Hupsankeikkaa! Tähän sitä sitten pöllähdettiin, pois Seuraavakadulta, vähän lähemmäs keskustaa.
Kävin kyllä vanhassa paikassa kyselemässä, että joko muutetaan, mutta siellä ei kai ollut ketään päivystämässä, koska viesti ei päässyt edes näkyviin. Näin ollen kukaan ei voinut myöskään vastustaa muuttoa.
Minä ottaisin tämän päivän päätteeksi tuhdin drinkin, mutta kun on tuo pää niin arvaamaton ja aamulla aikaisin meno, niin jätän sen huomiseen iltaan.
Otan sitten tuplana.
Tervetuloa vain, uudet ja entiset asiakkaat, juomat avajaisten kunniaksi loppuillan puoleen hintaan. Ja juomat kaksinkertaisina.
Pystybaari
312
8357
Vastaukset
- DancingMatilda
Minäkin tanssahtelen tänne iltadrinkille. Taidan olla ihan ensimmäinen asiakas. Ei ollut edes porttiääriä ovella eikä narikassa ketään ottamassa sadetakkia vastaan.
Onkohan tarjoilukaan vielä alkanut?
Suoritan itsepalvelua ja teen piiitkän ja kylmän, oikein suklaisen lumumban itselleni.
Kiitoooos! - Wivi
avautui oikean Pystiksen ovet.
Tänään on ollut hikinen päivä töissä, joten otan kylmänhuurteisen pitkän oluen. Tai ehkä pieni riittää sittenkin, aamulla on mentävä taas sorvin ääreen ansaitsemaan palkkansa.- marjapensas
mielenkiintoista, mitä sorvaat, osaatko tehdä huonekaluja?
- Wivi
marjapensas kirjoitti:
mielenkiintoista, mitä sorvaat, osaatko tehdä huonekaluja?
sorvata, ikävä kyllä. Se on vain sanonta. Olen aika tumpelo kaikessa käsityössä.
- marjapensas
Wivi kirjoitti:
sorvata, ikävä kyllä. Se on vain sanonta. Olen aika tumpelo kaikessa käsityössä.
mitään, en minäkään, en vain ole aikaisemmin kuullut sanontaa;))
- KristaTee
Toivottavasti tänne on helpompi päästä. Seuraavakadun ovet eivät millään auenneet.
Limun ottaisin, niin että vähän rauhoitun. Vallan järkytyin, kun en Pystikseen päässyt.
Jätän yhden puolikkaan ja yhden kaksinkertaisen rahan tiskille, kun en oikein tajua onko limu puolikas vai tupla.- OliviaKoo
Minä kun menin omaan Galleriaani, niin siellä oli näkyvissä sen viestin otsikko, jonka laitoin klo 18.27, olikohan aika noin...
Kun klikkasin otsikkoa, se vierähti Pystiksen ketjuun ja siellä oli sinunkin viestisi, se, joka ei ketjussa näy.
Jotain outoa nyt on viestin esille saamisessa ylläpidolla, arvelen.
Kurkkaapa itse oman Galleriasi kautta, kyllä siellä pitäisi otsikkosi näkyä.
Oli miten oli, tässä nyt kuitenkin ollaan, on edustavampi paikka ja lyhyempi matka. - KristaTee
OliviaKoo kirjoitti:
Minä kun menin omaan Galleriaani, niin siellä oli näkyvissä sen viestin otsikko, jonka laitoin klo 18.27, olikohan aika noin...
Kun klikkasin otsikkoa, se vierähti Pystiksen ketjuun ja siellä oli sinunkin viestisi, se, joka ei ketjussa näy.
Jotain outoa nyt on viestin esille saamisessa ylläpidolla, arvelen.
Kurkkaapa itse oman Galleriasi kautta, kyllä siellä pitäisi otsikkosi näkyä.
Oli miten oli, tässä nyt kuitenkin ollaan, on edustavampi paikka ja lyhyempi matka.viestini ovat Galleriassa. Jossain muuallakin ne näkyvät, koska lukijoita oli. Tiedä häntä missä luuraavat. Kovin kiusallista.
Mutta nyt on kaikki hyvin. Tuttuun, turvalliseen paikkaan pääsee taas.
- marjapensas
Minäkin olen ollut kolkuttelemassa pariin otteeseen, tuolla sivukadulla, ei auenneet ovet,
joten päätin lähteä tänne pääkadulle, kun tiesin että, täälläkin löytyy pystybaari, ja miten ollakaan oikein arvasin.
Minullekin lumumba,kiitos, kosteaa, sateista ja sen verran koleaa,
että lämmin juoma on nyt paikallaan. Kippis ja onnea uudelle paikalle.
Ps. toin kimpun ruusuja tuonne tiskille silmienne iloksi;)että olet siirtänyt baarisi pääkadulle, vaikka minä aina siellä piilossa olen tykännyt olla.
Nyt vain on ovi tullut siellä niin tiukaksi, ettei taida lopultakaan aueta.
No sittenpähän saa perua sen tilauksessa olevan timpurin - rahat säästyy. Pysyköön ovi kiinni!
Eipä muuta kuin siiderit otan ja hiippailen tieheni. Kiitos ja hei!
- KristaTee
50 -palstalla on vetänyt aimo annoksen herneitä nenäänsä. Kiroilee naisautoilijoita. Onkohan joku nainen ajanut häntä paremmin? Tyytyisi vain siihen, että me olemme parempia kuskeja.
- Tellastiina*
Jo on kumma - edellisessä ketjussa on näkyvissä viesti, joka on tullut minuuttia jälkeen kuin tänne on näyttänyt viesti tulleen - se näkyy, täällä ei!
Luulisi sen takkuavan kaikille samanlaisesti.
Meitä sorsitaan!
Hyvää yötä, nukkukaa hyvin säätyyn ja sukupuoleen katsomatta! - marjapensas
vielä ottamaan sen kylmän, ja kysymään, mitä mieltä palstalaiset ovat siitä kun,
nuoret nykyään karkaavat kotoaan, kun asetetaan rajoja?
Katsoin juuri teeveestä, enkä voi kun ihmetellä.
Kyllä meidän lapsilla on ollut tarkat säännöt kotiintuloajoista, ja siitä mistä löytyvät, jos ei ala kuulua,
mutta eivät kyllä ole karkailleetkaan, vaikka sääntöjä on ollut noudatettava. - pikkumusta ek
Kun kerran on niin edullinen tarjous juomista, otan pullollisen shampanjaa eli siis kaksi pulloa ja lasi jokaiselle paikalla olevalle! Skoolataan uuden baarin ja mukavan emännän kunniaksi :-)
Ps. kai sinä joskus järjestät tänne karoken myös!! - KristaTee
Aurinko paistaa! Lallallaa!
Tänään voi tas hääriä pihassa. Nurmikko on kasvanut niin että ilkeätä tekee. Sen kimppuun ensimmäisenä.
Ihana ruusujen tuoksu täällä on. Keitin kahvit, joten sitäkin tuoksua löytyy. Tein omenapannukakkua eilen ja toin nyt tännekin muutaman palan. Tehkää hyvin.
Ihanaa päivänjatkoa itse kullekin.- KristaTee
tuonne Seuraavakadullekin tulleen muutama eilinen viesti. Millähän ne kulkee? Kirjekyyhkyillä?
- folk
Puolipilvistä lämmintä 16ast.
No niin baari on sitten taas täällä pääkadulla.
Kun nyt ensimmäinen olen tänä aamuna laitan kahvin tulelle,tietenkin porokahvia.
Sanovat kyllä porokahvin olevan epäterveelisempää kun suodatettu.
Oliko se sitten niin,että parkkihappoa tulee porokahviin.
Parempaa se kumminkin on ja niinhän se on,että kaikki hyvä on kiellettyä.
Tänään täytyy lähteä käväsemään hautausmaalla.
Pitää ottaa orvokit pois,jos hopealehteä on vielä puutarhalla meinaan laittaa niitä.
Pitää sitten taas iltasella vaikka pistäytyä.
Hyvää päivän jatkoa.- folk
No ehdit sitten kumminkin ennen minua.
Pakko maistaa tuota sinun pannariasi,kylläpä on namia!
Toivottavasti kahvin juojia kävisi,kun heti aamusta on pari pannullista keitetty.
Heippa!! - OliviaKoo
folk kirjoitti:
No ehdit sitten kumminkin ennen minua.
Pakko maistaa tuota sinun pannariasi,kylläpä on namia!
Toivottavasti kahvin juojia kävisi,kun heti aamusta on pari pannullista keitetty.
Heippa!!Ihanaa, että on valmista kahvia. Minä olen tänä aamuna jo yhden reissun heittänyt, juonut sitä ennen aamukahvin puoli viisi, joten kyllä nyt kupillinen maistuu.
Meillä sataa vettä. Ilma ei ole kovin kylmä, taksin mittarissa näytti 19 astetta. Kovin ovat pilvet raskaat ja alhaalla.
Minulta jäi eilen pyykit pyöräyttämättä, ajattelin se tehdä tänään, mutta jääkö taas, kun näyttää ihan siltä, että sade saattaa jatkua pitkäänkin.
Saan viikonlopuksi taas mieluisan vieraan ja sunnuntaina hän vie minut mennessään...
Leppoisaa päivää kaikille.
Katsotaan, jos vaikka pikkumustan ehdotuksen mukaan viettäisimme karaoke-iltaa. - marjapensas
OliviaKoo kirjoitti:
Ihanaa, että on valmista kahvia. Minä olen tänä aamuna jo yhden reissun heittänyt, juonut sitä ennen aamukahvin puoli viisi, joten kyllä nyt kupillinen maistuu.
Meillä sataa vettä. Ilma ei ole kovin kylmä, taksin mittarissa näytti 19 astetta. Kovin ovat pilvet raskaat ja alhaalla.
Minulta jäi eilen pyykit pyöräyttämättä, ajattelin se tehdä tänään, mutta jääkö taas, kun näyttää ihan siltä, että sade saattaa jatkua pitkäänkin.
Saan viikonlopuksi taas mieluisan vieraan ja sunnuntaina hän vie minut mennessään...
Leppoisaa päivää kaikille.
Katsotaan, jos vaikka pikkumustan ehdotuksen mukaan viettäisimme karaoke-iltaa.täältäkin päin. Kalsea ja kylmä sen kun jatkuu 16mittarissa, niin että kyllä kahvi maistuu,
on sitten oikein kahta sorttia, palvelu senkuin paranee.
Krista voisi kyllä tanssahdella meillekin, niitä sadetansseja, kun noin hyvin tepsii;)
Taidan ruveta juosemaan sitten tuon imurin perässä, siinä sitä lämmin tulee.
Mukavaa päivänjatkoa kaikille. - KristaTee
marjapensas kirjoitti:
täältäkin päin. Kalsea ja kylmä sen kun jatkuu 16mittarissa, niin että kyllä kahvi maistuu,
on sitten oikein kahta sorttia, palvelu senkuin paranee.
Krista voisi kyllä tanssahdella meillekin, niitä sadetansseja, kun noin hyvin tepsii;)
Taidan ruveta juosemaan sitten tuon imurin perässä, siinä sitä lämmin tulee.
Mukavaa päivänjatkoa kaikille.tanssia sadetanssi väärin päin. Täällä se auttoi, tosin pienellä viiveellä, mutta auttoi kuitenkin. Ei täälläkään mikään lämmin ole, 17. Onneksi ei tuule.
Nyt nurmikon kimppuun.
Herranen aika, että pelästyin tuota ääntä, mikä se on! Kuka tommoisen on tänne tuonnut?
Uskottava on, että papukaija siellä istuu orrellansa häkissä - osaisi edes puhua.
Toivottavasti joku on sen vahingossa jättänyt tänne, ettei se mikään tupaantuliaislahja ole.
Ei sitä kauaa jaksa kunnella...
Mitä se syö ja annetaanko sille kaljahörpyt, voisi sitten alkaa vaikka puhumaankin!
Aurinko on taivaalla, tuulen suunnasta en tiedä, lämmintä 16 astetta, taitaa tulla kaunis päivä.
Yöllä tuli vettä aika kohinalla.
Tänään tulee rakas siskoni tyttärensä kanssa, täytyy painua tekemään jotain asia hyväksi.- papukaija Pedro
Minäosaanpuhuaminäosaanpuhua....tellastiinatellastiinatellastiina... hyväähuomentahyväähuomenta... buenosdiasbuenosdiasbuenosdias...
- KristaTee
Hetken jo luulin, että joku oli kantanut papukaijan sinulle kotiin.
Kukahan siellä on viimeksi käynyt? Olivia? Ei, ei Olivia papukaijoja mukanaan kanna.
Anna sille tuopillinen ja lisukkeeksi korppu. Kaijathan kuulemma tykkäävät korpuista, kaljasta en niinkään tiedä. - marjapensas
ihmeen pula-aho tänne on ilmestynyt,joo anna sille kaljahörpyt,
josko se rupeis sitten kertomaan niitä vtsejänsä, puhua kun osaa;)
Nyt käväisen ulkosalla tanssimassa sen sadetanssin väärinpäin, kerron sitten auttoiko.
- KristaTee
Nyt on nurmikko leikattu ja piha siistin näköinen. Jos vielä onnistuisin taikomaan vanhat autonrenkaat pois navetan nurkalta, olisi kaikki täydellistä.
Iso, kylmä limu kiitos! Olen sen ansainnut. Sitten pitäisi lähteä ruokaostoksille, vaikkei yhtään huvittaisi. Josko ensin kävisin metsässä katsomassa olisiko sieniä tullut.- marjapensas
yliluonnollisia voimia. Katsos kun vetäisin sen sadetanssin tuossa ulkona
naapureiden ihmetellessä, että onko tuo nyt seonnut lopullisesti, niin nyt pilkistelee jo aurinko,
tuolta pilviverhon takaa. Toivottavasti en nuolaise liian aikaisin;)
Jätän lapun pöydälle, että saat seuraavan juoman laittaa minun piikkiini,
jos minulle sitä luottoa nyt sitten löytyy? Minä tarjoan kiitokseksi;))
Tatteja voisi jo alkaa ollakin, viikonloppuna voisi tosiaan, käydä katsastamassa. - KristaTee
marjapensas kirjoitti:
yliluonnollisia voimia. Katsos kun vetäisin sen sadetanssin tuossa ulkona
naapureiden ihmetellessä, että onko tuo nyt seonnut lopullisesti, niin nyt pilkistelee jo aurinko,
tuolta pilviverhon takaa. Toivottavasti en nuolaise liian aikaisin;)
Jätän lapun pöydälle, että saat seuraavan juoman laittaa minun piikkiini,
jos minulle sitä luottoa nyt sitten löytyy? Minä tarjoan kiitokseksi;))
Tatteja voisi jo alkaa ollakin, viikonloppuna voisi tosiaan, käydä katsastamassa.noitahan minä!
Hätäisesti käväisin pikkumetsikön, joka yleensä on vuorenvarma tattipaikka, mutta vielä ei löytynyt. Jokunen syötäväksi kelpaamaton kyllä oli. Eli tulossa ovat.
Kiitos, kiitos. Käyn myöhemmin hörppäämässä limun. Kauppareissun jälkeen on aina jano.
Kerro naapureille, että suonta veti jalasta. Sen tähden piti vähän hyppelehtiä. Ja jos ääntelit, niin se johtui kivusta. Eivät sitten niin kovasti ihmettele ja saattavat jatkossakin tervehtiä.
- KristaTee
tänne yrittää, mutta kokeilen kuitenkin.
Ylläpidon tiedotteessa sanottiin, että hidastelua on ja yrittävät korjata mahdollisimman pian. Toivotaan.
Ei minulla mitään asiaa ole, kunhan kokeilen aukeaisiko ovi. Jos aukeaa, ottaisin marjapensaan tarjoaman limun.
Hyvää illanjatkoa.- marjapensas evk
vielä toisenkin, kyllä on ollut pitkä ja kivinen tänne, vaikka pääkadulla ollaankin;(
No se toinen limu siitä hyvästä että,
aurinko on paahtanut täysillä iltapäivällä, lakanat meni vaihtoon ja ulos kuivumaan,
odottelevat kuivina mankelointia.
Ja kolmas limu siitä että, annoit niin hyvän vihjeen, miten selitän sen oudon näköisen,
vääntelehtimisen naapureilleni, kehtaan taas huomen aamulla hakea aamulehden postilaatikosta;)
- KristaTee
huomenta! Hieman koleaa, 13, mutta kyllä se siitä.
Hienoa, marjapensas, että sait auringon paistamaan. Ikävää on se, että lupasivat sateita tälle päivälle. Lupasivat niitä tännekin.
Jotenkin on haluton olo, ei huvittaisi tehdä yhtään mitään. Vaan kait siivottava on.
Juon nyt kuitenkin kupillisen kahvia ja nautin auringonpaisteesta. Termoksessa taas loput.
Ja marjapensas, kiitos lisälimuista. Jos tänne vielä myöhemmin pääsee, käyn litkimässä ne.
Oikein hyvää päivänjatkoa kaikille.- Wivi ek
Meillä on taas pilvinen aamu, mutta lämmintä sen sijaan jo 16.4.
Tartu vaan Krista rivakasti imurin varteen, sama on minulla esissä, kunhan ensin tämän varsinaisen päätyön selvitän tältä päivältä.
Kaikille kivaa päivää :) - KristaTee
Wivi ek kirjoitti:
Tartu vaan Krista rivakasti imurin varteen, sama on minulla esissä, kunhan ensin tämän varsinaisen päätyön selvitän tältä päivältä.
Kaikille kivaa päivää :)Kunhan ensin käyn läpi kaikki tekosyyt, miksi ei pitäisi siivota.
Wivi ek kirjoitti:
Kaikille kivaa päivää :)ovi helposti aukesi. Pitää suorittaa tämä joka aamuinen homma ennen kuin luistan omille retkilleni.
Ei tarvii nääs kotona mitään tehdä, kun ottaa auton alleen ja antaa huristaa - on yhtä ja toista asiaakin hoideltavana, kun toista viikkoa on viimeisestä kauppareissustakin. On mulla vähän ollut juoksupoika käytössä.
Kauniilta näyttää päivän tulo, tiedä sitten mitä myöhemmin tulee.
Päivän jatkoja!- OliviaKoo
Wivi ek kirjoitti:
Kaikille kivaa päivää :)Minä tätä laajaa kielitaitoani esittelen taas heti aamusta :D
Jäi eilenillalla pitämättä karaoket ja kaikki muutkin iloittelut, kun ei päässyt edes tupaan, vaikka hampaat irvessä kahvaa väänsi.
Oli se hyvä että ei ollut lapsia kuuntelemassa, kun ei toiminut Soneran postikaan eikä Sonerallakaan oikein muutkaan sivut.
Niinkuin ei täälläkään.
Ymmärsin sitten säästää hermojani ja panin koko lootan lukkoon.
Oli aamupäivällä, siis eilen, niin sateen tuntu, että pistin pullataikinan kohamaan ja väänsin sitten korvapuusteja, pikkupulllia ja mansikkabostonin.
Kyllä se on huumaava tuo tuoreen pullan tuoksu. Minä meni pihalle ja jätin ovet auki, että saavat naapuritkin velaksi haistella.
Tämä päivä on taas täynnä yllätyksiä. Ei muuten, mutta kun ei yhtään tiedä, mihin ryhtyisi.
Katsoo sitten illalla taakse päin, mitä on tullut tehtyä vai onko mitään.
Samalla tavoin katson joskus illalla horoskooppia, että mitä sitä on päivällä meikäläisen elämässä tapahtunut ;)
Kovanlaista ukkosta on meille iltapäiväksi lupailtu, lupaukset eivät tosin aina pidä paikkaansa, kuten sitä on jokainen saanut elämänsä varrella kokea.
Yritetäänkö karaokea tänä iltana uudelleen? Sitten voisi alkaa jo kappaleita miettimään. Minä en kyllä laula mitään, toimin ainoastaan vetäjänä ja jaan vuoroja, jos niistä meinaa kärhämää tulla. - marjapensas
16, puolipilvistä mutta sadetta luvassa tännekin,
enkä kyllä kehtaa enää mennä venkuloimaan pihalle.
Minä saankin tänään ottaa vähän iisimmmin, kun eilen sain paikat puhtoiseksi.
Kupin kahvia joisin ja sitten mietintämyssy päähän mitä keksisi tälle päivälle.
Hyvää ja antoisaa päivää kaikille;) - papukaija Pedro
marjapensas kirjoitti:
16, puolipilvistä mutta sadetta luvassa tännekin,
enkä kyllä kehtaa enää mennä venkuloimaan pihalle.
Minä saankin tänään ottaa vähän iisimmmin, kun eilen sain paikat puhtoiseksi.
Kupin kahvia joisin ja sitten mietintämyssy päähän mitä keksisi tälle päivälle.
Hyvää ja antoisaa päivää kaikille;)ottakaanyttämäpeittopoishäkinpäältä.....huomentahuomentahuometa......peittopoispeittopois...marjapensasmarjapensas.....
- marjapensas
papukaija Pedro kirjoitti:
ottakaanyttämäpeittopoishäkinpäältä.....huomentahuomentahuometa......peittopoispeittopois...marjapensasmarjapensas.....
otetaan. jos lupaat käyttäytyä siivosti ja kerrot yhden vitsin, mutta katsokkin, että se on hauska,
muuten lentää peitto takaisin, ja illaksi lupaat harjoitella yhden karaokekappaleen? - papukaija Pedro
marjapensas kirjoitti:
otetaan. jos lupaat käyttäytyä siivosti ja kerrot yhden vitsin, mutta katsokkin, että se on hauska,
muuten lentää peitto takaisin, ja illaksi lupaat harjoitella yhden karaokekappaleen?Ruotsalainen diplomaatti oli hienoissa tanssiaisissa ulkomailla. Kun musiikki alkoi soida, hän kysyi vierustoveriltaan:
- Armon rouva, saanko luvan?
- Ette, vastasi armonrouva. Ensinnäkin: tämä ei ole tanssimusiikkia vaan kansallislaulu.
Toisekseen: minä en tanssi.
Kolmanneksi: minä en ole mikään armon rouva vaan hiippakunnan piispa.
vitsivitsivitsi...peittopoispeittopois.... - PaksuBertta...
OliviaKoo kirjoitti:
Minä tätä laajaa kielitaitoani esittelen taas heti aamusta :D
Jäi eilenillalla pitämättä karaoket ja kaikki muutkin iloittelut, kun ei päässyt edes tupaan, vaikka hampaat irvessä kahvaa väänsi.
Oli se hyvä että ei ollut lapsia kuuntelemassa, kun ei toiminut Soneran postikaan eikä Sonerallakaan oikein muutkaan sivut.
Niinkuin ei täälläkään.
Ymmärsin sitten säästää hermojani ja panin koko lootan lukkoon.
Oli aamupäivällä, siis eilen, niin sateen tuntu, että pistin pullataikinan kohamaan ja väänsin sitten korvapuusteja, pikkupulllia ja mansikkabostonin.
Kyllä se on huumaava tuo tuoreen pullan tuoksu. Minä meni pihalle ja jätin ovet auki, että saavat naapuritkin velaksi haistella.
Tämä päivä on taas täynnä yllätyksiä. Ei muuten, mutta kun ei yhtään tiedä, mihin ryhtyisi.
Katsoo sitten illalla taakse päin, mitä on tullut tehtyä vai onko mitään.
Samalla tavoin katson joskus illalla horoskooppia, että mitä sitä on päivällä meikäläisen elämässä tapahtunut ;)
Kovanlaista ukkosta on meille iltapäiväksi lupailtu, lupaukset eivät tosin aina pidä paikkaansa, kuten sitä on jokainen saanut elämänsä varrella kokea.
Yritetäänkö karaokea tänä iltana uudelleen? Sitten voisi alkaa jo kappaleita miettimään. Minä en kyllä laula mitään, toimin ainoastaan vetäjänä ja jaan vuoroja, jos niistä meinaa kärhämää tulla.Kiitos ihanista pullista eilen, olet tosi hyvä pullanpaistaja. Kaikki on jo nautiskeltu...
Ruotsalainen diplomaatti oli hienoissa tanssiaisissa ulkomailla. Kun musiikki alkoi soida, hän kysyi vierustoveriltaan:
- Ette, vastasi armonrouva. Ensinnäkin: tämä ei ole tanssimusiikkia vaan kansallislaulu.
vitsivitsivitsi...peittopoispeittopois....aamulla koko Pedro, oli niin hiljaa peittonsa alla - hyvä, että joku on ottanut päivänvaloon!
Vitsejä saat puhella, kun meidän vitsit ei taida oikein purra - muuten olet rääkkymättä, ei peljätellä asiakkaita!- marjapensas
Ruotsalainen diplomaatti oli hienoissa tanssiaisissa ulkomailla. Kun musiikki alkoi soida, hän kysyi vierustoveriltaan:
vitsivitsivitsi...peittopoispeittopois....ja nyt se karaokekipale, laulettaisiinko duettona, vaikka "Liinnut, ne taivaa´alla lentävän nään",
jatka, jos mielit saada kaljahörpyn ja korpun.
- Ellakaisa
Minä sopivasti kompastuin kynnykseen ja päätin astua sisuksiin tähän hämyisään ja viihtyisään baariin.
Vieläkö mahtuu mukaan? Minä menen pieneen tilaan ja olen melko hiljainen.
Vieläkö tuo juomatarjous on voimassa? Ottaisin siinä tapauksessa tuplaviskin. Enempää ei uskalla, pitää töihin joutua. Mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille!- KristaTee
Vai että tuplaviski aamupäivällä? No, kunhan et enempää ota, voisivat työpaikallasi ihmetellä.
Tänne kuule mahtuu. Emäntämme ilahtuu, kun uusia kasvoja ilmestyy.
Olen itse asiassa siivouspuuhissa ja piti välillä hieman levähtää. Olenkohan tulossa vanhaksi, kun tämä jynssääminen ottaa voimille. Vai lieneekö syy siinä, että ei huvita.
Tulethan vielä takaisin? Työn iloa toivotan. - OliviaKoo
Mukavaa saada uutta verta joukkoon, sanoi vampyyri vieraalle ;)
Tervetuloa, kaikinmokomin, laitetaanpas sinulle viski triplana, niin työkin on herkkua.
Joskus, vuosia sitten, kun oltiin lomareissulla Mallorcalla, vuokrattiin auto ja lähdettiin katselemaan saarta.
Tultiin Las Palmasin reunamille, jossa liikenne alkoi kiihtyä.
Sisaren mies oli autonratissa. Kun päästiin kaupunkiin ja liikenne oli jo yhtä hullunmyllyä, lankomies parkkeerasi auton ensimmäisen terassin kohdalla ja sanoi, ettei jatka matkaa ennnenkuin on saanut juodakseen lumumban tai pari.
Koko porukka nauttimaan jalojuomaan ja sitten taas matkaan.
Eipä häirinnyt muu liikenne enää, oli niin hauskaa. - PaksuBertta...
OliviaKoo kirjoitti:
Mukavaa saada uutta verta joukkoon, sanoi vampyyri vieraalle ;)
Tervetuloa, kaikinmokomin, laitetaanpas sinulle viski triplana, niin työkin on herkkua.
Joskus, vuosia sitten, kun oltiin lomareissulla Mallorcalla, vuokrattiin auto ja lähdettiin katselemaan saarta.
Tultiin Las Palmasin reunamille, jossa liikenne alkoi kiihtyä.
Sisaren mies oli autonratissa. Kun päästiin kaupunkiin ja liikenne oli jo yhtä hullunmyllyä, lankomies parkkeerasi auton ensimmäisen terassin kohdalla ja sanoi, ettei jatka matkaa ennnenkuin on saanut juodakseen lumumban tai pari.
Koko porukka nauttimaan jalojuomaan ja sitten taas matkaan.
Eipä häirinnyt muu liikenne enää, oli niin hauskaa.Kiva kuski teillä.
Sen verran vaan sanon, että Mallorca ja Las Palmas eivät mahdu samalle saarelle. Toinen on siellä Kanarialla ja toinen kuuluu Baleaarien saariryhmään.
Voisko olla pieni lapsus? - OliviaKoo
PaksuBertta... kirjoitti:
Kiva kuski teillä.
Sen verran vaan sanon, että Mallorca ja Las Palmas eivät mahdu samalle saarelle. Toinen on siellä Kanarialla ja toinen kuuluu Baleaarien saariryhmään.
Voisko olla pieni lapsus?Voi hemmetti, johan minä arvasin, että lapsuushan siitä tulee ;)
Maantiede on aina ollut minulle toisen käden tiedettä.
