Moni laittaa lapsen uskomiselle tiettyjä ehtoja; lapsen pitää olla tietynikäinen, tarpeeksi ymmärtäväinen ja kypsä voidakseen ottaa uskon lahjan (Jumalan valtakunnan) vastaan.
Mistähän tällaiset vaatimukset johtuvat?
Jeesus otti pienen sylilapsen ja asetti sen opetuslastensa keskelle.
Tästä sylissään olevasta lapsesta Jeesus sanoi: "...joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka USKOVAT...." (Mark. 9:36,37,42).
Jos Jeesus olisi laittanut ehtoja sylilapsen uskomiselle (ikä, ymmärrys, kypsyneisyys jne...), niin kyllä siitä olisi mainintoja Raamatussa.
Itse en ole sellaista löytänyt.
Oletko sinä?
Lapsen usko
79
841
Vastaukset
- soomipoika
perin kovapäinen, kun hän jaksaa toistaa tuota samaa olettamustaan eri palstoilla, vaikka hänelle on vastattu jo useampaan kertaan. Tässä taas yksi
vastaus:
Sitkeässä näkyy joidenkin kirjoittajien mielissä
olevan luulo siitä, että vauva voisi uskoa.
Lutherkin tunnusti, ettei vauva kykene usko-
maan:
" joka saarnassaan sanoo: 1. Siis kysymme, kuinka on pienten lasten laita, heillä kun ei vielä ole mitään YMMÄRRYSTÄ ja kun he EIVÄT OMAKOHTAISESTI VOI USKOA, koskapa on kirjoitettu: »Usko tulee kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta» — Roomalaiskirjeen 10. luku (Room. 10:17. jae).
EIVÄTHÄN PIENET LAPSET kuule eivätkä ymmärrä Jumalan sanaa; HEILLÄ EI siis myöskään VOI OLLA OMAA USKOA."
Raamatun mukaan usko tulee kuulemisesta, eikä kas-
teesta, Room 10:17. Koska vauva ei ei kykene
ymmärtämään kuulemaansa, ei hänelle voi syntyä
uskoakaan.
Uskoa ei voi syntyä minkään seremonian avulla,
vaan se on Jumalan teko, kun ihminen kuultuaan
julistusta, uskoo Jeesuksessn ja avaa sydämensä
sanomalle.
Jaakob kirjoittaa: Jaak 2:17
"Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut."
Miten vauva voi osoittaa tekonsa?
Room 10:14 "Mutta kuinka he voivat uskoa, elleivät ole kuulleet?"
Joillakin on sellainen käsitys, että vauva uskoo luonnostaan, mutta tämä Raamatunkohta kumoaa sel-
laisen luulon.
Ristiäishetkellä vauvat useimmiten nukkuvat tai
itkevät, joten silloin ei synny uskoa vauvalle,
sillä eiväthän useimmat aikusetkaan usko papin
puheita.
Hebr 11:1
"Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toi-
votaan, OJENTATUMINEN SEN MUKAAN, MIKÄ EI NÄY."
Vauva ei pysty ojentautumaan näkymättömän mukaan
eikä toivomaan.
Jokainen järkevä ihminen tajuaa, ettei vauva ky-
kene uskomaan. Voidakseen saada tukea lapsikasteelle Lutherkin sanookin, ettei uskon
puute tee kastetta mitättömäksi. Tämä ei kuiten-
kaan ole Raamatun mukaista opetusta, sillä UT:ssa
ihmiset USKOIVAT julistettua sanaa AINA ENNEN
KASTETTAAN.
"Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu."
soomipoika: "Sitkeässä näkyy joidenkin kirjoittajien mielissä
olevan luulo siitä, että vauva voisi uskoa".
---
Ei luonnollinen, lihasta syntynyt (Joh. 3:6) ihminen voikkaan uskoa.
Uskohan on Jumalan teko ja lahja, joka on otettava vastaan.
Siis mielestäsi Jumala ei voi vaikuttaa uskoa pienessä lapsessa, jos oikein ymmärsin viestisi?
Turhaan Jeesus puhuu pienen sylilapsen uskosta (Mark.9:42)ja että lapsi muka ottaa vastaan Jumalan valtakunnan (Mark. 10:15).soomipoika: "Jokainen järkevä ihminen tajuaa, ettei vauva kykene uskomaan".
---
En kannata järkeisoppeja!
Ei lihasta syntynyt ihminen (Joh. 3:6) voikkaan luonnostaan uskoa.
Miten usko syntyy?
Aiheesta enemmän "kohupappi" Jari Rankisen pitämässä Raamattutunnissa:
http://www.sley.fi/luennot/ESITYS/HenkiJR.htmTapio522 kirjoitti:
soomipoika: "Sitkeässä näkyy joidenkin kirjoittajien mielissä
olevan luulo siitä, että vauva voisi uskoa".
---
Ei luonnollinen, lihasta syntynyt (Joh. 3:6) ihminen voikkaan uskoa.
Uskohan on Jumalan teko ja lahja, joka on otettava vastaan.
Siis mielestäsi Jumala ei voi vaikuttaa uskoa pienessä lapsessa, jos oikein ymmärsin viestisi?
Turhaan Jeesus puhuu pienen sylilapsen uskosta (Mark.9:42)ja että lapsi muka ottaa vastaan Jumalan valtakunnan (Mark. 10:15).Kyllä on kovin tarkoituksehakuista ja läpinäkyvää tuo, teidän lapsikasteen harhaoppia julistavien vääntäminen, kuten esim. tämä kommentti:
>>> Siis mielestäsi Jumala ei voi vaikuttaa uskoa pienessä lapsessa, jos oikein ymmärsin viestisi? >>>
-Tyylinne esittää toisten kommenteista vääristeltyjä tai sellaisia tulkintoja, jotka eivät ole sitä mitä toinen on sanonut, muistuttaa sattumoisin aivan ateistien tyyliä; miksiköhän?
-Tottakai Jumalalle on kaikki mahdollista, mutta Hän ei kuitenkaan toimi sanansa vastaisesti.Tapio522 kirjoitti:
soomipoika: "Sitkeässä näkyy joidenkin kirjoittajien mielissä
olevan luulo siitä, että vauva voisi uskoa".
---
Ei luonnollinen, lihasta syntynyt (Joh. 3:6) ihminen voikkaan uskoa.
Uskohan on Jumalan teko ja lahja, joka on otettava vastaan.
Siis mielestäsi Jumala ei voi vaikuttaa uskoa pienessä lapsessa, jos oikein ymmärsin viestisi?
Turhaan Jeesus puhuu pienen sylilapsen uskosta (Mark.9:42)ja että lapsi muka ottaa vastaan Jumalan valtakunnan (Mark. 10:15).Yksi kysymys unohtui...
..kun kirjoitit:
>>> Turhaan Jeesus puhuu pienen sylilapsen uskosta (Mark.9:42)ja että lapsi muka ottaa vastaan Jumalan valtakunnan (Mark. 10:15). >>>
-Mistä te luterilaiset vedätte tuon termin "sylilapsi", -ja MIKSI? Sitähän kun ei löydy raamatusta, muualta kuin VT:sta.
Vastaa ihan vaan rehellisesti, koska jos sinä et sitä tee, niin kerron kyllä mikä on TODELLINEN SYY...wayofcross kirjoitti:
Yksi kysymys unohtui...
..kun kirjoitit:
>>> Turhaan Jeesus puhuu pienen sylilapsen uskosta (Mark.9:42)ja että lapsi muka ottaa vastaan Jumalan valtakunnan (Mark. 10:15). >>>
-Mistä te luterilaiset vedätte tuon termin "sylilapsi", -ja MIKSI? Sitähän kun ei löydy raamatusta, muualta kuin VT:sta.
Vastaa ihan vaan rehellisesti, koska jos sinä et sitä tee, niin kerron kyllä mikä on TODELLINEN SYY...wayofcross: -Mistä te luterilaiset vedätte tuon termin "sylilapsi",...
---
Eikö voidakkaan puhua sylilapsista?
Mark. 10:16 puhuu lapsista, joita Jeesus otti syliinsä.
Samoin Mark. 9:36 ja Lk. 2:28.- ottaa syliin
Tapio522 kirjoitti:
wayofcross: -Mistä te luterilaiset vedätte tuon termin "sylilapsi",...
---
Eikö voidakkaan puhua sylilapsista?
Mark. 10:16 puhuu lapsista, joita Jeesus otti syliinsä.
Samoin Mark. 9:36 ja Lk. 2:28."Eikö voidakkaan puhua sylilapsista?
Mark. 10:16 puhuu lapsista, joita Jeesus otti syliinsä.
Samoin Mark. 9:36 ja Lk. 2:28. "
Voiko Tapio mielestäsi kävelevän ja vaikka puhuvan - jopa kiistelevän - lapsen ottaa kukaan syliinsä ? - kuulemisesta
Tapio522 kirjoitti:
soomipoika: "Jokainen järkevä ihminen tajuaa, ettei vauva kykene uskomaan".
---
En kannata järkeisoppeja!
Ei lihasta syntynyt ihminen (Joh. 3:6) voikkaan luonnostaan uskoa.
Miten usko syntyy?
Aiheesta enemmän "kohupappi" Jari Rankisen pitämässä Raamattutunnissa:
http://www.sley.fi/luennot/ESITYS/HenkiJR.htmUskon syntyy kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan Sanan kautta.
ottaa syliin kirjoitti:
"Eikö voidakkaan puhua sylilapsista?
Mark. 10:16 puhuu lapsista, joita Jeesus otti syliinsä.
Samoin Mark. 9:36 ja Lk. 2:28. "
Voiko Tapio mielestäsi kävelevän ja vaikka puhuvan - jopa kiistelevän - lapsen ottaa kukaan syliinsä ?"Voiko Tapio mielestäsi kävelevän ja vaikka puhuvan - jopa kiistelevän - lapsen ottaa kukaan syliinsä" ?
---
Raamattu käyttää eri lapsi-sanaa eri tilanteissa.
Tämä käy hyvin esiin seuraavasta linkistä:
http://www.lyrs.fi/arkisto/tekstit/vaisanen_matti_001.htmlTapio522 kirjoitti:
"Voiko Tapio mielestäsi kävelevän ja vaikka puhuvan - jopa kiistelevän - lapsen ottaa kukaan syliinsä" ?
---
Raamattu käyttää eri lapsi-sanaa eri tilanteissa.
Tämä käy hyvin esiin seuraavasta linkistä:
http://www.lyrs.fi/arkisto/tekstit/vaisanen_matti_001.htmlEi selkeää raamatun sanaa ole tarvis yrittää selitellä noin kovin monisanaisesti ja mutkikkaasti, jos se hyväksytään sellaisena kuin se on meille annettu. Mutta sitten kun sitä aletaan vääristelemään ja vääntämään sellaisiin, myöhemmin käyttöön omaksuttuihin tarkoituksiin, joista halutaan pitää kynsin ja hampain kiinni, ettei tarvitsisi myöntää kansalle julistetun väärää oppia satojen vuosien ajan, niin silloin täytyy keksiä ja punoa jos jonkilaista monisanallista valheverkkoa, jolla ihmiset saadaan kiedottua uskomaan että ko. käytäntöä olisi muka Jeesuskin tarkoittanut.
