Pitääkö olla

joku lupa

ku menöö kaupan eteen soittamaan haitaria?

20

1604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tärkeääkin?

      Minusta samantekevää.
      Mukava kuunnella haitarinsoittoa ja katsella hymyileviä naamoja. Sitähän ei maailmassa ole koskaan liikaa. Varsinkaan pohojanmaalla.

    • luvanvaraista elinkeinotoi...

      Vladimir Putinilta. Lupa maksaa sata ruplaa tai yhden euron.

      • ikään

        et "lapsi on terve ku se leikkii, mutta sairas ku ei osaa lopettaa"?


      • lapsia
        ikään kirjoitti:

        et "lapsi on terve ku se leikkii, mutta sairas ku ei osaa lopettaa"?

        Ei kai ne HAMIn opiskelijat enää ihan pikkulapsia ole?


      • sinä nyt
        lapsia kirjoitti:

        Ei kai ne HAMIn opiskelijat enää ihan pikkulapsia ole?

        ne HAMIn opiskelijat tähän sekoitat?
        Eivät nimittäin ole niitä.


    • ihan samaa

      Ärsyttää kun joka kaupan nurkalla joku pakolainen venyttää haitariaan. Harva niistä osaa edes kunnolla soittaa. Jotenkin vaivaannuttaa mennä ostoksille. Kumma kun kaupat ei ole puuttuneet asiaan.

      • niistä osaa

        yhtään soittaa... ei ensimmäistäkään säveltä , painelevat vaan nappuloita että rahaa tulee, ja mehän maksamme, nim, itsekkin joskus hanuria soittanut


      • ne soittavat

        joka paikassa?


      • Minä Vaan

        eipä se paljoa auta niitä soittajia pihasta häätää, tunnin päästä on toinen hanuristi soittamassa. On nimittin testattu...


    • pyytää itseltään

      Rasismin karvainen ja ruma naama nostaa näköjään päänsä asiassa kuin asiassa ja kaikenlaisten tekosyiden muodossa, viattomien kysymysten kaapuun puettuna . . . taas kerran.

      • lupaa

        Ei kai ilman lupaa saa kenenkään pihaan mennä metelöimään. Kadulle luvan antaa kai poliisi tai kaupunki. Eikä ole rasismia tässä ollenkaan, vaan kaikkien täytyy olla tasavertaisia.


      • kun edes
        lupaa kirjoitti:

        Ei kai ilman lupaa saa kenenkään pihaan mennä metelöimään. Kadulle luvan antaa kai poliisi tai kaupunki. Eikä ole rasismia tässä ollenkaan, vaan kaikkien täytyy olla tasavertaisia.

        tosiaan SOITTAISIVAT jotain OIKEESTI, mutta ei..
        se on täyttä hölynpölyn venytystä sillä haitarilla, todella ärsyttävää...


      • vähä niinku
        kun edes kirjoitti:

        tosiaan SOITTAISIVAT jotain OIKEESTI, mutta ei..
        se on täyttä hölynpölyn venytystä sillä haitarilla, todella ärsyttävää...

        niiden puhe?


      • ole kyse
        vähä niinku kirjoitti:

        niiden puhe?

        pakolaisia vastaan mulla ei ole mitään jos ne menee kunnon töihin eikä kerjää kaupankulmilla. olen minäkin pari kertaa niille rahaa antanut mutta loppu siihen kun yks niistä kehtas pyytää vielä viittä euroa.


      • ainakin
        ole kyse kirjoitti:

        pakolaisia vastaan mulla ei ole mitään jos ne menee kunnon töihin eikä kerjää kaupankulmilla. olen minäkin pari kertaa niille rahaa antanut mutta loppu siihen kun yks niistä kehtas pyytää vielä viittä euroa.

        annan aina soittajalle rahaa, olokohon virtuoosi tai ei. Jos käy kateheksi tai muutoon vaa närästää, nii vaihtakaapa heirän kaas osia, hyvinvoinnista köyhyytehen, toisten armoolla olemisehen. Ei kai nämä soittajaraasut huviksensa
        talavipakkaasella kaupanerustalla soittelisi, jos ei näläkä pakottaasi.


      • mieltä minäkin
        ainakin kirjoitti:

        annan aina soittajalle rahaa, olokohon virtuoosi tai ei. Jos käy kateheksi tai muutoon vaa närästää, nii vaihtakaapa heirän kaas osia, hyvinvoinnista köyhyytehen, toisten armoolla olemisehen. Ei kai nämä soittajaraasut huviksensa
        talavipakkaasella kaupanerustalla soittelisi, jos ei näläkä pakottaasi.

