miten kova paikka

voi olla?

Seuraavanlainen tilanne:

Hyvän aikaa seurusteltuamme mies sanoi rakastavansa minua. Minä en pystynyt vielä samaan, vaan tuntui jotenkin että luottamusta pitäisi olla enemmmän ja tunteä toinen paremmin (mies ei ole hyvä "puhumaan" asioistaan). Joten oli aika ikävä tilanne. Yritin sanoa, että mulle se rakastaminen on todella suuri asia, ei "tykkäämisestä" seuraava. Mies totesi, että sitten kun sä olet valmis...

Mutta huomasin että se jonkun jäljen jätti. Miehelle rakastaminen tuntui olevan syvää toisesta pitämistä ja siinä kohtaa tunteemme olivat samat. Ehkä käytimme niistä vain eri sanoja. Olisiko asiasta pitänyt keskustella enemmän, ehkä?...

Nyt jäi mies kiinni toisen naisen kanssa ja syyksi ilmoitti että kun minä en tuntunut hänestä välittävän niin joku toinen ainakin välitti...

Siis voiko olla totta että vaikka mies tiesi minun välittävän hänestä, tuo yksi sana oli niin tärkeä (miehen vakuuutteluista huolimatta), että sen sanomattomuus "ajoi" tähän...Kuulostaa vähän tekosyyltä. Toki se on voinut aiheuttaa miehelle tunteen, ettei saakaan vastakaikua ja korjatakseen kolhun saanutta itsetuntoa hakee ihastumisen kautta sitä tunnetta, että hänestä välitetään. (mitä minä kyllä tein)...Välillä tuntui että hän jopa jollain tapaa "kosti" minulle...näytti että onpahan musta ainakin joku muu kiinnostunut (ja sanoo varmaan rakastavansa/rakastuvansa häneen)

Mitä mieltä miehet olette? Minun mielestä toista suhdetta ei voi heittää pelkästään tollasen piikkiin. Yhteen sanomattomaan sanaan, kun teoillakin näytin paljon hänestä välittäväni.

16

1160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rakastunut, etenkään vastarakastunut ihminen ei petä.

• kulunut...

jo puoli vuotta tai enemmän niin tuskin hän sinulle on missään vastuussa tekemisistään enää...

• scale

mieheltä tuota rakkauden tunnustusta tule kovin helpolla ja jos siinä tilanteessa ei saa vastakaikua, niin varmasti se satuttaa.
      Monasti miehet eivät näytä sitä päällepäin, koska silloin "menettäisi kasvonsa".
      Jos olette seurusteleet, jonkin aikaa mun mielestä voi noin sanoa.
      Kukapa sitä on oikea sanomaan missä vaiheessa ihastuminen muuttuu rakkaudeksi, hitto nehän on vaan sanoja.
      Olisi kiva tietää, kauanko te olitte olleet yhdessä, kun tuo tapahtui ja kauanko siitä meni kun mies kävi vieraissa?

• oltiin keretty

olemaan yhdessä (ei mun mielestä mikään järin pitkä aika vielä) ja ehkä kk tapahtumasta meni ja petti, en tiiä tarkalleen.

• scale
        oltiin keretty kirjoitti:

olemaan yhdessä (ei mun mielestä mikään järin pitkä aika vielä) ja ehkä kk tapahtumasta meni ja petti, en tiiä tarkalleen.

Tuo raja ja aina kun joku tuntee voivansa sanoa rakastavansa jotakuta, se on sanojalle varmasti todellisuutta. Vaikea mennä sellaiselle ihmiselle sanomaan, että luulet vaan.
        Mitä eroa sun omasta mielestä on tykkäämisellä ja rakastamisella noin konkreettisesti?
        Mun mielestä ne tarkoittavat hyvin pitkälle samaa asiaa.
        Pettämistä se ei silti oikeuta, mutta varmasti on osaltaan vaikuttanut asiaan.

• tarkoittaa
        scale kirjoitti:

Tuo raja ja aina kun joku tuntee voivansa sanoa rakastavansa jotakuta, se on sanojalle varmasti todellisuutta. Vaikea mennä sellaiselle ihmiselle sanomaan, että luulet vaan.
        Mitä eroa sun omasta mielestä on tykkäämisellä ja rakastamisella noin konkreettisesti?
        Mun mielestä ne tarkoittavat hyvin pitkälle samaa asiaa.
        Pettämistä se ei silti oikeuta, mutta varmasti on osaltaan vaikuttanut asiaan.

sitä että voi nähdä itsensä aina toisen kanssa, että kuolisi toisen puolesta, että hän olisi maailman tärkein ihminen minulle.

