Paikkakunnalle on Prismaa laajennettu, tietenkin liha-, kalatiski on perimmäisenä. Edempänä vielä maito,-leipä- ja virvoitusjuoma hyllyt.
On siinä mummoilla samoilemista kun parhaissakin suunnistuskisoissa. Takaisin tulo vaate-, kenkäosaston kautta kassoille, ei tietenkään huonojalkaisille mummoille ensimmäsitäkään penkkiä. Heräte ostoja kaiketi tällä järjestelmällä on tarkoitus saada aikaan.
Papat istuvat Hampurilaispaikan ulkopuolella parkissa odottamassa mummoja. Siinä sitten katselevat ja pohtivat pitkänhuiskeiden naapurin tyttöjen säihkysääriä, mikä vaikutus on korkeakantaisilla 10cm koroilla pohjelihaksiin.
Vihdoin mummot tulevat ostoskärryjen kanssa ja päästään viinikaupan kautta kotimatkalle. Päivä on mummoillessa ja pappaparkissa mennyt pulkkaan. Soma on päästä Fordilla kotiin porauttamaan kaffeet ja sitten köllähtää papan viereen lepäämään. Täysi työpäivä ikääntyneille.
Mietityttää ovatko suurmyymälät tarkoitettu nuorille perheille ainoastaan, mummot ja papat menkööt Sivaan taikka Valintataloihin.
Mummoilua ja pappa parkki
14
1320
Vastaukset
- Kalle-Aaretti
Siwoja, Saleja , Valintataloja tai kyläkauppoja. Ne ovat monin paikoin ainoita kauppoja, joista mummot ja papat saattavat eväänsä ostaa, jos ei ole Peugeottia, millä sadat kilometrit Prismoihin rynkyttää.
Eiköhän ne hyper- ja supermarketit ole tehtykin sitä varten, että pyydykseen käytäisiin. Huonojalkaiset eivät niissä pärjäile. Kamelikuormittainhan sieltä näyttävät ostoksiaan jotkut tekevän.Lähi kaupassa minäkin ostoja teen. Ei viitsi mennä Prismoihin ja muihin marketteihin maitolitraansa ostamaan. Tuntuu marketteihin mennessä sieltä pitää ostaa paljon tuotteita.
Kassalla tulee viimeinen nolo olo kun maksaa 20€ setelillä ostoja, edessä menee naapuri maan pariskunta, miehellä peukalohangallinen riihikuivia ekuja, siinä sitten levittelee 500€ seteliä. Ei ihme jos noloksi ja köyhäksi itsensä tuntee. Lähikauppa on turvallinen ostospaikka.reetta5 kirjoitti:
Lähi kaupassa minäkin ostoja teen. Ei viitsi mennä Prismoihin ja muihin marketteihin maitolitraansa ostamaan. Tuntuu marketteihin mennessä sieltä pitää ostaa paljon tuotteita.
Kassalla tulee viimeinen nolo olo kun maksaa 20€ setelillä ostoja, edessä menee naapuri maan pariskunta, miehellä peukalohangallinen riihikuivia ekuja, siinä sitten levittelee 500€ seteliä. Ei ihme jos noloksi ja köyhäksi itsensä tuntee. Lähikauppa on turvallinen ostospaikka.ei ole sitä lähikauppaakaan lähellä.
On mentävä bussilla tai taksilla,eikä kaikilla ole niitä taksilippuja.
Hintoihin se tulee niissä marketeissakin käynti.- yli 70 vee
reetta5 kirjoitti:
Lähi kaupassa minäkin ostoja teen. Ei viitsi mennä Prismoihin ja muihin marketteihin maitolitraansa ostamaan. Tuntuu marketteihin mennessä sieltä pitää ostaa paljon tuotteita.
Kassalla tulee viimeinen nolo olo kun maksaa 20€ setelillä ostoja, edessä menee naapuri maan pariskunta, miehellä peukalohangallinen riihikuivia ekuja, siinä sitten levittelee 500€ seteliä. Ei ihme jos noloksi ja köyhäksi itsensä tuntee. Lähikauppa on turvallinen ostospaikka.Ei minusta ole noloa 20 € seteli. Ennemminkin se viisisatanen. Jonossa takana saattaa olla joku eläkeläinen, jonka koko eläke on tuo summa.
En käsitä, miksi sellaista rahaa joku kassalla tuulettelisi.
Itse olen nähnyt isoja seteleitä vain lehtikuvina.
Viiskymppiäkin on aika raha!
Jos ostan isomman oston, maksan suoraan kortilla.