        Pankaa itsenne heidän asemaansa. Halveksuttuina, kaukana kotoa ja takuulla elättävät perheitään kotimaassaan.


      • mieltä minäkin kirjoitti:

        Pankaa itsenne heidän asemaansa. Halveksuttuina, kaukana kotoa ja takuulla elättävät perheitään kotimaassaan.

        Millä ne elättää muita, jos kerran itsekkin näkevät nälkää. Vaikka kuinka olisivat mukavia niin pitäisi kuitenkin muistaa se kärjistäminen molemminpäin.


      • itsellesikin
        mave kirjoitti:

        Millä ne elättää muita, jos kerran itsekkin näkevät nälkää. Vaikka kuinka olisivat mukavia niin pitäisi kuitenkin muistaa se kärjistäminen molemminpäin.

        En sanonut, että ovat "mukavia", kun en kerran tiedä. Enkä tiedä näkevätkö täällä nälkää, mutta säästäväisiä ainakin ovat. Taannoin Lidlissä neljä raavasta miestä ostivat yhteensä pussin leipää ja paketin kahvia ja maksoivat ostoksen viiden ja kymmenen centin kolikoilla. Pankaa kohdallenne.

        Perheensä elättäminen on yleensä kunniakysymys heikon sosiaaliturvan (-turvattomuuden) maissa ja epätoivo ajaa esimerkiksi kerjuulle ulkomaille. Pankaa kohdallenne.

        En ymmärrä, mitä on "kärjistäminen molemminpäin".


      • itsellesikin kirjoitti:

        En sanonut, että ovat "mukavia", kun en kerran tiedä. Enkä tiedä näkevätkö täällä nälkää, mutta säästäväisiä ainakin ovat. Taannoin Lidlissä neljä raavasta miestä ostivat yhteensä pussin leipää ja paketin kahvia ja maksoivat ostoksen viiden ja kymmenen centin kolikoilla. Pankaa kohdallenne.

        Perheensä elättäminen on yleensä kunniakysymys heikon sosiaaliturvan (-turvattomuuden) maissa ja epätoivo ajaa esimerkiksi kerjuulle ulkomaille. Pankaa kohdallenne.

        En ymmärrä, mitä on "kärjistäminen molemminpäin".

        kärjistäminen molemminpäin tarkoittaa, ettei ulkomaalaisia kritisoivat ihmiset haukkuisi kaikkia maahanmuuttajia rosvoiksi ja raiskaajiksi.
        Tämä koskee myös puolustajia, ettei hekään yleistäisi kaikkien olevan Jeesukseen verrattavia pyhimyksiä, vaan ymmärtäisivät, että sekaan mahtuu myös kusipäitä.

        Lisäksi yhden näkemäsi esimerkin pohjalta teet päätelmiä mille ei ole mitään perusteita.
        Mitä jos yhden pitikin vain ostaa se leipä ja kahvi?
        Mitä jos hän halusikin päästä kolikoista eroon kun niitä oli kerääntynyt taskunpohjalle?
        Tälläisillä asioilla voi spekuloida vaikka maailmanloppuun asti.
        Mitä tulee taas niihin kunniakysymyksiin niin nyt sinä syyllistyt yleistykseen mille ei ole mitään pohjaa.


      • tylsänpuoleista
        mave kirjoitti:

        kärjistäminen molemminpäin tarkoittaa, ettei ulkomaalaisia kritisoivat ihmiset haukkuisi kaikkia maahanmuuttajia rosvoiksi ja raiskaajiksi.
        Tämä koskee myös puolustajia, ettei hekään yleistäisi kaikkien olevan Jeesukseen verrattavia pyhimyksiä, vaan ymmärtäisivät, että sekaan mahtuu myös kusipäitä.

        Lisäksi yhden näkemäsi esimerkin pohjalta teet päätelmiä mille ei ole mitään perusteita.
        Mitä jos yhden pitikin vain ostaa se leipä ja kahvi?
        Mitä jos hän halusikin päästä kolikoista eroon kun niitä oli kerääntynyt taskunpohjalle?
        Tälläisillä asioilla voi spekuloida vaikka maailmanloppuun asti.
        Mitä tulee taas niihin kunniakysymyksiin niin nyt sinä syyllistyt yleistykseen mille ei ole mitään pohjaa.

        Aika turhaa minun kohdallani, opettaja, mutta jatka samaa rataa, täällä sitä työmaata piisaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      533
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      394
    Aihe