Mitä hyötyä lastenvalvojasta

Kysympä vaan

Mitä hyötyä minulle etänä on lastenvalvojasta, jos lähi vaatii muutoksia mm.tapaamisiin, vaikka kertaalleen olen kieltäytynyt papereita allekirjoittamasta?Nyt tuli jo toisen kerran lastenvalvojalta ehdotus samoihin muutoksiin, joista jo siis kieltäytynyt.Oman kaupunkini lastenvalvoja sanoi ettei lähivanhemman toivovat muutokset ole perusteltuja, mutta toisesta kaupungista eri lastenvalvojalta tulevassa kirjeessa taas kumotaan kaikki ja ollaan lähivanhemman tukena.Tää ihan kummallista vatkausta ja mietin mitä lähi keksii seuraavaksi.

44

3161

    Vastaukset

    • sentään;

      oikein virkamies, jonka pitäisi toimia puolueettomasti ja virkavastuulla.

      MUTTA osa ao. henkilöistä katsoo tehtäväksi olla naisen puolella ja tehdä etä-vanhemman elämästä helvettiä. VAIKKA todellinen tehtävä on vain ja ainoastaan olla lapsen edunvalvoja, kun vanhemmat sorvaavat sopimusta, sekä allekirjoituksellaan vahvistaa lapsen elatussopimus, ei sen enenpää, eikä sen vähempää.

      Saadaksesi asian tolalleen, eikä lapsen lähi-vanhempi ala omipäin ja vielä asuinpaikkansa lastenvalvojan avittamana, muuttamaan sopimusta, sinun on yksinkertaisesti mentävä oikeuteen, vielä vahvistamaan olemassa oleva sopimus, johon olet kaiketi tyytyväinen.

      Anna toisen kaivaa oma "hautansa" sillä syyksi oikeudessa omatoiminen sopimuksen muuttaminen ja/tai rikkominen katsotaan.

    • Jaana__

      Kyse on exäsi esittämästä ehdotuksesta, ei lastenvalvojan. Lastenvalvojan tehtävä ei ole ottaa kantaa - ainoastaan tarjota neuvotteluapua. Nyt sitten vastaehdotus kehiin.

      • Judas76

        Saattaa johtaa käräjille. Sinun tapauksessasi suuntaisin suoraan vahvistamaan olemassa olevan sopimuksenne.


    • riippuu toki

      siitäkin.

    • Pariton Isä

      ..on yksinkertaiseti olla neuvottelija. Hyöty on siinä että molemmille sopiva neuvoteltu lopputulos on parempi kuin sama tulos raastuvan kautta.

      Jollei lastenvalvoja osaa tehtäväänsä, hän on hyödytön.

      • Ketjun aloittaja

        koskee lapsen tapaamisien harventamista ja yhteishuollon muuttamista yksinhuolloksi tai siis näitä lähi toivoo.Kummastuttaa vain että kun kotipaikkani lastenvalvoja oli sitä mieltä siellä käydessäni, että lähivanhemman esittämät muutokset eivät ole lapsen edun mukaisia ja kuitenkin ne on yhdessä lähivanhemman lastenvalvojan(eri ihminen siis) kanssa laadittuja.Tämän takia tuntuu että lähivanhemman lastenvalvoja on jollakin tapaa puolueellinen, vaikka pitäisi olla ymmärtääkseni täysin puoleeton ja ajaa vain lapsen etua.


      • Jaana__
        Ketjun aloittaja kirjoitti:

        koskee lapsen tapaamisien harventamista ja yhteishuollon muuttamista yksinhuolloksi tai siis näitä lähi toivoo.Kummastuttaa vain että kun kotipaikkani lastenvalvoja oli sitä mieltä siellä käydessäni, että lähivanhemman esittämät muutokset eivät ole lapsen edun mukaisia ja kuitenkin ne on yhdessä lähivanhemman lastenvalvojan(eri ihminen siis) kanssa laadittuja.Tämän takia tuntuu että lähivanhemman lastenvalvoja on jollakin tapaa puolueellinen, vaikka pitäisi olla ymmärtääkseni täysin puoleeton ja ajaa vain lapsen etua.

        Ei lastenvalvoja voi tietää tai ottaa kantaa mikä on lapsen etu - se on teidän tehtävä. Äidin esitys on yksinhuolto/harvemmat tapaamiset - isän näkemys yhteishuolto/laajemmat tapaamiset. Siinä sitten pähkäilette - tai pyydätte päätös oikeusteitse. Miksi syytät lastenvalvojaa kun kyse on exäsi toiminnasta?


