät palstalle keskustelutyyliä joka kattaisi kaikki mukaantulevat, koska ruusunpunanen hiekkalaatikko tyyli on selvästi poliittista asenteita suosiva ja ehdottoman lapsellinen.Leikkikää siellä antakaa toisten luoda toisen tyylinen palsta.

        Ei pidä heittää ulkopuolelta bensaa syttyvään nuotioon silloin kun se on kirjoittajien toimesta syttymässä ja hakee omaa muotoaan, siinä heittäjä tekee karhunpalveluksen palstalle.
        Niinhän se on että kaikki uudet ideat saavat paikallaan seisovasta vedestä moskaa niskaansa.

        Poliittinen aatepalsta tämä keskustelupalsta ei tiettävästi ole, niille on mahdollisuus kirjoittaa omilla saiteillaan tie sinne on, keskustelu-politiikka jossa on valinnan varaa.

        Kirjoittajat kaipaavat kahvipirtin kirjoittelutyyliltä täysin erilaista muotoa keskusteluun . Miksi tulette arvostelemaan ja lyttäämään toisten ajatukset jotka haluavat, nyt on aika ottaa emootiot esiin, pois epämiellyttävien koinmyrkkyjen kylväjien kyräilyistä.

        Pitää huomioida ei yhdellä ihmisellä ole oikeutta yrittää koko 70 palstaa hallinnoida, mitä saa ja millä sävyllä kirjoittaa. Suomessa on vielä toistaiseksi jokaisella oikeus tuoda mielipiteensä esille.

        Satunnaisena kirjoittajana on selvästi havaittavissa salarakkaus suhde jota mustasukkaisesti vartioidaan. Mustasukkaisuus toisten taidoista kuvastaa persoonallisuuden puutteellisuuksia jotka myrkyttävät ilmapiiriä, estävät hyvien ja kaikkia kiinnostavan keskustelun muodostumisen.


      • Keltasirkku kirjoitti:

        Puuttuuko ymmärrys joiltakin, että jotkut etsivät palstalle keskustelutyyliä joka kattaisi kaikki mukaantulevat, koska ruusunpunanen hiekkalaatikko tyyli on selvästi poliittista asenteita suosiva ja ehdottoman lapsellinen.Leikkikää siellä antakaa toisten luoda toisen tyylinen palsta.

        Ei pidä heittää ulkopuolelta bensaa syttyvään nuotioon silloin kun se on kirjoittajien toimesta syttymässä ja hakee omaa muotoaan, siinä heittäjä tekee karhunpalveluksen palstalle.
        Niinhän se on että kaikki uudet ideat saavat paikallaan seisovasta vedestä moskaa niskaansa.

        Poliittinen aatepalsta tämä keskustelupalsta ei tiettävästi ole, niille on mahdollisuus kirjoittaa omilla saiteillaan tie sinne on, keskustelu-politiikka jossa on valinnan varaa.

        Kirjoittajat kaipaavat kahvipirtin kirjoittelutyyliltä täysin erilaista muotoa keskusteluun . Miksi tulette arvostelemaan ja lyttäämään toisten ajatukset jotka haluavat, nyt on aika ottaa emootiot esiin, pois epämiellyttävien koinmyrkkyjen kylväjien kyräilyistä.

        Pitää huomioida ei yhdellä ihmisellä ole oikeutta yrittää koko 70 palstaa hallinnoida, mitä saa ja millä sävyllä kirjoittaa. Suomessa on vielä toistaiseksi jokaisella oikeus tuoda mielipiteensä esille.

        Satunnaisena kirjoittajana on selvästi havaittavissa salarakkaus suhde jota mustasukkaisesti vartioidaan. Mustasukkaisuus toisten taidoista kuvastaa persoonallisuuden puutteellisuuksia jotka myrkyttävät ilmapiiriä, estävät hyvien ja kaikkia kiinnostavan keskustelun muodostumisen.

        tarkoititko minua sillä "yhdellä" ihmisellä, jos niin, missä olen pyrkinyt määräilemään???????
        Tuo jo kuulostaa aika paksulta, ja oletko sitä mieltä, että en saisi kirjoittaa, kuin pirttiin, kukas sellaisen pystyisi kieltämään, ylläpito ja sheriffi,,,,

        Että politiikkaakinko puhutaan, en ole havainnut,
        mutta jos palsta paremmin toimii, lupaan omasta tahdostani pysyä vain pirtissä.


      • Toiveinen
        Keltasirkku kirjoitti:

        Puuttuuko ymmärrys joiltakin, että jotkut etsivät palstalle keskustelutyyliä joka kattaisi kaikki mukaantulevat, koska ruusunpunanen hiekkalaatikko tyyli on selvästi poliittista asenteita suosiva ja ehdottoman lapsellinen.Leikkikää siellä antakaa toisten luoda toisen tyylinen palsta.

        Ei pidä heittää ulkopuolelta bensaa syttyvään nuotioon silloin kun se on kirjoittajien toimesta syttymässä ja hakee omaa muotoaan, siinä heittäjä tekee karhunpalveluksen palstalle.
        Niinhän se on että kaikki uudet ideat saavat paikallaan seisovasta vedestä moskaa niskaansa.

        Poliittinen aatepalsta tämä keskustelupalsta ei tiettävästi ole, niille on mahdollisuus kirjoittaa omilla saiteillaan tie sinne on, keskustelu-politiikka jossa on valinnan varaa.

        Kirjoittajat kaipaavat kahvipirtin kirjoittelutyyliltä täysin erilaista muotoa keskusteluun . Miksi tulette arvostelemaan ja lyttäämään toisten ajatukset jotka haluavat, nyt on aika ottaa emootiot esiin, pois epämiellyttävien koinmyrkkyjen kylväjien kyräilyistä.

        Pitää huomioida ei yhdellä ihmisellä ole oikeutta yrittää koko 70 palstaa hallinnoida, mitä saa ja millä sävyllä kirjoittaa. Suomessa on vielä toistaiseksi jokaisella oikeus tuoda mielipiteensä esille.

        Satunnaisena kirjoittajana on selvästi havaittavissa salarakkaus suhde jota mustasukkaisesti vartioidaan. Mustasukkaisuus toisten taidoista kuvastaa persoonallisuuden puutteellisuuksia jotka myrkyttävät ilmapiiriä, estävät hyvien ja kaikkia kiinnostavan keskustelun muodostumisen.

        Nyt on hyvä ja ajatuksia kokoava tiivistelmä syntymässä siitä, miten toivotaan kirjoitettavan. Kunpa sen joku sorvaisi tiivistettynä yhteen.
        Sitä sitten vilauttelisimme muistutuksena, mitä on laadukas käyttäytyminen teksteissä naapureita kohtaan. Voisi olla apu sähinään ja sylkemiseen.

        Käyttäytymisen täällä tulisi olla samanoloista kuin normaalissa elämässä naapureiden parissa.
        Sättimistyylin omaksuneet voisivat halutessaan perustaa vaikka "Rähinäremmin". Välttyisivät rauhallisempien vaanimiselta.


      • seuraajana
        Toiveinen kirjoitti:

        Nyt on hyvä ja ajatuksia kokoava tiivistelmä syntymässä siitä, miten toivotaan kirjoitettavan. Kunpa sen joku sorvaisi tiivistettynä yhteen.
        Sitä sitten vilauttelisimme muistutuksena, mitä on laadukas käyttäytyminen teksteissä naapureita kohtaan. Voisi olla apu sähinään ja sylkemiseen.

        Käyttäytymisen täällä tulisi olla samanoloista kuin normaalissa elämässä naapureiden parissa.
        Sättimistyylin omaksuneet voisivat halutessaan perustaa vaikka "Rähinäremmin". Välttyisivät rauhallisempien vaanimiselta.

        ihmettelen minäkin,että kukas täällä on määräämässä mitä palstoja saa olla !
        Ihan joka aiheesta saa olla !!
        jostain syystä niillä vaan ei ole kirjoittajia.
        Mistäs se nyt taas johtuikaan.
        syytellään vaan toisiaan,kuin pienet lapset !


      • vili
        Toiveinen kirjoitti:

        Nyt on hyvä ja ajatuksia kokoava tiivistelmä syntymässä siitä, miten toivotaan kirjoitettavan. Kunpa sen joku sorvaisi tiivistettynä yhteen.
        Sitä sitten vilauttelisimme muistutuksena, mitä on laadukas käyttäytyminen teksteissä naapureita kohtaan. Voisi olla apu sähinään ja sylkemiseen.

        Käyttäytymisen täällä tulisi olla samanoloista kuin normaalissa elämässä naapureiden parissa.
        Sättimistyylin omaksuneet voisivat halutessaan perustaa vaikka "Rähinäremmin". Välttyisivät rauhallisempien vaanimiselta.

        Aika hyvä ehdotus tuo rähinäremmi. Voisi olla myös: Mistä en pidä, mikä kiukuttaa. Me kun olemme kovin erilaisia mieltymyksiltämme ja ajatuksiltamme. Siitä voisi saada ajattelemisen aihetta. Miksi minä olen aina oikeassa...Ehkä pitäisi arvostaa toinentoisiamme enemmän, mene ja tiedä.
        Minusta jokainen on hyvä juuri sellaisena kun on. Omine mielipiteineen tottumuksineen. Jokainen on hieno yksilö ja se on mielestäni tärkeää elämässä. Arvostaa toista, arvostat itseäsi.


      • Keltasirkku
        vili kirjoitti:

        Aika hyvä ehdotus tuo rähinäremmi. Voisi olla myös: Mistä en pidä, mikä kiukuttaa. Me kun olemme kovin erilaisia mieltymyksiltämme ja ajatuksiltamme. Siitä voisi saada ajattelemisen aihetta. Miksi minä olen aina oikeassa...Ehkä pitäisi arvostaa toinentoisiamme enemmän, mene ja tiedä.
        Minusta jokainen on hyvä juuri sellaisena kun on. Omine mielipiteineen tottumuksineen. Jokainen on hieno yksilö ja se on mielestäni tärkeää elämässä. Arvostaa toista, arvostat itseäsi.

        Rähinäremmi voisi olla hyvä ajatus, jokainen antaisi remmin haluamalleen kirjoittajalle joka jatkaisi ketjua.
        Remmin saisi ensimmäisenä vaikka Ruuneperi joten tekstiä kiitos!


      • fiiuliN
        SkillaN kirjoitti:

        tuon tapaamisjutun, jos tarkoitat pirtissä puheeksi tullutta tapaamisjuttua.
        Se oli puheissa niin kuin kerroin jo ennen tuon "miitin" esille tuloa ja siitä on ollut vain puhetta, on vain ehdotus olemassa.
        Se toteutuuko on aivan avoin juttu, ei siis kukaan ole juoksujalkaa menossa,.

        Osasin ajatella jo tuollaista, mainitessani tuosta tapaamisesta, että tulee puhetta porukkaan kuulumisesta tai sitten ei.

        Tälläinen juttelu jos mikä Fiiulin on sitä hiekkalaatikko juttelemista, juttele toki kirjoista, luontoretkistä, sanomalehdistä, se on omassa vallassasi, ketään ei voi kieltää,ei liioin käskeä.

        Se mikä mielestäsi on sanahelinää, voi toisesta olla jopa hauskaa.

        Uudesta tapaamissuunnitelmista en ole ollenkaan jyvällä. Muistelen vain kahta ensimmistä risteilymatkaa eri nikkien järjestäminä.

        Tästä minun kirjoittamisestani.
        Ajattele nyt, moni tuntuu jaksavan kirjoittaa vain hyvän huomenen, kahvin juonnit,ja hyvän yöntoivotukset.
        Ne tapahtuvat muualla, ei kukaan enää jaksa minun ajatuksiini kiinnostua.

        Sinun kirjoittamaasi en väheksy, kirjoitat asiaa, mutta miksi ne täytyy piilottaa kahvinjuonnin sekamelskaan.


      • mirjamarja
        Toiveinen kirjoitti:

        Nyt on hyvä ja ajatuksia kokoava tiivistelmä syntymässä siitä, miten toivotaan kirjoitettavan. Kunpa sen joku sorvaisi tiivistettynä yhteen.
        Sitä sitten vilauttelisimme muistutuksena, mitä on laadukas käyttäytyminen teksteissä naapureita kohtaan. Voisi olla apu sähinään ja sylkemiseen.