Käteisen kuljettelu on jo vanhanaikaista toimintaa. muori67 kirjoitti:
ei ole sitä lähikauppaakaan lähellä.
On mentävä bussilla tai taksilla,eikä kaikilla ole niitä taksilippuja.
Hintoihin se tulee niissä marketeissakin käynti.On tosiaankin pinta-alaltaan suuria kuntia, joissa lähin kauppa saattaa olla 36 kilometrin päässä. Linja-autoyhteydet ovat lähes olemattomat. Jos ei ole omaa autoa, on taksi ainoa kulkuneuvo.
Kyllä siinä tulee mummon markettimatkalle hintaa!Ei kannata ihan suolaa, hiivaa ja tulitikkuja käväistä ostamassa.
- ja säästöä
Kyllä tuo huonojalkaiselle tietysti on raskasta, koska kävellä saa hypermarketissa todella pitkään.
Mieheni eläessä vein hänet markettiin juuri siitä syystä. Hänen oli määrä kävellä päivittäin ja dementoituneena hän usein kieltäytyi. Marketin peliautomaatin luokse matkaa tuli edestakaisin vähintään kilometri jos mentiin oikeasta ovesta sisään, eikä hän edes huomannut miten pitkään käveli.
Itse kyllä asioin vielä kerran viikossa sellaisessa marketissa, ihan taloudellisesta syystä, ostan koko viikon tarpeet. Pidän kirjaa menoista ja olen laskenut, että homma kannattaa. Juu, on se Peugeotkin millä markettiin pääsee.Mikä idea on laittaa joka paikkaan peliautomaatteja. Vain harvoissa marketeissa niitä ei ole. Jopa pikku kioskeilla niitä näkee. Ketkä ovatkaan siellä pelaamassa, no suuri joukko eläkeväkeä. Joistakin on tullut suorastaan peliriippuvaisia ja se ei ole hyväksi. Vuosia taaksepäin oli myös Bingo-halleja miltei joka paikkakunnalla, nyt taitaa Bingo harrastus olla vähentynyt.
Tietysti kritisoin, koska en ymmärrä hölkäsen pölkäystä koko automaateista ja ei ole haluja opetellakaan.
JOtakin pitäisi Raha-automaattiyhdistyksen tehdä, rahoittaa vaikka vierotuskursseja peli riippuvaisille. Parempi on pappaparkki jossa voi parantaa maailmaa tai sitten joku baari jossa juodaan kupposet kahvia ja jutellaan niitä näitä. Olen huomannut näitä pappojen suosimia kahvipaikkoja olevan paikkakunnalla jossa asun.
Mutta asioilla on myös kääntöpuoli, jossakin eläkeläisetkin aikaansa viettävät, ei sekään ole hyväksi jäädä neljän seinän sisälle yksinään.
Mitä muuta ajankulua voisi olla kun isoissa marketeissa kiertely ja nuo vihonviimeiset rahapelit?- mieltymyksiä
reetta5 kirjoitti:
Mikä idea on laittaa joka paikkaan peliautomaatteja. Vain harvoissa marketeissa niitä ei ole. Jopa pikku kioskeilla niitä näkee. Ketkä ovatkaan siellä pelaamassa, no suuri joukko eläkeväkeä. Joistakin on tullut suorastaan peliriippuvaisia ja se ei ole hyväksi. Vuosia taaksepäin oli myös Bingo-halleja miltei joka paikkakunnalla, nyt taitaa Bingo harrastus olla vähentynyt.
Tietysti kritisoin, koska en ymmärrä hölkäsen pölkäystä koko automaateista ja ei ole haluja opetellakaan.
JOtakin pitäisi Raha-automaattiyhdistyksen tehdä, rahoittaa vaikka vierotuskursseja peli riippuvaisille. Parempi on pappaparkki jossa voi parantaa maailmaa tai sitten joku baari jossa juodaan kupposet kahvia ja jutellaan niitä näitä. Olen huomannut näitä pappojen suosimia kahvipaikkoja olevan paikkakunnalla jossa asun.
Mutta asioilla on myös kääntöpuoli, jossakin eläkeläisetkin aikaansa viettävät, ei sekään ole hyväksi jäädä neljän seinän sisälle yksinään.
Mitä muuta ajankulua voisi olla kun isoissa marketeissa kiertely ja nuo vihonviimeiset rahapelit?Jossain vaiheessa elämä voi käydä sellaiseksi, että mikään ei enää ilahduta. Dementia esim. on sairaus mikä vie ilot elämästä. Rahapelit on yksinkertaista puuhaa ja tuottaa sen ilon välittömästi tai sitten ei. Vähän niin kuin alkoholi.
