Ystävyys on kuin vene.
Se lahoaa ajan myötä.
Ystävyys on kuin vene
15
1062
Vastaukset
- lasikuituveneetkin
ja eikös veneitä tehdä muustakin kuin puusta, eihän se alumiinivenekään lahoo.
Mut tosi on; kyllä ystävyyskin voi loppua, olen sen kokenut pari kertaa.- optmisti
Uskoin ystävyyteen,olin aina varma naistenväliseen ikuseen lupaukseen yy.aa.sopimuksesta ,mutta sitten tuli se mies ,ja eihän sitä aiaa enää riittänyt ystäville.Surullista että ystäväni on kuollut ,ja että muistan aina hänen ystävyydenvalansa,olimme kokeneet paljon yhdessä,ja aina selvinneet.Eroittaako rakkaus naiset,tuleeko joku "pesänrakennusvimma"ystävyyden edelle?
- Hintriika1
optmisti kirjoitti:
Uskoin ystävyyteen,olin aina varma naistenväliseen ikuseen lupaukseen yy.aa.sopimuksesta ,mutta sitten tuli se mies ,ja eihän sitä aiaa enää riittänyt ystäville.Surullista että ystäväni on kuollut ,ja että muistan aina hänen ystävyydenvalansa,olimme kokeneet paljon yhdessä,ja aina selvinneet.Eroittaako rakkaus naiset,tuleeko joku "pesänrakennusvimma"ystävyyden edelle?
Olimme 10-vuotiaita, kun ystävyytemme alkoi. Muutaman vuoden olimme erottamattomat kuin paita ja peppu. Monet ristiriidat välillä koettelivat. Melkein se oli katketa poliittisten tuulten tuiskeessa, mutta onneksi järki voitti.
Nyt on jo vuosia aikaa siitä, kun ystävyytemme vietti 50-vuotisjuhliaan. Enää se ei voi katketa kuin kuolemaan. - molemmat olemme
optmisti kirjoitti:
olleet aviossa jo pitkään.
Hänen miehensä mustasukkaisuuteen on meidän
ystävyytemme (yhteydenpitomme käytännössä) melkein kaatunut.
Mies, diabeetikko, tupakan ja alkon käyttäjä,
kovaääninen, vaimoaan alistava, ei sietänyt
puhelinkeskustelujamme eikä paljon muitakaan
yhteydenpitomuotoja. Vaimo koettaa olla
solidaarinen tyttärensä ja tyttären
perheen tähden.
Kyllä ymmärrän miestäkin siksi, että hän on saattanut tuntea, ettei häntä ole oikein toivottu sukuun, vaikka ei sitä kukaan ihan suoraan ole sanonutkaan.
Eli siis, kyllä se mies saattaa joskus olla se erottaja. Hintriika1 kirjoitti:
Olimme 10-vuotiaita, kun ystävyytemme alkoi. Muutaman vuoden olimme erottamattomat kuin paita ja peppu. Monet ristiriidat välillä koettelivat. Melkein se oli katketa poliittisten tuulten tuiskeessa, mutta onneksi järki voitti.
Nyt on jo vuosia aikaa siitä, kun ystävyytemme vietti 50-vuotisjuhliaan. Enää se ei voi katketa kuin kuolemaan.Kiitos loistavasta ajatuksesta!
Jos eletään ja suhteellisen terveitä ollaan, järjestänkin juhlat muutaman vuoden kuluttua, kun ensimmäisen tyttöystäväni ja minun lapsuudenystävyys täyttää 70 vuotta!
Tosin tämä ystävyys on niin hieno asia, että sen kunniaksi voisi juhlia muutenkin. Vaikka yhtä juhlaahan se aina on, kun tapaamme toisemme.- Hintriika1
Venlastiina kirjoitti:
Kiitos loistavasta ajatuksesta!
Jos eletään ja suhteellisen terveitä ollaan, järjestänkin juhlat muutaman vuoden kuluttua, kun ensimmäisen tyttöystäväni ja minun lapsuudenystävyys täyttää 70 vuotta!