      • Ketjun aloittaja
        Jaana__ kirjoitti:

        Ei lastenvalvoja voi tietää tai ottaa kantaa mikä on lapsen etu - se on teidän tehtävä. Äidin esitys on yksinhuolto/harvemmat tapaamiset - isän näkemys yhteishuolto/laajemmat tapaamiset. Siinä sitten pähkäilette - tai pyydätte päätös oikeusteitse. Miksi syytät lastenvalvojaa kun kyse on exäsi toiminnasta?

        Lastenvalvoja perustelee minulle asiat tukien äidin näkökulmaa.Lisäksi olen jo kertaalleen kieltäytynyt muuttamaan alku.per.sop. ja nyt lastenvalvoja tiedostelee taas, millaisen sopimuksen isänä haluaisin, vaikka vasta viime vuoden lopussa ilmoitin, etten halua alkuperäiseen muutoksia.Tiedän että syy viimekädessä tosiaankin exässä, mutta olen kuvitellut lastenvalvojan ammattinsa puolesta, tukevan vanhemmuuden jatkumista ja toimia lapsen edun mukaisesti, koska ainahan vanhemmat eivät niin osaa tehdä.Lähivanhemmanhan kuuluu lain mukaan tukea etävanhemman ja lapsen välistä suhdetta, sitä edistävästi ja jos lähi ei sitä tee ja lastenvalvoja sen tietää, eikö hän voisi siitä lähivanhemmalla kertoa ja saada lähivanhemman miettimään mitä onkaan tekemässä ja toimia vaikka sitten jarrumiehenä.


      • Sädetikku
        Ketjun aloittaja kirjoitti:

        koskee lapsen tapaamisien harventamista ja yhteishuollon muuttamista yksinhuolloksi tai siis näitä lähi toivoo.Kummastuttaa vain että kun kotipaikkani lastenvalvoja oli sitä mieltä siellä käydessäni, että lähivanhemman esittämät muutokset eivät ole lapsen edun mukaisia ja kuitenkin ne on yhdessä lähivanhemman lastenvalvojan(eri ihminen siis) kanssa laadittuja.Tämän takia tuntuu että lähivanhemman lastenvalvoja on jollakin tapaa puolueellinen, vaikka pitäisi olla ymmärtääkseni täysin puoleeton ja ajaa vain lapsen etua.

        Ei tuollaisia asioita noin vain muuteta esityksillä. Pitää olla vahvat perusteet, jopa oikeudessa: nimenomaan "lasten edun puolesta". Jos teillä on vahvistettu voimassaoleva sopimus, sinuna antaisin asian olla, kun kerran olet kantasi ilmoittanut. Jos exäsi vie asian oikeuteen, hänellä pitää olla todella vahvat perusteet asialle ja siinä vaiheessa yleensä asianajaja jo kertoo mahdollisuuksista "voittaa". Yleensähän nämä muutosasiat sisältävät aina uhkauksia oikeudella ja asiaan perehtymätön voi kyllä mennä siihenkin koukkuun....

        Jos voimassa olevaa sopimusta ei ole, tee lastenvalvojasi kanssa vastaehdotus ja sitten alatte fiilamaan niistä sopivaa.

        Exäsi asioita hoitanut lastenvalvoja on kuullut vain hänen kantansa ja perustelunsa asioihin ja jo siksikin voi uskoa olevansa lapsen edun asialla...


      • Pettynyt

        Tampereella ainakin yksi lastenvalvoja, joka on todella onneton, vaikka kuinka tuo tositteet ja perustelee asiat, niin siltikään LV ei osaa/voi tehdä päätöstä eikä anna kannanottoa vastapuolelle näkemyksestään.
        Käytännössä aina lähi(äidin) asialla, vaikka minulla ydinperheessä lapsia heikommassa taloudellisessa tilanteessa.

        Omakohtaisien kokemuksien myötä voin todeta, että aikaa säästyy kun menee samantien oikeuteen.


      • Jaana__
        Pettynyt kirjoitti:

        Tampereella ainakin yksi lastenvalvoja, joka on todella onneton, vaikka kuinka tuo tositteet ja perustelee asiat, niin siltikään LV ei osaa/voi tehdä päätöstä eikä anna kannanottoa vastapuolelle näkemyksestään.
        Käytännössä aina lähi(äidin) asialla, vaikka minulla ydinperheessä lapsia heikommassa taloudellisessa tilanteessa.