Yhteen aikaan muistin aina, että Kööpenhamina on Tukholman pääkaupunki, mutta eihän se ole.
Oslo on.
Mallorcalla kuitenkin oltiin.
Vai olikohan se joku muu saari...Neitsyt...Bahama...Ahvenanmaa...
Olikohan koko juttu edes totta? - PaksuBertta...
OliviaKoo kirjoitti:
Voi hemmetti, johan minä arvasin, että lapsuushan siitä tulee ;)
Maantiede on aina ollut minulle toisen käden tiedettä.
Yhteen aikaan muistin aina, että Kööpenhamina on Tukholman pääkaupunki, mutta eihän se ole.
Oslo on.
Mallorcalla kuitenkin oltiin.
Vai olikohan se joku muu saari...Neitsyt...Bahama...Ahvenanmaa...
Olikohan koko juttu edes totta?hassuttelija.
- Ellakaisa
tässähän tämä triplaviski vielä minua odottelee! Anteeksi vaan, että liukenin paikalta ja jätin juomani tiskille. Minuun iski suunnaton kuntoiluvietti ja vetäisin ferrarihousut jalkaan ja suunnistin luontopolulle. Enpä tiennytkään, että asun näin lähellä ihania luontopolkuja! Tosin, olen vasta asunut täällä vuodesta -95( siis 1900...) Puolitoista tuntia siinä vierähti ja hikeä pukkasi sopivasti. Eli nyt ottaisin vielä kylmän siiderin viskin kyytipojaksi :)
- OliviaKoo
Ellakaisa kirjoitti:
tässähän tämä triplaviski vielä minua odottelee! Anteeksi vaan, että liukenin paikalta ja jätin juomani tiskille. Minuun iski suunnaton kuntoiluvietti ja vetäisin ferrarihousut jalkaan ja suunnistin luontopolulle. Enpä tiennytkään, että asun näin lähellä ihania luontopolkuja! Tosin, olen vasta asunut täällä vuodesta -95( siis 1900...) Puolitoista tuntia siinä vierähti ja hikeä pukkasi sopivasti. Eli nyt ottaisin vielä kylmän siiderin viskin kyytipojaksi :)
Minun ainoa liikuntamuotoni taitaa olla tänään kävely keittiöön tiskialtaan ääreen.
Sormet kyllä saavat liikuntaa... OliviaKoo kirjoitti:
Minun ainoa liikuntamuotoni taitaa olla tänään kävely keittiöön tiskialtaan ääreen.
Sormet kyllä saavat liikuntaa...olette mukavia jutelleet. Oliviakin puutaheinää :O
Vapaita viettänyt, mutta äärettömän laiskalla tuulella kirjoittelun suhteen.
Lukenut näitä kylläkin.
Eilen vietin mukavan illan siskon luona tuolla naapurikaupungissa. Mennessäni vein laatikollisen ihania isoja mansikoita. Putsattiin ne yhdessä, juotiin kahvia, juteltiin ja naurettiin kaikille hullutuksille.
Tänään olen sitten viettänyt aikaa takapihalla, kunnostaen sitä.
Selässä ja polvissa vähän tuntuu jäykkyyttä.
Jospa voitelisin sisäisesti, niin jäykkyys häviäisi.
Siispä otan kermaliköörin, sitä on vaan joskus saatava, on niiiin hyvän makuista.
Pilvistä ja lämmintä, ei vielä ainakaan jyrise.- Wivi
A..N..N..A kirjoitti:
olette mukavia jutelleet. Oliviakin puutaheinää :O
Vapaita viettänyt, mutta äärettömän laiskalla tuulella kirjoittelun suhteen.
Lukenut näitä kylläkin.
Eilen vietin mukavan illan siskon luona tuolla naapurikaupungissa. Mennessäni vein laatikollisen ihania isoja mansikoita. Putsattiin ne yhdessä, juotiin kahvia, juteltiin ja naurettiin kaikille hullutuksille.
Tänään olen sitten viettänyt aikaa takapihalla, kunnostaen sitä.
Selässä ja polvissa vähän tuntuu jäykkyyttä.
Jospa voitelisin sisäisesti, niin jäykkyys häviäisi.
Siispä otan kermaliköörin, sitä on vaan joskus saatava, on niiiin hyvän makuista.
Pilvistä ja lämmintä, ei vielä ainakaan jyrise.Ostin kaksi rasiaa mansikoita, purkin mansikkakermaa, purkin vaniljaa (vaahdotettavaa) ja kakkupohjan. Niistähän saakin upean kakun. Sellaisen tein viikko sitten ja ihanan makuinen tuli, niin hyvä että sitä on saatava lisää. Kyllä tämä mansikka-aika on ihanaa aikaa.
Ja onneksi tuo viikonloppukin sitten viimein tuli. Huomenna ehkä mökille, katsotaan, mikä on fiilis. Nyt ainakin sataa vettä ja on ihan harmaata. Ja varpaitakin palelee. - OliviaKoo
Wivi kirjoitti:
Ostin kaksi rasiaa mansikoita, purkin mansikkakermaa, purkin vaniljaa (vaahdotettavaa) ja kakkupohjan. Niistähän saakin upean kakun. Sellaisen tein viikko sitten ja ihanan makuinen tuli, niin hyvä että sitä on saatava lisää. Kyllä tämä mansikka-aika on ihanaa aikaa.
Ja onneksi tuo viikonloppukin sitten viimein tuli. Huomenna ehkä mökille, katsotaan, mikä on fiilis. Nyt ainakin sataa vettä ja on ihan harmaata. Ja varpaitakin palelee.Mansikkakakkua, nami-nami! Teille on jono tänä iltana, jos et tuo sitä kakkua baariin.
Minä otan osoitteesi selville ja kaikki tullaan, usko pois!
Ellakaisakin vaikka kesken työpäivän.
- DancingMatilda
Minäkin sitten pykäsin itsestäni tietoa Galleriaan, kun teistä muistakin siellä jotain on.
Voiko baarissa nauttia tähän aikaan päivästä cocktailin? Jos se käy, niin otan, kiitos.
Eikä sitten kirsikkaa.- Ellakaisa
ottamaan pikaiset, pääsin töistä luiskahtamaan.. Olen ruokatunnilla, eli otan jotain ruokaisaa, vaikkapa bloody Maryn, tuhdilla sellerinvarrella, kiitos.
Tanssahdetaanko Matilda joku kiva kipale? Kun ei täällä oikein herraseuraakaan tunnu olevan. - DancingMatilda
Ellakaisa kirjoitti:
ottamaan pikaiset, pääsin töistä luiskahtamaan.. Olen ruokatunnilla, eli otan jotain ruokaisaa, vaikkapa bloody Maryn, tuhdilla sellerinvarrella, kiitos.
Tanssahdetaanko Matilda joku kiva kipale? Kun ei täällä oikein herraseuraakaan tunnu olevan.Minä otan seuraksesi jonkun hienostuneen cocktailin -jo toisen tänään.
Mutta sitten pyöritäänkin, Ellakaisa, kunnon jivet, jos vaan ruokatuntisi vielä riittää.
Vai tahdotko lehmäparissa valssille :D - OliviaKoo
DancingMatilda kirjoitti:
Minä otan seuraksesi jonkun hienostuneen cocktailin -jo toisen tänään.
Mutta sitten pyöritäänkin, Ellakaisa, kunnon jivet, jos vaan ruokatuntisi vielä riittää.
Vai tahdotko lehmäparissa valssille :DTäällähän on kova meno päällä. Illaksi on suunniteltu karaokea, mutta täällä tanssitaan jo täyttä päätä.
Mikäs siinä, laittakaahan musiikkia vähän kovemmalle, että muutkin kuulevat.
Ja minulle perjantain kunniaksi sitten valkoviiniä 0.75 cl... - Ellakaisa
Minä otan seuraksesi jonkun hienostuneen cocktailin -jo toisen tänään.
Vai tahdotko lehmäparissa valssille :Dvetästään! Minulla on puolentunnin tauko, eli voin olla tunnin. Kerran ruokatunti on. Minä otan asiat aina kirjaimellisesti, lähes kaikki, tai ainakin jotkut. Vie sie, tanssinopettaja kun olet. Minä olen taas hyvä perässäkulkija-
Ellakaisa kirjoitti:
vetästään! Minulla on puolentunnin tauko, eli voin olla tunnin. Kerran ruokatunti on. Minä otan asiat aina kirjaimellisesti, lähes kaikki, tai ainakin jotkut. Vie sie, tanssinopettaja kun olet. Minä olen taas hyvä perässäkulkija-
Että ihan tulee mielen vanhat hyvät ajat, niin on hyvä meininki. Kiva, että uusia asiakkaita tulee - uudet saavat toisen ilmaiseksi, joten oleppa hyvä.
Toivottavasti ei haittaa sitten töitä, jos vielä töihin ehdit ;)- Ellakaisa
Tellastiina kirjoitti:
Että ihan tulee mielen vanhat hyvät ajat, niin on hyvä meininki. Kiva, että uusia asiakkaita tulee - uudet saavat toisen ilmaiseksi, joten oleppa hyvä.
Toivottavasti ei haittaa sitten töitä, jos vielä töihin ehdit ;)Minä kun nopeana tyttösenä ehdin jo ottaa sen toisen! Saisiko uudenuutukainen asiakas vaikkapa sen kolmannen ilmaiseksi? Lupaan kyllä jatkossa kovasti kannattaa baarianne. Mutta nyt työt kutsuvat. Piipahdan sitten vartin kahvitauollani(joka on puolituntinen) Laitetaan sitten taas jalalla koreasti.Kyllä se on elämä ja työnteko yhtä juhlaa!
- Kingkale
Olen kova tanssin ystävä (ei ammattilainen missään nimessä) ja siksi utelias Sinun suhteesi. Oletko klassisen tanssin tanssija vai modernin? Missä olet opiskellut? Missä olet ollut kiinnitettynä?
Anteeksi uteliaisuuteni, mutta tunnen paljon tanssijoita ympäri Eurooppaa ja ehkäpä Sinutkin?
Kerro hieman itsestäsi lisää, olen hyvin, hyvin kiinnostunut - DancingMatilda
Kingkale kirjoitti:
Olen kova tanssin ystävä (ei ammattilainen missään nimessä) ja siksi utelias Sinun suhteesi. Oletko klassisen tanssin tanssija vai modernin? Missä olet opiskellut? Missä olet ollut kiinnitettynä?
Anteeksi uteliaisuuteni, mutta tunnen paljon tanssijoita ympäri Eurooppaa ja ehkäpä Sinutkin?
Kerro hieman itsestäsi lisää, olen hyvin, hyvin kiinnostunutTunnetko sellaisia tanssiryhmiä kuin London Modern Dance Group? Entä New York Modern Dancers?
Olen myös tanssinut free lancerina Broadwaylla, mm musikaalissa Cats.
Edelleen Canadan Modern Music Dancers.
Skandinaviassa Kööpenhaminan Valtionoopperan baletissa, tosin vain lyhyen ajan, ei ollut minun paikkani.
Moderni tanssi on minun alaani.
Harrastuksena kilpatanssi ja sen opetus ja ohjaus.
Totta puhuen, elantoni olen saanut ihan muista kuin tilapäisistä kiinnityksistä.
Opettaminen on ollut varsinainen leipätyöni.
Kilpatanssi rakas harrastus. - Kingkale ek
Tunnetko sellaisia tanssiryhmiä kuin London Modern Dance Group? Entä New York Modern Dancers?
Olen myös tanssinut free lancerina Broadwaylla, mm musikaalissa Cats.
Edelleen Canadan Modern Music Dancers.
Skandinaviassa Kööpenhaminan Valtionoopperan baletissa, tosin vain lyhyen ajan, ei ollut minun paikkani.
Moderni tanssi on minun alaani.
Harrastuksena kilpatanssi ja sen opetus ja ohjaus.
Totta puhuen, elantoni olen saanut ihan muista kuin tilapäisistä kiinnityksistä.
Opettaminen on ollut varsinainen leipätyöni.
Kilpatanssi rakas harrastus.Oletpa varsinainen lahjakkuus Matilda! Ihailen Sinua.
Tiedän nuo tanssiryhmät, Lontoon ja New Yorkin tanssiryhmissä minulla on ystäviä. Tunnetkin sitten varmaan Larry Littlehousin, Jessica Mooren, Anthony (Tony) Changin ja rakkaan, rakkaan ystäväni Angela Shapiron? Olen nähnyt ystäviäni vähintään kaksi kertaa vuodessa, käyn sekä Lontoossa että New Yorkissa heitä tervehtimässä.
Jos haluat ottaa henkilökohtaisesti minuun yhteyttä, ilmoita siitä, annan sp-osoitteeni. Voimme ehkä joskus lähteä yhdessä tapaamismatkalle? - DancingMatilda
Kingkale ek kirjoitti:
Oletpa varsinainen lahjakkuus Matilda! Ihailen Sinua.
Tiedän nuo tanssiryhmät, Lontoon ja New Yorkin tanssiryhmissä minulla on ystäviä. Tunnetkin sitten varmaan Larry Littlehousin, Jessica Mooren, Anthony (Tony) Changin ja rakkaan, rakkaan ystäväni Angela Shapiron? Olen nähnyt ystäviäni vähintään kaksi kertaa vuodessa, käyn sekä Lontoossa että New Yorkissa heitä tervehtimässä.
Jos haluat ottaa henkilökohtaisesti minuun yhteyttä, ilmoita siitä, annan sp-osoitteeni. Voimme ehkä joskus lähteä yhdessä tapaamismatkalle?Minä taidan olla vähän vanhempaa ikäluokkaa, kun en tunne noista kuin Tony Changin, joka loukattuaan jalkansa siirtyi koreografiksi.
Jessicasta olen kuullut, eikös hänellä ollut pieni filmiosakin jossain taide-elokuvassa?
Angela Shapiro? Taisi mennä naimisiin sen venäläisen miljonäärin kanssa, jos oikein muistan. Henkilökohtaisesti en tosiaan muita tunne, mutta kyllähän juorut, siis kuulumiset, tanssipiireissä kulkevat.
Matkustaisin ihan mielelläni sinun kanssasi, vaikka yleensä matkustan vain kahden puudelini kanssa, Fifin ja Gigin.
Lontoossa olin alkukesästä ja menen uudelleen myöhemmin syksyllä, mutta New Yorkin matkaa en ole lähitulevaisuudessa suunnitellut.
Pian on taas syksy ja alan antaa enemmän yksityistunteja, silloin ei niin vain matkustella, matkat on huolellisesti suunniteltava etukäteen.
Mutta palataan asiaan. - Kingkale
Minä taidan olla vähän vanhempaa ikäluokkaa, kun en tunne noista kuin Tony Changin, joka loukattuaan jalkansa siirtyi koreografiksi.
Jessicasta olen kuullut, eikös hänellä ollut pieni filmiosakin jossain taide-elokuvassa?
Angela Shapiro? Taisi mennä naimisiin sen venäläisen miljonäärin kanssa, jos oikein muistan. Henkilökohtaisesti en tosiaan muita tunne, mutta kyllähän juorut, siis kuulumiset, tanssipiireissä kulkevat.
Matkustaisin ihan mielelläni sinun kanssasi, vaikka yleensä matkustan vain kahden puudelini kanssa, Fifin ja Gigin.
Lontoossa olin alkukesästä ja menen uudelleen myöhemmin syksyllä, mutta New Yorkin matkaa en ole lähitulevaisuudessa suunnitellut.
Pian on taas syksy ja alan antaa enemmän yksityistunteja, silloin ei niin vain matkustella, matkat on huolellisesti suunniteltava etukäteen.
Mutta palataan asiaan.Kyllä olet kuullut aivan oikein näistä ihanista ihmisistä. Kaikki ovat kovin taiteellisia ja bohemeja, ehkä Angelaa lukuunottamatta.
Tony siirtyi koreografiksi Michiganin taideinstituuttiin hetikohta nilkkamurtuman parannuttua. Hänen pitkäaikainen kumppaninsa John eksyi huumeisiin, mutta taitaa olla nykyisin jo kuivilla. He ovat adoptoineet pienen tytön, kiinalaisen Yin, joka nyt on 3-vuotias.
Jessica esiintyi elokuvassa "Tanssien tähtiin" (1998), ei Suomessa niin julkisuutta saanut elokuva, mutta Amerikassa myi aika mukavasti ja niillä tuloilla Jessica elelee lopun elämänsä helposti. Jessica on edelleen sinkku, mutta käy ahkerasti sinkkubileissä (mutta kun sitä täydellistä miestä ei löydy koskaan).
Angela muutti Sergein kanssa yhteen, menivät sitten naimisiin New Yorkissa ja saivat kaksi lasta, Markin ja Paulinen. Suloisia lapsia. Angela on nykyisin kotirouvana, harrastaa venäjän kielen opintoja ja tietysti tanssia aktiivisesti, mutta enimmäkseen hoitelee lapsiaan. Markilla on Downin syndroma, joten hänessä riittää puuhaa. Tyttö Pauline (11) alkaa muistuttaa äitiään, hän on käynyt jo balettitunneilla useamman vuoden ja haluaa balleriinaksi.
Kylläpä tulee ikävä näitä ihmisiä, kun tässä heitä muistelen. Jospa otan ja tilaan heti liput Finnairilta, no mietin vielä. Yritys on kyllä erinomaisessa kunnossa, että sen puoleen voisi lähteä mainiosti. Pakkaa Fifi ja Gigi laukkuun ja sitten menoksi! - Kingkale ek
Kingkale kirjoitti:
Kyllä olet kuullut aivan oikein näistä ihanista ihmisistä. Kaikki ovat kovin taiteellisia ja bohemeja, ehkä Angelaa lukuunottamatta.
Tony siirtyi koreografiksi Michiganin taideinstituuttiin hetikohta nilkkamurtuman parannuttua. Hänen pitkäaikainen kumppaninsa John eksyi huumeisiin, mutta taitaa olla nykyisin jo kuivilla. He ovat adoptoineet pienen tytön, kiinalaisen Yin, joka nyt on 3-vuotias.
Jessica esiintyi elokuvassa "Tanssien tähtiin" (1998), ei Suomessa niin julkisuutta saanut elokuva, mutta Amerikassa myi aika mukavasti ja niillä tuloilla Jessica elelee lopun elämänsä helposti. Jessica on edelleen sinkku, mutta käy ahkerasti sinkkubileissä (mutta kun sitä täydellistä miestä ei löydy koskaan).
Angela muutti Sergein kanssa yhteen, menivät sitten naimisiin New Yorkissa ja saivat kaksi lasta, Markin ja Paulinen. Suloisia lapsia. Angela on nykyisin kotirouvana, harrastaa venäjän kielen opintoja ja tietysti tanssia aktiivisesti, mutta enimmäkseen hoitelee lapsiaan. Markilla on Downin syndroma, joten hänessä riittää puuhaa. Tyttö Pauline (11) alkaa muistuttaa äitiään, hän on käynyt jo balettitunneilla useamman vuoden ja haluaa balleriinaksi.
Kylläpä tulee ikävä näitä ihmisiä, kun tässä heitä muistelen. Jospa otan ja tilaan heti liput Finnairilta, no mietin vielä. Yritys on kyllä erinomaisessa kunnossa, että sen puoleen voisi lähteä mainiosti. Pakkaa Fifi ja Gigi laukkuun ja sitten menoksi!Larry Littlehousin kokonaan, ainoan englantilaisen näistä mainitsemistani ihmisistä.
Larry on tänään monisairas mies. Hän on London Memorial Hospitalin kroonikko-osastolla ollut jo lähes kaksi vuotta. Käy todella sääliksi Larrya, hänen elämänsä meni jo kolmekymppisestä alkaen alaspäin. Haluatko kuulla hänen tarinansa?
Larryhän oli juhlittu ja kunnioitettu tanssija Lontoossa vielä 90-luvun puolivälissä. Tapahtui jotain, joka muutti hänen elämänsä; hän tapasi bulgarialaisen mustalaisnaisen, joka vei hänen sydämensä, rahansa ja itseluottamuksensa, vain syytökset ja henkiset kärsimykset jäivät jäljelle.
Tuo nainen, Varvara, oli kaunis, tumma ja jumalainen tanssija ja laulaja. Larry sokastui hetkessä kun näki ja kuuli Varvaran. Lopulta pari meni naimisiin ja siitä alkoi alamäki. Kaksi tulista taiteilijaa yhdessä - ei siitä hyvää voi syntyä. Molemmat olivat vahvatahtoisia ja pikku hiljaa Varvara syvensi otettaan Larrysta, kunnes ystäväni Larry huomasi, että hänet oli putsattu henkisesti sekä rahallisesti.
Larry sairastui psyykkisesti, oli pari vuotta suljetulla osastolla, sitten tuli keliakia ja laktoosi-intoleranssi. Kun niissä päästiin tasapainoon, puhkesi diabetes, joka ei ollut hoitotasolla kuukausiin. Tulehduskierre; silmätulehdus, niveltulehdus (jonka jäljiltä sormetkin menivät vänkkyrään) ja haimatulehdus (johtui alkoholin liikakäytöstä).
Kaikesta Larry selvisi, kunnes joutui peräpukamaleikkauseen ja siinä yhteydessä hän sai itselleen sairaalabakteerin. Kaksi viikkoa Larry makasi antibioottitipassa sairaalassa kuoleman kielissä, mutta se pieni elämänliekki vahvistui kuitenkin koko ajan.
Tänään Larry siis makaa kroonikko-osastolla, on käännettävänä ja vaipoissa. Todella surullista. Aivan kuin tuo ei olisi vielä riittänyt, hän sai tinnituksen vasempaan korvaansa. Nyt moukarit hakkaavat yötä päivää Larryn korvassa ja Larry on menettämässä järkensä lopullisesti.
Ikävää kertoa tällaista omasta ystävästä, mutta tämä on myös meille "sairaille" hyvä esimerkki. Mietimme ja suremme omaa kohtaloamme ja pieniä sairauksiamme, kun aina löytyy joukosta joku, jolla menee huonommin.
Löytyyköhän Larrylle voittajaa? - DancingMatilda*
Kingkale ek kirjoitti:
Larry Littlehousin kokonaan, ainoan englantilaisen näistä mainitsemistani ihmisistä.
Larry on tänään monisairas mies. Hän on London Memorial Hospitalin kroonikko-osastolla ollut jo lähes kaksi vuotta. Käy todella sääliksi Larrya, hänen elämänsä meni jo kolmekymppisestä alkaen alaspäin. Haluatko kuulla hänen tarinansa?
Larryhän oli juhlittu ja kunnioitettu tanssija Lontoossa vielä 90-luvun puolivälissä. Tapahtui jotain, joka muutti hänen elämänsä; hän tapasi bulgarialaisen mustalaisnaisen, joka vei hänen sydämensä, rahansa ja itseluottamuksensa, vain syytökset ja henkiset kärsimykset jäivät jäljelle.
Tuo nainen, Varvara, oli kaunis, tumma ja jumalainen tanssija ja laulaja. Larry sokastui hetkessä kun näki ja kuuli Varvaran. Lopulta pari meni naimisiin ja siitä alkoi alamäki. Kaksi tulista taiteilijaa yhdessä - ei siitä hyvää voi syntyä. Molemmat olivat vahvatahtoisia ja pikku hiljaa Varvara syvensi otettaan Larrysta, kunnes ystäväni Larry huomasi, että hänet oli putsattu henkisesti sekä rahallisesti.
Larry sairastui psyykkisesti, oli pari vuotta suljetulla osastolla, sitten tuli keliakia ja laktoosi-intoleranssi. Kun niissä päästiin tasapainoon, puhkesi diabetes, joka ei ollut hoitotasolla kuukausiin. Tulehduskierre; silmätulehdus, niveltulehdus (jonka jäljiltä sormetkin menivät vänkkyrään) ja haimatulehdus (johtui alkoholin liikakäytöstä).
Kaikesta Larry selvisi, kunnes joutui peräpukamaleikkauseen ja siinä yhteydessä hän sai itselleen sairaalabakteerin. Kaksi viikkoa Larry makasi antibioottitipassa sairaalassa kuoleman kielissä, mutta se pieni elämänliekki vahvistui kuitenkin koko ajan.
Tänään Larry siis makaa kroonikko-osastolla, on käännettävänä ja vaipoissa. Todella surullista. Aivan kuin tuo ei olisi vielä riittänyt, hän sai tinnituksen vasempaan korvaansa. Nyt moukarit hakkaavat yötä päivää Larryn korvassa ja Larry on menettämässä järkensä lopullisesti.
Ikävää kertoa tällaista omasta ystävästä, mutta tämä on myös meille "sairaille" hyvä esimerkki. Mietimme ja suremme omaa kohtaloamme ja pieniä sairauksiamme, kun aina löytyy joukosta joku, jolla menee huonommin.
Löytyyköhän Larrylle voittajaa?Nyt minä tosiaan muistan Larryn. En tunne häntä, mutta ystävieni kautta olen hänestä kuullut. Eräs monivuotinen tanssijaystäväni, nykyisin bed and breakfast- tyyppisen täysihoitolan omistaja Manchesterin liepeillä, kertoi hänestä viime Lontoon-käynnilläni, mutta kun en tuntenut henkilöä, unohdin koko asian.
Varvara on hyvin tunnettu persoona tanssi- ja muissa taidepiireissä. Viimeksi, kun hänestä kuulin, oli hän melkoisen alkoholisoitunut ja työskenteli ennustajana jossain pikku sirkuksessa.
Eipä siinäkään raha lopullista onnea tuonut.
Mutta elokuva-asioihin palatakseni. Ehkä muistat minut paremmin, kun kerron, että olin tanssijana elokuvassa Tytöt, siinä, jossa oli myös suomalainen Taina Elg. Toiset tytöt olivat Kay Kendalla ja Mitzi Gaynor.
Elokuvan tekemisen aikoihin Kay meni naimisiin Rex Harrisonin kanssa ja minäkin olin häissä.
Pitkää liittoa siitä ei tosin tullut, Kay kuoli syöpään melko nuorena.
Tainan kanssa pidämme edelleen yhteyttä. Hän käy silloin tällöin Suomessa ja tapaamme siinä yhteydessä, tosin kovin pikaisesti.
Kun käyn New Yorkissa, Taina kuljettaa minua pintapaikoissa syömässä. Käymme yhdessä myös usein taidenäyttelyissä ja päivisin joskus matineoissa, lähinnä tanssia katsomassa.
Haluaisin esitellä sinut Tainalle, luulen, että pitäisit hänestä.
Toinen hyvä ystäväni on Jessica Lange, hän on juuriltaan suomalainen ja tunnen myös hänen vielä Suomessa asuvia sukulaisiaan, lähinnä ovat kai kolmansia serkkuja.
Jessican kautta tutustuin Dustin Hoffmaniin, muistathan Tootsien, he tekivät sen yhdessä.
Voi-voi, miten paljon rikkautta onkaan elämässäni! - DMatilda
DancingMatilda* kirjoitti:
Nyt minä tosiaan muistan Larryn. En tunne häntä, mutta ystävieni kautta olen hänestä kuullut. Eräs monivuotinen tanssijaystäväni, nykyisin bed and breakfast- tyyppisen täysihoitolan omistaja Manchesterin liepeillä, kertoi hänestä viime Lontoon-käynnilläni, mutta kun en tuntenut henkilöä, unohdin koko asian.
Varvara on hyvin tunnettu persoona tanssi- ja muissa taidepiireissä. Viimeksi, kun hänestä kuulin, oli hän melkoisen alkoholisoitunut ja työskenteli ennustajana jossain pikku sirkuksessa.
Mutta elokuva-asioihin palatakseni. Ehkä muistat minut paremmin, kun kerron, että olin tanssijana elokuvassa Tytöt, siinä, jossa oli myös suomalainen Taina Elg. Toiset tytöt olivat Kay Kendalla ja Mitzi Gaynor.
Elokuvan tekemisen aikoihin Kay meni naimisiin Rex Harrisonin kanssa ja minäkin olin häissä.
Tainan kanssa pidämme edelleen yhteyttä. Hän käy silloin tällöin Suomessa ja tapaamme siinä yhteydessä, tosin kovin pikaisesti.
Kun käyn New Yorkissa, Taina kuljettaa minua pintapaikoissa syömässä. Käymme yhdessä myös usein taidenäyttelyissä ja päivisin joskus matineoissa, lähinnä tanssia katsomassa.
Toinen hyvä ystäväni on Jessica Lange, hän on juuriltaan suomalainen ja tunnen myös hänen vielä Suomessa asuvia sukulaisiaan, lähinnä ovat kai kolmansia serkkuja.
Jessican kautta tutustuin Dustin Hoffmaniin, muistathan Tootsien, he tekivät sen yhdessä.