Eroaa kyllä jostakin tykkäämisestä ihan selkeästi.

Rakkautta lujittaa lojaalius ja rehellisyys, sekä toisen edun miettiminen omissa toimissaan. Kaikki näiden vastakohdat taas syövät sitä rakkauden tunnetta.

Rakastaminen on sitä , kun ensihuuma on haihtunut eli nähdään toinen sellaisena kun hän kaikkineen on, ja voidaan sanoa, että tekisin vuoksesi kaiken.

Jso toinen ei osaa raottaa omaa sydäntään, valehtelee tai pettää, kyllä se oma halu antaa itsestänsä kaiken aikalailla haalenee.

• heeetkinen...
        oltiin keretty kirjoitti:

Mitä miehen tekemiset kuuluu sinulle enää tuossa vaiheessa?

• scale
        tarkoittaa kirjoitti:

sitä että voi nähdä itsensä aina toisen kanssa, että kuolisi toisen puolesta, että hän olisi maailman tärkein ihminen minulle.

Eroaa kyllä jostakin tykkäämisestä ihan selkeästi.

Rakkautta lujittaa lojaalius ja rehellisyys, sekä toisen edun miettiminen omissa toimissaan. Kaikki näiden vastakohdat taas syövät sitä rakkauden tunnetta.

Rakastaminen on sitä , kun ensihuuma on haihtunut eli nähdään toinen sellaisena kun hän kaikkineen on, ja voidaan sanoa, että tekisin vuoksesi kaiken.

Jso toinen ei osaa raottaa omaa sydäntään, valehtelee tai pettää, kyllä se oma halu antaa itsestänsä kaiken aikalailla haalenee.

Mitäs jos se kaverikin tunsi noin?
        No joka tapauksessa teille on nyt noin käynyt ja se, että jos kaveri väittää vetäneensä herneen nenään, kun ei saanut noin herkässä asiassa vastakaikua, niin se on sille todellisuutta.
        Kysymys kuuluu, miten sinä itse suhtautuisit jos sanoisit poikaystävällesi rakastavasi tätä ja poikaystäväsi lupaisi kertoa heti kunhan tuntee samoin sua kohtaan.
        Pitäskö teidän muuten erota jos sä et reilun puolen vuoden seukkaamisen jälkeen tiedä vielä tunteistasi ja nyt kun homma tuntuu muutenkin lipeevän käsistä.
        Toki ymmärrän, että nyt sua vituttaa kun sälli on käyny vieraissa, mutta tunnekko sä ainoastaan vihaa kun sun omaisuuteesi on kajottu, vai siksi kun sun tunteita (joita sä et ole kertonut) on loukattu.
        Toivon kuitenkin, että tekin saatte sotkunne selvitettyä.
        Tsemppiä, mä häivyn nyt lasketteleen, hyvää viikonloppua kaikille.

• mutta
        scale kirjoitti:

No joka tapauksessa teille on nyt noin käynyt ja se, että jos kaveri väittää vetäneensä herneen nenään, kun ei saanut noin herkässä asiassa vastakaikua, niin se on sille todellisuutta.
        Kysymys kuuluu, miten sinä itse suhtautuisit jos sanoisit poikaystävällesi rakastavasi tätä ja poikaystäväsi lupaisi kertoa heti kunhan tuntee samoin sua kohtaan.
        Pitäskö teidän muuten erota jos sä et reilun puolen vuoden seukkaamisen jälkeen tiedä vielä tunteistasi ja nyt kun homma tuntuu muutenkin lipeevän käsistä.
        Toki ymmärrän, että nyt sua vituttaa kun sälli on käyny vieraissa, mutta tunnekko sä ainoastaan vihaa kun sun omaisuuteesi on kajottu, vai siksi kun sun tunteita (joita sä et ole kertonut) on loukattu.

tää aloittaja sanoi välittävänsä kumppanistaan todella paljon, ei vain ollut valmis vielä antamaan itsestään kaikkea kun ei ollut varma luottamuksesta (siitä, kohdellaanko hänen rakkauttaan arvokkaasti vai petetäänkö se).

Jos mies sitten syystä tai toisesta petti, kyllähän se pistää miettimään ja vahvistaa tunnetta, ettei toinen ole rakkauteni arvoinen.

