Rahan siirto ulkomaille???

asdfghkjk

Eli pitäis siirtää rahaa Bank of American tilille. Se jolle lähetän rahaa ilmoitti, että "Let your bank mark the transfer form "ALL CHARGES OURS" in English". Nii mitä toi ALL CHARGES OURS tarkoittaa suomeksi?

12

3306

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotenki että

      vastaanottaja maksaa kaikki kulut...

      • käytännössä......

        se on suomeksi että "maksan vain oman pankkini kulut".


      • Jos maksun lähettäjä kirjoittaa "ALL CHARGES OURS" niin se tietysti tarkoittaa, että maksun lähettäjä haluaa maksaa kaikki kulut eli myös vastaanottajan pankin kulut. Pankki veloittaa silloin varmuuden vuoksi melko suuren summan kulujen varalle, eikä sitä tietääkseni palauteta maksun lähettäjälle, vaikka vastaanottajan pankki perisi todellisuudessa vähemmän tai ei mitään.


    • Tallaaja taalainmaalta

      Rahaa siirrettäessä joko vastaanottaja tai lähettäjä maksaa pankin kulut.

      Vastaanottaja ilmeisesti haluaa Sinun maksavan kaikki pankin kulut. Ne voivat siirrettävään summaan nähden olla varsin isot jopa EU:n sisällä.

      Asiasta on itselläni tuore kokemus Saksasta. Ostin sieltä auton osan ja siirsin rahat Nordean tililtä Saksaan. Kulut olivat enemmän kuin osan hinta, vaikka saksalainen antoikin kaikki tarvittavat koodit.

      • Jokin meni pieleen

        > asiasta on itselläni tuore kokemus Saksasta. Ostin sieltä auton osan ja siirsin rahat Nordean tililtä Saksaan. Kulut olivat enemmän kuin osan hinta, vaikka saksalainen antoikin kaikki tarvittavat koodit.

        Tässä on jotain mennyt perusteellisella tavalla pieleen, muuten tämä ei ole mitenkään mahdollista. Jos sinulla todellakin oli vastaanottajan tilin IBAN-numero ja pankin BIC-koodi, ja siirsit rahat euromaksuna, olisi siirron pitänyt olla (lähes) ilmainen, eli maksaa saman verran kuin vastaava siirto kotimaassa (eli pankkitilistä riippuen joko euron pari tai ei mitään).

        Olen itse siirtänyt jatkuvasti rahaa Sampopankin tilini ja belgialaisessa pankissa olevan tilini välillä, kumpaakin suuntaan, ja jokainen siirto on ollut täysin ilmainen.

        Joko saamasi koodit ovat olleet väärin, olet antanut ne pankille väärin, tai et ole kertonut heille oikein millaisen maksun haluat tehdä.


      • Hämmästytti minuakin
        Jokin meni pieleen kirjoitti:

        > asiasta on itselläni tuore kokemus Saksasta. Ostin sieltä auton osan ja siirsin rahat Nordean tililtä Saksaan. Kulut olivat enemmän kuin osan hinta, vaikka saksalainen antoikin kaikki tarvittavat koodit.

        Tässä on jotain mennyt perusteellisella tavalla pieleen, muuten tämä ei ole mitenkään mahdollista. Jos sinulla todellakin oli vastaanottajan tilin IBAN-numero ja pankin BIC-koodi, ja siirsit rahat euromaksuna, olisi siirron pitänyt olla (lähes) ilmainen, eli maksaa saman verran kuin vastaava siirto kotimaassa (eli pankkitilistä riippuen joko euron pari tai ei mitään).

        Olen itse siirtänyt jatkuvasti rahaa Sampopankin tilini ja belgialaisessa pankissa olevan tilini välillä, kumpaakin suuntaan, ja jokainen siirto on ollut täysin ilmainen.

        Joko saamasi koodit ovat olleet väärin, olet antanut ne pankille väärin, tai et ole kertonut heille oikein millaisen maksun haluat tehdä.

        Näin siinä vain kävi. Annoin kaikki koodit oikein. Olen Nordean kanta-asiakas ja aika hyvää huolta pitävät. Maksuni olen maksanut aina ajallaan, mutta tuo rahansiirto jopa Saksaan näytti olevan kallista.

        En tiedä onko Sampo-pankilla paremmat systeemit. Epäilen, ettei ole.


      • oikeasti
        Hämmästytti minuakin kirjoitti:

        Näin siinä vain kävi. Annoin kaikki koodit oikein. Olen Nordean kanta-asiakas ja aika hyvää huolta pitävät. Maksuni olen maksanut aina ajallaan, mutta tuo rahansiirto jopa Saksaan näytti olevan kallista.

        En tiedä onko Sampo-pankilla paremmat systeemit. Epäilen, ettei ole.

        tapahtunut jokin virhe. EU:n sisäiset maksut ovat todellakin aivan samoja kuin laittaisit rahaa suomalaiselle tilille, kunhan koodit ovat kunnossa. Selvitä asia pankkisi kanssa!


      • Jokin meni pieleen
        Hämmästytti minuakin kirjoitti:

        Näin siinä vain kävi. Annoin kaikki koodit oikein. Olen Nordean kanta-asiakas ja aika hyvää huolta pitävät. Maksuni olen maksanut aina ajallaan, mutta tuo rahansiirto jopa Saksaan näytti olevan kallista.

        En tiedä onko Sampo-pankilla paremmat systeemit. Epäilen, ettei ole.

        Jos kaikki koodit ovat olleet täysin oikein, niin sitten virhe on tapahtunut maksumuodon valinnan yhteydessä, eli on käytetty jotain muuta kuin ns. euromaksua. Teitkö siirron itse nettipankissa vai pankin tiskillä? Varsinkin jos teit jälkimmäisen, kannattaa asiaa tosiaan tiedustella pankista.

        > En tiedä onko Sampo-pankilla paremmat systeemit. Epäilen, ettei ole.

        Kyllä Sampopankilla ja itse asiassa ihan jokaisella muulla pankilla Suomessa on systeemi, jossa tietyt ehdot täyttävä siirto suomalaiselta pankkitililtä toisessa EU-maassa olevalle pankkitilille on maksuton (tai siis maksaa saman verran kuin vastaava siirto Suomessa, eli useimmiten ei mitään). Sataprosenttisen varmasti myös Nordean tililtä on mahdollista tehdä tuollaisia siirtoja.


      • Hämmästytti minuakin kirjoitti:

        Näin siinä vain kävi. Annoin kaikki koodit oikein. Olen Nordean kanta-asiakas ja aika hyvää huolta pitävät. Maksuni olen maksanut aina ajallaan, mutta tuo rahansiirto jopa Saksaan näytti olevan kallista.

        En tiedä onko Sampo-pankilla paremmat systeemit. Epäilen, ettei ole.

        Oman kokemukseni mukaan asia oli ainakin viime talvena näin:

        Sampopankin verkkopankissa valitaan ensin maksutapa, esim. EU-maksu. Sen jälkeen systeemi vaatii EU-maksun edellyttämät tiedot. Pankin kuluja ei peritty, koska en maksa sellaisia maksukohtaisesti kotimaisistakaan maksuista. Mielestäni hyvä systeemi.

        Nordean verkkopankissa pitää ensin syöttää maksun tiedot. Sen jälkeen systeemi päättelee, täyttääkö maksu EU-maksun kriteerit vai ei. Jos pankin koodi ja tilinumero on syötetty oikein, kriittiseksi kysymykseksi jää se, kuka maksaa vastaanottajapankin kulut. Kun valitsin, että lähettäjä maksaa, laskelmaan ilmestyi pankin kuluja muistaakseni yli 27 euroa. Kun valitsin, että vastaanottaja maksaa, pankin kulut putosivat nollaan.

        EU-maksusopimukseen liittyneet maat ovat sitoutuneet siihen, että EU-maksun vastaanottaja ei joudu maksamaan enempää pankin kuluja kuin jos maksu olisi lähetetty samasta maasta. Näin ollen, ainakin Itävallan tapauksessa, maksun vastaanottajakaan ei joutunut maksamaan mitään, kun olin merkinnyt, että vastaanottaja maksaa omat pankkikulunsa.


      • Tallaaja taalainmaalta
        Timontti kirjoitti:

        Oman kokemukseni mukaan asia oli ainakin viime talvena näin:

        Sampopankin verkkopankissa valitaan ensin maksutapa, esim. EU-maksu. Sen jälkeen systeemi vaatii EU-maksun edellyttämät tiedot. Pankin kuluja ei peritty, koska en maksa sellaisia maksukohtaisesti kotimaisistakaan maksuista. Mielestäni hyvä systeemi.

        Nordean verkkopankissa pitää ensin syöttää maksun tiedot. Sen jälkeen systeemi päättelee, täyttääkö maksu EU-maksun kriteerit vai ei. Jos pankin koodi ja tilinumero on syötetty oikein, kriittiseksi kysymykseksi jää se, kuka maksaa vastaanottajapankin kulut. Kun valitsin, että lähettäjä maksaa, laskelmaan ilmestyi pankin kuluja muistaakseni yli 27 euroa. Kun valitsin, että vastaanottaja maksaa, pankin kulut putosivat nollaan.

        EU-maksusopimukseen liittyneet maat ovat sitoutuneet siihen, että EU-maksun vastaanottaja ei joudu maksamaan enempää pankin kuluja kuin jos maksu olisi lähetetty samasta maasta. Näin ollen, ainakin Itävallan tapauksessa, maksun vastaanottajakaan ei joutunut maksamaan mitään, kun olin merkinnyt, että vastaanottaja maksaa omat pankkikulunsa.

        Merkitsin, että maksan kaikki kulut. Auton osa maksoi noin 25 euroa. Saksalainen sanoi lähetyskulujen olevan 16 euroa. Kun sain Nordean tiliotteen, oli pankki velottanut minulta muistaakseni yli 70 euroa.

        En halunnut merkitä, että vastaanottaja maksaa kulut. Siinä tapauksessa tuskin saksalainen olisi osaa lähettänyt. Nyt sain sen postin toimittamana kotiovelle.


      • Tallaaja taalainmaalta kirjoitti:

        Merkitsin, että maksan kaikki kulut. Auton osa maksoi noin 25 euroa. Saksalainen sanoi lähetyskulujen olevan 16 euroa. Kun sain Nordean tiliotteen, oli pankki velottanut minulta muistaakseni yli 70 euroa.

        En halunnut merkitä, että vastaanottaja maksaa kulut. Siinä tapauksessa tuskin saksalainen olisi osaa lähettänyt. Nyt sain sen postin toimittamana kotiovelle.

        Pankkikuluttoman EU-maksun edellytyksenä on, että kumpikin osapuoli maksaa omat pankkikulunsa, jolloin maksun välitykseen ei liity erillistä pankkikulujen selvitystä.

        Jos olisit merkinnyt, että vastaanottaja maksaa omat kulunsa, luultavasti saksalainen pankki ei olisi häneltä kuitenkaan mitään kuluja perinyt eli hän ei olisi huomannut koko asiaa vaan olisi lähettänyt tuotteen sinulle ihan samalla tavalla kotiovelle kuin nytkin sen sait. Siis se pankin sinulta perimä "ylimääräinen" ei tullut mitenkään myyjän hyväksi vaan pankki piti sen itsellään.

        Ihan täyttä varmuutta asiasta ei voi kuitenkaan saada muuten kuin kokeilemalla. Niin minä tein tilatessani Itävallasta. Ensimmäisellä kerralla otin riskin ja kysyin myyjältä erikseen sähköpostitse, tuliko maksu varmasti täysimääräisenä perille. Tulihan se. Myöhemmissä ostoksissa samasta paikasta olen maksanut suoraan kuluttomana EU-maksuna sekä Nordeasta että Sammosta eikä vastaanottaja ole yhtään kertaa joutunut maksamaan mitään pankkikuluja.


    • rahaa

      USAlaiselle tilille? Siihen pätee hiukan eri säännöt kuin Eurosiirroissa. Ensinnäkin siellä ei tunneta IBANia. Toiseksi jenkkipankit saattavat veloittaa ulkomaan siirroista huomattavia summia joten ei ihme jos rahojen saaja haluaa lähettäjän maksavan kaikki kulut. Ja kolmanneksi suomalaispankki veloittaa myös enemmän jenkkisiirrosta kuin eurosiirrosta. Itseltäni Nordea veloitti viime vuonna pikasiirrosta 34 euroa Bank of American Kalifornialaiselle tilille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      471
      10486
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      59
      2576
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      60
      2042
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1769
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      90
      1472
    6. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      161
      1405
    7. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      122
      1399
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      23
      1330
    9. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      376
      1328
    10. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      112
      1225
    Aihe