Voi-voi, miten paljon rikkautta onkaan elämässäni!Siis, Kay Kendall, viimeinen a oli silkkaa huolimattomuutta.
- Kingkale ek
DancingMatilda* kirjoitti:
Nyt minä tosiaan muistan Larryn. En tunne häntä, mutta ystävieni kautta olen hänestä kuullut. Eräs monivuotinen tanssijaystäväni, nykyisin bed and breakfast- tyyppisen täysihoitolan omistaja Manchesterin liepeillä, kertoi hänestä viime Lontoon-käynnilläni, mutta kun en tuntenut henkilöä, unohdin koko asian.
Voi-voi, miten paljon rikkautta onkaan elämässäni!Tottahan muistan Taina Elgin. Häneen en ole koskaan saanut henkilökohtaisesti tutustua, vain elokuvien kautta. Sinä olet onnekas, kun tunnet hänet. Nyt meillä on sitten ainakin kaksi syytä lähteä yhdessä New Yorkiin.
Varvaran tämän hetkisestä tilanteesta en tiennyt mitään. Harmi, että hän on tuhlannut koko Larryn omaisuuden, onnekseen Larryllä oli suuri vakuutus sairaskuluja varten, niiden turvin hän pystyy olemaan sairaalassa tänään.
Vai on Jessica Lange juuriltaan suomalainen. Kuten Pamelakin. Pamela on nimittäin minun serkkuni, Jessica Sinun. Aikamoinen sattuma. Voimme tutustua kaikki sitten myöhemmin isossa omenassa.
Miten muistelen, että Tootsiessa oli Geena Davis, eikä Jessica Lange. No, en ole ihan varma asiasta. Mutta että Dustinkin kuuluu tuttaviisi. Minä taasen haluan tutustua Sinuun, Matilda.
Olen samaa mieltä kanssasi, elämä on RIKKAUS. Nauttikaamme siitä. Vaikka yhdessä? Suukko Matildalle sinne jonnekin (tarkoitan paikkakuntaa)... - DancingMatilda
Kingkale ek kirjoitti:
Tottahan muistan Taina Elgin. Häneen en ole koskaan saanut henkilökohtaisesti tutustua, vain elokuvien kautta. Sinä olet onnekas, kun tunnet hänet. Nyt meillä on sitten ainakin kaksi syytä lähteä yhdessä New Yorkiin.
Varvaran tämän hetkisestä tilanteesta en tiennyt mitään. Harmi, että hän on tuhlannut koko Larryn omaisuuden, onnekseen Larryllä oli suuri vakuutus sairaskuluja varten, niiden turvin hän pystyy olemaan sairaalassa tänään.
Vai on Jessica Lange juuriltaan suomalainen. Kuten Pamelakin. Pamela on nimittäin minun serkkuni, Jessica Sinun. Aikamoinen sattuma. Voimme tutustua kaikki sitten myöhemmin isossa omenassa.
Miten muistelen, että Tootsiessa oli Geena Davis, eikä Jessica Lange. No, en ole ihan varma asiasta. Mutta että Dustinkin kuuluu tuttaviisi. Minä taasen haluan tutustua Sinuun, Matilda.
Olen samaa mieltä kanssasi, elämä on RIKKAUS. Nauttikaamme siitä. Vaikka yhdessä? Suukko Matildalle sinne jonnekin (tarkoitan paikkakuntaa)...oli sivuosassa, Jessica näytteli pääroolia, oli Dustinin vastanäyttelijä.
Geena oli niihin aikoihin vielä nuori, melko tuntematon näyttelijänalku.
Mutta korjaan sinun väärinymmärryksesi. Minä en todellakaan ole sukua Jessica Langelle, ainoastaan tunnen hänet ja hänen suomalaisia sukulaisiaan.
Nyt taisit lukea viestini vähän liian kiireellä.
Suudelman otan vastaan...kädelleni, jos sopii. - Kingkale ek
oli sivuosassa, Jessica näytteli pääroolia, oli Dustinin vastanäyttelijä.
Geena oli niihin aikoihin vielä nuori, melko tuntematon näyttelijänalku.
Mutta korjaan sinun väärinymmärryksesi. Minä en todellakaan ole sukua Jessica Langelle, ainoastaan tunnen hänet ja hänen suomalaisia sukulaisiaan.
Nyt taisit lukea viestini vähän liian kiireellä.
Suudelman otan vastaan...kädelleni, jos sopii.Luin viestisi liian nopeasti ja siinä erehdys syntyi. Olet siis kolmansien serkkujen ystävä
Matilda, saat suudelman juuri sinne, minne haluat - DancingMatilda
Kingkale ek kirjoitti:
Luin viestisi liian nopeasti ja siinä erehdys syntyi. Olet siis kolmansien serkkujen ystävä
Matilda, saat suudelman juuri sinne, minne haluatOlitpa miellyttävä tuttavuus, Kingkale. Nyt minun on kuitenkin poistuttava baarista, eräs tilaisuus on pian alkamassa ja olen luvannut osallistua siihen.
Ei ole muutenkaan hyväksi istuskella baareissa liian pitkään, ulkonäkö siitä kärsii.
Toivon tapaavani sinut ja kaikki muutkin uudelleen. Tämä on miellyttävä paikka.
Näkemiin.
On se kamalaa, kun minä olen oikein kilpailuhullu, kaikki mistä vain vähänkin jotain tiedän, kiinnostaa. Nyt juutuin tuonne A.N.N.A:n
kilpailuun ja siinä on mennyt aika ihan huomaamatta.
Nyt otan vain Jaffaa, että pysyy aivot terävänä!
Morjes!- OliviaKoo
kilpailemaan lisää, sinne samaan ketjuun.
OliviaKoo kirjoitti:
kilpailemaan lisää, sinne samaan ketjuun.
Mun vastaukseni sinun kysymyksiisi tuli jo - ruusua ei tarvii laittaa tulemaan!
- Hurmaava kimalainen
Joko se karaoke-ilta kohta alkaa? Haluan laulaa Olivian kanssa duettona Tahdon olla sulle hyvin hellä.
Ja toiseksi yksin Sä kaunehin oot. Olivialle. Ja kaikille muille tämän baarin ihastuttaville naisille.
Viski, kiitos.Täällähän istuu kirmaava anteeksi hurmaava kimalainen ihan yksin viskipaukkua nauttimassa. Suo anteeksi, mutta kaikki ovat laulujen sanoilla kilpailemassa, mutta toivotaan, että emäntä ehtii karaokea vetämään.
Sen kunniaksi, että uskaltaudut tänne saat toisen talon laskuun, sanokoon emäntä mitä hyvänsä ja hyvin taas näkyy pyyhkivän!
Taidetaan ohittaa kilpailija...- DancingMatilda
Tellastiina kirjoitti:
Täällähän istuu kirmaava anteeksi hurmaava kimalainen ihan yksin viskipaukkua nauttimassa. Suo anteeksi, mutta kaikki ovat laulujen sanoilla kilpailemassa, mutta toivotaan, että emäntä ehtii karaokea vetämään.
Sen kunniaksi, että uskaltaudut tänne saat toisen talon laskuun, sanokoon emäntä mitä hyvänsä ja hyvin taas näkyy pyyhkivän!
Taidetaan ohittaa kilpailija...Vieläkö täällä tanssit jatkuvat? Minä kävin pitämässä parit yksityistunnit ja nyt olen palannut.
Eikö täällä ole miespuolisia partnereita ollenkaan?
No, ei se mitään, on sitä ennenkin joutunut tanssimaan toisen naisen kanssa. Ne kun ovat vähän ujoja tanssimaan ja kursseille tulemaan nämä miehet.
Mutta nyt aloitetaan ja aloitetaan tietysti valssilla.
Hidas englantilainen valssi...Tennessee Walz...
Lähtee...nyt!
Kaikki mukaan vaan. - DancingMatilda
Vieläkö täällä tanssit jatkuvat? Minä kävin pitämässä parit yksityistunnit ja nyt olen palannut.
No, ei se mitään, on sitä ennenkin joutunut tanssimaan toisen naisen kanssa. Ne kun ovat vähän ujoja tanssimaan ja kursseille tulemaan nämä miehet.
Lähtee...nyt!
Kaikki mukaan vaan.Nyt lähti soimaan Jive Bunny and the Mastermixers!Kaikki tanssimaan, ei väliä, onko partneria tai ei, tätä voi yksinkin mennä.
Yksi...kaksi...kolme...menox!
AA--baaa--hop-hop--baabaa....Swingiä uudelleen sovitettuna. - marjapensas
Vieläkö täällä tanssit jatkuvat? Minä kävin pitämässä parit yksityistunnit ja nyt olen palannut.
Lähtee...nyt!
Kaikki mukaan vaan.dancing with my darling to the Tennessee Waltz
When an old friend I happened to see... - DancingMatilda
marjapensas kirjoitti:
dancing with my darling to the Tennessee Waltz
When an old friend I happened to see...Muistatko, kuka esittää? Muistatko esittäjästä muuta?
Muistatko, kuka esittää? Muistatko esittäjästä muuta?
Vastaan silti - olisi sellainen kutina, että Alma Gogan - menikö metsään?
- DancingMatilda
Tellastiina kirjoitti:
Vastaan silti - olisi sellainen kutina, että Alma Gogan - menikö metsään?
Ja kuoli vain 38-vuotiaana - syöpään.
Upeaääninen laulaja. - marjapensas
Muistatko, kuka esittää? Muistatko esittäjästä muuta?
ei tule mieleen.
Olisiko Chaterine Walente tai Alma Cogan??
Kerro. - marjapensas
Ja kuoli vain 38-vuotiaana - syöpään.
Upeaääninen laulaja.minä siis, Tellulle kymmenen pistettä ja papukaijamerkki.
Missä se papukaija muuten nyt luuhaa, kun ei suostunut duettoon, rääkkyy kyllä aamuisin kun on nälissään? - papukaija Pedro
marjapensas kirjoitti:
minä siis, Tellulle kymmenen pistettä ja papukaijamerkki.
Missä se papukaija muuten nyt luuhaa, kun ei suostunut duettoon, rääkkyy kyllä aamuisin kun on nälissään?buenasnochesbuenasnochesbuenasnoches...pähkinöitäoähkiköitäpähkinöitä...marjapensasmarjapensasmarjapensas...tellastiinatellastiina...peittopäällepeittopäälle....untakaaliinuntakaaliin...tyttökaijahäkkiintyttökaijahäkkiin....äkkiäkans...
eikötäälläyötäollenkaanyötäollenkaan...yksityisyyttäkiitos
Meillekaaikillehyvääyötä...peittopäälle...hyvä lyylihäkissä...äkkiänyt - marjapensas
buenasnochesbuenasnochesbuenasnoches...pähkinöitäoähkiköitäpähkinöitä...marjapensasmarjapensasmarjapensas...tellastiinatellastiina...peittopäällepeittopäälle....untakaaliinuntakaaliin...tyttökaijahäkkiintyttökaijahäkkiin....äkkiäkans...
eikötäälläyötäollenkaanyötäollenkaan...yksityisyyttäkiitos
Meillekaaikillehyvääyötä...peittopäälle...hyvä lyylihäkissä...äkkiänytpeittoa tulee, ja aamulla saat tyytyä vesilasiin, kun et viitsinyt rääkäistä edes kappaletta "linnut" kanssani;((
marjapensas kirjoitti:
peittoa tulee, ja aamulla saat tyytyä vesilasiin, kun et viitsinyt rääkäistä edes kappaletta "linnut" kanssani;((
Näkyy jo olevan Pedrolla peitto päällä.
Hyviä öitä kaikille!- papukaija Pedro
marjapensas kirjoitti:
peittoa tulee, ja aamulla saat tyytyä vesilasiin, kun et viitsinyt rääkäistä edes kappaletta "linnut" kanssani;((
Muaälätuomitsevaaikkaväärintein...
lintuihmiset...ovat..jotenkimielenkiintoisempia...sinä oletkauniskauniskaunis...javiisasviisas
otaaamullapeittopäältäotapeittopäältä
päästetääntipukotiin....kotiinkotiinkotiin...
tuo linnunsiemeniä...taipaistettujamuniamuniamunia...kaurapuuroaaakaurapuuroajamehukeittoamehukeittoa...kehunkehunkehun... papukaija Pedro kirjoitti:
Muaälätuomitsevaaikkaväärintein...
lintuihmiset...ovat..jotenkimielenkiintoisempia...sinä oletkauniskauniskaunis...javiisasviisas
otaaamullapeittopäältäotapeittopäältä
päästetääntipukotiin....kotiinkotiinkotiin...
tuo linnunsiemeniä...taipaistettujamuniamuniamunia...kaurapuuroaaakaurapuuroajamehukeittoamehukeittoa...kehunkehunkehun...Vaikka mihin asti kuuluu se jumalaton mekkala - huomenna pohditaan, mitä sen kanssa tehdään.
Taidan viedä Turkuun eläinsuojeluvalvojan hoiviin. Sanon, että löydetty ja piste!
- Netti-Ilona
Moi kaikille ja terveiset toiselta puolelta maapalloa. Jo olikin koti-ikävä ja Suomen suvea.
Sieltä, mistä tulen, on keskitalvi, vaan lämpötilat silti 15-20 astetta.
Täällä näyttää olevan kaksikin Pystistä samalla kadulla, mistähän syystä.
Otan joka tapauksessa cafe con lechen, ei alkoholia minulle nyt vähään aikaan. Vai pitäisiköhän mennä tuonne vastapäiseen kahvilaan?koti-Suomeen ja kiitos terveisistä!
Samaa lämpötilaa se on täälläkin paljon pidellyt, vaikka on sydänsuvi, nyt on hiukan lämpimämpää.
Jos viitsit lukea Pystisten viestejä, niin selviää, miksi on Pystejä tuplaten ja mahtuuhan niitä samalle kadulle oikeestikin, tuskin vaan saman nimisiä.
Karaoke-ilta piti olla, mutta ei taida laulajia riittää. Saa "Pedrollekin" pian lyödä säkin päähän, juu juu, anteeksi, peitto häkin päälle, että ymmärtää olla rääkkymättä!
- marjapensas
oikein hyvää yötä ja pyörähtelen pystiksen
lattialla illan viimeisen valssin.
save the last dans to me ...
Natti natti kaikille, makoisia unia;)- Ellakaisa
lähden sitten Mattia huhuilemaan tuonne kammariini,josko tulisi (unihiekka)pusseineen. Baarissa tykkään kyllä olla, mutta yksin tämä on ikävää. Marjapensas tuossa vieressä pyörähteli,itsekseen, mutta minusta siihen ei ole. Ujo ihminen olen, varsinkin yksin valssaamaan. Tango vielä menee itsekseen...
- KristaTee
toivotan.
Jäin varmaan eilan paljosta paitsi, kun en tänne ehtinyt. Mutta kun tuli yllätysvieraita. Ymmärrän vielä sen, että joku pistäytyy, mutta en ymmärrä sitä, että tullaan 7 hengen porukalla. Sellaisen ihmismäärän olisi kyllä säädyllistä ilmoittaa etäkäteen, että nyt tullaan ja ehkä vielä kysyä että sopiiko.
Olen siis vihainen. Kaikki, siis todella kaikki, viikonlopun muonat on syöty! Kyllä tekisi mieli kiroilla.
Ilmakin on harmaa ja sumuinen.
Ei tästä nyt mitään tule. Kiehautanpa kunnon porokahvit ja istuudun uhallakin sumuiselle terassille kuppini kanssa. Kyllä tämä tästä.
Mukavaa päivänjatkoa kaikille, toivottaa suuttumuksestaan toipuva Krista.- folk
Hyvä kahvin tuoksu kiitos Krista.
Sataa,ja ihan sillä tavalla,että taitaa jatkua koko päivän,14 astetta oli mittarissa.
Täällä taisi olla kova meininki eilen illalla,kävin vaan ovella kurkaamassa,meteli oli melkoinen.
Ja mistä ihmeestä semmonen raakkuja on tuonne nurkkaan ilmestynyt?
Ole iloinen Krista,kun sinulla käy ystäviä/sukulaisia/tuttavia.
Minulla tuo ovikello kilahtaa aika harvoin.
Välillä niitä oikein kaipaisi tähän yksinäisyyteen.
Kaikilla on nykyisin omat kiireensä,eikä se enää ole niin,että vain tullaan ollaan ja turistaan.
Kaikille hyvää päivän jatkoa,sateesta huolimatta! - KristaTee
folk kirjoitti:
Hyvä kahvin tuoksu kiitos Krista.
Sataa,ja ihan sillä tavalla,että taitaa jatkua koko päivän,14 astetta oli mittarissa.
Täällä taisi olla kova meininki eilen illalla,kävin vaan ovella kurkaamassa,meteli oli melkoinen.
Ja mistä ihmeestä semmonen raakkuja on tuonne nurkkaan ilmestynyt?
Ole iloinen Krista,kun sinulla käy ystäviä/sukulaisia/tuttavia.
Minulla tuo ovikello kilahtaa aika harvoin.
Välillä niitä oikein kaipaisi tähän yksinäisyyteen.
Kaikilla on nykyisin omat kiireensä,eikä se enää ole niin,että vain tullaan ollaan ja turistaan.
Kaikille hyvää päivän jatkoa,sateesta huolimatta!Melko normaalia, sanoisin.
Ei meidänkään ovelle kovin usein koputeta, mutta kun koputetaan, niin silloin on useinkin kyseessä suuri luonnonmullistus mallia eilinen.
En tiedä kuka Pedron Pystikseen raahasi. Epäilin ensin Tellukkaa, sitten Olivia ja lopuksi marjapensasta. Mukava tyyppihän Pedro on, hieman "päällepäsmäävä" ehkä. En ole vielä ehtinyt kunnolla tutustua häneen.
Nyt täällä muuten paistaa aurinko! Jee! KristaTee kirjoitti:
Melko normaalia, sanoisin.
Ei meidänkään ovelle kovin usein koputeta, mutta kun koputetaan, niin silloin on useinkin kyseessä suuri luonnonmullistus mallia eilinen.
En tiedä kuka Pedron Pystikseen raahasi. Epäilin ensin Tellukkaa, sitten Olivia ja lopuksi marjapensasta. Mukava tyyppihän Pedro on, hieman "päällepäsmäävä" ehkä. En ole vielä ehtinyt kunnolla tutustua häneen.
Nyt täällä muuten paistaa aurinko! Jee!Pedro nimittäin, en ainakaan tunnusta, että minä sen olisin sinne tuonut.
No niin peitto pois häkin päältä, siinä vettä ja siemeniä, toivottavasti pärjäät!
Onhan vieraat kivoja, mutta jos tosiaan tulee moinen lauma ilmoittamatta, niin että ruokkia täytyy, kyllä se varmaan vähän harmittaa. Minä ainakin hyppisin jo seinille - ei aina pakastimestakaan löydy vatsan täytettä tuosta vaan.
Aurinkoa täälläkin!
- Ellakaisa
Tulin vain pikaisesti katsastamaan,että kaikki on kunnossa eilisen jäljiltä. Otan yhden oluen,mutta dogibägiin, ei muuten ehdi. Hörpin sen tuossa työmatkalla.
- OliviaKoo ek
Ellakaisalle oikein mukavaa työpäivää ja muille huomenet muuten vaan.
Vettä sataa, ei liene mitään uutta. Kaupoille pitäisi sonnustautua, sateenvarjo työvälineenä.
Kukkienkastelija pitäisi löytää viikoksi, ei viitsisi naapureita vaivata, mutta ei kai muukaan auta.
Tai sitten auttaa. Jos nimittäin taivaalta tulee tarpeeksi. Parvekekukatkin voisi kiepauttaa pihalle, ei niitä niin paljon ole, etteikö jaksaisi kantaa...
Katsoo häntä nyt tilannetta.
Sateesta huolimatta aurinkoa sydämiinne! OliviaKoo ek kirjoitti:
Vettä sataa, ei liene mitään uutta. Kaupoille pitäisi sonnustautua, sateenvarjo työvälineenä.
Kukkienkastelija pitäisi löytää viikoksi, ei viitsisi naapureita vaivata, mutta ei kai muukaan auta.
Tai sitten auttaa. Jos nimittäin taivaalta tulee tarpeeksi. Parvekekukatkin voisi kiepauttaa pihalle, ei niitä niin paljon ole, etteikö jaksaisi kantaa...
Sateesta huolimatta aurinkoa sydämiinne!Minökö se aina olen unikeko, kun kaikki muut ovat täällä jo käyneet, kuten yleensäkin!
On kiva, että Oliviakin pääsee pois sieltä sateista tänne aurinkoiseen Satakuntaan. En sano mitään ensi viikon jälkeen, jos kuitenkin Esterikin vierailee jazzeilla ja kai sekin haluaa Paulin tavata. Juuri luin lehdestä, että torstaiksi on eniten myyty lippuja ennakkoon - vilkuttakaa sitten meille kotiin jääneille, jos satutte tv-kameran eteen ja voishan sitä vähän linssiluteena olla!
Tuskin sinä nyt niin paljon olet naapureita vaivannut, ettetkö voisi apua pyytää - toivottavasti sulla on kivat naapurit!- pikkumusta ek
OliviaKoo ek kirjoitti:
Sateesta huolimatta aurinkoa sydämiinne!Todellakin huomenta, meni nukkumisen kannalta pitkäksi tämä aamu, mutta kun hyvän asian vuoksi tuli valvottua koko yö, niin väliäkö hällä.
Luin tuolta aikaisemmista puheenvuoroista, että karaokeilta on edelleen pitämättä, joten en olekaan menettänyt sitä poissaollessani. Ei muuta kuin pippalot pystyy illalla ja jos juontajasta on pula, niin lupaudun vapaaehtoiseksi, jos saan laulaa myös vuorollani.
- Ellakaisa
Olisiko teillä tietoa myydäänkö sherryä hanapakkauksissa? Äitini on tulossa kyläilemään ensi viikolla ja olen viime torstaista asti kantanut pulloja kotiin alkosta(sherry on hänen lempijuomansa) mutta enpä ole tullut kysyneeksi alkon henkilökunnalta. Tosin minulla on aikaa kanniskella niitä ensi tiistaihin asti, mutta helpompi olisi 3:n litran hanapakkaus,niitä saisi 4 vietyä kerralla, eikä kolisisi kassissa. Isoäitini kanssa pääsen helpommalla(hän tulee äitini kanssa) vuokrasin koffilta oluthanat, niin saa hän sitten ryystellä rauhassa tuopposia.
Tässä kun piipahdin taas, niin täytyyhän sitä kuppilaa kannattaa, eli ottaisin yhden cubalibren odotellessa vastauksia.- OliviaKoo
sherrystä yhtään mitään, kun en itse sitä juo.
Bailey´s-hanapakkauksia sen sijaan kyllä on, sellaisen minä aina ostan. Tiedäthän, se kermasuklainen kielenviejä?
Vai että juo äitisi oikein sherryä? Kuulostaa hyvin englantilaiselta. Hän taitaa nauttia kello viiden teenkin kuumien skonssien ja vesikrassivoileipien kera.
Ja isoäitisi sitten! Siinä vasta kunnon oluenkittaaja. Hänet pitäisi saada asiakkaaksi baariin, nousisi tuotto huimasti.
Mikähän kävisi kevyeksi krapularyypyksi?
Ottaisinkohan jallucolan... - Ellakaisa
OliviaKoo kirjoitti:
Bailey´s-hanapakkauksia sen sijaan kyllä on, sellaisen minä aina ostan. Tiedäthän, se kermasuklainen kielenviejä?
Vai että juo äitisi oikein sherryä? Kuulostaa hyvin englantilaiselta. Hän taitaa nauttia kello viiden teenkin kuumien skonssien ja vesikrassivoileipien kera.
Ja isoäitisi sitten! Siinä vasta kunnon oluenkittaaja. Hänet pitäisi saada asiakkaaksi baariin, nousisi tuotto huimasti.
Ottaisinkohan jallucolan...kun tuli puheeksi! Kultapiiskuteetä pitääkin ostaa. Kiitos Oliviak. Isoäidille riittää se olut.
- DancingMatilda
Ellakaisa kirjoitti:
kun tuli puheeksi! Kultapiiskuteetä pitääkin ostaa. Kiitos Oliviak. Isoäidille riittää se olut.
hieman kuplivaa. Nyt on syytä juhlia!
Joskus kerron syyn...tai sitten en.
Mutta nyt skoolataan shampanjalla! - Ellakaisa
OliviaKoo kirjoitti:
Ottaisinkohan jallucolan...äidissäni loppuukin siihen sherryyn.(kultapiiskutee oli minulle) Valmistan tässä juuri hänen herkkuaan neulamuikkuja(niitä tönkkösuolattuja)enkä millään muista tuliko kiloon muikkuja 4 vai 6 kiloa merisuolaa. Keittokirja kaivettava avuksi. Ja itsetehtyä piimää pitää hänelle myöskin olla. On hän vaativa, mutta muuten mukava. Eivätkä isoäidin kanssa ole tälläkertaa meillä kuin 3 viikkoa!
Ellakaisa kirjoitti:
äidissäni loppuukin siihen sherryyn.(kultapiiskutee oli minulle) Valmistan tässä juuri hänen herkkuaan neulamuikkuja(niitä tönkkösuolattuja)enkä millään muista tuliko kiloon muikkuja 4 vai 6 kiloa merisuolaa. Keittokirja kaivettava avuksi. Ja itsetehtyä piimää pitää hänelle myöskin olla. On hän vaativa, mutta muuten mukava. Eivätkä isoäidin kanssa ole tälläkertaa meillä kuin 3 viikkoa!
On varmasti mukavaa, kun saa noin pitkäksi aikaa äidin ja isoäidin vierailulle! Mikäs heitä on passatessa, joko olet lomalla ollut, kun eilen ainakin olit töissä? Työpaikkasi sattuu sopivasti lähistölle, kun ruokatunnillakin ehdeit tänne piipahtaa.
Täällä palstoilla vierailee silloin tällöin Pertta-täti, olisi varmaan sopivaa seuraa isoäidillesi!
Epäilen, että tulee hiljainen lauantai-ilta, mutta saa nähdä. Eilen oli harvinaisen vilkasta.- Ellakaisa
Tellastiina kirjoitti:
On varmasti mukavaa, kun saa noin pitkäksi aikaa äidin ja isoäidin vierailulle! Mikäs heitä on passatessa, joko olet lomalla ollut, kun eilen ainakin olit töissä? Työpaikkasi sattuu sopivasti lähistölle, kun ruokatunnillakin ehdeit tänne piipahtaa.
Täällä palstoilla vierailee silloin tällöin Pertta-täti, olisi varmaan sopivaa seuraa isoäidillesi!
Epäilen, että tulee hiljainen lauantai-ilta, mutta saa nähdä. Eilen oli harvinaisen vilkasta.Eihän tässä lomailemaan ehdi,näillä säillä! Meillä kyllä paistaa nyt aurinko,niinkuin kesällä kuuluukin. Työpaikat täytyy valita senmukaan, että on virkistäytymispaikka aina lähistöllä(kuten esim. pystybaari...)
Pertta-tädistä olen kuullut kyllä. Täytyykin yrittää isoäitiä saada senverran aloilleen, että tulisi nettiin. Hän on aina menossa, hyvä kun oluthanojen ääreen malttaa hetkeksi parkkeerata!
Minäkin muuten rekisteröin nimimerkkini(jonkun, en muista kenen,kehotuksesta) ei siinä montaa puhelua tarvinnut atk-helppiin, tekniseen tukeen ja suomi24 ylläpitoon. Helppoa! - Ellakaisa
Ellakaisa kirjoitti:
Eihän tässä lomailemaan ehdi,näillä säillä! Meillä kyllä paistaa nyt aurinko,niinkuin kesällä kuuluukin. Työpaikat täytyy valita senmukaan, että on virkistäytymispaikka aina lähistöllä(kuten esim. pystybaari...)
Pertta-tädistä olen kuullut kyllä. Täytyykin yrittää isoäitiä saada senverran aloilleen, että tulisi nettiin. Hän on aina menossa, hyvä kun oluthanojen ääreen malttaa hetkeksi parkkeerata!
Minäkin muuten rekisteröin nimimerkkini(jonkun, en muista kenen,kehotuksesta) ei siinä montaa puhelua tarvinnut atk-helppiin, tekniseen tukeen ja suomi24 ylläpitoon. Helppoa!Koska unohdin ottaa yhden huurteisen, tuossa terassilla, kun aurinko armaskin ilmaantui. Eli pankaas laittaen iso kolmannenluokan ölyy.