Kyllä saatana antaa valheenpuhujille kaikella oveuudellaan taidokkaita sanoja kirjoitettavaksi "teologiana". Pääasia että ihmiset saataisiin eksytettyä ja uskomaan se valhe, että ovat pelastuksesta osallisia, vaikka eivät ole, vaan ovat matkalla kadotukseen, koska eivät ole TIETOISENA HENKILÖKOHTAISENA RATKAISUNAAN ottaneet vastaan Jeesuksen Kristuksen sovitustyötä ja syntien anteeksisaamista, joka on ainoa tie ihmisen pelastukseen ja pääsy Jumalan yhteyteen.
Olisi muuten todella irvokkaan epäloogista että rakastava Jumala ei kysyisi ihmisen oman tahdon mukaista suostumista ja sen selkeää ilmaisemista , että tahtoo lähteä itse vapaasta tahdostaan seuraamaan Jeesusta. Varsinkin tänä aikana sen ymmärtää, kun ihmiset eivät halua muutenkaan olla minkään "holhouksen alaisina"...- tosiaankaan robotiksi
wayofcross kirjoitti:
Ei selkeää raamatun sanaa ole tarvis yrittää selitellä noin kovin monisanaisesti ja mutkikkaasti, jos se hyväksytään sellaisena kuin se on meille annettu. Mutta sitten kun sitä aletaan vääristelemään ja vääntämään sellaisiin, myöhemmin käyttöön omaksuttuihin tarkoituksiin, joista halutaan pitää kynsin ja hampain kiinni, ettei tarvitsisi myöntää kansalle julistetun väärää oppia satojen vuosien ajan, niin silloin täytyy keksiä ja punoa jos jonkilaista monisanallista valheverkkoa, jolla ihmiset saadaan kiedottua uskomaan että ko. käytäntöä olisi muka Jeesuskin tarkoittanut.
Kyllä saatana antaa valheenpuhujille kaikella oveuudellaan taidokkaita sanoja kirjoitettavaksi "teologiana". Pääasia että ihmiset saataisiin eksytettyä ja uskomaan se valhe, että ovat pelastuksesta osallisia, vaikka eivät ole, vaan ovat matkalla kadotukseen, koska eivät ole TIETOISENA HENKILÖKOHTAISENA RATKAISUNAAN ottaneet vastaan Jeesuksen Kristuksen sovitustyötä ja syntien anteeksisaamista, joka on ainoa tie ihmisen pelastukseen ja pääsy Jumalan yhteyteen.
Olisi muuten todella irvokkaan epäloogista että rakastava Jumala ei kysyisi ihmisen oman tahdon mukaista suostumista ja sen selkeää ilmaisemista , että tahtoo lähteä itse vapaasta tahdostaan seuraamaan Jeesusta. Varsinkin tänä aikana sen ymmärtää, kun ihmiset eivät halua muutenkaan olla minkään "holhouksen alaisina"...Tapion tuoman mallin mukaan Jumala olisi sittenkin tehnyt ihmisestä tahdottoman robotin johon usko sitten syöttämällä syötetään. Ihminen on JUMALAN KUVA, joka omaan vapaan tahdon eikä minkään kamalan kasteopin vuoksi Tapionkaan tätä tule poistaa.
- äläkä vääntele
Tapio522 kirjoitti:
"Voiko Tapio mielestäsi kävelevän ja vaikka puhuvan - jopa kiistelevän - lapsen ottaa kukaan syliinsä" ?
---
Raamattu käyttää eri lapsi-sanaa eri tilanteissa.
Tämä käy hyvin esiin seuraavasta linkistä:
http://www.lyrs.fi/arkisto/tekstit/vaisanen_matti_001.htmlVoiko Tapio mielestäsi kävelevän ja vaikka puhuvan - jopa kiistelevän - lapsen ottaa kukaan syliinsä ?
wayofcross kirjoitti:
Ei selkeää raamatun sanaa ole tarvis yrittää selitellä noin kovin monisanaisesti ja mutkikkaasti, jos se hyväksytään sellaisena kuin se on meille annettu. Mutta sitten kun sitä aletaan vääristelemään ja vääntämään sellaisiin, myöhemmin käyttöön omaksuttuihin tarkoituksiin, joista halutaan pitää kynsin ja hampain kiinni, ettei tarvitsisi myöntää kansalle julistetun väärää oppia satojen vuosien ajan, niin silloin täytyy keksiä ja punoa jos jonkilaista monisanallista valheverkkoa, jolla ihmiset saadaan kiedottua uskomaan että ko. käytäntöä olisi muka Jeesuskin tarkoittanut.
Kyllä saatana antaa valheenpuhujille kaikella oveuudellaan taidokkaita sanoja kirjoitettavaksi "teologiana". Pääasia että ihmiset saataisiin eksytettyä ja uskomaan se valhe, että ovat pelastuksesta osallisia, vaikka eivät ole, vaan ovat matkalla kadotukseen, koska eivät ole TIETOISENA HENKILÖKOHTAISENA RATKAISUNAAN ottaneet vastaan Jeesuksen Kristuksen sovitustyötä ja syntien anteeksisaamista, joka on ainoa tie ihmisen pelastukseen ja pääsy Jumalan yhteyteen.
Olisi muuten todella irvokkaan epäloogista että rakastava Jumala ei kysyisi ihmisen oman tahdon mukaista suostumista ja sen selkeää ilmaisemista , että tahtoo lähteä itse vapaasta tahdostaan seuraamaan Jeesusta. Varsinkin tänä aikana sen ymmärtää, kun ihmiset eivät halua muutenkaan olla minkään "holhouksen alaisina"...wayofcross,
Eikö Aadam ja Eeva valinneet jo puolensa, kun heillä oli vapaa tahto (1. Moos.3:s luku)?
Eikö ihminen tänäkin päivänä pakene samoin Jumalan kasvoja (j. 8)?
"Ei ole ketään ymmärtäväistä,ei ketään, joka etsii Jumalaa" (Room. 3:11).
-Jumalan täytyy etsiä meitä.
Paavali kirjoittaa: "... sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi" (Filipp. 2:13).- nim. huolehdi
wayofcross kirjoitti:
Ei selkeää raamatun sanaa ole tarvis yrittää selitellä noin kovin monisanaisesti ja mutkikkaasti, jos se hyväksytään sellaisena kuin se on meille annettu. Mutta sitten kun sitä aletaan vääristelemään ja vääntämään sellaisiin, myöhemmin käyttöön omaksuttuihin tarkoituksiin, joista halutaan pitää kynsin ja hampain kiinni, ettei tarvitsisi myöntää kansalle julistetun väärää oppia satojen vuosien ajan, niin silloin täytyy keksiä ja punoa jos jonkilaista monisanallista valheverkkoa, jolla ihmiset saadaan kiedottua uskomaan että ko. käytäntöä olisi muka Jeesuskin tarkoittanut.
Kyllä saatana antaa valheenpuhujille kaikella oveuudellaan taidokkaita sanoja kirjoitettavaksi "teologiana". Pääasia että ihmiset saataisiin eksytettyä ja uskomaan se valhe, että ovat pelastuksesta osallisia, vaikka eivät ole, vaan ovat matkalla kadotukseen, koska eivät ole TIETOISENA HENKILÖKOHTAISENA RATKAISUNAAN ottaneet vastaan Jeesuksen Kristuksen sovitustyötä ja syntien anteeksisaamista, joka on ainoa tie ihmisen pelastukseen ja pääsy Jumalan yhteyteen.
Olisi muuten todella irvokkaan epäloogista että rakastava Jumala ei kysyisi ihmisen oman tahdon mukaista suostumista ja sen selkeää ilmaisemista , että tahtoo lähteä itse vapaasta tahdostaan seuraamaan Jeesusta. Varsinkin tänä aikana sen ymmärtää, kun ihmiset eivät halua muutenkaan olla minkään "holhouksen alaisina"...>>kun ihmiset eivät halua muutenkaan olla minkään "holhouksen alaisina"...
- nim. huolehdi
Tapio522 kirjoitti:
wayofcross,
Eikö Aadam ja Eeva valinneet jo puolensa, kun heillä oli vapaa tahto (1. Moos.3:s luku)?
Eikö ihminen tänäkin päivänä pakene samoin Jumalan kasvoja (j. 8)?
"Ei ole ketään ymmärtäväistä,ei ketään, joka etsii Jumalaa" (Room. 3:11).
-Jumalan täytyy etsiä meitä.
Paavali kirjoittaa: "... sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi" (Filipp. 2:13).>>Paavali kirjoittaa: "... sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi" (Filipp. 2:13)
- vapaa tahto
Tapio522 kirjoitti:
wayofcross,
Eikö Aadam ja Eeva valinneet jo puolensa, kun heillä oli vapaa tahto (1. Moos.3:s luku)?
Eikö ihminen tänäkin päivänä pakene samoin Jumalan kasvoja (j. 8)?
"Ei ole ketään ymmärtäväistä,ei ketään, joka etsii Jumalaa" (Room. 3:11).
-Jumalan täytyy etsiä meitä.
Paavali kirjoittaa: "... sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi" (Filipp. 2:13).... että Hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
Jumala vaikuttaa uskovassa - siis tuossa puhutaan uskovista - että Jumalan hyvä tahto tapahtuu.
Mutta usko otetaan vastaan - kuka ottaa ja kuka ei. Ihminen ei ole tahdoton robotti ollenkaan, sillä Adam ja Eva sai jo vapaan tahton ottaa hedelmän puusta vaikka Jumalan tahto oli toisin. Eikös näin ?
Tahtoiko Jumala muuten että Adam ja Eva lankeaa ? Jumalan tahto on että kaikki pelastuu. Toteutuuko tämä Jumalan tahto ihmiskunnassa ? Vaikuttiko Jumalan tahto Saulin lankeamisen ja Daavidin vainoamisen ? - kun pakkokastoivat
Tapio522 kirjoitti:
wayofcross,
Eikö Aadam ja Eeva valinneet jo puolensa, kun heillä oli vapaa tahto (1. Moos.3:s luku)?
Eikö ihminen tänäkin päivänä pakene samoin Jumalan kasvoja (j. 8)?
"Ei ole ketään ymmärtäväistä,ei ketään, joka etsii Jumalaa" (Room. 3:11).
-Jumalan täytyy etsiä meitä.
Paavali kirjoittaa: "... sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi" (Filipp. 2:13).Toteuttiko ristiretkeläiset Jumalan tahtoa Suomessa 1100 - luvulla ja myöhemmin kun pakkokastoivat suomalaisia jotka sitten pesivät kasteensa pois ? Onko vauvojen "kaste" vain miekkalähetyksen pehmeämpi versio ? Mitä yhteisiä piirteitä Tapio löydät miekkalähetyksen ja ristiretkeläisten toimista ja vauvojen "kasteesta" ?
nim. huolehdi kirjoitti:
>>Paavali kirjoittaa: "... sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi" (Filipp. 2:13)
nim. huolehdi: "Sinun logiikassasi on vahvasti mukana kolkko jesuiittamainen sointu.....jonka kohteena on puolustus- ja harkintakyvytön täysin viaton lapsi.