        Omakohtaisien kokemuksien myötä voin todeta, että aikaa säästyy kun menee samantien oikeuteen.

        Lastenvalvoja ei voi tehdä minkäänlaisia päätöksiä tai ottaa kantaa - kyse on vanhempien välisestä asiasta. Miksi ihmeessä se on lastenvalvojan vika jos on jääräpäinen exä - ja miksi hänen pitäisi esittää kannanottojasi exälle? Oikeuslaitos voi tehdä päätöksiä - tai sitten vanhemmat.


      • Anonyymi
        Sädetikku kirjoitti:

        Ei tuollaisia asioita noin vain muuteta esityksillä. Pitää olla vahvat perusteet, jopa oikeudessa: nimenomaan "lasten edun puolesta". Jos teillä on vahvistettu voimassaoleva sopimus, sinuna antaisin asian olla, kun kerran olet kantasi ilmoittanut. Jos exäsi vie asian oikeuteen, hänellä pitää olla todella vahvat perusteet asialle ja siinä vaiheessa yleensä asianajaja jo kertoo mahdollisuuksista "voittaa". Yleensähän nämä muutosasiat sisältävät aina uhkauksia oikeudella ja asiaan perehtymätön voi kyllä mennä siihenkin koukkuun....

        Jos voimassa olevaa sopimusta ei ole, tee lastenvalvojasi kanssa vastaehdotus ja sitten alatte fiilamaan niistä sopivaa.

        Exäsi asioita hoitanut lastenvalvoja on kuullut vain hänen kantansa ja perustelunsa asioihin ja jo siksikin voi uskoa olevansa lapsen edun asialla...

        Lastenvalvolla ei ole mitään oikeutta ottaa kantaa mahdollisen sopimuksen sisältöön- ei ole asianosainen, sopimusosapuoli- ja oikeustoimikelpoinen. Lastenvalvoja ei osannut perustella miksi lapset eivät voi olla yhteydessä isäänsä, asua- ja/ tai tavata isäänsä yhtenäkään arkipäivänä, arki- ja juhlapäivänä, pyhänä vuodessa. "Minun ei tarvitse lastenvalvojana perustella kantaani, mikäli et suostu äidin kaikkiin vaatimuksiin et saa koskaan mitään ja tule näkemään koskaan lapsiasi. Ulos molemmat. Neuvottelut päättyvät tähän ja niitä ei enää koskaan jatketa lastenvalvojalla"


      • Anonyymi
        Jaana__ kirjoitti:

        Lastenvalvoja ei voi tehdä minkäänlaisia päätöksiä tai ottaa kantaa - kyse on vanhempien välisestä asiasta. Miksi ihmeessä se on lastenvalvojan vika jos on jääräpäinen exä - ja miksi hänen pitäisi esittää kannanottojasi exälle? Oikeuslaitos voi tehdä päätöksiä - tai sitten vanhemmat.

        Koska valehtelee ja uhkailee lapsen isää- "Suomessa ei käytetä vuoroasumista lapsen tapaamisoikeudesta sovittaessa tai päätettäessä, Minun ei tarvitse lastenvalvojana perustella kantaani lapsen edusta, mikäli et suostu äidin kaikkiin vaatimuksiin et tule saamaan koskaan mitään ja näkemään koskaan lapsiasi. Ulos molemmat. Neuvottelut päättyvät tähän ja niitä ei enää koskaan jatketa lastenvalvojalla"


    • mayanna

      Hmm... Meillä tässä kunnassa noita asioita hoitaa henkilö sosiaalitoimistossa nimikkeellä edunvalvoja. Lienee sama työsarka kuin lastenvalvoja-nimikkeellä työskentelevällä. Hänen kanssaan olemme asioineet, ja hän on nimenomaan ollut Lapsen edun valvojan ominaisuudessa noissa keskustelussa. Kyllä hän voi ottaa kantaa. Jos toinen vanhemmista esittää jotain ihan mahdottoman typerää, tuon edunvalvojan tehtävä on nimenomaan sanoa, että hohop... tämä ei ole lapsen edun mukaista.
      Hän ei kuitenkaan voi tehdä Päätöksiä vanhempien puolesta, eikä saisi asettua kummankaan vanhemman "puolelle", vaan katsoa asiaa nimenomaan lapsen kannalta. Hän voi toimia "välittäjänä" vanhempien välillä, jotta he pääsisivät keskenään yhteisymmärrykseen ilman oikeudenkäyntejä. Jos molemmat vanhemmat ajattelevat lastensa parasta, silloin he kuuntelevat edunvalvojaa/lastenvalvojaa, jonka pitäisi ammattinsa puolesta osata löytää se lapsen kannalta paras vaihtoehto.