Tosin tämä ystävyys on niin hieno asia, että sen kunniaksi voisi juhlia muutenkin. Vaikka yhtä juhlaahan se aina on, kun tapaamme toisemme.Toivonpa kovasti, että pystytte, Sinä ja ystäväsi, järjestämään nuo 70-vuotisjuhlat! Elinaikainen ystävyyssuhde on vaalimisen ja juhlimisen arvoinen asia.
- alistunut
Hintriika1 kirjoitti:
Nyt on jo vuosia aikaa siitä, kun ystävyytemme vietti 50-vuotisjuhliaan. Enää se ei voi katketa kuin kuolemaan.Voi miten ihanaa, kateeksi käy. Yhteydenpito nuoruudenystäviin päättyi elämän saatossa. Kaksi ystävätärtä muutti Ruotsiin, minä vaja kolmekymppisenä muutaman sadan kilometrin päähän kotiseudulta.
Mieheni oli hyvin omistava, hän ei suvainnut entisiä ystäviäni, eikä senpuoleen uusiakaan. Hän teki elämänsä matkatöitä ja ystäviäni tapasin silloin kun hän oli poissa. Kotiin en voinut kutsua työkavereitani enkä muitakaan. Sukulaisiani hän sieti, niitä oli koin vähän.
Mieheni ehti olla kymmenen vuotta eläkkeellä ennen kuolemaansa. Sinä aikana jäi loputkin omat ystävät. Eikä hän ollut mikään paha mies, päinvastoin, iloinen ja ulospäinsuuntautunut. Luonteeltaan nyt vain tällainen.
- onkkelis
" .. Aina ystävyys mennä saa, tullessa rakkauden....
lauletaan laulussa: -Tuulella ei ole ystävää.-En malta olla kertomatta pientä muistelusta:
Lauloin kerran tuota laulua, kun pieni käsi tarttui käteeni, ja lapsi napitti silmiini sanoen: - On sillä. Puu. Tuuli saa levätä puun oksilla.
Että se niistä lauluista! Ainakaan minun kohdallani ei myöskään pidä paikkansa, että "maailma sitten vieroitti..."
Ensimmäisen tyttöystävän sain, kun olimme 5-vuotiaita. Vaikka kohtalo heittelikin meitä eri suuntiin, on ystävyys kestänyt. Silloin tällöin tapaamme, mutta puhelimet on keksitty, ja kirjeet kulkevat viikoittain molempiin suuntiin.
Hauska sattumakin on vuosien varrella tehnyt meistä mutkan kautta sukulaisia. Hänellä ja meidän lapsillamme on yhteisiä serkkuja.
- KISKANTÄTI
Ystävät ovat elämän oppaita. Jokaiseen elämän tilanteeseen saamme parhaan oppaan mukaamme.
Olkkat tarkoi sen paatin kans! Jos se vuotta ni tilkkikä ravot nii et vesi ei pääs tunkema sisäl paatti. Nii, ja laittakat tappi kiin kans, muuto ei sil rakkaurem paatilka pitkält soureta, se uppo!
Totta kai paatti lahoaa, jos se jätetään rantaan maatumaan. Jotta se kestäisi vuosikymmenet, on se laitettava huolellisesti talviteloille, eikä tervaakaan sovi unohtaa.
Ystävyydenkään venettä ei saa keikuttaa, eikä siinä saa nousta seisomaan.
Vanha, kunnon puuvene on turvallisempi ja tunnelmallisempi kuin leveä ja kiikkerä peltipaatti.
Jos kysymyksessä on pariairokaksikko, pitää opetella soutamaan samaan suuntaan, jotta matka edistyy eikä ystävyys pääty haaksirikkoon.- paattiako
täällä tervattiinkin.
Minä luulin että tarkotettiin sitä kolmatta lääkettä saunan ja viinan ohella!
Ens kerralla olen viisaampi!
- A. von Emmenthaler
Minun ystävyyteni on Onassiksen purren veroinen huvijahti, joka siintää unelmissani.
- kerralla yksillä
kursseilla,päätimme lähetellä kortteja,niinkauan kuin olemme täällä maanpäällä,olemme joskus soitelleet,mutta näin voi tulla tosi ystäväksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks2024404Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t583142Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per881737Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu181316Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va121314Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20231117Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä
Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi101101- 491075
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt2471073- 49976