        Käyttäytymisen täällä tulisi olla samanoloista kuin normaalissa elämässä naapureiden parissa.
        Sättimistyylin omaksuneet voisivat halutessaan perustaa vaikka "Rähinäremmin". Välttyisivät rauhallisempien vaanimiselta.

        Kirjoitat:
        "Nyt on hyvä ja ajatuksia kokoava tiivistelmä syntymässä siitä, miten toivotaan kirjoitettavan."

        Et varmaan ole tosissasi, sillä sääntöjen ahdistama tilapäiskirjoittaja ei kirjoita sitten enää ikinä mitään.

        Seuraus nimittäin olisi, että kukaan ei enää keskustelisi alotuksen mukaisesta aiheesta, vaan paneuduttaisiin siihen, onko edellinen kirjoittaja lausunut mielipiteensä korrektilla tavlla ja yhteisesti hyväksytyn säännöstön mukaisesti.
        Jos ei, sanojesi mukaan:
        "Sitä sitten vilauttelisimme muistutuksena, mitä on laadukas käyttäytyminen teksteissä naapureita kohtaan."

        Vaikuttaa nääs jo vähän siltä, että tämä säännöstö on jo salaisesti käytössä. Moni on varmaan säkähdyksissään paennut palstalta, kun on saanut silmilleen jonkun ärsyyntyneen huudahtelijan.
        Hyväkin alotus kuolee pois, mutta ketju jatkuu jatkumistaan. Vuorotellen heitetään terävä herja. Hauskaahan se tietysti on, mutta joku joka kaipaisi keskustelua, väsyy odottamaan vuoroaan.

        Mutta odotellaan toivorikkaina: Kohta on kevät, on vaalit ja muut mullistukset tulossa. Jatkuuko ilmastonmuutos, saammeko talven, tuleeko influenssalinnut, miten käy ikäihmisten terveydenhoidon jne.
        Kyllä joku ryhtyy vielä rupeamaan.


      • Remminremmi
        Keltasirkku kirjoitti:

        Rähinäremmi voisi olla hyvä ajatus, jokainen antaisi remmin haluamalleen kirjoittajalle joka jatkaisi ketjua.
        Remmin saisi ensimmäisenä vaikka Ruuneperi joten tekstiä kiitos!

        Ehdottaja oli Toiveinen


      • Harventaja
        mirjamarja kirjoitti:

        Kirjoitat:
        "Nyt on hyvä ja ajatuksia kokoava tiivistelmä syntymässä siitä, miten toivotaan kirjoitettavan."

        Et varmaan ole tosissasi, sillä sääntöjen ahdistama tilapäiskirjoittaja ei kirjoita sitten enää ikinä mitään.

        Seuraus nimittäin olisi, että kukaan ei enää keskustelisi alotuksen mukaisesta aiheesta, vaan paneuduttaisiin siihen, onko edellinen kirjoittaja lausunut mielipiteensä korrektilla tavlla ja yhteisesti hyväksytyn säännöstön mukaisesti.
        Jos ei, sanojesi mukaan:
        "Sitä sitten vilauttelisimme muistutuksena, mitä on laadukas käyttäytyminen teksteissä naapureita kohtaan."

        Vaikuttaa nääs jo vähän siltä, että tämä säännöstö on jo salaisesti käytössä. Moni on varmaan säkähdyksissään paennut palstalta, kun on saanut silmilleen jonkun ärsyyntyneen huudahtelijan.
        Hyväkin alotus kuolee pois, mutta ketju jatkuu jatkumistaan. Vuorotellen heitetään terävä herja. Hauskaahan se tietysti on, mutta joku joka kaipaisi keskustelua, väsyy odottamaan vuoroaan.

        Mutta odotellaan toivorikkaina: Kohta on kevät, on vaalit ja muut mullistukset tulossa. Jatkuuko ilmastonmuutos, saammeko talven, tuleeko influenssalinnut, miten käy ikäihmisten terveydenhoidon jne.
        Kyllä joku ryhtyy vielä rupeamaan.

        Ihanan kesän saapuessa jälleen aivojeni koko sanelee harventamisen määrän. En näet rakasta lainkaan harventamista, koska se käy selän päälle.
        Tänään posti toi voileipäkrassin siemeniä.


      • Oppia ikä kaikki
        fiiulin.. kirjoitti:

        Paljon löytyisi tapahtumia vaikka kulttuurista.
        kirjoista, erilaisia tapahtumia luontoretkistä, jopa sanomalehtien aiheista, ja vaikka menneistä muistoista.

        Otan vaikka esimerkiksi aiheen :Tämän päivän mietteitä, siinäkin ketjussa oli mitä hienoin aihe jatkettavaksi.

        Suurin osa on kuitenkin pelkkää sanahelinää ja juoruja, joita pitäisi välttää yleisellä palstalla.

        Olemmeko tosiaan jo niin lapsellisiksi tulleet vanhetessamme, ettemme keksi muuta kuin hiekkalaatikko leikkejä.
        Kysyn vain;))



        Kaikenlisäksi alkaa tuntuman siltä että ilmassa leijuu havina "sinä kuulut porukkaamme, ja sinä et".

        Kun yksi järjestää esim, ristelytapaamisen, ei koko porukka lähde mukaan, mutta kun toinen henkilö sen järjestää, ollaan menossa mukaan juoksujalkaa.

        Mikset kirjoita hyvää otsikkoa ja itse aloita keskustelua haluamastasi aiheesta.


      • Anonyymi
        fiiuliN kirjoitti:

        Uudesta tapaamissuunnitelmista en ole ollenkaan jyvällä. Muistelen vain kahta ensimmistä risteilymatkaa eri nikkien järjestäminä.

        Tästä minun kirjoittamisestani.
        Ajattele nyt, moni tuntuu jaksavan kirjoittaa vain hyvän huomenen, kahvin juonnit,ja hyvän yöntoivotukset.
        Ne tapahtuvat muualla, ei kukaan enää jaksa minun ajatuksiini kiinnostua.

        Sinun kirjoittamaasi en väheksy, kirjoitat asiaa, mutta miksi ne täytyy piilottaa kahvinjuonnin sekamelskaan.

        Tässä on nimimerkki puhunut asiaa.

        Karsinat ovat keksutelupalstojen kiusaus, tässä viestissä kysytään miksi se asia on kahvinjuonnin saeassa. Miksi?


    • uzma-m

      Noin pari vuotta sitten loysin palstan,silloin oli mielenkiintoisia aloituksia ja kirjoittajia,mm,maalaismies,lyyli,MDK,saara,matteus,Ili ja monta muuta joitten nimia en muista,tasapainoisia ihmisia,kirjoittelivat positiivisesti,ehka siksi etta heilla oli elama palstan ulkopuolellakin,mutta pikkuhiljaa kirjoittajat savustettiin ulos parjaamalla.
      Huvittavaa on se etta nyt samat parjailiat tekopyhasti kaipaavat noita henkiloita takaisin.

      • fiiuliN

        Eihän täällä pitäisi kenekään parjata toisia kirjoittajia, mutta eriäviä mielipiteitä saisi olla, ne antavat pontta vastaamiseenkin.
        Muistelen sinunkin joskus samalla tavoin ajattelleen.

        Emmekä voi sanoa kuka on kaipaaja joka kirjoittaa milloin milläkin nikillä.


      • uzma-m
        fiiuliN kirjoitti:

        Eihän täällä pitäisi kenekään parjata toisia kirjoittajia, mutta eriäviä mielipiteitä saisi olla, ne antavat pontta vastaamiseenkin.
        Muistelen sinunkin joskus samalla tavoin ajattelleen.

        Emmekä voi sanoa kuka on kaipaaja joka kirjoittaa milloin milläkin nikillä.

        asioista voi olla erimielta siita keskustelu syntyy,parjaaminen on sita kun mennaan henkilokohtaisuuksiin,kirjoitetaan perattomia henkiloista,hakutaan kirjoitustaitoa,henkilon taustaa,kotioloja,ja kirjoittamisen motiivejakin.


      • fiiuliN
        uzma-m kirjoitti:

        asioista voi olla erimielta siita keskustelu syntyy,parjaaminen on sita kun mennaan henkilokohtaisuuksiin,kirjoitetaan perattomia henkiloista,hakutaan kirjoitustaitoa,henkilon taustaa,kotioloja,ja kirjoittamisen motiivejakin.

        Omasta mielestäni en ole enää kovasti parjaillut ketään, olen jopa yrittänyt olla mainitsematta nikin nimeä tai paikkaa jota tarkoitan.
        Ehkä joku toinen pitää kirjoituksiani panetteluna, joksi en sitä missään nimeeäsä tarkoita.

        Noista maaimalla tapahtuvista asioista en osaa ihmeesti kirjoittaa, sillä kun on ehtinyt tähän ikään ei niihin mielenkiintoansa jaksa oikein sisällyttää.

        Innostun vain kirjoittamaan silloin tällöin, ja nekin innostuksen ajat olisi kaiketi parasta lopettaa.

        Hei, hei, sinulle.


      • entinen ................
        uzma-m kirjoitti:

        asioista voi olla erimielta siita keskustelu syntyy,parjaaminen on sita kun mennaan henkilokohtaisuuksiin,kirjoitetaan perattomia henkiloista,hakutaan kirjoitustaitoa,henkilon taustaa,kotioloja,ja kirjoittamisen motiivejakin.

        Samaa mieltä olen kanssasi. Meitä ihan tavallisista asioista keskustelevia vakiokirjoittajia savustettiin ulos viime kesänä oikein hartiavoimin juuri tällä tyylillä. Osa poistui suljetulle palstalle osa lopetti kirjoittamisen.


      • mirjamarja
        fiiuliN kirjoitti:

        Omasta mielestäni en ole enää kovasti parjaillut ketään, olen jopa yrittänyt olla mainitsematta nikin nimeä tai paikkaa jota tarkoitan.
        Ehkä joku toinen pitää kirjoituksiani panetteluna, joksi en sitä missään nimeeäsä tarkoita.

        Noista maaimalla tapahtuvista asioista en osaa ihmeesti kirjoittaa, sillä kun on ehtinyt tähän ikään ei niihin mielenkiintoansa jaksa oikein sisällyttää.

        Innostun vain kirjoittamaan silloin tällöin, ja nekin innostuksen ajat olisi kaiketi parasta lopettaa.

        Hei, hei, sinulle.

        Tuskin tämän palstan ihmiset ovat sinua vastaan liittoutuneet. En voi uskoa, että moite kuin moite kohdistuisi juuri sinuun.
        On ihan OK että ei ruveta nimeltä mainitsemaan ketään, sillä kohtuutonta olisi motkottaa nimimerkin suojassa toisia nimimerkillä kirjoittavia.
        Me olemme virtuaalimaailmassa, emmekä tosielämässä kohtaa.
        Monet vain kirjoittavat tänne niin tosissaan, että joskus tulee mieleen, että palstaan on muodostunut läheisriippuvuussuhde! Tunnemme, että joka asia ja ajatus on tänne tuotava. Kun ajatus sitten mollataan, tai ymmärretään väärin, pahastumme sydänjuuriamme myöten.

        Ei tämä niin vakava paikka saa olla.


      • mirjamarja kirjoitti:

        Tuskin tämän palstan ihmiset ovat sinua vastaan liittoutuneet. En voi uskoa, että moite kuin moite kohdistuisi juuri sinuun.
        On ihan OK että ei ruveta nimeltä mainitsemaan ketään, sillä kohtuutonta olisi motkottaa nimimerkin suojassa toisia nimimerkillä kirjoittavia.
        Me olemme virtuaalimaailmassa, emmekä tosielämässä kohtaa.
        Monet vain kirjoittavat tänne niin tosissaan, että joskus tulee mieleen, että palstaan on muodostunut läheisriippuvuussuhde! Tunnemme, että joka asia ja ajatus on tänne tuotava. Kun ajatus sitten mollataan, tai ymmärretään väärin, pahastumme sydänjuuriamme myöten.

        Ei tämä niin vakava paikka saa olla.

        Se on minunkin mielipiteeni.

        Paljon on hyviä kirjoittajia täällä minun mielestäni.

        Joidenkin nikkien viestit käyn lukaisemassa melko usein.


      • fiiuliN
        mirjamarja kirjoitti:

        Tuskin tämän palstan ihmiset ovat sinua vastaan liittoutuneet. En voi uskoa, että moite kuin moite kohdistuisi juuri sinuun.
        On ihan OK että ei ruveta nimeltä mainitsemaan ketään, sillä kohtuutonta olisi motkottaa nimimerkin suojassa toisia nimimerkillä kirjoittavia.
        Me olemme virtuaalimaailmassa, emmekä tosielämässä kohtaa.
        Monet vain kirjoittavat tänne niin tosissaan, että joskus tulee mieleen, että palstaan on muodostunut läheisriippuvuussuhde! Tunnemme, että joka asia ja ajatus on tänne tuotava. Kun ajatus sitten mollataan, tai ymmärretään väärin, pahastumme sydänjuuriamme myöten.

        Ei tämä niin vakava paikka saa olla.

        Jos "minua vastaan ovat liittoutuneet" kuten mainitsit, niin kaikilla on oikeus siihen.
        Uskon myöskin jos minusta ei pidetä palstalla niin siihenkin on syynsä, he ovat oikeassa, sheriffiä myöten.
        Olen ollut suorasanainen, sanon mielipiteeni niin livenä kuin täälläkin.

        Juuri hiljakkoin tapahtui juttu jonka voin mainita esimerkkinä. Olin erään henkilön seurassa joka teki pienenlaisen virheen. Hän kuitenkin sanoi sitä vastapuolen syyksi. Vielä seuraavana paäivänä juttu meni samaan asiaan hänen moittiessaan tuota toista osallista. Sanoin hänelle suoraan että kyllä vika oli hänessä itsessään, ei tuossa toisessa (vieras mulle) Ei tämä seurassani ollut henkilö sanomastani tykännyt, mutta ei meille riitaakaan tullut.

        Ei tämä ole vakava paikka,tämä palsta, mutta minä en jaksa kaikkea ymmärtää, mikä tuodaan koko maailman silmien eteen.

        Olkoon sanani mitättömät!!!!


      • Anonyymi
        uzma-m kirjoitti:

        asioista voi olla erimielta siita keskustelu syntyy,parjaaminen on sita kun mennaan henkilokohtaisuuksiin,kirjoitetaan perattomia henkiloista,hakutaan kirjoitustaitoa,henkilon taustaa,kotioloja,ja kirjoittamisen motiivejakin.

        Missä on uzma ja missä moni muu tuon ajan kirjoittaja?

        Joitain asioita ei kannata jauhaa loputtomasti, mutta noita vanoja kirjoittajia voi kai sallitusti kysellä ja kaivata?
        Kertokaa jos tiedätte.
        Kiitän jo etukäteen.


    • uzma-m

      mihin kirjoittais on niin monta aloitusta,tuonne ruuneberin remmiin vois menna haukkumaan,uskaltaisikohan taitais saada remmista persuksiin,no sitten vois kayda ittees kehumassa,mut ei se kettaa kiinnosta,oma kehuhan haisee.
      Onnellisten palsta kiinnostais, mut taidan katkea onneni,kayn lukemassa runoja ja sitten pirttiin aamu kaffeelle,
      On se vaa niin mukavaa kun on valinnan varaa,eiks vaa,iha ihmetella taytyy.

      • Lokari1

        Et ole sanonut miten onnistu.
        Minä en puutu tuohon mielipiteiten vaihtoon ollenkaan.
        Puhun mieluummin vaikka sateista.(((:
        Terv: Lokari1.


      • Toiveinen

        Ehdotin remmin perustamista ja toive toteutui. Viaton huumoripitoinen remmi... Kun nyt vilkaisin, eivät silmälasini nähneetkään sitä. Katsohan Uzma Sinäkin, jos näet tarkemmin.
        Olisi siinä ketjussa voinut huumorin kukkaa heilutellen opetella naapurin koipea puraisemaan ! Leikisti vaan. Heikkohermoiset olisivat voineet kelata ohi.
        Ruuneperi uudelleen asialle.


      • Hintriika1.
        Toiveinen kirjoitti:

        Ehdotin remmin perustamista ja toive toteutui. Viaton huumoripitoinen remmi... Kun nyt vilkaisin, eivät silmälasini nähneetkään sitä. Katsohan Uzma Sinäkin, jos näet tarkemmin.
        Olisi siinä ketjussa voinut huumorin kukkaa heilutellen opetella naapurin koipea puraisemaan ! Leikisti vaan. Heikkohermoiset olisivat voineet kelata ohi.
        Ruuneperi uudelleen asialle.

        Siitähän on Ruuneperille tullut jo tapa, että aloittaa jotakin ja saatuaan muutaman kitkeräntuntuisen vastauksen poistaa koko ketjun. Kai se hänen mielestään on sitä kaivattua palstan piristämistä.


      • fiiuliN
        Hintriika1. kirjoitti:

        Siitähän on Ruuneperille tullut jo tapa, että aloittaa jotakin ja saatuaan muutaman kitkeräntuntuisen vastauksen poistaa koko ketjun. Kai se hänen mielestään on sitä kaivattua palstan piristämistä.

        Ymmärrän Ruuneperin tekemää poistoa, minäkin olen tehnyt samoin.
        Me kaikki emme ole yhtä kovapintaisia kestääksemme syrjinnän ja ilkeilyn,
        Suorat mielipiteet ovat aivan toista kuin nälvien esitetyt.


      • ville-vallaton
        fiiuliN kirjoitti:

        Ymmärrän Ruuneperin tekemää poistoa, minäkin olen tehnyt samoin.
        Me kaikki emme ole yhtä kovapintaisia kestääksemme syrjinnän ja ilkeilyn,
        Suorat mielipiteet ovat aivan toista kuin nälvien esitetyt.

        leikin kestäköön!!!!


      • fiiuliN
        ville-vallaton kirjoitti:

        leikin kestäköön!!!!

        Leikki ja totuus ovat kaksi eri asiaa.


      • fiiuliN kirjoitti:

        Ymmärrän Ruuneperin tekemää poistoa, minäkin olen tehnyt samoin.
        Me kaikki emme ole yhtä kovapintaisia kestääksemme syrjinnän ja ilkeilyn,
        Suorat mielipiteet ovat aivan toista kuin nälvien esitetyt.

        jäiköhän minulta jotakin lukematta rähinäremmistä vai olenkohan tosiaankin täydellinen puupää?

        Mielestäni Ruuneperi teki hyvän aloituksen, josta oli kehkeytymässä hedelmällinen keskustelu. Käsitän keskustelulla sitä, että mielipiteensä saa - ja pitääkin - sanoa ja eri mieltäkin voi olla.
        Ruuneperi ei vaikuta tyypiltä, joka odottaisi pelkkää hymistelyä, ja sen tähden haluaisinkin jatkaa keskustelua hänen kanssaan.

        Olisko uusi aloitus samasta aiheesta mitään?


      • Hintriika1.
        fiiuliN kirjoitti:

        Leikki ja totuus ovat kaksi eri asiaa.

        Olet monesti esittänyt tällä palstalla ajatuksia, joille minä ainakin olen taputtanut käsiäni. Eli olen ollut ihan samaa mieltä kanssasi.

        Sitä vain en ymmärrä, miksi aina vähättelet itseäsi. Eihän Sinulla ole siihen syytä! Ole ylpeä, että olet juuri sellainen kuin olet. Kaikki täällä välillä saavat rapaa silmilleen. Onneksi se on vain virtuaalista loskaa.


      • naisihmisiltä
        Venlastiina kirjoitti:

        jäiköhän minulta jotakin lukematta rähinäremmistä vai olenkohan tosiaankin täydellinen puupää?

        Mielestäni Ruuneperi teki hyvän aloituksen, josta oli kehkeytymässä hedelmällinen keskustelu. Käsitän keskustelulla sitä, että mielipiteensä saa - ja pitääkin - sanoa ja eri mieltäkin voi olla.
        Ruuneperi ei vaikuta tyypiltä, joka odottaisi pelkkää hymistelyä, ja sen tähden haluaisinkin jatkaa keskustelua hänen kanssaan.

        Olisko uusi aloitus samasta aiheesta mitään?

        Kyllä se pitää muistaa.
        Miesten kanssa keskustellessaan naisen pitää aina olla kunnioittava ja leikkiä laskiessaankin koko ajan muistaa, että mies on kuitenkin aina mies, eikä hänen itsetuntoaan tule kolhia.


      • Venlastiina kirjoitti:

        jäiköhän minulta jotakin lukematta rähinäremmistä vai olenkohan tosiaankin täydellinen puupää?

        Mielestäni Ruuneperi teki hyvän aloituksen, josta oli kehkeytymässä hedelmällinen keskustelu. Käsitän keskustelulla sitä, että mielipiteensä saa - ja pitääkin - sanoa ja eri mieltäkin voi olla.
        Ruuneperi ei vaikuta tyypiltä, joka odottaisi pelkkää hymistelyä, ja sen tähden haluaisinkin jatkaa keskustelua hänen kanssaan.

        Olisko uusi aloitus samasta aiheesta mitään?

        Olen kirjoittanut keskustelujen puolesta, asia-aiheista. Kahvipirtin rohkenin ottaa esimerkiksi:

        Toistot ja "eikeskustelut" ovat ulkopuolisen mielestä tyypillisiä. Näkemyksiäni en palstalla saa esittää, näkemyksiä ilman arvostelua.

        Minut on haukuttu loukkaavaksi, ymmärtämättömäksi, ihmisenäkin kelvottomaksi. Tottako?

        Omien viestien poisto ei ole kiellettyä. Jos itse aloittamaansa viestiin vastataan nimerkittöminä, asiattomasti ja perättömiä kirjoittaen, en jaksa niitä kaikkia katsella.

        Kestän kyllä arvostelua ja olen joutunut niin tekemäänkin. Ruuneperin haukkuminen on ollut monissa vaiheissa kunnia-asia, ikäänkuin palstan täysjäsenyyden ehto.

        Sorruin taas kirjoittamaan! Olen pyrkinyt vähentämään kirjoitteluani. On erinomaisen perusteltua näin tehdä jos mielipiteitään ei saa esittää.

        Nyt vielä kirjoitatte miten Ruuneperi TAAS lupasi lähteä ja kohta palaa "ovet paukkuen".

        Olen hiljainen mutta en sanaton! Sen ovat saaneet huomata niin "palstan ihanat" kuin idioottimaisesti kirjoittavat.


      • Oppia ikä kaikki
        naisihmisiltä kirjoitti:

        Kyllä se pitää muistaa.
        Miesten kanssa keskustellessaan naisen pitää aina olla kunnioittava ja leikkiä laskiessaankin koko ajan muistaa, että mies on kuitenkin aina mies, eikä hänen itsetuntoaan tule kolhia.

        Ei sunkaan se nyt ihan noinkaan ole?
        Kai täältä löytyy niitä kiitoksen kipeitä naisiakin sama määrä


      • Toiveinen
        Ruuneperi kirjoitti:

        Olen kirjoittanut keskustelujen puolesta, asia-aiheista. Kahvipirtin rohkenin ottaa esimerkiksi:

        Toistot ja "eikeskustelut" ovat ulkopuolisen mielestä tyypillisiä. Näkemyksiäni en palstalla saa esittää, näkemyksiä ilman arvostelua.

        Minut on haukuttu loukkaavaksi, ymmärtämättömäksi, ihmisenäkin kelvottomaksi. Tottako?

        Omien viestien poisto ei ole kiellettyä. Jos itse aloittamaansa viestiin vastataan nimerkittöminä, asiattomasti ja perättömiä kirjoittaen, en jaksa niitä kaikkia katsella.

        Kestän kyllä arvostelua ja olen joutunut niin tekemäänkin. Ruuneperin haukkuminen on ollut monissa vaiheissa kunnia-asia, ikäänkuin palstan täysjäsenyyden ehto.

        Sorruin taas kirjoittamaan! Olen pyrkinyt vähentämään kirjoitteluani. On erinomaisen perusteltua näin tehdä jos mielipiteitään ei saa esittää.

        Nyt vielä kirjoitatte miten Ruuneperi TAAS lupasi lähteä ja kohta palaa "ovet paukkuen".

        Olen hiljainen mutta en sanaton! Sen ovat saaneet huomata niin "palstan ihanat" kuin idioottimaisesti kirjoittavat.

        Taannoin ehdotin "Rähinäremmin" avaamista. Sinä kaikkein toimeliaimpana teit sen, hyvä.
        Nyt ehdotan, että otat uusiksi, avaat uudelleen. Oli ihan oikea veto typeryksille pyyhkäistä kartalta pois. Kyllähän ne niinkin jäävät sivuun, kun yhteissopimuksesta ei kommentoida mitään heille.
        Pöhköjä arviointeja, pistoja, törkyjä ei kukaan ota todesta. Ei sellaiseen ole syytä vastailla.
        Nyt toimeen Ruuneperi ! Olemme huumorissa mukana.


