Suurinpiirtein näin:
"Konga,konga,konga
nyt on tanssi uus.
Tulkaa kaikki mukaan
nyt on tilaisuus.
Kädet pannaan ristiin näin
jalkaterät sisäänpäin
konga jatkuu samana
hanhenmarssina"
Olisiko 50-luvun tansseja.Tuli vaan sanat ja sävelkin yhtäkkiä mieleen.
muistaako
6
904
Vastaukset
- Ullaleena¤
Minun mielikuvani on että naapurin tytön kanssa opeteltiin salaa kongaa aitassa. Olimme silloin niin nuoria että sen on täytynyt tapahtua 1940 jotakin. 1950 luvulla tyttö ei enää asunut samalla paikkakunnalla.
- oikeassa.Kyllä
se sittenkin oli jo 40-luvulla.Menin kouluun 1945 ja ei sitä kyllä kouluaikoihin lauleltu enää.
- Kirveli
oikeassa.Kyllä kirjoitti:
se sittenkin oli jo 40-luvulla.Menin kouluun 1945 ja ei sitä kyllä kouluaikoihin lauleltu enää.
Muistaako kukaan one steppiä ?
Minä olen tanssinutkin joskus, mutta en juuri muista kuin nimen. Kirveli kirjoitti:
Muistaako kukaan one steppiä ?
Minä olen tanssinutkin joskus, mutta en juuri muista kuin nimen.Muistelen, että siinä oli kohta, jossa
joku heilutti kyyneräkeppii
ja huuteli: -Soitahan oonesteppii...- yli 70 vee
Venlastiina kirjoitti:
Muistelen, että siinä oli kohta, jossa
joku heilutti kyyneräkeppii
ja huuteli: -Soitahan oonesteppii...Kun Vihtori takkinsa naulaan nakkaa
silloin pirttihin väkeä jo pakkaa.
Vaarikin tanssitti naapurin akkaa,
vaikkei peli vielä soinutkaan.
Piialta hommat menivät myttyyn,
innoissaan tallasi taikinapyttyyn.
Vaarilla silmään into jo syttyi.
Huuteli "Pannaanpa tanssiksi vaan!"
jne.
Se on hyvä sottiisi. Kunpa miehetkin olisivat taidon opetelleet. Hyviä viejiä on harvassa.
Oonesteppihän on pelkkää kulkua musiikin tahdissa ilman sivuaskeleitä, hyppyjä tai muita kommervenkkejä. Siinäkin kyllä taitoa tarvitaan, kun hyvä humppa soi.
- vääristää
sanat muistissa, kun vuodet kuluvat. Niitä tuli muokattua tahallaankin hurjassa nuoruudessa. Tällaisena muistan yhden värssyn:
Konga konga konga,
tanssi täs' on uus',
jossa myöskin laulaa
on hyvä tilaisuus.
Ensin jalat ristiin näin,
takapuolta pyllistäin.
Konga, konga, konga...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas nuoren kuolema
Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭1998000Elikkäs persuissa ovat pahimmat häiriköijät
Koska sieltä tuli kaikkein kovin ulahdus. Persujen peesissä seuraa kokoomus js hajuraon päässä röhkii kepulaiset. Olipa1003794"Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"
Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin1323674Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä
Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma892971Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni1482587Ahdistelu ongelmaa vain vasemmistossa - ei oikeiston edustajissa
Mutta demarit ovat tunnetusti sivistymättömiä, ja vähemmän fiksuja.472496Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.42318- 1422104
- 681564
Miksi suorittamisesta tulee
Miksi suorittamisesta tulee hyvä fiilis? Mitä sillä paikataan? Jollekinhan se voi olla jopa terapeuttista, mutta itse a651429