Kun parisuhteessa kaikki vituttaa

nyrpeä akka

Niin siinähän se jo tulikin. Miehen kans oltu yhdessä jo 8v ja yhteinen lapsikin löytyy. Nyt on alkanu tuntumaan että kaikki päivät on sitä yhtä ja samaa saatanan paskaa, pelkkää arkea. Arjessa on kyllä periaatteessa kaikki hyvin, ei ole rahahuolia, kummallakaan ei ole kakkosta (jos sen nyt oikeasti voi koskaan tietää), seksi luistaa ja mieskin osallistuu täysin lapsenhoitoon jne.

MUTTA: kun se on sitä että mies tulee töistä kotiin (tekee ma-pe 7-15.30 duunia), syö, sen jälkeen avaa telkkarin tai netin ja viettää siinä illan. Viikonloppuisin katsoo taas sitä telkkua tai avaa netin, illalla lapsen mentyä nukkumaan saattaa avata kaljapullon tai pari, käydään kaupassa jne. Eli ARKEA kaikki tyynni.

Tuntuu että me vaan eletään sille lapselle eikä ollenkaan toisillemme. Juttelu muusta kuin työ- tai lapsen asioista on aika vähäistä. Itse olen kotiäiti ja hieman alkaa keittämään nämä samat seinät ympärillä jatkuvasti. Käyn kyllä ystävien kanssa ulkona viikonloppuisin toisinaan ja harrastuksiinikin pääsen vapaasti. Olisi vain mukava jos edes joskus miehen kans tehtäis jotain yhdessä, koko perheenä tai sitten kahdestaan. Mutta ei, telkku voittaa joka kerta. Enkä vaadi mitään valtavia elämyksiä tai thaimaanlomia, alkuun riittäisi että käytäis vaikka leikkipuistossa yhdessä ja JUTELTAIS. Suurimpana haaveenani on tällä hetkellä että mies huomenna tulis töistä kotiin ja sanois että vaimo ja lapset: ykköset päälle, nyt lähdetään ravintolaan syömään. Säälittävää eikö totta????

Välillä tuntuu että olen kaikkeen tyytymätön akka, kun periaatteessa kaikki on hyvin. Sanoin kuitenkin kerran ystävälle että jos ois sellainen kaukosäädin millä sais mykistettyä kaikki keskustelut mitkä liittyy lapseen, työhön tai kaupassakäyntiin, niin meidän perheessä ei varmaan kuuluis montaa sanaa päivässä.

Mitä ihmettä miehelleni sanon? Millä saan hänet ymmärtämään että minäkin haluan huomiota häneltä ja antaa sitä huomiota hänelle? Antakaa hyviä neuvoja tai kertokaa oman parisuhteenne vastaavasta tilasta. Miten pääsitte yli vai pääsittekö?

12

7798

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun..

      tutulle kuullostaa:) Olisit voinut kirjoittaa,vaikka mun elämästä,mutta pieneksi lohduksi sulle,että meillä vasta pari vuotta takana ja aina tuntuu nykyään arki jotenkin puulta!
      Kait se kaikilla on jotain tuontapaista jossain vaiheessa,mutta etkö sä vois joku kaunis kerta laittaa telkkarista ja tietsikasta virrat pois ja sanoo miehelles,että nyt jutellaan ja kerrot sille kaikki noi jutut,jos se vaikka muuttais pikkasen tilannetta.
      Ei noi äijät tajuu aina noinkaan yksinkertaisia juttuja,ellei rautalangasta väännetä!! Kevättä sulle:)

      • jaksa..

        jos on niin vaikeaa ja pitää tänne valittaa niin ota ero !


      • ???
        jaksa.. kirjoitti:

        jos on niin vaikeaa ja pitää tänne valittaa niin ota ero !

        Lapsellista on mennä siitä mistä aita on matalin eli heti erota kun tulee vaikeuksia. Jos perus asiat on kunnossa voi sen romantiikankin suhteeseen löytää, se vain vaatii molemmilta itseään niskasta kiinni ottamista.
        Meillä miehen kanssa arki painoi myös ja tultiin siihen pisteeseen että mietittiin tosissaan eroa 10 vuoden jälkeen. Meillä se olin minä joka löin pöytään sen "ero kortit" kun ei tuntunut mies muuten heräävän siihen todellisuuteen. Itse hän kärsi myös ja molemmilla oli huono olo sen vuoksi.
        Jollain palstalla täällä antoi joku hyvän neuvon, että kun yhdessä eletään arkea, pitää yhdessä myös juhlia. Niin mekin aloimme ottaa irtiottoja arjesta ja olemme paljon onnelllisempia. Stressi vähenee jo pelkällä halailulla päivän päätteeksi. Molempien vain on oltava sitoutunut tähän toisen huomioimiseen.


