Teetkö ITE!

jjoutava5

Onko nuoremmilla oikeus onnistua, ehkä vaikeuksienkin kautta.
Naapuri 75v remontoi mökkiä ja sanoi, ei ne pojat mitään tee. Miksi?

11

999

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joutilas*

on niin tökerö, että sen puolesta erhtyy tekemään jonkin ikävän työn. Tarkkana saa olla tuommosen kanssa, hyväksikäyttäjä selvästi koko mies. Antaa pojan vaan yrittää ei kannata mennä lähellekään.

• En oikein ymmärtänyt, mitä tarkoitit. Isä ja omat pojatko esimerkissäsi olivat?

Mahtaakohan olla niin, että ihmisen, erityisesti miehen, joka on tottunut tekemään kaiken itse, on vaikea tunnustaa ettei enää pysty samaan kuin nuorempana. Vaikka taito on tallella, voimat vähenevät.
      Toisaalta, kun aikoinaan on opettanut omat poikansa tekeviksi, on ylpeä siitä, ettei heillä ole peukalo keskellä kämmentä.
      Siltikin näyttää olevan vaikeaa pyytää heiltä apua. Vieraalta sitä ei pyydetä ollenkaan.

• pojat kelpaa pihatöihin, mutta rakennustyöhön
        eivät osallistu, isä on erittäin tarkantyön tekijä.

Ottanut mielestäni liian ison roolin itselleen,
        pojat ei ole saaneet pienenä luottamusta eivätkä välitä isonakaan, olisko niin? Isä valittaa kuitenkin vanhhuuttaan välillä.

• jjoutava5 kirjoitti:

pojat kelpaa pihatöihin, mutta rakennustyöhön
        eivät osallistu, isä on erittäin tarkantyön tekijä.

Ottanut mielestäni liian ison roolin itselleen,
        pojat ei ole saaneet pienenä luottamusta eivätkä välitä isonakaan, olisko niin? Isä valittaa kuitenkin vanhhuuttaan välillä.

Tunnen läheisesti miehen, joka infarktin jälkeen toipilaana ollessaan häpesi ja stressaantui, kun vaimo "joutui" luomaan lumet kuistin edestä.
        Sattui vielä luminen talvi, ja vaimo olisi mielellään mennyt luomaan lumet katoltakin.
        Se olisi varmaan ollut lähes toisen infarktin paikka. Onneksi pojat ennättivät oma-aloitteisesti talkoisiin, ja toipilaskin oli tyytyväinen. (Jopa ylpeä, kun naapurin rouva kehui poikia ripeiksi ja suri, ettei heidän poikaansa saa halolla ja haulikollakaan tekemään mitään.)

• Emmilä

Kyllä pojat tokenevat tekemään ihan mitä vaan kohta, kun vaimon, elämän eliksiirin saavat. Paneppa merkille.
      Isä remontoi oman mökkinsä, pojat rakentavat vaikka linnan.

• kumppanin poikia, sanoin että minua huippaa mökin katolla, se meni täydestä, sanoivat, kyllä he laittaa sen hormin. Odottavatkin sellaista tunnustamista.
      Ei kai ne niin huonosti sitä tee, turha pelätä.

• Kirveli

aikanaan oppia aika omatoimisiksi, kun itselläni selkä reistaili kovasti nuorempana, ja lisäksi olen aika alamittainen. Pojat huomasivat olevansa kovasti tarpeen. Myös työskentely vammaisten parissa kasvatti heitä molempia joten he ymmärtävät erillaisia ihmisiä . Siitä olen iloinen, varsinkin kun tuntuu että en itse heitä varsinaisesti oikein 'kasvattanutkaan.'

• omin käsin

teen sen usein ite, valitettavasti.

• onkkeli

Täällä maaseudulla etsitään kovasti Ite- taiteilijoita, nykykansantaiteilijoita, joita kyllä joka kylästä löytyy.
      Kädentaitoja riittää .

• tuli yllättäen, löytyy ITE haussa.
        Kiitos Onkkeli!
        Vieläkö joku väittää eettei ole asiaa.

• jjoutava5 kirjoitti:

tuli yllättäen, löytyy ITE haussa.
        Kiitos Onkkeli!
        Vieläkö joku väittää eettei ole asiaa.

Olen aina ollut vähän liikaakin 'minä ite', kun jouduin pärjäämään ite jo aika varhain. Silloin ei voinut tukeutua kehenkään toiseen ja ehkä siinä kasvaa liiaksikin itsenäiseksi ja itsepäiseksi,ja ehkä ei aina osaa ottaa toisia ihmisiä huomioon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1974
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1720
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1360
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      77
      1334
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      933
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109
      863
    10. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73