Tyttö syntyi 4.3.2007 rv 24+4. Onko muita pikku keskosten äitejä?

Lottastiinan äiti

Eli pikkuruinen tyttösemme syntyi meille täysin yllättäen, ihan liian aikaisin. Lapsivedet meni tuossa lähikaupan karkkihyllyn edessäja samantien alkoi supistukset ja siitä matkasinkin ambulanssilla melkein 200km:n matkan yliopistolliseen sairaalaan.
"Lottastiina" painoi syntyessään 620g ja pituutta 29cm.
Kulta pieni on tietenkin sairaalassa ja joka päivä monta kertaa ristin käteni ja pyydän, että saan pitää pienokaiseni.
Kotona oli pakko tulla käymään järjestämään asioita. Huomenna palaan pienen luokse.
Saamme mieheni kanssa yöpyä sairaalan lähellä ystäväni luona ainakin toistaiseksi, kun ystävä on matkoilla. Ei tarvitse käyttää sairaalan asuntoloita, niitäkin on kai tarjolla.

42

46549

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,.,

      Oikein mahan pohjasta kirpaisi tarinasi, toivon sydämeni pohjasta lapsellenne voimia ja teille vanhemmille myös.Voi pientä tyttöä.... Miksi hän nyt jo maailmaan päätti tulla...?

    • Lottastiina

      Syytä ennenaikaiseen syntymään ei ole selvillä. Kaiken piti olla hyvin. Mitään tulehduksia ei löytynyt. Eli toistaiseksi ainakin on ? merkki miksi Lottastiina syntyi näin varhaisilla viikoilla.

      Tänään pääsemme lähtemään pikkuisemme luokse takaisin.

      Tuolla osastolla on pikkuisia joita vanhemmat ovat saaneet syliin. Me emmme ole pitäneen pikkuista vielä sylissä. Toivottavasti se päivä vielä koittaa, toivottavasti se päivä koittaa, että tyttäremme saadaan kotiin ja voimme aloittaa normaalin perhe-elämän.
      Pelottaa niin paljon.
      En voi, kun rukoilla, ristiä käteni ja pyytää, että saa pitää tyttäreni.

    • *ninni*

      Oma tyttäreni syntyi myös aivan yllättäen 3.4, mutta kuitenkin viikkoja oli jo 34 2.

      Jaksamista tässä on, vaikka Pikkuisen näkee päivittäin.

      En voi muuta sanoa kuin olen hengessä mukana ja toivon koko sydämmestäni, että tyttönne jaksaa kasvaa ja varttua niin, että saatte hänet vielä kotiin luoksenne. Päivä kerrallaan rukouksien siivittämänä täytyy yrittää jaksaa. *halaus*

    • sirpale86

      Mulla on nyt jo yli vuoden ikäinen poika, joka syntyi rv 26, joten tilanteesi on tuttu ja voin kuvitella tuntemuksiasi.

      Kuukauden ikäisenä sain pojan ensimmäistä kertaa syliin, se oli ihanaa vaikka ei poika jaksanut silloin vielä kauaa olla sylissä vaan alkoi hengitys katkeilla. Kaikki kuitenkin meni hyvin ja viikkoa ennen laskettua aikaa saimme pojan sitten lopullisesti kotiin ja täällä se jo harjoittelee kävelyä. Syntymämitat oli 1050g ja 36cm ja nykyiset mitat on 9,5kg ja 72cm. Synnytyksen käynnistymiseen ei löytynyt syytä mutta arvailuja oli, että äidin nuoruus ja raskas työ.

      Paljon onnea vauvan johdosta ja voimia ja siunausta että kaikki menee hyvin!

    • äippäx3

      hengessä mukana ollaan.. toivottavasti jaksat odottaa.. itselläni on rv34 2 syntynyt tyttö tyksin keskolassa ja saan hänet n. kolmen viikon päästä vasta kotiin..

