Eli olemme olleet naimisissa 7 vuotta, lapsiakin on. Miehelläni on vaikea luonteenlaatu, hänen on vaikee lähes mahdotonta esim pyytää anteeksi tai myöntää olleensa väärässä. Hän alistaa minua henkisesti sanomalla että jonain päivänä jättää minut, ettei saa minulta mitään, että on kanssani vain lasten vuoksi jne...kaikkein pahimpia asioita mitä toiselle voi sanoa, minä en kuitenkaan lähde mukaan koskaan tuollaiseen vaan koen olevani kypsä ja tuollaisen yläpuolella,mieluiten olen hiljaa ja kuuntelen. Toisinaan hän kieltää sanoneensa jotakin tuollaista tai että jos haluaisi minut jättää niin miksi vielä on tässä jne..sanokaa jotakin, antaa mielipiteitä miten minun tulisi suhtautua moiseen. Hän vaikuttaa jotenkin narsistiselta luonteelta ja arki hänen kanssaan on välillä hyvin vaikeaa. Olen ehkä liikaa myöntynyt ja vaiennut, mutta en kyllä tiedä mitä minun tulisi tehdä. Taisi kirjoitus olla sekava mutta vinkeistä tosi kiitollinen.
onko muilla näin
7
1071
Vastaukset
Apuahan hän tarvitsisi.Mutta koska on kysymys miehestä,se tulee olemaan vaikeaa. Aina sanotaan että jälkiviisaus on pahasta,mutta kun miettii jälkeenpäin,milloin ko.käyttäytymistä on alkanut havaitsemaan,niin ehkä vaivan alkuperä on jäljitettävissä.- Vuosien mittaan (meillä yli 30)joko tasoittuu tai tulee entistä ilkeämmäksi,enkä ymmärrä mistä se johtuu.Silti olen sitä mieltä,että asioihin on puututtava aina heti,kun niitä ilmenee.Lapsilleni olen neuvonut,että väkivaltaisesta suhteesta pitää irrottautua heti ja samoin alkoholinkäyttäjän kanssa ei kannata jatkaa eikä mustasukkaisen kanssa.Hyvin on neuvot menneet perille ja siitä olen onnellinen.
Ehkä yllätät nyt miehesi ja kerrot,että et pysty jatkamaan hänen kanssaan ellei hän hae apua.Pysy sanojesi takana. ONNEA.on paljon hyvääkin kun olet hänet valinnut. Tuntuu käyttävän kiusaamiseesi keinoja jotka todella toimivat. Jospa sanot hänelle, ettei sitä koskaan tiedä kumpi ensin lähtee, mies vai vaimo. Sen neuvon annan että et milloinkaan ole miehellesi itsestään selvyys. Olen itse ollut 32v naimisissa miehen kanssa jota on aina vaivannut huono itsetunto ja joka alkuun teki mustasukkaisuudella elämästämme kurjaa. Rakastin ja rakastan kuitenkin, joten tässä sitä ollaan. Toimi vaistojesi varassa äläkä koskaan tee niinkuin neuvotaan, jos neuvot vähänkin tuntuvat huonoilta!!!!
- pom78
tee niin kuin parhaaksi näet. mutta yhden neuvon anna minä olin saman lainen kun sinä ja annoin ex vaimoni päättää kaikki asiat enkä ikinä sanonut vastaan kunnes eräänä päivänä meni pinna ja rupesin sanomaan vastaan ja sen jälkeen alkoi alamäki ja vaimo rupesi käymään baareissa ja lopulta petti mua joten yritä puhua miehesi kanssa asioista ja sano että ne vaivaa sinua niin asiat ratkeavat suuntaan tai toiseen toivon että saisit asiat kuntoon ja eläisit miehesi kanssa tasa vertaista elämää onnea matkaan. t: pom78
- ...
Hirveästihän niitä on huonoja puolia ihmisissä, varsinkin kun puhe on miehestä. Nainen ja mies ovat vain niin äärettömän eritasoilla kommunikointi tarpeen ja halujen kanssa. Näin ainakin meillä...