- OliviaKoo
Ellakaisa kirjoitti:
Koska unohdin ottaa yhden huurteisen, tuossa terassilla, kun aurinko armaskin ilmaantui. Eli pankaas laittaen iso kolmannenluokan ölyy.
Kurkistin Galleriaasi ja tulin samantien 100%:n varmuudella vakuuttuneeksi siitä, että olet juuri oikea asiakas Pystybaarin jo sekalaiseen ja monikirjavaiseen joukkoon.
On myös sangen mukavaa, että kuulut kunnon juomaseuralaisiin, eihän tämä baari muuten pystyssä pysy.
Anna nyt se sähköpostiosoitteesi, että saan toimitettua lupaamani ruusun eilisen kilpailun voiton johdosta.
Teretulemas rupusakkiin, omasta ja perheeni puolesta toivottelen.
Ja baarin epävirallisena emäntänä myös omasta ja muiden asiakkaiden puolesta. - Ellakaisa
OliviaKoo kirjoitti:
Kurkistin Galleriaasi ja tulin samantien 100%:n varmuudella vakuuttuneeksi siitä, että olet juuri oikea asiakas Pystybaarin jo sekalaiseen ja monikirjavaiseen joukkoon.
On myös sangen mukavaa, että kuulut kunnon juomaseuralaisiin, eihän tämä baari muuten pystyssä pysy.
Anna nyt se sähköpostiosoitteesi, että saan toimitettua lupaamani ruusun eilisen kilpailun voiton johdosta.
Teretulemas rupusakkiin, omasta ja perheeni puolesta toivottelen.
Ja baarin epävirallisena emäntänä myös omasta ja muiden asiakkaiden puolesta.Näin tervetulleeksi en olekkaan itseäni tuntenut aikoihin...taisi olla viimeksi joskus viime viikolla! Erittäin paljon kiitoksia siis toivotuksista!
Yksi asia pohdituttaa...Olen tässä vain pikaisesti käväissyt, juonut,tanssinut ja lähtenyt. Saako tässä ravintolassa tupakoida?
Se on minulle iso kriteeri, olenhan isänmaallinen ihminen ja parhaani mukaan valtiolle lahjoitan verorahojani(juon,poltan,autoilen,syön) Mikäli saa tupakoida,parkkeeraan pienen sievän ahterini tähän baaritiskille alvariinsa! - Non-smoking
Ellakaisa kirjoitti:
Näin tervetulleeksi en olekkaan itseäni tuntenut aikoihin...taisi olla viimeksi joskus viime viikolla! Erittäin paljon kiitoksia siis toivotuksista!
Yksi asia pohdituttaa...Olen tässä vain pikaisesti käväissyt, juonut,tanssinut ja lähtenyt. Saako tässä ravintolassa tupakoida?
Se on minulle iso kriteeri, olenhan isänmaallinen ihminen ja parhaani mukaan valtiolle lahjoitan verorahojani(juon,poltan,autoilen,syön) Mikäli saa tupakoida,parkkeeraan pienen sievän ahterini tähän baaritiskille alvariinsa!Pystiksessä on samat säännöt kuin muissakin baareissa. Ulos vaan tupakalle jos haluaa tuprutella.
- Ellakaisa ek
Non-smoking kirjoitti:
Pystiksessä on samat säännöt kuin muissakin baareissa. Ulos vaan tupakalle jos haluaa tuprutella.
olisi tämäkin baari saanut sitä jatkoaikaa? Joku huuteli puskista vastausta, oletko edes baarin asiakas? Vai yläkerran asukki?
- Non-smoking
Ellakaisa ek kirjoitti:
olisi tämäkin baari saanut sitä jatkoaikaa? Joku huuteli puskista vastausta, oletko edes baarin asiakas? Vai yläkerran asukki?
enhän muuten täällä kirjoittelisi, olen ollut kanta-asiakas alusta lähtien. Sinä siis tulit eilen ;)
- Ellakaisa ek
Non-smoking kirjoitti:
enhän muuten täällä kirjoittelisi, olen ollut kanta-asiakas alusta lähtien. Sinä siis tulit eilen ;)
tyydyn vain kohtalooni ja käryytän terassilla. Toivottavasti joku tulee sinne seuraani välillä. Nyt harmittaa ja otan gt:n. Nyt se vielä menee tuolla terassilla, mutta sitten talvipakkasilla...enemmän vaan lämmikettä, sisäistäkin :)
Ellakaisa ek kirjoitti:
katsos voi joskus huudella puskista, pitävät vähän jännitystä yllä!
- Ellakaisa ek
Tellastiina kirjoitti:
katsos voi joskus huudella puskista, pitävät vähän jännitystä yllä!
ja tosiaankin. Olen vain niin uusi asiakas,etten heti hokannut...Tyydyn puskapäätökseen..
- folk
Ottaisin vaikka päärynäsiiderin kylmänä.
Sellaista asiaa tässä ihmettelin,kun tuossa 50 palstalla on niin paljon kirjoitteluja,nytkin näytti
olevan melkein 250 viestiä!
Sen verran olen katsonut,että heillä on paljon lyhyempiä viestit,kun esim.tällä palstalla.
Siinä on istuttava kyllä tuntikausia koneen äärellä.
Ajan kuluahan tämä kyllä onkin.
Sauna kutsuu!!Samaa minä olen joskus ihmetellyt.
´Kun niitä katsoo, ei siinä paljon tarvita, että niitä kertyy. Näkihän sen täälläkin eilen illalla, kun taisi hipoa ennätyksiä päivän saldo.
Saunassa on käyty ja voisin myös seuraksesi ottaa siiderin, en oikein oluesta tykkää.
Mennäänkö terasille, siellä näkyy Ellaliisakin istuskelevanTellastiina kirjoitti:
Samaa minä olen joskus ihmetellyt.
´Kun niitä katsoo, ei siinä paljon tarvita, että niitä kertyy. Näkihän sen täälläkin eilen illalla, kun taisi hipoa ennätyksiä päivän saldo.
Saunassa on käyty ja voisin myös seuraksesi ottaa siiderin, en oikein oluesta tykkää.
Mennäänkö terasille, siellä näkyy Ellaliisakin istuskelevanAnteeksi Ellakaisa, että heti menin nimesi muuttamaan, pistänpä paremmin mieleeni, että vastaisuudessa sen muistan!
- Ellakaisa
Tellastiina kirjoitti:
Anteeksi Ellakaisa, että heti menin nimesi muuttamaan, pistänpä paremmin mieleeni, että vastaisuudessa sen muistan!
Rakkaalla lapsella on monta nimeä! Minä en pienistä pahastu, toivottavasti ei pienetkään minusta :)
- Wivi ek
Virittäkää telkka tänään klo 21.15 FST5:lle, sieltä tulee James Deanin "Edenistä itään".
Sarjassamme MUST.Niin vähän tulee tv:tä katsottua, että ohi olisi mennyt. Täytyy pistää nauhalle, katsoa en jaksa. Joskus se nauhalla olikin, mutta kun uusein videot, ei näkynyt kunnolla vanhat nauhoitukset, kun oli nauhoitettu puolinopeudella.
Nyt en nauhoita ikinä puolinopeudella, ei se kuvan laatukaan ole silloin niin hyvä.- OliviaKoo
Tiedätkö, onko siinä suomen- vai ruotsinkielinen tekstitys?
Ajattelin ottaa sen levylle, mutta turhaan otan, jos ei ole suomeksi tekstitetty. - Ellakaisa
Fst5 joku digikanava? Minulla ei ole boxia, eli ei taida meillä näkyä. Kaapeli meillä kuitenkin on...
Ota Olivia ruotsin sanakirja soffalle viereen, niin kyllä se siitä. Tulee toisen kotimaisen kertausta samalla ;) - Wivi ek
OliviaKoo kirjoitti:
Tiedätkö, onko siinä suomen- vai ruotsinkielinen tekstitys?
Ajattelin ottaa sen levylle, mutta turhaan otan, jos ei ole suomeksi tekstitetty.että jos digiboxin kieleksi on asetettu suomi, silloin myös tekstitys tulee suomeksi. Näin minä olen ymmärtänyt.
- OliviaKoo
Wivi ek kirjoitti:
että jos digiboxin kieleksi on asetettu suomi, silloin myös tekstitys tulee suomeksi. Näin minä olen ymmärtänyt.
Mutta ehdin jo laittaa tulemaan kolmoselta Boikotin, sitä en ole ennen nähnyt ja aihe on mielenkiintoinen.
Jammua on tullut nähtyä jo aiemminkin.
Minusta Jättiläinen on paras. OliviaKoo kirjoitti:
Mutta ehdin jo laittaa tulemaan kolmoselta Boikotin, sitä en ole ennen nähnyt ja aihe on mielenkiintoinen.
Jammua on tullut nähtyä jo aiemminkin.
Minusta Jättiläinen on paras.ettei mulla ainaka tule suomeksi, kun ohjelmatiedotkin ruudulla näkyy milloin suomeksi, milloin ruotsiksi eikä mun "viisas" poikanikaan ole osannut antaa asiaan selitystä, olisiko asennuksessa vika.
No puolen tunnin kuluttua ollaan viisaampia!- Wivi ek
Tellastiina kirjoitti:
ettei mulla ainaka tule suomeksi, kun ohjelmatiedotkin ruudulla näkyy milloin suomeksi, milloin ruotsiksi eikä mun "viisas" poikanikaan ole osannut antaa asiaan selitystä, olisiko asennuksessa vika.
No puolen tunnin kuluttua ollaan viisaampia!että suomenkielinen teksti näkyy. Hieno filmi, on valmistunutkin minun syntymävuotenani ;)
Wivi ek kirjoitti:
että suomenkielinen teksti näkyy. Hieno filmi, on valmistunutkin minun syntymävuotenani ;)
Suomenkielinen teksti on!!!
- Ellakaisa ek
baarissa ja ihmettelin, miten tämä kannatta...ei ristinsielua! Onneksi minä kannan roposiani tänne. Otan yhden cosmopolitanin, ihan vain yömyssyksi, jaksaa sitten aamusella aikaisin heräillä töihin. Pilkkuun asti korkeintaan olen täällä, sitten minut saa kärrätä pihalle.
- pohpoika
vaan poikkesimpa tuossa ohikulkeissani tännekin katsomaan onko täällä kukaan jaksanut herätä.
Kovin on tarjoilijakin väsyneen näköinen liekö yön valvonut ja nuokkuuhan tuolla joku nainenkin pöydän ääressä on tainnut ottaa hieman liikaa kun ei ole jaksanut kotiinsa lähteä.
Otampa tuossa nyt vain tuoremehua ja jatkan sit matkaani taas. pohpoika kirjoitti:
vaan poikkesimpa tuossa ohikulkeissani tännekin katsomaan onko täällä kukaan jaksanut herätä.
Kovin on tarjoilijakin väsyneen näköinen liekö yön valvonut ja nuokkuuhan tuolla joku nainenkin pöydän ääressä on tainnut ottaa hieman liikaa kun ei ole jaksanut kotiinsa lähteä.
Otampa tuossa nyt vain tuoremehua ja jatkan sit matkaani taas.Kiva kun pokkesit, on vain huono aika niin aamuvarhainen, alkaa olla veto pois kaikilta siihen aikaan. Enkä ymmärrä kuinka Ellakaisakin oli unohtunut tuonne nurkkaan.
Pedron on onneksi joku ottanut ja vienyt mukanaan ja hyvä niin!
Poikkeehan toistekkin!- Papukaija Pedro
Tellastiina kirjoitti:
Kiva kun pokkesit, on vain huono aika niin aamuvarhainen, alkaa olla veto pois kaikilta siihen aikaan. Enkä ymmärrä kuinka Ellakaisakin oli unohtunut tuonne nurkkaan.
Pedron on onneksi joku ottanut ja vienyt mukanaan ja hyvä niin!
Poikkeehan toistekkin!eimeneeimeneeimene....tuuletahäkkituuletahäkkituuleta...tellastiinatellastiina...haiseekaljahaiseekaljahaiseekalja...KUKKUUKUKKUUKUKKUU...pimuhiljaapimuhiljaapimupimu...
pedrolleruokaaruokaaruokaa... Papukaija Pedro kirjoitti:
eimeneeimeneeimene....tuuletahäkkituuletahäkkituuleta...tellastiinatellastiina...haiseekaljahaiseekaljahaiseekalja...KUKKUUKUKKUUKUKKUU...pimuhiljaapimuhiljaapimupimu...
pedrolleruokaaruokaaruokaa...Missä se muka äsken oli, kun ei mitään kuulunut?
O l i v i a a a... Vie sinä se jazzeille ja ellei se osaa käyttäytyä, heitä Kokemäenjokeen!!!- DancingMatilda
Tellastiina kirjoitti:
Missä se muka äsken oli, kun ei mitään kuulunut?
O l i v i a a a... Vie sinä se jazzeille ja ellei se osaa käyttäytyä, heitä Kokemäenjokeen!!!Minä rakastan lintuja. Minulla on jo yksi papukaija, Brasiliasta tuotu Annabella. Pedro sopisi sille hyvin kumppaniksi.
Minulla on myös monivärisiä neitokakaduja, kuusi kappaletta. Arvatkaa vain, mikä meteli välillä on!
Annabellakin puhuu muutamia sanoja, mutta Pedro voisi opettaa sille lisää. Jos ei vain ole jonkun merimiehen hylkäämä lintu, sitten en ota, ne ovat niin karkeakielisiä. - KristaTee
Minä rakastan lintuja. Minulla on jo yksi papukaija, Brasiliasta tuotu Annabella. Pedro sopisi sille hyvin kumppaniksi.
Minulla on myös monivärisiä neitokakaduja, kuusi kappaletta. Arvatkaa vain, mikä meteli välillä on!
Annabellakin puhuu muutamia sanoja, mutta Pedro voisi opettaa sille lisää. Jos ei vain ole jonkun merimiehen hylkäämä lintu, sitten en ota, ne ovat niin karkeakielisiä.vie. En ole ehtinyt nähdä koko lintua.
- Ellakaisa
KristaTee kirjoitti:
vie. En ole ehtinyt nähdä koko lintua.
saa viedä Pedroa minnekkään! Senverran hiljaista on tässä baarissa, että haluaisin edes jotain järkevää(?) seuraa silloin kun muita ei ole paikalla. Pedro kuuluu tänne, ehdottomasti. Jos sen turkuun viette, haen sen takaisin!
Pedro on kyllä ollut melko hiljaa taas, vieläköhän se käkityttönen on siellä vällyjen alla? Ei tohtisi mennä häiritsemäänkään...... Ellakaisa kirjoitti:
saa viedä Pedroa minnekkään! Senverran hiljaista on tässä baarissa, että haluaisin edes jotain järkevää(?) seuraa silloin kun muita ei ole paikalla. Pedro kuuluu tänne, ehdottomasti. Jos sen turkuun viette, haen sen takaisin!
Pedro on kyllä ollut melko hiljaa taas, vieläköhän se käkityttönen on siellä vällyjen alla? Ei tohtisi mennä häiritsemäänkään......Pedron, jos huolehditte siitä. Helpommalla oltaisiin päästy, jos olisi annettu Tiltan viedä se.
Nyt heitän jo peiton häkin päälle, ei tarvii sen tyhjille seinille rääkkyä. Aamulla nähdään, jos nähdään!
- KristaTee
Sataa, sataa ropisee! Onneksi eilinen oli aurinkoinen ja lämmin. Nyt on asteita 15.
Kävimme eilen kirpputorikierroksella. Koko päivä siinä meni. Vaan hauskaa oli. Illalla olin sitten niin puhki, etten jaksanut edes vilkaista tietsikaan päin.
Onko täällä ollut juhlat eilen? Vaikuttaisi siltä. Täällähän joku vielä nuokkuu pöydässä. Tarjoilijaa ei kylläkään näy.
Löysin kirppikseltä ison, korkkaamattoman palapelin (5000 palaa). Siinä tämä sateinen päivä mukavasti hujahtaa.
Mukavaa sunnuntaita kaikille. Toivottavasti jossakin paistaa aurinko. - OliviaKoo
On se niin mukavaa herätä auringonpaisteeseen!
Minä sammahdin (en kirjaimellisesti) eilen illalla melko aikaisin, en jaksanut myöhään baarissa notkua, mutta ei kai se mikään ihme ole enää tässä iässä.
Joka iltahan täällä onkin tullut roikuttua, ja usein päivälläkin. Mihin se tämmöinen elämäntapa johtaakaan!
Minä olen ottanut matkalaukun esille ja alan syöttää sen uumeniin vaatetavaraa. Lähtöajasta en vielä tiedä, kun ei lähdetä julkisilla kulkuneuvoilla.
Pidähän, Tellastiina, kapakista huolta, nimitän sinut vastaavaksi. Yritän kurkata välillä ja jos kaikki on hyvin, jatkan matkaa.
Liikaa älä jaa ilmaislahjoja, so, juomia ja yritä saada se Ellakaisan isoäiti tutustumaan baariin.
Saataisiin noita juomamääriä vähän nousemaan.Ja sateista sellaista!
Hei onko se tosiaan Ellakaisa siellä nurkkapöydässä? Koita nyt hyvä tyttö herätä ja lähteä kotiin nukkumaan. Soitanko taksin - taitaa olla viisaampi niin.
Vai niin! Kyllä nyt rupeaa hermostuttamaan, juuri lähtenyt baari nousukiitoon ja emäntä lähtee jazzaamaan ja jättää mun kontolleni kaikki - entä sitten, jos kaikki on palatessasi mennyt kanttuvei!
Ja minä kun kuvittelin, että laitetaan siksi aikaa ovet säppiin! Katotaan ny!
Täällä siis sataa nyt ainakin, toivotaan Esterin olevan etuajassa ja hipsivän tiehensä loppuviikoksi.
Koita nyt elää ihmisiksi, älä liikaa innostu!
Mukavaa matkaa ja kaikkea kivaa!- Ellakaisa ek
Tellastiina kirjoitti:
Ja sateista sellaista!
Hei onko se tosiaan Ellakaisa siellä nurkkapöydässä? Koita nyt hyvä tyttö herätä ja lähteä kotiin nukkumaan. Soitanko taksin - taitaa olla viisaampi niin.
Vai niin! Kyllä nyt rupeaa hermostuttamaan, juuri lähtenyt baari nousukiitoon ja emäntä lähtee jazzaamaan ja jättää mun kontolleni kaikki - entä sitten, jos kaikki on palatessasi mennyt kanttuvei!
Ja minä kun kuvittelin, että laitetaan siksi aikaa ovet säppiin! Katotaan ny!
Täällä siis sataa nyt ainakin, toivotaan Esterin olevan etuajassa ja hipsivän tiehensä loppuviikoksi.
Koita nyt elää ihmisiksi, älä liikaa innostu!
Mukavaa matkaa ja kaikkea kivaa!No kylläpä kävi ohrasesti! Täällä saa näköjään yötäkin olla. En sammunut, ehdin nukahtaa juuri ennen. Onko täällä aloitelaatikkoa? Ehdottaisin jotain lokoisaa vuodesohvaa vastaisuuden varalle.(niskat tulevat kipeiksi,aika kova tuo baaritiski,mitä puuta lieneekään...) Ja ensi kerralla, jos saa pyytää,ette paiskoisi sitä ovea niin kovin aamuvarhain. Minä tarvitsen hempeämmän herätyksen. Ohhoh! Kello on jo vaikka mitä! Onneksi täällä on näköjään myös aamiaistarjoilu, eli minulle yksi suomalainen aamiainen, pala hk:n sinistä ja kossupaukku, sieltä kylmästä, kiitos. Sitten täytyykin joutua jo työmaalle. Nähdään ruokatunnilla!
- OliviaKoo
Ellakaisa ek kirjoitti:
No kylläpä kävi ohrasesti! Täällä saa näköjään yötäkin olla. En sammunut, ehdin nukahtaa juuri ennen. Onko täällä aloitelaatikkoa? Ehdottaisin jotain lokoisaa vuodesohvaa vastaisuuden varalle.(niskat tulevat kipeiksi,aika kova tuo baaritiski,mitä puuta lieneekään...) Ja ensi kerralla, jos saa pyytää,ette paiskoisi sitä ovea niin kovin aamuvarhain. Minä tarvitsen hempeämmän herätyksen. Ohhoh! Kello on jo vaikka mitä! Onneksi täällä on näköjään myös aamiaistarjoilu, eli minulle yksi suomalainen aamiainen, pala hk:n sinistä ja kossupaukku, sieltä kylmästä, kiitos. Sitten täytyykin joutua jo työmaalle. Nähdään ruokatunnilla!
Onko Ellakaisalla tänäänkin työpäivä???
Taidatkin olla noita hoitoalan ihmisiä, kuten on myös ANNApistepistepiste. Kuka muu se sunnuntaina töissä olisi?
Ja muistan, että puolen tunnin ruokatauko? Kyllä se yleensä tavallisilla duunareilla on koko tunti, eli olet siis hoitsu tai vallan lääkäri.
Hyvää työpäivää, olet sitten mikä olet. - Ellakaisa ek
OliviaKoo kirjoitti:
Onko Ellakaisalla tänäänkin työpäivä???
Taidatkin olla noita hoitoalan ihmisiä, kuten on myös ANNApistepistepiste. Kuka muu se sunnuntaina töissä olisi?
Ja muistan, että puolen tunnin ruokatauko? Kyllä se yleensä tavallisilla duunareilla on koko tunti, eli olet siis hoitsu tai vallan lääkäri.
Hyvää työpäivää, olet sitten mikä olet.Varhennetulle(ja samalla pidennetylle) kahvitauolle, eli ottaisin kahvin. Sellaisen irlantilaisen. Ihan reilusti saa sitä viskiä lorauttaa, eikä turhaan läträtä sitten sen kahvin kanssa.
Minä tuossa illalla/yöllä,kaipailin Pedroa,olisi edes joku seurana ollut. Mutta sillähän olikin tipu häkissään,tai "tipu ja tipu"..käkihän se oli? Minäkin olin aivan käkenä :)Aamuyöstä kuulin jotain kirkunaa ja kukuntaa, mutta luulin näkeväni unta. Nyt ei unikirjaa tarvitakkaan avuksi... - Fridanna
Ellakaisa ek kirjoitti:
Varhennetulle(ja samalla pidennetylle) kahvitauolle, eli ottaisin kahvin. Sellaisen irlantilaisen. Ihan reilusti saa sitä viskiä lorauttaa, eikä turhaan läträtä sitten sen kahvin kanssa.
Minä tuossa illalla/yöllä,kaipailin Pedroa,olisi edes joku seurana ollut. Mutta sillähän olikin tipu häkissään,tai "tipu ja tipu"..käkihän se oli? Minäkin olin aivan käkenä :)Aamuyöstä kuulin jotain kirkunaa ja kukuntaa, mutta luulin näkeväni unta. Nyt ei unikirjaa tarvitakkaan avuksi...taivaalle ja harras pyyntö auringon näyttäytymisestä. Olivia, tuo sieltä idän suunnasta se selkeä sää tänne Päijät-Hämeeseen, kun ohi pyyhällät sinne jazzeille, luultavasti Poriin!
Koko menneen viikon sateli, kun pyöräilimme tuolla Keski-Suomen, Etelä-Pohjanmaan ja Pirkanmaan teillä. Iloinen mieli, että vielä ryhmän vauhdissa pysyin, mutta flunssan poikanen kurkkua riipii.
Kuuma Irish Coffee olisi paikallaan, kiitos. - KristaTee
Fridanna kirjoitti:
taivaalle ja harras pyyntö auringon näyttäytymisestä. Olivia, tuo sieltä idän suunnasta se selkeä sää tänne Päijät-Hämeeseen, kun ohi pyyhällät sinne jazzeille, luultavasti Poriin!
Koko menneen viikon sateli, kun pyöräilimme tuolla Keski-Suomen, Etelä-Pohjanmaan ja Pirkanmaan teillä. Iloinen mieli, että vielä ryhmän vauhdissa pysyin, mutta flunssan poikanen kurkkua riipii.
Kuuma Irish Coffee olisi paikallaan, kiitos.Olivia, laittaa pienen auringonpilkahduksen tännekin? Runsain mitoin kiittäisin.
Nyt jos Lumumban ottaisin, alkaa niin tympiä tämä sade. Hyvä puoli tietysti on, ettei tarvitse pihalla mitään kastella.
- KristaTee
Mietiskelin päiväkahvit juodessani, että postilaatikollakin pitäisi käydä. Motkotin vielä miehelle siitä, ettei hän ikinä osaa siellä käydä. Siispä kävin toteamassa laatikon tyhjäksi. Motkotin siitäkin, yleensä aina jotain tulee. Mies vain hymyili, mitään ei sanonut.
Meni vähän aikaa ennenkuin minulle valkeni, ettei sunnuntaisin yleensäkään postia tule. Toivottavasti vain oikosulku.
On muuten tainnut pyyntöni Olivialle mennä perille, täällä rakoilee pilvipeite ja aurinkokin pilkistää. Kiitos Olivia. Kukkurallinen mitta kiitoksia tulossa! - KristaTee
Olen etsinyt joka paikasta. Huudellut ja huhuillut. Ei se hyväkäs ainakaan minulle vastaa. Miksi? Edes lirkuttelu ei auta. Miksi se minua inhoaa, kun kaikille muille höpöttelee? Toin jopa erikoispapukaijanamia sille.
Pois lähden! Nih!häkissään - juuri heitin peiton häkin päälle!
Mököttää varmaan, kun ei ole ollut paljon seuraa.
Tosiaan, tätä pelkäsin, heti baari hiljeni, kun emäntä lähti lomalle.
Ei ainakaan kilpailevaan ole siirtyneet, kun ei siellä pala edes punavalo.
Tarjouksista annettiin nootti, niitä en uskalla toistaiseksi tehdä, kitkutellaan tässä nyt sitten!- Papukaija Pedro
Tellastiina kirjoitti:
häkissään - juuri heitin peiton häkin päälle!
Tarjouksista annettiin nootti, niitä en uskalla toistaiseksi tehdä, kitkutellaan tässä nyt sitten!pelastapelastapelasta....tuhmatellatuhmatellatuhma...
peittopoispoispois...tahtoonamiatahtoonamianamia..
eivieläyöeivieläeivielä...kukasammuttivalotvalotvalot...
kriiiiiiiiiiiiiiikkkk............ Tellastiina kirjoitti:
Tarjouksista annettiin nootti, niitä en uskalla toistaiseksi tehdä, kitkutellaan tässä nyt sitten!Tellastiina synkisty, vaan teeppä minulle sellainen "naisellinen" drinkki. Saat päättää mitä siihen sekoittelet. Itse en osaisi kertoa mistä aineista se syntyisi. Ei kovin makeaa tällä kertaa, kiitos.
Tästä tuli mieleeni....jos joisitte drinkkejä, niin mitkä maut olisivat suosikkejanne?- Wivi ek
Tellastiina kirjoitti:
Tarjouksista annettiin nootti, niitä en uskalla toistaiseksi tehdä, kitkutellaan tässä nyt sitten!tullut Olivia-riippuvaisia? Tuntuu, että on. Minäkin myönnän.
A..N..N..A kirjoitti:
Tellastiina synkisty, vaan teeppä minulle sellainen "naisellinen" drinkki. Saat päättää mitä siihen sekoittelet. Itse en osaisi kertoa mistä aineista se syntyisi. Ei kovin makeaa tällä kertaa, kiitos.
Tästä tuli mieleeni....jos joisitte drinkkejä, niin mitkä maut olisivat suosikkejanne?A v o i m i a t y ö p a i k k o j a
Pätevä baarimikko saa paikan P y s t y b a a r i s s a. Baari sijaitsee hyvällä liikepaikalla ja on etenkin naisten suosiossa. Sopii siis erikoisesti miehelle, joka osaa tehdä naisille ihania drinkkejä. Heti työhön!
Hakemukset osoitteella Pystybaari, Pääkatu, Hömppälä- KristaTee
Tellastiina kirjoitti:
A v o i m i a t y ö p a i k k o j a
Pätevä baarimikko saa paikan P y s t y b a a r i s s a. Baari sijaitsee hyvällä liikepaikalla ja on etenkin naisten suosiossa. Sopii siis erikoisesti miehelle, joka osaa tehdä naisille ihania drinkkejä. Heti työhön!
Hakemukset osoitteella Pystybaari, Pääkatu, HömppäläEt kai lopeta? Ethän? Vai haetko vain apulaista?
KristaTee kirjoitti:
Et kai lopeta? Ethän? Vai haetko vain apulaista?
Täällähän minä roikun kiusallakin, enkä taida lähteä kulumallakaan.
Mutta kun minä en ymmärrä drinkeistä mitään - kaljaa ja siideriä osaan hanasta päästää ja siinä se. Joten jotain täytyi keksiä.