    • Äippä 86

      Poika otti kans varaslähön tähä maaikmaa 6.4.07 painoo robilla oli 980g ja pituutta 34cm vielä kii hengityskonees. en käy usein kattoo ku etoo ne kaikki koneet enkä vielä oikee ollu valmis tähän ku pojan isääkää ei kiinnosta.Et täl hetkel yritän paikata välejäni ja viettää aikaa 4v tyttöni kanssa.

      • Lumian

        Miten voit elää itsesi kanssa? Mene hoitoo!! Poikasi makaa sairaalassa hengityskoneessa ja sua etoo koneet,hei haloo.ei se ole poikasi syy et tuli tähän maailmaa liian ajoissa!


      • Mammaksi_maaliskuussa_06

        Voitko oikeasti olla noin kylmä pientä poikaasi kohtaan?! Hän, jos kuka tarvitsee äidin läsnäoloa ja läheisyyttä :( Mene hyvä nainen itseesi, sinä olet pojan äiti sentään :(


      • ...................

        sen siitä saa kun doubbaa ja vetää viinaa raskausaikana....


      • kaikki..
        ................... kirjoitti:

        sen siitä saa kun doubbaa ja vetää viinaa raskausaikana....

        keskosuudet johtuukin juuri tuosta, hyvä hyvä. et taida sinäkään paljoa tietää.


      • ..............
        kaikki.. kirjoitti:

        keskosuudet johtuukin juuri tuosta, hyvä hyvä. et taida sinäkään paljoa tietää.

        Tyttö rv29 2 nyt terve 2vee


      • ................
        kaikki.. kirjoitti:

        keskosuudet johtuukin juuri tuosta, hyvä hyvä. et taida sinäkään paljoa tietää.

        Valitettavasti puhun osaltani kokemuksesta. Monesti äiti joka ei pientä keskostaan käy katsomassa, tuntee syyllisyyttä tämän tilasta, itse aiheutettu ennenaikainen syntyminen....tuo nyt on yksi syy johon olen useimmiten törmännyt. Tottakai keskosia syntyy monista muistakin syistä kuten erilaisista komplikaatiosta johtuvista syistä, rasituksesta jne. ja aina ei voi syytä tietääkään, ei aineet ainoa syy ole...
        Perustan väitteeni siihen että tuttavapiirissäni on useampia keskosen vanhempia ja ainoastaan yhdellä päihteet eivät olleet syy...


      • ei kannata
        ................ kirjoitti:

        Valitettavasti puhun osaltani kokemuksesta. Monesti äiti joka ei pientä keskostaan käy katsomassa, tuntee syyllisyyttä tämän tilasta, itse aiheutettu ennenaikainen syntyminen....tuo nyt on yksi syy johon olen useimmiten törmännyt. Tottakai keskosia syntyy monista muistakin syistä kuten erilaisista komplikaatiosta johtuvista syistä, rasituksesta jne. ja aina ei voi syytä tietääkään, ei aineet ainoa syy ole...
        Perustan väitteeni siihen että tuttavapiirissäni on useampia keskosen vanhempia ja ainoastaan yhdellä päihteet eivät olleet syy...

        siltikään yleistää. eipä sun kaveripiirissä sitten kovin hyvin mene.


      • jensu

        poikasi tarvitsee tällä hetkellä kaikista eniten omaa äitiään, kyllä niihin koneisiin tottuu aika äkkiä, ja minä puhun kokemuksesta, itse istuin poikani vieressä sairaalassa 8 viikkoa...


      • natukka

        Minunkin poikani syntyi paljon ennen aikojaan, oli pitkään hoidossa ja kävin kolmesti viikossa hoitamassa (matkaa 200km), rintamaitoa ei tullut. Sairastuin enkä voinut käydä katsomassa kahteen viikkoon, sitten soitettiin, että vauvan saa hakea kotiin. Aluksi ei ollut mitään kontaktia vauvaan, ihan kuin olisi ollut vieras lapsi. Vasta parin kuukauden kotona olon jälkeen tuli kiintymys ja tunne että hän on minun. Ei vauvaan välttämättä tässä vaiheessa kiinny, vasta sitten kun saa kotiin ja saa hoitaa. Tietysti takana on pelkokin että menettää lapsen, ei uskalla kiintyä eikä toivoa. Uskon että tilanne on ihan eri kun hän pääsee kotiin. Toivon kaikkea hyvää sinulle, t.viiden lapsen äiti.


