Panacod moka.

Lievästi v*tuttaa

    Ongelma on tämän kaltainen. Perjantaina olin vähän juhlimassa, kun intistä viikonloppuvapaalle pääsin. Lauantai aamuna ihan törkeä kanuuna, eli krapula. Olin kaverin luona yötä, joka asuu kotona. Tämän äiti syö panacodia johonkin ranne särkyyn. Aamulla puoli koomassa pyysin jotain päänsärkylääkettä ja kaveri lähti hakemaan ja toi särkylääkkeen ja lasin vettä. Siispä ne vetäisin. Vähän jälkeenpäin kertoi ettei ollu kun äidin panacodeja.
Nonnii tää tästä vielä puuttukin. Googlasin panacodin ja HuUUmehan se on jollei resetillä sitä ole saanut. Kyllä ottaa päähän.
Olen intissä sotilaspoliisi koulutuksessa ja siellä on pakollinen huumetesti jossain vaiheessa. En siis yhtään tiedä milloin, veikkaisin kuukauden sisällä, saattaa kuitenkin mennä pitempääkin. Kuinkakohan pitkään kyseinen lääke näkyy testeissä.

30

24910

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se nyt sentään

      sellainen huume ole!! Eihän siihen ole edes huumereseptiä!! Ei varmaankaan kuule näy minkäänmoisessa testissä ... ole nyt vaan ihan huoletta

      • määrättiin panacodia

        viisaudenhampaiden poiston yhteydessä mahdolliseen jälkisärkyyn.


    • elle.a.

      On kumma jos se huumeeks luokitellaan, sitä kun määräillään mun kokemuksen mukaan vähän joka vaivaan. Ei siitä tule kun vähän paha olo ja huimausta ja mihinkään kipuun ei tunnu auttavan. Itsellä löytyy kymmenittäin panacodeja leikkausten, hammaslääkärikäyntien ja selkäkipujen jäljiltä, laatikon pohjalla lojuvat, kun ei niistä ole hyötyä mihinkään. Ihmettelen todella jos se luokitellaan noissa testeissä huumeeks. Väärinkäyttäjiähän aina löytyy, mutta jos haluu pään sekasin niin kai sitä kannattais jotain vahvempaa vetää. Toivottavasti et joudu ton yhden tabun takia nyt kärsimään.

      • kroppaan

        Panocodissa on parasetamolin lisäksi kodeiinia, joka on keskushermostoon vaikuttava aine. Panacod ei ole huumeeksi luokiteltava lääke, mutta jotkut saavat kodeiinistakin pään sekaisin. Ainakin riittävän suurina annoksina ja alkon kanssa. Kodeiinia on esim. joissakin yskänlääkkeissä - itse sain kammottavaan yskään ko. mikstuuraa ja eka annoksen jälkeen nukuin sujuvasti kolme tuntia...

        Elimistöstä aine poistuu varmasti alle vuorokaudessa eli vaikka testi sattuisi olemaan heti maanantaina, niin eiköhän tuo puhdas ole.


      • Tietoisku

        Kodeiini muuttuu elimistössä morfiiniksi, joka saa lääkevaikutuksen aikaan. Näkyy huumeseulassa opiaattina.Jos lääke on lääkärin määräämä (eli löytyy itselle kirjoitetu resepti), on homma o.k. Tässä tapauksessa niin ei siis ole.


      • Tietoa
        kroppaan kirjoitti:

        Panocodissa on parasetamolin lisäksi kodeiinia, joka on keskushermostoon vaikuttava aine. Panacod ei ole huumeeksi luokiteltava lääke, mutta jotkut saavat kodeiinistakin pään sekaisin. Ainakin riittävän suurina annoksina ja alkon kanssa. Kodeiinia on esim. joissakin yskänlääkkeissä - itse sain kammottavaan yskään ko. mikstuuraa ja eka annoksen jälkeen nukuin sujuvasti kolme tuntia...

        Elimistöstä aine poistuu varmasti alle vuorokaudessa eli vaikka testi sattuisi olemaan heti maanantaina, niin eiköhän tuo puhdas ole.

