Onko nuoremmilla oikeus onnistua, ehkä vaikeuksienkin kautta.
Naapuri 75v remontoi mökkiä ja sanoi, ei ne pojat mitään tee. Miksi?
Teetkö ITE!
11
999
Vastaukset
- joutilas*
on niin tökerö, että sen puolesta erhtyy tekemään jonkin ikävän työn. Tarkkana saa olla tuommosen kanssa, hyväksikäyttäjä selvästi koko mies. Antaa pojan vaan yrittää ei kannata mennä lähellekään.
En oikein ymmärtänyt, mitä tarkoitit. Isä ja omat pojatko esimerkissäsi olivat?
Mahtaakohan olla niin, että ihmisen, erityisesti miehen, joka on tottunut tekemään kaiken itse, on vaikea tunnustaa ettei enää pysty samaan kuin nuorempana. Vaikka taito on tallella, voimat vähenevät.
Toisaalta, kun aikoinaan on opettanut omat poikansa tekeviksi, on ylpeä siitä, ettei heillä ole peukalo keskellä kämmentä.
Siltikin näyttää olevan vaikeaa pyytää heiltä apua. Vieraalta sitä ei pyydetä ollenkaan.pojat kelpaa pihatöihin, mutta rakennustyöhön
eivät osallistu, isä on erittäin tarkantyön tekijä.
Ottanut mielestäni liian ison roolin itselleen,
pojat ei ole saaneet pienenä luottamusta eivätkä välitä isonakaan, olisko niin? Isä valittaa kuitenkin vanhhuuttaan välillä.jjoutava5 kirjoitti:
pojat kelpaa pihatöihin, mutta rakennustyöhön
eivät osallistu, isä on erittäin tarkantyön tekijä.
Ottanut mielestäni liian ison roolin itselleen,
pojat ei ole saaneet pienenä luottamusta eivätkä välitä isonakaan, olisko niin? Isä valittaa kuitenkin vanhhuuttaan välillä.Tunnen läheisesti miehen, joka infarktin jälkeen toipilaana ollessaan häpesi ja stressaantui, kun vaimo "joutui" luomaan lumet kuistin edestä.
Sattui vielä luminen talvi, ja vaimo olisi mielellään mennyt luomaan lumet katoltakin.
Se olisi varmaan ollut lähes toisen infarktin paikka. Onneksi pojat ennättivät oma-aloitteisesti talkoisiin, ja toipilaskin oli tyytyväinen. (Jopa ylpeä, kun naapurin rouva kehui poikia ripeiksi ja suri, ettei heidän poikaansa saa halolla ja haulikollakaan tekemään mitään.)
- Emmilä
Kyllä pojat tokenevat tekemään ihan mitä vaan kohta, kun vaimon, elämän eliksiirin saavat. Paneppa merkille.
Isä remontoi oman mökkinsä, pojat rakentavat vaikka linnan. kumppanin poikia, sanoin että minua huippaa mökin katolla, se meni täydestä, sanoivat, kyllä he laittaa sen hormin. Odottavatkin sellaista tunnustamista.
Ei kai ne niin huonosti sitä tee, turha pelätä.- Kirveli
aikanaan oppia aika omatoimisiksi, kun itselläni selkä reistaili kovasti nuorempana, ja lisäksi olen aika alamittainen. Pojat huomasivat olevansa kovasti tarpeen. Myös työskentely vammaisten parissa kasvatti heitä molempia joten he ymmärtävät erillaisia ihmisiä . Siitä olen iloinen, varsinkin kun tuntuu että en itse heitä varsinaisesti oikein 'kasvattanutkaan.'
- omin käsin
teen sen usein ite, valitettavasti.
- onkkeli
Täällä maaseudulla etsitään kovasti Ite- taiteilijoita, nykykansantaiteilijoita, joita kyllä joka kylästä löytyy.
Kädentaitoja riittää .jjoutava5 kirjoitti:
tuli yllättäen, löytyy ITE haussa.
Kiitos Onkkeli!
Vieläkö joku väittää eettei ole asiaa.Olen aina ollut vähän liikaakin 'minä ite', kun jouduin pärjäämään ite jo aika varhain. Silloin ei voinut tukeutua kehenkään toiseen ja ehkä siinä kasvaa liiaksikin itsenäiseksi ja itsepäiseksi,ja ehkä ei aina osaa ottaa toisia ihmisiä huomioon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271974
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001720Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy571360Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?771334Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311028Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51933Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47926Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44882- 109863
- 73856