      • kirsikkapiirakka
        Mammaksi_maaliskuussa_06 kirjoitti:

        Voitko oikeasti olla noin kylmä pientä poikaasi kohtaan?! Hän, jos kuka tarvitsee äidin läsnäoloa ja läheisyyttä :( Mene hyvä nainen itseesi, sinä olet pojan äiti sentään :(

        Oletteko te arvostelijat kokeneet sen mitä on käydä vauvateholla katsomassa pikkukeskosta joka on letkuissa ja piuhoissa...??Itselläni on tyttö joka syntyi rv.25 4..ja oli sairaalassa 3kk..Kävin lähes joka päivä ihmettelemässä ja hoitamassa sitä pientä ihmettä.Alkuun oli tosi ahdistavaa käydä siellä kun ei tiennyt mitä kerrottavaa lääkäreillä ja hoitajilla on(yleensä odotti huonoja uutisia..)..Ja mahtuihan tuohon aikaan niitä jalat alta vieviä uutisia..mm.aivoverenvuoto 8pvn iässä.Välillä oli sellainen olo että minä en halua/jaksa mennä sinne!!!Pelkäsin huonoja uutisia...Mutta oli "pakko" mennä sinne koska tuli sellainen olo että jos en käy lastani katsomassa niin olen "huono äiti".Vaikka hoitsut sanoivatkin että ei siellä ole pakko käydä joka päivä jos tuntuu siltä että ei jaksa...Kaikki ne koneitten piipitykset ja hurinat..huh...aika ahdistava paikka..Tyttäreni isä ei pystynyt kovin usein käymään katsomassa tyttöä.Se ei johtunut siitä etteikö lapsesta välittäisi.Nyt tyttö 3 vuotias ja kaikki näyttää hyvältä!


      • Enkelipojan äiti
        kirsikkapiirakka kirjoitti:

        Oletteko te arvostelijat kokeneet sen mitä on käydä vauvateholla katsomassa pikkukeskosta joka on letkuissa ja piuhoissa...??Itselläni on tyttö joka syntyi rv.25 4..ja oli sairaalassa 3kk..Kävin lähes joka päivä ihmettelemässä ja hoitamassa sitä pientä ihmettä.Alkuun oli tosi ahdistavaa käydä siellä kun ei tiennyt mitä kerrottavaa lääkäreillä ja hoitajilla on(yleensä odotti huonoja uutisia..)..Ja mahtuihan tuohon aikaan niitä jalat alta vieviä uutisia..mm.aivoverenvuoto 8pvn iässä.Välillä oli sellainen olo että minä en halua/jaksa mennä sinne!!!Pelkäsin huonoja uutisia...Mutta oli "pakko" mennä sinne koska tuli sellainen olo että jos en käy lastani katsomassa niin olen "huono äiti".Vaikka hoitsut sanoivatkin että ei siellä ole pakko käydä joka päivä jos tuntuu siltä että ei jaksa...Kaikki ne koneitten piipitykset ja hurinat..huh...aika ahdistava paikka..Tyttäreni isä ei pystynyt kovin usein käymään katsomassa tyttöä.Se ei johtunut siitä etteikö lapsesta välittäisi.Nyt tyttö 3 vuotias ja kaikki näyttää hyvältä!

        ...kommentoisin aiempaa keskustelua...
        Minusta ainakin tuntui melko karulta sanat, että elämäntilanne on sekaisin ja tehon laitteet ahdistavat...

        Omasta kokemuksesta sanoisin, että ennemmin olisin vaikka asunut sairaalassa kuin antanut poikani mennä... Sitä tuskaa minkä lapsen menettäminen saa aikaan ei voi verrata mihinkään muuhun...
        Tarkoitan vaan että varsinkin kriittisissä tilanteissa minä ainakin ottaisin kaiken irti siitä ajasta mitä on... Meille sitä aikaa ei annettu kuin se pari minuuttia...

        Tämä siis oman kokemukseni pohjalta...

        terv. pikku enkelin äiti 03/07


      • meille sitä aikaa
        Enkelipojan äiti kirjoitti:

        ...kommentoisin aiempaa keskustelua...
        Minusta ainakin tuntui melko karulta sanat, että elämäntilanne on sekaisin ja tehon laitteet ahdistavat...

        Omasta kokemuksesta sanoisin, että ennemmin olisin vaikka asunut sairaalassa kuin antanut poikani mennä... Sitä tuskaa minkä lapsen menettäminen saa aikaan ei voi verrata mihinkään muuhun...
        Tarkoitan vaan että varsinkin kriittisissä tilanteissa minä ainakin ottaisin kaiken irti siitä ajasta mitä on... Meille sitä aikaa ei annettu kuin se pari minuuttia...

        Tämä siis oman kokemukseni pohjalta...

        terv. pikku enkelin äiti 03/07

        ei annettu sitten yhtään. Kuollut syliin otettiin.


      • pienenpojan äiti
        ................... kirjoitti:

        sen siitä saa kun doubbaa ja vetää viinaa raskausaikana....

        vittu mitä paskaa!! ite olin ollut ennen raskautta polttamatta 3vuotta ja juomatta alkoholia 1,5 vuotta mutta silti poika syntyi keskosena. rv viikoilla 31 ja pojan koko oli 838g ja pituus 33cm, että syntyy niitä lapsia keskosina vaikka olis kuinka raitis ja savuton..


    • pienen äiti

      Meillä on tyttö synt.rv 26 7 ja on nyt jo 4-vuotias. Alku oli tosi vaikeaa, mutta onneksi Suomessa on tosi hyvä keskoshoito ja hoitohenkilökunta tekee kaikkensa. Kannattaa ottaa vastaan kaikki mahd.apu mitä on tarjolla ja
      käydä keskustelemassa vertaisryhmissä jos vaan itse jaksaa.
      Alkuvaiheessa ei voi oikeastaan muuta tehdä kuin jutella tai laulella lapselle ja olla lähellä.
      Minä sain tytön syliini ensikerran noin 2kk syntymän jälkeen ja sairaalassa oltiin 4kk.
      Alkuvaiheessa kasvu ym.asiat menee eteenpäin ja sitten vähän taaksepäin, mutta raskasta se on.
      Toivon todella voimia teille kaikille ja odotellaan 1kg-juhlia!
      Kaikkea hyvää!

    • kaksosten mutsi

      omat (kaksoset)syntyivät 28 rv ja syytä ei tiedetä!
      tutkimuksia, leikkauksia, hätäkasteita...
      vauvat 1115/37 ja 1030/37...
      itse sain vauvan syliini viikon ikäisenä ja voi sitä riemua ja onnen kyyneleitä. 2.5 kk keskolassa vietettiin, kunnes sitten vihdoin olivat siinä kunnossa, että kotiin päästiin, painoa tuolloin n.2200, vaikka sanoivat että kotiin pääsee vasta kun painoa on 2500... tytöt voivat tällä hetkellä erinomaisesti!! 10 vuotiaat esimurkkuikäiset uhmakkaat hermojaraastavat riiviöni
      voimia sairaalassa olo aikaan

    • jensu

      minun poikani syntyi rv.28 6 ja painoa oli pikkasen yli 1kg, sairaalassa oltiin reilu 8 viikkoa mutta nyt poika on jo 8kk ja voi hyvin, kyllä kaikki menee hyvin kun vaan jaksaa toivoa ja odottaa.. voimia ja jaksamista teille...

    • -J-

      ..se, että teille on käynyt tuonlainen vastoinkäyminen. Toivotaan parasta! Usein ne vain vahvistaa, jos antaa kaikelle tapahtuneelle aikaa ja tilaa. Käy surku pientä raasua, joka joutuu taistelemaan elämästään. Onneksi osaavaa henkilökuntaa Suomessa on.

      Lukiessani viestiketjun aloittajan tarinaa heräsin ajattelemaan, kuinka maailmassa on monenlaista ikävää asiaa. Usein huomaa vain ne omat asiansa ja suree niitä. Kuten minulla lapsettomuus, tai mahdollinen sellainen. Pitää yrittää muistaa iloita enemmän siitä mitä on, kuin surra sitä mitä ei ole, ei kohta ole tai mitä on joskus ollut.

      Aiheesta pomppasin aika lailla sivuun, mutta näitä ajatuksia minulle vain heräsi.

      Jaksamista ja voimia keskoslasten vanhemmille ja ennen kaikkea niille pienille tuleville taapertajille! :)

      • miten nyt?

        Miten vauvasi nyt voi kun aikaa on jo kulunut? Toivottavasti kaikki meni hyvin!


    • annaj09

      Täällä! 25 3, 33cm pitkä ja painoa 949g. Nyt 3kk vanha, pituutta 49cm ja painoa sellaset 3456g ja voi oikein loistavasti! :)

      Nuo pienet ihmeet on aikamoisia taistelijoita, toivottavasti kaikki menee hyvin!

      • voi teitä <3

        Koskettavia tiedän tarinat, itse olen rv 24 tasan ja kauhulla luen täällä, tuntuis todella oudolta nyt synnyttää kun ei mulla ole mahaakaan vielä. Eikä sitä pelkäämään voi rueta mutta täällä näkee että kaikki on mahdollista! voimia teille ja pienille!


    • Lottalyydia

      Teillä on edes toivoa! Minun kaksostyttöni syntyivät aivan liian aikaisin että ei voitu edes tehdä mitään. Kyllä niitä yritettiin pelastaa mutta toinen kaksosista menehtyi heti synnyttyään. Toinen eli 11kk lasketun ajan jälkeen ja luulimme että kaikki oli hyvin. Mutta sydän ei kestänytkään ja kuoli nukkuessaan. Nyt meillä on yksi tytär 2v. Kovasti toivoisimme hänelle vielä sisaruksia. Olsisihan sillä nyt 4 vuotiaat kaksoissiskot... :( Vieläkin itkettää, ja aina tulee itkettämään Nessun ja Nässykän menettäminen.

      • Lottalyydia

        Luultiin että ei voitu tehdä mitään, ja vähän vain voitiinkin. Silti Nässykkä eli sen 11kk lasketun ajan jälkeen.


    • Alexin söpö

      Täällä on myös yksi!

      Vuonna 2008 pv 23.02, syntyi pikkuinen poikamme Alex rv 25 4
      Alex painoi 701g ja pituutta 30cm.
      Järkytys oli aivan suuri, lapsivedet valusi töissä ja 1h alkoi kovat supistukset.
      Alex syntyi nopeasti ja ongelmitta.
      Alex oli 8vko:a tarkkailussa, siitä 5vko:a tehostetussa.
      Alexin paino nousi 8 viikossa 1780g ja pituutta 37cm. Eli Alex kasvoi hyvinhyvin nopeasti. Vielä vietettiin sairaalassa 2vko:A, mutta Alex oli päässyt 2krt kotikäynnillr.
      Sairaalassa olo oli rankkaa, asuin sairaalassa lähes 2vko:a, kunnes olin jo aivan loppuun kulunut. Mies otti vapaata viikon ja oli koko-ajan Alexin luona. Itse sain nukuttua ja muutenkin rauhoittua. Olin jo ihan lopunkerroissa ja melkein masennuksen partaalla. Onneksi en masentunut, vaan jatkoin Alexin rinnalla tukevasti ja vakaasti. Seuraavan 3vko:a asuimme vuokralla lähellä olevassa yksiössä.
      Kotona asuimme sitten lopun aikaa, mutta yhtä usein käytiin katsomassa

      Rankkaa se oli

    • Caroline-

      Serkkuni syntyi hätäsektiolla viikolla 26 4. Ennusteet olivat tarpeeksi hyvät, kunnes kätilöt säikähtivät tytön kokoa. Painoa tytöllä oli vain 465g. Tytölle tehtiin oitis sydänleikkaus ja lääkäreiden mukaan ei saattaisi elää kuukautta pidempään..

      Tämä pienen pienen pieni keskostyttö juhli tämän kuun alussa 3-vuotis syntymäpäivänsä

    • tupla-äiti

      ALEXIN SÖPÖ:

      hienoa miten vahvoja vanhempia löytyy!
      hienoa luottavaa että olette olleet koko ajan lapsenne rinnalla.

    • Vanhempi äiti

      Hienoa että näin paljon menestystarinoita siitä kuinka pikkaraisetkin keskoset ovat selvinneet ja saaneet vahvan elämänlangan =) Mulla vähän erilainen tarina.. Sain keskoseni 27.4.1981 vuonna -81 ei ollut niin hyvää hoitoa vielä saatavilla kuin tänäpäivänä, tyttöni painoi syntyessään 1070g ja oli 37cm pitkä. Mitään toivoa ei annettu. Odotimme vain koska pikkuisen sydän pysähtyy... Lastani suurempi keskonen 1600g painava tyttövauva kuoli meidän odottaessamme omamme menettämistä. Tänäpäivänä tyttäreni on 30v 3 pojan äiti. Hän selvisi.

    • Toronto mortgage bro

      I have to say that’s a brilliant post about preterm infants.

      Toronto mortgage broker

    • Familienaufstellunge

      Thanks for another great blog post. Do you find that you are more interested in preterm infants now that you have written it?
      Familienaufstellungen

    • plumber columbia sc

      All the other posts say exactly the same thing I am thinking. Keep it up this type of work!
      Plumber columbia sc

    • Berkeley locksmith

      Thanks for the great information, I have learned a lot in this post.
      Berkeley locksmith

    • Magician NJ

      Very significant article specially for me, I think the representation of this article is actually superb one.
      Magician NJ

    • San Francisco Auto R

      I find that I have to agree with you – we seem to be on the same wavelength.
      San Francisco Auto Repair

    • SEO London

      I could not have said it better. Thanks for this posting. Truly informative and helpful.

      SEO London

    • Sydney seo services

      Your article is exactly same what I was looking for. Thanks for posting this informative post!
      Sydney seo services

    • Pikkupojan odottaja

      Itsellä rv24 lopuilla ja raskaus sujunut hyvin kunnes iski verenvuoto ja kouristusmaiset supistelut. Ambulanssi kiidätti sairaalaan jossa ensimmäiset kysymykset oli onko raskaus ylittänyt rv22:n. Koska vastaus oli kyllä valmistautuivat he hätäkeisarinleikkaukseen. Ensiksi veivät tutkimushuoneeseen jossa onneksi selvisi että pikkuinen kunnossa ja verenvuoto tullut istukan reunasta. Hätäkeisarinleikkaukselta siis vältyttiin ja osastolle seurantaan. Sain osastolta kaupanpäälliseksi sairaalabakteerin joutuen eristyshuoneeseen toipumaan rajusta vatsataudista. Se tunne, että menettää oman rakkaansa keskenmenolla on sanoinkuvaamattoman musertava. Nyt raskaus etenee (toivottavasti ilman enempiä komplikaatioita). Voimia kaikille keskosen vanhemmille!

    • olenkeskonen

      Minä synnyin lähes 17 vuotta sitten rv 34 4 sektiolla, koska äitini lantio oli liian kapea altiesynnytykseen. Painoin 2210g j sairaalassa olin 2 viikkoa.
      Pikkuveljeni syntyi 10 päivää ennen laskettua aikaa hätäsektiolla, koska napanuora oli kaulan ympärillä ja sydänäänet heikkeni. Selvisi ja pääsi muutaman päivän päästä kotiin.
      Serkkuni syntyi v. 2015 rv 29 ja painoi tosi paljon viikkoihin nähden, 1600g ja 33cm. Tällä hetkellä hän on 6kk ja korjatun iän mukaan 3.5kk.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2142
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1694
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1511
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      36
      1495
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1435
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1239
    Aihe