      Tämä on varmaan helpompaa siinä tapauksessa, että asioidaan yhden ja ainoan lastenvalvojan kanssa samalla paikkakunnalla. Käsittääkseni, jos valvojia on kummankin vanhemman paikkakunnalla, näiden pitäisi jotenkin tehdä yhteistyötä?

      • Ketjun aloittaja

        Niin minunkin mielestäni pitäisi tehdä yhteistyötä ja samaa mieltä on minun alueeni lastenvalvoja, vaan lähivanhemman lastenvalvoja on lähestynyt viimeksi kirjeellä suoraan minua, lastenvalvojani ohi ja tätä lh kummasteli.Siis pitäisi tehdä yhteistyötä, mutteivat tee.
        Toisekseen, minun lastenvalvoja teki minulle ehdotuksia tapaamisen ja huoltoasian suhteen vaikkaminä itsenäisesti ne päätökset tein.Samaa olen olettanut lähivanhemman lv:lta, mutta ilmeisesti siellä päin toimitaan hieman toisin.Että sanoisin yhteenvetona, että yksilöllistä.Tuntuu siltä että jos lähivanhemman "naama miellyttää" enemmän, kuin hänen puheiden perustella minun, voidaan toimia myös hyvien tapojen vastaisesti;)Niin ja ne hyvät tavat oli toimia mm. yhteistyössä toisen LV.n kanssa.


      • namiskukkeli

        mielenkiintoista ettei lapseni äitiä ole pyydetty edes vahvistamaan, elatuapu päätöst. vaan lastenvalvoja on itse tehnyt päätöksn ettei sitä hyväksytä; vaikka äiti olisi eri mieltä asiasta. ja koska lastenvalvoja ei hyväksy päätöstä; ei kelakaan maksa elatuapu tukia. näin yritetään pakotta vanhemmat väkisin käräjille; vaikka kumpikaan ei ole sopimukseen tyytymätön.


      • vanhemmat
        namiskukkeli kirjoitti:

        mielenkiintoista ettei lapseni äitiä ole pyydetty edes vahvistamaan, elatuapu päätöst. vaan lastenvalvoja on itse tehnyt päätöksn ettei sitä hyväksytä; vaikka äiti olisi eri mieltä asiasta. ja koska lastenvalvoja ei hyväksy päätöstä; ei kelakaan maksa elatuapu tukia. näin yritetään pakotta vanhemmat väkisin käräjille; vaikka kumpikaan ei ole sopimukseen tyytymätön.

        voivat halutessaan tehdä yhteisen hakemuksen käräjäoikeudelle "ilman lastenvalvojaa"- ja pyytää yhteisellä haemuksella käräjäoikeuden vahvistusta, päätöstä ilman lastenvalvojan suostumusta kansliapäätöksenä vanhempien haluamalla tavoin,
        jolloin käräjäoikeus antaa vanhempien hakemuksen mukaisen päätöksen- tätä mahdollisuutta toimia ilman sosiaalitoimen/ lastenvalvojaa nämä "lastenvalvojat" ym. sekopäätet eivät vanhemmille kerro, halua paljastaa. Käräjäoikeudesta on saatava valmiita kaavakkeita; rasti ruutuun meneyelmällä- yksinkertaista
        eikä maksa mitään tai muutaman hassun kympin-


      • vanhempien
        namiskukkeli kirjoitti:

        mielenkiintoista ettei lapseni äitiä ole pyydetty edes vahvistamaan, elatuapu päätöst. vaan lastenvalvoja on itse tehnyt päätöksn ettei sitä hyväksytä; vaikka äiti olisi eri mieltä asiasta. ja koska lastenvalvoja ei hyväksy päätöstä; ei kelakaan maksa elatuapu tukia. näin yritetään pakotta vanhemmat väkisin käräjille; vaikka kumpikaan ei ole sopimukseen tyytymätön.