        Kodeiinia/kodeiinipohjasia lääkkeitä ei todellakaan oteta alkoholin kanssa päihdekäyttöön, se on nääs hengenvaarallistaö. Mut itse asiaan: Paris päiväs (4?) poistuu kokonaan testien ulottumattomiin ja noin pienestä määrästä ei kannata ees olla huolissaan.


      • Anonyymi

        Panacodissa on kodeiinia joka muuttuu elimistössä morfiiniksi. Näkyy testeis opiaattein :)


    • näkyy

      testeissä korkeintaan pari päivää,epäilen ettei sitäkään..ja jos olet ainoastaan yhden tabletin syönyt..määrät pitäisivät olla suurempia jotta testit värähtäisivätkään..

    • no jaa

      Kodeiinin puoliintumisaika on 2-3 tuntia, joten tuskinpa sitä kovin montaa päivää on löydettävissä kehosta.

    • ei ole huume

      panacod on mieto opiaatti, eikä todellakaan mikään huume, vai saitko jotain kicksejä?

      • BB tyyli

        tietysti kumoaa huumeseulassa käryämisen. hohohoo.


    • tabletti kesää tee

      Meillä on Panacodia miehellä särkyyn koska hänelle ei käy kun harvat kipulääkkeet verenohennuslääkkeen takia.

      Itsellenikin on määrätty särkyyn mutta on mielestäni huono lääke.
      Vatsa ei toimi jos syö niitä ja alkaa poltella sydänalasta.
      Eikä kuitenkaan auta särkyyn, tavallinen Aperiinikin auttaa paremmin.

    • on jo kulunut

      siitä kun olet viestin kirjoittanut. Toivottavasti huolesi ei enää ole edes aiheellinen, mutta halusin liittyä keskusteluun silti. Itse olen työskennellyt päihdeongelmaisten kanssa ja huumeseuloja otettaessa pikatestereillä tosiaan Panacod näkyy positiivisena seulassa. Mutta yksi tabletti varmaan poistui sun elimistössä ihan jo päivässä. Jos joskus käy vastaavalla tavalla, huumetestin voi pyytää lähetettäväksi tarkempaan pilkkomiseen. Siellä saadaan selville onko positiivisen tuloksen antanut lääkeaine vai aito huume.

    • Tuittu-78

      Panacod- niminen lääke sisältää codeiiniä, joka muuttuu elimistössä morfiiniksi. Tämä näkyy huumetesteissä opiaatteina, joihin kuuluu myös esim. heroiini. Jos on nyt vahingossa ottanut muutaman tabletin, ne näkyvät huumetestissä n. 5 päivää, riippuen vähän elimistön aineenvaihdunnasta. Mutta en nyt ihan HUUMEENA pitäisi k.o. Panacodia... :)

      • Lujaa meni joskus

        Ei tasan näy kerta käytttö kuin päivän,eli siis vuorokauden ajan vaikka oisit syöny 10 tabuu!


      • sam342124
        Lujaa meni joskus kirjoitti:

        Ei tasan näy kerta käytttö kuin päivän,eli siis vuorokauden ajan vaikka oisit syöny 10 tabuu!

        Itse söin tosiaan 3 päivää sitten hammas särkyyn panacod pore tabletin... eilen huume testistä tuli positiivinen näyte minkä mukaan olen joko käyttänyt heroiinia,morffiinia tai codeiinia... Ja tasan varmaksi voin kertoa että en ole aineita käyttänyt eli johdii panacod tabletista joka sisältää codeiinia... lääkäri sanoi että se näkyy viikon veressä ja sillon menen sitten vaan uusinta testeihin..


      • sibyl
        sam342124 kirjoitti:

        Itse söin tosiaan 3 päivää sitten hammas särkyyn panacod pore tabletin... eilen huume testistä tuli positiivinen näyte minkä mukaan olen joko käyttänyt heroiinia,morffiinia tai codeiinia... Ja tasan varmaksi voin kertoa että en ole aineita käyttänyt eli johdii panacod tabletista joka sisältää codeiinia... lääkäri sanoi että se näkyy viikon veressä ja sillon menen sitten vaan uusinta testeihin..

