Tuhaterottimena välilyönti

Tuhaterotin

Ongelmana on se, että suuressa lukumateriaalissa,joka olen kopsannut exceliin on tuhaterottimena oikein konkreettinen välilyönti. Ei siis muotoile solu "tyhjä". Nyt excel ei ymmärrä lukuja ollenkaan luvuiksi, joten laskuhommelit on mahdottomia. Aineisto on aika laaja, joten jokaisen välilyönnin pois ottaminen manuaalisesti olisi aivan hullu idea. Onko jotain asetusta jossakin millä sen välilyönnin saa pois? Excelissä tai windowsissa?

7

6034

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omissa

solumuotoiluissa ole mahdollista ottaa pois tuhateroittimen käyttö yhdellä ruksin poistolla.

Onnistuisko helposti jos valitset koko taulukkoalueen napsauttamalla rivi- ja saraketunnusten "origokohtaa" eli vasenta ylänurkkaa jossa ei ole rivi- tai saraketunnusta ja sen jälkeen muotoile solu ja tuhateroitin pois.

• luvut on ekselissä

lukuina niin tuhateroittimen käyttö ei liene este laskennalle!

• alkup.

Ei se excelin oma tuhaterotin olekaan päällä. Vaal luku on lyöty esim. 234 111,06 eli siinä on lyöty välilyöntiä näppäimistöstä. Eihän se oma tuhaterotin olisikaan ongelma laskemiselle, mutta koita lyödä soluun yksi väli kaksi kolme neljä ja alle toinen sama, niin laskeminen ei onnistu.

• koko remppa
        alkup. kirjoitti:

Ei se excelin oma tuhaterotin olekaan päällä. Vaal luku on lyöty esim. 234 111,06 eli siinä on lyöty välilyöntiä näppäimistöstä. Eihän se oma tuhaterotin olisikaan ongelma laskemiselle, mutta koita lyödä soluun yksi väli kaksi kolme neljä ja alle toinen sama, niin laskeminen ei onnistu.

sitten muotoiltu tekstiksi eli yritä muuntaa luvuiksi. Jos kirjoittaessa lukua itse lyö välilyönnin, mulla ainakin pysyy lukuna.

• kokeillut näin

muuta alueen solumuotoilu numeroksi, kirjoita tyhjään soluun 1, copy, maalaa haluamasi alue,paste special ja multiply

• Excel sucks

Kokeile korvaa-toimintoa. kopioi välilyönti yhdestä luvusta ja liita korvaa-toiminnon korvattava kohtaan. Korvaajan kohtaan painat deleteä. Ja sitten vain painat korvaa.
      Niin ja siis valitse se alue, jossa haluat korvauksen suorittaa.

• Anonyymi

Korvaa -toiminnolla onnistuu, mutta kannattaa ottaa huomioon, että liitetyssä materiaalissa tuhaterotin ei välttämättä ole _välilyönti_ vaan jokin muu. Auttaa, kun
      1) kopioi (valitse "välilyönti" jostakin solusta ja ctrl+c) liitetystä matetriaalista tuhaterottimen kopioi-liitä -toiminnolla
      2) avaa korvaa-toiminnon (ctrl+h) ja etsittäväksi kopioi sen, mitä äsken kopioitiin (ctrl+v). Korvaavaksi tekstiksi tyhjä.
      3) nauti kesästä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      52
      2127
    2. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      62
      2042
    3. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      13
      1561
    4. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      62
      1372
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      50
      1339
    6. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      855
    7. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      90
      727
    8. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      717
    9. Sotekeskus

Aloite on hyvä, kiitokset siitä. Mutta jos olette yhtään seuranneet hyvinvointialueen kokouksia niin sehän on jo nuijit
      Ähtäri
      33
      688
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      40
      653
    Aihe