        ei tarvitse tehdä mitään sopimuksia lapsia koskevassa asiassa; vanhemmat voivat jättää kaikki sopimukset tekemättä- myös elatusapu. Mikään laki ei pakota vanhempia sopimaan lastensa asioista kirjallisessa menettelyssä tuomioistuimessa ja/ tai lastenvalvojalla mikäli vanhemmat näin itse päättävät-


      • lastenvalvojalla
        namiskukkeli kirjoitti:

        mielenkiintoista ettei lapseni äitiä ole pyydetty edes vahvistamaan, elatuapu päätöst. vaan lastenvalvoja on itse tehnyt päätöksn ettei sitä hyväksytä; vaikka äiti olisi eri mieltä asiasta. ja koska lastenvalvoja ei hyväksy päätöstä; ei kelakaan maksa elatuapu tukia. näin yritetään pakotta vanhemmat väkisin käräjille; vaikka kumpikaan ei ole sopimukseen tyytymätön.

        ei ole oikeutta ottaa kantaa viranhoidossaan vanhempien välisiin lapsiansa koskeviin kesinäisiin- ja vapaaehtoisiin sopimusasioihin;
        eli lastensa huoltoa, asumista/ tapaamisoikeutta, tiedoksisaantoa,
        elatusta ym. koskevassa asiassa-
        lastenvalvojalla ei ole oikeutta ottaa myöskään kantaa vanhempien välisiin lapsiansa koskeviin keskinäisiin-
        ja vapaaehtoisiin sopimuksiin ja/ tai sopimuksen sisältöön, eli ei ole oikeutta laatia viranhoidossaan edellä mainittuja sopimuksia
        vanhempien puolesta. Vanhemmat tekevät itse mahdollisen
        keskinäisen sopimuksen lastensa asioista, jonka sitten tuomioistuin
        tai lastenvalvoja vahvistuttaa viranhoidossaan vanhempien
        haluamalla tavalla vanhempien pyynnöstä/ hakemuksesta lapsen
        edun- ja oikeuksien mukaisena, piste.


      • Anonyymi

        On vanhempien tehtävä toimia lapsen edun mukaisesti. Lastenvalvoja- ja/ tai mahdollinen edunvalvoja ei voi vedota lapsen etuun, koska tällöin puuttuu vanhempien toimivaltaan eli vanhempien välisten keskinäisten- ja vapaaehtoisten mahdollisten sopimusten sisältöön eli rikokseen viranhoidossaan.. Eikä sosiaalitoimessa ole mitään lapsen edunvalvojaa- sen määrää hakemuksesta käräjäoikeus, joka ei ole kunnan sosiaalitoimessa joten ei kannata jauhaa pelkkää paskaa, josta ei mitään tietotaitoa.


    • Anonyymi

      Ei mitään hyötyä, kuten ei muillekaan, Aiempi sopimus on voimassa niin kauan kunnes teette uuden, tai jompi kumpi menee oikeuteen.

      • Anonyymi

        Määräaikaisia "sopimuksia" ei lainsäädännössä edes tunneta- mahdolliset sopimukset laaditaan aina, kunnes lapset osaltaan täyttävät 18-vuotta ( ei suoriteta lapsen 18- vuotispäivänä lapsen elatusta) tai toisin vanhempien kanssa yhdessä sovitaan.. Terveiset lasten vieraannuttaa valvojille!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Määräaikaisia "sopimuksia" ei lainsäädännössä edes tunneta- mahdolliset sopimukset laaditaan aina, kunnes lapset osaltaan täyttävät 18-vuotta ( ei suoriteta lapsen 18- vuotispäivänä lapsen elatusta) tai toisin vanhempien kanssa yhdessä sovitaan.. Terveiset lasten vieraannuttaa valvojille!!!

        Lainsäädännössä tunnetaan määräaikaisen sopimuksen käsite. Kanattaa ottaa selvää asioista. Esim vuokrasopimus voi olla määräaikainen. Lasten asioista vanhemmat voivat tehdä vaikka yhden päivän mittaisia sopimuksia, jos he haluavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lainsäädännössä tunnetaan määräaikaisen sopimuksen käsite. Kanattaa ottaa selvää asioista. Esim vuokrasopimus voi olla määräaikainen. Lasten asioista vanhemmat voivat tehdä vaikka yhden päivän mittaisia sopimuksia, jos he haluavat.