      • Atolfia
        Lokari1 kirjoitti:

        Et ole sanonut miten onnistu.
        Minä en puutu tuohon mielipiteiten vaihtoon ollenkaan.
        Puhun mieluummin vaikka sateista.(((:
        Terv: Lokari1.

        sen kummemmin puutu mielipiteitten vaihtoon, enkä ala väittelemään.

        Puhunpahan vaikka sateitten sijasta pakkasesta. Vihdoin ja viimein saimme tosi talven. Luntakin on mukavasti ja pakkanen ratisee tossun alla mukavasti. Ilma on raikas ja suloisesti henki höyryää tuolla ulkona juostessa.

        Nautin suunnattomasti pakkasesta.


      • uzma-m
        Lokari1 kirjoitti:

        Et ole sanonut miten onnistu.
        Minä en puutu tuohon mielipiteiten vaihtoon ollenkaan.
        Puhun mieluummin vaikka sateista.(((:
        Terv: Lokari1.

        tai iltahan sinulla on,tein marmelardia hyvin vahan ja sokeria kaytin vain pikkusen isannalla ovat veren sokeri arvot siina rajamailla, joten pitaa olla tarkkana sokerin kaytossa.
        Teilla oli karmeita myrskyja,Floridassa appelsiini puut jaatyivat,Pennsylvaniassa on ollut normaali talvi,kirjoitti tytar.
        Meidan applesiini puut ovat tyhjia jo, mutta tuulessa vipottaa vain tyhjia kuoria papukaija mokomat nokkieet sisalmykset omiin nokkiinsa.
        Voiks appelsiineista tehda viinia?


      • Lokari1
        uzma-m kirjoitti:

        tai iltahan sinulla on,tein marmelardia hyvin vahan ja sokeria kaytin vain pikkusen isannalla ovat veren sokeri arvot siina rajamailla, joten pitaa olla tarkkana sokerin kaytossa.
        Teilla oli karmeita myrskyja,Floridassa appelsiini puut jaatyivat,Pennsylvaniassa on ollut normaali talvi,kirjoitti tytar.
        Meidan applesiini puut ovat tyhjia jo, mutta tuulessa vipottaa vain tyhjia kuoria papukaija mokomat nokkieet sisalmykset omiin nokkiinsa.
        Voiks appelsiineista tehda viinia?

        paksua mehua.

        Se resetti kun tarvittee sen määrän mikä on resetissä.

        Tosta viinin valmistamisesta en osaa sanoa mitään , kun en tykkää viinistä, vahvemmat kyllä minulle käy ,mutta viinistä tulen sairaaksi.

        Olihan täällä melko pakkaset ja Malibu beach'isa oli luntakin muutama tunti.
        Ennen sulamista.

        Minun apelsiinit ei kylläkään palentuneet, tuolla Valenciassa meni melkeen kaikki hedelmät,vahinkoja noin biljoonan luokkaa farmareille.

        Tuosta Floritasta en osaa sanoa mitään kun on täältä pitkä matka, en ole uutisisakaan nähnyt mitään mainintaa sieltä.
        Tälläistä tänään.
        Terv: Lokari1.


      • Stiina eik.
        uzma-m kirjoitti:

        tai iltahan sinulla on,tein marmelardia hyvin vahan ja sokeria kaytin vain pikkusen isannalla ovat veren sokeri arvot siina rajamailla, joten pitaa olla tarkkana sokerin kaytossa.
        Teilla oli karmeita myrskyja,Floridassa appelsiini puut jaatyivat,Pennsylvaniassa on ollut normaali talvi,kirjoitti tytar.
        Meidan applesiini puut ovat tyhjia jo, mutta tuulessa vipottaa vain tyhjia kuoria papukaija mokomat nokkieet sisalmykset omiin nokkiinsa.
        Voiks appelsiineista tehda viinia?

        Appelsiineista voi tehdä viiniä, mutta joukkoon on laitettava myös greippiä,,,happamuuden lisäämiseksi.
        Tulee vieläpä melko hyvää, olen aikoinani tehnyt.


      • fiiuliN
        Hintriika1. kirjoitti:

        Olet monesti esittänyt tällä palstalla ajatuksia, joille minä ainakin olen taputtanut käsiäni. Eli olen ollut ihan samaa mieltä kanssasi.

        Sitä vain en ymmärrä, miksi aina vähättelet itseäsi. Eihän Sinulla ole siihen syytä! Ole ylpeä, että olet juuri sellainen kuin olet. Kaikki täällä välillä saavat rapaa silmilleen. Onneksi se on vain virtuaalista loskaa.

        On se kummallista ettei hoksaa omia virheitään ennekuin joku toinen huomauttaa niistä.

        Aloin lukea tämänkin ketjun omia kirjoituksiani ja huomasin että voi hyvänen aika noinko paljon minussa vikoja onkin. Vähän joka viestissä oli että olen joko typerä tai en osaa sitä ja tätä.

        Mutta kun miettimään rupesin , niin sellainenhan minä tosiaankin olen. Huomaan, ja kirjoitan suoraan omistakin vioistani.
        Miksihän minä huomaan omat vikani---- miksei toiset....


    • Likka321

      ne hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa:

      Auringossa aina varjo seuraa kulkijaa,
      kun päivä painuu pilveen, niin varjo katoaa.

      Siilillä on piikit ja linnulla on höyhenet,
      pupulla ja oravalla turkit pehmoiset.

      Matkamies käy rantaan lammen vettä juodakseen,
      niin peilikuva katsoo alta tyynen veen...

      Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa...

      • ajatustakin

        sieltä lammen kuvastimesta voi katsoa itseään kuin peilistä.Peiliin katsominen olisi taas monille meistä paikallaan !Ja piikitkin pystyssä joillakin aina.


    • Luin koko ketjun läpi. Kannattaako ihmetellä...?

      • luin koko pitkän rimpsun ja ,mahdoinko löytää edes yhtä järkevää ajatusta (lukuunottamatta Lokarin Sää tiedotusta) TÄÄLLÄKIN paistaa aurinko tänään:=)

        Niin joku ehdotti Googlea asian hakuun ,sitä käytänkin aika paljon .Vaikka ei sekään aina ole hyvä paikka . Ainakaan näihin keskusteluihin .

        Keittokirjakin on hyvä olemassa ,mutta mausteita on hyvä käyttää maun mukaan .

        Luu soppaakin keitän omasta päästä :=)

        Joka vanhoja muistaa sitä tikulla silmään :=)

        Terveisiä kaikille mukaville keskustelioille ,mutta oli tosi raskasta lukea tätä linkin alkua .


      • Järjetön
        ullamirjami kirjoitti:

        luin koko pitkän rimpsun ja ,mahdoinko löytää edes yhtä järkevää ajatusta (lukuunottamatta Lokarin Sää tiedotusta) TÄÄLLÄKIN paistaa aurinko tänään:=)

        Niin joku ehdotti Googlea asian hakuun ,sitä käytänkin aika paljon .Vaikka ei sekään aina ole hyvä paikka . Ainakaan näihin keskusteluihin .

        Keittokirjakin on hyvä olemassa ,mutta mausteita on hyvä käyttää maun mukaan .

        Luu soppaakin keitän omasta päästä :=)

        Joka vanhoja muistaa sitä tikulla silmään :=)

        Terveisiä kaikille mukaville keskustelioille ,mutta oli tosi raskasta lukea tätä linkin alkua .

        Moitteita lisää vain, ei ole kaikille jäkeä annettu, vaikka kirjoitaa juuri ja juuri osaamme.


      • Järjetön kirjoitti:

        Moitteita lisää vain, ei ole kaikille jäkeä annettu, vaikka kirjoitaa juuri ja juuri osaamme.

        Pitää pistää lusikka tähänkin soppaan.Yleensä katson kaikki aiheet läpi,mistä on puhuttu.Jos on
        itsellä niihin jotain lisättävää,niin kirjoitan.
        On aika vaikeaa keksiä uusia aiheita,joten kiitokset kaikille,jotka aloittavat niitä.Kahvipirtti on mukava,,keitän kahvit,istun tähän tietsikan ääreen ja luen kahvipirtin keskusteluja,,tuntuu,että olen oikeassa kahvilassa,enkä yksin juomassa.Samalla näen että se ja se henkilö on kunnossa,koska on jaksanut kirjoitella,,tulee hyvä mieli.sillä meillä jokaisella on jo ikää ,joten koskaan ei tiedä , mitä sattuu ja tapahtuu.Ei oikeassakaan kahvilassa,mitään maailmanparannuskeskusteluja pidetä .Kahvipirtti on ihan OK.Näissä muissa aiheissa on ollut oikein hyviä monia,joten kyllä on monipuolista tarjontaa täällä.Huumorikin kukkii,sitä pitäis vaan enemmän viljellä.Minä ,tämmöisenä lukuihmisenä..voisin avata keskustelun,viimeisestä lukemastanne kirjasta..olisi oikein mukavaa kuulla teidän mieltymyksiänne.Mitäpä mieltä siitä olisitte?
        Minä luin kerran Jennifer Lauckin kirjan "Siipirikko" Alennusmyynnistä löysin sille jatko osan ; "Hiljaiset vedet" Ovat tosi hyviä kirjoja.
        Ilahduin todella siitä löydöstä.No..tuli taas kirjoiteltua.Hyvää päivänjatkoa kaikille! t.Irkku


      • pelastus?

        tule nyt pelastamaan nämä raukat rappiotilastaan!


      • irkku-37 kirjoitti:

        Pitää pistää lusikka tähänkin soppaan.Yleensä katson kaikki aiheet läpi,mistä on puhuttu.Jos on
        itsellä niihin jotain lisättävää,niin kirjoitan.
        On aika vaikeaa keksiä uusia aiheita,joten kiitokset kaikille,jotka aloittavat niitä.Kahvipirtti on mukava,,keitän kahvit,istun tähän tietsikan ääreen ja luen kahvipirtin keskusteluja,,tuntuu,että olen oikeassa kahvilassa,enkä yksin juomassa.Samalla näen että se ja se henkilö on kunnossa,koska on jaksanut kirjoitella,,tulee hyvä mieli.sillä meillä jokaisella on jo ikää ,joten koskaan ei tiedä , mitä sattuu ja tapahtuu.Ei oikeassakaan kahvilassa,mitään maailmanparannuskeskusteluja pidetä .Kahvipirtti on ihan OK.Näissä muissa aiheissa on ollut oikein hyviä monia,joten kyllä on monipuolista tarjontaa täällä.Huumorikin kukkii,sitä pitäis vaan enemmän viljellä.Minä ,tämmöisenä lukuihmisenä..voisin avata keskustelun,viimeisestä lukemastanne kirjasta..olisi oikein mukavaa kuulla teidän mieltymyksiänne.Mitäpä mieltä siitä olisitte?
        Minä luin kerran Jennifer Lauckin kirjan "Siipirikko" Alennusmyynnistä löysin sille jatko osan ; "Hiljaiset vedet" Ovat tosi hyviä kirjoja.
        Ilahduin todella siitä löydöstä.No..tuli taas kirjoiteltua.Hyvää päivänjatkoa kaikille! t.Irkku

        En ole lukenut niitä kirjoja viimeksi lukemani kirja oli Sallan historia ja Tuntsan kojamo.Olin lainannt romanttisempiakin kirjoja mutta en ottanut mukaan.Täällä on kyllä hyviä kirjoja esim.Sisäinen eheytyminen kirjoittanut,Thomas Keating. j monta muuta mutta ei jää aikaa.
        Palstan muihin kirjoituksiin en paneudu koska se on paljolti samaa höpinää.