Paskaa tulee niskaan ja siihen tottuu, että mistään ei koskaan puhuta, Sitten kun purkautuu niin sitten huudetaan (syytän miestäni kuulema kaikesta) hän uhittelee jne. Sitten kaikki on ok. Ei miestä häiritse edes,e ttä vasta tuli helvettiin toivoteltua, kaiken pitäisi olla selvittämättä ihan ok.
Itse olen kuitenkin ajatellut, että itsepähän olen taakkani valinnut. En lähde myöskään mukaan mihinkään ivaamiseen, sillä minun itsetuntoni kestää haukuttelut, minun ei tarvitse alistaa toista korottaakseni itseäni omissa tai miehen silmissä.
Analysoin jokaisen riidan ja tilanteen tarkkaan. Analysoin oman käyttäytymiseni. minulle ei ole mitään epäselvää. näin mennään siihen asti kun ilmeisesti minä jaksan. Edelleen miehen hyvät puolet voittavat ajottaiset paskat.
Itsetuntoni on edelleen hyvä, kuten olin lukevinani rivien välistä, että on sinunkin. Siinä vaiheessa jos toinen kykenee murentamaan sitä kannattaa varmaan viimeistään lähteä. Ikä helpottaa, en ole enää liian nuori, eli tunnen itseni ja historiani, toinen ei voi minua murentaa. Pidän kuitenkin siitä elämästä joka meillä normaalisti yhdessä on.- hyvä voittaa huonon
kai se meilläkin menee niin kauan kuin minä jaksan, ja on sen mieskin joskus sanonut että minä se olen joka väsyy häneen joku päivä. No näin mennään toistaiseksi ja onneksi niitä hyviä aikoja on kuitenkin vielä enemmän kuin huonoja. Koen että itsetuntoni on suht hyvä mutta ei tarpeeksi vahva että lähtisin pois suhteesta, no osittain lastenkin vuoksi en halua missään nimessä rikkoa perhettä, hän kun on hyvä isä ja lapset ovat tyytyväisiä. En usko hänen koskaan muuttuvan, ei tuon ikäinen ja tapainen mies muutu, hän on mikä on ja näillä mennään.Ja kyllä hän minua osaa kohdella todella hienostikin mutta aina riidan tullessa se olen minä jonka syytä on kaikki ja joka on tyhmä ja tarpeeton, haukkumisten jälkeen hän aloittaa päivien mykkäkoulun ja odottaa niin kauan että minä teen aloitteen anteeksipyytämällä, sitä en enää tee, joten tilanne purkautuu muilla keinoilla ajan myötä, minähän en anteeksi pyydä jotain mitä en ole aiheuttanut. Ja joka kerta kun hän lähtee työmatkalle, olen niin iloinen ja onnellinen vaikka minulle jääkin kodin ja perheen pyöritys ja töissäkäynti sillä välin yksin hoidettavaksi, ikävöin häntä mutta kun hän tulee taas takaisin ikävöinti loppuu siihen.
- ...
hyvä voittaa huonon kirjoitti:
kai se meilläkin menee niin kauan kuin minä jaksan, ja on sen mieskin joskus sanonut että minä se olen joka väsyy häneen joku päivä. No näin mennään toistaiseksi ja onneksi niitä hyviä aikoja on kuitenkin vielä enemmän kuin huonoja. Koen että itsetuntoni on suht hyvä mutta ei tarpeeksi vahva että lähtisin pois suhteesta, no osittain lastenkin vuoksi en halua missään nimessä rikkoa perhettä, hän kun on hyvä isä ja lapset ovat tyytyväisiä. En usko hänen koskaan muuttuvan, ei tuon ikäinen ja tapainen mies muutu, hän on mikä on ja näillä mennään.Ja kyllä hän minua osaa kohdella todella hienostikin mutta aina riidan tullessa se olen minä jonka syytä on kaikki ja joka on tyhmä ja tarpeeton, haukkumisten jälkeen hän aloittaa päivien mykkäkoulun ja odottaa niin kauan että minä teen aloitteen anteeksipyytämällä, sitä en enää tee, joten tilanne purkautuu muilla keinoilla ajan myötä, minähän en anteeksi pyydä jotain mitä en ole aiheuttanut. Ja joka kerta kun hän lähtee työmatkalle, olen niin iloinen ja onnellinen vaikka minulle jääkin kodin ja perheen pyöritys ja töissäkäynti sillä välin yksin hoidettavaksi, ikävöin häntä mutta kun hän tulee taas takaisin ikävöinti loppuu siihen.
Itse olen kuitenkin ajatellut, että ei mitään täydellistä olekaan. Monia parisuhteita aiemminkin eläneenä, niin on tämä kuitenkin ihan sellaista keskivertoa parempaa, ei vaihtamalla parane (muutoin kun silloin kun jättää holistin).
Se vituttaa eniten, että riidat jäävät ilmaan, mitään ei koskaan selvitetä. Meillä mies pyytää anteeksi, mutta nyt vuosien mittaan sekin on jäänyt. Minä pystyn olemaan hiljaa päivä tolkulla, mutta mies nykyään enemmäkseen alkaa juttelemaan ihan tavan asioista. Siitä lähtee keskustelu (en malta olla hiljaa jos voi puhuakin, mutta sisua ei ole antaa mykkäkoulussa ekana periksi) ja riidasta ei koskaan enää mainita. joskus olen yrittänyt ottaa uudelleen puheeksi ja taas on huudettu ja sitten taas oltu hiljaa.
Joskus, huonompina aikoina tulee mietittyä päivittäin (joskus ihan muutaman viikonkin ajan), että entä jos lähtisi. Onko ihan tervettä miettiä vakavissaan suhteen päättämistä päivittäin? Mutta sitten tulee taas parempi aika ja se unohtuu, kunnes sitä alkaa taas miettiä.
Katsotaan nyt tuleeko tästä mitään. Minua ei pidä tässä mikään, muu kuin seitsämän vuotta ja yhteinen koira ja talo, onneksi ei ole vielä lapsia tullut, paskaa ehkä sitäkin enemmän...
Kuten huomaa, taas on vähän huonompi aika. Parisuhde, älkää puhuko minulle parisuhteesta...
Olen töissä tällä hetkellä ja kuitenkin jostain syystä olisin mielummin kotona miehen vieressä. Aamulla kun pääsen kotiin, toivon, että lähtisi siitä sangystä äkkiä, että saan rauhassa nukkua (pirulainen on lomalla, ettei töihinkään lähde). Reisuussa olessa oli kauhea ikävä miestä ja sitten oikein puistatti kun näki sen ensimmäistä kertaa kahteen viikkoon, se käyttäyty kun en olisi missään ollutkaan "ai hei, tiskikone on ihan täynnä, en osannut laittaa päälle...". Ja olin kaksi viikkoa pois!
Mutta ehkä se on juuri se välinpitämättömyys minkä takia tässä onkin... Aiemmat suhteet kaatuneet aina siihen mustasukkaisuuteen tai menemisten rajoittamiseen. Nyt meillä molempien oma elämä on itsestään selvyys, vapaus mennä... Siitä ei halua luopua. Tämän jos nyt vaihtaa, niin seuraava on kuitenkin taas joku roikkuja. Ja itsekseen en osaa olla yhtään...
- sinulla
muuta sosiaalista elämää, kuin koti/perhe?
Onko itsetuntosi oikeasti vahva? -ettei vaan käy niin, että se nakerretaan sisältäpäin ontoksi, salakavalasti? ja hups...!
Sinukin tulisi voida hyvin, jaksaaksesi parisuhteessa ja lasten kanssa! Et voi olla loputtomiin se henkinen kaivo, josta ammennetaan...!
Oireileeko kroppasi? Pidä huoli, että saat purkaa tunteesi ja tuntemuksesi turvallisesti, ettet patoa niitä sisimpääsi...!
Toivon parasta!
Voimia sinulle!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631483Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä261348Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701298Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2161170- 1271096
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3201031Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271027- 42959
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että281942IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel306934