---
Jeesus toimi siis jesuiittamaisesti siunatessaan pieniä "puolustus- ja harkintakyvyttömiä täysin viattomin lapsia" (Mark. 10:16).
Tai samoin toimivat, logiikkasi mukaan, tänään nekin vanhemmat, jotka tuovat pienet "puolustus- ja harkintakyvyttömät täysin viattomat lapsensa" seurakuntaan siunattaviksi"
(Tästä tavasta, joka sinänsä on hyvä, ei löydy muuten yhtään esimerkkiä Apostolien Teoista. Koko perhekuntien kasteista kylläkin)- nyt valehtelit
Tapio522 kirjoitti:
nim. huolehdi: "Sinun logiikassasi on vahvasti mukana kolkko jesuiittamainen sointu.....jonka kohteena on puolustus- ja harkintakyvytön täysin viaton lapsi.
---
Jeesus toimi siis jesuiittamaisesti siunatessaan pieniä "puolustus- ja harkintakyvyttömiä täysin viattomin lapsia" (Mark. 10:16).
Tai samoin toimivat, logiikkasi mukaan, tänään nekin vanhemmat, jotka tuovat pienet "puolustus- ja harkintakyvyttömät täysin viattomat lapsensa" seurakuntaan siunattaviksi"
(Tästä tavasta, joka sinänsä on hyvä, ei löydy muuten yhtään esimerkkiä Apostolien Teoista. Koko perhekuntien kasteista kylläkin)He jotka tuovat lapsensa siunattavaksi seurakuntaan eivät toimi kuten jesuiitat, vaan ...
He noudattavat Jeesuksen kehoitusta !!
- RitariOlevainen
en ole myöskään löytänyt, että lapsi voisi uskoa!
"Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi, suun tunnustuksella pelastutaan"! (Room 10:)
-Raamatusta ei löydy, että tämän voisi vauva kokea!
-Ja ilman vanhurskautumista ei voi olla Jumalalle otollinen, siksi Jeesuksen hankkima lahjavanhurskaus on välttämätön, kokeaksemme uudestisyntymisen, ja se koetaan sydämen uskolla, aivan niikuin Raamattu opettaa. - huolehdi
Mikähän pakkomielle Tapiolle on tuosta lapsen uskosta tullut? Ja mihin hän siinä pakkomielteessään tähtää?
No tietenkin lapsikasteen kanonisoimiseen.
Kanonisoinnin verbivastine englannin kielessä on kaiketi lähinnä 'to sanction'
1. Give sanction to; "I approve of his educational policies".
2. Give authority or permission to.
3. Give religious sanction to, such as through on oath; "sanctify the marriage".
Yksi vaatimaton neuvo Tapiolle: älä yritä pyhittää sellaista, mitä Raamatusta et löydä!
Tulee tosi kummallinen vaikutelma tuosta lapsen uskolla pelaamisestasi.
Ovathan lapsen viattomuus ja aito lapsen usko ihania asioita, Jeesus asetti ne aidon uskon ja luottamuksen mallikuviksi.
Mutta miksi tuoda kaste siihen ja väittää sylilapsella olevan käsitys pelastuksen tiestä?
Pöyristyttävää Jumalan Sanan vastaista pakkosyöttöä sinä harrastat Tapio!
Lopeta se HETI ja keskity oman hengellisen elämän kilvoitteluun.
Siinä ystävällinen kehotus sinulle sinä "Lutheriakin luterilaisempi kirkkofariseus".
Tarkoitus ei ole loukata, mutta jotain inhimillisen ilmaisun poweria sinä tarvitset herätäksesi.
Todellisen mielenmuutoksen ja vapauden harhakuvastasi voit saada vain Pyhän Hengen kautta.
Joh. 16:13
"Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen."- levittää
omaa kastetraumaansa toisiinkin.
Hän kelaa noita samoja kysymyksiään eri palstoilla,
eikä usko mitään, mitä hänelle vastataan.
Tuollaiseksikohan sitä tulee, kun kuvittelee
uudestisyntyvänsä lapsikasteessa? Nimimerkki "huolehdi" kehoittaa:
"...keskity oman hengellisen elämän kilvoitteluun".
---
Kiitos kehoituksen sanoista, niitä me "fariseukset" aina tarvitsemme.
Vastaisitko nyt kysymykseeni ja mieluummin samaa nimimerkkiä käyttäen;
"Mitä ehtoja Jeesus asettaa, jotta pieni sylilapsi voisi ottaa vastaan uskonlahjan"?
-ikä?
-kypsyneisyys?
-tietty ymmärryksen taso?
-???- - Tapiokin!
levittää kirjoitti:
omaa kastetraumaansa toisiinkin.
Hän kelaa noita samoja kysymyksiään eri palstoilla,
eikä usko mitään, mitä hänelle vastataan.
Tuollaiseksikohan sitä tulee, kun kuvittelee
uudestisyntyvänsä lapsikasteessa?Tapio saattaa olla aivan oikeasti uudestisyntynyt - mutta ei takuulla kasteessa.
Hänellä on ilmiselvää totuuden kaipausta mielessään ja Jumalansa edessä hänkin seisoo tai kaatuu.
Joka tapauksessa kastetrauman vallassa hän on, siitä ei ole mitään epäselvyyttä.
Raamatun vastaisen asian - kuten esim. lapsikasteen - epätoivoinen kuvittelu ja vääntäminen rautalangasta saattaa sumentaa kenen tahansa ajatusmaailmaa.
Tapiolla on toivottavasti edessään paljon kirkkaampia ja seesteisempiä päiviä.
Ehkäpä Jumala antaa hänelle mielenmuutoksen niin, että hän tulee tuntemaan totuuden ja pääsee myös kastetraumastaan vapaaksi! levittää kirjoitti:
omaa kastetraumaansa toisiinkin.
Hän kelaa noita samoja kysymyksiään eri palstoilla,
eikä usko mitään, mitä hänelle vastataan.
Tuollaiseksikohan sitä tulee, kun kuvittelee
uudestisyntyvänsä lapsikasteessa?"Pekka" arvelee: "Tapio koettaa
levittää omaa kastetraumaansa toisiinkin".
---
Ahaa..."Pekka" vetäisee taas tapansa mukaan "traumakortin" tyrehdyttääkseen keskustelun alkuunsa.- Tapiokin! kirjoitti:
Tapio saattaa olla aivan oikeasti uudestisyntynyt - mutta ei takuulla kasteessa.
Hänellä on ilmiselvää totuuden kaipausta mielessään ja Jumalansa edessä hänkin seisoo tai kaatuu.
Joka tapauksessa kastetrauman vallassa hän on, siitä ei ole mitään epäselvyyttä.
Raamatun vastaisen asian - kuten esim. lapsikasteen - epätoivoinen kuvittelu ja vääntäminen rautalangasta saattaa sumentaa kenen tahansa ajatusmaailmaa.
Tapiolla on toivottavasti edessään paljon kirkkaampia ja seesteisempiä päiviä.
Ehkäpä Jumala antaa hänelle mielenmuutoksen niin, että hän tulee tuntemaan totuuden ja pääsee myös kastetraumastaan vapaaksi!"Toinen Pekka" on varma sanoissaan:
"Joka tapauksessa kastetrauman vallassa hän on(siis minä), siitä ei ole mitään epäselvyyttä".
---
Tyypillistä syyllistämistä (johon moni tietämättäänkin syyllistyy).- nim. huolehdi
Tapio522 kirjoitti:
Nimimerkki "huolehdi" kehoittaa:
"...keskity oman hengellisen elämän kilvoitteluun".
---
Kiitos kehoituksen sanoista, niitä me "fariseukset" aina tarvitsemme.
Vastaisitko nyt kysymykseeni ja mieluummin samaa nimimerkkiä käyttäen;
"Mitä ehtoja Jeesus asettaa, jotta pieni sylilapsi voisi ottaa vastaan uskonlahjan"?
-ikä?
-kypsyneisyys?
-tietty ymmärryksen taso?
-???"Mitä ehtoja Jeesus asettaa, jotta pieni sylilapsi voisi ottaa vastaan uskonlahjan"?
En löydä ainakaan näin nopeasti sanaa 'uskonlahja' Raamatusta, oletkohan lainannut termin muualta?
Kysymyksesi on joka tapauksessa epärealistinen ja turha.
Sylilasten pelastumisesta ei kenenkään kannata hermoilla, kyllä Jumala huolehtii viattomista sylilapsista vanhurskaasti ilman meidän hätäilyjämme ja hätäkasteitamme.
Se usko, josta Raamattu puhuu pelastuksen ehtona, on AINA henkilökohtainen ja tietoinen ratkaisu.
Ihminen tekee siinä oman valintansa vapaaehtoisesti ja oman ymmärryksensä varassa: haluan tulla pelastetuksi synneistäni.
Pikkuinen sylilapsi on autuaan tietämätön syntielämästä ja sen seurauksista. Jumala pitää hänestä huolen.
Annetaan Tapio pienten lasten olla viattomia lapsia eikä yritetä omavaltaisesti panna heidän kaulaansa synnin kuormia kasteella pestäväksi. nim. huolehdi kirjoitti:
"Mitä ehtoja Jeesus asettaa, jotta pieni sylilapsi voisi ottaa vastaan uskonlahjan"?
En löydä ainakaan näin nopeasti sanaa 'uskonlahja' Raamatusta, oletkohan lainannut termin muualta?
Kysymyksesi on joka tapauksessa epärealistinen ja turha.
Sylilasten pelastumisesta ei kenenkään kannata hermoilla, kyllä Jumala huolehtii viattomista sylilapsista vanhurskaasti ilman meidän hätäilyjämme ja hätäkasteitamme.
Se usko, josta Raamattu puhuu pelastuksen ehtona, on AINA henkilökohtainen ja tietoinen ratkaisu.
Ihminen tekee siinä oman valintansa vapaaehtoisesti ja oman ymmärryksensä varassa: haluan tulla pelastetuksi synneistäni.
Pikkuinen sylilapsi on autuaan tietämätön syntielämästä ja sen seurauksista. Jumala pitää hänestä huolen.
Annetaan Tapio pienten lasten olla viattomia lapsia eikä yritetä omavaltaisesti panna heidän kaulaansa synnin kuormia kasteella pestäväksi.nim. huolehdi: "Annetaan Tapio pienten lasten olla viattomia lapsia..."
---
Jeesus taas sanoo, että SALLIKAA LASTEN TULLA Hänen tykönsä (Mark. 10:14).
(Huom. lapset tuotiin; Mark.10:13).
Ei estellä!- RitariOlevainen
Tapio522 kirjoitti:
nim. huolehdi: "Annetaan Tapio pienten lasten olla viattomia lapsia..."
---
Jeesus taas sanoo, että SALLIKAA LASTEN TULLA Hänen tykönsä (Mark. 10:14).
(Huom. lapset tuotiin; Mark.10:13).
Ei estellä!Mennä itse Jeesuksen luo, vauvathan viedään, ei Jeesus sanonut, tuokaa, tai viekää, vaan antakaa lasten TULLA, siis itse kävellen tai juosten, siitä voisi ymmärtää, että lapsi voi itse uskoa, ja tulla Jeesuksen luo, mutta ei Jeesus käskenyt heitä siinä kastamaan! Eikä kasteessa tulla Hänen tykönsä? Tuo kaikki hömpötys kasteesta lapsien ja vauvojen ympärillä on pelkkää rituaalisuutta kirkon sakramenttien sanelemaa hölyn pölyä, anteeksi vaan Tapio, mutta herää nyt sinä edes jo vihdoin tajuamaan Raamattua, vaikka kirkko ei sitä tee milloinkaan, sen perustus lepää juuri lapsikasteessa, ja kukapa nyt perustaansa kaatamaan, vaikka se viekin tuhoon suuria ihmismassoja!
- nim. huolehdi
Tapio522 kirjoitti:
nim. huolehdi: "Annetaan Tapio pienten lasten olla viattomia lapsia..."
---
Jeesus taas sanoo, että SALLIKAA LASTEN TULLA Hänen tykönsä (Mark. 10:14).
(Huom. lapset tuotiin; Mark.10:13).
Ei estellä!Alkaa taas olla tyypillistä Tapion taktiikkaa.
Vastaus kuitataan minimaalisella tokaisulla jostain asian vierestä tai 'sieltä päin'.
Mahdatko Tapio olla onnellinen tuossa jankutuksessasi. 'Huolehdin' nyt hetken siitä.
Onko oma kastekokemuksesi ollut ongelmallinen?
Muistatko sen itse vai oletko kenties kuullut siitä jotain mikä tuo painajaisia mieleesi?
Miksi ajat lapsikastetta kuin käärmettä pyssyyn?
Vielä lempeä ohje sinulle: jätä se väkinäinen lapsikasteen markkinointi jo pois.
Totuudelle kuuliainen ihminen ei hairahdu lapsikasteen koukeroihin.
Mene sinäkin uskovien kasteelle, jos tunnet siihen Jumalan Hengen kehotusta.
Siinä voi aueta sinulle uusi tie Jumalan lasten vapauteen, iloon ja onneen. nim. huolehdi kirjoitti:
Alkaa taas olla tyypillistä Tapion taktiikkaa.
Vastaus kuitataan minimaalisella tokaisulla jostain asian vierestä tai 'sieltä päin'.
Mahdatko Tapio olla onnellinen tuossa jankutuksessasi. 'Huolehdin' nyt hetken siitä.
Onko oma kastekokemuksesi ollut ongelmallinen?
Muistatko sen itse vai oletko kenties kuullut siitä jotain mikä tuo painajaisia mieleesi?
Miksi ajat lapsikastetta kuin käärmettä pyssyyn?
Vielä lempeä ohje sinulle: jätä se väkinäinen lapsikasteen markkinointi jo pois.
Totuudelle kuuliainen ihminen ei hairahdu lapsikasteen koukeroihin.
Mene sinäkin uskovien kasteelle, jos tunnet siihen Jumalan Hengen kehotusta.
Siinä voi aueta sinulle uusi tie Jumalan lasten vapauteen, iloon ja onneen.nim. huolehdi,
otan kyllä huomioon kehoituksesi, jos näen ne tarpeellisiksi,... älä turhaan hermostu....
jospa nyt pysyttäisiin itse asiassa menemättä henkilökohtaisuuksiin.
Perustellaan myös näkemyksemme Raamatulla.
---
Jos otan uskovien kasteen, niin saanko siinä sen, mitä Raamattu lupaa;Esim. Apt. 2:38, Apt. 22:16.- nim. huolehdi
Tapio522 kirjoitti:
nim. huolehdi,
otan kyllä huomioon kehoituksesi, jos näen ne tarpeellisiksi,... älä turhaan hermostu....
jospa nyt pysyttäisiin itse asiassa menemättä henkilökohtaisuuksiin.
Perustellaan myös näkemyksemme Raamatulla.
---
Jos otan uskovien kasteen, niin saanko siinä sen, mitä Raamattu lupaa;Esim. Apt. 2:38, Apt. 22:16.Jumala kyllä pitää huolen sanastaan ja lupauksistaan.
Meidän asiamme on olla kuuliaisia sanan kehotuksille.
2.Korinttolaiskirje:
1:20 Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä "on"; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden "amen", Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme. - tuo opetus
Tapio522 kirjoitti:
"Toinen Pekka" on varma sanoissaan:
"Joka tapauksessa kastetrauman vallassa hän on(siis minä), siitä ei ole mitään epäselvyyttä".
---
Tyypillistä syyllistämistä (johon moni tietämättäänkin syyllistyy).Ota vaan Tapio vastaan tuo opetus äläkä pyri syyllistämään heitä jotka sinulle hyviä neuvoja antavat.
On täysin välttämätöntä että sinun tulee päästä eroon tuosta kauheasta traumasta, joka selvästi on saamassa sairaita piirteitä. Tämä kirjoittelusi ei ole enää tervettä.
Ja lopeta tuo Pekasta puhuminen - täällä on monia henkilöitä jotka sinua pyrkivät ohjaamaan pois sielun tuskastasi - he pyrkivät auttamaan sinua, sillä jossain vaiheessa joudut kuitenkin kohtaamaan nämä tuskasi. - miksi puhut koko ajan Pekasta
Tapio522 kirjoitti:
"Pekka" arvelee: "Tapio koettaa
levittää omaa kastetraumaansa toisiinkin".
---
Ahaa..."Pekka" vetäisee taas tapansa mukaan "traumakortin" tyrehdyttääkseen keskustelun alkuunsa.Kuka ihmeen Pekka ? Mistä sinä nyt tuon Pekan olet keksinyt ? Tämä ei nyt ole ihan tervettä touhua kohdallasi.
- kun ehditään
Tapio522 kirjoitti:
Nimimerkki "huolehdi" kehoittaa:
"...keskity oman hengellisen elämän kilvoitteluun".
---
Kiitos kehoituksen sanoista, niitä me "fariseukset" aina tarvitsemme.
Vastaisitko nyt kysymykseeni ja mieluummin samaa nimimerkkiä käyttäen;
"Mitä ehtoja Jeesus asettaa, jotta pieni sylilapsi voisi ottaa vastaan uskonlahjan"?
-ikä?
-kypsyneisyys?
-tietty ymmärryksen taso?
-???"Vastaisitko nyt kysymykseeni ja mieluummin samaa nimimerkkiä käyttäen;
"Mitä ehtoja Jeesus asettaa, jotta pieni sylilapsi voisi ottaa vastaan uskonlahjan"?
-ikä?
-kypsyneisyys?
-tietty ymmärryksen taso?
-??? "
Tuossa ko. Raamatun kohdassa oli tietenkin ehtona, että lapsi USKOO Jeesukseen ja TULEE itse Hänen luokseen. Mieti nyt itse, missä iässä lapsi ottaa kuulemista ja kokemisesta USKON johonkin ja kykenee itse TULEMAAN Jeesuksen luo.
Lähesty nyt vaikka joulupukin kautta asiaa. Koska lapsi uskoo joulupukkiin ? Missä iässä ja mitkä voisivat olla ehdot tähän uskoon ? - lasten tulla Jeesuksen luo
Tapio522 kirjoitti:
nim. huolehdi: "Annetaan Tapio pienten lasten olla viattomia lapsia..."
---
Jeesus taas sanoo, että SALLIKAA LASTEN TULLA Hänen tykönsä (Mark. 10:14).
(Huom. lapset tuotiin; Mark.10:13).
Ei estellä!"Jeesus taas sanoo, että SALLIKAA LASTEN TULLA Hänen tykönsä (Mark. 10:14).
(Huom. lapset tuotiin; Mark.10:13).
Ei estellä! "
Sallitaan sallitaan sitten kun lapsella on niin vahva USKO, että Jeesukseen haluaa uskoa ja eikä tosiaankaan estellä häntä kun hän PYRKII MENEMÄÄN TULEMAAN itse Jeesuksen luo. RitariOlevainen kirjoitti:
Mennä itse Jeesuksen luo, vauvathan viedään, ei Jeesus sanonut, tuokaa, tai viekää, vaan antakaa lasten TULLA, siis itse kävellen tai juosten, siitä voisi ymmärtää, että lapsi voi itse uskoa, ja tulla Jeesuksen luo, mutta ei Jeesus käskenyt heitä siinä kastamaan! Eikä kasteessa tulla Hänen tykönsä? Tuo kaikki hömpötys kasteesta lapsien ja vauvojen ympärillä on pelkkää rituaalisuutta kirkon sakramenttien sanelemaa hölyn pölyä, anteeksi vaan Tapio, mutta herää nyt sinä edes jo vihdoin tajuamaan Raamattua, vaikka kirkko ei sitä tee milloinkaan, sen perustus lepää juuri lapsikasteessa, ja kukapa nyt perustaansa kaatamaan, vaikka se viekin tuhoon suuria ihmismassoja!
RO: ".. vaan antakaa lasten TULLA, siis itse kävellen tai juosten, siitä voisi ymmärtää, että lapsi voi itse uskoa,...".
---
Tarkoitatko sinä, että vasta kävelytaitoinen pieni lapsi voi ottaa vastaan Jumalan valtakunnan ja uskoa (Mark. 10:15)?
Tätäkö Jeesuskin tarkoitti puhuessaan lapsen uskosta, (vaikka ei sitä "ääneen" sanonutkaan)?- asiassa älä vie sivuun
Tapio522 kirjoitti:
nim. huolehdi,
otan kyllä huomioon kehoituksesi, jos näen ne tarpeellisiksi,... älä turhaan hermostu....
jospa nyt pysyttäisiin itse asiassa menemättä henkilökohtaisuuksiin.
Perustellaan myös näkemyksemme Raamatulla.
---
Jos otan uskovien kasteen, niin saanko siinä sen, mitä Raamattu lupaa;Esim. Apt. 2:38, Apt. 22:16.Pysy sitten Tapio itse asiassa äläkä vie keskustelua heti sivuun kun alkaa kysymyksemme ja vastauksemme polttaa.
- Jeesus tarkoitti
Tapio522 kirjoitti:
RO: ".. vaan antakaa lasten TULLA, siis itse kävellen tai juosten, siitä voisi ymmärtää, että lapsi voi itse uskoa,...".
---
Tarkoitatko sinä, että vasta kävelytaitoinen pieni lapsi voi ottaa vastaan Jumalan valtakunnan ja uskoa (Mark. 10:15)?
Tätäkö Jeesuskin tarkoitti puhuessaan lapsen uskosta, (vaikka ei sitä "ääneen" sanonutkaan)?"Tarkoitatko sinä, että vasta kävelytaitoinen pieni lapsi voi ottaa vastaan Jumalan valtakunnan ja uskoa (Mark. 10:15)?