        Määräaikaisia "sopimuksia" ei lainsäädännössä edes tunneta- mahdolliset sopimukset laaditaan aina, kunnes lapset osaltaan täyttävät 18-vuotta ( ei suoriteta lapsen 18- vuotispäivänä lapsen elatusta) tai toisin vanhempien kanssa yhdessä sovitaan.. Terveiset lasten vieraannuttaa valvojille!!!


      • Anonyymi

        Hei, voisitko vastata, että oletko sinä se muilla palstoilla sosiaalityöntekijä Tiina Tuokko-niminen/nimimerkillä esiintyvä henkilö? Juttusi ovat yhtä epäloogisia kuin hänellä vai tunnetteko vain toisenne ja siksi juttunne 100% samanlaisia. Teillehän voisi tehdä hyvää tavata ja voisitte yhdessä miettiä, mistä saisitte apua ongelmaanne??


    • Anonyymi

      Vanhemmat voivat sopia nämä asiat keskenään, ja lastenvalvoja voi vahvistaa tämän sopmuksen, niin sitten sillä paperilla saa tukia, jos on oikeutettu tukiin, mutta muussa tapauksessa ei oikeastaan tarvita....

      • Anonyymi

        Sen sopimuksen voi tehdä vaikka määräaikaiseksi, jos vanhemmat haluavat yhdessä tehdä. Sopimuksethan voivat olla määräaikaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen sopimuksen voi tehdä vaikka määräaikaiseksi, jos vanhemmat haluavat yhdessä tehdä. Sopimuksethan voivat olla määräaikaisia.

        Määräaikaisia "sopimuksia" ei lainsäädännössä edes tunneta- mahdolliset sopimukset laaditaan aina, kunnes lapset osaltaan täyttävät 18-vuotta ( ei suoriteta lapsen 18- vuotispäivänä lapsen elatusta) tai toisin vanhempien kanssa yhdessä sovitaan.. Terveiset lasten vieraannuttaa valvojille!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Määräaikaisia "sopimuksia" ei lainsäädännössä edes tunneta- mahdolliset sopimukset laaditaan aina, kunnes lapset osaltaan täyttävät 18-vuotta ( ei suoriteta lapsen 18- vuotispäivänä lapsen elatusta) tai toisin vanhempien kanssa yhdessä sovitaan.. Terveiset lasten vieraannuttaa valvojille!!!

        Lainsäädännössä tunnetaan käsite määräaikainen sopimus. Vanhemmat voivat sopia lastensa asiat vaikka joka päivälle erikseen.

        https://www.minilex.fi/a/määräaikainen-sopimus-ja-sen-irtisanominen


      • Anonyymi

        Olet itse väärässä. Määräaikaisia "sopimuksia" ei lainsäädännössä edes tunneta- mahdolliset sopimukset laaditaan aina, kunnes lapset osaltaan täyttävät 18-vuotta ( ei suoriteta lapsen 18- vuotispäivänä lapsen elatusta) tai toisin vanhempien kanssa yhdessä sovitaan.. Terveiset lasten vieraannuttaa valvojille!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet itse väärässä. Määräaikaisia "sopimuksia" ei lainsäädännössä edes tunneta- mahdolliset sopimukset laaditaan aina, kunnes lapset osaltaan täyttävät 18-vuotta ( ei suoriteta lapsen 18- vuotispäivänä lapsen elatusta) tai toisin vanhempien kanssa yhdessä sovitaan.. Terveiset lasten vieraannuttaa valvojille!!!

        Olen itse sopinut määräaikaisia sopimuksia ja ne ovat kaikki lainmukaisia. Itse asiassa myös lapsen 18 vuoteen asti tehty sopimus on määräaikainen. Voisitko selvitellä itsellesi käsitteiden merkityksiä? Olet selkeästi asioista pihalla kuin lumiukko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen itse sopinut määräaikaisia sopimuksia ja ne ovat kaikki lainmukaisia. Itse asiassa myös lapsen 18 vuoteen asti tehty sopimus on määräaikainen. Voisitko selvitellä itsellesi käsitteiden merkityksiä? Olet selkeästi asioista pihalla kuin lumiukko