    • klubiin

      Ei siinä auta kuin puhe.Meillä enemmän lapsia ja kauemmin yhdessä,viime vuodet on jo menny vittuilua ja piikittelyä kuunnellen.Nykyään tavallinen läppä on jo "kumpi lähtee?"
      Meillä ei tuo puhumisen yrittäminen alkanut kuin liian myöhään.Olin jo liian vittuuntunut ja mies liian tapoihinsa kangistunut-kaikkihan on hyvin,jos ei toisin todisteta.
      Silti ,arki ja seksi sujuu.Minä vaaan huomasin oleva katkera akka.
      Meillä tosin mies nalkuttaa ja minä suljen korvani :)

    • tmmies37

      joutunut. Tai miten sen nyt sitten sanoisi.

      Oikeastaan mietin tuossa tuota että kun krijoitit että tulisi kotiin ja sanoisi että ykköset päälle ja syömään. No en sitä kokeiltu joskus ja vaikka sitten ollaan oltu lasten kanssa syömässä tuntuu ettei tuota ole arvostettu laisinkaan.

      Niin, meillä on oikeastaán kaikki ongelmat tulleet jo aikasemmin kun suhde on minusta saanut sellaisen linjan että kaikki mitä mies tekee ei ole oikeastaan mitään. Tuntuu että toinen ei ole arvostanut mitään mitä on tehnyt. Ensin pitkiä päiviä töissä ja sitten kotosalla lasten kanssa ja kaiken kukkuraksi paljon muutakin. En tässä nyt rupea kirjoittelemaan tänne nettiin, mutta jos haluat voin postiin kirjoitella.

      Oikeastaan tulee tämäkin päivä mieleen kun olen siivonnut kokopäivän kämpän kuntoon, aasta ööhön mutta ei sitten vaan saa ensimmäistäkään kehua. Tai ei viitsi sanoa edes kiva kun siivosit. Ei sen puoleen, normaaliahan se on mutta minusta jos on tehnyt ruoat ( käynyt myös kaupassa) niin kai edes joskus voisi kiitos sanoa, mutta ei se on sitten joskus niin vaikeaa. Vai pitäisikö sanoa aina.

      Oma tilanne kun tuossa mietin että mitä neuvoja antaisin niin jos ei tule kumpaankin suuntaan kiitosta, hellyyttä ja edes joskus halia ei siitä vaan sitten mitään tule, nimittäin suhteesta.

      Ottaa päähän, tuntuu kuin olisi vain veli ja sisko suhde.

      Mut mut, semmoista. Toivottavasti sinulla jo menee paremmin.

      Oletko muuten itse töissä?

      • kun itsekin kaipaan sitä

        No joo. Olisin minäkin halunnut lapsia, mutta en sitten löytänyt ketään, joka niitä olisi minun kanssani halunnut.

        Oikeastaan - vaimollasi ja ap:llä on asiat ihan liian hyvin. Kun teiltäkin kuolisi vanhemmat, veli tekisi itsemurhan, äiti alkais juoda, veli oli linnas.... ja itse rutiköyhä... ja se ainut mieskin laiska paskiainen, joka ei kotitöihin osallistunut... niin ehkä osaisitte sen jälkeen arvostaa mitä teillä nyt on. Mutta kun että tajua, ettekä näe, mitä kaikkea hyvää ja hienoa teillä on.

        Sitten vasta kun/jos menetetätte sen (ero) ... ja sitten se on myöhäistä.


    • ei ikävä kyllä

      tipu... mutta samassa veneessä ollaan, joskin mulla oli jo toinen ja miestäkin mahdollisesti kiinnostaisi eräs toinen. silti kotona kaikki hyvin.

      päivät vietän miettien että miksi mä oikein olen täällä, miksi juuri tuon miehen kanssa. ja haluanko viettää loppu elämäni näin. vastaus on: en todellakaan tiedä... silti jostain syystä olen täällä edelleen. siitä en vaan tiedä kuinka kauan.

    • äkkiä myös

      Jos odotat, että miehesi vastaa siitä, että oletko sinä onnellinen vai et, niin jäät odottamaan kauan. Kultainen sääntö on tehdä toisille niin kuin itsellesi haluaisit tehtävän, joten on aika miettiä, miten se toimii tilanteessasi.

      Arkea ei lapsiperheessä voi välttää, mutta voit todellakin vaikuttaa siihen, että istutko kotona ruikuttamassa vai ajatteletko, että miten etuoikeuttu asemasi itseasiassa on. Keskity siihen, mitkä asiat elämässäsi ovat hyvin ja ole niistä kiitollinen, siinä on lähtökohta. Asiat muuttuvat, kun muutat suhtautumisesi niihin.

      Miehesi menee telkun ääreen tai koneelle, koska se on hänen "luolansa" (vihje: lue John Grayn kirjoja). Kaikilla miehillä on tapana vetäytyä töistä tultuaan, sinun miehelläsi se on TV ja tietokone. Kokeile, että kerrot miehellesi halauksen ja suukon kera, että haluat jutella eräästä asiasta "sitten kun on sinulle hyvä hetki. se ei vie kauan, mutta on tärkeää minulle". Voit olla varma, että miehesi tajuaa, että on kyse TODELLA TÄRKEÄSTÄ JUTUSTA ja sille löytyy aikaa. Kun hetki tulee, älä valita vaan ehdota. Sano, että olisi todella kivaa mennä yhdessä leikkipuistoon/leffaan/minne haluatkin (esim)tänä viikonloppuna. Älä painosta, vaan anna miehesi hoitaa loput. Ties vaikka hän sanoisi, että tietää kivan leffan/ravintolan/ etc.