      • Likka321
        irkku-37 kirjoitti:

        Pitää pistää lusikka tähänkin soppaan.Yleensä katson kaikki aiheet läpi,mistä on puhuttu.Jos on
        itsellä niihin jotain lisättävää,niin kirjoitan.
        On aika vaikeaa keksiä uusia aiheita,joten kiitokset kaikille,jotka aloittavat niitä.Kahvipirtti on mukava,,keitän kahvit,istun tähän tietsikan ääreen ja luen kahvipirtin keskusteluja,,tuntuu,että olen oikeassa kahvilassa,enkä yksin juomassa.Samalla näen että se ja se henkilö on kunnossa,koska on jaksanut kirjoitella,,tulee hyvä mieli.sillä meillä jokaisella on jo ikää ,joten koskaan ei tiedä , mitä sattuu ja tapahtuu.Ei oikeassakaan kahvilassa,mitään maailmanparannuskeskusteluja pidetä .Kahvipirtti on ihan OK.Näissä muissa aiheissa on ollut oikein hyviä monia,joten kyllä on monipuolista tarjontaa täällä.Huumorikin kukkii,sitä pitäis vaan enemmän viljellä.Minä ,tämmöisenä lukuihmisenä..voisin avata keskustelun,viimeisestä lukemastanne kirjasta..olisi oikein mukavaa kuulla teidän mieltymyksiänne.Mitäpä mieltä siitä olisitte?
        Minä luin kerran Jennifer Lauckin kirjan "Siipirikko" Alennusmyynnistä löysin sille jatko osan ; "Hiljaiset vedet" Ovat tosi hyviä kirjoja.
        Ilahduin todella siitä löydöstä.No..tuli taas kirjoiteltua.Hyvää päivänjatkoa kaikille! t.Irkku

        Aloita toki kirjallisuusketju, tuo ehdottamasi "Luin viimeksi" sopisi hyvin otsikoksi.Tuo mainitsemasi kirjailija ei ole minulle tuttu, vaikka olen aina ollut ahkera lukija ja kirjaston käyttäjä. Uutuudet vain tahtovat jo vanhentua, kunnes saan ne käsiini, sillä niihin on pitkät jonot kirjastossa, ja alennusmyynneistä minäkin usein kirjoja hankin. Luen omia kirjojani useampaan kertaan, ja iän myötä moni teos antaa uusia elämyksiä ja ajatuksia. Nyt luen parhaillaan ruotsalaisen Marianne Fredriksonin romaania "Anna, Hanna ja Johanna", joka kuvaa kolmen sukupolven naisia ja Hannan henkistä perintöä seuraaville sukupolville.Hannassa kuvataan 1800-luvun lopun Taalainmaan sitkeää maaseudun naista.


      • jotka täällä
        Järjetön kirjoitti:

        Moitteita lisää vain, ei ole kaikille jäkeä annettu, vaikka kirjoitaa juuri ja juuri osaamme.

        kirjuttavatte


    • Catleija2

      Tulin illan päätteeksi vielä lukemaan palstaa. Täällähän oli se reetta5 aloitus, jossa kirjoittelu lähti hyvin käyntiin, mutta ei ole sitäkään enää. Reetta ei rekisteröimättömänä ole voinut sitä ainakaan itse poistaa, joten Bilmannilla on kai ollut jokin syy poistoon. Kertokaa minullekin, uteliaalle mitä tapahtui.

      • BilMan

      • Hintriika1.

        Kyllä reetta5 on rekisteröity nikki. Muistaakseni Bilmankin oli jotakin vastaillut reetan ketjuun Ruuneperin poistoa koskien, joten olisiko sefu itsensä eliminoinut.

        Tutkimattomia ovat herrojen ja rouvien tiet.


      • Hintriika1.
        Hintriika1. kirjoitti:

        Kyllä reetta5 on rekisteröity nikki. Muistaakseni Bilmankin oli jotakin vastaillut reetan ketjuun Ruuneperin poistoa koskien, joten olisiko sefu itsensä eliminoinut.

        Tutkimattomia ovat herrojen ja rouvien tiet.

        Hän ehti sillä välin.


      • henkilöitä kohtaan

        reetan poistaa useimmiten ja Ruuneperille oli tosi epäkohtelias Kahvipirtissä äskettäin, Suuttuu jos joku kehuu Ruunea ja poistaa hänetkin,alko ei sovi,jos joku kirjoittaa ratttijuopoista niin B suuttuu ja poistaa. Poistot suuttumuksen mukaan ei muuta tarvita. Mutta mitä tuosta nähty jo riittävän monta kertaa, jos jää putki päälle hää kyllä antaa kyyttii


      • ettei vastaa heijän viestei...
        henkilöitä kohtaan kirjoitti:

        reetan poistaa useimmiten ja Ruuneperille oli tosi epäkohtelias Kahvipirtissä äskettäin, Suuttuu jos joku kehuu Ruunea ja poistaa hänetkin,alko ei sovi,jos joku kirjoittaa ratttijuopoista niin B suuttuu ja poistaa. Poistot suuttumuksen mukaan ei muuta tarvita. Mutta mitä tuosta nähty jo riittävän monta kertaa, jos jää putki päälle hää kyllä antaa kyyttii

        eihän se sen kummosepaa


      • välliijättämisellä?
        ettei vastaa heijän viestei... kirjoitti:

        eihän se sen kummosepaa

        ettei poistettas.


    • hyvä muistaa

      Netiketti=”netti” ja ”etiketti”

      Muutamia sääntöjä ovat mm.
      -Ole kohtelias – huomioi tekijänoikeuslait
      -Älä hölötä
      -Älä yritä saada huomiota HUUTAMALLA

      Hyvä muistaa:
      ”Viion lait”
      -viestintä yleensä epäonnistuu, paitsi sattumalta
      -jos viesti näyttää onnistuvan, se on väärinkäsitys
      -jos viesti voidaan ymmärtää väärin, se ymmärretään väärin tavalla, joka maksimoi vahingot
      -mitä enemmän viestitään, sitä nopeammin väärinkäsitykset lisääntyvät


      Netiketin luonne
      Netiketti on järkevää viestintää, käytöstapoja, etiikkaa ja tekniikkaakin. Ja osittain myös lakia ja sopimuksia. Osa siitä on yleistä hyviin tapoihin kuuluvaa, osa taas teknisempää, jopa sellaista, ettei sitä voi tietää ilman erillistä opastusta.
      Osa netiketistä on monille itsestäänselvää mutta kaikille ei. Osa "itsestäänselvyyksistäkin" voi unohtua keskustelun tiimellyksessä taikka hetken innostuksessa.

    • uzma-m

      minne katos reetan aloitus,se oli niin hyva ja reetalla on tuo kirjoittamisen taito hihassa.
      Eilen aamulla naytti niin kivalta oli vaihto ehtoja eri aiheista,tuo ruuneperin rahinaremmi oli oiva ajatus,saali etta ruuneperi poisti sen,mutta miksi reetta teki samoin,mitas me ny tehdaan?
      Ei ole kiva vastailla kun ne milloin tahansa poistetaan.Luulin etta sattuma on ainoa joka poistamista harrasti.

      • mirjamarja ek

        Onkos ihan sattumaa se, että satun kirjoittamaan sattumalta justiin niihin viesteihin, jotka joko aloittaja tai sheriffi näkevät parhaaksi poistaa.

        Ihmetellä joskus pitää, kun ei tiedä ketä muka on sohaissut.

        Välillä ihmettelee tosissaan, mikä puheenaihe olisi tarpeeksi neutraali pysymään vanhusten käsittelyssä. Meitä pitää suojella mielenliikutuksilta ja liialliselta innolta.


      • sen voisi joku omia
        mirjamarja ek kirjoitti:

        Onkos ihan sattumaa se, että satun kirjoittamaan sattumalta justiin niihin viesteihin, jotka joko aloittaja tai sheriffi näkevät parhaaksi poistaa.

        Ihmetellä joskus pitää, kun ei tiedä ketä muka on sohaissut.

        Välillä ihmettelee tosissaan, mikä puheenaihe olisi tarpeeksi neutraali pysymään vanhusten käsittelyssä. Meitä pitää suojella mielenliikutuksilta ja liialliselta innolta.

        lukijoitakin pilvin pimein,
        ei mikään muu näin suosittu ole.


      • uzma-m
        sen voisi joku omia kirjoitti:

        lukijoitakin pilvin pimein,
        ei mikään muu näin suosittu ole.

        herraties vaikka heti poistettais,mirjamarja sattuma on kylvanyt satoa,outoa on tuo holhous.olin vastaamassa ja sain tiedon oli poistettu.mullakin on niin paksu nahka piikkineulatkin katkeaa tai poksahtaa takaisin.


      • yksi viesti
        mirjamarja ek kirjoitti:

        Onkos ihan sattumaa se, että satun kirjoittamaan sattumalta justiin niihin viesteihin, jotka joko aloittaja tai sheriffi näkevät parhaaksi poistaa.

        Ihmetellä joskus pitää, kun ei tiedä ketä muka on sohaissut.

        Välillä ihmettelee tosissaan, mikä puheenaihe olisi tarpeeksi neutraali pysymään vanhusten käsittelyssä. Meitä pitää suojella mielenliikutuksilta ja liialliselta innolta.

        Sain nimittäin viestin kirjoituksesta sen käsityksen, että sattuma ja mirjamarja olisivat yks sama henkilö ja rupesin utelemaan


      • Tyylin kyllä
        yksi viesti kirjoitti:

        Sain nimittäin viestin kirjoituksesta sen käsityksen, että sattuma ja mirjamarja olisivat yks sama henkilö ja rupesin utelemaan

        tuntee ja tunnistaa.


      • Ongelmamme
        sen voisi joku omia kirjoitti:

        lukijoitakin pilvin pimein,
        ei mikään muu näin suosittu ole.

        on
        yhteinen.

        Tunnistettu ja tunnustettu.

        Kuka hiiristä veisi kellon kissan kaulaan?


      • mirjamarja ek
        yksi viesti kirjoitti:

        Sain nimittäin viestin kirjoituksesta sen käsityksen, että sattuma ja mirjamarja olisivat yks sama henkilö ja rupesin utelemaan

        Sattumalta sana sattui niin sopivasti mieleeni, että tulin ihan sattumalta sitä käyttäneeksi.

        Minulla ei ole juurikaan ollut tekemistä Sattuman kirjoitusten kanssa, sain sitä paitsi kerran selville, että hän on Herra Sattuma.

        Minä vain osallistun ihmettelyihin ihan tässä vaan aikani kuluksi, ja totean, että tässäkin ketjussa herjanheitto on osunut sheriffiin, joka vain tekee työtään. Pahasti tuntuvat kuitenkin jotkut häneen suhtautuvan ja ilkeilevätten.

        Kyllähän minuakin joskus on sapettanut, kun tekstini on kadonnut, mutta jokainen rekattu nimimerkki voi poistaa omat tekstinsä ja siinä samalla kaikkien muittenkin, joten oletan, että sellainen hävitys on joskus kohdalleni osunut.
        Harmissani jopa ajattelin, että olen poikotissa, mutta en usko kuitenkaan.

        Harmittelematta paras.


      • BirreN
        mirjamarja ek kirjoitti:

        Sattumalta sana sattui niin sopivasti mieleeni, että tulin ihan sattumalta sitä käyttäneeksi.

        Minulla ei ole juurikaan ollut tekemistä Sattuman kirjoitusten kanssa, sain sitä paitsi kerran selville, että hän on Herra Sattuma.

        Minä vain osallistun ihmettelyihin ihan tässä vaan aikani kuluksi, ja totean, että tässäkin ketjussa herjanheitto on osunut sheriffiin, joka vain tekee työtään. Pahasti tuntuvat kuitenkin jotkut häneen suhtautuvan ja ilkeilevätten.

        Kyllähän minuakin joskus on sapettanut, kun tekstini on kadonnut, mutta jokainen rekattu nimimerkki voi poistaa omat tekstinsä ja siinä samalla kaikkien muittenkin, joten oletan, että sellainen hävitys on joskus kohdalleni osunut.
        Harmissani jopa ajattelin, että olen poikotissa, mutta en usko kuitenkaan.

        Harmittelematta paras.

        oikeassa, henkilökohtaisia ja loukkaavia viestejä ei saa lähettää.
        Kenellekään ei kuulu kirjoittajien yksityiselämä, on törkeää sellaiseen puuttua.
        Sheriffi tekee työtään, palstan rauhan yllä pitämiseksi kaikkien kirjoitajien hyväksi.
        Yksittäinen kirjoittaja ei ole poikotissa, kirjoittaessaan ketään loukkaamatta ja asiassa pysyen.
        Poistoja tekevät rekistöröityneet kirjoittajat, miksi, ehkä huomion saamiseksi.


      • aiheettomasti
        mirjamarja ek kirjoitti:

        Sattumalta sana sattui niin sopivasti mieleeni, että tulin ihan sattumalta sitä käyttäneeksi.

        Minulla ei ole juurikaan ollut tekemistä Sattuman kirjoitusten kanssa, sain sitä paitsi kerran selville, että hän on Herra Sattuma.

        Minä vain osallistun ihmettelyihin ihan tässä vaan aikani kuluksi, ja totean, että tässäkin ketjussa herjanheitto on osunut sheriffiin, joka vain tekee työtään. Pahasti tuntuvat kuitenkin jotkut häneen suhtautuvan ja ilkeilevätten.

        Kyllähän minuakin joskus on sapettanut, kun tekstini on kadonnut, mutta jokainen rekattu nimimerkki voi poistaa omat tekstinsä ja siinä samalla kaikkien muittenkin, joten oletan, että sellainen hävitys on joskus kohdalleni osunut.
        Harmissani jopa ajattelin, että olen poikotissa, mutta en usko kuitenkaan.

        Harmittelematta paras.

        on viestejä poistettu, minun tai muiden, ei sillä väliä.
        Perusteet poistoille täytyisi olla.
        Ei riitä syyksi se, että sheriffi on juonut viinaa. Ja tullut tyhmemmäks.

        Kun hän on passiivisena, täällä pärjätään aivan hienosti, innostutaankin välillä.

        Sitten hän aktivoituu ja kirjoittaa; Äläpäs innostu! niinkuin hiljattain Kahvipirtissä.

        Pitääkö meidän *suomettua* niin, että ei voida sanoa mitään?

        Minusta Suomessa on mielipiteen vapaus ja sanan vapaus. Se pitää ollakin.


      • Lennart..
        Ongelmamme kirjoitti:

        on
        yhteinen.

        Tunnistettu ja tunnustettu.

        Kuka hiiristä veisi kellon kissan kaulaan?

        Ei ole asiat oikein sheriffin suhteen.
        Ongelma koetaan pahaksi.
        On kummallista ettei vetäydy pois,
        mutta siitähän se myös näkyy se
        arvostelukyvyn puuttuminen.


      • uzma-m
        uzma-m kirjoitti:

        herraties vaikka heti poistettais,mirjamarja sattuma on kylvanyt satoa,outoa on tuo holhous.olin vastaamassa ja sain tiedon oli poistettu.mullakin on niin paksu nahka piikkineulatkin katkeaa tai poksahtaa takaisin.

        ohhoo,onpas paljon lukioita,olis kiva tietaa keta ovat?
        Mitas ny ihmettelis,kevaantuola kai,keltaiset yasminit ovat jo kukassa,kevat pariviikkoa etu ajassa.Tuolla ruohikossa nain ihan metsamansikan nakoisen kukan,se vasta ihme olisikin jos pihassa kasvais metsa mansikoita.
        Yrittakaa kestaa paukkuvia pakkasia ja katotaas montakos ihmettelijaa tulee tanaan,paastaanko yli 7000.


      • En ihmettele
        Lennart.. kirjoitti:

        Ei ole asiat oikein sheriffin suhteen.
        Ongelma koetaan pahaksi.
        On kummallista ettei vetäydy pois,
        mutta siitähän se myös näkyy se
        arvostelukyvyn puuttuminen.

        lainkaan.


      • Hintriika1.
        En ihmettele kirjoitti:

        lainkaan.

        Ihmettelijöiden aika ei ole ohi.


      • ei ole asiat täällä
        Hintriika1. kirjoitti:

        Ihmettelijöiden aika ei ole ohi.

        kunnossa.


      • siksi
        Hintriika1. kirjoitti:

        Ihmettelijöiden aika ei ole ohi.

        "On maailmassa monta ihmeellistä asiaa. Se hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa..."


      • Suomi 24-saitilla kirjoitte...
        aiheettomasti kirjoitti:

        on viestejä poistettu, minun tai muiden, ei sillä väliä.
        Perusteet poistoille täytyisi olla.
        Ei riitä syyksi se, että sheriffi on juonut viinaa. Ja tullut tyhmemmäks.

        Kun hän on passiivisena, täällä pärjätään aivan hienosti, innostutaankin välillä.

        Sitten hän aktivoituu ja kirjoittaa; Äläpäs innostu! niinkuin hiljattain Kahvipirtissä.

        Pitääkö meidän *suomettua* niin, että ei voida sanoa mitään?

        Minusta Suomessa on mielipiteen vapaus ja sanan vapaus. Se pitää ollakin.

        Mielipiteen ilmaisun vapaus on lailla turvattu.
        Jos kokee vääryyttä, sen saa tuoda julki.

        Tänä aamuna sain suruviestin sukulaisen poismenon johdosta, itkin aikani, selasin albumeita ja myöhemmin selaillessani täällä luin tuon "hapannaamaksi" nimittelyn alempaa. Itkettynein silmin tuntui pahalta, hain jotain lohtua ja sainkin nimittelyä. Usea tulevat tänne saamaan seuraa, ja sitten joku poistaa kylmän epäkohteliaasti heidän pienet viestinsä ...:| Mikä omnipotentti luulee olevansa?
        ,,,,,,,,,,,,,,,,


      • suruusi
        Suomi 24-saitilla kirjoitte... kirjoitti:

        Mielipiteen ilmaisun vapaus on lailla turvattu.
        Jos kokee vääryyttä, sen saa tuoda julki.

        Tänä aamuna sain suruviestin sukulaisen poismenon johdosta, itkin aikani, selasin albumeita ja myöhemmin selaillessani täällä luin tuon "hapannaamaksi" nimittelyn alempaa. Itkettynein silmin tuntui pahalta, hain jotain lohtua ja sainkin nimittelyä. Usea tulevat tänne saamaan seuraa, ja sitten joku poistaa kylmän epäkohteliaasti heidän pienet viestinsä ...:| Mikä omnipotentti luulee olevansa?
        ,,,,,,,,,,,,,,,,

        katsele ja kuuntele:
        http://www.riversongs.com/cards/angel.html


    • ihailiJa!

      Luen usein kahvipirttiketjua ja olen muodostanut monesta kirjoittajasta oikein selvän mielikuvan.Siellähän on hyviä tyyppejä nytkin!Vireitä senioreita nämä, ei uskoisikaan 70 ikäisiksi.

      • fakta juttu

        Sehän on mainitsemallasi palstalla kuten dementia oireilu, jalat toimivat mutta ajatus on puolitiessä. Tasapäistymisen malliesimerkkejä


    • Maalaismies*

      "Ihmetteliä" mainitsi avauksessaan meitä muutamia aikaisempia palstan aktivisteja. Aika aikaa kutakin, sanotaan. Olen kylläkin kirjoitellut tänne silloin tällöin toisella nikillä jotakin hyvin neutraalia.

      Palstan henki ennen BilManin tuloa oli käynyt niin hektiseksi, ettei minkäänlainen järkevä kirjoittelu ollut enää mahdollista. Mielipiteiden vaihto ja väittely asioista oli muuttunut henkilökohtaisiksi riidoiksi, rähinöiksi ja tappeluiksi.

      BilMan sai vaikean tehtävän. Hän joutui rajaamaan kenttää siten, että ihan asiallisetkin avaukset joutuivat tulilinjalle ja poistetuiksi. Luulen tästä johtuneen (ainakin itseni kohdalla) vetäytymisen taka-alalle.

      • merimona1

        Sitä paitsi, nythän tiedämme, että moni poistaa viestinsä itse, eikä BilMan. Syntipukki täytyy vain aina löytää, joku johon voi kollektiivisesti kohdistaa katkeruutensa ja kaunansa.
        Aika ennen sheriffiä oli puolihelvetti.
        Puhun kyllä usein anteeksiantamisen puolesta, mutta erään määrätyn nikin kohdalla anteeksianto taitaa jäädä sanahelinäksi, jos joskus satun mainítesemaan, että on unohdettu ja annettu anteeksi. Luulen, etten ole koskaan vihannut ketään niin paljon.
        Tuolla ylempänä olevalle "delirium"- nikille sanoisin yksiselitteisesti: Häpeä!


      • tismalleen Samaa

        Mieltä!! Ei uskoisi että olevinaan "aikuiset"
        ihmiset keskustelevat !
        Toisiaan syytelemällä ,syyllistä etsimällä,
        toisten mielipiteitä nolaamalla ja ali-arvioimalla.
        Sitten vielä ihmetellään, miten kaikki kivat ja järkevät kirjoittajat ovat kaikonneet.
        Bilman nostetaan kunniaan, hänellä on iso työsarka, meidän "vanhusten" kanssa!
        Sanonta:On sokea itselleen, pitää paikkansa!


      • ja riidan haluinen
        merimona1 kirjoitti:

        Sitä paitsi, nythän tiedämme, että moni poistaa viestinsä itse, eikä BilMan. Syntipukki täytyy vain aina löytää, joku johon voi kollektiivisesti kohdistaa katkeruutensa ja kaunansa.
        Aika ennen sheriffiä oli puolihelvetti.
        Puhun kyllä usein anteeksiantamisen puolesta, mutta erään määrätyn nikin kohdalla anteeksianto taitaa jäädä sanahelinäksi, jos joskus satun mainítesemaan, että on unohdettu ja annettu anteeksi. Luulen, etten ole koskaan vihannut ketään niin paljon.
        Tuolla ylempänä olevalle "delirium"- nikille sanoisin yksiselitteisesti: Häpeä!

        olet itte,nurkkaan vaan.


      • Fakta juttu
        ja riidan haluinen kirjoitti:

        olet itte,nurkkaan vaan.

        Sinä kanssa samaan nurkkaan, opetellaan laulua:
        ?? ja ? ne yhteen soppii
        huomenna viedään jo pussauskoppiin,
        sellasta paria ei missään ooooooo!


      • En sano

        kuitenkaan, (et ehkä halua), sitä äskettäistä nikkiäsi.
        Pidän niin sinusta, siksi tulin aikoinaan tänne.
        Mutta pysyköön salaisuutenani.


      • merimona1
        Fakta juttu kirjoitti:

        Sinä kanssa samaan nurkkaan, opetellaan laulua:
        ?? ja ? ne yhteen soppii
        huomenna viedään jo pussauskoppiin,
        sellasta paria ei missään ooooooo!

        Joku taisi sanoa joskus vähän aikaisemmin, että Kahvipirtti on kuin lasten hiekkalaatikko:D
        Tervetuloa sinnekin leikkimään ja laulamaan !:=D


      • Fakta juttu
        merimona1 kirjoitti:

        Joku taisi sanoa joskus vähän aikaisemmin, että Kahvipirtti on kuin lasten hiekkalaatikko:D
        Tervetuloa sinnekin leikkimään ja laulamaan !:=D

        Mä en tuu sinne sun pirtteihis joraamaan siel on akkoi nii kauhiast. Partakin pitäs ajaa ja kainalot pestä, eikä sitä tierä jos akkain suut o mätäsii hampahii täyn.
        Mut ton muijan joka sano itterakkaaks mua mä tahro panna järjestyksee alta aikakyksikön sill mies se on joka sanoo mis kaapit seisoo.


      • Ihmetteliä
        En sano kirjoitti:

        kuitenkaan, (et ehkä halua), sitä äskettäistä nikkiäsi.
        Pidän niin sinusta, siksi tulin aikoinaan tänne.
        Mutta pysyköön salaisuutenani.

        Monta vanhaa niinku Maalaismiäs, MdK ja Ruuneperiki tuli kirjottamaan.

        Tuliskoha hyvä henki jos ihmmely jatkuis.

        Ruulit at treffa


      • merimona1 kirjoitti:

        Joku taisi sanoa joskus vähän aikaisemmin, että Kahvipirtti on kuin lasten hiekkalaatikko:D
        Tervetuloa sinnekin leikkimään ja laulamaan !:=D

        Piti vastata viestiisi ja nauratti niin että kävin vahingossa kurkkaamassa profiiliasi.

        Olimme nimittäin juuri eilen laulamassa!
        Kävimme vanhainkodissa tervehtimässä kälyä, ja siellä sattui parhaillaan olemaan yhteislauluhetki.
        Änkesimme mukaan ja lauloimme sydäntemme kyllyydestä. Kyllä teki hyvää!
        Tyytyväisltä näyttivät nekin vanhukset, jotka eivät itse pystyneet laulamaan.

        Suosittelen lämpimästi kaikille hapannaamoille!
        Eiköhän parin reippaan yhteislaulutunnin jälkeen mieli ole virkeä ja hymy heltiä.


      • ehkä itse olet
        Venlastiina kirjoitti:

        Piti vastata viestiisi ja nauratti niin että kävin vahingossa kurkkaamassa profiiliasi.

        Olimme nimittäin juuri eilen laulamassa!
        Kävimme vanhainkodissa tervehtimässä kälyä, ja siellä sattui parhaillaan olemaan yhteislauluhetki.
        Änkesimme mukaan ja lauloimme sydäntemme kyllyydestä. Kyllä teki hyvää!
        Tyytyväisltä näyttivät nekin vanhukset, jotka eivät itse pystyneet laulamaan.

        Suosittelen lämpimästi kaikille hapannaamoille!
        Eiköhän parin reippaan yhteislaulutunnin jälkeen mieli ole virkeä ja hymy heltiä.

        se miksi muita herjaat.


      • ehkä itse olet kirjoitti:

        se miksi muita herjaat.

        haluaa varmaan jotenkin ilkeillä.Täällä ei aina ole ruusuilla tanssimista kun toiset sanoo asiattomasti


      • Hakomäen Eemeli
        pääsky kirjoitti:

        haluaa varmaan jotenkin ilkeillä.Täällä ei aina ole ruusuilla tanssimista kun toiset sanoo asiattomasti

        Siihen kai kalikka kalahti. Sen takia se älähti.


      • Hakomäen Eemeli kirjoitti:

        Siihen kai kalikka kalahti. Sen takia se älähti.

        ja panee kalikoita rattaisiin,käy saunassa välillä sujuu lupsakammin.


      • Maalaismiehen mietteet, kauniit kuvaukset kävelyreitin maisemista ja tunnelmista, kauniit ajatukset elämästä ja yhteiselosta, kukapa ne unohtaisi.

        Jotain kaunista jäi muistoihin niistä lukutuokioista, ne säilyvät ja palaavat mieleen kun itse ulkoilureitilläni tallustan. Maisemat, vanhan auton tarina kadulla loppuaan odottamassa, jutustelua luonnollisella tavalla, kaunista kuvausta siitä mitä silmillä ja sielulla näkee ja kokee.

        Persoonasi jäi mieleen ja olisi ollut mahtavaa tavata Sinut kahvikupin äärellä, jutella kunnes kahvi kupissa olisi kylmää ja mautonta. Niin käy kun tapaa kiinnostavan ihmisen jolla on ajatuksia ja avarakatseisuutta elämästä ja elämän olosuhteista.

        Muistan kuinka valmistauduit muuttamaan yhdessä puolisosi kanssa, muistan kuinka näin silmissäni perennapenkkisikin. Niin vahvasti minä elän luonnon kuvauksissa, niin vahvasti tunnen kun luen herkän ihmisen kuvausta maisemasta ja maailman menosta.

        Kiva kun olet olemassa nyt ja kiva kun sain silloin ja nyt jakaa ajatuksia Sinunkin kanssasi.

        Eläköön muistot, jos me emme elä pelkästään niissä, vaan näemme tässäkin päivässä uuden mahdollisuuden tehdä havaintoja luonnosta, itsestämme ja muista ihmisistä.


    • naapurin tyttö

      Toisella saitilla kirjoittelin ukon n.100 kisulista tosi tarinaa.
      Toinen juttu tälle saitille. Eläkeläispariskunta
      asuu kaupungissa ja saaressa on kesäasunto ympäri vuoden käyttöön. Eläköityessä hankittiin kaksi tyttökissaa, joita vahdittiin ettei naapureiden kollit tekisi niille kullanmuruille tepposia.

      Kesällä huomattiin mökillä kissat olivat tiineitä ja uusia tulisi varsin pian, maaliskuusta kesäkuuhun on noin 3kk. Sitten pyllähti poikueet 4 3 kpl suloisia pentuja.
      Ukko ei raaskinut lopettaa sitäpaitsi eukko ei siihen lupaa olisi antanutkaan. Kissoille annettiin nimet ja tuvan penkeille järjestettiinkaikille kateille makuu-, ja oleskelupaikat, ukko tekipuusta nimilaput missä kukin katti nukkuu!!!!

      Steriloitiin kissoja mutta aina jäi joku tyttökissa huomioimatta, sillä seurauksella että katteja on nyt 31kpl. Kaupunkiasuntoon ei ole tulemista naapureiden vuoksi, joten asuvat saaressa kissojen vuoksi ympäri vuoden.

      Ystäväni kanssa olemme niitä nirppanokka tyttöjä. Talvisaikaan teemme hiihtoretken entisten! ystävien luokse,ja se päivä on huomenna. Omat makkarat reppuun, joita ulkona paistelemme, olut palan painikkeena. Tarjoamme tietysti pariskunnalle tuomisiamme ja kissoja pyörii ympärillä jos entinen meno on päällä. Kissoille pussillinen kattien kuivamuonaa.

      Huomattakoon pariskunta on melko pitkälle kouluttautuneita,ei perillisiä. Tekeekö ikä meille kaikille tepposia kenelle minkäkinlaisia.
      Onhan niistä kateista seuraa yksinäisen saaren asukkaille.

      Ongelma on vain siinä, eläinten kanssa samassa tilassa asuessa kaikki paikat alkavat haista sille jollekin, ihmiset mukaanlukien.
      Pakko juoda kahvia talonväen mieliksi mutta haju tuvassa ei ole paras mahdollinen. Jos ilma suosii yritämme pysytellä mahdollisimman paljon ulkona.

      • aupA

        Poikkesin sukulaisteni seurassa heidän tuttavansa luona kookkaassa omakotitalossa. Tuoksui tunkalle eteisaulasta lähtien, portaikot ylös ja alas, olohuone jne. Mustana kiiltäviä kissoja hyöri kaikkialla leskirouvan lähettyvillä, osa istui leveillä ikkunapenkeillä noin sadan kukkaruukun väleissä ja pihamaaltakin laskin niitä 13 ruokakuppiensa ääreltä. Rouva oli 40-50 luvun vaiheilla muuttanut Kanadaan eikä heillä siellä ketään omaisia ollut, eikä lapsiakaan saaneet. Kissoista tuli korvike. Minulle tuli surullinen olo.


      • Naapurin tyttö

        Hauska oli retki "kissasaareen". Isäntäväki huolehtii kissoista yli kaiken. Jopa niin että tuntui kissojen elämä olevan tärkeämpää kuin heidän oma. Piti silitellä jokaista venyttelevää, kehräävää, jaloiussa pyörivää kattia. Aivastelimme kumpikin vuoronperään, syyksi sanoimme viiman jäällä.

        Kattien lukumäärästä emme päässeet selville, isäntäväki kertoi sukupolvenvaihdoksen olevan käynnissä, joten kattien lukumäärä oli vähentynyt, uusia pesueita ei vuoden aikana ei ollut ilmaantunut. Luulisin heidän olevan jo hiukan kyllästyneitä kissahoitolan pitoon saaren yksinäisyydessä.

        Vuosi vanhan vanhentaa, kaksi lapsen kasvattaa, näin oli käynyt myös pariskunnalle, me omasta mielestämme olimme vain nuortuneita! Ehkä se kuitenkin on niin, että metsän keskellä asuessa ns. metsittyy. Kontaktit ulkomaailmaan ovat satunnaisia.

        Sanoimme heit! ja lähdimme aurinkoiselle hiihtomatkalle saaresta kotiin pakkasen punertaessa posket punaisiksi.


    • Näyttää siltä, että palstalaiset kaipaavat mielipiteilleen jonkunlaisen katoksen, suojan tai muun räystään.

      Ainakin mielipiteitä syntyy paljon. Näinköhän on?

      • ootteks huomanneet

        että tietyt nikit suosii toisiaan, jotkut ei vastaa joillekin koskaan!


      • aupA
        ootteks huomanneet kirjoitti:

        että tietyt nikit suosii toisiaan, jotkut ei vastaa joillekin koskaan!

        Harva vastaa itsestäänselvyyksiin. Toisaalta en halua tehdä itseäni tykö joutavanpäiväisellä. On kyllä toisinaan mukava lukea, vaikkei tule vastatuksi.
        Vastaaminen vastaamisen vuoksi ei kiehdo. En katso vastausten vikittelyä tärkeäksi.
        Kukin toimii ajatusmaailmansa mukaan. Täälläkin sympatiat syntyvät ihmisen ilmaisun pohjalta.


      • merimona1
        ootteks huomanneet kirjoitti:

        että tietyt nikit suosii toisiaan, jotkut ei vastaa joillekin koskaan!

        Jorma Etto:
        "Suomalainen on sellainen joka vastaa kun ei kysytä, kysyy kun ei vastata,
        ei vastaa kun kysytään."


    • olen huomannut

      Viime viikkoina on ylitetty 60:iin kirjoitettujen viestien määrä, on tullut uusi vetävä kirjoittaja meille!

      • tarkoitat?

        ... uusi vetävä kirjoittaja?
        ketjussa on nähdäkseni monia vetäviä! ja hyvä niin.


      • naapurin tyttö
        tarkoitat? kirjoitti:

        ... uusi vetävä kirjoittaja?
        ketjussa on nähdäkseni monia vetäviä! ja hyvä niin.

        No Ruuneperi, häntä on vaikea ohittaa, idearikas, runosuoni sykkii, salaperäinenkin.......


      • ainakaan Ruuneperi
        naapurin tyttö kirjoitti:

        No Ruuneperi, häntä on vaikea ohittaa, idearikas, runosuoni sykkii, salaperäinenkin.......

        hänhän on ollut iät ja ajat eikä mikään eikä kukaan hälle kelpaa.


    • Likka321

      Käyn joskus ihmettelemässä noita muitakin ikäryhmiä.60:ssä on mielestäni kiva Katariina64:n ketju tuunaamisesta ja karppauksesta. 50:ssä luin Pirren puuhoroskoopin ja totesin olevani vaahtera.Olen aina kuvitellut, että jos olisin puu, olisin omenapuu.

      • naapurin tyttö

        Hmm-m olen pähkinäpuu, olen siis sellainen sen horoskoopin mukaan.


      • fiiuliN

        Noita kaikenlaisia testejä voisimme täälläkin yrittää kirjoittaa, ja on yritettykin, ei vain ole aiemmin ainakaan ollut menestystä.

        Muutama vuosi sitten yksi kirjoittaja aloitti ketjun jossa muisteltiin vanhoja lauluja.
        Minäkin kirjoitin Oravan pesästä,
        sain syytöksi tältä "kehutulta nikiltä" että mukamas varastin toisen kirjoittaman kappaleen.
        Mutta palstan toiset kirjoittajat puolustivat minua, nyt on sekin toisin, useat moittivat .


      • koskaan
        fiiuliN kirjoitti:

        Noita kaikenlaisia testejä voisimme täälläkin yrittää kirjoittaa, ja on yritettykin, ei vain ole aiemmin ainakaan ollut menestystä.

        Muutama vuosi sitten yksi kirjoittaja aloitti ketjun jossa muisteltiin vanhoja lauluja.
        Minäkin kirjoitin Oravan pesästä,
        sain syytöksi tältä "kehutulta nikiltä" että mukamas varastin toisen kirjoittaman kappaleen.
        Mutta palstan toiset kirjoittajat puolustivat minua, nyt on sekin toisin, useat moittivat .

        enää palaa.

        turha kantaa vanhaa vihaa.


    • ihmetteleevät

      ihmettelijöitä jotka ihmettelee ihmettelijöitä jotka ei lakkaa ihmettelemästä ihmettelyn saamaa kävijämäärää, enkä ihmettele jos ihmettely saavuttaa ihmettely ennätyksen. Voi ihmeiden ihme!;)))D

    • naapurin tyttö

      Mikä nyt maailmaa vaivaa, miksi kaikki katoavat suureen ihmeelliseen tuonpuoleiseen maailmaan, Legendaarinen Kirka ja syksyllä toinen jonka useat laulujen sanoitukset olivat puhuttelevia - siis Juice.

      Oliko Kirkalle liian raskas urakka kiertää rakettina keikoilla ja vielä kovat harjoitukset "Tanssi tähtien kanssa" ohjelmaa varten. Mies sentään 56v hyvässä iässä, mutta selittämättömiä ovat kohtalon tiet. Kiitos kun olit Kirka tähtenä meille kulkijoille.

    • Kun ikää karttuu alkaa muisteloiden aika.