Saa jokainen sekoitella itse coctailinsa!- KristaTee
A..N..N..A kirjoitti:
Tellastiina synkisty, vaan teeppä minulle sellainen "naisellinen" drinkki. Saat päättää mitä siihen sekoittelet. Itse en osaisi kertoa mistä aineista se syntyisi. Ei kovin makeaa tällä kertaa, kiitos.
Tästä tuli mieleeni....jos joisitte drinkkejä, niin mitkä maut olisivat suosikkejanne?Lumumba? Ilmeisesti sitten kaakaojuoma ja konjakki. Mutta onko Lumumba drinkki?
- Ellakaisa
Tellastiina kirjoitti:
A v o i m i a t y ö p a i k k o j a
Hakemukset osoitteella Pystybaari, Pääkatu, HömppäläEipä tarvitse enää etsiskellä teidän osaavaa baarimikkoa. Otan pestin vastaan mielihyvin. Minä kiepsautan rouville ja herroille sopivat rinksut kädenkäänteessä. Tässä tyyli, jolla minä teille juomat valmistaisin:
Sekoittamalla valmistetaan kaikki kirkkaat juomasekoitukset, jotka sisältävät samenemattomia, helposti toisiinsa liukenevia aineksia. Sekoittaminen tapahtuu sekoituslasissa baarilusikkaa liikuttelemalla voimakkaasti edestakaisin kymmenkunta kertaa. Juoma kaadetaan nopeasti sen jälkeen suoraan laseihin, ettei sekoituksessa käytetyistä jäistä sulava vesi ehdi pilata juoman makua.
Ravistamalla valmistetaan yleisesti sellaiset cocktailit, jotka sisältävät toiseensa vaikeasti liukenevia ainesosia kuten hedelmämehua, kermaa, sokeria, siirappeja jne. Ravistinta ei pidä täyttää yli puolenvälin sen tilavuudesta. Yleensä 8-10 kertaa tehty ravistus riittää.
Rakentamalla tehdään sellaiset cocktailit, jonka ainekset kaadetaan suoraan siihen lasiin mistä juoma myös tarjoillaan.
Ja mainittakoon vielä, että dry martini tehdään ammattimaisesti oikein sekoittamalla ei ravistamalla vaikka eräs salainen agentti haluaakin juomansa aina juuri ravistettuna. Ravistettaessa dry martini nimittäin muuttuu sameaksi, eikä tämä ole haluttu lopputulos.
Cocktaileja valmistettaessa on huolehdittava siitä, että tarvittavat ainekset ovat kylmiä. Tämä ei tietysti koske kuumana tarjottavia cocktaileja. Myös laseja voi hieman jäähdyttää ennen tarjoilua.
Cocktaileita tehdessä tarvitaan myös jäitä sekä usein myös huurrutuksia ja sokerilientä.
Jää -
Jäitä tarvitaan cocktailien teossa monessa muodossa ja moneen eri tehtävään. Jäällä jäähdytetään juoma, se laimentaa juomaa ja se toimii vatkaimena cocktaileja ravistettaessa. Cocktaileja tehdessä jäätä käytetään kolmenlaisessa eri muodossa: yleensä aina tarvitaan jääkuutiota sekä usein myös jäämurskaa tai jäähilettä. Kokonaiset jääkuutiot jäähdyttävät juomaa ja toimivat vatkaimena, mutta eivät juurikaan laimenna cocktailia. Jäämurska jäähdyttää, mutta myös laimentaa cocktailia tehokkaasti. Jäämurskan voi valmistaa tehosekoittimilla, mikäli käytössäsi on tarpeeksi kestävä laite joka ei rikkoudu jäistä. Jäämurskan voi valmistaa myös käsin käärimällä jäät muovipussiin tai kankaaseen ja paukuttaa jäät rikki vasaralla tai lihanuijalla. Tehokas - muttei kovin naapuriystävällinen - keino on myös hakata muovipussia seinään. Jäähilettä saadaan aikaiseksi tehosekoittimella sekoittamalla jäät todella hienoksi hileiksi.
Sokeriliemi -
Joihinkin cocktaileihin tarvitaan sokerilientä. Sen voi valmistaa helposti esimerkiksi paistinpannulla. Eli lisää paistinpannulle kaksi kupillista hienoa sokeria ja yksi kupillinen vettä. Seosta tulee lämmittää hitaasti koko ajan hämmentäen kunnes sokeri on liuennut kokonaan. Anna seoksen jäähtyä ja säilytä pullossa.
Huurrutus -
Toisinaan cocktailit huurrutetaan sokerilla tai suolalla, jotta cocktaileihin saadaan haluttu koostumus tai aromi. Yleisesti huurrutetaan erityisesti lasin reuna. Se tehdään kastamalla lasin reuna ensin lautaselle, jossa on munanvalkuaista tai sitruunamehua. Sen jälkeen lasin reuna pyöräytetään kosteana sokeriin tai suolaan (riippuen cocktailista). Tarpeen vaatiessa on syytä siistiä valuvat reunat.
Niin että pankaas laittaen tilauksia tähän suuntaan! Onko paikka minun? Onhana Tellastiina? - Ellakaisa
Ellakaisa kirjoitti:
Eipä tarvitse enää etsiskellä teidän osaavaa baarimikkoa. Otan pestin vastaan mielihyvin. Minä kiepsautan rouville ja herroille sopivat rinksut kädenkäänteessä. Tässä tyyli, jolla minä teille juomat valmistaisin:
Sekoittamalla valmistetaan kaikki kirkkaat juomasekoitukset, jotka sisältävät samenemattomia, helposti toisiinsa liukenevia aineksia. Sekoittaminen tapahtuu sekoituslasissa baarilusikkaa liikuttelemalla voimakkaasti edestakaisin kymmenkunta kertaa. Juoma kaadetaan nopeasti sen jälkeen suoraan laseihin, ettei sekoituksessa käytetyistä jäistä sulava vesi ehdi pilata juoman makua.
Ravistamalla valmistetaan yleisesti sellaiset cocktailit, jotka sisältävät toiseensa vaikeasti liukenevia ainesosia kuten hedelmämehua, kermaa, sokeria, siirappeja jne. Ravistinta ei pidä täyttää yli puolenvälin sen tilavuudesta. Yleensä 8-10 kertaa tehty ravistus riittää.
Rakentamalla tehdään sellaiset cocktailit, jonka ainekset kaadetaan suoraan siihen lasiin mistä juoma myös tarjoillaan.
Ja mainittakoon vielä, että dry martini tehdään ammattimaisesti oikein sekoittamalla ei ravistamalla vaikka eräs salainen agentti haluaakin juomansa aina juuri ravistettuna. Ravistettaessa dry martini nimittäin muuttuu sameaksi, eikä tämä ole haluttu lopputulos.
Cocktaileja valmistettaessa on huolehdittava siitä, että tarvittavat ainekset ovat kylmiä. Tämä ei tietysti koske kuumana tarjottavia cocktaileja. Myös laseja voi hieman jäähdyttää ennen tarjoilua.
Cocktaileita tehdessä tarvitaan myös jäitä sekä usein myös huurrutuksia ja sokerilientä.
Jää -
Jäitä tarvitaan cocktailien teossa monessa muodossa ja moneen eri tehtävään. Jäällä jäähdytetään juoma, se laimentaa juomaa ja se toimii vatkaimena cocktaileja ravistettaessa. Cocktaileja tehdessä jäätä käytetään kolmenlaisessa eri muodossa: yleensä aina tarvitaan jääkuutiota sekä usein myös jäämurskaa tai jäähilettä. Kokonaiset jääkuutiot jäähdyttävät juomaa ja toimivat vatkaimena, mutta eivät juurikaan laimenna cocktailia. Jäämurska jäähdyttää, mutta myös laimentaa cocktailia tehokkaasti. Jäämurskan voi valmistaa tehosekoittimilla, mikäli käytössäsi on tarpeeksi kestävä laite joka ei rikkoudu jäistä. Jäämurskan voi valmistaa myös käsin käärimällä jäät muovipussiin tai kankaaseen ja paukuttaa jäät rikki vasaralla tai lihanuijalla. Tehokas - muttei kovin naapuriystävällinen - keino on myös hakata muovipussia seinään. Jäähilettä saadaan aikaiseksi tehosekoittimella sekoittamalla jäät todella hienoksi hileiksi.
Sokeriliemi -
Joihinkin cocktaileihin tarvitaan sokerilientä. Sen voi valmistaa helposti esimerkiksi paistinpannulla. Eli lisää paistinpannulle kaksi kupillista hienoa sokeria ja yksi kupillinen vettä. Seosta tulee lämmittää hitaasti koko ajan hämmentäen kunnes sokeri on liuennut kokonaan. Anna seoksen jäähtyä ja säilytä pullossa.
Huurrutus -
Toisinaan cocktailit huurrutetaan sokerilla tai suolalla, jotta cocktaileihin saadaan haluttu koostumus tai aromi. Yleisesti huurrutetaan erityisesti lasin reuna. Se tehdään kastamalla lasin reuna ensin lautaselle, jossa on munanvalkuaista tai sitruunamehua. Sen jälkeen lasin reuna pyöräytetään kosteana sokeriin tai suolaan (riippuen cocktailista). Tarpeen vaatiessa on syytä siistiä valuvat reunat.
Niin että pankaas laittaen tilauksia tähän suuntaan! Onko paikka minun? Onhana Tellastiina?Osaan luonnollisesti valuttaa Teille oluet ja siideritkin! Siihen en ihmeempiä vippaskonsteja käytä. Paitsi jos joku haluaa keppanansa sokerireunuksella, saamansa pitää!
Ellakaisa kirjoitti:
Osaan luonnollisesti valuttaa Teille oluet ja siideritkin! Siihen en ihmeempiä vippaskonsteja käytä. Paitsi jos joku haluaa keppanansa sokerireunuksella, saamansa pitää!
Tervetuloa Baarimikoksi, paikka on sinun - ainakin siihen asti, kun emäntä palaa festareilta, en tiedä mitä hän sanoo, mutta se on sen ajan murhe.
Miestä kyllä hommaan ajattelin, olisihan se ollut hienoa saada tänne mies vakituisesti töihin, mutta ei näy halukkaita olevan, joten siitä vaan - ala tehdä drinksujasi.
Ensimmäinen on sitten A.N.N.A, joka eilen taisi joutua poistumaan kuivin suin, tee hänelle se joku hienostunut, naiselle sopiva vai mikä se oli - saa sitten toimia arvostelijana.
Eikä sitten muuta, kuin hoitele hommat kunnialla!
Ai niin, jos se isoäitisi tulee tänne, älä kovin paljon hänelle talon laskuun tarjoile!- Ellakaisa
Tellastiina kirjoitti:
Tervetuloa Baarimikoksi, paikka on sinun - ainakin siihen asti, kun emäntä palaa festareilta, en tiedä mitä hän sanoo, mutta se on sen ajan murhe.
Miestä kyllä hommaan ajattelin, olisihan se ollut hienoa saada tänne mies vakituisesti töihin, mutta ei näy halukkaita olevan, joten siitä vaan - ala tehdä drinksujasi.
Ensimmäinen on sitten A.N.N.A, joka eilen taisi joutua poistumaan kuivin suin, tee hänelle se joku hienostunut, naiselle sopiva vai mikä se oli - saa sitten toimia arvostelijana.
Eikä sitten muuta, kuin hoitele hommat kunnialla!
Ai niin, jos se isoäitisi tulee tänne, älä kovin paljon hänelle talon laskuun tarjoile!ANNAlle "Sweet Anna": 2cl kahluaa 2 cl vodkaa ja loraus kermaa....näin, vippaan parit jäät shakeriin vielä perään. Ja shake`n it.....vispaan vispaan. Ja siivilöidään kauniiseen cocktail lasiin. Voila! ANNA on hyvä ja nautiskelee.
Tellastiina, varaemäntä, valuttaisitko minulle yhden kylmän huurteisen, tuli niin hiki! Ellakaisa kirjoitti:
ANNAlle "Sweet Anna": 2cl kahluaa 2 cl vodkaa ja loraus kermaa....näin, vippaan parit jäät shakeriin vielä perään. Ja shake`n it.....vispaan vispaan. Ja siivilöidään kauniiseen cocktail lasiin. Voila! ANNA on hyvä ja nautiskelee.
Tellastiina, varaemäntä, valuttaisitko minulle yhden kylmän huurteisen, tuli niin hiki!Ei kai - tunnut niin itsevarmalta tehopakkaukselta!
Voit ottaa itse kaljasi, mun täytyy lähteä, jos vaikka tulisi tänään jotain muutakin tehtyä, kuin olla koneen vieressä.
Koita pärjätä!- Ellakaisa
Tellastiina kirjoitti:
Ei kai - tunnut niin itsevarmalta tehopakkaukselta!
Voit ottaa itse kaljasi, mun täytyy lähteä, jos vaikka tulisi tänään jotain muutakin tehtyä, kuin olla koneen vieressä.
Koita pärjätä!Minä olen kotonani, työssä kuin työssä :)
- folk
Puolipilvistä ja 15,5 astetta.
Laitan tässä kahvia tulemaan ja tuossa terassilla sitä nautiskelen.
Pystybaari on saanut uusia asiakkaita,se on hauskaa!
Tällä viikolla on käytävä vähän katsastamassa josko niitä mustikoita olisi.
Torilla lauantaina olivat 5 euroa litra.
Jos olis oikein hyväkuntonen saisi hyvät lisäansiot mustikan poiminnalla.
Tuttava rouva käy 10 km.päässä polkupyörällä monta kertaa viikossa hakemassa sangollisen marjoja,ja on jo reilusti yli 70v.
Se on hieno juttu kun on tuota terveyttä ja viitseliäisyyttä!
Hyvää päivän jatkoa!- KristaTee
teitille toivotan, kaikille. Ja aurinkoista sellaista. Kovin on kaunis ilma, 18 astetta, aurinko paistaa ja pienen pieni tuulenvire käy.
Kiitos, folk, kahvista. Hyvää oli.
Pedro, senkin roisto. Missä eilen piileskelit? Otetaan peitto pois, noin. Kas tässä sinulle ... nokka umpeen, tuollaista en kuuntele. Siis, tässä sinulle korppu, kuivattu persikanpalanen ja kupillinen vettä. Yritä nyt käyttäytyä. Ruokaa suussa ei puhuta., ettäs tiedät!
Oikein hyvää päivänjatkoa. KristaTee kirjoitti:
teitille toivotan, kaikille. Ja aurinkoista sellaista. Kovin on kaunis ilma, 18 astetta, aurinko paistaa ja pienen pieni tuulenvire käy.
Kiitos, folk, kahvista. Hyvää oli.
Pedro, senkin roisto. Missä eilen piileskelit? Otetaan peitto pois, noin. Kas tässä sinulle ... nokka umpeen, tuollaista en kuuntele. Siis, tässä sinulle korppu, kuivattu persikanpalanen ja kupillinen vettä. Yritä nyt käyttäytyä. Ruokaa suussa ei puhuta., ettäs tiedät!
Oikein hyvää päivänjatkoa.En ole vielä oikein saanut silmiäni auki, mutta pilviseltä ja tuuliselta näyttää. Olen taas nukkunut niin huonosti.
Eilen ilta oli taas niitä kun viestit jäi jonnekkin , ovat yön aikana ilmestyneet.
Päätin kyllä kerran, että en sano halaistua sanaa, vaikka ei ikinä yhtään viestiä tulisi perille. Eikö lupaukset tehdäkkin rikottavaksi, vai kuinka?
Mukavaa päivää kaikille!- KristaTee
Tellastiina kirjoitti:
En ole vielä oikein saanut silmiäni auki, mutta pilviseltä ja tuuliselta näyttää. Olen taas nukkunut niin huonosti.
Eilen ilta oli taas niitä kun viestit jäi jonnekkin , ovat yön aikana ilmestyneet.
Päätin kyllä kerran, että en sano halaistua sanaa, vaikka ei ikinä yhtään viestiä tulisi perille. Eikö lupaukset tehdäkkin rikottavaksi, vai kuinka?
Mukavaa päivää kaikille!päätöksiä tulee tehtyä tuon tuostakin. Onneksi ne unohtuvat, kun kaikki taas sujuu.
Vallan pelästyin, kun hait baarimikkoa Pystyyn. Et varmaan ollut ihan tosissasi? - marjapensas
Pisäydympä pikaisesti katsastamaan mitä tänne kuuluu ja juomaan kupposen Folkin hyvää porokahvia.
Mustikat eivät vielä ole meillä kypsiä, mutta poimin eilen kolmisen litraa, vaaleaorakkaita,
ne ovat mielestäni yhtä maukkaita, kuin kanttarellit, ellei maukkaampiakin.
Pilvistä 16 astetta hieman tuulista, iltapäiväksi luvassa aurinkoa.
Toivotan kaikille oikein hyvää viikkoa, nyt pakkaamaan ja, sitten eikun menox. zaukki;)))
ps, Toin Pedrolle pussillisen pähkinöitä, ja jos ne ei sille kelpaa, olkoon peiton alla, vaikka koko viikon, niin johan rupes kelpaamaan;) marjapensas kirjoitti:
Pisäydympä pikaisesti katsastamaan mitä tänne kuuluu ja juomaan kupposen Folkin hyvää porokahvia.
Mustikat eivät vielä ole meillä kypsiä, mutta poimin eilen kolmisen litraa, vaaleaorakkaita,
Toivotan kaikille oikein hyvää viikkoa, nyt pakkaamaan ja, sitten eikun menox. zaukki;)))
ps, Toin Pedrolle pussillisen pähkinöitä, ja jos ne ei sille kelpaa, olkoon peiton alla, vaikka koko viikon, niin johan rupes kelpaamaan;)Kiva kun vielä poikkesit. Mukavaa festarireissua sinullekkin, toivottavasti Esteri kiertää Porin kaukaa!
Olivialle terveisiä!- Papukaija Pedro
marjapensas kirjoitti:
ps, Toin Pedrolle pussillisen pähkinöitä, ja jos ne ei sille kelpaa, olkoon peiton alla, vaikka koko viikon, niin johan rupes kelpaamaan;)älämeeälämeeälämee.....pähknöitälisääpähkinöitälisää....t a h t o o t a h t o o !!!
Kukakuuleekukakuulee....Krissekrisseeee.....Ellakaisaaaaa........ - KristaTee
Papukaija Pedro kirjoitti:
älämeeälämeeälämee.....pähknöitälisääpähkinöitälisää....t a h t o o t a h t o o !!!
Kukakuuleekukakuulee....Krissekrisseeee.....Ellakaisaaaaa........ja nyt nokka pienemmälle. Sait jo aamupalaa aivan tarpeeksi. Nyt olet hiljaa, taikka ...
Ihan hyvä tipu olet, mutta tuo rääkyminen! Kyllä sinua hellittelisikin, vaan kun puret. Opettela tavoille. Katsele vaikka meitä, me osaamme käyttäytyä. Osaammehan?
- Rauha Tauti
Onks meijä Aulista sattunt tääl paaris näkymää? Hää ko ei oo mikkää kaljaveikko, ni tuski hää o tääl aijemmi käynt, mut nyt ko työ ootta saaneet semmose ammattilaise, joka ossaa tehä muutakii ko laskee hanast kaljaa, ni mie aatteli, jot nyt ois Auliskii voint tänne poiketa.
Aulis on nii tarkka seurapiiristää ja tavoist sum muist sivistyksee kuuluvist tärkeyksist, jot nyt hää vois tänne vaik poiketakkii.
Saattasiiks työ olla nii hövelii, jot työ ilmiantasitte, jos hänt näkkyy.
Nöyrimmäst mie jo etukättee kiitän.Onhan meillä nyt ennenkin jotain muitakin juomia saanut kuin kaljaa - ei vain ole niin kauheasti mainostettu, kun ei tiedä mitä aina on niihin sekoitettu. Minä kun en tiedä paljon muuta kuin kossuvissyn ja rommicolan, hienommin kai cuba libre tai sinne päin!
Kyllä nyt nousee taso huomattavasti, kun saimme tämän Ellakaisan, on hän sellainen ekspertti alalla!
Mitä tulee Aulikseen, voi olla, ettei sulle paljon huudella, jos hän ilmestyy näille nurkille. Kävi nimittäin Krissekin jo vonkaamassa, että onkos siitä Auliksesta kumminkin vielä jotain toiveita...
Katotaan nyt kuitenkin ensin minkä näköinen mies se on, jos kelpaa Krisselle!
- Ellakaisa
jos drinkkejä haluatte. Minun on mentävä suorittamaan pientä pintasiivousta, koska äitini ja isoäitini saapuvat huomenna. Eilen pestyt matot ovat tuulettumassa ja nyt alan pestä seiniä. Äitini on niin tarkka siisteydestä ja siitä on jo 3 viikkoa, kun viimeksi seinät pesin! Niin,laiskuus välillä iskee,mutta nyt on ollut niin paljon töitä viime viikkoina, etten ole ehtinyt.(selityksen makua,niin...)
- KristaTee
En kylläkään drinkkiä halua, mutta saisinko limun? Voinko ottaa itse ja jättää rahat tiskille? Sellaisen ison limun haluaisin. Joisin sen tuossa terassilla. Jos vaikka touhuiltasi ehtisit mukaan?
- Ellakaisa
KristaTee kirjoitti:
En kylläkään drinkkiä halua, mutta saisinko limun? Voinko ottaa itse ja jättää rahat tiskille? Sellaisen ison limun haluaisin. Joisin sen tuossa terassilla. Jos vaikka touhuiltasi ehtisit mukaan?
on! Laitan sinulle tuosta limun ja itse otan vain kossukolan(tuplana,luonnollisesti) Irroitin tuossa juuri patterit,pesin sieltä takanta ja saavat nyt kuivahtaa, ennenkuin ruuvaan ne takaisin. Ihanaa kun aurinkokin paistaa! Mennään tuohon pöytään, missä on aurinkovarjo, jos varjoon haluat?
- Ellakaisa
että huomenissa,kun ne armaat passattavat saapuvat, mitä todennäköisimmin aikani menee heidän parissaan puuhastellessa( ja omissa ansiotöissäni), että laitan Teille armaat baarikärpäset drinksut valmiiksi tuohon tiskille, jokainen nauttikoon omaan tahtiinsa.
Tellastiinalle: Sininen Enkeli
KristaTeelle: Banana Special(alkoholiton)
Oliviakoolle: Cosmopolitan
Annalle: Frozen Strawberry Margarita
Marjapensaalle: Grasshopper
DancingMatildalle: Champagne Cocktail
Pedrolle: Cuba Libre
Folkille: Irish Coffee
Hurmaavalle Kimalaiselle: Ampiainen
Pikkumustalle: Mimosa
KingKalelle(jos sattuisi baariin eksymään...) James Bond Martini
Olkaatten niin hyvät ja nauttikaa virvokkeista!- Ellakaisa
Unohdin itseni kokonaan! Laitan tuohon tiskin reunaan iiiiiiiiiiiison lasillisen Long island iceteetä,josko välillä kävisin hörppäsemässä siemauksen.
- Wivi ek
Minua ei ollutkaan drinksu odottamassa, mutta ei hätää, en ole drinksujen ystävä. Voisin kumota yhden huurteisen, se on enemmän mieleeni. Otan vaikka saksalaisen lagerin, kiitos.
Ps. Voin vartioida vähän aikaa näitä Ellakaisan tarjoamia juomia, etteivät kaadu väärään kurkkuun. - folk
Mistä ihmeestä tiesit lemppari drinkkini??
Olet varmaan selvänäkijä. - KristaTee
Ellakaisa. Tulin iltalimulle, mutta litkin mielelläni Banana Special´in. Yksin. Ei täällä ole kuin Pedro ja hänkin vain hihittää. On jo juonut Cuba Librensä ja pikavauhtia ilmeisesti.
Miksi, oi miksi, minut aina jätetään yksin? En viime aikoina ole päässyt mukaan mihinkään. En tansseihin, en karaokeen (jota ei ollut) enkä mihinkään muuhunkaan. Onkohan mitään muuta ollut?
Täällä olen, terassilla! Tänne tulkaa, ohoi! - KristaTee
KristaTee kirjoitti:
Ellakaisa. Tulin iltalimulle, mutta litkin mielelläni Banana Special´in. Yksin. Ei täällä ole kuin Pedro ja hänkin vain hihittää. On jo juonut Cuba Librensä ja pikavauhtia ilmeisesti.
Miksi, oi miksi, minut aina jätetään yksin? En viime aikoina ole päässyt mukaan mihinkään. En tansseihin, en karaokeen (jota ei ollut) enkä mihinkään muuhunkaan. Onkohan mitään muuta ollut?
Täällä olen, terassilla! Tänne tulkaa, ohoi!Juuri kun sain valitukseni ilmoille, huomasin, että täällähän on väkeä pilvin pimein. Hauskaa. En olekaan yksin.
- Ellakaisa
Wivi ek kirjoitti:
Minua ei ollutkaan drinksu odottamassa, mutta ei hätää, en ole drinksujen ystävä. Voisin kumota yhden huurteisen, se on enemmän mieleeni. Otan vaikka saksalaisen lagerin, kiitos.
Ps. Voin vartioida vähän aikaa näitä Ellakaisan tarjoamia juomia, etteivät kaadu väärään kurkkuun.Saanko koskaan anteeksi tätä kömmähdystä?? Ethän tee valitusta minusta, vasta ensimmäinen päivä tässä työssä!
Sinä saat saksalaista Warsteiner Premium Lageria kunnon 3:n litran kolpakon!
Ja tässä samalla laitan pullollisen vaaleanpunaista shampanjaa Netti-Ilonalle, kun hänetkin tuossa tohinassa unohdin. Nöyrin terveisin Ellakaisanne.. Kyllä nyt tapahtuu, en mielestäni ole tehnyt mitään huonoa päätöstä palkatessani uuden baarimikon, vai kuinka?
Etkö muista, että Olivialla ja Marjapensaalla on suunta jo kohti jazzfestareita? Josko niistä drinkeistä toinen kelpaisi Wiville, olet ollut niin vähän aikaa palstoilla, ettet voi millään vielä kaikkia muistaa. Krisselle olet osannut ihan oikein tehdä alkoholittoman.
Niin että aiot sitten noin vaan heti huomenna jo pitää lomaa? Kaipa se täytyy sinulle suoda, kun saat rakkaan äitisi ja isoäitisi luoksesi, toivottavasti tavataan hekin baarissa.- Ellakaisa
Tellastiina kirjoitti:
Kyllä nyt tapahtuu, en mielestäni ole tehnyt mitään huonoa päätöstä palkatessani uuden baarimikon, vai kuinka?
Etkö muista, että Olivialla ja Marjapensaalla on suunta jo kohti jazzfestareita? Josko niistä drinkeistä toinen kelpaisi Wiville, olet ollut niin vähän aikaa palstoilla, ettet voi millään vielä kaikkia muistaa. Krisselle olet osannut ihan oikein tehdä alkoholittoman.
Niin että aiot sitten noin vaan heti huomenna jo pitää lomaa? Kaipa se täytyy sinulle suoda, kun saat rakkaan äitisi ja isoäitisi luoksesi, toivottavasti tavataan hekin baarissa.että minulla on huono muisti? En muista kertoneeni...Josko minä sitten otan nuo Olivian ja Marjapensaan juomat tuosta, happanemasta...
- Papukaija Pedro
cubalibrelibacubrelibrecubre...graciasgraciasasas...
haaaaa......lisääääälisäääälisäääähyvääääää...hikhikkk
pedrollelibrelibrepedrolle...purjeetylöspurjeetylös...
librellepedro....toinentoinenvielääää.... Papukaija Pedro kirjoitti:
librellepedro....toinentoinenvielääää....ja meno ihan hulvatonta. Pelkään, että pian tulee valituksia ohikulkijoilta, että vietetään paheellista elämää.
Pedrokin ihan käkenä, taitaa tarvita peiton niskaansa, että hiljenee. Enää et kyllä saa mitään!
Tellastiinakin vaikenee, mutta vain hetkeksi tai sitten ei.- KristaTee
librellepedro....toinentoinenvielääää....Etkö tiedä, että sivistynyt papukaija juo vain YHDEN Cuba Libren ja senkin hitaasti. Haluathan olla sivistynyt? Muistathan että olet äärettömän hienostuneessa seurassa. Ja röyhtäillä ei saa, eikä nikotella. Jalat pos pöydältä ja minun lasista.
- KristaTee
Tellastiina kirjoitti:
ja meno ihan hulvatonta. Pelkään, että pian tulee valituksia ohikulkijoilta, että vietetään paheellista elämää.