      Tärkeintä on, että suhtaudut tilanteeseen rauhallisesti, ymmärtäväisesti ja rakkaudella. Et voi olettaa, että miehesi luopuu miesten ikuisesta rituaalista, koska niin ei tule tapahtumaan. Hän rentoutuu tavalla tai toisella, joten anna hänen katsoa telkkua/surfailla. Mutta luo lempeä ilmapiiri miehellesi omien toivettesi suhteen. Älä tyrmää ekaa ehdotusta tai loukkaannu, jos samantien ei tapahdu mitään. Miehet ovat uskomattoman kekseliäitä, kun tajuavat, että heidän ideoitaan arvostetaan ja jopa rakastetaan. HEILLÄKIN on paineensa, pelkonsa, stressinsä, muista se. Eli kun hän tulee kotiin, odota rakastavana ja iloisena, äläkä heti käy päälle kuin yleinen syyttäjä odotusten ja kertomusten kera. Anna hänelle aikaa, saat kyllä mitä haluat.

    • venusjamars

      eikö teillä ole mitään omia harrastuksia tai kavereita?elämä on muutakin kuin kotona olemista ja voihan lastenkin kanssa harrastaa.ehkä ukkos on niin tyhmä ettei ole edes ajatellut tarvitsevansa jotain muutakin sä olet se joka ensin heräsi tilanteeseen NOT HAPPY.

      Rakkautta pitää vaalia ja suukotella osoittaa tykkäävänsä, sano se hänelle, ehkä voisitte pitää romanttisia iltoja ja voisit vaikka laittaa jotain nättiä yllesi ja tanssia miehelle, olet naaras, osoita se jotta miehes voi olla uros grrrrrr...

    • lifeisgood

      olen opetellut kehumaan ja kiittämään
      No joo. Olisin minäkin halunnut lapsia, mutta en sitten löytänyt ketään, joka niitä olisi minun kanssani halunnut.

      Oikeastaan - vaimollasi ja ap:llä on asiat ihan liian hyvin. Kun teiltäkin kuolisi vanhemmat, veli tekisi itsemurhan, äiti alkais juoda, veli oli linnas.... ja itse rutiköyhä... ja se ainut mieskin laiska paskiainen, joka ei kotitöihin osallistunut... niin ehkä osaisitte sen jälkeen arvostaa mitä teillä nyt on. Mutta kun että tajua, ettekä näe, mitä kaikkea hyvää ja hienoa teillä on.

      Sitten vasta kun/jos menetetätte sen (ero) ... ja sitten se on myöhäistä.





      Osu ja upposi!!

      Turhan usein sitä valittaa vain valittamisen vuoksi Kun asiat on pitkään hyvin, liian hyvin, alkaa kyllästyttämään. Oman pääkopan sisältä se vastaus löytyy. Älä keskity negatiivisiin puoliin. Arvosta kaikkea sitä hyvää mitä sinulla jo on. Näin yritän itsekin tehdä. Ykskaks kaikki saattaakin olla toisin. Usein sitä arvostaa vasta sitten kun sen asian menettää mikä ollut hyvin. Ainoa keino siis melkeimpä muuttaa omaa suhtautumistaan asioihin. Turha odottaa että toinen tekee sinusta onnellisen, vie sinut sinne ja tänne. Sinä voit itse viedä miehesi, opettaa omalla esimerkilläsi kuinka toisesta välitetään ja suhteesta pidetään huolta.
      Tärkeintä siis on ajatuksen voima. Saat sen mitä ajattelet! Jos ajattelet että onpas minulla upea elämä ja ihana mies, niin todennäköisesti huomaatkin pian elämäsi olevan sellaista. Nauti elämästä ja turvallisesta suhteestasi! Näin minäkin aion tehdä. Välillä tuppaa unohtumaan, mutta aina jostain se ajatus taas alkaa kytemään. Että hei, tää elämähän onkin aika kivaa.
      Lähde uimaan, vesijumppaan, viihteelle ystäviesi kanssa. Mitä ikinä keksitkin! Pidä huolta itsestäsi ja kannusta miestäsi tekemään samoin. Se kyllä kantaa hedelmää teidänkin väliseen suhteeseen. kaiva ilo ja energia aina jostain. Elämä on aaltoliikettä. Vuoroin myrskyää, vuoroin on pitkään tasaista. Jos kaipaat jännitystä, niin hae sitä elämääsi. Näin ei voi mennä metsään. Muistattehan myös antaa aikaa toisillenne. Miehesi lienee myös väsynyt ja vittuuntunut.. Ihan yhtälailla kuin sinäkin. Päättäkää yhdessä ajatella positiivisesti.

    • Anonyymi

      Olen omalta kovalta yrittänyt kaikkea,mutta nyt olen pisteessä avioeropaperit käynkö jo maantaina

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      58
      4377
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      24
      1402
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1205
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe