Oliko kukaan mukana 50-luvun alussa Billy Grahamin missiossa Helsingin messuhallissa. Minä olin ja muistan sen hurjan menon, kun ihmiset luulivat parantuneensa jättäen kainalosauvansa paikalle. Hesari kyllä väitti heidän aamulla hakeneen ne pois. Se oli nolo juttu ja myöhemmin Graham luopui suuren parantajan roolista. Muistaako joku?
Oliko kukaan mukana 50-luvulla
13
1323
Vastaukset
- Viäränlainen
Olin useammankin kerran.Mielestäni se oli 60-luvun alussa. On voinut olla eri keikka.
Siellähän sai ostaa pääsylipun taivaaseen kolmella sadalla.Kehotettiin lainaamaan jos ei sattunut olemaan rahaa. Asia nääs oli niin elintärkeä. Muovisankoillahan he rahaa keräsivät ja sitä näytti tulevan.
Kyllähän siellä mummoja kaatui kun julistajan pyhä käsi otsaa kosketti. Meille kävi kaverini kanssa köpelösti:menimme eturiviin ottamaan siunausta,mutta muutama järkkäri talutti ulos.Sanoivat meidän tulleen pilkkaamaan.Olivat muka seuranneet jo pitkään.Teidä häntä - saattoihan asiassa olla perääkin.Nuorena sitä jaksoi kaikkea kokeilla.- pyysin pyytämistäni
häntä mukaani erääseen kirkkoon, jossa eräs mies-parantaja ja eräs nainen, en muista nimiä, "ihmeparansivat" ja mieheni vastusteluista huolimatta onnistuin saamaan hänet vielä sinne eteenkin,siunausta saamaan.
Kun "parantaja" tuli, ihmisiä kaatui koko ajan.
Meidän kohdallamme tunsin hänen työntävän voimakkaasti taakse päin, mutta en kuitenkaan kaatunut, niin kuin hän yritti. Saman koki miehenikin.
Lähdimme pois, autossa mieheni naureskeli, hän tiesi, miltä minusta tuntui.
Minä olin nolona, ja sanoin, että olit kyllä oikeassa alunperinkin. Mieheni ei sanonut sen kummempaa, hänen tyyliinsä kuului se, ettei hän koskaan sanonut, 'mitä minä sanoin', hän antoi toisen itse tehdä johtopäätökset. Herrasmies hän oli, hieno mies, rehellinen, totta tosiaan. - Maalaismies*
Opiskelin Helsingissä 1950-luvun molemmin puolin. Muistan kovan lehdistökaplakan Grahamin "parannuskokouksen" seurauksena. Hän kävi tietääkseni useaan otteeseen sittemmin Suomessa (tienesti oli hyvä); oliko hän vähentänyt parantamista, koska lehdistö suhtautui pehmeämmin? Kansainvälinen lehdistö kutsui Grahamia superstariksi.
Maalaismies* kirjoitti:
Opiskelin Helsingissä 1950-luvun molemmin puolin. Muistan kovan lehdistökaplakan Grahamin "parannuskokouksen" seurauksena. Hän kävi tietääkseni useaan otteeseen sittemmin Suomessa (tienesti oli hyvä); oliko hän vähentänyt parantamista, koska lehdistö suhtautui pehmeämmin? Kansainvälinen lehdistö kutsui Grahamia superstariksi.
Meidän kristilliselle pohjalle perustetussa koulussamme muutamat opettajat, pappi etunenässä,
tuputtivat Grahamia mennen tullen silloin, kun hän ensi kertaa viisikymmentäluvulla kävi Suomessa.
Melkein tunsi itsensä syntiseksi, kun ei mennyt tilaisuuksiin. Jostakin syystä herra rovastinkin into vähitellen laimeni tätä suurta Jumalan miestä kohtaan.- ???
Maalaismies* kirjoitti:
Tulee ehkä tämän mukana?
- Leskivaimo
pyysin pyytämistäni kirjoitti:
häntä mukaani erääseen kirkkoon, jossa eräs mies-parantaja ja eräs nainen, en muista nimiä, "ihmeparansivat" ja mieheni vastusteluista huolimatta onnistuin saamaan hänet vielä sinne eteenkin,siunausta saamaan.
Kun "parantaja" tuli, ihmisiä kaatui koko ajan.
Meidän kohdallamme tunsin hänen työntävän voimakkaasti taakse päin, mutta en kuitenkaan kaatunut, niin kuin hän yritti. Saman koki miehenikin.
Lähdimme pois, autossa mieheni naureskeli, hän tiesi, miltä minusta tuntui.
Minä olin nolona, ja sanoin, että olit kyllä oikeassa alunperinkin. Mieheni ei sanonut sen kummempaa, hänen tyyliinsä kuului se, ettei hän koskaan sanonut, 'mitä minä sanoin', hän antoi toisen itse tehdä johtopäätökset. Herrasmies hän oli, hieno mies, rehellinen, totta tosiaan.Galileo Galilei:
"Minusta on mahdotonta uskoa, että sama Jumala,
joka lahjoitti meille tajunnan, ajattelukyvyn ja älyn,
olisi halunnut meidän pidättäytyvän niiden käyttämisestä."
Tunsin todellakin "parantajan" työntävän otsaani voimakkaasti taakse päin.
Tajusin silloin olevani huijarin kanssa tekemisissä. Jos en olisi astunut taakse
päin, olisin kaatunut takana odottavan "avustajan" käsivarsille.
Minua on aina kaikenlainen epärehellisyys inhottanut,
varsinkin, jos sillä keinoin rahaa kerätään.
Rehellisyys maan perii! - äidin isällä
Leskivaimo kirjoitti:
Galileo Galilei:
"Minusta on mahdotonta uskoa, että sama Jumala,
joka lahjoitti meille tajunnan, ajattelukyvyn ja älyn,
olisi halunnut meidän pidättäytyvän niiden käyttämisestä."
Tunsin todellakin "parantajan" työntävän otsaani voimakkaasti taakse päin.
Tajusin silloin olevani huijarin kanssa tekemisissä. Jos en olisi astunut taakse
päin, olisin kaatunut takana odottavan "avustajan" käsivarsille.
Minua on aina kaikenlainen epärehellisyys inhottanut,
varsinkin, jos sillä keinoin rahaa kerätään.
Rehellisyys maan perii!ja tuon prostata-syövän paljastava PSA-testi tuli vasta 90-luvulla tänne meidän tietoisuuteemme.
(PSA = prostataspesifinen antigeeni, jonka arvo
pitäisi olla lähellä nollaa terveellä miehellä.) - Syöpäsoluja
äidin isällä kirjoitti:
ja tuon prostata-syövän paljastava PSA-testi tuli vasta 90-luvulla tänne meidän tietoisuuteemme.
(PSA = prostataspesifinen antigeeni, jonka arvo
pitäisi olla lähellä nollaa terveellä miehellä.)voi vanhoilla miehillä olla paljonkin, mutta syöpä ei enää leviä, kuten vitaalilla, elinvoimaisella nuoremmalla miehellä. Vaikka hän oli jo 64-vuotias, hän oli loistavan yleiskuntonsa ja elämänhalunsa vuoksi vielä nuorekas, siksi kai syöpä levisi.
Tietenkin tuo perimäkin vaikuttaa, hän oli isoisänsä ulkonäön ja luonteenkin perinyt, miksi ei sitten hänen huonoa puoltaankin.
- nyt ette tiedä
mitä kirjoitatte.Aikoinaan noita ihmeitä tapahtui ja tapahtuu tänäkin päivänä ihan todistetusti.Eli Lääkäri on taudin todennut ja Lääkäri on todennut myös ihmeparantumisen tapahtuneen.Loppujen lopuksi nuo ovat pieniä asioita,kun Jumalan ihmeistä puhutaan.Mutta turha näitä on teille selittää koska;"Teidän silmissänne ne ovat hullutusta"Näin sanoo Raamattukin.Asioihin uskomista ei voi kukaan pakottaa itselleen,sekin on lahja.
- Graham saarnasi
vielä 1987 olympiastadionilla.Entinen vaimoni ja 2 lastani lankesi hänen oppiinsa josta kyllä melko heti luopuivat.Se oli lopullinen niitti avioerollemme,kun hihhuleiksi alkoivat.
Katsoin Wikipediasta Grahamin tietoja s.1918 ja on sairastanut parkinsonin tautia 15 vuotta.
- suopursu33
En ollut paikalla mutta muistan hyvin, pojallani on melko pieni syntymävika kädessä ja hän oli
ensimäistä vuotta koulussa, opettaja kutsui minut koululle ja pyysi että hän saisi viedä
poikani sinne parannettavaksi, en suostunut
ajattelimme poikamme suurta pettymystä kun mikään ei muuttuisi ja sitä kaaosta minkä
ajattelimme siellä olevan onko se hyvä lapselle joka ei ole sellaiseen tottunut, entiedä teimmekö oikein mutta en ole koskaan katunut. - Kirkkouskovainen
V. 1950 piti Helsingissä kokouksia kuuluisa amerikkalainen ihmeparantaja William Branham. Olit varmaan hänen tilaisuudessa. Billy Grahamin kokous olympiastadionilla oli 1954.
- rahojen kerääjä
ennen kaikkea.
Sai mukaansa Suomesta monet sangolliset rahaa,
meni partoihisa naureskellen takasin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas nuoren kuolema
Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭1987956Elikkäs persuissa ovat pahimmat häiriköijät
Koska sieltä tuli kaikkein kovin ulahdus. Persujen peesissä seuraa kokoomus js hajuraon päässä röhkii kepulaiset. Olipa973788"Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"
Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin1323674Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä
Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma892971Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni1442575Ahdistelu ongelmaa vain vasemmistossa - ei oikeiston edustajissa
Mutta demarit ovat tunnetusti sivistymättömiä, ja vähemmän fiksuja.472486- 1402077
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.41578- 671551
Miksi suorittamisesta tulee
Miksi suorittamisesta tulee hyvä fiilis? Mitä sillä paikataan? Jollekinhan se voi olla jopa terapeuttista, mutta itse a641415