"Eettinen metsästäjä"

Sellainen

Mietin vain, että onko muita kaltaisiani eräjormia, jotka eivät osta kaupasta ollenkaan lihaa, vaan kaikki pöytään katettu liha joko metsästetään, tai kalastetaan? Sellaiset ovat kyllä pahimpia hurskastelijoita, jotka vastustavat metsästystä, mutta syövät silti teollista lihaa ilman omantunnon tuskia. On oikeampi tapa sotkea itse kädet vereen, kuin että antaa toisten tehdä sen puolestasi ja itse suljet siltä silmäsi.

9

696

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maajuntti

Ovat metsästyksen vastustajat.

• Myöntää, että vähenpi se sinun eines maapalloa kuluttaa, kun monen ns."luonnonsuojelijan tai metsästyksen vastustajan" syömä ruoka. Uskon vielä, että pyytämäsi liha on pyydetty kantoja vaarantamatta, elikkä vuotuisesta tuotosta. Pääasia lienee, että syödään kaikki mitä saaliiksi saadaan syötävää riistaa, näin minäkin menettelen, vaikka toisinaan joudunkin turvautumaan kaupan liha-,kalatiskille. Tuo viimeinen lause on hyvin muotoiltu ja osuva.

• Sellainen

En missään nimessä vaaranna kantoja. Metsästän vain pienriistaa, viime vuonna en ollut edes sorsanaloituksessa mukana, siinä on jo sellaista teurastamisen meininkiä. Enkä kyllä suhtaudu kevyesti niihin räkänokkiin (nuori kyllä olen itsekin), jotka räiskivät lintuja alas ja jos laji ei satu miellyttämään, niin lintu jätetään mätimään veteen. Tällaista tapahtuu oikeasti tosi paljon, monelle nuorelle kun itse metsästettävä ravinto on toissijaista.

• Sellainen kirjoitti:

En missään nimessä vaaranna kantoja. Metsästän vain pienriistaa, viime vuonna en ollut edes sorsanaloituksessa mukana, siinä on jo sellaista teurastamisen meininkiä. Enkä kyllä suhtaudu kevyesti niihin räkänokkiin (nuori kyllä olen itsekin), jotka räiskivät lintuja alas ja jos laji ei satu miellyttämään, niin lintu jätetään mätimään veteen. Tällaista tapahtuu oikeasti tosi paljon, monelle nuorelle kun itse metsästettävä ravinto on toissijaista.

Näyttää olevan sinulla hommat hallussa, voi kun olisikin kaikilla muillakin, enkä meinaa pelkästään nuorisoa. Meitä on monenlaista tallaajaa Syksyisin riistaa etsimässä, sinä kuulut niihin vastuunsa tunteviin. Toivotaan riistarikasta Syksyä ja herkullisia metsästysretkiä. Pareen Pyy pivossa ku kymmenen oksalla. Hienosti kirjoittelet, siitä myös tunnustus.

• v a h i n k o
        Sellainen kirjoitti:

Vastuullisesta vastuuttomaan on matkaa pelottavan vähän-jos edes sitäkään. Tulee helposti tupla vahinko kun mennään sorsastuksesta suoraan mäkkäriin syömään.

• ehdottomasti

Se mikä tapetaan, se syödään. Myös kalastus. Asiaa esitit. Hyvä.

• Mephisto

Minäkään en syö tehdasmaisesti tuotettua lihaa. Metsästyskurssille menen ensikuussa ja alan pyydystämään omaa ruokaa, niin ainakin tiedän, että se eläin on elänyt vapaana ja miten se on lopetettu.

• Eettinen erämies

Puolikylää.On muuten jahtivietti kohillaan....

• Jorma v2.0

Lihan ostaminen on jäänyt itseltäni mm. ruokavaliosyistä viime vuosien aikana melko minimiin, ja käytännössä olenkin ollut jonkin aikaa oman talouteni osalta miltei kasvissyöjä - syön kuitenkin aina mitä kyläpaikoissa tarjotaan.

Nyt kun olen laajentamassa eräharrastustani pienimuotoiseen lintumetsästykseen, olen ajatellut samaa linjaa kuin sinäkin eli että jättäisin satunnaiset broileriostoksenikin kokonaan pois ja söisin lintua omassa pöydässäni vain silloin kun sitä itse satun saamaan.

Eli samaa henkeä löytyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      156
      6384
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      74
      5286
    3. Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?

Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost
      Maailman menoa
      14
      3705
    4. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      121
      3320
    5. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      126
      2540
    6. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      71
      2296
    7. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      1
      2068
    8. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      27
      1628
    9. Sinä et halunnut sitoutua

Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne
      Ikävä
      19
      1496
    10. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      82
      1235
    Aihe