        Juu. Mullekin muinoin hoitsukoulussa opetettiin, että Panacod sisältää morfiinin johdannaista. Äskettäin neurologini sanoi, että migreenipotilaat eivät saisi syödä sitä edes kerran kuukaudessa, koska migreenipotilas on tavallista herkempi sille. Mulla on ollut kaapissa noita jo ainakin 6 vuotta. Ennen migreeniin sairastumistani minua vaan nukuttii niiden takia. Nyt olen pari kertaa tämän syksyn aikana ottanut migreenin takia, ja vaikutus on ollut ihan erilainen. Nykyään minua pyörryttää tuon lääkkeen vaikutuksesta, ja tulee kuumia aaltoja. Mieheni taas tulee ihan ylivilkkaaksi Panacodin vaikutuksesta, ja hänestä tuntuu, että voisi vaikka pyöräillä Helsingistä Turkuun. Tosin hänelläkin on migreenitaipumusta.


      • LL
        sibyl kirjoitti:

        Juu. Mullekin muinoin hoitsukoulussa opetettiin, että Panacod sisältää morfiinin johdannaista. Äskettäin neurologini sanoi, että migreenipotilaat eivät saisi syödä sitä edes kerran kuukaudessa, koska migreenipotilas on tavallista herkempi sille. Mulla on ollut kaapissa noita jo ainakin 6 vuotta. Ennen migreeniin sairastumistani minua vaan nukuttii niiden takia. Nyt olen pari kertaa tämän syksyn aikana ottanut migreenin takia, ja vaikutus on ollut ihan erilainen. Nykyään minua pyörryttää tuon lääkkeen vaikutuksesta, ja tulee kuumia aaltoja. Mieheni taas tulee ihan ylivilkkaaksi Panacodin vaikutuksesta, ja hänestä tuntuu, että voisi vaikka pyöräillä Helsingistä Turkuun. Tosin hänelläkin on migreenitaipumusta.

        käyttää migreeniin, migreenityppejä on niin kovin montaa eri laatua. Opioidihan Panacod on....ja mainitsemasi huimaukset ym. ovat normaaleja sivuvaikutuksia


      • Penatus
        sibyl kirjoitti:

        Juu. Mullekin muinoin hoitsukoulussa opetettiin, että Panacod sisältää morfiinin johdannaista. Äskettäin neurologini sanoi, että migreenipotilaat eivät saisi syödä sitä edes kerran kuukaudessa, koska migreenipotilas on tavallista herkempi sille. Mulla on ollut kaapissa noita jo ainakin 6 vuotta. Ennen migreeniin sairastumistani minua vaan nukuttii niiden takia. Nyt olen pari kertaa tämän syksyn aikana ottanut migreenin takia, ja vaikutus on ollut ihan erilainen. Nykyään minua pyörryttää tuon lääkkeen vaikutuksesta, ja tulee kuumia aaltoja. Mieheni taas tulee ihan ylivilkkaaksi Panacodin vaikutuksesta, ja hänestä tuntuu, että voisi vaikka pyöräillä Helsingistä Turkuun. Tosin hänelläkin on migreenitaipumusta.

        Mikäs hoitsukoulu tuollanen on? Minun tietojen mukaan codeiini on opiaattipohjainen ei morfiinipohjainen, vaan maksa kehittää codeiinista morfiinia elimistöön...
        Itse syönyt nyt 11 vuotta enimmäkseen Ardinexia (ibuprofeiini kodeiini) vaikeaan krooniseen keskushermostokipuun. Välillä kokeiltu panacod, tramal ja indalgin, norspan 10microg, mutta Ardinex todettu parhaiten vaikuttavaksi. Tapaturman jälkeen ensimmäisen 10 vuotta sitkuttelin ilman mitään lääkkeitä ja työtä tein minkä kykenin. Ja tämän 10v jälkeen lääkäri ehdotti Ardinexia jonka jälkeen työnteko oli hiukan helpompaa, toki elimistöni ei kehittänyt morfiinia kuin pienen määrän joten apu oli hyvin vähäinen. En ole koskaan saanut kiksejä opiaattilääkkeistä tai muitakaan euforioita eikä edes lääkärit ole visuaalisesti pystyneet havannoimaan olenko ottanut lääkettä vai en. Sikäli se on huono asia sillä perus annokset eivät tähän kipuun paljoa auta, mutta en tietenkään saa ylittää lääkkeelle määrättyjä annoksia.
        Kerran olen uuteen työhön mennessä joutunut huumetestiin, siellä kysyttiin lääkkeet ja kun kerroin mitä käytän niin vaativat he myös reseptit sekä oman paikkakunnan sairaalalta tiedot miksi niitä lääkkeitä käytän.