        Olet itse väärässä. Määräaikaisia "sopimuksia" ei lainsäädännössä edes tunneta- mahdolliset sopimukset laaditaan aina, kunnes lapset osaltaan täyttävät 18-vuotta ( ei suoriteta lapsen 18- vuotispäivänä lapsen elatusta) tai toisin vanhempien kanssa yhdessä sovitaan.. Terveiset lasten vieraannuttaa valvojille!!! En ole koskaan tehnyt sopimuksia - lapsen etu on yhteishuolto, vuoroasuminen, ei elatusta!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet itse väärässä. Määräaikaisia "sopimuksia" ei lainsäädännössä edes tunneta- mahdolliset sopimukset laaditaan aina, kunnes lapset osaltaan täyttävät 18-vuotta ( ei suoriteta lapsen 18- vuotispäivänä lapsen elatusta) tai toisin vanhempien kanssa yhdessä sovitaan.. Terveiset lasten vieraannuttaa valvojille!!! En ole koskaan tehnyt sopimuksia - lapsen etu on yhteishuolto, vuoroasuminen, ei elatusta!!!

        lapsen 18 vuoteen asti tehty sopimus on myös määräaikainen. Se ei ole lopun elämää oleva sopimus eli jatkuvasti voimassa, koska loppuu määräaikana eli silloin kun lapsi täyttää 18 v.. voisitko selvitellä itsellesi käsitteiden merkityksiä? Olet selkeästi asioista pihalla kuin lumiukko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lapsen 18 vuoteen asti tehty sopimus on myös määräaikainen. Se ei ole lopun elämää oleva sopimus eli jatkuvasti voimassa, koska loppuu määräaikana eli silloin kun lapsi täyttää 18 v.. voisitko selvitellä itsellesi käsitteiden merkityksiä? Olet selkeästi asioista pihalla kuin lumiukko

        Olet itse väärässä. Määräaikaisia "sopimuksia" ei lainsäädännössä edes tunneta- mahdolliset sopimukset laaditaan aina, kunnes lapset osaltaan täyttävät 18-vuotta ( ei suoriteta lapsen 18- vuotispäivänä lapsen elatusta) tai toisin vanhempien kanssa yhdessä sovitaan.. Terveiset lasten vieraannuttaa valvojille!!! En ole koskaan tehnyt sopimuksia - lapsen etu on yhteishuolto, vuoroasuminen, ei elatusta!!!


      • Anonyymi

        Ei ole- onko sinulla? Olet itse väärässä. Määräaikaisia "sopimuksia" ei lainsäädännössä edes tunneta- mahdolliset sopimukset laaditaan aina, kunnes lapset osaltaan täyttävät 18-vuotta ( ei suoriteta lapsen 18- vuotispäivänä lapsen elatusta) tai toisin vanhempien kanssa yhdessä sovitaan.. Terveiset lasten vieraannuttaa valvojille!!! En ole koskaan tehnyt sopimuksia - lapsen etu on yhteishuolto, vuoroasuminen, ei elatusta!! "ei ole mitään valtaa vanhempien asioihin lastensa suhteen"- Perätön lausuma lapsen olosuhteista annettu 27.5.2008 - isänä isättömänä ilman omia lapsia? 😚🤣🤣🤣😗


      • Anonyymi

        Niin, eli jos missä tahansa sopimuksessa lukee, että voimassa johonkin päivään asti, niin se tarkoittaa, että sopimus on määräaikainen. Miten joku ei vaan ymmärrä asiaa?


      • Anonyymi

        Olet itse väärässä. Määräaikaisia "sopimuksia" ei lainsäädännössä edes tunneta- mahdolliset sopimukset laaditaan aina, kunnes lapset osaltaan täyttävät 18-vuotta ( ei suoriteta lapsen 18- vuotispäivänä lapsen elatusta) tai toisin vanhempien kanssa yhdessä sovitaan.. Terveiset lasten vieraannuttaa valvojille!!! En ole koskaan tehnyt sopimuksia - lapsen etu on yhteishuolto, vuoroasuminen, ei elatusta!! "ei ole mitään valtaa vanhempien asioihin lastensa suhteen"- Perätön lausuma lapsen olosuhteista annettu 27.5.2008 - isänä isättömänä ilman omia lapsia? 😚🤣🤣🤣😗


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, eli jos missä tahansa sopimuksessa lukee, että voimassa johonkin päivään asti, niin se tarkoittaa, että sopimus on määräaikainen. Miten joku ei vaan ymmärrä asiaa?