Tätäkö Jeesuskin tarkoitti puhuessaan lapsen uskosta, (vaikka ei sitä "ääneen" sanonutkaan)? "
Jeesus puhui TULEMISESTA. Miten mielestäsi ihminen taikka lapsi voi tulla jonkun luo ? Mikä on se menetelmä ? Kerro Tapio kerro.
Lisäksi tällä lapsella on ihan IKIOMA päämäärä USKO miksi hän tahtoo TULLA Jeesuksen luo. tuo opetus kirjoitti:
Ota vaan Tapio vastaan tuo opetus äläkä pyri syyllistämään heitä jotka sinulle hyviä neuvoja antavat.
On täysin välttämätöntä että sinun tulee päästä eroon tuosta kauheasta traumasta, joka selvästi on saamassa sairaita piirteitä. Tämä kirjoittelusi ei ole enää tervettä.
Ja lopeta tuo Pekasta puhuminen - täällä on monia henkilöitä jotka sinua pyrkivät ohjaamaan pois sielun tuskastasi - he pyrkivät auttamaan sinua, sillä jossain vaiheessa joudut kuitenkin kohtaamaan nämä tuskasi.Nim. "tuo opetus" toivoo(Lienetkö taas "Pekka", kun sulla on taas eri nimimerkki?):
"Ja lopeta tuo Pekasta puhuminen "
---
Senpä takia olisikin hyvä, ja sitä toivon, että jokainen käyttäisi omaa ja samaa nimimerkkiä, ettei tarvitsisi puskasta huudella.
Se olisi reilumpaa ja tietää, kenen kanssa on ollut keskusteluissa aikaisemmin.
Onko tämä joillekin niin vaikeaa?
Minäkin voisin alkaa syyttelemään, että tällainen henkilö on jotenkin "traumatisoitunut", kun piileskelee puskissa, ja sieltä laukoo samoja "totuuksiaan" vuodesta toiseen.
Ei alennuta tällaiseen, vaan ollaan vilpittömiä ja sävyisiä kanssakeskustelijoitamme kohtaan.miksi puhut koko ajan Pekasta kirjoitti:
Kuka ihmeen Pekka ? Mistä sinä nyt tuon Pekan olet keksinyt ? Tämä ei nyt ole ihan tervettä touhua kohdallasi.
"miksi puhut koko ajan Pekasta Kuka ihmeen Pekka ? Mistä sinä nyt tuon Pekan olet keksinyt ? Tämä ei nyt ole ihan tervettä touhua kohdallasi".
---
Hyvä, kun otit asian puheeksi!Nimimerkistäsi "miksi puhut koko ajan Pekasta" päätellen taidat olla uusi tällä palstalla, vai tahallasiko vaihdat aina sitä?
"Pekalla" on tapana vetää traumakortti esiin kohdallani, kun ollaan eri mieltä ja aina eri nimimerkin suojissa.
Jos olet ollut pitempään mukana, niin kyllä sinun olisi se pitänyt huomata.
Minusta tuntuu, että se on kiusantekoa hänen taholtaan...voin olla väärässäkin.
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin ko. henkilöllä on ollut vaikeuksia muillakin keskustelufoorumeilla. Liekö sentakia luopunut nimimerkin käytöstä.
Minusta asiallisessa keskustelussa tulisi käyttää yhtä ja samaa nimimerkkiä, niin ei tapahdu väärinkäsityksiä.
Varsinkin niissä tapauksissa, kun mennään henkilökohtaisuuksiin.
Onko se tosiaan liian paljon vaadittu?- sinua auta
Tapio522 kirjoitti:
Nim. "tuo opetus" toivoo(Lienetkö taas "Pekka", kun sulla on taas eri nimimerkki?):
"Ja lopeta tuo Pekasta puhuminen "
---
Senpä takia olisikin hyvä, ja sitä toivon, että jokainen käyttäisi omaa ja samaa nimimerkkiä, ettei tarvitsisi puskasta huudella.
Se olisi reilumpaa ja tietää, kenen kanssa on ollut keskusteluissa aikaisemmin.
Onko tämä joillekin niin vaikeaa?
Minäkin voisin alkaa syyttelemään, että tällainen henkilö on jotenkin "traumatisoitunut", kun piileskelee puskissa, ja sieltä laukoo samoja "totuuksiaan" vuodesta toiseen.
Ei alennuta tällaiseen, vaan ollaan vilpittömiä ja sävyisiä kanssakeskustelijoitamme kohtaan.Voisit tietenkin alkaa syyttelemään, mutta se ei sinua auta yhtään.
Tiedämme että sinun kohdalla on kyse suunnattomasta purkamattomasta traumasta joka pitäisi ensin hoitaa pois. Siksi nämä lukemattomat kehoitukset - ota nyt vaan ne kaikki vastaan sellaisenaan ja toimi näiden kehoitusten mukaan. Muuten tulet jatkamaan tätä turhaa "kastekeskustelua" aina samoin argumentein ja vasta-argumentein vuodesta toiseen kauheassa ja sinänsä aivan turhassa noidankehässä. Tämä kasteasia on paholaisen ansa kohdallasi ja sen pitäisi nyt TÄNÄÄN katkaista. Jeesus tarkoitti kirjoitti:
"Tarkoitatko sinä, että vasta kävelytaitoinen pieni lapsi voi ottaa vastaan Jumalan valtakunnan ja uskoa (Mark. 10:15)?
Tätäkö Jeesuskin tarkoitti puhuessaan lapsen uskosta, (vaikka ei sitä "ääneen" sanonutkaan)? "
Jeesus puhui TULEMISESTA. Miten mielestäsi ihminen taikka lapsi voi tulla jonkun luo ? Mikä on se menetelmä ? Kerro Tapio kerro.
Lisäksi tällä lapsella on ihan IKIOMA päämäärä USKO miksi hän tahtoo TULLA Jeesuksen luo.Nim. "Jeesus tarkoitti" :Miten mielestäsi ihminen taikka lapsi voi tulla jonkun luo ? Mikä on se menetelmä ? Kerro Tapio kerro".
---
Miten ne lapset tulivat Jeesuksen luo, joista Mark. 10:13-16 kertoo?sinua auta kirjoitti:
Voisit tietenkin alkaa syyttelemään, mutta se ei sinua auta yhtään.
Tiedämme että sinun kohdalla on kyse suunnattomasta purkamattomasta traumasta joka pitäisi ensin hoitaa pois. Siksi nämä lukemattomat kehoitukset - ota nyt vaan ne kaikki vastaan sellaisenaan ja toimi näiden kehoitusten mukaan. Muuten tulet jatkamaan tätä turhaa "kastekeskustelua" aina samoin argumentein ja vasta-argumentein vuodesta toiseen kauheassa ja sinänsä aivan turhassa noidankehässä. Tämä kasteasia on paholaisen ansa kohdallasi ja sen pitäisi nyt TÄNÄÄN katkaista.Nimimerkki: "sinua auta" (Taas eri nimimerkki):
"Voisit tietenkin alkaa syyttelemään, mutta se ei sinua auta yhtään".
---
"Pekka" se jaksaa.....!
Pysyttäisiinkö nyt saman nimimerkin alla ja asiassa.
Minun kai olisi viisainta keskustella ja vastata lähinnä vain niille, jotka tässä ketjussa rohkeasti käyttävät yhtä ja samaa nimimerkki.- kellekään mitään
Tapio522 kirjoitti:
Nimimerkki: "sinua auta" (Taas eri nimimerkki):
"Voisit tietenkin alkaa syyttelemään, mutta se ei sinua auta yhtään".
---
"Pekka" se jaksaa.....!
Pysyttäisiinkö nyt saman nimimerkin alla ja asiassa.
Minun kai olisi viisainta keskustella ja vastata lähinnä vain niille, jotka tässä ketjussa rohkeasti käyttävät yhtä ja samaa nimimerkki.Voisitko nyt suostua ensin hoitamaan traumasi ja itsesi ja sielusi kuntoon ja senjälkeen keskustellaan koska et kykene keskustelemaan. Tuot vaan uusia kysymyksiä tarkoituksena vääntää itse asiaa vinoon etkä suostu keskustelemaan edes asiasta minkä itse olet aloittanut.
- Pekkoja on
Tapio522 kirjoitti:
"miksi puhut koko ajan Pekasta Kuka ihmeen Pekka ? Mistä sinä nyt tuon Pekan olet keksinyt ? Tämä ei nyt ole ihan tervettä touhua kohdallasi".
---
Hyvä, kun otit asian puheeksi!Nimimerkistäsi "miksi puhut koko ajan Pekasta" päätellen taidat olla uusi tällä palstalla, vai tahallasiko vaihdat aina sitä?
"Pekalla" on tapana vetää traumakortti esiin kohdallani, kun ollaan eri mieltä ja aina eri nimimerkin suojissa.
Jos olet ollut pitempään mukana, niin kyllä sinun olisi se pitänyt huomata.
Minusta tuntuu, että se on kiusantekoa hänen taholtaan...voin olla väärässäkin.
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin ko. henkilöllä on ollut vaikeuksia muillakin keskustelufoorumeilla. Liekö sentakia luopunut nimimerkin käytöstä.
Minusta asiallisessa keskustelussa tulisi käyttää yhtä ja samaa nimimerkkiä, niin ei tapahdu väärinkäsityksiä.
Varsinkin niissä tapauksissa, kun mennään henkilökohtaisuuksiin.
Onko se tosiaan liian paljon vaadittu?Voisitko vastata kuinka monta noita pekkoja täällä oikein on ? Esitäpäs oma arviosi !
Ai niin - alat tietenkin venkoilemaan sanoilla.
Kysytääs vähän tarkemmin.
Kuinka montaa eri "pekkaa" mielestäsi tässä ketjussa on jotka ovat kehoittaneet sinua hoitamaan itsesi ja traumasi ensin kuntoon joko suoraan taikka epäsuoraan ? - Jeesuksen luo
Tapio522 kirjoitti:
Nim. "Jeesus tarkoitti" :Miten mielestäsi ihminen taikka lapsi voi tulla jonkun luo ? Mikä on se menetelmä ? Kerro Tapio kerro".
---
Miten ne lapset tulivat Jeesuksen luo, joista Mark. 10:13-16 kertoo?He tulivat kävelemällä Jeesuksen luo vanhempien heitä kovasti estellessä.
Tällä palstalla oli vieläihan hyvällä hollilla mielenkiintoinen keskustelu, mutta nyt oletkin täällä sepustelemassa omia lapsikaste-harhaoppia puolustelevia kirjoitelmiasi. Miksi lähdit karkuun vastamatta?
Mielestäni tuollainen on melko pelkurimaiselta vaikuttavaa käytöstä, mutta siirsinpä nyt sitten tähän tuolta aiemmasta, "kesken jääneestä" keskustelusta:
Kirjoitit:
>>> eräsajattelija: "...itse asiassa luulisin että pelastuksen voi kokea tuossa 5-10 ikävuoden välillä...".