Itse en niitä pelaa evvk , mutta miehelleni se oli pieni ilo. En minä sitä paheksunut. Kinasteltiin kyllä siitä millä kolikoilla pelata, koska hänen mielestä euro ja markka olivat sama asia. Pelibudjettikin oli sovittu asia mitä siihen viikossa sai mennä.
Onhan eläkeläisten rientoja joka lähtöön, ainakin suurimmilla paikkakunnilla. Niihin pitää vaan lähteä. Sekin on oma prosessinsa jos kunto on huono, vaatteiden vaihto, matka mahdollinen bussiaikataulujen yhteensovittaminen ja ehkä vielä kävelymatka sinne tapahtumapaikalle. Kaikkia ei kulttuuri, uskonto ja laulaminen edes kiinnosta. Eiköhän se siitä johdu, että eläkeläiset löytyvät sieltä peliautomaatin vierestä. reetta5 kirjoitti:
Mikä idea on laittaa joka paikkaan peliautomaatteja. Vain harvoissa marketeissa niitä ei ole. Jopa pikku kioskeilla niitä näkee. Ketkä ovatkaan siellä pelaamassa, no suuri joukko eläkeväkeä. Joistakin on tullut suorastaan peliriippuvaisia ja se ei ole hyväksi. Vuosia taaksepäin oli myös Bingo-halleja miltei joka paikkakunnalla, nyt taitaa Bingo harrastus olla vähentynyt.
Mitä muuta ajankulua voisi olla kun isoissa marketeissa kiertely ja nuo vihonviimeiset rahapelit?Kyllähän jotkut kerääntyvät vaikkapa kahvilaan "parantamaan maailmaa".
Kahvi kuitenkin maksaa vaikkapa 2€ eikä sillä suurta joukkoa síedetä tuntikausia.
Pelihallit ovat helvettejä, joissa menetetään kaikki: Rahat, omaisuus ja terveys
Mitä pelaminen maksaa?
Oletaan, että 50 pelaajaa kuluttaa isossa pelihallissa 20€/päivä, yhteensä 1000€. Vuodessa
n. 250 000€. Rahalla ostettaisiin 5kpl 50 000 euron yksiötä.
300€/kk, netto, saataisiin vuokrattuna kuukaudessa kokoon 1500€ ja vuodessa 18 000€.
Tällaisesta pelaajaporukasta kehekytisi helposti kokoon melkoisia kiinteistösijoittajia.- noihin,
Ruuneperi kirjoitti:
Kyllähän jotkut kerääntyvät vaikkapa kahvilaan "parantamaan maailmaa".
Kahvi kuitenkin maksaa vaikkapa 2€ eikä sillä suurta joukkoa síedetä tuntikausia.
Pelihallit ovat helvettejä, joissa menetetään kaikki: Rahat, omaisuus ja terveys
Mitä pelaminen maksaa?
Oletaan, että 50 pelaajaa kuluttaa isossa pelihallissa 20€/päivä, yhteensä 1000€. Vuodessa
n. 250 000€. Rahalla ostettaisiin 5kpl 50 000 euron yksiötä.
300€/kk, netto, saataisiin vuokrattuna kuukaudessa kokoon 1500€ ja vuodessa 18 000€.
Tällaisesta pelaajaporukasta kehekytisi helposti kokoon melkoisia kiinteistösijoittajia.joita näkee peliautomaattien äärellä.
- suopursu33
noihin, kirjoitti:
joita näkee peliautomaattien äärellä.
Puuttuisin minäkin näihin kauppamatkoihin, olen itse muuttanut viisi vuotta sitten tähän senioritaloon
sen vuoksi että tässä on kaikki lähellä on kaksi ruokakauppaa, leipomo, apteekki terveyskeskus, apteekki posti ja kaikki mitä tämmöinen eläkeläinen tarvitsee
joka päiväisessä elämässään,
on myös peliautomaatit, molemmissa kaupoissa ja R kioskissa ja aina kun olen näissä paikoissa
käynyt on jopa jonoa, olen katsonut että kolikot jotka he saavat kassalla takaisin
menee Moolokin kitaan, en tiedä tuleeko sieltä jotain, minä en osaa pelata enkä siinä ihmisten näkyvissä kehtaa opetellakaan, mutta sen olen nähnyt että samat ihmiset siellä useinkin on,
vielä siitä muuttamisestani muutin niin kauan kun pystyn itse määräämään minne muuta ja olen tosi tyytyväinen. Hyvää päivän jatkoa kaikille . - katicat
suopursu33 kirjoitti:
Puuttuisin minäkin näihin kauppamatkoihin, olen itse muuttanut viisi vuotta sitten tähän senioritaloon
sen vuoksi että tässä on kaikki lähellä on kaksi ruokakauppaa, leipomo, apteekki terveyskeskus, apteekki posti ja kaikki mitä tämmöinen eläkeläinen tarvitsee
joka päiväisessä elämässään,
on myös peliautomaatit, molemmissa kaupoissa ja R kioskissa ja aina kun olen näissä paikoissa
käynyt on jopa jonoa, olen katsonut että kolikot jotka he saavat kassalla takaisin
menee Moolokin kitaan, en tiedä tuleeko sieltä jotain, minä en osaa pelata enkä siinä ihmisten näkyvissä kehtaa opetellakaan, mutta sen olen nähnyt että samat ihmiset siellä useinkin on,
vielä siitä muuttamisestani muutin niin kauan kun pystyn itse määräämään minne muuta ja olen tosi tyytyväinen. Hyvää päivän jatkoa kaikille .Minulla on tuossa nurkan takana lähikauppa, mutta harvemmin siinä tulee käytyä. Mieluimmin menen Citymarkettiin, vaikka se onkin kauempana. Tulee samalla mentyä ikäänkuin ihmisten ilmoille.
Sen yhteydessä on useita muitakin liikkeitä, pankki, lounas/kahvila, apteekki ym. Tavalliset asiat saa toimitettua samassa pisteessä. Saahan siellä aikansa kulumaan. Voipa siellä tuttaviinkin törmätä ja saa vaihtaa samalla kuulumiset.
Kesällä matka käy somasti sykkelillä ja talvella palvelulinjan autolla. Siinä matkustavat ovat tutustuneet toisiinsa, joten juttuseuraakin aina löytyy. Niin, siellä kaupassa on myös kahvipaikka josta ei helpolla ohi pääse. Tullut melkein tavaksi siinä kahvitella.
Surkuttelen minäkin mielessäni, kun katselen heitä pelivuoroaan jonottavia eläkeläisiä. Vaikka kone kolikoita syytäisikin, niin pelaajalle ne eivät näytä jäävän vaan sinne molokin kitaan ne kaikki uppoavat. Ikävä on tuo peliriippuvuus. - kurssi
mieltymyksiä kirjoitti:
Jossain vaiheessa elämä voi käydä sellaiseksi, että mikään ei enää ilahduta. Dementia esim. on sairaus mikä vie ilot elämästä. Rahapelit on yksinkertaista puuhaa ja tuottaa sen ilon välittömästi tai sitten ei. Vähän niin kuin alkoholi.
Itse en niitä pelaa evvk , mutta miehelleni se oli pieni ilo. En minä sitä paheksunut. Kinasteltiin kyllä siitä millä kolikoilla pelata, koska hänen mielestä euro ja markka olivat sama asia. Pelibudjettikin oli sovittu asia mitä siihen viikossa sai mennä.
Onhan eläkeläisten rientoja joka lähtöön, ainakin suurimmilla paikkakunnilla. Niihin pitää vaan lähteä. Sekin on oma prosessinsa jos kunto on huono, vaatteiden vaihto, matka mahdollinen bussiaikataulujen yhteensovittaminen ja ehkä vielä kävelymatka sinne tapahtumapaikalle. Kaikkia ei kulttuuri, uskonto ja laulaminen edes kiinnosta. Eiköhän se siitä johdu, että eläkeläiset löytyvät sieltä peliautomaatin vierestä.Sopisi tälle joutavalle ukollekkin. Oppisi edes realisiesti arvioimaan hintoja, Kas muuten kun ei ole taas kertaalleen poistanut alapuolella olevia viestejä.
- Fanni
Melkein kokonaan olemme lopettaneet mammuttikaupassa käynnit. Auto seisoo, reput korvaavat sen. Tulee pakkoliikuntaa melkein päivittäin.
Oivallinen vaihtoehto on mökkimatkalla pikkukylän Sale. Siellä elintarvikevalikoima on melkoinen ja laadukas. Joudumme nopeasti taipaleelle mennen tullen.
Nuorten perheiden saavuttua mummolaan pääluku pöydässä lisääntyy,joten lähdemme silloin Sitikalla hankintoja tekemään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.826000Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3215434Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie494732Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3133675Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.12237Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1362142Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1011254- 7943
- 157856
- 55727