        Olet itse väärässä. Määräaikaisia "sopimuksia" ei lainsäädännössä edes tunneta- mahdolliset sopimukset laaditaan aina, kunnes lapset osaltaan täyttävät 18-vuotta ( ei suoriteta lapsen 18- vuotispäivänä lapsen elatusta) tai toisin vanhempien kanssa yhdessä sovitaan.. Terveiset lasten vieraannuttaa valvojille!!! En ole koskaan tehnyt sopimuksia - lapsen etu on yhteishuolto, vuoroasuminen, ei elatusta!! "ei ole mitään valtaa vanhempien asioihin lastensa suhteen"- Perätön lausuma lapsen olosuhteista annettu 27.5.2008 - isänä isättömänä ilman omia lapsia? 😚🤣🤣🤣😗


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lainsäädännössä tunnetaan käsite määräaikainen sopimus. Vanhemmat voivat sopia lastensa asiat vaikka joka päivälle erikseen.

        https://www.minilex.fi/a/määräaikainen-sopimus-ja-sen-irtisanominen

        Pyydettyä sivua ei löytynyt- eli määräaikaisia sopimuksia lapsen elatuksesta ei ole eikä löytynyt!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyydettyä sivua ei löytynyt- eli määräaikaisia sopimuksia lapsen elatuksesta ei ole eikä löytynyt!!!

        harmi,ettet osaa käyttää nettiä. Ohessa mainitulta sivulta
        (https://www.minilex.fi/a/määräaikainen-sopimus-ja-sen-irtisanominen) suoraan kopioitu teksti:

        Määräaikainen sopimus solmitaan nimensä mukaisesti määräajaksi, jolloin se päättyy sovittuna aikana. Osapuolilla ei lähtökohtaisesti ole irtisanomisoikeutta, vaan luottamusta järjestelyn pysyvyyteen suojataan.

        Lainsäädännössä on kuitenkin poikkeustapauksia, jotka oikeuttavat määräajaksi tehdyn sopimuksen irtisanomiseen. Esimerkiksi määräaikaisen vuokrasopimuksen irtisanominen on mahdollista kun on kyse terveyssyistä, opinnoista, työstä tai puolison työstä toisella paikkakunnalla tai muusta näihin verrattavasta syystä silloin, kun sopimuksessa pysyminen olisi kohtuutonta. Vastaavasti vuokranantajallakin on oikeus tietyin edellytyksin irtisanoa määräaikainen vuokrasopimus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyydettyä sivua ei löytynyt- eli määräaikaisia sopimuksia lapsen elatuksesta ei ole eikä löytynyt!!!

        määräaikainen = ennalta sovitun ajan mittainen; ennalta sovitun ajan voimassa oleva

        -Esimerkiksi elatusavusta sopiminen siihen asti, kun lapsi on 18 v on määräaikainen sopimus. Sopimuksen voi toki sopia määräaikaiseksi lyhyemmällekin ajalle ja lapsen huoltoa, asumista/ tapaamis-oikeutta, elatusta ym. koskevat sopimukset ovat yksinomaan vanhempien keskinäisiä- ja vapaaehtoisia sopimuksia, jotka joko tuomioistuin tai lastenvalvoja molempien vanhempien pyynnöstä vahvistuttaa.


      • Anonyymi

        Olet itse todennut, että kaikki lausunnot ovat lähtökohtaisesti valheellisia ja ne pitää todistaa todeksi.
        Miksi noudatat valheellisen lausunnon mukaista päätöstä eli onko tämä joku tekosyy, ettei sinun tarvitse vain olla "lastesi" kanssa? Mikset vain sano, ettet halua olla heidän kanssaan?


      • Anonyymi

        Siinä ei ole mitään ongelmaa, sillä siksihän hän otti sinusta eron ja lapsetkin mukaansa. Hän ei sis halua, että olet lastesi kanssa missään tekemisissä.


        Ongelma onkin juuri siinä, että miksi noudatat hänen tahtoaan, jos lausunto on perätön.


      • Anonyymi

        Se on totta, sillä he eivät halua sinun olevan "lastesi" kanssa!

        Mutta jos tosiaan se lausunto on perätön, niinkuin varmaan onkin, koska kaikki lausunnothan ovat totuudenvastaisia, ennenkuin ne on todistettu totuudeksi, niin miksi noudatat perätöntä eli laitonta lausuntoa? Miksi siis tottelet "lastesi" äidin tahtoa, jos hän perustelee sitä laittomalla asialla??


    Ketjusta on poistettu 30 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2823
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      21
      1031
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      993
    Aihe