---
Jeesus sanoo: "Joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi..." (Mark. 10:15).
Tarkoittiko Jeesus, että lapsen pitää olla tarpeeksi vanha (esim. 5-10 v.), jotta hän voisi ottaa vastaan Jumalan valtakunnan/pelastuksen/uskon lahjan? >>>
Minä vastasin näin, mutta sitten sinä häippäsit:
-No, mietippä itse; -minkä ikäinen ihminen on että hän osaa "vastaanottaa jotain"? Pystyykö sen jotenkin tarkkaan määrittelemään? Voisiko olla sellainen raja, että sitten kun ihminen osaa myös sillä tapaa harkiten myös kieltäytyä joistain asioista, ettei ota ihan mitä tahansa vastaan, mitä muut hänelle tarjoavat.wayofcross: " Miksi lähdit karkuun vastaamatta"?
---
Hyvä, että palautit kysymyksesi tähänkin ketjuun.
Ajattelin kyllä vastata kysymyksiisi aikaisemminkin.
--
Pohdit: "-No, mietippä itse; -minkä ikäinen ihminen on että hän osaa "vastaanottaa jotain"? Pystyykö sen jotenkin tarkkaan määrittelemään? Voisiko olla sellainen raja, että sitten kun ihminen osaa myös sillä tapaa harkiten myös kieltäytyä joistain asioista, ettei ota ihan mitä tahansa vastaan, mitä muut hänelle tarjoavat".
---
Mielestäni Jeesus ei ollenkaan epäillyt pienen sylilapsen vastaanottavaisuutta.
Hän piti itsestään selvänä, että pieni sylilapsi ottaa vastaan Jumalan valtakunnan eli pelastuksen (Mark. 10:15).
Jeesukselle eivät lapset olleet ongelma, vaan aikuiset, jotka estelivät vanhempiä tuomasta lapsiaan Jeesuksen tykö (Mark. 10:13,14).Tapio522 kirjoitti:
wayofcross: " Miksi lähdit karkuun vastaamatta"?
---
Hyvä, että palautit kysymyksesi tähänkin ketjuun.
Ajattelin kyllä vastata kysymyksiisi aikaisemminkin.
--
Pohdit: "-No, mietippä itse; -minkä ikäinen ihminen on että hän osaa "vastaanottaa jotain"? Pystyykö sen jotenkin tarkkaan määrittelemään? Voisiko olla sellainen raja, että sitten kun ihminen osaa myös sillä tapaa harkiten myös kieltäytyä joistain asioista, ettei ota ihan mitä tahansa vastaan, mitä muut hänelle tarjoavat".
---
Mielestäni Jeesus ei ollenkaan epäillyt pienen sylilapsen vastaanottavaisuutta.
Hän piti itsestään selvänä, että pieni sylilapsi ottaa vastaan Jumalan valtakunnan eli pelastuksen (Mark. 10:15).
Jeesukselle eivät lapset olleet ongelma, vaan aikuiset, jotka estelivät vanhempiä tuomasta lapsiaan Jeesuksen tykö (Mark. 10:13,14).>>> Jeesukselle eivät lapset olleet ongelma, vaan aikuiset, jotka estelivät vanhempiä tuomasta lapsiaan Jeesuksen tykö (Mark. 10:13,14).>>>
-Niin ja nykyään vanhemmat eivät tahdo päästää lapsiaan, puhumattakaan että yrittäisivät tuoda, tai lähettää lapsiaan esim. pyhäkouluihin. Ja miten on kirkon oman aktiivisuuden laita asiassa? Vai minkälaisella prosentilla luterilaiset vanhemmat, vaikka tekopyhästi ovat kastattaneet lapsensa, tuovat heitä pyhäkoluihin tai muuten jumalanpalveluksiin; millainen on osallistumisprosentti kaikista lapsena kastetuista, jotka ovat pyhäkolussa tai kirkossa, "Jeesuksen luona", saamassa kristilistä opetusta?- kykenee ottamaan uskon ?
Tapio522 kirjoitti:
wayofcross: " Miksi lähdit karkuun vastaamatta"?
---
Hyvä, että palautit kysymyksesi tähänkin ketjuun.
Ajattelin kyllä vastata kysymyksiisi aikaisemminkin.
--
Pohdit: "-No, mietippä itse; -minkä ikäinen ihminen on että hän osaa "vastaanottaa jotain"? Pystyykö sen jotenkin tarkkaan määrittelemään? Voisiko olla sellainen raja, että sitten kun ihminen osaa myös sillä tapaa harkiten myös kieltäytyä joistain asioista, ettei ota ihan mitä tahansa vastaan, mitä muut hänelle tarjoavat".
---
Mielestäni Jeesus ei ollenkaan epäillyt pienen sylilapsen vastaanottavaisuutta.
Hän piti itsestään selvänä, että pieni sylilapsi ottaa vastaan Jumalan valtakunnan eli pelastuksen (Mark. 10:15).
Jeesukselle eivät lapset olleet ongelma, vaan aikuiset, jotka estelivät vanhempiä tuomasta lapsiaan Jeesuksen tykö (Mark. 10:13,14)."Mielestäni Jeesus ei ollenkaan epäillyt pienen sylilapsen vastaanottavaisuutta.
Hän piti itsestään selvänä, että pieni sylilapsi ottaa vastaan Jumalan valtakunnan eli pelastuksen (Mark. 10:15). "
Mutta missä iässä sinun mielestäsi Tapio lapsi voi vastaanottaa USKON ja TULLA ITSE Jeesuksen luo ?
Missä iässä yleensäkin ihminen on vastuullinen itsestään Jumalan edessä ? Pitää nyt huomata, että toiset voi ottaa sen uskon vastaan ja toiset sitten taas ei.
- olla aito
"Jeesus otti pienen sylilapsen ja asetti sen opetuslastensa keskelle.
Tästä sylissään olevasta lapsesta Jeesus sanoi: "...joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka USKOVAT...." (Mark. 9:36,37,42). "
Tuo Tapion huomio on hyvä. Siinähän todistetaan, että täytyy olla USKO. Lapsen täytyy siis olla sellainen, että hän USKOO Jeesukseen.
Tapiolle nyt sitten tehtävä miettiä, että missä iässä lapsi mielestäsi omaa USKON että voi TULLA ITSE Jeesuksen luo ?
Kävelytaito nyt ainakin pitää olla - tämä nyt sellaisena pienenä vinkkinä. - lisää
"Jos Jeesus olisi laittanut ehtoja sylilapsen uskomiselle (ikä, ymmärrys, kypsyneisyys jne...), niin kyllä siitä olisi mainintoja Raamatussa.
Itse en ole sellaista löytänyt.
Oletko sinä? "
Jeesus ei tietenkään laittanut ehtoja näiden lasten uskolle, koska Jeesus näki, että nämä lapset USKOIVAT Häneen. Miksi Jeesus olisi evännyt asian minkä Hän näki omilla silmillään ? Voisitko vastata !
Näillä lapsilla oli siis aktiivinen usko Jeesukseen joka oli tullut Jeesuksen kohtaamisesta. Eiväthän nämä lapset muuten olisi uskoneet josseivat olisi kohdanneet Jeesusta ja kuulleet Hänen Sanaansa eli puhetta. Lapset ovat herkkävaistoisia ja tietenkin näkivät että Jeesuksen luona on hyvä olla. Lapsilla oli siis kokemus Jeesuksesta sekä Sanan että näkemisen ja kokemisen kautta. Ja sitten nämä lapset TULIVAT ITSE Jeesuksen luo vanhempien heitä siinä estellessä.nim. "Lisää": "Ja sitten nämä lapset TULIVAT ITSE Jeesuksen luo vanhempien heitä siinä estellessä".
---
Raamattu sanoo,että he (vanhemmat) toivat ja opetuslapset estelivät (Mark. 10:13,14).
Mistä päättelet, että niillä lapsilla, joita vanhemmat toivat Jeesuksen tykö,oli jo aktiivinen usko?Tapio522 kirjoitti:
nim. "Lisää": "Ja sitten nämä lapset TULIVAT ITSE Jeesuksen luo vanhempien heitä siinä estellessä".
---
Raamattu sanoo,että he (vanhemmat) toivat ja opetuslapset estelivät (Mark. 10:13,14).
Mistä päättelet, että niillä lapsilla, joita vanhemmat toivat Jeesuksen tykö,oli jo aktiivinen usko?Sehän on ihan päivän selvä asia ja sen käsittää jos ihminen on aidosti uskossa, tarkoittaen että on uudestisyntynyt ja saanut Pyhän Hengen opastajakseen, eikä yritä puolustella jotain tiettyä sakramenttia vain sen takia että on itse ollut siihen osallisena, eikä suostu muuta uskomaan, esim. että siltä osin ollaan "metsässä"...
Lukekaa ja käsittäkää raamattu, niin kuin se on kirjoitettu, älkääkä yrittäkö lisäillä siihen käsitteitä, kuten "sylilapsi", koska siellä EI SELLAISTA ILMAUSTA OLE!- ei tässä päätellä tarvi
Tapio522 kirjoitti:
nim. "Lisää": "Ja sitten nämä lapset TULIVAT ITSE Jeesuksen luo vanhempien heitä siinä estellessä".
---
Raamattu sanoo,että he (vanhemmat) toivat ja opetuslapset estelivät (Mark. 10:13,14).
Mistä päättelet, että niillä lapsilla, joita vanhemmat toivat Jeesuksen tykö,oli jo aktiivinen usko?Jeesuksen Sanat tuon todistivat että lapset halusivat TULLA Jeesuksen luo. Lue vaan sen mitä Jeesus sanoi - ei näissä asioissa SAA päätellä vaan luetaan mitä Herramme sanoo.
- näin sanassaan
Tapio522 kirjoitti:
nim. "Lisää": "Ja sitten nämä lapset TULIVAT ITSE Jeesuksen luo vanhempien heitä siinä estellessä".
---
Raamattu sanoo,että he (vanhemmat) toivat ja opetuslapset estelivät (Mark. 10:13,14).
Mistä päättelet, että niillä lapsilla, joita vanhemmat toivat Jeesuksen tykö,oli jo aktiivinen usko?"15. Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle." "
Kyse on tuossa uskon vastaanottamisesta - esikuvana on lapsi joka ottaa vastaan uskon Jeesukseen. Näin tulee siis menetellä jokaisen aikuisenkin joka haluaa pelastua. wayofcross kirjoitti:
Sehän on ihan päivän selvä asia ja sen käsittää jos ihminen on aidosti uskossa, tarkoittaen että on uudestisyntynyt ja saanut Pyhän Hengen opastajakseen, eikä yritä puolustella jotain tiettyä sakramenttia vain sen takia että on itse ollut siihen osallisena, eikä suostu muuta uskomaan, esim. että siltä osin ollaan "metsässä"...
Lukekaa ja käsittäkää raamattu, niin kuin se on kirjoitettu, älkääkä yrittäkö lisäillä siihen käsitteitä, kuten "sylilapsi", koska siellä EI SELLAISTA ILMAUSTA OLE!wayofcross: "Lukekaa ja käsittäkää raamattu, niin kuin se on kirjoitettu,...".