Pedrokin ihan käkenä, taitaa tarvita peiton niskaansa, että hiljenee. Enää et kyllä saa mitään!
Tellastiinakin vaikenee, mutta vain hetkeksi tai sitten ei.Paheellista? Missämissä? Terassillako? Menen sinne.
- KristaTee
KristaTee kirjoitti:
Paheellista? Missämissä? Terassillako? Menen sinne.
ryömin. On tämä taas niiiiin hidasta.
KristaTee kirjoitti:
Paheellista? Missämissä? Terassillako? Menen sinne.
tulisin seuraksesi sinne terassille, kun näin sinut siellä istuvan. Etkö muista, että joskus kauan, kauan sitten saimme nuhteita paheellisesta elämästä?
Päivästä sen verran, että olen tänään leiponut lonkapullaa ja vähän taivastellut pisin pihaa ja siinä ne tärkeimmät. Köykäsesti meni taas tämäkin päivä, mutta tarviiko sitä enää tässä iässä aina edes yrittää jotain tehdä?
Minä ainakin osaan olla ilmankin ja nauttia vain olostani.- Wivi ek
Ellakaisa kirjoitti:
Saanko koskaan anteeksi tätä kömmähdystä?? Ethän tee valitusta minusta, vasta ensimmäinen päivä tässä työssä!
Sinä saat saksalaista Warsteiner Premium Lageria kunnon 3:n litran kolpakon!
Ja tässä samalla laitan pullollisen vaaleanpunaista shampanjaa Netti-Ilonalle, kun hänetkin tuossa tohinassa unohdin. Nöyrin terveisin Ellakaisanne......hmmmm.....
Uusia ulottuvuuksia. No, saat anteeksi tietenkin, eihän mitään peruuttamatonta tapahtunut. Kiitos vaan kovasti siitä kolmen litran kolpakosta, eiköhän sillä jo jano lähde. - Ellakaisa
librellepedro....toinentoinenvielääää....Pedrolle tilkan kunnon kuubalaista rommia. On se niin siisti siivekäs. Ja taitaa muuten olla ainokainen urospuolinen tässä tipulaumassa....
- KristaTee
Tellastiina kirjoitti:
tulisin seuraksesi sinne terassille, kun näin sinut siellä istuvan. Etkö muista, että joskus kauan, kauan sitten saimme nuhteita paheellisesta elämästä?
Päivästä sen verran, että olen tänään leiponut lonkapullaa ja vähän taivastellut pisin pihaa ja siinä ne tärkeimmät. Köykäsesti meni taas tämäkin päivä, mutta tarviiko sitä enää tässä iässä aina edes yrittää jotain tehdä?
Minä ainakin osaan olla ilmankin ja nauttia vain olostani.Täällä on ihanan vilpoista kuuman päivän jälkeen.
Olin todella unohtanut ne nuhteet.
Päivä meni enimmäkseen kitkemisen merkeissä. Mistä kummasta kaikki rikkaruohot tulevat. Siinä kitkiessäni huomasin, että viimevuotiset petuniat olivat siementäneet ja nyt ne ovat alkaneet kasvaa. Yksi jo kukkiikin.
Ruusupavut sain ohjattua oikeaan suuntaan. Jouduin kapuamaan vajan katolle, ei vaikeata. Alastulo vaikeata. Apua jouduin huutamaan. Aika tyhmältä tuntui.
Saapas nähdä, milloin tämäkin viesti perille tulee. - folk
Tellastiina kirjoitti:
Minä ainakin osaan olla ilmankin ja nauttia vain olostani.seuraan minäkin illan ratoksi.
Kerroppa Tellastiina mikä on lonkapullaa?? folk kirjoitti:
seuraan minäkin illan ratoksi.
Kerroppa Tellastiina mikä on lonkapullaa??Siksi niin kirjoitinkin, sehän on lettivehnästä eli pitkoa. Olen tullut niin laiskaksi, etten paljon viitsi mitään muuta vääntää.
Isännän Amerikan serkku oli hiljattain käymässä ja kahvipöytään laitoin silloinkin "lonkan" siivuja ja hän kehui, ettei ole aikoihin saanut enää sellaista pullaa - en kysynyt millaista nisusta amerikoissa tehdään. Hän on ollut siellä kolmisenkymmentä vuotta.
Tapani mukaan kerron aina ummet ja lammet!- KristaTee
Ellakaisa kirjoitti:
Pedrolle tilkan kunnon kuubalaista rommia. On se niin siisti siivekäs. Ja taitaa muuten olla ainokainen urospuolinen tässä tipulaumassa....
niinhän se onkin. Pitää varmaan kohdella vieläkin paremmin, ettei viimeinenkin katoa. Vaikka tuskinpa se tuolta häkistään pois pääsee.
Ihanko raakana sitä rommia annat? Taidanpa tuoda aspiriinia mukanani aamulla. Voipi olla käyttöä. - pohpoika
Ellakaisa kirjoitti:
Unohdin itseni kokonaan! Laitan tuohon tiskin reunaan iiiiiiiiiiiison lasillisen Long island iceteetä,josko välillä kävisin hörppäsemässä siemauksen.
niin että kuivin suin tässä joutuukin katselemaan sitten mitä toiset nauttii.
- pohpoika
Ellakaisa kirjoitti:
- Ellakaisa ek
pohpoika kirjoitti:
Suonet anteeksi, olen uusi baarimikko täällä, enkä kaikkia kantiksia tunne. En kyllä tässä lyhyen historiani aikana ole sinua nähnyt... Pitää käydä useammin, että tunnistetaan. Mutta laitetaan sinulle nyt heti aamutuimaan tujaus pohjanpoikaa gingeralella. Vai ottaisitko mielummin lumikenttien kutsun?
- KristaTee
huomenta. Aurinko paistaa eikä tuule. Asteita on vain 14, mutta piankos lämpenee.
Taas olivat eilisillan viestit yön aikana hiipineet paikoilleem. Ärsyttävää tuo hitaus.
Pedro-parka. Unohtui peittäminen eilen ja nyt aurinko on päässyt paistamaan suoraan sen punaisiin silmiin.
Kas tässä Pedroseni, aspiriinia. Ei, veden kanssa nielaiset. Cuba Libret jätät rauhaan. Ja rommin myös.
Oikein hyvää päivänjatkoa kaikille.Aamu hetki kullan kallis.
Mulle se ei kyllä niin merkillinen ole - millään en tahdo saada itseäni aamulla käyntiin. Tekisi mieli mennä takaisin peiton alla ja vetää peittoa korviin.
Konekkin meinasi lakkoilla, ei voinut muka mitään sivua näyttää, mutta minä kun tein vian määritystä tai ilmoitusta, mitä se oli, niin johan aukesi. Kai pitäisi syksyllä menna jatko-opinnoille, niin tumpelo tämän kanssa olen.
Milläs sen papukaijan peitteli, kun ei kerran ovet auenneet....- KristaTee
Tellastiina kirjoitti:
Aamu hetki kullan kallis.
Mulle se ei kyllä niin merkillinen ole - millään en tahdo saada itseäni aamulla käyntiin. Tekisi mieli mennä takaisin peiton alla ja vetää peittoa korviin.
Konekkin meinasi lakkoilla, ei voinut muka mitään sivua näyttää, mutta minä kun tein vian määritystä tai ilmoitusta, mitä se oli, niin johan aukesi. Kai pitäisi syksyllä menna jatko-opinnoille, niin tumpelo tämän kanssa olen.
Milläs sen papukaijan peitteli, kun ei kerran ovet auenneet....eikä se itse sitä osannut. Ressukka.
Jäi muuten kahvit keittämättä! Laitanpa heti tulemaan. Älä Tellukka vielä lähde, juodaan kupillinen ensin. - Ellakaisa ek
KristaTee kirjoitti:
eikä se itse sitä osannut. Ressukka.
Jäi muuten kahvit keittämättä! Laitanpa heti tulemaan. Älä Tellukka vielä lähde, juodaan kupillinen ensin.croisantteja ja tuoremehua, olkaa hyvät.(nii-in olen niin monitaitoinen, että osaan tarjoilla myös alkoholittomia ja purtavaakin pöytään laittaa) Ihana kahvin tuoksu täällä! Otan kupposen tästä samalla.
- OliviaKoo
Ellakaisa ek kirjoitti:
croisantteja ja tuoremehua, olkaa hyvät.(nii-in olen niin monitaitoinen, että osaan tarjoilla myös alkoholittomia ja purtavaakin pöytään laittaa) Ihana kahvin tuoksu täällä! Otan kupposen tästä samalla.
Niitä minä en voi vastustaa, vaikka muuten yritänkin välttää leivonnaisten syöntiä.
En syö edes itse leipomiani :D
Kaunis aamu kaukana kotoa.
Aurinko paistaa täydeltä terältä, mittariin en ole katsonut, mutta ainakin parvekkeella tarkeni juoda aamukahvin, vaikka ei siihen vielä aurinko paistakaan.
Ei edes tuule, vaikka meri on vain kivenheiton päässä.
"Matkaan taas lähden nyt, suuntaa vaan en kysellyt..."
Täytyy sitä suuntaa kyllä sen verran kysellä, että osaa oikeaan junaan hypätä.
Matka tosin jatkuu vasta huomenna, mutta on jotenkin sellainen olo, ikäänkuin ei malttaisi huomista odottaa.
Eikä varsinkaan ylihuomista.
Jokos, marjapensas, jalkapohjia polttaa?
Pistä, Tellastiina, tukkuun lisätilaus menemään, näkyy tuo uusi baarimikko tekevän pelkkää hyvää myynnille.
Ja laajenna vähän tuotevalikoimaa, yes?
So long....piipl. - Ellakaisa ek
Tellastiina kirjoitti:
Aamu hetki kullan kallis.
Milläs sen papukaijan peitteli, kun ei kerran ovet auenneet....tosiaankin,minä se vaan omankäden oikeudella otan heti vapaapäivät ja vasta pari päivää ollut töissä! Mutta kun nuo suvun vanhimmat vievät pari päivää hyvinkin intensiivisesti aikaani. Sen jälkeen tuskin huomaavat olemassaoloani.
Luultavasti ladyt saapuvat jo puolenpäivän aikaan,isoäidilläni on senverran raskas tuo kaasujalka. Hän joutuu olemaan nyt kuskina,kun äitini on "estynyt" ajamaan puoleen vuoteen(mutta se on asia erikseen...) OliviaKoo kirjoitti:
Niitä minä en voi vastustaa, vaikka muuten yritänkin välttää leivonnaisten syöntiä.
En syö edes itse leipomiani :D
Kaunis aamu kaukana kotoa.
Aurinko paistaa täydeltä terältä, mittariin en ole katsonut, mutta ainakin parvekkeella tarkeni juoda aamukahvin, vaikka ei siihen vielä aurinko paistakaan.
Ei edes tuule, vaikka meri on vain kivenheiton päässä.
"Matkaan taas lähden nyt, suuntaa vaan en kysellyt..."
Täytyy sitä suuntaa kyllä sen verran kysellä, että osaa oikeaan junaan hypätä.
Matka tosin jatkuu vasta huomenna, mutta on jotenkin sellainen olo, ikäänkuin ei malttaisi huomista odottaa.
Eikä varsinkaan ylihuomista.
Jokos, marjapensas, jalkapohjia polttaa?
Pistä, Tellastiina, tukkuun lisätilaus menemään, näkyy tuo uusi baarimikko tekevän pelkkää hyvää myynnille.
Ja laajenna vähän tuotevalikoimaa, yes?
So long....piipl.että ainakin joku päivä aurinko paistaa, valitettavasti loppuviikko on luvattu epävakaista. Hienoa, että pistäydyit katsomaan kuinka täällä menee...
Kyllä on oikein Luojan lykky, että sattui tämä Ellakaisa paikalle - löytyisi lisää vaan samanlaisia!
Se iankaikkinen hitaus tietysti vähentää asiakkaita. Ei, en tarkoita baarimikkoa vaan Eniroa!
Toivottavasti vielä matkallasi poikkeat - jatkoja!
kun luin tuolta, että joku on saanut pilkkakirveestä selkään "kanta-asiakkaalta", että täällähän me vakituiset höpötellään, kun ei uusia tule (yhtä piristävää poikkeusta lukuun ottamatta), mutta ei mun mielestäni täältä ole ketään ulos savustettu. Tuolla kilpailevassakaan ei näkynyt vain oikein lähtevän homma pidemmän päälle luistamaan.
Ei siinä valitettavasti mainittu ketjua. En tiedä missä on vika. Sana on vapaa!- KristaTee
savusteta. Eikä se edes ole mahdollista. Tämähän on tarkoitettu kaikille.
Arveluttaa vain tuo nikittä kirjoittaminen. Vastaa nyt siinä, kun et tiedä vastaatko naiselle vai miehelle. Ei nikkinä toimiva lause sukupuolta kerro. Minua se ainakin häiritsee.
Ja kaikilla meillä taitaa pilkkakirves niskassa nököttää.
- KristaTee
Tulin tänne istuskelemaan ja ihailemaan ukonilmaa. Koko päivän se on vaaninut tuolla jossakin metsän takana ja nyt se tuli. Täällä terassilla katoksen alla on hyvä istua. Ilmakin viileni passelisti.
Toivon, että tänne muitakin tulee. Toistaiseksi seuranani on vain Pedro ja hänen juttunsa ovat kieltämättä hieman yksipuoliset.
Baarimikon läsnäolo olisi myös paikallaan, hieman jo kurkkua kuivaa. Ja Pedro jaksaa jauhaa cubalibrecubalibre tahtootahtoo kuoleejanoonkuoleejanoon. Olisikohan baarimikkomme nimennyt sijaisen?- Ellakaisa
varmaan ihan vieretysten,meilläkin kun ukostaa. Päätä särkenyt koko päivän! Tai sitten se johtuu noista "vieraista"....
Minä rakennan sinulle pikaisesti yhden alkoholittoman auringonlaskun ja itse siemaisen tuplaviskin. Jaa mutta mites se on? Saakos sitä vapaapäivänä töitä tehdäkkään? Onneksi täällä ei tuntunut tiskillä ruuhkaa olevan. Sinähän pystyt varmaan tuuraamaan minua. Myyt vaan isoja tuoppeja siideriä ja olutta. Piilotat muut pullot, helppoa! Luulin jo, että olet laittanut oven lukkoon, mutta kun aikani tuolla rynkytin, niin aukesihan se.
Sataa täälläkin, mutta onneksi ei ukkosta, sen sateen siitä sain aikaseksi mattopyykkini kanssa.
Eikö baarimikko tai maijako se on, luvannut pitää vapaapäivän, kun täytyy äitiä ja isoäitiä passata.
Nyt alkoi ramasemaan niin vietävästi, että joko pitäisi alkaa nukkumaan - ei oikein suviehtoona tähän aikaan osaisi sänkyyn mennä.
Hipsin kuitenkin tieheni. Hyvää yötä!- OliviaKoo
Minäpä tulen hetkeksi seuraksesi, ei tarvitse sen kanalinnun kanssa pelkästään olla.
Vai on teillä ukkostanut? Meillä on ollut oikein kunnon hellepäivä, mittari koko päivän lähellä kahtakymmentäviittä.
Kaupungilla olen kulkenut ostoksilla hikipäässä.
Nyt, myöhäisillalla on vähän viilentynyt täälläkin ja tummaa pilveä nostaa, lienevätkö sitten sade- vai yöpilviä.
Laita sille kalkkunalle kuonokoppa, jo se ei pidä nokkaansa ummessa.
Minä voisin ottaa yömyssyn, en kyllä tiedä, mitä tähän aikaan enää voi ottaa, nestemäistä, tarkoitan.
Taidan kirjaimellisesti laittaa yömyssyn päähän ja painua pehkuihin. On tässä jo päivällä pituutta kerrakseen. - pohpoika
Tellastiina kirjoitti:
Luulin jo, että olet laittanut oven lukkoon, mutta kun aikani tuolla rynkytin, niin aukesihan se.
Sataa täälläkin, mutta onneksi ei ukkosta, sen sateen siitä sain aikaseksi mattopyykkini kanssa.
Eikö baarimikko tai maijako se on, luvannut pitää vapaapäivän, kun täytyy äitiä ja isoäitiä passata.
Nyt alkoi ramasemaan niin vietävästi, että joko pitäisi alkaa nukkumaan - ei oikein suviehtoona tähän aikaan osaisi sänkyyn mennä.
Hipsin kuitenkin tieheni. Hyvää yötä!poikkesin tässä ilta oluelle on niinkuin saunan jälkeen ihan kova jano taasen.
Kaunis ja lämminhän tuo päivä oli mut ennustivat yöksi ukkosta ja vesi sateita.
No eiköhän tuota nyt sitten taas jaksakin et hyvät yöt vain. - KristaTee
Tellastiina kirjoitti:
Luulin jo, että olet laittanut oven lukkoon, mutta kun aikani tuolla rynkytin, niin aukesihan se.
Hipsin kuitenkin tieheni. Hyvää yötä!taidan minäkin täältä lähteä. Turhaa täällä on päivystää, tuskin tänne enää kukaan eksyy. Oliviankin viesti katosi kuin tuhka tuuleen, hetken tuossa keikkui ja ... hups, poissa oli.
Pedro on syötetty, juotettu (vettä) ja huputettu. - Papukaija Pedro
OliviaKoo kirjoitti:
Minäpä tulen hetkeksi seuraksesi, ei tarvitse sen kanalinnun kanssa pelkästään olla.
Vai on teillä ukkostanut? Meillä on ollut oikein kunnon hellepäivä, mittari koko päivän lähellä kahtakymmentäviittä.
Kaupungilla olen kulkenut ostoksilla hikipäässä.
Nyt, myöhäisillalla on vähän viilentynyt täälläkin ja tummaa pilveä nostaa, lienevätkö sitten sade- vai yöpilviä.
Laita sille kalkkunalle kuonokoppa, jo se ei pidä nokkaansa ummessa.
Minä voisin ottaa yömyssyn, en kyllä tiedä, mitä tähän aikaan enää voi ottaa, nestemäistä, tarkoitan.
Taidan kirjaimellisesti laittaa yömyssyn päähän ja painua pehkuihin. On tässä jo päivällä pituutta kerrakseen.Pedrokalkkunakalkkalk.....ei kalkkunaeieieikalkkuna...oliviarumarumatyhmärumaruma...
tyhmäoliviatyhmätyhmätyhmä...
pedrollekuumaalibreälibreäkuumaa..
tyhmäolivia...vieläpähkinäpähkinäpähkinä...
tiputiputiputuletännetännetänne...
pedroviisaskaunispedropedro... - KristaTee
pohpoika kirjoitti:
poikkesin tässä ilta oluelle on niinkuin saunan jälkeen ihan kova jano taasen.
Kaunis ja lämminhän tuo päivä oli mut ennustivat yöksi ukkosta ja vesi sateita.
No eiköhän tuota nyt sitten taas jaksakin et hyvät yöt vain.pitää meluta ja meuhkata vähän enemmän, jotta sinut huomataan. Ei kannata istua hiljaa nurkassa. Tule ihmeessä takaisin, miehiä täällä kaivataan.
- pohpoika
KristaTee kirjoitti:
pitää meluta ja meuhkata vähän enemmän, jotta sinut huomataan. Ei kannata istua hiljaa nurkassa. Tule ihmeessä takaisin, miehiä täällä kaivataan.
se kasteli tänään et nyt pitää kyllä ottaa oikein rommi toti lämmikkeeksi kun ei tässä muuta lämmintä ole tiedossa.
Saunan jos tuossa lämmittäs vaikka ja jos vastan kävis niin eiköhän tuota jotenkin mene tässä.
Kiitokset vaan mutta kun en ole oppinut meluamaan et moikka taas
- KristaTee
Kaunista ja aurinkoista sellaista. Heti aamusta 18 astetta, joten lämmin päivä tulee. Luulisi Tellastiinan saavan mattonsa kuiviksi, ellei kokonaan, niin ainakin hyvään alkuun.
Ukkonen jaksoi jyllätä yöllä. Tuon tuostakin heräsin ankaraan jyrinään. Ja vettäkin tuli oikein kunnolla.
Pyykkipäivä tänään. Vaikkei se suuresti rasita, konehan sen pahimman työn hoitaa. Voisi vielä oppia laittamaan pyykit narulle. Kuivausrumpu olisi tietysti yksi ratkaisu, mutta silloin jää tuo ihana tuoksu pois.
Kahvi on valmista. Toin vielä hiivaleipää mutusteltavaksi. Pedrolta on huppu otettu pois ja otus on syötetty ja juotettu.
Hyvää päivänjatkoa.- folk
Täälläkin oli mittarissa 18 astetta ja aurinkoista.
Vähän on sen näkösiä pilviä liikkeellä,että sieltä kyllä päivän aikana kuuroja tulee ja kyllä sen vanhat luut tietää,kun sade on tulossa.
Se on toripäivä tänään saan sieltä niitä pieniä perunoita ovat niin makoisia jotta!
Sitten meinasin nauttia oikein munkkiposso kahvit,on tullu viime aikoina vähän pihisteltyä noista herkuista ja kilot ei kumminkaan tunnu katoavan.
Hyvää kesäpäivän jatkoa kaikille! - Ellakaisa ek
kun niin hiljaa tulitte. Jouduin olemaan yötä täällä... Tai aamuyötähän tuo oli, kun tänne raahauduin.Hetken lepoa kaipasin, kun sellainen älämölöö meillä viimeyönä oli! Äiti ja isoäiti riehaantuivat oikein kunnolla! Naapurit leppyivät, kun pääsivät bakkanaaleihin mukaan. Nukkuvat varmaan puoleenpäivään, eli josko minä nauttisin täällä aamiaista teidän seurassa ja lähden sitten pikkuhiljaa valmistamaan brunssia suvulleni( ja varmaan naapureillekin...)
- OliviaKoo
Ellakaisa ek kirjoitti:
kun niin hiljaa tulitte. Jouduin olemaan yötä täällä... Tai aamuyötähän tuo oli, kun tänne raahauduin.Hetken lepoa kaipasin, kun sellainen älämölöö meillä viimeyönä oli! Äiti ja isoäiti riehaantuivat oikein kunnolla! Naapurit leppyivät, kun pääsivät bakkanaaleihin mukaan. Nukkuvat varmaan puoleenpäivään, eli josko minä nauttisin täällä aamiaista teidän seurassa ja lähden sitten pikkuhiljaa valmistamaan brunssia suvulleni( ja varmaan naapureillekin...)
No jopas jotakin. Että täällä olet joutunut yösi viettämään.
Täytyy kai laittaa baarin takahuoneeseen jonkinlainen varavuode, jos joskus käy muillekin samalla tavoin tai sattuu muuten vaan väsyneitä asiakkaita olemaan, sellaisia, jotka eivät jaksa kotiin mennä, syystä tai toisesta.
Toivottavasti joku on sentään muistanut heittää peiton Pedron häkin päälle, ettet enää sitä "älämölöä" tarvinnut kuunnella.
Aurinkoaamu on jälleen valjennut. Pikkuinen puhuri käy mereltä, mutta ei niin kylmä, etteikö ilman toppatakkia parvekkeella tarkenisi.
Vitsivitsi. Aamukahvi on juotu parvekkeella tyyliin sopivasti aamutakissa.
Ja nyt kaikki reippain mielin uuteen päivään! - Ellakaisa ek
OliviaKoo kirjoitti:
No jopas jotakin. Että täällä olet joutunut yösi viettämään.
Täytyy kai laittaa baarin takahuoneeseen jonkinlainen varavuode, jos joskus käy muillekin samalla tavoin tai sattuu muuten vaan väsyneitä asiakkaita olemaan, sellaisia, jotka eivät jaksa kotiin mennä, syystä tai toisesta.
Toivottavasti joku on sentään muistanut heittää peiton Pedron häkin päälle, ettet enää sitä "älämölöä" tarvinnut kuunnella.
Aurinkoaamu on jälleen valjennut. Pikkuinen puhuri käy mereltä, mutta ei niin kylmä, etteikö ilman toppatakkia parvekkeella tarkenisi.
Vitsivitsi. Aamukahvi on juotu parvekkeella tyyliin sopivasti aamutakissa.
Ja nyt kaikki reippain mielin uuteen päivään!olen tässä vihjaillut, että josko työsuhde sängyn saisin. Pedro nukkui niin nätisti häkissään, vai liekö sammunut. Yhdessä rommia juotiin ja vähän laulettiinkin.
Tasan ei käy onnenlahjat, säänkään suhteen, meillä satelee vettä ja synkkää on. Ellakaisa ek kirjoitti:
Elikkä huomenta vaan etenkin kaikille vieraille ja oudoille, mutta tietysti myöskin kanta-asiakkaille!
Päivä on alkanut tuulisena eikä niinkään lämpimänä, 17astetta ja tummia pilviä kiertää taivaalla. Kyllä saa olla lähtökuopissa mattojen tähden, jos vaikka joku kuuro tulee niin äkkiä mattoja suojaan.
Voi raasua, että tänne olet joutunut yöksi. Onneksi ei ole asiakkaat häirinneet ja Pedrokin pitänyt nokkansa ummessa, toivottavasti.
Koita nyt kestää se kolme viikkoa!
Työn iloa tai muuten lokoisaa päivää kaikille!- Ellakaisa
itselleni aamupalan ja nautin sen kiireettömästi, ennen päivän koitoksia. Nyt maistuisi kananmuna,onkos meillä täällä baarin jääkaapissa?
Onpa hyvinkin! Tämä on sitten hyvin varustettu baaripahanen! Teen yhden eggnogin, ottaako joku muu samalla?
- Pertta-täti
Mahtaako tästä kansankuppilasta löytyä sellaista harvinaisuutta kuin energiajuomaa?
Olen kuntoillut koko viime yön oikein viimeisen päälle ja nyt tarvittaisiin puhtia päivän askareisiin.
Tunnin kuluttua on aika kosmetologille, puolenpäivän maissa shung wei kuntosalilla, sen jälkeen LionsLadyjen lounas ja illalla pitäisi vielä jaksaa lähteä naapurikaupunkiin kesäteatteriin.
Jossain välissä kevyttä shoppailua.
Otan sen energiajuoman kera whiskyn, kiitos.- Ellakaisa
palvella itseään Pertta-tätiä?!
Täältä tulee pikapikaa tädille viskibattery!
Ja etikoituja vihanneksia suolaiseksi palaksi!
Täti tekee hyvin... - Ellakaisa
täti tipahti? Nyt on energia sen verran kateissa, että otetaanpa tuosta pillillä suun kostuketta, niin jaksaa taas. Tädillä onkin pitkä päivä edessä....niinkuin meillä kaikilla, huhhuhh.
- Pertta-täti
Ellakaisa kirjoitti:
täti tipahti? Nyt on energia sen verran kateissa, että otetaanpa tuosta pillillä suun kostuketta, niin jaksaa taas. Tädillä onkin pitkä päivä edessä....niinkuin meillä kaikilla, huhhuhh.
Enhän minä kiireinen ihminen ehdi baareissa lojua tuntikaupalla, eteenpäin on mentävä.
Nyt on lähdettävä ehostautumaan kosmetogille menoa varten.
Antakaa joku sitä energiajuomaa myös noille kahdelle tuolla nurkassa läähättävälle nuorelle miehelle... Komeita lihaskimppuja ovat.
En tunne heitä. Pertta-täti kirjoitti:
Enhän minä kiireinen ihminen ehdi baareissa lojua tuntikaupalla, eteenpäin on mentävä.
Nyt on lähdettävä ehostautumaan kosmetogille menoa varten.
Antakaa joku sitä energiajuomaa myös noille kahdelle tuolla nurkassa läähättävälle nuorelle miehelle... Komeita lihaskimppuja ovat.
En tunne heitä.no, saamansa pitää juomansa!
Minä ensimmäistä kertaa tänne eksyessäni silmittelen ympärilleni ja hmm., tyylikkäältä ja viihtyisältä näyttää.
Minun pihallani unikot ovat levinneet hurjasti joka paikkaan, joten toin niillä väritetyn päivänkakkarakimpun ikkunapöytään. Siemailen viileän kuivan siiderin ja tarkkailen noita nuoria komistuksia, lienevätkö tuolta asfalttityömaalta, niitä pikimiehiä?Ramoona1 kirjoitti:
no, saamansa pitää juomansa!
Minä ensimmäistä kertaa tänne eksyessäni silmittelen ympärilleni ja hmm., tyylikkäältä ja viihtyisältä näyttää.
Minun pihallani unikot ovat levinneet hurjasti joka paikkaan, joten toin niillä väritetyn päivänkakkarakimpun ikkunapöytään. Siemailen viileän kuivan siiderin ja tarkkailen noita nuoria komistuksia, lienevätkö tuolta asfalttityömaalta, niitä pikimiehiä?ovat jo ehtineet Adonikset lähteä, kovin ovat hiljaisia olleet, eivät edes puumerkkiään jättäneet. Hyvä kuitenkin, että on ollut silmänruokaa uudellekin asiakkaalle.
Kiva kun poikkesit, toivottavasti viihdyit ja käyt useamminkin! Niin ja kiitos kukkasista, kovin on kaunis kimppu.
Jospa vain lasin Jaffaa hörppäisin näin ruokailun päälle.- Ellakaisa
Ramoona1 kirjoitti:
no, saamansa pitää juomansa!
Minun pihallani unikot ovat levinneet hurjasti joka paikkaan, joten toin niillä väritetyn päivänkakkarakimpun ikkunapöytään. Siemailen viileän kuivan siiderin ja tarkkailen noita nuoria komistuksia, lienevätkö tuolta asfalttityömaalta, niitä pikimiehiä?Minä juomanjakajana otan oikeuden tarjota Sinulle ensimmäisen siiderin (muistelisin, että se on tapana uusille asiakkaille, olen itsekin vasta toimeen palkattu...)
Kiitos kauniista kukkasista :)
Mutta varo tuota Pedro lintua, se on niin hävytön välillä suustaan! Vaikka kuinka anelisi cubalibreä, pientä varovaisuutta sen kanssa...
- Silvianna
kovin hauskoja. Pitkään ole seuraillut teidän jutusteluanne ja juuri kun hyvä ryhmä oli muodostunut, se rikottiin. Nyt näyttäisi siltä että täällä on yksi ylitse muiden. Miksi näin on käynyt?
- ellakaisa ek
Ihmiset ei ollenkaan nykypäivänä ajattele enää toisia lajitovereitaan! Minäkin eräänä päivänä,yhdellä toisella terassilla kuuntelin ison porukan lystinpitoa. Puoli tuntia heillä oli ihan hauskat jutut ja sitten alkoi ärsyttää,kun yksi oli enemmän äänessä kuin toiset, eivätkä jututkaan enää minua naurattaneet. Kävin kyllä kertomassa mielipiteeni heille!
Sinä puhuit ihan asiaa...ja siitä se ajatus sitten lähti..
Josko Sinä,Silvianna,jakaisit tästä lähtien kirjoitusvuorot ja sellaiset aiheet, että kaikilla on mukavaa ja hauskaa, siis ihan kaikilla,niilläkin, jotka eivät "vakiokalustoa" ole, vaan ohikulkumatkalla.
Sopisiko tämä Sinulle? - Papukaija Pedro
Pedrollahauskaapedrollahauskaa.....kaikillahauskaaonhauskaa....Ellakaisaellakaisaaaa...Pedrollerommia...ottaakosilviannarommiaottaako....
Tännetänneeee...kaikkitännekaikkitänne...kaikillahauskaahauskaa... on hshaushkaa... - Silvianna
ellakaisa ek kirjoitti:
Ihmiset ei ollenkaan nykypäivänä ajattele enää toisia lajitovereitaan! Minäkin eräänä päivänä,yhdellä toisella terassilla kuuntelin ison porukan lystinpitoa. Puoli tuntia heillä oli ihan hauskat jutut ja sitten alkoi ärsyttää,kun yksi oli enemmän äänessä kuin toiset, eivätkä jututkaan enää minua naurattaneet. Kävin kyllä kertomassa mielipiteeni heille!
Sinä puhuit ihan asiaa...ja siitä se ajatus sitten lähti..
Josko Sinä,Silvianna,jakaisit tästä lähtien kirjoitusvuorot ja sellaiset aiheet, että kaikilla on mukavaa ja hauskaa, siis ihan kaikilla,niilläkin, jotka eivät "vakiokalustoa" ole, vaan ohikulkumatkalla.
Sopisiko tämä Sinulle?olisi sinun työsi.
- Ellakaisa ek
Silvianna kirjoitti:
olisi sinun työsi.
Koskas minut on yleiseksi viihdyttäjäksi valittu?? Hain baarimestarin paikkaa ja sen sain. Sitäpaitsi minä olen hyvin vakavamielinen ihminen, ei minusta hauskuuttajaksi ole, sivusta seuraavien vielä vähemmän.
Olen sitäpaitsi uusi näillä sivuilla, enkä tiennyt, että täällä pitääkin muita hauskuutta. Suo siis anteeksi tietämättömyyteni.
Me ei voida huonoille jutuillemme mitään, eli ratkaisuksi ehdotan, että etsit ne hauskat jutut sitten jostain muualta. Googlettamalla esim.
- Pertta-täti
Lääh. Puuh.
Tulin juuri omalta kosmetologiltani ja nyt on pakko pysähtyä tähän matkan varrelle.
Nopeasti jotain hermoja rauhoittavaa. Hovimestari!
Voiko nolommin enää sattua... Olin siis tulossa kosmetogilta (lopputulos tyydyttävä, jos saan sanoa, siis ainoastaan tyydyttävä), kun kova tuulenpuuska kiepautti taivaan tuuliin hattuni (olkea, leveät lierit, punaista, keltaista ja liilaa nauhaa, somisteena orvokkeja ja kaksi asteria).
Hatusta ei niin väliä, sukulaispoika toi sen Strasbourgista ja vain kohteliaisuussyistä olen sitä joskus käyttänyt, mutta kun hatun mukana meni uusi peruukkini.
Hattu oli peruukissa hattuneuloilla kiinni ja kun tuuli puhalsi jotenkin omituisesti takaapäin, se nosti sellaisen pyörteen, että tempaisi peruukin päästäni hattuineen päivineen.
Minne siis voin valittaa? Ilmatieteen laitos ei ole varoittanut tänään tuulenpuuskista. Sinnekö valitan?
Entä kadonnut omaisuuteni? Minne siitä valitan? Mistä voin sitä etsiä?
En minä ole tottunut tällaisia asioita hoitamaan, sitä varten on olemassa palkattu palveluskunta.
Toinen samanlainen, kiitos.
PS. Joko ne pojat elpyivät sen verran, että ovat päässeet lähtemään? En ainakaan näe heitä missään.
Voi hyvä tavaton, mihin tämä maailma on menossa, tuollainen tuuli!
Ei ollut ennenvanhaan.
Vielä yksi, kiitos. Sitten täytyy joutua kuntosalille.- KristaTee
otan osaa. Että pitikin sattua.
Ilmatieteen laitos tuskin valituksia ottaa vastaan, mutta ainahan voi yrittää.
Muu omaisuus saattaa löytyä löytötavaratoimistosta, jos joku rehellinen henkilö on sen löytänyt. Puiden latvoihinkin kannattaa tiirailla, saattaa olla siellä.
Jos näen jonkun ohi kulkevan kuvatunlaisessa hatussa, lupaan repiä sen hänen päästään ja palauttaa Pertta-tädille.
- kadonnut..?
oletteko kirjoitelleet taas tuhmia..
kadonnut ole, kun eivät tule alkuunkaan perille.
_ _ _ _ _ _
Masentavaa sadetta - koko taivas on sen näköinen, ettei lakkaa lähiaikoina.
Huomenna on se Anka sitten siellä Kirjurinluodolla ja minä kun lupasin Olivialle kaunistä säätä - pienellä varauksella tosin.
Ans kattoo kuin käy...Tellastiina kirjoitti:
kadonnut ole, kun eivät tule alkuunkaan perille.
_ _ _ _ _ _
Masentavaa sadetta - koko taivas on sen näköinen, ettei lakkaa lähiaikoina.
Huomenna on se Anka sitten siellä Kirjurinluodolla ja minä kun lupasin Olivialle kaunistä säätä - pienellä varauksella tosin.
Ans kattoo kuin käy...Imatralta säätiedote:
aamusta iltpäivään hellettä ollut. Illansuussa alkoi kova tuuli. Sateesta ei tietoakaan.
Yksi ruhtinaallinen vapaa ollut.
Illalla päätin, että tänä aamuna nukun piiiiitkään, kun tuota vajetta taas ollut. Kuinka kävikään.... yöllä heräilin jatkuvasti ja silmät "killillään" jo 6.15, hitto että otti päähän, murrrrr.
No, sain ainakin aikaiseksi tänään vaikka mitä. Torilta kävin mansikat ostamassa. Viime viikolla olivat makeampia ja olisi silloin ne pitänyt pakastaa.
Puolen ltr vadelmat maksoivat 4 euroa.
Tulipunaisen ruusukimpun ostin itselleni, kun tällä viikolla vielä nimipäivät :O
Nimi A..N.. tulee jostain ihan muusta.A..N..N..A kirjoitti:
Imatralta säätiedote:
aamusta iltpäivään hellettä ollut. Illansuussa alkoi kova tuuli. Sateesta ei tietoakaan.
Yksi ruhtinaallinen vapaa ollut.
Illalla päätin, että tänä aamuna nukun piiiiitkään, kun tuota vajetta taas ollut. Kuinka kävikään.... yöllä heräilin jatkuvasti ja silmät "killillään" jo 6.15, hitto että otti päähän, murrrrr.
No, sain ainakin aikaiseksi tänään vaikka mitä. Torilta kävin mansikat ostamassa. Viime viikolla olivat makeampia ja olisi silloin ne pitänyt pakastaa.
Puolen ltr vadelmat maksoivat 4 euroa.
Tulipunaisen ruusukimpun ostin itselleni, kun tällä viikolla vielä nimipäivät :O
Nimi A..N.. tulee jostain ihan muusta.Niinhän se on, että Suomessa riittää aina monenlaista säätä.Saisinpa eilen pestyt mattoni sinne kuivumaan!
Paljon on vadelmilla hintaa, en ole täällä nähnyt missään vadelmia myynnissä ainakaan vielä. Voisi niitä metsästäkin löytää, mutta sitten niissä on niitä matoja, yäk.
Koska et sanonut tarkkaa päivää niin antaa kuulua nyt:
Paljon onnea vaan,
paljon onnea vaan!
paljon onnea A.N.N.A,
paljon onnea vaan!
Oli jo toinen onnittelulaulu tänään, onneksi ei kuulu ääni!
- ? ? ? ?
raivostuttaako ? ? ?
- folk
ollut kova tuuli tässä iltapäivällä,nyt on jo vähän tyyntynyt.
Tulee niin syksyn tuntua kun oikein myrskyää.
Olet Anna ihan oikeassa,mansikat ei ole enää niin makeita kun noin viikko taaksepäin,mistähän johtuu.
Varmaan se alkusato,kun ovat vielä kalliimpiakin niin vaikuttaa.
Ei se mitään, melkein litra tuli popsittua.
Pakkaseen en laita yhtään marjaa. - KristaTee
Ukkonen kävi taas, tuli illalla ja viipyi lähes koko yön. Joskus aamutunneilla päätti jatkaa matkaansa. Hyvä niin, koska nyt on aurinkoista. Ei vielä kovin lämmintä, 16 astetta, mutta se paranee.
Kahvit keitetty ja Pedro huollettu.
Viettäkää päivänne hyvillä mielin.- Fridanna
Täällä Päijät-Hämeessä oli myös komea ukonilma eilen illalla. Tummalla taivaalla salamoi saman aikaan, kun katselin Teemalta "Auringon uuvuttamia". Kauheista tapahtumista oli tehty kaunis elokuva!
Nyt kun flunssa alkaa hellittää, voisin lähteä vaikka katselemaan ihmisiä tuonne läheisen kaupungin torille. Iloista Saaran päivää! Fridanna kirjoitti:
Täällä Päijät-Hämeessä oli myös komea ukonilma eilen illalla. Tummalla taivaalla salamoi saman aikaan, kun katselin Teemalta "Auringon uuvuttamia". Kauheista tapahtumista oli tehty kaunis elokuva!
Nyt kun flunssa alkaa hellittää, voisin lähteä vaikka katselemaan ihmisiä tuonne läheisen kaupungin torille. Iloista Saaran päivää!aamupäivää ihmiset!
Kiitos laulusta Tellu, olisin kuullut sen mieluusti ihan oikeasti :O
Olen hurjan rohkea ja paljastan.....perjantaina.
Folk....marjoillakin on omat parhaat kautensa, kai siksi olivat makeimmillaan viime viikolla. Joskus vuosia sitten ostin kesän eka mansikat vasta näitä aikoja. Jos oikein muistan, niin ne kypsyivät silloin myöhemmin.
Yöksi töihin, joten iltapäivällä pötköttämään.
En juo mitään, vaan lähden ruoan laittoon, maistuu sitten uni paremmin iltaan asti.
Täältä toivotan mukavaa päivää ja halit jokaiselle :)- Wivi ek
A..N..N..A kirjoitti:
aamupäivää ihmiset!
Folk....marjoillakin on omat parhaat kautensa, kai siksi olivat makeimmillaan viime viikolla. Joskus vuosia sitten ostin kesän eka mansikat vasta näitä aikoja. Jos oikein muistan, niin ne kypsyivät silloin myöhemmin.
En juo mitään, vaan lähden ruoan laittoon, maistuu sitten uni paremmin iltaan asti.
Täältä toivotan mukavaa päivää ja halit jokaiselle :)Onnea Anna, oikein paljon onnea perjantain johdosta! Rohkea olet kun paljastit päivän, mutta onhan silloin monta nimeä, Maarit, Margareetta, Marketta jne.
Koleaa on täälläkin, mutta ei haittaa, nämä ovat hyviä työilmoja. Viikko vielä ja sitten lomalle, silloin saa jo paistella.
Mukavaa päivää jokaiselle. - Ellakaisa ek
A..N..N..A kirjoitti:
aamupäivää ihmiset!
Täältä toivotan mukavaa päivää ja halit jokaiselle :)Laitan tässä sitten nimipäivädrinkiksi San Francsco,vodkaa ja banaanilikööriä. appelsiinimehua ja grenadiinia. Toivottavasti maistuu!
Et kommentoinut edellistä juomaa, minkä Sinulle valmistin, taisi olla niin hyvää, ettei sanotuksi saa?
Todellakin joudun näin etukäteen laittamaan juoman, koska lähdemme huomenna toivakkaan kesäravintolan avajaisiin. Niin, tiedän, että kesä on jo pitkällä,mutta isoäitini oli kuullut, että siellä on avajaiset 1.6-15.8 ja siellä hän ei vielä ole käynyt. Ajamme sinne sitten huomenna. - KristaTee
A..N..N..A kirjoitti:
aamupäivää ihmiset!
Täältä toivotan mukavaa päivää ja halit jokaiselle :)liityn minäkin onnittelijoiden sankkaan joukkoon. O..N..N..E..A :)
- folk
KristaTee kirjoitti:
liityn minäkin onnittelijoiden sankkaan joukkoon. O..N..N..E..A :)
Minultakin onnitteluja!Taas tuulee tuivertaa!
Yritin kävästä tuolla catin puolella,mutta minä en siitä kyllä ymmärrä höläyksen pöläystä.
Enkä kyllä meinaa opetellakaan.
Ottaisinkohan tässä nyt sen minulle räätälöidyn drinkin airis-coffeen vai miten se nyt sitten kirjotellaan.
Sopii hyvin näin synkän illan juomaksi.
- Papukaija Pedro
Missäkaikkikaikki....Pedroyksin...Pedrollaikäväpedrollaikävä....Kristaellakaisaellakaisa .....tännetänne....Pedroyksin.... Oliviamarjapensas...eiankkaeiankkapedrolaulaa.....daiaanaaaaa
- Ellakaisa ek
Täti antaa sinulle rommia yksinäisyyteen ja istuskelee kanssasi tässä ikkunapöydässä hetken.Ulkona on niin kova tuuli, että sinulla menevät sulat aivan pörhölleen. Kippis Pedro!
- Tellastiina*
Siinä se sitten on taas päivä hurahtanut. Aamulla lähdin naapuripitäjän kuuluisalle torille, vähän oli koleaa ja tuulista, mutta väkeä siellä aina riittää.
Loppupäivä meni pikkupuuhastelussa ja sitten tuli lapsenlapset hiukan mummulle hoitoon, mikä olikin se päivän paras homma. Siinä tämän päivän saldo!
Taas sataa - aivan on syksyinen tunnelma - puita pesään vaan, että tarkenee. Onneksi ei mitään suuria luonnon oikkuja ole tänne yltänyt, kuten siellä Valkealassa! - KristaTee
Kylmä oli yö. Nytkin vain 13 astetta. Onneksi ei sada, puolipilvistä on.
Pitää kömpiä tänne aikaisin, myöhemmin ei enää pääse. Millähän ihmeen ilveellä muille palstoille pääsee? Miksi meitä kiusataan? Eilen illalla en viitsinyt edes yrittää tänne. Eikä täällä mitään tungosta näytä muodostuneen.
Pedrolle toin vähän särvintä. Hupunkin poistin. Yllättävän säyseällä tuulella oli.
Mukavaa päivänjatkoa kaikille.- folk
Tosi on ei meinaa iltaisin tänne päästä millään.
Minäkin laitoin viestin joskus puoli yhdeksän aikaan eilen illalla,aamulla vasta oli tänne ilmestynyt.
Vähän huono juttu,kun illalla olis kiva täällä piipahtaa turisemassa!
Täälläkin vain 13 astetta, puolipilvistä ja tuulee.
Tänään olen menossa ystävättäreni kanssa syömään,
nimittäin lounaalle.On tosi hyvä ruokapaikka ja lounas maksaa vain 6,90 ekua.
Hauskaa päivän jatkoa! folk kirjoitti:
Tosi on ei meinaa iltaisin tänne päästä millään.
Minäkin laitoin viestin joskus puoli yhdeksän aikaan eilen illalla,aamulla vasta oli tänne ilmestynyt.
Vähän huono juttu,kun illalla olis kiva täällä piipahtaa turisemassa!
Täälläkin vain 13 astetta, puolipilvistä ja tuulee.
Tänään olen menossa ystävättäreni kanssa syömään,
nimittäin lounaalle.On tosi hyvä ruokapaikka ja lounas maksaa vain 6,90 ekua.
Hauskaa päivän jatkoa!Mikä piristävä toteamus, mutta kun ulkona on sen näköistä, että ei sinne paljon huvita nokkaansa pistää. Joskus, kun vihdoin sitä sadetta saatiin, lupasin olla valittamatta, mutta kieltämättä tämä jo alkaa tympimään.
Minäkin olen joskus käynyt katsomassa siellä chatissa, mutta siitä ei tosiaan ymmärrä mitään, ne hymiöt siellä vain hyppii ja keskustelu on sitä mitä se on. Ei ole meikäläisen juttu. Joku tietysti sanoo, että ei täälläkään mitään syvällisiä pohdita, mutta voi ainakin kirjoittaa enemmän kuin lauseen kerralla.
Minä taidan hakea vanhoja vaatteita esille ja ruveta leikkaamaan mattonkuteita, mitään muutakaan sisähommia en oikein keksi, jos vaikka talvella vielä saisi kangaspuut pystytettyä.
Miksikähän nämä sivut nyt aina ja aina takkuaa?- KristaTee
Tellastiina kirjoitti:
Mikä piristävä toteamus, mutta kun ulkona on sen näköistä, että ei sinne paljon huvita nokkaansa pistää. Joskus, kun vihdoin sitä sadetta saatiin, lupasin olla valittamatta, mutta kieltämättä tämä jo alkaa tympimään.
Minäkin olen joskus käynyt katsomassa siellä chatissa, mutta siitä ei tosiaan ymmärrä mitään, ne hymiöt siellä vain hyppii ja keskustelu on sitä mitä se on. Ei ole meikäläisen juttu. Joku tietysti sanoo, että ei täälläkään mitään syvällisiä pohdita, mutta voi ainakin kirjoittaa enemmän kuin lauseen kerralla.
Minä taidan hakea vanhoja vaatteita esille ja ruveta leikkaamaan mattonkuteita, mitään muutakaan sisähommia en oikein keksi, jos vaikka talvella vielä saisi kangaspuut pystytettyä.
Miksikähän nämä sivut nyt aina ja aina takkuaa?chattia kurkkaamassa. Silkkaa siansaksaa. Meitä on moitettu sisäpiireistä ja kuppikunnista, mutta siellä niitä vasta on.
Täällä pilkistää nyt aurinko. Äkisti pitäisi viedä matot ulos, etteivät vallan kastu, jos sadetta tulee. Viitsisiköhän? Yleissilmäys kyllä kertoo, että täällä on suht´ siistiä. Eikä vieraitakaan pitäisi olla tulossa. Enpä taida. Roskat ja pölyt jäävät varmasti odottamaan.
Kaupassa on käytävä. Läskisoosia ajattelin laittaa. Eihän se mitään kesäruokaa ole, mutta hyvää kuitenkin. Ja varmalla epäterveellistä.
- OliviaKoo
Mikä hurmos vieläkin eilisen jälkeen. Ääni ei kulje paljosta huutamisesta mihinkään, käsivarret on ihan tunnottomat heiluttamisesta, kämmenet rakoilla taputtamisesta ja jalat turvoksissa pomppimisesta.
Saa arvata, oliko eilen ihana ilta. Vettä satoi seitsemään asti ja tuuli pyöritti kiharat pörröön, mutta sitten ilma selkeni ja loppuilta olikin pelkkää huumaa.
Kirjurinluoto taisi olla ihan täysi ja ainakin puolet porukasta oli yhtä villinä kuin minä.
Sisareni on Elvis-fani, mutta sai sellaisen herätyksen Ankan esityksesta, että itkua välillä väänsi.
Nyt jatkuu tämä lomamatka seuraavaan etappiin ja sieltä sitten kotiin.
Kyllä kylässä on kiva olla, varsinkin, kun näin hyvänä pidetään, mutta koti on sentään se kullan kallis.
Täällä paistoi aamulla aurinko ja oli tosi lämmin, nyt meni pilveen eli heti kun sain pakattua kirkkaat silmälasit ja otettua aurinkolasit esille.
Kaikeata uolimatta ja myös siksi oikein mukavaa päivää joka iikalle.
Toivottaa OliviaKoo sekaisin Ankasta. Ja sisko.
Ei siis Ankan sisko vaan minun.- OliviaKoo
kirjoitusvirheet, jotka huomasin vasta lähettämisen jälkeen.
J Anna pistepistepisteelle paljon nimipäiväonnea! Tänäänhän se on? raporttia sieltä, sen arvasikin, että ihan "ekstaasissa" sitä ollaan monta päivää.
Et se siis ollut sinä, jonka Pauli nosti lavalle etkä sekään, jota hän kätteli - kuten huomaat, kyllä täällä ollaan oltu hengessä mukana ja asioista jotain tiedetään.
Kiva kuitenkin, että aurinko edes tänään on näyttäytynyt.
Ps. Pedro lähettää terveisiä, ei nyt kehtaa itse niitä sanoa!
- KristaTee
nyt se sitten alkaa. Hidastelu. Joa siunattu päivä sama juttu. Kun illansuussa olisi aikaa istua terassilla, ei ovi enää aukea. Taas saa arvailla, meneekä viesti perille vai ei. Aamulla sitten jännittyneenä katsoa, mitä täältä löytyy.
On hyviäkin asioita. Olivian Porinreissu. Nappiin taisi mennä. Kovasti katsoin telkkarista, josko joku vilkuttaisi, mutta ei näkynyt. Vaan kukapa jostakin kamerasta välittäisi, kun on Paul Anka silmien edessä. Iloinen olen Olivian puolesta.- KristaTee
Tellastiina kirjoitti:
pukattua sinunkin viestisi näkyviin!!!
sait. Jopa itsekin näen sen. Lähetin ylläpidolle kohteliaan pyynnön, että josko saisivat korjattua vian.
ja kylänmiehet! Miten on päivä itse kullakin kulunut?
Minä olin aamulla ihan apaattisella mielellä, että taasko synkkää ja harmaata, mutta kirkastuihan se iltapäivää kohden. Taitaa mattotkin ruveta olemaan kuivia, mutta on niitä raahattu edestakaisin ulos ja katon alle.
Vieläkin olisi yksi satsi pestävänä, koskahan sekin päivä valkenee, että uskaltaisi mennä ilman sateen pelkoa.
Jaahas, baarimikko on tainnut jo lopullisesti häippästä, mutta ei tänne sen puoleen sisällekkään taida päästä, ainakin yksi viesti oli näkymättömissä.
On se kumma miksi meidän hermoja vallan koetellaan!
Jospa ottaisin kuuman rommitotin - en käsitä miksi on hiukan viluttavainen olo.
Arvakkaas leikkasinko tänään matonkudetta - en niin pätkääkään!- KristaTee
päivä on mennyt. Mitään en ole minäkään tehnyt. Niin no, ruokaa tehnyt tietysti. Niin, ja sitten paistoin vadelmamuffinsseja ja nyt on ähky.
Ottaisin seuraksesi limun, pienen. Iso lasillinen ei mahdu. - OliviaKoo
"Olen kotona taas, täällä Karjalan maas,
jossa viulut ja balalaikat soi..." Meniköhän se noin? No, meni tai ei, mitä väliä.
Olen siis palautunut reissusta ja kyllä kotona on mukavaa.
Vähän on flunssan tuntua, niin pahasti kastuin eilen Porissa, mutta mitä väliä silläkään. Oli niin ikimuistoinen ilta, että Paul Ankan live- esiintymiseen jälkeen oikeastaan mikään ei enää tunnu miltään. Tyhjää...Tuntuu jotenkin tyhjältä.
Ensin sitä odotti ja odotti ja sitten - siinä se oli ja mitä sitten?
Vieläköhän näen Ankan livenä muutoin kuin lähtemällä vaikkapa Las Vegasiin. Tuskin.
Ellakaisaaaa! Tee joku samettinen drinkki, joka antaa unen.
Eilen illalla uni tuli pelkästä väsymyksestä, pitkä päivä takana, seitsemän tuntia huutamista ja huitomista, sateessa värjöttelyä...odotusta...ja palkinto!
Nyt on jotenkin, kuten sanoin, tyhjä olo ja odottaminen loppu.
Marjapensas! Missä olit, etsin sinua. - pohpoika
taas tuo ovi ei meinannu aueta oleskaan, meinasin et pitääkö tehdä uusi oviaukko tuohon viereen.
Nyt kyl konjakkia ja äkkiä niin otti voimille koko homma kun saa vääntää tosissaan.
Muuten päivä oli aurinkoinen ja pohjois tuuli puhalsi et ei hiki tullut nurmikkoa leikatessakaan mutta saunassa kyllä sit tarkeni.
Kolme naista oli lounaalla ja pian keskustelu kohdistui heidän aviomiehiinsä.
- Tiedän, että mieheni pettää minua. Löysin sukkahousut hänen takkinsa taskusta ja ne eivät olleet minun, ensimmäinen naisista virkkoi.
- Tiedän, että minunkin mieheni pettää minua. Löysin kondomin hänen lompakostaan ja tökin sen neulalla täyteen reikiä, toinen naisista kertoi.
Kolmas nainen pyörtyi.
laitoinpa tuohon hieman kevennystä näin rankan päivän jälkeen ei kun toinen konjakki laitappa sitä meikovia on hieman pehmeemmän makusta ja kippis taas - folk
niin hiljainen ilta ollut.
Mutta eihän tänne uskalla kukaan tulla kun saa ovea rynkytellä tunti tolkulla.
Kohtahan tässä joudutaan taas Syrjäkadulle,kunhan Olivia rouva kotiutuu ja lepää matkan rasitukset pois niin eiköhän jaksaisi alkaa taas muutto touhuihin.
Ainakin nätisti yhdessä pyydetään.
Tuli kyllä tänään ahmittua siellä ruokapaikassa koko rahan edestä,niin eiköhän nyt unikin maita.
Hyvää yötä ja kauniita unia oman kullan kuvia!! - KristaTee
OliviaKoo kirjoitti:
jossa viulut ja balalaikat soi..." Meniköhän se noin? No, meni tai ei, mitä väliä.
Vähän on flunssan tuntua, niin pahasti kastuin eilen Porissa, mutta mitä väliä silläkään. Oli niin ikimuistoinen ilta, että Paul Ankan live- esiintymiseen jälkeen oikeastaan mikään ei enää tunnu miltään. Tyhjää...Tuntuu jotenkin tyhjältä.
Vieläköhän näen Ankan livenä muutoin kuin lähtemällä vaikkapa Las Vegasiin. Tuskin.
Eilen illalla uni tuli pelkästä väsymyksestä, pitkä päivä takana, seitsemän tuntia huutamista ja huitomista, sateessa värjöttelyä...odotusta...ja palkinto!
Marjapensas! Missä olit, etsin sinua.takaisin. Kaivattu on.
