Tuhaterottimena välilyönti

Tuhaterotin

Ongelmana on se, että suuressa lukumateriaalissa,joka olen kopsannut exceliin on tuhaterottimena oikein konkreettinen välilyönti. Ei siis muotoile solu "tyhjä". Nyt excel ei ymmärrä lukuja ollenkaan luvuiksi, joten laskuhommelit on mahdottomia. Aineisto on aika laaja, joten jokaisen välilyönnin pois ottaminen manuaalisesti olisi aivan hullu idea. Onko jotain asetusta jossakin millä sen välilyönnin saa pois? Excelissä tai windowsissa?

7

5688

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omissa

solumuotoiluissa ole mahdollista ottaa pois tuhateroittimen käyttö yhdellä ruksin poistolla.

Onnistuisko helposti jos valitset koko taulukkoalueen napsauttamalla rivi- ja saraketunnusten "origokohtaa" eli vasenta ylänurkkaa jossa ei ole rivi- tai saraketunnusta ja sen jälkeen muotoile solu ja tuhateroitin pois.

• luvut on ekselissä

lukuina niin tuhateroittimen käyttö ei liene este laskennalle!

• alkup.

Ei se excelin oma tuhaterotin olekaan päällä. Vaal luku on lyöty esim. 234 111,06 eli siinä on lyöty välilyöntiä näppäimistöstä. Eihän se oma tuhaterotin olisikaan ongelma laskemiselle, mutta koita lyödä soluun yksi väli kaksi kolme neljä ja alle toinen sama, niin laskeminen ei onnistu.

• koko remppa
        alkup. kirjoitti:

Ei se excelin oma tuhaterotin olekaan päällä. Vaal luku on lyöty esim. 234 111,06 eli siinä on lyöty välilyöntiä näppäimistöstä. Eihän se oma tuhaterotin olisikaan ongelma laskemiselle, mutta koita lyödä soluun yksi väli kaksi kolme neljä ja alle toinen sama, niin laskeminen ei onnistu.

sitten muotoiltu tekstiksi eli yritä muuntaa luvuiksi. Jos kirjoittaessa lukua itse lyö välilyönnin, mulla ainakin pysyy lukuna.

• kokeillut näin

muuta alueen solumuotoilu numeroksi, kirjoita tyhjään soluun 1, copy, maalaa haluamasi alue,paste special ja multiply

• Excel sucks

Kokeile korvaa-toimintoa. kopioi välilyönti yhdestä luvusta ja liita korvaa-toiminnon korvattava kohtaan. Korvaajan kohtaan painat deleteä. Ja sitten vain painat korvaa.
      Niin ja siis valitse se alue, jossa haluat korvauksen suorittaa.

• Anonyymi

Korvaa -toiminnolla onnistuu, mutta kannattaa ottaa huomioon, että liitetyssä materiaalissa tuhaterotin ei välttämättä ole _välilyönti_ vaan jokin muu. Auttaa, kun
      1) kopioi (valitse "välilyönti" jostakin solusta ja ctrl+c) liitetystä matetriaalista tuhaterottimen kopioi-liitä -toiminnolla
      2) avaa korvaa-toiminnon (ctrl+h) ja etsittäväksi kopioi sen, mitä äsken kopioitiin (ctrl+v). Korvaavaksi tekstiksi tyhjä.
      3) nauti kesästä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      218
      9302
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      6118
    3. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      104
      4986
    4. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      61
      4878
    5. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      86
      3980
    6. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3520
    7. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      58
      3457
    8. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      59
      2951
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2936
    10. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2721
    Aihe