---
Hyvä huomio.
Tämä olisi hyvä muistaa, kun on kyse VEDESTÄ JA HENGESTÄ-syntymisestäkin (Joh. 3:5).
Ei mennä muuttamaan Jumalan Sanaa muuksi, omaan oppiimme sopivaksi.
Uskotaan järkeilemättä, "niinkuin on kirjoitettu", ellei tekstiyhteydestä käy ilmi, että kyse on vertauskuvasta.- ja kääntele
Tapio522 kirjoitti:
wayofcross: "Lukekaa ja käsittäkää raamattu, niin kuin se on kirjoitettu,...".
---
Hyvä huomio.
Tämä olisi hyvä muistaa, kun on kyse VEDESTÄ JA HENGESTÄ-syntymisestäkin (Joh. 3:5).
Ei mennä muuttamaan Jumalan Sanaa muuksi, omaan oppiimme sopivaksi.
Uskotaan järkeilemättä, "niinkuin on kirjoitettu", ellei tekstiyhteydestä käy ilmi, että kyse on vertauskuvasta.Silti voit lakata vääntelemästä Jumalan Sanaa jos kerran olet sitä mieltä, että hyväksyt Raamatun.
Joh. 3 "5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. "
Joka ei synny vedestä (= Jumalan Sana) (Jeesus ja nainen kaivolla) ja Jumalan hengestä niin ei pääse sisälle taivasten valtakuntaan.
Noudata nyt Tapio tässäkin kohtaa omaa ohjettasi.
Vai - tuliko halu väännellä ja käännellä ?
yksikin uskovainen, niin koko perhe on pyhä yhdenkin uskovaisen tähden:
1. Kor. 7:14
"Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä."
Tämä on looginen perustelu, jota vastaan on turha väitellä! Saa toki väitellä, mutta se on turhaa.- kyse on pyhityksestä
Kyse ei ole koko perheestä vaan aviopuolisen PYHITTÄMISESTÄ jotta lapset eivät olisi saastaisia. Siinä ei puhuta aviopuolisen uskoontulosta Jeesukseen eikä pelastumisesta, vaan PYHITTÄMISESTÄ. Eikös vain ?
kyse on pyhityksestä kirjoitti:
Kyse ei ole koko perheestä vaan aviopuolisen PYHITTÄMISESTÄ jotta lapset eivät olisi saastaisia. Siinä ei puhuta aviopuolisen uskoontulosta Jeesukseen eikä pelastumisesta, vaan PYHITTÄMISESTÄ. Eikös vain ?
tarkasti lukisin, tulen siihen tulokseen, että yhden aviopuolison pyhyyden tähden myös puoliso ja lapset ovat pyhiä! Tämä johtuu ennalta määräämisestä:
Roomalaiskirje 8
29 "Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
30 mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut."- minä juuri kirjoitin
ekivaari kirjoitti:
tarkasti lukisin, tulen siihen tulokseen, että yhden aviopuolison pyhyyden tähden myös puoliso ja lapset ovat pyhiä! Tämä johtuu ennalta määräämisestä:
Roomalaiskirje 8
29 "Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
30 mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut."No nyt ymmärrät kuten kirjoitin. Kyse ei ollut pelastuksesta vaan PYHITTÄMISESTÄ sillä tarkoituksella, etteivät lapset olisi sitten saastaisia. Siinä ajatellaan näiden lasten tulevaisuutta.
- eräs "pekka"
Huomaathan Tapio miten ystävällisiä vastauksia ja kommentteja olet saanut tuohon kastetta koskevaan "himphamppuusi" (siis informaatioosi..;).
Vastausten sävy on ollut huomattavan maltillinen ja asiallinen ottaen huomioon siilipuolustusasemasi, josta et oikein uskalla tulla ulos.
Taidat olla palstalaisten lempipoika, jonka hengellisestä ohjaamisesta moni haluaa kantaa huolta. Hyvä niin!- vastaus annettu niin ...
Nyt kun Tapion jokaisen kohtaan on vastaus annettu, niin jatkossa Tapio alkaa taas väänteleen ja käänteleen ja senjälkeen alkaa ne kiusaavat kysymykset, jotka eivät enää alkuunkaan ole itse asiaa.
Luonnollinen ihminen ei tosiaankaan ota vastaan sitä mikä Jumalan on, vaan aina on vaistomainen reaktio vääntely ja kääntely. - toivoa on!
vastaus annettu niin ... kirjoitti:
Nyt kun Tapion jokaisen kohtaan on vastaus annettu, niin jatkossa Tapio alkaa taas väänteleen ja käänteleen ja senjälkeen alkaa ne kiusaavat kysymykset, jotka eivät enää alkuunkaan ole itse asiaa.
Luonnollinen ihminen ei tosiaankaan ota vastaan sitä mikä Jumalan on, vaan aina on vaistomainen reaktio vääntely ja kääntely.Kaikesta huolimatta vaikuttaa siltä, että Tapiolla olisi jotain vastaanottavaisuutta lempiaiheensa tiimoilta.
Mutta niinhän se on, että luonnollinen ja järjenpäätelmiin pitäytyvä ihminen pitää 'luukut kiinni'.
Jostain luukun raosta vain kurkistelee totuuden valoa. Hetken siristelee silmiään ja vetää kannen taas kiinni ..;) eräs "pekka" arvelee: "Taidat olla palstalaisten lempipoika, jonka hengellisestä ohjaamisesta moni haluaa kantaa huolta. Hyvä niin"!
---
....kunhan tulevat puskistaan esiin omilla nimimerkeillään, niin luottamus heidän "ohjaukseensa" saattaisi lisääntyä huomattavasti.
Sinä jo vähän annoit esimerkkiä.
Käytä vaan edelleenkin samaa nimimerkkiä "eräs pekka", jos jotain ymmärrät "traumojen" hoidosta tai niiden synnystä (Tämän sanon leikilläni!).
Tässä linkki:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Psyykkinen_trauma- halua sinuun kohdistaa
Tapio522 kirjoitti:
eräs "pekka" arvelee: "Taidat olla palstalaisten lempipoika, jonka hengellisestä ohjaamisesta moni haluaa kantaa huolta. Hyvä niin"!
---
....kunhan tulevat puskistaan esiin omilla nimimerkeillään, niin luottamus heidän "ohjaukseensa" saattaisi lisääntyä huomattavasti.
Sinä jo vähän annoit esimerkkiä.
Käytä vaan edelleenkin samaa nimimerkkiä "eräs pekka", jos jotain ymmärrät "traumojen" hoidosta tai niiden synnystä (Tämän sanon leikilläni!).
Tässä linkki:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Psyykkinen_trauma"
Käytä vaan edelleenkin samaa nimimerkkiä "eräs pekka", jos jotain ymmärrät "traumojen" hoidosta tai niiden synnystä (Tämän sanon leikilläni!).
"
Kyse on sinun kastetraumastasi, joka aiheuttaa nämä loputtomat väännöt. Tämän sinun on nyt vaan jossain vaiheessa pakko hyväksyä. Ja kuka sinua sitten hoitaa, niin se on sitten jo toinen juttu. Mutta sielunhoitajan puheille sinun tulee ehdottomasti tässä asiassa mennä ja tämän sielunhoitajan tulee olla vapaiden suuntien edustaja.
Näin nyt vaan on asiat - tästä et voi päästä millään kieroilluillasi eroon, sillä omaa psyykettäsi et voi pettää. Ei kukaan ihminen voi pettää omaa sieluaann ja psyykettään. - se eräs pekka
Tapio522 kirjoitti:
eräs "pekka" arvelee: "Taidat olla palstalaisten lempipoika, jonka hengellisestä ohjaamisesta moni haluaa kantaa huolta. Hyvä niin"!
---
....kunhan tulevat puskistaan esiin omilla nimimerkeillään, niin luottamus heidän "ohjaukseensa" saattaisi lisääntyä huomattavasti.
Sinä jo vähän annoit esimerkkiä.
Käytä vaan edelleenkin samaa nimimerkkiä "eräs pekka", jos jotain ymmärrät "traumojen" hoidosta tai niiden synnystä (Tämän sanon leikilläni!).
Tässä linkki:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Psyykkinen_traumaKeskustelupalsta on foorumi anonyymien kirjoittajien vuorovaikutukselle. Saman tai rekisteröidyn nimimerkin käyttäminen ei tee keskustelijasta reaalihenkilöä siinä mielessä, että hänen 'persoonaansa' voisi todella luottaa.
Kirjoituksen sisällöstä voi yleensä päätellä, onko sen takana vastuullisesti ajatteleva ja kantaa ottava ihminen vai roiskiiko joku mitä-sattuu-umpimähkään.
Toki ymmärrän senkin, että keskustelussa olisi hyvä tietää se kumppani, jonka kanssa puhuu. Mutta kun nettifoorumeilla on sittenkin ne rajoitteensa. Liiallisesta hyväuskoisuudesta sakotetaan ennemmin tai myöhemmin...
Niistä traumoista vielä jotain maallikkonäkemystä ja -kokemusta.
Ote linkistäsi: "useimmat sodassa mukana olleet ovat traumatisoituneet".
Sodan kokeneen sukupolven lapsissa on siis valtava määrä traumatisoituneen isän (ja ehkä äidinkin..) jälkeläisiä.
Niihin kuulun itsekin enkä ole siitä vähääkään häpeissäni. Jumalan armoa olen tarvinnut ja saanut paljon osakseni. Ilman sitä olisin kärsinyt jo ajat sitten traumojen seurauksena haaksirikon elämässäni. se eräs pekka kirjoitti:
Keskustelupalsta on foorumi anonyymien kirjoittajien vuorovaikutukselle. Saman tai rekisteröidyn nimimerkin käyttäminen ei tee keskustelijasta reaalihenkilöä siinä mielessä, että hänen 'persoonaansa' voisi todella luottaa.
Kirjoituksen sisällöstä voi yleensä päätellä, onko sen takana vastuullisesti ajatteleva ja kantaa ottava ihminen vai roiskiiko joku mitä-sattuu-umpimähkään.
Toki ymmärrän senkin, että keskustelussa olisi hyvä tietää se kumppani, jonka kanssa puhuu. Mutta kun nettifoorumeilla on sittenkin ne rajoitteensa. Liiallisesta hyväuskoisuudesta sakotetaan ennemmin tai myöhemmin...
Niistä traumoista vielä jotain maallikkonäkemystä ja -kokemusta.
Ote linkistäsi: "useimmat sodassa mukana olleet ovat traumatisoituneet".
Sodan kokeneen sukupolven lapsissa on siis valtava määrä traumatisoituneen isän (ja ehkä äidinkin..) jälkeläisiä.
Niihin kuulun itsekin enkä ole siitä vähääkään häpeissäni. Jumalan armoa olen tarvinnut ja saanut paljon osakseni. Ilman sitä olisin kärsinyt jo ajat sitten traumojen seurauksena haaksirikon elämässäni.se eräs pekka: "Toki ymmärrän senkin, että keskustelussa olisi hyvä tietää se kumppani, jonka kanssa puhuu".