OliviaKoo kirjoitti:
Marjapensas! Missä olit, etsin sinua.minunkin puolestani - johan oli kiire kotiin!
Vai ette treffanneet Marjapensaan kanssa, olisi sieltä nyt luullut löytyvän!
Toivottavasti totut pian tähän arkeen ja tuleehan taas niitä formuloita!pohpoika kirjoitti:
taas tuo ovi ei meinannu aueta oleskaan, meinasin et pitääkö tehdä uusi oviaukko tuohon viereen.
Nyt kyl konjakkia ja äkkiä niin otti voimille koko homma kun saa vääntää tosissaan.
Muuten päivä oli aurinkoinen ja pohjois tuuli puhalsi et ei hiki tullut nurmikkoa leikatessakaan mutta saunassa kyllä sit tarkeni.
Kolme naista oli lounaalla ja pian keskustelu kohdistui heidän aviomiehiinsä.
- Tiedän, että mieheni pettää minua. Löysin sukkahousut hänen takkinsa taskusta ja ne eivät olleet minun, ensimmäinen naisista virkkoi.
- Tiedän, että minunkin mieheni pettää minua. Löysin kondomin hänen lompakostaan ja tökin sen neulalla täyteen reikiä, toinen naisista kertoi.
Kolmas nainen pyörtyi.
laitoinpa tuohon hieman kevennystä näin rankan päivän jälkeen ei kun toinen konjakki laitappa sitä meikovia on hieman pehmeemmän makusta ja kippis taaskäy vain sisukkaasti hakkaamassa ovea, aukeaahan se aamulla viimeistään.
Valitettava asia on tämä Ellakaisan katoaminen, toivottavasti sait konjamiinisi!
Toivotaan, että baarimikko löytyy, on ainakin vienyt Pedron mukanaan, kun ei mitään kuulu.- pohpoika
Tellastiina kirjoitti:
käy vain sisukkaasti hakkaamassa ovea, aukeaahan se aamulla viimeistään.
Valitettava asia on tämä Ellakaisan katoaminen, toivottavasti sait konjamiinisi!
Toivotaan, että baarimikko löytyy, on ainakin vienyt Pedron mukanaan, kun ei mitään kuulu.se myrkyn lykkäs jos tarjoilijakin on kadonnut eihän tästä mitään tule.
Meinasin tässä maalauksen lomassa oluet vaikka ottaa kun tuo aurinkokin niin kovin lämmittää.
No jospa se sieltä jostain löytyisi vaikka kunhan huhuilee tässä.
Maalipensseli kyllä taitaa kuivua tuossa odotellessa mut kyl se siitä. pohpoika kirjoitti:
se myrkyn lykkäs jos tarjoilijakin on kadonnut eihän tästä mitään tule.
Meinasin tässä maalauksen lomassa oluet vaikka ottaa kun tuo aurinkokin niin kovin lämmittää.
No jospa se sieltä jostain löytyisi vaikka kunhan huhuilee tässä.
Maalipensseli kyllä taitaa kuivua tuossa odotellessa mut kyl se siitä.sitten tulla tuuraamaan, kun ei sitä Ellakaisaa kuulu ei näy. En niitä hienoja drinkkejä osaa sekoitella, mutta kyllä tästä hanasta kaljaa tulee. Oleppa hyvä ja työn iloa!
(Etkö laittanut maalipensseliä johonkin nesteeseen siksi aikaa, kun tulit olusille?)
Nyt on Paul Anka tietystä syystä ollut päivän nimi ja kyllä tuli -59 vuosi mieleen, kun tv:stä näytettiin hänen ensimmäistä Suomem vierailuaan. Oli hän kyllä niin ihana, hiukan vain näkyi olevan muuttunut niistä ajoista.
Toinen mikä toi kyseisen vuoden mieleen oli, kun tv:stä tuli elokuva, jossa olivat Laila Kinnunen, Lasse Liemola ja nuorena auto-onnettomuudessa menehtynyt Tamara Lundin kihlattu Rami Sarmasto, aikansa idoleita hänkin.
Mutta Lasse, hän oli minun ensimmäinen suosikkini. Kirjoitin hänelle jopa ihailijakirjeen, tietysti arvokkaasti teititellen ja pyysin valokuvaa. Se tuli omakätisellä nimikrjoituksella, terveisin Lars-Erik, voi sitä onnea ja autuutta! Valokuva on vieläkin senaikaisen valokuva-albumin välissä.
Lähdin samana keväänä kesäksi pois kotoa ja tietysti otin Lassen kuvan mukaan vahakantisen lauluvihkon väliin.
Oli sitten toinenkin suosikkilaulaja, jolle kirjoitin ihailijakirjeen, hän oli Kai Lind ja sain myös valokuvan.
Ei silloin voinut mennä minkään heitä katsomaan, ei varmaan ollut edes lähellä sellaisia tanssipaikkoja, missä olisi esiintynyt jotain kuuluisia laulajia, radiosta vain kuunneltiin.
Minulla on vieläkin tallessa vino pino näitä vahakantisia lauluvihkoja Toivelauluvihkojen kanssa.
Entä muilla, oletteko kirjoitelleet laulun sanoja ja oliko teillä jotain määrättyjä suosikkeja? Idoli-sanaa ei silloin vielä tunnettu.- KristaTee
Toivelauluvihkoja oli iso pino. Samoin vahakantisia, joihin olin laulujen sanoja kirjoitellut. Oli myös Kai Lindin valokuva (oli se niin komea). Siis oli, kaikki varastettiin, kun kellarikopperoon murtauduttiin Helsingissä asuessani. Aarteeni vietiin. Milläs maalaistyttö voisi tietää, että kaupungissa tehdään sellaista.
Kyllä olin katkera. Toivottavasti tämä joku on hoivannut niitä yhtä hyvin kuin minä.
Kävin muuten kerran Kai Lindiä katsomassa paikallisella tanssilavalla. Siis nimenomaan katsomassa. Tanssimaan en suostunut, halusin vain tuijottaa suurta rakkauttani. Oli se niin suloista. KristaTee kirjoitti:
Toivelauluvihkoja oli iso pino. Samoin vahakantisia, joihin olin laulujen sanoja kirjoitellut. Oli myös Kai Lindin valokuva (oli se niin komea). Siis oli, kaikki varastettiin, kun kellarikopperoon murtauduttiin Helsingissä asuessani. Aarteeni vietiin. Milläs maalaistyttö voisi tietää, että kaupungissa tehdään sellaista.
Kyllä olin katkera. Toivottavasti tämä joku on hoivannut niitä yhtä hyvin kuin minä.
Kävin muuten kerran Kai Lindiä katsomassa paikallisella tanssilavalla. Siis nimenomaan katsomassa. Tanssimaan en suostunut, halusin vain tuijottaa suurta rakkauttani. Oli se niin suloista.Kaikkea sitä voi maalaistytölle suuressa, pahassa kaupungissa sattua!
Ainoa laulaja, jota olen ollut varta vasten katsomassa, oli Irwin, kun hän oli joku juhannus Punkalaitumen Särkässä esiintymässä. Hän oli silloin juuri uransa huipulla ja kiersi vesitasolla ties kuinka monta paikkaa sinä juhannuksena.
Nyt on tönöttää vain kotona, on juhannus tai mikä hyvänsä! Onko se vanhuutta, ei kai?
- Tellastiina*
ei näy, niin ei näy!!!
- KristaTee
Täällä aikainen tipu taas matoja nokkimassa. Jäisiä matoja sieltä varmaan löytyy. Ulkona on 9 astetta ja heräsin siihen että palelin. Hrrrr.
Näkyisi eiliset viestit taas yön aikana asettuneen omille paikoilleen.
Toin pussillisen vadelmamuffensseja, eilen paistettuja. Kahvit laitoin. Toivottavasti ei ehdi vanhan makuiseksi.
Hyvää ja toivottavasti hieman kesäisempää päivänjatkoa.Yö mennyt töissä hyvin.
Vasta kotiin tulin, kun päätimme työkamujen kanssa mennä aikaisen aamun torikahville. Mikäpä oli istuessa turisten, kun on kaunis aurinkoinen, lämmin ilma :O
Nautiskelen muffinsseja myöhemmin, jos vielä niitä jäänyt.
Palataan taas.
Pian unten maille....ZzzzZZzzzzzzzz....A..N..N..A kirjoitti:
Yö mennyt töissä hyvin.
Vasta kotiin tulin, kun päätimme työkamujen kanssa mennä aikaisen aamun torikahville. Mikäpä oli istuessa turisten, kun on kaunis aurinkoinen, lämmin ilma :O
Nautiskelen muffinsseja myöhemmin, jos vielä niitä jäänyt.
Palataan taas.
Pian unten maille....ZzzzZZzzzzzzzz....Tulevan päivän sää nimittäin.
Juonpa toisen kupin kahvia täällä ja maistan niitä Krissen muffinseja.
Tätä Suomi24:n toimintaa ei kestä vanha Erkkikään - illalla, kun ehkä olisi keskustelijoita, niin viestejä pantataan yö jossain - hävytöntä! Onkohan muissa ketjuissa niin, ainakin joihinkin tuli illalla viestejä.
Kauniita unia A.N.N.A:lle ja tulethan sitten muffinsseille, laitan jemmaan "tiskin alle" sinua varten.
Työt kutsuu, lauantai-ilta tulossa ja toivottavasti saadaan pidettyä ovet auki. Siksi olisi suotavaa, että tulisit työmaallesi. Älä vain mieti sitä taannoista viestiä - kyllä täällä niihin saa tottua!
Vai vaativatko äitisi ja isoäitisi jatkuvaa palvelua? Ota ne mukaasi, voi olla, että löytävät arvoistansa seuraa tai sitten ei.
Vähän on vaikea ennustaa asiakasmäärää, kun ei tiedä saako ylläpito ovia rasvatuksi. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta!- Ellakaisa
Vaihdoin vain pikaisesti työvaatteet päälle ja nyt on shakerit ojossa ja olen valmiina laskemaan olutta janoisille. Jos meille kova ruuhka tulee, pitäisikö ottaa palvelunumerot käyttöön? No ei sentään! Minä yritän huomioida huutelijat järjestyksessä. Mutta viheltää ei saa, eikä napsautella sormia. Mitäs Tellastiinalle laitettaisiin?
- Ellakaisa
siitä viestistä ollut moksiskaan,kyllähän maailmaan "ääntä" mahtuu,mukavahan se on erilaisia ihmisiä tapailla,olen jo töitteni puolesta siihen niin tottunut.
Mutta tosiaan siellä kesäkauden avajaisissa meni vuorokausi. Kenestäkään meistä ei ollut kuskiksi. Otettiin äidin kanssa paikallisesta motellista huone,isoäiti otti "vinkistä vaarin" ja hän kompuroi vasta puolen päivän aikaan seuraavana päivänä autolle.
Heidän kanssaan on siis aika mennyt. Mutta nyt olen taas tiskin takana vähän aikaa....heitin suvun helsinkiin linnanmäelle aamusella. Sinne jäivät karuselliin pyörimään. Lupasin hakea heidät maanantaina. - Ellakaisa
Ellakaisa kirjoitti:
siitä viestistä ollut moksiskaan,kyllähän maailmaan "ääntä" mahtuu,mukavahan se on erilaisia ihmisiä tapailla,olen jo töitteni puolesta siihen niin tottunut.
Mutta tosiaan siellä kesäkauden avajaisissa meni vuorokausi. Kenestäkään meistä ei ollut kuskiksi. Otettiin äidin kanssa paikallisesta motellista huone,isoäiti otti "vinkistä vaarin" ja hän kompuroi vasta puolen päivän aikaan seuraavana päivänä autolle.
Heidän kanssaan on siis aika mennyt. Mutta nyt olen taas tiskin takana vähän aikaa....heitin suvun helsinkiin linnanmäelle aamusella. Sinne jäivät karuselliin pyörimään. Lupasin hakea heidät maanantaina.kun palkkaa uutta hölökuntaa? Huoltomiestä suosittelisin palkattavaksi...ovissa on jotain vikaa, kun ei aukene välillä vasta kuin seuraavana päivänä. Kuitenkin meillä on lappu ovella 24/7.
Ja vaikka porukkaa on kuin pipoa, mutta kukaan ei jutustele, minä kerron viime päivistäni Teille...
Äitini toi minulle mankelin syntymäpäivälahjaksi(ensi kuussa juhlat vasta)
Joka päivä on minun pitänyt "testata" että se toimii. Ja tietysti aina uusiin lakanoihin. Ja kun kerran on mankeloitu, on pitänyt testata nukkuminen niissä...heidän sängyissään. En valita, suku on rakas ja mitä en heidän eteensä tekisi!
Nyt oli kyllä pakko saada asunto tyhjilleen pariksi päiväksi,koska isoäitini intoontui tanssimaan naapurin "piip" kanssa (ei nimiä)
ja jouduin tapetoimaan olohuoneen uudelleen. Älkää kysykö...
Toivottavasti olette kuitenkiin kurkun kostuketta saaneet. Tellastiinalle annoinkin hanojen avaimen... Ellakaisa kirjoitti:
Heidän kanssaan on siis aika mennyt. Mutta nyt olen taas tiskin takana vähän aikaa....heitin suvun helsinkiin linnanmäelle aamusella. Sinne jäivät karuselliin pyörimään. Lupasin hakea heidät maanantaina.että löytävät taas kaikki uudet ja vanhat asiakkaat tänne - terassillakin sopii oleskella, kun on aurinkoista ja lämmintä.
Jos vaikka saataisiin kansalle jotain huvia aikaiseksi, vai kuinka?
Kiitos, minä en nyt vielä ota mitään, tulen sitten saunan jälkeen vaikka siiderille!Ellakaisa kirjoitti:
kun palkkaa uutta hölökuntaa? Huoltomiestä suosittelisin palkattavaksi...ovissa on jotain vikaa, kun ei aukene välillä vasta kuin seuraavana päivänä. Kuitenkin meillä on lappu ovella 24/7.
Ja vaikka porukkaa on kuin pipoa, mutta kukaan ei jutustele, minä kerron viime päivistäni Teille...
Äitini toi minulle mankelin syntymäpäivälahjaksi(ensi kuussa juhlat vasta)
Joka päivä on minun pitänyt "testata" että se toimii. Ja tietysti aina uusiin lakanoihin. Ja kun kerran on mankeloitu, on pitänyt testata nukkuminen niissä...heidän sängyissään. En valita, suku on rakas ja mitä en heidän eteensä tekisi!
Nyt oli kyllä pakko saada asunto tyhjilleen pariksi päiväksi,koska isoäitini intoontui tanssimaan naapurin "piip" kanssa (ei nimiä)
ja jouduin tapetoimaan olohuoneen uudelleen. Älkää kysykö...
Toivottavasti olette kuitenkiin kurkun kostuketta saaneet. Tellastiinalle annoinkin hanojen avaimen...nyt, että se Olivia selviää siitä Ankan tapaamisesta, niin kyllä hän varmasti ottaa ohjat käsiinsä.
Ole sinä vain baarimikkona edelleen - en uskoisi Olivialla olevan mitään sitä vastaan!- OliviaKoo
Ellakaisa kirjoitti:
Heidän kanssaan on siis aika mennyt. Mutta nyt olen taas tiskin takana vähän aikaa....heitin suvun helsinkiin linnanmäelle aamusella. Sinne jäivät karuselliin pyörimään. Lupasin hakea heidät maanantaina.Nyt minusta alkoi tuntua kirjoitustesi perusteella, että tämä surullisenkuuluisa (!) Pertta-täti taitaakin olla sinun isoäitisi. Siinä meillä on sitten rautaneiti ja isoäitisi vaikuttaa ihan samanlaiselta.
En tiedä, onko äitisi saanut omalta äidiltään samanlaisia geenejä, jotka sitten puolestaan ovat sinulle periytyneet, mutta vauhdikkaalta esiäitisi vaikuttavat, ihan niinkuin sinäkin.
Tosin neiti Pertta on neiti, eli kaiken järjen mukaan hänellä ei pitäisi olla perikuntaa, mutta mistä näitä koskaan tietää...
Anna minulle nyt joku alkoholiton, ei kovin makea, sillä olen jazzeista vieläkin niin pyöryksissä, että keinotekoisia pyörryttäjiä en tarvitse.
Ja, anna vaan mankelin laulaa. Mitä enemmän käytät sitä, sitä nopeammin saat sen rikki eikä sitten tarvitse enää käyttää.
Vinkkinä voin kertoa, että kun mankeloit farkut, et tarvitse sen jälkeen enää mankeloida mitään. - Ellakaisa
OliviaKoo kirjoitti:
Nyt minusta alkoi tuntua kirjoitustesi perusteella, että tämä surullisenkuuluisa (!) Pertta-täti taitaakin olla sinun isoäitisi. Siinä meillä on sitten rautaneiti ja isoäitisi vaikuttaa ihan samanlaiselta.
En tiedä, onko äitisi saanut omalta äidiltään samanlaisia geenejä, jotka sitten puolestaan ovat sinulle periytyneet, mutta vauhdikkaalta esiäitisi vaikuttavat, ihan niinkuin sinäkin.
Tosin neiti Pertta on neiti, eli kaiken järjen mukaan hänellä ei pitäisi olla perikuntaa, mutta mistä näitä koskaan tietää...
Anna minulle nyt joku alkoholiton, ei kovin makea, sillä olen jazzeista vieläkin niin pyöryksissä, että keinotekoisia pyörryttäjiä en tarvitse.
Ja, anna vaan mankelin laulaa. Mitä enemmän käytät sitä, sitä nopeammin saat sen rikki eikä sitten tarvitse enää käyttää.
Vinkkinä voin kertoa, että kun mankeloit farkut, et tarvitse sen jälkeen enää mankeloida mitään.kuka on kenenkin kanssa sukua. Meidän sukupuuta on useasti yritetty tutkia. En ymmärrä mihin ovat sitten kadonneet nämä "asiantuntijat" joille olen asian antanut tutkittavaksi. Yhdellä ainakin on osoitteena niuvanniemi, mutta ei hän vastaa soittopyyntöihin. Toisilla on nykyään salaiset numerot ja osoitteet.
Isoäitini on myös neiti.Olemme ainakin 5:ssä polvessa olleet neitejä,vaikka naitu onkin. Puhun nyt siis suvun naisista pääasiassa. Pari neitiä meillä on myös urospuolisissa, mutta se on asia erikseen...
Sinä tunnut olevan drinkin tarpeessa ja ajattelinkin jotain tunnelmaan sopivaa:
7`TH HEAVEN
2CL Malibu
1CL Bols Blue Curacao
Kerma
Sprite
ravistelen sen Sinulle ja kaadan kauniiseen cocktail lasiin. Hörpippä siitä ja muistele Ankan poikaa...
- KristaTee
jääkapista limu minulle? Kylmänä.
Suuren suuressa kaupungissa kävin ja nyt ovat hermot riekaleina. Saa taas mennä vuosia, ennenkuin uudelleen sinne menen.
Hieman olen huolissani Pedrosta. Onko karannut? Nääntynyt kenties nälkään? Höperöitynyt häkissään? Kun oikein muistelen, en kuullut hänen horinaansa aamulla, en edes muistanut koko tipua. Hyi minua!
Kaunis on ilta, aurinko paistaa ja lämpöä on kiitettävästi. Ajattelin hetken terassilla viipyä (mikäli ovi aukeaa).- Ellakaisa
Kerrot vain mikä väri, niin minä kaadan lasiin ja kaupanpäälle jäitä vielä!
Pedro voi hyvin,vein sen meille rauhoittumaan. Eläinaktivistit yrittivät vapauttaa sen/hänet.
Pedro taisteli urhoollisesti!
Tulee sieltä, kunhan on ottanut parit rauhoittavat cubalibret... - KristaTee
Ellakaisa kirjoitti:
Kerrot vain mikä väri, niin minä kaadan lasiin ja kaupanpäälle jäitä vielä!
Pedro voi hyvin,vein sen meille rauhoittumaan. Eläinaktivistit yrittivät vapauttaa sen/hänet.
Pedro taisteli urhoollisesti!
Tulee sieltä, kunhan on ottanut parit rauhoittavat cubalibret...kiitos.
Voi kuinka ihanaa, että Pedro on kunnossa. Toivottavasti saamme sen pian takaisin. Miten nämä eläinaktivistit luulevat, että tuollainen hölmö sulkakasa pärjäisi vapaudessa. Ei Cuba Librejä, ei keksejä, ei mitään nameja. - Ellakaisa
KristaTee kirjoitti:
kiitos.
Voi kuinka ihanaa, että Pedro on kunnossa. Toivottavasti saamme sen pian takaisin. Miten nämä eläinaktivistit luulevat, että tuollainen hölmö sulkakasa pärjäisi vapaudessa. Ei Cuba Librejä, ei keksejä, ei mitään nameja.Tähän se Pedrokin vastalauseensa perusti. Laajempi sanavarasto Pedrolla oli kuin "vapauttajillaan"
En ole sellaista äläkkää vähään aikaan kuullut!
Pian se toipuu. Mutta niistä irronneista sulista ei ehkä uskalla koristeita hattuihin tehdä... Josko jollain olisi pikaliimaa? - KristaTee
Ellakaisa kirjoitti:
Tähän se Pedrokin vastalauseensa perusti. Laajempi sanavarasto Pedrolla oli kuin "vapauttajillaan"
En ole sellaista äläkkää vähään aikaan kuullut!
Pian se toipuu. Mutta niistä irronneista sulista ei ehkä uskalla koristeita hattuihin tehdä... Josko jollain olisi pikaliimaa?On, on. Sitähän tarvitaan aina. Kaksi tuubia olisi antaa. Vähän se haisee, mutta ei Pedrokaan aina niin suloiselta tuoksu. Laitan tulemaan ... huiiii ... matkalla on.
- Ellakaisa
KristaTee kirjoitti:
On, on. Sitähän tarvitaan aina. Kaksi tuubia olisi antaa. Vähän se haisee, mutta ei Pedrokaan aina niin suloiselta tuoksu. Laitan tulemaan ... huiiii ... matkalla on.
että kun se kaikkeen tarttuu ja pitää...miksei se tartu siihen putkiloon? Tulee kuitenkin niin nätisti sieltä ulos.
- KristaTee
Ellakaisa kirjoitti:
että kun se kaikkeen tarttuu ja pitää...miksei se tartu siihen putkiloon? Tulee kuitenkin niin nätisti sieltä ulos.
ja jos jätät putkilon (vahingossa) auki vähäksi aikaa ja sitten puristelet sitä, tulee kaikki hyvin kiltisti ulos takakautta.
Niin, viimeistään nyt on jo aika kiittää teitä kaikkia virtuaalisia ystäviäni onnitteluista ja anteeksi kun näin myöhään meni ennenkuin ennätin kunnolla tänne.
Työasiat sotkee niin paljon välillä, etten juurikaan jaksa innostua kirjoittamaan, vaikka mielenkiinoolla luenkin juttujanne.
KUMARRUS JA KAUNIS KIITOS ;O
Ellakaisa.....tekemäsi drinksut olivat *valloittavan* makuisia, taidat olla tosiaankin omalla alalllasi? :)
Olivia, tervetuloa takaisin maanpinnalle sieltä pilvistä. Kiva, että sait lippurahoille vastinetta, ehkä enemmänkin ;P
Nyt maistuisi kahvi ja muffari. Telluu minnes piilotit sen.....että tämän päivän nimistä olisit johdatellut nikkisi, olenko väärässä?
Kai löysit sen muffinsin sieltä tiskin alta?
päärynäsiideri, kiitos. Siinä minun saunajuomani.
Luulin jo, että siitä Pedrosta päästiin, mutta mitä vielä. Ei ihme vaikka jotkut viherpiiperot sen meinasivat viedä, kun se päiväkaudet täällä yksinään joutui rääkkymään. tai mitä eläinaktivisteja olivat...Toivottavasti on oppinut pitämään nokkansa kiinni.
Että oikein suuren suuressa kaupungissa Krisse on ollut shoppailemassa. Olitko ihan pääkaupungissa? Ne on kyllä rankkoja reissuja - hyvin vastaavat kunnon työpäivää.
Huomenna on sitten sabatti - saat levätä!
Kaunista ja lämmintäkin lupasivat.- Ellakaisa
sabatti nääs.
Minä olisin laittanut saunasiiderin jo valmiiksi, mutta en ollut varma mitä makua piti olla.
Säälisit nyt vähän Pedroa, ei sillä helppoa ole ollut,kanalaumassa,ainoana kukkona. Huomion kipeä se vaan on, ressukka.
Minä olen kerran joutunut käymään pääkaupungissa(olin alaikäinen,eli vietävissä)ja eilen.
enkä ikuna mene sinne enää! Paitsi maanantaina,kun haen isoäidin ja äidin karusellista.
On se kamala kokemus! Ei karuselli, vaan se kaupunki. - KristaTee
Ei shoppailemasta tullut mitään. Liikaa ihmisiä joka puolella. Eikä siellä sitäpaitsi ole mitään sellaista, mitä ei täältäkin saisi. Ihan riepuna olen reissun jälkeen.
Ottaisin vielä yhden limun. Kiitos?
Voi, etkö pidä Pedrosta? Sehän on kuin raikas tuulahdus jostakin ... En oikein tiedä, missä niitä kasvaa. Kaukana kuitenkin. - KristaTee
KristaTee kirjoitti:
Ei shoppailemasta tullut mitään. Liikaa ihmisiä joka puolella. Eikä siellä sitäpaitsi ole mitään sellaista, mitä ei täältäkin saisi. Ihan riepuna olen reissun jälkeen.
Voi, etkö pidä Pedrosta? Sehän on kuin raikas tuulahdus jostakin ... En oikein tiedä, missä niitä kasvaa. Kaukana kuitenkin.olla väsynyt, kun kirjoitusvihreitäkin tulee.
- Ellakaisa
KristaTee kirjoitti:
Voi, etkö pidä Pedrosta? Sehän on kuin raikas tuulahdus jostakin ... En oikein tiedä, missä niitä kasvaa. Kaukana kuitenkin.kunhan on keltaista?
Puoli litraa jaffaa, jäillä!
Mitä olette mieltä, pyydetäänkö Olivia muuttohommiin? Vai annetaanko palautua rauhassa?
Olen aina tykännyt olla täällä nurkan takana, mutta ei se näin hankalaa ole ennen ollutkaan. Joka ilta alkaa sama viivyttely ja lopulta ei tapahdu mitään!
Parantaisiko se muutto asiaa? Mitä tehdään?- Ellakaisa
ja vaikkei kysyttäisikään...meidän kyllä kannattaisi muuttaa. Toiset pakkaavat edelle ja meidän bisiness kärsii!
Oliviakoo hoitaa varmaan muuttoauton ja vuokraa paremmalta paikalta liikehuoneiston?
Varmaan ovikin sitten aukenee tiuhempaan ja helpommin :) - KristaTee
Ellakaisa kirjoitti:
ja vaikkei kysyttäisikään...meidän kyllä kannattaisi muuttaa. Toiset pakkaavat edelle ja meidän bisiness kärsii!
Oliviakoo hoitaa varmaan muuttoauton ja vuokraa paremmalta paikalta liikehuoneiston?
Varmaan ovikin sitten aukenee tiuhempaan ja helpommin :)Muutetaan vain. Varmaan löytyy vapaita paikkoja. Ja sellaisia, joiden ovet aukeavat. Kunhan Olivia nyt ensin toipuu matkastaan ja Ankasta.
- Ellakaisa
KristaTee kirjoitti:
Muutetaan vain. Varmaan löytyy vapaita paikkoja. Ja sellaisia, joiden ovet aukeavat. Kunhan Olivia nyt ensin toipuu matkastaan ja Ankasta.
drinkin aiemmin. Olisikohan pitänyt kuitenkin uskoa häntä ja laittaa se alkoholiton, niinkuin pyysi.
Ehkä se oli liian tuhti,kaiken kokeman päälle. KristaTee kirjoitti:
Muutetaan vain. Varmaan löytyy vapaita paikkoja. Ja sellaisia, joiden ovet aukeavat. Kunhan Olivia nyt ensin toipuu matkastaan ja Ankasta.
etusivulla työmatkasi pituudesta ja kauhistuin. On siinä tullut työpäivälle mittaa ja tietäen sinun kotityösi siihen päälle. Huh-huh! Kaikki kunnia sinulle!
- Ellakaisa
KristaTee kirjoitti:
tehokas!
Ei vielä Ankasta toipunut ja nyt jo muuttoauto tuli ja purki tiskit ja vei pullot mennessään!
Nähdään siis pääkadulla : )
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup222020- 1361966
Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene81182Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR3831157- 621076
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen991057- 61930
- 66921
Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi45896- 2821