Se, että toinen ei pysty vielä puolen vuoden seurustelun jälkeen sanomaan niin merkittäviä sanoja (mitä se aloittajalle tarkoittaa), on ihan normaalia. Joillain se kestää vuoden pari, etenkin jos rakastamisella tarkoittaa muutakin kuin "kovasti tykkäämistä".

Itsensä tekee helpommin rakastettavaksi siten, että on rehellinen toista kohtaan, kunnioittaa toista eikä satuta ja petä selän takana. Jos näin ei ole vaan toinen joutuu aavistelemaan ikäviä, ei rakkautta pääse syntymään.

• sanonut rakastavansa
        scale kirjoitti:

Jos pariskunta on seurustellut vaikka puolivuotta, vuoden, kaksi ja toinen ottaa "rakastamisen" esille, ja toinen ei ole vielä sen sanomiseen täysin valmis, tilanne on ikävä molempien kannalta, mutta ei olisi mitään syytä hermostua. Ihmiset kehittyy suhteessakin eri aikaan, seon vain hyväksyttävä.

Se, että toinen ei sitä vielä pysty sanomaan, ei tarkoita sitä etteikö toinen välittäisi kumppanistaan todella! Parempi olla rehellinen tunteissaan, kuin sanoa myös rakastavansa, koska niin "kuuluu sanoa". Mikään ei ole ikävämpää kuin kuulla kumppanin sanovan nuo sanat sitä välttämättä tarkoittamatta!

Jos toisella rakastan-sanan sanominen kestää pidempään, ei se oikeuta pettämään ja sen jälkeen sanomaan, että ei kai tää sua mitenkään loukkaa, ethän sä edes välitä musta/rakasta mua. Uskollisuus liittyy ihan siihen yhdessä olon sopimukseen ja toisen huomioimiseen omissa toimissaan.

Eihän aloittaja tarkoittanut ettei tunne mitään kumppaniaan kohtaan, vaan että välittää hänestä todella paljon. Joillekin se rakkaus on vaikea sana, syitäkin on monia.

Itse olen seurustellut tällä hetkellä tyttöystäväni kanssa puoli vuotta. Rakastan-sanaa ei kumpikaan ole vielä käyttänyt, mutta välitämme toisistamme kyllä (huumaakin vielä on). Jos hän nyt pettäisi minua, ei syytä todellakaan voisi laittaa sen piikkiin, että "eihän me vielä sanottu rakastavamme toisiamme, joten mitä tää nyt haittaa..."

• ..parempaa selitystä keksinyt. Aika naurettavaa. Tuskin tuo mies vielä tietää rakkaudesta mitään.

• Hörhö

eli se todellakin on vain tekosyy.

• ..o..

Eipä tuo oikeasti rakasta, löysi toisen ja yrittää syyllistää sinua että voi pistää poikki teidän jutun hyvällä omatunnolla. Ei kukaan tee tuollaista jos oikeasti välittää toisesta.

• riittää..

Miehesi vaikuttaa tekopyhältä selittelijältä. Hän on tehnyt tästä sanavalinnasta numeron, jotta se oikeuttaisi pettämiseen. Kusettaja-ainesta? Ole varovainen tällaisen miehen kanssa..

• MMies

Mikäs sen helpompaa kuin syyllistää muita omasta käytöksestään.

• kewi

vaikutta taas joltain testiltä ellei peräti provolta..

sen verran ristiriitaisia juttuja,,,

elikkäs jos mies on kertonut rakastavansa sinua
      niin miksi väität että hän ei puhu, tai se on hänelle vaikeaa,,onhan tuossa jo aikamoinen osoitus mieheltä,,

etkö itse vain saa suutasi auki niistä tunneasioista

vaikka teoilla voi tietysti itseään ilmaista mutta kyllä ne sanat miehenkin korvissa kuuluvat oikean ihmisen sanomana äärettömän hyvältä ja tärkeältä
      epätietoisuudessa eläminen on helkutin ikävää

ja se että lähdetään tuolle pettämislinjalle niin eipä oikeasti rakastunut niin tee,,kyllä varmaankin suhde käsitellään ensin ihan loppuun asti..

tai sitten mies on yksinkertaisesti tollukka...
      tai pelimies ,,ken tietää

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1608
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      67
      1571
    3. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      164
      1360
    4. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      66
      1237
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      106
      1191
    6. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      278
      1185
    7. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      60
      1049
    8. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      61
      1046
    9. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      89
      967
    10. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      57
      950
    Aihe