---
Niinpä.
Tässäkin keskusteluketjussa on henkilö (alkuperäinen "Pekka"), joka käyttää aina eri nimimerkkiä kommenteissaan.
Tahallaanko hämmentääkseen keskusteluja vai ymmärtämättömyyttään?
Kommenttit liittyvät usein minun persoonaani, "traumoihini", eikä itse asiaan.
Tämä ei ole asiallista keskustelua.
Jos haluan kertoa omista traumoistani (tokihan niitä kaikilla on!), niin teen sen mieluiten oman sielunhoitajani kanssa.
En halua, että niitä repostellaan julkisesti- tuskin moni muukaan omista traumoistaan.- kristillisestä ohjauksesta
Tapio522 kirjoitti:
se eräs pekka: "Toki ymmärrän senkin, että keskustelussa olisi hyvä tietää se kumppani, jonka kanssa puhuu".
---
Niinpä.
Tässäkin keskusteluketjussa on henkilö (alkuperäinen "Pekka"), joka käyttää aina eri nimimerkkiä kommenteissaan.
Tahallaanko hämmentääkseen keskusteluja vai ymmärtämättömyyttään?
Kommenttit liittyvät usein minun persoonaani, "traumoihini", eikä itse asiaan.
Tämä ei ole asiallista keskustelua.
Jos haluan kertoa omista traumoistani (tokihan niitä kaikilla on!), niin teen sen mieluiten oman sielunhoitajani kanssa.
En halua, että niitä repostellaan julkisesti- tuskin moni muukaan omista traumoistaan.Kaikki USKOVAT, jotka ovat kanssasi tekemisissä, aika nopeasti ymmärtävät tyylistäsi, että sinä et KESKUSTELE, vaan purat traumaasi.
Ja tämä tietoisuus todella häiritsee. Sinun tulee nyt ensin hoitaa pois tuo kastetraumasi ja sitten vasta alkaa keskustelemaan kristinuskosta.
Sillä nyt sinä vänkäät traumasi kautta näistä asioista etkä Jumalan Sanasta käsin. Ja se on väärin kaikkia kohtaan - myös sinua itseäsi kohtaan. - huomautus sinulle
Tapio522 kirjoitti:
se eräs pekka: "Toki ymmärrän senkin, että keskustelussa olisi hyvä tietää se kumppani, jonka kanssa puhuu".
---
Niinpä.
Tässäkin keskusteluketjussa on henkilö (alkuperäinen "Pekka"), joka käyttää aina eri nimimerkkiä kommenteissaan.
Tahallaanko hämmentääkseen keskusteluja vai ymmärtämättömyyttään?
Kommenttit liittyvät usein minun persoonaani, "traumoihini", eikä itse asiaan.
Tämä ei ole asiallista keskustelua.
Jos haluan kertoa omista traumoistani (tokihan niitä kaikilla on!), niin teen sen mieluiten oman sielunhoitajani kanssa.
En halua, että niitä repostellaan julkisesti- tuskin moni muukaan omista traumoistaan."Jos haluan kertoa omista traumoistani (tokihan niitä kaikilla on!), niin teen sen mieluiten oman sielunhoitajani kanssa. "
Vielä eräs tärkeä asia. Jos/kun menet sielunhoitajalle, niin on ehdottoman tärkeää nyt että se sielunhoitajasi tässä kastetraumassa on vapaan suunnan edustaja. Hänen tulee olla sellainen henkilö, joka ei pyri millään tavalla tukemaan sinun näkemystäsi kasteesta, vaan sellainen joka ymmärtää AIDOSTI mistä on kyse ja vain silloin hän kykenee sinua auttamaan. Jos käytä luterilaisella sielunhoitajalla TÄSSÄ KASTEASIASSA, niin hän vain pahentaa sinun ongelmaasi ja saattaa sinut sellaiseen noidankehään josta ei ole paluuta. Tästä turmiosta haluan sinut pelastaa. Jeesuksen nimeen. Amen
Voidaanhan kysymys kääntää myös toisin päin, että mihin asti se "kasteusko" sitten mahtaisi vaikuttaa, jos ihminen ei itse tahdokaan uskoa, eikä muutenkaan elää millään tavoin kristillisesti, vaan monien kohdalla kaikkea muuta? Onko ihan ok. että esim. jonkun, joka tiedetään olevan saatananpalvoja, annetaan edelleen kuulua kirkkoon?
Luehan tästä linkistä löytyvää keskusteluosiota muutamia portaita alaspäin, kommenttiin "En uskonut" asti...
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000027262136- hengenyhteys
Uskominenhan on hengellinen asia. Hengen yhteys ihmisen ja Jumalan välillä.
Kristukseen lapsena kastetun Henki rukoilee hänen puolestaan.
"Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla" - saadaan kun tullaan uskoon
hengenyhteys kirjoitti:
Uskominenhan on hengellinen asia. Hengen yhteys ihmisen ja Jumalan välillä.
Kristukseen lapsena kastetun Henki rukoilee hänen puolestaan.
"Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla"Puhut nyt hengestä, jonka ihminen saa kun tulee uskoon Jeesukseen ja kun hänet on upotettu Jeesuksen nimeen.
Mitään luterilaista magiaa älä nyt tuo. Me puhumme täällä kristinuskosta emmekä magiasta. wayofcross: "..mihin asti se "kasteusko" sitten mahtaisi vaikuttaa, jos ihminen ei itse tahdokaan uskoa, eikä muutenkaan elää millään tavoin kristillisesti, vaan monien kohdalla kaikkea muuta"?
---
Niinpä...turhaan ei Jeesus varoita :
"..joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen" (Mark. 9:42).
Houkutuksia luopua uskosta tuhlaajapojan tavoin on niin paljon.- oikaisen.
saadaan kun tullaan uskoon kirjoitti:
Puhut nyt hengestä, jonka ihminen saa kun tulee uskoon Jeesukseen ja kun hänet on upotettu Jeesuksen nimeen.
Mitään luterilaista magiaa älä nyt tuo. Me puhumme täällä kristinuskosta emmekä magiasta.helluntailaiset saa omissa rituaaleissaan sen kuuluisan Azusan-hengen, se on valkoisen saatanan henki, joka tekee valeihmeitä ja tunnustekoja (Mt.7:22-23,Mt.24:24) ja esiintyy Jeesuksen nimissä, älkää menkö helluntailaisten perässä, kannattaa pysyä kirkkouskovaisten porukoissa, jos mielii taivaaseen päästä
- on että tuottaa epäuskoa
Tapio522 kirjoitti:
wayofcross: "..mihin asti se "kasteusko" sitten mahtaisi vaikuttaa, jos ihminen ei itse tahdokaan uskoa, eikä muutenkaan elää millään tavoin kristillisesti, vaan monien kohdalla kaikkea muuta"?
---
Niinpä...turhaan ei Jeesus varoita :
"..joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen" (Mark. 9:42).
Houkutuksia luopua uskosta tuhlaajapojan tavoin on niin paljon.David Pawson totesi että lapsikasteesta tulee luopua, koska sen pyrkimys on tuottaa rikollisuutta ja syntiä Jumalan seurakuntaan. Mutta se seurakunta jonka Jeesus Karitsan häihin noutaa, niin siinä ei ole lapsikastetut, vaan he jotka uskossa Jeesukseen ovat. Näin riippumatta siitä onko kastettu lapsena vai aikuisena.
Lapsikaste on vain miekkalähetyksen lievempi muoto ja tekee hengelllistä ja usein myös sielullista väkivaltaa ihmiselle. Kristinuskoon ei kuulu väkivalta missään muodossa - ei lievässä eikä raa'assa muodossa.
Lisäksi lapsikasteen puolustajat ovat pakotetut vääntämään ja kääntämään Jumalan ilmoitettua Sanaa. Jumala on KAIKKI TÄRKEÄT asiat sanonut suoraan ja selvästi eikä mitään TÄRKEÄÄ asiaa ole ilmoitettu epäsuorin sanakääntein, joita ihmisen olisi syytä tulkita.
Jumala on tehnyt KAIKEN suoraksi - ihminen on se joka kääntää ja vääntää asioita omaksi turmiokseen. - ML213
Tapio522 kirjoitti:
wayofcross: "..mihin asti se "kasteusko" sitten mahtaisi vaikuttaa, jos ihminen ei itse tahdokaan uskoa, eikä muutenkaan elää millään tavoin kristillisesti, vaan monien kohdalla kaikkea muuta"?
---
Niinpä...turhaan ei Jeesus varoita :
"..joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen" (Mark. 9:42).
Houkutuksia luopua uskosta tuhlaajapojan tavoin on niin paljon.Niinpä...turhaan ei Jeesus varoita :
"..joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen" (Mark. 9:42).
Houkutuksia luopua uskosta tuhlaajapojan tavoin on niin paljon.
-----------
Ymmärrätkö Tapio mitä Jeesus tarkoitti tuolla lapsen viettelemisellä.Eikö Juuri kirkko lapsikasteineen viettele lasta, koska Lutheriin uskovat eivät usko lapsen olevan JO kelvollinen Jumalalle.
Vietteleminenhän on sitä, miten lapsen tilaa muutetaan Raamatun vastaiseen.Tai miten lapset vietellään Joulupukkiin uskoviksi jne...
Esim. Uudestisyntymiseen uskovat ihmisethän ei todella viettele lapsia, vaan antavat Jumalalle vallan lapsen pelastumisesta.Siis..... ketkä ikinä Herra meidän Jumalamme kutsuu.
Jos uskova vanhempi luottaa tähän Jumalan kutsumiseen, niin miten ihmeessä tämä on lapsen viettelemistä.
Miksi ihmeessä sinäkään Tapio et anne lapsen rauhassa kehittyä siihen tilaan, että hän mahdollistuu henkilökohtaisesti ottamaan Jumalaan uskon vastaan.
Ajattele Tapio; Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta.Siis Raamatun usko Jeesukseen aktivoituu Sanan kuulemisesta.
Muistatko miten Nikodeemuskin pohti äidin kohdussa olemista, kuten täälläkin foorumeissa.Jeesushan opetti tarkoin miten ihminen uudestisyntyy eli tulee Jumalaan uskovaiseksi/kuuliaiseksi.
Lapsihan toisaalla uskoo mihin vaan aina Joulupukkiin asti ja lapsia voidaan vietellä mihin asiaan tahansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi423286Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3382198Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!
Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle81967- 1371911
Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan91759Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!781593Kun satutin sinua
Niin vihasin itseäni. Kaikki paha minkä sinulle suuntasin oli pahuutta itseäni kohtaan. Puhuttelit sieluani. Tunsin rakk401349"Elokapina": "Olemme tyhjentäneet renkaan autostasi
älä ota henkilökohtaisesti." Asialla on ilmastonmuutoksen takia autojen renkaita tyhjentävä Tyre Extinguishers -aktivis1461280- 751279
- 761278