    • Vettä

      Päänsärky johtuu siitä, että maksa tarvitsee alkoholin poistoon vettä, jota lainataan aivoilta. Päänsärky tulee siis siitä kun aivoissa on liian vähän vettä. Eli juo vettä kun olet nauttinut alkoholia.

    • ässhole

      Panacod on keskivahva kipulääke ja kuuluu ryhmään Tramalin kanssa. Itselläni on fibromyalgia ja Sjörgenin syndrooma. Olen sairaanhoitaja ja täysin työelämässä. Panacod ei aiheuta minulle ummetusta vaan joudun vielä päivittäin syömään Imocuria rauhoittamaan ripulia. Kun olen tätä vuosia syönyt se auttaa minua olemaan mukana työelämässä eikä sairaslomalla. Kaikkea ei pidä luokitella ja jos kärsii kroonisesta kivusta on kipulääke paikallaan-

      • selkäsärkyinen

        Miten tuo panacod on vaarallista alkon kanssa eli jos aamulla ottaa panacodia ja illalla väkevämpää,poksahtaako maksa siitä vai vaatiiko pidemmän "ärsytyksen"??


      • Kaikenkokenut
        selkäsärkyinen kirjoitti:

        Miten tuo panacod on vaarallista alkon kanssa eli jos aamulla ottaa panacodia ja illalla väkevämpää,poksahtaako maksa siitä vai vaatiiko pidemmän "ärsytyksen"??

        Ei itellä ainakaa maksa räjähtäny ku söin 180mg kodeiinia, 12 keskiolutta ja 200mg dexmiä. Eli turha pelätä :)


      • Eri aineosa
        Kaikenkokenut kirjoitti:

        Ei itellä ainakaa maksa räjähtäny ku söin 180mg kodeiinia, 12 keskiolutta ja 200mg dexmiä. Eli turha pelätä :)

        Juju onkin siinä että Panacodissa se maksatoksinen aine onkin parasetamoli. Koska alkoholi rasittaa myös maksaa, yhteisvaikutus voi olla liikaa.


    • parasetamoliyllättää

      Parasetamolin ohjeannostusta ei tule ylittää. Aikuisella maksimivuorokausiannos on 4 g lääkeainetta, joskin riittävänä voidaan pitää 3 g:n vuorokausiannosta.[7] Aiemmin parasetamolia ei suositeltu käytettäväksi alkoholin käytön yhteydessä maksavaurion vaaran vuoksi, mutta uusimmissa tutkimuksissa on havaittu alkoholin jopa suojaavan terveen ihmisen maksaa parasetamolin metabolisten eli hajoamisvälituotteiden myrkyllisestä vaikutuksesta. Jatkuvasti alkoholia käyttävien ja vakavan maksasairauden kuten maksakirroosi tai maksan vakava vajaatoiminta, tulee kuitenkin välttää parasetamolin käyttöä.[8]
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Parasetamoli

    • Hoitajath

      Näkyy max 4 pvä virtsaseuloissa, olit sitten ottanut 1 tai-6 tabua. Poistuu elimistöstä nopaesti. Veri ja sylkiseuloissa vielä lyhyemmän ajan.

    • Yhuhujji

      Ääh, sanot suoraan ottaneesi Psnacodia. Ihmisiä ne on sielläkin. Terveisin mies joka armeijaikäisenä tunnusti polttaneensa sotilaspoliisissa kannabista eikä seurannut mitään. Kapu taisi sanoa että enää et sitten polta.

    • co-codamol

      kodeiini näkyy virtsatestissä 1-3 päivää.

      • Katso_päiväystä

        Miksi tällaisia ikivanhoja viestejä pitää kaivella arkistosta. Vai onko kyse kodeiinin hupikäyttäjästä joka etsii hakutoiminnolla sopivia keskusteluketjuja oppaaksi.


    • senveli

      ja sotapoliisi noilla tiedoilla jaa ....nyt tuli keittiö komenus joopa

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1283
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe