Ongelmana on se, että suuressa lukumateriaalissa,joka olen kopsannut exceliin on tuhaterottimena oikein konkreettinen välilyönti. Ei siis muotoile solu "tyhjä". Nyt excel ei ymmärrä lukuja ollenkaan luvuiksi, joten laskuhommelit on mahdottomia. Aineisto on aika laaja, joten jokaisen välilyönnin pois ottaminen manuaalisesti olisi aivan hullu idea. Onko jotain asetusta jossakin millä sen välilyönnin saa pois? Excelissä tai windowsissa?
Tuhaterottimena välilyönti
7
5372
Vastaukset
- omissa
solumuotoiluissa ole mahdollista ottaa pois tuhateroittimen käyttö yhdellä ruksin poistolla.
Onnistuisko helposti jos valitset koko taulukkoalueen napsauttamalla rivi- ja saraketunnusten "origokohtaa" eli vasenta ylänurkkaa jossa ei ole rivi- tai saraketunnusta ja sen jälkeen muotoile solu ja tuhateroitin pois. - luvut on ekselissä
lukuina niin tuhateroittimen käyttö ei liene este laskennalle!
- alkup.
Ei se excelin oma tuhaterotin olekaan päällä. Vaal luku on lyöty esim. 234 111,06 eli siinä on lyöty välilyöntiä näppäimistöstä. Eihän se oma tuhaterotin olisikaan ongelma laskemiselle, mutta koita lyödä soluun yksi väli kaksi kolme neljä ja alle toinen sama, niin laskeminen ei onnistu.
- koko remppa
alkup. kirjoitti:
Ei se excelin oma tuhaterotin olekaan päällä. Vaal luku on lyöty esim. 234 111,06 eli siinä on lyöty välilyöntiä näppäimistöstä. Eihän se oma tuhaterotin olisikaan ongelma laskemiselle, mutta koita lyödä soluun yksi väli kaksi kolme neljä ja alle toinen sama, niin laskeminen ei onnistu.
sitten muotoiltu tekstiksi eli yritä muuntaa luvuiksi. Jos kirjoittaessa lukua itse lyö välilyönnin, mulla ainakin pysyy lukuna.
- kokeillut näin
muuta alueen solumuotoilu numeroksi, kirjoita tyhjään soluun 1, copy, maalaa haluamasi alue,paste special ja multiply
- Excel sucks
Kokeile korvaa-toimintoa. kopioi välilyönti yhdestä luvusta ja liita korvaa-toiminnon korvattava kohtaan. Korvaajan kohtaan painat deleteä. Ja sitten vain painat korvaa.
Niin ja siis valitse se alue, jossa haluat korvauksen suorittaa. - Anonyymi
Korvaa -toiminnolla onnistuu, mutta kannattaa ottaa huomioon, että liitetyssä materiaalissa tuhaterotin ei välttämättä ole _välilyönti_ vaan jokin muu. Auttaa, kun
1) kopioi (valitse "välilyönti" jostakin solusta ja ctrl+c) liitetystä matetriaalista tuhaterottimen kopioi-liitä -toiminnolla
2) avaa korvaa-toiminnon (ctrl+h) ja etsittäväksi kopioi sen, mitä äsken kopioitiin (ctrl+v). Korvaavaksi tekstiksi tyhjä.
3) nauti kesästä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212217- 671076
- 107970
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r70913Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p54895- 43883
Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55858Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na30848KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.9838Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(46779