      Kuinka usein meillä on tarve sanoa että ennen oli tai tehtiin näin. Se on ihmisen luonnollinen tapa verrata entistä ja nykyistä, sukupolvesta toiseen, eletyn elämän muistelemista.
      Sama tapa kaikessa, teemmepä mitä tahansa. Vaikka meillä on käytössämme uusia työkaluja, kaipaamme usein sitä hyvää leikkuuveistä jonka terä katkesi vuosia sitten ja veitsestä on laatikossa jäljellä kahvan lisäksi tynkä jota, "ehkä sitä vielä jossain voi käyttää" ajatuksen myötä ei heittänyt pois vaan säästi kuin aarretta.
      Meillä on muistoissamme aarre jonka merkitystä emme kai edes ymmärrä. Se on liiankin hyvä jos olemme kohdanneet tai kokeneet vääryyttä. Se on hyvä kun muistamme omien kokemustemme kautta mikä aiheuttaa hyvää mieltä, mikä ei sovi vaikkapa vatsallemme, vaikka maistuisi hyvällekin.

      Näiden keskustelupalstojen historiaa selatessa huomaa ettei maailma ole miksikään muuttunut. Samat sielunmaisemat kirjoittajien ihanteena, samat harmit mielessä ja muistoissa.

      Tässäpä se ihmettely, miksi meille menneisyys on lähempänä kuin huominen. Olemmeko tässä iässä menettäneet uudet ihanteemme, emme osaa huomata kuinka paljon hyvää ja kaunista on jokaisessa päivässä, jokainen tapaamamme ihminen menneisyydessä on jättänyt meihin jonkin jäljen, koskettanut lämpimällä kädellä, tai viiltävällä ruoskalla.
      Uudet vastaantulijat ovat meille kuin painotuore aamulehti, emme voi ennakolta tietää mitä paljastuu kun selaamme ja tutustumme tarkemmin. Jätämmekö menneiden muistelemisen varjossa käyttämättä mahdollisuuden tutustua uusiin ihmisiin, kunnella mitä heillä on meille kerrottavaa, uutta, heidän kokemuksiaan ja tuntemuksiaan elämän matkalta, tässä päivässä, heidän tavoistaan, ajatuksistaan ja kokemuksistaan elämästä.
      Uudet tuttavuudet ovat rikkaus, vanhojen aikojen muistelu ajankulua josta ei toivottavasti synny ainoa hyvä mitä meillä on, mutta ei ainoa pahakaan.

      Toivon tänäänkin löytäväni uusia ajatuksia jonkun toisen ihmisen kokemusten kautta, löytäväni sen helmen joka jokaisessa uudessa ystävässä on, joka on jokaisessa päivässä odottamassa, kun vain ymmärrän ottaa vastaan avoimin mielin kaiken uuden ja heittää sen katkenneen ja tylsyneen veitseni roskien joukkoon ja lopettaa vanhojen lehtien lukemisen. Joka päivä ilmestyy uusi, uusin uutisin, tuorein sanoin ja ajatuksin.
      Ehkä seuraavassa avaamassasi sivussa on sinullekin jotain uutta, ehkä eilinen alkaa tuntumaan menneeltä päivältä tämän päivän rinnalla, vaikka ne muistot.... ennen oli....
      Toivossa tulevan päivän, tämä päiväkin on kaikkien huomisten muisto.

      Aukea aamu ja avaa mieleni vastaanottamaan uusia ajatuksia kuin lapsena jolloin mikään eilinen ei ollut vanhaa hyvä, vaan opittua ja mieleen painunutta josta ammennan koko ikäni, opittu aakaan ei unohdu.

      • Helena04

        Olipahan aamulleni avausta kerrakseen! Kiitos, Tuoksuvattu, hyvää sanailua! Mitäpä tässä vielä muuta sitten ihmettelemäänkään kuin... toivottelemaan kaikkea hyvää tällekin päivälle! Terveisin Helena


      • Catleija2
        Helena04 kirjoitti:

        Olipahan aamulleni avausta kerrakseen! Kiitos, Tuoksuvattu, hyvää sanailua! Mitäpä tässä vielä muuta sitten ihmettelemäänkään kuin... toivottelemaan kaikkea hyvää tällekin päivälle! Terveisin Helena

        Taitaa käydä niin, että ketjun lopussa kiitos seisoo. Menneitä muistellaan, mutta eteenpäinkin katsotaan. Ollaan elämässä kiinni. Mutta minkävärisin silmälasein katselemme. kai se on parasta, että kuitenkin kirkkaitten lasien läpi. Ei tässä iässä enää vaaleanpunaisia laita ja tummat lasit laitetaan vaan silloin kun otsoonikerros on ohut. Leppoisaa helmikuun päivää kaikille.


      • Helena04 kirjoitti:

        Olipahan aamulleni avausta kerrakseen! Kiitos, Tuoksuvattu, hyvää sanailua! Mitäpä tässä vielä muuta sitten ihmettelemäänkään kuin... toivottelemaan kaikkea hyvää tällekin päivälle! Terveisin Helena

        Kiitos Helena, jotain vanhaa, jotain uutta, me vain emme muutu, sama iloinen pilke silmässä ja uudet tuulet mielessä, eikä eilisen reppua oteta tänään selkään.
        Täällä ihmetellään, ikuinen probleema, joku sanoi sitä, kuka sanoi niin ja sekin sanoi sitä!

        Mitäpä me, kuten ennenkin, odotamme lauhkeita tuulia ja mielenkiintoisia kohtaamisia huomisissamme. Mukavaa lomaakin.


      • toisennikki
        Tuoksuvattu kirjoitti:

        Kiitos Helena, jotain vanhaa, jotain uutta, me vain emme muutu, sama iloinen pilke silmässä ja uudet tuulet mielessä, eikä eilisen reppua oteta tänään selkään.
        Täällä ihmetellään, ikuinen probleema, joku sanoi sitä, kuka sanoi niin ja sekin sanoi sitä!

        Mitäpä me, kuten ennenkin, odotamme lauhkeita tuulia ja mielenkiintoisia kohtaamisia huomisissamme. Mukavaa lomaakin.

        Olen aamuni kuluksi istunut hiljaa tietokoneen ääressä ettei vaimo herää. On vähän huonouninen.
        Rupesin lukemaan näitä seuraavia sivuja. Vähän kirjoittamaankin kun on toisia aika mielenkiintoisia kirjoituksia.
        Sitä vain ihmettelen että mitä varten ei oikeasti lueta mitä toinen on kirjoittánut. Sillä sitä riitaa syntyy kun on jo ennakko mielipide että tämä nimimerkki on kamala ja aina väärässä.
        Luetaan kerran oma kirjoitus läpi ja jos se on sekava korjataan ja tehdään yksinkertaisempi ja selvempi.
        (Kai tässä nyt neuvon juuri niin kuin en itse tee)


      • toisennikki
        toisennikki kirjoitti:

        Olen aamuni kuluksi istunut hiljaa tietokoneen ääressä ettei vaimo herää. On vähän huonouninen.
        Rupesin lukemaan näitä seuraavia sivuja. Vähän kirjoittamaankin kun on toisia aika mielenkiintoisia kirjoituksia.
        Sitä vain ihmettelen että mitä varten ei oikeasti lueta mitä toinen on kirjoittánut. Sillä sitä riitaa syntyy kun on jo ennakko mielipide että tämä nimimerkki on kamala ja aina väärässä.
        Luetaan kerran oma kirjoitus läpi ja jos se on sekava korjataan ja tehdään yksinkertaisempi ja selvempi.
        (Kai tässä nyt neuvon juuri niin kuin en itse tee)

        Innostuin tuosta KOHTAAMISESTA.
        Teksti ei viittaa sen kirjoittajaan vaan siihen että olen täällä kohdannut monenlaisia kirjoituksia. Niitä on ollut mielenkiintoista lukea.
        Pahoittelen että tökkäsin tämän väärään kohtaan.
        Näistä niitä väärinkäsityksiä syntyy kuten kuvasta näkyy.


      • toisennikki kirjoitti:

        Innostuin tuosta KOHTAAMISESTA.
        Teksti ei viittaa sen kirjoittajaan vaan siihen että olen täällä kohdannut monenlaisia kirjoituksia. Niitä on ollut mielenkiintoista lukea.
        Pahoittelen että tökkäsin tämän väärään kohtaan.
        Näistä niitä väärinkäsityksiä syntyy kuten kuvasta näkyy.

        Ihmettelen,että ihmettelijöitä on näin paljon ja katsojia vieläkin enemmän!
        Mutta niinhän sitä sanotaan, että maailmassa monta on ihmeellistä asiaa.


      • Anonyymi
        toisennikki kirjoitti:

        Innostuin tuosta KOHTAAMISESTA.
        Teksti ei viittaa sen kirjoittajaan vaan siihen että olen täällä kohdannut monenlaisia kirjoituksia. Niitä on ollut mielenkiintoista lukea.
        Pahoittelen että tökkäsin tämän väärään kohtaan.
        Näistä niitä väärinkäsityksiä syntyy kuten kuvasta näkyy.

        Kun täällä kirjoitetaan, kysytään ja vastataan, moni viesti on vailla vastausta, mutta ei ole kysyväkään, niin syntyy sekalainen keitos jossa syntyy epäselvyyksiä.
        Monet kirjoittajat ovat aikojen saatossa tutustuneet toisiinsa, tavanneetkin henkilökohtaisesti, kuten moni palstojen tapaamisissa mukana ollut voi todistaa.
        On vaikea sanoa kunkin kirjoittajan kohdalla mitä hän tarkoittaa kohtaamisella. Täällähän kirjoittajat kohtaavat toisiaan anonyymeinä, tuttuja nimimerkkeinä tai tuttuja ihan kasvokkainkin, kuka kuinkin.

        Ihania kohtaamisia on minulle tapahtunut elämäni aikana monilla rintamilla, monilla palstoilla ja poluilla. Yhtäkään en kadu. Eläisin monta kohtaamista uudelleenkin, mutta aika on vienyt mahdollisuuden. Monta täällä kohtaamaani henkilöä on tuolla bittien tavoittamattomissa, uudessa elämässä tai kuoleman takana, kuinka sen jokainen omalla mielellään pois nukkuneista mieltää.
        Kukaan meistä ei ole pysyvä, kaikille meille tulee päivä jolloin kohtaamiset päättyvät ka haudalla sanotaan ; Jälleennäkemisen toivossa.


    • Anonyymi

      tää puurosta mielenosoittaja on sotilas.
      Kuvia löytyy netistä missä on sotilaskavereidensa kanssa.
      Tuli tarkkailemaan paikkoja, että osaavat koordinoida hyökkäyksensä.
      Onneksi meidän ministerit puuttuivat peliin ja pistivät heti Suomalaiset sotilaamme kantamaan hänen laukkunsa ja tarjosivat hänelle varmasti loppuelämäkseen 5 tähden hotellimajoituksen.
      :)

    • Anonyymi

      Muistatteko tämän

      Suvakit yrittivät koota rahaa sossussa notkuvien ja vittuilevien matujen
      tapaamiseen joukkorahoituksella, tavoite jotain 60 000
      tuli tonni

      http://mesenaatti.me/sopu/

      1060 €
      Tavoite 60000 €
      Minimitavoite 37000 €

      Rahoitus on päättynyt 21.10.2015

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kuka on kasvattanut nämä Katkeroituneet kansalaiset?
      Opettiko äiti haukkumaan naapurin lapset kun niillä oli paikatut vaatteet ja muutenkin köyhiä mökkiläisiä?
      Äiti ja isä haukkuivat kaikki ne ihmiset joilla ei ollut samoja pöytätapoja kuin näillä, maahanmuuttajia joka lauseessa halveksivilla rikkailla kakaroilla joilla nyt on aikaa ja halua haukkua kaikki joilla eu ola niin hyvin kuin heillä itsellään? Taitaa olla omassa elämässä moni asia pielessä, kun pitää osoittaa vihaa joka käänteessä.
      Teitä pitää kyllä sääliä, henkinen elämänne on todella köyhää kun se ei muuhun riitä kuin maahanmuuttoon ja politiikkaan.

      • Anonyymi

        Hah, haukkuu muita siitä, mitä juuri itse tekee.


    • Anonyymi

      Vuonna 2015 tapahtunutta ruotivat nämä loppupään politiikkahöntit vielä. Ero ketjun alkupään osallistujiin on todella huikea.

    Ketjusta on poistettu 89 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      3
      1864
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      230
      1517
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      242
      1486
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      51
      1364
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1308
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      11
      1169
    7. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      283
      1139
    8. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      154
      1121
    9. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1113
    10. Trallalaa kesä on

      Helteinen ja kuuma. Hyvää huomenta. ☀️😊🫶🏼🍍❤️🐦‍⬛
      Ikävä
      190
      899
    Aihe