Isovanhemmat vastustavat,

1943

mutta vanhemmat sallivat moottorikäyttöisten ajoneuvojen käytön alaikäisillä yleisellä tiellä. Usein on näin, esimerkiksi tuttavaperheessäni. Naapuri on raivostunut, kun alaikäiset pörräävät tiellä, on skooteria, mönkijää ym. Minusta vanhempien pitäisi rakentaa rata hukka-ajoa varten, jos kerran sellaisen sallivat. Ei ole autoilijana kiva, jos jostakin tulee eteen moinen ajoneuvo. Alaikäinen ehken osaa ajaa teknisesti, muttei osaa varautua eri tilanteisiin.

5

717

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pelle1Peloton

      ...nämä alaikäiset moponsa ja mönkijänsä hallita, niin teknisesti, kuin turvallisestikin, niin kauan, kun ovat alaikäisiä.
      Silti: mikä tieliikennelaissa on kielletty, ON KIELLETTY.

      Todellinen ongelma syntyy sitten, kun nämä "harrastajat" saavuttavat sen "laillisen iän" ja asennevammaisina ryhtyvät liikenteeseen oikeilla välineillä.
      Se asennevamma sisältyy jo useiden liikennekoulujen nimeenkin. Esim.: "Yang drivers".
      Sieltä sen pitäisi lähteä; asennekasvatuksesta liikenneopetuksessa.

    • Tuttumme

      osti ison moottoripyörän. Poika ajoi 5 km ja oli vainaja.

      Nuo mopotkin, siinä katkussa kun ajavat!

      Paljon terveellisempää on, kun lihaksetkin voimistuvat, samoin hengityselimet polkupyöräillessä
      turvallisella pyörällä varusteineen.

    • Tanttaralla

      Pieni seitsemänvuotias juuri kuoli vappuna mönkijän kanssa hiekkakuopalla pärrätessään.

    • Silloin kun meillä oli asia ajankohtainen runsaat kaksikymmentä vuotta sitten, ei ostettu pojalle mopoa ennen aikojaan.

      Kaverilla oli ja sillä humautettiin johonkin pöhelikköön, polvi auki ja kymmenkunta tikkiä siihen, onneksi ei käynyt pahemmin.

      Ei se aina pelasta, vaikka ei osta alaikäiselle mopoa niin kavereilta löytyy.

      Nyt onkin sitten ne mönkijät millä ajellaan.

    • himo!

      Juniorin ollessa 8:n ikäinen hankin sahakoneella varustetun mikroauton jolla kävimme kesäisin pörisemässä radalla.
      Gullokin koneella ja niillä välityksillä kulki 80:ä.

      12 ikävuoden jälkeen ei se eikä kavereiden mopot enää kiinnostaneet.

      Seuraava oli takaveto Lada jota junior itse "piti hengissä".

      Juniorin ikäkaveri erikoistui alaikäisenä, muiden rötösten ohella, autovarkauksiin.
      Kun vanhemmat, eikä poliisi mahtanut mitään, antoi isukki 17-vuotiaalle lapsukaiselle uudehkon Subarun avaimet ettei tarvitse varastellaa.
      Poika ajoi itsensä hengiltä.
      Tutkijat arvioivat että noin 150:ä kaiteeseen.

      Suru on tietysti syvä mutta raaasti katsoen jäi yksi vankilakundi vähemmän elätettäväksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      784
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      14
      557
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      521
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      486
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      23
      443
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      46
      407
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      29
      405
    Aihe